31.2 C
Athens
Σάββατο, 31 Ιουλίου, 2021
- Advertisement -

ΑΠΟΨΗ: Ποια πρόταση ωφελεί τυχόν “σπάσιμο” της Ενδιάμεσης Λύσης και της αγοράς φρεγατών; Γάλλοι, Ιταλοί και Ισπανοί οι κερδισμένοι

- Advertisement -

Η είδηση που γράψαμε πριν λίγες μέρες, σχετικά με την πιθανότητα σπασίματος της αγοράς των νέων φρεγατών, και της Ενδιάμεσης Λύσης, είναι απολύτως λογική. Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, οι πραγματικές Ενδιάμεσες Λύσεις είναι ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ. Στην πραγματικότητα είναι οι εξής δυο, οι φρεγάτες Type 23 από το Royal Navy και οι Karel Doorman από το Koninklijke Marine (Ολλανδικό Ναυτικό). Φυσικά και παίζουν, ακόμη, τα Ticonderoga από το USN, αλλά αν θέλουμε να μιλήσουμε για πλοία που μπορούν αύριο να πάρουν θέση στο ΠΝ, είναι οι δυο κλάσεις που αναφέραμε.

Νέες φρεγάτες: Όχι υποχρεωτικά «πακέτο» με την ενδιάμεση λύση δηλώνει ο ΥΕΘΑ

Η απάντηση την περασμένη εβδομάδα του ΥΠΕΘΑ Νίκου Παναγιωτόπουλου σε επερώτηση της αντιπολίτευσης για το θέμα, ήταν μάλλον ξεκάθαρη. Εάν κι εφόσον μπορεί, το ΠΝ θα διαχωρίσει την Ενδιάμεση Λύση από το πρόγραμμα των φρεγατών/εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, προκειμένου να αυξηθεί ο ανταγωνισμός. Τι σημαίνει αυτό.

Οι Ισπανοί έρχονται με εκσυγχρονισμένες Santa Maria σαν εναλλακτική Ενδιάμεση Λύση για το ΠΝ;

Οι Ολλανδοί, έχουν ένα εξαιρετικό πλοίο, τη SIGMA 11515HN, ισορροπημένο, θα έλεγε κανείς πως είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του ΠΝ. Αλλά έχουν και την πιο “βιώσιμη” Ενδιάμεση Λύση. Το ίδιο συμβαίνει και με τους Βρετανούς. Η ΑΗ140 είναι το value for money πλοίο της διαδικασίας, ενώ οι Type 23 είναι πλοία που το ΠΝ μπορεί να τα παραλάβει ακόμη και φέτος. Ενώ οι Αμερικανοί, με τα Ticonderoga, μπορούν να “σαρώσουν” τα πάντα στο πέρασμά τους.

ΑΠΟΨΗ: Το ΠΝ θέλει ενδιάμεση λύση, όχι στόχους επιφανείας. Cassard, O.H.Perry, Maestrale είναι εκτός συζήτησης

Έτσι, οι Γάλλοι με τις αρχαιοπρεπείς Cassard, οι Ισπανοί με τις Santa Maria και οι Ιταλοί με τις Maestrale, δείχνουν να μένουν πίσω. Αυτό όπως πολύ εύκολα μπορεί να καταλάβει κάποιος, δεν βοηθά τον ανταγωνισμό. Αν μπορούν οι χώρες να διαθέσουν την Ενδιάμεση Λύση “ανεξάρτητα” από τις φρεγάτες, γιατί να μην ξαναμπούν στο “παιχνίδι” οι Γάλλοι, οι Ιταλοί και το κυριότερο, οι Ισπανοί με την κορυφαία F110;

Οι λόγοι που δεν μας “κάνουν” για Ενδιάμεση Λύση Maestrale, Cassard, Ticonderoga, και δεν είναι τα χρήματα

Αν οι Αμερικανοί φέρουν αυτές τις μέρες Ticonderoga…

Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

149 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
149 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Spartan

Ενώ οι Αμερικανοί που είχαν ενδιάμεση AB ή Tico, αδικήθηκαν με την εξέλιξη
Βέβαια κάποιοι…. κακεντρεχείς διέρρεαν οτι η ενδιάμεση θα ήταν LCS

CEF

Τα πράγματα μπορεί να είναι πολύ πιο απλά. Πόσες S θα υπηρετούν ως το τέλος της δεκαετίας που αναμένεται να ενταχθεί η νέα φρεγάτα; Είναι γνωστό ότι στο τέλος της ζωής των οπλικών συστημάτων οι διαθεσιμότητες μειώνονται ραγδαία λόγω και κανιβαλισμού, αναγκαστικά, για να βρεθούν ανταλλακτικά που δεν υπάρχουν σε παραγωγή.  Άρα η ενδιάμεση των 2 πλοίων σώζει αυτή την κατάσταση;  Ή απλώς είναι για την αντικατάσταση των ΜΕΚΟ που θα εκσυγχρονίζονται;  

Ποια είναι η κατάσταση των S τώρα; Δε γνωρίζουμε και ούτε θα μάθουμε πριν λυθεί το θέμα, όπως και με τα Mirage. Με βάση την ηλικία τους και την ανυπαρξία ανταλλακτικών όμως, μάλλον ζόρικη πρέπει να είναι η πρόβλεψη.  Πάντως, ο διαχωρισμός κύριας-ενδιάμεσης είναι σωστός και έπρεπε να είχε γίνει εξαρχής, για να μην πουληθεί τίποτα bundle pack. Αλλά μεταχειρισμένα μπορεί να χρειαστούμε αρκετά (σίγουρα πάνω από 2).

Alex1975

μεγαλη νυχτα και σημερα….

Digenis

Ποιος ειπε οτι οι ολλανδοι δινουν τις Μ χωρις να παρουμε Sigma και οι Αγγλοι Τ23 χωρις Arrow ? Το ξέρετε σίγουρα ? Αμφιβάλω μέχρι αποδείξεις του εναντίων .

stam

Τοσο οι ολλανδικες οσο και οι αγγλικες ειναι αξιολογα καραβια με 15 χρονια μπροστα τους.Γιατι να μην τα παρουμε ολα με κατω απο 1 δις και να κατευθυνουμε τα κεφαλαια για καινουργια υποβρυχια και στην αεροπορια για αλλη μια παραγγελια Rafale; Value for money που λενε.

ultorius

Δεν καταλαβαινω γιατι εποφελουνται οι Ισπανοι, μια χαρα ενδιαμεσες εχουν τις Α3000 και ας τις φτιαξουμε στην navantia αυτες αν μας καιει τοσο ο χρονος. Απεναντιας θα ελεγα πως ευνοει τις ΗΠΑ γιατι με τα θεματα που εχουν με την Κινα κοβω να μας προσφερουν τιποτα LCS 1και 3 για ενδιαμεση

Digenis

Ποιος ειπε οτι οι ολλανδοι δινουν Μ χωρις να κατοχυρώσουν πωληση Sigma και οι Αγγλοι Τ23 χωρις να παρουμε Arrow ? Δεν προκειται να χαλάσουν το καλο χαρτι τους που τους δινει προβάδισμα .Οτι και να λεν Νεδος κτλπ θεωρώ ράδιο αρβύλα μέχρι αποδείξει του εναντίων . Ετσι δεν γινονται διαπραγματευσεις .

vasilis70

Πάρα πολύ σωστή και πάντα επίκαιρη η τελευταία παράγραφος με τις Αδελαίδες, όμως η πιο πετυχημένη φράση του άρθρου δεν μπορεί παρά να είναι ‘Κρίμα που οι Γερμανοί δεν έδειξαν το ζήλο που θα έπρεπε…’

CKfurious

Η όλη ιστορία έχει ξεφύγει πλέον!

Τραγέλαφος γενικός

Η Κυβέρνηση τα έχει δώσει όλα στους Αμερικανους και δεν έχουμε πάρει τίποτα ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΌ

Τα μηνύματα που έρχονται δείχνουν πως ΔΕΝ υπάρχει TICOs στην απάντηση των αμερικανων

Αντίθετα η κυβέρνηση στέλνει μηνύματα πως η αμερικανικη λύση είναι η προτιμητέα ιδιαίετερα με την επένδυση της στα Ναυπηγεία

Γράφετε πως η DFC θέλει να επενδύσει το πολύ 150mil όταν η Ελευσίνα μονο έχει χρέη πάνω των 500mil!!

Και αυτό με τη προϋπόθεση πως θα πάρουν το πρόγραμμα των 5 billion

Ποιος έλληνας υπουργός θα υπογράψει τέτοια συμφωνία?

Όχι μονο αυτό αλλα το πλοίο που προσφέρεται είναι κατά γενική ομολογία το ΧΕΙΡΌΤΕΡΟ και ΚΑΤΏΤΕΡΟ των απαιτήσεων του Ελληνικού Ναυτικού

Για να μην γράψω πως δεν γίνετε καμια αναφορά στους SM2 αντίθετα έχουμε τους φοβερούς και τρομερούς CAMM!!

Μήπως πάμε για πλοία που ανταποκρίνονται στα 6 NM και τίποτα παραπέρα?
LITERARY LITTORAL!!

mv89

Σαφέστατα η αποσύνδεση κύριας και ενδιάμεσης λύσης ευνοεί Γάλλους και Αμερικανούς. Ναι, και Αμερικανούς αγαπητή Πτήση. Εκτός αν μας είχαν έτοιμα τα Arleigh και εμείς είπαμε να πάρουμε τις Μ.

Δεν αντιλαμβάνομαι πως ευνοούνται οι Ιταλοί, από τη στιγμή που δεν έχουν δείξει κανέναν ιδιαίτερο ζήλο να διεκδικήσουν το πρόγραμμα. Άλλωστε η LM και η Marinette Marine συμπράττουν για την παραγωγή της LCS/MMSC.

Αυτοί που ξεκάθαρα «χαντακώνονται» είναι οι Ολλανδοί και οι Άγγλοι, οι οποίοι πρότειναν συνολικά τις πιο ολοκληρωμένες λύσεις σε μια εξ’αρχής δεδηλωμένη πρόθεση της Ελλάδος για συνδυαστική προμήθεια. Και τώρα χάνουν το μεγαλύτερο «ατού» τους.

Η διαδικασία λοιπόν γίνεται ακορντεόν, μετά την υποβολή των περισσοτέρων προτάσεων και στην εκπνοή της αξιολόγησης του ΠΝ.

Και ερωτώ ξανά, και θα εκτιμούσα μια ειλικρινή απάντηση από εσάς ptisidiastima ΠΤΗΣΗ :

Βγάζει κάποιο νόημα επιχειρησιακά, από τη στιγμή που υποστηριζόταν (και από εσάς) ότι οι AAW δυνατότητες θα προέλθουν από την ενδιάμεση λύση, να συνδυαστεί αγορά M class με ναυπήγηση MMSC?

Ευχαριστώ

geo21

Κατ αρχήν Ιταλοί και Γερμανοί υπάρχουν; Γιατί δεν υπάρχει ούτε φωνή ουτε ακροαση.
Η ιστορία της ενδιάμεσης φώναζε απ την αρχή ότι δεν μπορεί να μπει στον ίδιο κουβά με τα νεα Πλοία διότι καταργεί το simplicity της διαδικασίας και κυρίως της αξιολόγησης των προτάσεων.
Σαφώς FREMM, F110, AH140 ειναι δυνατά Πλοία μεγάλου εκτοπίσματος ιδανικά για επίδειξη σημαίας οπως κάποιοι αρέσκονται να λένε αλλα κυρίως Πλοία που τα μεμετια θα σκεφτούν πολυ να πλησιάζουν και ακόμα περισσότερο να “επακουμβησουν”.
Σε αντίθεση με άλλα Πλοία που λογω κατασκευής και μεγέθους πιο πολύ λειτουργούν ενθαρρυντικά αντι για αποτρεπτικά (μην λεμε ονόματα ξέρουμε πιο)
Τέλος αφήνω τελευταία την FDI, Πλοίο με νεες τεχνολογίες δυνατό για ASW και στην εκδοση HN ομοιως για AAW.
Μπορεί το σκαρί των 3 πρώτων να ειναι ανώτερο αλλά επιμένω στον οπλισμό.Πρεπει επιτέλους να παμε παρακάτω απο τα ESSM και να μπούμε πλέον στους ASTER. Ειναι κορυφαία και μας δίνουν αντίστοιχα όπως στην ΠΑ τα MIRAGE/RAFALE τον περιβόητο 2ο εναλλακτικό προμηθευτή. Κατα την γνώμη μου ειναι πολυ σημαντικό γιατί αρκετες χυλόπιτες εχουμε φαει στο παρελθόν απο τους συμμάχους -ισορροπιστες.
Οι Γάλλοιμας αποδεσμευουν όλα τα οπλα και κυριως υποστρατηγικα. Ειναι ευκαιρία να αποκτησει το ΠΝ Κρουζ πυραύλους, αυτούς που δεν μας δινουν οι ΗΠΑ εδω και χρονια. Η Γαλλία με τον τρόπο της πιέζει τους Αμερικανούς να ακολουθούν με αντίστοιχες προτάσεις και εμείς αυτό θα πρέπει να το εκμεταλλευτουμε οσο υπάρχει ξεκάθαρη σύμπραξη συμφερόντων ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΑΛΛΊΑΣ.
Και ας υστερεί σε κάποια σημεία σαν Πλοίο έναντι ανταγωνιστών εχει ομως και πλεονεκτήματα όπου υπερέχει (Ραντάρ, Όπλα κ.α)
Τέλος η επιλογή της SIGMA μας δίνει την δυνατότητα να αποκτήσουμε πάνω απο 4 Πλοία, σύμφωναμε τις αναγκες μας,απο κορυφαίο Ναυπηγικο κολοσσό και να μην αντιδράσει και κανείς άλλος…

massey-ferguson-65

Το είπα και θα το ξαναπώ…Και έτσι να γίνει πάλι το πάνω χέρι έχει η sigma11515 μια φρεγάτα κομμένη και ραμενει στις ανάγκες του ΠΝ … Το ίδιο ισχύει και για τις arrowhead 140 …Τώρα περιμένω να δω αύριο την απάντηση των Αμερικανών …Εάν εγκρίθηκε η πρώταση της Gibbs & Cox…Άμεσος μετά έρχονται οι Ισπανοί, Γάλλοι και Γερμανοί….
ΑΠΛΌΣ ΑΝΆΒΩ ΜΙΑ ΛΑΜΠΆΔΑ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΌΧΑΡΗ ΝΑ ΜΗΝ ΒΆΛΕΙ ΧΈΡΙ Ο ΠΡΟΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΠΆΡΟΥΜΕ belharra ή MMCS….ΤΩΡΑ ΟΠΟΙΑΔΉΠΟΤΕ ΦΡΕΓΑΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΈΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΏΤΑΤΕΣ!!!!
Και συγνώμη που βάζω στο τέλος της κατάταξης της belharra για τρεις λόγους…
1) δεν ζει πύραυλο σε τετράδες για να έχει πολυστρωματικο επίπεδο αεραμοινας (όσο για το stratles,ram,και παρεμβολοις τοις έχουν όλες οι προτηνομενες φρεγάτες…άσε που οι arrowhead, Sigma,meko A300 ,mini AIRLEIGH BURKER φέρουν από 2 συστήματα τοπικής αεραμοινας)
2) diselοκινηση… που δεν είναι και ο καλύτερος τρόπος για κυνήγι υποβρυχίων μπροστά στην ηλεκτρονική…..
3) επιπλέον πιστεύω ότι ο συνδιασμός apar2 με NS200 είναι ανώτερος από το Sea fire….
3) μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβων μου φένεται ότι είναι πολύ αργή…πόσο μάλλον όταν θα περάσουν 25 με 30 χρόνια πόσους κόμβους θα πιάνει…???
23…24…22…20!!!!
Πολλή ΑΡΓΉ!!!!!

NVASSMAN

Χωρίς τον βραχνά της ενδιάμεσης λύσης,
υπάρχει δυνατότητα σε μία πρόταση από τις 8 να πάρει :
– ικανό μέγεθος τάξης 6.000 τόνων
– Ηλεκτρική πρόωση
– κορυφαία ανθυποβρυχιακή σουίτα
– Aster 30
– Α70 με δυνατότητα MdCN
– να υπηρετεί σε αρκετές μονάδες και σε Νατοϊκό ναυτικό
και μένει
– ένα γνώριμο στο Π.Ν. CMS π.χ. Tacticos
– ένα καλό ραντάρ ή δύο
με ένα ναυπηγείο κολοσσό που έχει την τεχνογνωσία να τα μπολιάσει τα δύο τελευταία χωρίς πρόβλημα αν παρθεί η πολιτική απόφαση.
Forza superMario.

Billsk

Φως φανάρι ότι είναι δάχτυλος Ισπανών, Γάλλων, Ολλανδών.
Πιστεύω πως έχουν βάλει στο μάτι τους Αμερικανούς για να μην μας δυναμώσουν.

CKS

Plot twist:
Ξαναμπαίνουν δυναμικά οι Γερμανοί με Meko A200/300 και προσφορά δύο type 214.

Ενδιάμεση λύση παίρνουμε από Ολλανδούς-Βέλγους.

Και στο τέλος- όπως έλεγε και ο Λίνεκερ;
Football is a simple game. Twenty-two men chase a ball for 90 minutes and at the end, the Germans always win.

poupol

ΟΙ ΔΥΟ ΣΤΟΛΟΙ ΤΟΥ ΠΝ.

Φρεγάτες με CMS Tacticos και CMS Aegis πιθανό να έχει το ΠΝ στο μέλλον εάν σπάσει η ενδιάμεση λύση από το πρόγραμμα κάνοντας πράξη ότι έχει γίνει και στην πολεμική αεροπορία …. με αμερικάνικα και γαλλικά μαχητικά.

Η Ευρωπαϊκή ενδιάμεση λύση θα φέρει πιθανά CMS Tacticos. Με ενδιάμεση λύση εκτός του κύριου προγράμματος ανεβαίνει πολύ η πιθανότητα για επιλογή F-110, πλοία που μπορεί να φέρουν CMS AEGIS και ξεχωρίζουν στον διαγωνισμό

Έτσι οι 2 + 2 = 4 Μ φρεγάτες πιθανό να συνυπάρξουν με 4 F110-HN (Ισπανία-ΗΠΑ) + 4 MEKO 200 UPG (ΗΠΑ).

Yanis83

https://news.usni.org/2019/04/08/navy-sees-no-easy-answer-balance-future-surface-fleet

Τα ticonderoga σαν ενδιάμεση λύση πρέπει να τα ξεχάσουμε καθώς με κόστος μεταξύ 70εκ και 100εκ κοστίζουν ετησίως το ένα όσο ο μισός στόλος. Αν έρθουν 2 τότε θα πληρώνουμε 2 στόλους κάθε χρόνο. Το ΠΝ έκανε πολύ καλά που υπέδειξε τις Μ. Με κόστος 200εκ για 2 πλοία αν επιλέξει τους ολλανδους και τη πρότασή τους για 4 11515hn + 3 φρεγατοκορβετες που προσφέρουν αλλάζει 9 πλοία αν πάρει κ τις βελγικες τότε 11 πλοία συν τις μεκο 15 πλοία στόλος έτοιμος για όλα

Hrpc

Είμαι σίγουρος πως το ΠΝ θα κάνει τις σωστές επιλογές. Θα ήθελα τα υποβρύχια scorpene και μια εκ των Αγγλική ή Ολλανδική πρόταση.

Mean_Machine

Η περίπτωση Ticonderoga έχει απορριφθεί εδώ και καιρό από το ίδιο το ΠΝ. Ζητάει τεράστιο αριθμό πληρώματος που δεν διαθέτουμε αυτή την στιγμή και θα δημιουργήσει δυσκολίες στον ελλιμενισμό του στο ναύσταθμο.
Το κόστος λειτουργίας του θα είναι ασύμφερο. Να υπενθυμίσω την περίπτωση των Φ/Γ Knox και των A/T Adams με τα μεγάλα πληρώματα που με το ζόρι έβγαλαν μια δεκαετία στον στόλο και μετά παροπλίστηκαν λόγω παλαιότητας.

Το όλο εγχείρημα ενδέχεται να μην είναι το φρονιμότερο και ίσως να είναι καλύτερα να επενδύσουμε στο μέλλον αντί για το παρελθόν.
Προσωπικά θεωρώ ως καλύτερη λύση άμεση αγορά των δυό Ολλανδικών Μ στα 100 εκατομμύρια και ότι μπάτζετ διαθέτουμε και δεν διαθέτουμε στο ΠΝ, για να δωθεί στο πλήρες πακέτο της πρότασης Gibbs & Cox. Έτσι ο στόλος μας από μεγάλες μονάδες θα διαθέτει 4 Φ/Γ Gibbs & Cox, 4 Φ/Γ ΜEKO200HN αναβαθμισμένες, 2 Karel Doorman Ολλανδικές και 4 Κορβέτες Gibbs & Cox.

IP1970

Οπως ειπε καποιος φιλος πιο πανω αλλα και ο τιτλος οι μονοι χαμενοι στο “σπασιμο” της ενδιαμεσης ειναι οι πιο αξιολογοι για εμας, οι Ολλανδοι και οι Αγγλοι. Απο κει και περα ,εαν καποια ερευνα με ρωτησει στο δρομο :ποιον θεωρειται τον πιο αξιολογο υπουργο της κυβερνησης και με εργο”, η απαντηση μου θα ειναι, ο Παιατ. Και οποιος καταλαβε…

ANDREW

Ε αφού βγήκε και το πόρισμα πως το ναυτικό μπορεί να πάρει τις mmsc εάν του δώσουν tico, εγώ θα πρότεινα να τις πάρει σκέτες. Όλα αυτά δεν προκύπτουν από πουθενά. Προχθές ο Κονιδάρης στο militaire είπε πως το χρόνο το ναυτικό έχει διαθέσιμα 25-30 εκ. Τα τικο πως θα τα συντηρούμε; Να φανταστώ θα το αράξουμε στο καστελόριζο για να κάνουμε αρνηση περιοχής.

Όταν 9 μήνες έχουν μπλέξει μαζί το πρόγραμμα των νεόδμητων φρεγατών μαζί με την ενδιάμεση λύση και τα ναυπηγεία και ξαφνικά σπάνε τα δύο πρώτα, δεν ξέρω εάν αυτό έγινε για να βοηθήσει την Αμερική και δευτερευόντως τη Γαλλία. Σίγουρα οι μόνοι που χάνουν περισσότερο είναι οι Ολλανδοί και οι Άγγλοι. Κατά τ’ άλλα Ιταλοί & Γερμανοί άφαντοι. Οι δεύτεροι επειδή ίσως ξέρουν τι μπανανία είμαστε και δεν θέλουν να δυσαρεστήσουν τους μόγγολους και οι πρώτοι επειδή τα συμφέροντα τους ταυτίζονται με την mmsc, αφού οι Ιταλοί τις ναυπηγούν. Το όλο σήριαλ είναι για ευρωπαικά δικαστήρια. Μένει να δούμε τους Αμερικάνους να ρίχνουν άκυρο στους sm2 και εκεί έχει να γίνει χαμούλης και φοβερές κολοτούμπες. Δεν θέλω να ακούσω πάλι για Χιλή και sm2. Μου αρκεί που η raytheon ήρθε με πρόταση για jsow για τα f16. Που είναι η lm και η raytheon να μας προτείνουν agm 88er, jassm er, mald decoy, jsm; Πουθενά. Οι Αμερικάνοι εμφανώς δεν θέλουν να αλλάξουν ριζικά υπέρ μας τις ισορροπίες. Εαν το ήθελαν θα έρχονταν με ab νεοδμητα ή θα υποστήριζαν τους Ισπανούς.

Τι να κάνουμε…. Άλλες είναι σοβαρές χώρες και κάνουν σοβαρούς διαγωνισμούς για νεα μαχητικά (Φιλανδία) και άλλες κάνουν “διαγωνισμούς” περίεργους και τους περιγράφουμε με διάφορους επιθετικούς προσδιορισμούς για να δείξουμε πόσο μπροστά είμαστε στο ελλάντα. Όπως γράφτηκε και σε άλλα site, το ναυτικό απλά θα δώσει μία λίστα χωρίς καμία ταξινόμηση των προτάσεων απ’ την καλύτερη επιχειρησιακά προς την χειρότερη. Απλά θα περιγράφει τις ικανότητες του κάθε πλοίου και θα δίνει το ελεύθερο στους μεγάλους πολιτικούς μας ηγέτες να επιλέξουν για τον κάθε Σάλιαρη. Μακάρι να υπάρχει ο θεός της Ελλάδας και να βάλει το χέρι του μαζί με τον άγιο Νικόλα.

MareNostrum

Προτού ξεκινήσουμε μία συζήτηση για το ποιός είναι περισσότερο κερδισμένος από το διαχωρισμό της ενδιάμεσης λύσης από το κυρίως πρόγραμμα απόκτησης φρεγατών, καλό θα ήταν να αναγνωρίσουμε ότι όσοι είναι υπεύθυνοι εντός του ΠΝ για την επιλογή αυτών των πλοίων, αν μη τι άλλο κάνουν εξαιρετικά τη δουλειά τους…
Το αν αποφασισθεί τελικώς, από την πολιτική ηγεσία, η απόκτηση των M Class αυτό είναι ένα άλλο θέμα.
Προσωπικά, θα ήθελα η ενδιάμεση λύση να πάει «πακέτο» με τις νέες φρεγάτες, (δεν κρύβω την προτίμησή μου), αλλά κάποιοι ξέρουν πολύ καλύτερα από τον υποφαινόμενο και για αυτό το λόγο βρίσκονται και στις θέσεις που βρίσκονται.

Πάμε τώρα στο άρθρο…
Κατ’ αρχάς, να συμφωνίσουμε σε 2 βασικά θέματα.
1ον ΑΝ η Ολλανδική πρόταση ήταν στην πρώτη θέση των προτιμήσεων (πολιτικών/στρατιωτικών), τότε δεν θα είχε νόημα η αποσύνδεση της ενδιάμεσης λύσης από το κυρίως πρόγραμμα… (αντίο Sigma, ήταν πολύ καλό για να είναι αληθινό)
2ον Η νέα μονάδα δεν θα είναι «όμηρος» μίας κακής ενδιάμεσης λύσης… ή και το ανάποδο!!!

Άρα τι έχουμε στα χέρια μας;
1) F110: που μπορεί να φέρει όπλα και ραντάρ και να γίνει πρακτικά ένα μικρό αντιτορπιλικό… (με το αντίστοιχο κόστος βεβαίως-βεβαίως)
2) Arrowhead 140: που ίσως είναι η καλύτερη value for money επιλογή
…και από εκεί και κάτω, το χάος…

Οι Γερμανοί με Α200/Α300 δεν υπάρχουν καν στο χάρη…Οι Ιταλοί με FREMM (;;) αγνοούνται ακόμα (δυστυχώς θα πω εγώ)… Οι Γάλλοι με τις FDI-HN, φέρουν ΜΟΝΟ ευρωπαϊκά όπλα, είναι μία εντελώς νέα σχεδίαση (όπως και η F110) με νέα συστήματα (άγνωστα στο ΠΝ) και με τα όποια ρίσκα προκύπτουν από αυτό… Για τις ΗΠΑ, το μόνο που θα πω είναι το «εις αύριον τα σπουδαία». Πάντως, αν περιμενουμε (και κυρίως το ΠΝ) εδώ και 7-8 μήνες για μία σοβαρή πρόταση από την LM και αυτοί προσφέρουν πρακτικά ΤΠΚ στους 4000 τόνους, τότε θα είναι ένα πολύ καλό μάθημα για εμάς και θα μέλλει να δούμε την αντίδραση από πλευράς μας…
Κάνω όμως μία σκέψη και την μοιράζομαι μαζί σας…
πάνω-κάτω όπως τα ανέφερα είναι τα πράγματα… μπορεί κάποιος να διαφωνεί πχ για τις FDI και το δέχομαι… ΚΑΙ σε αυτή όμως την περίπτωση, κύριοι διεκδικητές θα είναι Ισπανία, ΗΒ, Γαλλία…

Έλα όμως που η επιλογή πάει πακέτο με τα ναυπηγεία… και η πρόταση που έγινε τον Νοέμβριο από πλευράς κ.Πριόβολου (με τις πλάτες της Naval Group) κρίθηκε «άγονη»…
Έλα όμως που Ισπανοί και Βρετανοί δεν έχουν εκδηλώσει καν ενδιαφέρον για την απόκτησή τους…
Έλα όμως που ΑΝ θέλουμε να γίνει ένα μέρος της ναυπήγησης στην Ελλάδα, ο ιδιοκτήτης των ναυπηγείων θα πρέπει να είναι γνώστης όλου του προγράμματος που θα περιλαμβάνουν αυτές… και ΑΡΑ θα πρέπει ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ να υπάρχει ιδιοκτήτης

Κλείνω… ξέρω σας κούρασα…
Αν υπάρχει κάποιος κεδισμένος από το διαχωρισμό ενδιάμεσης λύσης και κυρίως προγράμματος, αυτό είναι το ΠΝ…
Παίρνει (όπως φαίνεται) πλοία άμεσα αξιοποιήσιμα και αξιόπλοα και «δέχεται» (αναγκασικά;;) την πολιτική επιλογή για τις μελόντικές-κύριες μονάδες του.

random_online

ουσιαστικά χαντακώσαμε αυτούς με ολοκληρωμένη πρόταση. σώζονται σίγουρα οι γάλλοι και οι αμερικάνοι εκτός αν πράγματι είχαν τίκο, λογικά αύριο θα μάθουμε. το καλό με αυτό είναι ότι μας δίνει μια ανάσα να σκεφτούμε λίγο πιο σοβαρά την G & C (δίνει τον απαραίτητο χρόνο για ανάπτυξη του σχεδίου και μπας και προλάβουν να γίνουν τίποτα διεργασίες στα ναυπηγεία) εφόσον είναι εντός μπάτζετ. κατά τα άλλα λυπάμαι τους ολλανδούς και άγγλους που έδωσαν ολοκληρωμένες προτάσεις και “τιμωρούνται” για αυτό. ιταλοι, γερμανοί άφαντοι.

ANDREW

Σάφας δικαιώθηκε και παίρνει 650 εκ. Μένει να δικαιωθεί από Αμερικάνικα δικαστήρια για άλλα 350 εκ.
Όλα καλά; Κατά τ’ άλλα τους χάλαγε ο πριόβολος. Ο dfc δεν θέλει να βάλει πάνω από 500εκ.
Πάρτε πατατάκια, ποπ κορν, κρασιά, μπύρες, ξυρούς καρπούς και απολαύστε αυτό το σήριαλ. Αυτός που θα βάλει υπογραφή και θα δώσει το οκ στο πολιτικό προσωπικό παίζει να χτυπάει το ένα xani μετά το άλλο για να κοιμηθεί.

korko

Θα είναι η πρώτη φορά που θα κάνω σχόλιο για το πρόγραμμα των φρεγατων, για υτο θα είμαι πολύ προσεκτικός στις εκτιμήσεις μου. Καταρχήν αν η είδηση διαχωρισμού του προγράμματος ισχύει, αυτό το “διαβάζω” ως άμεση απόφαση και αγκαιότητα του ΠΝ να πάρει το δυνατό συντομότερο την ενδιάμεση λύση για τους γνωστούς λόγους..
Εξάλλου η κλάση Μ είναι η ποιο φιλική λύση για το ΠΝ. Μεταξύ άλλων, δεν υστερεί σημαντικά σε ΑΑ δυνατότητες από την GP Type 23 και υπερτερεί σαφώς σε Ανθυποβρυχιακές δυνατότητες. Επιπλέον η επιχειρησιακή ένταξη του/των πλοίων, θα είναι συντομότερη από κάθε άλλη επιλογή.
Ως προς την Νέα φρεγάτα, προέχει (για την πολιτική υγεσία) το θέμα της συμπαραγωγής και της εξαγοράς των δυο ναυπηγείων και της διαχείρισης των χρεών τους. Τέλη Ιουνίου λήγει η προθεσμία προσφορών!
Άρα φρεγάτες χωρίς συμφωνία για τα Ελληνικά ναυπηγεία δεν είναι λογικό προχωρήσει!
Σε αυτό το σημείο η προσφορά της Gibbs & Cox προσφέρει την δυναμική που επιζητά η πολιτική ηγεσία.
* Η Gibbs & Cox 1. έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον μέσω ενός φαντ για εξαγορά του ναυπηγείου Σκαραμαγκά 2. προσφέρει ένα σχέδιο ανώτερο των ανταγωνιστών του και 3. πληρεί τα γεωπολιτικά κριτήρια και το κριτήριο των ισορροπιών γενικότερα.
Σε κάθε περίπτωση οι πολύπλοκοι και ασταθμητοι παράγοντες και οι ισορροπίες, είναι τέτοιες που ενέχει ο κίνδυνος μεγάλης καθυστέρησης έως και ματαίωσης του προγράμματος που ως ενδεχόμενα μπαίνουν δυστυχώς στο παιχνιδη.

Ska

Ότι γίνεται ,γίνεται για κάποιο λόγο.
Υπομονή και θα το μάθουμε .
Ξεκινάμε με την LoA από το USA αύριο .

NikolasT

Δεν νομίζω ότι αν οι Αμερικανοί έρθουν με Tico θα επιλέγουν για τον απλούστατο λόγο ότι το πλοίο αυτό έχει απορριφθεί από το ΠΝ . Το σκάφος είναι εκτός των δυνατοτήτων του ΠΝ τόσο σε επίπεδο οπλισμού ( 122 κελιά δηλαδή όσο το σύνολο των κελιών όλου του υπάρχοντος στόλου ) όσο και σε προσωπικό , συντήρηση , ελλιμενισμός κτλ κτλ κτλ . Ακόμα και να έρθουν 2 τέτοια πλοία δεν θα μακροημερεύσουν στο ΠΝ θα μείνουν το πολύ 10 χρόνια και ο λογαριασμός θα έρθει … κούκος αηδόνι . Τα πράγματα είναι απλά κύριοι απόκτηση των Μ από Ολλανδία άμεσα και επιλογή είτε ΑΗ 140 ή ακόμα καλύτερα Sigma σε AAW έκδοση . Υπάρχουν 2 εξαιρετικές προτάσεις και εμείς συζητάμε λόγω « γεωπολιτικού παράγοντα» είτε για ανικανα είτε για πανάκριβα πλοία . Τώρα για τις Adelaide ο λόγος είναι τόσο απλός . Δεν πήραμε το πλοίο γιατί οι Perry υπηρετούν στο TDK και θα ήταν μια παραδοχή ανωτερότητας έναντι των S

kyrNG

Μάλλον πρέπει να αλλάξετε τον τίτλο σε “Βρετανοί και Ολλανδοί οι χαμένοι”. Πρακτικά όλοι οι υπόλοιποι, συμπεριλαμβανομένων και των ΗΠΑ είναι κερδισμένοι, καθώς είχαν τις πιο “αδύναμες” “ενδιάμεσες λύσεις”. Γιατί ακόμα και οι νέες ελαφρές φρεγάτες που πρότειναν μερικοί, ίσως τελικά να υπολείπονταν από τις εξαιρετικές – έστω και μεταχειρισμένες – φρεγάτες Μ ή Type 23. Για τα σενάρια καταδρομικών κλπ, ας τα αφήσουμε ασχολίαστα.

Πάντως, και οι ΗΠΑ ωφελούνται, ίσως εντέλει και περισσότερο από τους υπόλοιπους καθώς η πρόταση τους για κύριο πλοίο παρουσιάζει σειρά θεμάτων που δεν έχει νόημα να τα αναλύουμε για πολλοστή φορά. Πλέον, όμως, αναδεικνύονται τα βασικά τους πλεονεκτήματα ήτοι το γεωστρατηγικό βάρος των ΗΠΑ, το κύρος και τα εχέγγυα του USN, η διακρατική συμφωνία / χρηματοδότηση, και η χαμηλή τους τιμή (μένει να δούμε πόσο ισχύει και το τελευταίο). Απο εκεί και πέρα ας κρίνει το ΠΝ και η πολιτική ηγεσία για την αξία της HF2.

Επωφελούνται οι Γάλλοι; Εκ πρώτης όψεως ναι, καθώς τα μεταχειρισμένα πλοία που πρότειναν, καίτοι “δωρεάν” παραμένουν το αδύναμο σημείο της πρότασης τους. Είναι εξαιρετικές οι FDI; Την άποψη μου την έχετε κατανοήσει από καιρό. Ένα μεγάλο ναι, για πολλούς και διάφορους λόγους που έχουν χιλιο-αναλυθεί. Έχουν ελπίδες; Μάλλον όχι όμως, καθώς από ό,τι διαφαίνεται, και εκτός απροόπτου, είναι εξαιρετικά δύσκολο να πάρουν οι Γάλλοι και τα δύο μεγάλα προγράμμα του ΠΝ και της ΠΑ (Rafale). Ίσως τους χρυσώσουμε το χάπι με μια μικρή συμπληρωματική παραγγελία νέων Rafale. Υπομονή.

Επωφελούνται οι Ισπανοί; Μπορεί και ναι μπορεί και όχι. Πλέον το ΠΝ χωρίς το άγχος της ενδιάμεσης λύσης από τον κύριο προμηθευτή, μπορεί θεωρητικά να επιλέξει την καλύτερη φρεγάτα. π.χ. την F110. Ναι, αλλά τι θα γίνει με τον εκσυγχρονισμό των MEKO, ο οποίος θεωρητικά θα τις φέρει πιο κοντά στις F110; Θα μπουν ισπανικά συστήματα; Και τότε που πάει η “ομοιοτυπία”; Ειδικά αν αγοραστούν τελικά Type 23. Πάντως όπως απέδειξε και το πρόσφατο άρθρο η Navantia είναι σοβαρή εταιρεία και έχει το καλύτερο χαρτί για το μέλλον των ναυπηγείων μας. Άρα θα παιχτούν και έντονα πολιτικά παιχνίδια ισορροπιών.

Επωφελούνται οι Ιταλοί; Μάλλον δεν έχουμε ακούσει και πολλά από αυτούς τελευταία. Και ας είμαστε ειλικρινείς. Όσο εξαιρετικά πλοία και να είναι οι FREMM-IT, δεν παύουν να έχουν μια πανσπερμία Ιταλικών συστημάτων, εν πολλοίς άγνωστα στο ναυτικό. Αλλά κυρίως δεν παύει να είναι μια φρεγάτα σχεδίασης προ 15-ετίας. Εξαιρετική αλλά όχι νέα. Ειδικά όταν ο ανταγωνισμός είναι σκληρός.

Και μας μένουν οι Βρετανοί και οι Ολλανδοί (αν μάθουμε και τι έχουν απογίνει οι Γερμανοί, φυσικά). Είναι όντως χαμένοι από αυτή την πιθανή εξέλιξη; Όσο το καλοσκέφτομαι όμως μπορεί και να μην είναι. Ειδικά καθώς είναι δαιμόνιοι έμποροι. Τι εννοώ. Αν οι Βρετανοί κινηθούν έξυπνα και προσφέρουν τις Type 23 σε πολύ καλή τιμή, αμέσως αμέσως μπλοκάρουν τις FDI και τις FREMM-I, οι οποίες φέρουν Aster. Γιατί είναι εξαιρετικά απίθανο να καταλήξει το ναυτικό με 3 τύπους αντιαεροπορικών πυραύλων (ESSM, CAMM, Aster). Και αν προσφέρουν μια δυνατή ΑΗ140 (γιατί ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστές οι λεπτομέρεις γαι την διαμόρφωση τους), υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να τα πάρουν όλα. Αντίστοιχα, αν οι Ολλανδοί προσφέρουν τελικά τις υπέροχες M, μπλοκάρονται οι προτάσεις με CAMM, δηλ. κυρίως η HF2 και ίσως και η AH140, ΚΑΙ ;ίσως οι προτάσεις με Aster (FDI, FREMM-IT), καθώς οι M φέρουν RIM-7 (προς το παρόν) και όχι ESSM. Μπάχαλο.

Και για να τελειώνω άλλη μια μακροσκελή ανάρτηση. Η πιθανή αυτονόητη απόφαση για διαχωρισμό των μεταχειρισμένων πλοίων από το κύριο πλοίο και τον εκσυγχρονισμό σίγουρα επιτρέπει στο ΠΝ την επιλογή των βέλτιστων μεταχειρισμένων πλοίων, εφόσον φυσικά αυτά παραμένουν διαθέσιμα. Απο εκεί και πέρα, όμως, απελευθερώνει ένα σωρό άλλους παράγοντες που τελικά περιπλέκουν την επιλογή της βέλτιστης νέας φρεγάτας.

Ευτυχώς , δεν παίρνουν τις σχετικές αποφάσεις σχολιαστές σαν και τον υπογράφοντα, αλλά σοβαρά στελέχη του ΠΝ και η πολιτική ηγεσία.

Υπομονή….

GeorgeD

Όσο και αν προσπαθήσετε να ωραιοποιησετε την κατάσταση αν συμβεί αυτό θα είναι μεγάλη αποτυχία.
Οι πιο πολλοί συμφωνούν ότι ήταν αρκετά πολύπλοκη η διαδικασία που ακολουθήθηκε, όμως έτσι “σχεδιάστηκε”. Αφού ρίξαμε άδεια, και πιάσαμε άδεια, τώρα αλλάζουν τους κανόνες!!!! Αν αυτό το θεωρούμε σοβαρό…. ξεχνάω αρκετές φορές που ζω!
Φτιάξανε τη διαδικασία έτσι για να πιέσουν Γάλλους μπας και δώσουν καμία Fremm (στη χειρότερη lafa), και τους Αμερικάνους να έρθουν με ΑΒ (στη ξεφτίλα με Tico, είστε τόσο σίγουροι ότι στο ΠΝ θέλανε αυτό το πλοίο;;;). Όταν όπως φαίνεται, και από τους 2, θα πάρουμε “ασυναγώνιστες προσφορές”, αλλάζουν τους κανόνες.
Θα ήθελα να μας πληροφόρησε, ποιος είναι αυτός ο τόσο καλός σχεδιαστής που τον πληρώνουμε;
Δηλαδή τώρα τι θα πούμε; Παιδιά ξανάφερτε προτάσεις δίχως ενδιάμεση;

billy

Εγώ έχω μπερδευτεί με τα της διαδικασίες.
Ξέρουμε οτι οι προσφορές έχουν κλείσει και περιμένουμε αύριο και τους Αμερικάνους. Ξέρουμε επίσης οτι τέλη Μαιου με μέσα Ιουνιού το Πολεμικό Ναυτικό θα έχει προκρίνει τα τρια πλοία που το εξυπηρετούν τεχνικά καλύτερα.
Τώρα μιλάτε για αύξηση ανταγωνισμού, συμπιέσεις κόστους κ.λ.π
Ερωτώ λοιπόν .
Θα ζητηθεί απο τους τρεις προκρινόμενους υποψηφίους BAFO ?
Θα ζητηθεί BAFO απο όλους τους υποψήφιους ?
Με ποιο χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης ?
Και πότε θα υπάρξει επιτέλους τελική απόφαση ?
Αν γνωρίζετε κάτι και μπορείτε να μας διαφωτίσετε …

stepa

Αυτοι που δεν διαθετουν, η δεν θελουν να διαθεσουν, σοβαρη ενδιαμεση λυση…αυτοι επωφελουνται….και αυτοι που εβαλαν μεχρι και camm στην προταση τους.Γιατι αραγε?Ευτυχως που δεν ειμαι καχυποπτος να σκεφτω οτι πανε να δεσουν με ενδιαμεση type 23 επ ωφελεια και των αλλων “πιστων” συμμαχων τους …ευτυχως .Οσο για τους Γερμανους, δυο τινα συμβαινουν, η εχουν παρει χαμπαρι την δουλεια και δεν ασχολουνται, η περιμενουν την διαδικασια των πεναλτυ….γιατι οπως ολα δειχνουν ουτε στην παραταση δεν εχουμε μπει ακομα { σορτ λιστ }.Φυσικα σεναρια κανουμε, χωρις τιποτα να αποκλειεται εστω και την τελευταια στιγμη.Οσο για αυτην την εμμονη περι Tico, περαν του οτι δεν υπαρχει ,αλλα ακομα και να υπηρχε για πολλους λογους ειναι περαν των δυνατοτητων μας, τουλαχιστον αυτην την στιγμη απορω λοιπον…

dv1.gr

εαν το ναυτικο δεν επιλεξει 4 fdi και 2 A140 με τα διαθεσιμα χρηματα ..θα προκειται περι του μεγαλυτερου σκανδαλου στην ιστορια …ολα τα προηγουμενα αμαρτωλα προγραμματα θα ειναι αγιογραφιες μπροστα σε αυτο το ποιο αλλο επιλεγει πλην της παραπανω επιλογης …

Spectrum

Ενω οι αμερικανοι οχι?
Τα αρχαια και πανάκριβα τικο εχουν ηδη απορριφθεί και το μονο που μένει ειναι αχρηστα lcs και perry
Γι αυτο έγινε οτι εγινε μην κοροιδευομαστε

evelpis1963

Ο Εμφιετζογλου που ελεγε οτι θα βοηθησει με τους φιλους του γιατι δεν κανουν την κινηση με την Ολλανδια-Βελγιο η την Αγγλια

Δεν μπορουν οι εθνικοι ευεργετες να μαζεψουν 200 εκατομμυρια για την πατριδα?

Peiratis

Πάντως και μόνο σαν σκέψη είναι παραλογισμός να επενδύσουμε 5 δις και ουσιαστικά το μελλον του ΠΝ για πλοία οπως οι MMSC με τυράκι πλοία 40ετίας εστω και ειναι απίστευτης ισχύως οπως τα Tico.

Η αποδέσμευσή νεας/ενφιάμεσης λύσης μας επιτρεπει να τα ζητησουμε δωρεάν.

Προτείνω λοιπόν 4 Sigma 11515, 4Μ και 2 Τico (τα τελευταία με δωρεάν παραχωρηση):
-οι Sigma για το μέλλον
-οι Μ για να αντικαταστήσουν τις Meko οσο θα αναβαθμιζονται
-τα Τico για αεραμυνα περιοχής και άμεσο παροπλισμό των 3 S

Digenis

Ωρες ωρες πιστευω οτι ξοδεουμε τζαμπα φεα ουσια .Οταν ρωτησεις ενα αποστρατο την γνωμη του για AAW φρεγατες κοιτα στον αερα μηπως ερχετε η αεροπορια για αντιαεροπορικο αγωνα … Υπο αυτό το πρίσμα δεν το εχουν οι ανθρωποι , καμια τορπιλα κανα Harpoon για καθαρο ναυτικο αγωνα πισω απο βραχι αγκιστρομενοι και ως εκει εμαθαν και κανουν … Τι να πεις οτι η F110 ειναι AAW και μπορει να βγειτε στην ΑΜ αυτοι θα ζηταν βαση στην κυπρο για την αεροπορια που θα την καταστρέψουν σε 5 λεπτά με απλές οβίδες . Τοσο μπορουν και για αυτο οι χειροτερες φρεγατες του διαγωνισμου ειναι φαβορή .Τα υπόλοιπα πλοία περιπλέκουν την κατασταση και τους ειναι δυσκολα .

niknik

Εχει καταντησει γελοια αυτη η ιστορια. Απο την μια γελοιοτητα στην αλλη.
Αυτοι που ευνοουνται περισσοτερο, ειναι οι Αμερικανοι. Οι Αμερικανοι ειναι αυτοι που δεν εχουν ενδιαμεση.
Διοτι απο AB ξεκινησαμε, σε Tico φτασαμε παρολο που δε τα θελει το ΠΝ, και τελικα να δειτε που θα προτεινουν LCS.
Οι Ισπανοι μια χαρα ενδιαμεση εχουν. Και οι Γαλλοι, μαλον καταλαβαν οτι το παιχνιδι ειναι στημενο, για αυτο δε προσφεραν καν τις Lafayette.
Απο την αλλη, πειτε μου εσεις εαν θα δινατε το δυνατο σας χαρτι ως ενδιαμεση χωρις να επιλεγει η προταση σας.
Δυσκολο να γινει πιστευτο οτι θα ειναι ευχαριστημενοι οι Ολλανδοι δινοντας τις M για ποσο; 100-120 εκ ενω χανουν 5 δις… Ομοιως και οι Αγγλοι… Και οι Αγγλοι εχουν τι να τις κανουν τουλαχιστον. Θα τις αποψιλωσουν οπως εχουν ηδη δηλωσει, για να χρησιμοποιησουν τα εξαρτηματα για τις Type 31

drinis

Αν οι Αμερικανοί φέρουν Τίκο σαν ενδιάμεση λύση.

ΠΟΛΥ δύσκολο.

Μπορεί ΚΑΙ οι Αμερικανοί να ευνοηθούν τελικά αν ξεχωρίσει η ενδιάμεση λύση από τις φρεγάτες.

Αύριο θα μάθουμε.

Fedas

1. Να ξεκαθαρίσουμε ότι εξ αρχής έπρεπε να είναι χωριστά και η ενδιάμεση λύση και τα ναυπηγεία και όχι όλα μαζί πακέτο.
2. Κανένας δεν παίρνει σοβαρά κράτος το οποίο ανάλογα τον μήνα θέτει και άλλες προτεραιότητες.
3. Λίγο πριν την φημολογούμενη shortlist αλλάζει το σκέλος που αφορά την ενδιάμεση λύση. Ποιος σοβαρός που έχει φέρει ολοκληρωμένες λύσεις σε όλα τα πεδία θα κάτσει να ασχοληθεί περαιτέρω ;;;
4. Ο διαχωρισμός σε αυτή τη φάση έγινε για να ευνοήσει όπως λέγεται και μέσα στο άρθρο όσους δεν είχαν σωστή ενδιάμεση λύση.
α) Γιατί προσφέρουν πολύ καλή κυρία μονάδα ;;;
β) Γιατί πήραν γραμμή ότι η κυρία μονάδα δεν καλύπτει;;;
γ ) γιατί πήραν γραμμή ότι όπως το πάμε θα αποφασίσουμε το 2024;;;
5. Έτσι όπως τα κάναν καλύτερα να πάρει 4 Μ 4type 23 4meko το κόστος θα είναι κάτω του 1 δις ευρώ. Με τα εναπομειντα λεφτά μπορεί να πάρει 6-8 υποβρύχια και να αλλάξει τον στόλο ή 4 υποβρύχια και δεύτερη μοίρα rafale .
Ως πότε τα εξοπλιστικά και οι ανάγκες της άμυνας θα εξευτελίζονται έτσι χωρίς διαγωνισμούς χωρίς επιχειρησιακά κριτήρια με όρους που αλλάζουν στο πόδι ανάλογα προς τα που φυσάει.

A.K.

Συμφωνώ πως επωφελούνται οι Ιταλοί και οι Γάλλοι

Αλλά βρε παιδιά, φτάνει αυτή η ιστορία με τα Τico! Είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας. 244 κελιά με α/α πυραύλους, μονούς και τετράδες, αρκούν να ρίξουν δυο φορές όλη την Τουρκική αεροπορία και να περισσέψουν τα μισά για να τα ρίξουμε στην Ανάσταση.
Είναι λάθος κλίμακα! Πόσο μάλλον όταν τα λογαριάζουμε για ενδιάμεση λύση!
Ξέρω πως το υπεραπλουστεύω, αλλά ας σοβαρευτούμε!

Greg575tpn

Ρε παιδια με τις τικο θα κλεμε καθε φορα που θα τις βαζουν μπροστα και δεν θελω να σκεφτω για να φευγουν προς ανατολική Μεσόγειο!!

christos_choris_a

Προκειμένου οι Βρετανοί για να παραχρήσουν τις Type-23 ίσως να χρειαστεί να παραγγείλουμε απ’ αυτούς κορβέτες (4) ή να συνεχίσουμε το πρόγραμμα Super Vita (+5) και φυσικά να αναβαθμίσουμε τις Meko αλά Βρετανικά ( ας μην ξεχνάμε οτι τις Type-23 τις διεκδικούν και η Χιλή και η Βραζιλία και θα πρέπει να δώσουμε “το κάτι παραπάνω” από αυτές ). Επομένως τα λεφτά ίσως να μη φτάσουν για 4 νέες φρεγάτες. Πιθανότατα για τις νέες φρεγάτες να ΞΑΝΑπάμε σε 2 [email protected] ή σε 2 Gibbs&Cox ή σε 2 F-110. Οι F-110 θεωρώ οτι έχουν “πολιτικό” προβάδισμα έναντι των άλλων μη Αμερικανικών ή Γαλλικών πλοίων λόγω του ραντάρ SPY-7, των πυραύλων SM-2 και ίσως ( αν το ζητήσουμε ) λόγω του sonar της L3Harris. Είναι δηλαδή “Αμερικανοποιημένες” ως ένα βαθμό.

Πρεπει να αγορασουμε ΠΟΙΟΤΗΤΑ για να μπορεσουμε να αντιμετωπισουμε την ποσοτητα των απεναντι τελεια και παυλα. Απο κει και περα για γεωστρατηγικους λογους εμπιστευομαι μονο την Γαλλια και παλι ομως αν γινει το μπαμ θα ειμαστε εμεις και αυτοι.

Greg575tpn

Να παρουμε οτι αλλο θελουμε και οτι αλλο θελουν οι ΗΠΑ να μας πουλήσουν, αλλα εαν παρουμε καραβια απο την LM θα μας πάει πισω σε εμπιστοσύνη προς τους εξοπλισμούς και την ηγεσία 40 χρονια!

Stratiotikos

Ξέρω ότι θα διαφωνησετε πολλοί αλλά η γνώμη μου είναι ότι δεν πρέπει να ασχοληθούμε καθόλου με μεταχειρισμένα πλοία.
Έχετε σκεφτεί την διαμονή του προσωπικού;;; σωληνώσεις νερού,τουαλέτες,μαγειρεία,συστημα πυρόσβεσης,συστημα αφαλάτωσης κτλ κτλ.
Ισα ίσα που τώρα έχουμε χρόνο να περιμένουμε καινούργια πλοία μιας και όλοι μα όλοι είναι κατα της Τουρκίας.
Τώρα δεν πρόκειται να κάνουν τίποτα και έχουμε χρόνο για 4 φρεγάτες και φρεγατοκορβετες.
4 belharra με scalp naval,aster 30 τούμπανα και μετά παίζουμε με φρεγατοκορβετες οποιουδήποτε

megisteas

Αγαπητοί φίλοι.
Διαβάζω τόσους μήνες αναλύσεις επί αναλύσεων και πάλι από την αρχή.
Τα πράγματα είναι απλά. Το Π.Ν. θα πάρει της ενδιάμεσες που θέλει, βλέπε Μ, και η κυβέρνηση της φρεγάτες που πρέπει, αλουμινοτρατες. Τι κάθεστε και αναλύεται;
Μακάρι να βγω ψεύτης για το δεύτερο ειλικρινά σας μιλάω. Αλλά από την στιγμή που το σπάσανε το θέμα όλοι μας ξέρουμε ότι αυτό θα γίνει.
Εμένα άλλο με ανησυχεί και μάλιστα πάρα μα πάρα πολύ. Η ναυπήγηση Ελλάδα. Εδώ και αν θέλω να βγώ λάθος, αλλά πολύ φοβάμαι ότι θα φάμε 2 – 3 χρόνια να αρχίσουν να κόβουν λαμαρίνες, εκτός αν πάνε Σύρο μεριά, και μετα θα φτιάχνουν μια φρεγάτα ανά πενταετία. Θα φροντίσουν για αυτό οι αριστεροί συνδικαλιστές που θα θυμούνται ότι τους καπνίσει ώστε να εκβιάζουν περισσότερες παροχές κτλ. κτλ.. Το έχω σιγουράκι. Να μην πούμε αν αλλάξει στο ενδιάμεσο κυβέρνηση και έχουμε πάλι τους προηγούμενους,  και φρενάρει τα πάντα για να ξαναδεί την σύμβαση επειδή δεν θα είναι καλή – συμβατή με τα συμφέροντα του Λαού.

GioFlo

Σας ευχαριστω πολυ για την επιβεβαιωση!Μολις στο προηγουμενο αρθρο σας, διατυπωσα την αποψη, πως η αποσυνδεση Ενδ.Λυσης και Νεας Φρεγατας (συν ΜΕΚΟ UPG..), ειναι “ταμαμ” για την Γαλλικη προταση κυριως και την Ιταλικη δευτερευοντως, κατα την αποψη μου.Κοντρα στο ρευμα των προηγουμενων ημερων και ορισμενων “βιαστικων”, που θεωρησαν πως η πιθανη αποσυνδεση, συμφωνα με τα λεγομενα του κυριου Παναγιωτοπουλου, ειχε σχεση με τον Αμερικανικο!!! παραγοντα.Κατα την ταπεινη μου αποψη, καμια σχεση απολυτως!Συμφωνω απολυτα με την αποψη της ΠΤΗΣΗΣ, πως Γαλλοι και Ιταλοι, ηταν οι “αδυναμοι κρικοι” στην λεγομενη Ενδ.Λυση, με το εξης παραδοξο ομως!Ειναι οι μονοι συμμετεχοντες στη διαδικασια, των οποιων τα πλοια, ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΛΕΓΕΙ απο το Π.Ν, σε ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ επιπεδο!!!Οι FREMM το “μακρινο” 2009 και οι Belharra το ποιο “κοντινο” 2019!!Για οικονομικους λογους (κυριως) και οι 2 “στραβωσαν” στο παρα 5′, δυστυχως για τις πρωτες, ευτυχως (λογω κοστους και αριθμων) για τις δευτερες!Λετε να ηρθε η ωρα να “μπει” μια απο τις δυο, στο “μαντρι”?Για τους πιστευοντες στη σημειολογια, πραγματικα ειναι ενδιαφερον στοιχειο…!Προσωπικα οποιος τυπος και να επιλεγει, θα ημουν ευχαριστημενος.

Υ.Γ Αργησατε, αλλα καλιο αργα παρα ποτε!Το υποσημειωμα αφορα τις Adelaide, για τις οποιες αρκετο καιρο πιστευαμε (και υποστηριζα), οτι δεν αποκτηθηκαν λογω κακης καταστασης, οπως ειχατε πληροφορηθει απο πηγες του Π.Ν και ειχατε γραψει εκεινη τη περιοδο.Τελικα λετε πως δεν ειναι ετσι και πιστεψατε λαθος!Δεκτον και σεβαστον, διοτι ολοι κανουμε λαθη.Το καλο ειναι να τα παραδεχομαστε και να αποκαθηστουμε την αληθεια.Την αληθεια ειπα?Χμ.Ποια αληθεια?Και ποτε θα γινει γνωστη?Οπως εχω γραψει 10αδες φορες, οι Adelaide μας τελειωσαν, μαζι με την προηγουμενη Κυβερνηση….Καλο θα ηταν καποια στιγμη να μαθουμε, αλλα καλυτερο θα ειναι να προχωρησουμε προς τα εμπρος, γιατι “ευκαιρια” (ισως) ηταν, αλλα παει (bye bye…).Ας μπει ενα τελος καποια στιγμη.

Eragon12

Άποψη μου είναι ότι το ΠΝ δεν πρέπει να πάει σε «paper design». Θέλει πλοία να έχουν πέσει στο νερό και να έχουν δοκιμαστεί. Όποτε εξαιρετική η Sigma αλλά είναι μόνο στα χαρτιά η επέκταση της κορβέτας. Η bel τώρα φτιάχνεται και δεν ξέρουμε τα θέματα της, το ίδιο με τις F110. Οι μόνες δόκιμες λύσεις είναι ΑΗ και FREMM. Πλοία μεγάλα, που υπηρετούν σε αριθμούς και δοκιμασμένα. Αν πάμε σε ΑΗ έχουμε ομοιοτυπια με υπάρχοντα συστήματα ενώ η FREMM δίνει το πλεονέκτημα των ASTER και είναι παράλληλα γέφυρα στις FFG. Δεν θελουμε πλοία να λύσουμε εμείς τις παιδικές ασθένειες.

Mavi70

Το σπάσιμο της αγοράς με την ενδιάμεση λύση ωφελεί μόνο δυο προτάσεις .Αμερικάνους και Γάλλους. Για να μην γράψω μόνο Αμερικάνους γιατί θα γίνω γραφικός. Ξαφνικά η πολύ ”ακριβή΄΄ Γαλλική πρόταση έχει γίνει φαβορί? Το πλοίο εναέριας κυκλοφορίας? Το σπάσιμο της αγοράς την συγκεκριμένη χρονική περίοδο εμένα προσωπικά μου δείχνει αποτυχία του μυαλού που σκέφτηκε να συνδυάσει όλα τα προγράμματα μαζί σίγουρος ότι η ενδιάμεση λύση θα είχε ΑΒ .Τα 500 εκ ενδιάμεσης έγιναν 350εκ και τώρα ακούμε 250 εκ χωρίς κανείς ακόμη να ξέρει πόσα τελικά είναι τα λεφτά που θα δοθούν. Και βέβαια κανείς πάλι δεν ξέρει αν τα λεφτά αυτά δεν χρησιμοποιηθούν όλα αν θα γυρίσουν στο πρόγραμμα. Ακούμε ότι το πρόγραμμα θα στοιχήσει μέχρι 5,5 δις! Δηλαδή μπορεί να στοιχήσει και 3 δις! Τα λεφτά που θα περισσέψουν θα γυρίσουν στο ναυτικό? Και αν γυρίσουν γιατί δεν πήγαμε για περισσότερα πλοία, έστω και μια option αγοράς? Από εκεί και πέρα μην εκπλαγείτε αύριο η αγαπημένη μας ex προσφερθεί από τον υφυπουργό γύρω στα 400 εκ η μια με όπλα και υποστήριξη και βεβαίως συμμετοχή στο πρόγραμμα της FFG(X). Και να ξέρετε ότι αν ήξερε ο συγκεκριμένος υφυπουργός ότι δεν είχε ελπίδες σοβαρές να πάρει την δουλειά δεν θα ερχόταν καθόλου .
Σύμφωνα με συνέντευξη του απόστρατου Ναυάρχου Κονιδάρη τα ναυπηγεία χρωστούν στο ναυτικό μας 150 εκ την ίδια ώρα που για να τρέξει ο στάλος το χρόνο έχει λειτουργικά έξοδα 20εκ!! Αυτά τα χρήματα τι θα γίνουν θα τα χαρίσουν στον επενδυτή? Με τα χρήματα αυτά περνούμε 2 μεταχειρισμένες Μ ή φτιάχνουμε καινούργια 3-4 ναρκοθηρευτικά. Κατά τα άλλα σύμφωνα με τον βραβευμένο εμείς είμαστε οι ζητιάνοι!! Επίσης στην ίδια συνέντευξη λέει και κάτι άλλο εξαιρετικά ενδιαφέρον για το προσανατολισμό του ναυτικού στις Κορβέτες και όχι στις φρεγάτες. Σαν γενικό συμπέρασμα που βγάζω η όλη η διαδικασία είναι ένα χάος. Είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το τι δεν πρέπει να κάνει ένα σοβαρό κράτος.
Περιμένουμε με αγωνία για αύριο.

Η διαίσθησή μου:
》4 FDI (αν και υπολείπεται των κορυφαίων επιλογών, κερδίζει σε τεχνολογική υπεροχή, γρηγορότερο χρόνο παράδοσης -της 1ης τουλάχιστον- και φυσικά, στρατηγικά όπλα που η Γαλλία αποδεδειγμένα μπορεί να προμηθεύσει).
》2 (+2;) M για άμεση ενίσχυση.
》2 free cassard, για αντικατάσταση των τελειωμενων S.
Νομίζω πως όλη η USυπόθεση έχει ξεκινήσει και χαλάει και δεν μπορεί να περαστεί αθόρυβα και αναίμακτα πια. Γι’αυτό, νομίζω πως οι διευκολυνσεις σε βάσεις που ακούμε είναι για να μην υπάρξει σοβαρή αντίδραση, αν όλο το πακέτο πάει Ευρώπη μεριά.

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΚΑΛΑ ΝΕΑ: Προχώρησε η αγορά τορπιλών βαρέος τύπου για τα 214ΗΝ, όταν φορείς του ΥΠΕΘΑ μπορούν και διδάσκουν την τέχνη της διαπραγμάτευσης

Πολλές φορές έχουμε γράψει για τον τρόπο με τον οποίο το ΠΝ διαπραγματεύεται, και παίρνει αυτό που θέλει, στην τιμή που θέλει, και...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

O εκσυγχρονισμός των MEKO 200HN: το πρόγραμμα του 2019 με αναγωγή...

Για λόγους σύγκρισης με τη σημερινή κατάσταση, αλλά και κατανόηση των εξελίξεων που μας έφεραν έως και σήμερα, θεωρούμε χρήσιμο να παραθέσουμε την ανάλυση...
- Advertisement -
Card image

July#13 ΠΤΗΣΗ 2021

Αγορά 4.49
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2017 September #376

Αγορά 2.29
- Advertisement -
Card image

October 2020

Αγορά 4.49

Related News

ΚΑΛΑ ΝΕΑ: Προχώρησε η αγορά τορπιλών βαρέος τύπου για τα 214ΗΝ, όταν φορείς του ΥΠΕΘΑ μπορούν και διδάσκουν την τέχνη της διαπραγμάτευσης

Πολλές φορές έχουμε γράψει για τον τρόπο με τον οποίο το ΠΝ διαπραγματεύεται, και παίρνει αυτό που θέλει, στην τιμή που θέλει, και...

“Αίας” θα λέγεται το 3ο πλοίο γενικής υποστήριξης, δωρεά του Πάνου Λασκαρίδη

Σε μια συγκυρία ιδιαίτερα κρίσιμη ενόψει σημαντικών αποφάσεων για το εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού και για την αναβάθμιση της ναυτικής ισχύος της χώρας,...

Δέκα συστήματα S-500 παραγγέλνει η Ρωσία

Το ρωσικό αντιαεροπορικό-αντιβαλλιστικό οπλικό σύστημα που έχει δημιουργήσει αίσθηση με τις προδιαγραφές του, το S-500, μετά από χρόνια δοκιμών περνά σε κανονική παραγωγή, καθώς...