Μήπως ήρθε η ώρα της Θράκης;

31
Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

Στα νέα της ημέρας, το τελευταίο διάστημα, πέρα από την παγκόσμια ανησυχία της διάδοσης του κορωνοϊού, βρίσκεται ένα άλλο πολύ σημαντικό θέμα: η Ελληνική και Ευρωπαϊκή έννοια της Θράκης.

Από τα τέλη Φεβρουαρίου, που η Τουρκία διακήρυξε ότι άνοιξε τα σύνορα των “απανταχού αναξιοπαθούντων” προς την Ελλάδα και την “ελευθερία της Ευρώπης”, βιώνουμε μια κρίση σε εξέλιξη. Δεν ήταν η πρώτη φορά που το έκανε. Το 2015 βιώσαμε άλλη μια τέτοια ανθρωποεισβολή από μάζες ανθρώπων που η Τουρκία του “ισχυρότερου στρατού της Μεσογείου”, του δεύτερου ισχυρότερου συμμάχου στο ΝΑΤΟ” και των “αρίστων υπηρεσιών ασφαλείας” (οι τίτλοι δεν είναι δικοί μας αλλά συλλογές από τα “παράσημα” που κατά καιρούς η ίδια η Τουρκία απέδωσε χωρίς ντροπή στον εαυτό της) απλά άφησε να περάσουν από μέσα της και προς τις Ευρωπαϊκές χώρες όπως ο αέρας περνά μέσα από τα ανοιχτά παράθυρα.

Οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις πέτυχαν την πρώτη νίκη. Ο τουρκικός ελιγμός απέτυχε, οι γείτονες εκτέθηκαν, οι Έλληνες ενώθηκαν

Ίσως να φαινόμαστε μισάνθρωποι και ανασφαλείς όταν γράφουμε αυτά τα πράγματα αλλά τα κράτη έχουν σύνορα για κάποιο λόγο. Και τα επίσημα περάσματα αυτών των συνόρων, οι έλεγχοι, τα τελωνεία, τα ταξιδιωτικά έγγραφα, οι ιατρικές εξετάσεις που περνά κάποιος, όταν αποφασίζει να πάει από ένα περιβάλλον σε ένα άλλο, υπάρχουν για κάποιο σκοπό. Για την ακρίβεια για πολλούς και πολύ σοβαρούς σκοπούς. Άνθρωποι που μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον δεν μπορούν να περνούν ελεύθερα σε ένα άλλο, εντελώς διαφορετικό, εκθέτοντας τους κατοίκους σε κινδύνους ιατρικής φύσης ή ασφαλείας. Έπρεπε να βιώσουμε τον κίνδυνο μιας παγκόσμιας επιδημίας για να το κατανοήσουμε αυτό;

Ευτυχώς, αυτήν τη φορά η κυβέρνηση κρατήθηκε στο ύψος των περιστάσεων, ο στρατός και η αστυνομία έκαναν τη δουλειά τους -χωρίς μάλιστα να υπάρξουν παρεκτροπές που πολύ θα βόλευαν την Άγκυρα και είναι προς τιμήν τους- και oι κάτοικοι της Θράκης το αναγνώρισαν, τασσόμενοι στο πλευρό τους. Οι εικόνες των εθελοντών, που βοηθούσαν τους άνδρες της πρώτης γραμμής με τρόφιμα, με νερό, με πεζές περιπολίες, ακόμα και με ένα “μπράβο” ή ένα χειροκρότημα επιδοκιμασίας κάθε φορά που το στρατιωτικό ή αστυνομικό όχημα περνούσε, ξύπνησε μνήμες μιας άλλης εποχής και ήταν η πραγματική νίκη των Ελλήνων σε αυτήν την κρίση.

Την προηγούμενη εβδομάδα από τον ιστότοπο αυτό εκτείναμε ένα φιλότιμο χαιρετισμό σε όλα τα μέλη του Στρατού και της αστυνομίας για την δουλειά και τους κόπους που κατέβαλαν στην αποσόβηση μιας κρίσης, που ακόμα δείχνει τα δόντια της. Σήμερα, θα κάνουμε το ίδιο για τους ανώνυμους κατοίκους του Έβρου και όλης της Θράκης για την γενναία και ευγνώμονη στάση που τήρησαν έναντι του κινδύνου και των νόμιμων εκπροσώπων του κράτους. Στην ανώνυμη γυναίκα που παρασκεύασε γεύματα για τους στρατιώτες που θα περιπολούσαν μέσα στην κρύα νύχτα, για τον επιχειρηματία που προσέφερε νερό και αναψυκτικά, για τον αγρό-κτηνοτρόφο που με τη σύμφωνη γνώμη του τοπικού διοικητή πύκνωσε τις περιπολίες με τα μηχανήματά του και έκλεισε τα κενά τις κρίσιμες εκείνες πρώτες ώρες. Μπράβο σας! Φανήκατε άξιοι των γυναικών της Πίνδου και των ευγενέστερων ενστίκτων της γενιάς.

Τη διακοπή της συγκέντρωσης τροφίμων για τους ένστολους των συνόρων ζητά ο δήμαρχος Ορεστιάδας

Την ίδια στιγμή, όμως, οφείλουμε να μην ξεχνάμε και όσους εργάστηκαν υποχθόνια για την ανατροπή των προσπαθειών αυτών: εκείνους που συντάχθηκαν με την προπαγάνδα της Άγκυρας και αναπαρήγαγαν άκριτα ψευδοειδήσεις και κατάφορα ψέμματα. Αν και λάθη μπορούν να κάνουν όλοι -και δεν εξαιρούμε τον εαυτό μας από αυτά- είναι σημαντικό, μέσα στην ομίχλη της αμφιβολίας, να διασταυρώνομαι μια πληροφορία όταν μπορούμε πριν την προωθήσουμε και την παρουσιάσουμε στο κοινό.

Σαν ομάδα του blog της Πτήσης, λάβαμε κατά καιρούς πολλές πληροφορίες ή ολόκληρα άρθρα που επιλέξαμε να μην δημοσιοποιήσουμε ποτέ, εφόσον δεν μπορούσαμε να διασταυρώσουμε την ακρίβειά τους. Επιλέξαμε να χάσουμε πόντους τη στιγμή που άλλοι μετέδιδαν μύδρους πληροφοριών από πηγές τουρκικές, ρωσικές, συριακές ή αγνώστου ιδιοκτήτη και χάσαμε “κλικς” αλλά κερδίσαμε σε αξιοπιστία. Και αν πέσαμε και σε ένα ατόπημα, φροντίσαμε να ζητήσουμε συγγνώμη.

-Errare humanum est (το να σφάλεις είναι ανθρώπινο), έλεγε ο Σένεκας

sed in errare perseverare diabolicum (αλλά το να επιμένεις στο σφάλμα είναι κολάσιμο)

Ειδική αναφορά αξίζει στην κατάπτυστη από άποψη δημοσιογραφικής δεοντολογίας δημοσίευση των New York Times (του Patrick Kingsley και άλλων τεσσάρων δημοσιογράφων) πως στην Θράκη λειτουργούσε μυστικό κέντρο κράτησης λαθρομεταναστών που υποβάλλονταν σε βασανιστήρια. Ένα άρθρο που βασίστηκε άκριτα σε κατασκευασμένες ειδήσεις Τούρκων πρακτόρων και αναπαρήχθη από μεγάλο μέρος του Τύπου. Ούτε η μισή συγγνώμη των συγγραφέων ούτε η στάση των NYT, που ας σημειωθεί βαρύνονται με μετάδοση ανακριβειών για την Ελλάδα και στο πρόσφατο παρελθόν, απαλλάσσουν από την ενοχή πως σε μια κρίσιμη ώρα έγιναν μέρος του προβλήματος.

Ο δημοσιογράφος των New York Times παραδέχεται γκάφα (;) για το «Γκουαντάναμο» που φαντασιώθηκε ότι υπάρχει στην Ελλάδα

Δεν ήταν, φυσικά, οι NYT η μόνη φωνή κατά των ελληνικών προσπαθειών να τηρηθεί η τάξη και η ασφάλεια της Ελλάδας και της Ευρώπης. Πολλές φωνές υψώθηκαν και εντός της χώρας ρίχνοντας νερό στο μύλο της Άγκυρας. Θεωρούμε δίκαιο, σε συναυλία με την εφαρμογή των νόμων στις άλλες περιπτώσεις που σχετίζονται με την προσπάθεια παραβίασης των συνόρων, να γίνει το ίδιο και με τους New York Times και με όσους πιεστικά και συνειδητά αναπαρήγαγαν την τουρκική προπαγάνδα: μήνυση και έλεγχος από τις αρμόδιες αρχές.

Επαναλαμβάνουμε πως δεν έχουμε κάποια δικομανία αλλά σε κάθε περίπτωση πρέπει να γίνεται το σωστό. Το διαδίκτυο έφερε πολλούς στη γραμμή της ενημέρωσης, καλούς και κακούς. Η δράση των τελευταίων ακυρώνει την προσπάθεια των πρώτων. Ένα μικρό ξεκαθάρισμα θα επιτρέψει στην αλήθεια να δει το φως και θα αποκαλύψει πως συχνά τα κίνητρα κάποιων δεν είναι μόνον η “αλήθεια” και η “ενημέρωση” αλλά και το ψέμα και το συμφέρον. Είτε ψέματα για τα “κλικς” είτε ακόμα και αποτελώντας μέρος της προπαγάνδας της Άγκυρας και σε αυτήν την περίπτωση οι ευθύνες είναι βαριές αλλά ξεκαθαρίζοντας τους δημοσιογράφους από τους πληρωμένους ταγούς ίσως κερδίσουμε μια νίκη για την ενημέρωση.

Και στρατιωτική επιλογή για τις «γκρίζες ζώνες»: «Εγγυήτρια» της μειονότητας στη Θράκη η Τουρκία

Υπάρχει κι ένας ακόμα λόγος και έχει να κάνει με τη Θράκη. Από το 1923 που το καθεστώς της Θράκης αναγνώρισε “μουσουλμάνους” και “ορθοδόξους”, η Θράκη είναι ένας διαρκής μοχλός πίεσης της Άγκυρας. Τσουβαλιάζοντας στους μουσουλμάνους Πομάκους, Αθιγγάνους, εξισλαμισθέντες Έλληνες το γένος και τουρκόφωνους (Τούρκους το γένος και μη), η Άγκυρα με βασικό εργαλείο το προπαγανδιστικό έργο του προξενείου Κομοτηνής κινείται κατάφορα εκτός των ορίων μιας γειτονικής χώρας, προπαγανδίζοντας τις τουρκικές θέσεις, επηρεάζοντας άρχοντες και δημοσιογράφους και καταπιέζοντας τη θέληση της πλειοψηφίας των μουσουλμάνων που επιθυμούν να ζήσουν ειρηνικά στο πλαίσιο ενός ευρωπαϊκού και σαφώς φιλελεύθερου κράτους, που είναι το ελληνικό. Αυτό μάλιστα, όταν η μειονότητα της Θράκης εξαιρέθηκε σαφώς ως αντίβαρο για τη διατήρησης της ελληνικής μειονότητας της Κωνσταντινούπολης και των νησιών της Ίμβρου και της Τενέδου, αντίβαρο που χάρη στις συστηματικές ενέργειες των τουρκικών κυβερνήσεων δεν υπάρχει πια.

Μήπως είναι καιρός να εφαρμόσουμε το υπάρχον νομικό σύστημα σε όλο το εύρος του ελληνικού κράτους χωρίς εξαιρέσεις και χωρίς πολιτικές επιφυλάξεις; Μήπως αυτό που άρχισε στη Θράκη μπορεί και πρέπει να ολοκληρωθεί με τον καλύτερο τρόπο, κλείνοντας το κέντρο της προπαγάνδας, καταργώντας τα μειονοτικά σχολεία και προσφέροντας ίσες υπηρεσίες αντάξιες ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού κράτους σε όλους τους πολίτες μας; Μήπως να εκριζώσουμε τις εστίες προπαγάνδας ή να τις αφήσουμε να μαραζώσουν χωρίς τη ροή “μηδικού χρυσού” από την ανατολή;

Με γνώμονα την στάση πολλών μουσουλμάνων Θρακών και των συλλόγων τους, που και αυτοί προσέφεραν μέσα και ευχαριστίες στους Έλληνες λειτουργούς κατά την κρίση του Έβρου, θεωρούμε πως το οφείλουμε. Για να βγει κάτι καλό και ουσιώδες από την κρίση αυτή.

Μ. Κεφαλογιάννης: Η Τουρκία δεν σέβεται το Διεθνές Δίκαιο – αποκαλεί Τούρκους τους μουσουλμάνους της Δ. Θράκης


Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

31
Leave a Reply

Please Login to comment
11 Comment threads
20 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
17 Comment authors
ACHERONsebKoschriss8Athan Recent comment authors

  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Παῦλος Πιτσελᾶς
Member
Noble Member
Παῦλος Πιτσελᾶς

Συμφωνω σε ολα.

Τα φωναζουν και Πομακοι οι οποιοι δεν επιθυμουν να μαθαινουν τουρκικα,ειτε να ταυτιζονται με οποιαδηποτε δραστηριοτητα εκπορευνομενη απο τς εστίες προπαγάνδας .

http://www.zagalisa.gr/content/baterlo-i-komotini-megali-itta-toy-toyrkikoy-ratsismoy-sti-fuen-ekpliktoi-oi-eyropaioi-syned
————

Nikolaos
Member
Famed Member
Nikolaos

Θαυμάσιο λινκ για μια όχι αρκετά προσεγμένη όψη της θρακικής πραγματικότητας.

Kos
Member
Active Member
Kos

Η πρότασή σας για τη Θράκη στο τέλος του άρθρου σας είναι προβληματική, γιατί, όπως καταλαβαίνετε, θα έχει συνέπειες στη λειτουργία του Πατριαρχείου. Χρειάζονται προσεκτικές κινήσεις και σίγουρα πρέπει να αλλάξει το καθεστώς προπαγάνδας που υφίσταται τώρα.

flatspin
Member
Noble Member
flatspin

Ας το κλείσουν. Κράτος μας και κράτος τους. Ο καθένας κανει κουμάντο στο τσιφλίκι του. Εμεις πρέπει να επιβάλλουμε το σωστό. Αν η αλλη μεριά ξυδιάζεται και θελει να προβει σε αντιποινα, ειναι δικό της θέμα. Στην τελική τελική δεν πρεπει να μας απασχολουν ή να μας καθοριζουν ως κράτος τα θρησκευτικά ζητηματα παραπάνω απο οσο πρέπει…

Kos
Member
Active Member
Kos

Αν ήταν θέμα κράτους , όπως λες, δεν θα διαφωνούσα. Άλλα ο θεσμός του Πατριαρχείου είναι οικουμενικός και παγκοσμίου εμβέλειας. Άλλωστε, θέλετε σίγουρα να χάσουμε όσα ερείσματα έχουμε στην Πόλη και στα πάτρια εδάφη; Πιστεύετε ότι αυτό θα βοηθούσε την εξωτερική (και εσωτερική) πολιτική της Ελλάδος; Ο φονταμενταλισμός και η ισλαμοφασιστική νοοτροπία εμπλέκονται άμεσα σε όλους του πολέμους γύρω μας. Πλανάται κανείς και αυτοβαυκαλίζεται, αν νομίζει ότι τα θρησκευτικά ζητήματα δεν παίζουν ρόλο στην πολιτική. Στα χρόνια που οι ΗΠΑ επηρέαζαν κάπως την πολιτική της Τουρκίας ζητούσαν επίμονα από αυτήν την επαναλειτουργία της σχολής της Χάλκης ως κίνηση καλής θέλησης.… Read more »

ACHERON
Member
Famed Member
ACHERON

Αφού το Πατριαρχείο συντάχθηκε με τους Αμερικανούς,ἂς ζητήσει την υποστήριξη τους,ευκαιρία να δούμε και ἂν θα έχει αντίκρυσμα.
Ἢ,ἂς κάνει το Πατριαρχείο την υπέρβαση,και ἂς δεχθεί την εκλογή Ρώσου στο πατριαρχικό αξίωμα,να δούμε πόσο θα χαρούν οἱ Τούρκοι.
Και τέλος,έλεος με τα «ερείσματα»,ὁ όρος έχει καταντήσει γραφικός.
Ερείσματα θα μπορούσαμε να διατηρήσουμε ἂν εφαρμόζαμε τον όρο της αμοιβαιότητος,όπως προβλεπόταν στην συνθήκη της Λωζάνης,και απομειώναμε την μουσουλμανική (και όχι τουρκική) μειονότητα σε βαθμό αντίστοιχο με την απομείωση της ελληνικής μειονότητος σε Πόλη,Ίμβρο και Τένεδο τουλάχιστον.
(αφού για άλλες «συνιστώσες»,όπως παραμείναντες Πόντιοι,δέν ενδιαφερθήκαμε)

Kimon
Member
Famed Member
Kimon

Οι Ρώσοι χρόνια τώρα θέλουν να πάρουν στην Μόσχα το Οικουμενικό Πατριαρχείο και να γίνει ο Πατριάρχης Ρωσίας Οικουμενικός (προσπάθειες που πάνε πίσω στην εποχή μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης) , οπότε αν φτάσουμε εκεί να βάλουμε Ρώσο (Τούρκο υπήκοο κατόπιν νόμου της Τουρκίας) τότε χάνουμε την ελληνικότητα του θεσμού που σχεδόν 2 χιλιετίες είναι ελληνικός, είμαστε σίγουροι ότι αυτό επιθυμούμε;

seb
Member
Noble Member
seb

Ας φροντίσουμε τότε να έρθει στη Κρήτη, στη Πάτμο, στο Άγιο Όρος, οπουδήποτε. Και αν δεν είμαστε διατεθειμένοι να διαχειριστούμε αυτή την “καυτή πατάτα”, ας εργαστούμε ώστε να πάει σε φιλική χώρα.

ACHERON
Member
Famed Member
ACHERON

Άγιον Όρος,να το επισκέπτεται και ὁ Πούτιν. wink
Αλλά έχω και την αίσθηση ότι οἱ ΗΠΑ έχουν λόγους να παραμείνει στην Πόλη.
Το θέμα είναι να μήν γίνει αντικείμενο ομηρείας μας,όπως μέχρι σήμερα.
Ἂς μήν ονειροβατούμε,Πατριαρχείο χωρίς Ἑλληνισμό στην Πόλη/Τουρκία,είναι άνευ αντικρύσματος πλέον.

Athan
Member
Famed Member
Athan

Δεν είσαι και ο πρώτος δα. Μετά τα Σεπτεμβριανά ο Κωνσταντίνος Καραμανλής σκέφθηκε και δρομολόγησε κάτι αντίστοιχο. Η εισήγηση του Ευάγγελου Αβέρωφ ήταν, για Ιστορικούς λόγους, η έδρα να είναι ο Μυστράς ενώ ο Κ.Καραμανλής προέβαλλε το Άγιον όρος. Το Κυπριακό μετά λίγα χρόνια, ευτυχώς, απέτρεψε αυτήν την τραγωδία. Η “ιδέα” επανήλθε με τον Κώστα Καραμανλή. Το περίφημο “σκάνδαλο” του Βατοπεδίου είναι ουσιαστικά η προσπάθεια να γίνει κάτι αντίστοιχο, κρυφίως και ανέξοδα. Ευτυχώς απέτυχε και αυτός. Πάντως, καί στις δύο περιπτώσεις, οι “αποφάσεις” ελήφθησαν κατά περιόδους έντονα αντιαμερικανικές και εξόχως φιλορωσικές (δεύτερη περίπτωση). Το ότι δε, υπάρχει Έλληνας που είναι… Read more »

ACHERON
Member
Famed Member
ACHERON

Athan Επειδή δέν απάντησες δύο μέρες,παίρνω την πρωτοβουλία και τοποθετούμαι στο σχόλιο που εγώ θεωρώ ότι μου απευθύνεται. «Το ότι δε, υπάρχει Έλληνας που είναι έτοιμος να χαρίσει το Οικουμενικό Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο στους Ρώσους για να μην είναι ο ίδιος “όμηρος” των Τούρκων με ξεπερνά» 1)Εγώ δέν χαρίζω το Πατριαερχείο στους Ρώσους,μήν διαστρέφεις τα γραφόμενα μου. Απλώς,ρίχνω στο τραπέζι την εκλογή Ρώσου στο αξίωμα του Πατριάρχη,έστω και ὡς μπλόφα. Ἢ,την μεταφορά του στο Άγιον Όρος,ἂν ἡ παραμονή στην Πόλη δέν είναι πλέον ανεκτή. Εφόσον το Πατριαρχείο είναι Οικουμενικό,δέν βλέπω καμμία αντίφαση. Και το Βατικανό είναι οικουμενικό για τους Καθολικούς περισσότερο… Read more »

Athan
Member
Famed Member
Athan

Η φυγή του Οικουμενικού Πατριαρχείου από την φυσική του Έδρα δεν έλαβε χώρα ούτε κατά την διάρκεια την Οθωμανικής Σκλαβιάς. Τώρα, κάποιοι Νοταράδες το “στέλνουν” σε “φιλικές” Χώρες (φαντάζομαι όπως η Ρωσία). Είναι ασύλληπτο, όχι όμως ανεξήγητο. Πάντως τρία τινά συμβαίνουν φίλε μου: Το Οικουμενικό Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο ΔΕΝ φεύγει από την Μητέρα Κωνσταντινούπολη, η Ρωσία ΔΕΝ είναι φιλική Χώρα, ΔΕΝ έρχεται στην Ελλάδα γιατί τότε θα πάψει να είναι Οικουμενικό. Αυτό δε που διαφεύγει από όλους εσάς είναι πως παρά τον Επαρχιωτισμό της “ανάλυσής” σας το Οικουμενικό Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο ΔΕΝ έχει το Ποίμνιό του μόνον στην Πόλη, την Κρήτη και… Read more »

Kos
Member
Active Member
Kos

Συμφωνώ και επαυξάνω!! Και θα θέσω και έναν δεύτερο προβληματισμό. Ο ερχομός του Πατριαρχείου στον ελλαδικό χώρο θα δημιουργούσε μια δεύτερη θρησκευτική αρχή στην ελληνική επικράτεια. Αυτό θα επέφερε τις ανάλογες εκκλησιαστικές κόντρες για την κυριαρχία επί των επισκοπών (θυμίζω ότι το εκκλησιαστικό καθεστώς των νέων χωρών είναι προσωρινό και το Πατριαρχείο μπορεί να τις διεκδικήσει). Τραγέλαφος, δηλαδή, και εφιαλτική πολιτικοθρησκευτική περιδίνηση. Είστε σίγουροι ότι θέλετε να ανοίξει ένα τέτοιο μέτωπο αυτή τη χρονική στιγμή που έχουμε προβλήματα εθνικής φύσεως; Να πάψουμε να ασχολούμαστε με τις ισλαμιστικές ορδές και τα θέματα υγείας και να ψάχνουμε ποια μητρόπολη ανήκει σε ποια… Read more »

ACHERON
Member
Famed Member
ACHERON

AthanAthan
Ἂν απαντάς σε εμένα,πές μου σε ποιό σχόλιο το κάνεις,σε παρακαλώ.

chriss8
Member
Famed Member
chriss8

Πρωταρχικός στόχος του Κεμάλ ήταν να φύγει το πατριαρχείο από την Κωνσταντινούπολη. Με σκληρές διαπραγματεύσεις το κρατήσαμε εκεί στην συνθήκη της Λωζάνης

Berserker
Member
Noble Member
Berserker

Ενδιαφέρουσα τοποθέτηση αλλά θα ήθελα να δω κάποιες επί πλέον πληροφορίες για το πώς αντέδρασαν οι διάφοροι εντόπιοι Έλληνες μουσουλμάνοι στην όλη ιστορία. Γνωστοί μου Θρακιώτες μου έλεγαν ό,τι οι μουσουλμάνοι δεν ήσαν καθόλου ικανοποιημένοι από τις κινήσεις της Άγκυρας και ανησυχούσαν για το πέρασμα των ορδών από τα χωριά τους και τις καλλιέργειές τους.
Γενικότερα, μήπως είναι μία ευκαιρία να κερδίσουμε περισσότερους από αυτούς και να τους απαλλάξουμε από τη χρησιμοποίηση για εντελώς αλλότρια προς τα δικά τους συμφέροντα;

Nikolaos
Member
Famed Member
Nikolaos

Προσοχή, γιατί μπαίνουμε σε επικίνδυνες ατραπούς. Παρεμβάσεις για μείωση της εξουσίας των μουφτήδων (με την αναγνώριση της ισχύος του Αστικού Κώδικα στις οικογενειακές και κληρονομικές σχέσεις, αν αυτό επιθυμούν τα μέρη) ήταν ήδη σημαντικές, γιατί δεν ξέρουμε στο μέλλον πώς θα αναδεικνύονται οι μουφτήδες. Η εκπαίδευση στην τουρκική γλώσσα (εν πάση περιπτώσει, η διδασκαλία ΚΑΙ της τουρκικής γλώσσας) είναι αδύνατο να διακοπεί χωρίς να δημιουργηθεί μείζων κοινωνική αναταραχή (το λέω με εύσχημο τρόπο …) και χωρίς να αποξενωθεί η χώρα μας λόγω παραβίασης δικαιωμάτων που προβλέπονται στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, και τα οποία δεν εξαρτώνται από αμοιβαιότητα (ως… Read more »

epampapas
Member
Noble Member
epampapas

H Θράκη το πιθανότερο είναι να χαθεί. Ας είμαστε ρεαλιστές. Δεν μπορούν τόσες δεκαετίες εγκλημάτων του Ελληνικού κράτους να αναιρεθούν από μόνες τους. Οδεύουμε ολοταχώς σε καταστάσεις που θα οδηγήσουν σε δημοψήφισμα και σε ανεξαρτοποίηση για αρχή. Το χρονικό σημείο είναι το θέμα και αν θα περιλαμβάνεται ο νομός Έβρου ή όχι για να υπάρχει και η εδαφική συνέχεια με προοπτική τελικά της ενσωμάτωσης στην Τουρκία. Η πλειοψηφία των μουσουλμάνων στην περιοχή δεν είναι τουρκογενείς αλλά και σήμερα ακόμα τους εκτουρκίζουμε. Γιατί είναι το ερώτημα; Επί ψυχρού πολέμου οι Πομάκοι που μιλάνε μια διάλεκτο βουλγάρικη, που είναι επί της ουσίας… Read more »

chriss8
Member
Famed Member
chriss8

Μην βλέπεις παντού αντικομμουνισμό. Το κόμμα σου δεν ήταν το θύμα της ιστορίας. Στα 1920s που πάρθηκαν οι αποφάσεις, δεν είχαμε ψυχρό πόλεμο αλλά η Βουλγαρία ήταν ήδη εχθρός.

Kimon
Member
Famed Member
Kimon

Απο που κι ως που ένα δημοψήφισμα μπορεί να αλλάξει τα σύνορα μιας χώρας; Δείτε λίγο τι γίνεται χρόνια τώρα με την Καταλονία ; Ή με την Σκωτία; Και γιατί να οδηγηθούμε σε δημοψήφισμα; Εκεί δεν υπάρχει μόνο μουσουλμανικό στοιχείο. Γιατί λοιπόν να φτάσουμε σε δημοψήφισμα;

Berserker
Member
Noble Member
Berserker

Παράξενη ηττοπάθεια ύστερα από τη νίκη στον Έβρο. Επίσης δεν βλέπω να αναφέρεσθε στις σύγχρονες ευθύνες της Αριστεράς που υποστηρίζει – ψηφίζοντας – ανθρώπους του προξενείου. Όσο για το ΝΑΤΟ, που φταίει για όλα – με δεδομένη την απολύτως πραγματική σύγκρουση συμφερόντων Ελλάδος Τουρκίας – μου θυμίσατε τα μακρινά πια, φοιτητικά μου χρόνια. ‘Όταν οι σύντροφοι της Πανσπουδαστικής δεν έχαναν ευκαιρία να κατακεραυνώσουν τον καπιταλιΖμό και τις πολυεθΝνικές, ακόμη και για το πιο απλό ζήτημα προγραμματισμού μιας εξεταστικής. Με αποτέλεσμα ολόκληρα αμφιθέατρα να σείονται γελώντας από το σύνθημα “Πουτ@ν@ Κόκα Κόλα, εσύ τα κάνεις όλα”!

Athan
Member
Famed Member
Athan

Η Θράκη δεν θα χαθεί ποτέ. Ο λόγος είναι πως όλοι οι Θρακιώτες (καί οι Μουσουλμάνοι) αλλά και αυτοί που τους φυλούν, δεν θα επιτρέψουν ανθρώπους σαν κι εσένα να αποφασίσουν για το μέλλον τους. Ποτέ ξανά. Επίσης εάν αποκαλέσεις κάποιον Πομάκο “εξισλαμισμένο Βούλγαρο” θα σε αφαλοκόψει στο γόνατο πριν ανοιγοκλείσεις τα βλέφαρά σου. Γιατί αυτή η Φυλή τράβηξε πολλά από τους Βούλγαρους (ίσως περισσότερα από τους Έλληνες Θρακιώτες) από την υπογραφή της Συνθήκης του Αγίου Στεφάνου μέχρι και την Βουλγαρική Κατοχή στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Είναι ντροπή ένας Έλληνας να υιοθετεί την Βουλγαρική Προπαγάνδα Εθνοκάθαρσης προηγούμενων αιώνων. Σήμερα δεν… Read more »

Panagiotis
Member
Noble Member
Panagiotis

“Έπρεπε να βιώσουμε τον κίνδυνο μιας παγκόσμιας επιδημίας για να το κατανοήσουμε αυτό;”

Αστείο επιχείρημα την στιγμή που η επιδημία εξαπλώθηκε στην χώρα από Έλληνες που ταξίδεψαν στο εξωτερικό.
Μπορούν να πέσουν πολλά άλλα επιχειρήματα στο τραπέζι της συζήτησης του προσφυγικού αλλά το συγκεκριμένο απλά δεν έχει καμιά επαφή με το θέμα.

ElCy
Member
Trusted Member
ElCy

Μπορεί να χάνετε ‘κλίκς’ διατηρείτε όμως την αξιοπιστία και αξιοπρέπεια σας μαζί με την μεγάλη εκτίμηση όλων των αναγνωστών σας!

My_name_is_Nobody
Member
Famed Member
My_name_is_Nobody

Πότε θα εμφανιστούν ξανά τέτοιες συγκυρίες;
Πιθανόν ο χρόνος είναι πρόσφορος, για να παρθούν αποφάσεις που θα επηρεάσουν το μέλλον της χώρας.

kK19641970
Member
Famed Member
kK19641970

Έχοντας μια κυβέρνηση που έχει δείξει ότι έχει το σθένος να πάρει κρίσιμες και σημαντικές αποφάσεις όταν πρέπει θα συμφωνήσω μαζί σου.

Paliouras
Member
Trusted Member
Paliouras

Πρεπει να ληφθουν αμεσα μετρα. Σε πρωτη φαση ενα τουρκοφωνο σχολειο σε καθε μειονοτικη περιοχη. Και σε οποιον αρεσει. Και δεν κανεις ολικο κλεισιμο και ξεβολευεις πολλους.
Απαραδεκτο να μαθαινουμε τουρκικα σε μη τουρκους.
Αν μεινουν λιγα τα σχολεια , θα πηγαινουν μονο οι τουρκικης καταγωγης

LuckyLuke
Member
Active Member
LuckyLuke

Λυπάμαι αλλά ποιό είναι το πρόβλημα ακριβώς; Αν κάποιος θέλει να μάθει Τούρκικα ή πιστεύει ότι η Τουρκία είναι η “μητέρα” πατρίδα του, με το να του στερήσουμε αυτήν την δυνατότητα τι καταφέρνουμε; Μήπως απλά να τον εξαγριώσουμε και να τον σπρώξουμε περισσότερο σε όσους προπαγανδίζουν τα πέρι “καταπίεσης”; Μου κάνει (κακή) εντύπωση στο πόσοι χρήστες πιστεύουν ότι το να κλείσουν τα μειονοτικά σχολεία είναι πράξη που εξυπηρετεί τα εθνικά συμφέροντα. Καταρχάς είναι αντιδημοκρατικό μέτρο και παραβιάζει βασικά ανθρώπινα δικαιώματα. Κρίμα που διαφεύγει από τον αρθρογράφο της Πτήσης. Το πρόβλημα δεν είναι οι μειονοτικοί που θεωρούν ότι είναι Τούρκοι ή… Read more »

Athan
Member
Famed Member
Athan

Για να τελειώνει και αυτό το “θέμα” έχω να πω τα εξής ολίγα: 1ον. Το Προξενείο είναι θεμελιώδης Πρόνοια της Συνθήκης της Λωζάννης. Η Συνθήκη της Λωζάννης ΔΕΝ πρέπει να ανατραπεί. Οι λογικές “πονάει χέρι, κόψει κεφάλι” είναι ίδιον αμέριμνων ανθρώπων. Τέλος. 2ον. Το Προξενείο και η προπαγάνδα του ΜΠΟΡΕΙ να ελεγχθεί. Το απέδειξε ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς όταν για πρώτη φορά από την υπογραφή της Συνθήκης, απέλασε τον Τούρκο Πρόξενο εν μία νυκτί. Τέλος. 3ον. Η θεσμοθετημένη Σαρία επί τω Οικογενειακώ Δικαίω στον Μουσουλμανικό Πληθυσμό της Θράκης έστω ως παράλληλο Δικαιϊκό Πλαίσιο, όπως πονηρά νομοθετήθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με σκοπό… Read more »

chriss8
Member
Famed Member
chriss8

Αυτό το σχόλιο θα πρέπει να γίνει βάσει για ένα άρθρο για την κατάσταση στην Θράκη.

seb
Member
Noble Member
seb

Είναι φανερό απο τα γραφόμενα σου πως διαθέτεις βαθιά και βιοματική γνώση του θέματος, όπως είναι φανερή και η συναισθηματική φόρτιση του λόγου σου, οπότε δεν υπάρχει παρεξήγηση (αν και πιστεύω πως τα “έχωσες” άδικα στον Αχέροντα ή ορθότερα ήσουν υπερβολικός). Θα ήθελα να σε παρακαλέσω να εμβαθύνεις στο γιατί το Οικουμενικό Πατριαρχείο, για να παραμείνει Οικουμενικό πρέπει να παραμείνει στη Πόλη και δεν μπορεί να διαδραματίσει αυτό το ρόλο από κάποια άλλη φυσική έδρα. Επίσης θα ήταν σημαντική η οπτική σου σε ότι αφορά την αποδοχή – ή την έλλειψη της – της Σαρίας στην μειονότητα (ως σύνολο αλλά… Read more »