9.4 C
Athens
Κυριακή, 24 Ιανουαρίου, 2021
- Advertisement -

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 17 Νοεμβρίου 1973: Η Εξέγερση του Πολυτεχνείου κορυφώνεται

- Advertisement -

Το τέλος της διαδήλωσης των φοιτητών έρχεται τα ξημερώματα της τέταρτης μέρας της κατάληψης κι ενώ μαίνονται μικροσυγκρούσεις στο κέντρο της πόλης και συνομιλίες για την ειρηνική εκκένωση του χώρου της σχολής από τους φοιτητές.

Εμπνευσμένοι από τις κινητοποιήσεις στη Νομική Σχολή, δύο φορές μέσα στο ίδιο έτος, στις 14 του Νοεμβρίου φοιτητές ξεκίνησαν κατάληψη και οχύρωση του κτιρίου με την αναγραφή συνθημάτων και δυναμική διαδήλωση. Τις επόμενες ώρες και μέρες η κίνηση θα βρεί μεγάλη υποστήριξη από τους Αθηναίους και θα γνωρίσει δημοσιογραφική κάλυψη σε διεθνές επίπεδο.

Από την κατάληψη της Νομικής Σχολής Αθηνών τον Φεβρουάριο του 1973. Τα αιτήματα και συνθήματα μεταλαμπαδεύτηκαν στην συγκέντρωση του Πολυτεχνείου, τον Νοέμβριο

Η αστυνομία προσπάθησε να διαλύσει τη συγκέντρωση μπροστά από το Πολυτεχνείο με βίαια μέσα στις 16 Νοεμβρίου, εκτοξεύοντας δακρυγόνα και επιτιθέμενη με κλομπ αλλά απέτυχε να περάσει μέσα στο χώρο του Πολυτεχνείου. Η αδυναμία αυτή της αστυνομίας να καταστείλει την κατάληψη έκανε το καθεστώς να διατάξει επέμβαση του στρατού.

Στις 03:00 τα ξημερώματα ένα από τα τρία άρματα που έχουν στο μεταξύ μετακινηθεί και ήλεγχαν τις προσβάσεις του χώρου έξω από το Πολυτεχνείο, διασπά την κεντρική πύλη. Ακολουθεί είσοδος αστυνομικών και στρατιωτών στο κτίριο και συλλήψεις. Πολλοί από τους φοιτητές μεταφέρονται εκτός του χώρου με τη συνοδεία στρατιωτών και κάποιοι κακοποιούνται από αστυνομικούς.

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου αποτέλεσε το σκηνικό ενός μύθου που μας συνοδεύει ακόμα στην μεταπολιτευτική περίοδο. Πρόσωπα και κατηγορίες ανθρώπων ηγέρθησαν και έπεσαν ενώ το γεγονός γιορτάζεται (με αμφιλεγόμενο τρόπο εδώ και δεκαετίες) ως γιορτή της νεολαίας, της εκπαίδευσης και της νέας πολιτικής πραγματικότητας στην Ελλάδα. Αν και οι μνήμες έχουν σε μεγάλο βαθμό ξεθωριάσει, αποτέλεσμα του χρόνου αλλά κυρίως του γεγονότος ότι η ελληνική κοινωνία απέτυχε να διερευνήσει σε βάθος και να αναλύσει τα όσα διαδραματίστηκαν εκείνες τις μέρες στην Αθήνα, εξάγοντας με βολικό τρόπο διαφορετικές εκδοχές και διαφορετικά συμπεράσματα από τα γεγονότα, η επέτειος αποτελεί ένα ορόσημο στην σύγχρονη ελληνική ιστορία. Πάρα πολλές πτυχές των γεγονότων όμως παραμένουν ακόμα σκοτεινές.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

16 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
16 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
LuckyLuke

Μια πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση είναι του Απόστολου Δοξιάδη https://www.protagon.gr/apopseis/editorial/to-polytexneio-alitheia-mythos-kai-paramythia-44341942115

Συνοπτικά αναφέρει ότι το Πολυτεχνείο οδήγησε στην ανατροπή του Παπαδόπουλου από τον Ιωαννίδη και έφερε μια πιο σκληρή χούντα στο προσκήνιο. Αυτή ανέτρεψε τον Μακάριο και είχε σαν συνέπεια την τουρκική εισβολή.

Σέβεται τις αγαθές προθέσεις των νέων αλλά το αποτέλεσμα ήταν καταστροφικό.

evo_ii

Αξιοπρόσεκτη η άποψη Δοξιάδη. Δύσκολο να πει κανείς αν τα γεγονότα εκείνα επιτάχυναν τις εξελίξεις προς κάτι καλύτερο ή απετέλεσαν την αφορμή για κάτι χειρότερο.

Ανεξάρτητα, πάντως, από αυτό, 47 χρόνια μετά συλλαμβάνω τον εαυτό μου να ταυτίζεται με μια άλλη άποψη την οποία προ ημερών αλίευσα στο διαδίκτυο και -σε ελεύθερη μεταφορά και όχι αντιγραφή- παραθέτω εδώ:
Η γενιά του Πολυτεχνείου, η γενιά του “Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία“, από τα πεπραγμένα της αποδεικνύεται ότι κράτησε όλο το Ψωμί για την πάρτη της, αδιαφόρησε πλήρως για την Παιδεία, ενώ ως Ελευθερία εννούσε μάλλον την Αρβανιτάκη…

Island_Man

Μόνο κρινοντας εκ των υστερων μπορει να το πει καποιος αυτο, ουτε μπορουμε να ξερουμε τι θα είχε συμβεί αν είχε μείνει ο Παπαδοπουλος στην εξουσια. Αυτο που είναι σίγουρο ειναι οτι το Πολυτεχνειο κατέστρεψε την αποπειρα δηθεν πολιτικοποιησης του καθεστωτος, και εχει και αυτο την σημασια του

Diogenis

Οι προδοσίες της Χούντας και η τραγωδία της Κύπρου

  1. Μετά από 47 χρόνια από την Εξέγερση του Πολυτεχνείου ορισμένοι «Κύκλοι» πασχίζουν συστηματικά να αναθεωρήσουν το ιστορικό γίγνεσθαι εκείνης της περιόδου και να στιγματίσουν τη «Γενιά του Πολυτεχνείου».

Αυτοί οι «Κύκλοι» προσπαθούν εμμονικά και μεθοδικά να αμφισβητήσουν τα ανεξίτηλα γεγονότα με υποκειμενικές και έωλες αφηγήσεις τους (… εκ του ασφαλούς και εκ των υστέρων…), να αντικαταστήσουν τις πυρακτωμένες αλήθειες με τις κατασκευασμένες «μετα-αλήθειες» τους και να εκτοπίσουν την πραγματική ιστορία με την ψευδεπίγραφη «μετα-ιστορία» τους. 
Είναι αναγκαίο και κρίσιμο να θυμίσουμε σε αυτούς τους «Κύκλους» ορισμένες αδιαμφισβήτητες αλήθειες για την Αντίσταση κατά της Χούντας και το Πολυτεχνείο που σκόπιμα αποπειρώνται κάθε φορά να αποσιωπήσουν, να ξεχάσουν και να ακυρώσουν με τις αναξιόπιστες αναλύσεις τους.  Αυτή η προδοσία της Κύπρου συνδέεται άρρηκτα βήμα με βήμα, απόφαση με απόφαση, δράση με δράση, επέμβαση με επέμβαση της «Χούντας – Μπάμπουσκα» από την εγκαθίδρυσή της την 21η Απριλίου του 1967 μέχρι την κατάρρευσή της την 24η Ιουλίου του 1974.

  • Το χρονολόγιο όλων αυτών των μελανών και μαύρων σελίδων και η εξόχως αρνητική, προδοτική και καταστροφική αποτίμησή τους έχουν καταγραφεί με σαφήνεια και αδιαμφισβήτητα στο «Φάκελο της Κύπρου» και στο επίσημο «Πόρισμα» για τη διαχρονική Χουντική Προδοσία και την Τραγωδία της Κύπρου.
  • Το Πόρισμα αυτό έχει εγκριθεί ομόφωνα από όλα τα Κόμματα και όλους τους Βουλευτές της Κυπριακής Βουλής και αποτελεί τον έγκυρο και αδιαπραγμάτευτο Λόγο της Κυπριακής Δημοκρατίας.
  • Ενδεικτικά αναφέρω ορισμένα γεγονότα, τα οποία δεν πρέπει να ξεχνάει ποτέ και κανείς γιατί η ενιαία, αδιαίρετη και αλληλέγγυα «Χούντα – Μπάμπουσκα του Σπαντιδάκη, του Παπαδόπουλου, και του Ιωαννίδη» με αποκλειστική της ευθύνη διαχρονικά :
  • προχώρησε στην απόσυρση από την Κύπρο της Ελληνικής Μεραρχίας στις 29/11/1967,

σχεδίασε τη δολοφονική απόπειρα εναντίον του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου στις 8/3/1970,
έστειλε στην Κύπρο τον Γεώργιο Γρίβα τον Αύγουστο του 1971 για να ιδρύσει την ΕΟΚΑ Β, με όλα τα συνεπακόλουθα,
προώθησε το Σχέδιο Πραξικοπήματος στις 15/2/1972, που ευτυχώς και εγκαίρως ματαίωσε ο Μακάριος και η Κυβέρνησή του,
οργάνωσε και εκτέλεσε το προδοτικό Πραξικόπημα στις 15/7/1974, που άνοιξε την «κερκόπορτα» για την εισβολή και την κατοχή των Τούρκων.
Το ομόφωνο Πόρισμα της Κυπριακής Βουλής για το Φάκελο της προδοσίας της Κύπρου και της τραγωδίας του Ελληνισμού οφείλουν να το διαβάσουν, (όπως και δεκάδες άλλα βιβλία ιστορικής τεκμηρίωσης), όλοι οι επίδοξοι «λοβοτομητές» της σύγχρονης ιστορίας του Ελληνισμού και όλοι οι αιρετικοί και επιλεκτικοί δήθεν «Φιλίστορες» με τον αφόρητο και ανιστόρητο διδακτισμό τους. Επίσης όλοι αυτοί οι δήθεν Φιλίστορες θα ανοίξουν τα μάτια τους και θα διδαχτούν πολλά, εάν διαβάσουν προσεκτικά το Φάκελο της Κύπρου που έχει εκδώσει σε τόμους η Βουλή των Ελλήνων.
AΠΟ ΤΟ ΤΗΕ CALLER

Πολυτεχνείο ΄73: 47 χρόνια μετά

STRATOS

Το πολυτεχνείο σαν «εθνική επέτειος», αποτελεί γνωστό ανέκδοτο (στην συνείδηση των Ελλήνων), και αυτό δείχνει το επίπεδο του χρεοκοπημένου «δημοκρατικού» κράτους μας και το αστείο της χθεσινής φιέστας του 1.5% (ανταρσία μαζί με κομμάτια από σύριζα και κκε (το οποίο το 1973 είχε χαρακτηρίσει επίσημα την εξέγερση του πολυτεχνείου ως προβοκάτσια!!! και διατηρούσε αυτή την θέση για τα γεγονότα για χρόνια!!!)) .

Στα υπόλοιπα που αναφέρεις και εν τάχει, καθώς την Χούντα την αποτελούσαν αξιωματικοί με σειρά παρασήμων που κερδήθηκαν στα πεδία των μαχών με αίμα:

1)     Δεν έχει αποσαφηνιστεί πλήρως ποιος ευθύνεται για το επεισόδιο της Κοφίνου, μάλλον ποιος διέταξε Ελληνική δυναμική επέμβαση? Το σίγουρο είναι ότι η τουρκική πλευρά το επεδίωξε γιατί ανάλογα επεισόδια γινόντουσαν συνεχώς στην γραμμή αντιπαράταξης και πέριξ των Τ/Κ θυλάκων (που δημιουργήθηκαν υπαιτιότητα του μακαρίου με τις γνωστές αποφάσεις περί αλλαγής του συντάγματος το 1963 και την επακόλουθη Τ/Κ ανταρσία).

2)     Ο μακάριος ήταν ο ποιο ευτυχισμένος άνθρωπος στον κόσμο την μέρα που η Ελληνική μεραρχία αποχωρούσε από την Κύπρο, μπορούμε όμως να του καταλογίσουμε κάποιον πατριωτισμό καθώς ενώ δέχτηκε την αποχώρηση της Ελληνικής μεραρχίας, δεν υπέγραψε για την διάλυση της Εθνικής Φρουράς όπως ζητούσαν οι Τούρκοι.
3)     Από διάφορα απομνημονεύματα ανθρώπων που βρίσκονταν πέριξ του Παπαδόπουλου, αναφέρουν ότι ο Παπαδόπουλος θεωρούσε την Ελληνική Μεραρχία στην Κύπρο ως βαρίδιο σε διπλωματικό επίπεδο από κάποιο σημείο και μετά.. και ότι θα μπορούσε να αντικατασταθεί από την ανάπτυξη της Εθνική Φρουράς σε σώμα στρατού σε περίπτωση επιστράτευσης!!όπως και έγινε. Δεν είναι γνωστό ότι η Ελληνική Κυβέρνηση από το 1969 και μετά χρηματοδοτούσε την Εθνική φρουρά για λόγους συντήρησης και ύπαρξης (γιατί η επίσημη Κυπριακή κυβέρνηση την είχε εγκαταλείψει πλήρως) με το ιλιγγιώδες (για την εποχή) ποσό των 800 εκατομμυρίων δραχμών ετησίως!! Πέρα από την δωρεά παραχώρηση οπλισμού και πυρομαχικών από τα αποθέματα του Ε.Σ.

4)     Όσον αφορά την δημιουργία της Ελληνική μεραρχίας στην Κύπρο και τις δυνατότητες της, ΕΝ ΤΑΧΕΙ, αυτή δημιουργήθηκε χάρη στις ενέργειες του τότε υπουργού Εθνική άμυνας Γαρουφαλιά, ο οποίος ενώ ο γ.παπανδρέου του είχε ζητήσει την μεταφορά 2000 Ελλήνων στρατιωτών στην Κύπρο, αυτός μετέφερε ολόκληρη μεραρχία!!
Ποιες οι δυνατότητες της Ελληνική μεραρχίας στην Κύπρο, προς απόκρουση εχθρικής εισβολής?? Παραθέτονται πληθώρα στοιχείων στο Βιβλίο του στρατηγού Δελή για την μάχη της ΕΛΔΥΚ, στο παράρτημα του Βιβλίου υπάρχει η εκτιμητική έκθεση του επιτελείου της ίδιας της μεραρχίας!!!!! Που θεωρεί ότι δυνατότητα απόκρουσης εχθρικής εισβολής υπάρχει μόνο την πρώτη μέρα της εισβολής (D1) με την προϋπόθεση ότι οι μονάδες της μεραρχίας έχουν μετακινηθεί στους χώρους που προβλέπονταν από τα σχέδια!!!.. δηλαδή προϋπόθεση που δεν υπήρχε το 1974, ούτε για την Ε.Φ!! γιατί πολύ στρατιωτικοί εκτιμούν ότι η τουρκική εισβολή θα είχε αποκρουστεί το 1974 αν η Ε.Φ (μόνη της!!) είχε κινητοποιηθεί εγκαίρως βάση σχεδίων…..Ασφαλώς και εδώ έχουμε την κατηγορία ότι η κακιά (και προδοτική) χούντα δεν διέταξε κινητοποίηση της Ε.Φ το καλοκαίρι του 1974, θεωρώντας απίθανη την τουρκική επέμβαση βάση διαβεβαιώσεων που υπήρχαν από τρίτους (αμερικάνικος παράγοντας)……πια ήταν η αντίδραση της Ελληνικής ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ κυβέρνησης του 1964 όταν βρέθηκε προ ενδεχόμενου τουρκική εισβολής στην Κύπρο?? Η Ελληνική μεραρχία (είχε μεταφερθεί το καλοκαίρι του 1964 στην Κύπρο, ήταν εκεί στα επεισόδιά της Τυληρίας, πράγμα που παραβλέπουν πολλοί) αλλά και η ίδια η ΕΛΔΥΚ παρέμεναν εντός στρατοπέδων, πλήρως ανενεργές!! ενόσω οι τούρκοι βομβάρδιζαν ανηλεώς το νησί και ετοιμάζονταν για εισβολή στα Κόκκινα!!
Προσφάτως βέβαια για μία ώρα πετούσαν τουρκικά drones πάνω από το Καστελόριζο και προέβαιναν σε ψυχολογικές επιχειρήσεις με την φρουρά της νήσου να μην τα καταρρίπτει και να ζητάει οδηγίες από την Αθήνα!!!

STRATOS

συνέχεια

5)     O στρατηγός Τσουμής, διοικητής του κλιμακίου της ΚΥΠ στην Κύπρο αναφέρει στο βιβλίο του για τα γεγονότα της εποχής, ότι το 1967 (μετά 3 χρόνια παραμονής στην Κύπρο) η Ελληνική μεραρχία είχε χάσει μεγάλο ποσοστό της μαχητικής της αξίας, λόγω της κατάστασης που επικρατούσε στο νησί, και των περιορισμών στην διεξαγωγή ασκήσεων που είχαν αδρανοποιήσει πλήρως την μεραρχία.
Οι περισσότεροι βέβαια στρατιωτικοί της εποχής που εμπλακήκαν στα γεγονότα αναφέρουν ότι η Μεραρχία ακόμη και να κινητοποιείτο εγκαίρως σε περίπτωση τουρκικής εισβολής είχε πολύ περιορισμένες ικανότητες αγώνα μερικών ημερών, καθώς ήταν πλήρως αποκομμένη στο θέμα υποστήριξης. Να αναφέρω ότι η Ελληνική ΠΑ το 1964 όταν πήγε η Ελληνική μεραρχία στην Κύπρο είχε αστείες (μάλλον ανύπαρκτες) δυνατότητες επέμβασης στο νησί, ενώ το ΠΝ είχε 2 υποβρύχια αμερικάνικα του Β παγκοσμίου με το ένα σε κατάσταση μόνιμου ελλιμενισμού – διάλυσης όπως επαληθεύεται από πολλές αναφορές.

Αυτά τα λίγα για τον κάθε άσχετο που αναφέρει ότι η αποστολή της Ελληνική μεραρχίας στην Κύπρο ήταν πανάκεια για το αμυντικό πρόβλημα της Κύπρου

6)     Στα υπόλοιπα, την απόπειρα δολοφονίας του μακαρίου το 1970, είχε προηγηθεί η απόπειρα δολοφονίας του Γ.Παπαδόπουλου το 1969 από τον πράκτορα παναγούλη που είχε λάβει εκπαίδευση και χρηματοδότηση ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ της πάσης από τον υπουργό εσωτερικών του μακαρίου. Παρόλα αυτά ο Παπαδόπουλος ουδέποτε επεδίωξε αντεκδίκηση και ζητούσε συνεννόηση με τον μακάριο και την κυπριακή κυβέρνηση. Η απόπειρα δολοφονίας του μακαρίου τον Μάρτιο.1970 έγιεν ως γνωστών από Ενωτικούς κύπριους φοιτητές.
7)     Η απόπειρα πραξικοπήματος για καθαίρεση του μακαρίου τον Φεβ.1972 που αναφέρεται, είναι η μεγαλύτερη προβοκάτσια των φανατικών λυσαριδικών – μακαριακών και του κυπριακού τύπου με πραγματικά ανύπαρκτα στοιχεία. Ο ίδιος ο τότε αρχηγός ΓΕΕΦ στρατηγός Χ.Χαραλαμπόπουλος ζήτησε αυτοπροσώπως από τον μακάριο να αποκηρύξει δημοσίως τα μυθεύματα του κυπριακού τύπου όπως και έγινε με τον μακάριο στο τέλος να εξάρει τον ρόλο των Ελλήνων αξιωματικών και των προσπαθειών τους για ισχυροποίηση της Ε.Φ και αντιμετώπιση του εξωτερικού κινδύνου..
8)     Ο στρατηγός Γ.Γρίβας ήταν τελείως μόνος του όταν επανήλθε στην Κύπρο και ίδρυσε την ΕΟΚΑ Β. Καμία σχέση δεν είχε με την χούντα Παπαδόπουλου. Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι είχε επαφές και στήριξη από τον μηχανισμό Ιωαννίδη που λειτουργούσε συνωμοτικά εντός του οικοδομήματος της 21.Απρ. Ασφαλώς μετά τον θάνατο του στρατηγού Γρίβα, η οργάνωση ΕΟΚΑ Β παρέμεινε ζωντανή και πλήρως ελεγχόμενη πλέον από την χούντα Ιωαννίδη.
9)     Το πραξικόπημα κατά του μακαρίου στις 15.Ιουλ.1974 προηγήθηκε (πράγμα που ξεχνάν να αναφέρουν πολλοί!!) η γνωστή «επιστολή προς Γκιζίκη» στις 1.Ιουλ.1974 που ανακοίνωνε ο μακάριος την προειλημμένη απόφαση του για διάλυση της Ε.Φ και επιστροφή όλων των Ελλήνων αξιωματικών που την στελέχωναν.
Για μένα παραμένει η απορία αν η ανάκληση της Ελληνικής Μεραρχίας το 1967 αποτελεί προδοτική ενέργεια, ενώ η διάλυση της Εθνικής Φρουράς Κύπρου το 1974 αποτελεί πατριωτική ενέργεια??
Στρατιωτικοί ειδικοί έχουν αναφέρει κατά καιρούς ότι η κινητοποίηση των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων για επέμβαση στην Κύπρο χρειαζόταν προετοιμασία τουλάχιστον 2 μηνών…αυτή όμως έγινε μόλις σε 5 μέρες!!!………………..

nicolas_civil

Καλημέρα στους συνομιλητές,

απορώ με τον αρθρογράφο που δεν κάνει καμία αναφορά για θύματα κατά τη διάρκεια των γεγονότων πέριξ του Πολυτεχνείου…παρά μόνο η αναφορά γίνεται για κακοποίηση φοιτητών…πλήρης απογοήτευση…..
Το ανωτέρω γεγονός το αναφέρω πάντα σε αντιδιαστολή με άλλα άριστα άρθρα του “Σαν Σήμερα”, τα οποία αναφέρουν πάντα τις ανθρώπινες απώλειες ανεξαρτήτου πλευράς…
Υπάρχει κάποια πηγή που έχετε στηριχτεί & δεν κάνει αναφορά σε θύματα ή είναι απλά παράλειψη του αρθρογράφου?

Φιλικά,
ΝΤ

Last edited 2 months ago by nicolas_civil
Konstantinos1

Τα θύματα δεν ήταν “πέριξ του Πολυτεχνείου” από την επέμβαση της αστυνομίας, αλλά άνθρωποι που πυροβολήθηκαν από παρακρατικούς (η μυστική αστυνομία του Ιωαννίδη ώστε να εκτεθεί και να καταρρεύσει το καθεστώς του Παπαδοπούλου). Ο πατέρας μου ήταν γιατρός σε βάρδια εκείνη τη νύχτα, όταν φέρνανε τους τραυματίες και τους ρωτούσε πού είχαν χτυπηθεί, του έλεγαν μέρη άσχετα με το Πολυτεχνείο. Και η λίστα των νεκρών με τις τοποθεσίες τους αυτό υποδεικνύει. Δεν δικαιολογώ την είσοδο στο Πολυτεχνείο (που σήμερα καταντήσαμε να την παρακαλάμε μπας και σωθεί κάτι από τους μπαχαλάκηδες) , αλλά υπήρχε μια συστηματική προπαγάνδα και διαστρέβλωση γύρω από τα γεγονότα, ιδίως τη δεκαετία του’80. Το παρουσίαζαν για νίκη της Αριστεράς και όχι του λαού (ενώ το ΚΚΕ τότε είχε καταδικάσει το κίνημα). Θυμάμαι στο σχολείο που μας έβαζαν κασσέτες με δραματική αφήγηση, ήχους από ερπύστριες, τανκς που μπήκαν μέσα και τους πάτησαν κτλ.

nicolas_civil

Αγαπητέ συνομιλητή,

δεν επιθυμώ να εμπλακώ εδώ σε πολιτική συζήτηση ούτε σε ιστορίες παρά- ή έστω φιλολογίας, ανάλογα με τα πιστεύω του καθενός.

Τα πραγματικά δεδομένα, βάσει του επίσημου πορίσματος Τσεβά (το οποίο επικαλούνται όλοι εκατέρωθεν αλλά ελάχιστοι έχουν διαβάσει) και του Ελληνικού Ινστιτούτου Ερευνών, είναι τα εξής:

  • Φυσικά και υπήρξαν θύματα “πέριξ του Πολυτεχνείου” (Πατησίων και Στουρνάρη, γωνία Αβέρωφ & Μάρνη, Πατησίων ύψος κινηματογράφου Αέλλω, Πατησίων & Κότσικα, πλατεία Αιγύπτου κτλ) καθώς και θύματα σε άλλες περιοχές της Αθήνας (πχ Ζωγράφου).
  • Φυσικά πυροβόλησαν και σκότωσαν κρατικοί λειτουργοί και όχι μόνο παρακρατικοί όπως υποστηρίζεις (πχ ανθυπολοχαγός Ιωάννης Δυμπέρης, 573ου Τάγματος Πεζικού, ίλαρχος Σπυρίδων Σταθάκης του Κ.Ε.Τ/Θ) – εκτός αν θεωρείς αξιωματικούς του στρατού ως παρακρατικούς.

Ολα αυτά επαναλαμβάνω έχουν καταγραφεί σε επίσημα πορίσματα της Ελληνικής Δημοκρατίας, όπου αναγράφονται για κάθε δολοφονημένο όσα περισσότερα στοιχεία μπόρεσαν αξιόπιστα να αντληθούν. Αν δεν μας αρέσουν τα συμπεράσματα των επίσημων πορισμάτων επειδή δεν δένουν με το ιδεολογικό παραμύθι του καθενός, αριστερού ή δεξιού, ποσώς με ενδιαφέρει; η καταγραφή των γεγονότων είναι υπαρκτή και δυστυχώς ή ευτυχώς μη αμφισβητήσιμη.

Επιπλέον δεν διαφωνώ ως προς τα λεγόμενα του πατέρα σου αλλά επιθυμώ να παραμείνω σε καταγεγραμμένα ιστορικά στοιχεία και όχι σε λεγόμενα άμεσα ή έμμεσα εμπλεκομένων. Αν έχεις να παραθέσεις κάποια αξιόπιστη πηγή – τη λίστα των νεκρών που επικαλείσαι με τις τοποθεσίες – για μη συντέλεση δολοφονιών “πέριξ του Πολυτεχνείου” κατά τις ταραχώδεις νύχτες της πρωτευούσης ανυπομονώ.

Φιλικά,
ΝΤ

Last edited 2 months ago by nicolas_civil
Jolly_Roger

@ nicolas_civil,

Τιμή και δόξα στην “…αδικοχαμένη Ηλένια Ασημακοπούλου…” που – ω, θαύμα – ήταν το φωτομοντέλο από διαφήμιση σαμπουάν (κατά κόσμον Nancy Cridland από την Νέα Ζηλανδία, η οποία δεν είχε επισκεφθεί ποτέ την Αθήνα κι ούτε εγνώριζε κατά που πέφτει το Πολυτεχνείο)

comment image

Τιμή και δόξα στην “…I cant breath ala Greca αριστερή αγωνίστρια της μεγαλειώδους πορείας του 2020…” που τελικώς ήταν φωτογραφία από ταραχές στη Γαλλία το 2019

comment image

Τιμή και δόξα στον Ελληνικό προβατο-λαό που στέλνει στο Κοινοβούλιο εκλεγμένους εκπροσώπους που δεν ντρέπονται να ξεστομίσουν πως (το βίντεο με κλικ ΕΔΩ) “…το Πολυτεχνείο είναι πολύ σημαντικότερο από την εορτή της 25ης Μαρτίου που έτσι κι αλλιώς είναι για να έχουμε αργία και να καθόμαστε…

Τιμή και δόξα στον Ελληνικό προβατο-λαό που ανέχεται 500 τραμπούκους που για να ικανοποιήσουν το βίτσιο τους, παίζουν με τις τύχες και την υγεία ενός λαού 10 εκατομμυρίων

comment image

Last edited 2 months ago by Jolly_Roger
nicolas_civil

Πιθανόν να απορήσεις αγαπητέ Jolly_Roger αλλά συμφωνώ απόλυτα στα γραφόμενά σου.
Αυτά που ποστάρεις είναι αστειότητες συγκεκριμένων για διαμόρφωση συνειδήσεων, τα οποία χρησιμοποιούνται από αριστερούς στη συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά να είσαι σίγουρος ότι σε κάποια φάση της ιστορικής μας πορείας και δεξιοί έχουν πράξει ανάλογα…
Πολύ σωστά τα γραφόμενα σου λοιπόν, και από ότι καταλαβαίνω συμφωνείς και με τα δικά μου (?), καθώς δεν επικαλείσαι κάποιο στοιχείο που να τα αντικρούεις.
Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος, απλά δεν έχω καταλάβει πολύ καλά το ύφος σου σε σχέση με την δική μου τοποθέτηση, σε αντίθεση με το περιεχόμενό σου το οποίο είναι ξεκάθαρο.

Φιλικά,
ΝΤ

Last edited 2 months ago by nicolas_civil
Island_Man

Στην υποθεση του Πολυτεχνειου δεν υπηρξαν απωλειες “ανεξαρτητου πλευρας”, ηταν κατι το εντελως μονοπλευρο, εφοσον δεν επροκειτο για ενοπλη εξεγερση. Πρακτικα ολοι οι νεκροι ηταν “περιξ” του Πολυτεχνειου, οι περισσοτεροι ασχετοι με τα γεγονοτα, γεγονος που παραδοξως εχει γινει προσπαθεια να χρησιμοποιηθει ως ελαφρυντικο για την χουντα. Αν στην πραγματικοτητα οι θανατοι ειχαν σημειωθει μεσα στο Πολυτεχνειο, τουλαχιστον θα μιλουσαμε για ατομα με αμεση σχεση και συμμετοχη στα γεγονοτα, επομενως το οτι η πλειοψηφια των νεκρων ηταν ειτε περαστικοι ή κατοικοι της ευρυτερης περιοχης οπως ενα παιδι 3 ετων που πυροβοληθηκε εν ψυχρω την επομενη μερα ειναι στοιχειο επιβαρυντικο και οχι ελαφρυντικο για την χουντα

Last edited 2 months ago by Island_Man
Nikolaos

Ένα σημείωμα του είδους εξ ορισμού είναι απρόσφορο να συλλάβει τις προεκτάσεις του μεγαλύτερου τραύματος της ελληνικής ιστορίας, της μοναδικής περίστασης στην οποία οι Ένοπλες Δυνάμεις έστρεψαν τα όπλα κατά του Ελληνικού Λαού. Ουδέν μεμπτόν, κανείς δεν υποχρεούται στ’ αδύνατα. Η απουσία αναφοράς στα θύματα της σφαγής που ακολούθησε δίνει όμως την εντύπωση ότι το περιοδικό επιλέγει να μη ταράξει μέρος του κοινού του που ενδεχομένως εγκολπώνεται μια άλλη ανάγνωση των πραγμάτων (alternative facts, που λένε και στις ΗΠΑ …). Και αυτό ενοχλεί, σκανδαλίζει και προβληματίζει. Οξύτατα. Εμάς, φίλους αγαπημένους, αχώριστους και παλιούς. Ανθρώπους της “οικογένειας”.
Αυτό που μένει από την ιστορία δεν είναι, δυστυχώς, η εξόχου θάρρους κινητοποίηση των φοιτητών, που κατόρθωσε το ακατόρθωτο, να βγάλει τον Έλληνα από την αυνανιστική σφαίρα του Wembley και της ανέμελης μπουζουκοκατάστασης και να θέσει τα κεντρικά ζητήματα της αποκατάστασης της νομιμότητος (συν, βεβαίως, ό,τι αποτελούσε την ατζέντα ενός εκάστου χώρου που συμμετείχε, ως είχε δικαίωμα να τη θέσει στο δημόσιο λόγο).
Είναι η λατινοαμερικάνικου τύπου τρομοκρατική σφαγή που εξαπολύθηκε στους δρόμους, άνευ προηγουμένου στην ιστορία της Πατρίδος μας (με την εξαίρεση περιόδων ξενικής κατοχής, ασφαλώς), με θύματα στη βραδυνή διαδήλωση της Παρασκευής, όλο το Σάββατο μετά τη βίαιη εκκένωση του Πολυτεχνείου αλλά και για μέρες, και σε γεωγραφικό εύρος που τρομάζει.
Παρά την κρατούσα ανάγνωση, η επέτειος δεν συνιστά γιορτή, ούτε πανήγυρη της Δημοκρατίας. Είναι μέρα βαθύτατου πένθους και εθνικής περισυλλογής, στοχασμού για το πώς η μισαλλοδοξία μπορεί να οπλίσει φονικά χέρια, να κάνει λειτουργούς του Κράτους να βλέπουν στο πρόσωπο του παιδιού του αδελφού ή γείτονά τους έναν θανάσιμο εχθρό που πρέπει να εξοντωθεί, να διασπάσει την ιερή ενότητα λαού και στρατού.
Έχουν γίνει δεκάδες κινήματα στην ιστορία της Ελλάδος. Σχεδόν σε όλα οι ένοχοι σύντομα έλαβαν κατά περίπτωση χάρη ή αμνηστία, πολιτεύθηκαν, γνώρισαν αξιώματα, ή πέρασαν στο περιθώριο. Πιθανώς αυτό θα γινόταν και με αυτό το καθεστώς αν δεν είχε ξεσπάσει αυτό το δολοφονικό αμόκ.
Πάνω από όλα, η ιστορία του Πολυτεχνείου παραμένει μια ιστορία που δεν διαλευκάνθηκε επαρκώς σε επίπεδο ποινικού κολασμού. Οπωσδήποτε, επιμέρους όψεις διαφωτίσθηκαν και οδήγησαν σε καταδίκες [του οδηγού του άρματος για επικίνδυνη σωματική βλάβη εις βάρος της Ρηγοπούλου (απορριφθείσης της ιεραρχικής προσταγής ως λόγου άρσεως του αδίκου), του ΔΕΑ Λυμπέρη για το φόνο του ανηλίκου μαθητού Σπαρτίδη σε εξώστη με τυφέκιο, του Συνταγματάρχη Ντερτιλή για το φόνο του ηλεκτροτεχνίτη Μυρογιάννη με το υπηρεσιακό πιστόλι έξω από το Πολυτεχνείο το Σάββατο (πολλές ώρες μετά την εκκένωση του Πολυτεχνείου) και του Ταξιάρχου Δ. Ιωαννίδη για ηθική αυτουργία και στους 39 φόνους]. Αλλά από κει και πέρα, η εικόνα είναι μιας αστοχίας του ποινικού κολασμού, παρά την αφοσίωση των δικαστικών λειτουργών. Από τα (κατά το πόρισμα του αδάμαντος της Δικαιοσύνης Τσεβά που οδήγησε στις παραπομπές, και κατά τις ακόλουθες αποφάσεις) 39 θύματα, μόνο 23 έχουν ταυτοποιηθεί πλήρως. Ενώ υπάρχουν ωστόσο διασταυρούμενες μαρτυρίες για άλλους 16, που διεκομίσθηκαν σε νοσοκομεία και νεκροτομεία, δεν ευρέθησαν ποτέ, άνθρωποι που στη δίνη της αστυφιλίας της εποχής ευρέθησαν μόνοι στην πόλη, χωρίς εν ζωή γονείς να τους αναζητήσουν, πολλώ μάλλον φίλους μέσα στον τρόμο της εποχής … Ποιοι ήταν οι φυσικοί αυτουργοί, πέραν των δύο περιπτώσεων που διαλευκάνθηκαν; Ποιοι έβαλαν αδιακρίτως; σε ποιες μονάδες ανήκαν; ποιοι οι διοικητές; Ποιες οι διαταγές; Γιατί επικράτησε το κακώς νοούμενο esprit de corps; Γιατί ο Στρατός έχασε την ευκαιρία να αποβάλει το καρκίνωμα από τα σπλάχνα του και να αποκαταστήσει την ηθική του υπόσταση και τον ιερό δεσμό του με το Ελληνικό Έθνος, του οποίου είναι σαρξ εκ της σαρκός; Γιατί τα Σώματα Ασφαλείας έμειναν στο απυρόβλητο, όπως και στη Δίκη των Βασανιστών; Μήπως επειδή ήταν χρήσιμα για τη συνέχεια, για να επανέλθουν στις “διακριτικές συστάσεις” τους από πόρτα σε πόρτα στα χωριά;

nicolas_civil

Nikolaos Nikolaos
δυστυχώς δεν υπάρχει η δυνατότητα να σου δώσω περισσότερες από μία θετικές ψήφους.

Το μόνο που ελπίζω, σχετικά με την Πτήση μας, είναι η μη αναφορά στους νεκρούς από τον αρθρογράφο Stathis Vasileiou να οφείλεται σε παράλειψη και όχι σε ηθελημένη ενέργεια…φυσικά dum spiro spero…

Konstantinos1

Μακριά από μένα τα πολιτικα.Σεβασμός στη δημοκρατια,αγάπη για τον τόπο και ας κυβερνήσει οποίος θέλει.Μιλαω για νεκρους αυστηρά εντός του κτηρίου.https://www.ellinikahoaxes.gr/2018/11/16/nekroi-politexniou/ Για μένα έχει διαφορά γιατί μετά χάθηκε ο έλεγχος. (Ο φόνος 15 και 16 σας φαίνεται να έχει σχέση με τα γεγονότα στο κέντρο;).
Δεν πιστεύω στις ιστορίες συνομωσίας, αλλά μου αρέσει να αναζητώ την ιστορική αλήθεια που συχνά δεν είναι άσπρο-μαυρο.Εάν ο Παπαδόπουλος είχε πλήρη έλεγχο στην αστυνομία τότε γιατί ανατράπηκε λίγο μετά; Ποιός ωφελήθηκε από αυτό που έγινε; Η διηγήσεις αυτοπτών μαρτύρων πάντα είναι σημαντικές για την ανασύνθεση των γεγονότων. Ίσως ο πατέρας μου δεν είναι ο πιο αξιόπιστος μάρτυρας καθώς ο πατέρας του είχε εξοριστεί στη Μακρόνησο (γύρισε με μουστάκι, το είχε αφήσει να φαίνεται μεγαλύτερος και να μην τρώει ξύλο) και ένας συγγενής ήταν από τους εκτελεσθέντες της Καισαριανής.Ακουγεται το όνομα του στήν ταινία “το τελευταίο γράμμα” Θυμάμαι που διάβαζα στον τάφο του το σημείωμα που είχε πετάξει από το φορτηγό. Μοιάζει πολύ με αυτά των Κυπρίων αγωνιστών, θέλει να μη στεναχωριούνται για τη θυσία του και δηλώνει την αγάπη του προς την πατρίδα (και όχι προς το κόμμα, παρόλο που η χώρα του τον φυλάκισε).
Η αμφιβολία μου ως προς ένα μοναδικό κέντρο λήψεως αποφάσεων εκείνη την εποχή προέρχεται από δυο άλλες αιματηρές πορείες
αν και σε άλλες εποχές. https://www.mixanitouxronou.gr/pos-vaftike-sto-ema-to-maziko-sillalitirio-stin-athina-gia-ton-apagchonismo-ton-kiprion-agoniston-karaoli-ke-dimitriou-apo-tous-vretanous-i-antipolitefsi-katingile-tin-kivernisi-karamanli/ Προφανώς για σας είναι απλά, φταίει αυτός που κυβερνούσε. Πάντως δημοκρατία είχαμε τότε και αστυνομία τους πυροβόλησε. Ποιος έδωσε τέτοια εντολή; Και την έλαβε όλη η αστυνομία ή μερικά έμπιστα άτομα;Το δεύτερο παράδειγμα είναι η φωτογραφία. Πάλι δημοκρατία,οι αστυνομικοί κρίνουν ως απειλή τον τραυματισμένο ηλικιωμένο ενώ δίπλα άνθρωποι με τα μισά του χρόνια, μάσκες ρόπαλα, παρελαύνουν ανενόχλητοι.. (Αργότερα κάηκε η Μαρφίν από τέτοιους κουκουλοφόρους,μούδιασε ο κόσμος και έπαψε να κατεβαίνει σε πορείες).Τι θέλετε να υποθέσω μετά;
Αγαπητέ φίλε και συναναγνώστη της Π, δεν διαφωνούμε ως προς την ουσία, ότι δηλαδή υπήρχε δικτατορία και κάποιοι θυσιάστηκαν για να φύγει. Η αντίδραση η δική μου και πολλών άλλων οφείλεται στην καπήλευση και στη διαστρέβλωση των γεγονότων πρός κομματικό όφελος. Να θυμίσω ότι έναυσμα για το Πολυτεχνείο υπήρξε η πορεία Μεγαρειτών αγροτών που ως φανατικοί δεξιοί δεν είχαν πρόβλημα να εναντιωθούν στον Παπαδόπουλο. Ας αφήσουμε λοιπόν τα τεχνητά δίπολα, αριστερά-δεξιά, Αθήνα-θεσσαλονίκη, μάσκα-όχι μάσκα που τόσο ταλαιπωρούν τη χώρα μας από αρχαιοτάτων χρονών και ας κοιτάξουμε το κοινό συμφέρον, απομονώνοντας τους επιτήδειους.
Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας.

Konstantinos1

+1 κι από εμένα για τον αγαπητό Nikolaos. Οι αεροπορικές του γνώσεις και λόγος του σε οποία θέματα έχει κοινοποιήσει τις απόψεις του, τον κάνουν να ξεχωρίζει. Τον ευχαριστώ για τη συμμετοχή του στη συζήτηση. Καλή συνέχεια και καλή δύναμη σε όλους σας!

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Τι πραγματικά συμβαίνει με τις φρεγάτες; Αγοράζουμε γαλλικές, τελείως ξαφνικά, και δεν το ξέρουμε; (και ούτε το ΠΝ)

 Το τι διαβάσαμε, διαβάζουμε, και θα διαβάσουμε για το πρόγραμμα των 4 νέων φρεγατών, είναι πέρα από κάθε λογική. Έχουμε την τάση να μην...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΔΙΟΡΘΩΣΗ: Τη Δευτέρα έρχεται η Παρλί, αλλά η νέα τελική γαλλική...

55
 Σε προηγούμενο δημοσίευμά μας, γράψαμε πως η υπουργός άμυνας της Γαλλίας, Florence Parly, που αναμένεται τη Δευτέρα, θα κομίσει και νέα πρόταση για το...
- Advertisement -
Card image

January #008

Αγορά 4.49
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2015 December 2015 #355

Αγορά
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2017 February #369

Αγορά 2.29

Related News

Wessex Operational: Το ελικόπτερο για όλες τις δουλειές (βίντεο)

Έκανε θόρυβο σαν θυμωμένο έντομο αλλά αυτό ελάχιστα ένοιαζε το Βασιλικό Ναυτικό. Αυτό που έκανε το Wessex τόσο δημοφιλές ήταν η ικανότητα προσαρμογής του...

Σαν σήμερα: ΠΤΩΣΗ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ UH-16B ALBATROSS (αρχείο Πτήση)

Σαν σήμερα το 1992 σημειώθηκε η απώλεια ενός αεροσκάφους (αερακάτου) ναυτικής συνεργασίας YH-16B Albatross με αποτέλεσμα των τριών χειριστών του. Με αυτήν την αφορμή...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Ιανουαρίου 1900: Μάχη του Σπιον Κοπ, μια καταστροφή ενώνει τρεις προσωπικότητες του 20ού

– Μετά από την αποτυχημένη και πολύνεκρη επίθεση στο Κολένσο, οι βρετανικές δυνάμεις έκαναν μία ακόμα προσπάθεια να προελάσουν και να άρουν την...