24.2 C
Athens
Παρασκευή, 25 Σεπτεμβρίου, 2020
Αρχική ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΛΛΑΔΑ 2 φρεγάτες FREMM για το ΠΝ μέχρι το καλοκαίρι; Κι όμως ισχύει!

2 φρεγάτες FREMM για το ΠΝ μέχρι το καλοκαίρι; Κι όμως ισχύει!

Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

 

Το σημερινό δημοσίευμα της Καθημερινής, έρχεται προφανώς να επιβεβαιώσει παλαιότερες πληροφορίες σχετικά με την προμήθεια γαλλικών πλοίων από το Πολεμικό Ναυτικό. Θα σας θυμίσουμε ότι τις τελευταίες μέρες του Μαρτίου είχαμε πρώτοι γράψει για ΑΜΕΣΗ μεταβίβαση δυο φρεγατών FREMM από το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό στο Ελληνικό. Ήταν τόσο αισιόδοξη η πληροφορία, που πολλοί μας ρώτησαν, ανοιχτά ή ιδιαιτέρως αν πρόκειται για … πρωτοπριλιάτικο. Όπως τελικά αποδεικνύεται, τελικά δεν είναι.

Όπως γράφει η Καθημερινή, η μεταβίβαση θα είναι άμεση, και τα πρώτα πλοία θα είναι επιχειρησιακά εντός του έτους. Η πληρωμή τους (μάλλον για την χρήση όπως φαίνεται) θα γίνει προφανώς από την επιστροφή κερδών των ελληνικών ομολόγων, κάτι που είχαμε γράψει εδώ. Φυσικά συνεχίζονται οι συζητήσεις του Πολεμικού Ναυτικού για τις “ψηφιακές” [email protected] (σχετικό δημοσίευμα εδώ). Το Πολεμικό Ναυτικό θα “φτιάξει” προφανώς μια δική του [email protected] και η οποία θα είναι σημείο αναφοράς στην Ανατολική Μεσόγειο.

Τώρα, θεωρούμε πως πρέπει να γράψουμε τους προβληματισμούς του Πολεμικού Ναυτικού σχετικά με τις FREMM, προκειμένου να καταλάβουν οι αναγνώστες μας τον άθλο που θα πρέπει να υλοποιήσουν τα -πραγματικά άξια- στελέχη του μέσα στο καλοκαίρι.

Καταρχάς οι FREMM είναι πολύ μεγάλα πλοία, καθώς 6.000 τόνοι εκτόπισμα μόνο μικρό πλοίο δεν το λες. Υπό συνθήκες θα μπορούσε να θεωρηθεί αντιτορπιλλικό, κι όχι φρεγάτα. Το πλοίο δεν “χωράει” στην κύρια βάση του Πολεμικού Ναυτικού, τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας. Εκεί πιθανότατα να χρειαστούν και εργασίες εκβάθυνσης, προκειμένου να μην υπάρξει πρόβλημα με το βύθισμα των πλοίων.

Επίσης, τα πλοία χρειάζονται και νέα ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη, προκειμένου να έχουν ηλεκτρική ισχύ ενώ βρίσκονται στον Ναύσταθμο. Υπενθυμίζουμε ότι τα πλοία είναι τελείως διαφορετικά από τα πλοία που υπηρετούν μέχρι και σήμερα, και οι ανάγκες του σε ηλεκτρική ενέργεια είναι πολύ μεγαλύτερη από τις υπάρχουσες μονάδες του Στόλου.

Το Πολεμικό Ναυτικό έχει πλέον “αποδεχτεί” τους ASTER των FREMM και [email protected] Αν και έχει επενδύσει σημαντικά ποσά σε ανάπτυξη και εκπαίδευση στελεχών για τους ESSM (όπως πολύ σωστά παρατηρούσαν αναγνώστες μας όλο αυτό τον καιρό), εντούτοις ο ASTER 15/30 είναι αρκετά υποσχόμενος, ενώ είναι και ένας τελείως “νέος” παίκτης στον Αιγαίο, που προφανώς θα είναι κι ένας μεγάλος άγνωστος για την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία.

Αυτό που πρέπει να πούμε, είναι πως το ΠΝ θα πρέπει να κάνει επιχειρησιακές δυο υπερσύγχρονες φρεγάτες, σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Γνωρίζοντας πολλά στελέχη του Πολεμικού μας Ναυτικού, σας διαβεβαιώνουμε πως όχι μόνο θα τα καταφέρει, αλλά θα εκπλήξει θετικά. Στο θέμα θα επανέλθουμε άμεσα!

 


Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν απαραίτητα τους συντάκτες τους κι όχι υποχρεωτικά την ιστοσελίδα. Ο ιστότοπος δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συντακτών της και των άρθρων τους. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση των άρθρων μας χωρίς γραπτή έγκριση, αλλιώς το ptisidiastima.com θα λάβει όλα τα απαραίτητα νομικά μέτρα. Τα σχόλια των άρθρων που ακολουθούν, δεν εκφράζουν την ιστοσελίδα, παρά μόνο αυτούς τους ίδιους τους σχολιαστές. Η αρχισυνταξία έχει το δικαίωμα να λογοκρίνει σχόλιο ή να απαγορεύσει την δημοσίευσή του.

- Advertisement -

66 ΣΧΟΛΙΑ

66 Comments
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
geo

Πτηση 2 σχολια
Α) ο κουβελης στο ραδιο ειπε για 4 πλοια. Λεει 2 Φρεμ και ή αλλες 2 φρεμ μετα ή παρομοιων δυνατοτητων.
Β) το τουρκικο ναυτικο με πολυ μικρο κοστος εβαλε αισθητηρες σε ολους τους ναυσταθμους για δυτες εχθρικων χωρων που μπορει να κανουν δολιοφθορα, εχουμε κατι σχετικο εμεις;
Γ)θα εχουν σκαλπ ναβαλ;
Ευχαριστω

Uktena

Απαντησεις: Α. Τα 2 επομενα που ανεφερε κατα πασα πιθανοτητα ειναι οι [email protected] Β. Τα συστηματα εντοπισμου και προστασιας ναυσταθμων απο ασυμμετρες υποβρυχιες απειλες (βλ. δυτες κτλ), δεν εχουν καλη αποδοση σε λιμενες με υψηλη κινηση, λογω εμπορικων ή αλλιευτικων δραστηριοτητων. Εν λογω συστηματα εχουν αξιολογηθει και δοκιμαστει στο παρελθον απο το ΠΝ με μη ικανοποιητικα αποτελεσματα. Πολυ ευκολα προστατευεις τις προσβασεις στους ελληνικους ναυσταθμους με μια απλη ενεργητικη διαταξη σοναρ σε ενα USV ή ROV. Γ. Δεν υπαρχουν πληροφοριες για Scalp αλλα και να υπηρχαν γιατι να επιβεβαιωση το ΠΝ; Το μονο σιγουρο ειναι πως οι προς προσκτιση ΦΓ… Read more »

dimitrov

A) Κυρ Φώτης δεν ξεχωρίζει πλώρη από πρύμη. Λέει ότι καταλαβαίνει από αυτά που του είπανε να πει. Οι 2 είναι νοικιασμένες. Οι άλλες 2 θα είναι αγορασμένες. Κι εκεί μπορεί να πέσουν τζίφρες για άλλες 2. Απλά μπαρμπαφώτης επιβεβαίωσε τις 2 μπελαράδες. Β) Δεν έχω άποψη. Γ) Ευτυχώς όχι. Από ρεπορτάζ “Καθημερινής” και άρθρο “Π&Δ” καταλαβαίνω πως έχουμε 16+16 αστέρηδες 15/30. Θυμίζω πως θα έχουν 32 τρούπες τα παπόρια. Γενικώς αυτή θα είναι και η μόνη διαφορά από τις φρεμ του μαρίν νασιονάλ. Γι’ αυτό άλλωστε έρχονται άμεσα. Δυνατότητα βολής σκαλπναβάλ θα έχουν καθότι είναι του μαρίν νασιονάλ οπότε… Read more »

ΝΝ

Πια οποιοδηποτε νεο ειναι ευχαριστο. Αλλα .. αλλα…

Δεν τα αγοραζουμε; τι μας μενει οταν τελειωσουν τα χρονια;;

Αεραμυνα; Ποιος θα τα προστατεψει;
Τι γινεται με τις ΜΕΚΟ;
Τι γινεται με τις νεες τορπιλες;
Και και γιατι ξοδεψαν τοσα για τα Ρ3;; (που ειναι αραγε…)

tallyhogr

Αυτα τα P3…. αποτελουν ενα μεγαλο μυστηριο. Ποια θα ειναι η αποστολη τους, τι εξοπλισμο αποστολης θα εχουν…. κανεις δεν ξερει τιποτα. Μηπως τα μετασκευασουν σε αλλους ρολους? Elint Sigint κλπ?

Fingolfin

Τα P-3 νομίζω θα έιναι submarine hunters (anti-submarine warfare).
Αυτός δεν είναι ο ρόλος τους;

Σχετικά με τις Fremm θεωρώ πως ήρθαν για να μείνουν. Θα ήταν κρίμα να δώσουμε χρήματα για leasing και μετά να επιστραφούν.

Επίσης να υποθέσω ότι επειδή είναι μεταχειρισμένες το κόστος τους θα κυμανθεί στα 400 – 500 εκατομύρια (άνευ όπλων);; ;

viper3000ad

@Tallyhogr
Tα P3 θα είναι τα θαλάσσια ιπτάμενα ραντάρ του στόλου, θα δίδουν συντεταγμένες σε όλο το στόλο με λινκ 11, από απόσταση 200+ νμ. Επίσης έχουν την δυνατότητα να επιχειρούν πάνω από 12 ώρες. Κατά την γνώμη μου θα τα σπαταλούσες εαν τα χρησιμοποιούσες σε ανθυποβρυχιακό ρόλο.

edern_99

Το άρθρο αναφέρει ότι θα παραδοθούν με πλήρη εξοπλισμό. Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, (μάλλον θα παραχωρηθούν οι φρεγάτες Acquitaine και Languedoc) αυτές φέρουν Aster 15 – μικρού/μεσαίου βεληνεκούς – και 16 SCALP Naval. Δεν είναι ακριβώς αυτό που έχει ανάγκη το ΠΝ, αλλά θα έχει ενδιαφέρον να δούμε μήπως πριν την παράδοση γίνει καμια “τράμπα” και αντικατασταθούν οι SCALP με Aster-30.

dimitrov

Το πιθανότερο. Αυτό προκύπτει από το ρεπορτάζ. Περί α/α δυνατοτήτων.

CKfurious

Μαύρη μέρα.

Φορτωνόμαστε ακατάλληλα πλοία για πολιτκούς λόγους.

Το ετήσιο κόστους του leasing σε άλλο news site δίνετε να είναι 100 mil € / year.

Ελπίζω να έχει αρχίσει ήδη το ξεβίδωμα των PHALANX από πλοία είναι η/ θα βγούν εκτος

Εάν δεν κοτσάρουμε τουλάχιστον 1 PHALANX / πλοίο τα πλοία αυτά είναι για κλάματα.

Το RN έβαλε 2 στα TYPE 45

Μια με τα P3 μια με τις FREMM τελειωσε το PN

Basil

Τρία σύντομα σχόλια

α) Πολύ δραστήριος ο Μανώλης…

β) Ανάγκα και θεοί πείθονται (Ο Αλέξης αρχίζει να μαθαίνει … )

γ) Και σε βάθος χρόνου παραχώρηση Mirage ?…. (Αν θέλετε το σχολιάζεται)

Γιώργος Γιολδάσης

Αν τα στελέχη του ΠΝ έχουν εγκρίνει την κίνηση έχει καλώς. Σημαινει ότι έχουν σταθμίσει τα υπερ και τα κατά…
1η ερώτηση: Αντιπυραυλική άμυνα????
2η ερωτηση: Τα F-16 επιτέλους….

Houdini

Δεν έχουμε ακούσει τίποτα για τα F-16 και τελειώνει ο Απρίλιος..

Κapoios Αllos (@Kapoiosmpla)

Πολύ γκρίνια ρε παιδιά… πάρα πολύ γκρίνια… Υπερσύγχρονες φρεγάτες μας δίνουν με 0 δημοσιονομικό κόστος, δεν μας δέρνουν!

dimitrov

Έλα ντε. Ενδιάμεση λύση για τις μπελεράδες είναι.

Maverick

Πες τα αδερφέ! Πες τα !

Takis78

Μάλλον θα μας στοιχίσουν 100 mil το χρόνο

neighbour

leasing? 😀

Greg

Μέ τό δίκιο σου ειρωνεύεσαι. Ο Εxocet φρεγάτας μέ leasing ανοίγει μικρότερη τρύπα καί πονάει λιγότερο απ’ ότι μιάς αγορασμένης.

Ps. Αμετάφραστο, γιά νά ‘χεις καί κάτι νά ασχολείσαι.

x-m

Θεϊκή απάντηση!!, alla tsimuhas.

chikichiki

Saddam’s Super Etendards were leased too. We may not have his mustache, but we have his supplier…

Dimitris

Αν παραχωρηθούν μετά οπλισμού είναι μια καλή προσθήκη στις δυνατότητες του ΠΝ. Προφανώς ο “φυσικός” τους χώρος είναι νότια της Κρήτης και ανάμεσα σε Κρήτη και Κύπρο. Οπότε το εκτόπισμα αλλά και οι δυνατότητές τους είναι καλύτερα εκμεταλλεύσιμες εκεί. Ο κύριος ρόλος τους είναι ανθυποβρυχιακός https://en.wikipedia.org/wiki/FREMM_multipurpose_frigate#Greece οπότε σε συνδιασμό με τα Type 214 η περιοχή των γεωτρήσεων ανάμεσα σε ελληνική και κυπριακή ΑΟΖ καλύπτεται ικανοποιητικά. Το ζήτημα είναι ότι τέτοια πλοία αποκτούν προτεραιότητα σε περίπτωση σύγκρουσης και για την αεροπορία του αντιπάλου και το πολεμικό ναυτικό του αντιπάλου. Οπότε θα δεσμευθεί εκ των πραγμάτων μια αεροπορική και ναυτική δύναμη για… Read more »

Tango.Alpha

Το θετικό είναι ότι τα χρήματα από την επιστροφή τόκων δε θα γίνουν επιδόματα – άδικα ως συνήθως κατανεμημένα – αλλά θα γίνουν κάτι εν δυνάμει χρήσιμο. Το θέμα είναι να αλλάξει και το δόγμα του ΠΝ ώστε να προβάλει ουσιαστικά ισχύ και όχι να συνοδεύει τουρκικά πλοία στην Ανατολική Μεσόγειο όπως γίνεται στο Αιγαίο. Διαφορετικά ας πάρουμε τα χρήματα και να μειώσουμε το χρέος.

tkostas

Αυτές οι γραμμές τις ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ είναι νομίζω σημαντικότερες…

“Πέρα από τις δύο φρεγάτες, η συμφωνία ανάμεσα σε Αθήνα και Παρίσι περιλαμβάνει πρόσθετες λεπτομέρειες οι οποίες θα προσφέρουν σημαντική ανακούφιση στις Ενοπλες Δυνάμεις. Οι Γάλλοι ουσιαστικά δεσμεύονται ότι για όσο καιρό υπάρχει ανάγκη προμήθειας πυραύλων τύπου EXOCET από την Ελλάδα, αυτοί θα παραχωρούνται έως ότου οι υφιστάμενοι ελληνικοί ανακυκλωθούν.”

pito59

Αυτό το θέμα με τα μικρά και μεγάλα πλοία για το Αιγαίο, έχει πλέον περάσει κάθε όριο σοβαρότητας.
Δηλαδή σας φαίνεται ότι μια βάρκα με πολυβόλο έχει τις ίδιες δυνατότητες με ένα πλοίο διαστάσεων;
Κατ αρχάς, όσο μεγαλύτερο είναι το πλοίο, τόσο καλύτερες δυνατότητες έχει να πλεύσει σε άσχημο καιρό. Και ο καιρός στο Αιγαίο είναι πάντα δύσκολος.
Ας αφήσουμε τις δυνατότητες που έχει ένα μεγάλο πλοίο για μεταφορά οπλισμού, ηλεκτρονικών, καυσίμων, κλπ κλπ.
Μόνο να θυμίσω, πως ένας αντιπλοικός πύραυλος, μπορεί να κόψει στη μέση μια κορβέτα, αλλά απλώς θα προξενήσει ζημιές σε ένα μεγαλύτερο πλοίο.

zipo's

Στην κατάσταση που βρισκόμαστε δεν έχουμε και πολλές (έως καθόλου) επιλογές. Εάν δε τα θέλουμε, δεν έχουμε παρά να τη “βγάλουμε” με τα υπάρχοντα σκάφη (και ο θεός βοηθός). Χρήματα δεν υπάρχουν, οι Αμερικανοί δεν αποδεσμεύουν τα αντιτορπιλικά, και φυσικά άλλα υπάρχοντα σκάφη (αξιόμαχα και αιχμής της τεχνολογίας) για πώληση σε μικρή τιμή δεν εμφανίζονται στον ορίζοντα. Οπότε, Ή χρησιμοποιούμε “δώρα” έστω και με τα μειονεκτήματά τους, Ή περιμένουμε το “μάννα εξ ουρανού” για να αντικαταστήσουμε τα υπάρχοντα. Εκτός και αν, σύμφωνα με πολλούς, δεν υπάρχει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ πρόβλημα με τους γείτονες μας, οπότε μπορούμε να περιμένουμε, και να περιμένουμε, και… Read more »

montif74

Πολύ καλή είδηση. Πολύ ενδιαφέρον έχει η παρακάτω είδηση.

Πέρα από τις δύο φρεγάτες, η συμφωνία ανάμεσα σε Αθήνα και Παρίσι περιλαμβάνει πρόσθετες λεπτομέρειες οι οποίες θα προσφέρουν σημαντική ανακούφιση στις Ενοπλες Δυνάμεις.

η οποία μπορεί να σημαίνει :

Aναβάθμιση υλικού γαλλικής προέλευσης των Ε.Σ
2.Παραχώρηση πλεονάζον υλικού των γαλλικών ενόπλεον δυνάμεων.
3.Προγράματα FOS

Dimitris

Ωραια νεα Τα πλοια μετα το leasing θα παραμεινουν στο ΠΝ η θ επιστραφουν στο Γαλλικο ΠΝ;

tallyhogr

@Δημητρης: Γνώμη μου, καλυτερα να επιστραφούν και την θέση τους να πάρουν ακομα 2 Belhara (συνολο 4 δλδ). Καλυτερα ενας τυπος και σχεδιασμένος για τα δικα μας τα γούστα. Βοηθαει πολυ και στην λογιστικη υποστηριξη και εχουμε γενικως χαμηλοτερα κόστη σε σχεση με τις fremm. Αν βρεθουν βεβαια λεφτά ως τοτε….

ivychris

Δεν θα επιστραφούν…

Nick Delhanidis

Γιατι νομιζω θα αντικατασταθουν απο τις νεες ναυπηγησεις customized για την ελλαδα

ivychris

άλλη δουλειά θα κάνουν οι μεν από τις δε.
Αυτές είναι FREMM δλδ Multi-Mission…
Λέγεται ότι υπάρχει η προοπτική για άλλη μια, αλλά δεν διευκρινίζεται αν θα είναι FREDA, καθώς και για Belharra.
Η κοινή λογική λέει ότι όταν έχεις 9 φρεγάτες S με 35+ χρόνια στη πλάτη, δεν αντικαθιστάς τις 2 FREMM με 4 Belharra.
Πιστεύω ότι θα αγοραστούν τελικά και μόλις επικρατήσει η κοινή λογική…από τη παραφροσύνη, πιθανώς να επανενεργοποιηθεί η αρχική συμφωνία με την DCNS, για τη ναυπήγηση των υπολοίπων φρεγατών στα Ναυπηγεία Ελευσίνας

ΥΓ: τώρα δλδ ο “Στρατάρχης” θα παραλάβει και 2 ΝΗ-90 NFH???
Τρέλα!!!

Christos Parousis

Συμφωνώ μέχρι κεραίας

dimitrov

Λογικά είναι ενδιάμεση λύση και θα επιστραφούν. Μην ξεχνάμε πως προορίζονταν για το μαρίν νασιονάλ.

Giorgos tsagaris

Eιναι απλα ενδιαμεση λυση και θα επιστραφουν αντικαθιστουμενες μια προς μια απο τις Μπελχαρα.
Αλλωστε οι Φρεμμ ειναι απαραιτητες στο Γαλλικο ναυτικο μετα την (πολυ) προσφατη αναθεωρηση και επασχεδιασμο οροφων των δυναμεων του…

NikolakiEfentis

Οι Γαλλικές FREMM φέρουν SCALP NAVAL, μένει να δούμε αν θα τους λάβουμε –προσωπικά θα προτιμούσα 32 Aster-15. OI Aster-30 ΔΕΝ είναι ολοκληρωμένοι στο radar και στο CMS και σίγουρα αυτό δεν γίνεται τσάμπα ή μέχρι Αύγουστο. Το ίδιο ισχύει και για την περίπτωση Phalanx. Επιχειρησιακά, οι FREMM φυσικά και είναι “απείρως” ανώτερες από τις μη εκσυγχρονισμένες Kortenaer (ελπίζω 1 από τις 3 να παραμείνει σε υπηρεσία πάντως) αλλά συμφωνώ πλήρως με τα «αλλά» των συμφορουμητών. Σίγουρα θα δοθεί η ευκαιρία στο ΠΝ να αξιολογήσει τα Γαλλικά σκάφη και συστήματα από πρώτο χέρι (Ο&M costs, Herakles, SETIS CMS κλπ). Δεν… Read more »

Tpap

Για τους Aster 30 υπάρχει η προηγούμενη πιστοποίηση τους στις formitable (Herakles κτλ), κατά συνέπεια και λογικά δεν πρέπει να υπάρχει πρόβλημα, τώρα για το θέμα του επίπλέον κόστους που θα προκύψει, είναι ένα ζήτημα. Το phalanx μπορεί να λειτουργήσει είτε αυτόνομα είτε συνδεδεμένο με το σύστημα μάχης. Εάν προκύψουν και εκεί ζητήματα μπορεί σε πρώτη φάση να λειτουργήσει χωρίς σύνδεση με το σύστημα μάχης. Το θέμα είναι εάν οι Γάλλοι στους όρους ενοικίασης των φρεγατών, τι περιορισμούς θα θέσουν ως προς τις παρεμβάσεις

NikolakiEfentis

Το ξέρω πως κάποια site αναφέρουν τον Aster-30 αλλά τουλάχιστον οι αρχικές βολές των πλοίων κατά την παραλαβή τους είχαν γίνει μόνο με Aster-15. Αν ύστερα μπήκαν κι οι -30 δεν γνωρίζω δεν έχω βρει κάτι. Προσπάθησα να ψάξω κάτι στο site του Υπουργείου τους αλλά δεν βρήκα κάτι. Το Phalanx όντως λειτουργεί και μόνο του, με το δικό του ραντάρ (γεγονός πολύ σημαντικό σε περίπτωση πλήγματος του Herakles), αλλά αντιλαμβάνεσαι πως είναι μεγάλο μείον να μην συνεργάζεται με το CMS. Σε κάθε περίπτωση όπως λες κι εσύ θα πρέπει να υπάρχουν οι σχετικές πρόνοιες στο lease agreement. Aυτό που… Read more »

tallyhogr

Δεν ειναι ακριβώς οτι χρειαζόμαστε, αλλα τετοια ωρα τέτοια λόγια. Λογικα θα καλυψουν το κενό μεχρι την ελευση [email protected] και το κενο που θα προκυψει απο τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ (οσο θα ναι στην δεξαμενη δλδ) Ο Μακρόν δείχνει εμπρακτα την στάση του με αυτή την κίνηση και θα το καρπωθει με τις αναλογες παραγγελίες. Μακάρι και οι Γερμανοί να ηταν αποφασιστικοι και ξεκάθαροι. Καλοτάξιδες, αχρείαστες και ας ελπίσουμε να εχουν κάνει μεικτή ασφάλιση. ps: Αν υπηρχε προγραμματισμός σε αυτο το κράτος και δεν μέναμε επι μια δεκαετία χωρίς προμήθεια ουτε σφαίρας, δεν θα ειχαμε προφανως αναγκη το leasing… ps2:… Read more »

Kamp

Παρότι έχουν αρκετά μειονεκτήματα οι συγκεκριμένες φρεγάτες είναι όαση μπροστά στην σημερινή μας κατάσταση. Μερικές επισημάνσεις. Τις ενοικιάζουμε άρα δεν τις παντρευόμαστε. Σε πέντε χρόνια τις δίνουμε πίσω και παίρνουμε τις Belharra όπου είναι τεχνολογικά ανώτερες. Στις παρούσες συνθήκες όμως μια χαρά είναι οι Fremm. Βέβαια το λάθος θα είναι μετά τα πέντε χρόνια μην επιβάλλουν οι Γάλλοι να τις αγοράσουμε γιατί όντως οι συγκεκριμένες δεν κάνουν για το πολεμικό μας ναυτικό(χρειάζονται περισσότερα κελιά και ραντάρ sea fire 500 των 6000tn). Πριν έρθουν κατά την άποψή μου πρέπει να αλλάξει το ο συνδυασμός των aster που κουβαλούν. Η χειρότερη περίπτωση… Read more »

Thanos

θα ημουν ΠΟΛΥ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ αν οι FREMM θα εχουν και τους SCALP NAVAL στον εξοπλισμο τους.
Γνωρισουμε κατι για αυτο;

Neilos

Για να δανείζουν-νοικιάζουν οι Γάλλοι δύο φρεγάτες καλοκαιριάτικά σημαίνει οτι τα πράγματα οδηγούνται στο “κόκκινο” με τους νεοΩθωμανούς! Πιθανόν η επίσπευση των τουρκικών εκλογών και η επαπειλούμενη μόνιμη σουλτανοποίηση του Ερντογάν να σπρώχνει τις εξελίξεις… Μια γονατισμένη οικονομικά χώρα με μια εξαντλημένη φορομπηχτικά κοινωνία ξαφνικά να συζητά για fremm, [email protected], Viper και το λουρί της μαμάς σημαίνει επίσης οτι κάποιοι εταίροι μας συνειδητοποιούν οτι τα φαρμάκια των αλλεπάληλων μνημονίων οδηγούν τη χώρα με μαθηματική ακρίβεια σε γεωπολιτική εξαέρωση με ότι αυτό συνεπάγεται για τις ισορροπίες σε βαλκάνια και ανατολική μεσόγειο και σπεύδουν να μπαλώσουν τα κενά (μας). Προφανώς η Γαλλία… Read more »

montif74

απο την στιγμή μου τις κανουμε leasing μην περιμενετε να αλλαξει κατι στην διαμορφωση τους,Αλλιως θα έπρεπε να πληρώσουμε για τις αλλαγες 2 φορες: Tην μια τωρα και αλλη μια οταν επιστραφουν στο γαλλικο ναυτικο.

ivychris

Δεν θα επιστραφούν γιατί υπάρχει μια πολιτική συμφωνία επιπέδου ανεπίσημης διακρατικής. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι οι δεσμεύσεις που αναλαμβάνονται από διαδοχικές κυβερνήσεις στην Ευρώπη και ειδικά από τις Μεγάλες Δυνάμεις εκλαμβάνονται ως υποχρεώσεις & δεν αναιρούνται, χωρίς επιπτώσεις. Στα κράτη υπάρχει συνέχεια και δεν διακόπτεται επειδή άλλαξε η κυβέρνηση ή ένα ιδεοληπτικό κομμάτι του κυβερνώντος κόμματος την κρατά αιχμάλωτη… Το επαναλαμβάνω ότι στο Γαλλικό κομμάτι του προγράμματος FREMM η Ελλάδα αποτέλεσε αναπόσπαστο κομμάτι για την οικονομική του επιτυχία. Γι΄αυτό το λόγο η Γαλλική Κυβέρνηση & η DCNS είχαν αποδεχθεί την προσαρμογή των προδιαγραφών σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ΠΝ για… Read more »

dimitrisx

Στο τέλος του leasing θα υπάρχει δυνατότητα αγοράς τους; Τα σκάφη που παίρνουμε, όπως και οι [email protected] μάλλον για την ανατολική μεσόγειο προορίζονται. Τώρα μένει αν θα προμηθευτούμε κορβέτες με κάποιον μαγικό τρόπο, ως συμπολεμιστή των ΤΠΚ SUPER VITA ή θα προσπαθήσουμε να κλειδώσουμε το Αιγαίο με παράκτιες συστοιχίες αντιπλοικών πυραύλων + SUPER VITA + 214. Στο Αιγαίο το πολεμικό ναυτικό για αεροπορική κάλυψη μάλλον θα συνεχίσει να βασίζεται στην ΠΑ. Η Ανατολική Μεσόγειος είναι μακριά από τις βάσεις της ΠΑ, με την έλλειψη ιπτάμενων τάνκερ για να παίξει αυτό το ρόλο.

Em.Ti

Αφήνω στην άκρη τα σχόλια των ειδικών για το αν είναι κατάλληλες ή όχι οι FREMM για το ΠΝ.

Το θέμα μας είναι ότι σχεδόν από το “πουθενά” το ΠΝ θα αποκτήσει δύο υπερσύγχρονα σκάφη ΑΜΕΣΑ.

Δεν καταλαβαίνω γιατί μας “χαλάει” που θα έχουν SCALP Navale επάνω, αλλά τέλος πάντων.

Ιδανικά, το εξαιρετικό νέο αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με άλλα δύο:

Την υπογραφή της LoA για το πρόγραμμα των F-16V (την Κυριακή λήγει η προθεσμία!!!)
Απόφαση για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ

Antegeia

Φανταστικα πλοια εχουν την δυνατοτητα να αλλαξουν τους συσχετισμους σε ενα πιθανο πολεμο. Ελπιζω με αγορες απο τη Γαλλια να εχουμε πολιτικη στηριξη για τα θεματα χρεους.

Silent Arrow

Παιδες επειδη γραφονται πολλα για συσκριση MEKO και Kortanear με τις φρεγατες FREMM πρεπει να πουμε οτι απλα συγκρινουμε τη μερα με τη νυχτα. Οι εκσυγχρονισμενες Kortanear μπορουν με το ενα συστημα Stir που διαθετουν να καταδειξουν μονο ενα στοχο με τους πυραυλους Sea Sparrow που διαθετουν. Οι ΜΕΚΟ μπορουν να καταδειξουν δυο στοχους επειδη διαθετουν δυο συστηματα Stir. Σε περιβαλλον κορεσμου οι 16 ESSM πυραυλοι των ΜΕΚΟ δεν μπορουν να κλειδωσουν πανω απο δυο στοχους ταυτοχρονα με συνεπεια τα σκαφη να ειναι ευαλωτα οταν οι επιθεσεις γινονται σε αυτο απο διαφορετικες πλευρες. Ακομα κι αν αναβαθμιστουν οι ΜΕΚΟ και… Read more »

kafes_filtrou

πεταμένα λεφτά είναι οι fremm πάλι μας στραγγίζουν οι γαλλοι 🙁

data

Ως ενιαμεση λυση μεχρι να ερθουν οι [email protected] και δεδομενου οτι κανεις αλλος δεν μας δινει τιποτα ειναι μια πολυ καλη επιλογη.Αντε γιατι απο τους αμερικανους χορτασαμε απο λογια.

Maverick

Άριστη επιλογή υπεροχής στο Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο για πολλά χρόνια

Spirit

Ποιοι ESSM ρε παιδιά, αυτά θα κοιτάξουμε, εδώ καίγεται ο πισινός μας!
Τώρα σε ότι αφορά τα άχρηστες και τα λεφτά για πέταμα που γράφονται, θα καλούσα να μας πουν ποιο πλοίο θεωρούν ανώτερο στην περιοχή οι φίλοι.
Το ΠΝ φαίνεται ότι στρέφεται σε γαλλικές λύσεις, ορθός νομίζω γιατί θα του προσδώσουν και ποιοτικό και τεχνολογικό πλεονέκτημα.
Συνεπώς ακόμα και ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ 200 ίσως πρέπει να έχει κάποιες γαλλικές πινελιές πια, όπως περίπου οι νεοζηλανδικές.

agnostosependytis

“θα καλούσα να μας πουν ποιο πλοίο θεωρούν ανώτερο στην περιοχή οι φίλοι.”

Εεεε, αφού ρωτάς, ας κάνουμε quote μια λίστα (ακόμη και αν για 1-2 περιπτώσεις δεν θα συμφωνούσα) , όπου οι Fremm είναι Νο 6.

https://defencyclopedia.com/2016/01/02/top-10-most-powerful-frigates-in-the-world/

Τα σκάφη είναι ουσιαστικά φορείς αισθητήρων (πχ ραντάρ, σόναρ κτλ), οπλικών συστημάτων για πλήγμα και συστημάτων προστασίας. Οι Fremm έχουν μεγάλο όγκο, μέτριους προς καλούς αισθητήρες (αλλά πχ όχι AESA) και ελάχιστο οπλικό φορτίο για το μέγεθός τους. Εδώ οι Ισραηλινές Saar οι καινούργιες, που ουσιαστικά είναι κορβέτες και από τις μικρές και είναι πιο “φορτωμένες”

My_name_is_Nobody

Αυτό θα πει “hot transfer”!

William

Ερώτηση Κρίσεως: Θα έρθουν πλήρης δλδ με το σύστημα κάθετης εκτόξευσης (VLS) A70 (για Scalp Naval/MdCN) που διαθέτουν όλα τα σκάφη της κλάσης Aquitaine του Γαλλικού Ναυτικού καθώς και τους υπερσύγχρονους(!!!) ενεργούς παρεμβολείς τύπου Nettuno που διαθέτουν όλα τα αντιτορπιλικά της κλάσης Horizon/Orizzonte και φρεγατών FREMM ή θα αφαιρεθούν όπως στο παράδειγμα της Αιγύπτου;;;;
υ.γ.: Ειλικρινά υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι μετά το 5ετές leasing δεν θα αγοραστούν σε “τιμή ευκαιρείας”;;;….
υ.γ.2: Άν έρθουν πάνοπλα τα πλοία(ειδικά και με τα υπερχύγχρονα συστήματα αυτοπροστοσίας της Lacroix-MdcN-Nettuno) είναι game changer!…

GK_

Πολυ ασχημη η αποφαση αυτη.
Η παλια διακρατικη του ’08-’09 για τις FREMM τους εχει δεσει «χειροποδαρα» όπως ειχε συμβει και με τα BMP3.
Το Leasing και τα «εξτρα» σε υποδομες σε ναυσταθμο ειναι το τιμημα που πληρωνει το ΥΠΕΘΑ για να ξεφορτωθεί το «βαρίδι» ελπιζοντας οτι οι FTI θα ερθουν στα ελληνικα «μετρα» (σε ελληνικο ναυπηγιο (;)) χωρις να ξεπερασουν σε κοστος εκεινο ενος AB Flight IIA/III του «κουτιού».
Με αυτα τα μετρα και σταθμα μπορουν καλλιστα να ξεχασουν στολο με περισσοτερα απο 8 πλοια για το απωτερο μελλον!
Κρίμα!

Giorgos tsagaris

Να περιμενουμε δηλαδη και BMP-3?

tallyhogr

Ας ελπισουμε πως οχι. Ανατριχιάζω και μονο στην εικονα της “ραμπας” εξόδου των στρατιωτων… ουτε μεθυσμενος δεν θα το σχεδιαζε αυτο το πραγμα.

GK_

Οτι χειροτερο μπορει να συμβει ειναι να βρεθει ο ΕΣ με τα ΒΜΡ3 και ο ΤΣ με το Korhan

Antonis_Loukas

Σαφέστατα! Αν σώνει και καλά, πρέπει να προμηθευτούμε Ρώσικο TOMA, θα πρέπει να πάμε στα τελευταίας εσοδείας… Άλλωστε, 11 χρόνια πέρασαν από τη δέσμευση για BMP-3. Τότε το χειρότερο ενδεχόμενο, ήταν μια μικρή ποσότητα ACV-30 για το Τουρκικό στρατόπεδο και εν πάσει περιπτώσει, για max πυροβόλο των 30mm.

Mtsak

Τα πλοία είναι εξαιρετική λύση – γέφυρα μέχρι τον ερχομό των Belharra. Αυτή η κίνηση ανατρέπει τις υπάρχουσες ισορροπίες στην περιοχή. Δυστυχώς κάποιοι ακόμη ονειρεύονται ΑΒ. Μέχρι χθες θα ήμασταν ευχαριστημένοι, με δεδομένο ότι θα γίνει κάποια αγορά νέων φρεγατών λόγω της επιστροφής των τόκων από Γαλλία, η ενδιάμεση λύση να είναι οι αναβαθμισμένες ΜΕΚΟ. Σήμερα μάθαμε ότι το ΠΝ θα έχει σε 2-3 μήνες και όχι σε 2-3 χρόνια δύο υπερσύγχρονες μονάδες και κάνουμε τους δύσκολους. Εκτός όλων των άλλων πλέον υπάρχει η δυνατότητα να αρχίσει ο απαραίτητος εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ χωρίς τον προβληματισμό για μικρές διαθεσιμότητες πλοίων. Οι… Read more »

Apostolis

Δεν μπορώ να καταλάβω πως θα σταθούν στο Αιγαίο σε περίπτωση
θερμού επεισοδίου χωρίς αντιπυραυλικο σύστημα και με τους
aster 15 των 30χλμ. Δεν είναι τυχαίο που τόσα χρόνια ακούμε ότι το
Π.Ν. δεν τις θέλει. Ας ελπίσουμε ότι αν παραγγείλουμε τις belhara
θα είναι με τις προδιαγραφές που θα θέσει το Π.Ν.

Spirit

Όλοι οι πύραυλοι ASTER ή CAMM έχουν αντιπυραυλικές δυνατότητες…

Mtsak

Το ΠΝ πάντα τις ήθελε. Οι ASTER 15 παρέχουν εξαιρετική αυτοπροστασία σε κορεσμένο περιβάλλον αλλά όχι άμυνα περιοχής. Οι Γάλλοι δεν τοποθέτησαν CIWS γιατί καλύπτονται από το εξαιρετικό σύστημα αυτοπροστασίας NGDS (Sagem) που φέρει αλλά κι από το Super Rapido. Αν το ΠΝ κρίνει το CIWS απαραίτητο, θα βρεθούν τουλάχιστον 2 προς τοποθέτηση αφού στην χειρότερη περίπτωση λειτουργούν και αυτόνομα.

Christos Parousis

Οι φρεγάτες δεν θα επιστραφούν πιστεύω, ακριβώς όπως και οι πρώτες S που είχαν παρθεί με leasing και τις κρατήσαμε, θα δώσουμε τόσα χρήματα για ενοικίαση και μετά θα τις επιστρέψουμε? Δεν νομίζω να είμαστε τόσο χαζοί και να πετάξουμε αυτή την επένδυση

SPG

Όσοι ονειρεύονται Arleigh Burke, ξεχάστε το… τουλάχιστον πριν το 2030.

Ticonderoga θα έρθουν.

«Bunker Hill is slated to be decommissioned in 2019 with 33 years of service and placed in reserve. She will be the first VLS Ticonderoga to be decommissioned.»

https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Bunker_Hill_(CG-52)

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Πριν το τέλος του χρόνου τα πρώτα M1117 Guardian ASV στην Ελλάδα, με αστραπιαίους ρυθμούς κινείται το ΥΠΕΘΑ

 Μετά την προσφορά των 1200 αμερικανικών ASV M1117 Guardian από την Ελλάδα, που πρόσφατα έγινε από τις ΗΠΑ, το ΥΠΕΘΑ δουλεύει ασταμάτητα προς την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Προχωρά με ταχείς ρυθμούς η διαδικασία του προγράμματος εκσυγχρονισμού των...

8
 Μετά από τα fake news σχετικά με τα ελληνικά MLRS, ας γυρίσουμε στην πραγματικότητα, και στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των MLRS του Ελληνικού Στρατού που...
Card image

ΠΤΗΣΗ September 2020

Αγορά 3.99
Card image

ΠΤΗΣΗ 2016 May 2016 #360

Αγορά 1.99
Card image

ΠΤΗΣΗ 2019 Φεβρουάριος #393

Αγορά 3.99

Related News

ΕΞΕΛΙΞΗ: Προχωρά με ταχείς ρυθμούς η διαδικασία του προγράμματος εκσυγχρονισμού των ελληνικών MLRS, θα είναι ικανά για ATACMS BlockIVA και Deepstrike!

 Μετά από τα fake news σχετικά με τα ελληνικά MLRS, ας γυρίσουμε στην πραγματικότητα, και στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των MLRS του Ελληνικού Στρατού που...

Το HMS Queen Elizabeth σαλπάρει με αριθμό ρεκόρ μαχητικών 5ης γενιάς F-35Β (βίντεο)

Η εποχή των μεγάλων αεροπλανοφόρων επιστρέφει για το Βασιλικό Ναυτικό. Μετά από αναβολές λόγω εντοπισμού κρουσμάτων κοροναϊού στο πλήρωμα, το HMS Queen Elizabeth απέπλευσε...

ΥΠΕΞ Αζερμπαϊτζάν – Έλληνας πρέσβης: Οι σχέσεις Ελλάδας και Αζερμπαϊτζάν πρέπει να αναπτυχθούν περαιτέρω

ΑΠΕ-ΜΠΕΤην κοινή βούληση να αναπτυχθούν περαιτέρω οι σχέσεις Ελλάδας και Αζερμπαϊτζάν σε όλους τους τομείς προς αμοιβαίο όφελος και των δύο χωρών, εξέφρασαν από...

Στέιτ Ντιπάρτμεντ: Σε ιστορικά υψηλό επίπεδο οι σχέσεις ΗΠΑ-Ελλάδας

ΑΠΕ-ΜΠΕΗ ιστορική αναβάθμιση των ελληνοαμερικανικών σχέσεων και η ανάπτυξη της Ελλάδας ως ισχυρού περιφερειακού εταίρου των ΗΠΑ στους τομείς της ασφάλειας και της ενέργειας...

Συνάντηση Ν. Δένδια-Μ. Πομπέο τη Δευτέρα στη Θεσσαλονίκη

ΑΠΕ-ΜΠΕΜε τον ομόλογό του των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, Μάικ Πομπέο, θα συναντηθεί τη Δευτέρα, στις 10:00 το πρωί, στη Θεσσαλόνικη, ο υπουργός Εξωτερικών...
- Advertisement -