21.8 C
Athens
Πέμπτη, 17 Ιουνίου, 2021
- Advertisement -

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Μια ΠΑ με 40 Rafale, 123 F-16V και 24 Mirage 2000-Mk2, πλήρως οπλισμένα και με FOS, ΧΩΡΙΣ F-35;

- Advertisement -

 

Η πρόσφατη απόφαση της ΠΑ να προχωρήσει σε εσπευσμένη αγορά 18 μαχητικών Rafale F3R εξέπληξε πολλούς. Ίσως να μην υπήρχε αμυντικός αναλυτής στον πλανήτη που να θεωρούσε πως η Ελλάδα λίαν συντόμως θα έμπαινε στο “κλαμπ” του F-35, είτε με την “κλασική” έκδοση F-35A, είτε με την STOVL F-35B όπως είκαζαν . Η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΘΑ αλλά και η νυν, όπως η προηγούμενη και η νυν κυβέρνηση, είχαν θέσει το F-35A/B πολύ ψηλά στις προτεραιότητες των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, όσο φυσικά και της Πολεμικής Αεροπορίας. Άλλωστε, η συνολική επένδυση στα F-16V έγινε από τους επιτελείς του ΓΕΑ με τη λογική της προετοιμασίας για τη μετάβαση στο F-35.

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: AM39 Exocet στα ελληνικά Rafale, η ναυτική κρούση θα συνεχίσει να έχει “γαλλικό άρωμα” στο Αιγαίο

Ακόμη κι αν βγάζαμε το πετρέλαιο της Σαουδικής Αραβίας, και πάλι θα ήταν από δύσκολο ως αδύνατο να αντικαταστήσουμε όλα μας τα αεροσκάφη με  F-35, ακόμη και σε βάθος χρόνου. Ούτε και χώρες με πολύ μεγλύτερες  οικονομικές δυνατότητες από μας, όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο ή η Νορβηγία, το κάνουν και ΔΕΝ αντικαθιστούν ένα προς ένα τα F-16 τους.  Έτσι η ΠΑ, επέλεξε το F-16V σαν workhorse, και σκεφτόταν το F-35 σαν μια επιλογή για συγκεκριμένες αποστολές. Αλλά 160 ως 200 F-35 δεν θα μπορούσαμε να αγοράσουμε ποτέ, αμφιβάλουμε αν το κάνει μέχρι και η Ιαπωνία που έχει απέναντί της Ρωσία και Κίνα.

ΑΠΟΨΗ: Πόσο “λίγα” είναι τα 18 Rafale F3R; Πρέπει να κρατήσουμε τα Mirage 2000EGM σε υπηρεσία;

Το θέμα όμως είναι πως η νέα Κυβέρνηση που ανέλαβε το καλοκαίρι του 2019, έμαθε μέσα στο 2020 κάτι που φωνάζαμε εδώ και χρόνια. Το ρισκάραμε με τον χειρότερο τρόπο με την Τουρκία, και δυστυχώς, οι Ένοπλες Δυνάμεις χρειάζονταν άμεση ενίσχυση. Η (πρώτη) Κρίση του Ιουλίου 2020, αν και έβγαλε νικήτριες τις Ένοπλες Δυνάμεις επέδειξε με τον χειρότερο τρόπο την ανάγκη άμεσης ενίσχυσης της αποτρεπτικής ισχύος της Ελλάδας. Μιας και πλοία πολύ δύσκολα μπορούμε να είχαμε “άμεσα”, η λύση ήταν τα μεταχειρισμένα αεροσκάφη. Δυστυχώς, μεταχειρισμένα F-35 διαθέσιμα δεν υπάρχουν (ή τουλάχιστον έτσι πιστεύαμε μέχρι και τώρα), ούτε άλλα σύγχρονα μαχητικά. Από τη δύσκολη θέση όμως μας έβγαλε ο Εμμανουέλ Μακρόν, προσφέροντας μεταχειρισμένα μαχητικά Rafale F3R  από τα αποθέματα της AdlAelE.

ΤΙΜΗ ΣΟΚ για τα μεταχειρισμένα Rafale, ΜΟΝΟ 33 εκατομμύρια ευρώ το καθένα σύμφωνα με τη «La Tribune»

Ήταν μια μέρα που οι απανταχού γαλλόφιλοι θα την θυμόμαστε για πάντα! Όταν ο ΠΘ ανακοίνωνε πως η ΠΑ θα αποκτούσε γαλλικά μαχητικά Rafale επιβεβαιώνοντας τις φήμες που ήθελαν την Ελλάδα να είναι η επόμενη χώρα που θα εξόπλιζε την αεροπορία της με το μαχητικό, μάλλον η ηλικία μας συγκράτησε να μην βγούμε με σημαίες στο Σύνταγμα και σε άλλες κεντρικές πλατείες στη χώρα. Το πλέον ώριμο μαχητικό της Γαλλίας, στην καλύτερη του έκδοση, σε υπηρεσία με την ΠΑ! Όνειρο!

Βέβαια, αμέσως μετά ξεκίνησε και η γκρίνια, που θα ξεκινούσε ακόμη κι αν γράφαμε πως ο Αστρόστολος θα μας παραχωρούσε δυο Μοίρες NCC, Constitution Class, πάλι θα μιλούσαμε για μίζες από τον Πικάρντ, και πως οι Klingon μας έδιναν 3 Μοίρες Vor’cha με ανταλλαγή προϊόντων, μεταφορά τεχνογνωσίας και Ενδιάμεση Λύση 4 Bird Of Pray. Είναι λίγα τα Rafale, οι Γερμανοί και οι ΗΠΑ δεν θα μας αφήσουν να πάρουμε Meteor, δεν θα έχουν αυτό, δεν θα έχουν εκείνο, θα είναι έτσι, θα είναι αλλιώς. Το γράφουμε ξανά για να τελειώνουμε. Τα Rafale θα έρθουν ΠΛΗΡΩΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΑ, θα φορέσουν MICA IR/EM, Meteor, Exocet AM39, HAMMER,SCALP EG και πιθανότατα κάποια συγκεκριμένα ατρακτίδια στόχευσης. Επίσης θα έχουν πλήρη σύμβαση Follow On Support, και θα είναι τόσο επιχειρησιακά όσο είναι και αυτά της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Εικόνες από το “μέλλον” της ΠΑ, μαχητικά F-16 και Rafale εξασκούνται στους (γαλλικούς) ουρανούς!

Την ίδια στιγμή, στην ΕΑΒ δημιουργείται η “νέα” ΠΑ, με τον εκσυγχρονισμό των F-16C/D Block 52+/52+Adv σε F-16V. Σε πρώτη φάση, 84 μαχητικά θα παραδοθούν σταδιακά μέχρι το 2027, δημιουργώντας μια συνεκτική δύναμη προηγμένων μαχητικών. Τα F-16V και τα Rafale, θα διασυνδεθούν μέσω Link 16 με το σύστημα αεράμυνας, τα EMBRAER EMB145AEW, Patriot κοκ δημιουργώντας μια πλήρως “δικτυακή” ΠΑ. Τα αεροσκάφη θα μπορούν να παίρνουν πληροφορίες από τις νέες φρεγάτες πολλαπλών ρόλων αλλά και τις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ200ΗΝ, φέρνοντας τις δυνατότητες της χώρας μας σε άλλο επίπεδο. Ας φανταστούμε τώρα, προσβολές στη μέγιστη απόσταση με AIM-120C7, Meteor, MICA σε αεροσκάφη πλήρως διασυνδεδεμένα.

Μέσα σε όλο αυτό, τι θα χρειαζόμασταν άμεσα; Άλλα 22 μαχητικά Rafale, και εκσυγχρονισμό των F-16C/D Block 50 σε F-16V Block 70 λέμε εμείς. Έτσι, τα Rafale θα φτάσουν τα 40 (όταν η ίδια η Ινδία έχει μόνο 36, και απέναντί της έχει δυο πυρηνικές δυνάμεις), και τα F-16V τα 123. To επόμενο που θα θέλαμε θα είναι όλα αυτά τα μαχητικά να μπορούν να πετάνε,  δηλαδή, να έχουν όταν πρέπει, τα απαραίτητα ανταλλακτικά. Τα υπόλοιπα είναι δουλειά των εξαιρετικών μηχανικών, που συντηρούν εδώ και δεκαετίες τα μαχητικά μας.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Εμπροσθοβαρές το πρόγραμμα ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων, Rafale, MH-60R, SPIKE NLOS, Rampage κα εντός του 2021

Μετά λόγου γνώσεως, σας έχουμε μεταφέρει την πληροφορία πως τα 18 Rafale θα έρθουν με όπλα και Follow On Support (οι αρχικές μας πληροφορίες μιλούν έως και για FOS 10ετή, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στο παρελθόν). Θα ήταν πιο “εύκολο” να αγοράσουμε 22 ή 24 αεροσκάφη, και μετά να λέμε “πανάκριβοι οι Γάλλοι στη συντήρηση και να κάνουμε τα νέα μας Rafale, “hangar queens” να χαίρονται και οι γείτονες. Αλλά η απόφαση είναι να αγοράσουμε τόσα, όσα μπορούμε να έχουμε αλλά να πετάνε. Όχι να τα βλέπουν οι χειριστές να “σκονίζονται” μέσα στα shelters της 114 ΠΜ.

To ίδιο θα γίνει και με τα F-16V. Το πρόγραμμα εξελίσσεται κανονικά, και δεν υπάρχουν υπερβάσεις κόστους. Παρόλαυτα, υπάρχει ένα μεγάλο “buffer” για την αγορά όπλων. Η ΠΑ δεν δημιούργησε ένα στόλο 84 μαχητικών για να ρίχνουν Iron Bombs.

Λίαν συντόμως, τα μαχητικά της θα λάβουν Rampage, αλλά και ίσως άλλα προηγμένα όπλα από το Ισραήλ. Αλλά η ΠΑ δεν σκοπεύει να μείνει εκεί. Μάλλον κοιτάει προς το ΠΝ, περιμένοντας να δει ποιο θα είναι το επόμενο βλήμα που θα αγοράσει το τελευταίο για τις νέες του φρεγάτες. Αν είναι δηλαδή το NSM, ο RGM-84Q Harpoon BlkII+, ο RBS-15 Blk3/4, ή ακόμη και ο Exocet MM40 Blk3c. Αν είναι ο τελευταίος, τότε θα κινηθεί ανεξάρτητα. Αν είναι όμως κάποιος από τους 3 πρώτους, τότε πιθανότατα να ενδιαφερθεί για την αεροεκτοξευόμενη έκδοση. Εδώ ας πούμε πως οι ΗΠΑ δεν έχουν πρόβλημα να αποδεσμεύσουν οιοδήποτε όπλο για τα νέα μας F-16V. Άλλωστε, απάντησαν θετικά για τα F-35, είναι ποτέ δυνατό να αρνηθούν όπλα σαν τον AGM-84L, JASSM κοκ. Δηλαδή, δεν θέλει διέψευση πρέσβη αυτό, στοιχειώδη νοημοσύνη χρειάζεται.

«Πέταξε» με Rafale ο Α/ΓΕΑ

Έχουμε “συγκλονιστεί” από την αγορά που ανακοινώθηκε από τα ΗΑΕ. Δεν μας εντυπωσίασαν τόσο τα F-35, ούτε τα οπλισμένα MQ-8B Predator. Μας εντυπωσίασαν τα όπλα. Οι Άραβες δεν είναι ηλίθιοι. Ξέρουν ότι αν πρέπει να αντιπαρατεθούν με το Ιράν, το Κατάρ και τη Τουρκία, χρειάζονται όπλα όχι για ώρες ή μέρες επιχειρήσεων, αλλά για εβδομάδες. Θα ήταν πιο εύκολο, αντί να αγοράσουν…

  • 802 AIM-120C8 Advanced Medium-Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM)
  • 2,004 MK-82 500LB General Purpose (GP) Bombs
  • 1,000 MK-84 2,000LB GP Bombs
  • 1,002 MK-83 1,000LB GP Bombs
  • 2,500 Small Diameter Bomb Increment 1 (SDB-1), GBU-39/B,
  • 2,000 KMU-572 Joint Direct Attack Munition (JDAM) Tail Kit για βόμβες 500LB
  • 1,000 KMU-556 JDAM Tail Kit για βόμβες 2,000LB
  • 1,000 KMU-559 JDAM Tail Kit για βόμβες 1,000LB
  • 650 AGM-154C Joint Stand-Off Weapons (JSOWs)
  • 50 AGM-154E Joint Stand-Off Weapons – Extended Range (JSOW-ER)
  • 150 AGM-88E Advanced Anti-Radiation Guided Missile (AARGM)

Τεράστιο πακέτο πυραύλων και βομβών για τα ΗΑΕ, «έλεγχος τιμών»

…να αγοράσουν 80 F-35 και να κάνουν τη δουλειά τους με ότι έχουν! Αλλά πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε, πως δεν υπάρχει fly-away cost σε ένα μαχητικό. Τα μαχητικά θέλουν υποδομές, συντήρηση, εκπαίδευση, εξοπλισμό, και, το κυριότερο, οπλισμό. Τι να κάνουν οι Άραβες τα F-35 χωρίς όπλα; Μα καλά, 650 JSOW; Δεν έπαιρναν κι αυτά 30-40 να λένε ότι έχουν JSOW;

Πρεμιέρα JSOW C-1

Γιατί τα λέμε όλα αυτά; γιατί έχει αρχίσει μια (παρα)φιλολογία για την ανάγκη νέων μαχητικών αεροσκαφών, επιπλέον των όσων έχουμε παραγγείλει μέχρι τώρα. Θεωρούμε πως η ΠΑ ξέρει πολύ καλύτερα από εμάς, κι εμείς απλά γράφουμε είτε το τι ξέρουμε, είτε το τι νομίζουμε (άποψη), στο διαδίκτυο ή το χαρτί. Αυτοί που θα πολεμήσουν όμως είναι που έχουν την πραγματική, απόλυτη άποψη των πραγμάτων. Κι αυτοί είναι που θα κάνουν τις επιλογές.

50 μαχητικά F-35A για τα ΗΑΕ, «έλεγχος τιμών»

Γράψαμε σχετικά πρόσφατα, πως η επιλογή των Rafale είναι πρωτίστως επιχειρησιακή και κατόπιν πολιτική απόφαση. Ναι, είμαστε φίλοι με τους Γάλλους, και η βοήθεια που μας πρόσφεραν στο θέμα Rafale είναι η τιμή των μεταχειρισμένων. Το Rafale πουλιέται, η Dassault δεν θέλει ενίσχυση, εμείς είμαστε αυτοί που θέλαμε αντικαταστάτες των Mirage 2000EGM. 17 M2K, 18 Rafale. Είναι τόσο απλό. Αν ήταν εξόφληση διπλωματικού γραμματίου, τότε θα παίρναμε 24 χωρίς όπλα, και τελειώναμε. Θα λέγαμε καμία ανοησία του “στυλ”, “θα μοιραστούν τους MICA EM/IR” με τα Μ2Κ-5 και καθαρίσαμε. Έλα ντε όμως που δεν έγινε έτσι!

Τώρα πολλοί έχουν “ξεσηκωθεί” και ζητούν F-35 “εδώ και τώρα”. Δηλαδή, η ΠΑ να βάλει σε υπηρεσία όχι έναν, ούτε δυο, αλλά τρεις τύπους νέων μαχητικών. Μάλιστα. Και ταυτόχρονα, να πληρώσει υποδομές για 3 τύπους, εκπαίδευση για 3 τύπους κοκ. Αντιλαμβάνεται κανείς το “λάθος” ή όχι; Θα προτιμούσαμε, τα χρήματα για ένα μικρό αριθμό F-35 να πάνε σε επιπλέον όπλα. Έχουν “φαγωθεί” κάποιοι να πάρουμε JASSM. Εμείς προτείνουμε ότι έκαναν και οι Άραβες, JSOW-ER σε έκδοση C-1, και τότε έχουμε κλείσει όχι μόνο το Αιγαίο, αλλά και Ανατολική Μεσόγειο, καθώς ο C-1 μπορεί να χτυπήσει πλοία πολύ άνετα. Ναι, πύραυλος cruise ΚΑΙ αντιπλοϊκός με εμβέλεια 500 km δυο σε ένα, νοικοκυρεμένα.

Ο Πομπέο εγκρίνει ιλιγγιώδες πακέτο όπλων αξίας $23,37 δις στα ΗΑΕ!

Θα θέλαμε πολλούς AGM-88E Advanced Anti-Radiation Guided Missile (AARGM), και πιστέψτε μας, μαζί με τα AASM, SCALP EG και τα JSOW-ER, τότε θα γίνει “πάρτυ” με τα τουρκικά S-400 (covid-19 party). Θα θέλαμε AGM-84L, με τα ελληνικά F-16V να εξαπολύουν τους πυραύλους μαζί με τα ΑΜ39 Exocet των Rafale. Άντε τότε καλή μου τουρκική φρεγάτα να επιβιώσεις, την ίδια στιγμή που θα σου έρχεται και μια DM2A4 ή μια SUT Mod4. Και θα πρέπει να έχουμε απόθεμα, ο εχθρός δεν θα σταματήσει αν δεν μας νικήσει ή τον νικήσουμε. Η Αρμενία έδειξε πως δεν υπάρχει εκεχειρία για τους Τούρκους. Υπάρχει μόνο μια μικρή ανάπαυλα για ανασύνταξη, μέχρι εξόντωσης του εχθρού.

ΘΕΜΑ: Μήπως είναι καιρός η ναυτική κρούση στο Αιγαίο να περάσει στα F-16 με JSOW-C1;

Θα θέλαμε να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός των F-16C/D Block 50 σε F-16V ή έστω σε F-16C/D Block 50+Adv. Τότε τα F-16 θα είναι 123 σύγχρονα, ενώ τα Block 30  θα πρέπει κι αυτά να λάβουν τις απαραίτητες αναβαθμίσεις, όσο το επιτρέπει το καταπονημένο τους σκάφος. Τι να κάνω 8 ή 10 ή και 12 F-35, αν μπορώ να έχω επιπλέον 40 ή 50 F-16V, αλλά καλά οπλισμένα;

Χρηματοδότηση για τη συνέχιση των δοκιμών του JSOW-ER

Φυσικά, αν συνεχίζουμε να έχουμε ανάγκες, θα θέλαμε να συμπληρωθεί ο αριθμός των Rafale, και πράγματι να φτάσει τα 40 μαχητικά. 40 Rafale, σωστά οπλισμένα, είναι μια στρατηγική δύναμη που δεν μπορεί να συγκριθεί παρά με λίγες αεροπορίες στον πλανήτη. Θυμίζουμε πως η Γαλλία χτύπησε τη Συρία με Rafale, που σηκώθηκαν από το νότο της χώρας και έφτασαν μετά την Κρήτη πριν ρίξουν τους SCALP. Ναι, μάλλον δημιουργήσατε στο μυαλό σας τι ακριβώς εννοούμε…

Και τώρα ερχόμαστε στον Ελέφαντα στο Δωμάτιο. Πρέπει ή δεν πρέπει, αφού γίνουν όλα αυτά, να αγοράσουμε τελικά τα F-35; Ή θα πρέπει να επιτύχουμε πρώτα ένα  στόλο μαχητικών σε διαθεσιμότητες USAF, και με οπλισμό επιπέδου ΗΑΕ. Αν συνεχίσουμε να αγοράζουμε αεροσκάφη για να τα έχουμε κρυμένα στα shelters, δεν κάνουμε δουλειά. Ανοίγουμε λοιπόν τη συζήτηση, για την κατάθεση απόψεων από τους αναγνώστες μας. Μια αεροπορία με 40 Rafale, 123+ F-16V, 24 Mirage 2000-5Mk2 και αναμονή, ή αγορά εντός του 2021 αριθμού μαχητικών F-35;

Φυσικά σε όλα τα παραπάνω υπάρχει και μεγάλος αντίλογος, διότι μια αγορά JSF, που πολλοί θεωρούν επιβεβλημένη μπορεί να γίνει στο άμεσο μέλλον, όπως ήταν και πιστεύουμε ότι είναι προγραμματισμένη. Υπάρχει όμως και το σενάριο να προετοιμαστεί ο δρόμος έως το 2014-2025, για να μην υπάρχει το χάσμα που μας οδήγησε στην “εσπευσμένη” αγορά Rafale. Για αυτή τη διάσταση του θέματος περισσότερα σε επόμενη ανάρτηση αλλά και στις σελίδες του επόμενου τεύχους της Π&Δ.  

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

338 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
338 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
digitallito

Ανάλογα τον αντίπαλο. Αν δεν έχει ή αργήσει να πάρει F-35 δεν είναι ανάγκη να “ξεπαραδιαστούμε” τώρα αμέσως.

Factor

Κατά τη γνώμη μου τα F35, θα έχουν νόημα μετά το 2030 με παραγγελία κάπου το 2027. Όταν θα έχουν φύγει F4 και θα σκεφτόμαστε τι θα κάνουμε με τα F16 block 30. Ως αντικαταστάτη τους βλέπω τα συγκεκριμένα αεροσκάφη σε μια λογική μιας εξειδικευμένης μοίρας με κυρίως σκοπό τη στρατηγική κρούση. Το να τα πάρουμε τώρα δημιουργεί μπελάδες όσον αφορά την εκπαίδευση των πιλότων, τις εγκαταστάσεις και τις δυνατότητες επισκευής.

Για μένα θα πρέπει οι επιτελείς να επικεντρωθούν σε πλατφόρμες, όπλα και αποστολές που ταιριάζουν λαμβάνοντας υπόψη τις τωρινές δυνατότητες της Τουρκικής αεροπορίας που δεν είναι υψηλότατου επιπέδου αλλά που αποτελούν ένα σημαντικό αντίπαλο.

Μια αεροπορία που για μένα θα είχε 2 μοίρες Rafale (40 αεροσκάφη) με αποστολή την εναέρη υπεροχή, ναυτική και στρατηγική κρούση, έχοντας ανταλλάξει και τα υπόλοιπα Mirage 2000 – 5. Θα είχε ένα βασικό κορμό 7 μοιρών F16V & F16 block 50+ (σύνολο 140-150 αεροσκάφη) με αγορά επιπλέον F16V (καινούργια) με αποστολές την αναχαίτιση, εναέρια υπεροχή, τακτικούς στόχους επιφανείας και θαλάσσης. Και τέλος μια μοίρα F35B για στρατηγική κρούση και δύσκολες αποστολές κρούσης τακτικών στόχων επιφανείας.

Μελλοντικά μετά το 2035 να σκεφτούμε μια δεύτερη μοίρα F35B προς αντικατάσταση των F16 block 50+ και την εισαγωγή μας στο FCAS προς αντικατάσταση 120+ F16V

200 σύγχρονα αεροπλάνα σε 10 μοίρες λοιπόν προγραμματισμένα και όχι εσπευσμένα λόγω του πραγματικού κίνδυνου που διατρέχουμε από τη Τουρκία. Παραπάνω αεροσκάφη δεν έχει νόημα να έχουμε είμαστε μια μικρή και σχετικά φτωχή χώρα. Είναι καλύτερα να έχουμε FOS και κατάλληλα όπλα παρά παραπάνω αεροσκάφη.

Scalp_eg

Συμφωνώ σχεδόν απόλυτα.
Προς τιμή σας και ενώ σας έχω κράξει άπειρες φορές για σαφή προτίμηση στους αμερικανικούς εξοπλισμούς, κυρίως για τα πολλά άρθρα για τις mmsc τον τελευταίο χρόνο, πότε ακόμα και πριν 2 χρόνια δεν υποστηρίξατε να πάρουμε άμεσα F35. Πάντα και όταν ακόμα ήταν σίγουρο ότι οι Τούρκοι θα το πάρουν, που ήσασταν και το μόνο σαιτ που λέγατε δεν θα το πάρουν και το πετύχατε, λέγατε ότι απάντηση στο F35 δεν είναι το F35.
Σαφέστατα έχετε γνώση των απειρων προβλημάτων που έχει το αεροσκάφος, συν το τεράστιο κόστος χρήσης και τις αστείες διαθέσιμοτητες, που θα συνεχίσουν να το ταλαιπωρούν τουλάχιστον έως το 2030.
Σε 10 χρόνια το ξανασκεφτομαστε.
Αυτή η αεροπορία (πάνω κάτω) που περιγράψατε εκτός από τα καλύτερα όπλα χρειάζετε και αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμου, για να ενώσει την Κύπρο με την Ελλάδα και να κυριαρχήσει στη ΝΑ μεσόγειο.
Αν μπορείτε να κάνετε ένα αναλυτικό άρθρο για το θέμα.
Για τις mmsc τώρα, είδατε τη διαμόρφωση που έχει ανεβάσει ο naval analyses στο τουιτερ του?
Είναι κοντά σε αυτό που και εσείς γνωρίζετε?

Gelin

Με τον γείτονα που έχουμε απέναντι μας, χρειάζονται όλα. Υποθέτω ότι όταν δοθεί η εντολή για αγορά F-35, να δοθεί και για 2η μοίρα Rafale. Πριν απο αυτά επείγει η αναβάθμιση των blk50

Digenis

Στην ΠΑ οι διαδικασιες αν και καθυστερημένες αρκετά ξεκίνησαν και η ανανέωση μπαινει σε σειρα βημα βημα .Στο ΠΝ και στο ΣΞ ειναι μεγάλο πρόβλημα … Τα Γενικά επιτελεία δεν φέρνουν αποτελέσματα που πρεπει προς το παρον

Mirage

To F-35 ειναι μαλλον το αορατο του σημερα το ορατο του αυριο. Ποσο καιρο θα κανουν οι κατασκευαστες ρανταρ να φτιαξουν κατι που να το “βλεπει”. Και τοτε με τις φτωχες του κινηματικες επιδοσεις και τα λιγα οπλα που μεταφερει ποια θα ειναι η θεση του στον ουρανο και ειδικα στην αεροπορια μας που δεν εχει τους οικονομικους πορους της Σαουδικης Αραβιας. Προτιμω πραγματικα κατι πιο “ταπεινο” οπως το Rafale ει δυνατον σε μεγαλους αριθμους κι ισως μια μοιρα ακομα viper ολοκαινουρια. Μελοντικα μια προσχώρηση στο FCAS

photographix

I couldn’t agree more. Aκομη και αν τα -5 αντικατασταθουν από Rafale χωρίς επιπλέον προμήθεια Rafale, πάλι καλά πρέπει να είναι αρκεί και τα Β50 να γίνουν Β70

Last edited 7 months ago by photographix
x-m

Αυτά τα 187 αεροσκάφη να πετάνε ( με το φυσιολογικό ποσοστό διαθεσιμότητας πάντα) και όπλα ; Δεν το συζητάμε: Όνειρο !! και για κάποιους άλλους εφιάλτης……..

Μπορούμε να έχουμε στο σενάριο και τα blk30,έστω και όχι όλα, please?

(Βέβαια θα έρθει αντίδραση των μεμέτηδων αλλά να την δούμε. Ελπίζουμε να συνεχίσουν να κυνηγούν το όνειρο τους, το TFX)

Last edited 7 months ago by x-m
LaserGuide

χωρίς Φ-35 αλλά με όλα τα άλλα φουλ setup όπλα
τα πάντα
και έχει ο θεός για Φ-35
αν η Τουρκία πάει για 5η γενιάς άλλο αεροπλάνο … θα πρέπει να έχεις και την ευελιξία να το διαχειριστείς

Episkeptis

Μαζί σας. Και μακάρι να αποκτήσει και ίδια νοοτροπία ο στρατός ξηράς που απέχει παρασάγγας.

Arionas

Με τα σημερινά δεδομένα (δεν έχει διαλέξει αεροπλάνο η Τουρκία και όπως φαίνεται δεν θα δει ποτέ F35)τα ραφαλ είναι πάρα πολύ καλή επιλογή που μπορούν να κάνουν την διαφορά στο αέρα. Μακάρι να γίνουν όλα αυτά όπως τα γράφετε καθόλου άσχημη επιλογή..Το link 16 και η ομοιογένεια στην μετάδοση πληροφοριών από αέρα και θάλασσα πολλαπλασιάζει στο έπακρο της δυνατότητες και είναι το νούμερο ένα ζητούμενο πλέον για να συμμετάσχει η χώρα μας σε νατοϊκες – -ευρωπαϊκές επιχείρησης.

evaggelos

εαν η αποκτηση φ35 μας απαλλαξει απο την φρεγατα τοτε μεσα.Σιγουρα τα οπλα πρεπει να αποκτηθουν σε ικανους αριθμους.
Το μειγμα ειναι 123 φ16 / 40 ραφαλ /24 φ35

christos_choris_a

Η τραγική διαπίστωση είναι οτι τα F-35 τα χρειαζόμασταν χθές. Τα Rafale είναι μια ενδιάμεση λύση και τα παίρνουμε γιατί μας προσφέρονται μεταχειρισμένα ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ και σε καλή τιμή.Η αναβάθμιση του συνόλου του στόλου των F-16 σε -V αφήνει το στρατό ξηράς χωρίς αεροσκάφη έγγυς υποστήριξης μετά την πολυαναμενόμενη απόσυρση των F-4E. Και το Π.Ν. χρειάζεται “πιό δεύτερα” F-16 σαν φορείς εκτόξευσης Harpoon ή NSM ή RBS-15 . Τα F-16 δεν μπορεί να είναι πολύ λιγότερα από 150 και η επένδυση που άξιζε να γίνει σ’ αυτά έγινε. Η Πολεμική Αεροπορία πρέπει να κοιτάζει μπροστά στις δεκαετίες που έρχονται και να επενδύσει πλέον τα όποια κονδύλια σε σύγχρονα μαχητικά και όχι σε νεκραναστημένα κειμήλια με το ένα πόδι στο … μουσείο.

RZA

Πολύ ενδιαφέρον το δίλημμα που θέτετε. Αν και δεν είμαι ειδικός μου φαίνεται πως μια χαρά θα κάναμε τη δουλειά και χωρίς τα F35.
Η δύναμη που περιγράφετε θα ήταν ο κύριος αποτρεπτικός παράγοντας απέναντι στην επιθετικότητα της Τουρκίας.
Θα ήξεραν πως τίποτε δεν θα πετούσε ή κολυμπούσε και πως μπορούμε να μετατρέψουμε τη χώρα τους σε έρημο πέρα και από τον Σαγγάριο!
Η πληρότητα σε όπλα πρέπει να είναι το δεύτερο μέλημα μας μετά τις διαθεσιμότητες.
Γιατί όσο καλός και να είναι ο μάστορας, δουλειά χωρίς εργαλεία δεν κάνει…

NNNN

Αχ πολύ πολύ καλό το άρθρο σας να τέτοια γράφετε και έχω φάει κόλλημα με την ιστοσελίδα σας !!! Μια όαση λογικής! Και ξέρετε κάτι..Όταν γράφετε για της mmscΕνώ ήμουν μπελχαρακια (και ειμαι) αρχησα να εμπιστευωμε τη λογικη σας ! Τωρα συκγεκριμενα θα πρεπει σωστα να παρουμε οπλα αλλα και περισσοτερα ραφαλ !! Τωρα φ35 μπορουν να περιμενουν ! Ποτε οταν στσ τελη της δεκατιας καπου μετα το 2030! Ειναι ώριμο κσι τα κοστοι εχουν πεσει αρκετα ! Αλλα και τοτε το workhorses θα εινσι υο ραφαλ καπου 60 κομματια με 80 και το φ35 20 με 25 για συγκεκριμενες αποστολες οπως γραφετε !

Last edited 7 months ago by NNNN
Mageiras

Θεωρώ ότι η ΠΑ μετά απο τις συνεκπαιδεύσεις με τους Ισραηλινούς έχει καταλήξει ότι θέλει παρόμοια σύνθεση…
Προτιμώ τώρα μια αγορά όπως ακούγεται 6 μεταχειρισμένων αεροσκαφών F35 που θα μας εισάγουν στον τυπο και θα προσφερουν ότι είναι να προσφέρουν άμεσα τώρα που υπάρχουν αυξημένες ανάγκες και να ακολουθήσει αργότερα μια παραγγελια λιγότερων καινούριων αεροσκαφών…
Με λίγα λόγια να κινηθούμε με παρομοιο τροπο όπως και με τα Rafale.
Τώρα τα -50αρια σαφώς και πρέπει να αναβαθμιστούν σε τύπου block 70 και πιστεύω ότι είναι κάτι που σίγουρα θα συμβεί. Αντίθετα για τα -30αρια δεν είμαι τόσο αισιόδοξος.
Τώρα για τα όπλα χρειάζεται πολλά πραγματα… Θέλει και γενναία αγορά νέων όπλων και αγορά καλών, φθηνών, εναλλακτικών (Ισραήλ?) αλλά κι επιτέλους αντί να κοιτάμε εγχώριες ναυπηγησεις και λοιπά φαραωνικα να οδηγήσουμε την πολεμικη βιομηχανία στην ανάπτυξη και παραγωγή πυραυλων, συλλογών βομβών και μη επανδρωμένων αεροχηματων…

CKfurious

’Aντε πάλι!!
Η Αγορά RAFALE είναι ΠΟΛΙΤΙΚΉ ΑΠΌΦΑΣΗ που πάρθηκε σε Πρωθυπουργικό περιβάλλον για να αντισταθμιστεί το πισωγύρισμα μας με τις [email protected]!!

Η Αεροπορία όπως γράφετε είχε κάνει προγραμματισμό για F16V και F35 όπως επανειλημμένα είχαν δηλώσει οι πρώην αρχηγοί

Εσείς έχετε τις πληροφορίες περί RAFALE αλλα και εμείς έχουμε τις δικες μας και θα δούμε τι και ΕAΝ θα υπογραφει!

Aλλες πληροφορίες από αμυντικά site και από το ΒΉΜΑ γραφουν πως έχουμε ήδη στείλει RfP για μια μοίρα F35

Πάλι ΠΟΛΙΤIΚΉ ΑΠΌΦΑΣΗ

Από εδώ και πέρα θα συμφωνήσουμε:

Εάν προχωρήσουμε προς RAFALE και F35 τότε μιλάμε για Αεροπορία ΣΑΛAΤΑ από την πολυτυπία αεροσκαφών και κινητήρων

Εάν προχωρήσουνε σε αυτή τη κίνηση θα μιλάμε για το ΧΑΝΤAΚΩΜΑ της αεροπορίας για τα επόμενα 10-20+ χρονια!!

Θα τραβήξουν όλα τα κονδύλια και δεν θα μείνει τίποτα για όπλα ατρακτίδια στόχευσης/αναγνώρισης ,radar+SAE αεράμυνα και ένα σωρό άλλες ΔΡΑΜΑΤΙΚΈΣ ανάγκες

Η πολυτυπία αυτή αργά η γρήγορα θα οδηγήσει σε προβλήματα στην υποστήριξη με αποτέλεσμα τις χαμηλές διαθεσιμότητες 

Καταστάσεις που ζούμε σήμερα και μάλιστα σε χειρότερο επίπεδο

Ελπίζω ότι το άδειο πορτοφόλι και η επέμβαση της Κομισιόν θα βάλει φρένο σε αυτές τις σπασμωδικές απρογραμτaιστες πολιτiκαντικες κινήσεις στους εξοπλισμούς !

Last edited 7 months ago by CKfurious
harval

Ωραια τα λεμε. Να παρουμε επιπλεον Rafale,να αναβαθμίσουμε επιπλεον F-16 ,να παρουμε ή οχι F-35 . Να καλύψουμε τον ηλιο με Ελληνικα φτερα.
Μηπως να αρχιζαμε απο ποιο φτηνες λυσεις? Απο τους λεγόμενους πολλαπλασιαστες δυναμης?
1. Αναβαθμιση Erieye – Patriot
2. απόκτηση Α/Α μικρου και μεσαιου βεληνεκους
3. Αγορα ισχυρων μεσων ηλεκτρονικου πολεμου (εναντιων εχθρικων ρανταρ,UAV κ.λ.π)
4. Πολυ καλο δίκτυο συγχρονων μικρων ρανταρ ,που να αλλαζουν θεση γρηγορα ,ολων διασυνδεδεμενων.
5. Ημι-βαλλιστικους 400-600 χλμ .για δημιουργια κορεσμου.
6. Μονιμα ποντιζόμενα σοναρ για αποκλεισμο διελευσης υποβρηχιων αναμεσα απο νησια μας.
7.Και βεβαια ικανούς αριθμούς όπλων και νεότερων εκδόσεων τους.(Scalp,exocet MM40,Meteor,Rampage,SpikeNlos, ATACMS,βληματα αντιρανταρ,συστήματα CIWS, είτε οτι αλλο χρησιμο και εξυπνο)
Με λιγοτερα χρηματα θα ειχαμε τρομερα αποτελεσματα. Δεν ειμαστε αοπλοι σε αριθμους.
Μακάρι βεβαια να μπορουμε στο μέλλον να διαθεσουμε και 4 δις για 20 Rafale,0,5 δις για επιπλεον F-16V και 1 έως 2 δις για μερικά F-35 να υπαρχουν.
Μπορουμε ομως τώρα να εστιάσουμε στα απλά,εξυπνα και φθηνότερα? Γιατι ο λύκος ειναι εδώ.

Iosif

Οτι γίνεται πλέον,σε συνάρτηση με την οικονομική κατάσταση την οποία βρισκομαστε,πρέπει να έχει 110% οφέλη,ετσι απλά.Νομίζω πως υπάρχει η γνώση για βελτιστα αποτελέσματα.Για να δούμε.

Soap

Αναμονη για Block4

Απο την στιγμη που δεν γιναμε ΗΑΕ, πρεπει να αποφυγουμε πολυτυπια ΠΑ, κοστος χρησης και προβληματα block3, του F35.

Οπως ειπατε η Αρμενια δειχνει πως πρεπει να υπαρχουν οποθηκες γεματες.

Δεν ειναι κακο να κανεις μακροπροθεσμο προγραμματισμο αλλα να μην χανεις την παρουσα κατασταση. Επισης η βιασυνη ισως να οφειλεται και σε πιθανες πολιτικες επιλογες (νεος προεδρος) κτλ. αλλα ας μην παμε εκει

Μην ξεχναμε υπαρχουν στην ΠΑ και τα ΑΣΕΠΕ, τα ιπταμενα τανκερ (λεμε τωρα) κ.α.
Βλεπουμε και πως θα κινηθούν και οι γειτονες…

GioFlo

Πρακτικα το ερωτημα σας εχει απαντηθει οσο αφορα το F-35.Η Ελλαδα θα το αποκτησει καποια στιγμη, λιγο μετα το 2025.Εχει κανει,πολυ σωστα,την απαραιτητη προεργασια και ειναι ενα μελλοντικο προγραμμα σε εξελιξη.
Οσο αφορα τα Rafale,θεωρειται δεδομενο οτι μια μοιρα δεν κεφαλαιωνει την επενδυση(αναπτυξη,υποδομες,οπλικα συστηματα κ.λ.π)οποτε ειναι απολυτως φυσιολογικο να περιμενουμε και μια δευτερη μοιρα,οχι μονο λογω επενδυσης,αλλα πιθανως και μελλοντικης αντικαταστασης των 2000-5,οπως θα συμβει τωρα με τα 2000.Μην αποκλειουμε το γεγονος να εχει μπει ηδη και καμια option,που δεν γνωριζουμε.
Για τα F-16 τωρα.Απολυτα θεμιτο να αναβαθμιστουν και τα 50αρια σε V η εστω 52Adv+.Ισως να υπαρχει προβλεψη και για αυτο.Θα ειναι η ραχοκοκαλια της Π.Α μας για τις δεκαετιες που θα ερθουν και χρειαζομαστε εκτος της ποιοτητας και τους αριθμους.Τα 30αρια απο την αλλη,προσωπικη μου αποψη,θα πρεπει να ακολουθησουν τον δρομο των Phantom καποια στιγμη,οταν τελειωσει ο κυκλος δομικης τους ζωης.
Το ποιο σημαντικο ομως,απο αυτα που γραφει η Πτηση,εκτος της απολυτης φαντασιωσης(προσωπικης μου) με 123 F-16V,40 Rafale και 40 F-35 σε 10 χρονια απο τωρα(ζητω συγγνωμη απο τα υπεροχα 2000-5..)ειναι οι ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ,πρωτο και κυριο,και τα οπλα τους.Πολυ σημαντικο τα αεροσκαφη μας να ειναι επαρκως οπλισμενα με τους καλυτερους πυραυλους,αλλα αν δεν πετανε μηδεν εις το πηλικον.
Συμπερασματικα με μεγαλη ευχαριστηση βλεπω,την καινουργια ηγεσια(πολιτικη και στρατιωτικη)να κανει πολυ σημαντικα βηματα,οχι μονο στις αγορες των οπλικων συστηματων-φορεων,αλλα κυριως στις συμβασεις FOS(ΑΜΗΝ!!) ,στα οπλα που φερουν(ΑΜΗΝ×2!!).Να μην ξεχασω επισης,τις αναβαθμισεις παλαιοτερων συστηματων και οπλων(καποιες πακετο με νεα προγραμματα)με αποτελεσμα μενει χαμηλα το κοστος,να υπαρχει ομοιογενεια υλικου και να μην πηγαινουν οι θυσιες μας χαμενες,πριν της ωρας τους.

GK21

Συμφωνω με τον τιτλο του αρθρου στο 100%.Μακαρι να βρεθουν τα χρηματα για να αγοραστουν επιπλεον RAFALE μαζι με τα οπλα τους,μακαρι το χρονοδιαγραμμα για τα VIPER να τηρηθει κατα γραμμα και βασικα μακαρι ολα αυτα μαζι με τα MIRAGE να εχουν την υποστηριξη που χρειαζεται για να ειναι διαθεσιμα σε μεγαλους αριθμους.

Αν γινουν ολα αυτα θα πρεπει να ειμαστε κατι παραπανω απο ευχαριστημενοι.Οσο αφορα τα F-35 καλυτερα να τα ξεχασουμε για τα επομενα 5 και βαλε χρονια.Δυστηχως το ταμειο ειναι μειον…..

https://www.aftodioikisi.gr/oikonomia/skylakakis-sto-206-to-dimosio-chreos-anoichto-to-endechomeno-neoy-mnimonioy/

Apostolis

Όπως τα λέτε έχουν τα πράγματα τι να τα κάνουμε τα f-35 όταν δεν έχουμε τα κατάλληλα όπλα για τα ήδη υπάρχοντα αεροσκάφη και αυτά που έχουμε θέλουν πιστοποίηση η και αναβάθμιση.Εχουμε καιρό για τα f-35,αλλωστε και ο πρωθυπουργός είχε δηλώσει αν δεν κάνω λάθος ότι μετά τον εκσυχρονισμο των f-16 θα κινηθούμε για αγορά f-35.Αυτη την στιγμη προέχει η αύξηση των διαθεσιμότητων και η αγορά όπλων για τα f-16,mirage και rafale.

Thatcherite

Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε την άποψη, επιτέλους, ότι η αεροπορία και το ναυτικό θα πρέπει να εξοπλιστούν για ενδεχόμενο πόλεμο και όχι μόνο για μία σύγκρουση 24-48 ωρών. Το να θέλουμε και αλλα αεροπλάνα αλλά να αγοράζουμε meteor με το σταγονόμετρο ή να έχουμε έναν φόρτο κ/β στις φρεγάτες και στις ΤΠΚ ή λιγότερο από έναν φόρτο στα υποβρύχια, είναι απλώς γελοίο. Η αεροπορική υπέροχή δεν θα κριθεί σε 24 ώρες αλλά θα είναι συνάρτηση της δυνατότητας να υπάρξει, σε βάθος χρόνου, σταθερή επιβολή ισχύος. Είναι αστείο ότι έχουμε εξοπλίσει τα OSA για μήνες πολέμου (στους οποίους θα είναι άχρηστα) αλλά ακόμα συζητάμε για τον περιορισμένο αριθμό meteor, λόγω κόστους. Πρώτα τα όπλα, και μετά οι φορείς, είναι θέμα απλής λογικής, ο φορέας δεν κάνει τίποτα από μόνος του, το όπλο σκοτώνει. Σωστό το δίλλημα που θέτει η Πτήση αλλά κρίμα που υπήρξε η ανάγκη να μας το θυμίσει. Και στο ερώτημα για F35: ναι προφανώς τα θέλουμε, αλλά για παράδοση και αποπληρωμή σε βάθος χρόνου αφού δώσουμε προτεραιότητα στον εξοπλισμό και στην διαθεσιμότητα των Viper και Rafale.

Yanis83

Το F35 κ γενικότερα η τεχνολογία stealth είναι ένας παράγοντας που μπαίνει τώρα μαζικά στις τακτικές αεροπορίες, γενικά δεν έχει δοκιμαστεί ακόμα σε πραγματικές συνθήκες μάχης πέρα από μεμονωμένες αποστολές σε ένα δόγμα κομμένο και ραμμένο γι’αυτά, ακόμα δεν ξέρουμε πως αυτά τα πακέτα αεροσκαφών θα αντιμετωπίσουν πολυάριθμες απειλές σε πραγματικό επιχειρησιακό περιβάλλον και αν όλο αυτό το πλέγμα του κόμβου πληροφοριών θα λειτουργήσει κ πως. Από το 2030 η τακτικές θα έχουν ωριμάσει αλλά κ το ίδιο το οπλικο σύστημα του F35 όπως και νέα εγχειρήματα από Ευρώπη. Νομίζω ότι η ανάλυση του άρθρου σε συνδυασμό με μια αρχικη επένδυση στο neuron που ήδη συμμετέχουμε είναι η ιδανική για τη δεκαετία που έρχεται.

Pagoboy

Ενα άρθρο από την παλιά πτήση …εύγε !!
Rampage στα f -16?? Ονειρεύομαι??)))
Μια εναλλακτική που Εγώ θα θελα
Είναι 24 μιραζ 2000mk2
84 f -16 viper …συμπλήρωση αριθμού για μια πλήρη μοίρας με
25 rafale και μια μοίρα με
25 f 35 Γιατί μόνο έτσι έτσι θα εκμεταλλευτούμε πλήρως τις δυνατοτητες των f 16 viper που θα ακολουθούν τα f 35 στις αποστολες εξουδετερώσης των στοχων από τα υπόλοιπα f 16 θα έφερνα στο.επιπεδο block 52+ η viper
Γύρω στα 14 μόνο..Αυτά θαβειναι ως γνωστόν χωρίς τις CFT δεξαμενές αλλά θα είναι σαν μια μοίρα aggressor στα πρότυπα της usaf.
Θα έχει καθήκοντα εκπαίδευσης με λίγα λόγια κυρίως αλλά και συμμετοχής σε επιχειρήσεις.
Όλα τα αλλά θα τα επέστρεφα στην Lockheed αν ήταν δυνατόν για να πέσει η τιμή Των f35 η θα τα πουλούσαμε μόνοι με την άδεια των αμερικανών εκσυγχρονισμένα με εξαρτήματα από τα block 52 και 52+ ετσι ώστε να πέσουν τα κόστη
Άρα με μια αεροπορία μικρότερη σε μεγεθος αλλά από τις πιο σύγχρονες στον κόσμο
Με 172 αεροσκάφη …
Όσο για τα όπλα ότι είπατε πιο πάνω λιγότερα αεροσκάφη αλλά …μπομπα
Τλσπν ούτε το ένα ούτε το.αλλο σενάριο με χαλάει χαχαχχαχα

Newbornlife

Θα πω τη μπαρούφα μου και ας βγουν οι γνωστές να με διορθώσουν. Τα f35 με 40000$ανα ώρα πτήσης θα μας γονατίσουν αν τα πάρουμε και τα πάρουμε σε ικανούς αριθμούς. Δεν συγκρίνονται με τις8000 των f16. Όμως επειδή ο γείτονας έχει αποδείξει ότι δεν καταλαβαίνει τίποτα εκτός από ωμή δύναμη, μερικά τέτοια αεροσκάφη που θα πλήξουν την άγκυρα και θα τους στείλουν στη λίθινη εποχή χωρίς να ξέρουν τι τους χτύπησε, ίσως να άξιζε τον κόπο. Ειδικά αν μας διαθέτουν φτηνά τα μεταχειρισμένα αεροσκάφη που προορίζονταν για την Τουρκία.

flashg

Για να σας χαλάσω το όνειρο. Παίρνουμε 18 rafale. Αλλά τα 84 f16V δεν ξέρουμε αν θα δουλεύει το σύστημα αυτοπροστασίας . Έτσι και δεν δουλεύει καλά, μεγάλο μέρος της μαχητικής ισχύος του αεροσκάφους έχει χαθεί. Αφήστε που είναι και λίγο παλιό. Λεφτά θα τα πετάξουμε στις κορβέτες των Αμερικανών για να ” ξανασώσουμε” τα ναυπηγεία. Έχει και ο Στρατός ξηράς τεράστιες ανάγκες αλλά δυστυχώς βλέπω μόνο να αρκείται σε “εθνικά” φορτηγά και “εθνικά” τουφέκια. Να δω πως ακριβώς θα αντιμετωπίσουμε τους χιλιάδες τζιχαντιστές που θα ρίξει ο Ερντογάν στην μάχη. Έχετε όμως μια μανία με το JSOW ντε και καλά θέλετε να το κάνετε αντιπλοϊκό. Ότι καλύτερο για τα Τουρκικά αντιπυραυλικά συστήματα. Αν βρούμε τίποτα λεφτά ο επόμενος αντιπλοϊκός πύραυλος θα πρέπει να είναι υπερηχητικός. Όλες πλέον οι χώρες έχουν ήδη βάλει ή ετοιμάζονται να βάλουν τέτοιους πυραύλους σε υπηρεσία. Η Ιαπωνία έχει έναν ωραίο πύραυλο τον ASM 3. Πάντως μην κάνετε και πολύ μεγάλα όνειρα.

Thomas

Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι το F-35 είναι πραγματικό game changer και θα μας δώσει τελείως διαφορετικές δυνατότητες. Από την άλλη η λογική του άρθρου είναι σωστή κατά την γνώμη μου. Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε μια συνεκτική και πολύ καλά εξοπλισμένη δύναμη από F-16V, Mirage 2000 και Rafale. Με αυτό τον τρόπο αποκτούμε τους απαραίτητους αριθμούς για μια επικράτηση στο Αιγαίο και ίσως στην Ανατολική Μεσόγειο (το τελευταίο εξαρτάται και από άλλους παράγοντες πέραν της ΠΑ).

Πιστεύω ότι η Τουρκία δεν πρόκειται να πάρει F-35 μέσα στην επόμενη δεκαετία ακόμα και αν τα βρουν με τις ΗΠΑ (καθόλου εύκολο εγχείρημα). Αυτό σημαίνει ότι έχουμε τον χρονικό ορίζοντα να οργανώσουμε τις ένοπλες δυνάμεις για την περίοδο 2020-2030. Να φτιάξουμε τον σκελετό της νέας ΠΑ, να ανανεωθεί ο στόλος και να φροντίσουμε τα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου, την έγκαιρη προειδοποίηση, την διαστρωματικη αεραμυνα, το πυροβολικό, τα τεθωρακισμένα κοκ. Αν πραγματικά το κάνουμε αυτό τότε θα είμαστε σε θέση να σχεδιάσουμε την εισαγωγή των F-35 κάποια στιγμή μετά το 2035.

Όλα αυτά βέβαια θα κοστίσουν πολλά χρήματα για αυτό η ανάπτυξη της οικονομίας πρέπει να είναι η πρώτη μας προτεραιότητα.

Η δικιά μου αιρετική άποψη είναι ότι αν η Τουρκία δεν πάρει F-35 δεν τα έχουμε ανάγκη ούτε εμείς. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα είναι χρήσιμα αλλά χωρίς τα αντίστοιχα όπλα από Τουρκικής πλευράς δεν θα μας είναι απαραίτητα.

Antonis_Loukas

Αφού μας διαβεβαιώνετε, ότι υπάρχει ‘αέρας’ στο πρόγραμμα των F-16 KAI για όπλα, ΓΙΑΤΙ δεν μπήκαν τουλάχιστον στην αρχική LOR προς τις ΗΠΑ; Τι ακριβώς μας εμπόδισε; Αν είχαμε ήδη την έγκριση εξαγωγής για πχ JASSM, AGM-84MNOPQRSTUVWYZ και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, θα μας πείραζε; Τα εντελώς παράλογα και αδικαιολόγητα, δεν έχει νόημα να τα δικαιολογούμε.

Πέραν τούτου, αυτό που αναφέρετε περί πλοίων άμεσα, δεν πάθαμε αμνησία! Κάτι Adelaide με πενταροδεκάρες χάθηκαν, επίσης δεν ασχολήθηκε κανείς με τις F-122 ή ακόμη και με τις Type 23(που έχουν ήδη πουληθεί τα τελευταία χρόνια μτχ σε άλλους). Δεν θα αναφερθώ καν διεξοδικά σε προμήθειες μτχ συστημάτων(πχ MLRS) που και είχαν δρομολογηθεί και θα απέδιδαν πολλαπλάσια(εκτός από ΆΜΕΣΑ) της όποιας δαπάνης, αλλά εμείς ‘φέεεετα’.

Φυσικά, είναι γελοίο να πανηγυρίζουμε για οποιαδήποτε εξαγγελία προμήθειας(να θυμίσω ότι δεν έχουμε υπογραφή για Rafale…), όταν τίποτα από όσα ανακοινώνονται, δεν θα είναι παραδοτέο ΚΑΙ αξιοποιήσιμο, πριν από τουλάχιστον 1 χρόνο από σήμερα. Μάλλον αν συνεχίσουμε να κάνουμε πως κοιμόμαστε, η Τουρκία δεν θα μας ξυπνήσει απότομα άμεσα, αλλά θα περιμένει να εξοπλιστούμε, να δημιουργήσουμε συμμαχίες και να κυνηγήσουμε μονόκερους… Άλλωστε είναι γνωστό στην Οικουμένη, πως η Τουρκία παίζει πάντα με fair play…

Epidauriotis

Δεν έχω καμία σχέση με τα των Ενόπλων Δυνάμεων, απλά διαβάζω τα άρθρα της πτήσης έτσι για γενική ενημέρωση. Οπότε δεν γνωρίζω τι συζητάται σε στρατιωτικό και πολιτικό επίπεδο. Ούτε γνωρίζω τι κάνει το κάθε από αυτά τα όπλα που αναφέρατε παραπάνω για τα μαχητικά αεροσκάφη. Και πολύ πιθανώς πράγματι, όπως λέτε και εσείς που σίγουρα ξέρετε περισσότερα από εμένα για τα θέματα της άμυνας, να πρέπει να περιμένουμε περισσότερο χρόνο πριν αγοράσουμε F35. Από το μυαλό μου όμως περνάει μια διαολεμένη σκέψη… Πτήση, αν ξέρεις, από τις επαφές που έχεις με τα στελέχη των Ενόπλων, πόσο περνάει ο λόγος τους για την κατάρτιση των εξοπλιστικών προγραμμάτων, στα αυτιά της Κυβερνήσεως;;; Γιατί αν πράγματι ΤΩΡΑ οι αγορές γίνονται με στρατηγικά κριτήρια και όχι με διπλωματικά, αν πράγματι τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων μιλάνε και οι πολιτικοί ακούνε, ίσως (και αυτή είναι η διαολεμένη σκέψη μου) πρέπει να αγοράσουμε τα F35 τώρα που το σίδερο είναι στη βράση του και οι πολιτικοί νιώθουν την πίεση και την ένταση σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο από την Τουρκία και θα αγοραστούν τα F35 έτσι όπως τα ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ η ΠΑ και όχι όπως θα θέλουν να τα πληρώσουν οι οικονομολόγοι του ΥΠ.ΟΙΚ. Γιατί αν αργότερα πέσουν οι Μεγάλες Δυνάμεις στη μέση (Γερμανία, ΗΠΑ) και η ένταση στα ελληνοτουρκικά μειωθεί (λιγάκι) οι πολιτικοί θα ξαναπάνε στη λογική των οικονομολόγων … και σιγά μην γίνει πόλεμος … ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι μαύρη τρύπα για την οικονομία της χώρας και ότι είναι καλύτερο να δίνουμε επιδόματα αντί να αγοράζουμε όπλα. Τότε ΑΝ αγοράσουμε F35 θα είναι μόνο με τις ρόδες και τα φτερά τους…

GK_

Μια φορά και έναν καιρό…
όλων η επιθημία ήταν για μια ισχυρή Πολεμική Αεροπορία!
Ξαφνικά η «ξένη» τεχνολογία δεν «άρεσε», για αυτό και επιδειχτικά μπήκε σε μια «γωνία», θεωρούνταν «περιτή». Το βασικό προταίρημα ήταν η άριστη εκπαίδευση, τα υπόλοιπα όλα θα λύνονταν με τις «πατέντες» της γνωστής και διάσημης Ελληνικής σπιρτάδας!
Σε αυτό το πλάισιο κινήθηκαν όλα (τα πάτνα ρέει) για πολλά χρόνια. Ούτε το F-35 ή αλλοιώς γνωστό σαν JSF ταρακούνησε τα «νερά». Τι και αν είναι στέαλθ, δηλαδή, αόρατο στις μεγάλες αποστάσεις, τι και εάν ένα ραντάρ AN/APG-68(V)9 σαν εκείνο που διαθέτουν τα Peace Xenia IV F-16C/D B52+/Adv, με βάση εκτιμήσεις μιας αξιοθαύμαστης Ομάδας Εργασίας στην Δεκέλεια της ΠΑ αποδεικνείει ότι δεν είναι σε θέση να το εντοπίσει σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 40,00χλμ! εδώ και αρκετά χρόνια.
Τι και εάν σε μια άσκηση Red Flag τον Ιανουάριο του 2017, ο «κουβάς» όπως χαϊδευτικά βαφτίστηκε, επέτυχε μια αναλογία με 20 καταρρίψεις F-16 της «απεικόνησης» με μόλις 1 (μια) και μοναδίκη απώλεια.
Τι και εάν τα 4 ελληνικά F-16C/D B52+ της 343Μ σε μια άλλη Red Flag επέτυχαν 6 καταρρίψεις με 3 απώλειες οταν βρέθηκαν ενάντια σε 12 «εχθρικά» και το μοναδικό που έμεινε εκγατέλειψε τον εναέριο χώρο αποδεχούμενο την άπωλεια του έλεγχου της συγκεκρημένης γεωγραφικής περιοχής που προστάτευαν απο την εχθρική απειλή.
Όλα είναι «λεπτομέρειες». Το σημαντικό παραμένει. «εμείς» τα καταφέρνουμε, έτσι και αλλοιώς, ή τουλάχιστον στον «νιρβάνα» των παραιθήσεων που βιωνούμε σε διαχρονική βάση αυτό θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα συμβαίνει πάντα. Με μια εξαίρεση! Τα γεγονότα των Ιμίων τον Ιανουάριο του 1996. Μόνο τότε ο «ύπνος» διακόπηκε απότομα!
Σήμερα καλούμαστε να σχολιάσουμε για ένα σενάριο συγκρότησης μιας υποθετικής αεροπορικής δυνάμης, σαν αυτή που προτείνει ο αρθρογράφος. Πολύ καλά! Άριστα, καθώς στα «χαρτιά» φαντάζει «ισχυρή»! Και είναι αυτό που μας κάνει να αποκτούμε ένα χαμόγελο. Με βάση τα όσα αναφέρονται στο κείμενο ο όριζοντας πραγματοποίησης είναι περίπου το 2027 ή το αργότερο το 2030, αναλόγως της στιγμής που υπογραφτούν οι επιπλέον συμβάσεις.
Ισχυρή όμως ενάντια σε «τι»;
1) (Χθες και Σήμερα) Σε μια ΤΗΚ αποκλειστικά εξοπλισμένη με 197F-16C/D Block50+(CCIP) 34 F-16C/D Block 30;
2) (Μεσοπρόθεσμο Μέλλον, πχ. ορίζοντα 5 ετίας) Σε μια ΤΗΚ αποκλειστικά εξοπλισμένη με 231 F-16 (Turkish) Viper εφοδιασμένα με ραντάρ AESA τεχνολογίας GaN από την Τουρκική ASELSAN;
3) Σε μια ΤΗΚ εφοδιασμένη με 120 KF-X (Ξεκίνησαν προκαταρκτικές διαπραγματεύσεις για την αγορά και μάλλον και την παραγωγή στην ΤΑΙ); Αυτά ήδη έχουν στα σκαριά ένα ραντάρ AESA 1.088 στοιχείων και από το 2023 με 1.200 στοιχεία! Συν τοις άλλοις είναι δικηνητήρια, όπως το επιθυμούν και οι Αεροπόροι της ΤΗΚ, όπως φαίνεται και από το «εθνικό» πρόγραμμα αναπτύξης του TF-X
4) Με την σημαντική αλλαγή στην Ηγεσία των ΗΠΑ, η τουρκία κάποια στιγμή στα επόμενα 2 με 3 χρόνια, κουτσά, στραβά και ανάποδα, καταφέρνει να «ανοίξει» ένα «παράθυρο» ευκαιρίας και να ξαναμπεί από εκεί στο πρόγραμμα των F-35 και να καταφέρει να αποκτήσει ορισμένα απο τα πολυπόθητα “Alpha” & “Bravo” που της είναι απαραίτητα.
(Συνεχίζεται)

GK_

(Συνέχεια)
Το «καλύτερο» αεροσκάφος της ΠΑ από το έτος 2021 εμφανίζεται δημόσια να είναι το Rafale “F3R” εφοδιασμένο με ρανταρ AESA τεχνολογίας GaAs με 838 στοιχεία με με μέγιστη ισχύ εξόδου σήματος 9,6kW.
Για τα Ελληνικά F-16V δεν φαίνεται να είναι γνωστό με σαφήνεια ο αριθμός των στοιχείων που συγκροτούν το ραντάρ AESA τεχνολογίας GaAs τύπου AN/APG-83(V). Σε σχόλια στο διαδύκτιο εμφανίζεται να διαθέτει περίπου στα 1.000 στοιχεία με μέγιστη ισχύ εξόδου για το σήμα τα 11,0kW-11,5kW.
Τα Rafale “F4.1” από το 2022 που θα αρχίσει η παραλαβή τους από την AdlA θα έχουν το νεότερο AESA τεχνολογίας GaN και μάλλον θα έχουν και περισσότερα στοιχεία. Η προσωπική εκτίμηση είναι ότι το ραντάρ αυτό θα εκπέμπει σήμα με μέγιστη ισχύ εξόδου 19,2kW – 21,2kW!
Το Κορεατικό ραντάρ εάν είναι τεχνολογίας GaAs 12,36kW- 13,75kW, ενώ εάν είναι τεχνολογίας GaN 24,72kW- 27,5kW.
Παραμένουν δημόσια άγνωστες οι επιδόσεις του ραντάρ AESA της ASELSAN! Αυτό αναπτύσεται με αμφότερες τις τεχνολογίες δηλαδή τόσο με την GaAs όσο και με την νεότερη GaN και για αυτόν τον λόγο χρησιμοποιείται σαν αεροσκάφος δοκιμών τουλάχιστον 1 F-16 Block 30 της ΤΗΚ.
Λοιπόν, προς τα που δείχνει να πέφτει η «μπίλια» της «ρουλέτας»;
 

akritas

Αν υπογραφεί τώρα μία συμφωνία έστω και των μεταχειρισμένων F35, αυτό θα έρθει πακέτο με μνημόνιο συνεργασίας και κατανόησης με ΔΝΤ.
Στην Ελλάδα έχουμε ξεχάσει ότι είμαστε σε οικονομική επιτήρηση, έχουμε χρέος 204%, τα οικονομικά δεν είναι απλά…στενά.
Από εκεί και πέρα, οι κινήσεις των FOS, F16V και Rafale(αν και δεν έχουν πέσει υπογραφές) είναι το μέγιστο που μπορούμε να κάνουμε ή να πετύχουμε στην παρούσα δεκαετία.
Ανάγκες της ΠΑ υπάρχουν επίσης και για τα υπόλοιπα μέσα του όπως τα εκπαιδευτικά, C130, Spartan και Super Puma, και εκεί πρέπει να δώσουμε βάρος.
Αυτά πρέπει να είναι η προτεραιότητα μας, και όχι πανάκριβα αεροπλάνα, όχι μόνο στην κτήση , αλλά κυρίως στην χρήση.

Guardian

124 F-16V οπωσδήποτε για ξύλο.
40 Rafale F3/4 για φόβο.
24 M2000Mk2 για air superiority με 2 Mica IR + 4 Mica EM.
24 M2000-9 ΗΑΕ.
Δήλωση για συμμετοχή στο FCAS.
Δεν χρειαζόμαστε τον πανάκριβο Λευκό Ελέφαντα μονού ρόλου με τις διαθεσιμότητες στα τάρταρα, το λογισμικό στο ψάξιμο και το maintenance πανηγύρι.
Θα μιλάμε για ΠΑ φόβητρο, εξορθολογισμένη και state of the art ταυτόχρονα.
Πιστεύω πως για εκεί το πάμε με βάση τα πεπραγμένα μέχρι στιγμής.
Και δεν είναι out of the box η κοινή λογική.

sotbak

σε γενικές γραμμές η θέση είναι σωστή. Προηγμένα όπλα που θα σιγήσουν τον αντίπαλο (αρχή με Σ-400 και βασικές επιθετικές υποδομές/στοιχεία) τις πρώτες μέρες του πολέμου και θα φέρουν αεροπορική κυριαρχία στο πεδίο του Αιγαίου καταρχήν και ίσως και στην Αν. Μεσόγειο. Πάντως οι αριθμοί αυτοί αφαιρουμένων των Φ-4 και των EGM-BGM οδηγεί σε αεροπορία με οροφή τα 200 Α/Φ. Όσα προηγμένα όπλα και να έχουν τα 200 Α/Φ τί θα πρωτοκάνουν στο χαμό που θα δημιουργηθεί τα πρώτα 24ωρα;;;. Anyway: 123 viper αναγκαία (άρα και τα -50ρια πρέπει να πάρουν το δρόμο του εκσυγχρονισμού) + 2 πλήρεις μοίρες ραφάλ με όλα τα όπλα (50 τμχ.) + 24 Μ2000-Μκ2 + 2 μοίρες Φ-35Α block 4 και πάνω (50 τμχ.) = 247 Α/Φ (τα δισ€ ας τα υπολογίσει ο κ. Σταϊκούρας), κάτι γίνεται τη δεκαετία του 2030 (μέχρι τότε όμως;;;) + νέα εκπαιδευτικά προκεχωρημένης(Μ-346;;;).

George

Καταρχήν γιατί να έχεις M-2000 αν έχεις Rafale?
Σωστό ότι πρέπει να είναι 36 ή και 40 μια μοίρα δεν έχει νόημα ιδίως με όλα αυτά τα όπλα. Τι θα πρωτοκάνουν αλήθεια 18 α/ε? αναχαίτιση, υποστήριξη, κρούση, θα κυνηγάνε το Τουρκικό ναυτικό…μόνο εκπαίδευση στους Ικαρους δεν τους βάλαμε!
Αυτό θα μπορούσε να γίνει με ανταλλαγή των Μ-2000-5 με μεταχειρισμένα Rafale (12 της προσφοράς για Κροατία πχ που δύσκολα θα πάρει δικινητήριο) εκσυγχρονισμό τους και με μια μικρή αγορά νέων για να γίνουν 18
Οπως και τα 30ρια και τα 50ρια θα μπορούσαν να γίνουν με τα απάρτια των V Adv στο πρότυπο που ΗΔΗ υπάρχει Δεν είμαστε για πειράματα Θα είναι όσο καλά είναι τα F-16 της TAF Χρειάζεσαι και αριθμούς μεν δεν σου πέφτουν κι από τα παντζάκια δε
Με δύο τύπους εκ των οποίων ο ένας με δύο υποτύπους (που θα διαφέρουν όμως ακόμη και στη μηχανή!) μπορείς οριακά να αντέξεις άλλον έναν δηλαδή F-35
Λίγα βέβαια και για special αποστολές
Και ίσως με ένα άλλο μοντέλο αξιοποίησης λιγότερο συμβατικό από αυτόν της ΠΑ και συγκεκριμένα των USMC
F-35B σε πρόχειρες βάσεις διασκορπισμένες κοντά στη Τουρκία (νησιά) σε περίπτωση πολεμικών επιχειρήσεων (DSO)

Stealth

Το F-35 ειναι αναμφισβητητα ενας πολλαπλασιαστης ισχυως σε ολο το φασμα των αποστολων λογω των χαρακτηριστικων χαμηλης παρατηρησημοτητας (Stealth) που διαθετει. Εαν η Ελλαδα μπορει να αναλαβει μερος στη βιομηχανικη παραγωγη του F-35, π.χ. ως αντικαταστατης της Τουρκιας, τοτε θα αξιζε μια τετοια επενδυση. Η Τουρκια με μια μικρη αρχικη επενδυση 175 εκ. δολαριων το 2002 εχει επιτυχει να κανει εξαγωγες εξαρτηματων για το F-35 αξιας 600 εκ. δολλαριων καθε χρονο εδω και 5-6 χρονια, και οι εξαγωγες συνεχιζονται ακομη και σημερα.

Αντιθετα, η Ελλαδα που ηθελε να κανει “διπλωματια των εξοπλισμων” και ο Σημιτης αποφασισε με πολιτικα κριτηρια να εξαγγειλει αγορα Eurofighter απο τη Γερμανια, στο τελος κατεληξαμε να αγορασουμε επιπλεον F-16 και Mirage-2000-5.

Ποτε θα αντιληφθουμε επιτελους πως ειναι εντελως ανοητη και ανωφελη πρακτικη η λεγομενη “διπλωματια των εξοπλισμων”??? Αυτο που μετραει ειναι οι επιχειρησιακες δυνατοτητες που προσφερει η επιλογη, η σχεση κοστους/αποδοσης και η εγχωρια μεταφορα τεχνογνωσιας. Οτι οπλικο συστημα αγοραζει η Τουρκια, επιδιωκει να μεγιστοποιησει τη μεταφορα τεχνογνωσιας, ωστε να αποκτησει δικες της τεχνολογικες δυνατοτητες, τοσο στον αμυντικο, οσο και στον πολιτικο χωρο.

Τελος, στα αρχικα σταδια μιας αντιπαραθεσης θα πρεπει να εχουμε τη δυνατοτητα να επφερουμε μαζικα πληγματα στον αντιπαλο γρηγορα χωρις να χρειαστει να θεσουμε σε κινδυνο αεροσκαφη και πληρωματα. Κατι τετοιο μπορει να γινει μονο με την αποκτηση βαλλιστικων πυραυλων (π.χ. των Ισραηλινων LORA), και βληματων κρουζ, τα οποια θα μπορουσαν να εκτοξευτουν απο φορτηγα. Ας συνεργαστουμε με καποια χωρα του εξωτερικου (π.χ. Ισραηλ, Γαλλια, Νοτιος Κορεα, Ταιβαν, Κινα, Ινδια κτλ) ωστε να κανουμε κατασκευη κατοπιν αδειας με μεταφορα τεχνογνωσιας στην Ελλαδα. Οι Τουρκοι κανουν συμπαραγωγη Κινεζικων βαλλιστικων πυραυλων εδω και 10 χρονια. εμεις γιατι δεν κανουμε οτιδηποτε σε αυτον τον τομεα???

Ας παρουμε για παραδειγμα τους βαλλιστικους πυραυλους LORA, Το κοστος καθε LORA συμφωνa με την Haaretz ειναι περιπου 800 χιλιαδες δολαρια.

https://www.haaretz.com/israel-news/.premium-israeli-army-mulls-buying-missiles-for-future-lebanon-conflict-1.5478564

Αντι να στειλουμε ενα σχηματισμο με 5 αεροσκαφη F-16 για να πληξει ενα στοχο, βαζοντας σε κινδυνο αεροσκαφη αξιας 40 εκ. δολαριων το καθενα (δηλαδη συνολικα 200 εκ. δολαρια συν τις ζωες των πιλοτων), θα μπορουσαμε να εκτοξευσουμε ταυτοχρονα 250 βαλλιστικους πυραυλους με το ιδιο κοστος (200 εκ.) ωστε να προκαλεσουμε τεραστια καταστροφη στον εχθρο.

Τελος, το S-400 εκτοξευει 2 πυραυλους για την αναχαιτηση καθε στοχου. Ο καθε πυραυλος του S-400 ειναι πιο ακριβος σε σχεση με ενα βαλλιστικο πυραυλο, καθως φερει ενεργο ερευνητη ρανταρ. Επομενως, ακομη και αν οι Τουρκοι προσπαθουσαν να αναχαιτησουν τους δικους μας βαλλιστικους πυραυλους, θα ξεμειναν εντελως απο βληματα.

KostisM

Καλησπέρα . Είναι λίγα τα 18 Rafale ? Και βέβαια είναι λίγα . Το θέμα είναι πόσα μπορείς να πάρεις . Βάζω στοίχημα ότι ένας από τους λόγους του παρόντος άρθρου είναι κάτι αναφορές για παραγγελία και F-35, μάλιστα κάτι ανέκδοτα δημοσιογραφικά του “μη ειδικού τύπου” για 6 μεταχειρισμένα F-35 που δημοσιεύτηκε , είναι προφανώς από ανθρώπους που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τη σημασία 6 μαχητικών από 6 φρεγάτες π.χ. ή ότι δεν διαβάσει ότι τα F-35 κοστίζουν σήμερα 45000 $/ώρα πτήσης .
Από την άλλη σαφώς το να έχεις 40 Rafale,122 F-16V και 24 Dash 5 είναι το ευκταίο. Αλλά είναι και το ρεαλιστικό? Η οικονομική πραγματικότητα της τελευταίας 10ετίας μας έκανε να κοιτάμε και τα οικονομικά και σε τέτοια ζητήματα δεν μπορούμε να συμπεριφερόμαστε πια σαν να μπαίνουμε σε βιτρίνα και να ψωνίζουμε ότι μας αρέσει. Οι ανάγκες είναι πολλές. Έχετε κάνει εσείς οι ίδιοι για παράδειγμα εκατοντάδες άρθρα για το ΠΝ που θέλει ενίσχυση, αρκετά για τον ΕΣ που εξακολουθεί να έχει ανάγκες ενώ και η ΠΑ έχει και πολλές άλλες ανάγκες (ΣΑΕ, εκπση, μεταφορές κ.λ.π ) . Μπορούμε με τα δις που θα πέσουν για φρεγάτες π.χ. να πάρουμε άλλα 22 Rafale ? Ή οι έκτακτες συνθήκες του 2020-21 που λόγω κορονοϊού επέτρεψε την παρέκλιση από οικονομικές δεσμεύσεις ετών θα συνεχιστεί εσαεί μέσα στην 10ετία? Βάλτε και κάποιες οχλήσεις τώρα τελευταία από Βρυξέλλες για το που πάνε τα χρήματα για αμυντικές αγορές (οι γερμανοί δεν παίρνουν τόσα όσα παλιά και αντιδρούν στις δικές μας ενέργειες να σταματήσουν τις πωλήσεις κρίσιμων συστημάτων-βλέπε t.214- λέω εγώ και ας αντιδράσουν κάποιοι) και συμπληρώσαμε εμπόδια.
Τι μπορούμε να έχουμε χωρίς πολύ … αίμα ? Έχουμε ήδη 154 F-16. Εκτός την ριζική αναβάθμιση των 84 σε V να κάνουμε ότι μπορούμε και με τα άλλα. Τα πιο ακριβά απάρτια δηλ. 85+ radar APG-69 και άλλοι τόσοι MMC 7000/5000 υπάρχουν, η ύπαρξη του S/N 93-1045 σαν πρότυπο επιτρέπει την αναβάθμιση των υπολοίπων 38 bl.50 σε 50M χωρίς τεχνικές δυσκολίες και μεγάλες οικονομικές απαιτήσεις, ενώ και η μερική έστω αναβάθμιση των αναλογικών πλην ικανών bl.30 πόσο θα κοστίζει ? Βάλτε και ότι αν χρειαστεί δομική αναβάθμιση (να μην ξεχνάμε ότι η ΠΤΗΣΗ έχει γράψει στο παρελθόν για Falcon Up/Star και επισκευές κινητήρα) οι αμερικάνοι το έκαναν για 2,4 εκατ.$/μονάδα. Πληροφορίες όμως λένε για υπόλοιπο >> 2000 ωρών των bl.30. Επίσης έχουμε 24 Mirage 2000-5. Δεν θα πέσει και η οικονομία έξω αν πάρουμε και άλλα 6 Rafale και γίνουν 24.
Οπότε θα έχουμε για την 10ετία : 154 F-16/24 M2000-5/24 Rafale ~ 200 μαχητικά (δεν σας αρέσουν οι στρογγυλοί αριθμοί ?). Αυτά σε συνδυασμό με αγορές όπλων που αναφέρατε, και να προσθέσουμε και μια εμμονή από νωρίς στον AGM-88G AARGM-ER που τώρα αναπτύσσετε, αλλά σε λίγα χρόνια με την προσθήκη ramjet υπόσχεται διπλάσια εμβέλεια έναντι των προηγούμενων εκδόσεων (300 χλμ., ότι πρέπει για τα βλήματα που έχουν τώρα τα S400). Μια και μας βεβαιώνετε ότι αποδεσμεύουν τα πάντα πια, με το αζημίωτο βέβαια.

Ioannis2

123Viper και 40rafale όσο ο Τούρκος δεν εχει F-35 φτάνει και περισσεύει. Μία απορία μιάς και δεν είμαι πολύ γνώστης , το FOS τι είναι;Και σόρι αν ακούγεται χαζό αλλά δεν εχω ιδέα τι είναι

tnt-am

Πολύ καλό άρθρο.
Συμφωνώ σε ένα στόλο ομοιογενές με 2 τυπους Μαχητικών F16V K RAFALE 2 μοίρες) με ΠΛΗΡΕΣ οπλικο φορτιο
και FOS.
Βέβαια για να γίνει το παραπάνω σενάριο απαιτούνται πάνω κάτω 4 δις € αν και εφόσον από δεσμεύονται (από ΗΠΑ βασικά) τα όπλα μακρου πληγματος.
Πάντως υπάρχει συμφωνία ή δέσμευση για αγορά F35 τα επόμενα 3 χρόνια.

Panos71

Δώστε στο πόπολο κι άλλα Ραφαλια αγαπητοί!!!
Ποια φου 35 συζητάμε τώρα;
Ας παρακαλέσουμε ευλαβικά την Γαλλία να μπούμε με μικρή έστω συμμετοχή στην έκτη γενιά κατευθείαν…και ως την παραλαβή, RAFALE και ξερό ψωμί.
Και λίγα παραπάνω από 40… ίσως 54 με 60 για τρείς μικρές μοίρες ποιο καλά!
Εννοείται ότι τα φου 16 και τα 123 V χωρίς ενδοιασμούς, ας γίνουν τα 30νταρια 50νταρια+ και κλείσαμε κύριοι.!

GeorgeP

Το προβλημα ειναι οτι τα Φ16 θα αναβαθμιστουν στην ΕΑΒ…
Δηλαδη τα 12 που θα μπουν το 2021 θα βγουν το 2031 και αν.

Κριμα παντως οσα μπαινουν ΕΑΒ.

Ελπιζω να τα πρωτα που θα στειλουν να ειναι απο αυτο που δεν πετανε, για να μην λειψουν. Και να μην στειλουν αλλα πριν βγουν τα πρωτα 12…

ANDREW

Στο σπίτι πρώτα βάζεις τα θεμέλια και μετά την σκεπή. Άρα, πρώτα τακτοποιούμε τα ήδη υπάρχοντα και τα κάνουμε πλήρως διαθέσιμα και αξιοποιήσιμα με όλα τα νέα όπλα που χρειαζόμαστε (spice 250/1000/2000, rampage, jassm er, jsow er c1 κλπ.) και μετά μπορούμε να ασχοληθούμε με το f35 και όχι μόνο, μιας και έρχονται και τα 6ης. Επίσης, εγώ θα ήθελα να δω πριν τα f35 να έρχονται MQ25 και MQ9-B SkyGuardian- SeaGurdian.

Πριν όμως από το 5ο ή 6ο γενιάς μαχητικό θα έπρεπε να έχουμε αναβαθμίσει ριζικά την αντιαεροπορική μας άμυνα και επιτέλους θα έπρεπε να αποκτήσουμε έναν πύραυλο για τους 2 ή και τους 3 κλάδους. Πόσο πιο οικονομικό θα ήταν να χρησιμοποιείς mica ir/em ng και στην αεροπορία και στο ναυτικό και στη ξηρά σε quad pack έκδοση. Εάν δεν μπορεί ο mica ng να γίνει quad pack, τότε υπάρχει και η λύση του camm/ camm er. Ο πρώτος τουλάχιστον είναι quad pack και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στις νέες φρεγάτες και στον στρατό ξηράς. Ακόμα καλύτερα να βοηθούσαμε και εμείς στην ανάπτυξη του camm er, ώστε να μπορεί να μπει quad pack και να πέρναμε ένα ποσοστό της παραγωγής. Δεν χρειάζεται να μένουμε κολλημένοι στον essm blk 1/2. Στη τελική η ελληνική εταιρία θα μπορεί να συνεχίσει να έχει το ποσοστό παραγωγής που ήδη κατέχει. Μία άλλη ελληνική εταιρία θα μπορεί να έχει και για τον camm/ camm er. Καιρός είναι να υπάρξει πλουραλισμός. Επιπλέον, πόσο πιο βολικός θα ήταν ο camm/ camm er, όταν λόγω χαμηλότερο βάρους σε σχέση με τον essm, δεν θα προκαλούσε προβλήματα ευστάθειας των πλοίων, αλλά και φόρτου. Όταν ο essm ζυγίζει 225 kg x 32= 7,2 tn και ” ” x 64= 14,4 tn. Στον αντίποδα ο camm ζυγίζει 99 kg, άρα 99 kg x 32= 3,1 tn και ” ” x 64= 6,3 tn.

rrrrrrr

Plot twist: Δε πήραμε τα Rafale για να πάρουν κάτι και οι Γάλλοι που έχασαν τις Bellhara, παίρνουμε τις MMSC για να πάρει κάτι και η Lockheed που έχασε τα F35!

fotis

Πολύ καλό το άρθρο και συγχαρητήρια στον συντάκτη.
Κατ’ αρχήν το σκεπτικό σας είναι σωστό και τεκμηριωμένο (εν μέρη).
Αναφερθήκατε στην Ινδία με τα 36 Rafale που αγόρασε και ότι κάτι θα ξέρει. Δεν είμαι και τόσο σίγουρος για το τι θα έκανε αν της είχαν προσφερθεί τα F-35. Άλλωστε το γεγονός ότι προσπαθεί να μπει σε πρόγραμμα αεροσκαφών 5ης γενιάς μέσω των SU-57 τα λέει όλα.
Μιλήσατε για μεγάλους αριθμούς Ελληνικών αεροσκαφών και καλά κάνατε, αλλά δεν είπατε τίποτα για το τι θα γίνει αν μια μέρα οι ΗΠΑ άρουν την απαγόρευση του F-35 στην Τουρκία και ξεκινήσει να τα αγοράζει σε αριθμούς. Αυτό θα σημαίνει αυτομάτως ότι μόλις έχασες την ποιοτική σου υπεροχή στον αέρα με μία απλή άρση του εμπάργκο. Δεν θέλω ούτε καν να το σκέφτομαι, αλλά είναι πολύ πιθανό σενάριο. Ίσως και το πιο πιθανό.
Και τέλος όταν μιλάμε για το μέλλον της ΠΑ και γενικότερα για το μέλλον της άμυνας μας, τότε θα μιλάμε για αεροσκάφη 5ης γενιάς και όχι αναβαθμισμένα 4ης τα οποία μετά από αναβαθμίσεις τα κάναμε 4 και κάτι ψιλά. Το θέμα είναι να κοιτάζουμε πάντα το καλύτερο και να προσπαθούμε να έχουμε πάντα το ποιοτικό πλεονέκτημα από τη στιγμή που δεν μπορούμε να έχουμε το αριθμητικό. Το μέλλον της ΠΑ είναι μόνο η επόμενη γενιά αεροσκαφών και οπλικών συστημάτων.
Ευχαριστώ.

thanos2

4 EMB-145H αναβ/ση στα προτυπα Βραζιλιας [βλεπε αρθρο πτησης]
8 μοιρες viper[84+38+αγορα καινουριων,πωληση/ανταλλαγη των b30]=160 α/φ
3 μοιρες rafale[f3r/f4 μετ/να+καινουρια,ανταλλαγη/πωληση ολων των mirage]=60 α/φ
4 α/φ εναεριου ανεφοδιασμου
FOS+πακετο οπλων+ατρακτιδια
Πρωτα ενας ισχυρος στολος 220 α/φ που θα τα εχει ΟΛΑ κ θα ειναι αποτρεπτικος/φονικος
Το 2030,θα μπορουσαμε να παρουμε F35

Vk77

Όχι στα F35,εκτός και αν ξαφνικά γίναμε πλούσιοι. Προέχουν νέα πλοία,νέα υποβρύχια και μια 2η μοίρα rafale (κατά την γνώμη μου εν μέρη χρηματοδοτημενη από την πώληση των 2000-5).

RD-180

Οταν υπάρχει η δυνατότητα για 130 F-16V, 40 RAFALE & 20 F-35A/B κάνεις το σκ… σου παξιμάδι και λες ναι σε όλα. Με όλα αυτά αποπάνω εσυ κάνεις κουμάντο σε Αιγαίο και αν. Μεσόγειο και γίνεσαι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού.

Koulis

Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω. Πόσα δις θα πάει το εξοπλιστικό;
Συνεχίζεται.

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Οι 32 CAMM-ER της HF2 δεν μας φτάνουν και είναι λίγοι, είναι λίγοι και οι 64 της AH140; Είχαμε ποτέ τέτοια πλοία;

Διαβάζουμε με περίσσια προσοχή τα σχόλια, όσο μπορούμε, αλλά τα διαβάζουμε. Όταν γράψαμε, με ικανοποίηση (όχι για το πλοίο, αλλά διότι είναι φανερό πως...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Αγορά 44 πυροσβεστικών αεροσκαφών μέχρι το 2030 προτείνει η Πολιτική Προστασία!

46
Για τομή στον τομέα της αντιπυρικής προστασίας στη χώρα μας και πρότυπη δουλειά, μακριά από «εκ των υστέρων μεμψιμοιρία» και για να προλάβουμε νέες...
- Advertisement -
Card image

June #12 ΠΤΗΣΗ 2021

Αγορά 4.49
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2014 February 2014 #333

Αγορά
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2013 December #331

Αγορά

Related News

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Οι 32 CAMM-ER της HF2 δεν μας φτάνουν και είναι λίγοι, είναι λίγοι και οι 64 της AH140; Είχαμε ποτέ τέτοια πλοία;

Διαβάζουμε με περίσσια προσοχή τα σχόλια, όσο μπορούμε, αλλά τα διαβάζουμε. Όταν γράψαμε, με ικανοποίηση (όχι για το πλοίο, αλλά διότι είναι φανερό πως...

Πιο «προβλέψιμες σχέσεις» με τη Ρωσία θέλει ο Τζο Μπάιντεν

Ο Αμερικανός Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν πρότεινε σήμερα στον Ρώσο ομόλογό του πιο «προβλέψιμες» σχέσεις μεταξύ των χωρών τους, εκτιμώντας ότι «δύο μεγάλες δυνάμεις» θα...

Η Ρωσία παρέδωσε περισσότερα MiG-29 στην Αίγυπτο;

Η Αιγυπτιακή Αεροπορία θα μπορούσε να έχει παραλάβει συνολικά 52 μαχητικά MiG-29M/M2 από τη Ρωσία, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζονται στο «New Defence Order...