36.2 C
Athens
Τετάρτη, 4 Αυγούστου, 2021
- Advertisement -

Μπορούν να επιστρέψουν τα A-7 Corsair σε υπηρεσία με την ΠΑ;

- Advertisement -

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρακάτω είναι ένα σχόλιο του αγαπητού φίλου και αναγνώστη μας, @Nikolaos. Με λίγες γραμμές, εξηγεί απλά, κατανοητά, τους λόγους για τους οποίους τα A-7H/E CORSAIR δεν μπορούν να επανέλθουν σε υπηρεσία. Είναι απάντησε σε άλλον αναγνώστη, που εξέφρασε απορία γιατί να μην επιστρέψουν τα αγαπημένα Α-7 σε υπηρεσία. Είναι από τα σχόλια, που δεν μπορούμε παρά να τα δημοσιεύσουμε!

Τυπικά διατηρούνται στο Αγρίνιο. Αλλά ποτέ αεροσκάφος που έφθασε στο Αγρίνιο δεν ξαναπέταξε. Οι φωτογραφίες μιλούν μόνες τους.

Παρουσίαση: VOUGHT A-7 CORSAIR II, όταν γεννήθηκε ο Κουρσάρος που θα εξουσίαζε το Αιγαίο…

Πλέον υπήρχε σπάνις ανταλλακτικών, και η Ελλάδα ήταν ο μοναδικός χρήστης στον κόσμο.
Στην εποχή του ήταν το α/φ που άλλαξε το συσχετισμό δυνάμεων υπέρ της Ελλάδος, και παρέμεινε σημαντικό όπλο για δεκαετίες. Αλλά η συμβολή του στην εθνική άμυνα δεν δικαιολογούσε πλέον τη διατήρησή του, τη στιγμή που απορροφούσε όχι μόνο οικονομικούς, αλλά και σπανιότατους ανθρώπινους πόρους. Οι ιπτάμενοι και μηχανικοί των Α-7 θα έλειπαν από πτέρυγες με πολύ πιο αξιόμαχους τύπους α/φ, που ήδη δεν έχουν το απαιτούμενο κατά τα διεθνή στάνταρντς επίπεδο επάνδρωσης των δύο πληρωμάτων ανά α/φ. Και η σπάνις τεχνικού προσωπικού σημαίνει μεγαλύτερους χρόνους επανεξυπηρέτησης και ακινησίας, και λιγότερες εξόδους ανά ημέρα αγώνος.

Σαν σήμερα το 1975: H παραλαβή των A-7H από την Πολεμική Αεροπορία

Και παλαιότερα διατηρούντο πολύ παλαιοί τύποι: Π.χ. το F-84F μέχρι το 1980 περίπου. Αλλά οι Τούρκοι δεν είχαν τότε κατευθυνομένους αντιαεροπορικούς πυραύλους στα αεροδρόμια και στα πλοία τους, ένα α/φ χωρίς RWR είχε ακόμη πιθανότητες επιβίωσης. Ή το F-5A, που διατηρήθηκε ως το 2001… Μέχρι το 1995 δεν υπήρχαν αξιόπιστοι πύραυλοι αέρος-αέρος μέσης εμβελείας στην Τουρκική Αεροπορία, η εμπλοκή σε αερομαχία ήταν μονόδρομος, και εκεί το παλαιό αυτό α/φ διατηρούσε κάποιες ελπίδες, με κατεύθυνση από ραντάρ αεράμυνας ή σε ζεύγος με F-16.

WHAT IF: Αναβάθμιση των ελληνικών Α-7Ε/Η με κινητήρα F110 του F-16 και προηγμένα ηλεκτρονικά στα τέλη της δεκαετίας του ’90

Το Α-7, μετά την έλευση προηγμένων ραντάρ μαχητικών (AN/APG-68V9) και ιδίως των ΑΣΕΠΕ Ε-7 στην Τουρκική Αεροπορία δεν μπορούσε πλέον να περάσει απαρατήρητο στα εξαιρετικά χαμηλά ύψη που επιχειρούσε, και ούτε είχε τις επιδόσεις να απομακρυνθεί ή τους αισθητήρες και τα βλήματα για να αντιπαρατεθεί με μαχητικά. Το σκηνικό άλλαξε πολύ γρήγορα. Από θηρευτής κατέστη λεία.

, σε συνδυασμό με όσα αναφέραμε στην αρχή, κρίθηκε ότι δεν έχει πλέον θέση στη διάταξη μάχης της ΠΑ. Να σημειώσουμε ότι τη δεκαετία του ’80 η Ελλάς ελάμβανε αμερικανική στρατιωτική βοήθεια ύψους $ 500 εκ. ετησίως, που σημαίνει ότι δεν ξόδευε μία για ανταλλακτικά και όπλα αμερικάνικων αεροσκαφών της, και είχε όλη την πολυτέλεια να διατηρεί παλαιούς τύπους.

Αυτό έληξε με το τέλος του Ψυχρού Πολέμου. Ταυτόχρονα, τα αποθέματα ανταλλακτικών και τα αποσυρθέντα α/φ των αμερικανικών ΕΔ αγοράστηκαν από τις “μάντρες” της Αριζόνα. Όποιος δίνει μετρητά για να αγοράσει κάτι που μπορεί να μη μεταπωληθεί ποτέ (και κατά 75% δεν πωλείται), τα βγάζει όλα από τον σπάνιο πελάτη, στον οποίο πουλάει πανάκριβα. Και φυσικά ορισμένα απάρτια κινητήρος και ηλεκτρονικών απλά δεν υπήρχαν πλέον, και γινόταν προσπορισμός τους με κανιβαλισμό αεροσκαφών μας για να παραμείνουν άλλα σε πτήσιμη κατάσταση.

Δεν είναι για πάντα τα αεροσκάφη, όπως και τα αυτοκίνητα, όπως και όλα τα τεχνικά μέσα: Συχνά, ενώ είναι λειτουργικά, καθηλώνονται από έλλειψη ενός ανταλλακτικού, ή από μια βλάβη που η αποκατάστασή της κοστίζει πολλαπλάσια της αξίας του μέσου.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

119 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
119 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
SPYRANGELOS

Είναι απλά η φυσική ροή των πραγμάτων, όσο και να το θέλουμε εμείς οι παλιοί ρομαντικοί εραστές της Αεροπορίας!
Έχω ακούσει φίλους να λένε, όταν αποσυρθεί το PHANTOM, θα πάψω να ασχολούμαι με την Αεροπορία και την ΠΑ…..το ίδιο έλεγα κι εγώ πριν πολλά χρόνια με την απόσυρση των Αστρομαχητών!!!
Δεν είναι έτσι όμως, όλα τα ωραία έχουν κάποιο τέλος κάποια στιγμή, ειδικά σε ότι έχει να κάνει με οπλικά συστήματα και τεχνολογία αιχμής!

ΥΣ. Πρόσφατα σε μια ομάδα Αεροπορική στο Facebook, κάποιος επέμενε ότι είδε Α-7 να πετάει από την περιοχή του, εν έτη 2020 !!!!

Spyros_Kapa

Η μοναδική προσπάθεια για μία ακόμη αναβάθμιση του κουρσάρου πού τελικά δεν βγήκε οπότε πήρε το δρόμο για την έξοδο προς τα πολεμικά μουσεία.

YA-7F-1.jpg
Christos1982chow

Πιστεύω ότι θα χρησιμευανε μονο αν γινότανε μετατροπή σε QA 7 όπως έχουν γίνει τα QF4 των Αμερικανών, δηλαδή να γινότανε ιπτάμενοι στόχοι η δολώματα. Η να κρατιοτανε 10 με 15 σε υπηρεσία με ελαφριά αναβάθμιση να είναι μόνο σαν αεροπλάνα εναέριου εφοδιασμού για τα Ραφαλ και τα Μιράζ όπου σχετικά με τα ιπτάμενα τάνκερ με το μικρό ίχνος τους θα βολευανε για ανεφοδιασμό Κρήτη-κυπρο και ειδικά με τις χαμηλές πτήσεις δεν θα γινότανε τόσο εύκολα αντιληπτά από τα τουρκικά ραντάρ.

Jolly_Roger

@ Nikolaos,

Cynaegeire εσύ; 😉 😉 😉

TGD

Ελπίζω να διατηρηθεί ένα ζευγάρι σε πτητική κατάσταση και να τα βλέπουμε σε επιδείξεις.

Jolly_Roger

@ My_name_is_Nobody,

Βάλε εκείνες τις γνήσιες-γνησιότατες φωτο απο ΕΑΒ να τρελάνεις κόσμο 😉

Digenis

Πρεπει να τα μετατρεψουμε σε τηλεχειριζομενα για επιθεσεις αυτοκτονιας στο ανατολού

swan1908

Δεν μπορώ να καταλάβω τέτοια εμμονή με τα συγκεκριμένα 2021φτάσαμε ποια η αξία τους στο σύγχρονο πεδίο και μη λέμε πάλι τα ίδια οι μοναδικοί χρήστες στον κόσμο θα ειμάστε με ότι αυτό συνεπάγεται όσο και να τα αγαπήσατε εσείς οι γηραιότεροι πρέπει να κοιτάμε το μέλλον όχι το παρελθόν.

gdmast

Τα α/φ και τα οπλικά συστήματα και όπλα εν γένει, δεν είναι οικόπεδα.
Να περνούν από τον παππού στον πατέρα και μετά στον υιό.
Όταν κάτι ξεπερνιέται, απλά αντικαθίσταται, ιδίως όταν αρχίζει να κοστίζει περισσότερο από την επιχειρηματική του αξία.

photographix

Soooooo Saturday night article haha 😀

zap

Αλλες αστειοτητες εχουμε να συζητησουμε…;

CEF

Εδώ θα φύγει και το Μ2000 επειδή δεν αναβαθμίσθηκε το σύστημα αυτοπροστασίας του τη δεκαετία του 2000, πριν κλείσει η υποστήριξή του προ το τέλος της, θα κλαίμε για το Α7; Να το αναπολούμε, ναι. Το 2000 να το κλάψουμε γιατί έχει πολλά να προσφέρει ακόμα: dogfights, Exocet, Scalp…

NTSAL

Ευκαιρια να επιστρεψει κ κανενα σπιτφαιρ απο τον ΒΠΠ σε υπηρεσια…

Aerchean

Στο Αγρινιο εχει σελτερ . Γιατι τα τελευταια σε πτησμη κατασταση δεν τα βαζαμε σε μακρα αποθηκευση μεσα σε αυτα ; Οι χρησεις μπορει να ηταν παμπολλες (Ε/Υ , Α/Α δολωματα κλπ). Εστω και για μια τελευταια αποστολη χωρις επιστροφη. Εχω δει κινητηρες και υπολογιστες να παιρνουν μπροστα μετα απο πολλα χρονια αδρανιας αρκει να ηταν σωστα αποθηκευμενοι . Σιγουρα θα μπορουσε να γινει με μηδεν κοστος

Observer

Φυσικά δε θα μπορούσαν να πετάνε οι κουρσάροι αιώνια. Είδαμε στη Συρία και την Ανατ.Ουκρανία να πετούν μουσειακά εκθέματα.Ως κράτος δεν είμαστε πολύ μακριά από κει. Όποιος το βλέπει καλώς, και όποιος δεν το βλέπει δεν σχολιάζω. Η φίλη Ινδία έχει κάνει τρομερούς εκσυγχρονισμούς στα Jaguar ,τα Mig κλπ για να έχει αριθμητικά μεγάλη αεροπορία. Εμείς από την άλλη θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια ισοδύναμη σε αριθμούς αεροπορία(το λέω για πολλούς λόγους),αλλά δυστυχώς θα έχουμε μια τεράστια ανισορροπία στα drones. Είναι απαραίτητη μια δύναμη 20 α/φων που θα συνεπικουρήσει την προσπάθεια των Απάχηδων στη εγγύα υποστήριξη πριν αυτά φθάσουν στο μέτωπο.Ένας κουρσάρος με Hellfire φορτωμένος με πολύ καλό jammer, μια καθοδήγηση laser κλπ θα πρόσφερε αρκετά. Η εναλλακτική απάντηση θα ήταν αντίστοιχα L-159 τα οποία θα ήταν και εκπαιδευτικά!

Kostasq

Πάντως οι κινητήρες τους κάπου είχα διαβάσει ότι μπορεί να ταιριάζουν με κάποιο πλοίο από αυτά που σκεφτόμαστε να αγοράσουμε. Δεν θυμάμαι ποιο.

Arionas

Με την ίδια λογική που συμφωνώ με το άρθρο και χωρίς να θέλω να είμαι μηδενιστής πολλά από τα οχήματα, πλοία, αντιαεροπορικα , άρματα, μεταφορικά, πυροβόλα πρέπει να πάνε σε μουσείο..χτες.
Απο τους πιο υγιής αναγνώστες έχει αυτό το site… Εξαιρώ τον εαυτό μου φυσικά γιατί έχω πολλά κατάλοιπα από αυτά που διάβαζα αριστερά δεξιά τόσα χρόνια..

x-m

Μοναδικό, ίσως το τελευταίο καθαρόαιμο βομβαρδιστικό στην ιστορία της Π.Α., το αγαπάμε, αλλά θα επιβιώσουμε επιδεικνύοντας ικανότητα , όχι μνήμες.

christos_choris_a

Μπορεί κάλλιστα να επιστρέψει πάνω σε βαγόνια τραίνου. Για όσους απαιτούν να το δουν και στον αέρα αναμένεται στο τέλος του χρόνου ή το 2022 να είναι διαθέσιμο σto DCS world (A-7E). https://www.youtube.com/watch?v=cwsMQhW_6_Y

peet14

Αυτά έφυγαν απο την υπηρεσία ,τα F4 να δούμε πότε θα ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο .
Αν και προφανώς είναι απόρρητο ,το κόστος διατήρησης των F4 σε ανθρώπινο δυναμικό και χρήματα ,μάλλον δεν είναι αμελητέο .
Αν μάλιστα το υπολογίσουμε σε βάθος χρόνου ,τότε ίσως είχαμε σε πτητική κατάσταση τα Μιραζ ,που ήταν καθηλωμένα

teo_v2

Διαβάζοντας αυτόν τον τίτλο τρομάζεις .. σκέφτεσαι υπάρχει τέτοια περίπτωση;
Διαβάζοντας όμως τα σχόλια εγώ τουλάχιστον άρχισα να αμφιβάλλω… Η Ελλάδα είναι μία χώρα που πρέπει “να βγάζει από την μύγα ξύγκι” γιατί λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν και πρέπει από υλικό το οποίο έχει αγοράσει να παίρνει ότι μπορεί περισσότερο έστω και στην μορφή ιπτάμενων στόχων και δολωμάτων…

Αποσύραμε λοιπόν τα F5 όταν πολλές χώρες τα κράτησαν πολύ περισσότερο , αποσύραμε τα F1 και διάβασα ότι πέρυσι ιδιωτική εταιρεία αγόρασε και αναβάθμισε Ισπανικά F1 για πώληση υπηρεσιών , τώρα βλέπω το A7 ως τάνκερ….

Θέλω να ρωτήσω υπήρξε πραγματικά οικονομοτεχνική μελέτη για όλες αυτές τις αποσύρσεις;

Mikros-hroas

Τα δικά μου σχόλια δεν αξίζουν αγαπητή πτήση τι να κάνουμε δεν ξέρουμε
να γράφουμε, δεν έχουμε της γνώσεις, δεν είμαστε ειδικοί εμείς.

Έτσι είναι εμείς δεν ξέρουμε τι μας γίνετε σιγά τα αυγά και τα λάχανα!
Τι ξέρουμε εμείς από ραντάρ, από μηχανές πλοίων, από οπλικά
συστήματα; Έλα μωρέ τώρα τι θα μας πει αυτός ο κουτός;

Μόνο 6% είναι υπέρβαρη η LCS και μόνο 5% το Γαλλικό μας πλοίο η
φρεγάτα, όπως είναι όχι όπως τα θέλουμε εμείς.

Οι ηλεκτρικοί κινητήρες κάνουν τα πάντα τα κάνουν αθόρυβα!
Οι ντιζελ-ηλεκτρογενήτριες που έχουν δεν κάνουν θόρυβο!
Μόνο οι σκέτες ντιζελομηχανές κάνουν θόρυβο.

Όσο για την τοποθέτηση των AESA ραντάρ σε πλοίο με τα 4 PANEL
επειδή διαβάζω τώρα για την μηχανολογική τοποθέτηση.
Γενικά και ειδικά ύψος ιστού, διάμετρος, πάχος υλικού, καλωδίωση κλπ.
Την τοποθέτηση των PANEL την ήξερα σαν ηλεκτρονικός που είμαι.
Σας λέω πως δεν είναι μια εύκολη υπόθεση και το παραμικρό λάθος στοιχίζει.

Υπάρχουν τύποι και αναλογίες σχετικά με το βύθισμα του πλοίου, το πλάτος, το μήκος
ακόμα και το βάρος, ναι το βάρος για την ανασήκωμα της πλώρης σε υψηλό κυματισμό.

angelious7

Στρατηγικα τα Α7 σαφώς θα είχαν υπερπολυτιμη θέση δίπλα στα Apache η τα οποία επιθετικά ελικόπτερα εχοντας πάρει ΜΕΤΑΘΕΣΗ στην Αεροπορία Στρατού.

Σαφώς η συντήρηση και η εύρεση ανταλλακτικών τους θα ήταν μια μεγάλη πρόκληση αλλα και ενα πιθανό έναυσμα και παραγωγή ελληνικών πατεντών.

Η στελέχωση προφανώς θα αφορούσε στην εκπαίδευση αεροπόρων για την Α.Σ.

Με συνοδεία ικανότερων αεροσκαφων σε ρόλους αέρος αέρος τα Α7 θα μπορουσαν τελειως απερίσπαστα να εξειδικεύονται ΜΟΝΟ σε αυτό που πάντα ήταν η αποστολή τους δηλ. ρολους εγγύς υποστειριξης, ματαίωσης αποβασεων, εκκαθάρισης πεδίου μαχης κ.ο.κ…και ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ

Αν το επιχείρημα ότι πλέον ειναι αργά και εντοπισημα αυτό φαντάζομαι ότι ισχύει στο πολλαπλάσιο και για τα επιθετικά ελικόπτερα (απο τα οποία πετουν πολυ γρηγορότερα) τα οποία προφανώς δεν θα έπρεπε ουτε καν να επιχειρούν.

Συνεπως το Α7 θα ήταν η ελληνική έκδοση του αναντικατάστατου Α10 σε αμερικανική υπηρεσία.

Με 30 -40 ετοιμοπόλεμους Κουρσάρους σε ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ με την υπόλοιπη ικανότατη αεροπορία μας που πιο απερίσπαστη θα μπορούσε να ασχολείται με την εγκαθίδρυση αεροπορικής υπεροχής δύσκολα θα διανοούνταν καποιος να βάλει πόδι σε Ελληνικό ηπειρωτικο και νησιωτικό εδαφος.

Προφανώς βεβαια πιο συνθέτες και απαιτητικές αποστολές κρουσης εντος της εχθρικής επικράτειας θα αναλάμβαν μόνο οι ικανότεροι και νεοτεροι τύποι μαχητικων

Τώρα πλέον είναι αργά να επιστρεψουν στον αέρα …
Ήταν μεγάλο λάθος η γρήγορη απόσυρση τους .Θα μπορούσε να πετάει άνετα μια μοίρα ακόμη των 15 με 20 αεροσκαφών ,υπήρχε πληθώρα ανταλλακτικών και ο κόσμος που τα συντηρούσε ήταν εξαιρετικά έμπειρος. Παράδειγμα ο αριθμός φάντομ που πετάει ακόμα έχοντας υποστήριξη πολλών αεροσκαφών που αποσύρθηκαν rf ,sra. Ευτυχώς εκεί δεν έγινε το ίδιο λάθος.

vasilis70

‘think out of the box’. Το να δοθούν μερικά σε αεροπορικές λέσχες, ή να φτιαχτεί ένας σύλλογος αξιοποίησης των με πτήσεις λ.χ. πάνω απο τα Μετέωρα για τουριστικούς σκοπούς φαντάζομαι μοιάζει τόσο τρελό όσο το να αποκιστή ο Άρης… η διατήρηση και δημιουργία διττών (στρατιωτικών και πολιτικών) δυνατοτήτων είναι γενικότερα καλή ιδέα να εξετάζεται σε κράτος με πολίτες-οπλίτες…

Stratilatis

Προσπαθώ να βρώ την αρχική δημοσίευση για να κατανοήσω σε ποιο context κάποιος υπονόησε ότι πρέπει τα Α7 να επανέλθουν σε ενεργό υπηρεσία;.
Μιλάμε για ένα αεροσκάφος κατώτερο του F4, που αποσύρθηκε από τη δεκαετία του 70. Μάλιστα έπαιξε σημαντικό ρόλο στο να κερδίσει το YF16 έναντι του YF17, μιας και το YF 16 έφερε το σύστημα προσγείωσης του Α7 που θα τοποθετούνταν στα νέα αεροσκάφη F16A από τα Α7 που θα αποσύρονταν και έτσι δώσαν μικρότερο κόστος παραγωγής και κερδίσαν τον διαγωνισμό, παρόλο που το YF17 είχε ικανοποιητικότερα χαρακτηριστικά και ηλεκτρονικά. Βέβαια αυτό δεν ευδοκίμησε, σχεδιάστηκε μετά το διαγωνισμό νέο σύστημα προσγείωσης και το F16 στοίχησε ο κουκος αηδόνι και πιο ακριβά από όσο στοιχησε το F18, αλλά είχε και μία ευχάριστη κατάληξη τα Α7 που λέον ήταν παντελώς άχρηστα για τους αμερικανούς δώθηκαν στην Ελλάδα ή γίναν σκραπ.
Το Α7 δεν σηκώνει καμία αναβάθμιση για να γίνει καλύτερο αεροσκάφος θα παραμείνει ένα υποηχητικό αεροσκάφος με μέτριο φόρτο, αλλιώς πας κατευθείαν στο F32 που είναι η βελτίωση του Α7 με τεράστιες δυνατότητες.
Από την άλλη όλες τις αποστολές του Α7 τις κάνει το F16 καλύτερα και με πιο πολλές δυνατότητες επιτυχίας. Το F16 μπορεί να περάσει βόμβα 2000λιβρών μέσα από την αναβαθμίδα ενός άρματος από απόσταση 5χιλιόμετρα και αντί να πρέπει να περάσει ακριβώς από πάνω όπως το Α7.
Αν κάποιο από τα παλαιά αεροσκάφη θα άξιζε να παραμείνει με μικρή αναβαθμιση των κινητήρων με τους αντίστοιχους των F16C/D θα ήταν το Phantom. Λόγω των μεγάλων πτερύγων δέλτα που διαθέτει μπορεί να σηκώσει μεγάλα βάρη και θα μπορούσε να λειτουργήσει σαν αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού. Το F4 μπορεί να μεταφέρει ποσότητα καυσιμων σε σύμμορφες και εξωτερικές δεξαμενές ικανή να ανεφοδιάσει πλήρως 4 F16.

Mitsos_Mantzos

Παιδιά είναι ότι αγαπάει ο καθέναςπαραδείγματος χάρη όταν αποσύρθηκαν τα F5 ψιλό Χέ.. κα δεν με ένοιαζε και πολύ, αλλά όταν αποσύρθηκαν τα Α7 που περνούσαν κάθε μέρα πάνω από το κεφάλι μου ράγισε η καρδιά μου, έτσι ο καθένας στην αδυναμία που έχει φτιάχνει και σενάρια, αλλοι λένε για υπερσύγχρονα Μιράζ F1, άλλοι μιλάνε για εκσυγχρονισμένα F5, ε και κάποιοι άλλοι μιλάνε για Α7 σε αποστολές μαζικού βομβαρδισμού της Κωνσταντινούπολης με ναπάλμ.
Μην τρελαινόμαστε, όλοι γνωρίζουμε ότι αυτά δεν γίνονται απλά ζούμε με Το όνειρο της κάθε απατηλής αγάπης και καλά κάνουμε γιατί αλλιώς δεν θα ήμασταν αεροπλανάκιδες.

Dakota

1 + 1 = 2, όσο και να προσπαθείτε μερικοί να μας πείσετε ότι κάνει 3. Αν πείτε σε πιλότο της ΠΑ να πετάξει με Α7 σε κατάσταση μάχης φροντίστε να φοράτε κράνος γιατί κάτι βαρύ θα σας πετάξει.

Dakota

Πριν 2-3 χρόνια στα πλαίσια της γιορτής της αεροπορίας επισκέφθηκα την πολυαγαπημένη Dakota στην 113 ΠΜ που κάθε χρόνο είναι ανοιχτή για το κοινό. Για πρώτη φορά είχα μαζί μου τον (τότε) 3χρονο κανακάρη μου. Μπήκαμε μέσα, καθίσαμε, βγήκαμε φωτογραφίες και του εξηγούσα ότι έτσι πετούσαν, εδώ καθόντουσαν, εδώ είναι το παράθυρο κτλ. Κάποια στιγμή μου λέει μπαμπά με αυτό το αεροπλάνο πηγαίναν στην Γαλλία; (μένει μια θεία του στην Γαλλία, του είπαμε ότι έρχεται με το αεροπλάνο, οπότε ότι αεροπλάνο βλέπει υποθέτει ότι πάει στην Γαλλία!). Του απαντάω ότι και στην Γαλλία και στην Αγγλία πηγαίναν και ακόμα πιο μακριά. Ωραία φύγαμε μου λέει και στρογγυλοκάθεται στο κάθισμα. Που φύγαμε, ρωτάει ο άναυδος πατέρας. Στην Γαλλία, πάμε τώρα. Αγόρι μου δεν πετάει πλέον αυτό το αεροπλάνο είναι παλιό και χαλασμένο. Να το φτιάξεις!!! λέει και αρχίζει να κλαίει. Δεν γίνεται αγόρι μου είναι πολύ παλιό, κάνει πολύ θόρυβο και προσπαθώ να εξηγήσω τα ανεξήγητα. Δώσε του κλάμα ο πιτσιρίκος που δεν πετάει η Ντακότα.

Το πιάσατε το υπονοούμενο μερικοί ή να το εξηγήσω και άλλο;

STRATOS

Καταρχήν συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιο του Νικόλαου. Δεν υπάρχει λόγος να το συζητάμε καν. Για όποιον δεν το έχει συνειδητοποιήσει, την δεκαετία που μας πέρασε, έχουν αναφερθεί κανιβαλισμοί μαχητικών F-16 σε μοίρες. Το αναφέρω γιατί ελπίζω να έχουμε παρέλθει αυτήν την περίοδο (θέλω να πιστεύω) και έχει ιστορική αξία μόνο η αναφορά μου….οπότε για πια Α-7 και Mirage F-1 συζητάμε?

Από εκεί και πέρα αν ζούσαμε σε έναν ιδεατό κόσμο, προφανώς τα Α-7 δεν θα είχαν αποσυρθεί ποτέ από την Ελληνική ΠΑ, από την στιγμή που η Ισχυρότερη ΠΑ του κόσμου με πληθώρα μαχητικών πολαπλού ρόλου στην δύναμη της δεν σκέφτεται (πλέον) καν να αποσύρει τα Α-10 της (όπως πολύ σωστά επισήμαναν 2 σχολιαστές προηγουμένος), αεροσκάφος εγγύς υποστήριξης με περιορισμένες δυνατότητες σε σχέση με το επιθετικό Α-7.

Τώρα πάμε στην επιβιωσιμότητα του αεροσκάφους A-7H/E στο σύγχρονο περιβάλον απειλών. Θα αναφέρω μερικές πληροφορίες (εν τάχει) από τις αναφορές των κορυφαίων πιλότων της ΠΑ (εκπαιδευτών στο ΣΟΤ) όπως αυτές έχουν καταγραφεί στα Hafy 2007 (απόσυρση A-7H) και Hafy-ΠΤΗΣΗ 2014 μαζί με την απορεία των ίδιων για την απόσυρση του τύπου??!!! (όπως προανέφερα σε προηγούμενο σχόλιο μου εδώ)..λυπάμαι πραγματικά για την ειρωνία και τον χλευασμό ορισμένων προς το αεροσκάφος που μάλλον έχουν πλήρη άγνοια των δυνατοτήτων του:

1) Όλοι οι πυραυλοί υπέρυθρης ακτινοβολίας All-aspect είναι άχρηστοι εναντίον του Α-7 από το εμπρός ημισφαίριο.

2) Εξαιρετικά δύσκολο το lock-on του αεροσκάφους από το πίσω ημισφαίριο λόγω του πολύ μικρού θερμικού ίχνους του Α-7. Το ίδιο ισχύει και για πυραύλους επίγιων συστημάτων αέραμυνας μικρού βεληνεκούς. Σε περίπτωση χρήσης θερμοβολίδων, θεωρείται αδύνατη η κατάριψη του Α-7 από πύραυλο υπέρυθρης ακτινοβολίας.

3) Σε περίπτωση που εγκλωβιστεί το Α-7 και γίνει βολή πυραύλου υπέρυθρης από την ώρα 6 (είτε από αντίπαλο μαχητικό ή σύστημα εδάφους), αυτό δεν συνεπάγεται και κατάρριψη του, λόγω της σχεδιάσης της εξαγωγής του κινητήρα και το γεγονός ότι καλύπτεται πλήρως από την άτρακτο (όλοι οι σύγχρονοι πύραυλοι υπέρυθρων έχουν πυροσωλήνα προσέγγισης). Αποδεδειγμένο σε πραγματική μάχη!

4) Εκπληκτικά πτητικά χαρακτηριστικά στο επίπεδο της θάλασσας (στο περιβάλον που επιχειρούσε). Στα 0.5 mach (χαμηλό ύψος) στρίβει καλύτερα από κάθε μαχητικό 3η γενεάς πράγμα που γνωρίζαν πολύ καλά οι χειριστές των Α-7 για να παρασύρουν τους αντιπάλους τους σε αυτές τις συνθήκες. Βγάζει πολύ εύκολα overshoot μαχητικό που το κυνηγάει και μετά μπορεί να κερδίσει την μάχη.

5) Αδυναμία εμπλοκής σε αερομαχία των μαχητικών 3η γενεάς με τα Α-7 σε χαμηλό ύψος (το περιβάλον που επιχειρούσαν τα Α-7) για παρατεταμένο χρόνο λόγω δραματικής αύξησης στην κατανάλωση καυσίμου. Πράγμα που δεν ίσχυε για τα Α-7, τα οποία εκμεταλευόμενα την πρόωρη αποχώρηση του αντιπάλου, μπορούσαν να αντιστρέψουν τους ρόλους και να τον καταδιώξουν!!..

6) Εξαιρετικά δύσκολος ο εντοπισμός και εγκλοβισμός ενός Α-7 που πετάει πάνω από τα κύματα από βλήμα BVR. Για ένα Α-7 που κάνει ανάγλυφη Πτήση και πετάει μέσα σε χαράδρες απλά αδύνατος (όσα Awacs και να έχει σηκώσει ο αντίπαλος). Σε περίπτωση που το Α-7 έχει ενεργό παρεμβολέα τα πράγματα γίνονται προβληματικά για τον αντίπαλο..

7) Σε διαμόρφωση βομβαρδισμού, π.χ hi-lo-hi με 2 εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου και 6 βόμβες mk-82, το Α-7 έχει ίδια ακτίνα δράσης και ίδια ικανότητα εκτέλεσης ελιγμών 5.5g με ένα F-16 block 50. Το F-16 υπετερεί μόνο σε ταχύτητα. Σε χαμηλό ύψος αποστολής lo-lo-lo η υπεροχή του Α-7 είναι συντριπτική. Άρα τελείως σωστή η αναφορά προηγούμενου φίλου σχολιαστή, ότι το Α-7 μπορούσε να αντικαταστήσει 1 προς 1 σε αποστολές κρούσης τα F-16 της ΠΑ (δεδομένου ότι μπορεί να φέρει όλο το οπλοστάσιο αέρος-εδάφους της ΠΑ, βόμβες καθοδήγησης lazer, βλήματα Maverick, αντι-ραντάρ και stand-off, κτλ).

STRATOS

Για το θέμα των ανταλακτικών και το πόσα μαχητικά επιχειρούσαν όταν ο τύπος αποσύρθηκε το 2014? αυτά ήταν 17 αεροσκάφη. Ο Κανιβαλισμός έιχε αρχίσει από πολύ πρίν. Τα Α-7Η που αποσύρθηκαν και αποθηκεύτηκαν στο Αγρίνο το 2007 στο τέλος κανιβαλίστηκαν και αυτά για να υποστηρίξουν τα Α-7Ε.

Το ότι η ΠΑ είχε θέμα με τα ανταλακτικά του τύπου είναι το πιο αστείο γεγονός. Θα μπορούσε άνετα να αγοράσει τα αποθέματα ανταλλακτικών από Αμερική αλλά κοιμόταν όρθια, ίδια θλιβερή ιστορία με την υποστήριξη των Ελληνικών AH-64A, πράγμα που αποδεικνύει περίτρανα ότι αυτοί που λαμβάνουν τις αποφάσεις δεν είναι αλάνθαστοι.

Επίσης και το ΚΕΑ και η ΕΑΒ είχαν κάποτε δυνατότητα κατασκευής ανταλακτικών F-4E/A-7 με την μέθοδο του reverse engineering.

Αν θές να διατηρήσεις αυτά τα μαχητικά σε υπηρεσία τίποτε δεν σε σταματάει (βλέπε Ιράν) και υπάρχουν 100δες Έλληνες μηχανικοί αεροσκαφών άνεργοι που κάποτε γράφαν 2 χρόνια+ προυπηρεσία (αμισθή) στην ΠΑ (σε μαχητικά πρώτης γραμμής) αλλά τώρα ακόμη και αυτό τους το κόψαν….

Να πούμε επίσης ότι τα τελευταία χρόνια της υπηρεσίας του Α-7 στην ΠΑ, το αεροσκάφος χρησιμοποιήθηκε ανεπίσημα σαν προεπιχειρησιακό εκπαιδευτικό, με αποτέλεσμα αυτή την στιγμή οι Ελληνικές μοίρες των F-16 να έχουν μερικούς από τους καλύτερους πιλότους κρούσης στον κόσμο (όπως έχουν αποδείξει και οι πρωτιές στις Νατοικές ασκήσεις). Αυτή ήταν και η τελευταία προσφορά του Κουρσάρου στο Ελληνικό αεροπορικό στερέωμα.

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΚΤΑΚΤΟ: Το Πολεμικό Ναυτικό δοκίμασε “επιτυχώς” το Camcopter S-100

Σύμφωνα με δελτίο τύπου της εταιρίας Schiebel που δόθηκε στη δημοσιότητα πριν λίγο, το Πολεμικό Ναυτικό δοκίμασε με επιτυχία το UAS Camcopter S-100, το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Προχωρά η αγορά των Rampage και των SPICE για τα ελληνικά...

100
Μετά το καλοκαίρι, ο ΥΕΘΑ θα πάει στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής τους φακέλους κρίσιμων προμηθειών για την Πολεμική Αεροπορία, και για τα F-16...
- Advertisement -
Card image

August #15 ΠΤΗΣΗ 2021

Αγορά 4.49
- Advertisement -
Card image

Φεβρουάριος #009

Αγορά 4.49
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2019 Αύγουστος #399

Αγορά 4.49

Related News

Σε ετοιμότητα οι Ένοπλες Δυνάμεις για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών

Η μέγιστη ετοιμότητα προσωπικού και μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων προκειμένου να συνδράμουν στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών που μαίνονται στη χώρα διατάχθηκε, το απόγευμα της Τρίτης,...

Πληρωμένη απάντηση Μηταράκη σε Ολλανδή ευρωβουλευτή που επιχείρησε να διασύρει την Ελλάδα με αφορμή τις πυρκαγιές

Η Ολλανδή ευρωβουλευτής Τινέκε Στρικ, επιχείρησε να διασύρει την Ελλάδα, εκμεταλλευόμενη το δράμα των πυρκαγιών που κατακαίουν την Αττική.Η ευρωβουλευτής κάλεσε την Ελληνική Κυβέρνηση...

Η SIGMA 11515HN έτσι όπως την είδαμε στη DEFEA 2021

H Damen ήταν ένα από τα περίπτερα με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, ίσως μετά από αυτό της Naval Group. Ποιος θα ερχόταν άλλωστε στην έκθεση...