26.3 C
Athens
Δευτέρα, 6 Ιουλίου, 2020
Αρχική ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σχεδιαστική ομάδα Ελλήνων Μηχανικών και Ειδικών, παρουσίασαν στο ΓΕΣ το...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σχεδιαστική ομάδα Ελλήνων Μηχανικών και Ειδικών, παρουσίασαν στο ΓΕΣ το ΑΟΡ, ένα Τυφέκιο Designed AND Made in Greece

Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

 

Η “Πτήση” έχει τη χαρά αλλά και την τιμή, να σας παρουσιάσει πρώτη την ολοκλήρωση της σχεδίασης ενός πραγματικά ελληνικού «Εθνικού Τυφεκίου», το οποίο έχει σχεδιαστεί από μια ομάδα που περιλαμβάνει αποκλειστικά Έλληνες Μηχανικούς, Σχεδιαστές, Ειδικούς και Εμπειρογνώμονες. Οι πληροφορίες για το τελικό Σχέδιο που έχουμε στη διάθεσή μας είναι περιορισμένες, καθώς το Πρόγραμμα καλύπτεται, όπως είναι φυσικό, από μυστικότητα σε αυτή τη φάση.

Το όνομα του Ελληνικού Τυφεκίου Εφόδου είναι ΑΟΡ* και γνωρίζουμε ότι η Σχεδιαστική Ομάδα του  ενημέρωσε αυτές τις ημέρες επισήμως την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία για την ολοκλήρωση της φάσης σχεδίασης ενός σύγχρονου τυφεκίου υψηλών προδιαγραφών, το οποίο θα μπορούσε να είναι το Νέο Τυφέκιο Εφόδου που θα εξοπλίσει τις Ένοπλες Δυνάμεις μας και τα Σώματα Ασφαλείας.

ΝΕΟ ΤΥΦΕΚΙΟ ΕΦΟΔΟΥ για τον ΕΣ. 7,62Χ51 vs 5,56Χ45, Ποιο είναι το καταλληλότερο διαμέτρημα για τον τυφεκιοφόρο;

Το πρόγραμμα ξεκίνησε από ιδιωτική πρωτοβουλία και εξ ιδίων πόρων τον Σεπτέμβριο του 2019 με όραμα της Ομάδας τη δημιουργία ενός “Εθνικού Τυφεκίου” το οποίο μπορεί να εμφανισθεί λαμβάνοντας εμβληματικό χαρακτήρα στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων του 2021 για την επέτειο των 200 ετών από την Παλιγγενεσία.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μας έγιναν διαθέσιμες, με έγκαιρη λήψη αποφάσεων, αν το πρόγραμμα εγκριθεί, είναι εφικτή η κατασκευή λειτουργικών πρωτοτύπων ώστε να πραγματοποιηθεί η επίσημη παρουσίαση του ΑΟΡ στα χέρια Ελλήνων στρατιωτών στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου 2021. 

Οι λογικές επιλογές του Ελληνικού Στρατού ως προς το νέο τυφέκιο εφόδου

Για λόγους ασφαλείας της σχεδίασης δεν μας έγιναν διαθέσιμες περισσότερες τεχνικές πληροφορίες, αλλά γνωρίζουμε πως το σχέδιο βασίζεται σε δοκιμασμένες λύσεις και θα μπορεί προσαρμόζεται αναλόγως των απαιτήσεων του χρήστη, για παράδειγμα να παραχθεί σε διαμέτρημα τόσο 5,56 mm όσο και σε 7,62 mm καλύπτοντας απόλυτα τις όποιες ανάγκες που θα αποφασίσει πως έχει ο ΕΣ.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας το τυφέκιο μπορεί να παραχθεί στα ΕΑΣ ώστε να επανεκκινήσει, με την συνδρομή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας αυτός ο τομέας της Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία. Μας επισημάνθηκε επίσης πως το κόστος του νέου ΑΟΡ θα είναι κλάσμα σε σχέση με αυτά που ζητούν οι ξένοι για δικαιώματα σχεδίασης όπλων ώστε να κατασκευαστούν στην Ελλάδα.

Τα ισραηλινά Tavor 7 και Χ95 υποψήφια για τον Ελληνικό Στρατό, θα είναι το “Εθνικό Τυφέκιο” Designed in Israel;

Στη Σχεδιαστική Ομάδα του ΑΟΡ μετέχει και ο γνωστός δημοσιογράφος και συγγραφέας στο χώρο της Άμυνας, Σάββας Βλάσσης, που έχει το δικό του ρόλο στην βελτιστοποίηση (optimizing) του σχεδίου λόγω της εμπειρίας του από τις Ειδικές Δυνάμεις.    

Απεικονίσεις του όπλου σε αυτή τη φάση δεν έχουν γίνει διαθέσιμες, κάτι που αναμένεται όμως να γίνει λίαν προσεχώς.

Το θέμα του “Εθνικού Τυφεκίου” και του “Εθνικού Οχήματος” όμως έχουν και άλλες εξελίξεις στις οποίες θα επανέλθουμε σε προσεχείς αναρτήσεις μας.

*Άορ = βελτιωμένος τύπος ξίφους, βαρύτερο, καλύτερα ζυγισμένο και αποτελεσματικότερο που εμφανίσθηκε στην Ελλάδα μεταξύ 1.200-1.000 π.Χ. ξεπερνώντας το ελαφρύτερο φάσγανο που ήταν κατάλληλο μόνο για νυκτικά πλήγματα.


Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  
- Advertisement -

135 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
135 Comments
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
Mikros-hroas

Ελπίζουμε να κόψουμε της πλάκες εκτός αν το βάζετε για να πειράξετε εμένα;
Αν είναι για αυτό δεν με ενοχλεί ότι και να γράψετε.
Τον πόλεμο που έχω περάσει 30 ολόκληρα χρόνια και ζω ακόμα όπως βλέπετε!
ΥΣ η πρωταπριλιά πέρασε αν δεν το καταλάβατε!
ΥΣ2 Γιατί δεν γράφετε για τόσους ανθρώπους που τους κυνήγησαν και τους εξόντωσαν;
Δεν τους ξέρετε; Δεν ξέρετε τι έκαναν οι από πάνω; Δεν έχετε ιδέα;
ΥΣ3 γιατί έκλεισε η εταιρία Άλφα θυμάστε; Ναι θυμάστε πότε έγινε αυτό;

Konstantinos_Zikidis

Μικρέ Ήρωα, σταμάτα την γκρίνια και πες συγχαρητήρια στους ανθρώπους που συνέβαλαν στην δημιουργία του τυφεκίου αυτού!

npo

Που “συμβάλλουν” αγαπητέ Κωνσταντίνε, “που συμβάλλουν”.
Θα λέγαμε “συνέβαλαν” αν το τουφέκι ήταν έτοιμο 🙂

Προσωπικά έχω τις αμφιβολίες μου αν θα προχωρήσει, κι αν αξίζει τον κόπο να διατεθούν πόροι προς αυτή την κατεύθυνση, πιστεύω πως δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια να σου γυρίσουν κέρδη πίσω απο μια τέτοια επένδυση.
Μπορεί να κάνω και λάθος βεβαίως.

jim40

Πιστεύω πως μόνο και για το “γαμώτο” της υπόθεσης η κατασκευή πρέπει να γίνει. Κάπως πρέπει να αρχίσουμε να παράγουμε δικά μας “πράγματα” (όπλα, πυρομαχικά, οχήματα, λεωφορεία, ότι δήποτε μπορούμε τέλος πάντων). Ελπίζω μόνο να μην είναι κάποιο πυροτέχνημα για το 2021, γιατί μετέχει και ο Σάββας που τον εμπιστεύομαι σαν δημοσιογράφο, αλλά τώρα η μπάλα περνάει στην πολιτική ηγεσία. Ελπίζω για το καλύτερο αποτέλεσμα

npo

βιομηχανική πολιτική με οδηγό το “γαμώτο” της υπόθεσης” δεν υπάρχει πλέον φίλε μου. Αυτή η λογική είναι που σχεδόν μας τελείωσε. Οι πόροι είναι περιορισμένοι και πρέπει να κατευθυνθούν εκεί που θα αποδώσουν περισσότερο.

ShadowMan

παντως το γαμώτο που λέμε καποια εποχή οδηγησε στην ανακάλυψη του διαστήματος πλακα-πλακα. (και στην δημιουργία του πρώτου αυτοκινήτου ικανου να περάσει τα 400χλμ τελική κτλπ. ασχετο το λέω μονο για να καταλάβουμε τι πετυχαίνεις με το πεισμα)

npo

Άορ. Ομηρικόν ξίφος. Απο αρχαιοελληνικά ονόματα πάμε πολύ καλά.
Δλδ απο όπιο, φούντα και παραισθησιογόνα. Τέλος πάντων.

Να την δούμε την ιδιωτική πρωτοβουλία εξ ιδίων πόρων που άρχισε να σχεδιάζει τον Σεπτέμβριο του 2019 και μπορεί να το έχει έτοιμο το Άορ τον Μάρτιο του 2021.

Σήμερα έχουμε 30 Μαΐου 2020.

Και μια ερωτησούλα προς την ΠΤΗΣΗ. Απο περιέργεια.
Για ποιο λόγο η λέξη “βελτιστοποίηση” χρειάζεται την επεξήγηση “optimizing” εις την Αγγλική?
Σε ένα άλλο άρθρο κάνατε τον Τζουστινιάνι “Γιαν”..

BGK

Επιτέλους κι ένας λογικός. Δεν γίνεται να είμαι ο μόνος που να θεωρώ την όλη προσπάθεια τουλάχιστον υποπτη. Το ότι τώρα μια ομάδα αξιόλογων κατά τα λοιπά ανθρώπων ξεκίνησε τη δημιουργία όπλου τον 9/2019 και θα έχει έτοιμα αρκετά πρωτότυπα στις 25/3/2021 είναι λογικό; Το ότι ο ΕΣ θα επιλέξει να διώξει τα αξιόπιστα G3 και να προμηθευτεί εκατοντάδες χιλιάδες όπλα αμφίβολης ποιότητας είναι λογικό; Κύριοι, με όλο τον σεβασμό, ας σοβαρευτούμε. Καλή η προσπάθεια (είναι καλή;), αλλά πρέπει να περάσει από 40 κύματα όσον αφορά δοκιμές και πιστοποιήσεις, προκειμένου να υιοθετηθεί. ΥΓ: Όπλο σε δύο χρόνια από το 0… Read more »

George_K

BGK BGK , npo npo ,
Παίδες, το άρθρο λέει για επίσημη παρουσίαση λειτουργικών πρωτοτύπων, όχι τυφέκια σε πλήρη παραγωγή.

BGK

Δηλαδή αγαπητέ GeorgeΚ σε 10 μήνες:
-Θα αγοραστούν οι εργαλειομηχανές.
-Θα προσληφθεί πρλσωπικο
-Θα υπογραφει συμβαση
-Θα φτιάξουν πρωτότυπο,
-Θα δοκιμαστεί από τον ΕΣ, κι αφού πετύχει στις δοκιμές
-Θα παραχθούν και 48 όπλα (1 διμοιρία) μέχρι αρχές Μαρτίου 2021;

Δλδ να καθίσω να πιστέψω αυτό το πράγμα; Επδ λοιπόν “καιρός γαρ Εγγύς”, να δεις που ο ΕΣ δεν θα δώσει καν σημασία.

jim40

Συνήθως ο ΕΣ δεν δίνει σημασία, γιατί όλες αυτές τις αποφάσεις εδώ και δεκαετίες τις παίρνουν οι πολιτικοί. Δεν βγήκε κάποιος υπουργός εθνικής άμυνας να πει στο ΓΕΕΘΑ αυτός είναι ο προϋπολογισμός σας για το έτος, κανονίστε τι θα αγοράσετε από οπλικά συστήματα και πυρομαχικά – ανταλλακτικά. όπως γράφω και πιο πάνω, ελπίζω να μην είναι φωτοβολίδα για το 2021

ShadowMan

BGK BGK βιαζεσαι, αν ο μηχανισμός ειναι αντιγραφή απο κανα γνωστό τυπο οπως κανουν στην Αμερική φτανει μια χαρά ο χρόνος. Επειδή δεν μιλάμε για κανα πυραυλο τυπου iris που θα ηταν δυσκολο, ας περιμένουμε να δουμε λιγο….Η αρνητικότητα δεν χρειαζεται στις εθνικές προσπάθειες.

BGK

Με συγχωρείς αλλά δεν είναι έτσι τα πράγματα. Διότι αν είναι το όπλο πιστό αντίγραφο Μ16, τότε υπάρχουν ένα σωρό μεταχειρισμένα. Αν όμως έχει δικα του σχέδια, τότε καηκαμε.

Αρνητικος φίλε μου δεν είμαι, αλλά αντικειμενικός. Διότι εδώ δύο πράγματα συμβαίνουν.

Είτε το όπλο είναι AR-15ειδες οπότε δεν είναι Designed in Greece κι όλη η μυστικότητα είναι γελοία, είτε είναι νέα σχεδίαση οπότε θα γελάσουμε.

jim40

Ελπίζω σε μια βελτίωση κάτι σαν το ΗΚ-416/17. Η αγορά του πιστεύω θα είναι ακριβότερη από την παραγωγή του εδώ. Βέβαια και το Τουρκικό εθνικό τυφέκιο στο συγκεκριμένο όπλο βασίζεται οπότε αν μοιάζουν καταλαβαίνεις το κράξιμο που έχει να πέσει

jim40

Ναι υπάρχουν ληγμένες πατέντες που μπορείς να χρησιμοποιήσεις δωρεάν. Θα ήθελα να βασιζόταν στο κλείστρο του AR-18

BGK

Αγαπητέ κ. jim40 jim40,
Αναρωτηθείτε σας παρακαλω:
1) Αν το όπλο βασίζεται σε υπάρχον σχεδιο, γτ τόση μυστικοπαθεια;
2) Επιπλέον, γιατί να μην το κάνει ο ΕΣ μόνος του αφού το σχέδιο υπάρχει; Προς τι η βοήθεια των ιδιωτών (προσοχή, όχι ιδιωτική εταιρεία, αλλά σκέτο ιδιώτες).

jim40

Σίγουρα βασίζεται σε γνωστές πατέντες, αλλά για την μυστικοπάθεια δεν έχω ιδέα

BGK

Αφού λοιπόν βασίζεται σε γνωστές πατέντες, τι παραπάνω προσφέρει αυτή η αξιόλογη (στον τομέα της) ομάδα ανθρώπων σε έναν τεράστιο οργανισμό όπως ο ΕΣ και σε μια εταιρεία που έχει παράξει εκατομμύρια όπλα όπως τα ΕΑΣ; Αυτοί οι δύο μόνοι τους (ΕΣ +ΕΑΣ) δεν θα μπορούσαν να παραξουν κάτι ανάλογο μόνοι τους; Κ.  jim40 θα ΤΡΕΛΑΘΏ. Δεν γίνεται να μην βλέπει κανένας το προφανές. Έχω γράψει τόσα σχόλια εδώ προσπαθώντας να εκλογικεψω ορισμένους σοβαρούς σχολιαστές (όπως εσείς). Εξάλλου όπως θα δείτε δεν γράφω σε όλους. ΥΓ: Πρέπει να δούμε το όπλο, το οποίο αν είναι κατά 95% ίδιο με ένα… Read more »

jim40

Ζητάς πληροφορίες που δεν τις έχουμε προς το παρών. όταν βγουν θα κρίνουμε. Εντάξει και τα ΕΑΣ 500.000 όπλα έχουν παράγει. Φασόν δουλειά έκαναν τόσα χρόνια. Δεν είναι όλοι ικανοί για σχεδιασμό. Κάποιοι πρέπει να βγουν μπροστά και να τραβήξουν τους υπόλοιπους

George_K

Als volume 2 ?

randomname

Μπορεί. Αλλά καμία σχέση το τι χρειάζεται για να φτιαχτεί μια φρεγάτα χιλιάδων τόνων και το τι χρειάζεται για να φτιαχτεί ένα όπλο.

George_K

Βασικά αναφέρομαι στη θέληση της ηγεσίας να επενδύσει σε μια αποκλειστικά ελληνική σχεδίαση και κατασκευή. Τα παραδείγματα του στυλ “ναι μεν αλλά..” είναι πολλά. Ένα απο αυτά και η Als. Αν θες τη γνώμη μου, αν είναι να δώσουμε 3+ δις € για δυο πλοία προτιμώ να γίνουν επένδυση στην Als. Χίλιες φορές…

npo

Δεν έχει σχέση η τεχνική δυσκολία του ενός με το άλλο. Για προσωπικά όπλα γνωρίζουμε τα πάντα όσον αφορά τον σχεδιασμό. Όσον αφορά την κατασκευή πάλι έχουμε εμπειρία λόγω G3, και σίγουρα δεν είναι κάτι αδύνατον. Ωστόσο αν σκεφτεί κανείς πως η σχεδιαστική ομάδα του Ταβόρ στήθηκε το 1995 (και ήταν πλήρως χρηματοδοτούμενη) και τα πρώτα όπλα άρχισαν δοκιμές το 2001 και 2002, δεν μπορεί κανείς παρά να είναι σκεπτικός με το χρονοδιάγραμμα. Εκτός αν ακολουθηθεί μια εντελώς πεπατημένη σχεδίαση. Προσωπικά εύχομαι καλή επιτυχία, αν και έχω κάποιες αμφιβολίες κατα πόσο αξίζει ο κόπος να έχεις ατομικά όπλα πεζικάριου δική… Read more »

George_K

Όπως απαντάω και στον randomname, η ηγεσία έχει όραμα? Έχει όρεξη να επενδύσει σε αμιγώς ελληνικά προϊόντα? Μακάρι…

npo

Φίλε George_K George_K δεν έχει νόημα να επενδύσουμε σε αμιγώς ελληνικά προϊόντα. Έχει νόημα να επενδύσουμε σε ελληνικά προϊόντα, εκεί που χρειάζεται.

ShadowMan

το tavor θεωρω οτι εχει καποια μεγαλύτερη δυσκολία λογω τυπου και μηχανισμου. Το άρθρο λέει οτι θα βασιστούμε σε δοκιμασμένες λύσεις αρα τα πραγματα γινονται αρκετά πιο ευκολα. Προσωπικά δεν γνωρίζω αν πχ το tavor βασιστηκε σε ετοιμες λύσεις ή το εκαναν ολο απο λευκό χαρτι αν καταλαβαινεις που θελω να καταλήξω.

nigozs

Ας ελπίσουμε να βγεί κάτι καλό και αξιόπιστο.
Ας ελπίσουμε να είναι τόσο καλό που θα μπορεί να υιοθετηθεί χωρίς αγκυλώσεις του παρελθόντος.
Ας ελπίσουμε ότι πήραμε μπρος, επιτέλους.
Περιμένουμε…..

x-m

Ένα νέο ελπιδοφόρο.
Γίνεται λοιπόν μια προσπάθεια εγχώρια . Ακόμα και αν δεν είναι επείγουσα η ανάγκη ας του δώσουν την ευκαιρία !!
Εύχομαι να αξίζει και κυρίως εύχομαι να πετύχει ! !

SAAB
Trakter

Άντε επιτέλους! Ελπίζω όπως όλοι να προχωρήσει το εθνικό τουφεκιο για να ξεκινήσουμε τα baby steps της αμυντικής μας βιομηχανίας. Βέβαια, κρατάω και ένα καλαθάκι γιατί στην Ελλάδα πολλές φορές στο παρελθόν δεν μας άρεσαν τα ελληνικά και θέλαμε ξένα. Καλή δύναμη λοιπόν στην ομάδα που το φτιάχνει και περιμένουμε πως και πως για νεότερες εξελίξεις!

Miscojones

Tο σχέδιο βασίζεται σε δοκιμασμένες λύσεις ….Fusil Gras mle 1874;

Stratilatis

Μπράβο στους ανθρώπους που καθήσαν και το δουλέψαν, αλλά στο χωριό μου λένε πριν ανέβεις στον γκάτζο δεν κουνάς τα ποδάρια γιατί θα πέσεις και θα φας τα μούτρα σου. Όλη αυτή η μυστικοπάθεια του δεν μπορώ να σου αποκαλύψω ακόμα, σύμφωνα με την εμπειρία μου από χιλιάδες pitch σχεδίων, μάλλον κρύβει ακόμα μία πατάτα σαν το όπλο της Χρωπεί αλλά και πολλά άλλα παλαιότερα. Δηλαδή είναι κρατικό μυστικό ο μηχανισμός ( blowback, gas operated κλπ) ή θα τους κλέψουν την πατέντα; Μήπως έχουμε μακέτο της κακιάς ώρας ή υπάρχει θέμα πνευματικών δικαιωμάτων λόγω του ότι η ομάδα δεν σχεδίασε… Read more »

BGK

Ειλικρινά κι εγώ δεν το πιστεύω ότι συμβαίνει. Τσιμπιεμαι. Διότι ακόμα και στο σχέδιο του AR-15 να πατάει (δεν θέλω καν να φανταστώ ότι είναι σχέδιο από το 0), χρειάζονται πολλά έτη δοκιμών και πιστοποιησεων προκειμένου να θεωρηθεί αποδεκτό (προσοχή, όχι αξιόπιστο, απλά αποδεκτό–δλδ ότι ρίχνει έναν γεμιστηρα χωρίς να σκάσει η κάννη).

ShadowMan

εχει τοση σημασία αν σου αποκαλύψουν τις λεπτομερειες σημερα σε αυτό το αρθρο ή σε 6 μηνες πχ? μπορει να βιαστηκε απλά η πτηση για να εχει την αποκλειστικότητα και να γινει η παρουσιαση αργότερα. Δεν ειναι ντροπή καπως πρεπει να ζησει και το περιοδικό. Εμένα μου αρκει να ειναι μια σοβαρή προσπάθεια με αποτέλεσμα και λογικό χρονοδιαγραμμα και το πότε θα το μάθω λιγο με ενδιαφέρει.

BGK

Αγαπητέ ShadowMan ShadowMan εσύ αυτό κατάλαβες; Ότι δλδ υπάρχει χει πρόβλημα στην μη αποκάλυψη λεπτομερειών; Ή στο ότι όλο αυτό είναι τλχστν ύποπτο;

Δεν σου προξενεί εντύπωση ότι λίγο μετά την επιθυμία του ΕΣ να πάρει νέο τυφέκιο βγήκε στη φόρα τέτοια είδηση;

ShadowMan

BGK BGK κοιτα ναι αμα το δεις συνομοσιολογικά δείχνει ύποπτο. Και να σου πώ την αλήθεια μπορεί και να ειναι οντως και να έχεις δίκιο.
Αλλά όπως και να εχει πρώτον θα μαθουμε συντομα οπότε ας μη σκάμε και δευτερον, στο δικό μου μυαλό μια τετοια ανακοινωση ενω τρέχει προγραμμα αγοράς τουφεκίου δεν θα μπορουσε να δράσει σαν ανταγωνισμός για καλύτερη τιμή απο τους ξένους παραγωγους?

BGK

Συμφωνώ. Αλλά στο τελευταίο σκέλος, πιστεύεις οτι η ΙΜΙ και η FN π.χ. θα φοβηθούν το ΑΟΡ και θα κατεβάσουν τις τιμές; (Ειλικρινά, άμα το πεις φωναχτά ίσως και να γελάσεις). Θα σου πω τι θα γίνει, και θυμήσου με σε παρακαλώ όταν τελειώσει η όλη ιστορία. Το όπλο παρουσιάστηκε και λογικά ζητήθηκε χρηματοδότηση από τον ΕΣ (λες κι ολόκληρος ΕΣ και ΕΑΣ χρειάζονται μια ομάδα ανθρώπων που δεν έχουν ξαναφτιάξεις όπλο, για ένα αντίγραφο AR-15) . Ο ΕΣ μετά την παρουσίαση προφανώς γέλασε, και αφού τους κλείσει την πόρτα ευγενικά, παραγγέλνει ένα έτοιμο αξιόλογο σχέδιο με μεγάλη ΕΠΑ. Φυσικά… Read more »

CKfurious

Aντε να βγει και ο εθνικός τροχός για να μπει στο εθνικό όχημα που θα παραχθεί στην εθνική βιομηχανία οχημάτων!
😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡
Εμπιστευτικές πληροφορίες αναφέρουν πως ο εθνικός τροχός έχει βελτιστοποιθει για τις ελληνικές συνθήκες και έχει βγει τετράγωνος!!!
:envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy:

Προφανώς κάποιοι προσπαθούν να κρατήσουν τα ZOMBIE τύπου EAS/ELBO/EAB alive!!
😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡
Kill the fking zombies!!!

ShadowMan

Επιτέλους ξεκινάμε μια δουλειά σωστά, που μπορεί (πιστεύω) να συμφέρει μιας και ειναι απο τα ελάχιστα στρατιωτικού ενδιαφέροντος πράγματα που μπορούμε να παράξουμε και να γινει απόσβεση εξόδων R&D κτλπ μονο με εγχώρια κατανάλωση (εχω ξαναπεί εξαγωγές οπλικών συστημάτων η χώρα μας δεν παίζει να κάνει) και που βασίζεται και σε δοκιμασμένη λυση οπως λέτε αρα μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας!
Έχουμε αντέξει τα G3 πολύ καιρό, οσο γρήγορα και να μας έρχονταν τα Tavor (λεμε) θα έπρεπε να στηρίξουμε την ιδέα αν φυσικά το αποτέλεσμα ειναι τουλάχιστον το ιδιο με τον ανταγωνισμό.

Mageiras

Δυστυχώς η μέχρι τώρα εμπειρία μας έχει κάνει πολυ επιφυλακτικους και δυσπιστους…
Μακάρι να πάνε όλα καλά και μια συμβουλή: καλυτερα οι υπεύθυνοι να προσπαθησουν σε συνεργασία με ιδιωτικές βιομηχανίες παρα με τα ΕΑΣ, για να μην φτάσει το τουφέκι να στοιχίζει όσο ενα αυτοκίνητο…

ΥΓ μου αρέσει πολυ το όνομα!

Greg

Η μέχρι τώρα εμπειρία δείχνει ότι εισαγωγές όπλων = μίζες + υπερτιμολογήσεις + καθυστερήσεις = σκάνδαλα. Ομοίως δείχνει ότι εγχώριες (όποιες) προσπάθειες = σπατάλες + υπερτιμολογήσεις + καθυστερήσεις = σκάνδαλα. Οί σπάνιες εξαιρέσεις απλά επιβεβαιώνουν τούς παραπάνω κανόνες. Η μόνη περίπτωση νά μήν παράγει σκάνδαλα ο χώρος τής άμυνας είναι όταν δέν γίνεται τίποτα. Αλλά αυτό είναι σκάνδαλο από μόνο του. Δυστυχώς ο χώρος τής άμυνας ή θά εξορθολογιστεί ή θά παραμείνει μαύρη τρύπα. “…..Μας επισημάνθηκε επίσης πως το κόστος του νέου ΑΟΡ θα είναι κλάσμα σε σχέση με αυτά που ζητούν οι ξένοι για δικαιώματα σχεδίασης όπλων ώστε να… Read more »

Xristoforos

Το σημαντικό είναι να περάσει από το χαρτί στην πράξη. Μακάρι Παναγία μου.

epampapas

Συνεχίστε τα άρθρα για την ελληνική αμυντική βιομηχανία παρακαλώ. Από πολλές απόψεις είναι χρήσιμα.

“Στη Σχεδιαστική Ομάδα του ΑΟΡ μετέχει και ο γνωστός δημοσιογράφος και συγγραφέας στο χώρο της Άμυνας, Σάββας Βλάσσης”

Αυτό είναι το μόνο στοιχείο που με καθησυχάζει (κάπως). Πέραν αυτού όμως, εξακολουθώ να πιστεύω πως δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για τέτοια κι επείγουν άλλα προγράμματα.

Bren

Eυχάριστη εξέλιξη!
Καλό θα ήταν να είχαμε εκτός της εξέλιξης του “εθνικού τυφεκίου” και του
“εθνικού οχήματος” και ενός “εθνικού αντιαρματικού”, ενός “εθνικού αντιεροπορικού πυράυλου” και ενός “εθνικού πυραύλου εναντίον σκαφών επιφανείας ” …. σε πρώτη φάση…

BGK

Σε πρώτη φάση αυτά, και σε δεύτερη;

Αεροσκάφος στελθ, πυρηνικά όπλα και διαστημόπλοιο;

Συγγνώμη για την ειρωνεία, αλλά δεν κρατήθηκα.

Bren

Σε πρώτη φάση πρέπει να παράγουμε προιόντα τα οποία χρειαζόμαστε εμείς με ορίζοντα τις εξαγωγές, ώστε οι εταιρείς που τα παράγουν να είναι βιώσιμες (η βιωσιμότητα της π.χ., Theon δεν στηρίχτηκε από την Ελλάδα, αλλά από τις επιτυχίες της στο εξωτερικό). Για την αρχή ας πάρουμε ως παράδειγμα την Σερβία. Την αμυντική βιομηχανία της οποιάς θεωρώ και αξιόλογη (Ισραήλ, Γαλλία, Γερμανία κ.ο.κ,… θέλουμε πολλά ψωμιά ακόμη…) Πάμε παρακάτω. Ενα π.χ., “εθνικό αντιαρματικό”, μπορείς να το λες και BGK αν σε ικανοποιεί, δε χρειαζομαστε; Μιας χρήσης, μικρού, μέσου, μεγάλου βεληνεκούς; Ετσι, ώστε σε κάποια χρόνια να καλύψουμε τις ανάγκες μας και… Read more »

Ilias_Skaltsiotis

Η επιτυχία της theon στηρίχθηκε από την Ελλάδα!
Κάποτε υπήρχε η econ optics, ελληνική εταιρεία που παρήγαγε διόπτρες για τον ΕΣ. Έκανε μια τεράστια επένδυση σε υποδομές και R&D, δεν κατάφερε να έχει πωλήσεις και χρεοκόπησε. Το κράτος και ο ΕΣ, έβαλαν πλάτη, βρήκαν αγοραστή για την εταιρεία, την στήριξαν και προφανώς και μέσω της νέας ιδιοκτησίας, τώρα είναι η theon sensors και προμηθεύει με nvg τους us marines.

Astrachan

Μακάρι να υλοποιηθεί.
Ελληνικά οχήματα θέλουμε.
Ελληνικά ΤΟΜΠ, ΤΟΜΑ επίσης.
Ελληνικά UAV επίσης….
Αν όμως δεν λυθούν τα ζητήματα με ΕΛΒΟ κλπ θα μείνουν όλα χαρτιά σε σκονισμένα συρτάρια…

Berserker

Καλωσορίζω την είδηση καθώς και την επομένη της με την αποκάλυψη του εγχωρίου εκσυγχρονισμού των Mirage 2000EGM/BGM. Δεν γνωρίζω τι πιθανότητες υλοποιήσεως ΑΟΡ υπάρχουν αλλά: 1. Ύστερα από πολλά χρόνια διακινούνται ειδήσεις που δείχνουν αναβίωση ελληνικών προσπαθειών: ALS, AOP, Όχημα-τα 2. Υπάρχουν αναμφισβήτητες επιτυχίες, Έβρος, COVID-19 3. Η οικονομία άντεξε, στο Ευρώ παραμείναμε (ας μην ξεχνάμε), ακόμη και ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης – ενίοτε – καθώς και στελέχη τους όπως ο Ξανθός κάνουν σοβαρές δηλώσεις 4. ΟΙ συμμαχίες παραμένουν ισχυρές 5. Μικροί αλλά ουσιαστικοί εκσυγχρονισμοί γίνονται όπως μαρτυρεί και η εμπειρία από τον Έβρο, τις Ειδικές Δυνάμεις κλπ 6.… Read more »

akritas

«Στρατηγική με τακτικούς ελιγμούς είναι ο πιο σίγουρος δρόμος για τη νίκη. Τακτικοί ελιγμοί χωρίς στρατηγική είναι ο θόρυβος πριν από την ήττα». Αυτά διασάλπισε ο Σουν Τζου, πριν από δυόμισι χιλιάδες χρόνια. Ο Κλάουζεβιτς παρόμοια είπε ότι χρησιμοποιείς «την τακτική ως τέχνη να κερδίζεις μάχες και τη στρατηγική ως την τέχνη να κερδίζεις τον πόλεμο μέσα από διάδοχες ή ταυτόχρονες» μάχες» . Και το θυμίζω γιατί στην Ελλάδα έχουμε μάθει να κάνουμε τακτικούς ελιγμούς, αλλά δεν υπάρχει στρατηγική. Και δεν έχουμε στρατηγική στην εθνική άμυνα(και όχι μόνο) λόγω της αφασίας του πολιτικού συστήματος. Καλή επιτυχία σε αυτό το δύσκολο… Read more »

Gunner

Αντε να δούμε.

dokimos

Εάν δεν κανω λάθος είναι 31 Μάϊου όχι 1η Απριλίου
Αντε θεε μου και θα ανάψω μια λαμπάδα ισα με το μπόι μου
Λέτε να έβαλαν μυαλό ;;;;;
Φτου φτου μην το ματιάσουμε
Θέλουμε και φωτογραφία, φωτογραφία, φωτογραφία

GOODBYE

Είναι τόσο γοητευτικό να αμαυρώνουμε μια είδηση για μια προσπάθεια με το “καλησπέρα”; Ας περιμένουμε να δούμε πως θα εξελιχθεί πρώτα. Άλλωστε οι μνηστήρες με τα ήδη υπάρχοντα μοντέλα που κυκλοφορούν θα είναι πάντοτε εκεί παρόντες. Δεν το καταλαβαίνω. Έχουμε αγριέψει πολύ αυτές τις μέρες…

Wisdom

Μέσα στην ομάδα μήπως βρίσκεται και ο Efstathios Palaiologos; Ρωτάω γιατί, εκτός από τις προφανείς βαθιές του γνώσεις για το θέμα, θυμάμαι ότι στο σχετικό πρόσφατο άρθρο https://www.ptisidiastima.com/possible-hellenic-army-choices-for-assault-rifle/ είχε αναφερθεί στη δυνατότητα κατασκευής όπλου πλήρους εγχώριας σχεδίασης, κάτι που μου είχε κάνει τότε εντύπωση. Εφόσον στην ομάδα είναι ο Σάββας Βλάσσης, θεωρώ ότι θα διαβάσουμε σύντομα περισσότερες λεπτομέρειες για το εγχείρημα στον Δούρειο. Εγώ δεν είμαι ούτε σε αυτούς που ενθουσιάζονται υπέρμετρα από τέτοιες εγχώριες προσπάθειες τύπου ΑΟΡ ή ALS, ούτε σε αυτούς που τις θεωρούν εκ προοιμίου αποτυχημένες. Γενικά όμως αξιολογώ θετικά την προσπάθεια αυτή καθαυτή. Δείχνει ότι κάποιοι… Read more »

flanker7

Οχι, δεν συμμετειχα.
Ηξερα για το εγχειρημα ομως

Athan

Ευχάριστη έκπληξη όποια και να είναι η τύχη του εγχειρήματος η οποία ευχόμαστε να είναι η καλύτερη. Αποτελεί ένδειξη αυτοπεποίθησης και τόλμης από ανθρώπους με μεράκι και πάθος. Θα ήθελα πάντως να πω την γνώμη μου, όχι για την ιδέα αυτήν καθ’αυτήν διότι δεν γνωρίζω κρίσιμες λεπτομέρειες, αλλά για την διαδικασία της πιθανής υλοποίησης αυτού του σχεδίου. Κατά πρώτον εύχομαι πραγματικά η ενημέρωση των Επιτελείων να είναι επίσημη. Θα αναρωτηθεί κανείς γιατί αυτό έχει σημασία, όσοι όμως γνωρίζουν τα πρωτόκολλα και τις πρακτικές, αντιλαμβάνονται πόση σημασία έχει η επίσημη κατάθεση της προτάσεως για την τύχη της στο μέλλον. Κατά δεύτερον,… Read more »

Mikros-hroas

Αγαπητέ μου φίλε ιδέες υπάρχουν πολλές δεν ξέρω αν της διάβασες για τον εκτοξευτή βομβίδων των 40 χιλιοστών το προσχέδιο της μελέτης υπάρχει εδώ:

Μπορείτε την μελέτη εδώ:
https://www.proelasi.com/μελέτη-εξέλιξης-και-βελτίωσης-φορητώ/

Athan

 Mikros-hroas Αγαπητέ Γιώργο, χρόνια παρακολουθώ τις μελέτες σου σε διάφορα blogs και Ιστοσελίδες. Οι καλές πρακτικές του σήμερα, για κάποιον με ιδέες σαν τις δικές σου, τις οποίες μάλιστα θέλει να εφαρμόσει σε πρακτικό επίπεδο, απαιτούν κάτι παραπάνω από απλές επαφές με Κρατικούς “παράγοντες” ή/καί δημοσιεύσεις στο διαδίκτυο. Γιατί είναι κρίμα άνθρωποι με μεράκι και πάθος να πιστεύουν πως είναι αρκετή μια ανάρτηση στο Διαδίκτυο: https://www.youtube.com/watch?v=B1jkFX3nX4E Υφίστανται ολόκληρα οικοσυστήματα αξιολογήσεως και προωθήσεως σοβαρών νέων ιδεών, με λύσεις πιστοποιήσεως και χρηματοδοτήσεως από “καλάθια” τα οποία “γεμίζουν” με Κεφάλαια και Τεχνογνωσία από Τράπεζες, Ιδιώτες, Επιχειρήσεις, Ιδρύματα, Ευρωπαϊκά κονδύλια και Οργανισμούς. Τα οικοσυστήματα… Read more »

Yiorgos

Προτείνω λίγη ηρεμία και υπομονή μέχρι να παρουσιαστεί το πρωτότυπο. Εύχομαι όλοι να εκπλαγούμε ευχάριστα.

Καλή δύναμη, συνέχεια, υπομονή και επιτυχία.

Φιλικά πάντα,
Γιώργος

Sardi064

Καλή η εμπειρία απο τις ειδικές δυνάμεις του κυρίου Βλασση που κάνει φανταστική δουλειά σαν δημοσιογράφος, αλλά γιατί δεν εμπλέκουν κάποιο απο τα εν ενεργεια στελέχη τους, για να έχουν εμπλοκή και οι τελικοί χρήστες;

jim40

Μάλλον γιατί ο Σάββας έχει έρθει σε επαφή με περισσότερα όπλα από ότι τα εν ενεργεία στελέχη. Έτσι και αλλιώς το όπλο στην τελική του μορφή θα δοκιμαστεί από τα εν ενεργεία στελέχη

BGK

Κύριε jim40 jim40 σοβαρά τώρα; Συγκρίνετε τις γνώσεις ενός Έλληνα Υπαξκου/Αξκου των Ειδικών Δυνάμεων με δεκάδες σχολεία, αποστολές στο Εξωτερικό και ασκήσεις, με έναν (εξαίρετο κατά τα λοιπά) δημοσιογράφο;

Ελεος.

jim40

Γιατί έλεος? Και ο Σάββας ήταν στίς ειδικές δυνάμεις και έχει ρίξει με αρκετά όπλα. Ποιά στελέχη έχουν πάει αποστολές σαν εμπόλεμη δύναμη? πάντα οι νοσοκόμοι και οι χτίστες ήμασταν. Και στο φινάλε αν έχουμε τόσο καραμάχιμα στελέχη θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το πρωτότυπο του τυφεκίου. Εξάλλου αν πρόκειται να γίνει αποδοχή από τον ΕΣ κάποιοι θα πρέπει να ρίξουν μερικές χιλιάδες φυσίγγια στίς δοκιμές. Αν δεν είναι οι ειδικές δυνάμεις τότε ποιός?

BGK

Κ.  jim40. Ειπα ελεος γτ συγκρίνετε έναν (εξαιρετικό κατά τα λοιπά, το τονίζω) δημοσιογράφο που υπηρέτησε για 24 μήνες πριν 35 χρόνια, με έναν εν ενέργεια Αξκο/Υπαξκο. Και στην τελική συγγνώμη, αλλά για να είναι ενα εν ενέργεια στέλεχος καλύτερος από έναν δημοσιογράφο πρέπει να έχει πάει σε πολεμική αποστολή; Η συμμετοχή σε 3-4 διμηνιαία Νατοικα σχολεία ΕΔ, η θητεία σε επίλεκτα τμήματα ΕΔ, ή η αποστολή στην Ελδαφ x2 δεν αρκεί; (και δεν κάναμε μόνο αγγαρείες, κάποιοι εκπαιδευαμε και τον Αφγανικό Στρατό). Το ότι δλδ ένα αξιοπρεπές όπλο μπορεί να παραχθεί ΜΟΝΟ από εταιρεία, κι ότι ο ΕΣ οφείλει… Read more »

Genesis

Εξαιρετική είδηση. Θα προτιμούσα να μην προσδιορίζεται ως “εθνικό” με την έννοια ότι το κράτος δεν πρέπει να το νοιώθει ως δικό του προϊόν και θα ήθελα εμπλοκή μόνο ιδιωτικών εταιρειών που θα αναλάβουν την υλοποίηση και εξέλιξη του προϊόντος. Επίσης, θα κάνουν ότι μπορούν για να μην υπάρξει σπατάλη πόρων. Οι υπάρχουσα αμυντικές βιομηχανίες δεν νομίζω ότι έχουν προσαρμοστεί επαρκώς στα τρέχοντα δεδομένα. Δεν με φοβίζει καθόλου η αποτυχία ή οποία είναι χρήσιμη αν την διαχειριστείς σωστά. Με ενοχλεί ότι δεν έχω πειστεί ότι αυτό εντάσσεται σε έναν καλά μελετημένο συνολικό σχεδιασμό. Είναι γνωστό ότι υπάρχει άμεση ανάγκη για… Read more »

phormio

Να πω τη βλακεια μου; Δε μ ενδιαφερει να αποκτησουμε “εθνικο” τυφεκιο, καθως δεν το χακαρουν οι τουρκοι ή δεν ειναι ευαισθητο συστημα. Μ ενδιαφερει να αναπτυξουμε ενα εθνικο συστημα διαχειρησης μαχης για πλοια επιφανειας. Μ ενδιαφερει ενα εθνικο jammer. Οποιο τυφεκιο και να επιλεγει, θα παραχθει στη χωρα, επομενως η σχεδιαση του δεν ειναι μεγαλο προβλημα. Αυτο που με καιει ειναι η τιμη. Αν το εθνικο τυφεκιο κοστισει 140%οσο ενα g36 ή hk416, να το βρασω. Αν το εθνικο τυφεκιο φαει ολα τα διαθεσιμα R&D κονδυλια, αντι για ενα συστημα μαχης ή κατι πραγματικα επιχειρησιακα ευαισθητο. να το βρασω.… Read more »

JohnnyB

Αν μιλάμε για αντιγραφή έτοιμου σχεδίου με ίσως προσθήκη 1-2 καινοτομιών η αρχική παραγωγή πρωτότυπου θα μπορούσε να έρθει αρκετά γρήγορα.

BGK

Και τα κράματα π θα χρησιμοποιηθούν; Και το ρίσκο τυχόν αποτυχημένης σύμβασης;

Και στο κάτω-κάτω, ένα όπλο σαν το AR-15 δεν είναι εθνικό τυφέκιο και σγρ μπορεί να το κάνει μόνος του ο ΕΣ μέσω των ΕΑΣ. Δεν χρειάζεται κανένας ιδιώτης να τσεπωσει τα οποία κερδη.

BGK

Αγαπητέ JohnnyB JohnnyB, επδ σε εκτιμώ σαν σχολιαστή, απάντησε μου 3 απλές ερωτήσεις (με το χέρι στην καρδιά) :

1) Αν το όπλο βασίζεται σε γνωστό σχέδιο, τότε ο Στράτος δεν μπορεί να το παράξει μόνος του, χρειάζεται την συμμετοχή(και πληρωμή) ιδιωτών;;

2) Αν το όπλο βασίζεται σε γνωστό σχέδιο, ο ΕΣ πιστεύεις ότι δεν εξέτασε αυτή την περίπτωση;

3) Αν το όπλο βασίζεται σε γνωστό σχέδιο κατά 95%, τότε είναι Designed in Greece?

Σε παρακαλώ απάντησε μου διότι θα τρελαθώ. Δεν γίνεται να μην βλέπει η πλειοψηφία το προφανές.

space_invaders

The design was based on the AR-15, but the gas piston system was influenced by the HK417
Για ποιο εθνικό όπλο μιλάει;

kv11

οι μηχανισμοι που δουλευει ενα τυφεκιο ειναι συγκεκριμενοι. Δες το σαν τα αυτοκινητα σαν βασικες αρχες ολα εχουν ενα internal combustion engine και ενα συστημα μεταφορας ενεργειας με αξονες.

My_name_is_Nobody

comment image

randomname

Ας μην είναι designed in greece. Ας είναι απλά “προστέθηκαν μερικές βελτιώσεις in Greece”. Ή ακόμα και copied εξ ολοκλήρου by Greece. Πάλι από το τίποτα καλά είναι. 20 χρόνια δεν κρατάνε οι πατέντες; Τα g3 πότε τα φτιάξαμε; ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως έτσι ξεκινήσαν να φτιάξουν το οτιδήποτε. Και η Κίνα καλά κάνει που το κάνει. Για αυτό θα κατακτήσει τον κόσμο. Και η δύση ακόμα θα κλαίγεται για τις πατέντες της. Επίσης, τι να παράξει ο στρατός και πως; Με τους δημόσιους στα εργοστάσια; Και σε ποιά εργοστάσια; Με τι management; Και στο κάτω κάτω γιατί να μην τα τσεπώσει… Read more »

JohnnyB

1. Θεωρητικά Ναι, Πρακτικά όχι. Αυτό λόγο οντότητας διότι ο Στρατός δεν είναι μια εταιρεία με την ευελιξία που θα πρέπει να διέπει έναν κατασκευαστή. Ειδικά αν σκεφτείς ότι χρειάζονται χρήματα, υλικά, εξειδικευμένο προσωπικό και συμβάσεις με όλα αυτά. 2. Είμαι σίγουρος ότι πολλά άξια στελέχη, πολλά σκέφτονται στον Στρατό και σε πολλά σκοντάφτουν πάνω σε ελλείψεις χρηματοδότησης, αντιρρήσεις ιεραρχίας, απαρχαιωμένο δόγμα και πολλά άλλα που καλό θα ήταν να αποκαλύπτονται όσο είναι δυνατόν. 3. Καλά αυτό που προσπαθούν να αγγίξουν το εθνικό φρόνημα ονομάζοντας το “Εθνικό Τυφέκιο” είναι όντως κάπως αστείο αλλα καταλαβαίνω ότι ίσως είναι αναγκαίο σε κάποια… Read more »

BGK

Σευχαριστώ για την απάντηση.

1) Δλδ ο Στράτος έχει ανάγκη από μια ομάδα ανθρώπων; Διότι το άρθρο περί αυτού μιλάει, όχι για εταιρεία.

2) Εννοώ τον Στράτο σαν οντότητα. Δλδ ο Στράτος (με τα ΕΑΣ) πιστεύεις πως δεν εξέτασε την σχεδίαση κάποιου τυφέκιο με βάση το AR-15/10;

3) Οπότε είναι ένα ξένο εν πολλοίς σχέδιο για το οποίο θα πρέπει να αφιερώσουμε πολύ χρόνο και χρήμα προκειμένου να βρούμε κράματα, συμπεριφορές όπλου σε διάφορες συνθήκες κοκ..

JohnnyB

1. Ναι σίγουρα χρειάζονται άνθρωποι με πτυχία και εμπειρία στον κατάλληλο τομέα που θα μπορέσουν να το φέρουν σε πλήρους ρυθμού παραγωγή. 2. Πραγματικά δεν γνωρίζω. Έχω σπουδάσει Μηχανολόγος και απλά ξέρω τις φάσεις που περνάει ένα σχέδιο για να φτάσει στην παραγωγή και όταν βάζουμε και την νομοθεσία και επιπλέον διαγωνισμούς μέσα, το όλο πρότζεκτ γίνεται ακόμα πιο δύσκολο ειδικά όταν ξεκινάς απο το μηδέν. 3. Στην Μηχανολογία τυπικά η Αντιγραφή ενός προϊόντος είναι η πιο “εύκολη υπόθεση”. Μετά πάει η Βελτίωση και μετά η Δημιουργία. Σε φάση αντιγραφής π.χ του Μ16Α4 δεν θα χρειαστεί να ανακαλύψουν τον τροχό… Read more »

Giorgos_T

Λάβετε υπ’οψιν ότι θέτετε εύλογα ερωτήματα πάνω σε λάθος βάση. Ακόμα δεν υπαρχει επαρκής αποδέσμευση πληροφοριών. Κρατήστε τα ερωτήματά σας για το μέλλον. Επίσης, και οι εταιρίες στην ουσία τους ομάδες ανθρώπων είναι. Σε επίπεδο σχεδίασης δε, είναι συνήθως μικρές ομάδες λίγων ατόμων. Δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό λοιπόν στην περίπτωση αυτή, ούτε και οφέιλουν (τα άτομα της ομάδας) να βγάλουν τα στοιχεία τους και τις ενέργειές τους στη φόρα για να κατευνάσουν τις ανησυχίες του κάθε αναγνώστη. Η δε αποστολή του στρατού είναι άλλη και όχι οι κατασκευές. Όπου χρειάζεται συνδράμει, αλλά η αποστολή του δεν είναι αυτή. Επίσης από… Read more »

JohnnyB

Πρώτα απ’ όλα αξιόλογη προσπάθεια και μπράβο. Πιστεύω το μέγεθος του τεχνολογικού ρίσκου είναι εντός των ικανοτήτων μας.
Τα υπόλοιπα θα κριθούν εκ του αποτελέσματος και του χρόνου που θα πάρει αυτό φυσικά.

Η προτίμηση μου απο τα έτοιμα και ήδη εξελιγμένα τυφέκια παραμένει στο Tavor X95 λόγω σχεδίασης Bullpup που είναι ότι πιο σύγχρονο σε σχεδίαση και καινοτομία αυτή τη στιγμή.

ΌΜΩΣ αν εμφανιζόταν ένα ας πούμε “υποδεέστερο” Εθνικό Τυφέκιο, αρκετά φτηνότερο με ίσως 1-2 καινοτομίες θα ήταν άκρως δελεαστικό παίρνοντας υπόψιν τον οικονομικό παράγοντα που είναι πολλές φορές ταφόπλακα στα εξοπλιστικά προγράμματα.

Η Πατρίδα πάνω απ’όλα.
Καλή επιτυχία.

Koursaros312

Μπράβο στην ομάδα, εύχομαι να πάνε όλα καλά χωρίς τα γνωστά… Επίσης σε κάποια φάση πρέπει να ξεπεραστούν πολλά κόμπλεξ, όπως ας πάρουν οι ΕΔ τα καλά/νεα τυφέκια και οι υπόλοιποι βολεύονται με ότι περισσέψει και φυσικά προτεραιότητα στον Έβρο, ειδικά στα φυλάκια που πάνε για φωτογραφία οι πολίτικοι…

Όπως επίσης πρέπει να καταλήξουμε σε ένα διαμέτρημα, δεν είμαι ειδικός “διαμετριμολόγος” ας αποφασίσουν αυτοί που πραγματικά ξέρουν και αυτοί είναι όσοι έχουν εμπειρίες από έξω όχι αυτοί που μετακόμισαν από τις σχολές στα επιτελεία.

flashg

Μάλλον θα στηρίζεται στο μηχανισμό AR15. Ελπίζω να του βάλουν και οπτικό σκοπευτικό στον στάνταρ εξοπλισμό. Από εκεί και πέρα βλέπω το ίδιο ακριβώς πρόβλημα και με την ALS. Δηλαδή ότι πρόκειται για μια ομάδα ανθρώπων και όχι εταιρεία. Μπορεί να κατηγορούμε τους πολιτικούς για μίζες και αυτό είναι μια πραγματικότητα. Αλλά και οι ιδιώτες πρέπει να καταλάβουν ότι είναι αδύνατο ένα κράτος να υπογράφει συμβόλαια εκατομμυρίων με ομάδες ανθρώπων. Πρέπει αυτές οι ομάδες να βρούνε πρώτα κεφάλαια από ιδιώτες. Να φτιάξουνε εταιρεία, να ρίξουν κάποιες χιλιάδες ή εκατομμύρια ευρώ σε τμήματα έρευνας και ανάπτυξης και σε μερικές περιπτώσεις και… Read more »

BGK

Νομίζω είπες την άποψη μου καλύτερα κι από μένα. Τελικά είμαστε κι άλλοι λογικοί.

randomname

ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΏΣ
Χρειάζεται να φτιαχτούν εταιρίες.
Όχι ομάδες στο fb.

evaggelos

ψυχραιμια ειναι νωρις πολυ νωρις ακομη, ενα σχεδιο ειναι μεχρι να γινει να περασει τα τεστ θελει χρονια κι αν πετυχει εκτος αν ειναι copy paste απο καποιο αλλο κ απλα εγινε κ μια ελληνικη πινελια,ολα αυτα εχουν κοστος κ χρονο συν την αποτυχια,εαν μιλαμε για αρχικη σχεδιαση εδω ετερειες τυπου σικορσκυ λοκχιντ μποινγκ αποτυγχανουν με δεκαετιες εμπειριας. υγ. λογικα σε ολα τα οπλικα θα παμε σε συμπαραγωγη καποιου ετοιμου κ απλα θα συναρμολογηθει εδω,εδω ολοκληρες ηπα κ πηραν ετοιμο πλοιο ειδικα μετα την πατατα της λοκχιντ κ θα παμε εμεις να φτιαξουμε απο την αρχη κ να πετυχει? οκ… Read more »

Aris

Να πω ένα μπράβο σε όσους έκαψαν εγκεφαλικά κύτταρα για να το σχεδιάσουν…
ελπίζω να έχουν βρει και τον τρόπο πως θα μοιραστούν οι μίζες σ´αυτούς που θα πάρουν τις αποφάσεις…αλλιώς τους βλέπω να παίρνουν ένα σκούντημα στον ώμο και “dont call us, we call you”….

Spyros

Μακάρι να προχωρήσει.

Αμιγώς νέα σχέδια όπλων ΔΕΝ υπάρχουν (όπως έγραψα και αλλού), αλλά αυτό μάλλον είναι κάτι θετικό, όταν μιλάμε για υιοθέτηση κάποιου αξιόπιστου όπλου, σε εύλογο χρόνο.

Ελπίζω η βελτιστοποίηση (ευτυχώς υπάρχει και το “optimizing” στο κείμενο, για να το καταλάβουν και στο χωριό μου 😎 ) να αφορά κι άλλα στοιχεία του όπλου πέραν του βασικού σχεδίου, όπως σκοπευτικά. Αν, δε, δούμε και Ελληνικές εταιρίες να εμπλέκονται και στα τελευταία, τι να πω, ίσως να έχει κάποια ελπίδα αυτή η χώρα.

Ionas

Προτεραιότητά μας σε κάθε προμήθεια του στρατού θα πρέπει να είναι η ποιότητα. Για να είμαι πιο ακριβής η τιμή κόστους/απόδοσης να είναι το δυνατόν χαμηλότερη. Αν είναι ελληνικής κατασκευής ή και σχεδίασης το υλικό έχει νόημα μόνο αν τηρείται ο παραπάνω προϋπόθεση. Αλλιώς βαρέλι δίχως πάτο. Πάντως για τα ατομικά τυφέκια και τη συγκεκριμένη προσπάθεια πρέπει να πω ότι είμαι αισιόδοξος για τους παρακάτω λόγους: 1. Η πολιτικοστρατιωτική ηγεσία φαίνεται να δείχνει ενδιαφέρον. 2. Δεν είναι rocket science. Υπάρχουν ελεύθερες πατέντες. 3. Μπορεί να συνδυαστεί με άλλες ελληνικές πρωτοβουλίες όπως αυτές στο χώρο των οπτικών (THEON SENSORS). 4. Η… Read more »

BGK

Κύριε  Ionas επέτρεψε μου έναν μικρό ευγενή αντιλογο.

1) Από που συμπεραίνειται αυτό; Πριν λίγες μέρες τους έγινε γνωστό.
2) Αν υπάρχουν ελεύθερες πατέντες, δεν μπορεί ο ΕΣ να το κάνει μόνος του; Προς τι οι ιδιώτες;
3) Οποίο όπλο και να πάρουμε πρέπει ν έχει ΔNΟ της THEON. Αλλιώς είναι τραγικοί.
4) Συμφωνούμε με αυτό. Αλλά ο ΕΣ είπε πως θέλει όπλα τώρα. Κι αυτή την απαίτηση ΔΥΣΤΥΧΩΣ δεν γίνεται να την καλύψει το ΑΟΡ.

Ionas

1. Η πολιτικοστρατιωτική ηγεσία φαίνεται να δείχνει ενδιαφέρον από μία σειρά ενδείξεων. Μένει να δούμε και την πράξη. Ενδείξεις εννοώ την επιλογή πρώην στρατιωτικού στη θέση ΥΦΕΘΑ, ικανών και κοινά αποδεκτών επιλογών στις θέσεις των ΓΕ και την αντίδραση στην κρίση στον Έβρο τον Μάρτιο. Περιμένω με αγωνία να δω πώς θα λειτουργήσουν σε σχέση με την αμυντική βιομηχανία. Διακηρύξεις έχουν γίνει. Αναμένονται οι πράξεις. 2. Δε γνωρίζω όλα τα δεδομένα για να σας απαντήσω. Αν συμφέρει οικονομικοτεχνικά τον ΕΣ να φτιάξει δικά του AR-15 ας το κάνει. Αν κάτι άλλο έχει παρόμοια τιμή αλλά ανώτερα χαρακτηριστικά λογικά θα πάει… Read more »

ShadowMan

στο ν4 κρυβεται το ζουμι για το συγκεκριμένο ζητημα. Εμενα θα με εχετε προσέξει οτι συνηθως δεν συμφωνω με δικές μας φρεγάτες και ΑΑ κτλπ γιατι ειναι μεγάλα προτζεκτ για εμας και δεν εχουμε χρόνο βασικά. Αλλά αυτη η ευκαιρία ειναι κρίμα να παει στράφι.

Larisaios

Βλέπω ότι η μιζέρια, ο χλευασμός και η μικροπρέπεια χτυπάνε κόκκινο. Κλασικοί Ελληναράδες, μόλις κάποιος άλλος Έλληνας προσπαθήσει να κάνει κάτι, σπεύδουν να τον μειώσουν. Τραγικοί ξερόλες άλλοτε του καφενείου, τώρα του πληκτρολογίου περιφέρουν την ημιμάθεια τους, εκτοξεύοντας αμέτρητες παραλλαγές του “και ποιος μου λέει εμένα ότι…” , του “σιγά μην ξέρει αυτός περισσότερα από μένα”, του “και ποιος είναι αυτός που θα μας πει” και όλες αυτές τις αθάνατες ατάκες, σήματα κατατεθέντα της κακομοιριάς τους. Δεν έχουν δει τίποτα πέρα από μια ανακοίνωση για την ύπαρξη ενός πρότζεκτ και ένα πρόχειρο χρονοδιάγραμμα, έχουν όμως άποψη! Προπαντός!

Αθάνατη Ελλάς!

BGK

Αγαπητέ  Larisaios αυτή ακριβώς την συμπεριφορά περιμένουν ορισμένοι όταν κάποιος εκφέρει μια σωστή και σοβαρή άποψη. Την αντίδραση της μάζας. Επδ ανήκω στους κατακριτές, κι επδ μόνο άσχετος δεν θεωρούμαι, πάμε λοιπον: α) Αν το σχέδιο είναι από το 0 και ξεκίνησε τον 9/19 από μια ομάδα ανθρώπων κι όχι εταιρία όπλων (πχ Η&Κ, έστω ΕΑΣ), τότε όπλο λειτουργικό υψηλών προδιαγραφών δεν πρόκειται να δούμε. ΔΥΣΤΥΧΩΣ. β) Αν το όπλο βασίζεται σε υπάρχον σχεδιο κατά 90-95%, τότε δεν μπορώ να καταλάβω την αξία του ιδιώτη. Κάλλιστα ο ΕΣ σε συνεργασία με τα ΕΑΣ θα μπορούσαν να φτιάξουν κάτι τέτοιο. Γιατί… Read more »

jim40

“κι επδ μόνο άσχετος δεν θεωρούμαι” και για ποιό λόγο θεωρείσαι σχετικός με τα όπλα είπαμε?

BGK

Διότι υπηρετω 20 χρόνια (16 σε Μονάδα εκστρατείας στην παραμεθόριο). Κι επδ οι βολές που έχω κάνει είναι περισσότερες από τον Μ.Ο. των εδώ σχολιαστών, πιστεύω πως κάτι ξέρω από όπλα.

Τα ερωτήματα μου ομως είναι αναπάντητα.

Larisaios

Με το συμπάθιο, αυτό δε σημαίνει ότι ξέρεις από σχεδιασμό όπλων, επειδή ρίχνεις με αυτά. Κι εγώ οδηγώ 25 χρόνια αυτοκίνητο, αυτό δε σημαίνει ότι ξέρω πως σχεδιάζονται αυτοκίνητα.

BGK

Δλδ η Ομάδα που υποτίθεται είναι “μυστική”, είναι τεχνίτες όπλων; Εδώ είσαι και θα το δούμε.

Larisaios

α) Δεν ξέρεις αν το σχέδιο είναι από το μηδέν τον 9/19. Μπορεί τότε να ξεκίνησε επίσημα, αλλά να υπήρξε ανεπίσημα και στα κρυφά πολύ μεγάλη προεργασία. Καταρχήν δεν ξέρουμε καν ποιοι είναι οι συντελεστές, εκτός από το Σάββα Βλάσση. β) Σκέφτηκες ότι μπορεί πλέον να μην υπάρχει ούτε ένα στέλεχος ικανό να σχεδιάσει κάτι στα ΕΑΣ; Ότι όλο το εξειδικευμένο προσωπικό μπορεί να έχει αποχωρήσει ή να βγήκε στη σύνταξη; Πότε έγινε η τελευταία πρόσληψη, ξέρεις; Ούτε εγώ. Αν θελήσουν να προσλάβουν προσωπικό με διαδικασίες ΑΣΕΠ, πόσα χρόνια θα τους πάρει; Θα την εγκρίνει το ΥΠΟΙΚ, ή θα έχουμε… Read more »

BGK

Α) Δες το άρθρο. Δεν το λέω εγώ.
Β) Αγαπητέ Larisaios Larisaios,να σου θυμίσω ότι το ΑΟΡ θα βασιστεί στα ΕΑΣ για να δοκιμασθει και να “τελειοποιηθει”. Συνεπώς αν όσα λες ισχύουν, τετελεσται.

Larisaios

Α). Το άρθρο λέει ότι το πρότζεκτ ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2019. Επαναλαμβάνω, αυτό δε σημαίνει ότι κάποιος ή κάποιοι από τους συντελεστές δεν είχε κάνει προεργασία, παλιότερα. Επίσης το άρθρο λέει ότι το σχέδιο βασίζεται σε δοκιμασμένες λύσεις. Προφανώς το AR-15.
B) Tα ΕΑΣ μπορούν να συνεισφέρουν την υποδομή που έχουν για δοκιμές και κατασκευή πρωτοτύπων. Άλλο δε χρειάζεται.

dimitrov

Αγαπητέ BGK … για το 1ο ερώτημα έχω την εντύπωση πως την απάντηση δίνει η αρθρογραφία του εμπλεκόμενου δημοσιογράφου. Προφανώς το “νέο” όπλο προέρχεται από υφιστάμενη σχεδίαση. Άρα λογικά έχει γίνει οικονομία χρόνου. Το λιγότερο. Στο 2ο ερώτημα η αξία του ιδιώτη έγκειται ακριβώς εκεί δλδ να παρακάμψει τις αγκυλώσεις του συστήματος. Δεν λέω πως ΕΑΣ και ΕΣ είναι τεμπέληδες/αναξιοι/οπισθοδρομικοι αλλά ο ΕΣ(και όχι μόνο) δεν μπόρεσαν να προστατέψουν την χώρα από την ανακατωσούρα των πολιτικών στα εξοπλιστικά. Τυφεκιο θα σχεδιάσουν; Ή μήπως κάνω λάθος; Πριν απαντήσεις σκέψου πως πήραμε λεό2α6 χωρίς πυρομαχικά και λεωνίδας(που δεν κολυμπάνε) με απ΄ευθείας ανάθεση.… Read more »

npo

Γιατί Ελληναράδες? Ο Ελληναρισμός καλλιεργήθηκε δεκαετίες επι δεκαετιών με άρθρα του τύπου “είμαστε οι πρώτοι, γ και δέρνουμε και φτιάχνουμε αμα λάχει διαστημόπλοια χωρίς να ιδρώσουμε και χωρίς να ξέρουμε καν αν μας χρειάζονται”. Αυτές οι υπερβολικές ανοησίες είναι που έφεραν το δεύτερο κύμα του Ελληναρισμού, το αυτομαστίγωμα. Τα περισσότερα αρνητικά σχόλια που διαβάζω δεν είναι αυτής της “συχνότητας”, εγώ βλέπω απλά σκεπτικισμό στους διθυράμβους της Π. Ο σκεπτικισμός είναι καλό πράγμα. Οι αντιδράσεις ήρθαν ίσως γιατί οι περισσότεροι έχουμε πλέον συνειδητοποιήσει πως για να φτιάξεις αμυντική βιομηχανία θές μακροπρόθεσμο και στοχευμένο πλάνο, χρηματοδότηση, χρόνο και πολύ κόπο. Ερώτηση. Αξίζει… Read more »

Skeptomenos_politis

Προκειται για θετικο εγχειρημα, και ο Σαββας Βλασσης ειναι γνωστος και πολυ καλος δημοσιογραφος. Ευχομαι η προσπαθεια να πετυχει. Αλλα, ποιος ειναι ο σκοπος μας εδω? Μηπως να φτιαξουμε ενα καινουριο πρωτοτυπο ελληνικης σχεδιασης για την παρελαση του 2021? Οχι φυσικα. Τα ζητουμενα ειναι τα εξης. 1) Η ικανοποιηση του αιτηματος του ΓΕΣ για ενα καινουριο και βελτιωμενο τυφεκιο 2) Η εγχωρια βιομηχανικη κατασκευη ενος τυφεκιου αριστης ποιοτητας Επομενως, αυτο που χρειαζομαστε ειναι ενα διεθνη διαγωνισμο με οικονομοτεχνικες προσφορες για 200 χιλιαδες τυφεκια σε βαθος 10-15 ετων και κατασκευη κατοπιν αδειας στην Ελλαδα. Με αυτον τον τροπο θα τεσταρουμε ολα… Read more »

phormio

Ο Σταυρακης, οταν δεν επιλεχτηκε το τυφεκιο του,πηγε να καψει το κτιριο του για τα λεφτα της ασφαλειας. Η δικη εγινε και καταδικαστηκε, επομενως δεν ειναι απλη κατηγορια.
https://www.justice.gov/usao-md/pr/baltimore-business-owner-convicted-after-trial-federal-charges-conspiring-burn-down-his

JohnnyB

Άρα μιλάμε για εταιρεία υπο καθεστώς πτώχευσης?
Δεν ξέρω αν μπορούμε να πάρουμε κάτι απο το σχέδιο του Demetrios Stavrakis αλλα να επενδύσουμε σε αυτόν μου φαίνεται δύσκολο με τέτοιες προοπτικές και ιστορικό.

Athan

Ασχολήθηκα. Εξωτικά ακριβό.
Το παρακάτω link αναπαράχθηκε από την ΠΤΗΣΗ:
https://www.defence-point.gr/news/mia-kritiki-tou-exeretikou-a-556-elite-kani-i-ochi-gia-tin-ellada-vid

Andreas

Ελπίζω να ισχύει. προφανώς έχει ξεκινήσει από παλαιότερα για να βγαίνουν οι χρόνοι.

Kostas

τι εμπειρία στη σχεδίαση – κατασκευή όπλων έχουν αυτοί? Από ποτέ ένας δημοσιογράφος είναι ειδικός στην κατασκευή όπλων?

zap

Δεν θελω να γινομαι κακος, αλλα οποιοσδηποτε εχει μια καλη ιδεα για οπλο και προσβαση σε μηχανουργειο μπορει να κατασκευασει ενα καταπληκτικο οπλο με κοστος περιπου 3-4κ ευρω.
Το δυσκολο ειναι να καταφερεις μετα αυτο το οπλο (με την προυποθεση οτι η αρχικη σου ιδεα ειναι καλη για πολεμικη χρηση) να παραχθει μαζικα. Συνηθως τα περισσοτερα προβληματα και η αυξηση του κοστους απο εκεινη την φαση προκυπτουν.

My_name_is_Nobody

Πολύ γκρίνια. Δεν φτιάχνουμε ούτε καρφίτσα, ωρυόμαστε, μόλις κάποιος πάει να φτιάξει κάτι αρχίζουμε :μίζες, το σχέδιο θα είναι αντιγραφή δεν θα είναι Ελληνικό το προϊόν, το όνομα είναι αρχαίο δεν είναι καλό, έχει πήξει η αγορά οπλικών συστημάτων από ονόματα της ελληνικής μυθολογίας, μόλις πάμε να χρησιμοποιήσουμε εμείς κάτι ανάλογο είμαστε προγονολάτρες και σερβίρουμε ναρκωτικά στον λαό, ο χρόνος δεν φτάνει, το όπλο δεν θα είναι ποιοτικό, και άλλα ,ων ουκ έστιν αριθμός. Καθίστε πρώτα να δούμε το σχέδιο, να εξηγήσουν πώς σκέφτονται να το παράξουν να μας πουν με ποιους θα συνεργαστούν, και αν κρίνουμε πως αυτά που… Read more »

Athan

Σωστός για ακόμη μια φορά.
Ο ίδιος “αναλυτής” που καίγεται για μεγάλη ΕΠΑ π.χ. στις νέες Φρεγάτες, κατακεραυνώνει μία άγνωστη ακόμη, φιλότιμη όμως προσπάθεια, για ένα Τυφέκιο που καλύπτει αυτήν του την απαίτηση.
Τί να πει κανείς;
Άλλο αναλυτής, άλλο καταλύτης, άλλο διαλύτης.
(Αθάνατη Ελληνική Γλώσσα).

dimitrov

Στον τόπο του, ουδείς προφήτης …

adpanos

– 3 δις €€€ , για δύο φρεγάτες αεράμυνας. – Σίγουρα άλλα 2 δις για επόμενες 2 φρεγάτες του τύπου … – 1,5 δις €€€ για αναβάθμιση 87 F16. – 3 δις €€€ για αγορά κορβετο-φρεγατών αντικατάστασης των S. – 1 με 2 δις €€€ για αναβάθμιση των Patriot. – 2 με 3 δις €€€ για αγορά ΤΟΜΑ. – 1 δις €€€ για αγορά σωστού TOMΠ. – 1 δις €€€ για αντικατάσταση τυφεκίων του Ε.Σ. – 3 δις €€€ για εισαγωγή 24άρων F35 – 2 δις €€€ για αγορά νέων τορπιλακάτων. – 1 δις €€€ για σύστημα αυτοπροστασίας στα LEO… Read more »

Voiceofreason

Να και κάτι ευχάριστο. Μπράβο στους ανθρώπους που συνεργάστηκαν και έφτιαξαν μία ελληνική πρόταση. Ας πάψουμε να είμαστε γκρινιάρηδες και ας δούμε και την αισιόδοξη πλευρά του εγχειρήματος. Δε θα φτιάξουν φρεγάτα δισεκατομμυρίων. Το project τους πιστεύω ότι μπορεί να υλοποιηθεί είτε με κρατική χρηματοδότηση είτε με κάποιο χορηγό. Βέβαια εγώ ένα τέτοιο εγχείρημα θα το ξεκινούσα στις ΗΠΑ που έχουν μεγάλη αγορά όπλων που προορίζονται για πολίτες και θα μπορούσαν να σταθούν πολύ πιο εύκολα οικονομικά από το να περιμένουν ένα κρατικό συμβόλαιο, το οποίο και μπορεί να μην το πάρουν. Επειδή είχα την τύχη να κάνω ένα μέρος… Read more »

jim40

Τα είπες όλα

Dimitris

Κατ’ αρχήν συγχαρητήρια στην ομάδα για την πρωτοβουλία της αυτή. Οποιαδήποτε ιδιωτική πρωτοβουλία ανάπτυξης ενός αμυντικού προϊόντος είναι ιδιαίτερα δύσκολη και είναι άξια επαίνου. Όμως υπάρχουν ορισμένα θέματα. 1. Η ανάπτυξη ενός πολύπλοκου βιομηχανικού προϊόντος δεν μπορεί να περάσει απ’ τις δοκιμές στο βιομηχανικό πρωτότυπο. Δυστυχώς καμία μέθοδος προσομοίωσης δεν μπορεί να παράσχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την κατασκευή ενός προϊόντος χωρίς δοκιμές. Μπορεί σαφώς αυτή η περίοδος δοκιμών, η έκτασή τους και το κόστος τους να μειωθούν αρκετά. Όμως δεν είναι εφικτό ακόμα να εξαλειφθεί η ανάγκη τους. Η κατασκευή λοιπόν πρωτοτύπου είναι μία απαραίτητη προϋπόθεση για την… Read more »

ShadowMan

Επειδή τα σχόλια εχουν αρκετή αρνητικότητα θα προσπαθήσω να το πώ λιγο διαφορετικά για να το δειτε και οι διστακτικοι απο μια αλλη πλευρά αν δεν το εχετε κανει ήδη. Αν μπορει να φτιαξει κατι στρατιωτικό αυτή η χώρα και να το παράξει σε ικανή ποσότητα ωστε να μην βγει ακριβότερο απο μια ξένη ετοιμη λύση αυτό ειναι σίγουρα ενα όπλο! Ειναι στα κυβικά μας, εχουμε εμπειρία απο χρήση και κατασκευή τουφεκιων, δεν θελει εξωπραγματικές εγκαταστάσεις οπως πχ ναυπηγεια και ΕΑΒ κτλπ, το πρωτοτυπο μπορει να κατασκευαστει σε ενα απο τα πολλά μηχανουργεία των Οινοφυτων που φτιαχνουν παπάδες (εχει και… Read more »

kv11

Πολλοι βλεπω οταν διαβαζουν πως το σχεδιο βασιζεται σε υπαρχοντα μοντελα λενε οτι δεν ειναι εθνικο. Απο οσο ξερω οι μηχανισμοι που δουλευει ενα τυφεκιο εφοδου ειναι πανω κατω μετρημενοι. direct impenchment, delayed blowback, long/short stroke piston πιστευω αυτα ειναι τα ποιο διαδεδομενα, αν ξεχναω κατι διορθωστε με. Δεν χρειαζεται να ανακαλυψεις καινουργιο συστημα reloading για να μπορεις να πεις οτι σχεδιασες δικο σου τυφεκιο.

ShadowMan

εντωμεταξύ αυτό που μας έπιασε ολους ο πόνος μη μας πουν αντιγραφείς οπως τους κινέζους πως το εξηγούμε? Τη δουλειά μας να κάνουμε εμεις και αστους να λένε

kv11

ελα μου ντε γιατι ολη η αμυντικη βιομχανια της τουρκιας τι ειναι νομιμη αντιγραφη αλλων συστηματων. Με την ιδια λογικη δεν μπορεις να σχεδιασεις εγχωριο αρμα μαχης γιατι αν εχει πυργο και πυροβολο αντιγραφεις το renault ft. Επισης δεν μπορω να καταλαβω γιατι ειναι κακο να αντιγραφεις κατι που ειναι αποδεδειγμενο οτι δουλευει?

dimitrov

Αν παρακολουθήσετε την αρθρογραφία του δημοσιογράφου που εμπλέκεται στο έργο … ε θα πάρετε μια ιδέα για το που μπορεί να βασίζεται το σχέδιο.

dimitrov

Τι έγινε παιδιά; Βλέπω έπεσε η μπαλωθιά κι έχει επικρατήσει ένας ψιλοπανικός εδώ πέρα. Πως κι έτσι; Δεν θέλουμε βιομηχανική ανάπτυξη; Δεν θέλουμε R&D ελληνικά; Τοσο πολύ μας ενοχλεί μια πρωτοβουλία σε κάτι που έχει σχέση με την άμυνα; Όχι πως δεν τα περίμενα βέβαια όλα τούτα. Τέσπα … το φιλοσοφικό κομμάτι έχει αναλυθεί προ καιρού σε παραπλήσιο θέμα …. δεν χρειάζεται να τα ξαναλέμε ούτε να σας πιάνει παράκρουση. Ακόμα δεν ξέρουμε παρά λίγα πράγματα. Ορισμένοι με νηφαλιότητα διατυπώνετε εύλογες απορίες. Αλλά αυτές θα απαντώνται εν καιρώ από το περιοδοκό και όχι μόνο, είμαι βέβαιος. Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν… Read more »

Wisdom

Πήρε σαφή θέση ο Κωσταράκος υπέρ της προσπάθειας: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1128357217519640&id=100010361164480

dimitrov

Ωραίος … με προλάβατε. Ωστόσο κρίνω την παρέμβαση του κου Κωσταράκου παραπάνω απ΄όσο έπρεπε. Από την άλλη η παρέμβαση αυτή σίγουρα κάτι σημαίνει.

Em.Ti

Έχει δυστυχώς ενδιαφέρον η πώλωση που δημιουργείται για αυτό το θέμα από εμάς. Δεν είναι αδικαιολόγητοι αυτοί που αναφέρονται για άλλη μία εν δυνάμει μεγάλη εθνική αποτυχία, αλλά αν δεν δοκιμάσεις δεν επιτυγχάνεις. Προσωπικά, δεν είμαι σε θέση να καταδικάσω μια τέτοια προσπάθεια, λόγω ελλειπούς κατάρτιτης κυρίως, αλλά δημιουργεί ελπίδες η θέληση μιας μερίδας συνανθρώπων μας να προχωρήσει σε ένα τέτοιο εγχείρημα ύστερα από την αποτυχία άλλων τέτοιων στο παρελθόν. Απλά να τονίσουμε ότι όταν πρωτοανακοινώθηκε το πρόγραμμα του “Εθνικού Τυφεκίου” έγινε γνωστό ότι ο ΕΣ (κυρίως) ενδιαφέρεται για δοκιμασμένες λύσεις, κάτι που αντιδιαμετρικά αντιτίθεται στην προσπάθεια του ΑΟΡ. Επιπλέον,… Read more »

Jason

Προτεινω μια πρωτοποριακη ιδεα. Πριν αγορασουμε νεο τυφεκιο για τον Ελληνικο Στρατο, να κατασκευασουμε εγχωρια ενα συγχρονο Ελληνικο αντιβαλλιστικο κρανος που θα αντικαταστησει την κουβαδο-κατσαρολα της εποχης Βιετναμ.

dimitrov

Στην καρδιά μου είστε …. θάνατος στην κατσαρόλα!

Lefteris

Ποιος δεν ξέρει πως γράφεται το “Ομηρικό ξίφος” (και η “ομηρική σύζυγος”) από τα σταυρόλεξα !!!
Να σας δώσω τα εύσημα για την αποκλειστικότητα σας !

nigozs

Αν τυχόν έκανε άρθρο δημοσιογράφος ή ειδικός, με τις αντιγραφες που έχουν γίνει σε πιστόλια και τυφέκια δεν θα έφταναν 10 σελίδες να τα περιγράψει.
Ακόμα και το ΑΚ προέρχεται από αντίστοιχο Γερμανικό.
Οι Τούρκοι έφτιαξαν ότι έφτιαξαν με ληγμένη πατέντα Αμερικανικής προέλευσης.
Ψάξτε αντίγραφα των CZ και θα δείτε.
Καλά μέταλλα, σωστός και εργονομικός σχεδιασμός, όρεξη και διάθεση χρειάζονται.
Προσδοκώ ανάσταση νεκρών……..

zap

Αυτο ειναι μεγαλη παρανοηση. το ΑΚ δεν αντεγραψε καποιο γερμανικο οπλο. Εσωτερικα τα δυο οπλα ειναι πολυ διαφορετικα και το γερμανικο αρκετα μεγαλυτερο και βαρυτερο.

evaggelos

νομιω οτι το νομικο καθεστως δεν ειτρεπει ιδιωτικες ετερειες οπλων στην ελλαδα εξου κ δεν υπαρχει ετερεια αλλα ερασιτεχνες (κ καλα) που σχεδιαζουν κατι.

Athan

evaggelos evaggelos
Δεν ισχύει φίλε μου.
Στην Ελλάδα ισχύει το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο, όπου τίποτε δεν “απαγορεύεται” στην ελεύθερη αγορά.
Απλά τον χώρο “έπνιγε” παλαιόθεν (1983) ο αθέμιτος ανταγωνισμός από τις επιδοτούμενες και ευνοημένες από την ηγεσία, Κρατικές Εταιρείες.
Μετά ήρθαν οι “μέλισσες” της Χρεοκοπίας και πέσαμε στον βάλτο.
Αν και το τοπίο αλλάζει μετά τις πολλαπλές πρόσφατες Νομοθετικές Ρυθμίσεις, χρειάζεται χρόνος, χρήμα, μεράκι και υποστήριξη από τα Επιτελεία για να δούμε απτά αποτελέσματα.

evaggelos

μακαρι

NikolakiEfentis

Ξαφνικά από το πουθενά εμφανίζονται τυφέκια (πρόγραμμα 400 εκατ.), σκάφη (ΑΓΗΝΩΡ) για την ΔΥΚ. Ξαναρωτώ, υπάρχουν τέτοια εξοπλιστικά προγράμματα και μάλιστα πρώτης προτεραιότητας; Τα άλλα θέματα τα έχουμε λύσει; Ο φαντάρος της εννεάμηνης θητείας δεν έχει άλλο θέμα και το μόνο που του λείπει είναι το νέο τυφέκιο(…); Επειδή οι πρωτοβουλίες αυτές προφανέστατα σχετίζονται με την προσπάθεια νεκρανάστασης «τελειωμένων» ΔΕΚΟ, εμένα μου φαίνεται ότι κανένας σοβαρός σχεδιασμός για το καλό των ΕΔ δεν υπάρχει. Αν θέλουν βιώσιμη ανάπτυξη ως επακόλουθο σωστού σχεδιασμού για την προκοπή των ΕΔ, οφείλουν να κοιτάξουν αλλού! Ας καλύψουν πρώτα για παράδειγμα τα τεράστια κενά στις… Read more »

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αντιτορπιλικά 8.000 τόνων, κορβέτες 1.000 τόνων, ή [email protected]/MMSC των 4.000 τόνων για το ΠΝ; Κι όμως το δίλημμα είναι ίδιο με το F-16 vs...

 Η παρουσίαση της ελαφριάς κορβέτας ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ από την ΟΝΕΧ (ή καλύτερη, η συμφωνία για την με άδεια κατασκευή της στην Ελλάδα), και τα άρθρα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

Κύριο Άρθρο

Μετατροπή παλιών αρμάτων σε ΤΟΜΠ για τον Ελληνικό Στρατό; Ναί και...

21
Επί 20 περίπου χρόνια, η πρόταση αξιοποίησης παλιών αρμάτων για την αντικατάσταση κάποιων οχημάτων μεταφοράς πεζικού είναι στην ατζέντα των περιοδικών, ομάδων συζήτησης και...
Card image

ΠΤΗΣΗ July 2020

Αγορά 3.99 $
Card image

ΠΤΗΣΗ 2019 Ιούνιος #397

Αγορά 3.99 $
Card image

ΠΤΗΣΗ 2017 September #376

Αγορά 1.99 $

Related News

COVID-19: Η Ολλανδία δωρίζει κινητό νοσοκομείο στην Ελλάδα

Καθ' οδόν προς την Ελλάδα βρίσκεται κινητή μονάδα νοσοκομείου που η Ολλανδία δωρίζει στην χώρα μας.Σύμφωνα με σχετικό tweet στον επίσημο λογαριασμό της Πρεσβείας...

Αντιτορπιλικά 8.000 τόνων, κορβέτες 1.000 τόνων, ή [email protected]/MMSC των 4.000 τόνων για το ΠΝ; Κι όμως το δίλημμα είναι ίδιο με το F-16 vs...

 Η παρουσίαση της ελαφριάς κορβέτας ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ από την ΟΝΕΧ (ή καλύτερη, η συμφωνία για την με άδεια κατασκευή της στην Ελλάδα), και τα άρθρα...

Σκανδιναβικοί όλμοι για τον Στρατό των ΗΠΑ

Ο φινλανδικός όμιλος Patria Group μαζί με την νορβηγική Kongsberg Defence & Aerospace ανακοίνωσαν πως αναπτύσσουν ένα νέο σύστημα όλμων για λογαριασμό του αμερικανικού...

Περισσότερα τεθωρακισμένα μεταφοράς προσωπικού BTR-4 για την Ουκρανία

Η Ουκρανία συνεχίζει να παραλαμβάνει τα εγχώριας ανάπτυξης και κατασκευής τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού BTR-4Ε, καθώς σύμφωνα με ανακοίνωση του ουκρανικού υπουργείου Αμύνης στις...

Μετατροπή παλιών αρμάτων σε ΤΟΜΠ για τον Ελληνικό Στρατό; Ναί και όχι!

Επί 20 περίπου χρόνια, η πρόταση αξιοποίησης παλιών αρμάτων για την αντικατάσταση κάποιων οχημάτων μεταφοράς πεζικού είναι στην ατζέντα των περιοδικών, ομάδων συζήτησης και...
- Advertisement -