Παρουσιάσθηκε σε εκπροσώπους του Γενικού Επιτελείου Στρατού το Εθνικό Όπλο που
σχεδίασε η Σχεδιαστική Ομάδα Άορ. Η παρουσίαση έγινε ενώπιον ευάριθμης
αντιπροσωπείας ανωτάτων και ανωτέρων αξιωματικών του ΓΕΣ, που πέραν των
εγκωμιαστικών σχολίων για την όλη προσπάθεια επιδόθηκαν σε ανταλλαγή απόψεων και
ερωτήσεις προς διευκρίνιση επιμέρους στοιχείων.
Η σχεδίαση του όπλου ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019 και ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του
2020. Λόγω της πανδημίας του COVID-19, η επίσημη ενημέρωση της πολιτικής και
στρατιωτικής ηγεσίας για το πέρας της σχεδίασης, έγινε τον περασμένο Μάιο.
Το σχέδιο αφορά ένα σύγχρονο δείγμα αραβίδας με ταξινόμηση Μ21-5 διαμετρήματος 5,56
mm NATO αλλά το όπλο μπορεί να προσφερθεί και με ταξινόμηση Μ21-7 στο διαμέτρημα
7,62 mm NATO. Από πλευράς λοιπών τεχνικών χαρακτηριστικών το όπλο μπορεί να
παραχθεί σε υποεκδόσεις με διαφορετικά μήκη κάννης για την κάλυψη διαφορετικών
επιχειρησιακών απαιτήσεων.
Ενδεικτικώς, προσφέρονται οι εκδόσεις:
υποαραβίδας M21-5 CQB με κάννη μήκους 10,5 ιντσών
αραβίδας M21-5 Carbine με κάννη 14,5 ιντσών
τυπική έκδοση Μ21-5 Standard με κάννη 16 ιντσών
τυφεκίου ακροβολιστού Μ21-5 DMR με κάννη 18 ιντσών.
Η όλη “αρχιτεκτονική” του όπλου είναι ανοικτή για παρεμβάσεις από τον επιχειρησιακό
χρήστη, αναλόγως των υπηρεσιακών επιλογών και προτιμητέων λύσεων για στοιχεία όπως
επί παραδείγματι το σύστημα λειτουργίας. Το σχέδιο καλύπτει τόσο απαιτήσεις συμβατικών
μονάδων για Τακτικό Αγώνα πεζικού όσο και Ειδικών Επιχειρήσεων.
Το βασικό σχέδιο που παρουσίασε η Σχεδιαστική Ομάδα Άορ, περιλαμβάνει λύσεις όπως
συγκρότημα βάσεων – χειροφυλακτήρα τύπου M-LOK για μικρότερο βάρος και σταθερότερη
προσαρμογή παρελκομένων, βελτιωμένη εργονομία με πλήρως αμφιδέξιους μοχλούς
χειρισμού (μοχλός ασφαλείας/ βολής, αναστολέας γεμιστήρα, αναστολέας κλείστρου),
πεπλατυσμένα χείλη υποδοχής γεμιστήρα και διευρυμένο προφυλακτήρα σκανδάλης, κάννη
ελευθέρας ταλαντώσεως (Free Float), ενισχυμένη ακαμψία συνόλου για βελτιωμένη ακρίβεια
πυρός και διατήρηση ρυθμίσεων, βαμμένο κορμό σε απόχρωση για βελτιωμένη παραλλαγή,
φινίρισμα με ιδιότητες αντι-IR, πτυσσόμενο κοντάκιο και εσωτερικές παρεμβάσεις για
ενισχυμένη αξιοπιστία λειτουργίας.
Όλα τα απάρτια θα κατασκευάζονται από κράματα μετάλλων υψηλής ποιότητας και αντοχής
και πλαστικά μέρη ενισχυμένα με υαλονήματα που ανταποκρίνονται σε στρατιωτικές
προδιαγραφές, με τις ανάλογες επιφανειακές βαφές όπως φωσφάτωση, ανοδίωση,
επιχρωμίωση κ.λπ. Η κατασκευή του όπλου μπορεί να γίνει 100% στην Ελλάδα.
Η αντιπροσωπεία του ΓΕΣ ενημερώθηκε και για βήματα που μπορούν να γίνουν στο μέλλον
για την περαιτέρω εξέλιξη του όπλου, εφόσον βέβαια υπάρχει ανάλογο ενδιαφέρον.
Οι εκπρόσωποι της Σχεδιαστικής Ομάδας Άορ ανέπτυξαν την πρόταση που ως ιδιωτική
πρωτοβουλία απευθύνεται ασφαλώς στο Ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή για την παραγωγή του όπλου από τα κρατικά ΕΑΣ, εφόσον η υφιστάμενη νομοθεσία δεν επιτρέπει τέτοια
δραστηριότητα από άλλο φορέα. Η ολοκληρωμένη πρόταση αφορά πλήρη συνεργασία από
την σχεδίαση προϊόντος και την συνδρομή – συμβουλευτικό ρόλο σε όλες τις επόμενες
φάσεις που αφορούν την κατασκευή λειτουργικών πρωτοτύπων, την πιστοποίηση και την
σχεδίαση της γραμμής παραγωγής.
Η πρόταση καλύπτει και την “στρατηγική” συνεργασία σε μελλοντικά προγράμματα
ανάπτυξης πλήρους νέας σειράς φορητού οπλισμού που θα ενταχθεί στην γκάμα προϊόντων
των ΕΑΣ, από πιστόλι, μέχρι υποαραβίδες και τυφέκια ειδικών χρήσεων και προσαρμοζόμενα
βομβιδοβόλα σύγχρονης σχεδίασης, που θα σημάνουν την ουσιαστική και όχι υπό
περιορισμούς “επανεκκίνηση” των ΕΑΣ.
Κατά τους σχεδιαστές, η εθνική λύση που προσφέρει η Άορ, αποτελεί την οικονομικότερη
επιλογή τόσο για την Εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία όσο και για τον επιχειρησιακό φορέα που θα υιοθετήσει το όπλο, δηλαδή συνολικώς για το Ελληνικό Δημόσιο. Επί της ουσίας, η
Εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία αποκτά προϊόντα και πλήρη δικαιώματα παραγωγής χωρίς
κανέναν περιορισμό, με κλάσμα μόνο τους κόστους σε σχέση με ξένους οίκους, γεγονός που
συνεπάγεται πολύ μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους και ως εκ τούτου ισχυρότερη θέση στον
διεθνή ανταγωνισμό.
Μέσω της λύσης που προσφέρει η Σχεδιαστική Ομάδα Άορ, η χώρα θα εισέλθει στον κύκλο
των χωρών της Ευρώπης και του ΝΑΤΟ με ικανότητα σχεδίασης και παραγωγής φορητού
οπλισμού.
Ως προς τις Ένοπλες Δυνάμεις, η σαφώς χαμηλότερη τιμή μονάδας που μπορεί να
εξασφαλισθεί από την προμήθεια του εθνικής σχεδίασης και κατασκευής όπλου, σημαίνει ότι
με το ίδιο ύψος χρηματοδότησης μπορεί να καλυφθούν όχι μόνο οι ανάγκες προμήθειας σε
αριθμό όπλων αλλά ταυτοχρόνως να γίνει προμήθεια και ποσοτήτων πυρομαχικών ή
συνοδευτικών παρελκομένων. Ο χρήστης θα αποκτήσει οπλισμό με ανάλογες δυνατότητες
εκείνων που προσφέρουν ξένοι οίκοι ενώ πέραν τούτων, επειδή οι Έλληνες στρατιωτικοί θα
έχουν ενεργό συνεισφορά στην τελική μορφή του όπλου, ενισχύεται το κύρος των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και καλλιεργείται στα στελέχη βιομηχανική κουλτούρα στην ανάπτυξη αμυντικών προϊόντων.
Στο πέρας της ενημέρωσης, εκ των παρευρισκομένων στελεχών συνοψίσθηκε ότι το όπλο
ανταποκρίνεται στις σύγχρονες επιχειρησιακές απαιτήσεις και σχολιάσθηκε θετικά ειδικώς η
δυνατότητα ευκολίας προσαρμογής στις απαιτήσεις του χρήστη.
- Advertisement -
Παρουσίαση στο ΓΕΣ του Εθνικού Όπλου Άορ
- Advertisement -

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη δοκιμαστική πτήση του αναβαθμισμένου F16 στην...
Αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη δοκιμαστική πτήση του αναβαθμισμένου F16 στην 114ΠΜ καθώς και του διθέσιου F16 που το συνόδευε. Ευχαριστούμε θερμά τον αναγνώστη...
- Advertisement -

January #008
Αγορά 4.49- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 2019 Ιούνιος #397
Αγορά 4.49- Advertisement -

Όμορφο σχέδιο.
Λογικά είναι της σειράς Μ16/Μ4/ΑR15/HK416.
Ας ελπίσουμε να τα πάει καλά στις δοκιμές και να υιοθετηθεί από τις ένοπλες δυνάμεις.
Το HK416 διαφέρει από τα M16/AR15 έχοντας short stroke gas pinston
Το ΗΚ416 ανήκει στην οικογένεια AR15. Το short stroke gas piston ανήκει στην οικογένεια AR18.
Σου παραθέτω κείμενο που έχω ξαναγράψει σε άρθρο πάλι για το Αορ για να σου φύγει η απορία.
https://www.ptisidiastima.com/aor-greek-assault-rifle/#comment-218486
¨To ΗΚ416 όταν βγήκε το 2004 βγήκε ως ΗΚ Μ4 και ήταν η εκδοχή της ΗΚ για το Μ4. Αφού η Colt έκανε μήνυση για την ονομασία και την ομοιότητά του με το Μ4, η ΗΚ έκανε εξωδικαστικό συμβιβασμό και άλλαξε το όνομα σε ΗΚ416. Ανήκει στην οικογένεια AR-15.
https://en.wikipedia.org/wiki/M4_carbine
https://en.wikipedia.org/wiki/Heckler_%26_Koch_HK416
Όσον αφορά το μηχανισμό short-stroke gas piston είναι παράγωγο του μηχανισμού του AR-18, που σχεδίασε ο Arthur Miller το 1963 στην ArmaLite και εξασφάλισε την πατέντα το 1969.
https://en.wikipedia.org/wiki/ArmaLite_AR-18
Ευχαριστω που επιβεβαιωσες αυτο που εγραψα.
Μπορεις τουλαχιστον να μας πεις τι λειτουργια εχει το ΑΟΡ
Δε βλέπω να το γράφει στο άρθρο. Το ξέρεις εσύ;
Έλα ντε. Το άρθρο, όπου και αν το είδα, δεν αναφέρει την λειτουργία του. Δηλαδή το βασικό του χαρακτηριστικό. Ακόμη και το ADCOR έχει νέο τροποποιημένο short stroke gas piston. Δεν είναι κακό να μας πουν. Πάντως δεν μπορώ να δω καθαρά μοχλό οπλίσης εκτός τον ίδιο που εχ2ι το m16 στο πίσω μέρος. Γενικά νομίζω ότι είναι μια απλοποιημένη εκδοχή m16 με σύγχρονα παρελκόμενα. Δεν είναι αρνητικό αυτό και μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλή τιμη
Χωρίς σχόλια, μέχρι να το δούμε στην πράξη και όχι μόνο στην θεωρία !
Ένα όπλο της σειράς AR15.
Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε ξανά τον τροχό.
Την διαφορά σε αυτά τα σχέδια την κάνει η προσοχή στη λεπτομέρεια η εργονομία και η ποιότητα των υλικών.
Αν το σχέδιο έχει την αποδοχή του κράτους και βελτιωθεί μέσα από τις παρατηρήσεις του τελικού χρήστη, δεν υπάρχει λόγος να μην είναι ένα καλό όπλο.
Συμφωνώ. Ένα πολυδοκιμασμένο σχέδιο το AR15. Το πιο επιτυχημένο στο Δυτικό οπλοστάσιο. Eugene Stoner (AR15) και Mikhail Kalashnikov (AK) οι δύο οπλουργοί που κυριάχησαν σε Δύση και Ανατολή τα τελευταία 60 χρόνια.
Εμφανισιακά είναι πολύ όμορφο. Δεν έχει να ζηλέψει κάτι από αυτά των ξένων οίκων. Ας δούμε και τις δοκιμές για να δούμε και τα αποτελέσματα. Πολύ καλή προσπάθεια και οι τέσσερις εκδοχές που παρουσιάζει καλύπτουν πιστεύω σχεδόν όλες τις ανάγκες του ΕΣ.
Αυτό με το νόμο περί απαγόρευσης ¨Οι εκπρόσωποι της Σχεδιαστικής Ομάδας Άορ ανέπτυξαν την πρόταση που ως ιδιωτική πρωτοβουλία απευθύνεται ασφαλώς στο Ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή για την παραγωγή του όπλου από τα κρατικά ΕΑΣ, εφόσον η υφιστάμενη νομοθεσία δεν επιτρέπει τέτοια δραστηριότητα από άλλο φορέα.¨ νομίζω ότι πρέπει να το διορθώσουν και να δώσουν τη δυνατότητα και σε άλλους ιδιώτες να αναπτύξουν παρόμοια projects. Υποτίθεται ότι έχουμε ελεύθερη οικονομία και δεν πρέπει να υπάρχουν τέτοιου είδους περιορισμοί. Ας το δει ο αρμόδιος Υπουργός, νομίζω στον κ. Γεωργιάδη υπάγεται και ας το τροποποιήσει. Τον βλέπω θετικό σε τέτοιου είδους παρεμβάσεις.
Αξιέπαινη προσπάθεια. Υπάρχει πρωτότυπο ή μόνο σχεδια;
μονο η ΕΑΣ επιτρέπεται από το νόμο να φτιάξει
Μακάρι, μακάρι, μακάρι.
Τιμη ανα μοναδα……….???????
Σοβαρά?
Για να δούμε…
Όπως το έχω ξαναγράψει, είναι ένας δρόμος στρωμένος με νάρκες.
Σαν σχεδίαση φαίνεται καλό από την άποψη ότι ακολουθήθηκαν δοκιμασμένες λύσεις.
Για να δούμε…
ποια ειναι η Σχεδιαστική Ομάδα Άορ;
Πολύ ενδιαφέρον.
Αλλά ακόμα και αξιόλογα να είναι, θα πάει άπατο άπαξ και έχει προαποφασιστεί ότι το νέο «Εθνικό» Τυφέκιο θα είναι το Tavor, κόστους προμήθειας 100.000.000€.
Ποιος το εχει αποφασισει? Με τι κριτηρια? Εχει γραφτει πως το Tavor απετυχε σε στανταρ τεστ, οπως πτωση απο 1μιση μετρο υψος, καθως εκπυρσοκροτησε.
Θα ξαναρχισουμε παλι τα ιδια σε αυτη τη χωρα, παλι οι πολικαντηδες θα αρχισουν να κανουν “διπλωματια των εξοπλισμων” νομιζοντας πως θα αγορασουν προστασια απο τριτες χωρες, αγοραζοντας οπλικα συστηματα? Να σταματησουν οι πολιτικοι να ανακατευονται στα εξοπλιστικα ζητηματα.
«Θα ξαναρχισουμε παλι τα ιδια σε αυτη τη χωρα, παλι οι πολικαντηδες θα αρχισουν να κανουν “διπλωματια των εξοπλισμων” νομιζοντας πως θα αγορασουν προστασια απο τριτες χωρες, αγοραζοντας οπλικα συστηματα? Να σταματησουν οι πολιτικοι να ανακατευονται στα εξοπλιστικα ζητηματα.»
Δεν γίνεται να ξαναρχίσει κάτι που δεν έχει σταματήσει. Οι πολιτικοί είναι ίδιοι και δεν αλλάζουν.
Τα 20.000.000€πουπήραν τα ΜΜΕ δείχνουν ξεκάθαρα τα πράγματα.
Η δουλειά πάει να γίνει όπως έγινε στην Κύπρο με τα SCAR και τα TAVOR.
https://www.ptisidiastima.com/tavor-7-x95-candidates-for-hellenic-army-assault-rifle/
https://www.armyvoice.gr/2020/06/%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%84%CF%85%CF%86%CE%AD%CE%BA%CE%B9%CE%BF-%CE%B9%CF%83%CF%81%CE%B1%CE%B7%CE%BB%CE%B9%CE%BD%CF%8C-tavor/
Οριστε το αρθρο.
“Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες, στη δοκιμασία κατά την οποία τα υποψήφια τυφέκια πετάγονται από ύψος 1,5 μέτρου, ασφαλισμένα, ώστε να διασφαλιστεί ότι σε περίπτωση που συμβεί για οποιονδήποτε λόγο σε κάποιο θέατρο επιχειρήσεων δεν θα θρηνήσουμε απώλειες από φίλια πυρά, το τυφέκιο Tavor εκπυρσοκρότησε, αποτυγχάνοντας.”
https://www.defence-point.gr/news/den-toys-evgale-quot-asproprosopoys-quot-to-israilino-tyfekio-tavor-stis-dokimes
Από μια άποψη δεν έχεις κι άδικο. Αν στα πλαίσια της Ελληνο-Ισραηλινής Αμυντικής Συμφωνίας παραχωρηθεί τεχνογνωσία κραμάτων τυφεκίων – με το αζημίωτο πάντα – τότε η Ελληνική σχεδίαση θα εμπεριέχει και το Tavor με τον τρόπο της. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα συμτομευθεί και το χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης.
Τεχνολογια κραμματων? Αφου τα ΕΑΣ κατασκευαζουν G-3 εδω και 40 χρονια, ξερουμε τι κραμματα χρειαζονται για τυφεκιο.
Πηγαίνοντας σε μια πιό ελαφριά σχεδίαση ( 5,56 χιλ. – λεπτότερη κάνη ) και λαμβανομένου υπ’ όψη οτι το τουφέκι θα αδειάζει 30-σφαιρους γεμιστήρες αντί των 20-σφαιρων, οι απαιτήσεις είναι διαφορετικές. Εννοείται οτι η τεχνολογία δεν έχει μείνει στα G-3 του 1960. Όσον αφορά την αιτίαση του σκεπτόμενου πολίτη για την εκπυρσοκρότηση του Tavor μετά από πτώση από ενάμισυ μέτρο, αυτό το “ελαττωμα” είναι διορθώσιμο και μπορεί ήδη να έχει διορθωθεί με μια καλύτερη ασφάλεια.
Το παράδοξο έως ύποπτο είναι ότι θέλουν να σπρώξουν το tavor ενώ ήδη προσφέρουν το νεώτερο carmel
Ότι πληρώνει κανείς παίρνει. Τί κονδύλι μπορούμε να διαθέσουμε ; Και πόσο στοιχίζει το Carmel συγκριτικά με το Tavor ; Αν πάντως μας διαθέσουν τεχνογνωσία για την ανάπτυξη του ΑΟΡ τότε θα μας στοιχίσει φθηνότερα η μονάδα. ( η φωνητική ομοιότητα πάντως λέει πολλά: ΑΟΡ, Ταβόρ ! ).
Αρκετά καλό ακούγεται. Να δούμε και τις δοκιμές.
Καλημέρα,
Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί τοποθετήθηκε τόσο μικρή ράγα Picatinny στο κάτω μέρος του χειροφυλακτήρα.
Μία μεγαλύτερη θα έδινε τη δυνατότητα ταυτόχρονης ανάρτησης δίποδου και λαβής, βομβιδοβόλου ή άλλων παρελκομένων.
Καλησπέρα.
Σύμφωνα με την περιγραφή/φωτογραφία ο χειροφυλακτήρας έχει M-LOK στις θέσεις 3/6/9 οπότε μπορεί να δεχθεί παρελκόμενα με σύνδεση Μ-LOK που είναι η πιο σύγχρονη μέθοδος σύνδεσης παρελκόμενων αυτή τη στιγμή.
Που σημαίνει ότι παίρνει όλα αυτά που αναφέρεις.
Μπααα! Έχουμε λεφτά για πέταμα τώρα, για μια ομάδα που παρουσίασε ένα σχέδιο στο facebook (βλέπε Als). Θα βγει και ο “Ράμπο” των σχολιαστών και θα μας επιπλήξει. Αγορά από το ράφι σούπερ μάρκετ εξωτερικού καλύτερα.
γιατι οπως ξέρουν ολοι, ξεκινωντας απο ενα σχέδιο φτιάχνεις το ιδιο εύκολα μια φρεγάτα σύγχρονη με ενα τουφέκιο που βασίζεται σε δοκιμασμένες λυσεις 10ετιων…..
Ναι γιατί δεν έχεις επιστημονικό προσωπικό ή μηχανολόγους. Τα υποβρύχια πως τα κατασκεύασαν; Δεν έχεις εταιρείες οι οποίες διακρίνονται διεθνώς σε υψηλής τεχνολογίας προιόντα; Η σχολή ναυπηγών του ΕΜΠ έχει καθηγητές παγκοσμίου κύρους. Δεν υπάρχουν στελέχη στο ΠΝ με σπουδές ώστε να τρέξουν το πρότζεκτ; Σε πόσα οπλικά συστήματα έχουμε συμμετοχή μέσο Ελληνικών εταιρειών; Θα έπρεπε η Ελληνική κυβέρνηση όπως εμπιστεύτηκε για τον κορονοιό επιστήμονες εγνωσμένης αξίας και όχι κομματάρχες, να συστήσει μια ομάδα 15, 20,50, δεν ξέρω πόσους οι οποίοι σε δύο χρόνια, με συγκεκριμένο ποσό θα έχουμε ένα σκάφος για δοκιμές-αξιολόγηση-παρατηρήσεις από το ΠΝ. Ευκαιρία θα ήταν τώρα με την αγορά όπως φαίνεται των φρεγατών [email protected] να ζητήσουμε συνεργασία με Γαλλικές εταιρείες και ας ναυπηγηθούν οι [email protected] στην Γαλλία. Όπως επίταξε τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά για να ολοκληρωθούν τα υποβρύχια, και το πήρε πάνω του ο πρώην ΑΓΕΕΘΑ Αποστολάκης το ίδιο θα γίνει και τώρα και θα έχει τον πλήρη έλεγχο το ΠΝ.
“Οι εκπρόσωποι της Σχεδιαστικής Ομάδας Άορ ανέπτυξαν την πρόταση που ως ιδιωτική πρωτοβουλία απευθύνεται ασφαλώς στο Ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή για την παραγωγή του όπλου από τα κρατικά ΕΑΣ, εφόσον η υφιστάμενη νομοθεσία δεν επιτρέπει τέτοια δραστηριότητα από άλλο φορέα.”
Επί του ανωτέρω(…):
1. Κύριοι της Κυβέρνησης, μ’ αυτό είστε ΟΚ(…….); Έτσι θα πάμε μπροστά, σωστά(…..); Κεντροδεξιά Κυβέρνηση το 2020, το δέχεται αυτό; Ποιος έχει την ευθύνη να αλλάξει το νόμο;
2. Κε Υπουργέ, τώρα που οι σκληρά εργαζόμενοι θα αναλάβουν επάξια βεβαίως βεβαίως την παραγωγή του ΑΟΡ μην ξεχάσετε και τα BONUS που υποσχεθήκατε να δείτε……
Mε την ευκαιρία του άρθρου, θα επαναλάβω το σχόλιο μου για σχετικό άρθρο πριν κάποιες εβδομάδες και προσθέτω κι άλλα:
Νέο τυφέκιο… Μάλιστα…
Άρα, ο ΕΣ των τόσων ελλείψεων, θεωρεί προτεραιότητα να αποκτήσει νέο τυφέκιο, πριν ο US Army επιλέξει το νέο διαμέτρημα του (που θα ακολουθήσουν κι οι υπόλοιποι) για φαντάρους οι οποίοι:
-Περνούν μια εννεάμηνη θητεία της πλάκας
-Φέρουν κράνη του Β’ΠΠ
-Φέρουν εξαρτύσεις απαράδεκτες
-ΔΕΝ έχουν αλεξίσφαιρα
Τί να πω ρε παιδιά;
Δηλαδή τα υπόλοιπα τα έχουμε λύσει;
1. Θερμικά σκοπευτικά; Κανονικά ο εξοπλισμός του συνόλου των ομαδικών όπλων με σύγχρονα σκοπευτικά καθώς επίσης και μέρους των υφιστάμενων τυφεκίων θα έπρεπε να ήταν η πρώτη προτεραιότητα.
2. Ασύρματοι για ΟΛΟ τον ΕΣ; Στα αλήθεια είμαστε ΟΚ, δεν έχουμε ανάγκες;
3. Ειδικά όπλα, πολυβόλα μικρού βάρους (FN Minimi 7,62), εξοπλισμός για Πεζοναύτες, Ζ ΜΑΚ, Καταδρομείς κλπ είμαστε κομπλέ;
4. Αναβάθμιση των Carl Gustav δεν μας ενδιαφέρει;
5. Αντικατάσταση των STRIM;
6. Αναπλήρωση των ληγμένων Stinger;
7. Κανένα UAV;
8. Κανένα υπόστεγο, έστω λυόμενο για να στεγάζονται τα Apache & NH-90;
Δεν ξέρω, ειλικρινά τέτοιες κινήσεις βιάζουν την λογική…
Eίναι απολύτως προφανές ότι λύσεις για τα ανωτέρω μπορούν να δώσουν Ελληνικές εταιρείες. Ενδεικτικά, η ELMON παράγει ήδη αλεξίσφαιρα και σίγουρα και κράνη μπορούν να παραχθούν στην Ελλάδα.
ΑΛΛΑ, το θέμα είναι να επιδοτηθούν οι ΔΕΚΟ για μια ακόμη φορά σε βάρος των Ελλήνων πολιτών και των ΕΔ!!!
Ακριβως. Μονο που δεν ειναι η ΕΑΣ το προβλημα εδω, καθως εχει ηδη τον απαραιτητο εξοπλισμο για ενα τετοιο εγχειρημα.
Εδω βλεπουμε ιδιωτικες προτασεις απο την ΟΝΕΧ για πυραυλακατο 800 τονων κοστους 300 με 350 εκατομμυριων ευρω, οσο δηλαδη κοστιζει μια πληρως εξοπλισμενη φρεγατα (π.χ. Gowind / Iver Huitfeld / Type 31) 4-5 χιλιαδων τονων, δηλαδη με πολλαπλασιο εκτοπισμα.
Και μερικοι σχολιαστες το βλεπουν και ως κατι θετικο απο πανω, λες και η Ελλαδα ειναι Σαουδικη Αραβια και εχει χρημα για σπαταλη !!!
Μονο εαν γινουν διαγωνισμοι θα μπορεσουμε να δουμε τις οικονομοτεχνικες προσφορες και τις τιμες.
Από τη λίστα που έχεις, αν αλλάξεις το τυφέκιο με κάποιο άλλο, πάλι σου μένει κενό. Πάντα θα υπάρχουν ανάγκες.
Καλά τα ψέματα και το χρειαζόμαστε και έρχεται σε μια στιγμή που θα βοηθήσει την εταιρεία και πολλούς εργαζόμενους
Καλορίζικο! Δηλαδή να πάει καλά και στις δοκιμές. Και μιλάμε για εξαντλητικές δοκιμές. Ο Ε.Σ. δεν επιτρεπεται να πάρει “γουρούνι στο σακί”.
Συμφωνω 100%.
Φανταζομαι θα εμαθες πως το Ισραηλινο Tavor που καποιοι ηθελαν να το βαφτισουν “εθνικο” τυφεκιο της Ελλαδας, απετυχε στο τεστ πτωσης απο 1μιση μετρο υψος..
από 1,4 όμως?
Χαιρομαι που ακολουθηθηκε η πεπατημενη και οχι καποιο εξωτικο και παραξενο σχεδιο.
Το AR-15 ειναι πολυ καλη επιλογη.
Εμένα προσωπικά δεν με ενδιαφέρει αν θα είναι Ελληνικό ή Γερμανικό ή Αμερικάνικο. Με ενδιαφέρει μόνο ένα πράγμα και αυτό είναι η αξιοπιστία του όπλου. Ας το συναρμολογήσουν και αν περάσει ΟΛΑ τα τεστ αξιοπιστίας τότε να βγει στη παραγωγή. Αν δε τα καταφέρει, τότε ας μη βγει ποτέ. Από την αξιοπιστία του όπλου διακυβεύονται ανθρώπινες ζωές και αυτό είναι αδιαπραγμάτευτο. Μακάρι να τα καταφέρει.
https://www.proelasi.com/aor-epitelous-to-ethniko-mas-tyfekio-apo-tous-ellines-gia-tous-ellines/
Και ποίος θα έχει την ευθύνη για την εξέλιξη του όπλου ? Ποιο είναι το κόστος εξέλιξης ? Ποιος θα πληρώσει αυτό το κόστος εξέλιξης ? Ποιος θα αναλάβει την εγγύηση καλής λειτουργίας ? Αν τα κάνει αυτά η ΕΑΣ τι τους θέλουμε τους συμβουλάτορες ? Δεν μπορεί η ΕΑΣ να κάνει μοναχή της ένα σχέδιο που να βασίζεται στο AR15 ? Για ποιον ακριβώς λόγω να δώσουμε χρήματα σε αυτήν την σχεδιαστική ομάδα ? Ο ένας με εθνικό πλοίο , άλλος με εθνικό τουφέκιο , δεν καθόμαστε και εμείς εδώ να σχεδιάσουμε το εθνικό αεροσκάφος και να το παίζουμε συμβουλάτορες μπας και γλύψουμε κανένα κόκκαλο ? Το έχω πει. Συμβόλαια μόνο σε εταιρίες που έχουν φτιάξει λειτουργικά πρότυπα , έχουν την οικονομική επιφάνεια να παρέχουν εγγύηση παράδοσης και εγγυήσεις καλής λειτουργίας. Οτιδήποτε άλλο είναι πρώτου μεγέθους σκάνδαλο.
Ποιο κοστος εξελιξης; το AR-15 ειναι, το βλεπουμε ολοι. Αυτη την στιγμη μπορεις να μπεις σε οποιοδηποτε καταστημα οπλων στις ΗΠΑ και να το αγορασεις απο το ραφι. Επειδη εμεις ειμαστε ματαιοδοξοι και του δωσαμε αρχαιοελληνικο ονομα θα ξεγελασουμε κανεναν;
Ενα ταξιδακι στις ΗΠΑ να δεις τι εργαλειομηχανες χρειαζεσαι, τις παραγγελνεις και εφυγες.
Κοστος στις ΗΠΑ γυρω στα $700 το κομματι. Για εμας που ξεκιναμε απο το μηδεν φανταζομαι γυρω στα $2000 για τα πρωτα 50.0000 και μετα θα αρχισει να πεφτει.
Έχεις ακούσει εσύ ποτέ δημόσιο φορέα να σχεδιάσει και να αναπτύξει κάποιο ή οποιοδήποτε προϊόν ?
Το μόνο που ξέρει να παράγει πολύ καλά είναι τεμπέληδες και ελλείμματα.
H ΕΛΒΟ για παράδειγμα, μέχρι τη δεκαετια του ’90 ήταν κερδοφόρα (όπως κάποτε η ΔΕΗ, ο ΟΤΕ κτλ) και είχε αναπτύξει μια παγίδα αιθάλης, της οποίας τα δικαιώματα είχε πουλήσει σε ξένη εταιρία στην Ασία αν θυμάμαι καλά. Τα ΕΑΣ επίσης είχαν αναπτύξει πυρομαχικά των 40mm με προγραμματιζόμενο πυροσωλήνα.
Αν είσαι το μόνο εστιατόριο και έχεις κέρδος δεν λέει και πολλά. Αν μπαίνεις μέσα όμως λέει!
Δεν είναι ακριβώς έτσι. Η ΕΛΒΟ είχε κέρδη όταν έπαιρνε καμιά παραγγελία από το δημόσιο, όταν όμως τελείωνε άρχιζε να μπαίνει μέσα. Τη δεκαετία του 80 επίσης βρέθηκε σε δύσκολη θέση και έκανε απολύσεις. Ουσιαστικά κρατικοδίαιτο μαγαζί συναρμολόγησης ξένων οχημάτων του δημοσίου και οργανισμών ήταν, με πλήρη ανυπαρξία στον πολιτικό τομέα. Με τέτοια πορεία το μέλλον της ήταν προδιαγεγραμμένο
κάποτε ειχαμε και το πρόγραμμα Πήγασος….
Το πραγματικό ερώτημα σε σχέση με το τυφέκιο είναι γιατί τα ΕΑΣ δεν σχεδίασαν ένα τυφέκιο, έστω και ως εξέλιξη του AR-15, τόσα χρόνια;
Εχουμε τρελαθεί στα προϊόντα από τα ΕΑΣ τα τελευταία χρόνια 😛
Αν βασίζεται στο υπάρχον σχεδιο των m4/ar15 τι ακριβως εχει σχεδιασει η ομαδα? Τι διαφορες εχει και γιατι το λεμε εθνικο? Αν ειναι όντως μια ξεχωριστή σχεδιαση τοτε μακαρι να τα παει καλα στις δοκιμες και να μπει σε παραγωγη.
Εχουν παρει το βασικο σχεδιο τωρα που εχουν ληξει οι πατεντες και εχουν κανει εκτενεις βελτιωσεις. Το ιδιο εκανε η ΗΚ με το ΗΚ416, η Ελληνο-Αμερικανικη εταιρια Adcor Adcore A-556, οι Κινεζοι με το νεο τυφεκιο HR31, οι Τουρκοι με το ΜΡΤ-55 και ΜΡΤ-76.
Επομενως προκειται για καλη λυση καθως ειναι γνωστο το οπλο, τα μειονεκτηματα και τα πλεονεκτηματα του.
Προφανως προκειται για σχεδιο παραγωγο του Αμερικανικου Μ-4, Μ16, ΑR15.
Αυτο που δεν βλεπω στο αρθρο ειναι την περιγραφη του μηχανισμου λειτουργιας, εαν δηλαδη διατηρει το μηχανισμο αεριων του Μ-16, Μ-4, η εχει μηχανισμο με πιστονι οπως το ΗΚ-416 ?
Σε καθε περιπτωση πρεπει να γινουν τεστ στα πρωτοτυπα πριν γινουν αποδεκτα.
Αρκετά καλό, πρέπει να μπει κάθετη λαβή για μεγαλύτερη σταθερότητα μπροστά από την σκανδάλη.
Αυτό είναι παρελκόμενα. Γι αυτό υπάρχουν οι ράγες. Μην χαθούμε σε τέτοια.
Κάποιες παρατηρήσεις που βρήκα από έναν χρήστη στο Twitter (https://twitter.com/EvstPalaiologos/status/1280374983689220101)

Τις παραθέτω για ενίσχυση της συζήτησης.
Ο Ευσταθιος Παλαιολογος δεν ειναι “καποιος” χρηστης, αλλα καποιος που εχει αρθρογραφησει στην Πτηση.
https://www.ptisidiastima.com/g3-upgrades/
https://www.ptisidiastima.com/rifle-bipod/
Απο αρθρογράφους στην ΠΤΗΣΗ, μόνο κάτι Προελασίτες ξέρω.
Τον συγκεκριμένο δεν τον ξέρω, τώρα τον έμαθα.
Και σε λίγους μήνες μάλλον θα τον έχω ξεχάσει, με τόσα λίγα άρθρα που έχει γράψει.
Ωραία θα ήταν να γράψει περισσότερα άρθρα για τυφέκια, τώρα που έχει ανοίξει ζήτημα για προμήθεια νέου τυφεκίου στον ΕΣ (η οποία αν υλοποιηθεί και με τους ρυθμούς που γίνονται τα πράγματα στην Ελλάδα αλλά και με τους ρυθμούς που αλλάζουν, σημαίνει ότι αυτό το όπλο μπορεί να το έχουμε και μέχρι το 2100).
Και σε συνδυασμό με το ότι οι Αμερικανοί ετοιμάζονται να κάνουν την μετάβαση στα 6,5-6,8mm στα επόμενα χρόνια, θα είναι μεγάλο έγκλημα.
https://www.military.com/daily-news/2020/05/14/armys-next-generation-squad-weapon-big-hit-socom.html
“The Army is in the final phase of evaluating NGSW prototypes from General Dynamics Ordnance and Tactical Systems Inc., Textron Systems and Sig Sauer Inc. to replace the 5.56mm M4A1 carbine and the M249 squad automatic weapon in infantry and other close-combat units.”
Πολύ σωστές παρατηρήσεις κ.
Roger. Απλά στο 5 να προσθέσω οτι μπορείς να γαντζώσεις τον αορτήρα κατευθείαν σε κάποια από τις τρύπες του M-LOK
Καλησπέρα σε όλους. Βλέποντας την εικόνα του όπλου και κάποιες λεπτομέρειές του εκτιμώ ότι η σχεδιαστική ομάδα υιοθετεί το A-556 Elite της αμερικανικής ADCOR Defense με κάποιες πρόσθετες βελτιώσεις που ίσως το απλοποιούν περισσότερο προκειμένου να καταστεί αξιόπιστο στο μέσο Έλληνα στρατιώτη, που δυστυχώς δεν απολαμβάνει ποσότητας αλλά και ποιότητας στην εκπαίδευσή του. Συνεπώς, αν δεν κάνω λάθος, το όπλο είναι, κατ΄ουσίαν, σχεδόν έτοιμο.
Σας επισυνάπτω δε και ένα εξαιρετικό άρθρο το οποίο είχε αναδημοσιευτεί εδώ το 2018, με πολλά και καλά σχόλια για το σχέδιο και την αξιοπιστία του σχεδίου.
https://www.ptisidiastima.com/adcor-%ce%b1-556-elite-review/
https://www.defence-point.gr/news/mia-kritiki-tou-exeretikou-a-556-elite-kani-i-ochi-gia-tin-ellada-vid
Και για να κάνω λίγο χιούμορ….μοιάζει σαν η σχεδιαστική ομάδα να πήρε το όνομα ADCOR Defence να προσάρμοσε την ονομασία του όπλου επί τω Ελληνικότερω, αφαιρώντας τα γράμματα D και C …… AOR .
Όπως και να έχει πάντως δείχνει μία πολύ καλή επιλογή, σχεδόν έτοιμη για παραγωγή στα ΕΑΣ.Εκτιμώ δε ότι είναι πολύ σημαντικό για τα στελέχη των Ε.Δ., να προχωρήσει επιτέλους μία ανάλογη διαδικασία προκειμένου να αποκτηθεί και βιομηχανική κουλτούρα για την ανάπτυξη ποικιλίας εκδόσεων του όπλου.
Και εγώ αυτό βλεπω
Όχι. Το ADCOR είναι σχέδιο gas piston, το Αορ φαίνεται να είναι πιο παραδοσιακό direct impingement. Όχι πως δεν έχουν σχέση μεταξύ τους, αφού αμφότερα είναι έκδοχα AR-15, αλλά δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια απευθείας σχέση.
Αν ισχυει εχουμε ζητημα αφου η αρχικη προτεινομενη τιμη του ηταν γυρω στα 1500 με 2000 ευρω το τεμαχιο .
Αγαπητοί φίλοι, εγω δεν ειμαι ειδικός επι των χαρακτηριστικων του οπλου, ουτε ξερω καν αν θα γινει ποτε πραγματικοτητα, αλλα εχω ενα μικρο θεματακι με το λογοτυπο που το βρισκω πολυ προχειρο. Εκατσα λιγο στον υπολογιστη και εκανα κατι που νομιζω ειναι καλυτερο.
https://imgur.com/MAvMLsw
Για οσους ενδιαφερονται, εχω κανει και μια εγχρωμη εκδοση με κατι μικροαλλαγες
https://imgur.com/KqBgs6g
Δεν χρειαζεται αδεια απο την Κολτ?
Εχουν ληξει οι πατεντες πλεον, οποιος θελει μπορει να κανει αντιγραφη ελευθερα.
Τα δικαιώματα του σχεδίου του Μ4 τα έχει ο αμερικάνικος στρατός από την 1η Ιουλίου του 2009.
¨On 1 July 2009, the U.S. Army took complete ownership of the M4 design. This allowed companies other than Colt to compete with their own M4 designs.¨
https://en.wikipedia.org/wiki/M4_carbine
Οι υπόλοιπες πατέντες έχουν λήξει.
Όχι πια. Η πατέντα έχει λήξει, για αυτό φτιάχνονται αντίγραφα παντού στον κόσμο.
Μακάρι να γίνει μια σοβαρή προσπάθεια με τα αντίστοιχα αποτελέσματα!
Ένα πολύ σημαντικό σημείο είναι αυτό το ( κατασκευή 100% στην Ελλάδα)
Αναρωτιέμαι θα γίνει κατασκευή τον κομμάτιων από συνθετικά υλικά όπως π.χ κοντάκιο, πιστολοειδη λαβή κτλ.
Κάτι εξίσου σημαντικό..Τα παρελκόμενα!!
Είναι τόσο δύσκολο πια να παραχθούν σκοπευτικάred dot, διόπτρες,δίποδα λαβές κ.α
Αυτό είναι πραγματικά προστιθέμενη αξία και ανάπτυξη ολοκληρωμένων και παρελκόμενων προϊόντων από παραπάνω από έναν μόνο κατασκευαστή!
Υπαρχει γνωστη Ελληνικη εταιρια που κατασκευαζει διοπτρες νυχτος, σκοπευτικα και θερμικες καμερες στην Ελλαδα, και μαλιστα κανει και εξαγωγες … ακομη και στους Αμερικανους πεζοναυτες. Ειναι η η Theon sensors.
https://www.theon.com/damon
https://www.theon.com/artemis
Αγαπητέ μου δεν με διάβασες με προσοχή!
Οι δύο εταιρείες οπτικών Miltech καιTheon έχουν μόνο θερμικά και νυχτερινής όρασης προϊόντα.
Μετά την τότε Econ optics δεν γνωρίζω να παράγονται διόπτρες μεγένθυσης στη χώρα μας.
Πόσο μάλλον σκοπευτικά red dot κτλ.
Γιατί τα θερμικά είναι ευκολότερα από τα οπτικά κτλπ? Μήπως αυτές οι εταιρείες δεν ασχολήθηκαν μέχρι τώρα γιατί δεν είχαν κάποια σημαντική παραγγελία? Μου ακούγεται δύσκολο να μην μπορούν
Ουσιαστικα προκειται για παραπλησιο σχεδιο σε σχεση με αυτο που ειχε δημοσιευσει ενας εκ των σχεδιαστων, ο Σαββας Βλασης στο σαιτ του.
Ειναι ενδιαφερον το σχολιο του Βλαση πως το κοστος των πρωτων υλων για το Μ-16 κοστιζει μολις 100 δολαρια, ενω το κοστος δημιουργιας γραμμης παραγωγης θα ειναι μολις 2-3 εκατομμυρια ευρω.
https://doureios.com/pos-tha-kataskevasoume-ena-ethniko-tyfekio-mehri-to-2021/?fbclid=IwAR203CQV25Jc6TLv-sKfYK_X9vJei6WmWQvlUmV4xBccVjzJTfKuECJegs0
Έλα ντε. Το άρθρο, όπου και αν το είδα, δεν αναφέρει την λειτουργία του. Δηλαδή το βασικό του χαρακτηριστικό. Ακόμη και το ADCOR έχει νέο τροποποιημένο short stroke gas piston.
Από τα μέρη που φαίνονται στα σχέδια, είναι direct impingement.
(που δεν είναι απαραίτητα υποδεέστερο του gas piston)
Χρησιμοποιεί τον όρο free float. Το ίδιο λέει και η adcor
Aυτο αφορα την εδραση της κανης οχι τον τροπο λειτουργιας του κλειστρου.
Μακάρι όλα να πάνε καλά και να υιοθετήσουμε. Οκ, ίσως να μην είναι η νούμερο ένα προτεραιότητα μας, αλλά ίσως βοηθήσει να αναστήσουμε την Ελληνική βιομηχανία και να ανεβάσει το ηθικό και την αυτοπεποίθηση τον ΕΔ. Τώρα κάποια θετικά σχόλια που έχω να κάνω πάνω στον σχεδιασμό, πέρα από αυτά που ανέφεραν στο άρθρο. Αυτά είναι:
Κατά τα άλλα έχει τα κλασικά ανώτερα χαρακτηριστικά μίας AR πλατφόρμας (ελαφρύ, εργονομικό, εύχρηστο, εύστοχο κτλ). Είναι και μία καλή ευκαιρία/δικαιολογία να βελτιωθεί το σκοπευτικό επίπεδο του πεζικού, άρα και η αποτελεσματικότητα/φονικότητα του.
Τουλάχιστον θεωρητικά
Greeks 3rd 3D
1st Mecadon cruise missile… It was just a dream No technological know-how No money
2nd A100 corvette frigate …. same as above
3rd National rifle.. trying to imitate Turkey light year behind though.. lets see what excuse will pop up to end this project. To me it is just to show we are doing something. After certain time you will hear nothing.
@ Tarkan1 something like that? https://www.ptisidiastima.com/wattozz-never-presented/
Όλα καλά μέχρι εδώ. Μας είχαν προϊδεάσει για την “έμπνευση” του όπλου. Σημαίνει πολλά η θετική αποδοχή του όπλου από τα στελέχη. Άντε να δούμε …. αν θα γίνει κανένα επόμενο βήμα. Σίγουρα ενδιαφέρον το μακέτο αλλά ….. έλεος με αυτή την αρχαϊζουσα ….. χωρίς παρεξήγηση πάντα.
In 6 months one thing can be achieved is the COPY-PASTE.
If we say we done it in 6 months You all would laugh. But now you all play deaf blind. How funny ignorant greeks.
Where is working parts.
How many research have been done.
How many patent applied for
..
https://youtu.be/53yFNGcVSak
Ooops….. see said genocide….
Επειδή ορισμενοι θεωρουν οτι το τυφεκιο ειναι απλα μια σχεδιαση στο photoshop, ειναι σημαντικο να διαβασουν τι εγραψε ο επικεφαλης της ομαδας αορ, Σαββας Βλάσσης στο twitter:
Μπραβο και συγχαρητηρια ..Απο παρουσιασεις αλλο τιποτα και ασκησεις επι χαρτου..
Θα γινει καποια προμηθεια εστω και μικρου αρθμου πιλοτικα?
Ενδιαφερεται το ΓΕΣ;
Η η ολη υποθεση ειναι υποδειγματος ALS η Aris IV;
Η απεικόνιση στα δικά μου μάτια είναι κάτι μεταξύ AR15 και M4 carbine.
Οι δοκιμασίες του ΝΑΤΟ για την αντοχή των όπλων σημαίνουν ότι το αποδέχεσαι όταν τις περάσει επιτυχώς. Αυτό τουλάχιστον θέλω να φαντάζομαι εγώ και θέλω να πιστεύω και πολλοί άλλοι.
Πρόσφατα δημοσιεύτηκε ένα άρθρο με τις δοκιμασίες αυτές και αφορούσε το CZ Bren 2 BR και στα 2 διαμετρήματα (5,56mm – 7,62mm):
http://www.hellenicdefence.gr/dokimes-tyfekioy-vren-2-diametrimatos-5-56-kai-7-62/?fbclid=IwAR3l0CE4y9CiDGbzPMuptok0sMIbzQBkXScD0bP63B1FCX5JS8V4Vz5urVo
με το όπλο να περνάει επιτυχώς όλες τις δοκιμασίες.
Πάμε τώρα στο ΑΟΡ.
Εάν έχει τις αντοχές του AR15 είμαστε εντάξει.
https://www.youtube.com/watch?v=YAneTFiz5WU
Όσον αφορά τα διαμετρήματα καλό θα ήταν να ακούσουμε και όσους βρίσκονται στα πεδία των μαχών. Οι έρευνες στις ΗΠΑ έδειξαν ότι τα ιδανικά διαμετρήματα είναι από 6,5 έως 7. Αυτός είναι ο λόγος που κατέληξαν στο μέσο του εύρους των αποτελεσματικών διαμετρημάτων σύμφωνα με τις έρευνές τους.
Όσο και αν είναι δέλεαρ το πιθανόν τζάμπα των φυσιγγίων 5,56 από τα αποθέματα των ΗΠΑ τώρα που τα εγκαταλείπουν, θα πρέπει να κλείσουμε τα μάτια στις σειρήνες και το μικρότερο των 2 διαμετρημάτων μας να γίνει το 6,5. Αφού πάμε για αλλαγή ας την κάνουμε να είναι καλή. Το διαμέτρημα 7,62 πρέπει να διατηρηθεί. Μικρή η διαφορά από το 7,00 και μάλιστα προς τα πάνω άρα ισχυρότερο. Το ισχυρότερο δεν έχουμε λόγο να το αλλάξουμε.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των δοκιμασιών που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, έπρεπε ή δεν έπρεπε το CZ Bren 2 BR να είναι υποψήφιο; Ακόμα και το AR15 είναι ανθεκτικότερο του TAVOR.
https://www.youtube.com/watch?v=SUDc9wKoQgM&list=PLj9u4Ts2NpEv4Fnwx2_ig4wVqiONfH1me&index=28
Με το TAVOR θα πρέπει πρέπει να προσέξουμε γιατί το φόρτε των Ισραηλινών δεν είναι τα τυφέκια. Έχουν παράδοση στις εκπυρσοκροτήσεις.
Ένας μόνο αναχρονισμός που δεν τον βλέπω στα σύγχρονα όπλα με ξενίζει και μου γεννιούνται συλλογισμοί/ερωτήματα.
Ο αναχρονισμός έχει το όνομα ξιφολόγχη και γιατί δεν υπάρχει.
Οι συλλογισμοί/ερωτήματα είναι τα παρακάτω.
Με πόσους γεμιστήρες θα μπει στην μάχη ο Έλληνας πολεμιστής;
Με πόσες σφαίρες;
Θα υπάρχει συνεχείς ανεφοδιασμός με πυρομαχικά ή θα πάμε στο κομπλεξικό καραβανίστικο κόψε το λαιμό σου, εμείς σου δώσαμε αυτά που πρέπει να έχεις;
Έχουμε υπογράψει συμβόλαιο ότι δεν θα χρειαστεί να πολεμήσουμε σε μάχη σώμα με σώμα;
Όταν τελειώσουν οι σφαίρες και δεν υπάρχει ανεφοδιασμός τι κάνουμε; Κρατάμε το όπλο με την ελπίδα να πεθαίνει πάντα τελευταία;
Στις ακραίες καταστάσεις όλα βγαίνουν στον υπερθετικό βαθμό. Και τα θετικά και τα αρνητικά. Το αρνητικό του χαρακτήρος μας πρέπει να το καλύψουμε από πριν όσο πιο καλά μπορούμε. Εκτός εάν πιστεύουμε ότι ο πόλεμος είναι χόλιγουντ. Τελειώνουν οι σφαίρες, πετάμε το όπλο αλλά τα καταφέρνουμε γιατί είμαστε κομμανταράδες.