13.4 C
Athens
Σάββατο, 2 Ιανουαρίου, 2021
- Advertisement -

«Στο ίδιο έργο θεατές» – Ματαιώθηκε ο διαγωνισμός για την υποστήριξη των C-27J!

- Advertisement -

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών & Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) αποφάσισαν την 1η Ιουλίου να ματαιωθεί ο διαγωνισμός με τίτλο «Εν Συνεχεία Υποστήριξη – Follow on Support (FOS) Ο/Σ C-27J», καθώς απορρίφτηκε η μοναδική τεχνική προσφορά που υποβλήθηκε.
Ο διαγωνισμός είχε σκοπό να βελτιώσει τη διαθεσιμότητα των C-27J, που είναι κοινό μυστικό ότι δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Το οξύμωρο όμως της ιστορίας είναι πως η συγκεκριμένη προσφορά ήταν της… κατασκευάστριας εταιρείας του αεροσκάφους, Leonardo! Η προσφορά της εταιρείας είχε περάσει τον περασμένο Οκτώβριο στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, αλλά τώρα κρίθηκε πως δεν καλύπτει τους όρους που ζητήθηκαν από την ελληνική πλευρά.

«Ξεκολλάει» το πρόγραμμα Follow On Support (FOS) των αεροσκαφών C-27J


Τί φταίει τελικά; Πολλές φορές έχει κατηγορηθεί το νομικό πλαίσιο που διέπει τους δημόσιους διαγωνισμούς, καθώς είναι τόσο «δύστροπο» που συχνά οδηγεί σε αδιέξοδα. Σε άγονους διαγωνισμούς. Αν ευθύνεται το νομικό πλαίσιο, είναι κάτι που πρέπει να διορθωθεί. Διαφορετικά το πρόβλημα είναι τα χρήματα. Εκτός και αν μια εταιρεία η οποία κατασκευάζει ένα σύστημα, δεν μπορεί και να το υποστηρίξει.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Alenia/Lockheed Martin C-27J Spartan, το “μικρό” μεταγωγικό της ΠΑ


Η Πολεμική Αεροπορία έχει προμηθευτεί συνολικά οκτώ C-27J, τα οποία αξιοποιούνται σε αεροδιακομιδές, Έρευνα & Διάσωση και λοιπές επιχειρησιακές αποστολές. Πρόσφατα μάθαμε σε απάντηση του υπουργείου σε ερώτηση στη Βουλή, δε, πως δεν εξετάζεται η τροποποίηση του τύπου για αποστολές αεροπυρόσβεσης και ότι «η ΕΑΒ δεν διαθέτει την τεχνογνωσία και πιστοποιημένο προσωπικό για τη συντήρηση, τυχόν τροποποιήσεις και μετατροπές για αυτόν τον τύπο Α/Φ».

Η νέα «Πτήση» ΙΟΥΛΙΟΣ 2020

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν απαραίτητα τους συντάκτες τους κι όχι υποχρεωτικά την ιστοσελίδα. Ο ιστότοπος δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συντακτών της και των άρθρων τους. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση των άρθρων μας χωρίς γραπτή έγκριση, αλλιώς το ptisidiastima.com θα λάβει όλα τα απαραίτητα νομικά μέτρα. Τα σχόλια των άρθρων που ακολουθούν, δεν εκφράζουν την ιστοσελίδα, παρά μόνο αυτούς τους ίδιους τους σχολιαστές. Η αρχισυνταξία έχει το δικαίωμα να λογοκρίνει σχόλιο ή να απαγορεύσει την δημοσίευσή του.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
CKfurious

Έλα μωρέ… 
πως κάνετε έτσι….??
Σιγά μην γίνει πόλεμος!
Διαθεσιμότητες σύμφωνα με Φράγκο στο Militaire:
4 apo15 C130
1-2 ? C27J
Το άλλο με τις [email protected] στα 2.9999 billionτο ξέρετε ??
“ΞΕΦΤΙΛΙΛΙΚΙΑ”

Konstantinos_Zikidis

Πολλά λες…
Όχι “πολλά λόγια” λες, “πολλά αεροπλάνα” λες:
https://www.militaire.gr/synagermos-stin-eleysina-espase-o-rinaios-trochos-se-c-130-kai-o-stolos-ton-metagogikon-quot-ekmidenizetai-quot/

massey-ferguson-65

Βρε σπαργκοραμενοι βουλευται ,για τον μισθό σας είσαστε ακέραιοι κάθε μήνα μπενει στην τράπεζα, χώρια τα χρήματα που περνεται για μιστικες “επιχωριγησεις”-“λάδι”…..δύο ριμαδιασνενες fos για τα που@@@κα c27,c130,nh90 είσαστε άνοιξανοι….θέλετε να κυβερνήσετε τρομάρα σας και την Ελλάς… Κατά πάσα πιθανότητα αποριφθικε η πρωταση λόγου κόστους….

npo

όποιος δεν θέλει να ζυμώσει..

x-m

“Τους έχουμε” και με μεταγωγικά που δεν πετάνε άμα λάχει να ‘ούμε !!!

Nikolaos

Μπορούμε σας παρακαλώ να παύσουμε να παρακολουθούμε τα καμώματα ενός ψευδοκράτους καταδικασμένου να εκλείψει και της διαχρονικά ανύπαρκτης ηγεσίας του;
Και αντ’ αυτού να κάνουμε το περιοδικό μια όαση για τους φίλους της αεροπορίας, με τεχνικά, ιστορικά, μάχες που έδωσαν πραγματικές αεροπορίες πραγματικών εθνών, και όλα όσα υπέροχα απαρτίζουν το χόμπυ και την αδυναμία μας;
Σε άλλη στήλη τιμούμε την ανάμνηση της Καταστροφής των Ψαρών. Οι πρόγονοί μας, σχεδόν άοπλοι, αντιστάθηκαν μέχρι ενός στο ασιατικό μίασμα. Μάταια προς στιγμήν, αλλά τίποτε δεν είναι μάταιο. Δεν έχουμε αξία ούτε να πλύνουμε τα πόδια ανθρώπων όπως οι πρόγονοί μας … Ξεφτίλες … Παράσιτα που δραπετεύσαμε προς στιγμήν από τη νομοτέλεια της ιστορίας, τη νομοτέλεια του να σαρώνονται οι νεκροί οργανισμοί ….

x-m

Και λίγα λες……  :wpds_cry: 

VAGGELAS

Δυστυχώς η ευτυχώς Νικόλαε, δεν είναι δυνατόν να πραγματοποιηθεί η περίπου ρητορικής μορφής (έτσι τουλάχιστον την εκλαμβάνω) προτροπή σου. Απολύτως δικαιολογημενη η αγανάκτηση, άπειρα τα ερωτηματικά, αλλά είναι αδύνατο να απεμπολησουμε την Εθνική ιδιότητα και ταυτότητα, οπότε μοιραία θα βράζουμε στο ζουμί μας, παρακολουθώντας σχεδόν ανήμποροι την εξέλιξη του αυτοκαταστροφικου σπιράλ.
Φοβάμαι ότι και αυτός ακόμα, ο καλός Θεός της Ελλάδας, παίζει τα ρέστα του, έχει εξαντληθεί και αυτός να δίνει χρονικές παρατάσεις και ευκαιρίες, μήπως ξυπνήσουμε και μπαλωσουμε τίποτα. Αναφέρομαι στο πραξικόπημα στην Τουρκία, στο πισωγύρισμα της γείτονος με τα F-35 κ. α.
Αν και μη ειδικός, έχω γράψει πολλές φορές ότι η Χώρα κινδυνεύει με μια άνευ προηγουμένου, μαζική απαξίωση της πλειοψηφίας των οπλικων συστημάτων που διαθέτει, είτε λόγω παλαιότητας είτε λόγω απαξίωσης. Η αποχαυνωμενη κοινωνία και το ψευδοκράτος (κατα Νικόλαο) παθητικοί παρατηρητές…… στην καλύτερη περίπτωση!!!

x-m

Έτσι είναι, δεν μπορούμε (και δεν θέλουμε) να “παραιτηθούμε” από Έλληνες , αλλά θα μας ανεβαίνει η πίεση . Εκτός και αν αποφασίσουμε να σταματήσουμε να ενημερωνόμαστε.

Nikolaos

“Φοβάμαι ότι και αυτός ακόμα, ο καλός Θεός της Ελλάδας, παίζει τα ρέστα του, έχει εξαντληθεί και αυτός να δίνει χρονικές παρατάσεις και ευκαιρίες, μήπως ξυπνήσουμε και μπαλωσουμε τίποτα. Αναφέρομαι στο πραξικόπημα στην Τουρκία, στο πισωγύρισμα της γείτονος με τα F-35 κ. α.”
Αγαπητέ μου φίλε, η συμπεριφορική ψυχολογία καταγράφει μια συμπεριφορά που είναι γνωστή ως “αναπλήρωση του κινδύνου”. Περίφημο ήταν π.χ. το εύρημα της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων των αναγομένων σε απώλεια ελέγχου στη Γερμανία ένα έτος μετά τη μαζική διάδοση του ABS, και η ραγδαία αύξησή τους στη συνέχεια … Οι οδηγοί πίστευσαν ότι μπορούν να αγνοήσουν τους νόμους της φύσεως …
Και οι ελληνικές ηγεσίες το ίδιο κάνουν. Οι δυο τελευταίες δηλαδή, διότι ακόμη και οι μνημονιακές κυβερνήσεις, με το σουγιά στο κόκκαλο διαρκώς, αλλά με οξυμένο αίσθημα εθνικής ευθύνης (που δεν απαντάται πλέον …) έπραξαν τα αναγκαία (συμβάσεις FOS, M109A3GA3, πυρομαχικά αρμάτων 120 mm κλπ.), φυσικά με πολύ λιγότερους πόρους και με αυτή την ίδια την καταβολή των μισθών αβέβαιη, εν μέσω (εν μέρει κατανοητής) γενικής κατακραυγής αλλά και κρουσμάτων μαζικής παράκρουσης …

Pyriflegethwn

Με τα ΑΩ των Apache δε βρέθηκε λέει κάτι μεμπτό, αθωώθηκαν όλοι, ΟΚ. Εδώ που δηλώνεται ευθαρσώς σε ανώτατο βουλευτικό επίπεδο ότι «η ΕΑΒ δεν διαθέτει την τεχνογνωσία και πιστοποιημένο προσωπικό για τη συντήρηση για αυτόν τον τύπο Α/Φ» αυτό νομικά δεν έπρεπε να επισύρει αυτεπάγγελτη εισαγγελική παρέμβαση αφού υπάρχει ομολογία ότι επιλέχθηκε ένας τύπος που για τον οποιονδήποτε λόγο δε μπόρεσε ποτέ να συντηρηθεί από ελληνικά χέρια;; Δηλαδή όποιος παρήγγειλε το σκάφος γνώριζε λίγο-πολύ αυτή την αδυναμία της ΕΑΒ και όμως προχώρησε χωρίς υπογραφή FOS!!!
Δεν είναι ο ορισμός της δράσης έναντι των συμφερόντων του κράτους;;;;;;;
Ή μήπως είναι λογικό να γνωρίζει ο μέσος αναγνώστης ενός περιοδικού τη δυσκολία συντήρησης του α/φους από άλλες χώρες και να το αγνοούν οι καθ’ύλην αρμόδιοι;;;

Nikolaos

Η παρατήρησή σας συλλαμβάνει μια ουσιώδη όψη των πραγμάτων, που διέφυγε από άλλους, αλλά δεν θα συμφωνήσω με το συμπέρασμά σας. Δεν μπορεί να είναι όρος προμηθείας η δυνατότητα συντήρησης στην ΕΑΒ. Αν δηλαδή η ΕΑΒ, που όταν ιδρύθηκε είχε ζηλευτό εξοπλισμό, συν τω χρόνω εκφυλισθεί σε μηχανουργείο των προαστίων, θα πρέπει οι ένοπλες δυνάμεις να προμηθεύονται μόνο μέσα που ένα τέτοιο μηχανουργείο θα μπορεί να συντηρήσει; Αν π.χ. η ΕΑΒ δεν μπορεί να επαναπιστοποιήσει τον AMRAAM ή ΜΙCA, δεν πρέπει να τον προμηθευτούμε; Τότε ας κλείσουμε τις ΕΔ, διότι αν δεν έχουν τεχνολογία αιχμής θα σαρωθούν, είναι σώμα προσκόπων, όχι ΕΔ.
Ωστόσο, το πράγματι σημαντικό στην παρέμβασή σας είναι ότι τα ζητούμενα του προσχηματικού και παράλογου διαγωνισμού θα έπρεπε (αν πραγματικά έκαιγαν την ΠΑ …) να έχουν ζητηθεί και συμφωνηθεί στη σύμβαση προμηθείας του τύπου. Μετά την απομάκρυνση από το ταμείο ουδέν λάθος αναγνωρίζεται! Ούτε και είναι λύση να αποστερηθούν οι ένοπλες δυνάμεις τα μεταγωγικά τους α/φ.

Pyriflegethwn

Σας ευχαριστώ για τη συμβολή σας στο διάλογο και φυσικά δεν έχω κανένα πρόβλημα να αναγνωρίσω το λάθος στην ανάρτησή μου. Έχετε δίκιο ότι ήθελα να τονίσω τη σημασία του έγκαιρου συνολικού προγραμματισμού πριν την προμήθεια του οποιουδήποτε συστήματος με τις απαραίτητες δικλίδες ασφαλείας στους όρους προμήθειας. Και είμαι σίγουρος ότι όντας ένας από τους μεγαλύτερους χρήστες του τύπου, στην προκειμένη περίπτωση θα μπορούσαμε να τις έχουμε εξασφαλίσει…

G...

Μπράβο στην κυβερνηση αλλη μια φορα. Ενα χρονο τωρα δεν εχει προχωρήσει τιποτα και οπως παει θα ειναι τελικα χειροτεροι απο τους προηγουμενους.

GK21

20 εκατομμυρια και βαλε στα καναλια για το ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ-ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΗΣ.
2 εκατομμυρια για αρχη και μετα βλεπουμε για τον ΜΕΓΑΛΟ ΠΕΡΙΠΑΤΟ.
250 εκατομμυρια για τις κλειστες δομες των λαθρομεταναστων στα νησια του ανατολικου αιγαιου.
??? δισεκατομμυρια για ανεμογεννητριες(οσα μας πει η Μερκελ….)
Πως το ειπατε κ.Κελεπουρη????Αν δεν ειναι το προβλημα το νομικο πλαισιο τοτε ειναι τα χρηματα??????????

Last edited 5 months ago by Pic889
KaizerAmstelVonLagerS

Εκανα το ιδιο σχολιο με εσας αγαπητε φιλε εχθες.Εγω κοπηκα.Ευτυχως το δικο σας περασε ετσι ωστε να μπορω να σας δωσω θετικη τουλαχιστον.

Nikolaos

Ακριβώς έτσι.
Θλίβομαι ειλικρινά.
Η κυβέρνηση Καραμανλή Β΄ εξελέγη εν μέσω προσδοκιών, και απεδείχθη νεότερη εκδοχή της Α’ κυβέρνησης Ανδρέα Παπανδρέου σε δημοσιονομικό όργιο.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εξελέγη εν μέσω ακόμη μεγαλύτερων προσδοκιών (το 40% το 2019 είναι αντικειμενικά πιο δύσκολο από το 45% του 2004 …) … Θα αποδειχθεί άραγε νεότερη εκδοχή των κυβερνήσεων Σημίτη και συντροφίας; Το απεύχομαι ειλικρινά … Βρίσκεται ακόμη στο απυρόβλητο, καθώς οι επικίνδυνες για το πολίτευμα εκτροπές της προηγούμενης κυβερνήσεως μόλις αρχίζουν να αποκαλύπτονται. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο συντηρητικός/φιλελεύθερος χώρος έχει αντανακλαστικά αυτοκάθαρσης όταν παρατηρούνται εκφυλιστικά φαινόμενα (ολιγωρία ή και ενδοτικότης στα εθνικά θέματα, οσμή αδιαφάνειας σε μείζονες συναλλαγές κλπ) … Θυμόμαστε το 1993, φαντάζομαι …

SAAB

Ιταλικά; Έτσι μπράβο, πέταμα. Να πάρουμε τίποτα της προκοπής ή να πάνε τα χρήματα στις διαθεσιμότητες των C-130.

Konstantinos_Zikidis

Για τις δυσχέρειες του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, τις αδιανόητες προβλέψεις του νόμου 3978/11 και των συναφών ν. 3433/06 και 3883/10, καθώς και της σχετικής ερμηνείας και πρακτικής (διότι δεν φταίει μόνο ο νόμος), τα έχει πει το defence-point αναλυτικά, στο άρθρο με τον εύγλωττο τίτλο “Καλή η διαφάνεια, ιδού όμως στην πράξη η μεγάλη ζημιά ενός νόμου στις Ένοπλες Δυνάμεις μας”: https://www.defence-point.gr/news/kali-i-diafaneia-idoy-omos-stin-praxi-i-megali-zimia-enos-nomoy-stis-enoples-dynameis 
«Συχνάκις όμως ο μοναδικός υποψήφιος “κόβεται”, καθώς “δεν πληροί τους όρους”…»
Δυστυχώς αυτό επιβεβαιώθηκε ακόμα μία φορά.
Και όλα αυτά, εν μέσω σοβαρότατης αντιπαράθεσης με τη γείτονα…
 
Δεν πειράζει που δεν έχουμε αρκετά μεταγωγικά αεροπλάνα… πράγμα το οποίο μπορεί να αποβεί μοιραίο σε μία ενδεχόμενη σύγκρουση, όπως απεδείχθη περίτρανα στα Ίμια… Αρκεί που είμαστε σύννομοι με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο… ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ… το οποίο μπορούμε να αλλάξουμε ανά πάσα στιγμή…
Εν ανάγκη, θα μπορούσαμε να επικαλεστούμε έκτακτες περιστάσεις (που προφανώς ισχύουν) και να λάβει το κράτος “τα μέτρα που θεωρεί αναγκαία για την προστασία ουσιωδών συμφερόντων της ασφαλείας του”, στο πνεύμα του άρθρου 346 της Συνθήκης Λειτουργίας τη Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εκτός εάν δεν μας ενδιαφέρει πλέον να προστατεύσουμε τα ουσιώδη συμφέροντα και την ασφάλειά μας.

flashg

Δεν πειράζει. Θα βάλουμε τον υπουργό να κάνει καμιά δήλωση για το αξιόμαχο των ενόπλων δυνάμεων και θα συνεχίσουμε τον ύπνο. Μόνο που θα ξυπνήσουμε καμιά μέρα σε πραγματικό εφιάλτη.

ShadowMan

Δηλαδή ευτυχώς που χρωστάμε χάρη στους Γάλλους και θα πάρουμε και κανενα πλοίο γιατι αλλιώς εχουμε δεν εχουμε χρήματα δεν αγοράζουμε τιποτα τελικά!

Nikolaos

Το καινούργιο έχει άλλη χάρη … that new car smell … Επίσης για το καινούργιο ερίζουν πολλοί προμηθευτές, και ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει … ενώ τα ανταλλακτικά και τη συντήρηση μόνο από τον ήδη δεδομένο προμηθευτή (τον οποίον κάποιος άλλος επέλεξε, σε παρελθόντα χρόνο …) μπορείς να προμηθευτείς …
Καταλαβαινόμαστε, νομίζω.
Όταν ήμουν νέος απορούσα γιατί π.χ. η Ταιλάνδη, με δυο τρεις μοίρες ελαφρών μαχητικών μόνο, έχει Bell UH-1D/H, Sikorsky S-58T, Bell 212, Bell 412, Bell 214, CH-47 Chinook, A109, Super Puma (VVIP), Sikorsky S-70B και γενικά ό,τι έχει στροφείο στον κόσμο … Αντίστοιχα η Βενεζουέλα (προ του καουδίγιο της ακόμη …) … Ή βέβαια η Νιγηρία, με τα Jaguar που αγοράστηκαν και δεν επιχείρησαν ποτέ (αντικαταστάθηκαν από κινέζικα J-7 …) …
Tώρα έχω μια απάντηση στο μυαλό μου …

Athan

Είναι τόσο θλιβερή η άγνοια(;) του Δημήτρη Κελεπούρη, που συναγωνίζεται αυτήν των σχολιαστών.
Και ως προς τους άσχετους σχολιαστές δεν θα είμαι αυστηρός.
Έτσι κι αλλιώς δεν είχαν καμία σχέση με την Άμυνα πέραν μίας αυταπόδεικτα “Εγκυκλοπαιδικής”, ιντερνετικής ημιμάθειας.
Να μην πω για το θράσος μερικών “βαλτών” από άλλα sites που τα κάνουν και mention.
Το πρόβλημα είναι με το επίπεδο κάποιων άρθρων.
Δεν θα σας μάθω την δουλειά σας αγαπητοί μου φίλοι.
Όμως η οκνηρία(;) ήταν πάντα τρομερά αντιπαθής στην γενιά μου.
Οι περισπούδαστοι τεμπέληδες αναγνώστες που καταπίνουν αμάσητες “επικεφαλίδες” είναι ένα πρόβλημα. Μεγαλύτερο όμως πρόβλημα είναι όσοι τις γράφουν.
Ερωτώ λοιπόν:
Γιατί δεν γνώριζε ο αρθρογράφος (τελικά και η ΠΤΗΣΗ) πότε, και ακριβώς πώς, προκηρύχθηκε ο Διαγωνισμός 3/2019 FOS C-27J;
Γιατί δεν γνώριζε ο αρθρογράφος (τελικά και η ΠΤΗΣΗ) τους Απαράβατους Όρους του;
Γιατί δεν γνώριζε ο αρθρογράφος (τελικά και η ΠΤΗΣΗ) για τους λόγους ακύρωσής του;
Ή μήπως ο αρθρογράφος (τελικά και η ΠΤΗΣΗ) ταυτίζονται με το “κοινό αίσθημα”;
Κάτωθεν παραθέτω το Επίσημο Κείμενο του ΥΠΕΘΑ με τις λεπτομέρειες.
Ως επικεφαλίδα της απαντήσεως στην αφελή(;) ερώτηση του αρθρογράφου (και τελικά της ΠΤΗΣΗΣ) “τί φταίει”, απαντώ πως:
ΦΤΑΙΕΙ Η ΜΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 41 ΟΡΩΝ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΠΌ ΤΟΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟ “ΝΙΚΗΤΗ” ΤΟΥ.
Η εξέλιξη του Διαγωνισμού:
http://www.gdaee.mil.gr/gdaeeethnikoi-diagonismoi-gdaee/diagonismos-032019-en-syneheia-ypostirixi-follow-support-fos-os-c
Οι 41 λόγοι της ακυρώσεώς του:
http://www.gdaee.mil.gr/sites/default/files/2020-06/91%CE%A4%CE%986-86%CE%9F.pdf
Αισθάνομαι άσχημα γιατί συνειδητοποιώ πως η υποβάθμιση δεν είναι τυχαία.
Η μόνη παρηγοριά μας, το Περιοδικό που “κρατάει” ακόμα, οπότε μάλλον θα γίνει καταφύγιό μας το χαρτί. Εδώ πια, τα πράγματα είναι στενόχωρα.
Κρίμα.
ΥΓ
Ένα κλικ στον Ιστοχώρο της ΓΔΑΕΕ θα αρκούσε.

flashg

Νεκροί αλλά τίμιοι. Το νέο σύνθημα των ενόπλων δυνάμεων.

Athan

Και τί σχέση έχετε εσείς με τις Ένοπλες Δυνάμεις του Έθνους κύριε;

flashg

Υπηρέτησα 18 μήνες φαντάρος.

el95149

Ευχαριστούμε για την αναλυτικότατη ενημέρωση!
Μια γρήγορη επόπτευση των όρων του διαγωνισμού που απορρίφθηκαν βγάζει πράγματι πολλούς “δράκους”, όπως:
Α3.1.8 Η ΠΑ δεν θα χρεώνεται με μη επαναλαμβανόμενα κόστη (non recurring cost) για τροποποιήσεις που προτείνονται από τον Προμηθευτή….
Β3.1 Ο Προμηθευτής, εφόσον υποβληθεί αίτημα από την ΠΑ θα αποδεχθεί στις εγκαταστάσεις του εκπρόσωπο/ους της ΠΑ, ο/οι οποίος/οι θα παρακολουθεί/ούν την ομαλή υλοποίηση του προγράμματος Εν Συνεχεία Υποστήριξης, εντός ενός (1) μήνα από την εκδήλωση αιτήματος της ΠΑ….
Γ1.1 Ο Προμηθευτής στο πλαίσιο εφαρμογής του μοντέλου PBL με χρονοχρέωση, δεσμεύεται για την παροχή όλων των απαιτούμενων υπηρεσιών-υλικών, με στόχο τη σταδιακή αύξηση της Λογιστικής Διαθεσιμότητας Α/Φ C-27J στο 87,5% και εν συνεχεία διατήρηση στο ελάχιστο αποδεκτό 85% σύμφωνα με τα ακολούθως καθοριζόμενα Ορόσημα…
Δ2.2.1 Εγγυήσεις καλής λειτουργίας Ο Προμηθευτής θα παρέχει κατ’ ελάχιστο τις ακόλουθες εγγυήσεις καλής λειτουργίας….
Υποθέτω ότι π.χ. στο Δ2.2.1 οι χρόνοι που έδωσε η Leonardo ήταν αυτοί που προκάλεσαν την απόρριψη. Δε θεωρώ, δηλαδή, ότι είπαν “δεν παρέχουμε καθόλου εγγύηση καλής λειτουργίας”, αν και, ποτέ δεν ξέρει κανείς…
Εν τέλει, ίσως ο τίτλος του άρθρου θα έπρεπε να αλλάξει σε:
“Γουρούνι στο σακί; Όχι, ευχαριστούμε!”

npo

Για να πεις ““Γουρούνι στο σακί; Όχι, ευχαριστούμε!” πρέπει να έχει πρώτα δει αν τα λεφτά που δίνουμε φτάνουν για όλα όσα ζητάμε.

Last edited 5 months ago by carmausher4
el95149

Έχετε δίκιο, ίσως να ήμουν γραφικός ή/και υπερβολικός στην επιλογή εναλλακτικού τίτλου.
Παρ’ όλα αυτά, στην προκήρυξη του διαγωνισμού αναφέρεται ο (μέγιστος) συνολικός προϋπολογισμός, καθώς και η λίστα των κριτηρίων. Επομένως, οι υποψήφιοι προμηθευτές οφείλουν να γνωρίζουν εκ των προτέρων μέχρι που μπορούν να φτάσουν και να επιλέξουν αν θα υποβάλλουν προσφορά ή όχι.
Θα είχε ενδιαφέρον, τουλάχιστον για εμένα προσωπικά, να μαθαίναμε περισσότερες λεπτομέρειες για κάθε κριτήριο στο οποίο απορρίφθηκαν, κάτι που προφανώς δεν μπορεί να γίνει…

Nikolaos

“Επομένως, οι υποψήφιοι προμηθευτές οφείλουν να γνωρίζουν εκ των προτέρων μέχρι που μπορούν να φτάσουν και να επιλέξουν αν θα υποβάλλουν προσφορά ή όχι.”
Πολύ ωραία λοιπόν. Προκηρύσσω κι εγώ ένα διαγωνισμό για τη συντήρηση του αυτοκινήτου μου. Ο καθρέπτης του κάνει περί τα 440 ευρώ, αλλά εγώ τον θέλω με 100. Ζητώ επίσης, ως απαράβατο όρο, να μου κάνει χωρίς καμιά χρέωσή μου αναβαθμίσεις που θα προτείνει στην πορεία (δεν είναι από το μυαλό μου, είναι όρος του συγκεκριμένου διαγωνισμού). Επίσης ζητώ και αορίστου χρόνου εγγύηση καλής λειτουργίας.
Είναι προφανές ότι ουδείς είναι αρκετά τρελός για να δεχθεί όλα αυτά. Εξίσου προφανές είναι ότι θα έπρεπε να τα είχα σκεφθεί όταν επέλεγα νέο αυτοκίνητο.
Θα έλεγε κάποιος βέβαια ότι ένα κράτος έχει άλλη διαπραγματευτική δύναμη σε σχέση με μένα τον πτωχό και το 15 ετών αυτοκίνητό μου.
Αλλά επιχείρηση που να δουλεύει επί ζημία δεν βρέθηκε ως τώρα.
Επομένως καμιά επιχείρηση δεν θα καταθέσει συμμετοχή.
Τα αεροσκάφη θα ακινητούν, μέχρι να σαπίσουν.
Αν ένα μαχητικό διαρκούντος του πολέμου προσγειωθεί σε απόμακρη σμηναρχία ή πολιτικό αεροδρόμιο νήσου και χρειάζεται νέο κινητήρα, αυτός θα έρθει με την τράτα ή το ψαροκάικο. Μετά τη λήξη του πολέμου προφανώς. Και το αναμενόμενο αποτέλεσμά του.
Αλλά δεν μας πειράζει το αποτέλεσμα. Το blame game είναι το ζητούμενο! Όπως έγραψε και ο οργίλος συνομιλητής μας, δεν μας αποκάλυψε ο Κελεπούρης το ΠΟΤΕ προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός! Θαυμάσια λοιπόν. Εχάθη η πατρίς, αλλά αφού έφταιγε ο ΣΥΡΙΖΑ, τι να κάνουμε … Και η Δούρου το είχε πει άλλωστε, “έσκασε στη βάρδια μου” …

el95149

Καταλαβαίνω το σκεπτικό σας.
Εύλογα, λοιπόν, μου γεννάται το ερώτημα:
“ΓΙΑΤΙ, ω, ΓΙΑΤΙ, προκυρήσεται ένας τέτοιος διαγωνισμός;”.
Είναι κάτι απ’ τα ακόλουθα (ή και συνδυασμός αυτών);

  • Ρίχνουμε άδεια για να πιάσουμε γεμάτα;
  • Βγάζουμε κάτι για να πούμε ότι κάτι κάναμε;
  • Δεν έχουμε ιδέα τι ζητάμε (δύσκολο μου φαίνεται);
  • Περιμέναμε το “φίλο” που θα υποβάλλει πρόταση με “ναι σε όλα” και τελικά θα γίνουν τα μισά, με “κουκούλωμα”;
  • Βγάζουμε κάτι αδύνατο, γνωρίζοντας ότι θα αποτύχει;

Δεκτές κι άλλες προτάσεις, γιατί το φτωχό μου μυαλό στέρεψε…

Nikolaos

Αγαπητέ φίλε, η εντιμότης μου επιβάλλει να ομολογήσω ότι μόνο εικασίες μπορώ να κάνω. Μερικές από αυτές:

  • υπερβάλλων ζήλος προστασίας του “δημοσίου συμφέροντος”
  • (σχετικό με το προηγούμενο) Παθολογικός, και ίσως όχι αβάσιμος, φόβος για τον εισαγγελέα, ιδίως για τους όχι σπάνιους ανθρωπότυπους των α) εισαγγελέα-Ροβεσπιέρρου, που θέλει να αλλάξει τον κόσμο (δουλειά της πολιτικής), β) εισαγγελέα-μέλλοντα πολιτευτή, που θέλει να προσελκύσει δημοσιότητα, γ) εισαγγελέα με απόλυτη άγνοια της πραγματικής ζωής – οικονομίας – κοινωνίας – αγοράς – νόμων της φύσεως, που πήρε στα 22-23 το πτυχίο της νομικής και δεν άσκησε ούτε μια μέρα τη δικηγορία, καθήμενος επί 6 χρόνια μέχρι να συμπληρώσει τη νόμιμη ελάχιστη ηλικία συμμετοχής στον εισαγωγικό διαγωνισμό της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών, και έχοντας ως μοναδική παράσταση μέχρι την ανάληψη των καθηκόντων του το παιδικό δωμάτιο στο πατρικό. Όπως φαντάζεστε, το να αθωωθεί ο άδικα κατηγορηθείς στο ακροατήριο δεν αποζημιώνει για την ψυχική φθορά, την άνευ αποδοχών αργία από τη θέση του και το (ενίοτε ακόμη και εξαψήφιο) ποσό που θα χρειασθεί να δαπανηθεί για ουσιώδη νομική συνδρομή, με ό,τι αυτό σημαίνει (πώληση μόνης κατοικίας, εγκατάλειψη από σύζυγο, στερήσεις τέκνων κλπ). Ούτε και γνωρίζω να έχει καταδικασθεί ποτέ εισαγγελεύς που προφανώς άδικα απήγγειλε κατηγορίες σε αποζημίωση του παθόντος επί τη βάσει αγωγής κακοδικίας.
  • η εξουσία δεν θέλει να ξοδέψει για τις ΕΔ, και τις θεωρεί περιττές, γι’ αυτό και αναζητεί προσχήματα για τη ματαίωση των προμηθειών, στήνοντας διαγωνισμούς αυτού του είδους. Έτσι όλοι είναι ευτυχείς: Οι φιλοπάτριδες πληροφορούνται από τους κομματικούς τελάληδες ότι “επιτέλους προκηρύχθηκε διαγωνισμός, κάποιος νοιάζεται για τις ΕΔ!”, τα χρήματα μένουν στον κορβανά για να διατεθούν πιο “παραγωγικά” (= για μποναμάδες Χριστουγέννων ή μειώσεις του ΕΝΦΙΑ, ανάλογα με τις αντιλήψεις εκάστου), οι κρατούντες εμφανίζονται ως αδιάφθοροι που δεν ενέδωσαν στους “απατεώνες προμηθευτές” (για τους οποίους οι τελάληδες κυκλοφορούν και το σχετικό φούμο στο διαδίκτυο με διαδόσεις του τύπου “οι απατεώνες Ιταλοί”, “οι ακριβοί Γάλλοι”, “ο συνεταίρος του Ερντογάν Τραμπ” κλπ ηχηρά παρόμοια, μαζί με νομικές σοφιστείες και επιλεκτική παράθεση διατάξεων νόμων), ο εισαγγελέας μένει στο γραφείο του, κανείς δεν καλείται να καταθέσει σε ανακριτές, η “γαλάζια πατρίδα” απλώνεται και είμαστε όλοι ευτυχείς, επιχαίροντας για τον εκάστοτε νέο εθνικό στόχο που ευοδώνεται (“τέλος της μνημονιακής εποπτείας”, “άνοιγμα του τουρισμού” κλπ κλπ κλπ.)
Last edited 5 months ago by alejandrabarnet
Konstantinos_Zikidis

Αγαπητέ Athan,
δεν κατανοώ το απαράδεκτο ύφος του σχολίου σας και την επίθεση στον αρθρογράφο, στην Πτήση, στους συν-σχολιαστές και σε εμένα προσωπικά, ως “βαλτό από άλλα sites” (καθώς είμαι ο μόνος που παρέπεμψα σε συγκεκριμένα άρθρα σε άλλες ιστοσελίδες).
 
Το άρθρο της Πτήσης αναφέρει το γεγονός της απόρριψης της τεχνικής προσφοράς και εκφράζει ορισμένους προβληματισμούς. Προφανώς και η προσφορά της εταιρείας δεν καλύπτει κάποιους από τους απαράβατους όρους, όπως γίνεται συνήθως, δεν μας είπατε κάτι καινούργιο. Δεν είπε κανείς ότι έχει γίνει κάτι παράνομο ή περίεργο. Το ίδιο όμως έχει συμβεί επανειλημμένως την τελευταία δεκαετία, όπως π.χ. με τα ανάλογα προγράμματα υποστήριξης των Mirage, των Τ-6Α, των ΝΗ90, παλαιότερα των Exocet του ΠΝ κλπ. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, οι προσφορές των υποψήφιων προμηθευτών (και κατασκευαστών) δεν ικανοποιούσαν όλους τους απαράβατους όρους της Υπηρεσίας. Γενικότερα, έχουμε συνάψει ελάχιστες συμβάσεις με τις προβλέψεις του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου περί προμηθειών αμυντικού υλικού (πέραν των συμβάσεων FMS, οι οποίες παρακάμπτουν τις προβλέψεις του νόμου). Πλέον, τίθεται θέμα: πως γίνεται να απορρίπτονται οι προσφορές των κατασκευαστών, ενώ τα ίδια οπλικά συστήματα υποστηρίζονται κανονικά σε άλλους χρήστες στο εξωτερικό; Δεν παίρνω το μέρος των προμηθευτών αλλά είναι πλέον πασιφανές ότι κάτι δεν πάει καλά με το θεσμικό μας πλαίσιο. Μήπως λοιπόν ζητάμε κάποια πράγματα υπερβολικά, τα οποία δεν μπορούν να καλύψουν οι υποψήφιοι προμηθευτές;
 
Την ιστοσελίδα της ΓΔΑΕΕ την γνωρίζουμε κι εμείς, φίλε Athan. Όπως γνωρίζουμε τις απαιτήσεις του νόμου 3978/11, καθώς τον έχουμε δουλέψει. Αλλά γνωρίζουμε και τα προβλήματα των οπλικών μας συστημάτων. Γι’ αυτό και σχολιάζω και επισημαίνω τα κακώς κείμενα, εντός και εκτός Υπηρεσίας, γιατί ζω το πρόβλημα μέσα από τις ΕΔ. Και σχολιάζω επωνύμως, τηρώντας τους κανόνες, καθώς θεωρώ ότι αυτό αποτελεί όχι μόνο δικαίωμα αλλά και υποχρέωση, μετά από περισσότερα από 30 χρόνια υπηρεσίας στην ΠΑ και με πολυετή ενασχόληση στη σύναψη και παρακολούθηση υλοποίησης συμβάσεων. Κατόπιν τούτων, θα απαιτούσα από εσάς λίγο περισσότερη προσοχή και λίγο μεγαλύτερο σεβασμό στα σχόλιά σας.

KaizerAmstelVonLagerS

Τι δεν καταλαβαινετε κ.Ζηκιδη.”Δεν θα σας μάθω την δουλειά σας αγαπητοί μου φίλοι”..Τι δεν καταλαβαινετε;
Επιτρεπουν ομως το υφος του σχολιου και το σχολιο αυτο αλλα δεν επιτρεπουν την απαντηση απο ολους εμας τους ημιμαθεις,ασχετους,βαλτους οκνηρους και πανω απο ολα “εθνοπροδοτες”.

npo

Athan Athan
Τι ακριβώς είναι αυτό που η Π αναφέρει και είναι λάθος?
Για ποιούς λόγους οι 41 όροι δεν ικανοποιούνται?
(α) Δεν έχει την Τεχνογνωσία η ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ []
(β) Δεν δύναται η ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ []
(γ) Δεν θέλει ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ για πολιτικούς ή άλλους συνωμοσιολογικούς λόγους []
(δ) Δεν την συμφέρει την ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ []
(ε) μας εκβιάζει η ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ []
Κάτι δεν πάει καλά με όλα τα αποπάνω, δεν νομίζεις?

x-m

Μας κάνετε πλάκα ………!!!! Μένετε στον τύπο αλλά όχι στην ουσία!! Έχουμε αεροπλάνα που δεν πετάνε; Απ’ότι φαίνεται η συντριπτική πλειοψηφία. Όλα τ’άλλα είναι ανούσια.
Εγώ ο άσχετος αμαθής σχολιαστής ,δεν διάβασα τους 41 λόγους ακύρωσης (ας ήταν και 241) και ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ !!!!
ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ το ότι δεν έχουμε αεροπλάνα που πετάνε.
Είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ευθύνη της στρατιωτικής αλλά και ΚΥΡΙΩΣ της πολιτικής ηγεσίας της χώρας να βρουν τρόπο να λύσουν τέτοια ζητήματα.
Αν το “κοινό αίσθημα” δεν ευλογεί το ΥΠΕΘΑ όπως θα θέλατε δεν είναι πρόβλημα του “κοινού αισθήματος”.

Last edited 5 months ago by Aldaron47
Nikolaos

Εμφανίζεσαι, οργίλος και προσβλητικός έναντι πάντων, κομίζοντας ως νέος Μωυσής (δεν τρολλάρω σε σχέση με το σύνθημα της εποχής, αν και κουτί έρχεται …) σε μας τους αδαείς Ισραηλίτες τα πρακτικά του διαγωνισμού ως θεόπνευστες δέλτους.
Ερώτημα πρώτο: Σε τι έγκειται η “θλιβερή άγνοια” Κελεπούρη και λοιπών; Τι ανακριβές έγραψε; Σε τι διαψευδεται από το υλικό (διακήρυξη, απόρριψη τεχνικής προσφοράς, ακύρωση διαγωνισμού);
Ερώτημα δεύτερο: Είδες τους όρους που δεν ικανοποιήθηκαν; Πόσο πιθανόν ήταν να ικανοποιηθούν όροι όπως “Η ΠΑ δεν θα χρεώνεται με μη επαναλαμβανόμενα κόστη (non recurring cost) για τροποποιήσεις που προτείνονται από τον Προμηθευτή.”, διατύπωση που μπορεί να περιέχει την Άρτα με τα Γιάννενα, λογής προαιρετικές τεχνικές οδηγίες (μη απτόμενες της καλής λειτουργίας, αλλά ενδεχομένων μελλοντικών βελτιώσεων); Αν ήσουν εκπρόσωπος εταιρίας και υπέγραφες αυτό το πράγμα (ένα πιθάρι χωρίς πάτο δηλαδή), θα πήγαινες για απιστία ή όχι;
Ερώτημα τρίτο: Άμα θέλουμε, γράφουμε και διαγωνισμό που να ζητά εγγύηση καλής λειτουργίας 50 ετών, διάθεση εφεδρικού α/φ για κάθε μέρα που το α/φ μας είναι σε D-check κλπ. Ποιος θα συμβληθεί;
Ερώτημα τέταρτο: Μας ενδιαφέρει να πετάνε τα αεροπλάνα, ή να καμωνόμαστε μεταξύ μας ότι διαφυλλάττουμε το δημόσιο συμφέρον;
Ερώτημα πέμπτο: Τι εμποδίζει το νόμο να αλλάξει; Όταν θεσπίστηκε, ίσως να μην υπήρχε συνείδηση της παραλυτικής του επίδρασης. Τώρα ξέρουμε. Είναι το πλέον επείγον θέμα της δημόσιας ατζέντας η ενίσχυση των ΕΔ. Για όλα τα σ/ν βρήκαμε χρόνο, και γι’ αυτό όχι; Να πάρει ευχή, δεν θα γράψουμε από το μηδέν τον Αστικό Κώδικα! Ένα μήνα διαβούλευσης θέλει, και πέντε ανθρώπους που ξέρουν το αντικείμενο (τεχνικά/επιχειρησιακά) και δίκαιο δημοσίων προμηθειών, εθνικό και ενωσιακό. Η εμπειρία μου από συμμετοχή σε νομοπαρασκευαστικές επιτροπές μου επιτρέπει να γνωρίζω ότι μόνο η έλλειψη πολιτικής βούλησης είναι κώλυμα σε τέτοια θέματα. Ξαναλέω, δεν είναι ο Αστικός Κώδικας, να συζητάμε επί δεκαετίες.
Ερώτημα έκτο: Οι πίνακες οργάνωσης – υλικού των ΕΔ, που προβλέπουν ορισμένη δύναμη, δεν είναι κανόνες δικαίου, τεθειμένοι κατά νομοθετική εξουσιοδότηση; Μπορεί κάποιος γράφοντας διαγωνισμούς της πλάκας, που δεν πρόκειται να οδηγήσουν σε σύμβαση ποτέ και συνεπώς καθηλώνουν τα μέσα, να ισχυρίζεται ότι συμμορφώνεται με τη νομοθεσία;
Με όλα αυτά δίδεται στο κοινό (που δεν υποχρεούται να γνωρίζει νομικά) η παραπειστική και ανακριβής εντύπωση ότι το Δίκαιο ευρίσκει την κατάρρευση των λειτουργιών του Κράτους ανεκτή! Δεν είναι όμως έτσι! Δηλαδή αν λήξει μια σύμβαση προμηθείας καυσίμου ή οξυγόνου σε νοσοκομείο, και η νέα δεν έχει υπογραφεί επειδή ο διαγωνισμός έχει κολλήσει σε προσφυγές κλπ, θα αφεθεί ο κόσμος να πεθάνει; Όχι βέβαια, θα γίνει απευθείας ανάθεση, με πρόχειρη συγκέντρωση προσφορών! Το ίδιο και αν λήξει π.χ. σύμβαση λειτουργίας βιολογικού καθαρισμού πόλεως από εργολάβο, σύμβαση λειτουργίας διυλιστηρίου ποσίμου νερού κλπ. Άλλως οι υπεύθυνοι θα πάνε κατηγορούμενοι για κατά συρροή ανθρωποκτονίες από αμέλεια, που σε τέτοιες εκδοχές οδηγούν και σε ποινές καθείρξεως.
Το ότι το δίκαιο ευρίσκει ανεκτή τη διακοπή στοιχειωδέστατων λειτουργιών του Κράτους απλά δεν ισχύει!
Ήδη για τα γεγονότα αυτά θα έπρεπε να έχει επέμβει ο Εισαγγελέας του Διαρκούς Αεροδικείου Αθηνών.

Last edited 5 months ago by alejandrabarnet
George

Κατά το είδηση είναι όταν άνθρωπος δαγκώσει σκύλο κι όχι το ανάποδο, το συγκεκριμένο δεν είναι……

SKYHOOK47

Φταίει ο νόμος ή η εταιρεία τελικά;;;
https://abcnews.go.com/Politics/us-turns-486-million-afghan-air-fleet-32000/story?id=26083173

Nikolaos

Προσοχή! Είναι τελείως άλλα α/φ, G.222 πρώην της Ιταλικής Αεροπορίας με κινητήρες Τ64, που αγοράστηκαν από τις ΗΠΑ ως C-27A (όχι C-27J Spartan, με τους κινητήρες των C-130J!) προς παραχώρηση στο Αφγανιστάν.
Μιλάμε για α/φ 40 ετών, με κινητήρες που δεν χρησιμοποιούνται σε άλλο α/φ, αλλά μόνο στα ε/π Sikorsky S-65 Sea Stallion / S-80 Super Stallion. Εξήχθησαν σε ελάχιστες χώρες. Το δικό μας είναι νεότερη μετεξέλιξη του ίδιου (θαυμάσιου) σχεδίου.
Αν οι ΗΠΑ πλήρωσαν 486 εκ $ στην Ιταλία για τα α/φ αυτά, είναι μεγάλα κορόιδα …

Konstantinos1

Παιδιά, το μεγαλύτερο φιάσκο-σκάνδαλο είναι τα NH-90 και όχι τα μεταγωγικά.Κανένας διαγωνισμός, καμία πρόβλεψη για κόστος κύκλου ζωής.. Φτάνει να αναφέρω ότι ένα λάστιχο κοστίζει..5.000ευρω! Πετάνε, δεν πετάνε, πρέπει σε τακτά χρονικά διαστήματα να περνάνε από συγκεκριμένες επιθεωρήσεις.Οπότε καταλαβαίνετε τι έχει μαζευτεί έως τώρα..Χώρια τα παραπάνω χρήματα που δώσαμε για την αγορά (657εκ η αρχική σύμβαση αντί για περίπου 400 που στοίχισαν στη Φιλανδία). Εξαιρετικό ελικόπτερο, αλλά πολύ ακριβό για την Ελλάδα.Και δε βλέπω κανένα FOS στον ορίζοντα.Βαλε άλλα 15 χρόνια και ίσως αλλάξει κάτι.Στην ερώτηση τι θα μπορούσαμε να είχαμε αγοράσει εναλλακτικά, η απάντηση είναι 412.Αξιοπιστο, λογικό κόστος χρήσης και τεχνογνωσία στη συντήρηση.Υπηρχε προσφορά εκείνη την εποχή από την εταιρία, αλλά ουδείς ασχολήθηκε.

Konstantinos_Zikidis

Γιατί, γνωρίζετε κάποιο οπλικό σύστημα το οποίο προμηθευτήκαμε με κανονικό διαγωνισμό; Σας προκαλώ να μου αναφέρετε ένα (1) σύστημα που αγοράσαμε επί Άκη – Γιάννου με κανονικό, πλήρη διαγωνισμό, μέχρι τέλους (όχι, και καλά, “έρευνα αγοράς”, όπως εμφάνισε ο Σμπώκος τα γαλλικά Υ/Β Scorpene)…
Όσο για το γεγονός ότι τα ΝΗ90 πρέπει να περνούν επιθεώρηση σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, είτε πετούν, είτε όχι, έτσι είναι για όλα τα Α/Φ (=αεροπλάνα, ελικόπτερα, αερόπλοια κλπ). Το ότι πήραμε τα ΝΗ90 σε πολύ καλή τιμή… για τον προμηθευτή, ας όψεται η τότε Κυβέρνησις, καθώς και ο κυρίαρχος λαός που την είχε επιλέξει (δις, κατόπιν των Ιμίων).

Nikolaos

Κλαίω, ειλικρινά, αγαπητέ Κωνσταντίνε, στη σκέψη της αμυντικής επάρκειας που θα είχαμε αποκτήσει αν όλος εκείνος ο πακτωλός επενδυόταν σωστά.
Τι να θυμηθώ;
Το ότι μια χώρα με ανάγκη αντικατάστασης 100 UH-1 αγοράζει … 20 ΝΗ90;
Το ότι αφησαμε τα μισά Μιράζ 2000 στην αρχική διαμόρφωση, απαξιώνοντας τον τύπο με τη μακρότερη δομική ζωή (άρα και προοπτική παραμονής σε ενεργό υπηρεσία);
Πάλι καλά που δεν μας φόρτωσαν το F-15H … 21 υπολογίστηκε ότι έβγαιναν με το κονδύλιο των 60 Βlock 52+ … και θα μας στερούσαν και τα πολύτιμα 2000-5 …
Στο μεταξύ, τόσες δεκαετίες, δεν ικανοποιείται εκείνη η επιχειρησιακή απαίτηση για ένα σύστημα απενημέρωσης με καταγραφικά ατρακτίδια για το ΚΕΑΤ/ΣΟΤ, που είναι δεν είναι κονδύλιο 8 εκατομμυρίων και αποτελεί ασύλληπτη επένδυση στην εκπαίδευση αεροπορικής υπεροχής (χωρίς την οποία καμιά επιχείρηση των άλλων κλάδων δεν μπορεί να διεξαχθεί απρόσκοπτα …).

VAGGELAS

Η περίπτωση της αντικατάστασης των UH-1, χρήζει ιδιαίτερης εξέτασης, τολμώ να υποστηρίξω ότι απαιτείται και συνδρομή ψυχιατρικου προσωπικού!!! Η Χώρα που καλείται επί δεκαετίες να αμυνθεί σε ένα εκτεταμένο Αρχιπέλαγος, αφήνει (σφυριζοντας αδιάφορα), να περάσει μπροστά της ολόκληρη η γενιά Blackhawk, αεροσκάφους δοκιμασμένου, επιτυχημένου, προσιτού, χωρίς κανείς να σκεφτεί την μελλοντική προοπτική παραχώρησης προγενεστερων (Α και L), εκδόσεων και με συμπεριφορά οψιμου νεοπλουτισμου προσφεύγει στην παραγγελία 20 μόνο (και λόγο τιμής) αδοκιμαστων NH90.
Η καίρια για τη Χώρα μας επιχειρησιακη απαίτηση της ταχύτατης ενίσχυσης των Νησιών αφήνεται ουσιαστικά στα λιγοστά Σινουκ. Τι κι αν η Τουρκία εκτελούσε συνεχείς παραγγελίες του τύπου, τι κι αν η Πολωνία εδώ και και χρόνια έχει εγκαταστήσει γραμμή παραγωγής στο έδαφος της (PZL), αναλαμβανοντας την κάλυψη των παραγγελιών στην ευρύτερη περιοχή. Εμείς θέλαμε την Lamborghini των ελικοπτέρων. Φτωχό το αρνί, παχιά η ουρά του, που λένε και στο χωριό μου.
Έχω βαρεθεί να μετατίθενται όλες οι ευθύνες στους πολιτικούς, όλα να αιτιολογουνται με μίζες κλπ. Όταν στο Ελληνικό Δημόσιο, δεν είναι δυνατόν να αγοραστεί στυλό χωρίς υπηρεσιακή εισήγηση, ΑΠΑΙΤΩ οι ορκισμένοι ένστολοι Ανώτεροι και Ανώτατοι Αξιωματικοί να δεσμεύουν τους πολιτικούς τους προϊστάμενους με ξεκάθαρες και ουσιαστικές εισηγήσεις. Από κει και πέρα ο καθένας με τις ευθύνες του.

KaizerAmstelVonLagerS

“Η Χώρα που καλείται επί δεκαετίες να αμυνθεί σε ένα εκτεταμένο Αρχιπέλαγος, αφήνει (σφυριζοντας αδιάφορα), να περάσει μπροστά της ολόκληρη η γενιά Blackhawk, αεροσκάφους δοκιμασμένου, επιτυχημένου, προσιτού, χωρίς κανείς να σκεφτεί την μελλοντική προοπτική παραχώρησης προγενεστερων (Α και L), εκδόσεων και με συμπεριφορά οψιμου νεοπλουτισμου προσφεύγει στην παραγγελία 20 μόνο (και λόγο τιμής) αδοκιμαστων NH90.”
Και ελεγα οτι κατι μου θυμιζει…Τι;;; Α ναι…[email protected]…2 αδοκιμαστα πανακριβα πλοια την στιγμη που υπαρχει ηδη αλλο ικανοτερο σχεδιο επισης Ευρωπαικο/Γαλλικο το οποιο ικανοποιει ολες τις προδιαγραφες που αναφερετε για τα Blackhawk…Αλλα μαλλον οσοι αγοραζουν FREMM η τα παραγωγα τους εχουν μαλλον θλιβερη αγνοια.

Last edited 5 months ago by ghusil
Konstantinos1

Έχετε απόλυτο δίκιο κύριε Ζηκίδη, όσο και να σκέφτηκα δεν βρήκα ένα παράδειγμα κανονικού διαγωνισμού,εκτός ίσως από τα HEL. Και εκεί όμως είδαμε να “σκουπίζουν” οι Τούρκοι το γερμανικό απόθεμα των Leo2 με κλάσμα του δικού μας κόστους, οπότε μάλλον κάτι δεν κάναμε καλά με τα 1.7δις που δώσαμε.Για τα NH90 είναι λογικό να περνάνε προγραμματισμένη συντήρηση, εδώ γίνεται με τ αυτοκίνητα μας (χιλιόμετρα ή χρόνος, όποιο συμπληρωθεί πρώτο), το ανέφερα γιατί ξαφνικά συνειδητοποίησα το ανέφικτο της αυξημένης διαθεσιμότητας.Παίρνεις ένα ανταλλακτικό για τον υπόλοιπο στόλο, πάς μετά από μήνες να το ξαναβάλεις στη θέση του, μέχρι τότε έχει έρθει η προγραμματισμένη συντήρηση,ωχ, πρόβλημα, άστο μέχρι να βρούμε χρήματα, έρχεται κάποια στιγμή η πολυπόθητη στιγμή, αλλά μέχρι τότε έχει έρθει η ώρα για τον επόμενο, μεγαλύτερο πλέον έλεγχο και πάει λέγοντας.Καταλήγεις με αποψιλωμένα ελικόπτερα που έχουν μείνει για χρόνια στο έδαφος και που για να επανέλθουν σε πτητική κατάσταση θέλουν πολλάααααα λεφτά.Να θυμίσω στους υπόλοιπους ότι θέλαμε αρχικά 15 C-27, πήραμε 12 και τελικά παραλάβαμε 8 πανηγυρίζοντας που πουλήσαμε πίσω τα άλλα 4 γιατί έτσι θα έχουμε ανταλλακτικά και θα πετάνε συνέχεια.Δυστυχώς αυτές οι μπούρδες, (λες και το πρόβλημα της υποστήριξης ήταν τα 4 παραπάνω) , ακούστηκαν και από στρατιωτικά χείλη.Δε θα διαφωνήσω ότι το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι, αλλά κάθε λαός έχει τους πολιτικούς που του αξίζουν.Το δις εξαμαρτείν ουκ λαού σοφού, οπότε μετά τα Ίμια να τους χαίρονται αυτοί που του ψήφισαν (και μεις μαζί). Δεν ήταν όμως η πρώτη φορά στην ελληνική ιστορία.Αυτά συμβαίνουν σε χώρα που εν έτει 2020 η υποχρεωτική εκπαίδευση είναι έως τα 15,(επομένως στηρίζουμε την παιδική δουλεία στα 16 ή το να κάθονται στα καφενεία), σε ανθρώπους που έχουν προσδόκιμο τα 80έτη.Λες και χάθηκαν οι τεχνικές σχολές.Τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Konstantinos_Zikidis

Έχω την εντύπωση ότι τα άρματα όντως εξετάσθηκαν (σε πραγματικές δοκιμές, ίσως ό,τι καλύτερο έχει γίνει στις ΕΔ από άποψη συγκριτικών δοκιμών) αλλά τελικά η προμήθεια έγινε με απευθείας ανάθεση, ως συνήθως. Όμως, δεν γνωρίζω με βεβαιότητα και δεν επιμένω.
Θυμήθηκα όμως εγώ έναν διαγωνισμό: ο προσομοιωτής πτήσεων Α/Φ F-16 Block 30 & 50 στην 111ΠΜ. Εκεί συμμετείχε η LM (κατασκευάστρια του Α/Φ, διάδοχος της General Dynamics), η L3 (κατασκευάστρια του παλαιότερου προσομοιωτή F-16 Block 30) και η ισραηλινή BVR, χωρίς εμπειρία στο χώρο των προσομοιωτών μαχητικών, αλλά με πολύ χαμηλότερη τιμή, η οποία και κέρδισε τον διαγωνισμό (1997). Αποτέλεσμα: δημιουργήθηκαν τεράστια προβλήματα επί σειρά ετών, τα οποια δεν γνωρίζω εάν έχουν πλέον λυθεί… Τεράστια επιτυχία… Για περισσότερα, θα μου επιτρέψετε το “θράσος” ως “βαλτός” από άλλα sites να κάνω mention (όπως με κατηγόρησε ένας ανεκδιήγητος συν-σχολιαστής πιο πάνω) σε ένα συναφές άρθρο: https://www.defence-point.gr/news/i-proistoria-ton-exomoioton-toy-f-16-fighting-falcon-stin-ellada
Η περίπτωση αυτή αποδεικνύει περίτρανα ότι ο διαγωνισμός δεν είναι τόσο απλή υπόθεση, ούτε και οδηγεί οπωσδήποτε στην καλύτερη λύση…

Nikolaos

Υπάρχει και κάτι ακόμη καλύτερο: “Διεθνής δημόσιος μειοδοτικός διαγωνισμός για την προμήθεια βλημάτων SPICE”. Μα την αλήθεια, δεν τρολλάρω, και φυσικά αν δεν το είχα δει γραμμένο δεν θα το πίστευα. Προκηρύχθηκε κατά το 2011-12, και φυσικά δεν έχει οδηγήσει σε προμήθεια. Τι; Γνωρίζετε ότι τα προμηθεύει μόνο η κατασκευάστρια των, RAFAEL; Και πού το ξέρετε; Πού ξέρετε ότι δεν πωλούνται και από ανεξάρτητους εμπόρους, όπως τα ΙΧΕ αυτοκίνητα; Ίσως και στα περίπτερα, ποιος ξέρει …

Nikolaos

Konstantinos_Zikidis Konstantinos_Zikidis
Αγαπητέ Κωνσταντίνε, τυχαίνει μήπως να γνωρίζετε για ποιο λόγο στην τότε επιχειρησιακή απαίτηση του ΕΣ για μέσο ε/π δεν είχε τύχη το Super Puma/Cougar, που υπηρετούσε ήδη στην ΠΑ και είναι εγνωσμένης αξίας και ιστορίας ε/π; Ρωτώ διότι προφανώς υπήρχε προδιάθεση να αγοράσουμε ευρωπαϊκά, οπότε μάλλον μεταξύ αυτού και του ΝΗ90 παίχθηκε το παιγνίδι …

Konstantinos_Zikidis

Όχι, δεν γνωρίζω. Η λογική θα έλεγε Cougar, το οποίο όμως είχαν και οι γείτονες, οπότε ίσως θεώρησαν ότι θα έπρεπε να πάρουμε κάτι καλύτερο.
Γενικώς, δεν το έχουμε με την ομοιοτυπία… Αναφέρονται ενδεικτικά τα ακόλουθα:
ΠΑ: ΑΒ-205, ΑΒ-212, SP (τριών διαφορετικών παρτίδων), Α109 Power.
ΣΞ: UH-1, CH-47, NH90, AH-64A & D.
ΠΝ: ΑΒ-212, S-70Β & Β6, ενώ έρχονται τα Romeo
ΕΛΑΣ: BO-105, EC-135
ΠΣ: SP
ΛΣ/ΕΛ.ΑΚΤ.: Dauphin III…
Άντε γεια….

Nikolaos

Νομίζω το ΠΣ έχει και ένα Bölkow/Kawasaki BK-117 🙂 …

Last edited 5 months ago by alejandrabarnet
Nikolaos

Αγαπητέ φίλε, η πρότασή σας είναι σοφή. Δυστυχώς, άλλες ήταν οι προτεραιότητες.
Η Ιαπωνία των F-15J & F-35A άρχισε εδώ και δύο χρόνια να παράγει το 412 σε μεγάλες ποσότητες για το Στρατό Ξηράς της, διότι το Μπλακ Χωκ (με το οποίο εφοδιάζονταν ήδη πολλά Συντάγματα αεροπορίας στρατού) κρίθηκε πολύ ακριβό για να αντικαταστήσει σε βάση 1 προς 1 τα UH-1J της. Η Νορβηγία και ο Καναδάς το χρησιμοποιούν χρόνια στο άκρως απαιτητικό περιβάλλον του Αφγανιστάν, το ίδιο και το Πακιστάν στο ορεινό Μπαλουχιστάν στο κυνήγι των Ταλιμπάν. Με εξαίρεση το μειονέκτημα των πεδίλων αντί τροχών, που δυσκολεύει τόσο το χειρισμό στο έδαφος όσο και την προσγείωση σε ορισμένες επιφάνειες, πρόκειται για θαυμάσιο μέσο, δεκτικό κάθε είδους εξοπλισμού όπως FLIR, RWR, MAW, παροιμιώδους αξιοπιστίας και ευκολίας συντήρησης, πολύ χαμηλότερου ακουστικού ίχνους σε σχέση με το Χιούι λόγω τετράφυλλου στροφείου, πολύ πιο επιβιώσιμο (όχι όσο το Μπλακ Χωκ, ασφαλώς, που είναι η επόμενη σχεδιαστικώς γενιά). Και το κόστος είναι χαμηλό.

Last edited 5 months ago by alejandrabarnet
- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Οι US Marines αποσύρουν 16 πυροβολαρχίες Ρ/Κ πυροβόλων M777Α2. Ευκαιρία για τον Ελληνικό Στρατό;

 Οι Αμερικανοί πεζοναύτες σκοπεύουν να μειώσουν τις ενεργές πυροβολαρχίες ρυμουλκούμενων πυροβόλων M777 από 21 σε μόλις 5 μέχρι το 2030. Οι πυροβολαρχίες που θα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ (για δωράκι): MH-60R σε καταδρομικό Ticonderoga (έτσι, για να πάει...

19
 Πριν λίγες μέρες, είχαμε δημοσιεύσει φωτογραφίες από την επίσκεψή μας στο καταδρομικό Leyte Gulf πέρσι τον Δεκέμβρη. Το καταδρομικό κλάσης Ticonderoga, είχε βρεθεί στον...
- Advertisement -
Card image

January #008

Αγορά 4.49
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2017 February #369

Αγορά 2.29
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2017 March #370

Αγορά 2.29

Related News

Οι US Marines αποσύρουν 16 πυροβολαρχίες Ρ/Κ πυροβόλων M777Α2. Ευκαιρία για τον Ελληνικό Στρατό;

 Οι Αμερικανοί πεζοναύτες σκοπεύουν να μειώσουν τις ενεργές πυροβολαρχίες ρυμουλκούμενων πυροβόλων M777 από 21 σε μόλις 5 μέχρι το 2030. Οι πυροβολαρχίες που θα...

Γιατί ορισμένα σοβιετικά αεροσκάφη είχαν διαφανές ρύγχος

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί αρκετά σοβιετικής σχεδίασης αεροσκάφη –βομβαρδιστικά, μεταφορικά και ορισμένα βαριά αναχαιτιστικά– διέθεταν «γυάλινο» ρύγχος; Το συγκεκριμένο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό ανάγεται στην εποχή...

“Απασφάλισε” ο Πομπέο εναντίον Ερντογάν! Με λίγα λόγια, τον χαρακτήρισε δικτάτορα!

 Ένα από τα πλέον "περίεργα" tweet έκανε ο ΥΠΕΞ των ΗΠΑ, Μάικ Πομπέο, τώρα, στις τελευταίες μέρες που βρίσκεται στην καρέκλα του. Θέλοντας να...