15.1 C
Athens
Δευτέρα, 25 Ιανουαρίου, 2021
- Advertisement -

Το κυπριακό υπουργείο Άμυνας επιβεβαιώνει προμήθειες σημαντικών οπλικών συστημάτων

- Advertisement -

Το υπουργείο Άμυνας της Κύπρου ανακοίνωσε πως έχει προχωρήσει στην υπογραφή συμβολαίων που αφορούν την αναβάθμιση συγκεκριμένων οπλικών συστημάτων με εκτιμώμενο κόστος €240 εκατομμύρια.
Όπως τονίζει το «ΚΥΠΕ», τα συμβόλαια υπογράφηκαν στο πλαίσιο της αναβάθμισης της επιχειρησιακής ικανότητας της Εθνικής Φρουράς. Στην ίδια ανακοίνωση το κυπριακό υπουργείο Άμυνας υπογραμμίζει πως λόγω του ευαίσθητου του ζητήματος, που άπτεται θεμάτων εθνικής ασφάλειας, δεν υπάρχει πρόθεση για περαιτέρω λεπτομέρειες επί του παρόντος.

La Tribune: Η Κύπρος αγόρασε πυραύλους Exocet και Mistral έναντι €240 εκ.


Την αποκάλυψη της υπογραφής των δύο συμβολαίων προμήθειας πυραύλων Mistral και Exocet έκανε η γαλλική εφημερίδα «La Tribune» στις 6 Φεβρουαρίου. Σύμφωνα με δημοσίευμά της, τα συμβόλαια υπογράφηκαν τον Δεκέμβριο. Το κόστος του προγράμματος των Mistral έχει εκτιμώμενο κόστος €150 εκατ. και το αντίστοιχο των Exocet φτάνει τα €90 εκατομμύρια.

Η καινούργια «ΠΤΗΣΗ» ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2020

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
antonis.

Προήθεια νέων Exocet ή αλλιώς πως να δημιουργηθεί ένα πανέμορφο δίκτυο αντιπλοϊκών Κ/Β 180χλμ μακριά από της ακτές της Κύπρου. Με σωστή παρακολούθηση και στοχοποίηση τουρκικών μονάδων επιφανείας μπορεί να απειληθούν μέχρι και τα πλοία ερχόμενα από Βορρά. Μέσα σε αυτή τη ζώνη που παρέχουν οι επάκτιες συστοιχίες δημιουργείται μια κάποια απαγόρευση επιχειρήσεων του τουρκικού ΠΝ αποτρέποντάς το να κάνει σκέψεις για την δημιουργία 2ου μετώπου στα Νότια. Αν “δικτυωθεί” και το ελληνικό ΠΝ (αυτονόητο) τότε μιλάμε για ξεκάθαρη αναβάθμιση της ισχύος πυρός πέριξ της νήσου.
Καλή επιτυχία στο έργο των Ελληνοκυπρίων! Άντε να δούμε και το δικό μας ΠΝ πότε θα λάβει την προσοχή που του αρμόζει για να προστατέψει την αιματοβαμμένη Κύπρο ως πρέπει, γιατί θα καταλήξουμε η “οποιαδήποτε λύση” για την ενίσχυσή του να είναι και η βέλτιστη.

MUSTAFA

hahahhaa
ok,ok

My_name_is_Nobody

comment image

ARMAGEDON

Καλώς τον Κεμάλ τον αντρακλαρα

H φωνη της λογικης

Οι S-300 πρεπει να τοποθετηθουν πισω στην Κυπρο ωστε να ενισχυθει η αεραμυνα του νησιου. Αυτο πρεπει να γινει με συνδυασμο της αποκτησης F-35 και Ιπταμενων Τανκερ, ωστε η Πολεμικη Αεροπορια να μπορει να παρεχει αεροπορικη καλυψη και στην Κυπρο.
Οι αντιεροπορικες φρεγατες τυπου Belharra, FREMM κτλ ειναι πανακριβες, αργες και λιγες σε αριθμο, ενω το ιδιο αποτελεσμα μπορει να επιτευχθει καλυτερα με αλλα πολυ πιο ευελικτα μεσα οπως τα F-35.

Costas

Δεν χρειάζεται ούτε F35, ούτε εναέριος ανεφοδιασμός για την Κύπρο. Τα F16 και τα mirage, με drop tanks είναι υπεραρκετά σε συνδυασμό με βάσεις υποστήριξης σε αεροδρόμια και εφεδρικούς αεροδιαδρόμους (υπάρχουν ήδη τέτοια σχέδια).
Συμφωνώ απόλυτα για την ανάγκη ενίσχυσης της αεράμυνας, όχι μόνο με μεγάλης ακτίνας δράσης πυραυλική προστασία, αλλά και με εκτενή πολυστατικά διασυνδεδεμένα ραντάρ παρακολούθησης

Aris

Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν σκάει 1δις να πάρει κορβέτες από το Ισραήλ…θα τα έχει και εν πλω τα καλούδια και καλύτερη ΑΑ προστασία ωστε να προστατεύει την ΑΟΖ μέχρι να φτάσουν ενισχύσεις

H φωνη της λογικης

Ελπιζω πως αυτο θα ειναι το ακριβως επομενο βημα των Κυπριων. Καλοι οι πυραυλοι εναντιον πλοιων, αλλα θα ηταν καλυτερα εαν ειχαν τα μεσα να κανουν την παρουσια τους αισθητη στην ΑΟΖ τους και να μπορουν να απειλησουν ευθεως το πολεμικο ναυτικο της γειτονος.
Με τοσα χρηματα που μπορουν να βγαλουν απο το αεριο θα ηταν μια σωστη ενεργεια να επενδυσουν στα καταλληλα μεσα για να προστατεψουν την επενδυση τους. Τελος, οι S-300 πρεπει να τοποθετηθουν επιτελους στην Κυπρο, αλλα μεχρι τοτε πρεπει να υπαρχει καποια δυνατοτητα αεραμηνας μεσαιου βεληνεκους, ειτε επιγεια, ειτε σε θαλασσια πλατφορμα (π.χ. κορβετα) .

George

Ναι οι S-300 ίσως με κάποιο πρόγραμμα αντικατάστασής στους στην Ελλάδα από Patriot αλλά Κυπριακό ναυτικό δεν στέκει. Θα είναι εύκολοι στόχοι για σκοποβολή. Εκτός κι αν δεν τους καταδεχθεί η TAF!
Μόνο υ/β αλλά αυτό είναι ακριβό σπορ….

a.o.

Δεν καταλαβαίνω αυτή την εμπεδωμένη άποψη για το Κυπριακό ναυτικό. Sitting ducks, μπορούν να θεωρηθούν και τα όποια χερσαία συστήματα, άρα θα έπρεπε να διαλυθεί η ΕΦ εξ’ ολοκλήρου.
Με τέσσερις Gowind-2500, η Κύπρος θα μπορεί να δηλώνει την παρουσία της σε όλο το εύρος της ΑΟΖ της. Καλώς ή κακώς, ο πόλεμος των ΑΟΖ, για την ώρα τουλάχιστον, είναι πόλεμος εντυπώσεων και σε αυτόν τον πόλεμο η Κύπρος χάνει κατά κράτος, επειδή δεν έχει τα μέσα. Καλοί οι παράκτιοι Έξοσετ, αλλά δεν μπορούν να σταλούν στα ανοιχτά για τις κάμερες και το συνακόλουθο παιχνίδι ψυχολογικού πολέμου.
Ακόμα όμως και σε περίπτωση σύγκρουσης, με 16 κελιά και συνδυασμό 8 Aster-30 και 32 (quadpack 8*4) ESSM ή CAMM-ER, δηλαδή 40 πυραύλους και με συντηρητική εκτίμηση για ελάχιστη επιτυχία 50%, κάθε πλοίο δύναται να καταρρίψει από 20 έως 40 τούρκικα αεροσκάφη. Τα τέσσερα μαζί, από 80 έως 160.
Είναι τόσο απλά τα πράγματα? Μάλλον όχι. Αλλά τα πράγματα δεν θα είναι τόσο απλά ούτε για τους Τούρκους, που θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους, πολλούς περισσότερους παράγοντες σε σχέση με το παρελθόν. Τα τέσσερα πλοία, θα δύνανται να λειτουργούν ως αντιαεροπορικές πλατφόρμες, προστατεύοντας είτε τις πλατφόρμες γεωτρήσεων, είτε και το ίδιο το νησί. Ανοίγονται δε και ευκαιρίες συνεργασίας και με το Ισραήλ και με την Αίγυπτο.

a.o.

Οι S-300, έχουν κλείσει ήδη εικοσαετία και η Τουρκία και Ρωσία, έχουν πλέον αλληλοσυνδεδεμένα συμφέροντα. Πόσο πιθανή είναι μια μελλοντική αναβάθμιση των S-300 αν πάνε Κύπρο, ή ακόμα και η απρόσκοπτη υποστήριξη τους? Το ίδιο θα πρέπει να αναρωτηθούμε για τους S-300 ακόμα και αν παραμείνουν σε Ελληνική υπηρεσία. Θα προτιμούσα την πώληση τους από την Ελλάδα και την αγορά άλλων συστημάτων μμε τα χρήματα που θα δοθούν πχ αγορά επιπλέον Patriot.
Επίσης, δεδομένης της τρέχουσας γεωπολιτικής ισορροπίας και των σχέσεων Γαλλίας – Κύπρου, οι οποίες στο μέλλον θα ενισχυθούν περαιτέρω, θα ήταν προτιμότερη η αγορά SAMP-T (επίγειου Aster-30), ή επίγειας έκδοσης CAMM-ER, από την Κύπρο. Σε μια τέτοια περίπτωση, θα ήθελα να δω τους Τούρκους να απειλούν όπως το 1996, με την διαφορά πως τώρα, μάλλον το Ντε Γκωλ θα έπλεε στην περιοχή.

ACHERON

Ποιά καλύτερη ΑΑ προστασία θα παράσχουν οἱ κορβέτες;
Απλώς,και ἀν ακόμη έχουν κάποια στοιχειώδη ΑΑ προστασία,επειδή οἱ κορβέτες δέν μπορούν παραπάνω,ἡ στοχοποίηση τους από την εχθρική αεροπορία θα είναι ευκολώτερη από ότι μίας συστοιχίας,και ἡ κατάληξη μάλλον προδιαγεγραμμένη.
Υπόψιν,ότι το 1974 ἡ μοναδική δράση της ναυτικής διοικήσεως Κύπρου,ἡ έξοδος (υπό το φώς της ημέρας βέβαια),των δύο τορπιλακάτων Τ1 και Τ3,εξουδετερώθηκε από την τουρκική αεροπορία.

Aris

Δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες με τις ΤΑ τότε….σηκώνουν και ΑΑ συστήματα… θα λειτουργούν σε αλληλοκάλυψη και την βρίσκουν την άκρη…

TwoHourstoDoom

Τα πλοια γενικα ειναι για ναυτικες επιχειρησεις και τα ΑΑ ειναι για αυτο- προστασια.
Μια κορβετες θα μπορουσες ισως να προστατεψεις ενα -πολυ μικροτερο νησι- αν ειχες αντιπαλο με αεροπορια καμια δεκαρια Tucano ξερω γω
Και το ενα δις που λες παραπανω δεν ειναι αστειο ποσο για την Κυπρο, ειναι 5 δις ‘δικα μας’ σχετικα με το ΑΕΠ

Aris

Ναι αλλά την ελευθερία την πληρώνεις…δεν θα έρθει κανείς να σε βοηθήσει και το έχουμε δει και το ακούμε συνέχεια

neverwill

Ναί , τήν ελευθερία τήν πληρώνεις αλλά μήν μπερδεύεις τίς δικές μας ανάγκες με εκείνες τής Κύπρου . Η αίσθηση πού έχω , σάν άσχετος , είναι ότι η Κύπρος λειτουργεί σάν φρούριο τού Μεσαίωνα με προστατευτικό νερό γύρω-γύρω,προσπαθεί να αποκρούσει , δέν σκοπεύει να βγεί από το φρούριο .

ACHERON

Ούτε και ὁ αντίπαλος έμεινε στα 1974.
Στην πραγματικότητα,το 1974 οἱ ΤΑ μπορούσαν να κάνουν μεγαλύτερη ζημιά απ΄ότι σήμερα οἱ κορβέτες χωρίς αεροπορική κάλυψη.
Όμως και το 1974,ἡ επιβίωση τους ήταν πολύ δύσκολη,ακόμα και ἂν κρυβόταν,κάτι που μπορούσαν να κάνουν πολύ ευκολώτερα από μία κορβέτα σήμερα.
Ἡ Κύπρος είναι υποχρεωμένη να θέτει αυστηρές προτεραιότητες στους εξοπλισμούς,με πρώτο κριτήριο την επιβιωσιμότητα,και όχι την πολυτέλεια.
Γι΄αυτό έχει Exocet από το ΄90,αλλά δέν έχει όχι κορβέτες,αλλά ούτε κἂν πυραυλακάτους,οἱ οποίες,και ἂν επιβιώσουν,ίσως δεν μπορούν να επιστρέψουν στις βάσεις τους,ἂν αυτές έχουν καταληφθεί.
Ἡ άμυνα της Ελεύθερης Ζώνης είναι το πρώτο ζητούμενο για την υπόσταση της Κυπριακής Δημοκρατίας,και αυτή,υπό τις παρούσες συνθήκες,θα δοθεί στο έδαφος,και από το έδαφος (αντιαεροπορικά,αντιπλοϊκά).

VAGGELAS

Συμφωνώ απολύτως!!! Τα δεδομένα της Κύπρου (εγγύτητα με τον εχθρό, πληθυσμός, γεωγραφία, ΑΕΠ, κλπ), δεν επιτρέπουν σπατάλη πόρων για ΠΝ και ΠΑ. Έξυπνος και ευέλικτος επιβραδυντικος αγώνας, πρόκληση σημαντικών απωλειών στον αντίπαλο, εκμετάλλευση λαθών και αδυναμιών του εχθρού με μικρής έκτασης αντεπιθεσεις και απαγόρευση χώρου (βλ. Exocet). Έξυπνα φορητά αντιαρματικα τύπου Javelin, όπλα αντί UAV και πάνω από όλα αποτελεσματικό σύστημα επιστράτευσης!!!

NickKoliopoulos

Εχουμε πληροφορίες για το είδος των πυραύλων (MIstral 3?) και για τον αριθμό των συστημάτων? Ξέρουμε αν περιλαμβάνει εκσυγχρονισμό προυπάρχοντων συστημάτων?

Agnostosependytis

Οπότε να υποθέσουμε ότι πήραν εξοσέτ να βουλιάξουν τυχόν τουρκικά πλοία (πολεμικά, αποβατικά κτλ) και τα Μιστράλ για να προστατεύουν τους εξοσέτ?

ACHERON

Τα Μιστράλ μόνο εγγύς προστασία προσφέρουν,από ότι ενδεχομένως έχει διαφύγει από πιό εκηβόλα συστήματα όπως Οθέλος και Μπούκ.
Αλλά ἂν ισχύουν τα ποσά,πρόκειται να αποκτηθούν πολλά Μιστράλ,λογικά για την εγγύς αντιαεροπορική άμυνα επί του πεδίου.

MPAMPIS

Ο μιστραλ ειναι πολυ καλός και για αντιβληματικη προστασία λογω του πυροσωλήνα προσέγγισης και της μεγαλησ ταχύτητας του αλλα και με καλες δυνατότητες εναντίον ελικοπτέρων και uav……
Υπαρχει ενα γαλλικό σχέδιο με εξαπλο εκτοξευτη πάνω σε VAB ( που διαθέτει η ΕΦ) με ραντάρ προδιαγραφών……vab santal…..

a.o.

Ας μου εξηγήσει κάποιος…
Υπάρχει κάποιου είδους βραβείο για όσους έχουν πολλά mistral και για αυτό η Κύπρος αγόρασε έναν σκασμό, λες και δεν έχει άλλες ανάγκες?
150εκ για φορητά α/α μου φαντάζει παράλογο για έναν στρατό με λιγότερο από 15.000 άτομα.
Αναλογικά, η Εσθονία είχε αγοράσει 25 εκτοξευτές με πυραύλους για 60εκ.
Η Κύπρος γιατί τόσα πολλά?
Υπάρχει περίπτωση να αποτελεί συγκαλυμμένη αγορά άλλων συστημάτων?

ETS

Νυχτερινη δυνατοτητα βολης θα εχουν;
Δηλαδη θα αγοραστουν θερμικες καμερες για τα Μιστραλ;
Πασχει σοβαρα η EΦ στο συγκεκριμενο με ελαχιστα συστηματα να ειναι αξιομαχα την νυχτα αν λειτουργουν καν στο σκοταδι ,απο τα ελικοπτερα μεχρι καποια οχηματα της.και τους Manpads..
Αποσπασματικες αγορες χωρις σταθμιση των συνθηκων χρησης 24/7 συνεχως ειναι πλεον παθητικο σε καθε περιπτωση.

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αγορά μεταχειρισμένων ή καινούργιων Arleigh Burke για το ΠΝ, πόσο μπορεί να “ισχύει” το σενάριο; η ΠΤΗΣΗ απαντά

 Ο έγκυρος δημοσιογράφος Βασίλης Νέδος στη σημερινή ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ της Κυριακής,  ανάμεσα σε όλα τα άλλα που αναφέρει στο ρεπορτάζ του, αποκαλύπτει και το ενδιαφέρον...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Β. Νέδος στην “Κ”: Η Ελλάδα ενδιαφέρεται για ΑΓΟΡΑ αντιτορπιλικών Arleigh...

271
του Βασίλη Νέδου, από την Καθημερινή.Η υπογραφή της σύμβασης ύψους 2,32 δισ. ευρώ για την προμήθεια των 18 μαχητικών τύπου «Ραφάλ» είναι ο βασικός...
- Advertisement -
Card image

January #008

Αγορά 4.49
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2014 March 2014 #334

Αγορά
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2019 March #394

Αγορά 4.49

Related News

Ξεκίνησαν στην Κωνσταντινούπολη οι διερευνητικές επαφές Ελλάδας-Τουρκίας

Ξεκίνησαν το πρωί στην Κωνσταντινούπολη οι διερευνητικές επαφές μεταξύ της Ελλάδας και της Τουρκίας, έπειτα από σχεδόν 5 χρόνια.Αντικείμενο των επαφών, η διερεύνηση σημείων...

Με την κατάσταση στη Ρωσία και τις σχέσεις ΕE-Τουρκίας ξεκινά το Συμβούλιο υπ. Εξωτερικών, ανέφερε ο Ζοζέπ Μπορέλ

Την ανησυχία του για την κατάσταση στη Ρωσία εξέφρασε ο ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ Ζοζέπ Μπορέλ προσερχόμενος στο Συμβούλιο των Υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ.«Περισσότεροι...

Μ. Βέμπερ: Η ΕΕ πρέπει να τιμωρήσει τον Πούτιν για τη σύλληψη του Ναβάλνι

Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να τιμωρήσει τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν για τη σύλληψη του επικριτή του Κρεμλίνου Αλεξέι Ναβάλνι, αλλά και χιλιάδων υποστηρικτών...