Ξεχνάμε και τις τελευταίες ολλανδικές φρεγάτες κλάσης Μ, καταλήγουν στην Χιλή;

98
8189
050907-N-1467R-013 Gulf of Mexico (Sept. 7, 2005) - The Dutch Navy frigate Van Amstel (F 831) conducts operations near the coast of Biloxi, Mississippi as part of the Hurricane Katrina relief effort. The Dutch Navy flew medical personnel ashore from the flight deck of the amphibious assault ship USS Bataan (LHD 5) to help the victims of the hurricane. The Navy's involvement in the Hurricane Katrina humanitarian assistance operations is led by the Federal Emergency Management Agency (FEMA), in conjunction with the Department of Defense. U.S. Navy photo by PhotographerÕs Mate Airman Pedro A. Rodriguez (RELEASED)
Μοιραστείτε το άρθρο
  • 145
  •  
  •  

Οι δύο τελευταίες φρεγάτες M του Ολλανδικού Ναυτικού θα καταλήξουν εκτός απροόπτου στην Χιλή.

Για τη μεταβίβαση των δύο πλοίων έχει ήδη υπογραφεί Επιστολή Πρόθεσης (LoI) μεταξύ των δύο πλευρών, αναφέρει ο διοικητής του Ολλανδικού Ναυτικού Αντιναύαρχος Rob Kramer στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού “Alle Hens”, που εκδίδει το Υπουργείο Άμυνας της Ολλανδίας.

Το πολεμικό ναυτικό της Χιλής στηρίζεται σε μεταχειρισμένα πλοία τα οποία αγοράσθηκαν κυρίως από ευρωπαϊκές χώρες. Η δύναμη των φρεγατών απαρτίζεται από 1 Type 22, 3 Type 23, 2 M και 2 L. Όπως έχουμε επισημάνει στο πρόσφατο παρελθόν, η Χιλή ενδιαφέρεται να αντικαταστήσει την Type 22 και τις 2 L με τρία νεότερα πλοία, είτε καινούρια είτε μεταχειρισμένα.

Τα ναυτικά προγράμματα της Ολλανδίας και οι φρεγάτες M

Οι φρεγάτες Μ κατασκευάσθηκαν μεταξύ 1985 και 1995 ως διάδοχοι των παλαιότερων φρεγατών κλάσης Roofdier. Ο κύριος οπλισμός των πλοίων αποτελείται από ένα κύριο πυροβόλο των 76mm, 8 Κ/Β Harpoon, 16 A/A πυραύλους Sea Sparrow ή Evolved Sea Sparrow και δύο δίδυμους τορπιλοσωλήνες των 324mm.

Την αντιβληματική προστασία παρέχει ένα Goalkeeper. Κάθε M μπορεί να υποστηρίξει και να φιλοξενήσει ελικόπτερο Cougar ή Super Lynx. Επιπλέον, υπάρχουν συστήματα ραντάρ Smart-S Mk1 και LW-08, ενώ μετά από πρόγραμμα εκσυγχρονισμού οι δύο μελλοντικές χιλιανές Μ και οι δύο βελγικές απέκτησαν ραντάρ SeaWatcher 100 και ικανότητα να υποστηρίξουν ελικόπτερο NH90 NFH. Αρχική πρόθεση των Ολλανδών ήταν η απόσυρση των δύο πλοίων περίπου το 2025, εφόσον το Ολλανδικό Ναυτικό θα καθιστούσε τότε επιχειρησιακή την πρώτη νέα φρεγάτα και δεν ήθελε φυσικά να απολέσει νωρίτερα επιχειρησιακές ικανότητες.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ποιες οι επιλογές για άμεση ενίσχυση του ΠΝ αν δεν αγοραστούν οι Adelaide;

 

Η φρεγάτα M προσφέρθηκε στην Ελλάδα στο β΄ μισό της δεκαετίας του 1980, όταν το Πολεμικό Ναυτικό πραγματοποίησε διαγωνισμό προμήθειας 6 νέων φρεγατών. Το πρόγραμμα κατέληξε στη ναυπήγηση των 4 φρεγατών MEKO 200HN, με τις M να κατατάσσονται δεύτερες. Δυστυχώς οι δύο επιπλέον MEKO 200HN δεν ναυπηγήθηκαν ποτέ και το κενό τους κάλυψαν επιπλέον μεταχειρισμένες φρεγάτες S, που αγοράσθηκαν τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 2000 από την Ολλανδία.

Σημειώνουμε πως 2 M (“Almirante Blanco Encalada”, “Almirante Riveros”) εντάχθηκαν σε χιλιανή υπηρεσία τα έτη 2005 και 2007 και αποκτήθηκαν στο πλαίσιο περικοπών του Ολλανδικού Ναυτικού. Ακόμη δύο ολλανδικές Μ μεταβιβάστηκαν την ίδια περίοδο στο Βέλγιο και δύο στην Πορτογαλία. Δηλαδή, με λίγα λόγια, όλοι αγόρασαν από δυο εξαιρετικές φρεγάτες, εκτός από την Ελλάδα, που συνέχισε να “βολεύεται” με τις παλιές S.

Συνολικά ναυπηγήθηκαν 8 Μ, που τέθηκαν σε υπηρεσία με την Ολλανδία μεταξύ 1991 και 1995. Οι 2 Μ θα παραδοθούν στην Χιλή το 2024 και το 2027, ενώ η κατάληξή τους μειώνει περαιτέρω την πιθανή λίστα μεταχειρισμένων πλοίων που θα μπορούσαν να ενδιαφέρουν το Ναυτικό μας.

Η Χιλή αρχίζει το πρόγραμμα απόκτησης τριών φρεγατών


Μοιραστείτε το άρθρο
  • 145
  •  
  •  

newest oldest most voted
Notify of
Μιχαλης
Guest
Μιχαλης

Απο εξοπλισμο πάντως δεν λένε και τίποτα. Εκτος κι αν υπήρχε πρόθεση αναβάθμισης.

Αίας
Guest
Αίας

Όταν πουλήθηκαν οι πρώτες 6 (Βέλγιο, Πορτογαλία, Χιλή) και δεν τις πήραμε, ναι χασαμε ευκαιρία. Αμέσως μετά και σήμερα δεν το λες Ευκαιρία. Ας ξεπεράσουμε το σύνδρομο Μ. 70 εκατομμύρια ,νομίζω τις έδιναν τότε (δεν τα λες πολλά) αν προσθέσεις και το κόστος εκσυγχρονισμού ,πιστεύω θα μας έβγαινε λιανική πάνω από τα διπλά εμάς, πάλι καλή τιμή. Βέβαια για ένα σκάφος 20+ χρόνων. Δεν είναι κελεπούρι , κελεπούρι ήταν όταν αποδεσμευτηκαν τότε, ήταν μία στιγμιαία ευκαιρία. Δεν είναι για να κλαίει κανείς , από την στιγμή που δεν έγινε πόλεμος αυτά τα είκοσι χρόνια. Σήμερα και να τις είχαμε δεν… Read more »

ΝΙΚΟΣ-1908
Guest
ΝΙΚΟΣ-1908

Κατα την γνωμη μου πρεπει να παρεις πλοια 20 χρονων με 60-70μ….να ριξεις πανω τους αλλα 60-70 κ να εχεις ενα πλοιο για τα επομενα 20-25 χρονια με κοστος 120-140μ…. Οσο κ να προσπαθεις δεν μπορεις να φτιαξεις νεο πλοιο με κοστος κατω απο 500μ μαζι με τα οπλα κ τα ρανταρ…οποτε αφου δεν εχεις 500-600μ κ θελεις αριθμους πλοιων τοτε πρεπει να παρεις πλοια με κοστος 120-140μ μαζι με τα οπλα του κ τα ρανταρ του τα οποια θα ειναι συνχρονα… εξαλου θελεις τουλαχιστον 10 πλοια κλασης φρεγατας.. Αν ριξεις σε καθε μεκο 70μ γινετε σουπερ φρεγατα για την… Read more »

Αίας
Guest
Αίας

Φίλε μου, πλοία μεταχειρισμένα 20 χρόνων (μιλάμε δηλαδή για ναυπήγηση το 2000) δεν υπάρχουν διαθέσιμα και ειδικά στους αριθμούς που θέλουμε. Είναι καλή λύση;Ναι. Ήταν ποτέ δυνατόν; Ναι. Αυτό που είπα πιο πάνω, ήταν συγκυρία ,το τέλος του ψυχρού πολέμου, ο αφοπλισμός της Ευρώπης, η προσφορά αξιόλογων συστημάτων. Έπρεπε να το είχαμε πράξει; Ναι.( Έπρεπε ίσως να μην αγοράζαμε καινούργιο άρμα και να σκουπιζαμε τα μεταχειρισμένα). Μπορεί να γίνει σήμερα; ΟΧΙ. Άρα δεν υπάρχει λόγος η σκέψη μας να παρομοιάζει με βελόνα σε δίσκο βινυλίου. Από μία άποψη σταθήκαμε τυχεροί ,γιατί τα πλοία αυτά θα μας χάριζαν ειρήνη για 15… Read more »

ΝΙΚΟΣ-1908
Guest
ΝΙΚΟΣ-1908

Υπαρχουν κ τωρα μτχ υλικο κ σε καλες ποσοτητες….δες M1 Abrams,μπορουσαμε να παρουμε πανω απο 500…σε συμβολικη τιμη.κ ας κρατουσαμε ενεργα 300…..ΛΕΟ Α4…. επισης OH-58D Kiowa Warrior που πηραμε 70 κοματια….σχεδον τζαμπα…Υπαρχουν αυτοκινουμενα πυροβολα PzH 2000 … κ Μ109 Α3-Α5 που ειδη πηραμε σε μεγαλες ποσοστητες…..πανω απο 50 MLRS που υπηρχανε διαθεσιμα απο ΗΠΑ….. –σκαφοι ειδικών επιχειρήσεων «MARK V»…σχεδον δωρεαν –Οσο αφορα τα πλοια ,η Αυστραλία σε 2-3 χρονια θα αποσύρει, και προφανώς διαθέσει προς πώληση τις φρεγάτες κλάσης Anzac, ουσιαστικά την αυστραλιανή έκδοση της ΜΕΚΟ200! Οι φρεγάτες αυτές είναι νεώτερες από τις ελληνικές, και μπήκαν σε υπηρεσία μεταξύ 1996… Read more »

tpap
Guest
tpap

….και η ιστορία συνεχίζει να γράφεται στο ίδιο μοτίβο. Γράφουμε συνεχώς για διαθέσιμα πλοία, αποκλείουμε διάφορες κλάσεις λόγω του χρόνου απομάκρυνσης από την ενεργό υπηρεσία, αλλά βλέπουμε ότι άλλα κράτη που λάμβάνουν σοβαρά υπόψη την έννοια της άμυνας τους, προγραμματίζουν και κλείνουν συμφωνίες χρόνια πρίν τα πλοία που τους ενδιαφέρουν βγούν εκτός υπηρεσίας. Αν μας ενδιέφερε πραγματικά η άμυνα μας (εννοώ τους πολιτικούς μας, αλλά θεωρώ πλέον και οι ηγεσίες του ΠΝ εν προκειμένου – όντας κομματικές), θα είχαμε κάνει συμφωνίες να “καπαρώσουμε ” πλοία απο πριν. Η μια κλάση μετά την άλλη μας αποχαιρετά. Ας, κάνουμε το ίδιο με… Read more »

GMT-I
Guest
GMT-I

Καλύτερα. Άλλωστε το ΠΝ λογικά θα αντικαταστήσει τις 3 S μάλλον με τα ΑΒΕΡΩΦ, ΒΕΛΟΣ και την… τριήρη ΟΛΥΜΠΙΑΣ. ορίστε πανίσχυρες μονάδες. Και μετά το μαύρο χιούμορ δυστυχώς απλά τελείωσε όπως σωστά λέει και το άρθρο και η κλάση Μ. Τουλάχιστον και δεν ξέρω κατα πόσο υπόλοιπο ζωής έχουν ας έπαιρναν από την χιλή τις 2 L και να αποσύρουμε τις S για ανταλλακτικά.

Spirit
Guest
Spirit

Μην απελπίζεστε σύντροφοι, υπάρχουν ακόμα δύο F-122!
H μία αποσύρεται άμεσα.

GMT-I
Guest
GMT-I

φαντάζομαι ως ανακοίνωση έτσι για να γνωρίζουμε η αναφορά σου. Γιατί πρόκειται να τις πάρουμε; και πραγματικά δεν ξέρω τι θα προσφέρουν περισσότερο από τις S.
Δεν είναι απελπισία είναι φαντάζομαι η προσπάθεια για την δημιουργία ανάγκης παραγγελίας νέων σκαφών δια της ατόπου. Δλδ αφήνοντας την μια ευκαιρία μετά την άλλη μια ωραία πρωία θα πουν, ωχ δεν υπάρχουν μεταχειρισμένα σκάφη να αντιμετωπίσουμε την τουρκία οπότε ας παραγγείλουμε. Ας είναι και έτσι

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
Guest
ΓΙΑΝΝΗΣ 1

To Βέλος είναι ήδη (εδώ και μήνες..) στον ναύσταθμο Σαλαμίνας. Τώρα οι φήμες ότι είναι να ενεργοποιηθεί και να αναλάβει μάχιμα καθήκοντα, ελέγχονται για την ακρίβεια τους.
Aκούγονται δε και διάφορα του στυλ ότι έχει αγοραστεί από το Π.Ν η υπ’ αριθμό 38.956.900 μελέτη πασίγνωστου Έλληνα σχεδιαστή όπλων, που θα οπλίσει το Βέλος με 4 πυροβόλα λέηζερ, 132 αντιαεροπορικούς πυραύλους, 24 αντιπλοικούς, 42 τορπίλες, 4 ελικόπτερα ενώ θα μπορεί να τρανφορμαριστεί με μεγάλο αποβατικό, σε υποβρύχιο, σε χόβερκραφτ, θα μπορεί να βγάζει στα πλάγια του φτερά για να πετάει κτλ κτλ.

GMT-I
Guest
GMT-I

Άντε μακάρι να το δούμε. Ειδικά αν είναι αλήθεια και η εγκατάσταση αυτού του οπλισμού μιλάμε το ΠΝ δεν έχει να φοβηθεί τπτ. Αλλά δεν ξέρω αν έχει αγοραστεί αυτή η μελέτη ή είναι από ΑΩ της προμήθειας κάποιου παλιότερου εξοπλιστικού. Στο τέλος Ιραν θα λέμε και θα κλαίμε. Ακόμα και αυτοί ναυπηγούν ότι μπορούν εγχώρια.

zipo's
Guest
zipo's

Έχετε πληροφορίες σχετικά με τα μεγέθη των ελικοπτέρων; υπήρχε απ’ότι “ξέρω” μελέτη αρχικά για τέσσερα chinook, ενώ αργότερα για τρία v-22.

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
Guest
ΓΙΑΝΝΗΣ 1

Kάτι ακούγεται για νέα έκδοση του Μi-26 Ηalo, σε ανθυποβρυχιακό ρόλο….

Digenis
Guest
Digenis

καθε ‘εμποδιο’ σε καλο …λεει ο λαος . Σε λιγο θα πεσουν οι τζιφρες για 4 belhara

Spirit
Guest
Spirit

Το θέμα είναι περάσαμε κάτω από όλα τα εμπόδια μόνο δύο F-122 εμείναν και μία εξ αυτών λέγετε ότι θα αποσυρθεί το 2021! Τα πράγματα οδεύουν από κρίσιμα, σε κατάσταση συναγερμού…
Και σήμερα να παίρναμε αποφάσεις για νέα πλοία, μέχρι να καταστούν επιχειρησιακά τα πρώτα πλοία ίσως χρειαστούμε και πενταετία από την μέρα της υπογραφής.

Fingolfin
Guest
Fingolfin

Αν δεν προχωρήσει το θέμα των Adelaide, €180 εκατομμύρια για 3 Bremen μαζί με τα RAM φτάνουν και περισσεύουν.

Nik13
Guest
Nik13

Τι να τα κάνεις αυτά τα πλοία; ούτε για 50μ κ τα 3 δεν αξίζουν.
Τα μόνο που αξίζουν κ πρέπει απ τώρα να τα δει το πν είναι οι anzac της Αυστραλίας..

alexmark
Guest
Alex

μόλις τις δείτε φωτογραφήστε τες και διαδώστε πριν τις… κατεβάσουν!

sotbak
Guest
sotbak

πολύ σίγουρο σε βρίσκω……

Nestoras
Guest
Νέστορας

Το ζητούμενο είναι οι Ολλανδοί τι φρεγάτες έχουνε?
Μένουνε με τις 4 De Zeven και έχει ο Θεός για το πότε θα τελειώσει το σχέδιο για την επόμενη φρεγάτα “γενικών καθηκόντων” που και πάλι 4 φρεγάτες συνολικά σκέφτονται να φτιάξουν, 2 για τους ίδιους και 2 για τους Βέλγους!
Κράτος παντοδύναμο οικονομικά και είναι χαλαρό και άνετο!
Εδώ έχει Τούρκους!
Υ.Γ. Καλές οι “Μ”, αλλά αφού δεν ψωνίζουμε απο αυτούς σιγά μην μας δώσουνε κοψοχρονιά τις μεταχειρισμένες τους! Η Χιλή πάντως δείχνει το δρόμο, και εμείς σαν χρεωκοπημένη χώρα δεν έχουμε την πολυτέλεια να μην τον ακολουθήσουμε!

Nik13
Guest
Nik13

Mπορεις να παρεις απ τους αυστραλους τις anzac που σε 2 χρονια θα ειναι διαθεσιμες…νεοτερες απ τις ελληνικες κ εχουν κ συνγχρονο ρανταρ

Nestoras
Guest
Νέστορας

Φίλε Nik13 όπως είμαι σίγουρος καταλαβαίνεις, αν είμαι μια φορά υπέρ των “Μ” είμαι 3 φορές υπέρ των Adelaide και 10 υπέρ των Anzac!.
Θεωρώ τα μεταχειρισμένα μονόδρομο για την κάλυψη των άμεσων αναγκών μας, ίσως και των μεσορόθεσμων (αντικατάσταση των 6 εκσυγχρονισμένων “S” με ας πούμε τις Anzac!
Αυτό που δεν βλέπω είναι σχέδιο και βούληση! Η Χιλή υπογράφει από τώρα προσύμφωνο για τις “M”. Εμείς, ας πούμε για τις 4 ως 6 Anzac που θα χρειαστούμε μήπως θα πρεπε να κάνουμε το ίδιο?
Και αυτό εννοώ λέγοντας για το παράδειγμα της Χιλής που πρέπει να ακολουθήσουμε!

jimdenin
Guest
jimdenin

Μια χαρά, έτσι πρέπει. Όταν τα προσέφεραν οι Ολλανδοί, όχχιιι εμείς την φρεγατοκορβετοαντιτορπιλικάτι……. και βάλε. Μια χαρά έπραξαν Πορτογάλοι, Βέλγοι και Χιλιανοί.

Αν έχει επεκταθεί το πρόγραμμα των ΜΕΚΟ-200 κατά δυό μονάδες και είχαν αγοραστεί αυτά τα σκάφη, ακόμα και με ένα πρόγραμμα ΕΜΖ θα ήταν διαφορετικά τα πράγματα και είχες ως ΠΝ το κεφάλι σου καλυμένο μέχρι και το 30.

Onair
Guest
Onair

Δεν μας ενδιαφέρουν μόνο από Αμερική αγοράζουμε τα τελευταία χρόνια.
Τέρμα οι εποχές Σημίτη.

sotbak
Guest
sotbak

χαχαχα….σωστός…

ACHERON
Guest
ΑΧΕΡΩΝ

Πιθανότερο είναι να δούμε στο Π.Ν παγοθραυστικό,παρά φρεγάτες,έστω και μεταχειρισμένες.
Αλλά,όλα κι΄όλα,το παγοθραυστικό θα έχει δυνατότητα φιλοξενίας MH-60R,και επικοινωνίας με Ρ-3.

CKfurious
Guest
CK

Εάν είναι της αγαπημένης μας εταιρίας LM δεν αμφιβάλλω πλέον.

Θα βγούνε και οι naftaioi να εξηγήσουν πως είναι το πλέον κρίσιμο σύστημα που μας λείπει

Ξέρουμε κιόλας και με ποιο Mission Magaement System θα έρθει το παγοθραυστικό

Am πως

NikolakiEfentis
Guest
Νικολάκη Εφέντης

Καλό!!!

alexmark
Guest
alex

δεν τις χρειαζόμαστε! Ηδη ετοιμάζεται η νέα ελληνική κλάση “καπετάν Φαφαλιός”. Πρόκειται για μοναδικά παγκοσμίως πλοία κορβετο-γρί γρί. Σε ειρηνικές περιόδους περιπολούν και οι δυνάμεις ΟΥΚ που επιβαίνουν ψαρεύουν και οι πωλήσεις τους μπαίνουν στον ειδκό λογαριασμό του Πάνου για το ναυτικό. Σε πολεμική περίοδο αναλαμβάνουν δράση όντας εξοπλισμένοι με το εκσυχρονισμένο G-3 (αυτό με τη χειρολαβή). Ταυτόχρονα θα διαθέτουν και σφεντόνες (ελληνικής κατασκευής φυσικά). Ηδη το καρνάγιο του καπετάν Ανδρέα Ζέπου κατασκευάζει την πρώτη παρτίδα, ενώ κυβερνητικές πηγές δηλώνουν ότι ενισχύεται αποφασιστικά το ναυτικό ενόψει της ανακήρυξης ΑΟΖ στο Ιόνιo, ενώ ενδιαφέρον για την κλάση αυτή εξέφρασε το ναυτικό… Read more »

Southpaw
Guest
Southpaw

Φανταστείτε τωρα ένα πολεμικο ναυτικο με τις 6 “καινούργιες” Μ (αντι για τις 4 μεκο), τις 6 μεταχειρισμένες Μ των ολλανδων και 4 L, (τις δυο ολλανδικες και τις Ελλη-Λημνος) ολες εκσυγχρονισμένες στα πρότυπα των αντελαιντ με sm2 στον mk13, ESSM στον mk 41 στη θεση του mk29 και 3d radar. Και όλα αυτά εδώ και δεκα χρονια. Θα κυριαρχούσαμε στο αιγαιο και την ανατολικη μεσογειο…

sotbak
Guest
sotbak

+1

darede
Guest
darede

Με το να ματαιοπονούμε για το παρελθόν δεν μας οδηγεί πουθενά και είναι καλό σιγά σιγά να ξεκαθαρίζει το τοπίο και να υπάρχει αποκρυσταλωμένη άποψη για το μέλλον του Π.Ν. Η είδηση καθεαυτή είναι παντελώς αδιάφορη γιατί τα πλοία ποτέ δεν θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν στο πρόβλημα μας λόγω χρονολογίας απόσυρσης, κάτι αντίστοιχο που συμβαίνει και με τις Lafayette. Μόνο οι adeleide καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες μας και μας προσφέρουν χρόνο και για την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ αλλά και για την απόφαση έναρξης νέων ναυπηγήσεων. Το 2019 είναι ορόσημο είτε για την αναγέννηση του Π.Ν είτε για την μετατροπή… Read more »

sotbak
Guest
sotbak

και γω από τις ίδιες φαντασιώσεις πάσχω……..φως δεν βλέπω…..

Spirit
Guest
Spirit

Ενα δανεικό μαντίλι να κλάψω, από τις επιστροφές κερδών των ομολόγων.
Πραγματικά όμως κάνουμε τα εντελώς αντίθετα από ότι θα έπρεπε. Ασχολούμαστε με ελικόπτερα και P-3 και δεν θα έχουμε πλοία… το τερματίζουμε σε λίγο!

darede
Guest
darede

@ Spirit
φωνάζουμε δίκαι αγια την αδιαφορία των πολιτικών μας αλλά οι επιλογές που γίνονται είναι ευθύνη της στρατιωτικής ηγεσίας. Μέλλον δεν υπάρχει με όλους αυτούς για τις Ε.Δ.

sotbak
Guest
sotbak

+1

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Guest
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Στο καλό να πάνε οι Μ. Αν δεν έχουμε βρεί πλοία να αντικαταστήσουμε τις S μέχρι το 2024, βοήθειά μας

NikolakiEfentis
Guest
Νικολάκη Εφέντης

Οι Ολλανδοί, δεινοί έμποροι που είναι, προφανώς είναι πάντα έτοιμοι να συζητήσουν στη σωστή τιμή…

Εμείς σήμερα θεωρούμε καλύτερη λύση τις Adelaide.

Τουλάχιστον μήπως να
αγοράζαμε τις 2 L για ανταλλακτικά.

a.o.
Guest
α.ο.

“Συνολικά ναυπηγήθηκαν 8 Μ, που τέθηκαν σε υπηρεσία με την Ολλανδία μεταξύ 1991 και 1995. Οι 2 Μ θα παραδοθούν στην Χιλή το 2024 και το 2027, ενώ η κατάληξή τους μειώνει περαιτέρω την πιθανή λίστα μεταχειρισμένων πλοίων που θα μπορούσαν να ενδιαφέρουν το Ναυτικό μας.” Για τις Μ που χάσαμε στο παρελθόν, θα έπρεπε να ρίξουμε μαύρο δάκρυ. Χαμένη ευκαιρία από τις λίγες. Αλλά για τις τρέχουσες, με παράδοση το 2024 και το 2027, δεν το λες και άμεση ενίσχυση. Η δεύτερη παραδίδεται σχεδόν σε μια δεκαετία. Αν είναι 2027 και δεν καθυστερήσει γα τους χ-ψ λόγους (π.χ. επισκευές,… Read more »

Ranger
Guest
Ranger

Ας προσπαθήσει το ΠΝ να προμηθευτεί τις τρεις Adelaide έστω και με essm μόνο όπως ανέφερε ο Μανώλης σε προηγούμενη ανάρτηση. Έτσι θα μείνει με 4 μεκο, 6 εκσ. s και τις 3 Adelaide. Μετά ας κοιτάξουμε να ολοκληρώσουμε επιτέλους τις δυο τελευταίες super vita, να προμηθευτούμε το αντίστοιχο Etna του Ιταλικού ναυτικού που αποσύρεται το 2020, να συντηρήσουμε επιτέλους τα λοιπά μέσα μας και να αποσύρουμε τα απαρχαιωμένα συστήματα. Από το 2020 και μετά ας κοιτάξουμε να προχωρήσουμε σε κάποια συμφωνία είτε με Καναδούς είτε με Αυστραλούς για τις Halifax είτε τις ANZAC για αντικατάσταση των S. Τα παραπάνω… Read more »

ΝΙΚΟΣ-1908
Guest
ΝΙΚΟΣ-1908

οι 6 εκσ. S που αναφερεις ειναι αχρηστα πλοια των 3.500 t με οπλισμο χειροτερο απ τις σουπερ βιτα των 600 t….οποτε πρεπει να φυγουν τα επομενα 2-3 χρονια…..Aντε να κρατησεις 2 λιγο παραπανω….Γιαυτο πρεπει να παρουμε τις τρεις Adelaide έστω και με essm μόνο για αρχη,μεχρι να βρεις αρχικα καμια 20 αρια SM2….

flashg
Guest
flashg

Ας ξεκινήσουμε ένα πρόγραμμα ναυπήγησης 10 κορβετών για τα επόμενα 15 χρόνια και ας πάψουμε να ονειρευόμαστε μεγάλα πλοία. Μια σύγχρονη κορβέτα 2000 – 2500 τόννων μπορεί να φέρει 16 essm και ram. Μπορούμε να έχουμε ένα τέτοιο πλοίο με 250 εκ. ευρώ. Θα ξοδέψουμε 2.5 δισ. σε βάθος 15 ετών. Αν δεν μπορούμε ούτε αυτό τότε δεν έχει κανένα νόημα να μιλάμε για εξοπλισμούς. Αν δεν έχουμε ναυπηγεία ας τα φτιάξουμε στο εξωτερικό.Οι ισραηλινή αυτό κάνουν με τα πλοία τους και τα αεροπλάνα και έχουν δώσει έμφαση σε εταιρείες κατασκευής ηλεκτρονικών και πυραύλων. Έτσι πρέπει να κάνουμε και εμείς… Read more »

ΙΤΑΛΟΣ
Guest
ΙΤΑΛΟΣ

Ναι 10 κορβετες ειναι τοσο ρεαλιστικο σαν πλανο! Και οικονομικα αλλα και σαν αντιδραση στο εσωτερικο-εξωτερικο. Δεν εχουμε αποθεμα essm για ΜΕΚΟ/ADELAIDE λεμε…Δεν μπορουμε να αγορασουμε 30-40 sm-2 να κανουμε δουλεια λεμε … Παραλαβαμε μια super vita 10-15 χρονια μετα λεμε.. Τορπιλες πουθενα. Ποιες 10 κορβετες?

Αμερικανόφιλος
Guest
Αμερικανόφιλος

Πολύ φτωχά πλοία στον εξοπλισμό.
Για τη Χιλή καλά είναι για μας ούτε για πλάκα.
Δεν έχουν να προσφέρουν απολύτως τίποτα.

Thras
Guest
Thras

Αν τις συγκρίνεις όμως με τις 3 μη εκσυγχρονισμένες S που έχουμε εμείς στη δύναμη του ΠΝ, είναι καλύτερες… Πρέπει να βλέπουμε και τι έχουμε διαθέσιμο!

sotbak
Guest
sotbak

σωστός….

ΝΙΚΟΣ-1908
Guest
ΝΙΚΟΣ-1908

Γιατι αν τις συγκρινεις με τις 6 εκσυγχονισμενες….χειροτερες ειναι;;;γενικα πλεος οι S ειναι για πεταμα…
εκσυγχρονισμο της πλακας καναμε…ρανταρ-αα πυραυλοι 30 χρονων ειναι….μια σουπερ βιτα εχει καλυτερο οπλισμο με διαφορα.

Αμερικανόφιλος
Guest
Αμερικανόφιλος

Δεν υπάρχει λόγος το πολεμικό ναυτικό να γίνει συλλέκτης μουσιακών πλοίων.
Η μόνη περίπτωση είναι οι Adelaide και αυτές υπό την προϋπόθεση τον sm2 !
Να ναι καλά οι Ολλανδοί και οι Χιλιανοί να τις χαίρονται.
Εμάς δεν μας κάνουν.

FOX
Guest
FOX

Τα πλοία αυτά είναι κοντά στις MEKO, αντιλαμβάνεστε την κατάσταση του ΠΝ ή απλά πιστεύετε ότι θα μας δώσουν καταδρομικά οι Αμερικάνοι και θα αγοράσουμε 8 belharra;

FOX
Guest
FOX

Υπόψιν τα “μουσιακά” είναι 15 χρόνια νεότερα απ’ κάποια δικά μας…

ΙΤΑΛΟΣ
Guest
ΙΤΑΛΟΣ

Σιγα μην μας κανουν τα Seawatcher 100 / SMART S MK2 . Αυτα ειναι για φτωχους . Εμεις εχουμε MW08 / DA08

tpap
Guest
tpap

SMART-S MK-1 έχουν οι Μ, υποδεέστερων ικανοτήτων & δυνατοτήτων σε σχέση με τα ΜΚ2, τα οποία μάλιστα αντιμετώπισαν στην αρχή προβλήματα, κυρίως με ψευδοσυναγερμούς. Να σημειώσουμε ότι οι Μ και οι F123, έχουν το ίδιο πακέτο ραντάρ Smart- s mk1(ένδειξη στόχων) & LW08 (έρευνας). Το seawatcher είναι ραντάρ επιφανείας. Το ΜW08 των ΜΕΚΟ ανήκει τεχνολογικά στην ίδια γενιά με το SMART-S MK1, διαφέρουν στις επιδόσεις, κυρίως λόγω χαμηλότερης ισχύος του πρώτου. Ομοίως και το DA08 με το LW08 ανήκουν στην ίδια γενιά τεχνολογικά, με υποδεέστερες επιδόσεις εμβέλειας για το DA08. To LW08 των F123 & M είναι το ίδιο σχεδόν,… Read more »

Spirit
Guest
Spirit

Με ένα κοινό ΕΜΖ Μ και ΜΕΚΟ 80-100εκ. ανά πλοίο την έβγαζαν μια 20ετία ακόμα.

gdmast
Guest
gdmast

Αν είχαμε ενδιαφερθεί, θα έστεκε το “τις ξεχνάμε”.
Μα δεν ενδιαφερθήκαμε……

Φωτης
Guest
Φωτης

Το εργο ειναι σε επαναληψη….εκλογες ερχονται σε λιγο καιρο,αν θα βγει νεα κυβερνηση,”θα” πρεπει να φερει αναπτυξη,αρα διαγωνισμους για νεα οπλικα συστηματα,αρα κατασκευαστικο εργο στην πατριδα,αρα νεες θεσεις εργασιας.Οπως λετε ολοι και συμφωνείτε μεταξυ σας,αυτοι που πουλανε καλυτερα ειναι οι Αμερικανοι και αφου οι επιλογες απο μεταχειρισμενα πλοια εχουν λιγοστεψει,δεν μενει αλλο περιθώριο απο την αγορα νεων.Μακαρι οπως λετε να ημασταν Χιλη,αλλα που τετοια τυχη.Ακομα τα ναυπηγεία μας εχουν να παραδωσουν 2 Super Vita οπως αναφέρεται με την τεχνολογια 15 χρονων πριν.Φανταστείτε τι θα γινει με την ναυπήγηση των νεων πλοιων(απεργιες,καθυστερήσεις,γενικα συνδικαλισμός το αγκαθι για την κρατικη βιομηχανια).Γι’αυτο παει φουντο… Read more »

FOX
Guest
FOX

Πάει και αυτή επιλογή, να δούμε πως και με τι θα αντικατασταθούν 8-9 πλοία, μιας και μια μετά την άλλη επιλογή χάνονται.

Παλιουρας
Guest
Παλιουρας

Από τα λίγα που γνωρίζω, οι Γαλλικες προτασεις αυτη τη στιγμή ειναι πιο κοντα στα “θελω” μας.
Ενα “ροστερ” με 2 ΦΡΕΜΜ (αμεσα ναυπηγισιμες), 4 ΦΤΙ (με ναυπηγηση στην Ελλαδα) και 2-3 Λαφαγιετ με αμεση παραχώρηση (και προγραμμα εκσυγχρονισμου- περαιτέρω οπλισμου μια – μια) δεν θα μας κάλυπτε ?
Πόσο να πήγαινε το μαλι συνολικά και πόσο το ετησιο fee για 10-15 χρονια αποπληρωμη
(θεωρωντας οτι η προκαταβολή θα ειναι τα κερδη από τα γαλλικά κατεχόμενα ελλληνικα ομολογα
(Οι ΦΡΕΜΜ ειναι απαραιτητες, για να “τραβηξουν” καποια στιγμή στο μελλον και μεταχειρισμένα κομματια)

ΙΤΑΛΟΣ
Guest
ΙΤΑΛΟΣ

Δεν υπαρχουν αμεσα ναυπηγισιμες fremm , ουτε ελληνικα ναυπηγεια ικανα να ολοκληρωσουν 4 fti μεσα σε 10 χρονια , lafayette δεν υπαρχουν διαθεσιμες και λεφτα δεν υπαρχουν απο εμας ουτε για τα βασικα.

antonios
Guest
antonios

Απο τα λιγα που γνωριζω ειναι οτι οι ΕΛ απο το Σειριο μας δεινουν καταδρομικα κλασης Προμηθευς και συγκεκριμενα τα εξης : To Προμηθευς και το Ατλαντια :comment image/revision/latest?cb=20110105162728 Και μετα ξυπνησαμε και τραγουδησαμε το “Μπηκαν στην Πολη οι οχτροι” και εμεις κοιμομασταν και ονειρευομασταν αντι να βαλουμε ΛΟΓΙΚΗ στο μικρο μας κεφαλι ετσι για τα ματια του κοσμου που ακομα μας αποκαλει Ελληνες (οι μαστερ της Λογικης) αλλα εμεις κανουμε οτι περνα απο το χερι μας να τους αποδειξουμε το αντιθετο!

sotbak
Guest
sotbak

αυτό σημαίνει όμως ότι το ΠΝ γίνεται γαλλικό…..Δεν ξέρω αν θα αρέσει σε κάποιους, ενόψει και των γεωπολιτικών εξαρτήσεων της χώρας….μην ξεχνάμε έχουμε και έναν στρατηγικό διάλογο open………

Παλιουρας
Guest
Παλιουρας

Δεν εχουν προταση που να μας καλυπτει οι Αμερικανοι.
Εκτος αν αποδεσμευσουν τα καλουδια τους, τα οποια ομως “δεν χωρανε” στο Αιγαιο..
Εξαλλου και τωρα, δεν εχουν μεριδιο στο ναυτικο μας.
Πλοια Ολλανδικα , Γερμανικα, υποβρυχια γερμανικα…
Θα παρουμε τζετ απο αυτους…(και ολα τα υπολοιπα βασικα)

sotbak
Guest
sotbak

εμένα πάντως δεν μου φαίνεται και τόσο σίγουρο ότι θα πάρουμε γαλλικά πλοία/όπλα……

antonios
Guest
antonios

Τελικα γραφουμε αλλα τι γραφουν οι “αλλοι” ποτε δεν το διαβαζουμε. Λοιπον σε ΟΣΟΥΣ δεν διαβασαν ΠΟΤΕ αυτα που γραφω επαναλαμβανω. ΚΑΜΙΑ ΟΛΛΑΝΔΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΛΜΟΥΣΕ ΝΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙ ΣΤΟΝ ΟΛΛΑΝΔΙΚΟ ΛΑΟ ΚΑΙ ΑΡΑ ΣΤΟΥΣ ΨΗΦΟΦΟΡΟΥΣ ΤΗΣ ΟΤΙ ΠΟΥΛΑΕΙ ΦΡΕΓΑΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΕΛΗΔΩΝ , ΤΩΝ ΧΡΕΩΚΟΠΗΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΠΑΤΑΛΩΝ , ετσι οπως μας περιαγραφαν τα προηγουμενα χρονια οι κυβερνησεις τους για να γλιτωσουν τις τραπεζες τους. Ακομα και ΕΑΝ τις αγοραζαμε με χρυσο ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΤΙΣ ΠΟΥΛΑΓΑΝ για να μπορουν να συνεχισουν να πολιτευονται. Αφηστε λοιπον τα ΟΝΕΙΡΑ….Προσγειωθητε καποτε για να δουμε τι μπορουμε να κανουμε προτου… Read more »

sotbak
Guest
sotbak

θα επιδείξουμε καταρχήν στρατηγική ψυχραιμία, όπως το έθεσε πρώτος όμορφα και εξέχων Έλλην πολιτικός…..

NikolakiEfentis
Guest
Νικολάκη Εφέντης

Πρέπει να παραδεχτείς όμως πατριώτη πως κι εμείς κάνουμε το παν για να επιβεβαιώσουν τις προκαταλήψεις που έχουν για εμάς…………………………… Ολόκληρο ΓιάΝη Βαρουφάκη, πχ, τους στέλναμε για να κάνει μάθημα στους «άσχετους» ΥΠΟΙΚ της ΕΕ, που το πας αυτό; Άσε που ο «μαυροπουκαμισάς» βαρύμαγκας παραδίδει μαθήματα (αντι)κοινωνικής συμπεριφοράς………..

Οι Ολλανδοί κατά την γνώμη μου δεν θα είχαν το παραμικρό πρόβλημα να μας τις πωλούσαν αν δίναμε την τιμή που θέλουν. Απλώς, από την στιγμή που έχουν έναν πολύ πιο αξιόπιστο αγοραστή δεν έχουν τον παραμικρό λόγο αν ασχοληθούν/μπλέξουν μ’ εμάς…

antonios
Guest
antonios

Ενω οταν μας δωροδοκουσαν (μολις χτες κατεθεσε ΞΑΝΑ ο Τσουκατος) με τις επιχειρησεις τους δεν καναμε το ΠΑΝ για να τους δικαιωσουμε. Οτι ημαστε εθελοδουλοι και ξεπουλαμε τις συνηδησεις μας για λιγα ευρω….Ολοι μας λιγο πολυ εχουμε δει ελληνικες κωμωδιες αλλα δεν πηραμε ΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ΜΥΝΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΔΙΝΑΝ . Στην ταινια του Λογοθετιδη “Ενας Ηρως με παντουφλες , ΟΛΗ Η ΤΑΙΝΙΑ ειναι η φραση το γλυπτη προς το αξιοσεβαστο Στρατηγο που του εκαναν αγαλμα καποιοι για τις μιζες. “Στρατηγε η ΠΑΤΡΙΣ δεν χρωσταει σε κανενα γιατι οτι κανει κανεις για την Πατριδα -και εσυ το ξερεις καλυτερα καλυτερα απο… Read more »

ACHERON
Guest
ΑΧΕΡΩΝ

Σωστά τα ανωτέρω,αλλά είναι επιεικώς αυθαίρετο να το κολλάς με την ενδεχόμενη πώληση πολεμικού υλικού,και μάλιστα μεταχειρισμένου,προς την Ελλάδα.
Οι αγγλόφωνοι λένε “business is business”,οι γερμανόφωνοι”geschaeft ist geschaeft”,οι ελληνόφωνοι «τζίρος να γίνεται»,και κάποιος είχε πεί «θα μας πουλήσουν και το σκοινί για να τους κρεμάσουμε».
Εγώ σου λέω ότι θα αστράφτουν τα χαμόγελα,και θα στάζει μέλι το στόμα όλων των πωλητών,και από επαίνους δέν θα υπάρξει έλλειψη : «Είμαστε ευτυχείς,που σε αυτήν την περίσταση μπορέσαμε σε πλαίσιο αμοιβαία επωφελές,να συνεισφέρουμε στην ασφάλεια και σταθερότητα της περιοχής,χωρίς να εκτροχιαστεί το πρόγραμμα σταθεροποιήσεως της ελληνικής οικονομίας».
Να το «δουλέψουμε» κι΄άλλο;

Nestoras
Guest
Νέστορας

Εξαιρετικό σχόλιο. Με καθυστέρηση το είδα, αλλά έπρεπε να το πω.

Spirit
Guest
Spirit

Τα βλήματα 120mm μια χαρά τα πήραμε πήραμε απο τους Ολλανδούς…
Το σκεπτικό σας ειναι παντελώς λανθασμένο. Οι ολλανδοί είναι πρωτίστως ήταν και ειναι έμποροι.
Συνεπώς μην τους φορτώνουμε την δική μας ανικανότητα και αδιαφορία.

Nestoras
Guest
Νέστορας

Οι Ολλανδοί πουλάνε ακόμα και ψυχές στο διάβολο
Κατά τα άλλα -και αφού δεν έχουμε χρυσό- δύσκολα θα προτιμούσαν εμάς από κάποιον άλλο για οτιδήποτε!

data
Guest
Panagiotis Karatasios

Κοινώς μεταχειρισμένο φρεγάτες γιοκ

Δημήτρης
Guest
Δημήτρης

θα περιμένουν την Αυστραλία να απελευθερώσει ΜΕΚΟ…

Mavi70
Guest
Γιωργος

Τα καινούργια ελικόπτερα μόνο με Αμερικάνικα πλοία πάνε όμορφα. Με Ολλανδικά δεν πάνε αλλά ούτε με Γερμανικά πλοία .Οι φρεγάτες είναι τελειωμένη υπόθεση και θα made USA πριν τις εκλογές θα έχουμε νέα και όχι μετά.

ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ ΔΙΚΑΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Guest

Αποφεύγοντας να λάβεις μέρος σε έναν πόλεμο! Γράφει ο Μικρός ήρωας- Δικαίος Γεώργιος. Ένα συνοπτικό κείμενο μετά από δεκάδες αναλύσεις, στρατιωτικά σχέδια πολέμου Ελλάδας Τουρκίας, μελέτες, απορίες, ακόμα και από αναλύσεις των προφητειών! Για ένα από τα σχέδια πολέμου Ελλάδας Τουρκίας με διάβαση του ποταμού Έβρου, επίθεση από την Τουρκία και ευρύτερα οι μάχες που θα γίνουν στον νόμο Έβρου μπορείτε να διαβάσετε εδώ: https://kranosgr.blogspot.com/2011/02/blog-post_3051.html Η μάχη του ποταμού Έβρου ή απλά πως μπορείς να χάσης, έναν πόλεμο με τους τούρκους. Αυτά τα έλεγα από το 1993 αλλά κανείς δεν με πίστευε ότι μπορούμε να χάσουμε έναν πόλεμο από τους… Read more »

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
Guest
ΓΙΑΝΝΗΣ 1

Όπως άλλοι χρησιμοποίησαν χημικά όπλα σαν το αέριο της μουστάρδας έτσι και εσύ αν είχες όραμα σε αυτά που σχεδιάζεις θα έπρεπε να είχες έτοιμη την νέα σου μελέτη, την υπ αριθμό 352.987.256, για το χημικό υπερ-υπερ-υπερ όπλο, αέριο της φασολάδας. Ώστε να καταστήσεις την Τουρκία ακατοίκητη χώρα. Αλλά που όραμα…

Π.Α
Guest
Π.Α

Δε μπορω να καταλαβω κατι. Εχουν θεσει ψηλα τον πυχη εκει στο ΠΝ που δε γινεται να εχουμε 13 φρεγατες και ποσο μαλλον να υπαρχουν και πλοια για την Κυπρο ( που ετσι οπως ειναι τα πραγματα μονο η ΠΑ μπορει να ειναι αιχμη του δορατος για την Κυπρο – κατ’ εμε τουλαχιστον). Θα’ πρεπε ο στολος να χωριστει σε 3 στολους. θεσ/νικη, Αθηνα, Κρητη. Θεσ/νικη-Κρητη με φρεγατες (απο 4 με οροφη 8 φρεγατων στο συνολο του στολου) και ναι, με 2 τουλαχιστον ανα στολο κορβετες + ΤΠΚ με την Αθηνα να παραμενει ο βασικος πυρηνας των ΤΠΚ με κυρια… Read more »

antonios
Guest
antonios

Εδω κανεις ενα μικρο….λαθακι. Το ελαχιστο “ταβανι” μεσων μοναδων (φρεγατων και αντιτορπιλικων) που ανεκαθεν χρειαζοταν το ΠΝ ηταν 16. Το οτι εχουμε μονο 13 αυτο δεν εχει να κανει με τις αναγκες αλλα με την οικονομικη δισπραγεια που δεν ειναιτου παροντος να συζητησουμε. Το σχεδιο ειρηνης ηταν 4 μοναδες σε αδρανεια (πληρωματα σε αδεια μετα απο τριμηνη περιπολεια) ή μοναδες σε επισκευη. Σε πληρη επανδρωση 4 μοιρες σε προκαθορισμενους τομεις. Παλιοτερα το Ιονιο θεωρουνταν χαμηλης εντασης πειοχη και υπηρχε ομως παντα μια μαχιμη μοναδα (πυραυλακατος, φρεγατα ή υποβρυχιο) σε ετοιμοτητα και εκει. Εαν ΧΩΡΙΣ το Ιονιο το ΠΝ χρειαζοταν 16… Read more »

Ασβος
Guest
Ασβος

Δυστυχως το ΠΝ εχει μεινει στην εποχη των ενδοξων βαλκανικων πολεμων τοσο απο πλευρας επιτελικου σχεδιασμου οσο και απο πλευρας επιτελικης σκεψης. Εντος δεκαετιας 2020 θα δουμε παααααρα πολα να αλλαζουν στις οροφες (υλικου-προσωπικου), υπομονη

ΥΓ: De la Penne λεμε……

sotbak
Guest
sotbak

είναι παλιές λέμε

Π.Α
Guest
Π.Α

20 φρεγατες ομως δεν, ουτε στο ονειρο μας με τα οικονομικα δεδομενα που ισχυουν για τη χωρα, γι ‘αυτο εθεσα σαν πρωτη σκεψη αλλαγη ”δογματος” στο ΠΝ και με βαση παντοτε την οικονομια της χωρας μας και τα πραγματικα δεδομενα που ισχυουν με τους απεναντι( οικονομικα, στρατιωτικα), και οχι κουβεντα τι θα θελαμε να εχουμε. Το ανατολου παντος ειναι ενας ωραιος στοχος προς το παρον, να δουμε που θα τραβηξει με το συγκεκριμενο θεμα αν και δε νομιζω να γινει κατι αξιαιπαινο απ τους απεναντι με f-35 κυριως. Ουτος ή αλλος και η οικονομια της Τουρκιας δεν ειναι στα καλυτερα… Read more »

tpap
Guest
tpap

Πάντως κάποτε, δεκαετία του 80 το ΠΝ, διέθετε 19 με 20 κύριες μονάδες επιφανείας (συν τα Θηρία). 2 S, 6 Gearing Fram I, 1 Gearing Fram II, 1 Allen Sumner Fram II, 5-6 Fletcher, 4 Cannon (Θηρία), 1 Rhein (αν και εκπαιδευτικό το χρησιμοποιούσε σε ρόλους περιπολίας – επιτήρησης όπως και τα Θηρία – το έβλεπα συχνά μικρός στο λιμάνι του νησιού).

antonios
Guest
antonios

Σωστα. Η πρωτη αναθεωρηση -προς τα κατω- εγινε το 1996 μετα τα Ιμια.

NikolakiEfentis
Guest
Νικολάκη Εφέντης

antonios «Ενω οταν μας δωροδοκουσαν (μολις χτες κατεθεσε ΞΑΝΑ ο Τσουκατος) με τις επιχειρησεις τους δεν καναμε το ΠΑΝ για να τους δικαιωσουμε. Οτι ημαστε εθελοδουλοι και ξεπουλαμε τις συνηδησεις μας για λιγα ευρω….Ολοι μας λιγο πολυ εχουμε δει ελληνικες κωμωδιες αλλα δεν πηραμε ΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ΜΥΝΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΔΙΝΑΝ . Στην ταινια του Λογοθετιδη «Ενας Ηρως με παντουφλες , ΟΛΗ Η ΤΑΙΝΙΑ ειναι η φραση το γλυπτη προς το αξιοσεβαστο Στρατηγο που του εκαναν αγαλμα καποιοι για τις μιζες. «Στρατηγε η ΠΑΤΡΙΣ δεν χρωσταει σε κανενα γιατι οτι κανει κανεις για την Πατριδα -και εσυ το ξερεις καλυτερα καλυτερα… Read more »

antonios
Guest
antonios

Als -115 με το ρανταρ της [email protected]comment image?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent.fskg1-1.fna&oh=76488a69af33d7bd9f26270b6fa13c3a&oe=5CF2B1B3 Να σημειωθει οτι η Als -115 (μηκος 118 μ) εχει 2πλασια κελια εκτοξευσης πυραυλων σε 2×16 , 2 αντιπυραυλικα και πυραυλους AS (anti-ship) ημιβυθισμενους στα πλαινα το υποστεγου ελικοπτερου. Και ερωτω γιατι και τα σκαφη (τα ηλεκτρονικα και τα οπλα ετσι και αλιως θα τα παρουμε σε καθε περιπτωση απο το εξωτερικο) να μην ναυπηγηθουν στην Ελλαδα?

Spirit
Guest
Spirit

Ωραία όλα αυτά ειναι κάτι παραπάνω από ένα σκίτσο;

antonios
Guest
antonios

Ο πρωην ΑΓΕΕΘΑ Στρατηγος Κωσταρακος, ο επικεφαλης της σχεδιαστικης ομαδας επιμενουν οτι κατι παραπανω απο σκιτσα ειναι. Αλωστε ανεφεραν συγκεκριμενες εταιρειες σχεδιασμου του εξωτερικου και το τμημα Ναυπηγων του ΕΜΠ και κανεις ΔΕΝ ΔΙΕΨΕΥΣΕ την συνεργασια με την συγκεκριμενη ομαδα ΟΥΤΕ ΤΟ ΠΝ ποτε διεψευσε οτι παρειχε συμβουλευτικο ρολο στις τελικες σχεδιασεις. Η σχεδιαστικη ομαδα ισχυριζεται οτι με τα οπλα που βλεπετε αλλα και τα ΙΔΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΣΟΝΑΡ με τις [email protected] εαν ναυπηγουνταν στην Ελλαδα θα υπηρχε μια εξοικονόμηση 80 εως 100 εκ δολλαριων ανα μοναδα (συμπεραίνω λογω κατωτερων ημερομισθίων σε σχεση με τα γαλλικα). ΑΛΛΑ ξεχασα οι Ελληνες… Read more »

flashg
Guest
flashg

Σε ποια ακριβώς ναυπηγεία θα γίνουν αυτά τα πλοία γιατί αυτά που είχαμε κλείσανε και καλά κάνανε.

Spirit
Guest
Spirit

Εγώ ξέρω ότι δεν υπάρχει εταιρία με ναυπηγικό υπόβαθρο να αναλάβει κάτι τέτοιο. Μεγάλες εταιρίες με απείρως εμπειρότερους ομάδες μηχανικών έχουν υποπέσει σε μηχανικές αστοχίες. Δεν είναι το θέμα μας τι ειναι οι Έλληνες, ξέρω όμως ότι δύο super vita τις παλεύουμε μια δεκαετία και βάλε και δεν ξέρουμε πότε θα παραδοθούν. Ακόμα και να ποντάρουμε στα χαμηλότερα ημερομήσθια, ποιος ποντάρει ότι το project αυτό να ξεκινήσει από το μηδέν όταν έχουν τα σημερινά δεμένα, σχέδια στα χαρτιά, ανύπαρκτη εταιρία, σχεδόν ανύπαρκτα ναυπηγία με μικρή εμπειρία σε στρατιωτικές προδιαγραφές σκάφη. Όλα αυτά να εξοικονομηθεί στην θεωρία 80εκ. χωρίς να υπολογίζουμε… Read more »

sotbak
Guest
sotbak

δυστυχώς θα συμφωνήσω

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
Guest
ΓΙΑΝΝΗΣ 1

Όταν τα ναυπηγεία δεν μπορούν να παραδώσουν εδώ και 10 χρόνια μία πυραυλάκατο στο Π.Ν, αν κάποιος αποφασίσει την ναυπήγηση φρεγατών στην Ελλάδα θα είναι εθνικός εγκληματίας και ο δήμιος του Π.Ν.

adpanos
Guest
adpanos

antonios Εγώ συμφωνώ μαζί σου για ALS 115 και ALS 140 . Εχουμε τα μεγαλύτερα ναυπηγία της ανατολικής Ευρώπης και τα έχουμε κλειστά για να μην τραβάνε συμβόλαια και ναυτικοεπισκευαστικό έργο από τα ναυπηγία των Γάλλων και των Γερμανών …. Αυτό κατάφεραν οι πολιτικοί μας …. Μπράβο τους . Όσο για τους φίλους που λένε πως ένα τέτοιο έργο από μηδενική βάση, θα μπορούσε να κοστίσει ακριβότερα στο ΠΝ, δεν αντιλαμβάνονται πως όσο και να κοστίσει, τα χρήματα θα παραμείνουν εντός της χώρας …. θα πεσουν στην αγορά και θα γυρίσουν μέσω του ΦΠΑ πάλι στο κράτος …. Οσο περισσότερες… Read more »

antonios
Guest
antonios

Σε ευχαριστω…Η απαντηση μου προς τον Γιαννη1 που τεκμηριωνε οτι τα ναυπηγεια ΜΠΟΡΟΥΝ -αλα δεν θελουν οι πολιτικοι μας- να ναυπηγησουν πλοια , επεσε ΘΥΜΑ ακομα μια φορα της λογοκρησιας της συντακτικης ομαδας της ΠΤΗΣΗΣ.

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
Guest
ΓΙΑΝΝΗΣ 1

Η Van Αmstel είχε έρθει στον Πειραιά στα τέλη Μαρτίου 2016. Είναι καλή περίπτωση να το αποκτήσει κανείς ως μεταχειρισμένο για να αντικαταστήσει παλαιότερα πλοία του. Τον Mάιο του 2017 η γερμανική φρεγάτα Brandenburg (κλάση F-123) ήταν για ημέρες ανάμεσα στις φρεγάτες μας στον ναύσταθμο Σαλαμίνας. Εκτίμηση μου ότι μελλοντικά το Π.Ν θα αποκτήσει τις 4 F-123 του γερμανικού ναυτικού. Σε ότι αφορά τις φρεγάτες η ηγεσία του Π.Ν λέει ότι δεν μπορούμε να πέσουμε σε κάτω από 12. Πιστεύω θα είναι δύσκολο οικονομικά να έχουμε τόσες. Αν ήταν στο χέρι μου θα έριχνα την οροφή σε 8, αλλά πλήρως… Read more »

evaggelos
Guest
βαγγελης

γιατι εχω την εντυπωση οτι θα μεινουμε για αλλα 5 χρονια με της μη εξυγχρονισμενες? πιστευω οτι στο τελος θα παραγγειλουμε 4 φρεγατες και τοτε θα αποσυρθουν? εντυπωσιακα απουσα η γερμανια η οποια θα εκανε παπαδες στο ναυτικο 4 νεες μεκο 4 παλιες κ ισως κ αργοτερα η φ123 η ανζακ μια 4αδα κ θα μασταν κουκλια ουτε αδελαιδες ουτε ολλανδικες τρατες κ θα χαν τα υποβρυχια κιολας συν τα αρματα (εντυπωσιακο που την κοπανησε η κραους απο τον διαγωνισμο τι παπατζα να καναμε παλι)?

sotbak
Guest
sotbak

Πολύ πιθανό λόγω της γερμανικής πολιτικής σε βάρος της Ελλάδας όλα τα προηγούμενα έτη (μνημόνια, πίεση στο μακεδονικό ζήτημα, άρνηση υποχρεώσεων για τις γερμανικές αποζημιώσεις του Β’ ΠΠ) να μην υπάρχει η βούληση για αγορά νέων – το τονίζω νέων – οπλικών συστημάτων από τη Γερμανία και το βρίσκω λογικό, λαμβανομένου υπόψη και του αμερικανικού παράγοντα που ασκεί επιρροή, καθοριστική, στα ελληνικά θέματα . Άρα δεν υπάρχει περίπτωση φρονώ για νέες ΜΕΚΟ ή ΛΕΟ κλπ. Ήδη έχουμε αρχίσει και απορροφούμε μτχ υλικό από ΗΠΑ (Κιόβα, σινούκ κλπ) κάτι που δείχνει ότι μάλλον έτσι θα συνεχίσουμε και στο ΠΝ. Άραγε αναρωτιόμαστε… Read more »

evaggelos
Guest
βαγγελης

δεν εχεις αδικο αλλα απο αμερικανικα πλοια τι να παρουμε αφου δεν εχουν εκτως αν οι lcs γινουν στα δικα μας μετρα κ οπλα οποτε οκ γιατι ab k tico μονο στα ονειρα οπως κ υποβρυχια γενικα οι ηπα με το πν θα εχει θεμα κ ισως για αυτο λεω μηπως παμε ευρωπη σε ολα τα αλλα οι αμερικανοι ειναι οκ.Οσον αφορα στρατηγικο διαλογο κλπ καλα ειναι αλλα κ οι ηπα ξερουν οτι την κανουλα την εχει η γερμανια κ η εε γενικοτερα.

sotbak
Guest
sotbak

ή θα αποφασίσουν να δώσουν κάτι σε μτχ όπως οι αδελαϊδες γιατί ελέγχουν τους Αυστραλούς ή οι εταιρείες τους (LM) θα αναλάβουν αναβάθμιση ΜΕΚΟ και παράλληλα lcs στα μέτρα του ΠΝ.

sotbak
Guest
sotbak

πάντως αν τελικά μας δεις κάποια στιγμή με μπλεχάρες, να ξέρεις ότι θα έχουν συμφωνήσει οι ΗΠΑ πρώτα για τους δικούς τους πολιτικούς λόγους (συνεννόηση με Γαλλία)