ΘΕΜΑ: Το Πολεμικό Ναυτικό εκπέμπει SOS

123
10989
Μοιραστείτε το άρθρο
  • 569
  •  
  •  

Για την ΠΤΗΣΗ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ, από DMitch (λογαριασμό twitter Naval Analyses‏ @D__Mitch), διαχειριστή του NAVALANALYSES.BLOGSPOT.COM

Σήμερα, το Πολεμικό μας Ναυτικό διατηρεί αδιαμφισβήτητα μια μεγάλη δύναμη πυρός χάρη στον πολυάριθμο στόλο σκαφών επιφανείας και υποβρυχίων που διαθέτει. Η κατάσταση αυτή όμως είναι βέβαιο ότι θα αλλάξει στο κοντινό μέλλον αφού η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση μαστίζει τη χώρα για πολλά χρόνια με συνέπεια η Ελλάδα να προβαίνει σε ευρύτατες περικοπές που περιλαμβάνει φυσικά τον τομέα της άμυνας. Το ΠΝ από το 2020 και ύστερα θα διαθέτει πολεμικά (ΤΠΚ, Φ/Γ, Υ/Β, Α/Γ, βοηθητικά κ.λπ.) που πλησιάζουν ή ξεπερνούν τα 30-40 έτη σε υπηρεσία χωρίς προοπτική άμεσης αντικατάστασης.

Τα μόνα σύγχρονα και με ορίζοντα μπροστά τους σκάφη, μετά του 2025, θα είναι τα υποβρύχια της κλάσης Παπανικολής, οι πυραυλάκατοι κλάσης Ρουσσέν, τα περιπολικά της κλάσης Μαχητής και το πλοίο γενικής υποστήριξης Προμηθέας. Τα υπόλοιπα πλοία του στόλου πολύ απλά δεν έχουν μεγάλο μέλλον, όσο σκληρό και αν ακούγεται. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι το 2025 η εκσυγχρονισμένη φρεγάτα Κουντουριώτης, το υπερπολύτιμο εκσυγχρονισμένο υποβρύχιο Ωκεανός και οι εκσυγχρονισμένες πυραυλάκατοι κλάσης Λάσκος θα είναι έκαστος… 47 ετών! Ας αναλογιστεί κανείς λοιπόν σε τι κατάσταση θα βρίσκονται τα υπόλοιπα μη εκσυγχρονισμένα πολεμικά όπως οι πυραυλάκατοι της κλάσης Καβαλούδης που θα αγγίζουν τα 45 έτη σε υπηρεσία, τα περιπολικά της κλάσης  Asheville, τα υποβρύχια της κλάσης Γλαύκος που εκσυγχρονίστηκαν αρχές της δεκαετίας του ’90 και θα είναι κοντά στο μισό αιώνα  σε υπηρεσία, τα υποβρύχια της κλάσης Ποσειδών και άλλα. Είναι βέβαιο ότι πολλά από αυτά θα έχουν αποσυρθεί πολύ νωρίτερα του 2025 χωρίς να αντικατασταθούν από νεώτερες σχεδιάσεις.

Στο μεταξύ άλλα πολεμικά που έπρεπε ήδη να υποβληθούν σε εκτεταμένο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού όπως οι φρεγάτες της κλάσης Ύδρα, τα αρματαγωγά της κλάσης Ιάσων, τα ναρκοθηρευτικά της κλάσης Hunt και τα περιπολικά τύπου Osprey 55/56, αφήνονται να απαξιωθούν πλην κάποιων ελαχίστων εξαιρέσεων όπως θα δούμε παρακάτω. Ο ελληνικός στόλος φρεγατών διαθέτει το λυπηρές προνόμιο να διατηρεί σε υπηρεσία σκάφη που φέρουν ακόμη περιστρεφόμενο εκτοξευτή αντιαεροπορικών πυραύλων (το 70% των φρεγατών) ενώ κανένα μεγάλο πολεμικό δεν διαθέτει τηλεχειριζόμενο πυργίσκου με πολυβόλο ή ελαφρύ πυροβόλο για την εξουδετέρωση ασύμμετρων απειλών. Η αντιμετώπιση επίσης των τορπιλών στηρίζεται ακόμη στο απαρχαιωμένο σύστημα Nixie.

Για να αντιληφθεί κανείς περαιτέρω την κατάσταση του στόλου αρκεί να γνωρίζει ότι υπηρετούν ακόμη πετρελαιοφόρα, ρυμουλκά και παράκτια περιπολικά που πλησιάζουν τα 60 έτη σε υπηρεσία! Οι αντικαταστάτες αυτών είναι απλά ανύπαρκτοι. Η απόκτηση νέου υλικού για τα επόμενα χρόνια, περιορίζεται σε δύο νέες πυραυλακάτους κλάσης Ρουσσέν που θα αντικαταστήσουν σε υπηρεσία τρία παλαιότερα σκάφη του τύπου S148 καθώς και τεσσάρων εκσυγχρονισμένων αεροσκαφών P-3 που απορρόφησαν το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων που προορίζονταν για το Πολεμικό Ναυτικό.

Σε εποχή τρομακτικών εξελίξεων στο ναυτικό αγώνα, με μη επανδρωμένα σκάφη και αεροσκάφη, με κάθετους εκτοξευτές, εξελιγμένα συστήματα αυτοπροστασίας και οπλικά συστήματα αυξημένης ακρίβειας και φονικότητας, το μέλλον του ΠΝ διαγράφεται δυσοίωνο με τον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό να απουσιάζει αδικαιολόγητα.

Εικόνα 1. Ραντάρ ναυτιλίας τύπου SIMRAD εγκατεστημένο σε ΤΠΚ κλάσης Καβαλούδης.

 

Πάραυτα, γίνεται μια φιλότιμη προσπάθεια εκ των έσω που περνάει συχνά απαρατήρητη. Μιλούμε για τα στελέχη του ΠΝ που παρά τις μισθολογικές περικοπές που έχουν υποστεί και με τα πενιχρά μέσα που διαθέτουν πλην όμως της άριστης κατάρτισης, παράλληλα με την εκτέλεση των απαιτητικών καθηκόντων τους, προχωρούν σε μικρούς εκσυγχρονισμούς που στόχο έχουν τη βελτιστοποίηση διαδικασιών συντήρησης, επιτήρησης και λειτουργίας συστημάτων. Τέτοιοι εκσυγχρονισμοί μεταξύ άλλων είναι η τοποθέτηση ηλεκτρο-οπτικών αισθητήρων, δευτερευόντων ραντάρ ναυτιλίας και συστημάτων ελέγχου και διάγνωσης βλαβών.

Εικόνα 2. Εκτοξευτές πυραύλων Harpoon που αντικατέστησαν πυραύλους Exocet σε ΤΠΚ κλάσης Καβαλούδης

Σοβαρές προσπάθειες έχουν γίνει επίσης για να διατηρηθεί αξιόμαχος ο γερασμένος στόλος των ελικοπτέρων τύπου ΑΒ212 (ηλικίας περίπου 35 ετών!) με την εγκατάσταση διαφόρων συστημάτων όπως πρότυπου τακτικού συστήματος και αισθητήρων καθώς και οπλισμού. Ακόμη και αύξηση της φονικότητας του οπλισμού παλαιών σκαφών έχει γίνει με την τοποθέτηση σε παλαιές πυραυλακάτους εκτοξευτών πυραύλων επιφανείας-επιφανείας (όμως από το υπάρχον απόθεμα και όχι νέας κατασκευής) προς αντικατάσταση παλαιών υπο-τρι/διπλάσιας εμβέλειας πυραύλων.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει σε αξιωματικούς όπως ο Πλωτάρχης Μαϊράγκας, που ανέλαβε πρωτοβουλίες για την επιτυχή αντιμετώπιση των πάσης φύσεως τεχνικών προβλημάτων που ανέκυψαν κατά την ενεργοποίηση και επιχειρησιακή ένταξη των πλέον σύγχρονων υποβρυχίων στο Αιγαίο, της κλάσης Παπανικολής και του Ωκεανός που ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα. Ομοίως αξίζει να αναφερθεί η ανάπτυξη και εγκατάσταση σε κανονιοφόρο και στο μέλλον σε άλλα πλοία του στόλου, με ελάχιστο κόστος, ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης πλατφόρμας-πλοίου (Integrated Platform Management System, IPMS), του λεγόμενου EPOPSIS, από τον τότε Αντιπλοίαρχο Παναγιώτη Μιχαλόπουλο.

Άλλες προσπάθειες γίνονται επίσης από στελέχη του ΠΝ στο Κέντρο Αυτοματοποίησης Συστημάτων Μάχης Ναυτικού (ΚΑΣΜΝ), στις συντηρήσεις και στην εκπαίδευση των στελεχών. Υπάρχουν πολλά ακόμη επώνυμα ή ανώνυμα στελέχη που δίνουν τον δικό τους καθημερινό αγώνα, υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, όχι μόνο για να κρατήσουν τα πλοία αξιόμαχα, αλλά και να τα βελτιώσουν σε κρίσιμους τομείς. To ότι δεν αναφέρονται στο άρθρο, για ευνόητους λόγους, δεν σημαίνει ότι η δουλειά που κάνουν δεν είναι τόσο σημαντική, το αντίθετο.

Εικόνα 3. Ραντάρ ναυτιλίας τύπου SIMRAD εγκατεστημένο σε κανονιοφόρο.

Οι παραπάνω φιλότιμες προσπάθειες και συχνά πρωτοβουλίες των στελεχών καθυστερούν το αναπόφευκτο, δηλαδή την γήρανση των μεσών, όμως δεν μπορούν να αποσοβήσουν την επιτακτική ανάγκη της αντικατάστασης με νεώτερα μέσα. Με τον αμυντικό προϋπολογισμό να βαίνει συνεχώς μειούμενος ενώ οι επιχειρησιακές ανάγκες αυξάνονται και η συμμετοχή της χώρας σε ένα ναυπηγικό πρόγραμμα να αποκλείεται, η απόκτηση μεταχειρισμένου υλικού είναι απαραίτητη όσο ποτέ.

Το κριτήριο απόκτησης μεταχειρισμένου υλικού πλην του αυτονόητου, δηλαδή του κόστους, είναι το κριτήριο της ομοιοτυπίας συστημάτων και της ευκολίας υποστήριξης. Υπάρχει όντως τέτοιο υλικό που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του ΠΝ. Φρεγάτες όπως της ολλανδικής κλάσης Karel Doorman που εκσυγχρονίστηκαν πολύ πρόσφατα θα γίνουν διαθέσιμες στις αρχές της 2ης δεκαετίας αφού τα Ναυτικά της Ολλανδίας και του Βελγίου σχεδιάζουν να έχουν σε υπηρεσία μέχρι τότε τον αντικαταστάτη τους. Τα τέσσερα αυτά σκάφη της κλάσης, αν αποκτηθούν, αυτομάτως διπλασιάζουν τον αριθμό των φρεγατών που διαθέτουν συρόμενο σόναρ που μέχρι σήμερα φέρουν μόνο οι φρεγάτες της κλάσης Ύδρα με συνέπεια να αυξάνονται κατακόρυφα οι ανθυποβρυχιακές ικανότητες του στόλου.

Παρομοίως, ναρκοθηρευτικά κλάσης Hunt που υπηρετούν στο Βασιλικό Ναυτικό ή πληθώρα Ιταλικών σκαφών υποστήριξης, θα αποσυρθούν στο άμεσο μέλλον. Αντίστοιχα γίνεται λόγος για διαθέσιμα ελικόπτερα Seahawk από τις ΗΠΑ κατάλληλα να αντικαταστήσουν τα ΑΒ212 και να αυξήσουν τις δυνατότητες επιτήρησης και ανθυποβρυχιακού πολέμου. Οι ανάγκες σε νέο και μεταχειρισμένο υλικό είναι τεράστιες και δεν υπάρχει η πολυτέλεια να χαθεί καμία ευκαιρία ειδάλλως, την επόμενη δεκαετία, ο πολεμικός στόλος της Ελλάδας με την λαμπρή ιστορία, θα συρρικνωθεί σε αξιοσημείωτο βαθμό και μαζί με αυτών οι δυνατότητες προάσπισης των συμφερόντων της χώρας.

Εικόνα 4. Ηλεκτρο-οπτικός αισθητήρας της Miltech εγκατεστημένος σε κανονιοφόρο.

Μοιραστείτε το άρθρο
  • 569
  •  
  •  

newest oldest most voted
Notify of
Γιάννης Κ.
Guest
Γιάννης Κ.

Όσον αφορά σε ναρκοθηρευτικά, υπάρχει ευκαιρία για τα HMS Atherstone και HMS Quorn κλάσης Hunt, αποσύρονται στις 14 Δεκεμβρίου 2017. Είναι ήδη γνωστά στο ΠΝ και μπορούν να ενταχθούν άμεσα.
https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Quorn_(M41)
https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Atherstone_(M38)

Giorgos Tsagkaris
Guest
Giorgos Tsagkaris

Σε αυτα δεν αντικατεστησε το ΠΝ τους κινητηρες αμεσως μολις τα παρελαβε?

Manolis
Guest
manolis

Oχι αμεσως αλλα ναι τους αλλαξε. Και οι Αγγλοι βαζουν κινητηρες Caterpillar σε οσα παραμενουν σε υπηρεσια. Οχι ομως στα 2 που αποσυρονται το Δεκεμβριο του 2017. Κατι που δεν ειναι ευρεως γνωστο, ειναι οτι 2 ακομη Hunt θα προσφεροταν δωρεαν (ως ΑΩ) στο ΠΝ την δεκαετια του 2000, εαν υπογραφαμε εγκαιρα την συμβαση για τις 2 προσθετες Super Vita. Υπογραψαμε με καποια καθυστερηση (ειναι οι 2 υπο ναυπηγηση ακομη…) αλλα κανεις στο υπουργειο ή στο ΠΝ δεν ασχοληθηκε με την αποκτηση των 2 προσθετων ΝΘΗ Hunt, τα οποια στο RN χρησιμοποιουνται και για περιπολικα…

Προβοκάτωρ
Guest
Προβοκάτωρ

Για όσους κοιτούν το δένδρο (ΝΜΑ) και δεν βλέπουν το δάσος (ΠΝ).
TFI θα είναι η απάντηση σε ό,τι αφορά τα νέα σκάφη και ελπίζω ότι το ΠΝ θα διορθώσει τα τραγικές επιλογές του παρελθόντος.
Έτσι,μοιράζουμε τη δουλειά σε Γάλλους και με 214 (όταν ξεκαθαρίσει ο βόθρος με τα εναε ) στους Γερμανούς..

Ranger
Guest
Ranger

Πολύ καλή η TFI (εξαγωγικό όνομα Belharra) με μόνο μειονέκτημα τα λίγα κελιά στο σύνολο 32 και νομίζω ότι και οι mica δεν μπαίνουν quadpacked να είχαμε για παράδειγμα 32 mica και 24 aster 30. Δεν θα μας χάλαγε πάντως και κάτι σε Iver Huitfeldt με APAR/SMART L σε συνεργασία με την Odense. Στο μέλλον θα ήθελα να δω και κάποια συνεργασία σε ραντάρ Ceafar με τους Αυστραλούς, έχουν προχωρήσει πολύ στον τομέα αυτόν. Επίσης με Αυστραλία θα μπορούσαμε να κάνουμε και κρούση για τα αναβαθμισμένα τους Perry με mk 41 που τα αποσύρουν και έχουν μικρή ηλικία. Και μια… Read more »

Προβοκάτωρ
Guest
Προβοκάτωρ

Μια χαρά είναι και τα 32 κελιά και δη με mica-vl. Πέραν του γεγονότος ότι είναι στη διάσταση που υποτίθεται πως θέλουν γιατί η FREMM του πέφτει μεγάλη πρόκειται για ένα σύγχρονο σκάφος με εκπληκτικές δυνατότητες σε αισθητήρες και οπλισμό. Πρέπει να έχουμε υπόψη μας και το χρηματοδοτικό πρόγραμμα στην επιλογή του όποιου προγράμματος διότι μπορεί να βρεθεί κάποια φθηνότερη λύση από την TFI αλλά ο τρόπος αποπληρωμής να είναι αδύνατος για εμάς. Τα μεταχειρισμένα είναι να τα πάρουμε με το ελάχιστο δυνατό κόστος (βλ. κόστος απόκτησης των Μ-109 από το ΠΒ..) για 3-4 χρόνια ώσπου να αρχίσουν να παραλαμβάνονται… Read more »

Mich
Guest
Mich

Ωραίο σκαρί η TFI. Μοιάζει και με τον Αβέρωφ!

tsimuha2
Guest
tsimuha2

Δεν πειραζει που ειναι παλια , εχουν εικονισματα επανω τους, καθε τετοιο μετραει για 10 harpoon και 20 SM-3.

Manolis
Guest
manolis

Και 100 Styx.

Manolis
Guest
manolis

Mια και αναφερθηκε το Κέντρο Αυτοματοποίησης Συστημάτων Μάχης Ναυτικού (ΚΑΣΜΝ):
http://www.dideap.mil.gr/files/gen_kasmn.pdf
https://www.iit.demokritos.gr/el/news/hellenic-cise-demo-spm-gr
http://iwrite.gr/bookstore/ilektrooptika-sistimata/

Ηριδανός
Guest
Ηριδανός

Πρόσφατα το ΚΑΣΜ ολοκλήρωσε “μετατροπές” σε πολύ σημαντικό σύστημα για την άμυνα της χώρας με κόστος κάποιες χιλιάδες ευρω (εκεί που ο κατασκευαστής ζητούσε ως συνήθως εκατομμύρια…)
Αποτέλεσμα: πονοκέφαλος στους επιτελείς.. Χρειάστηκε λόγω της πολύ πετυχημένης “μετατροπής” και των εξαιρετικών “νέων” επιδόσεων του εν λόγω συστήματος να αλλάξουν τα επιχειρησιακά σχέδια ..!!!
Συγχαρητήρια!

dimitrisx
Guest
dimitrisx

Υπάρχει και τίποτα σ’αυτήν τη χώρα που να μην εκπέμπει sos;

Δημήτρης Τριανταφύλλου
Guest
Δημήτρης Τριανταφύλλου

Το χρέος και η ηλιθίοτητα μας.

sotbak
Guest
sotbak

ήρθε η ώρα:
1) ή μας δίνουν οι αμερικανοί 2 ΤΙΚΟ ή 2 Α/Β
ή
2) πάμε με τους Γάλους για 2 φρεγάτες καινούριες ή ελαφρώς μεταχειρισμένες από τις τελευταίες τους (Normandie;;;)
ή
3) επιτέλους το παίρνουμε απόφαση και κάνουμε το αυτονόητο και εθνικά ορθό: ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΟΙΟ με δυνατότητες αεράμυνας περιοχής/προηγμένες ανθυποβρυχιακές + σχεδίαση κατάλληλη για το Αιγαίο……..

Manolis
Guest
manolis

4) S και ΜΕΚΟ (και Μ113) μεχρι να παγωση η κολαση.

NavalAnalyses
Guest

Βάλαμε ασπίδια στα Μ113 και πάμε γερά μέχρι το 2050!

Theo
Guest
Theo

Τι χες Γιάννη τι χα πάντα. Μετά την ΠΑ και το ΠΝ πληρώνει τις επιλογές του. Διακλαδική τελικά η πληρωμή.
ΥΓ: Θα αποσυρθούν τα F16 και οι S θα συνεχίζουν να πλέουν.

Manolis
Guest
manolis

Κανεις λαθος. Εμεις πληρωνουμε αργα ή γρηγορα τις οποιες λαθος επιλογες των απανταχου κρατικων φορεων… Με χρημα (και ελπιζω οχι με αιμα)…

CKfurious
Guest
CK

ΤΑ ΛΑΘΗ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ.

ΟΤΑΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΣΑΝ ΣΤΟΝ ΕΚΣΥΧΡΟΝΙΣΜΟ Ρ3 ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΑΝ ΠΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΣΥΧΡΟΝΑ ΠΛΟΙΑ ΠΛΕΟΝ?

ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΣΥΧΡΟΝΕΣ ΤΟΡΠΙΛΕΣ ΓΙΑ ΤΑ 214

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΜΕ ΜΑΖΙΚΕΣ ΑΠΟΣΥΡΣΕΙΣ
ΠΛΟΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

John_M
Guest
John_M

Π&Δ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΑΣ. ΛΥΠΑΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΟΥ ΒΛΕΠΩ….ΚΑΛΑ ΕΧΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΡΑΝΤΑΡ ΤΑ SIMRAD ΠΑΝΩ ΣΕ ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΠΛΟΙΑ…ΤΙ ΝΑ ΠΩ…..ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΛΕΦΤΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΤΑ ΡΑΝΤΑΡ ΝΑ ΠΑΕΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ ΝΑ ΠΑΝΕ ΙΚΕΤΕΣ ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΝ ΤΟ ΜΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΩΣΕΙ ΜΕΡΙΚΑ ΡΑΝΤΑΡ X BAND ΤΩΝ 9 GHz ΕΙΤΕ SPERRY MARINE NORTHROP GRUMMAN EITE JRC EITE FURUNO KAI NA ΕΞΟΠΛΙΣΟΥΝ ΤΑ ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΠΛΟΙΑ!!! ΔΕΝ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΡΑΝΤΑΡ ΠΟΥ ΣΑΣ ΑΝΑΦΕΡΩ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 15000 ΕΥΡΩ…..ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΣΤΟΛΟ ΣΕ ΑΥΤΑ… Read more »

Gunner227
Guest
Gunner227

Αν συμβεί θερμό επεισόδιο θα φροντίσουν να τα φορτώσουν στα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων. Πώς το γνωρίζω; το ίδιο είχε κάνει και Σημίτης στο επεισόδιο για τα Ίμια. Είχε πει ότι έδωσα εντολές οι οποίες δεν εκτελέστηκαν.

George
Guest
George

Όσο σκληρό κι αν ακούγεται δίκιο θα έχουν.
Είτε συμφωνούσαν με τις επιλογές που έγιναν , τα στελέχη του ΠΝ, είτε έπρεπε να είχαν παραιτηθεί.
Το άδικο είναι ότι θα την πληρώσουν στελέχη που δεν συμμετείχαν στις αποφάσεις….

Κωνσταντινος Κλαδιανος
Guest
Κωνσταντινος Κλαδιανος

Το simrad είναι επιφανειας μια χαρα για σχετικα μικρα σκαση όπως οι κουφες στον ρολο εστω της αυτιλίας

Nikolaos
Guest
Nikolaos

Ατέλειωτα χρόνια με “λεφτά για την παιδεία και όχι για το ΝΑΤΟ” … “ειρηνιστικά κινήματα” … εκστρατείες “αιρετών” για την απόδοση των αστικών στρατοπέδων στους δήμους για “αξιοποίηση” (αντί για εκποίηση σε επενδυτές προς κάλυψη εξοπλιστικών αναγκών) … κατάργηση του μαθήματος της πολιτικής άμυνας στα σχολεία ως “πολεμοκαπηλείας” … μια νοσηρή, παγκοσμίως μοναδική εκδοχή “προσφυγικής μνήμης”, η οποία αντί του “ποτέ ξανά!” προάγει μια αρρωστημένη γλυκερή νοσταλγία για μια δήθεν αρμονική συμβίωση των θυμάτων με τους δημίους τους, η οποία δεν υπήρξε ποτέ … οι λαοί “που δεν έχουν τίποτε να χωρίσουν” … “Ο Πέτρος, ο Γιόχαν κι ο Φραντς”… Read more »

ACHERON
Guest
ΑΧΕΡΩΝ

Συχνά,ἄν όχι πάντα όταν μιλάμε για άμυνα επικεντρωνόμαστε στα τεχνικά και αγνοούμε την ευρύτερη έννοια της ασφάλειας,αλλά -ίσως και φυσιολογικά- το καθημερινό μας χάλι ὡς λαός και κοινωνία.
Θα αντιτείνει κάποιος ότι και ἡ Ρώμη ήταν διεφθαρμένη ἥδη στο απόγειο της ισχύος της,αλλά τουλάχιστον την διαφθορά της την χργηματοδοτούσε με την λεία των πολέμων ἤ τις δωροδοκίες των Πτολεμαίων,ἤ κάπως έτσι.
Κοντός ψαλμός αλληλούϊα,μία καλύτερη Ἑλλάδα δέν θα υπάρξει χωρίς καλύτερους Ἕλληνες.

x-m
Guest
x-m

Στην πραγματικότητα όλα αυτά τα χρόνια δεν δίνονταν αρκετά χρήματα για την παιδεία. Και μάλλον ευτυχώς γιατί με τόσο αλλοπρόσαλη πολιτική θα πήγαιναν χαμένα……(Τι νόημα έχει να εκπαιδεύεις και να ξοδεύεις για γιατρούς, μηχανικούς, χημικούς ……όταν όλοι αυτοί θα δουλέψουν για τη Γερμανία, τις ΗΠΑ, τα ΗΑΕ, το Κατάρ…..για δεν μπορείς να του προσφέρεις δουλειά;) Απο την άλλη,αναλογικά με τις δυνατότητες της χώρας δαπανήθηκαν αρκετά για εξοπλισμούς, ποιός μπορεί να το αρνηθεί; Το αν αγοράσαμε ενδεχομένως π.χ τα NH90 σε πολλαπλάσια τιμή απο τους Φινλανδούς , το αν δεν μπρούμε να κάνουμε συντήρηση σε κινητήρες που θα μπορούσαμε και τους… Read more »

Nikolaos
Guest
Nikolaos

Αυτά δυστυχώς είναι τα πραγματικά εγκλήματα. Τα “προγραμματάκια” χωρίς καμιά ερευνητική υπεραξία, ούτε σε βασική ούτε σε εφηρμοσμένη έρευνα (προφανώς υπήρχαν πολλές εξαιρέσεις). Το μεγαλύτερο ΑΕΙ της Ελλάδας λειτουργεί σήμερα με το 1/3 του προϋπολογισμού του 2010, και από έρευνα οι ελλείψεις είναι ίδιες (οι άφθονοι κάποτε πόροι πήγαιναν σε ευτελή έργα βιτρίνας, συχνά τερατώδους τιμολόγησης, και οι συνδρομές αλλοδαπών επιστημονικών περιοδικών – τυπική ουσιώδης επένδυση ενός πανεπιστημίου – έπασχαν και τότε …). Στη δε άμυνα, ο όλεθρος υπήρξε ο νεοπλουτισμός των διαγωνισμών για νέα συστήματα επί Τσοχατζόπουλου/Παπαντωνίου. Ιστορικά η Ελλάς αγόραζε μόνο την “αιχμή του δόρατος” νέα (μείζονα σκάφη… Read more »

Giorgos Tsagkaris
Guest
Giorgos Tsagkaris

Λαθος φυσικα και δεν ηταν η εισαγωγη αρματος των 120.Αργα ή γρηγορα θα γινοταν απο τους απεναντι.
Εγκλημα ηταν που τους αφησαμε τοσα μεταχειρισμενα ή που δεν βαλαμε ως ορο (υπογραφοντας αστρονομικο συμβολαιο) να μην πουληθουν τα υπολοιπα στους Τουρκους.
Αλλα εμεις ως ενδιαμεση λυση αντι για 2α4 παιρναμε 1α5….

GOODBYE
Guest
Λάμπρος

Επίσης να σημειωθεί οτι το Π. Ν. χρειάζεται απελπισμένα κάποιου είδους συνεργατική διαχείριση εμπλοκής κατά τα πρότυπα του U. S. N. Ακόμα και μεταξύ π. χ. των Vita στην εμπλοκή εναέριων στόχων με τα Oto Melara… Θεωρώ πως πρόκειται για ένα σημαντικό πολλαπλασιαστή ισχύος χωρίς φοβερό κόστος.

Giorgos Tsagkaris
Guest
Giorgos Tsagkaris

”…και τεσσάρων εκσυγχρονισμένων αεροσκαφών P-3 που απορρόφησαν το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων που προορίζονταν για το Πολεμικό Ναυτικό…”

Mελαγχολησα…παω για υπνο…
Καληνυχτα Ελλαδα…

Κωνσταντινος Κλαδιανος
Guest
Κωνσταντινος Κλαδιανος

Αγαπητε φιλε η εναέρια διάσταση σε ένα σοβαρό ναυτικό με φιλοδοξίες παρουσίας προβολής σε γεωοικονομικά σημεία εθνικού ενδιαφέροντος επιβάλλεται, αρκετά με την μιζέρια εδώ πέρα, η Ελλάδα μια χαρά τα κατάφερε τα τελευταία 200 έτη.

Κωνσταντινος Κλαδιανος
Guest
Κωνσταντινος Κλαδιανος

Εγώ να πω ότι το ΠΝ δύναται να δει την χρήση κάθετης από-προσνήωσης UAV ακόμα

gm
Guest
gm

οι πατριώτες εφοπλιστές από δω και πέρα θα παραγέλνουμε θαλαμηγούς με VLS αντί για πισίνα.

GK_
Guest
GK

Απο που να αρχισει καποιος και που να τελειωσει;! Εκπεμπει SOS! Βασικα, το προβλημα δεν ειναι καινουργιο ουτε ξεκιναει τα τελευταια χρονια. Στην πραγματικοτητα μεχρι και την προηγουμενη δεκαετια, μπορουσαν και «εκρυβαν κατω απο το χαλι» τα χρονιζοντα ζητηματα. Πρεπει ομως να εχουμε υποψη οτι για τα σημερινα ζητηματα, ετσι οπως παρουσιαστηκαν στο κειμενο, η «ριζα» ξεκιναει απο πριν πολλα χρονια. Γιατι αυτο; Γιατι απλα ενα οποιοδηποτε ναυτικο προγραμμα, δεν αυτοσχεδιαζεται, ουτε πραγματοποιειται μεσα σε λιγα χρονια. Πρεπει να εχουμε υποψη οτι απο την στιγμη που καποιος αρχιεζει και μελεταει το ζητημα της αντικαταστασης των μοναδων ενος στολου, μεχρι που… Read more »

Προβοκάτωρ
Guest
Προβοκάτωρ

Αυτό που με προβληματίζει με την ALS100 είναι το χαμηλό εκτόπισμα της και η αντοχή της σε χτύπημα Harpoon.

GK_
Guest
GK

H MEKO 200HN νομιζω οτι ειναι 1000 τονους ανωτερη καi λιγοτερο απο 12μ μακρυτερη (https://en.wikipedia.org/wiki/Hydra-class_frigate). Απο οσα γvωριζω η ΑΛΣ μπορει και να επιμυκυνθει και να «βαρυνει» περισσοτερο για να βρεθει επιπλεον χωρος για επιπλεον Mk.41 VLS ή κατι αλλο. Πάντως ηταν μιας πρωτης ταξεως ευκαιρια για μια νεα «αρχη». Εχε υποψη οτι το ΠΝ προτιμησε να συνεχισει την ναυπηγιση των Super Vita των 560 τονων, ενεργοποποιοντας την προαιρεση για 2 επιπλεον αντι να στραφει σε πλοια σαν τις ΑΛΣ. Πρεπει να το δεις και ετσι. Αλλα ναυτικα προτιμησαν την αποσυσρη των TΠΚ και στην θεση τους αποκτησαν ελαφρες φρεγατες.… Read more »

Προβοκάτωρ
Guest
Προβοκάτωρ

Δεν μπορείς να συγκρίνεις την Super Vita με την ALS καθότι πρόκειται για διαφορετικών διαστάσεων, δυνατοτήτων και αποστολών σκάφη και είναι πιο δύσκολο να χτυπηθεί η ΤΠΚ από αντιπλοϊκό.
Όντως, είναι απαραίτητη η επιμήκυνση για το απαραίτητο δεύτερο VLS κατά προτίμηση MBDA SYLVER A-50 ώστε να ξεφύγουμε από την γάγγραινα των RIM και δεύτερο CIWS.
Τότε θα έχουμε ένα αρκούντως ικανοποιητικό σκάφος.

GK_
Guest
GK

«Δεν μπορείς να συγκρίνεις την Super Vita με την ALS καθότι πρόκειται για διαφορετικών διαστάσεων, δυνατοτήτων και αποστολών σκάφη και είναι πιο δύσκολο να χτυπηθεί η ΤΠΚ από αντιπλοϊκό.» Σιγουρα βρισκονται σε διαφορετικα αντιθετες κατηγοριες! Αλλα απο οικονομικη αποψη εαν βρεθω με συγκρησιμη κοστολογιση ή περιπου, οπως συμβαινει με τις νοτιοκορεατικες Incheon (https://en.wikipedia.org/wiki/Incheon-class_frigate). Η Βικι το εβγαλε, αλλα ποιο παλια ανεφερε (απο οσα θυμαμαι) οτι κοστιζαν 232 εκ $ ΗΠΑ τα Batch I. Με τα δεδομενα της εποχης ηταν περιπου 165-170 εκ € η καθεμια. Τωρα,εγω δεν ξερω τι θα διαλεγες εσυ, αλλα εγω θα προτιμουσα τις Incheon απο τις… Read more »

NavalAnalyses
Guest

Αγαπητέ GK είπατε πολλά σωστά. Στο παρελθόν όμως δεν μπορούμε να γυρίσουμε. Ευκαιρίες χάθηκαν και ήταν αρκετές. Λάθη έγιναν επίσης αρκετά σε αγορές και σχεδιασμούς όπως ο εκσυγχρονισμός των Ποσειδών, η αγορά των Zubr (μην πέσετε να με φάτε…), ο εκσυγχρονισμός των Kortenaer κ.λπ. Δυστυχώς πλέον ο καιρός των παχιών αγελάδων έχει περάσει και πλέον “πενία τέχνης κατεργάζεται”. Οι πλέον επείγουσες ενέργειες θα πρέπει να επικεντρωθούν στα εξής: 1. Εκσυγχρονισμός και/ή αναβάθμιση υφιστάμενων μεσών (Ιάσων, Hunt, Ύδρα, κανονιοφόροι). 2. Απόκτηση μεταχειρισμένου υλικού (βοηθητικών βάσης, ΠΓΥ, 2-4 φρεγατών, ελικόπτερα) 3. Ναυπήγηση δύο Type 214 και επέκταση του προγράμματος Ρουσσέν προς αντικατάσταση… Read more »

Προβοκάτωρ
Guest
Προβοκάτωρ

Που στηρίζετε ότι τα Zubr ήταν λανθασμένη αγορά;Δεν αναφέρομαι στον τρόπο και στην προβληματική υποστήριξη.

NavalAnalyses
Guest

Υψηλή καταπόνηση προσωπικού, ακατάλληλη εργονομία χώρων μεταφοράς προσωπικού, σχεδίαση ακατάλληλη για το Αιγαίο, ξεπερασμένα ηλεκτρονικά, χαμηλή διαθεσιμότητα, προβληματική υποστήριξη, χαμηλή επιβιωσιμότητα / συστήματα αυτοπροστασίας, απουσία συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου (αφαιρέθηκε πριν παραδοθεί). Αρκούν νομίζω. Και όπως προείπατε, ο τρόπος που αποκτήθηκαν στέρησε πολύτιμους πόρους από αλλού.

Προβοκάτωρ
Guest
Προβοκάτωρ

Η καταπόνηση υφίσταται όταν αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα και σε συνδυασμό με την κατάσταση της θάλασσας αλλά μικρό το κακό σε σχέση με την αφαίρεση άλλης εσωτερικής επένδυσης με δική μας ευθύνη. Τα ηλεκτρονικά τού εφόσον είναι ανατολικής προέλευσης είναι ένα θέμα που μπορεί να επιλυθεί αλλά δεν πρόκειται για Φ/Γ ή ΤΠΚ. Το σύστημα ηλ.πολέμου, όπως παραπάνω. Ο οπλισμός του είναι αρκούντως ικανοποιητικός καθώς του επιτρέπει να δρα αυτόνομα με ιδιαίτερη επιτυχία και κυρίως μπορεί να μεταφέρει ταχύτητα το φορτίο του οπουδήποτε στο Αιγαίο μιας και αυτή είναι η αποστολή του άλλωστε. Υπάρχουν και δικές μας αβλεψίες και λάθη ειδικά… Read more »

Giorgos Tsagkaris
Guest
Giorgos Tsagkaris

D-Mitch Νοέμβριος 30, 2017 at 2:03 μμ Υψηλή καταπόνηση προσωπικού, ”Enallaktikh?ΡΗΙΒ” ακατάλληλη εργονομία χώρων μεταφοράς προσωπικού, ”Τα ΙΑΣΩΝ δεν εχουν μεγαλες διαφορες στους αναλογους χωρους+το οτι η διαρκεια παραμονης σε αυτα ειναι κλασμα του χρονου” σχεδίαση ακατάλληλη για το Αιγαίο, ”Θα μου επιτρεψετε..αυθαιρετη διαπιστωση και θεψρεια που διαινιζεται απο ατομα που δεν εχουν ιδεα στις βασικες αρχες λειτουργιας του αεροστρωμνου” ξεπερασμένα ηλεκτρονικά, ”Δεκτον” χαμηλή διαθεσιμότητα, προβληματική υποστήριξη, ”Δικο μας 100% λαθος.Ρατσισμος απο το ΠΝ αναλογος με αυτον που υπαρχει για τα Μιραζ στην ΠΑ” χαμηλή επιβιωσιμότητα / ”Δεν ισχυει..Η εναλλακτικη ειναι απειρως πιο ευαλωτη” συστήματα αυτοπροστασίας, Αντιστοιχα σε αναλογα ”πλοια”?… Read more »

Spirit
Guest
Spirit

Μας έφαγε η μεγαλομανία τότε… βλέπαμε το αμερικανικό ναυτικό να κάνει αποβάσεις με αεροστρωμνα. Λανθασμένη κίνηση δεν ειναι για τα κυβικά μας και υπάρχει και ένα θέμα με τις ιδιαιτερότητες του Αιγαίου…

Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
Admin
Noble Member

Η αγορά των Zubr είχε να κάνει με ένα και μόνο πράγμα: ταχεία μεταφορά στρατηγικών εφεδρειών στο νησί (νησιά) που θα δεχόταν την τουρκική απόβαση/αεραπόβαση. Εάν αυτή ήταν η σωστή επιλογή είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα, Εάν τώρα εκεί κόλλησε και καμιά μίζα… αλλουνού παπά ευαγγέλιο…

GK_
Guest
GK

Καλημερα σας, «..Ναυπήγηση δύο Type 214 και επέκταση του προγράμματος Ρουσσέν προς αντικατάσταση των Καβαλούδης (όχι 1:1) με τον τερματισμό της εγκατάστασης Harpoon σε σκάφη που μετρούν μισό αιώνα σε υπηρεσία…» Δεν γνωριζω εαν εχετε παρατηρησει, αλλα αυτο που προτεινετε χρειαζεται μια σημαντικη χρηματοδοτηση. Με τα κονδυλια που ειναι γωνστο οτι θα ειναι διαθεσημα μεχρι το 2027, δηλαδη 500 εκ € ανα ετος, εκτος και εαν αλλαξει κατι στο μελλον, πολυ δυσκολα θα μπορεσιε το ΠΝ , να αγορασει ταυτοχρονα 2 υποβρυχια (εκρεμεί συμβαση 1 δις εκ € απο το 2010), καποιες ΤΠΚ (προς 180 εκ € η μια) και… Read more »

NavalAnalyses
Guest

Έχετε απόλυτο δίκιο GK για το κόστος. Ίσως έπρεπε να τα κατατάξω κατά προτεραιότητα για να γίνω πιο ξεκάθαρος. Ήθελα να τονίσω όμως τη δραματική συρρίκνωση του στόλου των Υ/Β αν δεν γίνει η ναυπήγηση 2 Τ214 που είναι και η αιχμή του δόρατος ενός σύγχρονου ναυτικού. Δεν μπορούμε να μείνουμε με 4-5 υποβρύχια. Επίσης ήθελα να τονίσω ότι γίνεται μετασκευή υπέργηρων σκαφών (ΤΠΚ) οπότε φρονιμότερο θα ήταν η ναυπήγηση νέων, τουλάχιστον 2-3 Ρουσσέν προς αντικατάσταση όλων των Καβαλούδης. Ο εκσυγχρονισμός που λέτε των μεταχειρισμένων φρεγατών δεν είναι η σωστή επιλογή αφού θα είναι ήδη +30 ετών αλλά απώτερος στόχος… Read more »

GK_
Guest
GK

Συμφωνω απολυτως οτι τα υποβρυχια ειναι «λιγα», οπως επεισης και οι ΤΠΚ. Υπαρχει και μια αλλη πτυχη, Η ανανεωση των υποβρυχιων μποριε να καθυστερησει περαιτερω και για εναν αλλο λογο. εαν λαβουμε υποψη το γνωστο αριθμο των «8» που διαχρονικα διατηρουσε το ΠΝ, μεχρι σχετικα προσφατα μεχρι την ενταξη των Τ214, μπορουμε να υποθεσουμε οτι ειναι οικονομικα ποιο εφικτο η ανανεωση να μοιραστει σε ενα μεγαλυτερο χρονικο διαστημα. Δηλαδη, εαν ο χρονος υπηρεσιας ειναι, ας υποθεσουμε, 40 ετη, η αγορα των υποβρυχιων μποριε να γινει με 2 διαφορετικες κλασεις των 4, με αποσταση 20 χρονια η μια απο την αλλη,… Read more »

ACHERON
Guest
ΑΧΕΡΩΝ

@GK Σχετικά με τις ΤΠΚ,ὁ χρονικός ορίζων της εντάξεως των πρώτων 14 σκαφών ήταν ἡ δεκαετία. Το 1971 ναυπηγήθηκαν οἱ 4 Combattante II και είχαν ενταχθεί το 1972,οἱ 6 τελευταίες Compattante IIIB είχαν ενταχθεί όλες το 1981. Υπήρχαν δύο αλληλένδετοι λόγοι για αυτήν την «φόρα». Ὁ ένας ήταν ότι το το κατευθυνόμενο βλήμα επιφανείας-επιφανείας ήταν τότε ὁ game changer (π’λέν κ’στου χουριόμ),και ὁ άλλος το χαμηλό σχετικά κόστος. Πρόκειτο δηλαδή για πολύ βολική επένδυση. Ἡ δέ ναυπήγηγση στην Ἑλλάδα των «Καβαλούδης» είχε εξυπηρετήσει πολλαπλές σκοπιμότητες: α)επέκταση,ἤ ἄν θέλετε εμπλουτισμός του οπλοστασίου με ένα βλήμα που συμπλήρωνε τα ΜΜ-38 ὡς προς… Read more »

GK_
Guest
GK

@ΑΧΕΡΩΝ Δεκέμβριος 1, 2017 at 10:03 πμ Σιγουραη νενταξη σε υπηρεσια εγινε σε ελαφρα μικροτερο χρονικο διαστημα, αλλα υπολογισα και τους νεκρους χρονους απο την υπογραφη της 1ης συμβασης που εγινε μου φαινεται το 1968! Αλλα ισως κανω λαθος. Παντως ενα ή δυο χρονια διαφορά δεν νομιζω οτι αλλαζει την ουσια του θεματος. Σε ορι αφορά τους εκσυγχρονισμους των Υποβρυχιων με βαση και την δικη σας αναφορα για προβληματα που δεν λυθηκαν δεν κανει αλλο παρα να αυξανει τις αμφιβολιες πολλων προς αυτη την κατευθυνση, οταν εχουμε και το παραδειγμα του «Ωκεανος». απο την αλλη αν δεν απατωμαι ορισμενα υποβρυχια… Read more »

ACHERON
Guest
ΑΧΕΡΩΝ

´@GK Όντως ἡ αρχή με τα ΤΠΚ έγινε κάπου στα τέλη της δεκαετίας του ᾿60,ίσως μάλιστα το 1967. Αλλά ἡ αρχή εκείνη ήταν δύσκολη,διότι το ΠΝ μπήκε τότε σε αχαρτογράφητα νερά,με τα Κ/Β. Όταν όμως μπήκε το νερό στ᾿αυλάκι,το ΠΝ προχώρησε δρομαίως την νέα κατηγορία σκαφών,αφού οἱ επόμενες 10 πυραυλάκατοι παραγγέλθηκαν,παραδόθηκαν και εντάχθηκαν σε ούτε επτά χρόνια. ————————- Οἱ αναβαθμίσεις και εκσυγχρονισμοί πλοίων κάποιας ηλικίας μπορεί να εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες,όπως το οπλικό σύστημα και ἡ ενσωματωμένη τεχνολογία (A.B,Tico),ἤ ἡ αποστολή (LHD,αποβατικά),ἤ,(το πάλαι ποτέ) την πρόθεση μεταβιβάσεως σε σύμμαχες χώρες ,όπως τα αμερικανικά Α/Τ μετασκευής FRAM I / II. Το… Read more »

GK_
Guest
GK

@ΑΧΕΡΩΝ Δεκέμβριος 2, 2017 at 1:25 πμ Εχετε δηκιο σε οτι αφορα την διακριση με βαση τις κατηγοριες σκαφων. Εγω επικεντρωθηκα στην κατηγορια φρεγατων/αντιτορπιλικων. Εκει δεν ειναι δυνατο να γινονται «εκτπωσεις» οπως και σε αλλα οπλικα συστημτα των ΕΕΔ. Σε τελικη αναλυση το «μεταχειρισμενο» εχει πλεονεκτημα στο οτι ειναι ετοιμοπαραδοτο κια σε διαστημα 2 ή 3 ετων μπορει να αναβαθμηστει σε ενα ισοδυναμο επιπεδο, τουλαχιστον στα ηλεκτρονικα με ενα καινουργιο. Εαν δειτε τις περιπτωσεις των Adamas, Knox, “S”, θα παρατηρησετε οτι αυτο δεν εγινε. Τα Adams για παραδειγμα, απο την αρχη χρειαζοντουσαν CIWS, αντικατασταση ΚΠΜ και ισως και νεο ρανταρ… Read more »

GK_
Guest
Gk

Καλησπερα σας, απο οτι βλεπω το προηγουμενο σχολιο μεχρι αυτη την στιγμη δεν εμφανηστηκε. Γραφτηκε στις
Δεκέμβριος 2, 2017 at 1:04 μμ
Μηπως χαθηκε;

Κωνσταντινος Κλαδιανος
Guest
Κωνσταντινος Κλαδιανος

Όπως είπε και ο αρχηγός ΓΕΝ σε πρόσφατο συνέδριο με θέμα την ναυτική ισχύ η ΤΠΚ τύπου Ρουσεν είναι πλοία με δυνατότητες μάχης σε ανοικτή θάλασσα, το τονίζω αυτό για να λυθεί μια παρεξήγηση σε πολλά σχόλια εδώ πέρα, ότι στο ΠΝ ο συνδυασμός φρεγατών και μεγάλων ΤΠΚ δεν του στερεί τον τίτλο ναυτικό ανοικτής θαλάσσης άλλα τον ενισχύει, με οικονομικό τρόπο, με δεδομένο ότι η νέες ΤΠΚ είναι στην ουσία κορβέτες έστω δίχως ακουστική ανθυποβρυχιακή διάσταση αλλά σαν δύναμη πυρός επιφάνειας μπορούν να παίξουν ρόλο και στην ανατολική μεσόγειο σε ομάδες μάχης επιφάνειας. Όσο για κάτι σχόλια του τύπου… Read more »

Κωνσταντινος Κλαδιανος
Guest
Κωνσταντινος Κλαδιανος

Nα προσθέσω ότι σε συμμαχικά γυμνάσια, πολλές φορές, οι Super Vita αναλάμβαναν τον ρόλο εγγύς αντιπυραυλικής αμύνης με τον συνδυασμό RAM και πυροβόλα των 30mm, κατά επερχόμενων βλημάτων επιφάνειας σε ομάδες μάχης που μετείχαν πλοία σαν της LCF.

Manolis
Guest
manolis

Χθες επισκφθηκα την Ριτσος στον Πειραια. Φοβερο σκαρι και καλα οπλισμενο. Παρατηρησα ομως οτι παρότι ηταν δεμενο στο μωλο, χωρις κυμα, ακομα και ετσι κουναγε. Ετσι ειναι, μου ειπε το πληρωμα, εχει μικρο βυθισμα για να ειναι ταχυπλοο. Φαντασου στο ανοικτο πελαγος. Το μεγεθος εχει σημασια και οι Ρουσσεν δεν αντικαθιστουν τα μεγαλα πλοια.

Κωνσταντινος Κλαδιανος
Guest
Κωνσταντινος Κλαδιανος

Μανωλι μου οι σουιδοι πηγαν στη σομαλια με τπκ 300τ, ο ριτσος είναι καπου 600τ, μια χαρα τα παει στην ΑΜ όπως και στον λιβανο που ηταν, απλα λεω ότι οι ΤΠΚ δυναται να είναι τα ΤΟΜΑ και οι φρεγάτες τα αρματα.

Mich
Guest
Mich

Μην ξεχνάτε και τορπίλες…!!

ivychris
Guest
ivychris

Όταν θα το χωνέψουμε ότι απαιτείται εξορθολογισμός μισθολογικών δαπανών μέσω μείωσης τους αριθμού των μισθοδοτούμενων αξιωματικών των μάχιμων μονάδων που θα συνδυαστεί με ένα γενικευμένο σχέδιο ναυπήγησης νέων αυτοματοποιημένων μονάδων, όψι μόνο για το ΠΝ, ίσως να αποτελέσει τη λύση, απλά εύχομαι να μην είναι πολύ αργά. Η απόκτηση πάντως μεταχειρισμένων μονάδων με τα ίδια ή και μεγαλύτερα κόστη δεν αποτελεί λύση αλλά θα διαιωνίσει το πρόβλημα. Πρδ. οι Δανοί εδώ και 14 χρόνια κατασκεύασαν τις 2 “Absalon”, καταπληκτικά πλοία με 75 άτομα προσωπικό!!! Υβριδικά σκάφη, φρεγάτες, logistics, transports ανάλογα την περίπτωση. 4 πλοία= €1 Δισ. Εξοικονόμηση τεράστια σε σύγκριση… Read more »

Προβοκάτωρ
Guest
Προβοκάτωρ

Και τα ΑΒ ή TICO σε λίγα χρόνια θα χρειάζονται πολύ χρήμα για μηχανολογικά και ηλεκτρολογικά μέρη αλλά το ζήτημα έγκειται στο πως θα συνεργάζονται με τον υπόλοιπο στόλο και την ΠΑ.
Αλλά και πάλι στην κατάσταση που είμαστε τώρα και ώσπου να έρθουν νέες μονάδες..

Spirit
Guest
Spirit

Τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα ivychris ….
Ο Βίτσας πρόσφατα ανέφερε ότι από τα 3 δισ. του προϋπολογισμού του ΥΠΑΜ έχουμε:
α) ~2 δισάκια μισθούς
β) ~800 εκ. συντάξεις.
γ) 500 εκ. τα εξοπλιστικά, συντηρήσεις
δ) ~500 εκ. λειτουργικά
πηγή: https://youtu.be/xiy0uTnIMCM?t=20m54s

Για τους εξοπλισμούς δηλαδή έχουμε το κάτω του 17% του ετήσιου προϋπολογισμού!!!
*Ο προϋπολογισμός τα τελευταία χρόνια της κρίσης έχει μειωθεί 50%

ACHERON
Guest
ΑΧΕΡΩΝ

Bλέπω με χαρά ότι «αναμεταδίδετε» D-Mitch,αλλά όταν 31/3/2017 σάς χάριζε 2 ΑΒ,πέσατε να τον φάτε.
Την επόμενη φορά που θα σας χαρίσει ΑΒ ελπίζω να μήν φανείτε αχάριστοι.
smile

NavalAnalyses
Guest

Δεν ήταν η ΠΤΗΣΗ φίλε Αχέροντα, αντιθέτως η σελίδα με στήριξε. Επίσης το παρόν άρθρο το έγραψα αποκλειστικά για την ΠΤΗΣΗ και μόνο.

ACHERON
Guest
ΑΧΕΡΩΝ

Βλέπω ότι τώρα πέσατε να φάτε εμένα…δέν πειράζει ρέ,θα κάνω τον Μάντ Σπένσερ.
—————-
Νόμιζα ότι θα καταλαβαίνατε το νόημα,με το smiley.
Tώρα,απαιτώ την επόμενη φορά να είναι 4 τα ΑΒ.
grin

NavalAnalyses
Guest

Ποτέ τον Αχέροντα!
Τον Απρίλιο του 2018 χαρίζω ελικοπτεροφόρο Mistral που είπαν οι Αιγύπτιοι “..είναι σαν δικό σας”.

ACHERON
Guest
ΑΧΕΡΩΝ

P-38 μπορούν να κατέβουν στο Mistral?

Manolis
Guest
manolis

Οχι, αλλα θα μπορουν “σουηδικα ελαφρα μαχητικα καθετου απογειωσεως” (παλαια προταση ΚΚΕ που θα επανελθει κατα τα φαινομενα smile

tsimuha2
Guest
tsimuha2

Τα δημοσιευματα ελεγαν για σουηδικα μαχητικα οχι “για καθετου απογειωσης”,το “καθετου απογειωσης” το εγραφαν αλλες εφημεριδες.Το ΚΚΕ το πηγαινε πιο μερα και ελεγε για Σουηδικα και Ρωσικα υποβρυχια, πυραυλακατους τα οποια το ΠΝ δεν εξετασε καν κλπ.

Νείλος
Guest
Νείλος

Η Ελλάδα είναι τελειωμένη υπόθεση… Το χάσμα ισχύος (γεωπολιτικό, οικονομικό, βιομηχανικό, στρατιωτικό, ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ) που μας χωρίζει πια από την Τουρκία του Σουλτάνου είναι μη αναστρέψιμο (με αποκλειστικά δικές μας δυνάμεις) αλλά ούτε είναι και διαχειρίσημο στο κοντινό μέλλον από το πολιτικό, στρατιωτικό και επιχειρηματικό προσωπικό που διαθέτει η χώρα… Όπως η Ελλάδα παραχώρησε την οικονομική και διαχειριστική αυτοτέλεια της στους γραφειοκράτες των Βρυξελων-Βερολίνου σαν ένα γνήσιο failed state κάποια στιγμή θα υποχρεωθει κάτω από την απειλή συντριπτικού χτυπήματος να υποταχθεί γεωστρατηγικά και να παραχωρήσει με κάθε επισημότητα κομμάτια της εδαφικής κυριαρχίας της στην ηγεμονική δύναμη της ανατολικής μεσογείου, και όχι… Read more »

Κωνσταντινος Κλαδιανος
Guest
Κωνσταντινος Κλαδιανος

Η Τουρκια μαλλον είναι η τελειωμενη υποθεση και καλυτερα να δειτε τις προοπτικες της κάθε χωρας με σοβαροτητα, μη ηττοπαθεια και με βαση την εσωτερικη τουρκικη σκηνη μαζι με την ελληνικη στρατηγικη στην ανατολικη μεσογειο και τον ρολο μας σαν το μονο κοσμικο αναπτυγμενο κρατος, μαζι με το ισραηλ, στην περιοχη.

Thras
Guest
Thras

Το Ισραήλ με μικρότερα δημογραφικά δεδομένα και με λιγότερους φυσικούς πόρους και έκταση επιβιώνει μια χαρά. Εκεί πρέπει να αναζητηθούν τα διδάγματα!

Μπαμπης
Guest
Μπαμπης

Aσχετο
Το αρθρακι για την παρακολουθηση της Κορεας γιατι κατεβηκε ?

Hyper
Guest
Hyper

Δεν ξερω εαν απο συμπτωση η αν απο μελετη του ΠΝ,αλλα νομιζω οτι η εξελιξη των ASM βληματων και των υποβρυχιων ,θα καταστησει τα μεγαλα σκαφη επιφανειας ,απολιθωμα του παρελθοντως. Αναλογη συζητηση εχει ανοιξει στις ΗΠΑ ,σχετικα με τα αεροπλανοφορα. Το ΠΝ ,οι μεχρι ρωρα κινησεις του ,ειναι προς πυραυλακατους,υποβρυχια,ειδικες δυναμεις,επακτιες συστοιχιες ASM,και δικτυωση ολων των παρπανω. Αυτο ειναι το μελλον. Ουτε τα 40 χρονων θηριωδη και πανακριβα στην χρηση Tico και Burke. Οσοι μιλανε για burke ,να ψαξουν καλυτερα: τα μισα δεν εχουν σοναρ και τα αλλα μισα phalanx.Καποια μπορει να μην εχουν και τα δυο. ΑΣΜ,υποβρυχια και πυραυλακατοι-ταχεα… Read more »

gm
Guest
gm

όταν φυσάει στο med θα δένουμε πολλά μικρά σκάφη μαζί με καραβόσκοινο, για να μην τα βρίσκουν στην Λιβύη

sotbak
Guest
sotbak

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ…..

Thras
Guest
Thras

Αυτή η λογική σημαίνει ότι το ΠΝ υποβαθμίζεται σε καθαρά αμυντικό ρόλο και περιμένει να “χάσει λίγο” σε πολεμική περίοδο, αλλά σε καμία περίπτωση να βγεί νικητής…

teo
Guest
τεο

Αν διάβασα καλά οι τέσσερις Gowind 2500 κόστισαν 1 δις στην Αίγυπτο… Επίσης κάπου εκεί κοστίζουν και 7 Baynunah (Combattante BR70 )… Με δύο δις βγάζεις έντεκα νέα σύγχρονα πλοία στο Αιγαίο.. Είναι τόσο δύσκολο να πετύχεις μια καλή διακρατική συμφωνία με τη Γαλλία με ευκολίες αποπληρωμής; Κάπου εκεί μπορείς να ζητήσεις και καμιά μεταχειρισμένη Lafayette.. Να το προχωρήσω; Knud Rasmussen σε πιο tropicalized.. φθηνά και καλά πλοία για το Λιμενικό (αυτό το ξεχνάμε παρότι βγάζει όλη τη δουλεία στο Αιγαίο) που σε μερικές ώρες μπορούν να μετατραπούν σε μικρές κορβέτες.. Επίσης ποτέ δεν άκουσα από κανένα επίσημο ότι η… Read more »

ACHERON
Guest
ΑΧΕΡΩΝ

«το Λιμενικό (αυτό το ξεχνάμε παρότι βγάζει όλη τη δουλεία στο Αιγαίο) »»
Ποιός βγάζει όλη τη δουλεία στο Αιγαίο,είπαμε;

teo
Guest
τεο

Αυτός που είναι στα Ιμια, αυτός που κινδυνεύει από σφαίρες μέχρι μηνιγγίτιδες, αυτός που βγαίνει με 8αρια στο Αιγαίο με καρυδότσουφλα… Δεν μειώνω την αξία του ΠΝ αν σε πείραξε το “όλη τη δουλειά” απλά λέω ότι πρέπει να ενισχυθεί το Λιμενικό με σκάφη που θα έχουν πραγματικό ρόλο σε μία κρίση – σύρραξη..

Προβοκάτωρ
Guest
Προβοκάτωρ

Μία απαραίτητη υλικοτεχνική επένδυση της τάξης 500εκ.€ στο ΛΣ, το οποίο όντως έχει δυσανάλογο των δυνατοτήτων φόρτο, θα μας κοστίσει τελικά περί τα 100εκ.€ λόγω του ΕΣΠΑ των κακών και ανάλγητων ευρωπαίων..
Αλλά θα μας γλιτώσει από πολύ δουλειά την οποία κάνει το ΠΝ αντί του ΛΣ και κυρίως θα προσφέρει έγκαιρη και πλήρη κάλυψη σε όλες τις περιοχές του άμεσου και έμμεσου ενδιαφέροντος.

ACHERON
Guest
ΑΧΕΡΩΝ

Τα είπε ὁ σύντροφος.

teo
Guest
τεο

με το σύντροφο συμφωνώ .. ίσως θα ήταν καλύτερα, αντί να προσπαθούμε να σχεδιάσουμε “κορβετοφρεγάτες” (τις οποίες τις φτιάχνουν άλλοι φθηνότερα και καλύτερα) ας προσπαθήσουμε μαζί με τους Δανούς να σχεδιάσουμε ένα μικρότερο σκάφος για το Λιμενικό (και όχι μόνο..) το οποίο θα ήταν συμβατό με stanflex modules.. αυτό θα ήταν μια καλή επανεκκίνηση και ίσως θα μπορούσαμε να βάλουμε και κονδύλια της ΕΕ στο παιχνίδι..
Φυσικά φρεγάτες και κορβέτες οφείλουμε να αποκτήσουμε είτε νέες είτε μεταχειρισμένες.. φθηνές και έξυπνες λύσεις υπάρχουν ακόμα και τώρα..

Κωστής Μ.
Guest
Κωστής Μ.

Ερώτηση : οι μεταχειρισμένες φρεγάτες π.χ. τύπου Karel Doorman Βελγίου και Ολλανδίας πόσο εκτιμάται ότι θα κοστίσουν; Θυμάμαι καλά ότι οι τύπου Kortenaer που πήραμε πριν 13-15 χρόνια αγοράστηκαν 40-45 εκατομμύρια χωρίς οπλισμό; Να περιμένουμε το ίδιο; Για Άρλι και ΤΙΚΟ βέβαια δε συζητάμε αλλά υπάρχει εκτίμηση για οπλισμό και το λειτουργικό τους κόστος σε Ελληνική υπηρεσία; Βάλτε και αριθμούς παιδιά , γιατί πρέπει να’ χουμε στο μυαλό μας τα 500 εκατ. προυπολογισμό το χρόνο για αγορές και άλλα τόσα για λειτουργικά έξοδα. Κάποιοι γράφουν για νέες ναυπηγήσεις που όμως θέλουν 600 εκατ. και πάνω η κάθε μονάδα. Τι θα… Read more »

NikolakiEfentis
Guest
Νικολάκη Εφέντης

Καλησπέρα σε όλους. Είναι προφανές πως το ΠΝ «την πάτησε» με τις «κορβετοφρεγάτες» όπως η ΠΑ με τα Eurofighter. Μόνο που (σε αντίθεση με την ΠΑ και τα F-16) το ΠΝ έλαβε μισό δις για 4 Ρ-3… Το «Εθνικό πλοίο» ή η συμμετοχή μας σε κάποιο πρόγραμμα (αυτά η λύση κατά την γνώμη είναι πάρα πολύ καλύτερη) με άλλο κράτος θέλει σχεδιασμό και χρόνο. Θα έπρεπε να ξεκινήσει τώρα για να δώσει τα αποτελέσματα σε 10 χρόνια από τώρα… Όπως λέει και το άρθρο οι ανάγκες του ΠΝ είναι μεγάλες και πρέπει να καλυφθούν νωρίτερα. Κι αν δεν γίνει κάτι… Read more »

Mich
Guest
Mich

@ Νικολάκη Εφέντης
Σωστός 100%. Κarel Doorman και Bremen είναι ό,τι κοντινότερο σε Kortenaer και MEKO υπάρχει.
Οι Karel Doorman είναι σαφώς νεώτερες, μου φαίνεται όμως πιο σύνθετο το σενάριο (συμφωνία με δύο κράτη).
Οι γερμανοί έχουν δύο ακόμα Bremen εν ενεργεία, μία που αποσύρθηκε το καλοκαίρι και άλλες
έξι παροπλισμένες μεταξύ 2012 και 2015 (https://en.wikipedia.org/wiki/Bremen-class_frigate). Άρα θεωρητικά τρία κομμάτια θα μπορούσαμε να τα ζητήσουμε. Τα παλιότερα, στο βαθμό που δεν έχουν κανιβαλιστεί, θα μπορούσαν να δώσουν ένα-δυο ακόμα σκάφη.
Ένα σοβαρό κράτος θα είχε ήδη καπαρώσει τα δύο Hunt…

Spirit
Guest
Spirit

Με τα Hunt μέχρι να τα συνεφέρει είχε τραβήξει πολλά το ΠΝ… προβληματα με υποσηστήματα και τις μηχανές του πλοίου. Από την άλλη χάσαμε 2 OSPREY από την Αμερική που παραχωρήθηκαν σε άλλη χώρα!

Προβοκάτωρ
Guest
Προβοκάτωρ

Ναι μεν αλλά με τι κόστος..
Ιδανικότερο μάλλον θα ήταν μία κρούση στα ΠΝ της Ολλανδίας και της Νορβηγίας, για αγορά των πρώτων De Zeven Provinciën ή Fridtjof Nansen class..

Mich
Guest
Mich

Ναι μεν αλλά με τι κόστος..

Προβοκάτωρ
Guest
Προβοκάτωρ

Στο σημερινό ασφαλώς αφού γίνει γενική εκτίμηση σε μηχανολογικά, ηλεκτρολογικά και κινητά μέρη πρωτίστως, στο μισό κόστος το πολύ..
Είναι θέμα διαπραγμάτευσης.

William
Guest
William

Καλή η ιδέα για τα De Zeven Provinciën αλλά το συγκεκριμένο δημοσιεύμα μου προκάλεσε απορίες :
http://www.proelasi.org/2017/11/21/προβλήματα-διαθεσιμότητας-αντιμετωπ/

Κωστας Phantom Phixer
Guest
Κωστας Phantom Phixer

Η κατάσταση με τα Ε/Π ΑΒ212 είναι χειρότερη από οτι το άρθρο αφήνει να εννοηθεί. Και το ότι μπήκε ένα FLIR δεν αύξησε και ιδιαίτερα την αξία των αεροσκαφών αυτών. Όσο για νέα όπλα, υποθέτω οτι εννοείτε τον εστορα για MG; Εδώ μια ανακαλωδιωση προσπαθούμε να κάνουμε και παίρνει χρόνια… για να μην πούμε οτι την αλλαγή ICS ή/και ασυρμάτου την λέμε “αναβάθμιση”. Κακά τα ψέματα, τα ΑΒ212 είναι στην έξοδο. Ίσως θα μπορουσε να βρεθεί άλλη χρήση αλλά αν κρίνω από το παράδειγμα των ΑΒ212EW μάλλον κάνω όνειρα. Όμως, ουδέν κακόν αμιγές καλού αφού το πρόγραμμα των Ρ-3 έφερε… Read more »

Mich
Guest
Mich

Αν έχουν ακόμα ώρες τα AB 212, θα μπορούσαν να πάνε στην ΠΑ σε αντικατάσταση των ΑΒ 205 σε ρόλο SAR. Εκτός πάλι κι αν οι αγάπες με τον θείο Σαμ φέρουν τίποτα Blackhawk, οπότε θα είμαστε όλοι χαρούμενοι !

Ναύτης
Guest
Ναύτης

Φιλτατε τη να τα κάνει τα ΑΒ-212 η ΠΑ δεν είναι ίδια με τα ΑΒ-205 …αντί να λύσει θά δημιουργήσει πολλά προβλήματα…..Τα ΑΒ-212 θα αποσυρθούν όταν παραλάβουμε μεταχειρισμένα Σικορκη …. Αυτά…

Mich
Guest
Mich

ακριβώς επειδή δεν είναι ίδια με τα ΑΒ 205…

Giorgos Tsagkaris
Guest
Giorgos Tsagkaris

…Να βαλει δικινητηρια να πετανε πανω απο το Αιγαιο αντι για μονοκινητηρια (που δεν πετανε).
Τι προβληματα θα φερει?Εινι γνωστο το ΑΒ212 στην ΠΑ.
Ενας τυπος φευγει (ενας ΠΟΛΥ συγγενικος ερχεται).
Ταυτοχρονα τα ΑΒ205 της ΠΑ (αν ειναι σε καλυτερη κατασταση απο αυτα του ΑΣ) παρχωρουνται στον ΕΣ.

Manolis
Guest
manolis

H κατασταση ειναι πραγματι χειρότερη από οτι το άρθρο αφήνει να εννοηθεί – και οχι μονο για τα ΑΒ-212.

zolotasnew
Guest
Zolotas

Με την παραλαβή 4 Bremen (τις 4 πιο νέες) σε κατάσταση ως έχουν πέρνουμε μια παράταση. Το ερώτημα που τίθεται είναι αν τα 40ρονα σκαριά επιδέχονται ναυπηγικής ανανέωσης και με τί κόστος. Γιατι αν είναι εφικτές κατασκευαστικές επεμβάσεις, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιηθούν τα ίδια κονδύλια για ανακατασκευή και επανεξοπλισμό (πρωοστήριου συστήματος, ηλεκτρονικών και όπλων) 10 ΔΕΚΑ σκαφών αντί για την αγορά 3-4 νέων. Αλήθεια, το εκτιμώμενο κόστος των 400 εκ. για τις ΜΕΚΟ τί περιλαμβάνει;

NikolakiEfentis
Guest
Νικολάκη Εφέντης

Καλημέρα. Υποθέτω πως η όλη συζήτηση γίνεται για ενέργειες πέρα της (όποιου επιπέδου) αναβάθμισης των ΜΕΚΟ, με δεδομένο πως 3 από τα σκάφη είναι και παλιά και με παμπάλαια ηλεκτρονικά. Οι F122 Bremen δίνουν μια μικρή παράταση όντως. Θεωρώ ότι θα είχαν νόημα μόνο αν οι 2 που νεότερες (του 1989 & 1990) δοθούν ως “hot transfer”, οπότε και δεν θα χρειάζονται εργασίες συντήρησης πριν την παράδοση. Γι’ αυτό και στο χθεσινό μήνυμα μου έκανα λόγο για 2-4 σκάφη, αφού υπάρχει η περίπτωση τα υπόλοιπα σκάφη να χρειάζονται εκτενείς εργασίες για να επανέλθουν σε υπηρεσία κι έτσι να αξίζουν μόνο… Read more »

Ναύτης
Guest
Ναύτης

Οι Γερμανικές Φρεγάτες είναι αντίγραφο της S ….τη να της κάνουμε έχουμε από αυτές και είναι και καλύτερες από της Γερμανικές…

Αντώνης
Guest
Αντώνης

Σαν σκάφη, ναι(λιγότερο top heavy). Σαν ηλεκτρονικά και σύστημα πρόωσης, σαφώς και όχι… Τώρα βέβαια, θα μου πεις, γιατί το ΠΝ δεν ενδιαφέρθηκε για απόκτηση τους όταν άρχισαν να αποσύρονται τα πρώτα σκάφη(τα οποία ήταν συνομήλικα με τις δικές μας σάπιες μη εκσυγχρονισμένες S…)… Δεν έχω την απάντηση σε αυτό. Θα μπορούσαμε να εικάσουμε, ότι τα πλοία αυτά ΔΕΝ θα παραδίδονταν με τα καλούδια που θα έκαναν τη διαφορά και το κόστος τους ίσως ήταν υπερβολικό. Ή απλά το ΠΝ, ως συνήθως, έπαιζε βιόλα…

SZEF
Guest
SZEF

Οταν εβρεχε καραβια το ναυτικο κραταγε ομπρελα. Τωρα που ξαναβρεχει καραβια, οι ναυαρχοι ηθελαν ναυτικη αεροπορια….

Spirit
Guest
Spirit

Δεν νομίζω ότι ήταν οι ναύαρχοι αλλά η πολιτική ηγεσία τρομάρα της που ήθελαν την “αεροπορία”

G...
Guest
G

Το οτι εχουμε δυο περιστατικά μεσα σε λιγες μερες μας λεει τιποτα?
Η μονο να φωναζουμε για αγορες ξερουμε?

Αντώνης
Guest
Αντώνης

Για τις F-122, ισχύει το to little, to late… 2 σκάφη, είναι σταγόνα στον Ωκεανό… Επίσης, πολλά εύχρηστα συστήματα τους, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα αφαιρεθούν, πριν τη παράδοση. Δεν θέλουμε μόνο σχετικά πιο σύγχρονα πλοία από τα υπάρχοντα(όπου αποψιλωμένες F-122, δεν τις λες και κάτι συνταρακτικό, όταν δεν έχουν καν vls), αλλά και αριθμούς! Οι M είναι σίγουρα ραμμένες στα μέτρα μας. Ερωτηματικό, το σύνθετο της διαδικασίας προμήθειας τους από 2 ναυτικά. Σε πιθανό ευτυχές σενάριο, θα ήταν σαφώς σκόπιμη η βολιδοσκόπηση των LCF. Από εκεί και πέρα, αφού διαχρονικά ρίχνουμε άκυρο σε OHP(άρα και τις Αυστραλιανές, όπου ήδη… Read more »

NikolakiEfentis
Guest
Νικολάκη Εφέντης

Αντώνη, προφανώς μιλάω για λειτουργικά πλοία κι όχι αποψιλωμένα. Αυτό όμως δεν ισχύει μόνο για τα F 122 αλλά για οποιοδήποτε μεταχειρισμένο σκάφος ή όποιο άλλο οπλικό σύστημα (π.χ. Kiowa κ.α.). Ταπεινή μου γνώμη είναι ότι, υπό τις προϋποθέσεις που έχω αναφέρει, ακόμα και 2 σκάφη είναι σημαντικά και εντάσσονται χωρίς προβλήματα στον στόλο λόγω των πολλών κοινών συστημάτων και φυσικά των μηχανών τους. Η έλλειψη VLS δεν είναι καθοριστική, πάντα κατά την «ερασιτεχνική» άποψη. Μεγάλη αναβάθμιση επιτυγχάνεται και με την ολοκλήρωση ESSM στους υφιστάμενους περιστρεφόμενους εκτοξευτές ΜΚ29 των Kortenaer & F122 Bremen, όπως χρησιμοποιούνται στα Αμερικανικά αεροπλανοφόρα (άρα και… Read more »

Αντώνης
Guest
Αντώνης

Καλό μήνα καταρχήν. Είμαι αντίθετος με απόκτηση κλάσης για λιγότερα από 4 πλοία ή χωρίς Hot transfer. Εξαιρέσεις υπάρχουν μόνο για πλοία άλλου επιπέδου όπως πχ lcf… Στις f-122 θα δεχόμουν μια πιθανή απόκτηση μόνο με γελοίο κόστος και για πλήρη πλοία πχ ram. Αλλιώς, υπάρχουν και άλλα πλοία με περιστροφικούς εκτοξευτές, που θεωρητικά θα μπορούσαν να πάρουν ESSM. Η περίπτωση M είναι δύσκολη, καθώς απαιτούται σχεδόν ταυτόχρονα deals ώστε να μη χαθούν πλοία από άλλους χρήστες όπως αν θυμάμαι καλά τη Χιλή. Θα ήταν τραγικό πχ να συμφωνούσαμε με Ολλανδία για τα 2 σκάφη, αναμένοντας την απόσυρση σε δεύτερο… Read more »

NikolakiEfentis
Guest
Νικολάκη Εφέντης

Kάλό μήνα Αντώνη. Λογική η άποψη σου για τις Bremen, δεν διαφωνούμε και πολύ.

Ως προς τις Karel Doorman, δεν νομίζω ότι μπορούμε να αποφύγουμε το ρίσκο που αναφέρεις, αλλά κι οι επιλογές μας είναι λίγες. Μας έφαγαν οι κορβετοφρεγάτες και το πληρώνουμε ακόμα.

aris32
Guest
aris32

το πολεμικο ναυτικο εκανε τις επιλογες του και εχασε . περασαν απο μπροστα του οι φρεγατες Μ , L τα αντιτορπιλικα KIDD και πηγε και αγορασε τις παλιεςS και εκσυχρονισε επιφανειακα 6 απο αυτες . δεν συνεχισε την ναυπηγηση των μεκο ( αλλα 2 τουλαχιστον ) δεν αγορασε τις M δεν πηρε τις L που θα μας εδινε ικανοτητες ΑΑ που χασαμε . δεν λεω για τα κιντ που μπορει να μην μας εκαναν ή να μην μπορουσαμε να τα λειτουργησουμε ( ασχετα αν σαν σκαρι ειχε πολλες δυνατοτητες αναβαθμισης ) . τωρα ας μεινει με μερικα υποβρυχια και τις… Read more »

Αίας
Guest
Αίας

Σχόλιο:
Το ναυτικό πρέπει να γίνει green water και να αφήσει πόρους για την αεροπορία πρωτίστως και τον ΕΣ σε δεύτερο χρόνο.

ACHERON
Guest
ΑΧΕΡΩΝ

Άλλο το green water navy π.χ της Σουηδίας ἤ της πρώην Γιουγκοσλαβίας,και άλλο το ναυτικό που θα κληθεί να υπερασπίσει το Αιγαίο.

Αίας
Guest
Αίας

Σχόλιο:
τί ακριβώς συνθέτει αυτό το άλλο, γιατί μάλλον τα δεδομένα συνηγορούν υπέρ της άμεσης green water μετάλλαξης.

ACHERON
Guest
ΑΧΕΡΩΝ

Κατ᾿αρχήν,το Αιγαίο στο μεγαλύτερο μέρος του είναι καταγάλανο. Το «άλλο» εν προκειμένω είναι ότι το πρώην γιουγκοσλαβικό και το σοηηδικό ναυτικό είχαν -πρωτίστως- την αποστολή να αμυνθούν (αλλά και να κρυφτούν) στην γραμμή των ακτών των χωρών τους,όπου και κατάσπαρτα νησιά σε Αδριατική και Βαλτική,πολύ κοντά όμως στις ακτές. Πέρα απο ᾿κεί,στην ανοιχτή θάλασσα ανάμεσα στην ακτογραμμή της χώρας και της θεωρούμενης απειλούσας χώρας,απλώς θαλάσσια άρνηση και ευκαιριακές έξοδοι ταχέων σκαφών. Στο Αιγαίο όμως,το πράγμα δέν είναι τόσο «βολικό». Τα μεγαλύτερα νησιά είναι μακριά από την ακτογραμμή του ηπειρωτικού μας χώρου,και επί της ακτογραμμής του εχθρού. Ενδιάμεσα,υπάρχει αρκετός χώρος για… Read more »

Κωνσταντινος Κλαδιανος
Guest
Κωνσταντινος Κλαδιανος

Τα λεω παραπανω, η Ελλαδα εχει την αναγκη προβολης δυναμης σε περιβάλλοντα ακόμα και ωκεάνια και το έχει αποδείξει ότι μπορεί, αλλα να μην παω τοσο μακρια, δειτε ανατολικη μεσογειος και σοβαρότητα απέναντι σε στρατηγικούς συμμάχους όπως η Αίγυπτος.

Thras
Guest
Thras

Ούτε για πλάκα δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί το Ναυτικό όπως αναφέρεις. Παραδοσιακά η δύναμη της Ελλάδας ήταν στην θάλασσα και πρέπει να συνεχιστεί για όλους τους λόγους που αναφέρει ο Αχέρων.

Επίσης υπάρχει η Κύπρος αλλά και τα συμφέροντα των ελληνόκτητων πλοίων που αποτελούν περίπου το 1/5 του παγκόσμιου στόλου!

Αίας
Guest
Αίας

Σχόλιο:
Το μέγα το της θαλάσσης Κράτος ίσχυε πριν την εξέλιξη της αεροπορίας.
Η αεροπορία παίζει αυτό το ρόλο τώρα.
Το ναυτικό στην Ανατολική Μεσόγειο είναι σαν το καραγκιόζη γιατρό.
Δεν χρειάζεται πλοία χιλιάδων τόνων για να καλύψει το Εύβοια Λήμνο το ναυτικό.
Για τα υπόλοιπα συμπλέγματα δεν συζητώ καν.
Τέλος δεν χρειάζεται να ακολουθήσουν πρότυπα, μπορούν να δημιουργήσουν οι ναυταιοι.
πιστεύω είναι καιρός να κοπεί και η θέση ΓΕΕΘΑ του ναυτικού.

Gunner
Guest
Gunner

Οι ηγεσίες ξέρουν ότι Νο1 είναι η ΠΑ στις εξοπλιστικές προτεραιότητες και σε δεύτερη μοίρα μπαίνουν τα πυραυλικά συστήματα εναντίον αεροσκαφών, πλοίων και στόχων εδάφους μαζί με τα μέσα επιτήρησης και εντοπισμού επανδρωμένα και μη. Κάτω από αυτό το πρίσμα, το ΠΝ θα συρρικνωθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια, το θέλουν δεν το θέλουν στην ηγεσία του ΠΝ. Υποβρύχια, ΤΠΚ, Φρεγάτες θα χάσουν σημαντικούς αριθμούς και θα επιχειρούν μόνο αυτά που είναι ικανά να φέρουν εις πέρας τις αποστολές τους. Αυτό σημαίνει 5 υποβρύχια, 7 ΤΠΚ και 5-7 φρεγάτες. Επίσης θα πρέπει να μειωθεί δραματικά ο αριθμός των στελεχών που υπηρετούν… Read more »

Κωνσταντινος Κλαδιανος
Guest
Κωνσταντινος Κλαδιανος

Το ΠΝ έχει να καλύψει το Αιγαίο, την Ανατολική Μεσόγειο και εμπορικά συμφέροντα σε κάθε σημείο του κόσμου, όπως είδαμε και στο κέρας της Αφρικής πχ, από αποκλεισμό και απαγόρευση, έως κρούση ξηράς με πυροβολά και βλήματα (από exocet blk3 και hellfire από s-70), έως ειδικές επιχειρήσεις, τα παραπάνω επιβάλουν ναυτικό μεγάλο όπως σήμερα, τον τίτλο ναυτικό ανοικτής θαλάσσης τον κερδίσαμε με κόπο και πραγματικά, σαν στέλεχος, λυπάμαι με σχόλια σαν το παραπάνω του φίλου Gunner, γιατί το πρόβλημα δεν είναι οικονομικό σε μια χώρα ακόμα και σήμερα μέσα στις 40 πλουσιότερες, αλλά πολιτικό, για να διατηρήσουμε λοιπόν, όπως λέει… Read more »

SZEF
Guest
SZEF

Με 20000 ατομα προσωπικο και μονο 1 στους 5 υπηρετουντες επι πλοιου βαλε με το μυαλο σου τι εχει να γινει….

bandar poker online
Guest

I was able to find good info from your articles.