38.8 C
Athens
Δευτέρα, 2 Αυγούστου, 2021
- Advertisement -

ΘΕΜΑ: Μήπως είναι καιρός η ναυτική κρούση στο Αιγαίο να περάσει στα F-16 με JSOW-C1;

- Advertisement -

 

Ανάμεσα στις πολεμικές αποστολές που πρέπει να εκτελέσει η Πολεμική Αεροπορία στο Αιγαίο, είναι η ναυτική κρούση. Σε πολλές χώρες στο εξωτερικό, η ναυτική κρούση για πολλά χρόνια ήταν μια πολύ ιδιαίτερη αποστολή, που την αναλάμβαναν αεροσκάφη με σχεδόν αποκλειστικότητα.
Στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία η αποστολή αυτή ήταν σαν όλες τις άλλες. H ναυτική κρούση στο Αιγαίο για πολλά χρόνια δεν διέφερε από μια κλασική αποστολή βομβαρδισμού, βόμβες ελεύθερης πτώσης, ρουκέτες, και αργότερα βόμβες laser, πύραυλοι AGM-65 Maverick και μετά πύραυλοι HARM. Αλλά μέχρι την εισαγωγή σε υπηρεσία του πυραύλου AM-39 Exocet σε συνδυασμό με τα αεροσκάφη Mirage 2000 EGM/BGM, η ΠΑ θα πετούσε σε αποστολές όμοιες με αυτές που πετούσαν οι Αργεντίνοι πιλότοι των A-4 Skyhawks όταν βομβάρδιζαν τον αγγλικό στόλο στα Φώκλαντς το 1981.

Ο πύραυλος ΑΜ39 έφερε τα πάνω κάτω στους σχεδιασμούς των επιτελείων εκατέρωθεν του Αιγαίου. Με ικανότητα άφεσης σε αποστάσεις που δεν κινδυνεύει από τα περισσότερα Α/Α συστήματα του τουρκικού στόλου, θα μπορούσε να φέρει σε δύσκολη θέση την εχθρική αεράμυνα. Ειδικά αν εκτοξεύοντας σε “πακέτα” με πυραύλους HARM από F-16, ή ακόμη καλύτερα αν συνδυάζονταν με ταυτόχρονες εκτοξεύσεις ΜΜ38, ΜΜ40, Harpoon από πλοία (και υποβρύχια), και Penguin από ελικόπτερα S-70B6.
To περιορισμένο απόθεμα των ΑΜ39, συνεχίζει να δίνει μάχιμο ρόλο στα παλαιά Mirage 2000 EGM/BGM, ίσως μάλιστα τον μόνο αξιόλογο ρόλο που μπορούν να έχουν τα παλαίμαχα αεροσκάφη σε ένα σύγχρονο πόλεμο. Αλλά πρέπει να σημειώσουμε πως η επιβιωσιμότητα των αεροσκαφών είναι περιορισμένη, ενώ ο ίδιος ο πύραυλος είναι αρκετά ξεπερασμένος τεχνολογικά. Το μικρό δε ελληνικό απόθεμα πιθανότατα να ανήκει σε αρχικά Block παραγωγής, ενώ κάποια στιγμή θα “λήξει” (όπως κάθε πύραυλος) ή έστω θα χρειαστεί επαναπιστοποίηση η οποία δεν είναι σίγουρο ότι είναι αυτό που λέμε cost-effective.

Η λύση της χρήσης του περιορισμένου στόλου των Mirage 2000-5Mk2 για ναυτική κρούση, το πιθανότερο είναι πως θα απαιτήσει φυσικά πιστοποίηση του όπλου (αν πιστοποιείται), ή ακόμη καλύτερα, αγορά νέου αποθέματος. Η άλλη λύση είναι η χρήση του μεγαλύτερου στόλου των F-16C/D Block52+/52+Adv και αργότερα των F-16V για ναυτική κρούση.

Υπάρχουν αρκετές λύσεις για προσθήκη ενός ικανού όπλου ναυτικής κρούσης στα F-16 της ΠΑ (όπως για παράδειγμα το AGM-84 Harpoon, λύση που έχει επιλέξει και η Τουρκική Αεροπορία, ή και παραλλαγές του). Το πλέον όμως ενδεδειγμένο όπλο για το F-16 είναι το JSOW-C1. H -C1 παραλλαγή του όπλου, έχει προηγμένες ικανότητες και μάλιστα μπορεί να διασυνδεθεί με Link 16. Η καθοδήγηση μπορεί να γίνει και με υπέρυθρο αισθητήρα IR, ενώ η χρήση του είναι διπλή, δηλαδή μπορεί να χτυπήσει στόχους είτε σε ξηρά είτε στην θάλασσα. Η χρήση του Link 16 το κάνει τόσο ευέλικτο, που ενώ μπορεί να γίνει η άφεση από F-16, θα μπορεί να λάβει δεδομένα στόχου από άλλο επιτελικό μέσο στην περιοχή (πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού, ή Ρ-3Β).

Η Πολεμική Αεροπορία έχει έναν πραγματικό περιορισμένο αριθμό AGM-154 JSOW στο οπλοστάσιό της, και το απόθεμα αυτό πρέπει να διευρυνθεί, αν φυσικά θέλουμε να λέμε ότι έχουμε “έξυπνα όπλα”, και δεν εκσυγχρονίζουμε τα F-16 σε F-16V προκειμένου τα τελευταία να χρησιμοποιούν Iron Bombs. Η έκδοση αυτή του AGM-154 είναι προφανώς η πλέον εξελιγμένη, πιο ικανή, και η πλέον ευέλικτη επιχειρησιακά. Επίσης, δεν απαιτείται η ύπαρξη ενός ξεχωριστού όπλου για ναυτική κρούση, ενώ σε “απλή” κρούση το όπλο δεν χρειάζεται πλέον να βασίζεται αρκετά στο GPS (φυσικά και INS). Το κόστος όμως του κάθε όπλου μπορεί να είναι ίσως και τα διπλά σε σχέση με το AGM-154A, αλλά θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η καλύτερη κεφαλή (BROACH).

Στα μειονεκτήματα του όπλου θα πρέπει να προσθέσουμε εκτός από το κόστος (όχι τόσο υψηλό όσο άλλα αντίστοιχα κατευθυνόμενα όπλα) και η χαμηλή ταχύτητα προσέγγισης στον στόχο, κάτι που ίσως το κάνει ευάλωτο στην αεράμυνα. Το ίδιο το όπλο, καθώς ανεμοπορεί, δίνει πολύ μικρό θερμικό ίχνος, ενώ λόγω σχεδίασης δίνει πολύ μικρό ίχνος στα εχθρικά ραντάρ.

Σε κάθε περίπτωση, η ύπαρξη υψηλού αριθμού μέσων του Τουρκικού Ναυτικού και Τουρκικής Ακτοφυλακής στο Αιγαίο, κάνει απαραίτητη την ύπαρξη αντιστοίχων πολυάριθμων μέσων αντιμετώπισής τους. Είναι ανάγκη, το βασικό μαχητικό της ΠΑ να αποκτήσει το συντομότερο δυνατότητα ναυτικής κρούσης. Το όπλο δε μπορεί να ολοκληρωθεί άμεσα στον υπολογιστή βολής του F-16C/D Blk52+Adv ή F-16V.
Στο θέμα των κατευθυνόμενων όπλων που χρειάζονται τα μαχητικά της ΠΑ, και ειδικά τα F-16V θα επανέλθουμε άμεσα μέσα από τις σελίδες του περιοδικού.

(AGM-154 Joint Stand-Off Weapon (JSOW), U.S. Navy photo Airman Bo Flannigan)

 
 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Kostas Kladianos

SLAM ER με δυπλο ρολο υποστρατηγικη κρουση/ναυτικη κρουση

tallyhogr

Είναι ενα μέσο προσβολής ακόμα, αλλά με τοσα μέσα προστασίας που διαθέτουν τα πλοία νομίζω οτι δεν αξιζει τον κοπο να διαθέσει κανεις κονδύλια για ημιμετρα.

Nikos Malachias

τι εννοειτε οτι το ΑΜ-39 ειναι τεχνολογικα ξεπερασμενο?

Mich

Όσο περισσότερες εναλλακτικές έχει κανείς, τόσο το καλύτερο. Ιδίως όταν μπορεί να καλύψει διαφορετικές ανάγκες με ένα όπλο, τότε αξίζει τον κόπο.

GATA

Μια παρατηρηση : μπορει να ειναι μεταγενεστερο το jsow c1 ωστοσο σε σχεση με το agm 154a διαθετει και διαφορετικο ρολο. Η τεραστια ακριβεια εναντιον κινουμενων στοχων καθως και η μοναδιαια κεφαλή broach δεν χρειαζονται στο agm 154a καθως εχει διαφορετικο ρολο,δηλαδη τοc1 ειναι κάτι παραπάνω από μια εξελιξη του ιδιου όπλου

ikaros

Τι θα προλάβουν να κάνουν οι μοίρες των F-16 σε περίπτωση σύγκρουσης ? Στο ήδη πολύ έργο που έχουν φορτωθεί δεν βρίσκω τον λόγο να πάρουν και τον ΤΑΥΝΕ ρόλο που έχουν τα Mirage.Το σενάριο ίσως θα είχε βάση αν αναβαθμίζονταν σε V όλα τα 50’52/52 Adv και τα 30αρια σε Block 52 Adv.

Προβοκάτωρ

Μάστορα,άμα θες όπλο για ναυτική κρούση με τα F-16 πλερώνεις και παίρνεις JSM(NSM) ή RBS και όχι στρακαστρούκες

Gilan

Νομίζω ότι πλέων επιβάλετε να έχεις πολλές πλατφόρμες, με όσο το δυνατών περισσότερα όπλα, δίνει άλλη ευελιξία στην άμυνα. Κατά την άποψη μου πρέπει να πάρουμε JSOW-C1.

GK_

Αν δεν κανω λαθος τα F16C/D B50 της εχουν ηδη ενσωματωμενη την ικανοτητα βολης Harpoon απο την αρχη. Για ποιο λογο να ξοδευτουν επιπλεον χρηματα οταν υπαρχει αποθεμα απο αυτα βληματα στο ΠΝ που με μικρες μονο αλλαγες μπορουν να χρησιμοποιηθουν αμεσα;
https://en.wikipedia.org/wiki/Harpoon_(missile)

photographix

Με τι ταχυτητα φτάνει το στοχο ο harpoon ?

kostas meniothis

Καλη περιπτωση …αλλα μειωνονται οι μοναδες.
Τι εννοω…
Προσωπικα θελω επιχειρησιακα τα mirage 2000 egm/bgm.
Θεωρω πως πρεπει να αναβαθμιστουν…γιατι μονο σε αυτα ειναι συμβατος ο exocet am-39 block 2…
Στην παρουσα φαση (αν προμηθευτουμε τελικα τα γαλλικα πλοια) θα εχουμε καποια “βοηθεια” πιστευω απ’τους Γαλλους (χρονος αποπληρωμης κλπ.) και στους πυραυλους…
Και αργοτερα βλεπουμε για τους jsow c-1.

Geo

Σύστημα Ερντογάν χρειάζεται. F16 Block 30 με δυνατότητα βολής Harpoon, βάψιμο στα χρώματα του λιμενικού και δρόμο

Giorgos Tsagkaris

Διαφωνω ΚΑΘΕΤΩΣ κα ΟΡΙΖΟΝΤΙΩΣ.
Ολο κα πιο λιγα τα μαχητικα και ολο και περισσοτερες απαιτησεις.
Που θα πρωτοπανε τα (λιγα που θα μεινουν) F-16 και τι ακριβως θα πρωτοκανουν.
Λιγο απ’ολα και ΤΙΠΟΤΑ ολοκληρωμενα.
Θα πρεπει να λειτουργησουμε με την ακριβως αντιθετη λογικη…

chikichiki

Ίσως δεν είναι πολύ δημοφιλής άποψη, αλλά πιστεύω πως η αγορά των Μιράζ 2000 ήταν εξαρχής μεγάλο λάθος. Αεροπλάνα με πρακτικά σχετικά μικρή βελτίωση επιδόσεων σε σχέση με τα F1, ίδιο οπλισμό αρχικά (ούτε καν Super 530), και ενώ υπηρέτησαν επάξια το ρόλο τους σε όλο το φάσμα των αποστολών που έχουν αναλάβει, έχουμε φορτωθεί μια πολυτυπία από την οποία λόγω των συγκυριών αδυνατούμε να ξεφύγουμε. Συμφωνώ κι εγώ απόλυτα ότι κάθε μέρα που περνάει χάνουν όλο και περισσότερο την αξία τους, τα EGM/BGM τουλάχιστον (ήθελα να’ξερα τη λογική της απόφασης να μη μπορούν τα -5 να χρησιμοποιήσουν Exocet). Ο Exocet είναι όπλο άλλης εποχής, ήταν ανέκαθεν αναξιόπιστος (εκτός κι αν έχουν πλέον αναβαθμιστεί οι πύραυλοι σε πρότυπα που δεν υποφέρουν πια από τα προβλήματα που αναδείχθηκαν τη δεκαετία του ’80), χρησιμοποιεί ενεργό αισθητήρα, και είναι υποηχητικός. Σήμερα θα χρειάζονται πολλοί πύραυλοι στον αέρα για ένα μόνο πλοίο, και με 1-2 πυραύλους ανά αεροπλάνο αναπόφευκτα θα είναι απαραίτητα πολλά αεροπλάνα στον αέρα δεσμευμένα σε αναλογικά λίγους στόχους (φανταστείτε βολή τριών πυραύλων, ένας ξεμυαλίζεται από τα chaff, ένας χάνεται από CIWS, κι ένας…αστοχεί μόνος του). Θα ήταν πάρα πολύ σημαντικό για εμάς, αφού αδυνατούμε να αποσύρουμε τα Μιράζ, τουλάχιστον να αυξήσουμε την επιχειρησιακή ευελιξία της αεροπορίας κάνοντας την αποστολή αυτή πιο προσβάσιμη για περισσότερους τύπους μαχητικών, ώστε να μην κρέμονται από τα Μιράζ κάθε φορά που θέλουν να συγκροτήσουν naval strike package.
Από κει και πέρα βέβαια, αξίζει να αναρωτηθεί κανείς α)που θα βρούμε λεφτά για να πάρουμε τα επιπλέον βλήματα (όποια θεωρήσουμε ως τα πλέον κατάλληλα), και β)πόσο πιο πολύ μπορούμε να διευρύνουμε τις αποστολές του στόλου των F-16 τη στιγμή που πασχίζουμε να τους πληρώσουμε ώρες να βγάλουν τις ήδη υπάρχοντες.
Βασικά δε παίρνουμε τίποτα παράκτιους Oniks να χαρεί κι ο Καμμένος.

photographix

Ασχετος : Εχουν γινει δοκιμες των εν λογω οπλων ανεμοποριας εναντι στοχου που προστατευεται απο συγχρονο ή τυπικο CIWS ? Γιατι εχω την εντυπωση οτι για να εχει πιθανοτητες ενα αντιπλοικο οπλο σημερα εναντι ενος στοχου με αξιοπρεπη Α/Α προστασια χρειαζεται να εχει και stealth χαρακτηριστικα και υπερηχητικη ταχυτητα? (πέρα απο τον κορεσμό στο επιπεδο τακτικης)

souloukex

Ο εξοσετ ειναι ξεπερασμενος και εκθέτει το αεροσκαφος ενω το jsow με μικρότερη εμβέλεια τι κανει? Και που ειναι καλυτερο οταν ανεμοπορει προς τον στοχο? Δεν ειναι πιο ευάλωτο σε ciws?
Γιατι τοση απαξιωση για τα μιραζ και τους εξοσετ?

Γ.Μ.

Με δεδομένο πως τα Mirage 2000EGM/BGM δεν φαίνεται να έχουν και πολύ μέλλον πλέον και, πιθανότατα, κάποιο άλλο μαχητικό θα αναλάβει καθήκοντα ναυτικής κρούσης, δεν κοιτάμε μήπως περάσουμε τους AM-39 Exocet (εάν και εφόσον συμφέρει να επαναπιστοποιηθούν βέβαια…) στα P-3HN; Το έχουν κάνει ήδη με επιτυχία οι Αργεντινοί στα δικά τους Orions (στα οποία, παρεπιπτόντως , έχουν εγκαταστήσει και δική τους εθνική ζεύξη δεδομένων). Τα δε ελληνικά P-3HN δεν βλέπω να αποκτούν ποτέ κάποιο άλλο βλήμα ASuW, οπότε ίσως μια τέτοια “μετάγγιση” να βολεύει (και τα Mirage 2000EGM/BGM -που δεν μπορούν πια να εκτελέσουν χωρίς σοβαρό εκσυγχρονισμό άλλον ρόλο με αξιώσεις- να φεύγουν σιγά σιγά για να μειωθεί και η πολυτυπία και να αποκτήσουν και τα Dash-5 μια ανέξοδη πηγή για κάποια ανταλλακτικά), καθώς και το νέο σύστημα αποστολής που θα τοποθετηθεί είναι ελληνικό και, υποτίθεται, ανοικτό άρα και “ευπροσάρμοστο” σε παρεμβάσεις/προσθήκες “εθνικού χαρακτήρα” (βλ. και πάλι το παράδειγμα των Αργεντινών).

Alex

Σε ένα θεωρητικό σκηνικό με τους απέναντι ας πούμε στην περιοχή των Ίμίων θα έχουν μαζευτεί σε μερικά τετραγωνικά από υποβρύχια, φρεγάτες, κορβετοφρεγάτες, φρεγατοκορβέτες, κανονιοφόροι, αεροσκάφη,αναγνωριστικά και θα βάλλουν ταυτόχρονα με ότι έχουν..Γενικά θα χάσει η μάνα το παιδί και το παιδί την μάνα. Αυτό για να κατανοήσουν μερικοί πως θα υπάρξουν μεγάλες απώλειες και από τις δύο πλευρές.. Θα σας πρότεινα να κάνετε ένα άρθρο όπου πιστεύω θα έχετε και ρεκόρ σχολίων για την τακτική του ναυτικού και της αεροπορίας για κλειστούς χώρους όπως των Ιμίων όπου αμφιβάλω αν θα μπορεί ένας πιλότος να ξεχωρίσει ποιο είναι Ελληνικό και ποιο Τουρκικό πλοίο..
Όσον αφορά τον παραπάνω οπλισμό όντως είναι ένα state of the art όπλο όπου μέσα στο χαμό που θα γίνεται θα είναι και θανατηφόρο.. Άλλα προέχει να έχουμε εξειδικευμένα αντιπλοικά. Θεωρητικά για λόγους κόστους θα έπρεπε να έχουμε harpoon για τα F16 και ιδανικά να πάμε σε NSM. Το JSOW-C1 έρχεται κατά την άποψή μου τρίτο αφού έχει μειονεκτήματα όπως μικρή εμβέλεια από χαμηλά ύψη άφεσης, μη δυνατότητα ελιγμών κατά την τερματική φάση κλπ. Επίσης με τον πανικό που θα γίνεται αμφιβάλω αν θα έχει μείνει κάποιο πλοίο ή αεροσκάφος να του στέλνει δεδομένα..

Niko Laos

Ας γίνει κατανοητό απ’όλους μας πως σύντομα θα πολεμήσουμε με ότι βρίσκεται διαθέσιμο. Δεν υπάρχει η πολυτέλεια για φαντασιώσεις.
Ο τολμών νικά!

eforius

Οπως εχει γραφτεί εκτενώς, μια επίθεση σε πλοίο δεν είναι μια απλή αποστολή με ένα αεροσκάφος εναντίον ενός πλοίου (Αργεντινή) αλλά μια συντονισμένη επιχείρηση. Στη σχεδίαση λοιπόν όσο περισσότερους άγνωστους παράγοντες μπορείς να βάλεις στον αντίπαλο, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχεις να επιτύχεις το σκοπό σου.
Με αυτό λοιπόν σα βάση, σε μια τέτοια επιχείρηση θα έλεγα ότι καλύτερα να έχεις και τους AM-39 αλλά και τα JSOW και τα HARM αλλά και οποιοδήποτε άλλο όπλο. Προσθέτοντας έναν ακόμα παράγοντα στην εξίσωση κερδίζεις σε πιθανότητες. Όσον αφορά τα MIrage 2000, νομίζω ότι έχουν τις ίδιες πιθανότητες με τα Block 30. Καλό είναι να τα έχουμε με συγκεκριμένο ρόλο και ίσως με ένα μικρό πρόγραμμα αναβάθμισης (ουτοπία).

DangerJetExhaust

Η καλύτερη λύση για τα F-16 είναι μια μίξη από έστω μικρές ποσότητες των JSM (Joint Strike Missile), Harpoon και JSOW-C1, ίσως αργότερα (και αν το θελήσουν οι Αμερικανοί) και ο AGM-158C LRASM

F16

Θα συμφωνήσω με το σχόλιο του souloukex.Ο πύραυλος AM-39 EXOCET ειναι ενα εξειδικευμένο όπλο κορυφαίο στην κατηγορία του.Για τα περι cost-effective επιτέλους πρέπει να καταλάβετε οτι δεν μπορούμε και δεν πρέπει να τα ζυγίζουμε ολα με βάση αυτο το κριτήριο.Η επένδυση που έγινε στους EXOCET πρέπει να αποδώσει τα μέγιστα στην ελληνική αποτρεπτική ισχύ ακομα και αν το cost-effective δεν μας βολεύει.Οσο για τα Mirage 2000 και τα περι επιβιωσιμότητας, αν πετώντας πανω απο τα κύματα με το ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας δεν έχουνε ελπίδες τότε ποιά εχουν?Καλό θα ήταν να χρησιμοποιηθούνε τα F16 με JSOW-C1 για ναυτική κρούση αλλα αυτο δεν σας δίνει το δικαίωμα να απαξιώνεται το συνδιασμό Mirage 2000-exocet ειδικά απο την στιγμή που έχουν ακόμη μέλλον μπροστά τους.

ChristosCii
tkostas

Ακομα μια φορα απαξιωνετε γαλλικο συστημα.
Θελετε να μας πειτε οτι δεν γνωριζετε τις εξελιξεις στο οπλοστασιο της ΠΑ;
Πως το μιραζ εχει λιγες πιθανοτητες επιβιωσης:
-οταν διαθετει το 2ο καλυτερο ΣΑ στην ΠΑ με 1ο αυτο των -5;
-Οταν στην μια σειρα γραφετε οτι θα ενταχθουν σε comao για εξαποληση μαζι με harm και θα προστατευετε απο τα ικανα f16 ή τα -5;
Γιατι εναι μικρο το αποθεμα; ξερετε τα συμπερασματα των ασκλησεων από το ΣΟΤ και ποσοι exocet απαιτούνται για την βύθιση μιας φρεγατας απο τους exocet. Ακομα και 4 να απαιτουνται ( χωρις βολη harm για την αχρηστευση των ρανταρ της φ/γ) υπάρχει αποθεμα για στοχοποιηση 9 πλοιων…και δεν αρκουν!!!
Ο jsow εχει δυνατοτητα επιλογης που θα χτυπισει ενα πλοιο; γεφυρα, πλώρη ή πρύμη;
Και γιατι έχει καλυτερα ποσοστα επιτυχιας αφου ειναι:
-αργος
-Δεν κανει ελιγμους διαφυγης;

Spirit

Μια χαρά είναι οι exocet block 2 απλά χρειάζονται περισσότεροι. Επειδή παίζει να έχουμε τίποτα νταβαντούρια με τα μογγόλια, δεν ζητάμε κανένα πύραυλο από τα γαλλικά αποθέματα;

Γιώργος

Με τόσα νησιά σε τόσο μικρό χώρο και τόσα πολιτικά πλοία αντι να ασχολούμαστε με λύσεις παρακτοιων πυράυλων καθόμαστε και φορτώνουμε τα λίγα εναέρια μέσα τα οποία δε θα ξέρουν τι να πρωτοκάνουν..

Nikolaos

ΤΑΥΝΕ με κατευθυνόμενα βλήματα αέρος – επιφανείας: Πρόκειται για κορυφαία επιχειρησιακή απαίτηση των ελληνικών ΕΔ. Ο εχθρός έχει τη πρωτοβουλία των κινήσεων, μόνο το αεροπορικό όπλο μπορεί να πετύχει άμεση αντίδραση. Η ιδέα ότι οι επάκτιες συστοιχίες θα εμποδίσουν τον εχθρό είναι επικίνδυνη φενάκη. Είδαμε τον Ιανουάριο 1996 πώς εξήλθαν των Δαρδανελλίων και απλώθηκαν στο Αιγαίο. Επρόκειτο να τους βυθίσουμε καθώς έβγαιναν; Χωρίς να έχουν ξεκινήσει εχθροπραξίες;
Ο πόλεμος θα ξεκινήσει αλλού, και οι επάκτιες συστοιχίες θα αραχνιάζουν … Δεν μεταφέρονται οι άτιμες προς συνάντηση του εχθρού!
Ή μήπως το σενάριο των Ιμίων (“αποθανέτω η ψυχή μου μετά των αλλοφύλων!”) είναι σοφό; Έχουμε την πολυτέλεια να αναλώσουμε το Στόλο σε εκ του συστάδην ανταλλαγή βλημάτων; Η Τουρκία μπορεί περίφημα να συνεχίσει να υπάρχει και χωρίς ΠΝ! Δεν έχει νησιά στο Αιγαίο! Εμείς έχουμε αυτή την πολυτέλεια; Ποιός θα κρατήσει τότε ανοικτές τις οδούς θαλασσίων επικοινωνιών με τα νησιά; Ποιος θα καταδιώξει τα υ/β του εχθρού; Σκέφτηκε κανείς ότι χωρίς ΠΝ τα νησιά, μετά από μια εβδομάδα μπαράζ π/β από τις απέναντι ακτές, ενδέχεται υποκύψουν στα στρατεύματα εισβολής που θα έρθουν με … φουσκωτά; Ποιος θα φέρει όπλα, πυρομαχικά ή ενισχύσεις αν όχι οχηματαγωγά πολιτικά, με συνοδεία του ΠΝ;
Πιστεύει κανείς ότι το αίσχος των ημερών με το γεωτρύπανο και την πειρατεία θα συνέβαινε αν μπορούσαν να πετάξουν σε χαμηλό ύψος εκεί, απέναντι από το Λίβανο, μια τετράδα M2000EGM με ΑΜ.39, ανεφοδιαζόμενα στον αέρα; Και μετά από μισή ώρα να ξαναπετάξουν πάνω από τις τουρκικές φρεγάτες;
Στο μεταξύ, όπως πάντα, οι Έλληνες, ακριβοί στα πίτουρα και φθηνοί στις κότες, στρατός των Χιούι αλλά και των ΝΗ90, βρήκαμε το “φθηνό και καλό” όπλο για την πιο κρίσιμη αποστολή: Βλήμα ανεμοπορίας με GPS (τα μηνύματα των ημερών από Νέλλις εις ώτα μη ακουόντων, ως φαίνεται …) με IIR καθοδήγηση. Ποταμοί μελάνης, αναλύσεις επί αναλύσεων γιατί τα Πένγκουϊν ήταν άχρηστα στα Ίμια με την πυκνότατη νέφωση σε όλα τα ύψη κλπ κλπ, όλα μάταια. Δεν πάνε τα γατάκια οι Ιάπωνες να εξελίσσουν επί γενεές ολοκληρες συμβατικά συστήματα sea-skimming με ραντάρ, πολλαπλασιαζοντας σε κάθε γενιά την εμβέλεια με αλλαγή πρόωσης, από πυραυλοκινητήρα σε τζετ και πλέον σε ράμτζετ; Ο Έλληνας έχει την εύκολη και σίγουρη λύση. Ασ χτυπιούνται και οι Σουηδοί που έφτιαξαν βλήμα με μεγιστη εμβέλεια 200 χλμ για να κάνει … κύκλους γύρω από νησιά και να βρίσκει από απροσδόκητη κατεύθυνση, χάριν κορεσμού, το στόχο ….

F16

Προς πτήση και διάστημα…τα απαξιώνεται κανονικότατα. Οταν το απόθεμα λήξη θα γίνει ΕΠΑΝΑΠΙΣΤΩΠΟΙΗΣΗ..τι δεν καταλαβαινετε? Οσο για τα περι μικρου αποθεματος να σας θυμισω την Αργεντινη στον πολεμο τον Φώκλαντς που με 5-6 exocet λιγο έλειψε να αλλάξει το αποτέλεσμα του πολέμου βυθίζοντας δυο βρετανικά πλοία. Με εκτίμηση αλλα δεν ξέρω για πόσο ακόμα.

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΚΤΑΚΤΟ: Το Πολεμικό Ναυτικό δοκίμασε “επιτυχώς” το Camcopter S-100

Σύμφωνα με δελτίο τύπου της εταιρίας Schiebel που δόθηκε στη δημοσιότητα πριν λίγο, το Πολεμικό Ναυτικό δοκίμασε με επιτυχία το UAS Camcopter S-100, το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Προχωρά η αγορά των Rampage και των SPICE για τα ελληνικά...

98
Μετά το καλοκαίρι, ο ΥΕΘΑ θα πάει στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής τους φακέλους κρίσιμων προμηθειών για την Πολεμική Αεροπορία, και για τα F-16...
- Advertisement -
Card image

August #15 ΠΤΗΣΗ 2021

Αγορά 4.49
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2014 August 2014 #339

Αγορά
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2014 January 2014 #332

Αγορά

Related News

Με πρωταγωνιστές το Rafale και το Spitfire MJ755 το φετινό Athens Flying Week

Δύο παγκόσμιας εμβέλειας «σταρ» θα δώσουν το «παρών» στο φετινό «Athens Flying Week», που έχει ήδη έτοιμο το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματός του και...

Συμφωνίες συνεργασίας της Lockheed Martin με ελληνικές εταιρείες για το πρόγραμμα φρεγατών του ΠΝ

Για την υποστήριξη του προγράμματος αναβάθμισης του Πολεμικού Ναυτικού η Lockheed Martin προχώρησε σε συμφωνίες συνεργασίας με σημαντικές εταιρείες της ελληνικής βιομηχανίας. Οι συμφωνίες...

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Μεγάλη Βρετανία προσφέρει δυο Type 23 ως Ενδιάμεση Λύση στην Ελλάδα

Οι Times αναφέρουν πως δύο από τις υπό απόσυρση φρεγάτες Type 23, προσφέρονται στην Ελλάδα ως Ενδιάμεση Λύση, προκειμένου να προκριθεί η επιλογή της...