- Advertisement -

ΕΚΤΑΚΤΟ:«Βρέθηκε» χρηματοδότηση για τα F-16V, «κλείνει» το πρόγραμμα; 

- Advertisement -

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Η νεοψυχροπολεμική κατάσταση που εξελίσσεται στην Ευρώπη και ο συνεχιζόμενος πόλεμος κατά της τρομοκρατίας της Ουάσιγκτον φαίνεται ότι γίνονται το τυπικό εφαλτήριο για την υλοποίηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού F-16V της Πολεμικής Αεροπορίας.
Επειδή, όπως γνωρίζουν οι αναγνώστες μας παρακολουθούμε τα θέματα διαρκώς σε χρόνο «άκρως ύποπτο» πριν από μια εβδομάδα, στις 22 Μαρτίου 2018, εμφανίστηκε στα δημοσιοποιημένα πρακτικά του Αμερικανικού Κογκρέσου η παρακάτω εγγραφή:
 
FOREIGN MILITARY FINANCING PROGRAM
 
The Act provides $5,671,613,000 for Foreign Military
Financing Program in this title, and an additional
$460,000,000 in title VIII under this heading is designated
for OCO/GWOT pursuant to BBEDCA.
Countering Russian Influence Fund.–Funds made available
for the CRIF under this heading are provided to assist
countries in Europe and Eurasia in enhancing the capacity of
their security forces, including for the modernization of
systems of North Atlantic Treaty Organization partners, such
as Greece. The Secretary of State is directed to consult with
the Committees on Appropriations on the proposed uses of such
funds prior to the submission of the spend plan required by
section 7076(b) of the Act.
Greece.–Not later than 30 days after enactment of the Act,
the Secretary of State, in consultation with the Secretary of
Defense, shall submit a report to the appropriate
congressional committees detailing the proposed upgrades to
the Greek F-16 fighter jet program and recommending specific
actions to be taken to support such upgrades, including with
funds made available under this heading.
 
(Το πλήρες κείμενο ΕΔΩ, κάντε μια εύρεση GREECE για εύκολο εντοπισμό)
Αυτό που φαίνεται ότι συμβαίνει είναι ότι η αμερικανική κυβέρνηση προχωρά σε χρηματοδότηση του «προτεινόμενου προγράμματος εκσυγχρονισμού των ελληνικών F-16» μέσω μιας σειράς ειδικών προβλέψεων για την εξασφάλιση κονδυλίων.
Πιο συγκεκριμένα να εξηγήσουμε ότι το αρκτικόλεξο OCO/GWOT αναφέρεται σε «Overseas Contingency Operations Funding/Global War on Terrorism» και αφορά μια ειδική νομοθετική πρόβλεψη του 2011 που επιτρέπει την χρηματοδότηση «εκτάκτων αναγκών», πέραν των προβλέψεων που υφίστανται στον τακτικό αμερικανικό προϋπολογισμό. Το αρκτικόλεξο  BBEDCA, αν και δεν έχει μεγάλη σημασία για το θέμα μας, αναφέρεται στο «Balanced Budget and Emergency Deficit Control Act (of 1985)», δηλαδή την νομοθεσία για την ανάγκη ελέγχου του αμερικανικού ελλείμματος μέσω ισοσκελισμένων τακτικών προϋπολογισμών. Στην πράξη η πρόβλεψη OCO/GWOT ξεπερνά τους περιορισμούς του BBEDCA.
Πιο ενδιαφέρουσα όμως είναι η περίπτωση του κονδυλίου «Countering Russian Influence Fund», δηλαδή της πρόβλεψης «χρηματοδότησης για την αντιμετώπιση της ρωσικής επιρροής» που εξασφαλίζει και το ποσό στη συγκεκριμένη περίπτωση με το σκεπτικό της «παροχής βοήθειας σε χώρας της Ευρώπης και της Ευρασίας για να αυξήσουν τις ικανότητες των ενόπλων τους δυνάμεων, περιλαμβανομένων και συστημάτων των εταίρων του ΝΑΤΟ, όπως η Ελλάδα».
Με όλα τα παραπάνω καλείται ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ σε συνεργασία με τον υπουργό Άμυνας να υποβάλλουν αναφορά εντός 30 ημερών στις αρμόδιες επιτροπές του Κογκρέσου με λεπτομερείς προτάσεις για το ελληνικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού F-16 σε σχέση με τα προβλεπόμενα από την ρύθμιση κονδύλια.
Εάν όλα τα παραπάνω είναι ακριβή τότε το πρόγραμμα των F-16V μπορεί να γίνει πραγματικότητα μέσα στις επόμενες 6-8 εβδομάδες.
ΦΓΚ & ΔΚ
 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν απαραίτητα τους συντάκτες τους κι όχι υποχρεωτικά την ιστοσελίδα. Ο ιστότοπος δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συντακτών της και των άρθρων τους. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση των άρθρων μας χωρίς γραπτή έγκριση, αλλιώς το ptisidiastima.com θα λάβει όλα τα απαραίτητα νομικά μέτρα. Τα σχόλια των άρθρων που ακολουθούν, δεν εκφράζουν την ιστοσελίδα, παρά μόνο αυτούς τους ίδιους τους σχολιαστές. Η αρχισυνταξία έχει το δικαίωμα να λογοκρίνει σχόλιο ή να απαγορεύσει την δημοσίευσή του.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Φίλιππος
2 years ago

Αμήν…!

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago

Και λίγα λέτε!!!

dimitrov
Member
dimitrov (@dimitrov)
2 years ago

Μπήκε εφ16όσημο? Νέος ενφια? Πείτε ρε παιδιά. Είδαν κι απόειδαν οι Αμερικάνοι και μας τα πληρώνουν εκείνοι? Αν είναι να παραγγείλουμε κι εφ35.

tkostas
γκ
2 years ago

Ρητή αναφορά της Ελλάδας…

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  γκ

Αν και πάντα είμαστε επιφυλακτικοί, με όσες αναγνώσεις και αν κάναμε σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγουμε!

Panos Kakouris
2 years ago

Too good to be true – April 1st -3 days

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  Panos Kakouris

Ξέρετε, σκεφτήκαμε να το κάνουμε σημείωση ότι ΔΕΝ είναι πρωταπριλιάτικο. 🙂 Sometimes could be true

Andreas
2 years ago

Αυτό ακριβώς θα ρωτούσα! Μήπως όπως είναι το πρωταπριλιάτικο του ΥΕΘΑ;

ptisidiastima
ΠΤΗΣΗ
2 years ago
Reply to  ανδρέας

Δεν είναι!

Λ. Κ.
Λ. Κ.
2 years ago

καλημέρα.. λέτε να δούμε μια “άσπρη” μέρα???
και ερώτηση δεύτερη.. μέσω του «Countering Russian Influence Fund», δεν παίζει να πάρουμε από σπόντα και τίποτ’ ‘αλλο????

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  Λ. Κ.

Καλημέρα
Όλοι την ελπίδα για “άσπρη μέρα” έχουμε
Για το δεύτερο… τρώγοντας έρχεται η όρεξη αλλά εμάς μας φοβίζουν και τα ανταλλάγματα που θα ζητήσει (ή έχει ήδη ζητήσει) η Ουάσιγκτον. Μήπως το όλο θέμα εξηγεί -εν μέρει- και την ****πηλάλα για τα Σκόπια;

photographix
Nick Delhanidis
2 years ago

…. χαλαρά

Pavlos
Παυλος
2 years ago

Θεωρητικα εχετε δικιο, αν και o εδω * Αμερικανος πρεσβης ειχε φροντισει σε παλαιοτερη δηλωση του να το αποσυβδεση την ονομασια απο την Αμερικανικη σπουδη, φυσικα απο τοτε αλλαξαμε υπουργο εξωτερικων, αλλωστε οι δηλωσεις δε σημαινει οτι ειναι και αληθεις η δεν ειναι για ξεκαρφωμα.
Παρουσιαζουν μια εικονα οτι τους ενδιαφερει πως θα βαλουν τα Σκοπια μεσα, και δεν ενδιαφερονται καθολου για το ονομα.
Αμα θενε να βρουν κονδυλια για Ρωσικη επιβουλη και πυραυλικα συστηματα , και ucav και ΟΤΙ αλλο φανταστεις θα μπορουσαν να δοσουν. Αυτο ηταν σταγονα στον ωκεανο. Ας μας κανουν και οι Ρωσοι μια τσαμπα αληθινη προσφορα σε σουκοι, s 400 κλπ μπας και δουμε καμμια δωρεα ή καλυτερη προσφορα απο ΗΠΑ.
*
1. ….. ο κ. Πάιατ χαρακτήρισε την Ελλάδα «πυλώνα σταθερότητας σε μια πολύπλοκη περιοχή» και τόνισε ότι «οι χώρες των δυτικών Βαλκανίων πρέπει να συνεχίσουν την πορεία τους για ένταξη στους ευρωατλαντικούς θεσμούς» και συμπλήρωσε ότι πεποίθηση τόσο των ΗΠΑ όσο και της Ελλάδας είναι ότι «οι χώρες αυτές πρέπει να γίνουν μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ».
Ο κ. Πάιατ αναφέρθηκε στην έμφαση που δίνουν οι ΗΠΑ όχι μόνο στην Ελλάδα και την βόρεια Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρη την περιοχή των Δυτικών Βαλκανίων που είναι επίκεντρο σημαντικού ενδιαφέροντος και με την έννοια της εξωτερικής επιρροής. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πάιατ «είδαμε τη ρωσική κακόβουλη επιρροή σε μια ιδιαίτερα εξωφρενική μορφή τον Οκτώβριο, όταν έγινε η απόπειρα πραξικοπήματος στο Μαυροβούνιο, που είχε όλων των ειδών τα ρωσικά αποτυπώματα επάνω της, και το βλέπετε αυτό σε όλη την περιοχή». 
Ερωτηθείς ποια είναι η ανησυχία του «για την επιρροή της Ρωσίας στα δυτικά Βαλκάνια» ο Αμερικανός πρέσβης εστίασε στη φιλοδοξία του Κρεμλίνου να «προκαλέσει σύγχυση στον προσανατολισμό αυτών των χωρών και στην διαδικασία της συνεχούς μεταρρύθμισης και της ευθυγράμμισής τους με τους ευρωατλαντικούς θεσμούς» και εξήγησε ότι για αυτούς τους λόγους οι ΗΠΑ βλέπουν την Ελλάδα ως μια πολύ θετική επιρροή στη γειτονιά και ως πυλώνα σταθερότητας σε μια περίπλοκη περιοχή, που αφορά στα δυτικά Βαλκάνια, στην ανατολική Μεσόγειο και στις περιοχές της Βόρειας Αφρικής.
Χαρακτήρισε την Ελλάδα -που είναι ΝΑΤΟϊκός σύμμαχος των ΗΠΑ- ως γεωπολιτικό «κρίκο» μεταξύ της Ευρώπης και της ευρύτερης γειτονιάς.
Πηγή: http://www.voria.gr/article/esiodoxos-o-paiat-gia-tin-epilisi-tou-zitimatos-onomasias-tis-pgdm
…..ο κ. Πάιατ υπογράμμισε ότι οι ΗΠΑ δεν δείχνουν να ενδιαφέρονται και τόσο για το ονοματολογικό των Σκοπίων και πως η χώρα του δεν έχει τη διάθεση να εμπλακεί στο όλο θέμα……….
Πηγή: http://www.enikos.gr/society/557085/o-amerikanos-presvis-gia-to-skopiano-piesame-ton-karamanli-gia-ta

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  Παυλος

Θα ήταν τεράστια έκπληξη εάν το είχε συνδέσει με οποιοδήποτε τρόπο δεν νομίζετε;
Από την άλλη η Ουάσιγκτον όσου σταθεί και όπου βρεθεί τονίζει την ανάγκη να μπει η ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ ώστε να ανακόψει την (όποια) επιρροή της Μόσχας. Ρωσική προσφορά όπως αντιλαμβάνεστε όχι μόνο δεν παίζει αλλά μπορεί να λειτουργήσει προς την αντίθετη κατεύθυνση. Δυστυχώς η ελληνική διπλωματία δεν έχει τέτοιες ικανότητες και εάν έπρεπε να γινει κάτι αυτό υα έπρεπε να γίνει μερικά χρόνια πίσω. Σε τέτοια θέματα το “στη βράση κολλάει το σίδερο” δεν ισχύει.

Giorgos Tsagkaris
Giorgos Tsagkaris
2 years ago

”Aνδραβιδα κτλ”?
Αν ειναι για μια ευκολια στα ”V” να καταπιουμε το Σκοπιανο….

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago

H πολλή κατάποση ξέρετε που μπορεί να οδηγήσει.

giorgos tsagaris
giorgos tsagaris
2 years ago

Αν ειναι για μια ευκολια στα »V» να καταπιουμε το Σκοπιανο…. NA MOY ΛΕΙΠΕΙ… (ηταν η συνεχεια της σκεψης μου)…

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago

Το Σκοπιανό του έχουν κάποιοι καταπιεί ήδη.

Fingolfin
Active Member
Fingolfin (@fingolfin)
2 years ago
Reply to  Λ. Κ.

Καμια αναβάθμιση των Patriot;

ptisidiastima
ΠΤΗΣΗ
2 years ago
Reply to  Fingolfin

Είναι αυτό που λέμε, τώρα που βρήκαμε τον παπά, ε;

Fingolfin
Active Member
Fingolfin (@fingolfin)
2 years ago
Reply to  ΠΤΗΣΗ

Ακριβώς! Χαχαχα..
Αλλά ας μην υπερβάλουμε, ας προχωρήσει η αναβάθμιση των f-16 και ό,τι άλλο προκυψει καλοδεχούμενο.

photographix
Nick Delhanidis
2 years ago
Reply to  Fingolfin

απο που να αρχισει κανεις … Εδω ομως με το ζορι καταφερνουν να στριμωξουν σε οσο γινεται μικροτερο κουτι οσο γινεται περισσοτερο Viper. Για οτι αλλο εν καιρω καταφερουμε, αν καταφερουμε, θα ειναι απο στριμωγματα σε αλλα κουτια …

Γιάννης Γ
Γιάννης Γ
2 years ago

Κάτι σα μήνυμα προς τους απέναντι…. κάτι σαν αλλαγή ισορροπιών… (η αδιάλλακτη στάση και δηλώσεις τους γαρ…) Δε ξέρω.
Εάν όντος είναι αλήθεια σίγουρα δεν είναι τυχαίο. Μακάρι.

aris32
aris32 (@aris32)
2 years ago

ευχαρστουμε τον θειο ….. βεβαια τα ανταλλαγματα που δεχθηκαν οι τυποι που κυβερνουν ουτε που ξερω ποια θα ειναι . ευχομαι τα λιγοτερο δυνατα .

p270
Παναγιωτης
2 years ago

Πρωταπριλιά νωρίτερα; Η ίσως αλήθεια;

FOX
FOX
2 years ago

F-16V εμείς F-35 αυτοί, τα έκαναν πάνω τους.
Κλείσει δεν κλείσει ο εκσυγχρονισμός κατι συγκλονιστικό στην ισορροπία δυνάμεων δεν αλλάζει.
Τα υλικά που θα προκύψουν από τον εκσυγχρονισμό θα αξιοποιηθούν ή θα πάνε στα σκουπίδια;

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  FOX

Όπως έχουμε γράψει τόσες φορές ο εκσυγχρονισμός F-16V αντιμετωπίζει και ξεπερνά τον εκσυγχρονισμό της ΤΗΚ που έκανε όλα τα Block 40 και Block 50 σε Block 50M. Για τα F-35 έχουμε καιρό…

FOX
FOX
2 years ago

Ότι θα βλέπουμε από λίγο πιο μακριά τα τούρκικα μαχητικά ενώ έχουμε τα ίδια οπλα, θα δώσει ένα σχετικό μονο τακτικό πλεονέκτημα η αγορά θα έπρεπε να συνεχιστεί με τον AIM-129D για να υπάρξει σαφές πλεονέκτημα.

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  FOX

Πολλά πράγματα χρειάζονται στον τομέα των όπλων, ειδικά αέρος-εδάφους αλλά να δούμε πρώτα τις εξελίξεις… 🙂

photographix
Nick Delhanidis
2 years ago

Oυτοπικα θα ζητουσαμε απο την MBDA (με συγχρηματοδοτηση μας πολυ πιθανα) να πιστοποιησει τον Meteor στα F-16 (ή μαλλον οι εταιριες και οι πολιτικοι εχουν συμφωνησει τα εμπορικα χωραφια 120D / Meteor?)

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago

Δεν φαίνεται να ισχύει αυτό που υφίσταται “όποιος είναι με τον ΑΙΜ-2000 δεν αγοράζει AIM-9X”. αλλά κανείς δεν ξέρει μέχρι να το προσπαθήσει…

photographix
Nick Delhanidis
2 years ago

Συνεχιζοντας τα ονειρα θερινης, Θα μπορουσαμε να παμε παρεα και με αραβες ενδιαφερομενους στην ΜΒDA για πιστοποιηση των Meteor σε F-16. Kαι στο δευτερο σταδιο πρωτου ξυπνησω για να παω την μικρη στον παιδικο, (τα καλυτερα ονειρα ειναι τα πρωινα) τα F-16V καταληγουν οπλισμενα με Stunner και Meteor (και φυσικα IRIS-T)

ptisidiastima
ΠΤΗΣΗ
2 years ago

Ας κλείσει το θέμα, και την επόμενη μέρα ξεκινάμε για τα όπλα!

ivychris
ivychris (@ivychris)
2 years ago

μπορείτε να μας πληροφορήσετε που πήγε η τουρκία…??
“Raytheon Missile Co., Tucson, Arizona, has been awarded a $523,148,647 fixed-price incentive modification (P00001) to previously awarded contract FA8675-18-C-0003 for Advanced Medium Range Air to Air Missile (AMRAAM) Production Lot 31. This modification provides for AMRAAM Production Lot 32 for the production of the AMRAAM missile and other AMRAAM system items. Work will be performed in Tucson, Arizona, and is expected to be complete by Jan. 31, 2021. This contract involves foreign military sales to Japan, Kuwait, Poland, Indonesia, Qatar, Germany, Australia, and the United Kingdom. Fiscal 2018 production funds in the amount of $308,016,581
https://www.defense.gov/News/Contracts/Contract-View/Article/1474871/

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  ivychris

Τι εννοείτε που πήγε; Τ

ivychris
ivychris (@ivychris)
2 years ago

συμπεριλαμβανόταν στο Lot-31.
Ta Lot 31 & 32 αφορούν τους AIM-120D

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  ivychris

ΟΚ Θα το ψάξουμε. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον υπό αυτό το πρίσμα.

Ionas
Ίωνας
2 years ago

Μπορείτε να μου εξηγήσετε πόσο σημαντική είναι η αναβάθμιση του υπάρχοντος ραντάρ σε AESA; Ακούω πολύ καλά λόγια για το apg 68v9 και δεν είμαι σίγουρος αν αξίζει η επένδυση σε AESA.

ptisidiastima
ΠΤΗΣΗ
2 years ago
Reply to  Ίωνας

Ψάξτε λιγάκι όσα έχουμε γράψει για το F-16V…
Οι διαφορές ανάμεσα σε ένα ραντάρ μηχανικής σάρωσης και ένα AESA είναι πολύ σημαντικές. Σκεφτείτε για παράδειγμα ότι το αεροπλάνο αποκτά την δυνατότητα ταυτόχρονης λειτουργίας σε διαμόρφωση A2A και A2G κάτι που σήμερα απαιτεί συνεχή εναλλαγή διαμορφώσεων. Δημιουργεί πολλαπλές δέσμες σε διαφορετικές διαμορφώσεις. Μπορεί να συγκεντρώσει μεγάλη ενέργεια εκπομπής σε ένα σημείο, κάτι που πολλοί θεωρούν ότι είναι η ένας τρόπος κατανίκησης των δυνατοτήτων αεροσκαφών στελθ. Βέβαια τα παραπάνω “ξύνουν” απλά τη επιφάνεια του θέματος. Η αναβάθμιση όμως F-16V δεν είναι μόνο ραντάρ.

call the ball
call the ball
2 years ago

Έτσι λοιπόν το Δόγμα Τρούμαν μετά 71 έτη ξεσκονίζεται με εφαλτήριο εκ νέου την Ελλάδα, χωρίς ρητή αναφορά στην Τουρκία, προς το παρόν…

ivychris
ivychris (@ivychris)
2 years ago
Reply to  call the ball

o συγκεκριμένος πρόεδρος της επιτροπής των Αντιπροσώπων προέρχεται από μια από τις 7 ιστορικές σημαντικές οικογένειες ρεπουμπλικάνων πολιτικών της Αμερικής, όπου χαρακτηριστικά πρόγονός του συμμετείχε εκ των συγγραφέων του Αμερικανικού Συντάγματος.
Το πλήρες όνομα του κου.FRELINGHUYSEN είναι Rodney Procter Frelinghuysen (το Procter αφορά το γένος της μητέρας του, της πολυεθνικής Procter & Gamble), ιδιοκτήτης της γνωστής φίρμας Ballantine distillery από κληρονομιά του προπάππου του.
Η αναφορά σου στο Δόγμα Τρούμαν είναι απόλυτα σωστή και δείχνει ότι η Αμερική αναδιατάσσει το σκηνικό επανερχόμενη στα Basics 70 ετών.
Ας παρακολουθήσουν λοιπόν, ορισμένοι…άλαλοι, πως ξαναγράφεται η ιστορία

Larisaios
Λαρισαίος
2 years ago
Reply to  ivychris

Αγαπητέ ivychris, επειδή φαίνεται να “το έχεις” κατά το κοινώς λεγόμενο, θα μπορούσες να ψάξεις και τα contracts για τους Javelin; Μήπως η Τουρκία εξαφανίστηκε και από εκεί και όχι μόνο απο τα contracts για τους AMRAAM; θα σου απαντούσα στο ανάλογο ποστ, αλλά για κάποιο λόγο δε μου εμφανίζει το κουμπί της “απάντησης”.

Fingolfin
Active Member
Fingolfin (@fingolfin)
2 years ago

Με 1,1 δις € από εμάς και τη βοήθεια από τις ΗΠΑ μπορούμε να ελπίζουμε σε ολοκληρωμένη και σωστή αναβάθμιση των 85 (?) F-16.
Μένει να δούμε το ποσό της βοήθειας και αν αφορά μόνο τα 85 f-16 ή και κάτι άλλο.
Αλλά ας είμαστε συγκρατημένοι μέχρι να επιβεβαιωθεί η πληροφορία.

Promaxos
Promaxos (@promaxos)
2 years ago
Reply to  Fingolfin

ΑΝ δώσουνε ΤΕΤΟΙΑ βοήθεια θα πρέπει να αποφασίσουμε να αναβαθμίσουμε ΟΛΑ τα F16.

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  PROMAXOS

Αν δεν φτάνουν…

Spirit
Spirit
2 years ago
Reply to  PROMAXOS

Ας εκμεταλλευθούμε πρώτα ότι υλικά θα προκύψουν από τον εκσυγχρονισμό των V και μετα βλέπουμε τα υπόλοιπα.

vtheofilis
Active Member
vtheofilis (@vtheofilis)
2 years ago

Ας ελπίσουμε να μην ζήτησαν όνομα για Σκόπια οι ΗΠΑ, και να την βολέψαμε με το “Νεώριο”.

photographix
Nick Delhanidis
2 years ago
Reply to  vtheofilis

Βαζω στοιχημα εχει ζητηθει εδω και μηνες και φαινεται μαλλον πλησιαζει σε καθιερωση – “επιλυση”

photographix
Nick Delhanidis
2 years ago

Να μην ξεχασουν να τσεκαρουν και IRST.
Aντε να συνελθουν και οι γαλατες να προσφερουν προγραμμα ουσιαστικης αναβαθμισης και προσφορας μεταχ. – 5 μεσα σε αυτο, με … λογικα κοστη και διακρατικες συμφωνιες και κανενα συνολικο προγραμμα χρηματοδοτησης αερα-θαλασσης. Αλλά τους καιει να τροφοδοτουν το προγραμμα του ραφαλ

NikolakiEfentis

Μακάρι, μακάρι… Που καταντήσαμε, να κρατάμε την ανάσα μας να τσοντάρουν λίγα χρήματα για 85 α/φη ώστε να υφίσταται η ΠΑ… Για τα Block50 κανένα νέο έχουμε;
Να δω τον σύντροφο Αλέξη να εξαγγέλλει καμιά νέα Βάση των «φονιάδων των λαών» στο Ελλαδιστάν ή την συμμετοχή μας σε Αφγανιστάν κλπ, και τι στον κόσμο! Γιατί Πομπέο και λοιποί είναι λίγο «ρουστίκ» στην συμπεριφορά τους…
Μπράβο και στον «ελικοπτερά» γιατί κουράστηκε ο άνθρωπος τόσα ταξίδια που έκανε στις ΗΠΑ…

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago

Τα Block 50 δεν αποτελούν μέρος της συμφωνίας, αν και εξαρτώνται από αυτή. Όσο δε για τις βάσεις δεν εξαγγέλλεις κάτι που έχει ήδη γίνει ή μάλλον γίνεται αθορύβως

Πέιος Χάρης
Πέιος Χάρης
2 years ago

Οι Γάλλοι δεν μπορούν να ενεργοποιήσουν ένα ανάλογο σχέδιο για τον εκσυγχρονισμό των δικών μας “αντικατοπτρισμων”; Αφού και αυτούς απειλεί ο Ρωσικός επεκτατισμός…

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago

Οι Γάλλοι;
Το ανέκδοτο της ημέρας 🙂

photographix
Nick Delhanidis
2 years ago

Δυστυχως ….

photographix
Nick Delhanidis
2 years ago

Δεν νομιζω τους απασχολει η Ρωσια σε τετοιο βαθμο … Τα κινητρα των ΗΠΑ σε σχεση με την Ρωσια ειναι διαφορετικα και σε τελειως αλλη κλιμακα . Γαλλοι και οικονομικα να μην ηταν στριμωγμενοι παλι τα οικονομικο κερδος θα ηταν η προτεραιοτητα τους (οπως παντα). Εχουν οικονομικα στριμωγματα αλλα και χωρις αυτα προτεραιοτητα τους ειναι η γραμμη παραγωγης και η εξασφαλιση της απροσκοπτης συνεχειας στην εξελιξη του Rafale , και η διατηρηση γενικα της (αμυντικης) βιομηχανιας της , και τα καταφερνουν με πολυ προσπαθεια, (χωρις την ανεση παλαιοτερων εποχων)
(μην ξεχναμε πχ κοντεψαν να παραδωσουν στη Ρωσια αποβατικα σκαφη)

geo
geo
2 years ago

Πτηση μηπως να εξεταζαμε τα ισραηλινα Harpy για τα s400? Ειναι εξαιρετικα φθηνα σε σχεση με αυτα που προσφερουν

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  geo

Αυτά που έχουν και οι Τούρκοι εννοείτε;
Η αντιμετώπιση των S-400 δεν είναι μονοδιάστατη. Στα τελευταία τεύχη μας κάναμε σχετικές αναλύσεις που ξεκαθαρίζουν το θέμα.

Geo
Geo
2 years ago

Ναι αλλα την πιο εξελιγμένη εκδοση. Θα ειναι μεγαλο συν αν τα αγοραζαμε

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  Geo

Θα ήταν, αν και τα όπλα μακρού πλήγματος είναι ο μόνος τρόπος να αντιμετωπίσεις την “άρνηση περιοχής” που επιβάλουν οι SAM κατηγορίας S-400.

Greg
Greg (@greg)
2 years ago

Δηλαδή είδαν ότι εμείς πετάμε αετό καί ανέλαβαν οί Αμερικάνοι; Καί μέ τόν όρο χρηματοδότηση τί νά περιμένουμε; Δάνειο ή δωρεάν βοήθεια; Καί σέ ποιό πακέτο; Στό μίζερο 1,1 δίς πού λέμε εμείς ή στό maximum τών 2,4 δίς πού είxε πεί ο θείος Ντόναλντ;
Οσο πρόωρα είναι τά ερωτήματα, δέν είναι άλλο τόσο καί εύλογα;

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  greg

“Αετό δεν πετάμε”. Διαπραγματεύσεις γίνονται αλλά το χάσμα στον ελληνικό προϋπολογισμό και την LOA παρέμενε μέχρι και τώρα. Με τα στοιχεία που έχουμε μάλλον πρόκειται για βοήθεια αλλά θα δείξει. Το πακέτο είναι ένα: 84 αεροπλάνα. Πακέτο 2,4 δις δεν υπήρξε ποτέ στο τραπέζι και το έχουμε εξηγήσει πολλές φορές (όπως και το τί πραγματικά είπε ο Τραμπ)

Thras
Trusted Member
Thras (@thras)
2 years ago

Αν πρόκειται για βοήθεια, είναι πραγματικά καλό νέο! Αν κατάλαβα καλά πρόκειται για $400 εκ, προσθέτουμε και τα $1,3 δις από τον προυπολογισμό και φτάνουμε στα $1,7 δις ή κάνω λάθος; (προσοχή μιλάω για $!!!)
Θα μπορέσει να γίνει ουσιαστικός εκσυγχρονισμός, αλλά το καλύτερο είναι ότι:
1) Δημιουργείται προηγούμενο για αντίστοιχες διαπραγματεύσεις και ίσως θεσμοθέτησης προγράμματος βοήθειας στα πρότυπα του Ισραήλ
2) Αλλάζει ουσιαστικά η αμερικανική οπτική στο θέμα Ελλάδας – Τουρκίας
Πραγματικά δεν περίμενα τέτοια εξέλιξη. Μακάρι…

Ellinokyprios
Ελληνοκύπριος
2 years ago

Λέτε…;
Χρειαζόμαστε καλά νέα…επιγόντως!

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago

Εμεις προσευχόμαστε πάντως…

Marios
Marios (@marios)
2 years ago

μαλλον ειδαν οι ανθρωποι φωταγραφιες απο την ηνιοχος και τα f-4 μας διπλα σε ολα τα ξενα και ανησυχησαν))
(χωρις παρεξηγηση,καλο και αγαπημενο το f-4)

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  marios

Καμία παρεξήγηση!

photographix
Nick Delhanidis
2 years ago
Reply to  marios

To oτι δεν εβρισκαν Link16 πιθανως τους ανησυχησε 😛

George
Trusted Member
George (@george)
2 years ago
Reply to  marios

Γι αυτό έπρεπε να είχαμε κρατήσει τα F-5 αλλά που μυαλό….. 🙂

photographix
Nick Delhanidis
2 years ago
Reply to  George

Θα λεγαμε “Eιχαμε τον Sprey για συμβουλο”

Em.Ti
Member
Em.Ti (@em-ti)
2 years ago

Είναι εξαιρετικό σα νέο, μακάρι να είναι όντως έτσι και η χρηματοδότηση να εκκινήσει το πολύπαθο (όπως φαίνεται) πρόγραμμα.
Ελπίζουμε σύντομα να διευκρινιστεί η χρηματοδότηση αυτή τί περιλαμβάνει και πόσο αντίστοιχα θα επιβαρυνθεί ο προϋπολογισμός μας και φυσικά να εγκριθεί. Η δική μου εκτίμηση είναι ότι η χρηματοδότηση θα καλύψει το ποσό της διαφοράς μεταξύ ΗΠΑ-Ελλάδος για την εκκίνηση του προγράμματος. Το σίγουρο (και λογικό) όμως είναι ότι η βάση για τον υπολογισμό του εν λόγω προγράμματος θα είναι η τελευταία LoR, ήτοι τα 84 μαχητικά των PXIII & PXIV.
Ενδεχομένως, (και αυτό λόγω της εξαιρετικής προετοιμασίας που έχει κάνει η Π.Α. για τη μελέτη του προγράμματος) να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε παράλληλο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Blk50 (PXII) αλλά αυτό φυσικά εξαρτάται άμεσα από τα κονδύλια που θα “ελευθερωθούν” από το κύριο πρόγραμμα. Τα Blk30 θεωρώ δεδομένο ότι θα μείνουν έως έχουν.
Το πρόγραμμα όμως έχει κυρίως άλλη προέκταση, την πολιτική/διπλωματική. Για πρώτη ίσως φορά τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι οι ΗΠΑ παίρνουν ξεκάθαρη θέση υπέρ ημών έναντι της Τουρκίας. Σε συνδυασμό με την ανακοίνωση για “κυρώσεις” για την αγορά των S-400, φαίνεται ότι οι ΗΠΑ θέλουν να κουνήσουν “σοβαρά” το δάκτυλο στον Έρντο.
Για τα ανταλλάγματα δεν το συζητάμε, είναι πασιφανέστατα (βλ. FYROM, Σούδα) και ποιός ξέρει τί άλλο…
Βλέπουμε, βλέπουμε…

kaftipiperia.com
2 years ago

Λεφτά υπάρχουν για f35?

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago

Λεφτά θα υπάρξουν στο επόμενο ΠΧΠΡΕ (Πρόγραμμα Χρηματοδότησης Περιορισμού Ρωσικής Επιρροής). 🙂

gm
gm
2 years ago

6 δισ $, είναι και τα patriot των Πολωνών μέσα?

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  gm

Δεν φαίνεται από τα γραφόμενα

ariseagle
Member
ariseagle (@ariseagle)
2 years ago

Μακάρι να είναι έτσι και μακάρι να συμπεριλαμβάνονταν η μετατροπή των blk50 σε 50Μ, δεδομένου ότι το 045 έχει “στρωμένο” το δρόμο και δεν χρειάζεται ανάπτυξη πρωτοτύπου. Από εκεί και πέρα και για να μην παίρνουν τα μυαλά μας αέρα ας ξεκινήσει το πρόγραμμα για τα 84 και ας γίνει επιτέλους κάτι στον τομέα του οπλισμού και των ατρακτιδίων(στόχευσης, irst κτλ.). Το ότι μπαίνει η Ρωσία “απέναντι” από την Ελλάδα σημαίνει στρατηγική αλλαγή των ΗΠΑ. Σε αυτές του είδους τις χώρες συνήθως αποδεσμεύονται στρατηγικά όπλα(Πολωνία-JASSM). Αλλά, είπαμε ας είμαστε προσγειωμένοι…..

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  ariseagle

Κάτι τέτοιο θα ανέβασε το κόστος του προγράμματος στα 1,9 έως 2 δις…

ariseagle
Member
ariseagle (@ariseagle)
2 years ago

Εννοείτε την συμπερίληψη των βλκ50 ή τα όπλα και ατρακτίδια;

Π.Α.
Π.Α.
2 years ago

Τελικά έπρεπε να γίνουμε Σοβιετία (sic) για να συσφηχθούν οι σχέσεις μας μετ τις ΗΠΑ και βάλουν οι Αμερικανοί το χέρι στην τσέπη…
Οι κυβερνήσεις φιλελευθέρων (επίσης sic) και οι ΠΑΣΟΚ τελικά φαίνεται είχαν το νου τους μόνο στην Novartis και το ΚΕΕΛΠΝΟ…

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  Π.Α.

ΌΛΟΙ κάπου έχουν τον νου τους και θυμηθείτε το αυτό!

Π.Α.
Π.Α.
2 years ago

Όλοι ένοχοι μέχρις αποδείξεως του εναντίου;

Γιωργος70
Γιωργος70
2 years ago

Πολυ θετικη εξελιξη.
Για πρωτη φορά ειμαστε στην ιδια κατηγορια με israel και egypt
https://www.defensenews.com/pentagon/2017/05/19/trump-budget-to-cut-foreign-military-financing-with-loan-option-looming/
http://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/view/inside-the-complex-world-of-u.s.-military-assistance-to-egypt
Πρεπει να δουμε ομως μιλαμε για cash flow διευκολυνση τα 3 πρωτα χρονια
και οχι μακροχρονιο δανεισμο που απαγορευεται απο τη δανειακη συμβαση
http://www.irishstatutebook.ie/eli/2010/act/7/schedule/2/enacted/en/html
http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/2f026f42-950c-4efc-b950-340c4fb76a24/K-TAMEIONOM-EIS-SCAN-2a.pdf
(i) not to secure by mortgage, pledge or any other encumbrance upon its own assets or revenues
Αν εχουμε δεκαετες δανειο και
αν γινει αποδεκτο απο τα ευρωπαικα κρατη σημαινει σοβαρη πιθανοτητα εξοδου τουρκιας απο νατο.
Σημαντικοτερο απο καθε δανειακη συμβαση

tallyhogr
2 years ago

Ειχα αρχίσει να απορώ τι σκ@τα κάνουνε στο Αμύνης και δεν το κλείνουνε το θέμα για μερικά εκατομύρια. Τελικά απο οτι φαίνεται δικαιώνονται…. η υποθεση σήκωνε παζάρι και μας το δώσανε. Μπράβο στο Αμύνης που εργάστηκε προς όφελος του ελληνικού λαού…. οχι ιδιαιτερα μπράβο στους Αμερικανούς που μας ψήσανε το ψάρι στα χείλη για πενταροδεκάρες (γι αυτους)

Κapoios Αllos (@Kapoiosmpla)
2 years ago
Reply to  tallyhogr

Αν τελικά γίνει όπως αναφέρει το έγγραφο, ΜΠΡΑΒΟ στον Καμμένο και στον Κοτζιά. Ανεπανάληπτη (εξ όσων γνωρίζω) επιτυχία της Ελλάδας ειδικά αν πρόκειται για στρατηγική και όχι παροδική αλλαγή της Αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής.

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago

Προς το παρόν ας δούμε την εξέλιξη. Η τυχόν αλλαγή αμερικανικής στρατηγικής… θέλει “μεγάλο καλάθι”… 🙂

Προβοκάτωρ
2 years ago

Να λείπει το βύσσινο αν είναι να ξεπουληθεί το σκοπιανό.
Βέβαια, οι βαρεμένοι σύντροφοι ζαιοι, θα ξεπουλήσουν τα πάντα για λίγο καιρό στην καρέκλα αν και ποτέ δεν έκρυψαν τον εθνομηδενισμό τους,τουναντίον,εργάστηκαν και εργάζονται σφόδρα για αυτόν.
Βέβαια, μία κανονική χώρα και όχι μπανανία, θα εκλάμβανε τη βοήθεια αυτή ως ενοίκιο για τις διευκολύνσεις εδάφους (Σούδα, Ανδραβίδα,Λάρισα,Αλεξανδρούπολη) και αέρος για κανα 2 χρόνια το πολύ.

tallyhogr
2 years ago

Γράψε μου ΕΝΑ (1) κομμα που υπάρχει στην Ελληνικη βουλη τα τελευταία 50 χρόνια που ΔΕΝ εχει πουλήσει ΗΔΗ το Σκοπιανό. Ολοι ενας προς εναν, μηδενως εξαιρουμένου εχουν συμφωνήσει σε μια σύνθετη ονομασία.
Δεν θεωρώ οτι κανείς θελει να δώσει το ονομα (η μέρος αυτου), αλλα απο την αλλη… πολιτική ειναι η τέχνη του εφικτού.

x-m
Noble Member
x-m (@x-m)
2 years ago
Reply to  tallyhogr

Όσο “καλή διάθεση” και να δείξουμε , λύση άμεσα δεν πρόκειται να υπάρξει. Οι σκοπιανοί είναι μαξιμαλιστές,τα θέλουν ΟΛΑ, δεν αφήνουν περιθώρια. Έχουν μάθει φαίνεται απο τους τούρκους οι οποίοι τα ήθελαν επίσης ολα στο Crans Montana και έτσι σώθηκε(;) στο παρα πέντε η Κύπρος. Ο Αναστασιάδης όσο και να ήθελε απλά δεν μπορούσε………

Προβοκάτωρ
2 years ago
Reply to  tallyhogr

Προφανώς δεν και έχεις διαφορετική αντίληψη για το τι είναι εφικτό σύντροφε..

photographix
Nick Delhanidis
2 years ago

Ποια πιθανολογει η “Π” μεχρι στιγμης οτι θα ειναι η τυχη των B50?

ptisidiastima
ΠΤΗΣΗ
2 years ago

Αν κάποια στιγμή, εντός του… Αιώνα, ξεκινήσει το πρόγραμμα, θα έχουμε αρκετά απάρτια για να τα εκσυγχρονίσουμε κι αυτά. Αλλά αν δεν ξεκινήσει, που θα βρούμε απάρτια για τα Β50; (οέο)

George
Trusted Member
George (@george)
2 years ago

Αν όντως είναι βοήθεια να κάνουμε μια ναυτική άσκηση μαζί τους, να στείλουμε τις S και μετά να βρούμε μεταξύ μας που θα αράζουν οι Tico! 🙂

Observer
Member
Observer (@observer)
2 years ago

Ήδη φορτώνονται πορτοκάλια , ροδάκινα και καρπούζια, σε αμαξοστοιχίες του ΟΣΕ, με προορισμό Φαιρμπανκς , Αλάσκα και από κει washington.

Gunner227
Gunner227
2 years ago

Χαλάλι οι λαμπάδες που άναβα τόσο καιρό.
Είδαν και απόειδαν οι Αμερικανοί και θα σκέφτηκαν: “με αυτούς δεν βγάζουμε άκρη, όλο αναβολές και παρατάσεις μέχρι να ξαναμετρήσουν τις πενταροδεκάρες τους. Δώσε μια σπρωξιά να τελειώνουμε.”

photographix
Nick Delhanidis
2 years ago
Reply to  Gunner227

Mην το γελας …

GK_
GK
2 years ago

Τα 460 εκ. $ απο οτι φαινεται καλυπτουν την διαφορά απο το 1,1 Δις $ του ΥΠΕΘΑ μεχρι την οροφη στα 1,56 Δις. Αρα γωνριζοντας την οικονομικη διασταση του προβληματος, τα 84 F16B52plus->V τα απορροφουνε ολα και δεν μενει απολυτως τιποτα για αλλα προγραμματα. Δεν ειναι επισης γνωστο εαν το αγιοβασιλιατικο «δωρο» θα επανερθει και στο μελλον.

Κapoios Αllos (@Kapoiosmpla)
2 years ago
Reply to  GK

Όπως τα λες…

F. Stokas
F. Stokas
2 years ago

Congratulations for a great scoop! Let’s hope that in it happens,

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  F. Stokas

Thank you. We all hope for a happy end!

tha nos
tha nos
2 years ago

Ντοινγκ.
Κινηση αθορυβη που λεει πολλα αν ισχυει 100%.
Μονο και μονο για το αρθρο,την μοναδικοτητα και τη σπουδαιοτητα του ΜΠΡΑΒΟ σας.
Τωρα τι θα γινει θα δουμε.

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  tha nos

Ευχαριστούμε. Όχι ότι δεν έχουμε ανάγκη από ευχάριστα νέα αλλά ας περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει.

Theo
Theo (@theo)
2 years ago

Πολλά συγχαρητήρια για την είδηση που δείχνει πολλά για τις γνώσεις σας και τη μεθοδολογία σας! Να τα λέμε κι αυτά!

ptisidiastima
ΠΤΗΣΗ
2 years ago
Reply to  Theo

Ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σας λόγια…

kosmidis Marios
kosmidis Marios
2 years ago

Nα ρωτησω κατι που δεν καταλαβα…αν αυτο τελικα ισχυσει και γινει πραξη, σημαινει οτι…θα μασ τα κανουν οι Αμερικανοι…ΤΣΑΜΠΑ?? Στο πλαισιο στρατιτικης βοηθειασ οπωσ π.χ με το Ισραηλ που καθε χρονο παιρνει καποιεσ δεκαδεσ δισσε…<<στρατιωτικη βοηθεια>>???
το ρωταω αυτο γιατι σε ανυποπτο χρονο νομιζω πριν καν την επισκεψη τσιπρα στη ΗΠΑ, ειχα δει ενα βιντεακι-συνεντευξη δε θυμαμαι τι ηταν , τον Καμμενο να εξηγει καποια πραγματα για την προθεση εκσυχρονισμου δε θυμαμαι τι ελεγε ακριβωσ ……ΑΛΛΑ.στο τελοσ του βιντεο την ωρα που εκλειναν ασ πουμε ανεφερε κατι …που τοτε δε του εδωσα σημασια…………(ελεγε οτι θα στοιχησουν τοσα χ..π.χ….και στο τελοσ λεει……<<θα δουμε μηπωσ μπορεσουμε το κοστοσ αυτο να καλυφθει αλλιωσ μεροσ του η ολοκληρο μετα απο διαπραγματευση ….μεσα απο καποιο προγραμμα βιηθειασ του κογκρεσου>>…………….τοιτε δεν εχωσα σημασια γιατι δε πισταυα κατι τετοιο….ενταξει να δωσουν κανα chinook, η καποιο bradley, kiwoa κ.τ.λ οπωσ παιρνουμε ν συνηθωσ καποια…δυετερα κοματια παλαιοτερα..μεταχειρσησμενα….σιγουρα υπερπολυτιμα……………..αλλα δε πιστευα οτι θα επιχειρησουν να το βαλουν σε …<<προγραμμα βοηθειασ >> αυτο το κοστοσ και δεν ειχα δωσει τοτε σημασια………………….δυσκολα να το βρω δε θυμαι καν που το ειχα δει αμα το βρω θα σασ το …λινκαρω………
αυτα ….καλη συνεχεια …

Em.Ti
Member
Em.Ti (@em-ti)
2 years ago

Όχι, δεν θα γίνει το πρόγραμμα δωρεάν. Θα μας…βοηθήσουν ώστε να ξεκινήσει. Λογικά είναι το ποσό που μας έλειπε ώστε να πέσουν οι υπογραφές.

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  Em.Ti

Είναι πράγματι το ποσό που γεφυρώνει την LOA με τον ελληνικό προϋπολογισμό και μάλλον επιλύει και το θέμα της εκταμίευσης των μεγάλων ποσών την πρώτη τριετία του προγράμματος.

kosmidis Marios
kosmidis Marios
2 years ago

Ευχαριστω παρα πολυ για την διευκρινηση. Παντωσ ειναι καλα νεα, να ρωτησω , και με τη διευκολυνση αυτη ο αριθμοσ των επι εκσυχρονισμου αεροσκαφων παραμενεισ ο ιδιοσ γυρω στα 85?? η δινει η δυνατοτητα για παραπανω κομματια?
(αν και παντα οπωσ γραφατε και παλια εξηγωντασ πωσ λειτουργουν αυτεσ οι συμβασεισ στην παγκοσμια αγορα…ρωτασ ποσο θα στοιχησουν ολα, και μετα αγοραζεισ οσα μπορεισ εκεινη τη στιγμη κλειδωνοντασ τισ τιμεσ για opτion η προοπτικη των υπολοιπων,,, ειναι κατι που γραφατε και πριν καμια 15ετια οτι εκανε η Τουρκια…ελεγε θελω 200 κοματια απο..το ταδε αλλα τωρα εχω λεφτα για 50 τι δινετεται)
ευχαριστω και παλι καλη συνεχεια

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago

Δεν νομίζουμε ότι μπορεί ο αριθμός να κινηθεί πάνω από τα 84 (Block 52+ και Block 52M). Το επόμενο σκαλοπάτι θα μας έφερνε στα 2 δις δολάρια.
Καλή συνέχεια και σε εσάς!

Gilan
Active Member
Gilan (@gilan)
2 years ago
Reply to  Em.Ti

Ελπίζω να κάνω λάθος, αλλά όταν ακούω ότι άλλοι χρηματοδοτούν τα δικά μας εξοπλιστικά προγράμματα, το μυαλό μου πηγαίνει στο ότι θα μας βάλουν να πολεμήσουμε για λογαριασμό τους, δεν μου αρέσει καθόλου……

Thras
Trusted Member
Thras (@thras)
2 years ago
Reply to  Gilan

Μπορεί να έχεις δίκιο αλλά μπορεί επίσης να είδαν οι αμερικανοί τους λεονταρισμούς του Ερντογάν και τον κίνδυνο διατάραξης της ισορροπίας δυνάμεων τα προσεχή χρόνια και να αποφάσισαν να βοηθήσουν ώστε να αποκατασταθεί η ισσοροπία στον πολύ σημαντικό αεροπορικό τομέα.
Επίσης μάλλον αντιλήφθηκαν ότι όντως αδυνατούμε να βρούμε περισσότερα χρήματα…

spiros
spiros
2 years ago

μπραβο ,επιτελους!!και το θεμα των σκοπιων πρεπει να λυθει.Ενα θεμα μονο να μενει,το τουρκικο

Nick
Trusted Member
Nick (@nick)
2 years ago

Uncle Sam is sending help ! Call Kamenos not to mess this up..time is ticking.

Γιανης
Γιανης
2 years ago

Wow!!!

photographix
Nick Delhanidis
2 years ago

Μηπως οι τουρκικοι 120D εγιναν Bozdogan ?

Spirit
Spirit
2 years ago

Πάλι καλά να λέμε γιατί θα πληρώσουμε εμείς 1,5δισ. και αυτοί με τους AIM-120D θα έχουν πάλι πλεονέκτημα. Ένα πράγμα σαν τα υποβρύχια χωρίς νέας τεχνολογίας τορπίλες. ΠΑΡΑΝΟΙΑ…

ptisidiastima
ΠΤΗΣΗ
2 years ago
Reply to  Spirit

Με όλο τον σεβασμό, και καταλαβαίνοντας το πρόβλημα που αναφέρετε, θα σας πούμε απλά “έχουν γνώση οι Φύλακες” (ΠΑ)

x-m
Noble Member
x-m (@x-m)
2 years ago

Σήμερα “τα σπάσατε”. Πάντα τέτοια!!

ptisidiastima
ΠΤΗΣΗ
2 years ago
Reply to  x-m

🙂

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  x-m

Ευχαριστούμε αλλά να υπογραμμίσουμε ότι τα “νέα” δεν είναι για μας αυτοσκοπός. Είμαστε πολύ προσεκτικοί στο ότι κομίζουμε διότι δεν θέλουμε να καταλήξουμε όπως οι άλλοι. Αν έχουμε κάτι να πούμε θα το δείτε γραμμένο.

x-m
Noble Member
x-m (@x-m)
2 years ago

Το γνωρίζω,γι’αυτό σας ακολουθώ 36 χρόνια.

AlxPorto
Πορτοκάλης Αλέξανδρος
2 years ago

Η δική μου άποψη είναι (χαιρετίζω φυσικά το γεγονός), ότι μόλις ο Ερντογάν θα έχει (χειρότερο) τέλος από τους Σαντάμ/Καντάφι, η Ελλάδα θα “φάει” μέγα άδειασμα από τις ΗΠΑ αλλά και Ισραήλ.
Σε ένα σημείο της συζήτησης, έγινε λόγος για τον αμερικανό πρέσβη, που πρέπει να θυμόμαστε το έργο του το 2014, στην Ουκρανία.
Αν το αντάλλαγμα είναι εκπτώσεις σε εθνικά θέματα, τότε καλύτερα να μην μας “βοηθήσουν”.
Το αναφέρω, όχι από μεμψιμοιρία αλλά ως ένα ακόμα θέμα για συζήτηση και προβληματισμό

dimitrov
Member
dimitrov (@dimitrov)
2 years ago

Κοίτα φίλε … για να είμαστε ειλικρινείς … ε είναι μεγάλη κατάντια για ΗΠΑ, Ισραήλ να νταλαβερίζονται με ένα κράτος παρωδία. Αλλά είναι κι αυτή μια από τις “επιτυχίες” του σουλτάνου. Ενός πραγματικά χαρισματικού ανθρώπου που τον έχει καβαλήσει – δεν ξέρω τι – και οδηγεί την χώρα του είτε στο μεγαλείο είτε – κατά τη γνώμη μου – στην καταστροφή.
Από την άλλη όμως σκέψου σε ποιά χώρα θα άφηνες τα πετρέλαια της ανατολικής Μεσογείου αν ήσουν ΗΠΑ και Ισραήλ. Σε ένα κράτος συμμορία όπως η Τουρκία? Σε ένα κράτος σοβαρό ευρωπαϊκό? Ή σε ένα κράτος κωμωδία μέσα σε ΕΕ και ΝΑΤΟ που του βαράς μια φάπα(μια ελαφριά στα 10 χρόνια) και στέκεται στο ένα πόδι?
Η απάντηση εύκολη.
Πάντως βλέπετε όλοι τι γλυκούληδες είναι οι Αμερικάνοι άμα θένε?

Uncle Sam
Uncle Sam
2 years ago

Ρεκόρ σχολίων!
Αποκλείεται δηλαδή οι ΗΠΑ απλά να αγχώνονται μην τυχών μείνει το F35 χωρίς κυριλέ στόχους και δεν πετύχει η διαφήμιση…;
Έλληνες πάντα ευκολόπιστοι και πάντα προδομένοι.

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  Uncle Sam

Αδυνατούμε να σας παρακολουθήσουμε, “κυριλέ στόχοι” “διαφήμιση” “αγχώνονται”:

Thras
Trusted Member
Thras (@thras)
2 years ago
Reply to  Uncle Sam

Μπορεί το τέλος του Ερντογάν να περνάει απο Ελλάδα, ποτέ δεν ξέρεις!

ivychris
ivychris (@ivychris)
2 years ago

πριν περάσει μια ημέρα από την αποκάλυψη από την Πτήση, του διευκρινιστικού σημειώματος της Επιτροπής Πιστώσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων, και του σχετικού κονδυλίου των $460Εκ για την αναβάθμιση των F-16, ο γνωστός δημοσιογράφος του ΥΕΘΑ μέσω του site του γράφει
“… Σύμφωνα μ΄ αυτές τις πηγές κάποιες επαφές που έγιναν έδειξαν ότι για το 2018 και το 2019 τα κονδύλια αυτά δεν μπορούν να “εκτραπούν” προς το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των F-16….”
Μάλιστα, τι γράφει όμως τι σημείωμα?
“…Greece.–Not later than 30 days after enactment of the Act,
the Secretary of State, in consultation with the Secretary of
Defense, shall submit a report to the appropriate
congressional committees detailing the proposed upgrades to
the Greek F-16 fighter jet program and recommending specific
actions to be taken to support such upgrades, including with
funds made available…”
Άρα τα κεφάλαια θα υπάρχουν εγκεκριμένα, αλλά όπως ισχυρίζεται ο “ενημερωμένος” δεν θα είναι διαθέσιμα για το 2018 & το 2019.
Ας δούμε τι κάνει μια άλλη χώρα, η Αίγυπτος και πως χρηματοδοτεί τις αμυντικές της δαπάνες μέσω της ίδιας διαδικασίας χρηματοδότησης FMF, γιατί το σανό έχει σταματήσει πλέον να γίνεται αποδεκτό από οργανισμούς μη μηρυκαστικούς…
“…The United States has provided Egypt with FMF assistance through a statutory cash flow financing arrangement that permits flexibility in how Egypt acquires defense goods and services from the United States…the flexibilities of cash flow financing permit Egypt to pay for its purchases over time, Egypt currently has agreements for U.S. defense articles and services worth over $2 billion–some of which are not due for full payment for another 5 years.”
Αφού τα κεφάλαια έχουν εγκριθεί, δεσμεύονται σ’ ένα λογαριασμό στην ΝΥ FED & λειτουργούν ως collateral στη συγκεκριμένη περίπτωση στην DSCA για να προχωρήσει στις μαζικές αρχικές αγορές των συστημάτων, διαδικασία που απαιτείται για να επιτευχθεί σημαντική έκπτωση.
Αυτοί πάντως πρέπει να έχουν κατεβεί από βουνό, δεν εξηγείται αλλιώς η παντελής έλλειψη γνώσης πρακτικών που χρησιμοποιούνται κατά κόρον στον Ιδιωτικό τομέα και εφαρμόζονται και στις αμυντικές προμήθειες των ΗΠΑ

Προβοκάτωρ
2 years ago
Reply to  ivychris

Ποιός? Ο καραφλοκόρακας με τις ανώτατες πηγές του στο “Πεντάγωνο”, που όλο “εκφράζουν τις ανησυχίες τους”?Με τα κονέξια του με τους “συνδικαλησταράδες” των 2 πανελλαδικών σωματείων τους?

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  ivychris

Αντιλαμβάνεστε βέβαια ότι… κοντός ψαλμός… όταν (και εάν θα λέγαμε) ενεργοποιηθεί η πρόβλεψη της εντολής του αμερικανικού κογκρέσου “recommending specific
actions to be taken” που αναφέρεται στα πρακτικά. Εμείς βέβαια για τη συγκεκριμένη πηγή θα σημειώναμε κάποιες μετέπειτα δημοσιεύσεις “για προτεραιότητες της ΠΑ” που πετάνε την μπάλα στην εξέδρα με σχετική μεθόδευση

aris32
aris32 (@aris32)
2 years ago

παντως και να ξεκινήσει το προγραμμα αναβαθμισης των φ16 υπαρχει ενα μεγαλο προβλημα που λεγεται Ελληνικο κρατος και γραφειοκρατια . το προγραμμα των orion απο οτι διαβαζω εχει κολλησει στο οτι η ΕΑΒ δεν εχει προσωπικο και οτι το υπουργειο οικονομικων δεν τρεχει γρηγορα την υποθεση για να προσλαβει κοσμο . δεν ξερω αν ισχυει αλλα αν ισχυει η ΕΑΒ θα πρεπει να αναβαθμισει 4-5 Orion + 84 φ16 σε Viper και πιθανοτατα 38 μπλοκ50 σε επιπεδο 52Μ . + να μην σταματησουν οι συντηρησεις των υπολοιπων αεροσκαφων .+ οτι αλλο προκυψει .

ariseagle
Member
ariseagle (@ariseagle)
2 years ago

Χωρίς βέβαια να ξέρουμε ακόμα την τελική διαμόρφωση των f-16v, μήπως ξέρετε τι είδους απάρτια θα περισσέψουν για τα blk50; Δηλαδή IFF, MMC-7000, LINK 16; Για να καταλάβουμε μέχρι ποιό επίπεδο μπορούνε να φθάσουνε. Έχω διαβάσει όλα τα άρθρα σας για το θέμα, αλλά κάποια σημεία είναι συγκεχυμένα. Θεωρώ πάντως πιο κρίσιμο από όλα το link 16.

FOX
FOX
2 years ago
Reply to  ariseagle

Γιατί προβλέπεται κάποια αξιοποίηση αυτού του υλικού; Πέρα από τους δικούς μας ευσεβείς πόθους, επίσημα δεν υπάρχει κάτι…

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  FOX

Αν ανατρέξτε πίσω στον Οκτώβριο υπάρχουν επίσημες δηλώσεις Βίτσα για πρόθεση “εκσυγχρονισμού μέρους των F-16 με απάρτια που θα προέλθουν από το πρόγραμμα F-16V”. Αυτό είναι ότι πιό επίσημο υπάρχει, οπότε δεν είναι ακριβώς δικοί μας ευσεβείς πόθοι. Βέβαια εάν δεν υπάρξει πρόγραμμα F-16V, προφανώς και τίποτε άλλο που εξαρτάται από αυτό δεν είναι οριστικό.

aris32
aris32 (@aris32)
2 years ago
Reply to  ariseagle

θα εχεις σιγουρα 84 ρανταρ 54 mmc5000 . το σιγουρο ειναι οτι μια επενδυση στην συντηρηση των apg69 δεν πρεπει να παει χαμενη . οποτε τα μπλοκ50 πιστευω θα ειναι πανω κατω στο επιπεδο των 52+ Και οχι στο επιπεδο των 52Μ .

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  ariseagle

Η διαμόρφωση των F-16V είναι δεδομένη και την έχουμε δημοσιεύσει. Δεν έχουμε καμιά ένδειξη ότι μεθοδεύεται τροποποίηση του προτύπου, εκτός βέβαια και εάν στη προσπάθεια συμπίεσης του κόστους περικοπούν κάποια υποσυστήματα.
Ποιά είναι τα σημεία που δεν είναι ξεκάθαρα να προσπαθήσουμε να τα ξεκαθαρίσουμε.Ότι απάρτιο αντικαθίσταται στα F-16V γίνεται δυνητικά διαθέσιμο για τα Block 50. Για να γίνει αξιοποίησή τους όμως ίσως απαιτηθεί η προμήθεια άλλων υποσυστημάτων όπως και νέες καλωδιώσεις στα αεροπλάνα.

ariseagle
Member
ariseagle (@ariseagle)
2 years ago

Η ερώτηση αφορά κυρίως τον MMC7000 των blk52m και το αν αυτός αντικαθίσταται από τον νεώτερο MMC7000AH ή προκύπτει από αναβάθμιση του υπάρχοντος. Βέβαια αν όντως γινόταν αυτό θα προέκυπταν 30 υπολογιστές αποστολής που δεν φθάνουν για το σύνολο των blk50. Επίσης θα ήθελα να κάνω την ίδια ερώτηση για το LINK16 & IFF.

FOX
FOX
2 years ago

Και θέλουν να δώσουν τα 30ρια… Θα μειωθούν περαιτέρω οι διαθεσιμότητες θα κολλήσουν και τίποτα αεροσκάφη μέσα στην ΕΑΒ λόγω γνωστών προβλημάτων, θα γελάσει ο κάθε πικραμένος…

Π.Α.
Π.Α.
2 years ago
Reply to  FOX

Τι γκρίνια και μιζέρια είναι αυτή ρε παιδιά! Έλεος…

Spirit
Spirit
2 years ago
Reply to  Π.Α.

Εδω που τα λέμε υπάρχει κάποιο πρόγραμμα που τελείωσε στην ώρα του σε ελληνική αμυντική βιομηχανία; Εχουν τραβήξει τα πάνδημα οι ένοπλες δυνάμεις.
Αυτοί είναι ικανοί να κάνουν επίσχεση εργασίας μέχρι να διοριστούν μόνιμοι και ο Τσίπρας της εποχής να καβαλάει τα κάγκελα για συμπαράσταση στο λαϊκό κίνημα.

Em.Ti
Member
Em.Ti (@em-ti)
2 years ago
Reply to  FOX

Τα Blk30 κατά πάσα πιθανότητα θα μείνουν ως έχουν στις τάξεις της Π.Α.

JohnnyB
johnnybftw
2 years ago

Μια περίληψη γιατί θριαμβολογούμε.
Το Αμερικάνικο πρόγραμμα είναι ύψους $5.67 δις με ρητή αναφορά στην Ελλάδα μεν αλλά και γενική αόριστη αναφορά σε κράτη Ευρώπης και Ευρασίας δε.
Στην χειρότερη των περιπτώσεων, θα είναι η προκαταβολή που δεν έχουμε για την εκκίνηση του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 Viper.
Στην καλύτερη περίπτωση, θα μας γίνει όλο το πρόγραμμα αναβάθμισης παροχή και με τα υπόλοιπα χρήματα που θα ξοδεύαμε σε μια σφιχτή οικονομικά περίοδο για την χώρα, ίσως ξοδευτούν αλλού π.χ για μια σοβαρή πλέον αγορά 20 F-35A Block 5 και διασφάλιση της ισορροπίας ισχύος στην Ν.Α Μεσόγειο αποκλείοντας οποιεσδήποτε Τουρκικές επεκτατικές βλέψεις για πολλά χρόνια.
Έτσι οι ΗΠΑ αποφεύγουν την κατάρρευση της Ν.Α πτέρυγας του ΝΑΤΟ και παράλληλα δίνουν πολλαπλή ώθηση στην πολεμική τους βιομηχανία έχοντας και σημαντικά κέρδη από τους υδρογονάνθρακες της περιοχής στους οποίους έχουν ήδη επενδύσει.

Thras
Trusted Member
Thras (@thras)
2 years ago
Reply to  johnnybftw

Well said!!!

Em.Ti
Member
Em.Ti (@em-ti)
2 years ago
Reply to  johnnybftw

Κρατήστε την…χειρότερη περίπτωση. Η καλύτερη δεν παίζει, τουλάχιστον όχι για 1.1 δις δολάρια που έχουμε για να δώσουμε εμείς.
Το καλύτερο ρεαλιστικό σενάριο θα ήταν να συνοδευτεί η…παροχή με ένα πακετάκι όπλων και/ή αισθητήρων, αν και αυτό μάλλον δεν είναι και τόσο ρεαλιστικό.

f.karaiosifidis
Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
2 years ago
Reply to  johnnybftw

Δεν υπάρχει καμιά ένδειξη (και καμιά πιθανότητα) για συνολική χρηματοδότηση του προγράμματος από τις ΗΠΑ. Δεν υπάρχει “καλύτερη περίπτωση”. Υπάρχει μόνο “μια περίπτωση”.
Το ποσό της χρηματοδότησης που προσφέρεται περιστρέφεται γύρω από την διαφορά που υφίσταται ανάμεσα στον ελληνικό προϋπολογισμό και το κόστος της LOA. Οπότε όλα τα υπόλοιπα είναι σεναριολογία που δεν υποστηρίζεται από πουθενά.

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολύ κοντά στην απόφαση για Νέες Φρεγάτες και τον Εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενίσχυσης του ΠΝ στη μεταπολεμική του ιστορία

Περισσότερα για το θέμα στο τεύχος της "Πτήσης" ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020, κοντά σας την Τρίτη 03-2020 Οι δημοσιογραφικές πληροφορίες που έχουμε συγκλίνουν όλες στο γεγονός ότι...
- Advertisement -

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Τα υπέρ και τα κατά κάθε πρότασης για τις 4 νέες...

127
Το χτεσινό μας άρθρο για τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το πρόγραμμα των 4 νέων φρεγατών για το ΠΝ μας, αλλά και το παράλληλο...
- Advertisement -
Card image

October 2020

Αγορά 3.99
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2017 January #368

Αγορά 1.99
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2019 Αύγουστος #399

Αγορά 3.99

Related News

Βίντεο: τo Ν/ΘΗ ΚΑΛΛΙΣΤΩ εν Δράσει

Πριν λίγα χρόνια η εκπομπή Αρετή και Τόλμη στην δημόσια τηλεόραση είχε κάνει ένα ιδιαίτερο αφιέρωμα στο Ν/ΘΗ Καλλιστώ που χάθηκε άδοξα στο γνωστό...

ΠτΔ: Η ανθρώπινη τραγωδία δεν γνωρίζει σύνορα

Πηγή: ΑΠΕΣυλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων του σεισμού στη Σάμο και τη Σμύρνη, εκφράζει με ανάρτησή της στο twitter η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα...

Συνεκπαίδευση αμερικανικών ελικοπτέρων στο Στεφανοβίκιο

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του αμερικανικού Στρατού, οι κάτοικοι ενδέχεται να δουν μεγάλους σχηματισμούς ελικοπτέρων από το 1ο Τάγμα του αμερικανικού Στρατού της 101ης...