ΑΝΑΛΥΣΗ: To ψευδές δίλημμα “Εκσυγχρονισμός των AH-64A+” και “Μεταχειρισμένα OH-58D Kiowa Warrior”

101
24145
The M-TADS/PNVS modular design melds existing legacy hardware with new FLIR sensors to fight decisively during day, night, or adverse-weather missions … regardless of battlefield obscurants. (Photo by Lockheed Martin)
Μοιραστείτε το άρθρο
  • 351
  •  
  •  

 

Το 2018 ήταν τελικά λίγο περισσότερο ενδιαφέρον σε ότι αφορά τις αμυντικές προμήθειες σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Εντάξει, δεν μπορούμε να το πούμε “κοσμογονικό”, αλλά τελικά έγιναν κάποιες προσπάθειες προς τα εμπρός. Για αρχή είχαμε την κίνηση ρουά-ματ σε ότι αφορά τον εκσυγχρονισμό των F-16 σε F-16V. Με αυτή την κίνηση τελείωσε μια διαδικασία που είχε ξεκινήσει πριν περίπου 10 χρόνια (ναι, η διαδικασία πηγαίνει τόσο πίσω, όταν ακόμη δεν είχαμε παραλάβει τα F-16C/D Block 52+Adv). Φυσικά ο εκσυγχρονισμός θα μπορούσε να είχε υπογραφεί από το 2015-2016, αλλά τότε κυνηγούσαμε μεταχειρισμένα F-15C/D της Αμερικανικής Εθνοφρουράς… Μεγάλη ιστορία, θα την πούμε άλλη στιγμή.

AΝΑΛΥΣΗ: OH-58D Kiowa Warrior, «Ινδιάνοι πολεμιστές» με ελληνικά χρώματα

Ένα από τα πλέον σημαντικά προγράμματα που προχώρησαν εντός του 2018 είναι το θέμα της προμήθειας των 70 ελικοπτέρων OH-58D Kiowa Warrior. Το σημαντικό είναι πως τα ελικόπτερα έρχονται με σημαντικό “πακέτο” ανταλλακτικών, που σημαίνει πως ο Ελληνικός Στρατός αγόρασε μαζί και FOS για τις επόμενες δεκαετίες.

Στα σχόλια της ιστοσελίδας του περιοδικού, αλλά και στο facebook βλέπουμε πολλές φορές τις απόψεις των αναγνωστών. Ακόμη κι αν δεν προλαβαίνουμε να απαντήσουμε, εντούτοις έχουμε μια καλή αίσθηση του τι πιστεύουν πολλοί από τους αναγνώστες μας.

Και αυτό που έχουμε καταλάβει είναι πως υπάρχουν κάποιοι που δεν πιστεύουν πως τα Kiowa είναι μια εξαιρετική επιλογή, όπως πολλές φορές έχουμε γράψει στο περιοδικό και στην ιστοσελίδα μας, αλλά μια κακή λύση. Και ο λόγος είναι η “εγκατάλειψη” όπως πιστεύουν, των ελικοπτέρων AH-64A+ Apache, και ο μη εκσυγχρονισμός τους. Καθώς είναι πολύ δύσκολο, και αντιπαραγωγικό, να απαντάμε σε κάθε έναν ξεχωριστά, αποφασίσαμε να συνοψίσουμε εδώ τις απαντήσεις για το θέμα.

OH-58D Kiowa Warrior σε ρόλους αέρος-αέρος, μια ικανή απάντηση στα τουρκικά Τ129 ATAK;

Ας αρχίσουμε από τα OH-58D Kiowa Warrior. Θα το πούμε όσο πιο ξεκάθαρα γίνεται. Η αγορά, 70 ελικοπτέρων του τύπου, είναι ίσως η καλύτερη προμήθεια μεταχειρισμένου υλικού που έχει κάνει ποτέ ο Ελληνικός Στρατός. Ελικόπτερα, απολύτως λειτουργικά, με ελάχιστες ώρες πτήσης, με προηγμένα συστήματα εντοπισμού στόχων, που μπορούν να προσφέρουν πολλαπλασιαστικά στο Αιγαίο και το Έβρο, και να δώσουν λύσεις σε τακτικό και στρατηγικό επίπεδο, που μέχρι τώρα απουσίαζαν.

Το κόστος των 44 εκ. ευρώ θεωρείται πραγματικά “γελοίο”, για αυτό που παίρνουμε. Πλήρως εξοπλισμένα ελικόπτερα (τα 36), με συστήματα αυτοπροστασίας, με ικανότατα ηλεκτρο-οπτικά, και το κυριότερο, με πλήρη υποστήριξη και πακέτα ανταλλακτικών (και ελικόπτερα για “καννιβαλισμό” αν κι εφόσον χρειαστεί).

Προμήθεια OH-58D Kiowa Warrior, ένα εξαιρετικό case study που ΠΡΕΠΕΙ να ακολουθήσουν ο ΕΣ και γενικά οι ΕΔ

Τα περί “άχρηστων” και “τα πληρώνουμε να τα πάρουμε για να μην πληρώσουν οι ΗΠΑ να τα διαλύσουν” τα απορρίπτουμε σαν κιτρινισμούς, νομίζουμε πως το ίδιο κάνουν και οι αναγνώστες μας. Τα KW θα γράψουν ώρες πάνω από το ελληνικό έδαφος, και θα προσφέρουν λύσεις που είτε τις έχουμε γράψει, είτε απλά δεν μπορούμε, για ευνόητους λόγους, να τις γράψουμε. Η υπόθεση των ελικοπτέρων είναι μια περίπτωση που ο ΑΓΕΣ και οι αξιωματικοί που χειρίστηκαν την υπόθεση, αξίζουν συγχαρητηρίων. Το έχουμε ξαναγράψει, και θα το λέμε όσο χρειαστεί.

Προχωρεί η αποκατάσταση των Kiowa Warrior που πιθανότατα προορίζονται για Ελλάδα

Τώρα, δεν είναι λίγοι αυτοί που θεώρησαν πως τα Kiowa Warrior και η προμήθειά τους έδρασε σαν “ανταγωνιστής” της -ανύπαρκτης στον σχεδιασμό- αναβάθμισης των ελληνικών ΑΗ-64Α+ σε ανώτερο μοντέλο. Ας δούμε τι πραγματικά συμβαίνει.

Τα ελληνικά AH-64A+ είναι πράγματι αρκετά “παλαιά” σαν επιθετικά ελικόπτερα, αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν είναι ικανά. Το ηλεκτρο-οπτικό τους σύστημα είναι προηγμένο, όχι μόνο για την εποχή του, αλλά και σήμερα. Το πρόβλημα των ελικοπτέρων αυτών αφορά μόνο την συντηρισιμότητά τους. Τα ηλεκτρονικά τους είναι αρκετά παλαιά, και έχουν βγει εκτός υποστήριξης του Αμερικανικού Στρατού. Ο τελευταίος έχει εκσυγχρονίσει τα δικά του ΑΗ-64Α, και σύντομα ακόμη και το μοντέλο AH-64D θα βρεθεί εκτός υποστήριξης. Οι Ισραηλινοί, που γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά πόσο πολύ χρησιμοποιούν τα Apache τους, φρόντισαν και “σκούπισαν” κάθε απόθεμα διαθέσιμων ανταλλακτικών των ΑΗ-64Α από τα αμερικανικά αποθέματα. Δυστυχώς μάλλον τότε πρέπει να ήταν Καθαρή Δευτέρα στην Ελλάδα, γιατί εμείς απλά πετούσαμε χαρταετό…

Φυσικά έχουν γίνει άλματα στην τεχνολογία από την δεκαετία του ’80 μέχρι σήμερα. Απλά, στα επιθετικά ελικόπτερα τα πράγματα δεν είναι τόσο προβληματικά τα πράγματα όσο στα μαχητικά, καθώς τα ηλεκτρονικά τους είναι πολύ απλούστερα. Και το ΑΗ-64Α ήταν ήδη ψηφιακό (όσο γινόταν τότε), συνεπώς το πρόβλημα είναι στην υποστήριξη των ηλεκτρονικών του (ας το πούμε απλά, στην εξεύρεση πλακετών για την αντικατάσταση αυτών που φυσιολογικά πρέπει να αλλαχτούν).

ΘΕΜΑ: Πολεμώντας με τα Kiowa στον Έβρο

Τι έκαναν οι άλλοι χρήστες; λοιπόν, όσο κι αν φαίνεται περίεργο, οι περισσότεροι δεν έχουν πια ΑΗ-64Α, καθώς θεώρησαν, και σωστά, πως η επένδυση που είχαν κάνει στα Apache δεν έπρεπε να “πεταχτεί”, και ακολούθησαν τον Αμερικανικό Στρατό στα AH-64D. Μπορούμε εμείς να πάμε σήμερα σε εκσυγχρονισμό σε Delta; Όχι βέβαια, το πρότυπο -D είναι πλέον εκτός παραγωγής, και το μόνο που μπορούμε να πάμε είναι το -E! Έχει κάποιος σκεφτεί, πόσο κοστίζει ο εκσυγχρονισμός ενός -Α σε -Ε; Ας μην το κάνει, απλά να πούμε ότι ο εκσυγχρονισμός των -D σε -Ε κοστίζει περίπου 40 εκ. δολάρια! Όσο δηλαδή μας κόστισε η αγορά των 70 OH-58D Kiowa Warrior!

Πολλοί θα θεωρήσουν πως γράφουμε τα “δικά μας”, και δεν είναι ποτέ δυνατόν το κόστος να είναι τόσο υψηλό. Το -Ε είναι ίσως το πιο προηγμένο επιθετικό ελικόπτερο στον κόσμο, και η τεχνολογία που ενσωματώνει είναι πολύ μπροστά από το -D, δεν συζητάμε καν για το -Α/Α+. Το κόστος λοιπόν της αναβάθμισης μπορεί να φτάνει και το 90% του κόστος αγοράς καινούργιου ελικοπτέρου. Ας μην θεωρούμε βλάκες τους Βρετανούς, που αντί του εκσυγχρονισμού των δικών τους AH-64D, αγόρασαν νέα ελικόπτερα AH-64E.

ΘΕΜΑ: Όταν τα Kiowa και Apache θα πολεμήσουν στο Ανατολικό Αιγαίο…

Συνεπώς, το δίλημμα “Εκσυγχρονισμός των AH-64A+” και “Μεταχειρισμένα OH-58D Kiowa Warrior” είναι ένα ψευδές δίλημμα. Αν επιλέγαμε τον εκσυγχρονισμό των ΑΗ-64Α+ σε -Ε το κόστος δεν θα μπορούσε με τίποτα να πέσει κάτω από το 1 δις δολάρια. Και φυσικά, θα είχαμε και το τεράστιο “χάσμα” πια με τα AH-64DHA. Τι έπρεπε να κάνει λοιπόν η Αεροπορία Στρατού; να αφήσει την ευκαιρία των OH-58D να πάει χαμένη, επειδή δεν μπορούσε να εκσυγχρονίσει τα ΑΗ-64Α+; Τι είδους λογική είναι αυτή;

Ο όρος ψευδές δίλημμα επιλέχτηκε προσεκτικά. Καταρχάς ποτέ δεν τέθηκε ένα τέτοιο δίλημμα στην ηγεσία του ΕΣ ή της ΑΣ. Ο εκσυγχρονισμός των ΑΗ-64Α+ ποτέ δεν υπήρξε στο τραπέζι, και η ΑΣ ποτέ δεν επιθυμούσε ένα ελικόπτερο κατηγορίας ΑΗ-64Ε. Αυτό που πάντα υπήρχε, και υπάρχει στο τραπέζι, είναι η δυνατότητα υποστήριξης των γερασμένων ηλεκτρονικών και ηλεκτροοπτικών συστημάτων των παλαίμαχων ΑΗ-64Α+. Για τα Delta βρίσκουμε πλέον ανταλλακτικά, τα Alpha+ έχουν θέμα λόγω παλαιότητας. Συνεπώς, η σύνδεση των δυο αυτών θεμάτων είναι άνευ ουσίας, για να μην πούμε, εκ του πονηρού από κάποιους. Οκ, και τα ΝΗ-90 χρήζουν FOS, μέχρι να κάνουμε τι θα γίνει; αν βρούμε μια ευκαιρία, πχ 5 σε καλή κατάσταση CH-47D με κόστος 5 εκ. έκαστο, να τα αφήσουμε; τι είδους λογική είναι αυτή (και πάλι);

Βελτιωμένα Σκοπευτικά Arrowhead για τα Apache της Αιγύπτου

Ξαναγυρίζουμε στο Ψευδές Δίλημμα. Ένα δίλημμα είναι ψευδές, όταν υπάρχει κι άλλος τρόπος, ένας τρίτος ή τέταρτος δρόμος. Τι εννοούμε; ότι στην περίπτωση “Εκσυγχρονισμός των AH-64A+” και “Μεταχειρισμένα OH-58D Kiowa Warrior” υπάρχει η απάντηση “Και τα δύο”. Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι πως υπάρχουν “soft” και χαμηλού κόστους λύσεις για τα ελληνικά ΑΗ-64+. Καταρχάς υπάρχει η αμερικανική λύση που επιλέχτηκε από την Αίγυπτο. Είναι η εγκατάσταση από την Lockheed Martin σε αιγυπτιακά Apache AH-64A συστημάτων ηλεκτροπτικών Arrowhead, με κόστος αρκετά χαμηλό (μέχρι τώρα έχουμε εντοπίσει δυο συμβόλαια, 7,7 και 25,2 εκ δολαρίων) για 45 ελικόπτερα.

Νέα σκοπευτικά για τα AH-64 (και) των ΗΑΕ

Με τα Arrowhead, αντικαθίσταται το πλέον “δύσκολο” στην συντήρηση Target Acquisition and Designation Sights, Pilot Night Vision System (TADS/PNVS), που η τεχνολογία του πηγαίνει πίσω στο 1983, και πλέον, αν και συνεχίζει να προσφέρει και να είναι ικανό, δεν έχει υποστήριξη. Στην θέση του μπαίνει το Modernized Target Acquisition and Designation Sight/Pilot Night Vision Sensor ή M-TADS/PNVS ή Arrowhead, με πλήρη υποστήριξη, πλήρως ψηφιακό, και όμοιο με αυτό των ΑΗ-64D.

Η έτερη επιλογή είναι η ισραηλινή λύση. Οι Ισραηλινοί επέλεξαν να μην εκσυγχρονίσουν τα δικά τους ΑΗ-64Α στο επίπεδο -D, αλλά να τα βελτιώσουν στα σημεία. Θεωρείται βέβαιο πως κι αυτοί επέλεξαν το Modernized Target Acquisition and Designation Sight/Pilot Night Vision Sensor ή M-TADS/PNVS (για συμβατότητα με τα δικά τους AH-64D), ενώ αντικαθιστούν τους υπολογιστές βολής, συστήματα επικοινωνιών και αυτοπροστασίας, ενώ προσθέτουν και νέους πυραύλους Spike. Το αποτέλεσμα θεωρούμε πως θα είναι τελικά ένα αρκετά ομοιογενές μείγμα ΑΗ-64Α/D modernized, που θα επιτρέπει την χαμηλότερου κόστους συντήρηση και υποστήριξη, ειδικά σε περίοδο επιχειρήσεων.

Η Κροατία ενέκρινε κονδύλια για τα Kiowa Warrior

Αντί λοιπόν να “πυροβολούμε” την ηγεσία του ΕΣ για την επιλογή των OH-58D Kiowa Warrior, ας πούμε πως ο ΕΣ και η ΑΣ εξετάζουν προσεκτικά τις προτεινόμενες λύσεις, και σύντομα θα έχουν να προτείνουν λύση για τα ελληνικά AH-64A+. Αυτό που δεν ξεχνούν είναι πως μαζί έρχονται “πακέτο” και τα AH-64D, και η όλη προσπάθεια πρέπει να έχει αποτέλεσμα και την ομοιογενοποίηση του Στόλου. Θέλουμε να πούμε πως η ΑΣ ούτε έχει “απαξιώσει” τα ΑΗ-64Α+ επειδή το λένε κάποιοι, μάλλον το αντίθετο. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι η αγορά όπλων για τα AH-64A+/DHA και τα OH-58D Kiowa Warrior. Στο θέμα θα επανέλθουμε σύντομα.

Η αποστολή Apache (μια ιστορική προσπάθεια) στην Κύπρο, δείχνει την σπουδαιότητα αυτού του μοναδικού όπλου για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Αν χρειαστεί, τα Apache και των δυο τύπων, θα κάνουν πράγματα που κανείς δεν θα περιμένει, πονώντας ασύμμετρα τον αντίπαλο. Συνεπώς, λίγη υπομονή, και πίστη στις ικανότητες του ΕΣ και των Στελεχών της ΑΣ. Κάτι ξέρουν περισσότερο από εμάς.

Επιτέλους: Ύστερα από πολύμηνη αναμονή, τα ελληνικά Kiowa Warriors πετούν στους ελληνικούς ουρανούς! (αποκλειστικές εικόνες-βίντεο)

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στις 31/12/2018


Μοιραστείτε το άρθρο
  • 351
  •  
  •  

newest oldest most voted
Notify of
Γιώργος Θαλάσσης
Guest
Γιώργος Θαλάσσης

Τα πράγματα είναι έτσι ακριβώς όπως τα γράφει ο αρθρογράφος.
Υπάρχει έντονη κινητικότητα για τα TADS και PNVS τα οποία και ευελπιστώ να λήξουν με αίσιο τρόπο σύντομα.
Είναι το μοναδικό σημείο που πονάνε να Alpha.

Em.Ti
Guest
Em.Ti

Κυρίως στην υποστήριξη πονάνε τα Alpha του ΕΣ. Και εκεί στοχεύουν εν πρώτοις τα στελέχη του ΓΕΑ.

Desert_Falcon
Guest
Desert Falcon

Καλη χρονια, σας αγαπαμε και ειμαστε παντα κοντα σας

Γιώργος
Guest
Γιώργος

Άψογο άρθρο που βάζει τα πράγματα στη θέση τους !!
Το 2018 έγιναν πάρα πολλά στο χώρο της άμυνας !!
Το 2019 θα γίνουν ακόμα περισσότερα…..

Γιώργος
Guest
Γιώργος

Όσον αφορά τα Kiowa συμφωνώ πως είναι η πλέον επιτυχημένη αγορά μεταχειρισμένου υλικού με ελάχιστο κόστος.

Panos71
Guest
Panos71

Πολυ ενθαρρυντικά ολα αυτα που γράφετε, σχετικα με τα KW,γνωριζουμε μηπως ημερομηνίες πανω κατω; Υ.Σ χρονια πολλααααα και καλααααα!!!

Stefanos.K
Guest
Stefanos.K

Για αυτόν το λόγο καθώς διαβάσαμε το άρθρο σας
είστε το εγκυρότερο και ποιο αναλυτικό σάιτ (περιοδικό )
στην Ευρώπη

Digenis
Guest
Digenis

Το όνομα αυτού…. μπεγλιτης …υπουργάρες που εδιναν προκαταβολες για +2 T214 και ακόμα τα ψάχνουμε…. ενω ταυτόχρονα οταν ηταν να πάρουν απόφαση για upgrade των apache A απλά την απέρριψαν …ουτε μικρο upgrade ,ουτε μεγάλο ουτε συντήρηση …. για κάλυψη απωλειών ούτε λόγος ,πόσο μαλλον για αύξηση του αριθμού τους στα 45 … τα ελληνικά apache ειναι ελλειπή προμήθεια οπως και τα 24 pzh ,και ετσι θα τελειώσουν γιατι δεν υπηρχε ουτε δίνουν δείγματα οτι θα υπάρξει στο μελλον σχέδιο και προγραμματισμός των εξοπλισμών διαχρονικά .Το προβλημα του ελληνικου πολιτικού συστήματος εχει μεγάλο αντικτυπο στις ΕΔ.

Γιάννης_'Αλιμος
Guest
Γιάννης_'Αλιμος

Νομίζω ότι την ταφόπλακα στον εκσυγχρονισμό των -Α την έβαλε ο Μπένυ…

Koursaros312
Member
Trusted Member
Koursaros312

Ισχύει, σαν υπαμ ήταν ο χειρότερος πιστεύω.

Cretanmacedonian
Guest
Cretanmacedonian

Χρονια πολλα σε ολους , συμφωνω με το , αγαπητο , περιοδικο για την αναγκαιοτητα προμηθειας των OH-58 , και για το ποσο καλη αγορα ειναι λογω χαμηλου κοστους , αυτο που φοβαμαι ειναι για το αν θα προλαβουμε να τα παρουμε εγκαιρως .
Ηδη μετραμε 6 μηνες καθυστερηση , απο Σεπτεμβρη που ειχε διαρευσει αρχικα , στον Μαρτιο. Αν η παραλαβη ολοκληρωθει τον Μαρτιο και ειναι πληρης απο πυρομαχικα τοτε ολα καλα , αλλιως θα ειναι μια ακομα εξοπλιστικη κωλυσιεργεια απο πλευρας ΗΠΑ .

steve1978
Guest
steve1978

Λυπάμαι που θα σας απογοητεύσω αλλά kiowa με συστήματα αυτοπροστασίας δεν παίζουν.

Gunner
Guest
Gunner

Δεν τα δίνουν οι αμερικανοι ή το ελικόπτερο δεν εχει;

Shadowfax
Guest
Shadowfax

Tα ηλεκτρονικά που είχαν τα καιοβα οταν αποσύρθηκαν περιλαμβαναν και το AN/APX-100 IFF της Raytheon… Άλλα ηλκτρονικά στην σουιτα αυτοπροστασίας που είχαν:
AN/ALQ-144 IR jammer
AN/APR-39A radar warning receiver
AN/APR-44(V)3 radar warning receiver
AN/AVR-2 laser detecting set
Υπάρχουν και αναβαθμίσεις στα παραπάνω…

steve1978
Guest
steve1978

Δεν γνωρίζω τον λόγο. Από όσο ξέρω και οι Κροάτες γυμνά τα παρέλαβαν. Ίσως γιατί το κόστος θα ξέφευγε. Πάντως με τόσα διαφορετικά μέσα που διατηρεί η αεροπορία στρατού θα υπάρξει πρόβλημα.

Shadowfax
Guest
Sahdowfax

Οι Κροάτες τα παρέλαβαν με τα πλήρη ηλεκτρονικά και τους εξομοιωτές…
http://www.airshow-varazdin.com/en/participants/bell-oh-58d-kiowa-warrior-en

Spirit
Guest
Spirit

Πολλα στρατηγικά μέσα τελευταία μετά τα P-3 και τα Kiowa στρατηγικά, συνιστώ ολίγο νηφαλιότητα…

CHRISTOS
Guest
CHRISTOS

Αγαπητή Πτήση θα μπορούσατε να κάνετε μια γρήγορη αναφορά πόσα ελικόπτερα του ελληνικού ναυτικού – στρατού ξηράς – αεροπορίας φέρουν σύστημα αυτοπροστασίας και ποια είναι αυτά .
Ευχαριστώ πολυ .

Καλή χρονιά με επιτέλους σύγχρονα συστήματα αυτοπροστασίας των ελικοπτέρων μας …

kafes_filtrou
Guest
kafes_filtrou

με τον εκσυγχρονισμο των p-3 και την επερχόμενη αγορά Adelaide δεν τους έχουμε και πολύ εμπιστοσύνη πλέον η αλήθεια είναι αυτή, ότι να νε κάνουν μας βλεπω 2050 με phantom και m113 ακομα και κανα g3 με καμιά ράγα πάνω razz

ccg
Guest
ccg

Σχετικά με τη φημολογούμενη προμηθεια AGM-114L υπάρχει καποιο νεώτερο; Επίσης γραφτηκε για πακετο αναβάθμισης από το Ισραήλ και προμηθεια Spike LR. Υπάρχουν σεχτικές πληροφορίεςα

XVI M/K
Guest

Συγχαρητήρια για το εξαιρετικό άρθρο σας και καλή χρονιά με υγεία στην δημόσιογραφικη ομάδα της Πτήσης και σε όλους τους αναγνώστες.

ΚΒ
Guest
ΚΒ

Πολύ τεκμηριωμένο άρθρο! Όλα είναι θέμα κόστους / οφέλους. Το να απορριπτόταν η απόκτηση των KW θα ήταν “έγκλημα”. Ίσως κάποια στιγμή θα έπρεπε να ενημερωθούμε ποιοι “αρμόδιοι” δεν τα ήθελαν …

Αλεξ
Guest
Αλεξ

Χρόνια Πολλά ευτυχισμενο το 2019!!!!

CHRISTOS
Guest
CHRISTOS

Χρόνια πολλα καλή χρονιά με καινούργιες σύγχρονες τορπιλες , MLRS απο θείο σαμ όχι αλλο μισό δουλειές. με μεταχειρισμένα επιτέλους απο Γερμανία Ολλανδία αυτοκινουμενα πυροβόλα και Μιράζ απο Γαλλία .

Nikoss
Guest
Nikos

Πραγματι η αγορα των κιοβα ειναι πολυ επιτυχημενη,βεβαια θα χρειαστει αρκετο προσωπικο για την υποστηριξη τους,λογω κι οτι ειναι σημαντικος ο αριθμος τους..τα απατσι ειναι ενα πολυτιμο εργαλειο για τον ΕΣ και αναντικαταστατα οποτε πιστευω θα βρεθει μια λυση για την συντηρηση τους καθως και για την στοχευμενη αναβαθμιση τους..καλη χρονια!.

SKYHOOK47
Guest
SKYHOOK47

Κάνετε τις αναλύσεις σας και αφήστε τους εξυπνακισμούς κατά των αναγνωστών σας. Αν θέλουμε συζητήσεις επιπέδου καφενείου μπορούμε να βρούμε πιο “κατάλληλες” ιστοσελίδες…

Αλέξανδρος
Guest
Αλέξανδρος

Φίλε δεν ζητήσαμε δικηγόρο, Καλή Χρονιά και καλά Μυαλά!

CKfurious
Guest
CK

Καλή μέρα Καλή χρονια με υγεία εδώ να μαστέ να γκρινιάζουμε Επί της γκρίνιας: Το άρθρο είναι εξαιρετικά φιλικό προς την ηγεσία της Ας ka του Es . Μου θυμίζει τα ανάλογα περί των papa 3 Επί της ουσίας: Περί απαξίωσης των AH64: Από προηγούμενο σχόλιο μου επί του ιδιου θέματος: Δείτε το ακόλουθο; http://www.onalert.gr/stories/ges-to-bonus-sta-antallaktika-gia-ta-kiowa-warrior/69031 Κατά αυτό και εάν αληθεύει τα APACHE πετάνε μονο 32H τον χρόνο Δηλαδή κάπου τον μηνα 2.7h κατά μέσο ορο. Δεν υπάρχει αξιόμαχο των πληρωμάτων τους πλέον. Μονο για παρελάσεις. Πλήρη απαξίωση υλικού που έχουν δαπανηθεί εκατοντάδες εκατομμύρια Σε παλιότερο άρθρο του περιοδικού σας για… Read more »

Giorgos Tsagkaris
Guest
Giorgos Tsagkaris

@ CK
Tα 30-40 εκατ. για FOS απο ενα σοβαρο επιτελειο,βρισκονται εν μια νυκτι.
Τα 70 Kiowa με τα ιδια χρηματα ειναι once in a lifetime….και πολλαπλασιαζει την επιγνωση
καταστασης την ταχυτητα αντιδρασης και την ισχυ πυρος ολων των ΕΔ αναλογα με το δογμα
χρησης τους…

CKfurious
Guest
CK

Το πρόβλημα είναι πως δεν υπάρχει σοβαρό επιτελείο
δεν υπάρχει σοβαρή ηγεσία

Έχουμε και λέμε:

NH90,sea hawk, super puma, daulphin : πρακτικά καθηλωμένα

Γιατί έχω τη προαίσθηση πως μπορεί να δούμε κάνα KIOWA να κάνει sar πάνω από το Αιγαίο όταν και αν έρθουν ?

Επιπλέον για ποια ισχύ πυρός συζητάς όταν τα AH64ι υποφέρουν και αυτά από χαμηλότατες διαθεσιμότητες?

Με 32H πτήση το χρόνο on average δεν υπάρχει αξιόμαχο/αξιόοπλοο πληρωμάτων

Συλλογή ελικοπτερων κάνουμε πλέον

STRATOS
Guest
STRATOS

Γιατί τα επιτελεία φταίνε που η εκάστοτε πολιτική ηγεσία έχει παρατήσει τις ένοπλες δυνάμεις στην τύχη τους?? Και δεν φροντίζει ούτε για την προμήθεια ανταλλακτικών?? Οι ώρες πτήσης θα αυξηθούν όταν η υποστήριξη των ελικοπτέρων αποκατασταθεί.. 32 ώρες το χρόνο είναι ικανοποιητικά με τα σημερινά δεδομένα.. Σημασία δεν έχει πόσες ώρες πετάς αλλά τι κάνεις σε αυτές? Τα πεδία βολής της Αεροπορίας στρατού (του Ε.Σ) είναι δίπλα από τις μονάδες ενώ πολλές φορές η εκπαίδευση γίνεται πάνω από τα αεροδρόμια , τι στιγμή που άλλες αεροπορίες σπαταλάνε 1 ώρα πήγαινε και 1 έλα για μετάβαση και επιστροφή στο πεδίο βολής…… Read more »

CKfurious
Guest
CK

Εφόσον κανένας από τα επιτελεία δεν έχει βγει να καταγγείλει τη κατάσταση είναι συνυπεύθυνοι Ο Γάλλος (ναύαρχος αν θυμάμαι σώστρα) παραιτήθηκε όταν του ανήγγειλαν περικοπές. Οι δικοί μας βαράνε προσοχή . Εάν γίνει καμια στραβή με τους γείτονες και υποχωρήσουμε πάλι λόγω αδυναμίας τότε πρέπει να περάσουν και οι επικεφαλής γαλονάδες από ειδικά στrατοδικεια όπως και οι πολιτικάντηδες που οδήγησαν τη κατάσταση εδώ που είναι Αν θεωρείς πως 32 ώρες το χρόνο είναι αρκετές όχι να μάχεσαι αλλα να πετάς το APACHE τότε είσαι εντελώς άσχετος Το ΝΑΤΟ θεωρεί αξιόμαχους πιλότους μαχητικών με min150 h/ το χρόνο έτσι για σύγκριση… Read more »

STRATOS
Guest
STRATOS

Προς CK Είσαι τελείως άσχετος αν θεωρείς τα πληρώματα της Αεροπορίας Στρατού επικίνδυνα ή ελλιπώς εκπαιδευμένα. Στα ατυχήματα που έχουν γίνει με Ελληνικά Apache εμπλακήκαν ορισμένοι από τους καλύτερους χειριστές στον τύπο (κάποιοι με πάνω από 1000 ώρες στο Apache!!!, ο ένας ήταν και από τους ελάχιστους που είχαν πάρει status εξεταστή εκπαιδευτών πτήσεων!!!! από τους Αμερικάνους) .. Όλως ο ειδικός τύπος βουίζει κατά καιρούς για την απώλεια των 2 πρώτων AH-64DHA. Η Ελληνική πλευρά έχει ζητήσει από τον κατασκευαστή αποζημίωση είτε στην μορφή καινούριων ελικοπτέρων, είτε σε παραχώρηση δωρεάν ανταλλακτικών – υποστήριξης για τα εναπομείναντα 9. Το ΝΑΤΟ πολύ… Read more »

vagelis tassios
Guest
vagelis tassios

+1

MPAMPIS
Guest
Μπαμπης

Καλη χρονια!
Ωραίο το άρθρο αλλαγής χρόνου.
Αναφέρεστε για νέα όπλα για Απάτσι και κιοβα να θυμίσω οτι οι hellfire ειναι της LM και σίγουρα θα μπορούσαμε να αλλάξουμε ενα MH 60r με μια καλη παραγγελία hellfire.
Ένας άλλος ενδιαφέρον πύραυλος της LM (οχι για ελικόπτερα) ειναι ο javelin…..

Γ.Μ.
Guest
Γ.Μ.

Χρόνια πολλά σε όλους! Όσον αφορά τις επιλογές για φθηνή και “εκ των έσω” αναβάθμιση των AH-64A της Α.Σ., θα ήθελα να προσθέσω και το εξής: τα AH-64DHA φέρουν συσκευή IDM για ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των ελικοπτέρων του ίδιου σχηματισμού. Η συσκευή είναι παρόμοια με εκείνην που φέρουν τα F-16 Block-52+. Με την αναβάθμιση των τελευταίων σε “V” θα προκύψουν αρκετές τέτοιες πλεονασματικές συσκευές, καθώς στα εν λόγω μαχητικά πρόκειται να αντικατασταθούν από τα τερματικά του Link-16. Πιστεύω ότι θα άξιζε τον κόπο να εξεταστεί κατά πόσον είναι εφικτό κάποιες από αυτές να δοθούν στην Α.Σ. και να ολοκληρωθούν στα… Read more »

Γιώργος
Guest
Γιώργος

Πολύ σωστός ο συλλογισμός και να προσθέσω ότι IDM έχουν και τα Καϊόβα…

Giorgos Tsagkaris
Guest
Giorgos Tsagkaris

Επισης να δουμε Longbow σε ολα τα ”D” απο τα οποια μεσω των IDM το καθε ενα θα μεταβιβαζει στοχους
στα αλλα τρια “Α” του ιδιου σχηματισμου…

Chris
Guest
Chris

Αυτό μπορούν να το κάνουν και τα Kiowa;

STRATOS
Guest
STRATOS

Πολύ σωστός. Αυτό θα το κάνουν τα Kiowa και με τα Apache Α+!!!Χαχαχα δεν επήγει ούτε αγορά Hellfire L που λέγαμε παλιά..

Em.Ti
Guest
Em.Ti

Μεταξύ τους, ναι. Αλλά όχι με άλλα Ε/Π ή μέσα γενικότερα. Χρειάζεται σύστημα αντίστοιχο του Link16 για να μπορούν να κάνουν κάτι τέτοιο.

Υπ’όψη ότι Link16 σε Apache μπήκε τώρα, με την έκδοση “-Ε”.

Chris
Guest
Chris

Ευχαριστώ για την απάντηση. Άρα αυτό ” The Kiowa Warrior can designate targets for precision-guided munitions carried by Apache helicopters, other airborne weapons platforms, or ground based systems”, είναι κάτι διαφορετικό;

STRATOS
Guest
STRATOS

Το έχει αναλύσει η ΠΤΗΣΗ σε πρόσφατο άρθρο της. Η συνεργασία με τα Apache είναι ΠΛΗΡΗΣ. Για αυτό και τα τάγματα του Αμερικανικού στρατού (ακόμη και την εποχή των Apache Α) ήταν πάντοτε μειχτά Apache/Kiowa…

Πια Link-16!!!! μην τρελαθούμε τελείως…

Τα Kiowa θα καταδεικνύουν σε απόκρυψη (μόνο ο ιστός τους (ηλεκτροπτικό συγκρότημα και καταδείκτης laser) θα προεξέχει) τον στόχο και τα Ελληνικά Apache (και τα A+!!!) θα καταστρέφουν τους στόχους βρισκόμενα σε πλήρη απόκρυψη!!!!!!!!

https://www.ptisidiastima.com/more-kiowa-solution-for-greek-armed-forces/

https://www.ptisidiastima.com/kiowa-fight-in-evros-river/

Λάμπρος Ε. Π. εν Η.Π.Α. μετανάστης
Guest
Λάμπρος Ε. Π. εν Η.Π.Α. μετανάστης

Μήπως το βασικό ερώτημα δεν είναι το “ψευδές δίλημμα” περί απόκτησης Kiowa έναντι εκσυγχρονισμού των επιθετικών Ε/Π AH-64A, αλλά η στρατηγική επιλογή απόκτησης των Kiowa έναντι εστίασης σε ό,τι αφορά την απόκτηση ανεπάνδρωτων αεροχημάτων με κατά προτίμηση αυτών εγχώριας κατασκευής; Ο αντίπαλος έχει τρομερή κι αυξανόμενη υπεροπλία σε ό,τι αφορά συστήματα UAV/UCAV και τα κατασκευάζει. Ταυτόχρονα, στα σίγουρα εργάζεται για την δικτύωσή τους με επίγεια κι εναέρια μέσα, π.χ., ΑΣΕΠΕ, τοιουτοτρόπως αυξάνοντας σημαντικά την δυνατότητα συλλογής πληροφοριών και στοχοποίησης φιλίων δυνάμεων σε πραγματικό χρόνο. Οι αντίστοιχες Ελληνικές δυνατότητες σ’ αυτόν τον τομέα που βρίσκονται; Ή υπάρχει η φιλοσοφία ότι τα… Read more »

STRATOS
Guest
STRATOS

Τα UCAV είναι καλά (και οικονομικά) για κανένα πόλεμο χαμηλής έντασης όπως στην Συρία, που οι αμερικάνοι βαράν τους ροπαλοφόρους από ψηλά.. Στο Αιγαίο σε μία σύρραξη υψηλής έντασης δεν έχουν απλά καμία τύχη… μην φανταστείς ότι θα κόβουν βόλτες στα 20.000 πόδια χωρίς να τα ενοχλεί κανείς… Επιπλέον το σημαντικότερο για τα Kiowa είναι ότι πολλαπλασιάζουν τις ικανότητες και την επιβιωσιμότητα των Ελληνικών Apache A+ /DHA αφού θα κάνουν κατάδειξη στόχων σε αυτά (τα Apache σε απόκρυψη!) με τον καταδείχτη laser που έχουν στον ιστό τους.. Κατάδειξη στόχων στα Ελληνικά Apache δεν μπορεί να κάνει κανένα UAV/UCAV. Επιπλέον τα… Read more »

Λάμπρος Ε. Π. εν Η.Π.Α. μετανάστης
Guest
Λάμπρος Ε. Π. εν Η.Π.Α. μετανάστης

Τα Τουρκικά επιθετικά ΜΕΑ (UCAV) θ’ αναλάβουν αποστολές καταστροφής στόχων σχετικών με τις Ελληνικές δυνατότητες διοίκησης κι επικοινωνιών. Παράδειγμα, στον ασυμμετρικό αγώνα στην Α. Ουκρανία (περιφέρεια Ντονμπάς) με τους “Ρωσόφιλους” αυτονομιστές αντάρτες υπήρξαν παραδείγματα όπου Ουκρανικές αποθηκεύσεις πυρομαχικών ανατινάχθηκαν ξαφνικά και όχι από “ατυχηματικά” αίτια, από δολιοφθορά, εχθρικά πυρά συμβατικού ΠΒ ή όλμων, ή από συμβατικές αεροπορικές προσβολές. Τα παραδείγματά σας αφορούν τον τακτικό ρόλο των Ε/Π Kiowa σε πιθανή συνεργασία με τον λίαν περιορισμένο αριθμό των ΑΗ-64Α/D (εάν βέβαια τα τελευταία αναμιχθούν ενεργώς στο θέατρο επιχειρήσεων Αιγαίου διότι υπάρχει και το μέτωπο του Έβρου). Από πλευράς συνεχούς και στρατηγικού… Read more »

STRATOS
Guest
STRATOS

Καμία απολύτως σχέση η αντιπαράθεση στην Ουκρανία με τους ρώσους αυτονομιστές με πόλεμο υψηλής έντασης πάνω από το Αιγαίο. Τα UCAV θα είναι παντελώς άχρηστα γιατί θα τα βλέπουν (χίλια) Ελληνικά μάτια με το που απογειωθούν και βγούνε στο Αιγαίο….Για να κυνηγάν κανένα ροπαλοφόρο κούρδο στην νοτοαναταλική τουρκία (χωρίς αντίπαλη αεροπορία), είναι πολύ καλά όμως.. Τα 28 x AH-64A+/DHA και τα τουλάχιστον 54 x ενεργά Kiowa θα καλύπτουν πλήρως και το μέτωπο του Αιγαίου και τον Έβρο. Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία διατηρεί πλήρη αεροπορική υπεροχή στο Αιγαίο και το ίδιο θα κάνει και σε περίοδο πολέμου. Πάλι καμία σχέση η… Read more »

Νικόλας
Guest
Νικόλας

Χρόνια Πολλά και Ευτυχές το Νέο Έτος. Το ερώτημα ειναι γιατι δεν πήγαμε σε προμήθεια UCAV γι’ αυτές τις δουλειές αλλά επιλέξαμε την λύση των Kiowa. Αυτο δεν εχει απαντηθεί ικανοποιητικά νομίζω.

Γιώργος70
Guest
Γιώργος70

Καλή χρονιά
H Ελλάδα δεν είναι ΗΠΑ.Δεν υπάρχει τέτοια επιλογή!!!.
Η διασύνδεση MQ-1C Grey Eagle αντι Kiowa -Apache υλοποιήθηκε σε αρχικό στάδιο πριν μερικά χρόνια.
Στην Ελλαδα σήμερα είναι επιστημονική φαντασία.Μιλάμε για κόστος σε δις..Μετά απο 20 χρόνια τουλάχιστον.
http://www.ga-asi.com/gray-eagle-conducts-manned-unmanned-teaming-in-south-korea
http://www.thedrive.com/the-war-zone/23094/heres-the-armys-plan-for-making-its-apaches-more-capable-at-sea-and-deadlier-overall
https://breakingdefense.com/2015/05/grey-eagle-apache-run-shows-techs-not-enough-to-use-drones-ya-gotta-have-doctrine/

George
Guest
George

Μια χαρά ήταν τα Kiowa, μένει να δούμε πόσα θα χρησιμοποιήσει ο ΕΣ.
Το Πυροβολικό ήταν ο καλύτερος σε αυτό το θέμα με τα M-109 από Γερμανία.

Και τα Delta πάντως θα έχουν πρόβλημα υποστήριξης σε λίγο.
Σε κάθε περίπτωση έχει νόημα να κάνεις upgrade Αlpha όταν αποσύρονται Delta όπως τα WAH-64 που έχουν ήδη Arrowhead, Longbow, HIDAS κτλ?
Aν και δεν ξέρω αν τα 50 Guardian θα έχουν νέο εξοπλισμό παντού ή θα χρησιμοποιήσουν απάρτια από τα Delta όπως τους καλύτερους RR κινητήρες.

Gunner
Guest
Gunner

Επειδή πολλά δίνουν οι αμερικανικοί το τελευταίο καιρό, έχετε μάθει αν μαζί με τα ΟΗ-58 έρχονται και ATAS; Ξέρετε αν η ΑΣ έχει ενδιαφερθεί να αποκτήσει αυτό το όπλο;

https://www.youtube.com/watch?v=fyLUZuSUTEE

Όπως όλοι αντιλαμβάνονται βλέποντας το βίντεο που παραθέτω, το όπλο αυτό σε συνδυασμό με το ΟΗ-58, αποτελεί την πρώτη γραμμή άμυνας εναντίον ΜΕΑ αλλά και εναντίον χαμηλά ιπτάμενων ελικοπτέρων, που θα χρησιμοποιούνται από τον αντίπαλο για ειδικές επιχειρήσεις στο Αιγαίο.

ChristosCp
Guest
Χρήστος

Χρόνια πολλά με υγεία.
Η αναβάθμιση των απατσι στην έκδοση Α είναι επείγουσα. Αν βρεθεί ένα καλό πακέτο μπορεί να εφαρμοστεί και στα D
Η αναβθιση πιστεύω θα είναι γύρω από Link 16, νέο οπτικό και σύστημα αυτοπροστασιας.
Το Arrowhead μπορεί να μπει στα kiowa?

Νικ1
Guest
Νικ1

Καλή Χρονιά σε όλους και από μένα.
Ερωτήσεις προς Πτήση:
1. Τι εννοείτε «η ΑΣ ποτέ δεν επιθυμούσε ελικόπτερο κατηγορίας AH-64E”? Ίδιας κατηγορίας δεν είναι τα A+/DHA/E?
2. Έχει εξεταστεί πότε αποσύρονται τα WAH-64 ή -D άλλων χωρών και αν είναι πιο συμφέρουσα η απόκτηση τους παρά η, έστω μερική, αναβάθμιση των A+?
Ευχαριστώ

MisCo
Guest
MisCo

Καλημέρα και καλη χρονια σε ολους. Δεν νομιζω οτι υπάρχει δίλλημα μεταξυ Apache ή KW. 2 σχεδιάσεις με διαφορετικους ρόλους. Δεν νομιζω να τρεφει κανεις ψευδαισθησεις οτι ενα KW μπορει να υποκαταστήσει ενα Apache.

Σε οτι αφορά τα A+, απο οσο γνωρίζω πρόσφατα έγιναν συναντησεις με την Ισραηλινη πλευρά για θέματα συντηρησης-αναβάθμισης αυτων.Το αν θα δουμε καρπους απο την συναντηση αυτή, θα φανεί μέσα στο 19 πιστευω. Ειναι θετικό πάντως οτι κάτι κινειται και οτι αυτοι που πρέπει δεν φαίνεται να ξεχάσανε την αναγκη αυτή.

SKYHOOK47
Guest
SKYHOOK47

Τρέφουν αυταπάτες αυτοί που πανηγυρίζουν για την προμήθεια και Λιβανίζουν αυτούς που πήραν την απόφαση…Όταν η λάσπη χτυπήσει τον ανεμιστήρα αυτοί οι ίδιοι θα αναρωτιούνται τί έχουν τα έρμα και ψωφάν…

Spirit
Guest
Spirit

Η σύγκριση δεν μπαίνει απευθείας, αλλά με το ποσό των Kiowa το θα μπορούσε να γίνει στα “A”, για παράδειγμα το ποσό επαρκούσε για τα νέα ηλεκτροπτικά Arrowhead, μαζί με Spike ER, θα αύξανε κατακόρυφα τις δυνατότητες του ελικοπτέρου.
Καταλύτης και ρυθμιστής εξελίξεων είναι πότε θα είναι διαθέσιμα μεταχειρισμένα D, αυτό είναι που πρέπει να κρίνει και τις αποφάσεις.
Επίσης μεγάλο θέμα ειναι για τα Kiowa, απαιτεί και αντίστοιχο μέγεθος προσωπικού, όπως και που θα εδρεύουν δεδομένης της μικρής αυτονομίας του μέσου.

Δημήτρης
Guest

Kαλημέρα και καλή χρονιά σε όλους!
Νομίω ότι η προμήθεια των OH-58D από την ΑΣ θα έπρεπε να αποτελέσει οδηγό για τον ΕΣ, για την προμήθεια και άλλων μεταχειρισμένων οπλικών συστημάτων από τα αποθέματα των ΗΠΑ, δεδομένης της δημοσιονομικής δυσπραγίας. Ειδικά τώρα που οι σχέσεις των δύο χωρών έχουν βελτιωθεί, όπως διατυμπανίζετε και από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού. (βλ. MLRS, πυροβολα 155χιλ, TOMA BRADLEY ,όλμους των 120 χιλ κ.α.)
Κατ΄αυτόν τον τρόπο θα καλύψουμε κενά και θα ενισχύσουμε τις υπάρχουσες δυνάμεις!

ΓΑΤΑ
Guest
ΓΑΤΑ

Καλη χρονια χρονια πολλα. Μακαρι να ¨*σωθουν* τα Α απο την συμφωνια με τους Ισραηλινους .Βεβαια μιλαμε για μεγαλη ανοησια εκ μερους μας …Παρα πολλες μοναδες apache εχουν κατασκευαστει και πολλα ανταλλακτικα θα μπορουσαμε να ειχαμε προμηθευτει…Σιγουρα οι Ισραηλινοι τα πηραν με ελαχιστο κοστος αχρηστα ηταν για τους Αμερικανους. ΟΚ για τα Μ-TADS/PNVS να αγοραστουν. Αποθεμα ΑΝ/ASN 157 Doppler πλεοναζοντα δεν υπηρχουν πουθενα απο τα D ? Χρησιμοποιουνται στα E? APG-78 υπαρχουν μεταχειρισμενα?Τιμη? Ασυρματοι ARC 201/231 ? BAE IFF transponders APX 118/123 ? EGI Embedded GPS/INS H764 Honeywell? Το τευχος 331 Π+Δ ειναι κατατοπιστικο. Και ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ας παρουμε AGM 114L… Read more »

Stmts
Guest
Stmts

Να προσθεσω στο πολυ σωστο κειμενο σας οτι ηδη εχουμε θεσει υποψιν του αμερικανικου παραγοντα οτι οταν στο μελλον υπαρξουν πλεοναζοντα Aπατσι η Ελλαδα επιθυμει να παραλαβει κομματια.

Νικόλας
Guest
Νικόλας

Λοιπόν, πρόταση: εκσυγχρονισμος των Α+ με ενσωμάτωση του ιστού των KW και το ραντάρ των B50, στ θέση του TADS/PNVS. Από τη μια μεριά 16 helfire από την άλλη 16 Amraam.

Καλή Χρονιά, αν βρω χρόνο θα το δημιουργήσω σαν καλλιτεχνική απεικόνιση…

GMT-I
Guest
GMT-I

Τα KW και τα chinook είναι δύο από τις καλύτερες προμήθειες μεταχειρισμένων στην Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια. Τεράστια αναβάθμιση στην ισχύ πυρός, την μεταφορική ικανότητα και πλήθος άλλων αποστολών. Η δε αναφερόμενη πρόταση για τα -Α είναι ίσως η καλύτερη την δεδομένη στιγμή. Απολύτως απαραίτητα τα επιπλέον πυρομαχικά για να καλυφθούν οι ανάγκες σε όλο το μέτωπο.Το ζήτημα είναι αν θα συνεχίσουμε με ευκαιρίες που αυτή την στιγμή περιμένουν με μερικές από αυτές να είναι τα βαρέα φορτηγά της oshkosh που θα απογειώσουν την ΔΜ σε πολεμικό επίπεδο, τους όλμους M327 των 120mm( αντίγραφο των γαλλικών MO-120-RT) με άνω… Read more »

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
Guest
ΓΙΑΝΝΗΣ 1

Με εξαίρεση την ανάγκη για πυρομαχικά όλα τα άλλα που έχεις γράψει είναι λάθος.

stelios1974
Guest
stelios1974

Καλή Χρονιά και Χρόνια Πολλά σε όλους.

Κατά τη γνώμη μου η αγορά των 70 ελικοπτέρων OH-58D Kiowa Warrior, μαζί με την αγορά των 223 Γερμανικών ( όπως αναφέρετε παραπάνω στα σχόλια ) M-109 A3GEA2 μαζί με ανταλλακτικά και παρελκόμενα με 16.598.720 ευρώ το 2010, είναι οι δυο καλύτερες προμήθειες μεταχειρισμένου υλικού που έχει κάνει ποτέ ο Ελληνικός Στρατός.

Ίωνας
Guest
Ίωνας

Συμφωνω απολυτα για τα M-109 A3GEA2. Τεραστια ευκαιρια η οποια μαλιστα συναντησε πραγματικη και επειγουσα απαιτηση. Εδωσε μεγαλη ανασα στο ΠΒ.
Τωρα σχετικα με τα KW, πιστευω οτι ηταν σωστη κινηση ομως δεν μπορει να μην προβληματιζει το κοστος χρησης. Θελω να πω οτι απαιτειται μεγαλη προσαθεια για να στηθει αυτο σε πραγματικη μαχιμη δυναμη. Χρειαζεται νεες εγκαταστασεις, πολλους πιλοτους, ωρες πτησης, ρεαλιστικη εκπαιδευση. Με δεδομενο την οικονομικη μας κατασταση και το ποσο πετανε τα υφισταμενα μεσα δε με κανουν αισιοδοξο. Μακαρι να διαψευστω.

STRATOS
Guest
STRATOS

Είναι πάμφθηνα στην χρήση τα Kiowa. Παλιά που είχα ρίξει μια ματιά στο κόστος ανά ώρα πτήση των ιπτάμενων μέσων που χρησιμοποίησαν οι Αμερικανοί σε Ιράκ – Συρία, τα ποιο φτηνά σε χρήση μέσα ήταν τα Kiowa (χαμηλότερο κόστος από τα Huey!!) ακολουθούμενα από τα Apache ακολουθούμενα από τα F-16!!!!!! Eίναι ευτύχημα ότι σε λίγο καιρό αυτά τα 3 ιπτάμενα μέσα θα υπηρετούν ταυτόχρονα στις Ελληνικές ένοπλες δυνάμεις..

Νομίζω τα ελικόπτερα θα παραδοθούν με τεράστιο στοκ ανταλλακτικών και ο Αρχηγός ΓΕΣ ανέφερε ότι σημαντικός αριθμός από τους χειριστές των Huey θα μεταφερθούν στα Kiowa..

STRATOS
Guest
STRATOS

Πολύ σωστός ο Στέλιος. Όντως ληστεία κανονική αυτές οι δύο προμήθειες και σε καιρούς πολύ δύσκολους.

Αναβαθμίστηκε συνολικά το Ελληνικό πυροβολικό (εν μία νύχτα τότε)με 0 λεφτά.

Sotiris
Guest
Sotiris

Συμφωνώ κι εγώ. Μακάρι να παίρναμε περισσότερα M-109 A3GEA2.

vagelis tassios
Guest
vagelis tassios

Ορισμενοι κρινουν μονο με πολιτικη αποψη , καταδικαζουν καθε προσπαθια σαν λαθος, ας ακεφτουν οτι ειμασταν σε μνημονια και με βρηση κλειστη απο χρημα
Αψογο το αρθρο οπως παντα

evaggelos
Guest
βαγγελης

καλησπερα κ καλη χρονια δεν νομιζω οτι υπαρχει διλημμα κ τα απατσι κ τα καιοβα χρειαζωνται στον ΕΣ το μονο προβλημα ειναι οι συντηρησεις -διαθεσιμοτητες καθως κ τα οπλα. Καποια στιγμη ομως θα πρεπει να μπουμε κ στην διαδικασια ucav κοινως ολα χρειαζωνται λεφτα κ υποστηριξη να υπαρχει.

Οδυσσεας
Guest
Οδυσσεας

Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά Τα συγχαρητήρια μου για το άρθρο Ίσως να είναι άκομψο και ….σκληρό να ξεκινήσω με την ακόλουθη πρόταση αλλά μερικές φορές χρειάζεται να βάζουμε τα πράγματα στην σωστή τους διάσταση Ίσως πολλοί σχολιαστές που ρίχνουν άπλετο δηλητήριο να μην έχουν καν υπηρετήσει στρατιωτική θητεία. Ίσως να νομίζουν ότι ο πόλεμος είναι κάτι σαν το star treck με …..ατσαλάκωτες στολές, στυλάτα καθίσματα και ……αντίπαλό τους Ρωμιουλας Και ο Σουλτάνος απέναντι ονειρεύεται διαστημικά όπλα όμως σήμερα εμεις δεν έχουμε τέτοια και ακόμα δεν το τολμά για….τσαμπουκά Ο πόλεμος είναι σίδερα ατσάλι φωτιά αίμα και ιδρώτας και το πεδίο… Read more »

Αντώνης
Guest
Αντώνης

H C.F.E είναι νεκρή. Ουδείς ασχολείται. Καλή χρονιά!

vagelis tassios
Guest
vagelis tassios

Τα ειπες ολα ..

Αίας
Guest
Αίας

Με μεγάλη (τι μεγάλη, ΤΕΡΑΣΤΙΑ) έκπληξη διαβάζω πως η προμήθεια των kiowa είναι λάθος, από μερικούς φίλους.
Το σκεπτικό αιτιολόγησης , μου έχει διαφύγει.
Ότι καλύτερο τελευταία ,ήταν η κίνηση απόκτησης των ινδιάνων .

Spirit
Guest
Spirit

Αυτο το “τελευταία” που λιμνάζει καμιά πενταετία μην πω και παραπάνω.
Καλύτερο χειρότερο μέτριο δεν έχει πια σημασία εδώ που έχουμε φτάσει, το θέμα ειναι πως μπορει να αυξηθεί η ισχύς της χώρας ανά ευρώ που ξοδεύεται.
Ο προϋπολογισμός είναι δεδομένος το θέμα είναι τι θα χωρέσει μέσα σε αυτόν.

Κώστας
Guest
Κώστας

Σοφή απόφαση η αγορά των καίόβα,μην ξεχνάμε πως ο πόλεμος δεν είναι playstation με uav,ucav και spiderman

Αλέξιος Κωμίτης
Guest
Αλέξιος Κωμίτης

Να ξέρετε, ότι πήραμε από τα ελικόπτερα σε ανταλλακτικά και μέσα – ασύρματοι κλπ. είναι του “κουτιού” δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ και γενικά η προμήθεια κρίνεται υπερ-επιτυχία. Με ελάχιστο κόστος έχουμε “ατού” στην “επιθετική” αναγνώριση.

Digenis
Member
Noble Member
Digenis

Θα θα θα .θαθαθαθαθαθα .Αλήθεια θα

Koursaros312
Member
Trusted Member
Koursaros312

Εντάξει το τερματίσαμε πιστεύω, έχει γεμίσει η Ελλάς από στρατηγούς, γεωπολιτικούς αναλυτές, ειδικούς σε οπλικά συστήματα… του πληκτρολογίου, που η εμπειρία τους είναι από την καραμπίνα του πάππου στο χωρίο έως το G3 που είχαν κατά τη διάρκεια της θητείας τους, που δεν μπαίνουν καν στο κόπο να ανοίξουν τη βικιπαιδεια ώστε να μάθουν τι παίρνεις με 44 εκατομμύρια και θα τους έλεγα ακριβώς τι παίρνουν αλλά σέβομαι την ιστοσελίδα και τους συνσχολιαστές. Πιστεύω είναι άνευ ουσίας να απατώνται τέτοιου είδους σχόλια, έστω και μαζικά.

Νικόλας
Guest
Νικόλας

Για όσους υστερούν σε γνώσεις αμυντικών θεμάτων (όπως και εγώ), είστε η μόνη επιλογή στην Ελλάδα για ενημέρωση . Διαβάζοντας τα άρθρα σας, με έχετε βοηθήσει να έχω μια καλή εικόνα της πραγματικής κατάσταση της αμυντικής κατάστασης της χώρας.

Μήτσιας Ευστάθιος
Guest
Μήτσιας Ευστάθιος

Το συγκεκριμένο θέμα έχει ανακινηθεί από συγκεκριμένο δημοσιογράφο σε συγκεκριμένη ιστοσελίδα του χώρου. Τα πολέμησε τα ελικόπτερα λυσσωδώς.

NikolakiEfentis
Member
Famed Member
NikolakiEfentis

Καλημέρα σας.

Π&Δ, σωστά αυτά που λέτε για τις δυνατότητες αναβάθμισης των Η-Ο συστημάτων του AH-64A+ και την συντήρηση του, αλλά από αυτά ακριβώς οδηγούμαστε στο συμπέρασμα πως είναι παρά πολύ πιθανό τα OH-58D να αντικαταστήσουν de facto τα AH-64A+! Αν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεν ενδιαφερθεί να δώσει τα απαραίτητα χρήματα εκεί θα καταλήξουμε…

Παρεμπιπτόντως, ακούγεται πως οι Άγγλοι ενημερώνουν ξένα κράτη για πρόθεση πώλησης οπλικών συστημάτων που αποσύρουν. Έχουμε δείξει κάποιο ενδιαφέρον(…);

Em.Ti
Member
Noble Member
Em.Ti

Έχουν άλλους κινητήρες τα Αγγλικά “-D” σε σχέση με τα δικά μας.

NikolakiEfentis
Member
Famed Member
NikolakiEfentis

Εννοούσα αν έχουν ενδιαφερθεί γενικότερα όχι μόνο για τα Apache.

Εν προκειμένω όμως γι’ αυτά, θα μπορούσε να διερευνηθεί αν πωλούνται απάρτια/ανταλλακτικά για τα δικά μας AH-64DHA.

Tα Αγγλικά Apache ούτως ή άλλως έχουν «γράψει» πολλές ώρες λόγω Αφγανιστάν οπότε «δεν λένε» γενικά. Όχι ότι θα είχαμε ιδιαίτερο πρόβλημα με τους κινητήρες τους καθώς η ΑΣ έχει ήδη «φροντίσει» να έχει κι απ’ αυτούς…

aris32
Guest
aris32

η λυση της αιγυπτου πραγματικά ειναι ενδιαφερουσα για τα απατσι Α+ . απο εκει και περα μαζι με κιοβα που θα δωσουν πολλες λυσεις θα πρεπει να ερθουν και οπλα . καινουριοι hellfire , τηλεκατευθυνομενες ρουκετες , στινγκερ επι ελικοπτερων και φυσικα αν βρεθει ευκαιρια για αγορα μερικων ακομα μεταχειρισμενων απατσι απο τις αποθηκες του θειου ειναι ευπροσδεκτα . πιστευω οτι η ΑΣ με 25(+5 σινουκ μακαρι να βρεθουν ) 20 NH90 28 απατσι 36 κιοβα ειναι σε καλο επιπεδο και μενει μονο η αγορα 30-40 ελικοπτερων γενικης χρησης ή αναβαθμιση των καλυτερων 30 χιουι . η λυση των μεταχειρισμενων… Read more »

George_K
Member
Famed Member
george_k

Συμφωνούμε απόλυτα με το άρθρο και ελπίζω να ακούσουμε σύντομα κάποια πρόταση αναβάθμισης των τόσο πολύτιμων Apache. Βέβαια όταν γράφτηκε το άρθρο τα Kiowa Warrior δεν είχαν παραληφθεί ακόμα. Σήμερα που γνωρίζουμε την παραλαβή τους, αρκετοί σχολιαστές παρατήρησαν αμέσως την απουσία των συστημάτων έγκαιρης προειδοποίησης. Άραγε αρχίσαμε με εκπτώσεις, δεδομένου και της πολύ χαμηλής τιμής απόκτησής τους…??? Άραγε μήπως έχουμε και “εκπτώσεις” στις δυνατότητές τους…? πχ η δυνατότητα βολής Stinger υπάρχει..? (έχω γίνει κουραστικός με τους stinger, αλλά θεωρώ ότι είναι από τις βασικότερες δυνατότητες στο πεδίο της μάχης η οποία αλλάζει άρδην τα επιθετικά σχέδια των αγαπημένων γειτόνων…) Απ’ότι… Read more »

Evanos
Guest
Ευαγγελος

Η ύπαρξη σύγχρονου και συνεχώς διευρυνόμενο στόλου επιθετικών ελικοπτέρων ειναι θέμα ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ για την Ελλάδα καθώς ταιριάζει ΑΠΟΛΥΤΑ στο εδαφικό ανάγλυφο και το διάσπαρτο νησιωτικό σύμπλεγμα που καλούμαστε να υπερασπιστούμε.

Και να το πούμε ωμά τα Apache και τα Kiowa σε συντελεστή αμυντικού ωφέλους και σημαντικότητας δεν ειναι πεταμένα λεφτά οπως στην περιπτωση των P3 orion

Όποτε ΟΡΘΩΣ και Kiowa warrior και εκσυγχρονισμός Apache A και ει δυνατόν απόκτηση ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ μοναδων ίσως και μεταχειρισμένων για να σφραγίσουμε μια κα καλή τα σύνορα μας.