3.4 C
Athens
Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου, 2021
- Advertisement -

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ: Το ΥΠΕΘΑ ξεκινά την “Aποκατάσταση ΗΡΑΚΛΗΣ”, στόχος ΓΕΑ/ΓΕΕΘΑ όλα τα C-130B/H στον αέρα το συντομότερο!

- Advertisement -

 

Όπως έχουμε γράψει και παλαιότερα, το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΑ έχουν βάλει σαν στόχο την επανεργοποίηση του Στόλου των ελληνικών C-130B/H. Δυστυχώς, όσοι από εμάς κάνουμε επίσκεψη στα Athens Flying Week, βλέπουμε “κουφάρια” από τα γερασμένα μεταγωγικά, σε διάφορα σημεία της Τανάγρας. Ο λόγος είναι πως αριθμός των μεταγωγικών έχουν μεταφερθεί στην ΕΑΒ, εδώ και χρόνια, με σκοπό είτε την -αποτυχημένη- αναβάθμισή τους (χωρίς ευθύνη της ΕΑΒ), είτε τη συντήρησή τους.

Επιστροφή C-130 με ασθενείς από Καβάλα

Δυστυχώς, η έννοια του Follow On Support είναι μάλλον υποεκτιμημένη στη χώρα μας, και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της 112 ΠΜ και των τεχνικών εκεί, μεγάλος αριθμός από τα C-130 της ΠΑ βρίσκονται καθηλωμένα, για διάφορες χρονικές περιόδους, με διάφορες ελλείψεις. Τα εναπομείναντα αεροσκάφη κάνουν πραγματικά τα “πάντα”, καθώς επί δεκατία σχεδόν τα πολύτιμα αεροσκάφη αφέθηκαν στην τύχη τους. Ο ΥΕΘΑ μαζί με τον ΑΓΕΕΘΑ και ο ΑΓΕΑ θέλουν να αλλάξουν άμεσα την κατάσταση.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος θετικός στον Κορονοϊό μεταφέρθηκε με C-130 στην Αθήνα

Έτσι, πρόσφατα ο ΥΕΘΑ προώθησε σύμβαση για Follow On Support για τα αεροσκάφη, και παρουσίασε το σχετικό πρόγραμμα στην Ελληνική Βουλή. Ο στόχος είναι να έρθουν ανταλλακτικά το συντομότερο, και να καταφέρουν να ενεργοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα αεροσκάφη έχουν καθηλωθεί σε διάφορα σημεία (112 ΠΜ, ΕΑΒ κοκ). Με τα ανταλλακτικά, οι ΜΣΒ θα προσπαθήσουν να φέρουν σε επιχειρησιακή κατάσταση τα αεροσκάφη.

To πιλοτήριο των εκσυγχρονισμένων C-130H της ΠΑ

Ενδιάμεσα, και προκειμένου να μην “κολλήσουν” πάλι τα αεροσκάφη στην ΕΑΒ, τρία αεροσκάφη θα αποσταλούν για πλήρη εργοστασιακή συντήρηση στην ΙΑΙ, στο Ισραήλ. Εκεί τα αεροσκάφη θα επανέλθουν σε πλήρη επιχειρησιακή κατάσταση, και θα αποδωθούν άμεσα στην ΠΑ. Αντιλαμβανόμαστε πως οι φίλοι μας θα ήθελαν να δουν τα ελληνικά αεροσκάφη να πηγαίνουν στην ΕΑΒ, αλλά αυτό το δοκίμασε ήδη η ΠΑ. Η ΕΑΒ έχει μάλλον φτάσει στα όριά της, και χωρίς περαιτέρω ενίσχυση, δεν μπορεί να καλύψει τις Ένοπλες Δυνάμεις. Συνεπώς, η επιλογή της ισραηλινής εταιρείας, μιας χώρας συμμάχου πλέον, είναι μια πετυχημένη επιλογή, αρκεί φυσικά να δούμε τα C-130H μας, το συντομότερο δυνατόν στους ελληνικούς ουρανούς.

ΑΗ-64Α+, Patriot, S-300 και Penguin Mk2 Mοd7 στο επίκεντρο ενημέρωσης του ΥΕΘΑ

Τα C-27J, δυστυχώς δεν θα δουν πολύ σύντομα την επιστροφή στις προβλεπόμενες διαθεσιμότητες. Αλλά η ΓΔΑΕΕ και το ΓΕΑ εργάζονται προκειμένου να βρεθεί λύση για το Follow On Support, των πολύ χρήσιμων, απαραίτητων μάλλον, μεταγωγικών αεροσκαφών.

Η Ισπανία αρνήθηκε να δώσει και τα 10 C-130H/KC-130H στην Τουρκία! Μήπως είναι η κατάλληλη στιγμή για την Ελλάδα να δείξει ενδιαφέρον;

Η ΠΑ πάντα έχει στην άκρη του μυαλού της την αγορά νέων μεταγωγικών. Εμείς εδώ μπορούμε να έχουμε εξαιρετικές ιδέες κατά καιρούς, όπως για παράδειγμα τα ισπανικά KC-130H, ή τα βρετανικά C-130J. Τα βλέπει και η ΠΑ, και προφανώς ενδιαφέρεται για νέα αεροσκάφη. Σε ότι αγορά όμως και προχωρήσει στο μέλλον, η ΠΑ θα πρέπει να επαναφέρει σε λειτουργία τα μεταγωγικά της. Η χρήση των πολύτιμων αεροσκαφών εδώ και 45 χρόνια, τα έχει κουράσει, και χρειάζονται αν μη τι άλλο ανταλλακτικά. Όσα “μαγικά” και να κάνουν οι μηχανικοί στις Μοίρες, δεν παίζουν με την ασφάλεια των πληρωμάτων και των επιβατών. Το να θέλουμε νέα μεταγωγικά, απλά και μόνο γιατί εγκαταλείψαμε τα υπάρχοντα, είναι χωρίς ιδιαίτερη λογική. Τουλάχιστον όμως, σε πρώτη φάση η επανεργοποίηση του στόλου των C-130, είναι το ελάχιστο που πρέπει να γίνει. Και ξέρουμε πως είναι πολύ ψηλά σαν προτεραιότητα στη Μεσογείων.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

50 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
50 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Εδώ που έχουμε φτάσει , όχι Ισραήλ , Νέα Ζηλανδία ας πάνε !!

Ωραίο το σήμα στην κύρια φωτό αλλά το “οποτεδήποτε” το έχουμε πετσοκόψει…….

Last edited 1 month ago by x-m

Πρέπει να φροντίσουν σε 1,5 χρόνο να επανέλθουν και τα c130 και τα c27 και τα NH90 ,και τα super puma και τα Apache σε 90% επιχειρησιακή κατάσταση!!!!ΕΑΝ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΕΝΕΟ Η ΕΑΒ ΝΑ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΙΣΡΑΉΛ ΚΑΙ ΙΤΑΛΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΕΙΝΕΙ ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΥΉ!!!

Δηλαδη η αναβαθμιση δε θα γινει ποτε ή θα γινει στο Ισραηλ;

 F-117 πλέον επιβάλλεται να πάρει αναβάθμιση το πιλοτήριο και να γίνει “γυάλινο” δηλαδή με οθόνες αντί για τα “στρόγγυλα”.

Εννοειτε να γινει ψηφιακο απο αναλογικο….

Τα c130 έχουν ήδη δεχτεί δομική αναβαθμηση και γενική συντήρηση το 2000,και εκτός από αυτό είναι κατασκευασμένα επί δικτατορίας!!! ΔΗΛΑΔΉ ΕΙΝΑΙ ΉΔΗ 40+χρόνων….!!!τι αναβαθμηση θες να γίνει????Όσω για τα c27 εάν σκευτεις ότι αγωραστικαν καινούρια κάπου στο 2004 και τα τελευταία 5-7 χρονια δεν πετάνε…δεν έχουν ανάγκη…είναι σχεδόν ολοκαίνουρια!!!!

Πολύ ευχάριστα νέα.

Αλλά χωρίς να θέλω να γίνω αυτό που οι Αγγλοσάξονες αποκαλούν party pooper οφείλω να ομολογήσω ότι τους τελευταίους μήνες έχουμε πολλές ανακοινώσεις αλλά καμία υπογραφή σύμβασης. Ελπίζω αυτό να είναι λόγω του ότι δεν έχει κατατεθεί στη Βουλή ο προϋπολογισμός της επόμενης χρονιάς. Όπως και να έχει πάντως αν δεν πέσουν υπογραφές δουλειά δεν γίνεται. Καλές οι ανακοινώσεις και οι προθέσεις αλλά κανένα πρόγραμμα δεν πρόκειται να ξεκινήσει αν η Ελληνική Κυβέρνηση δεν υπογράψει τις απαραίτητες συμβάσεις και δεν τις φέρει στη Βουλή για επικύρωση.

Ισως να κανω λαθος σε καποια απο αυτα αλλα πολλα προγραματα εχουν υπεγραφει. Τορπιλες, αντιμετρα,αναβαθμιση των πυραυλων των RM-70,τα ελικοπτερα ΜΗ-60R, FOS για mirage.
Και παλι αργα πανε φυσικά, ειδικα το να περιμενουμε να επιλεξουμε φρεγατα αναλογα με τι θα μας υποδειξει ο αγοραστης των ναυπηγιων ειναι απαραδεκτο. Ας διαλεξουμε απο τωρα οτι πλοια ειναι καλυτερα για τις αναγκες μας , και τα ναυπηγια ας κατασκευασουν οτι τους πει ο πελατης, το ΠΝ

Για να πω την αλήθεια έχω την εντύπωση ότι υπογραφές δεν έχουν πέσει ακόμα στα προγράμματα που αναφέρετε. Δεν γνωρίζω όμως όποτε εύχομαι ειλικρινά να έχετε δίκιο. Ελπίζω οι ειδικοί της Πτήσης να μας διαφωτίσουν.

Σχετικά με τα RM 70 έχει γίνει παρουσίαση λίγων αναβαθμισμένων βλημάτων (με κόστος των εταιριών που προτείνουν την αναβάθμιση – ΕΑΣ και EDePro– ), χωρίς ακόμα να έχει ανακοινωθεί κάποιο συμβόλαιο παραγωγής …

Φοβάμαι ότι μπορείτε να έχετε δίκιο καθώς το μόνο απτό που ακούμε είναι προθέσεις για αγορές με συμφωνίες που ΘΑ υπογραφούν. Αυτό ας πούμε είναι το κακό νέο αλλά μάλλον συνηθισμένο είναι – ας μη ξεχνάμε ότι μέχρι πριν κάποια χρόνια (και την απόκτηση των Chinook και των Kiowa) η βασική πολιτική είναι ότι θα το ρισκάρουμε και κάνουμε το σταυρό μας.

Το εξαιρετικό νέο για απόψε είναι ότι έχει μπει στο μυαλό πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας η ανάγκη να συντηρήσουμε και να βελτιώσουμε ότι έχουμε όσο να δουλεύει όσο καλύτερα μπορεί. Ειλικρινά είναι υπέροχο ότι δε βγαίνουμε να πάρουμε αεροσκάφη που θα τα πετάξουμε μέχρι το επόμενο C-check αλλά επαναφέρουμε υλικό που το είχαμε παρατημένο γιατί θεωρούσαμε ανάθεμα την αγορά εργατοωρών και ανταλλακτικών. Ειλικρινά όταν ξαναδούμε C-130 στη γιορτή της ΠΑ θα είναι υπέροχο καθώς θα σηματοδοτεί την αλλαγή νοοτροπίας και την καλύτερη χρησιμοποίηση των κονδυλίων.

“…αριθμός των μεταγωγικών έχουν μεταφερθεί στην ΕΑΒ, εδώ και χρόνια, με σκοπό είτε την –αποτυχημένη– αναβάθμισή τους (χωρίς ευθύνη της ΕΑΒ), είτε τη συντήρησή τους.”

Με συγχωρείτε αλλά δεν γίνεται να γράφετε κάτι τέτοιο και να μην δίνεται περισσότερες πληροφορίες!
Αποτυχημένη ως προς τι;
-Την κάναμε σε όλα τα C-130 αλλά δεν απέδωσε τα αναμενόμενα;
-Την κάναμε σε μερικά, είδαμε ότι δεν είναι καλή και σταματήσαμε;
-Την κάναμε σε μερικά, είναι καλή αλλά δεν μπορούμε να την συνεχίσουμε;

Μαλλον η πορεία της δεν ήταν επιτυχημενη

Είχε πει πριν μερικά χρόνια κάποιος Α/ΓΕΑ, δεν θυμάμαι ποιος ήταν, ότι πρέπει να κοιτάξουμε κάποια στιγμή να φύγουν τα παλιά C130 και να αγοράσουμε νέα μεταφορικά, μεγαλύτερα, είτε τον ίδιο τύπο είτε άλλον (μάλλον εννοούσε τα C130J-30 ή να συμπληρώσουμε αριθμούς στα C27) και λιγότερα στον συνολικό αριθμό, καθώς τα 15 C130 + 8 C27 είναι πολλά και δεν μας χρειάζονται τόσα. Τώρα, είχε πει τότε, ξοδεύουμε λεφτά για συντηρήσεις χωρίς να μας χρειάζονται όλα αυτά τα αεροπλάνα. 10-12 συνολικά αεροπλάνα, σύγχρονα και μεγαλύτερα είναι υπερ αρκετά είχε πει.

Μου είχε κάνει εντύπωση τότε ο αριθμός που είχε πει ότι χρειαζόμασταν.
Δεν ξέρω αν υπάρχει ακόμα αυτή η άποψη στην ΠΑ. Ξέρουν καλύτερα τα στελέχη.

Last edited 1 month ago by GeorgeE

Αν Α/ΓΕΑ είπε αυτά τα πράγματα, εγώ χάνω τον ύπνο μου από σήμερα κιόλας.
Γνωρίζουμε πόσα μεταφορικά α/φ χρειάζονται για ρίψη ενός τάγματος αλεξιπτωτιστών;
Γνωρίζουμε πόσα μεταφορικά α/φ χρειάζονται για υποστήριξη μεταστάθμευσης ΜΙΑΣ πολεμικής μοίρας σε α/δ διασποράς ή σε άλλη πτέρυγα/σμηναρχία σε καιρό πολέμου ή ώρες πριν την έναρξή του;
Γνωρίζουμε ότι θα χρειαστεί η μεταστάθμευση ΠΟΛΛΩΝ μοιρών στον πόλεμο;
Γνωρίζουμε πόσες έξοδοι MEDEVAC ανά ημέρα αγώνα απαιτούνται (από τα νησιά και τη Θράκη);
Γνωρίζουμε πώς θα μεταφερθεί ένας κινητήρας ή ένα συνεργείο με συλλογές ανταλλακτικών σε απόμακρη σμηναρχία ή περιφερειακό αεροδρόμιο στο οποίο έχει ξεμείνει ένα μαχητικό με βλάβη ή battle damage;
Γνωρίζουμε πόσες έξοδοι μεταφοράς κρισίμων πυρομαχικών ανά ημέρα αγώνα θα χρειαστούν για να κρατηθούν τα νησιά;
Η Κύπρος; Δεν μιλώ για μαζική αερομεταφορά ενισχύσεων, αλλά για κρίσιμα υλικά, προσωπικό, MEDEVAC … Ίσως και 6-8 OH-58D, που θα κάνουν μεγάλη διαφορά την κρίσιμη στιγμή.
Αν π.χ. υποστεί ζημίες από εχθρική επίθεση ένα από τα δύο ραντάρ της 6ης ΜΣΕΠ στον Προφήτη Ηλία Ανωμερίτη Μυκόνου, πώς θα μεταφερθούν υλικά για την επισκευή του και εξειδικευμένα συνεργεία σε εύλογο χρόνο;
Για όλες τις αποστολές που σκιαγραφώ χρειάζονται “λίγα και μεγαλύτερα αεροσκάφη”;
Τα προόριζε ο εν λόγω Α/ΓΕΑ για να ανεφοδιάζουν τις υπερπόντιες βάσεις της ΠΑ στις κτήσεις της Ελλάδος στον Ειρηνικό;
Ή περίμενε κανένα τυχερό μετά την αποστρατεία από την Airbus;
Στην Κύπρο το 1974 είχαμε μεγαλύτερη δυνατότητα αερομεταφορών από ό,τι σήμερα!

Αν Α/ΓΕΑ είπε αυτά τα πράγματα, εγώ χάνω τον ύπνο μου από σήμερα κιόλας. Ego ton exasa edo kai kairo 🙂

Γνωρίζουμε πόσα μεταφορικά α/φ χρειάζονται για ρίψη ενός τάγματος αλεξιπτωτιστών;
Gnorizoun?
Γνωρίζουμε πόσα μεταφορικά α/φ χρειάζονται για υποστήριξη μεταστάθμευσης ΜΙΑΣ πολεμικής μοίρας σε α/δ διασποράς ή σε άλλη πτέρυγα/σμηναρχία σε καιρό πολέμου ή ώρες πριν την έναρξή του; …me ta podia 8a pame file
Γνωρίζουμε ότι θα χρειαστεί η μεταστάθμευση ΠΟΛΛΩΝ μοιρών στον πόλεμο;a nai, 8a paroume ta M1117, gia authn tin douleia ^^
Γνωρίζουμε πόσες έξοδοι MEDEVAC ανά ημέρα αγώνα απαιτούνται (από τα νησιά και τη Θράκη); ti, me ta C130 8a tous metaferoume? 🙂
Γνωρίζουμε πώς θα μεταφερθεί ένας κινητήρας ή ένα συνεργείο με συλλογές ανταλλακτικών σε απόμακρη σμηναρχία ή περιφερειακό αεροδρόμιο στο οποίο έχει ξεμείνει ένα μαχητικό με βλάβη ή battle damage; Giati, pistevis pos mia sirraxi, 8a kratisi ewdomades i mines? Makari dioti mono me geniki sirraxi 8a kataferoume na gonatisoume tin tourkia, alla apo oti blepo, paei gia 2-3 meres mono, isaisa, na kataferoun oi tourx ta 8elo tous!
Γνωρίζουμε πόσες έξοδοι μεταφοράς κρισίμων πυρομαχικών ανά ημέρα αγώνα θα χρειαστούν για να κρατηθούν τα νησιά; sindeete me tin apano apantisi!
Η Κύπρος; Δεν μιλώ για μαζική αερομεταφορά ενισχύσεων, αλλά για κρίσιμα υλικά, προσωπικό, MEDEVAC …OH-58D Chinook. Ίσως και 6-8 OH-58D, που θα κάνουν μεγάλη διαφορά την κρίσιμη στιγμή.tora patises epanao stin pligi…Kypros, ka8imerino Ferry Boat apo Pirea – Rodos – Megisti – Kypros i Krhth – Rodos – Mejisti – Kypros, opos kai mia Aeroporiki grammi C-130 (kai A400M GIATI OXI?!) ana mera! Maxitika na peripoloun apo Krhth – Megisti – Kypros, se oli tin AOZ tis kai pou kai pou sta8meusi sto Israil, Egyptos, oi pilotoi mas gia Cafe…
Αν π.χ. υποστεί ζημίες από εχθρική επίθεση ένα από τα δύο ραντάρ της 6ης ΜΣΕΠ στον Προφήτη Ηλία Ανωμερίτη Μυκόνου, πώς θα μεταφερθούν υλικά για την επισκευή του και εξειδικευμένα συνεργεία σε εύλογο χρόνο; den 8a xreiastei allo ulika, ean den ta exoun ekei!
Για όλες τις αποστολές που σκιαγραφώ χρειάζονται “λίγα και μεγαλύτερα αεροσκάφη”; Den gnorizoume ta plana tous kai prepei na tous empisteutoume.to 8ema einai…pio kato
Τα προόριζε ο εν λόγω Α/ΓΕΑ για να ανεφοδιάζουν τις υπερπόντιες βάσεις της ΠΑ στις κτήσεις της Ελλάδος στον Ειρηνικό;
Ή περίμενε κανένα τυχερό μετά την αποστρατεία από την Airbus;
Στην Κύπρο το 1974 είχαμε μεγαλύτερη δυνατότητα αερομεταφορών από ό,τι σήμερα! Me ta liga pou eixame…grapsame istoria, lene…

Okay , min ksechname exoume ta OH-58D Chinook.
ekei pou anaferete o Stratigos, einai sosto otan leei, kalitera ligotera alla na einai epixirisiaka! Auto isxi gia ola ta oplika systimata! Quality befor Quantity!

Ena terastio problima einai, Me ka8e nea kubenisi, allazei to dogma me tous Epiteleis! O ka8enas exei dikes tou idees kai orama! Dysteixos, den ka8ontai oloi oi Stratigoi kai epitelarxes mazi, na anaptixoun plana gia to ti xreiazomaste, ti 8eloume, pos fenete to “Attack plan”!

γιατι γράφεις σε greeklish; Αδικείς τον εαυτό σου, διότι κανείς δεν θα κάτσει,(λόγω δυσκολίας….) να διαβάσει το σχόλιό σου

Κανονικά δεν πρέπει να περιμένουν 5 χρόνια μετά την αποστρατεία πριν δοκιμάσουν κάτι που σχετίζεται με την προηγούμενη θέση;

Να επιχειρηματολογήσω αθώα ότι υπάρχουν εφεδρείες στα νησιά π.χ. οπότε ένα Μ2Κ που προσγειώνεται εκτάκτως στη 130 ΣΜ θα βρει ανταλλακτικά και υποστήριξη – καλά αγνοήστε το παράδειγμα και αντικαταστήστε το με ένα F-4 στην 115 ΠΜ; Ή ότι MEDEVAC θα γίνεται με τα αεροσκάφη που μεταφέρουν εφόδια.

Last edited 1 month ago by Tango.Alpha

ΠΤΉΣΗ θέλουμε άρθρο για το γιατί απέτυχε το προγραμα εκσυχρονισμού!


Ωχ μας βλεπω να φτανουμε ευκολα τα 600 σχολια 🙂

Οτιδήποτε διαβάζουμε τελευταία για υπάρχοντα, απαξιωμένα συστήματα, αναφέρεται πως η επαναφορά (το γρηγορότερο) σε λειτουργική/επιχειρησιακή κατάσταση αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα… Υπάρχει τελικά ιεράρχηση των αναγκών ή τρέχουμε να κάνουμε λίγο απ’ όλα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ως τώρα ουσιαστικό αποτέλεσμα και τελικά η ύψιστη προτεραιότητα να χρειάζεται μεγαλύτερο χρονικό διάστημα να ικανοποιηθεί;

Από ότι φαίνεται η κατάσταση ήταν άθλια σε πολλούς τομείς. Και καλά οι προηγούμενοι ήταν ντουφέκια και το ρισκάρανε και τους διαολοστήλαμε στις εκλογές. Αυτοί κοντεύουν 1μιση χρόνο, τον πρώτο χρόνο ξυνόντουσαν στο Υπουργείο, χρειάστηκε να φοβηθούν από τον Τούρκο.

Οπότε τώρα τρεχάτε ποδαράκια μου εν μέσω πανδημίας που οι δημόσιοι υπολειτουργούν. Θα πάρει καιρό να αποκατασταθούν οι ΕΔ, πολλά χρόνια φοβάμαι, μακάρι να μην συμβεί τίποτα με τον Τούρκο στο ενδιάμεσο

Last edited 1 month ago by Factor

Αγαπητέ φίλε  Factor,

Για να είμαστε δίκαιοι, δεν ήταν μόνο οι προηγούμενοι που θα το ρισκαρανε. Εδώ και 15 χρόνια όλοι το ρισκάρουν. Και για να είμαστε ακριβείς, μετά από το 2008, μόνο οι προηγούμενοι έκαναν αγορά νέων, για την Ελλάδα, συστημάτων, πχ Kiowa, P3B. Μπορεί να μην είναι πολλά αλλά είναι περισσότερα από ότι έκαναν οι άλλοι πριν από αυτούς.

Φιλικά πάντα
Γιώργος

Ναι ίσως έχεις δίκιο δεν συμμερίζομαι απόλυτα την άποψη σου, για αυτό και χρησιμοποίησα τόσο έντονη γλώσσα για τη περίοδο 2015-2019. Στη περίοδο μέχρι το 2008 νομίζω δεν είχαμε μείνει πίσω. Αρχίσαμε να μένουμε πίσω από το 2009, αλλά δυσκολεύομαι να κατηγορήσω τις πρώτες μνημονιακές κυβερνήσεις γιατί η περικοπή που χρειάστηκε να γίνει ήταν πολύ μεγάλη. Θα μας βοηθούσε να καταλάβουμε ευθύνες αν η Πτήση ή αλλά μέσα του χώρου μας έλεγαν πότε σταμάτησαν οι FOS που για μένα είναι το μεγάλο έγκλημα της προηγούμενης δεκαετίας.

Για τη περίοδο αυτών που το είπαν ξεκάθαρα πως δεν υπάρχουν σύνορα και πως ρισκάρουν (δεν είχαμε ακούσει κάτι τέτοιο νωρίτερα και δείχνει επιλογή και όχι ανάγκη όπως μάλλον συνέβη μεταξύ 2009-2014), έγιναν αυτά που λες και θα προσθέσω την έναρξη του προγράμματος των Viber. Τα Kiowa ήταν εξαιρετική κίνηση αλλά μιλάμε για πρόγραμμα κάπου 50 εκ. νομίζω και δεν είναι τυχαίο που αυτός που το έτρεξε είναι υφυπουργός. Τον έχω γνωρίσει και προσωπικά τον Στεφανή, είναι πολύ πολύ σοβαρός και εκ του αποτελέσματος και καλός στη δουλειά που είχε τότε.

Τώρα για τα Orion… ας μην πω καμιά βαριά κουβέντα. Θα ήθελα σίγουρα μια εισαγγελική έρευνα για το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Θα ήθελα επίσης τα 500εκ να είχαν πάει ήδη πάει σε αναβάθμιση των ΜΕΚΟ αντί για τα P3B

Από το 2005 με την μιάμιση! μοίρα F-16
Μετά ήταν: Tα υ/β γέρνουν, τα Απατσι τα έφαγαν τα ποντίκια, θα πάρουμε BMP-3, θα πάρουμε FREMM, θα πάρουμε Typhoon, μην αργείτε εκεί στην ΝΑΤΟ για νέο εκπαιδευτικό γιατί θα προχωρήσουμε μόνοι μας. φεύγω τώρα γιατί πάμε για χρεοκοπία και δεν λέει, αλλάζουμε γιατί βουλιάζουμε, φεύγω τώρα γιατί βουλιάξαμε, σκίζω τα μνημόνια, φεύγω τώρα γιατί πιάστηκε το χέρι μου να σκίζω, wow! βρήκα στις μάντρες κάτι P3 τι λέτε να τους κάνουμε εκσυγχρονισμό? θα τους βάλουμε και πινακίδες classic plane, βλέπω κάτι FREMM να έρχονται τις πήραμε με leasing, όχι τελικά δεν είναι FREMM το φερρυ από την Κρήτη είναι, upgrade τα καινούργια F16 αφήνουμε τα παλιά, τι εννοείς υπάρχει μόνο ένας κατασκευαστής Μιραζ? Ο νόμος λέει ότι θέλουμε πρόταση από 3! Να τσακιστούν να φτιάξουν άλλους 2! Θα πάρουμε FDI, όχι δεν θα πάρουμε FDI, θα πάρουμε Rafale, θα πάρουμε MMSC, θα πάρουμε F35, πινακωτή πινακωτη από το άλλο μου το αυτι…..

Last edited 1 month ago by George

Ναι όμως μην ξεχνάς ότι στον προϋπολογισμό του 2020 μας επιτρεπόταν να δαπαμησουμε περισσότερα λεϋτα για τα εξοπλιστικά….εάν δεν περνανγαν στον προϋπολογισμό του 2020 αυτά τα 2,5 δις για εξοπλ. δαπάνες Κεϊτά μην στα καναν αυτά

2021….στο 2020 0,5 δις γι’αυτό και δεν προχωράει σχεδόν τίποτα

Με τους Τούρκους δεν πρόκειται να συμβεί οτιδήποτε που θα μας αναγκάσει να αντιδράσουμε κυρίως επειδή σκοπεύουν σε θαλάσσιες ζώνες και τα κοιτάσματα αν υπάρχουν παρά κάποιο νησί ή έστω βραχονησίδα. Πολύ λιγότερο ακριβό σε όρους κόστους και επικοινωνίας για αυτούς και πολύ περισσότερο κερδοφόρο αν βρεθούν κοιτάσματα. Πάντως για να βοηθήσω το φοβερό έργο των Ενόπλων Δυνάμεων στην Άμυνα της χώρας (και καθώς έχω μελετήσει την ιστορία τους) την Black Friday αγόρασα τέσσερις μπαταρίες και θα της παραδώσω στο ΥΠ.ΑΜ ώστε την επόμενη φορά που θα πρέπει να προστατεύσουν εθνικό έδαφος να μην αποτύχουν στην αποστολή τους όπως τον Ιανουάριο του 1996. Ετσι ελπίζω να μην “οργιάσουμε” σε νέες μαζικές και άστοχες αγορές μετά από αποτελέσματα εκείνης της κρίσης.

Από την άλλη πλευρά για να είμαι δίκαιος με τις προηγούμενες κυβερνήσεις, οι υποθέσεις των εξοπλιστικών που προέκυψαν εκείνη την περίοδο αλλά και ότι ακούγαμε και βλέπαμε κατά τη διάρκεια της θητείας μας κατέστησαν τις εξοπλιστικές δαπάνες εξίσου δημοφιλείς με την εφορία ή σχεδόν οπότε ακόμα και η συντήρηση του υλικού σταμάτησε ώστε κονδύλια να διοχετευθούν είτε στην αποπληρωμή του χρέους είτε σε επιδόματα.

Αυτό είχε κι άλλο ένα θετικό αποτέλεσμα, πέρα από την ύπαρξη κονδυλίων για αλλότρια: τη δυνατότητα για νέες αγορές οι οποίες την περίοδο μιας ελληνοτουρκικής αντιπαράθεσης είχαν το πλεονέκτημα να βελτιώσουν τη εικόνα της κυβέρνησης που κάνει τις αγορές πολύ πιο δημοφιλείς από βασική συντήρηση και αναβάθμιση. Φυσικά η μείωση της θητείας με λιγότερες ασκήσεις και περισσότερες εξόδους άδειες και η διατήρηση σχηματισμών ως πυρήνων κατανάλωσης (ενοίκια σουβλατιζίδικα κλπ) κινείται στο ίδιο πνεύμα εξασφαλίζοντας δημοφιλία στους πολιτικούς και τους αξιωματικούς.

Το έχω πει πολλές φορές: οι μαζικές αγορές νέων συστημάτων (κυρίως πλατφορμών) είναι το τελευταίο στοιχείο στη βελτίωση της μαχητικής ικανότητας των Ενόπλων Δυνάμεων. Προηγούνται πολλά άλλα, τα οποία όμως δεν “κερδίζουν εκλογές” κάπως όπως η δημιουργία ΜΕΘ μέχρι πέρσι τέτοιο καιρό.

Έτσι όπως το πάμε το έργο δεν θα αργήσει και η ώρα των νησιών και τότε δεν θα υπάρχουν περιθώρια για “εργαλειοθήκες”…..

Φυσικά και δεν υπάρχει ιεράρχηση! 🙂 Όταν πχ στην απαίτηση για φρεγάτες απαντάς με αεροπλάνα τί συζητάμε; Για να μν πως για εθνικά τυφέκια και τζιπ από το Ισραήλ και άλλα τέτοια…

Μια και το άρθρο είναι για τα C130, κανένα RWR προβλέπεται;

Last edited 1 month ago by NikolakiEfentis

Τι να το κάνουν τώρα και συ? αφού δεν πετάνε δεν τα πιάνει τίποτα!

Rwr??τι είναι αυτό γιατί έτσι δεν μπόρεσα να το ψάξω και στον γουγλη…..

Το σύστημα που σε προειδοποιεί αν εγκλωβιστείς από ραντάρ, πυραύλους κλπ.

Για αρχή. Δεν υπάρχουν πολλές μοίρες C-130 αλλά μόνο μια. Η 356 ΜΤΜ. Οπως και μόνο μια μοίρα C-27J, η 354ΜΤΜ. Επίσης, δεν υπάρχει ΜΣΒ για αυτά τα αεροπλάνα όπως και για τα C-27J. Η συντήρηση τους γίνεται στην υποστελεχωμενη μοίρα και στην παθουσα ΕΑΒ. Τα Spartan δεν πέρασαν ακόμα της πύλες του εργοστασίου στην Τανάγρα. Υπεύθυνη ομως για την καθηλωση σχεδόν όλων των C-130 είναι και η ΕΑΒ. Δεν είναι αθώα. Επίσης, καλό θα ήταν να δούμε και τα κιτ αναβάθμισης των κινητήρων της Rolls Royce τα οποία η εταιρεία λέει πως μπορούν να εφαρμοστούν στην μοίρα. Είναι ευκαιρία τώρα που τα αεροσκάφη θα επανέλθουν και το χρήμα ρέει. Θεωρώ όμως πως στα – Β δεν αξίζει καμία επένδυση και ακόμα και τα κιτ AUP που τοποθετηθηκαν θα πρέπει να αφαιρεθούν ή θα μπορούσαμε να τα παραχωρουσαμε σε κάποιον νεόκοπο σύμμαχο του ΝΑΤΟ (Σκόπια ή Αλβανία; με ανάλογα ανταλλαγματα) και να πάμε σε αγορά 3 – 5 -J σταδιακά. Ένας στόλος αναβαθμισμενων – Η και νέων ή μεταχειρισμένων – J θα πάνε για πολλά χρόνια δεδομένης και της ενεργοποίησης (χαχαχα) των C-27J. Εκ των ων ουκ άνευ θεωρώ πως πρέπει να τοποθετηθεί και σύστημα αυτό προστασίας. (άραγε θα μπορούσε να κουμπώσει το ICMS 2000 των Mirage που θα φύγουν;). Για το Αιγαίο του 2020-30 μιλάμε. Τέλος αυτό το “σκάνδαλο” που ακούει στο όνομα C-27J θα πρέπει κάποτε να διερευνηθεί. Έστω και δημοσιογραφικα. Η 354 ΜΤΜ είναι ίσως το ακριβότερο μουσείο του κόσμου με τα ξασπρισμένα κουφάρια των σύγχρονων αεροσκαφών να λιαζονται στην πίστα της ξεχαρβαλωμενα για χρόνια ενώ τα τέσσερα τελευταία της παραγγελίας, με την ενσωματωμένη ικανότητα εναέριου ανεφοδιασμού, δεν παρελήφθησαν, αλλά μάλλον αδίκως, όπως έδειξε η εξέλιξη της ιστορίας…

Ελληνικό σουρεαλ

σωστοτατος!!
Εκτος απο πολιτικες πΟΙΝΙΚΕΣ ευθυνες δεν υπαρχουν ?
Υλικο αξιας εκατονταδων εκατομυριων αφεθικε να καθετε 
Δεν υπαρχει εγκλημaτικη αμελεια καθηκοντος σε πολιτκους και σε ενστολους ολα αυτα τα χρονια??

Ξανά η ίδια ιστορία με τη περίπτωση που περιγράψατε με τα Apache. Απαξίωση 15 αν δεν κάνω λάθος χρυσοπληρωμενων c130 και η αεροπορία ” έχει στο πίσω μέρος του μυαλού της καινούρια αεροπλάνα “. Μπορεί να εγγυηθεί κανείς ότι η νοοτροπία θα αλλάξει και σε λίγα χρόνια δεν θα κλαίμε και τα καινούργια; Σε εμάς εδώ που μιλάμε σ αυτό τον ιστότοπο αρέσει αυτό; Όχι ότι θα μας ρωτήσει και κανείς παρόλο που πληρώνουμε αλλά είναι ωραίο αν έχουμε χρήματα να προβούμε σε νέα αγορά κι όχι να επαναφέρουμε τα είδη υπάρχοντα; Αν εγώ ενεργούσα έτσι στο σπίτι μου τώρα θα κοιμόμουν σε χαρτοκουτα στο δρόμο. Παρεπιπτόντως στο ίδιο σκεπτικό δεν μπορεί να μην υπάρχει ένα φθηνό σχετικά ραντάρ aesa – κινέζικο νοτιοαφρικανικο – για τα mirage bgm. Θα κοπανιεμαι μ αυτό το θέμα μέχρι να πεθάνει ο Highlander. Συγνώμη αν σας κούρασα καλό μήνα και καλές γιορτές να έχουμε

Να πούμε και την μαύρη αλήθεια δεν έχουν χρυσοπληρωθει τα C130 γιατί είναι μεταχειρισμένα….και το μόνο που κάναμε ήταν ένα γενικό σημαζεμα το 2000 αλλάζοντας τις πτέρυγες και ενισχύοντας και ανανεωνοντας το “κουφάρι” τους

Τα Β
Τα Η τα είχαμε αγοράσει καινούργια

Αμην παιδιά

Η συντήρηση αντί να είναι λειτουργικό έξοδο είναι εξοπλιστικό. Ήμαρτον…

Η ΕΑΒ έχει φτάσει στα όριά της και θέλει ενίσχυση. Λάθος. Η ΕΑΒ θέλει εκσυγχρονισμό. Πρέπει κάποια στιγμή σε φωτογραφίες να βλέπουμε σύγχρονα μηχανήματα και όχι μαστόρια. Αλλιώς θα συνεχίσει να ζει στα όριά της μέχρι να κλατάρει.

ωραια κ μιας κ πανε iai δεν τα τιγκαρουμε στα καλουδια της ετερειας?

Για αυτο τα στειλανε
Για να φερουν πραμα…

Είμαστε σε ακήρυκτο πόλεμο.
Ο εχθρός παίζει τα ρέστα του. Η κίνησή του πριν αλλάξει ο ευμενής γι’ αυτόν συσχετισμός δυνάμεων παρίσταται πολύ πιθανή.
Η βιομηχανική πολιτική εις βάρος των ΕΔ και του Έθνους πρέπει να τελειώσει ΤΩΡΑ!
Salus populi suprema lex!
Όλα τα C-130 άμεσα στην ΙΑΙ. Και τα C-27J στη Ιταλία. Με απευθείας ανάθεση.
Δεν θα παρατηρούμε ως Νέρωνες την άλωση των νησιών μας για να μη διαταραχθεί ο βιορυθμός της ΕΑΒ και παρομοίων ελληνικών εξαμβλωμάτων.
Ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις, προικοδοτήθηκε πλουσιοπάροχα από την Ελληνική Δημοκρατία στη δεκαετία του ’70, λεηλατήθηκε ακολούθως ως τόπος αποκατάστασης κομματανθρώπων, και τώρα, στην κρίσιμη ώρα, απονομιμοποιείται πλήρως και χάνει το λόγο ύπαρξής της. Αντί να δώσει αυτάρκεια στις ΕΔ, τις αποστερεί από κρίσιμα μέσα.
Ήρθε η ώρα ο αντίχειρας να δείξει το έδαφος.
Morietur.
Χάριν της επιβιωσης της πατρίδας.

Σωστότατος !
Το αυτό και με τα ναυπηγεία

Συμφωνώ απόλυτα ακόμα και τα f-16 θα έπρεπε να τα στείλουμε στις ΗΠΑ η αν γίνεται μέσα στην Π.Α. δεν υπάρχει περίπτωση να τηρήσει η ΕΑΒ τις προθεσμίες ειμαι 100% σίγουρος ότι θα υπάρξει καθυστέρηση και μάλιστα μεγάλη.Δεν έχει να προσφέρει πλέον τίποτα η ΕΑΒ και το ξέρουν όλοι αυτό, απόδειξη ότι η Π.Α. θα κάνει τον εκσυχρονισμο των Block 50 η ίδια.

Τελικά κάτι ήξερε παραπάνω η πολιτική ηγεσία και στα τελευταία γεγονότα ήταν ενδοτική δεν τσίμπαγε. Αφού το μισό στράτευμα είναι εκτός λειτουργίας. Τα G3 λειτουργούν ή θέλουν κι αυτά FOS.

Last edited 1 month ago by chikichiki

Μα το είπε ο σουλτάνος!
Για περάστε. Λες να μην ηξερε τι έλεγε?

Εχουμε τα G3 που είναι στις αποθήκες για τις παρελάσεις – σε άριστη κατάσταση κυριολεκτικά του κουτιού.

Αγαπητή Πτήση κάποια στιγμή θα πρέπει να ασχοληθείτε και με το όλο θέμα και να αναφέρεται γιατί απέτυχε ο εκσυγχρονισμός της L3, ένα πρόγραμμα συντηρητικό, από μια μεγάλη εταιρία που ξεκίνησε πριν 20 σχεδόν χρόνια. Φταίνε τα ηλεκτρονικά που μπήκαν ή η ΕΑΒ δεν μπόρεσε να αναπεξέλθει στο δικό της κομμάτι που ήταν ο δομικός εκσυγχρονισμός και η αντικατάσταση του κεντρικού τμήματος της πτέρυγας;
Μακάρι να επανέλθουν όσο περισσότερα γίνεται, και αν πάνε Ισραήλ μεριά μηπως να κοιτούσαμε την μετατροπή 2 αεροσκαφών σε KC-130 τώρα που έρχονται και τα Rafale;

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Για να συγκρίνουμε όμοιες Ενδιάμεσες Λύσεις… Αντί των AB/Tico, οι Ευρωπαίοι πρέπει να προσφέρουν LCF, Type 45 και FREMM-DA ή Horizon

 Το πρόγραμμα των φρεγατών, προχωρά υπό συνθήκες άκρας εμπιστευτικότητας, έντονων συζητήσεων, σκληρών διαπραγματεύσεων και ατελείωτων αναλύσεων κάθε είδους. Το ΠΝ δεν πρέπει να αγοράσει...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη δοκιμαστική πτήση του αναβαθμισμένου F16 στην...

Αποκλειστικές φωτογραφίες από την πρώτη δοκιμαστική πτήση του αναβαθμισμένου F16 στην 114ΠΜ καθώς και του διθέσιου F16 που το συνόδευε. Ευχαριστούμε θερμά τον αναγνώστη...
- Advertisement -

January #008

Αγορά 4.49
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 2017 August #375

Αγορά 2.29
- Advertisement -

ΠΤΗΣΗ 2015 December 2015 #355

Αγορά

Related News

Για να συγκρίνουμε όμοιες Ενδιάμεσες Λύσεις… Αντί των AB/Tico, οι Ευρωπαίοι πρέπει να προσφέρουν LCF, Type 45 και FREMM-DA ή Horizon

 Το πρόγραμμα των φρεγατών, προχωρά υπό συνθήκες άκρας εμπιστευτικότητας, έντονων συζητήσεων, σκληρών διαπραγματεύσεων και ατελείωτων αναλύσεων κάθε είδους. Το ΠΝ δεν πρέπει να αγοράσει...

Πόλεμος του Κόλπου, 30 χρόνια: Η RAF στην Επιχείρηση Granby

Την νύκτα της «Μητέρας όλων των Μαχών», όταν ο ουρανός της Βαγδάτης «φωτιζόταν» από τις λάμψεις των εκρήξεων και των μαζικών αντιαεροπορικών πυρών, τα...

Μάας: «Παράθυρο» για διπλωματική λύση οι διερευνητικές επαφές

ΑΠΕ-ΜΠΕ.Ως «παράθυρο» για διπλωματική λύση περιέγραψε την επικείμενη επανέναρξη των διερευνητικών επαφών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας ο υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας Χάικο Μάας και...