- Advertisement -

Προβολή ισχύος: Ελληνικά F-16C και αμερικανικά Β-52 προς Συρία, πάνω από τα Κατεχόμενα (για όσους δεν κατάλαβαν το “συμβολισμό”)

- Advertisement -

 

A U.S. Air Force B-52H Stratofortress is escorted by Hellenic Air Force F-16 Fighting Falcons over the Mediterranean Sea in support of Bomber Task Force Europe 20-1, Nov. 1, 2019. This deployment allows aircrews and support personnel to conduct theater integration and to improve bomber interoperability with joint partners and allied nations. (U.S. Air Force photo by Tech. Sgt. Christopher Ruano)

Τις τελευταίες εβδομάδες ένα μεγάλο μέρος των σχολίων της ιστοσελίδας μας αφορούν τη συμφωνία Αμυντικής Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδος και ΗΠΑ. Δυστυχώς, όσο Arleigh Burke με ελληνική σημαία δεν δένουν στη Σούδα, τρένα φορτωμένα με M1A2 δεν ταξιδεύουν για τον Έβρο και F-15 με ελληνικά εθνόσημα δεν προσγειώνονται στη Λάρισα, πολλοί ισχυρίζονται πως οι Αμερικανοί μας “έπιασαν κότσους”. Κοινώς, πήραμε χάντρες και καθρεπτάκια, α ναι, μην το ξεχάσουμε, και μια βυθοκόρο (την ανέλκυση)…
Και φυσικά δώσαμε τα οικογενειακά ασημικά, και οι ΗΠΑ μας κορόιδεψαν, μπλα μπλα κλπ κλπ κλπ. Λοιπόν, αν και η είδηση έχει ξαναγραφτεί, σήμερα ανεβάζουμε και τις φωτογραφίες που αποδέσμευσε η USAF από την συνοδεία αμερικανικών βομβαρδιστικών Β-52Η από ελληνικά F-16C, πάνω απο την Ανατολική Μεσόγειο. Ναι, αυτή την Ανατολική Μεσόγειο που ο Ερντογάν έχει στείλει το μισό στόλο και αεροπορία για την υποστήριξη των παράνομων υποθαλάσσιων γεωτρήσεων.
A U.S. Air Force B-52H Stratofortress is escorted by Hellenic Air Force F-16 Fighting Falcons over the Mediterranean Sea in support of Bomber Task Force Europe 20-1, Nov. 1, 2019. This deployment allows aircrews and support personnel to conduct theater integration and to improve bomber interoperability with joint partners and allied nations. (U.S. Air Force photo by Tech. Sgt. Christopher Ruano)

Η αλήθεια είναι πως κανά δυο Β-52Η κάνουν τουρνέ στην Ευρώπη και εξασκούνται. Τι είδους εξάσκηση να κάνουν στρατηγικά βομβαρδιστικά στην Ευρώπη; ούτως ή άλλως κρούση από απόσταση θα κάνουν με έξυπνα όπλα. Τι θέλουν να κάνουν πάνω από την Ευρώπη, αν όχι να δώσουν “μηνύματα”; Πχ, πριν λίγες μέρες, ίσως και τα ίδια βομβαρδιστικά έκαναν άσκηση βομβαρδισμού του θύλακα του Καλίνινγκραντ πετώντας πάνω από τη Βαλτική.
Τώρα, τα ίδια αεροσκάφη έκαναν αντίστοιχη άσκηση κρούσης στη Συρία. Ναι στη Συρία, που την βομβαρδίζει η USAF πρωί μεσημέρι και βράδυ, ενώ υπάρχουν συνεχώς πάνω από τους στόχους συμμαχικά αεροσκάφη. Τι ακριβώς άσκηση έκαναν εκεί τα Β-52; Μήπως παρέδιδαν ένα “μήνυμα”; Το Β-52 δεν είναι το κλασικό αεροσκάφος κρούσης, απλά είναι ένα από τα σύμβολα της αμερικανικής στρατιωτικής ισχύος, το αεροπορικό αντίστοιχο των αεροπλανοφόρων. Θέλει να δείξουν κάπου ισχύ οι ΗΠΑ; Στέλνουν είτε αεροπλανοφόρα, είτε Β-52.
A U.S. Air Force B-52H Stratofortress is escorted by Hellenic Air Force F-16 Fighting Falcons over the Mediterranean Sea in support of Bomber Task Force Europe 20-1, Nov. 1, 2019. This deployment allows aircrews and support personnel to conduct theater integration and to improve bomber interoperability with joint partners and allied nations. (U.S. Air Force photo by Tech. Sgt. Christopher Ruano)

Τώρα, για όσους δεν το κατάλαβαν, τα Β-52 συνοδευόντουσαν και από ελληνικά F-16C, από την 115 ΠΜ, Μοίρα 340 ΑΛΕΠΟΥ. Τι δουλειά είχαν οι Αλεπούδες στο παζάρι; Δηλαδή, θα έχανε η ΠΑ την ευκαιρία να πετάξει με αμερικανικά μέσα (εναέριο εφοδιασμό από αμερικανικά ιπτάμενα Tankers), πάνω από την Ανατολική Μεσόγειο, πάνω από Κύπρο, πάνω από τα Κατεχόμενα, μέσα στο FIR Λευκωσίας (και Κατεχομένων) γιατί … έτσι;
Ήταν τυχαία η παρουσία των ελληνικών F-16C Block 52+ μαζί με αμερικανικά Β-52Η πάνω από την Ανατολική Μεσόγειο; Αντιλαμβανόμαστε πως η Κατεχόμενη Κύπρος είναι το Ιερό Δισκοπότηρο της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής, αν φυσικά μπορεί να ονομαστεί εξωτερική πολιτική η πολιτική του νταή των γειτόνων.
A U.S. Air Force B-52H Stratofortress is escorted by Hellenic Air Force F-16 Fighting Falcons over the Mediterranean Sea in support of Bomber Task Force Europe 20-1, Nov. 1, 2019. This deployment allows aircrews and support personnel to conduct theater integration and to improve bomber interoperability with joint partners and allied nations. (U.S. Air Force photo by Tech. Sgt. Christopher Ruano)

Αν έχει αποδειχτεί κάτι είναι πως η γειτονική χώρα απλώνεται μέχρι εκεί που την παίρνει, και καταλαβαίνει μόνο με την ισχύ. Αυτό που έγινε πριν δυο μέρες ήταν η επίδειξη απόλυτης ισχύος, και το ξεκαθάρισμα πως οι ΗΠΑ με την Ελλάδα μπορούν να “παίξουν μπάλα” όποτε θέλουν στην περιοχή. Τι καταλαβαίνουν οι Τούρκοι και οι “λοιποί” από αυτό που έγινε;

  1. Η σύμμαχος στην περιοχή, που συνόδευσε τα Β-52 πάνω από την Ανατολική Μεσόγειο είναι η Ελλάδα. Που παρεμπιπτόντως έχει και ΑΟΖ στην περιοχή, και φυσικά το FIR Αθηνών συναντά αυτό της Λευκωσίας. Δεν έγινε παραβίαση, ότι κάνουν οι Τούρκοι είναι η παραβίαση.
  2. Το μεικτό ελληνικό και αμερικανικό σμήνος πέρασε από περιοχές που οι Τούρκοι έχουν ισχυρές ναυτικές δυνάμεις.
  3. Κανένα τουρκικό αεροσκάφος δεν τόλμησε να πλησιάσει και να παρενοχλήσει τα ελληνικά αεροσκάφη, ούτε καν με ηχητική ειδοποίηση.
  4. Βάσεις όπως η Χμειμίν, αλλά και τα λιμάνια της Συρίας μπορούν να γίνουν στόχος της USAF (αυτό είχε σαν αποδέκτη τον Πούτιν φυσικά).
  5. Η USAF φτάνει στη Συρία από όλες τις πλευρές (πλην βορείως φυσικά), και αυτό έγινε αντιληπτό (για τον Άσσαντ).

Υλοποίηση στην πράξη της αμυντικής συμφωνίας ΗΠΑ-Ελλάδας: Ανεφοδιασμός ελληνικών F-16 από αμερικανικά KC-10


Κλείνοντας θα απαντήσουμε σε μερικά σχόλια για ένα άρθρο που ανέβηκε χτες βράδυ, και έτυχε αρκετών ειρωνικών σχολίων. Αφορά την συνεκπαίδευση ελληνικών μαχητικών με αμερικανικά ιπτάμενα τάνκερς.
Σε αρκετές ασκήσεις, η ΠΑ δεν χάνει την ευκαιρία να εκπαιδεύσει τους πιλότους της σε εναέριο εφοδιασμό, αλλά πρέπει να περιμένει αυτό, δηλαδή τις ασκήσεις.
Τώρα, αυτό δεν έχει σημασία, αν μπορεί να το κάνει συνέχεια, με την πρώτη ευκαιρία, εντός του FIR Αθηνών, με αμερικανικά τάνκερς.

Ελληνικά F-16 συνοδεύουν αμερικανικό B-52 σε αποστολή επιτήρησης στη Συρία


Για παράδειγμα, σε μια κρίση, ελληνικά F-16 θα μπορούσαν να ανεφοδιαστούν από “συμμαχικά” tankers πάνω από την Ανατολική Μεσόγειο, νοτίως της Κρήτης, και να επιστρέψουν στην Κρήτη, κι όλα αυτά χωρίς οι “σύμμαχοι” να εμπλακούν στις επιχειρήσεις. Αρκεί οι πιλότοι μας να είναι εξοικειωμένοι. Τώρα, το “σύμμαχοι” ας το σκεφτεί κάποιος ποιοι θα μπορούσαν να είναι.
Αντιλαμβανόμαστε πως λόγω της υπερδεκαετούς εξοπλιστικής ένδειας οι περισσότεροι από εμάς θα ήθελαν να δουν άμεσα μεταχειρισμένο υλικό από τις ΗΠΑ να γεμίζει τα στρατόπεδα, ναυστάθμους και αεροπορικές βάσεις ανά την επικράτεια. Λίγη υπομονή, και αυτό θα γίνει. Η πίκρα “της βυθυκόρου”, που ούτε κι αυτή δεν είχαμε ανελκύσει, δεν είναι ανάγκη να γίνεται ευχή, αντί για Β-52Η, τα ελληνικά μαχητικά να συνοδεύουν Tu-95. Την συγκεκριμένη περίοδο της ιστορίας μας, η χώρα μας έχει τα δικά της συμφέροντα να υπερασπιστεί. Και η Τουρκία τα δικά της. Και ο καθένας έχει επιλέξει “στρατόπεδο”.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν απαραίτητα τους συντάκτες τους κι όχι υποχρεωτικά την ιστοσελίδα. Ο ιστότοπος δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συντακτών της και των άρθρων τους. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση των άρθρων μας χωρίς γραπτή έγκριση, αλλιώς το ptisidiastima.com θα λάβει όλα τα απαραίτητα νομικά μέτρα. Τα σχόλια των άρθρων που ακολουθούν, δεν εκφράζουν την ιστοσελίδα, παρά μόνο αυτούς τους ίδιους τους σχολιαστές. Η αρχισυνταξία έχει το δικαίωμα να λογοκρίνει σχόλιο ή να απαγορεύσει την δημοσίευσή του.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
My_name_is_Nobody
Noble Member
My_name_is_Nobody (@my_name_is_nobody)
1 year ago

Τι ούτε μια λεκτική αναχαίτιση;
Τι λένε ρε Μουστάφα;
Βγες και πες μας την αλήθεια.

Dimitris
Active Member
Dimitris (@dimitris-3)
1 year ago

Δεν περίμενα ότι θα το έγραφα αλλά τελικά ο Μητσοτάκης έκανε κι ένα καλό. Εξαιρετική κίνηση. Είναι ρίσκο με όλο το καραμανλικό μπλοκ μέσα στο κόμμα εναντίον του, να παίρνει αποφάσεις για το καλό της πατρίδας. Σωστή κίνηση και μάλιστα πολιτικά δύσκολη. Μπράβο του.

AvoMelkonian
Νικ1
1 year ago
Reply to  Dimitris

Συμφωνώ με τέτοιες συνεκπαιδεύσεις αλλά δεν εγκρίνονται από πρωθυπουργούς. Ο νυν συνεχίζει στο σωστό δρόμο που χάραξε ο πρώην και όσοι καραμανλικοί δεν έχουν μετακομίσει στον ορίτζιναλ Σύριζα είναι λίγοι ποσοτικά κ ποιοτικά για να αποτελούν πτέρυγα στον γαλάζιο Σύριζα. Η σημερινή κυβέρνηση είναι καλή για την οικονομία κ το «επιτελικό κράτος» αλλά ανεπαρκέστατη στα εθνικά θέματα: δεν διεκδικεί, δεν απαιτεί, δεν τολμάει.

ptisidiastima
ΠΤΗΣΗ
1 year ago
Reply to  Νικ1

Ας αφήσουμε λίγο τα κομματικά. Κακώς εγκρίναμε και το προηγούμενο σχόλιο. Ας μείνουμε εδώ…

ivychris
ivychris (@ivychris)
1 year ago
Reply to  ΠΤΗΣΗ

Κρίμα καλέ, που τον αφήσατε έτσι εύκολα να διαφύγει για τον πρώην, που μπέρδευε τη συγγραφέα Ναόμι Κλάϊν με το top model Nαόμι Κάμπελ…να γελάσουμε λίγο

ptisidiastima
ΠΤΗΣΗ
1 year ago
Reply to  ivychris

Συγγνώμη, κάπου το χάσαμε! Αλλά αν είναι πολιτικό το σχόλιο, ας μείνουμε εδώ, θερμή παράκληση.

ivychris
ivychris (@ivychris)
1 year ago
Reply to  ΠΤΗΣΗ

Αυτό που δεν τους είπατε όμως και ωρύονται για τα άοπλα F-16, είναι ότι ενώ αναφέρατε ότι τα Β-52 συμμετέχουν σε ασκήσεις πυρηνικής κρούσης ανά την Ευρώπη, ξεκινώντας από τη βάση Fairford του Η.Β. , στην επίσκεψη στη Βαλτική συνοδεύονταν από ζεύγος αόπλων Typhoon και στη Β.Θάλασσα από αντίστοιχο ζεύγος αόπλων Νορβηγικών F-16ΒΜ.
Δεν νομίζω να πιστεύει κάποιος ότι επειδή οι ασκήσεις είναι πυρηνικής κρούσης ότι τα Β-52 μεταφέρουν πυραύλους με πυρηνική γόμωση?

Athan
Athan (@athan)
1 year ago
Reply to  ΠΤΗΣΗ

Καλό θα ήταν στους όρους των σχολίων να αναγράφεται η Πολιτική σας επί της Θεματικής των.
Εάν τα πολιτικά σχόλια είναι ανεπιθύμητα, αυτό θα έπρεπε να είναι ξεκάθαρο, το δε Πολιτικό με το Κομματικό είναι σύμφυτος όρος και πυλώνας κάθε Δημοκρατικού Πολιτεύματος, άρα μερικές φορές δημιουργείται σύγχιση.
Εγώ π.χ. δεν γνώριζα αυτήν την πολιτική σας ως επίσημη, αν και ουδόλως με ενοχλεί γιατί πραγματικά καταλαβαίνω τί πάτε να αποφύγετε.
Συμμορφώνομαι και συνεχίζω μαζί σας με πραγματικό σεβασμό στην απαίτησή σας (δεν χρειάζεται να δημοσιευθεί, όπως και ό,τι άλλο “ευαίσθητο” έχω γράψει).
Ευχαριστώ.

Panos71
Active Member
Panos71 (@panos71)
11 months ago
Reply to  Dimitris

Τωρα πλακα μας κανεις;

Aris
Active Member
Aris (@aris)
1 year ago

Όλα καλά και άγια όπως τα λέτε. Στο FOB El Venizelos όμως έχουν έρθει τα KC10 και KC135 σε εξάδες. 3+3 τον αριθμό. Δεν θα κάναμε την δουλειά μας με 2-3 σαν εκπαίδευση;
Όσο για τις Αλεπούδες πήγαν χωρίς δόντια απ´όσο δείχνουν οι φωτό. Μόνο με δεξαμενές. Τι σόι μήνυμα στέλνεις άοπλος; Απλά ότι συνοδεύεις το 52αρι; Αν οι απέναντι είχαν όρεξη για παιχνίδι τι θα κάνανε; Άρα πήγαμε εκ του ασφαλούς…

John 2019
John 2019
1 year ago
Reply to  Aris

Και άρα κάνουμε την τρίχα τριχιά! Λέω εγώ τώρα ε; 🙂

Dimitris
Active Member
Dimitris (@dimitris-3)
1 year ago
Reply to  Aris

Όντως θα έπρεπε να είναι οπλισμένα. Κάτι που πρέπει να γίνει την επόμενη φορά.

ira-ant
ira-ant
1 year ago

1)Καλύτερα θα ήταν,η “συνοδεία” να γινόταν με F-15,αλλά δυστυχώς δεν τα έχουμε.
2)Εάν έγινε πτήση,υπεράνω των κατεχομένων,υπήρξε μήπως αντίδραση από το… ΑΚΕΛ;
Ξέρετε…αυτό το κόμμα,που ενοχλείται από τις πτήσεις Ελλαδικών αεροσκαφών(όχι Τουρκικών!) στην Κύπρο.

John 2019
John 2019
1 year ago

Ναι ναι, πολύ μεγάλη και ουσιαστική βοήθεια αυτά τα παιδιά οι αμερικάνοι, σίγουρα σίγουρα…κάνανε μια βόλτα οι αμερικάνοι πάνω απ’ την ανατολική Μεσόγειο παρέα μα τα δικά μας αεροσκάφη, για να κάνουνε κόγξες στους Τούρκους σα θυμωμένες γκόμενες, επειδή τους έριξε πόρτα η Τουρκία κι εμείς…αμέσως αναβαθμιστήκαμε γεωστρατηγικά, λύσαμε τα προβλήματα μας, άντε πάμε στα μπουζούκια να το γιορτάσουμε!

Thomas
Active Member
Thomas (@thomas)
1 year ago

Συμφωνώ με τον επίλογο του άρθρου. Έχω όμως να κάνω δύο παρατηρήσεις.
1. Τα Ελληνικά αεροσκάφη φαίνονται από τις φωτογραφίες ότι είναι άοπλα. Δεν θα μπω στην λογική του τι σόι συνοδεία μπορείς να κάνεις χωρίς όπλα. Αυτό που εγώ καταλαβαίνω είναι ότι ακόμα και εδώ οι ΗΠΑ καταβάλουν μεγάλες προσπάθειες να μην προκαλέσουν την Τουρκία. Της περνούν το μήνυμα αλλά διατηρούν τα προσχήματα με τα συνοδευτικά αεροσκάφη (και δη Ελληνικά) χωρίς όπλα. Κατά την γνώμη μου αυτό έχει μεγαλύτερη γεωπολιτική σημασία από την αποστολή συνοδείας και ανεφοδιασμού της ΠΑ.
2. Σχετικά με τα ειρωνικά σχόλια για το άρθρο του ανεφοδιασμού (γιατί και εγώ έγραψα τέτοιο σχόλιο). Δεν νομίζω ότι διαφωνεί κάποιος με την αξία της εκπαίδευσης. Αυτό που ενοχλεί εμένα είναι ότι παρουσιάζουμε κάτι που θα έπρεπε να είναι καθημερινότητα ως επιτυχία. Αν η χώρα θέλει να προχωρήσει μπροστά θα πρέπει πέρα από την αύξηση των αμυντικών δαπανών να εμπλακεί πιο ενεργά στο ΝΑΤΟ και στις σχέσεις με τις ΗΠΑ. Αυτό είναι τοξικό πολιτικά για μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης αλλά απαραίτητο αν δεν θέλουμε να μείνουμε στις “χάντρες και τα καθρεφτάκια” όπως πολύ σωστά επισημαίνει ο φίλτατος κύριος Παυλίδης και εσείς.

Dimitris
Active Member
Dimitris (@dimitris-3)
1 year ago
Reply to  Thomas

Συμφωνώ με το σχόλιο σας με μία μόνον επιφύλαξη. Η εντολή για την αποστολή άοπλων αεροσκαφών ήρθε από την αμερικανική πλευρά ή μήπως ήταν ελληνική επιλογή;

Thomas
Active Member
Thomas (@thomas)
1 year ago
Reply to  Dimitris

Πολύ πιθανό να ήταν Ελληνική επιλογή δεν το γνωρίζω, αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεωπολιτικό μήνυμα.

ChristosCii
Χρήστος Cii
1 year ago
Reply to  Thomas

Γιατί έπρεπε να είναι οπλισμένα;;; Η συνοδεία λέγετε εάν θυμάμαι καλά που δεν θυμάμαι καλά συνοδεία υψηλού στόχου ή κάπως έτσι…. Και είναι εκπαιδευτική και πάνε αοπλα, οπλισμένα θα ήταν σε πραγματική κατάσταση εάν και το σφηνάκι ήταν γεμάτο (αστείο για όσους έπιναν τέτοια σφηνάκια το ’80 &’90). Το Β-52 δεν το λες και αφύλακτο με τα συστήματα αυτοπροστασίας που έχει πάνω του…. Η κίνηση είναι εκπαιδευτική καθαρά και συμβολική ακόμα πιο καθαρά, από το έχουμε τους Γιουνάν για συνοδία εμπιστοσύνης (για να μην μπερδευτεί ο Mustafa) και μην ξεχνάμε την εικόνα του “πανίσχυρου” να βλέπει τα Star από πάνω του από δίπλα του σε στεριά και θάλασσα και να μην βγάζει άχνα ούτε αϊ σιχτιρ να μην μπορεί να πει (ξέρεις εσύ Mustafa)

Genesis
Active Member
Genesis (@genesis)
1 year ago

Δεν υπάρχει κανένας ουσιαστικός λόγος και φυσικά δεν έχετε καμία υποχρέωση να απαντάτε σε ειρωνικά σχόλια. Έχουμε πιο σοβαρά πράγματα να κάνουμε όλοι μας.

Γρηγόρης
Γρηγόρης
1 year ago

Προβολή ισχύος άοπλα ή αγγαρία για τα Ελληνικά μαχητικά; Τι να σας πω, κατατρόμαξε η Τουρκία…

earendil
earendil (@earendil)
1 year ago

Αοπλα τα στειλαμε τα F16 ρε παιδια?

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
1 year ago

“Λίγη υπομονή, και αυτό θα γίνει.” . . . Auτό είναι το μόνο που κρατώ από άρθρο. Οπότε . . . είδωμεν . . .

G...
Trusted Member
G... (@g)
1 year ago

Αλλο ενα τραγικο αρθρο που με το ζορι ψαχνει να βρει και να παρουσιασει ως ανταλαγματα ανουσιες συνοδιες αεροσκάφων.

ptisidiastima
ΠΤΗΣΗ
1 year ago
Reply to  G...

Πουθενά δεν γράψαμε ότι είναι αντάλλαγμα αυτό που λέτε εσείς. Κατά τα λοιπά, σας ευχαριστούμε…

G...
Trusted Member
G... (@g)
1 year ago
Reply to  ΠΤΗΣΗ

Δυστυχώς αυτο το νοημα θελει να περασει το αρθρο. Οτι **Μπορει να μην πηραμε αυτο η εκεινο.. αλλα δειτε το συμβολισμο κτλ. **

Chris
Member
Chris (@chris)
1 year ago

Σε επίπεδο συμβολισμού είναι όντως σημαντικό. Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι οι ΗΠΑ δεν έχουν πρόβλημα με την Τουρκία αλλά με τον Ερντογαν. Όπως δεν έχουν προβλήμα με τη Ρωσία αλλά με τον Πουτιν, όπως δεν έχουν πρόβλημα με το Ιράν αλλά με την κυβέρνηση των μουλαδων. Αρα θα θέλαμε πολιτικές αποφάσεις προς το συμφέρον της Ελλάδος. Π.χ. Άρση εμπάργκο για Κύπρο, “άδεια” για ΑΟΖ και 12 νμ. Κινήσεις που να αποδεικνύουν ότι οι σχέσεις των δυο κρατών όντως έχουν περάσει σε νέα εποχή, σε επίπεδο στρατηγικής συμμαχιας όπως όλοι λένε. Ότι τα συμφέροντα της Τουρκίας δε θα είναι μονίμως προτεραιότητα για ΗΠΑ.
Κατά τα άλλα κρατάω το “και αυτό θα γίνει” όσο αφορά την προμήθεια ή παραχώρηση εξοπλισμού. Με το καλό να γίνει και αυτό.

SpaceMan
Member
SpaceMan (@spaceman)
1 year ago
Reply to  Chris

Νομίζω ότι εδώ κάνεις λάθος…Δεν είναι μόνο ο Ερντογάν το πρόβλημα στην Τουρκία. Δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιος στην πολιτική σκηνή της Τουρκίας με φιλοδοξίες μικρότερες από αυτές του προέδρου της.

Γιώργος70
Γιώργος70
1 year ago

Ο συμβολισμός είναι ότι μετά τους s-400 η Ρωσία έγινε εχθρός της Ελλάδος.Είναι μηδενική η πιθανότητα f-16 της ΠΑ να συνόδευαν το Β-52 σε εικονική προσβολή σε ρωσική βάση χωρίς τους s-400.

Georgios
Georgios (@georgios-2)
1 year ago

@guest_170290 έχει και υποχρεώσεις το να είσαι μέλος του ΝΑΤΟ και το ΝΑΤΟ ανέκαθεν ήταν είναι και θα είναι αντίπαλος της Ρωσίας.

blackpeteg
blackpeteg (@blackpeteg)
1 year ago

Ως καλοί ιθαγενείς προτιμούμε τα γυαλιστερά πανάκριβα σκουπίδια από το αποτέλεσμα που ψάχνουμε δεκαετίες τώρα στο πιάτο…

KaizerAmstelVonLagerS
KaizerAmstelVonLagerS (@kaizeramstelvonlagers)
1 year ago

Τα Αμερικανικα τανκερ ηρθαν….και εφυγαν
Τα Β-52 ηρθαν…και εφυγαν
Η βυθοκορος….και ομως ειναι ακομα εδω…
Καλα οσα γραφετε αλλα μην κανουμε την τριχα τριχια.Οι συμβολισμοι δεν κερδιζουν μαχες.Η προβολη ισχυος δεν κερδιζει πολεμους.Και αυτη η Αμερικη ειναι η πιο αναξιοπιστη Αμερικη της ιστοριας.

Panagiotis
Panagiotis El Sisi
11 months ago

Οι συμβολισμοί και οι προβολές ισχύος αποτρέπουν τους πολέμους.
Δεν είναι ανάγκη επειδή κάποιοι είναι θερμοκέφαλοι να είμαστε κάθε
τρεις κ λίγο με το δάχτυλο στην σκανδάλη.
Τα μηνύματα περνούν, οι εικόνες μένουν, και το παιχνίδι είναι αρκετά
σύνθετο για τα απλά μυαλά.
Ας δούμε τι έγινε το 40…Στρατηγική ψυχραιμία…Τορπιλίστηκε η Έλλη,
έγιναν ένα σωρό προβοκάτσιες από τους Ιταλούς και όμως η ψυχραιμία,
η σωστή οργάνωση/προετοιμασία και η εκμετάλλευση της σωστής στιγμής
έκαναν θαύματα.

KaizerAmstelVonLagerS
KaizerAmstelVonLagerS (@kaizeramstelvonlagers)
11 months ago

Το 40 ηταν..80 χρονια πισω.
80 χρονια πριν και οι Πολωνοι και οι Τσεχοσλοβακοι ειχαν υποσχεσεις και στρατηγικες συμμαχιες με τις τοτε υπερδυναμεις-προστατες.Εγκαταλειφθηκαν ομως.
Οσο για τους συμβολισμους,τις προβολες και τα μηνυματα….αυτα αξιολογουνται.Οταν ειναι μονο εικονα…κανεις δεν τα παιρνει σοβαρα.
Συμφωνω για τον καθε θερμοκεφαλο.Διαφωνω με την συνεχη υποχωρητικοτητα στον καθε επιβολεα και την απιθμενη δουλικοτητα στον καθε προσφερομενο προστατη.

stepa
Member
stepa (@stepa)
1 year ago

…..λιγος Θουκυδιδης δεν βλαπτει….προς καθε ενδιαφερομενο

bill
bill (@bill)
1 year ago

Το ίδιο γεγονός μπορεί ο καθένας να το μεταφράσει όπως θέλει, μπορεί να δει οποίο μήνυμα θέλει.
π.χ Δεν τολμούν να πλησιάσουν στην Κύπρο οπλισμένοι, γιατί να μην είναι αυτό το μήνυμα;

Psixraimia
Active Member
Psixraimia (@psixraimia)
1 year ago
Reply to  Bill

Πριν από λίγες μέρες δεν ήταν εκεί και βομβάρδιζαν κατά τη διάρκεια άσκησης;

ΖΑΦΕΙΡΙΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ
ΖΑΦΕΙΡΙΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ
1 year ago

Αοπλα όμως να το λέμε και αυτό!!!

zap
Trusted Member
zap (@zap)
1 year ago

Αγαπητη Πτηση, διαφωνω μαζι σας. Εχω την εντυπωση οτι τιποτα απο αυτα που υποστηριζετε δεν ειναι βασιμα. Περα ομως απο αυτο, θα ηταν χρησιμο να αναρωτηθουμε τρια (3) πραγματα.
1. Ποιος ζητησε την ΠΑ ως συνοδο του B-52.
2. Γιατι τα σκαφη της ΠΑ ηταν αοπλα.
3. Εαν το ιδιο εχει γινει ξανα στο προσφατο παρελθον με αλλο κρατος (πχ Ισπανια, Γαλλια, Πολωνια) και εαν τα τοτε μαχητικα ησαν οπλισμενα.

HCG Class 2001
HCG Class 2001
1 year ago

Αγαπητή Flight and Space θα ήθελα να αναφέρω 2-3 πραγματάκια που μου έρχονται στο μυαλό, διαβάζοντας συγκεκριμένα τμήματα το ανωτέρω άρθρου;
1.”Η σύμμαχος στην περιοχή, που συνόδευσε τα Β-52 πάνω από την Ανατολική Μεσόγειο είναι η Ελλάδα. Που παρεμπιπτόντως έχει και ΑΟΖ στην περιοχή, και φυσικά το FIR Αθηνών συναντά αυτό της Λευκωσίας.” Ειλικρινά πιστεύετε ότι εάν η Τουρκία ¨ανακρούσει πρύμναν¨και από κακό παιδί γίνει ξανά καλό παιδί και ξαναρχίσει να παίζει τα παιχνίδια των Αμερικανών στην περιοχή, η άποψη των τελευταίων για ΑΟΖ και τα παρόμοια θα συνεχίσει να είναι αυτή που αναφέρετε στο συγκεκριμένο απόσπασμα ή θα γυρίσουν στα παλιά γνωστά ¨καθίστε στο τραπέζι να τα βρείτε¨, ¨no troops, no ships, no flags¨ και στην πολιτική των ίσων αποστάσεων?
2.¨Δυστυχώς, όσο Arleigh Burke με ελληνική σημαία δεν δένουν στη Σούδα, τρένα φορτωμένα με M1A2 δεν ταξιδεύουν για τον Έβρο και F-15 με ελληνικά εθνόσημα δεν προσγειώνονται στη Λάρισα, πολλοί ισχυρίζονται πως οι Αμερικανοί μας “έπιασαν κότσους”. Κοινώς, πήραμε χάντρες και καθρεπτάκια, α ναι, μην το ξεχάσουμε, και μια βυθοκόρο (την ανέλκυση)…¨ Δυστυχώς για εμάς, παρά των κορεσμό από μηνύματα που εκπέμπουν οι ¨στρατηγικοί¨μας σύμμαχοι, οι άλλοι ¨σύμμαχοι στο ΝΑΤΟ¨ και γείτονες δεν δείχνουν να κάμπτονται και να σταματούν προκλήσεις και παραβιάσεις που τοσο κοστίζουν σε χρόνο , χρήμα, κούραση και άγχος για τα στελέχη των Ενόπλων μας Δυνάμεων.Εδώ έφθασαν, φευ, να διατείνονται ότι ΠΥΡΟΒΟΛΟΥΜΕ και ΛΗΣΤΕΥΟΥΜΕ πρόσφυγες στο Αιγαίο.Και ναι , άποψή μου είναι ότι ΑΒ, Μ1 και F15 θα εξέπεμπαν πολύ δυνατότερους συμβολισμούς, αλλά αυτά έχουν ένα μεγάλο πρόβλημα: άπαξ και παραχωρηθούν δεν παίρνονται πίσω, όταν οι στρατηγικοί μας σύμμαχοι τα ξαναβρούν με τους γείτονες και οι τελευταίοι αρχίσουν να τους διαμαρτύρονται για αυτά , ενώ οι συνοδείες και οι συνεκπαιδεύσεις κόβονται μια χαρά προς ικανοποίησήν των…
Και στο κάτω κάτω αφού ο Βόλος είχε ¨πλημμύρα¨ από Αμερικανικά ελικόπτερα και άλλο υλικό που ήρθαν στην χώρα μας επ΄ωφελεία των Αμερικανών από την νέα συμφωνία, γιατί να έχει και μια “ψιχάλα¨ από τα ανωτέρω υλικά που θα έρθει στην χώρα μας επ΄ωφελεία δική μας όμως από την ίδια συμφωνία?
3.¨Η πίκρα “της βυθυκόρου”, που ούτε κι αυτή δεν είχαμε ανελκύσει, δεν είναι ανάγκη να γίνεται ευχή, αντί για Β-52Η, τα ελληνικά μαχητικά να συνοδεύουν Tu-95.¨ Το ότι μέχρι στιγμής ορισμένοι από εμάς βλέπουν πραγματικά σαν καθρεφτάκια αυτά που μας δίδονται από τους Αμερικανούς σε αντάλλαγμα της Συμφωνίας δεν σημαίνει ότι ευχόμαστε σε καμία των περιπτώσεων τα Ελληνικά Γεράκια αντί να συνοδεύουν Β-52 να συνοδεύουν Tu-95. Αυτό μου θυμίζει λίγο το σκουριασμένο και προσφάτως αποπεμφθέν ¨ή μαζί μας ή εναντίον μας¨. Ανήκαμεν, ανήκωμεν και θα ανήκωμεν εις την Δύσην, όχι όμως άνευ κριτικής σκέψεως και προσπάθειας εξυπηρέτησης των Εθνικών μας συμφερόντων.
4.¨Αντιλαμβανόμαστε πως λόγω της υπερδεκαετούς εξοπλιστικής ένδειας οι περισσότεροι από εμάς θα ήθελαν να δουν άμεσα μεταχειρισμένο υλικό από τις ΗΠΑ να γεμίζει τα στρατόπεδα, ναυστάθμους και αεροπορικές βάσεις ανά την επικράτεια. Λίγη υπομονή, και αυτό θα γίνει.¨ Άποψή μου είναι ότι από το όλο άρθρο αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι η τελευταία πρόταση.Σύγχρονα Ο.Σ. όχι μόνο θα συνεισφέρουν σημαντικά στην παραμελημένη εδώ και πολλά χρόνια άμυνα της Χώρας , αλλά θα ανυψώσουν και το ηθικό του λαού, πράγμα επίσης πολύ σημαντικό για να πορευτούμε στα χαλεπά μονοπάτια που ανοίγονται μπροστά μας.
Σας ευχαριστώ θερμά για την φιλοξενία.

Psixraimia
Active Member
Psixraimia (@psixraimia)
1 year ago

Αν η άσκηση ήταν νατοϊκή -όπως νομίζω- δεν είναι αυτονόητο ότι οι Τούρκοι δε θα εμπλακούν καθώς είναι μέλος της συμμαχίας;

Pantelis
Pantelis (@pantelis)
1 year ago

Ποιος συμβολισμός ρε παιδιά; Θέλετε να σας οω εγώ συμβολισμό; Δίνω άδεια στον Ερντογαν να εισβάλλει στη Συρία και να σκίσει τους πιστούς συμμάχους μου. Βάζω της πλάκας κυρώσεις και τις αναιρώ μόλις σου κάνω το χατήρια. Εγώ σε εσένα, όχι εσύ σε εμένα. Αυτό, μάλιστα, είναι συμβολισμός. Το οτι πέταξαν 2 αεροπλάνα μας παρέα με δύο αμερικανικά στα πλαίσια συνεκπαιδευσης δεν λέει…σχεδόν τίποτα. Αύριο θα πετάξουν με τους Βούλγαρους ή τους Ρουμάνους.

teo
teo (@teo)
1 year ago

Τα μηδενικα ανταλλαγματα ειναι μια πραγματικοτητα που δεν χρίζει καμμιας αντιπαραθεσης, μεχρι στιγμης. Τωρα, γιατι περνατε το μηνυμα, οτι τυπικες συνεκπαιδευσεις σε εναεριους ανεφοδιασμους ή συνεργασιες πολυ τυπικες για ΝΑΤΟικες χώρες, ξαφνικα γινονται επειδη τους πηραμε και τα σωβρακα στην διαπραγματευση .. εγω τουλαχιστον δεν το καταλαβαινω!
Οσο αφορα ομως το “μηνυμα” που υποτιθεται οτι περναει η σπανια συνοδεια B52…. αν οι Αμερικανοι πραγματικα ηθελαν και περιμεναν οτι η Ελλάδα μπορει να παιξει ρολο-αντιβαρο στην περιοχη τοτε θα μας ειχαν φορτωσει με “σιδερο”.. κατι τετοιο δεν φαινεται να συμβαίνει.. οποτε ποιο πιθανος ειναι να μας επιφυλασσεται ο χρησιμος ρολος του δολωματος , ή μιας Ιφιγενειας ωστε τελικα να γυρισει η Τουρκια στο μαντρι της με προικα σε Αιγαιο και Θράκη και λιγοτερο εις βαρος των Κουρδων…. Η ιστορια με την Ελλαδα να λάμβανει διαβεβαιωσεις και τελευταια στιγμη να βρισκεται ξεκρεμαστη απο συμμαχους μαλλον δεν θυμιζει σε κανεναν τιποτα…
υγ. περα απο κομματικα, κυβερνηση που δεν θα παραλαβει με οποιοσδηποτε δικαιολογιες AB, θα εχει τεραστιες ευθυνες.. βεβαια πανω κατω μας κυβερνουν οι ιδιοι που δεν βρισκαν εισητηρια σε 400 Abrams!!!

Piraulos
Πύραυλος
1 year ago

Σε κάποιο site γράφτηκε ότι η άσκηση περιελάμβανε και τον εικονικό βομβαρδισμό ρωσικής βάσης στην Συρία,εάν ισχύει κάτι τέτοιο τότε τα πράγματα πάνε ακόμη πιο μακριά…

Χρήστος
Χρήστος
1 year ago

Έως τώρα δεν έχουμε δει τίποτα ουσιαστικό και ούτε θα δούμε. Η ελληνική κυβέρνηση δεν φαίνεται να είναι με τον Τραμπ.
Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να πάρουμε 24 (έστω και μεταχειρισμένα F-15) για αντικατάσταση των 36 F4. Είναι το μοναδικό οπλικό σύστημα που μπορεί να δράσει στην Α. Μεσόγειο και στην Κύπρο και να παίξουμε και με τη Boeing με την οποία ο Τραμπ έχει καλές σχέσεις. Είναι ευκαιρία τώρα με τα F15X και τα F35.

Panos71
Active Member
Panos71 (@panos71)
11 months ago
Reply to  Χρήστος

Και γιατι οχι 48;

recce
recce (@recce)
1 year ago

Ο μη οπλισμός των αεροσκαφών είναι ξεκάθαρα ζητούμενο της συγκεκριμένης αποστολής των B52, όπως και των αντίστοιχων με την στοχοποίηση του καλίνινγραντ, και φυσικά έχει να κάνει με τους ρώσους και όχι τους … τούρκους (εδώ γελάμε).

evaggelos
Noble Member
evaggelos (@evaggelos)
1 year ago

ναι καλα οκ ειπαμε κανενας συμβολισμος μανουλες οι αμερικανοι στο να κανουν διαφημηση κ να εχουν τσαμπα κοροιδα μαζι τους.Τσουτσουριασε ο ακαρ κ δε θα φαει τωρα βλεπωντας φ16 αοπλα να κανουν βολτες στην κυπρο,το οτι δεν αντεδρασαν ειναι γιατι απλα ηταν το β-52 μαζι αν ηταν μονα τους τα δικα μας να δουμε τι θα γινοταν.Οι ποιο ικανες αεροποριες στην γειτονια ειναι της ιταλιας του ισραηλ κ η δικη μας ποιο προθυμοι κ ποιο ευκολοι ειμασταν κ γι αυτο πηγαμε.
ΥΓ.ποσο κοστιζει πια η μετατροπη ενος c-130h σε kc? σιγουρα λιγοτερο απο μια μπελαρα.

SpaceMan
Member
SpaceMan (@spaceman)
1 year ago

Ναι είναι πραγματικά συμβολικό όλο αυτό. Πρώτον γιατί, τι είδους συνοδεία χρειάζεται το B-52H πετώντας πάνω από “σύμμαχες” χώρες και δεύτερον γιατί τα F-16 που το συνοδεύουν πετούν – από ότι φαίνεται στις φωτογραφίες – άοπλα.
Από εκεί και πέρα, από αυτό το σημείο μέχρι οι ΗΠΑ να μας υποστηρίξουν στρατιωτικά σε μία ενδεχόμενη ελληνοτουρκική κρίση, υπάρχει δρόμος μακρύς.
Το παράδειγμα της διαχείρισης των Κούρδων του YPG είναι πολύ πρόσφατο άλλωστε…

chriss8
Noble Member
chriss8 (@chriss8)
1 year ago

Εσύ πτήση καλά τα λες, αλλά δυστυχώς μέρος του ακροατηρίου είτε δεν μπορεί να αντιληφθεί συμβολισμούς είτε δεν έχει καλή μνήμη.
Την περίοδο 2004-07 (δεν θυμάμαι ακριβώς χρονιά) το ΝΑΤΟ απέκλειε τον Άγιο Ευστράτιο από περιοχή ασκήσεων κατόπιν αιτήματος της Τουρκίας.
Σήμερα οι Αμερικάνοι μας ζητάνε να πετάξουμε μαζί τους πάνω από τα κατεχόμενα, ενώ στον γυρισμό μας ανεφοδιάζουν κιόλας (“η Κύπρος είναι μακρυά”).
Δεν χρειάζεται να κουβαλάς πυραύλους για να το παίξεις “καουμπόις”. Ούτε οι Τούρκοι, ούτε οι Ρώσοι θα σε απειλούσαν. Στην τελική ούτε οι Αμερικάνοι με τα 1800 μαχητικά έχουν ανάγκη συνοδείας…. Το θέμα είναι ότι είμαστε σε μια πολύ ευνοϊκή συγκυρία που μακάρι να την εκμεταλλευτούμε.
Η αλήθεια είναι ότι μετά το Ναυαρίνο είμαστε λίγο κακομαθημένοι. Οτιδήποτε λιγότερο από αφανισμό του εχθρού για πάρτη μας, μας φαντάζει λίγο.
Εμείς θα πολεμήσουμε στο τέλος. Μόνοι μας. Αλλά άμα γίνει το κακό θα μπορούμε να μπούμε με τις ευνοϊκότερες συνθήκες. Όταν το παίζαμε επαναστάτες και… σούπερ διπλωμάτες… ανοίγοντας πόρτες στην Ρωσία, οι ΗΠΑ κάναν εμπάργκο όπλων στην Κύπρο ή αρνούνταν να μας αποδεσμεύσουν όπλα στρατηγικής σημασίας. Το 87 οι ΗΠΑ μιλούσαν απευθείας με Τουρκία, ενώ η Ελλάδα μιλούσε μόνο με ΝΑΤΟ. Τα πράγματα αλλάζουν… Δεν κερδίσαμε το τζακ ποτ. Αλλά πλέον παίζουμε και εμείς….

NIKOS
NIKOS (@nikos)
1 year ago

Η Ελλαδα θα πρεπει να χτιζει συμμαχιες,να ενισχυει τις ΕΔ της και να προωθει τα συμφεροντα της..

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
1 year ago

Έτσι μπράβο ΠΤΗΣΗ. Βάλε τα πράγματα στη θέση τους!

Νείλος
Νείλος
1 year ago

Προς το παρών τα ελληνικά στρατόπεδα ανα την επικράτεια δεν γεμίζουν από τα αμερικάνικα «ανταλάγματα» αλλά από τα Τουρκικά «δώρα», δηλαδή τους λαθρο-εποίκους….
Συνήθως την Πτήση την διακρίνει μια υπεραισιοδοξία σε σχέση με τις αμερικάνικες βουλές που δεν τη συμμερίζομαι, μακάρι στο τέλος να δικαιωθεί…
Πάντως ισχυρούς συμβολισμούς με άοπλες διελεύσεις σκαφών δεν κάνεις. Οι Τούρκοι πετούν συνήθως πάνοπλοι πάνω από το Αιγαίο και οι συμβολισμοί γίνονται αισθητοί.
Άραγε ήταν και το B-52 άοπλο; Αν δεν ήταν άοπλο και ήταν μόνο τα ελληνικά F-16 τα άοπλα της παρέας τότε Ποιος συνόδευε Ποιόν…; Θα τολμούσε ποτέ η ελληνική αεροπορία να εμφανιστεί πέρα από την «Ελληνική» ΑΟΖ και να κάνει διέλευση επίδειξης πάνω από την κατεχόμενη Κύπρο χωρίς την αμερικάνικη ομπρέλα; Είπα ΑΟΖ και το θυμήθηκα, καλέ πια ΑΟΖ; Έχει η Ελλάδα ΑΟΖ; Όχι ακόμα, θεωρητικά βέβαια έχει αλλά δεν τολμάει να την ανακηρύξει επισήμως γιατί κάτι την κρατάει. Τι την κρατάει; Μήπως είναι η καλή μας σύμμαχος; Έχουν αλλάξει άραγε οι αμερικάνικες θέσεις για την ελληνική ΑοΖ όπως είχαν καταγραφεί το 2011 απο τον τότε βοηθό υπουργό Εξωτερικών Φίλιπ Γκόρντον, ο οποίος, σε συνάντησή του με δημοσιογράφους στην Αθήνα, είχε υποστηρίξει ωμά: «Πιστεύω ότι είναι σημαντικό να αποφεύγονται μονομερή βήματα. Οι Ηνωμένες Πολιτείες αναγνωρίζουν τα δικαιώματα των χωρών για την ανακήρυξη αποκλειστικών οικονομικών ζωνών, αλλά… δεν νομίζουμε ότι θα ήταν προς το συμφέρον της Ελλάδος να το πράξει χωρίς πλήρη συνεργασία με τους γείτονές της, της Τουρκίας συμπεριλαμβανομένης».

Aegis-3
Μακ
1 year ago

Η διέλευση ελληνικών μαχητικών πάνω από τα κατεχόμενα θεωρείται εχθρική ενέργεια από την Τουρκία. Δεν έκαναν τίποτα. Τα κατεχόμενα δεν είναι μέλος του ΝΑΤΟ γιατί η Κυπριακή Δημοκρατία δεν είναι μέλος του ΝΑΤΟ. Το αίτημα των Αμερικανών να τους συνοδεύσουν ελληνικά μαχητικά στην συγκεκριμένη αποστολή δεν έγινε τυχαία. Την πορεία του Β52 την σχεδίασαν Αμερικανοί σε αρκετά υψηλά κλιμάκια. Περάσαν το μήνυμα στους Τούρκους. Τους έδειξαν τι θα μπορούσε να γίνει αν φύγουν από το μαντρί.

flashg
Active Member
flashg (@flashg)
1 year ago

Ο αδύναμος επενδύει στο θέαμα και ο δυνατός στην ουσία.

epampapas
Epam Papas
11 months ago

Εντάξει τώρα το ότι οι αμερικάνοι θέλουν να πικάρουν και να πιέσουν τους Τούρκους με την Ελλάδα το ξέρουμε. Το ίδιο παιχνίδι παίζουν Ισραηλινοί και Αιγύπτιοι. Οι περισσότεροι παραδοσιακοί σύμμαχοι της Τουρκίας και νεόκοποι σύμμαχοι της Ελλάδος αυτό κάνουν. Πάλιωσε το παιχνίδι.
Το παλιό παιχνίδι όμως έχει και ανάποδη ανάγνωση την οποία δεν την βλέπετε. Το να προσπαθούν να πιέσουν, το να παίζουν με καρότο και μαστίγιο με τον παλιόφιλο δείχνει ανάγκη και ενδιαφέρον. Τώρα αν το καταλάβατε τι σημαίνει αυτό έχει καλώς. Δεν μπορούμε να εκβιάσουμε τη νοημοσύνη οποιουδήποτε. Πάντως τον Μιλόσεβιτς, τον Σαντάμ και άλλους τους εξαυλώσαν ή τους βάλανε σε βαθειά κατάψυξη, όπως τον Μοράλες, την Κούβα, το Ιράν, την Β.Κορέα κτλ. Με την Τουρκία βλέπουμε μια τελείως διαφορετική εικόνα.
Αν πραγματικά έχει οποιαδήποτε επιχειρησιακή αξία ο ανεφοδιασμός ελληνικών αεροσκαφών από αμερικανικά τάνκερ, ναι ίσως σε μια κοινή πολεμική επιχείρηση Ελλάδας και ΗΠΑ. Πιθανότητες κάτι τέτοιο να συμβεί κοντά στο μηδέν.
Κάτι τέτοιο να γίνει στα πλαίσια μιας ελληνοτουρκικής σύγκρουσης ας το αφήσουμε καλύτερα στη σφαίρα του παραμυθιού. Δεν υπάρχει τίποτε γραπτό και τίποτε επίσημο για οποιαδήποτε μορφή υποστήριξης των ΗΠΑ στην Ελλάδα. Και το παρελθόν δεν είναι καλή ένδειξη για το μέλλον πάντως. Αυτά είναι εικασίες σε κάθε περίπτωση παντελώς αβάσιμες.
Το πότε μπορεί να τραβηχτεί το χαλί που δεν έχει καλά καλά στρωθεί κάτω από τα πόδια μας και ορισμένοι πανηγυρίζουν είναι σημείο ανησυχίας.

chriss8
Noble Member
chriss8 (@chriss8)
11 months ago
Reply to  Epam Papas

Μα δεν υπάρχει κανένα χαλί μπροστά μας. Υπάρχει πολύ δουλειά. Πάρα πολύ δουλειά Αυτό που λες περί πικαρίσματος είναι πάρα πολύ σωστό. Η Τουρκία με πολύ σκληρή δουλειά έγινε απαραίτητη. Την ίδια ώρα εμείς ή το παίζαμε δίπορτο ή πετούσαμε κέρματα στις παρελάσεις ή ασκούσαμε φιλανθρωπική εξωτερική πολιτική ακόμα και κόντρα στα συμφέροντα μας. Οι συμμαχίες πολύ σωστά λες είναι προσωρινές. Μην εκπλαγείς αν Ισραηλινά F-35 ισοπεδώσουν κάποια μέρα το εργοτάξιο του πυρηνικού σταθμού στο Ακουγιού. Και μην εκπλαγείς αν 2 χρόνια μετά τους πουλήσουν κανένα αντιαεροπορικό που ρίχνει (ελληνικά) F-35…. Αυτά τα πράγματα συμβαίνουν διαρκώς τα τελευταία 3-4.000 χρόνια.
Ο Τσάρος απέλυσε τον Καποδίστρια επειδή πίστευε ότι ο Μέτερνιχ είχε δίκιο για την εξάλειψη της ελληνικής επανάστασης. Επίσης επέτρεψε τον Τουρκικό στρατό να μπει στην Μολδοβλαχία (Ρωσικό προτεκτοράτο) και να σφάξει τους Έλληνες επαναστάτες.
5 χρόνια μετά, η Μ. Βρετανία αποφάσισε να αναγνωρίσει τους Έλληνες ως εμπόλεμους. Στο καπάκι η Ρωσία έστειλε στόλο για να “πάρει” μαζί τον Βρετανικό για να προστατέψουν μαζί την Ελλάδα. Βάλε άλλα 2 χρόνια και οι Βρετανοί άρχισαν να στηρίζουν πάλι τους Τούρκους αλλά Γάλλοι και Ρώσοι ήταν με τους Έλληνες. Στο τέλος και οι 3 υπέγραψαν την Ελληνική ανεξαρτησία.
Το λάθος ήταν ότι από τους παραπάνω 3, οι Έλληνες προσπαθούσαν να βρουν ποιος είναι φίλος.
ΚΑΝΕΝΑΣ! Υπάρχουν μόνο συμμαχίες και συμφέροντα. Όλα τα άλλα είναι για αφελείς.
Το να πας κόντρα στην μόνη υπερδύναμη επειδή στο παρελθόν δεν ταίριαζαν τα συμφέροντα μας είναι μέγιστη ανοησία. Το να φαντάζεσαι ότι οι ΗΠΑ θα ισοπεδώσουν την Τουρκία για εμάς, αντί να ετοιμάζεις ισχυρές ΕΔ, είναι παραφροσύνη.

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Οπλισμός των νέων ελληνικών MH-60R με Advanced Precision Kill Weapons System (APKWS) , όταν το ΠΝ πρωτοπορεί για μια ακόμη φορά

 Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε γράψει πως το ΠΝ είναι αυτό που λέμε πάντα στην πρωτοπόρο σε πολλές από τις επιλογές του....
- Advertisement -

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

80 εκ. δολάρια για τη συντήρηση και εκσυγχρονισμό των ελικοπτέρων S-70B6...

41
 Μαζί με τη σύμβαση για την αγορά του πλήρους "πακέτου" των 4 ελικοπτέρων MH-60R, το ΠΝ διαπραγματευόταν και την Εν Συνεχεία Υποστήριξη του Στόλου...
- Advertisement -
Card image

November 2020 #006

Αγορά 3.99
- Advertisement -
Card image

October 2020

Αγορά 3.99
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2016 October 2016 #365

Αγορά 1.99

Related News

Κομισιόν: Η πορεία δράσης της Τουρκίας συνεχίζει να δημιουργεί περισσότερες εντάσεις και δυσπιστία

ΑΠΕ-ΜΠΕΗ συμπεριφορά της Τουρκίας δε συμβάλλει σε «μόνιμες λύσεις» τονίζει με γραπτή ανακοίνωσή του ο εκπρόσωπος της Κομισιόν για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής, επισημαίνοντας ότι...

Γάλλος υπουργός Εσωτερικών: Διαλύθηκε η οργάνωση Γκρίζοι Λύκοι

ΑΠΕ-ΜΠΕΗ ακραία εθνικιστική οργάνωση Γκρίζοι Λύκοι διαλύθηκε σήμερα στην Γαλλία με απόφαση του υπουργικού συμβουλίου, ανακοίνωσε στο Twitter ο υπουργός Εσωτερικών.«Το κίνημα των Γκρίζων...

Η Ρωσία θέλει να εξοφλήσει το κρατικό της χρέος στη Νότια Κορέα σε είδος (ελικόπτερα)

Η Ρωσία θα μπορούσε να αποπληρώσει το κρατικό της χρέος στη Νότια Κορέα, παραδίδοντας ελικόπτερα στη χώρα, σύμφωνα με δηλώσεις Ρώσου αξιωματούχου. Το ζήτημα...