ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Όλα τα σενάρια εκσυγχρονισμού των φρεγατών MEKO200HN και ότι ξέρουμε για τα κόστη

126
10738
020510-N-6492H-503 At sea aboard USS Seattle (AOE 3) May 10, 2002 -- The Greek frigate, HS Psara (F 454), receives fuel during an underway replenishment with the fast combat support ship, USS Seattle. Seattle and Helicopter Combat Support Squadron Six (HC-6) Detachment Four supply the Kennedy battle group, and other coalition forces, operating in support of Operation Enduring Freedom. U.S. Navy photo by PhotographerÕs Mate 1st Class Jim Hampshire. (RELEASED)
Μοιραστείτε το άρθρο
  • 196
  •  
  •  

Μετά την απόφαση εκσυγχρονισμού των F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας σε F-16V, το βάρος του ενδιαφέροντος ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων έχει φυσιολογικά μεταφερθεί στο Πολεμικό Ναυτικό. Αν εξαιρέσουμε τις 6 εκσυγχρονισμένες φρεγάτες κλάσης S, τα υπόλοιπα πλοία πρώτης γραμμής του ΠΝ χρήζουν είτε αντικατάστασης (3 μη εκσυγχρονισμένες S) είτε άμεσου εκσυγχρονισμού (φρεγάτες MEKO200HN).

Η ανάγκη εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ είναι προφανής. Τα πλοία έχουν συμπληρώσει 20 χρόνια ευδοκίμου υπηρεσίας στη θάλασσα, και προφανώς θα συμπληρώσουν άλλα 20 (με βάση την τακτική του ΠΝ). Συνεπώς, είναι ίσως περισσότερο από υποχρεωτικός ο εκσυγχρονισμός τους, προκειμένου να συνεχίσουν να προσφέρουν, να βελτιωθεί η μαχητική τους ικανότητα, αλλά και να βελτιωθεί η διαθεσιμότητά τους με την αντικατάσταση πεπαλαιωμένων υποσυστημάτων που δημιουργούν προβλήματα λόγω παλαιότητας και μη διαθεσιμότητας υλικών.

Αμερικανοί ναύτες του USS Porter (DDG 78) μπροστα στην φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ (F-454), στην Άσκηση Noble Dina 2016 (U.S. Navy Photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Robert S. Price/Released)

Από όσα ξέρουμε μέχρι σήμερα, το ΠΝ προσανατολιζόταν στην υλοποίηση ενός προγράμματος εκσυγχρονισμού “μεσαίου” επιπέδου, ανάλογου με αυτό που υλοποίησε στις φρεγάτες κλάσης S. Σκοπός του ήταν να μειώσει όσο μπορεί το κόστος, προκειμένου να χωρέσουν όλα σε έναν απίστευτα “πιεσμένο” προϋπολογισμό, ύψους 100 εκ. ευρώ. Με τόσα όμως χρήματα, δεν μπορεί να γίνει τίποτα αξιόλογο στα καλύτερα και ισχυρότερα πλοία μας. Το ΠΝ, ήθελε λοιπόν την αγορά διαφόρων υποσυστημάτων, και την τοποθέτηση στα πλοία, προκειμένου να συμπιέσει το κόστος.

Η λογική ήταν απλή αν και αμφιλεγόμενη. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να φωνάξει την Thales να εγκαταστήσει το TACTICOS και το SMART-S Mk2, αλλά η ολοκλήρωση των υπολοίπων συστημάτων θα γινόταν από το ίδιο με την βοήθεια της Thales. Έτσι το ΠΝ θα γλύτωνε από το εργολαβικό όφελος, αλλά δεν ήταν απολύτως σίγουρο ότι το αποτέλεσμα θα ήταν ολοκληρωμένο. Θυμίζουμε την περίπτωση των EMB-145AEW, όταν το αεροσκάφος και ραντάρ το πρόσφερε άλλη εταιρεία, και την διασύνδεση στο Ολοκλήρωμένο Σύστημα Αεράμυνας άλλη.

Σημαντική αναβάθμιση δυνατοτήτων του ΠΝ με εγκατάσταση νέων ηλεκτροπτικών αισθητήρων σε πλοία

Αν μείνουμε σε αυτή την λογική, το κόστος, χωρίς να υπολογίσουμε τα κόστη ολοκλήρωσης θα είχαν ως εξής. Σύμφωνα λοιπόν με πληροφορίες από το Navalanalyses.com, το κόστος των ραντάρ SMART-S Mk2 είναι αρκετά μικρό, περίπου στα 8-9 εκ. ευρώ έκαστο. Το TACTICOS είναι αρκετά ακριβότερο, και πρέπει να πλησιάζει τα 20 εκ. ευρώ το κάθε κομμάτι, ενώ ένα ικανό ηλεκτρο-οπτικό σύστημα, απαραίτητο όσο τα ραντάρ σε ένα πλοίο, κοστίζει κοντά στα 6 εκ. ευρώ. Ευτυχώς, το κόστος των ηλεκτρο-οπτικών συστημάτων καλύφθηκε από άλλη πηγή, και έτσι ας πούμε πως γλυτώσαμε περίπου 24 εκ. ευρώ από τον εκσυγχρονισμό.

Κάτι που δεν είναι ευρύτερα γνωστό, είναι πως το ΠΝ επιθυμεί την τοποθέτηση δυο πυργίσκων με πυροβόλο 20 χιλιοστών, προκειμένου τα πλοία να είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν ασύμμετρες απειλές. Δυστυχώς όμως αυτή είναι η μόνη αύξηση της μαχητικής ικανότητας που προβλέπεται (εκτός ίσως από την εγκατάσταση ESSM Block2 στο μέλλον). Το κόστος των πυργίσκων είναι επίσης αρκετά χαμηλό, καθώς υπάρχουν αρκετές λύσεις στην αγορά. Σε κάθε περίπτωση, με περίπου 40 εκ. ευρώ ανα πλοίο (ή 160 εκ ευρώ) μπορούμε να κάνουμε ένα midi εκσυγχρονισμό που θα επιτρέψει να παραμείνουν επιχειρησιακά για αρκετά χρόνια ακόμη.

H ΣΑΛΑΜΙΣ (F 455) ενώ περνά μπροστά από το USS Donald Cook (DDG 75) (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist Seaman Edward Guttierrez III/Released)

Από εκεί και πέρα, το ΠΝ χρειάζεται αλλαγή και σε διάφορα άλλα υποσυστήματα, στα οποία δεν θα θέλαμε να επεκταθούμε αυτή την στιγμή. Δυστυχώς, από όσο ξέρουμε μέχρι σήμερα, στον σχεδιασμό δεν προβλέπεται Link16, κάτι απολύτως απαραίτητο σε έναν δικτυοκεντρικό πόλεμο στο Αιγαίο. Πρέπει να πούμε πως το ΠΝ έχει διασυνδέσει όλα τα πλοία του με Link11, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεδομένα βολής για παράδειγμα από το EMB145AEW ή ένα SABR AESA από F-16V δεν θα ήταν καλοδεχούμενα σε μια κρίσιμη στιγμή. Δεν θα πούμε κάτι περισσότερο, ούτε θα το παίξουμε έξυπνοι, εμπιστευόμαστε το ΠΝ και τα στελέχη του. Ήδη υπάρχουν σκέψεις όχι απλά για Link16, αλλά και για Link22!

Κάπου εδώ εμφανίστηκαν δυο ενδιαφερόμενοι για το πρόγραμμα του ΠΝ. Πρώτη η Lockheed Martin που ήρθε σαν Lockheed Martin Canada, που μετά τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών Halifax του καναδικού ναυτικού, ανέλαβε τον εκσυγχρονισμό των δυο φρεγατών Anzac της Νέας Ζηλανδίας.

Αρχίζει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των MEKO 200 της Ν. Ζηλανδίας

Καρδιά του συστήματος είναι το ΚΠΜ CMS330, το οποίο εμφανίζεται αρκετά φθηνότερο του TACTICOS. Από όσο γνωρίζουμε, το ΠΝ προτιμά το TACTICOS, καθώς διάφορες εκδοχές του είναι τοποθετημένες σε φρεγάτες S και πυραυλακάτους Super VIta. Αυτός όμως δεν είναι ικανός λόγος για την απόρριψη του CMS330, αν μάλιστα τελικά είναι φθηνότερο. Λογικά, το CMS330 θα μπορούσε με ένα interface να προσομοιάσει του TACTICOS, όπως για παράδειγμα οι χρήστες MAC μπορούν να έχουν Windows μέσω διαφόρων λύσεων (πχ Parallels). Η ισχυρή πλευρά της λύσης CMS330 είναι το χαμηλό κόστος, και η συμβατότητα με τα υπόλοιπα όπλα των ΜΕΚΟ200ΗΝ.

Η Lockheed Martin μελετά προτάσεις για εκσυγχρονισμό των ελληνικών φρεγατών ΜΕΚΟ – επίσκεψη στα πλοία

Πριν λίγες μέρες, και συγκεκριμένα την Πέμπτη, κλιμάκιο της Naval Group έκανε επιθεώρηση στην φρεγάτα ΥΔΡΑ. Οι Γάλλοι έχουν τις δικές τους λύσεις εκσυγχρονισμού, και μάλιστα υλοποιούν πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του αεροπλανοφόρου τους Charles De Gaulle (μόλις τελείωσε) και τριών φρεγατών LaFayette. Το πρόβλημα των Γάλλων είναι πως λογικά θα προσφέρουν το SETIS. Το τελευταίο είναι ένα εξαιρετικά προηγμένο CMS, και εξέλιξή του τοποθετείται και στις [email protected], αλλά έχει ένα μειονέκτημα, καθώς οι πληροφορίες μας λένε πως δεν μπορεί να κάνει χρήση άλλων όπλων πλην γαλλικών. Αυτό σημαίνει ότι οι ESSM, είτε οι υπάρχοντες, Block I, είτε οι μελλοντικοί, Block II πρέπει να πάνε περίπατο, ή να πιστοποιηθούν, φυσικά με ελληνικό κόστος.

Η Naval Group ενδιαφέρεται για τον εκσυγχρονισμό των MEKO200HN, επίσκεψη σε φρεγάτα

Σε έναν ιδανικό κόσμο, οι Γάλλοι θα “γαλλοποιούσαν” (επιτρέψτε μας τον αδόκιμο όρο) τις ΜΕΚΟ, με τοποθέτηση Sylver στην θέση του Mk48, και ASTER 15 στην θέση των ESSM. Έτσι οι ESSM θα μεταφέρονταν επιτέλους στις S, και το κόστος θα πήγαινε στο “πακέτο” των [email protected] Με SETIS, οι ΜΕΚΟ θα είχαν μεγάλες επιχειρησιακές ομοιότητες με τις μελλοντικές [email protected], αλλά το κόστος, σε αυτή την περίπτωση, θα ξεπερνούσε όσα μπορούμε να αντέξουμε οικονομικά. Στις 2 νεοζηλανδικές φρεγάτες, μόνο η αντικατάσταση των Sea Sparrow από CAMM απαίτησε 148 εκ. δολάρια.

Το θέμα είναι πως οι Γάλλοι έρχονται δυναμικά και προφανώς κρύβουν ίσως κάποιον χρηματοδοτικό άσσο στο μανίκι τους. Οι Αμερικανοί (Καναδοί ουσιαστικά) έχουν στο μανίκι τους τον σίγουρο άσσο της συμβατότητας του CMS330 με τα υποσυστήματα των ΜΕΚΟ. Το ΠΝ από την πλευρά του, απλά δεν έχει κανένα άσσο, καθώς το Υπουργείο Οικονομικών αρνείται πεισματικά να δώσει μια σταθερή γραμμή χρηματοδότησης, απαραίτητη για την έναρξη ενός προγράμματος εκσυγχρονισμού. Το “βλέποντας και κάνοντας” δεν είναι σοβαρή επιλογή.

Τουρκική φρεγάτα MEKO 200TN Track II

Το πρόβλημα είναι πως στο τραπέζι έχει πέσει και στις τρεις λύσεις, η πιθανότητα εκσυγχρονισμού μόνο ενός, δύο ή τριών πλοίων. Αυτό σημαίνει, πως την κρισιμότερη στιγμή της ιστορίας τριβής του ΠΝ με το Τουρκικό Ναυτικό, η Ελλάδα σκέφτεται να μην εκσυγχρονίσει και τα 4 καλύτερα πλοία της, αλλά κάποια από αυτά. Συγχωρέστε μας, θα το αφήσουμε ασχολίαστο, καθώς με το φετινό μόνο επίδομα που θα δοθεί, θα μπορούσαμε να προσθέσουμε μέχρι και Tomahawk στα πλοία μας.

Αντικατάσταση συστήματος διαχείρισης μάχης στις MΕKO200 ΤΝ

Γιατί, όπως είναι λογικό υπάρχει και τέταρτο σενάριο για τις φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ. Θα μπορούσαμε απλά να μην κάνουμε τίποτα, και να τις αφήσουμε στην τύχη τους. Εδώ κάποιες S υπηρετούν 40 χρόνια χωρίς να τους αλλάξουμε βίδα, οι ΜΕΚΟ που είναι μόλις 20 ετών θέλουν και εκσυγχρονισμό;

Τώρα, τι θα θέλαμε εμείς; εδώ έχουμε άποψη, και είναι απλή. Εκσυγχρονισμός του ΚΠΜ, ESSM Block 2 άμεσα, Link 16 και Link 22, εκσυγχρονισμός των Phalanx, τορπίλες MU90, ραντάρ NS100.

Αλλά είμαστε αρκετά μεγάλοι για να ξέρουμε πως α. δεν υπάρχει Άγιος Βασίλης, και β. έρχονται εκλογές, στην επόμενη κρίση στο Αιγαίο θα έχουμε περισσότερους δημοσίους υπαλλήλους και αρκετά επιδόματα να μας προστατεύσουν…

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το άρθρο έχει συγκεντρώσει όλα όσα ξέρουμε για τον σχεδιαζόμενο εκσυγχρονισμό, σαν βάση για συζήτηση. Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια.

Έκτακτο Επίδομα από το Πλεόνασμα για την Άμυνα δεν έχει;


Μοιραστείτε το άρθρο
  • 196
  •  
  •  

newest oldest most voted
Notify of
dkataims
Guest
Dimitris.K.

Πληρες αρθρο και κατατοπιστικο.
Για να ειναι ομως ολοκληρωμενο, και για να θεσουμε τα πραγματα στη σωστη τους διασταση, επρεπε να ειχε επισης πληρη αποτυπωση του προγραμματος εκσυγχρονισμου των P3, οσον αφορα χρονοδιαγραμμα (και τις ρητρες που ελπιζω να εχουν προβλεφθει), καθως και την εκταση του σκσυγχρονισμου. Στη συνεχεια να προχωρησουμε με σχολια τυπου μεχρι τομαχωκ βαζαμε..

Χωρις να αφησουμε απεξω τη πολιτικη διασταση του προβληματος, που ειναι και η μεγαλυτερη αντικειμενικα, εδω φαινεται οτι υπηρξε και λαθος προγραμματισμος απο επιχειρησιακης αποψης που ειναι το πλεον ανησυχητικο.

Ιωάννης
Guest
Ιωάννης

Δεν έχει γίνει κανένας λανθασμένος επιχειρησιακός προγραμματισμός. Όπως σημειώνεις το πρόβλημα είναι πολιτικό. Έχουν γίνει συνειδητές πολιτικές επιλογές οι οποίες όσο περνά ο χρόνος αποδεικνύετε πως έγιναν εις βάρος της άμυνας. Τώρα για ποιον λόγο έγιναν αυτές οι επιλογές είναι τεράστιο θέμα. Στην βάση σχετίζονται με την αντίληψη που έχει η πολιτική ελίτ για τον ρόλο της χώρας στην διεθνή σκηνή. Με την συγκεκριμένη νοοτροπία που είναι διαδεδομένη στην πολιτική ελίτ, αλλά και όχι μόνο (βλ. ακαδημαϊκή ελίτ η οποία φέρει τεράστια ευθύνη), και τον πιο ισχυρό στρατό να διαθέταμε, οι πολιτικοί δεν είναι ικανοί και άξιοι να υπερασπιστούν τα… Read more »

ivychris
Guest
ivychris

“,,,Όχι λόγω πνευματικής ανικανότητας αλλά λόγω αντίληψης των πραγμάτων….”

Η λανθασμένη αντίληψη των πραγμάτων οφείλεται πάντα λόγω πνευματικής ανικανότητας, δλδ της ορθής καταχώρησης ιεράρχησης των προτεραιοτήτων και της σημασίας & επιρροής τους στην άσκηση πολιτικής υπεράσπισης κυριαρχικών δικαιωμάτων.
Η ιδεοληψία πχ… πνευματική ανικανότητα είναι.
Άλλο πράγμα κομματική πολιτική συζήτηση και εντελώς διαφορετικό πράγμα η πολιτική συζήτηση για τα θέματα της άμυνας

George
Guest
George

Ακριβώς μιλάμε για ανθρώπους εντελώς έξω από το παγκόσμιο γίγνεσθαι μεγαλωμένους σε κομματικό σωλήνα (ανεξάρτητα του χρώματος που έχει).
Είναι αυτό που λέμε : απόλυτα ανεπαρκείς
Θυμίζουν τους ηγέτες που είχαν οι σοβιετίες λίγο πριν καταρρεύσουν

Eδω που φτασαμε...
Guest
Eδω που φτασαμε...

και καταντησαμε να μην εχουμε 600 μυρια για να αναβαθμισουμε τα 37 Μπλοκ 50 σε Viper (θα το μετανιωσουνε οι της ΠΑ οταν σε 20 χρονια (δηλ μεχρι το 2039) θα τους εχουν αγορασει, ΜΕ ΔΟΣΕΙΣ ΦΥΣΙΚΑ, μονο 20 F-35!!!!! ΚΑΛΑ ΑΚΟΥΣΑΤΕ. ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ! Τωρα τα πλοια του ΠΝ με ΠΑΜΠΑΛΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΣΥΣΥΤΗΜΑΤΑ ειναι χαμενα απο χερι απο μονο ενα ζευγος F-35. Πρεπει να γινει βελτιστη διαχειριση των οποιων πενιχρων κονδυλιων για εξοπλιστικα στο μελλον, γιατι τα πραγματα τα επομενα χρονια ειναι πολυ σοβαρα, μετα απο τα προσφατα τουρκικα εξοπλιστικα των 10-20 δις!

MPAMPIS
Guest
Μπαμπης

Αν η Γάλλοι ολοκληρώσουν στο Setis τον essm θα ωφεληθούν απο μελλοντικές πωλήσεις και σε άλλους αγοραστές.
Ο πρώτος πελάτης θα ειναι η Ελλάδα με fti.
Δεν μπορούμε να αφήσουμε έναν πύραυλο που συμμετέχουμε στην ανάπτυξη του (essm) για τον Αster.
Ισως ο εκσυχρονισμός 2-3 φρεγατών και οι υπολειπόμενες να χρησιμοποιηθούν για ανταλλακτικά να έχει νόημα με την έννοια ένος καλύτερου εκσυχρονισμου( πχ γαλλική πρόταση ΕΑΝ πιστοποιηθεί ο essm η Βελτίωση σε ανθυποβρυχιακες ικανότητες η προσθηκη καλύτερων βλημάτων επιφάνειας πχ rbs 15mk4) ή εκσυχρονισμό των phalanx.

Π.Α
Guest
Π.Α

Σε καμια αναπτυξη του essm δεν συμμετεχουμε.

ATH PAPATHANASIOU (@atanasen)
Guest

συμμετέχουμε στην Κοινοπραξία NSSM και έχει έργα η IDE

MPAMPIS
Guest
Μπαμπης

Δεν συμμετέχουμε σε κοινοπραξία χωρών του ΝΑΤΟ που αναπτύσσει των essm?

Shadowfax
Guest
Shadowfax

Η IDE (INTRACOM Defense Electronics), μετά από διεθνή διαγωνιστική διαδικασία στην οποία έλαβαν μέρος εταιρίες από τις δέκα (10) χώρες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία του προγράμματος, ανέλαβε τη σχεδίαση και ανάπτυξη ηλεκτρονικών μονάδων της βελτιωμένης έκδοσης Block 2 του πυραύλου επιφανείας-αέρος ESSM (Evolved SeaSparrow Missile).

Το ύψος της συμφωνίας ανέρχεται σε 5,6 εκατ. δολάρια, ενώ παράλληλα δημιουργεί βάσιμες προοπτικές για συμμετοχή της IDE στις φάσεις παραγωγής και υποστήριξης του ESSM.

Γ.Μ.
Guest
Γ.Μ.

“Έτσι οι ESSM θα μεταφέρονταν επιτέλους στις S […]” Αφήνοντας ασχολίαστα όλα τα άλλα περί ΜΕΚΟ, πότε θα καταλάβουμε επιτέλους ότι τα πάσης φύσεως οπλικά συστήματα (πόσο δε μάλλον τα κατευθυνόμενα βλήματα) δεν είναι παιχνίδια για να “κουμπώνουν” από το ένα πλοίο στο άλλο έτσι απλά. Προφανώς και τεχνικά πολλά πράγματα μπορεί να είναι εφικτά στην θεωρία, στην πράξη όμως απαιτούν ΧΡΗΜΑΤΑ. Ακόμη λοιπόν και αν οι ESSM Block-1 καθίσταντο διαθέσιμοι με τον τρόπο που λέτε, για να τοποθετούνταν στις S θα χρειαζόταν πρώτα αρκετές τροποποιήσεις, τόσο στα πλοία (σίγουρα στους εκτοξευτές και πιθανότατα σε ΚΠΜ και κατευθυντήρες), όσο και… Read more »

antonis.
Guest
antonis.

Ακομα γινεται συζητηση για το ΑΝ θα εκσυγχρονιστουν οι ΜΕΚΟ? Το επομενο ετος ετοιμαζομαστε για εκλογες. Η απαντηση ειναι ΟΧΙ! Οχι γιατι τα λεφτα αυτα μπορουν να πανε σε δημοσιους υπαλληλους. Οχι γιατι τα λεφτα μπορουν να πανε στις τσεπες της κυβερνησης. Οχι γιατι τα λεφτα μπορουν να πανε σε επιδοματα. Οχι γιατι οι Ε.Δ. αποτελουν κιμηλιο του παρελθοντος για τον μεσο Ελληνα και συνεπως η διατηρηση και επαυξηση των δυνατοτητων τους ειναι αχρειαστη. Για οσους ζουν σε ουτοπιες ,μακρια απο τα συνορα οπου τα μαχητικα ακουγονται, οι ασκησεις φαινονται, και τα παραλια της Μ.Ασιας ειναι “διπλα”, η σκεψη μονο… Read more »

Thras
Guest
Thras

+1

Card image
tagg
Guest
tagg

Οι 2 Gowind 2500 που δωσαν παραγγελια στην NG τα εμιρατα γραφετε οτι θα εχουν Essm αντι για Mica. Μηπως ειναι ηδη “πιστοποιημενοι” στο setis? αρα δεν υπαρχει και επιπλεον κοστος?

Mtsak
Guest
ritis75
Nikos
Guest
Nikos

Αν η αδρανεια οδηγησει σε απώλεια εδάφους τοτε πρέπει να υπάρξουν πολιτικές και στρατιωτικές ευθύνες.

Τα ποσά που αναφέρονται είναι γελοία σε σύγκριση με το τι ξοδεύουνε ενόψει εκλογές..

peet14
Guest
peet14

Αυτή η τοποθέτηση είναι τουλάχιστον παράξενη .
Οι εκλογές είναι αναγκαίες σε ένα δημοκρατικό πολίτευμα ,οπότε ή υπονοείται ότι πρέπει να καταργηθούν ή απλά να γίνει κάποια εξοικονόμηση που δεν νομίζω ότι αρκεί ούτε για τη βαφή των φρεγατών .

Nikos
Guest
Nikos

Δεν κατάλαβες καλά.

Το πρόβλημα δεν είναι εκλογές αλλά η δωροδοκία των ψηφοφόρων από τα κόμματα με πλεονάσματα, κοινωνικά επιδόματα κτλπ

CKfurious
Guest
CK

Εξαιρετική σύνοψη των προτάσεων εκσυχρονισμό των MEKO
Μην ξεχνάμε όμως πως πριν γίνουν αυτά που γράφετε απαιτούνται εργασίες επισκευής συντήρησης και αναβάθμισης σε σκάφος υποσυστήματα και σε μηχανές αφού τα πλοία είναι στη Θάλασσα 20+ χρονια
Μονο για τις μηχανές υπήρχε διαγωνισμός ύψους 13 mill euro εάν θυμάμαι καλά που δεν προχώρησε
Τα 100 million euros συνολικά φθάνουν για ένα descent dry dock heavy maintenance

Silent Arrow
Guest
Silent Arrow

Κι εγω αυτο πιστευω…. Τα σκαφη εχουν αναγκη απο γενικη επιθεωρηση / συντηρηση μηχανολογικου εξοπλισμου. Υπενθυμιζω οτι οι S αναβαθμιστηκαν με ενα κονδυλι των 65-70 εκ ανα σκαφος. Τωρα με 25 εκ ανα σκαφος δεν ξερω τι αλλο μπορει να γινει.

Spirit
Guest
Spirit

Αν λέμε ότι δεν έγινε τίποτα για τις S, φαντάσου τι πρέπει αν πούμε τώρα.
Θα στέλνουμε P-3 αντί για φρεγάτες σύντροφοι…

Christos
Guest

Θα είναι μέγα έγκλημα εάν δεν εκσυγχρονιστούν και τα τέσσερα πλοία,μέγα έγκλημα, επίσης ξεχάσατε να αναφέρετε πως εκσυγχρονισμό χρειάζονται καιτα ηλεκτρονικά του πλοίου και ο ΗΠ

Card image
G...
Guest
G

Τα αναδρομοκα των στρατιωτικων ποσα ειναι? Γιατι για αυτους πρεπει να τα δωσει το κρατος και να μην τα αξιοποιούμε στον εκσυχρονισμο? Μονο τα κοροιδα του ιδιωτικού τομέα πρεπει παντα να πληρωνουν και να εχουν περικοπες?

Παλιουρας
Guest
Παλιουρας

Θα πω κατι και ελπιζω να περασει. Πεστα Χρυσοστομε… Ολοι οσοι χασαμε την δουλεια μας, δουλειες στις οποιες ειχαμε “επενδυσει” με πολλες θυσιες προσωπικες… (αγνωστη λεξη ωραριο. Σ/Κ κλπ) επειδη το Κρατος αποφασισε να προστατεψει τους “δικους” του, αναρωτιομαστε? Σιγουρα οπως αποδειχτηκε και ο ιδιωτικος τομεας “ετρωγε”απο τους καλοπληρωμενους ΔΥ την δεκαετια του ’00, με αποτελεσμα την “βιαιαη” καθιζηση μετα -κυριως- το ενιαιο μισθολογιο… Γιατι τα δινουν πισω? Εστω κουτσουρεμενα…μονο αυτοι αδικηθηκαν? Οι “μονιμαδες”(οχι μονο στελεχη ΕΔ, ολο το Δημοσιο) Στη θεση τους βεβαια, ουτε εγω θα ελεγα οχι σε 2,5, 10.000 ευρω, ομως…απο την αλλη τους παρεχονται σχεδον τα… Read more »

vasilis0011
Guest
Vasilis0011

Τόσες δεκαετίες μετά και ακόμα συνεχίζουμε να εθελοτυφλούμε. Χάσαμε Κύπρο μυαλό Δεν βάλαμε, χάσαμε τα Ίμια μυαλό Δεν βάλαμε όταν λοιπόν δούμε καμία αποβίβαση σε καμία Χίο Η Λέσβο και θρηνήσουμε δεκάδες χιλιάδες νεκρούς τότε μπορεί και να βάλουμε μυαλό. Η χώρα μας απειλείται από τρεις χώρες σε σταθερή βάση και αφήνουμε τις ένοπλες δυνάμεις στην τύχη τους. Φυσικά και οι πολιτικοί που στην πλειοψηφία τους είναι είτε υπηρέτησαν σε μονάδες λίγο πιο πέρα από τα σπίτια τους Η Δεν υπηρέτησαν καθόλου Δεν πρόκειται να δώσουν Ούτε μισό Ευρώ για τις ένοπλες δυνάμεις γιατί δεν φέρνει ψήφους. Όταν εμείς σαν… Read more »

sotbak
Guest
sotbak

+1

George_K
Guest
George K.

Έχεις δίκιο, αλλά μια διόρθωση. Απειλές δεχόμαστε μόνο απο μία. Την Τουρκία.
Οι ανεύθυνοι που μας κυβερνάνε (διαχρονικά) καλύπτονται πίσω απο την άποψη “στην ΕΕ είμαστε”, “πόλεμος δεν πρόκειται να γίνει..” κλπ. Απορώ… δεν έχουν καταλάβει την διπλωματία των όπλων?
Πως θα μπορέσουμε να υπερασπίσουμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα στο Αιγαίο και στην ΝΑ Μεσόγειο…???

ΚΒ
Guest
ΚΒ

Δυστυχώς στα θέματα εθνικής άμυνας υπάρχει ένας επικίνδυνος εφησυχασμός, από το σύνολο σχεδόν των πολιτικών δυνάμεων της χώρας. Φυσικά ούτε στην κοινή γνώμη ακούγονται φωνές για ενίσχυση της άμυνας μας. Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η απειλή υφίσταται και ότι χρειάζεται ισχυρή δύναμη αποτροπής. Πρέπει να γίνει από όλους κατανοητό ότι αν δεν αυξηθούν οι αμυντικές δαπάνες της χώρας είναι δύσκολο να υπάρξει ουσιαστική ενίσχυση. Διαφορετικά το μόνο που μένει είναι να αποδοθεί η πολιτική ηγεσία σε ένα “σαφάρι” αναζήτησης μεταχειρισμένου υλικού, χωρίς παρωπίδες και χωρίς τις αγκυλώσεις του παρελθόντος.

Ένας τύπος
Guest
Ένας τύπος

Δυστυχώς εχουμε μπλεξει με πολιτική και στρατιωτικη ηγεσία αρκετα κατώτερες ακομα και απο αυτες που ειχαμε συνηθίσει μέχρι σημερα, το αποτέλεσμα ειναι μια τρομακτική μείωση των δυνατοτήτων ολων των κλάδων. Η απομείωση όμως της ικανότητας του Π. Ν και της Π. Α ειναι εξόχως επικίνδυνη , δεν μπορεις να εκσ. F 16 στην ΕΑΒ ειναι αδιανόητο να δινεις ενα τοσο σημαντικό πρόγραμμα σε μια εταιρεία που σου παρέδιδε ενα c130 ανα δυο χρονια, απλα αδιανόητο, οπως αδιανόητο είναι να μην εκσ. τα καλυτερα καράβια σου με εναν καλό πρόγραμμα αλλα να μιλας για πλοία μακέτα του ενος δις με οπλισμό,… Read more »

CKfurious
Guest
CK

Αυτό που γραφεις δυστυχώς επιβεβαιώνει ότι έχει αναφερθεί από άλλους σχολιαστές πως η 114 έχει (xmmmm πως να το γράψω ευγενικά ) “παρκαριστει” μέχρι νεωτέρας. Ο θεός να βάλει το χέρι του που θα έλεγε και η γιαγιά μου εάν οι γείτονες κάνουν καμια κίνηση
Για την ΕΑΒ συμφωνώ και επαυξάνω
Μετά το παρκάρισμα των C130 και 2000 μπορούμε να δούμε και το παρκάρισμα των F16

ETS
Guest
ETS

Ισχύει το πλήγμα στην 114 ώστε να θεωρείται μη αξιόμαχη αυτή την στιγμή..
Η FOS αγνοείται από το 2014.
Ότι δεν κατάφεραν οι Τούρκοι το κατάφεραν οι πολιτικοί μόνοι τους ..
Τα νέα δεν είναι καλά από τις ΕΔ ..Δέκα και χρόνια αυτοεμπάργκο δεν είναι είναι ανώδυνα ούτε δεν αφήνουν σοβαρά κενά στην άμυνα.

shadow man®
Guest
shadow man®

μαλλον εγώ μένω πιο κοντα απο εσενα στο αεροδρόμιο γιατι ακουω συχνότερα πτησεις μιραζ.

Ένας τύπος
Guest
Ένας τύπος

Ελπιζω να εχεις δίκιο φιλε shadow, δεν ζω εκεί πλεον αλλα μεγάλωσα στην περιοχη , σαν γέννημα θρέμμα ομως μπορω να καταλαβω οτι υπολειτουργεί, ημουν εκει οταν ο ηρωικός Παρούσης θυσιάστηκε για να σωσει κανα δυο χωριά ημουν εκει οταν ηρθαν τα SU30 / SU27 . Υπηρχαν περίοδοι που οι πτήσεις ηταν ασταμάτητες για μέρες ολόκληρες

shadow man®
Guest
shadow man®

σιγουρα δεν γινεται ο πανικός που υπηρχε παλια αλλά υπαρχει προγραμμα πτησεων καποιες εβδομάδες καθημερινο κιολας.
πόσα ειναι αυτα που πετάνε δεν χρειάζεται να πούμε. (γιατι εμεις οι ντόπιοι έχουμε λογω περιοχής φιλους και πιλοτους και τεχνικους και γενικά μερικές φορες ενας χαμηλόβαθμος μπορει να ξερει λεπτομερειες που ενας Αρχηγός ισως και να αγνοει….)

Παντως για να σταματήσει λίγο και η καραμέλα των διαθεσιμοτήτων, φίλος μηχανικός στο ναύσταθμο μου λεει πως τα πράγματα ειναι πολύ δύσκολα αλλά εάν χρειαστεί ο στόλος μπορεί να βγει έξω με διαθεσιμότητα που δεν αναμενόταν ακόμη και από τους μεγάλους.

Card image
angel
Guest

Για να δουμε τι εχουμε λοιπον Ο συνδυασμος Smart s και cms330 ειναι ο πιο φθηνος … εξοχα ας ειναι ετσι λοιπον … Αφου το κοστος ειναι το πρωτο ζητουμενο … Ποσο κανει το cms330 ? 10εκ ? 15εκ ? Αναβαθμιση φαλανξ 1.5 εκ ? Αναβαθμιση για το 127αρι ποσο ? ECM σκεφτομαστε ? Ποσο ? Ποσο κανουν 2 20αρια RWS ? Νομιζω εχει αναφερθει κοστος 10+ εκ για συντηρηση μηχανων Σουμα κατω απο 40-50 εκ κομπλε εκαστη δυσκολο φαινεται Μα ειναι δυνατον να μην τις αναβαθμισουμε ολες ? 4 ειναι οχι 10 … Ξεχναμε tacticos , λινκ16 , mu90… Read more »

Γιώργος Γιολδάσης
Guest
Γιώργος Γιολδάσης

Ο Αλέξης έδωσε τη Μακεδονία με αντάλλαγμα τις συντάξεις και θα εκσυγχρονίσει τις Μεκο; Ναι καλά..

G-164g ag-cat
Guest
G-164g ag-cat

Τη Μακεδονία δεν την έδωσε ο Τσίπρας και οι εθνομηδενιστές του Συριζα. Την πρόλαβαν άλλοι πολύ πριν γεννηθεί ακόμα ο Αλέξης, που σήμερα το παίζουν μακεδονομάχοι αλλά οι υπογραφές τους στεγνώνουν κάτω από τη μακεδονική γλώσσα και τη πγδ Μακεδονίας.

Nikos
Guest
Nikos

Και εγώ που νόμιζα ότι ο Τσίπρας είναι πρωθυπουργός τώρα..

Αλήθεια ποιος υπέγραψε και διαπραγματεύτηκε τη συμφωνία;

FOX
Guest
FOX

Για χαρά είχε γεννηθεί και πάντα υπέρ των Σκοπίων.
Πρώτη φορά αναγνωρίζεται τώρα μακεδονικό έθνος και γλώσσα, έγινε ένα βήμα παραπάνω πέρα τον γεωγραφικό προσδιορισμό τους.

VAGGELAS
Guest
ΒΑΓΓΕΛΑΣ

Ακόμα και αν γίνει αύριο ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ με το ποσο που αναφέρετε, αντιλαμβανόμαστε όλοι την τύχη άλλων επιτακτικών αναγκών των ΕΔ. Φοβάμαι ότι τα πράγματα γίνονται πολυ στενάχωρα με το χρόνο να κυλά εναντίον μας, το υλικό να παλαιωνει και τους γείτονες να καθελκυζουν κορβέτες. Αν το ενδοξοτερο Πολεμικό Ναυτικό στον κόσμο δεν αξίζει το 1/10 του πολυδιαφημισμένου υπερπλεονασματος φοβάμαι ότι υπάρχει πρόβλημα. Αναμένω απο τη μόνη πηγή που εμπιστεύομαι (ΠΤΗΣΗ) την λογική της σκοπιμότητας για την προτεραιότητα αναβάθμισης των P-3 στην κορύφωση (χρονικά) του δημοσιονομικού δράματος.

shadow man®
Guest
shadow man®

υπαρχει μια θεωρια πως ηταν απαιτηση των αμερικανων και του νατο για μια σειρα απο λόγους οπως το οτι οι τουρκοι αρνουνται ατυπα να ψαχνουν για ρωσικα υποβρυχια σε καποια σημεια και θα αναλαβουμε εμεις αυτο το εργο και κατι αλλα τετοια. Γενικα οταν μιλάει ο αμερικανος…..

Γεώργιος παρασκευοπουλος
Guest
Γεώργιος παρασκευοπουλος

Πολύ καλό άρθρο. Συμφωνώ απόλυτα. Οι μίζες που είχαν πέσει τόσα χρόνια με αποτέλεσμα ανολοκλήρωτο εξοπλιστικά προγράμματα, υποδεέστερα αυτών που πληρώναμε η σε εξωφρενικές τιμές βλέπε εκσυχγρονισμος S ήταν πολιτικά συνειδητες επιλογές. Ευτυχώς τώρα κινούνται κάπως τα πράγματα f16v και άλλα πολλά. Κινούνται επίσης και στον χώρο της δικαιοσύνης όπου γίνεται δουλειά μέσω ερευνών για τις μίζες κτλ. Ας ελπίσουμε να πάνε καλά τα πράγματα και να έχουμε εκπλήξεις όπως τα f16 και άλλα. Φαίνεται να γίνετε σοβαρή δουλειά πλεον

Card image
Giorgos Tsagkaris
Guest
Giorgos Tsagkaris

”…Το πρόβλημα είναι πως στο τραπέζι έχει πέσει και στις τρεις λύσεις, η πιθανότητα εκσυγχρονισμού μόνο ενός, δύο ή τριών πλοίων. Αυτό σημαίνει, πως την κρισιμότερη στιγμή της ιστορίας τριβής του ΠΝ με το Τουρκικό Ναυτικό, η Ελλάδα σκέφτεται να μην εκσυγχρονίσει και τα 4 καλύτερα πλοία της, αλλά κάποια από αυτά…”

H ιστορια του εκσυγχρονισμου των F-16 (μονο τα -52 και τα ”Μ” επαναλαμβανεται…

Babis_UK
Guest
Babis_UK

Οι 4 φρεγατες πρεπει να αναθμιστουν μαχητικα και οχι απλα να εκσυγχρονιστουν. Ενα πλοιο αοπλο ειναι καλο για να κανει βολτες σε νησια και λιμανια αλλα σε περιπτωση κρισης η επιβιωσιμοτητα του και η προσφορα του στη μαχη εξαρτωνται απ τον οπλισμο του. Αν ενας απλος εκσυχρονισμος-συντηρηση για τις 4 φρεγατες κοστιζει 100 εκ. ενω αν με 500 εκ. προσθέτοντας NSM, ESSM-2, RAM, MU90 μπορουμε να τα αναβαθμισουμε διπλασιαζοντας τουλαχιστον την επιβιωσιμοτητα και την μαχητικη τους ισχυ η 2η επιλογη συμφέρει προφανως απο αποψη price for value. Με 400 εκ που θα ειναι η διαφορα παιρνεις μολις μιση νεα φρεγατα… Read more »

sotbak
Guest
sotbak

+1

Δημήτρης
Guest
Δημήτρης

Μπορείτε να αναφέρετε το κόστος προμήθειας των ΜΕΚΟ και S για να έχουμε μια αντίληψη περί της απαξίωσης της επένδυσης;

Shadowfax
Guest
Shadowfax

Η Ελλαδα το 89′ και φεβρουαριο μηνα υπογραφει συμβαση για 4 πλοια αξιας για 1,232δις Δολαρια… (300εκ ηταν τα οπλικα συστηματα απο USA μεσω FMS και κατι ψιλα για εγχώριες δαπάνες του προγράμματος)… Δηλαδη 308εκ το καθε πλοιο…
Αν αφαιρεσουμε την γερμανική δωρεάν βοήθεια μιλαμε για 1,17δις…

το ΚΥΣΕΑ στις 25.11.2002 αποφάσισε τον εκσυχρονισμο των S με κόστος εκσυγχρονισμού περί τα 380 εκ. ευρώ.

MAN
Guest
MAN

ΕΕίναι πραγματικά θλιβερό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο αγαπητός Shadowfax, το πραγματικό κόστος απαξίωσης των ΜΕΚΟ εάν δεν προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός τους είναι τεράστιο. Ίσως οι παρακάτω υπολογισμοί να είναι κάπως αδόκιμοι, αλλά νομίζω δίνουν την εικόνα.
$1,17δις το 1989 αντιστοιχούσαν περίπου στο 1.6% του ΑΕΠ.
Το 1.6% του ΑΕΠ σήμερα είναι γύρω στα €3δις…
…ή «επιδόματα» τριών χρόνων, για να το μεταφράσω σε μονάδες μέτρησης της πολυαγαπημένης μας κυβέρνησης.

Shadowfax
Guest
Shadowfax

Συμπληρωματικα, η αναβαθμιση των Νεοζηλανδων για 2 ΜΕΚΟ ειναι $446 που υπογραφηκε το 2014, και $148 συμπληρωματικα το 2017…
https://www.defence.govt.nz/what-we-do/delivering-defence-capability/defence-capability-projects/anzac-ships-upgrade-frigate-systems-upgrade-fsu/

Thras
Guest
Thras

Να σημειωθεί ότι αυτές οι τιμές δεν ανταποκρίνονται σε σημερινές.
Τα 1,2 δις του ’89 γίνονται 2,1 δις 19 χρόνια αργότερα (2018) με ενδεικτικό ετήσιο πληθωρισμό 3%!!!

Shadowfax
Guest
Shadowfax

Αυτο εννοειτε αγαπητε Thras…
Δεν εχουν καμια σχεση με σημερα αυτα τα ποσα…

Spyros
Guest
Σπύρος

Και λίγα λέτε. Με λίγο ψάξιμο, βρίσκουμε πως τα 1,2 δις δολάρια του 1989 σήμερα αντιστοιχούν σε 24,72 δις δολάρια του 2018.

https://www.usinflationcalculator.com/

Shadowfax
Guest
Shadowfax

Σου’φυγε ενα δεκαδικο…
Κυκλοφορουν και εγκεφαλικα, προσεχε λιγο…

Thankgod4thebomb
Guest
κανένας

2,4 δις… οχι 24

agnostosependytis
Guest
agnostosependytis

Μπορείτε να φανταστείτε τι αναβάθμιση θα είχε γίνει με 125 εκατομμύρια ανά ΜΕΚΟ? Αντί όμως για super MEKO έχουμε υπό κατασκευή μερικά P3 με κόστος 500 εκατομμύρια. Δεν είναι απίστευτο?…. Όπως και να έχει, νομίζω ότι δεν είναι σωστό να μείνουν 1-2 ΜΕΚΟ από έξω, απλά αυτό που μπορεί να γίνει είναι ραντάρ/ηλεκτρονικά να γίνει σε όλες και σε όσες φτάνουν τα λεφτά να αναβαθμιστεί ο οπλισμός κτλ (ελπίζοντας ότι στις άλλες που θα γίνει η Light αναβάθμιση θα μπορούμε να την ολοκληρώσουμε μόλις αναπνεύσουμε οικονομικά, έτσι και αλλιώς αν μπαίνουν μία μία, μέχρι να γίνει η τρίτη θα έχουν… Read more »

George
Guest
George

Γιατί δεν είναι απίστευτο να έχεις αγοράσει 45 Τ-6 και να πετούν ελάχιστα?
Τα 45 α/ε τα είχαν αγοράσει για τι μέγεθος ΠΑ?

Card image
Nobody
Guest
Nobody

Πολυ ωραια τα οσα αυτονοητα λετε, ομως δυστυχως φανταζουν ουτοπικα. Το προβλημα δεν ειναι στρατιωτικο, ειναι πολιτικο. Το στρατιωτικο μας προβλημα ειναι φυσικη συνεχεια/συμπτωμα του πολιτικου μας προβληματος. Αν αντι για επιδοματα, αναδρομικα και προεκλογικες καμπανιες διναμε τα χρηματα στην αμυνα και στην βιομηχανια μας τοτε η τουρκια θα ειχε λιγοτερες πιθανοτητες να μας κερδισει γεωπολιτικα. Η υπαρξη σου ειναι εξαιρετικη δικαιολογια για να ξοδεψεις χρηματα στην αμυνα. Βεβαια ολοι εμεις οι “εκλεκτοι” που προτιμουμε να πεινασουμε για την πατριδα μας βρισκομαστε εκτος βουλης. Αν διπλα στην Δημοκρατια κολλουσαμε τον επιθετικο προσδιορισμο “Αξιοκρατικη” τοτε τα πραγματα θα ηταν πολυ διαφορετικα.

ivychris
Guest
ivychris

“…Η υπαρξη σου ειναι εξαιρετικη δικαιολογια για να ξοδεψεις χρηματα στην αμυνα..” …και η ανυπαρξία δημιουργεί αποθετική ζημία πολλαπλάσια του αρχικού προϋπολογισθέντος κόστους αναβάθμισης των ΜΕΚΟ ύψους €400Εκ, όπως είχε συζητηθεί & αποφασιστεί το 2013 για τη διαμόρφωση του 15ετούς ΕΜΠΑΕ, πόσο δε μάλλον του τσεκουρεμένου νέου budget των €100Εκ. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός, ούτε ευτυχώς πάσχουμε από Alzhaimer -ακόμη- όταν η τότε αντιπολίτευση (που είναι τώρα οεο…?) κατηγορούσε την “ακροδεξιά-μιλιταριστική κυβέρνηση” του 2013, για τις ιμπεριαλιστικές της πολιτικές ενδυνάμωσης των ΕΔ, με νέες προμήθειες και σφυρυλάτησης των δεσμών με ΝΑΤΟ, ΗΠΑ & Ισραήλ. Επόμενο ήταν λοιπόν να αποφασίζει,… Read more »

Fingolfin
Guest
Fingolfin

+1

G-164g ag-cat
Guest
G-164g ag-cat

Να κάνω ένα κόντρα σχόλιο. Μήπως δεν θέλει το ίδιο το ΠΝ να αναβαθμίσει τις μαχητικές του ικανότητες; Ποιος τρέχει τώρα στην Α. Μεσόγειο ή στα Δωδεκάνησα. Δεν το λέω υποτιμητικά, ίσα-ίσα, μήπως ξέρουν κάτι που εμείς δεν γνωρίζουμε; Και για τη Μακεδονία πέσαμε από τα σύννεφα αλλά αναγνωρίζαμε τα σκόπια λίγο λίγο για πολλές δεκαετίες και τώρα κάνουμε τις τεθλιμένες χήρες (βασικά όχι εμείς αλλά οι πολιτικοί και κυρίως τα τζάκια). Πάντως μιας και η σημερινή κυβέρνηση απέρχεται, διαπιστώνω μια πλήρη επικράτηση της οικονομικής ορθοδοξίας των ισοσκελισμένων προϋπολογισμών (και η κυρά Τασία η γειτόνισα μιλάει για ισοσκελισμένο προϋπολογισμό άσχετα… Read more »

Chris
Guest
Chris

Για ποιούς ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς μιλάμε; Το κράτος εμφανίζει πλεονάσματα, έχοντας φέσια, αριστερά και δεξιά χρωστώντας δισεκατομύρια, σε προμηθευτές, σε δεδουλευμένα όπως υπερωρίες ιατρικού προσωπικού κλπ, σε συντάξεις που δεν έχουν αρχίσει ακόμα να καταβάλλονται. Αν πληρώσει τις υποχρεώσεις του θα βγεί ελλειματικός ο προϋπολογισμός. Και ο δικός μου προϋπολογισμός αν πιστολιάζω το σουπερμάρκετ, το βενζινάδικο, το νοίκι, τους λογαριασμούς και την δόση της πιστωτικής θα είναι πλεονασματικός, όχι ισοσκελισμένος. Μάλλον εφαρμόζεται πολιτική “δεν πληρώνω, δεν πληρώνω” όπως την ηρωϊκή εποχή των διοδίων.

Spirit
Guest
Spirit

όταν λέμε φθηνότερο το CMS330 γιατί διαφορά μιλάμε; Φθηνότερο ειναι και μερικές χιλιάδες, αλλά και εκατομμύρια.
Η ουσία ειναι άλλη βεβαια, οτι χρειάζονται τουλάχιστον 200εκ. για να μιλάμε για εκσυγχρονισμό και όχι ρεκτιφιέ.

Αλήθεια δεν κάνετε καμιά παράθεση με τα αναδρομικούλια και το κοινωνικό μέρισμα που δικαιούνται ο κοζμάκης, αυτά μας ενδιαφέρουν, άλλωστε σιγά μην γίνει πόλεμος.
Και το σχετικό κράξιμο βεβαια για τα P-3, που ειναι φανερό βεβαία σε τι αδιέξοδα οδηγεί το στόλο…
Περαστικά μας.

Βκ
Guest
Βκ

Όταν δίνεις 820 εκατ. για να πάρεις ψήφους είναι λογικό να μην έχεις λεφτά για την υγεία, παιδεία, εξοπλισμούς κ.α.Η καρέκλα πάνω από όλα!!!

Card image
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ
Guest
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

Ενιαίο αμυντικό δόγμα με Κύπρο , κοινός αμυντικός χώρος και από κοινού αγορά 4-6 πολεμικών πλοίων τύπου FREMM ή BELLHARA ή ενεργοποίηση του προγράμματος ναυπήγησης 10 φρεγατών Ελληνικής σχεδίασης Ais Class 100 με option για άλλες 10 . Μαζί τα φράγκα μαζί η διοίκηση από κοινού προσωπικό και πάμε ….Απλά θέλει …ψαχνά .

evaggelos
Guest
βαγγελης

αν ειχαμε λεφτα για ναυπηγηση als class 100 θα φτιαχναμε της μεκο κ θα παιρναμε κ 2 fremm.τωρα με 100 μυρια ουτε ανταλακτικα δεν εχουμε.το ενιαιο δογμα με κυπρο ειναι το μεγαλυτερο ανεκδοτο ειδικα για εμας που ουτε βραχονισιδα εξω απο τη σαλαμινα δε μπορουμε να φυλαξουμε. το λεω παντα πρωτα ατακος το αιγαιο κ μετα απλες με μεσογειο κ κυπρο.

Spyros
Guest
Σπύρος

Το “ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΤΑΣ” θα μπορούσε να γίνει το ρητό ενός εξαιρετικά επίκαιρου νέου θυρεού, που θα απεικονίζει απο κάτω μια καρέκλα, ένα κομπολόι και έναν φραπέ — ή φρέντο, αν προτιμάτε.

MPAMPIS
Guest
Μπαμπης

Ως ποτε θα κραζουμε για την άτυχη επιλογή της αναβάθμισης των p3 και s? Τα κίνητρα ειναι οτι μας επιβλήθηκαν για την εκπλήρωση των νατοϊκών υποχρεώσεων και άλλοι σκοτεινοί λόγοι για τους οποίους κάποιοι μπαίνουν φυλακή. Μέγιστη αξιοποίηση λοιπόν των άτυχων επιλογών που κάναμε. Μου εκανε εντύπωση το ποσο ακριβό ειναι το TACTICOS προφανώς ειναι έκδοση με πολλές κονσόλες επισης εντύπωση προκαλεί το ποσο φτηνό ειναι το smart S.Μηπως να βάλουμε το (τουρκικό) smart-s σε κανα δυο S που έχουν ήδη TACTICOS για να το μάθουμε κιόλας και που ξερεις μεχρι το 2030 μπορει να φτάσουμε να βάλουμε και essm… Read more »

Π. Ν.B
Guest
Π. Ν.B

Τα τελευταία 3 χρόνια ξεκίνησαν εξοπλιστικά-συμβάσεις FOS κλπ που αγγίζουν τα δύο δις δολάρια. Είναι τουλάχιστον άδικο να ψέγουμε αυτή την κυβέρνηση για αδιαφορία στις αμυντικές ανάγκες της χώρας, ειδικά μετά την δεκαετία αδράνειας που ακολούθησε την δεκαετία απίστευτων σκανδάλων και σπατάλης με πανάκριβα, συχνά άχρηστα συστήματα που αποληρώνουμε και πληρώνουμε ακόμη και σήμερα. Οι δείκτες φτώχειας και κοινωνικής εξαθλίωσης έχουν χτυπήσει κόκκινο επί μνημονίων, είναι επόμενο κάποια χρήματα να πηγαίνουν για την μη περαιτέρω περικοπή συντάξεων, την επαναφορά του κατώτατου μισθού πείνας, την κατάργηση του απαράδεκτου θεσμού του υποκατώτατου κλπ. Το άρθρο και τα σχόλια μου θύμισε την αντίστοιχη… Read more »

Thras
Guest
Thras

Όταν οι ανάγκες είναι για 30 δις και δίνονται 2 δις σε διάστημα 3 ετών, ε πως να το κάνουμε, δεν φτάνουν. Την ίδια περίοδο δόθηκαν πολλαπλάσια χρήματα σε επιδόματα (ιδιαίτερα αμφίβολο αν τα δικαιούνταν ή απλά δεν δήλωναν τα εισδήματα τους) που εισπράχθηκαν κατά πλειψηφία από αλλοδαπούς!

Αυτή η καραμέλα “κάτι κινείται”… απλά δεν είναι αρκετή!

Stmts
Guest
Stmts

+1

Mtsak
Guest
ritis75

Άσε φίλε φωνή βοώντος… Σε λίγο θα σε πούνε και… πληρωμένο ή το γνωστό… Πάνο εσύ; Η γκρίνια είναι ένα από τα δημοφιλέστερα εθνικά αθλήματα. Πολύ σωστά το άρθρο αναλύει κάποιες από τις επιλογές που υπάρχουν με δεδομένο ότι υπάρχει μια σχετική κινητικότητα. Αυτή η κινητικότητα δεν προέκυψε από τον ουρανό αλλά επειδή υπάρχει η βούληση κάτι να γίνει και διερευνώνται προφανώς οι βέλτιστες(οικονομικά/επιχειρησιακά) επιλογές. Επίσης το άρθρο δικαίως βγάζει έναν προβληματισμό και γνωστοποιεί κάποια δυσοίωνα σενάρια που δεν πρέπει να επιβεβαιωθούν. Από αυτό το σημείο μέχρι την καταστροφή που φέρνουν κάποιοι απέχει παρασάγγες. Όπως σωστά είπες να δούμε τις… Read more »

ivychris
Guest
ivychris

άλλος πάλι τούτος ο Π.Ν.Β. & ο άλλος του βάζει και +1 δλδ επικροτεί τα fakenews. Για ποια κοινωνική ευαισθησία μιλάτε κύριε, όταν το αριστερό αφήγημα έχει καταπέσει προ καιρού, δεδομένου ότι είναι αυτή η κυβέρνηση που νομοθέτησε τη μείωση των συντάξεων από 1/1/2019 παρ΄όλη την άρνηση της αντιπολίτευσης και της στήριξης της για μια διαφορετική πολιτική, ενώ την ίδια στιγμή κατηγορεί την αντιπολίτευση γι αυτό που η ίδια έχει νομοθετήσει? Αλμπανισμός! Εδώ υπάρχει μια παταγώδης κατάρρευση του μύθου περί «αριστερής κοινωνικής ευαισθησίας», όπως αποκαλύπτουν τα επίσημα στοιχεία, τα οποία καταγράφουν δραματική μείωση των κοινωνικών δαπανών, (για ασφάλιση, περίθαλψη, κοινωνική… Read more »

Thras
Guest
Thras

+1000

Chris
Guest
Chris

Ξεχάσατε και τους διορισμούς που έγιναν στο δημόσιο

Spirit
Guest
Spirit

Η κυβέρνηση εχει κλείσει τα 4 χρόνια και πάει για πέντε. Όταν ηταν αντιπολίτευση πετροβολούσε τα πάντα. Η Κυβέρνηση επί της ουσίας τίποτα σπουδαίο δεν εχει κάνει, μιας και μεταθέτει όλα στο μέλλον από αποπληρωμές μέχρι δεν ξέρω τι άλλο. Ακόμα και τα κιόβα από τους φονιάδες ιμπεριαλιστές τραβάει χρόνια και κατά την γνώμη μου σπατάλη πόρων ειναι όταν ακόμα δεν έχουν δοθεί χρήματα για νέες τορπίλες και ψάχνουμε με το τουφέκι τι θα κάνουμε τις ΜΕΚΟ. Τι να πούμε για τα P-3, τα F-16 που το πρόγραμμα όπως πάει θα εξελιχθεί και με τι χρονοδιαγράμματα; Εσύ καλά κάνεις την… Read more »

Fingolfin
Guest
Fingolfin

Εσένα δηλαδή σου θίξανε το κόμμα; Αυτό είναι το θέμα μας; Το θέμα μας είναι να κάνουμε μια value for money αναβάθμιση των οπλικών μας συστημάτων. Αυτό μας ενδιαφέρει. Μέχρι τώρα μόνο λόγια και μόνο άρθρα σε sites. Για ότι έχει γίνει ως τώρα (τα τελευταία 3 χρόνια) να ναι καλά οι αμερικανοί και ο κος Pyatt. Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω ευτυχώς δεν έχουμε ξεχάσει το πρόσφατο παρελθόν, όταν αναμέναμε τις Fremm αλλά δεν ήταν καλές για το Αιγαίο και μετά ξάφνου γίναν κατάλληλες και μετά γίναν Belhara και μετά γίναν εκλογές. Επίσης δεν είναι “old fashioned ελληνική γκρίνια” αλλά… Read more »

Αίας
Guest
Αίας

Π.Ν.Β σας διάβασα προσεκτικά (ελπίζω) και θα σας πως παραδόξως συμφωνώ σε αρκετά μαζί σας. Συμφωνώ για παράδειγμα στην κριτική των παλαιότερων κυβερνήσεων και των επιλογών τους και την απραξία τους. Συμφωνώ για την τραγική κατάσταση μεγάλου μέρους του πληθυσμού και της οικονομίας. Όμως δεν συμφωνώ στο επιχείρημα ότι έγινε ή γίνεται ή θα γίνει ότι ήταν είναι και θα είναι δυνατόν. Αν ισχυρίζεστε κάτι τέτοιο. Δεν γίνεται και δεν έγινε και μάλλον δεν θα γίνει ποτέ για διάφορους σοβαρούς λόγους. Προσθέτω , καλώς και δεν κόβονται οι σσυντάξεις και μακάρι και μπράβο. Καλώς δίνεται το όποιο βοήθημα και μέρισμα… Read more »

Thras
Guest
Thras

Εδώ να πούμε ότι την τελευταία τριετία η κυβέρνηση “κατάφερε” να αυξήσει το μισθολογικό κόστος του Δημοσίου κατά 2,1 δις ετησίως!

Έτσι έχουν στο μυαλό τους την ανάπτυξη. Υπερφορολόγηση, προσλήψεις στο δημόσιο και επιδόματα σε όσους δεν δηλώνουν τα εισοδήματά τους…

Card image
Panagiotis Karatasios
Guest
Panagiotis Karatasios

Μεχρι να μαθουμε ποσα λεφτα ποτε και αν θα δοθουν για τον εκσυγχρονισμο νομιζω οτι αυτες οι συζητησεις δεν εχουν πλεον νοημα. Παντως μην περιμενετε τιποτα πριν τις εκλογες

Γεώργιος παρασκευοπουλος
Guest
Γεώργιος παρασκευοπουλος

23 δις η επιβάρυνση στο χώρο του φαρμάκου από τις συνειδητες πολιτικές επιλογές του παρελθόντος. Το κοινωνικό μέρισμα δείχνει ψιχουλο μπροστά σε αυτό το ποσό. Με τα 23 δις που φάγανε θα είχαμε 10-12 ολοκσινουριες πλήρως εξοπλισμένες φρεγάτες και ένα πολύ καλό αεροπορικό στόλο. Πόσα λεφτά φάγανε πια εις βάρος της Άμυνας μας

Spirit
Guest
Spirit

100 και πλέον δισ. ζημιά περήφανη διαπραγμάτευση και ακόμα γράφει, δεκάδες δισεκατομμύρια σε παχουλούς συντάξεις και μισθούς, εφάπαξ ευγενών ταμείων.
Μέσα σε 12 μήνες, 800εκ. αναδρομικά, 1,2 δισ. μέρισμα 2 χρόνων, 2 δισ. αύξηση μισθολογικής δαπάνης σε 12 μήνες.
Που θέλετε να καταλήξετε;
Αρκεί να δείτε τον προϋπολογισμό του ΥΠΑΜ από τα 3 και πλέον δισ. τα 500εκ. πάνε για εξοπλισμούς και άλλα 500 για διαχειριστικό κόστος.

ivychris
Guest
ivychris

@Spirit,
Αγαπητέ, όπως φαίνεται ο κύριος αυτός δεν μπαίνει σε διάλογο, αρκεί να γράψει το σχόλιο…
άδικος κόπος

ivychris
Guest
ivychris

Είναι λάθος η επιλογή του Tacticos & του Smart-S Mk2, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι είναι αξιόπιστα συστήματα, δεδομένου ότι είναι γνωστά και τα 2 τον αντίπαλο. Γνώμονας δεν πρέπει να είναι το κόστος για την αναβάθμιση των πλέον κρίσιμων φορέων οπλικών συστημάτων – μαζί με τα F-16/Mirage-5 – αλλά η προμήθεια άλλων συστημάτων, αγνώστων στον αντίπαλο από στρατηγικής ή καθαρά τακτικής επιχειρησιακής άποψης. Επίσης, δεν μπορεί να είναι Hensoldt (TRS-3D), μετά την υπογραφείσα συμφωνία με Aselsan Setis, CMS330 ή ακόμη και COMBATSS-21 που φέρουν τα LCS…, ή η downsized έκδοση του AEGIS, DANCS combat direction system που είχε προταθεί στην… Read more »

ivychris
Guest
ivychris

“…η downsized έκδοση του AEGIS, DANCS combat direction system που είχε προταθεί στην Ισπανία από την LM…” για του λόγου το αληθές, δεν θυμόμουν επακριβώς ήταν τελικά η Raytheon που πρότεινε το σύστημα “…The new Raytheon SPY-5 could be described as “Aegis Lite” (it can be used in smaller ships, of under 1,000 tons displacement). The SPY-5 (SPY-1 is Aegis, SPY-2 is the anti-missile version of Aegis, while . SPY-3 and 4 are for the new DDG-1000 destroyer) is, in effect a smaller version of SPY-3, which was also designed to replace five different types of radars. In effect, SPY-5… Read more »

angel
Guest

Πολυ ενδιαφερουσα προταση με διαστασεις κορβετας και οπλισμο φρεγατας
Φαινεται πολυ αξιολογων δυνατοτητων αλλα ποσο παει ας πουμε η multirole εκδοση ?
Δεν το κοβω να ειναι και φθηνοδουλεια με Aegis , Spy και εστω 64 Essm2 , 500 ? 600 ?
Η Ισπανικη ΑΑW F110 κοστολογειται στα 1+ δις
Μπραβο που ξετρυπωσες τετοιες πληροφοριες
Προσωπικα πρωτη φορα βλεπω την σχεδιαση
Η σαουδαραβικη αλλο σκαρι και μειωμενων δυνατοτητων μπροστα της , στα 360εκ

ivychris
Guest
ivychris

Άκουσε πως έχουν τα πράγματα. Η πρόταση αν και ήταν αρχές του 2000 και με τα σημερινά δεδομένα δείχνει σύγχρονη, εν τούτοις προέρχεται από ένα Joint venture με την General Dynamics (Iron Bath Shipyards), την LM & μια Ισπανική εταιρεία. Στη περίπτωση που ανάλογο μοντέλο ήθελε επιλεγεί από τη χώρα μας, τη δεδομένη χρονική πολιτική συγκυρία με τους Τσοχατζόπουλους, Παπαντωνίου, Κάντες & λοιποί δεν νομίζω ότι θα υπήρχε περιθώριο εισαγωγής στις συμβάσεις “ενδιάμεσων εταιρειών”…, ούτε οι “πραγματικοί ιδιοκτήτες (οικ. Rockfeller) της General Dynamics φημίζονται για την γεναιοδωρία τους… Όπως αντιλαμβάνεσαι, γι αυτό και δεν έπαιξε στα Ελληνικά ΜΜΕ τα οποία,… Read more »

ivychris
Guest
ivychris

“Η Ισπανικη ΑΑW F110 κοστολογειται στα 1+ δις”

Αυτά τώρα, γιατί από τα έντυπα που έχω αρχές του 2000, η φρεγάτα AEGIS κλάσης F100 Álvaro de Bazán, είχε κόστος $392Εκ…με την ισοτιμία το 1999 στα 1,17 πρπ €335Εκ πριν 19 χρόνια, όταν εμείς παραλαμβάναμε ΜΕΚΟ

ΥΓ: το προηγούμενο σχόλιο που αφορούσε την κοινοπραξία, από Ισπανικής πλευράς δεν ήταν η γνωστή Navantia, αλλά η Izar.
Navantia-Izar έκτισαν τις F-100

Spyros
Guest
Σπύρος

Τα $392 εκ δολάρια του 1999 σήμερα αντιστοιχούν σε $595 εκ.

FOX
Guest
FOX

Όλα είναι θέμα κόστους προς απόδοση…
Σε ότι αφορά το θέμα, πόσο γνωστό είναι ένα σύστημα στον αντίπαλο, έχει διπλή προσέγγιση, γνωρίζουμε και εμείς τις δυνατότητες τους.

Εμείς έχουμε δεδομένο ότι τα χρήματα δεν φτάνουν για έναν αξιόλογο εκσυγχρονισμό και επιπλέον δεν γνωρίζουμε ούτε το κόστος των βασικών υποσυστημάτων.

Επίσης είναι αλήθεια για να έρθουν τα πλοία σε σύγχρονο εξοπλισμό του 2020 απαιτούνται αρκετά χρήματα, όσα δίνονται για όλα τα πλοία να πάνε σε ένα.

MisCo
Guest
MisCo

“καθώς με το φετινό μόνο επίδομα που θα δοθεί, θα μπορούσαμε να προσθέσουμε μέχρι και Tomahawk στα πλοία μας.” Εξισώσεις και διλλήματα τα οποια καλό θα ηταν να αποφεύγονται και το σταματώ εδώ. Επι της ουσίας: Αν δεν μπορούμε να εκσυγχρονίσουμε τις Meko, τι να τις κάνουμε τις Μπελχαρες? Θεωρώ αυτονοητο οτι θα πρεπει να υπάρξει αναβάθμιση και στο VLS και στις δυνατοτητες ASW και ισως και υιοθέτηση νεων πυραυλων επιφανείας (NSM κανεις?) H γαλλική πρόταση, ενδιαφέρουσα… αν δεν δεθει σε ενα πολυ δελεαστικο πακέτο με τις Μπελχαρες δεν θα έχει ιδιαιτερης τύχης. Τα λεφτά θα τα πάρει η LM… Read more »

sotbak
Guest
sotbak

+1

Card image
panos
Guest
panos

Χωρίς να γνωρίζω τιμές, μου φαίνεται υπερβολικά τα 20 εκ. ευρώ ανά φρεγάτα – “το κάθε κομμάτι” για το TACTICOS που αναφέρει το άρθρο. Για τις 2 νέες φρεγάτες των Φιλιππίνων αναφέρονται τιμές κοντά στα 7 εκ. δολάρια ανά φρεγάτα.
https://www.rappler.com/nation/197663-mercado-navy-did-not-approve-hanwha-systems-substitute

panos
Guest
panos

Τελικά φαίνεται ότι τα 7εκ για το TACTICOS είναι η διαφορά τιμής του από εγχώριο σύστημα και όχι η τελική τιμή του!

NikolakiEfentis
Guest
Νικολάκη Εφέντης

Διαβάζοντας λίγα κομμάτια από την προσφατη συνέντευξη του κου Ρήγα σε (…) ¨δημακρατικό¨ έτνυπο καταλαβαίνει κανείς ότι τα προγράμματα των ΜΕΚΟ, Belharra είναι στην ουσία νεκρά…

G-164g ag-cat
Guest
G-164g ag-cat

Αν κατάλαβα καλά ο εκσυγχρονισμός των S δεν ήταν “light” αλλά “midi”.

Πάντως είναι εντελώς άστοχο να μιλάμε για την παραμικρότατη αναβάθμιση των S, αλλιώς θα μιλάμε για εκσυγχρονισμό μετά θάνατον ζωής.

Άλλωστε τα υλικά από τη δέκατη S υπάρχουν (πχ phalanx) γιατί το ΠΝ δεν τα εφαρμόζει στο πρότυπο των δύο πρώτων S;

Σε κάθε περίπτωση οι S είναι τελειωμένη περίπτωση, τις κρατάμε μέχρι να λιώσει το σκαρί και τα ηλεκτρονικά τους.

NavalAnalyses
Guest

Πότε η Μπουμπουλίνα έφερε Phalanx και δεν το γνωρίζουμε; Τα συστήματα στο στόλο είναι 20 στο σύνολο, ούτε ένα παραπάνω.

G-164g ag-cat
Guest
G-164g ag-cat

Δεν έφερε άλλα όπλα πχ πυροβόλο, άοπλη ήταν;

aris32
Guest
aris32

η μπουμπουλινα δεν εφερε phalanx μονο το οτομελαρα και τον 8πλο εκτοξευτη nssm .

aris32
Guest
aris32

αν ισχυουν οι τιμες που γραφονται στο αρθρο τοτε : 7 εκ το ρανταρ , CMS330 10 εκ , γενικη επισκευη κινητηρων 12 εκ , αναβαθμιση phalanx 2 εκ ,αντικατασταση απαρτιων που δεν υποστηριζονται (δικια μου γνωμη ) 10 εκ . Δηλαδη με 200 εκατομυρια (το 1/3 του κοινωνικου επιδοματος) αναβαθμιζουμε ουσιαστικα της 4 καλυτερες φρεγατες του ΠΝ . αν το ποσο αυτο παει στα 300 αναβαθμιζουμε και την ΑΑ δυνατοτητα των φρεγατων με την αναβαθμιση των vls για 32 essm βληματα ή 16 essm σε διπλα κανιστρα και 8 nssm σε μονα με δυνατοτητα αργοτερα να μπουν στα 8… Read more »

Spirit
Guest
Spirit

Αν $12 εκ. εχει και ένα sea giraffe AMB…
http://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2016/december-2016-navy-naval-forces-defense-industry-technology-maritime-security-global-news/4678-u-s-green-lights-fms-of-an-sps-77-sea-giraffe-radar-for-philippines-navy-hamilton-class-cutters.html
Τα 8-9εκ. € το λες σχετικό οικονομικό το Smart S Mk.2, το καλό βέβαια είναι ότι ήδη συνεργάζεται με τους ESSM.
Το CMS330 10 εκ από που προκύπτει; Έχασα κάτι;

aris32
Guest
aris32

καπου διαβασα οτι ειναι περιπου στην μιση τιμη απο το tacticos .

Card image
anon34
Guest
anon34

Μερικες ιδεες για τις ΜΕΚΟ (ο νηστικος καρβελια ονειρευεται): οι ΜΕΚΟ μπορουν να φερουν 2 ESSM σε καθε κανιστρο, ΟΜΩΣ με την παρουσα διαταξη (φαλανξ πανω απο το hagar) υπαρχει σοβαρος περιορισμος στο βαρος που μπορει να αντεξει το υποστεγο. Δηλαδη οι 10 τονοι του φαλανξ ουσιαστικα μειωνουν στο μισο των φορτο βληματων που μπορει να φερει η πλατφορμα. Οποτε 2 λυσεις υπαρχουν: α) Ξηλωμα το ΠΜ φαλανξ διπλασιασμος του φορτου και αναμονη μεχρι να ερθουν οι ESSM mk2 (ή καποιος αλλος πυραυλος) που δεν θα χρειαζεται STIR, στην θεση του οποιου θα μπορουσαμε να βαλουμε καποιο CIWS (π.χ Μιλλενιουμ… Read more »

arkas
Guest
arkas

τζάμπα λεφτά………….. το ξέρουν και οι πολίτικοι γιαυτό δεν τα δίνουν .
Κοινός δεν χρειάζεται να αγοράσουμε όπλα που δεν έχουμε την τόλμη και το σθένος να χρησιμοποιήσουμε.
Τη βούληση μας πρέπει πρώτα να ”εκσυχγρονίσουμε” και μετά τις φρεγάτες.

FOX
Guest
FOX

Η στρατιωτική ισχύ λειτουργεί κυρίως αποτρεπτικά και να είναι σε θέση να αναλάβει όταν κριθεί απαραίτητο, αν ήταν έτσι θα έπρεπε να έχουμε ένα πόλεμο κάθε μέρα.

arkas
Guest
arkas

To ίδιο λέμε. Όταν κρίθηκε απαραίτητο (Κυπρο 74, Ιμια 91 Προσφυγική κρίση 2015 και μετά) δεν χρησιμοποιήθηκε η στρατιωτική ισχύς. δεν είχε τα ψυχικά αποθέματα ουτε η πολιτική ούτε η στρατιωτική ηγεσία.
Οπότε ; ποιος ο λόγος να υπάρχει; Για μένα κανένα κονδύλι υπο αυτές τις συνθήκες σε εξοπλιστικά προγράμματα.

Αντώνης
Guest
Αντώνης

Πως συγκρίνονται, CMS-330 και COMBATSS-21; Γιατί τέτοια διαφορά τιμής μεταξύ του πρώτου και του tacticos; Το setis που τοποθετείται τιμολογιακα;

KaizerAmstelVonLagerS
Guest
KaizerAmstelVonLagerS

Κυριοι ας μην γελιομαστε. Χρονια τωρα διαβαζουμε και αντιμετωπιζουμε τα ιδια και τα ιδια.Οι παθογενειες του Ελληνικου κρατους ειναι εμφανεις παντου και ειναι λογικο να ειναι παρουσες και στον τομεα της αμυνας.Απο τις πιο απλες “μπαζωτικες” στον τομεα της καθημερινης τροφοδοσιας μεχρι και τις πιο μεγαλες προμηθειες γινεται και γινοταν πραγματικο “παρτυ”.Απο την καθημερινη αγορα ψωμιου εως την αγορα μαχητικου.Ολοι εφαγαν απο τον πιο χαμηλοβαθμο εως τον πιο υψηλοβαθμο.Ο καθενας οπου και οπως μπορουσε.Και αυτο δεν αλλαζει.Το ελληνικο κρατος ειναι ετσι δομημενο ωστε η οποια προσπαθεια αλλαγης να ερθει αντιμετωπη με πολυ μεγαλες αντιδρασεις.Και οχι μονο απο τον δημοσιο τομεα.Μην… Read more »

Card image
GK
Guest
GK

Καλο το αρθρο! Θα ελεγα, εξαιρετικα ενημερωτικο για το ζητημα των ΜΕΚΟ. Θελω να παρατηρησω οτι δεν εμφανιζετε καποιες δυνητικες δυνατοτητες που εχει η ελληνικη αμυντικη βιομηχανια και για αυτ τον λογο ισως μπορεσει μεσα σε ενα περιορισμενο χρονικο διαστημα 12 με 24 μηνων να παρουσιασει καποια χρηισμα υποσυστηματα. Το παραδειγμα με τους Η/Ο αισθητηρες που «φυτρωσαν» απο το πουθενα σε σχεδον ολες τις μαχιμες μοναδες του στολου, με εξαιρεση οσες εχουν τα πολυ ακριβοτερα Mirador, ειναι απλα ενδεικτικο το τι μποριε να πραγματοποιηθει, εαν υπαρξει η απαραιτητη υποστηριξη απο το ΠΝ. Για παραδειγμα, νεο ΚΠΜ και οπλα των 20χλς,… Read more »

ATH PAPATHANASIOU (@atanasen)
Guest

Επειδή έχω βαρεθεί τις συζητήσεις που κάνουμε, ας τα πούμε έξω από τα δόντια: Με Πορδές, αυγά ΔΕΝ βάφονται, έλεγαν οι παλιοί (που όλο και κάτι ξέρανε). Το ΠΝ να ξεχάσει τα περί Άμυνας Περιοχής (που μας ταλαιπωρεί από το 2003 και τις σκέψεις περί κορβετοφρεγάτας). Το μέσο μέγεθος σκαριού του ΝΑΤΟ έχει πάει στους 6.200 tn κι εμείς δεν έχουμε πού να το αράξουμε… Ας δώσουνε 100-120 εκ. τον χρόνο μέχρι το 2024-25 (75-80 εκ. να κάνουν τις ΥΔΡΑ κουκλιά με TACTICOS/APAR II/NS200 στον ιστό πίσω από την γέφυρα ή αντίστοιχα των καναδο-αμερικανο-σουηδών, διπλό Mk41 VLS στον χώρο που… Read more »

FOX
Guest
FOX

Ο ΕΜΖ για να έχει τα μέγιστα αποτελέσματα πρέπει να γίνει στην ώρα του και ανανεώσει το πλοίο σύμφωνα με τις τεχνολογικές εξελίξεις.
Τώρα χωρίς χρήματα και με πίεση χρόνου και το πρωτο πλοίο στα 26 έτη αναζητείται η βέλτιστη λύση, συνεπώς ούτε υπερβολές σηκώνει, ούτε επιδερμική αναβάθμιση.

sotbak
Guest
sotbak

είναι μια λύση, δεν νομίζω όμως να προχωρήσει.

sotbak
Guest
sotbak

ΑΝ καταλαβαίνω καλά από τις αναρτήσεις & τα σχόλια στην ιστοσελίδα, οι Γάλλοι δεν καίγονται για τα αεροπλάνα, για τα πλοία ψάχνουν πελάτες για να έχουν δουλειά τα ναυπηγεία τους…..

zipo's
Guest
zipo's

Παίρνουμε τη πρόταση της Lockheed Martin και κάνουμε το μέσο εκσυχρονισμό. Λογικά ο πιο “προσιτός” και ίσως αξιόπιστος χωρίς μεγάλους κινδύνους (φυσικά, εάν υπάρχουν χρήματα και για τα 4 σκάφη). Αυτό και πολύ μας είναι… Τώρα, όσον αφορά για τα υπόλοιπα που διάβασα, νομίζω ότι όλοι γνωρίζετε την αντίδραση των πολιτικών μας στα σοβαρά θέματα. Μικρασιατική καταστροφή, Κύπρος, Ίμια, Μακεδονικό (μελλοντική καταστροφή). Η δε αντίδραση του κόσμου πάλι γνωστή. Φτάσαμε να πανηγυρίζουμε που οι αμερικανοί μεσολάβησαν στα Ίμια και δε τρέχαμε στα σύνορα με τα τουφέκια…Για το Μακεδονικό, τα γνωστά: “έλα μωρέ, για ένα όνομα τώρα;”…Θα μου πει κάποιος “μα… Read more »

evaggelos
Guest
βαγγελης

μου αρεσει που ολοι τα βαζεται με το επιδομα λες κ αν δεν το εδιναν θα πηγαιναν στην αμυνα.παρτε το αποφαση ολα τα αμυντικα σαιτ εξοπλισμοι τελος μονο οτι μας δινουν κ οτι θελουν βασει νατο. κ ο κυριακος που ειναι σε κομα υποτιθεται ποιο κοντα στα αμυντικα αν βγαλει πλεονασμα πχ 800 τα 200 θα πανε σε επιδοματα κ τα 600 σε αποπληρωμες χρεων οποτε παλι η αμυνα τιποτε,το λεω αυτο επειδη ειναι κουραστικο να διαβαζεις για τα επιδοματα συνεχεια.κ οι απεξω θα πρωτιμουσαν να πανε προς ληξιπροθεσμα κι οχι για μεκο.δυστηχως χρημα δεν υπαρχει.

Card image
Kamper
Guest
Kamp

Μετα απο 10 πετρινα χρονια για τους εξολισμους το ολο στορυ μου θυμιζει τον τυπο που εχει 5 χρονια να αγορασει ρουχα και ξαφνικα ερχεται η ωρα που δεν εχει τι να βαλει παρα βολευεται μονο με κατι παλια ξεβαμενα πουλοβερ. Τι να πρωτοαγορασει. Καινουργια πουλοβερ, τζιν, υφασματινο, καθημερινα παπουτσια; παπουτσια για το γραφειο; πουκαμισο; παλτο; καθημερινο μπουφαν; Το χαος.. Για να τα κανει ολα μαζι αγοραζει παπουτσι των 20 ευρω οπου μετα απο 2 μηνες μαζευει μυκητες το ποδι, αγοραζει πουλοβερ που δεν αεριζεται σωστα και μυριζει και παει λεγοντας.. Ετσι κ τα εξοπλιστικα. Θελουν συνεχεια και προγραμματισμο καθως… Read more »

Apostolis
Guest
Apostolis

Τι να τους κάνουμε τους εξοπλισμους γενικά και τον εκσυχρονισμο των φρεγατων ειδικά, για να αντιμετωπίσουμε τον τουρκικό στολο;Δεν ακούτε κάθε βράδυ στις ειδήσεις τον κάθε ειδικό που λέει ότι αμερικανικά γαλλικά ιταλικά σκάφη πλεουν
στην αν.μεσογειο και τρέμουν οι Τούρκοι;Γιατί λοιπόν να μη δίνουμε επιδόματα και να μην κάνουμε προσλήψεις δημοσίων υπαλλήλων;Σοβαρά τωρα πιο πιθανό είναι να μην γίνει τίποτα και να παμε ως έχει με βάρκα την ελπίδα.

George
Guest
George

Εγώ σκέφτομαι τα δεκάδες δις που θα δοθούν αφού θα έχει συμβεί ο στρατηγικός αιφνιδιασμός!!!

Chris
Guest
Chris

Απορία. Από τις ΗΠΑ εκγρίθηκε την περασμένη χρονιά οικονομική βοήθεια για στρατιωτικό εξοπλισμό προς την Ελλάδα αξίας κάποιων εκατοντάδων εκατομυρρίων δολλαρίων. Αυτά δεν αξιοποιήθηκαν τελικά για την αναβάθμιση των F-16. Τα χρήματα αυτά αν είναι διαθέσιμα και το επόμενο έτος, και με δεδομένο το ενδιαφέρον της LM για αναβάθμιση των Meko δε θα μπορούσε μέρος του ποσού να προστεθεί στα 150 εκ που διαθέτει η Ελλάδα και να γίνει ο εκσυγχρονισμός όπως πρέπει;

NikolakiEfentis
Guest
Νικολάκη Εφέντης

13η Δεκεμβρίου, στρατηγικός διάλογος με τους πρώην «φονιάδες των λαών», κάνε υπομονή, υποθέτω τότε θα ανοίξουν οι κάνουλες!!! Φαντάζομαι τότε θα κυκλοφορήσουν αρκετά, A. Burke, F-15 κλπ κλπ κλπ… smile

Chris
Guest
Chris

Καλημερα, να πάρω ένα μεγάλο καλάθι δηλαδή. Εντάξει νομίζω η πρόταση μου είναι πιο προσγειωμένη και εφικτή, από σενάρια για ΑΒ. Τώρα για τους φονιάδες των λαών με προκαλείς να σχολιάσω. Οι Αμερικανοί στο διάστημα που είναι αφεντικά του πλανήτη (δηλαδή μετά τη λήξη του ΒΠΠ) έχουν προκαλέσει περισσότερους θανάτους από ότι η γερμανοτουρκικη συμμαχία που επιτέλεσε τη γενοκτονία Ελλήνων και Αρμενίων μέσα σε ένα χρόνο; Να μη μιλήσουμε για τις εκατόμβες νεκρών που προκάλεσαν οι πολιτισμένοι Ευρωπαίοι που τόσο θέλουμε να μοιάσουμε. Ή για τις εκατόμβες νεκρών που έφερε η επιβολή του κομμουνισμού σε Ρωσία και Κίνα. Όλοι οι… Read more »

Card image
darede
Guest
darede

Με 336 εκ στον κατατεθέντα προυπολογισμό για το 2019 η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ θα ακολουθήσει την τύχη των S. Αλλά ήθελα να ήξερα δεν ντρέπονται να καταθέτουν τέτοιο προυπολογισμό ενώ περιμένουμε η περιοχή μας να πάρει φωτιά; Μάλλον δεν τους ενδιαφέρει καθόλου

dimitrov
Guest
dimitrov

Είναι σαφές πως δεν θα γίνει τπτ. Τους λόγους τους γράψατε. Αλλά μια και άρχισε η κουβέντα έχω 2 ερωτήσεις. Ας πούμε πως πέφτουν φράγκα και το ΠΝ επιλέγει Γαλλία. Αλλά οι Γάλλοι μπουντελώνουν με τα γαλλικά. Μπορούν να μπουν συλβέρ/αστέρ15 σε ΜΕΚΟ200ΗΝ? Για 16τμχ μιλάω. Δεν ζυγίζουν περισσότερο? Δεν προσθέτουν βάρος ψηλά? Χωράνε? Και το ΠΝ θα δώσει εμβέλεια? Γιατί? Μήπως εννοούσατε μίκες εν-τζι? Όπως καταλάβατε αυτό είναι το 1ο ερώτημα με υποερωτήματα. Το άλλο ερώτημα είναι πως θα πάνε οι ΕΣΣΜ στις εΣ? Δεν είναι ο τύπος που φεύγει όρθια? Αυτός που φεύγει πλαγιαστά δεν είναι άλλος τύπος?… Read more »