ΑΝΑΛΥΣΗ: Ποια προγράμματα του ΠΝ θα ξεκινήσουν εντός του 2019 (και μάλιστα στους πρώτους μήνες);

140
17589
[email protected]
Μοιραστείτε το άρθρο
  • 428
  •  
  •  

 

Το 2019 ξεκίνησε με αρκετό κρύο, αλλά ελπίζουμε λίαν συντόμως να “ζεστάνει”, ειδικά στα προγράμματα του ΠΝ. Το 2018 ήταν αναμφίβολα η χρονιά της ΠΑ, που, φυσικά χωρίς να γίνει κάτι το “εξαιρετικό”, η απόφαση του εκσυγχρονισμού των F-16  σε F-16V έθεσε τις βάσεις για μια σύγχρονη, προηγμένη αεροπορική δύναμη. Πολλά πρέπει να γίνουν, και θα γίνουν για την ΠΑ τα επόμενα χρόνια, και λίαν συντόμως θα επανέλθουμε στο θέμα. Άλλωστε η υπόθεση ΝΜΑ παραμένει ανοιχτή, και είναι επιτακτική ανάγκη.

ΑΠΟΨΗ: Φρεγάτες LCS vs [email protected] ή σωστότερα ASTER 15/30 vs ESSM/SM-2

Το Πολεμικό Ναυτικό, όπως και η ΠΑ, έχει πληγεί, σχεδόν ανεπανόρθωτα από την στασιμότητα στην χρηματοδότηση των προγραμμάτων του. Η απαξίωση λόγω παλαιότητας αρκετών πλοίων, συνέπεσε χρονικά με την εθνική “αφύπνιση” της Τουρκίας, που ξαφνικά διαπίστωσε πως τελικά το μεγαλύτερο μέρος της Ανατολικής Μεσογείου, όχι απλά ανήκει στους Έλληνες, Κυπρίους, Ισραηλινούς και Αιγυπτίους, αλλά έχει και φυσικό αέριο. Συνεπώς, σε λίγες δεκαετίες η Τουρκία, θα βρεθεί πτωχή ανάμεσα σε πλούσιους γείτονες, που θα μπορούν να αντιμετωπίζουν άνετα τους τσαμπουκάδες της.

Η λύση είναι μια για τους γείτονες, μια άνευ λογικής defacto αμφισβήτιση της ΑΟΖ Ελλάδας και Κύπρου, με νέους τσαμπουκάδες επιπέδου ένοπλης τοπικής συμπλοκής, και μετά, ανατολίτικο παζάρι για να πάρουν ότι μπορούν. Μετά, επανάληψη της διαδικασίας κοκ. Βρεθήκαμε λοιπόν, εν έτει 2018, με στόλο κύριων μονάδων επιφανείας ηλικίας ως 40 ετών, να πρέπει να προασπίσουμε όχι μόνο τα συμφέροντα της Ελλάδας στο Αιγαίο, ανάμεσα στα νησιά μας, αλλά και τις ΑΟΖ Ελλάδας και Κύπρου, μακρυά από τις βάσεις του ΠΝ και της ΠΑ, σε ανοιχτή θάλασσα, με ωκεάνια χαρακτηριστικά.

Συνέντευξη Α/ΓΕΕΘΑ: 180 εκατομμύρια το κόστος των 2 Adelaide, οι ΗΠΑ συναινούν για τα όπλα τους

Δυστυχώς, πολύ καθυστερημένα συνειδητοποιήσαμε πως χρειαζόμαστε και πλοία, για να έχουμε Ελλάδα. Ναι, χωρίς ΠΝ, δεν μπορεί να υπάρξει ένα Κράτος με 15.000 χιλιόμετρα ακτών, με αμέτρητα νησιά, με αχανή ΑΟΖ. Μετά τις υστερίες που απέτρεψαν κάποτε την αγορά ή μίσθωση των 6 FREMM-GR, τελικά φέτος αποφασίσαμε να ζητήσουμε με συνοπτικές διαδικασίες 2 FREMM, που όμως τελικά δεν ήρθαν ποτέ. Τουλάχιστον όμως, αποφασίσαμε πως χρειαζόμαστε με κάθε τρόπο ενίσχυση του ΠΝ. Κάτι είναι κι αυτό.

Τους τελευταίους μήνες του 2018, θεωρούμε πως ωρίμασαν αρκετά προγράμματα του Πολεμικού μας Ναυτικού, που θα έπρεπε να είχαν υλοποιηθεί εδώ και χρόνια. Στην ιστοσελίδα και το περιοδικό έχουμε παρουσιάσει τα περισσότερα από τα προγράμματα αυτά, τα οποία ελπίζουμε να κλείσουν εντός του 2019. Οι πληροφορίες μας λένε πως τα περισσότερα από αυτά θα κλείσουν τους πρώτους μήνες του Έτους, κάτι λογικό, γιατί τον Μάιο και τον Οκτώβριο (πιθανά) έχουμε εκλογές. Κι όταν γίνονται εκλογές, κανείς δεν ενδιαφέρεται για τίποτα άλλο…

Στις αρχές του 2019 θα γίνει η αγορά 2 MH-60R από το ΠΝ!

Ποια είναι τα προγράμματα του ΠΝ που αναμένουμε εξελίξεις;

  1. Το πρόγραμμα ναυπήγησης δυο φρεγατών [email protected], με χρήματα που θα προέλθουν από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων που έχει στην διάθεσή της η γαλλική κεντρική τράπεζα. Η Ελλάδα συζητά για 2 πλοία, και υπάρχει η σκέψη το πρόγραμμα να έχει δυνατότητα option για άλλα δυο που θα κατασκευαστούν σε ελληνικά ναυπηγεία. Ο χρόνος παράδοσης των δυο πρώτων πλοίων είναι το 2023 και 2025 ή 2026, ενώ στην περίπτωση της option τα πλοία 3 και 4 θα παραδοθούν μετά το 2030. Σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατό τα πλοία να χρηματοδοτηθούν από τα κέρδη των ομολόγων, ή η συμφωνία “στραβώσει”, τότε τα πάντα αλλάζουν, και η ελληνική πλευρά κοιτά για νέες λύσεις, όπως για παράδειγμα η κατασκευή κλάσης αποκλειστικά στην Ελλάδα (λύση LCS/Freedom Class από την Lockheed Martin). Η απόφαση αναμένεται άμεσα, καθώς έχουν λυθεί πολλές τεχνικές λεπτομέρειες, και απομένει το κομμάτι της χρηματοδότησης.
  2. Εντός του Ιανουαρίου θα ξέρουμε τι θα γίνει με τις δυο φρεγάτες κλάσης Adelaide (FFG), που θα μεταβιβαστούν μαζί με τα όπλα τους και τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Οι ΗΠΑ, αντιθέτως με όσα διακινούνται, έχουν φυσικά αποδεσμεύσει τον SM2, που θα έρθει με τα πλοία, ενώ δεν θα αποσυρθούν και οι ESSM BlockI που είναι τοποθετημένοι στο ΜΚ41 των πλοίων. Η σκέψη του ΠΝ είναι να γίνει hot transfer, με παράδοση των πλοίων ενεργών σε Ναύσταθμο του Αυστραλιανού Βασιλικού Ναυτικού, εκπαίδευση σε βασικά συστήματα, και ταξίδι των πλοίων στην Ελλάδα.
  3. Το ΠΝ έχει εξετάσει τις προτάσεις που αφορούν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών κλάσης ΜΕΚΟ200ΗΝ. Σύμφωνα με πληφοροφίες, υπάρχουν προτάσεις που κοστολογικά βρίσκονται εντός budget του ΠΝ, ενώ επίσης υπάρχει και ανταγωνισμός όχι μόνο σε επίπεδο κόστους, αλλά και ταχύτητας υλοποίησης. Το ΠΝ επιθυμεί να εκσυγχρονίζει ένα πλοίο/έτος, και οι υποψήφιοι προτείνουν διάφορα σενάρια. Ασφαλέστερο, είναι το σενάριο της LM Canada, με την έτοιμη λύση των νεοζηλανδικών πλοίων, αλλά το ΠΝ συνεχίζει να επιθυμεί λύση που να περιλαμβάνει το TACTICOS. Οι αισθητήρες θα περιλαμβάνουν σίγουρα ραντάρ 3D, με το SMART-S να προηγείται, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως το ΠΝ δεν θα κάνει και την έκπληξη. Η απόφαση αναμενεται άμεσα, καθώς το πρόγραμμα από Εκσυγχρονισμός Μέσης Ζωής, κινδυνεύει να γίνει Εκσυγχρονισμός Τέλους Ζωής.
  4. Σε φάση αξιολόγησης βρίσκονται προκαταρκτικές προτάσεις από διάφορες κατασκευάστριες εταιρείες για τις τορπίλες των υποβρυχίων. Τελικά το πρόγραμμα έχει τραβήξει το ενδιαφέρον σχεδόν όλων των κατασκευαστών παγκοσμίως, και ίσως είναι λίγο δυσκολότερη η απόφαση. Το ΠΝ επιθυμεί να πάρει ότι καλύτερο κυκλοφορεί σε όπλο αυτή την στιγμή, και ελπίζει από τις εκπτώσεις να αγοράσει περισσότερες τορπίλες. Αν και η γαλλική F21 δείχνει να είναι η πιο προηγμένη, οι ιταλικές και γερμανικές τορπίλες έχουν δυναμική, λόγω πρότερης πιστοποίησης, ενώ οι Αμερικανοί αναμένεται να χτυπήσουν την τιμή με την Mk48Mod7 ADCAP.
  5. Αναμενεται η υπογραφή αγοράς δυο ελικοπτέρων MH-60R με τροποποίηση της σύμβασης εκσυγχρονισμού των Ρ-3Β Orion. Επίσης, αναμένεται υπογραφή FOS για τα ελικόπτερα, ενώ το ΠΝ επιθυμεί τον εκσυγχρονισμό/αναβάθμιση των υπάρχοντων S-70B6 με νέα συστήματα και αισθητήρες.
  6. Θα βάλει σε υπηρεσία τα Mark V, σε συνέχεια της επιχειρησιακής αναβάθμισης των Ο.Υ.Κ. Υπενθυμίζουμε πως έχουν μπει σε υπηρεσία και προηγμένα UAV RQ-20, που έχουν αναβαθμίσει κατακόρυφα τις δυνατότητες των Ειδικών Δυνάμεων.
  7. Θα ξεκινήσει η διαδικασία για την απόκτηση ικανού αριθμού Παράκτιων Περιπολικών (8 με 12), με εκτόπισμα 200 με 300 τόνων, με βαρύ οπλισμό, και προηγμένα συστήματα επιτήρησης. Αν το ΠΝ αποφασίσει να τα εξοπλίσει με προηγμένα συστήματα και κατευθυνόμενα βλήματα πχ SPIKE NLOS δεν έχει γίνει γνωστό, αν και η σχετική πιθανότητα διερευνάται.

Τέλος 2019 τα Mark V στα χέρια των Ο.Υ.Κ. στην Ελλάδα

Παράλληλα με όλα τα παραπάνω, το ΠΝ εκτελεί πλήθος υποπρογραμμάτων, που σαν στόχο θα έχουν την βελτίωση της μαχητικής ικανότητα των πλοίων του Στόλου, την αύξηση των διαθεσιμοτήτων και την βελτίωση της συντηρισιμότητας/επισκευασιμότητας των μέσων.

Το ΠΝ, ακόμη κι όταν χρειάστηκε, κατάφερε με τα περιορισμένα και -ας είμαστε ρεαλιστές- γερασμένα πλοία του, να εφαρμόσει σενάρια και τακτικές σε περιοχές που δεν ήταν στα σχέδια επιχειρήσεων ποτέ (Ανατολική Μεσόγειο). Με την υλοποίηση χαμηλού κόστους επενδύσεων, δηλαδή 180 εκ. ευρώ για τις Adelaide, 160 εκ. ευρώ για τις ΜΕΚΟ200ΗΝ, 100 εκ. ευρώ για τις νέες τορπίλες, δηλαδή με λιγότερα από 500 εκ. ευρώ, μπορεί να ξαναέρθει ένα αξιοπρεπές επίπεδο, και να μπορέσει να προστατεύσει τα εθνικά συμφέροντα τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Έρχεται πρόταση εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ που δεν ξεπερνά τα 140-160 εκ. ευρώ, και είναι αμερικανοκαναδική!

Καθώς όμως ο γείτονας έχει αποφασίσει να φτιάξει κορυφαίες φρεγάτες AAW και ASW, αεροπλανοφόρο, υπερσύγχρονα υποβρύχια κοκ, δεν πρέπει να υπάρξει εφησυχασμός. Απαιτείται η άμεση έναρξη ενός ναυπηγικού προγράμματος, που θα αποδώσει σε βάθος χρόνου 4+4 πλοία. Κάτι τέτοιο όμως πρέπει να γίνει προσεκτικά, με ευρεία πολιτική συναίνεση, και να λείπουν οι άναρθρες λαϊκίστικες κραυγές που οδήγησαν σε ακύρωση του προγράμματος των ελληνικών FREMM-GR.

Που βρίσκονται τα ελληνικά RQ-20 Puma;


Μοιραστείτε το άρθρο
  • 428
  •  
  •  

newest oldest most voted
Notify of
vagelis tassios
Guest
vagelis tassios

Haleloia με την πρωτη μερτα το 19

CHRISTOS
Guest
CHRISTOS

Ελπίζω να μην πάρουμε και τρίτο τύπο ελικοπτέρων για το ναυτικό και αντιθέτως να επέλθει μια μαγική λέξη που λέγεται εκσυγχρονισμός στα υφιστάμενα ελικόπτερα.
Μην καταντήσει ξανα το ίδιο σενάριο με τα Μιράζ 2000 που πήγαμε και αγοράσαμε καινούργια και αφήσαμε τα μισά όπως ήταν …
Να μην κάνουμε το ίδιο λάθος με τα απατσι που πέρα βρέχει και τώρα έχουμε δυο διαφορετικά ελικόπτερα ,
Το ξέρω οι εκσυγχρονισμοι δεν έχουν πολλά περιθώρια μίζας αλλά και εκεί μετα ΑΝΦΣ τα καταφέραμε τέλεια .
Μακάρι κάποιος να μας δώσει δύναμη να μην τρελαθούμε …..

Em.Ti
Guest
Em.Ti

Ο σκοπός της αγοράς των MH-60R είναι να αντικατασταθούν τα ΑΒ. Επομένως, ο τρίτος τύπος αγοράζεται αναγκαστικά προκειμένου να αρχίσει να αποσύρεται ο πρώτος.

Όπως βλέπετε και στο άρθρο, τα S-70B6 θα εκσυγχρονιστούν με νέο υπολογιστή αποστολής και νέους αισθητήρες. Προφανώς, αν βρεθεί το κατάλληλο κονδύλι ο εκσυγχρονισμός θα επεκταθεί και σε άλλα συστήματα. Ο σκοπός του ΠΝ είναι να τα φέρει όσο πιο κοντά γίνεται στα MH-60R τεχνολογικά, με προφανή οφέλη.

Giorgos Tsagkaris
Guest
Giorgos Tsagkaris

@ Εm.Ti
Το σεναριο να αποκτησει (κατευθειαν 4) μεταχειρισμενα και να φερει ΟΛΑ τα ε/π του στο ιδιο επιπεδο (με το ιδιο υψος-αν οχι μικροτερο-κονδυλιου) με τα γνωστα προφανη οφελη (εκτος απο τεχνολογικα,αλλα και οικονομικα(ομοιοτυπια),αλλα και εκπαιδευσης-διαθεσης πληρωματων μαλλον….δεν του περασε απο το μυαλο
του ΠΝ?
Δεν το πιστευω….

vagelis tassios
Guest
vagelis tassios

+1

CHRISTOS
Guest
CHRISTOS

Σκοπός είπατε , μπορείτε να μου αναφέρεται πως 2 μονο καινούργια ελικόπτερα θα λύσουν τις ανάγκες του ναυτικού ? Ο κόσμος η εκσυγχρονιζει πρώτα ή αγοράζει την αναγκαία ποσότητα και με αντισταθμιστικά κάνει εκσυγχρονισμό στα υπόλοιπα . Που πετυχαίνεις καλύτερες τιμές και αντάλλαγμα όταν αγοράζεις μαζικά και οργανωμένα η όταν κλέβεις τους λίγους πόρους που διαθέτει το κράτος για άλλα προγράμματα πιο σημαντικά με αγορές του τύπου : μας κάνανε έκπτωση στα P3 που στο τέλος θα δούμε τι θα έχουν εκτός απο ένα ραντάρ που χρησιμοποιοΰν και τα ΜΕΑ και τα υπόλοιπα του εμπορίου δηλαδή απο ΑΝΦΣ θα πάρουμε… Read more »

ΦΑΝΗΣ
Guest
ΦΑΝΗΣ

Εξαιρετική η ενημέρωση που μας προσφέρετε και σας αξίζουν συγχαρητήρια.
Ωστόσο, είμαι απαισιόδοξος γιατί έχουμε μπει σε άτυπη προεκλογική περίοδο και όλοι ασχολούνται με την επόμενη ημέρα.
Δε νομίζω ότι πρόκειται να υπογραφή κάποια σύμβαση γιατί τώρα όλοι ψάχνουν για ψηφαλάκια και τάζουν ότι μπορούν.
Μακάρι να διαψευσθώ αλλά στην Ελλάδα ζούμε…

giorgos tsagaris
Guest
giorgos tsagaris

Aμεσως μολις το διαβασα εκανα 3 πραγματα…
1ο. Κοιταξα το ημερολογιο να βεβαιωθω οτι γραφει 1η Ιανουαριου και οχι 1η Απριλιου.
2ο. Φιλησα ολο ενθουσιασμο τη γυναικα και τα παιδια μου.
3ο Εψαξα να βρω αν φτιαχνει η LM παρακτια περιπολικα.
Να ΄στε καλα ,καλη χρονια και παντα τετοια νεα για να γλυτωσουμε τα δυσαρεστα….

MisCo
Guest
MisCo

χαχαχαχαχαχα… μπα σε καλο σου… με εκανες και γελασα με το τρια….. Επιτυχημενο αν μη τι αλλο! (και επισης πιθανο οπως παμε)

GMT-I
Guest
GMT-I

Από ότι φαίνεται μάλλον φτιάχνει έστω και έμμεσα, απαντώντας έτσι στο 3ο ερώτημα. Πολύ πιθανόν να αναφέρονται στα κλάσης Cyclone που κατασκεύασαν τα ναυπηγεία Bollinger και που αυτή τη στιγμή υπάρχει συζήτηση για την απόσυρση των 8 εξ αυτών και είναι αυτά που επιχειρούν στον περσικό κόλπο και που την θέση τους θα πάρουν τα LCS ίσως να είναι αυτά τα σκάφη, και αν είναι αυτά μιλάμε για πολύ αξιόλογα σκάφη για την δουλειά που εμείς τα θέλουμε. Η Bollinger είναι στην κοινοπραξία με την LM για τις LCS και σχεδίασε και κατασκευάζει τμήματα του σκάφους αυτού αν δεν κάνω… Read more »

George
Guest
George

Ναυπηγήθηκαν μεν στις ΗΠΑ αλλά το σχέδιο είναι της Vosper, το Province, που μετά έδωσε εξελικτικά τις Vita και τέλος τις Super Vita του ΠΝ, άρα συγγενείς!
Με τη σειρά τους τα Province είχαν βασιστεί στις Ramadan που είχε αρχικά φτιάξει η Vosper για την Αίγυπτο.
Πολύ καλά σκάφη αλλά θα θέλουν εργασίες που όμως μάλλον θα μπορούσαν να γίνουν στη Συρο
Κατά τα άλλα αστακοί! 2x 25 autocanons, 2×40 AGL, 7 πολυβόλα, Stinger, 8 πύραυλοι…

giorgos tsagaris
Guest
giorgos tsagaris

@ GMT-I
Μακαρι να ειναι αυτα,γιατι τοτε σημαινει οτι εχει γινει προεργασια και θα τα παρουμε Hot transfer και σχετικα γρηγορα,γιατι αν αρχισουμε τα…..γιατι να μη ναυπηγησουμε τα ….Als…55….καληνυχτα Ελλαδα…

sotbak
Guest
sotbak

χαχαχαχαχ!!!!!!!!!!!!!!πολύ καλό!!!! καλή χρονιά!!!!

Cretanmacedonian
Guest
Cretanmacedonian

Κορυφαίο σχόλιο , συμφωνώ σε όλα ιδίως για το 3)

Γαιδουρον-μαν
Guest
Γαιδουρον-μαν

Εχω σταυρωσει δαχτυλα χεριων και ποδιων και περιμενω με αγωνια…!!!!!αντε επιτελους ξυπναμε!!!…ας ξυπνησουμε επιτελους και σαν εθνος,ας δουλευουμε περισσοτερο,ας γκρινιαζουμε λιγοτερο,ας κοιταμε τι μπορουμε να κανουμε καλυτερα με αυτα που εχουμε και οχι με αυτα που ονειρευο0μασταν να ειχαμε,ας σταματησουμε επιτελους να μεμψιμοιρουμε για ολα τα λαθη που καναμε παλιοτερα-οχι να τα ξεχαδουμε ομως-και ας κοιταξουμε μπροστα μπας και μονιασουμε επιτελους σαν χωρα…!!!αμην και αειντε….!!!

Γιάννης Παυλίδης
Guest
Γιάννης Παυλίδης

Πολύ καλά νέα!

Πάνο, αν έχεις χιούμορ, πρίν λήξει η θητεία σου, υπέγραψε για 60-80 ΝΜΑ, 10 φρεγάτες και 40 Μπλάκχώκ και άσε τον Κυριάκο να τα πληρώσει!

darede
Guest
darede

Μακάρι να τα παραγγείλει και ας τα πληρώσει ο οποιοσδήποτε,ίσως δε έτσι να γλιτώσει το ένα απο τα 2 ειδικά δικαστήρια (P-3) που θα έχει να αντιμετωπίσει. Πάντως το ειδικό δικαστήριο για το ξεπούλημα της Μακεδονίας, να είσαι σίγουρος οτι κανείς δεν θα το γλιτώσει.

Καλή χρονιά με πάντα τέτοια ευχάριστα νέα για να είμαστε σε θέση να προστατέψουμε την δική μας γαλάζια πατρίδα

Γιάννης Παυλίδης
Guest
Γιάννης Παυλίδης

Υπερβολές. Το πρόγραμμα των P-3 μπορεί κάποιοι να μην το θεωρούνε προτεραιότητα αλλά δεν είναι σκάνδαλο. Βασίζεται στο στάνταρτ εκσυγχρονισμό αυτού του τύπου.

Όσο για την συμφωνία των Πρεσπών, την οποία δεν θα ψηφίσει ο Πάνος, αν περάσει από την πλειοψηφία της Βουλής είναι νόμος του κράτους και διεθνή συμφωνία με τις ευλογίες ΕΕ και ΝΑΤΟ. Τέλεια και παύλα.

Αντώνης
Guest
Αντώνης

Όχι και τέλεια… Χαχα Καλή χρονιά!

Γιάννης Παυλίδης
Guest
Γιάννης Παυλίδης

Δυστηχώς όταν γράφεις απο το κινητό και αυτό σε ”διορθώνει” συμβαίνουν τέτοια λάθη. Καλή χρονιά!

vagelis tassios
Guest
vagelis tassios

+1

Foivos_53
Guest
Εχετλαιος

Καλή Χρονιά εύχομαι Πτήση και να μας μεταφέρεις πάντα τέτοιες όμορφες πληροφορίες! Τελικά οι αγαπητοί Γερμανοί θα μας επιτρέψουν την χρήση των χρημάτων από τα κέρδη των ομολόγων για την αγορά των φρεγατών ή αναγκαστικά πάμε για lcs

Βασίλης
Guest
Βασίλης

Αν ισχύει αυτό που λες τότε θα μπορούσαν να ακολουθήσουν και αυτοί το παράδειγμα των Γάλλων και αντί για χρήματα να μας δώσουν είτε μερικά Leopard με τα των όλμων τους, είτε μερικά Eurofighter με τα των όπλων τους, είτε μερικά Τ-214, είτε ότι θα μας ηταν χρήσιμο στην παρούσα κατάσταση…
Το ίδιο και οι Αυστριακοί (π.χ. τα Eurofighter που θέλουν να τα σπρώξουν), οι Ιταλοί, οι Ισπανοί κ.ο.κ. και να κάνουμε ένα γενικό refresh στις Ε.Δ. χωρίς να εκταμιευθεί ούτε 1€..!

evaggelos
Guest
βαγγελης

δεν μπορουν και δεν θελλουν οι γερμανοι πως θα πεισουν το κοινοβουλιο και τον κοσμο οτι χαριζουν δις για εξοπλισμους στους πειναλεους οπως ελεγαν ελληνες? θα ξεβρακωθουν κ θα ενισχυσουν το afd εσκαψαν τον λακο για εμας κι ετοιμαζονται να μπουνε οι ιδιοι μεσα ας προσεχαν.

MisCo
Guest
MisCo

Ενδιαφέρουσα ειδηση τα Περιπολικα 200-300τόννων. Εχουμε τώρα απο οσο βλέπω κάτι Nasty & Αντωνιου που ειναι κατω απο 100 τόννους και μετά πάμε σε πυραυλάκατους που ειναι στους 500 τόννους με βαρέα κατευθυνόμενα βλήματα. Οποτε ψάχνουμε κάτι ανάμεσα για να αντικαταστήσουμε ομως ποια? Τα Nasty-Αντωνιου? Τις Combattante?

Τα ελληνικα ναυπηγεια έχουν καποια πρόταση σχετικη?

Οι Αμερικανοι πάντως εχουν κάτι τέτοιο https://en.wikipedia.org/wiki/Cyclone-class_patrol_ship και βλέπω εξοπλισμένο με πυραύλους και stinger.

Thras
Guest
Thras

Είναι απαραίτητο να ναυπηγηθούν στην Ελλάδα και αν γίνεται με ελληνικό σχέδιο.
Ας ξεκινήσουμε επιτέλους από κάπου!

Νέαρχος
Guest
Νέαρχος

Πολύ καλά νέα!Μακάρι το πρόγραμμα για τα περιπολικά να αποσκοπεί στα Cyclone class.Πάντως οι περιγραφές μόνο τυχαίες δεν είναι.Πριν κάποιους μήνες το ΠΝ είχε ρωτήσει για διαθέσιμα πλοία τους Αμερικάνους τα οποία δεν ήταν ούτε Tico ούτε ΑΒ…….

VAGGELAS
Guest
ΒΑΓΓΕΛΑΣ

Εξαιρετική η παρουσίαση σας των εξοπλιστικών προγραμμάτων του ΠΝ. Προφανώς αρκετά έξ αυτών θα πραγματοποιηθούν και θα βοηθήσουν σημαντικά. Φοβάμαι όμως ότι η προοπτική, η μεγαλη εικόνα για την επόμενη δεκαετία, τότε που όπως πολυ σωστά αναφέρετε ότι οι υποχρεώσεις του ΠΝ θα μεγαλώσουν πολυ λόγω ΑΟΖ δεν διαγράφεται αισιόδοξη. Οι ΜΕΚΟ θα εκσυγχρονιστούν (σωστά) αλλα άλλες μονάδες θα συνεχίσουν να απαξιώνονται λόγω ηλικίας και θα φθάσουν αναγκαστικά στο τέλος της ωφέλιμης ζωής τους. Πιστεύω ότι η αντικατάσταση 1:1 των φρεγατών, υποβρυχίων, πυραυλακάτων και ελικοπτέρων θα καταστεί εξαιρετικά δύσκολη έως αδύνατη στο δημοσιονομικό περιβάλλον που θα λειτουργεί η Χώρα αναγκαστικά… Read more »

SKYHOOK47
Guest
SKYHOOK47

Κάτι τέτοιο όμως πρέπει να γίνει προσεκτικά, με ευρεία πολιτική συναίνεση, και να λείπουν οι άναρθρες λαϊκίστικες κραυγές που οδήγησαν σε ακύρωση του προγράμματος των ελληνικών FREMM-GR
Ο λαϊκισμός είναι το πρόβλημα ή η έλλειψη κονδυλίων για την υλοποίηση των εξοπλιστικών προγραμμάτων;;; Αν υπήρχαν τα κονδύλια η προσπάθεια απόκτησης των FREMM θα είχε σταματήσει;;; Δεν νομίζω…

sotbak
Guest
sotbak

+1

ACHERON
Guest
ΑΧΕΡΩΝ

(τελικά,δέν αρχίζει και τόσο καλά το 2019)
Απορίες ψάλτου : υπήρξε ποτέ FREMM-GR ;
Δηλαδή όχι συζήτηση,αλλά χειροπιαστή προσφορά;
Ακόμη,γιατί οι λαϊκιστικές φωνές εμπόδισαν υποτίθεται τις FREMM-GR,αλλά όχι τον εκσυγχρονισμό των F-16;
Ποιές λαϊκιστικές φωνές πρόλαβαν να ακουστούν πέρυσι,πρίν οι FREMM θαφτούν από την Γαλλίδα ΥΠΑΜ Φλοράνς Παρλύ;
Αυτή η τροποποίηση της συμβάσεως των Ρ-3 για να έλθουν τα MH-60R,δέν μπορούσε αντ΄αυτών να πάει στον ΕΜΖ των ΜΕΚΟ,μέσω LM Canada;
Αυτά τα παράκτια περιπολικά,ποιός επιχειρησιακός φορέας έπρεπε,και θα συνέφερε να τα έχει και λειτουργεί;
Το ΠΝ,ή το ΛΣ/ΕΛΑΚΤ;

giorgos tsagaris
Guest
giorgos tsagaris

@ ΑΧΕΡΩΝ
Τα περιπολικα θα επρεπε να τα επιχειρει (φυσικα) το ΛΣ/ΑΚΤ.
ΟΜΩΣ….ειναι πολυ…..”demilitarized” σε αντιθεση με το Τουρκικο…
Μακαρι να ξεκινουσε…σεμιναρια αναλογα με αυτα της ΜΥΑ απο τους
Αμερικανους και θα αποκτουσαμε 4ο κλαδο στις ΕΔ…
Επισης θα τους ”ξεστραβωνε” σχετικα με τις δυνατοτητες του Dauphin.

Ασε που 8 πλοια του ιδιου τυπου θα τους χαλασει τη συλλογη απο σκαφη
και το….δειγματολογιο που εχουν για στολο θα καταντουσε καταθλιπτικα ομοιογενες…

a.o.
Guest
α.ο.

Η Πτήση μάλλον αναφέρεται στην πρώτη απόπειρα απόκτησης FREMM επί Καραμανλή.

Digenis
Guest
Digenis

2030 3η και 4η μπελχάρα,καλά διάβαδα ; εχει κανεις γνώση τι σημαινει 2030 για τις s και της μεκο; μιλαμε για 50 ετων σκαφοι …ελπιζω να παρανόησα κατι να μην διαβασα καλά. Η μπελχαρα ή lcs πρεπει να ειναι 4 και να παραδοθούν ολες μεχρι το 2026 που θα μπαινουν στα ναυπηγεια νεα σχεδια για τα 4+4 .Μη ξεχναμε υποβρύχια ,ακομα να τελειωσει το θεμα με τον σαφα και τις προκαταβολες που πηρε για τα + 2 T214 !!!! πρέπει να ξεκινηση με την νεα δεκαετια και ναυπηγικο προγραμμα για Τορπυλακατους και υποβρηχια . Θα συμφωνήσω οτι ο μονος τροπος… Read more »

Fingolfin
Guest
Fingolfin

2 ελικοπτερα, 2 φρεγάτες, κάτι από δω, κάτι από κει.. Η ομοιοτυπία πήγε περίπατο σε όλους τους κλάδους.. Τί είχες Γιάννη, τί είχα πάντα.

Digenis
Guest
Digenis

Εμπαιγμός … όταν ταυτόχρονα προσπαθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό να εξαγοράσουν ψήφους με 0 παραγωγικότητα αντίκρυσμα !!! Α ξέχασα πήραμε και 3 ηλεκτροπτικά με επιδότηση απο την ΕΕ .

GK_
Guest
GK

εξαιρετικα ενδιαφερον το κειμενο της αναρτησης. Θα ηθελα να παρατηρησω οτι υπρχουν ορισμενα σημεια της εξοπλιστικης πολιτικης που εξακολουθουν να μην ειναι ιδιαιτερα ευνοϊκα για τις λυσεις που προτεινονται. Το 1ο σημειο εχει να κανει με την επιλογη για την αποχτηση 2 [email protected] με την ναυπηγιση τους στην Γαλλια και αρα, χωρις την παραμικρη ΕΠΑ! Η συγκεκρημενη επιλογη θυμιζει αλλες εποχες και προσωπικα ελπιζα οτι αποτελουν παρελθον. Για μια σειρα απο λογους που μαλλον γνωριζετε απο τα προηογυμενα σχολια μου, θεωρω οτι ειναι η χειροτερη αποφαση. Οχι τοσο για το αρχικο κοστος τοις μετρητοις των δυο πλοιων που ειναι 1,3… Read more »

Digenis
Guest
Digenis

δυστηχως για sm-2 το smart s ειναι λιγο . Θέλω μια απαντηση απο όποιον γνωρίζει ..οι essm b1 των ffg αναβαθμιζονται σε b2 ? οι sm-2 ΙΙΙΑ αναβαθμιζονται σε IIIB ?

giorgos tsagaris
Guest
giorgos tsagaris

Eλεος με αυτο το TACTICOS και το SMART….o κοσμος προχωραει……..

Digenis
Guest
Digenis

Όντος … στον αρθρογράφο να τα πεις … εδω καίγονται να πάρουμε 2 ffg με 1 stir ανά κατεύθυνση . Οσο για το Tacticos υπάρχουν ελληνικές εταιρίες που μπορούν να φτιάξουν ελληνικο σύστημα μάχης για ολο το στολο … ελπίζουμε να το κάνουν τουλάχιστον στα μεθεπόμενα σκαφοι που θα ναυπηγηθούν .

KonTim
Guest
KonTim

Με τα 8-12 Παράκτια Περιπολικά μάλλον πάνε να αντικαταστήσουν τις Nasty και τις Esterel.

Δεν ξέρω κατά πόσο είναι τεχνικά εφικτό και επιχειρησιακό σκόπιμο,αλλά θα ήθελα να δω τα εν λόγω σκάφη εξοπλισμένα ΚΑΙ με τορπίλες κατά στόχων επιφανείας.

KonTim
Guest
KonTim

Τα επιθυμητά χαρακτηριστικά για τα Παράκτια Περιπολικά παραπέμπουν σε σκάφη της κατηγορίας των Combattante IM που είχαν ναυπηγηθεί για το ναυτικό του Κουβεϊτ. https://www.naval-technology.com/projects/combattante/ Καθόλου άσχημο σκάφος,αν και έχουν παρέλθει δύο δεκαετίες από την σχεδίαση του.Μια επικαιροποιημένη σχεδιαστικά έκδοση του σκάφους θα μπορούσε να περιλαμβάνει 4-8 εκτοξευτές SSM για βλήματα της κατηγορίας των MM-15(δεν γνωρίζω κατά πόσο προσφέρονται ακόμη),πυροβόλο των 40 χλστ στην πλώρη,2 SIMBAD RC για Α/Α άμυνα και RWS για πυροβόλο των 25-30 χλστ σε συνδυασμό με βλήματα AGM-114 ή SPIKE-ER. Αν και γνωρίζω πως θα κριθώ αιθεροβάμων,η τοποθέτηση 2-4 τορπιλοσωλήνων για κατευθυνόμενες τορπίλες των 533 χλστ θα… Read more »

Spirit
Guest
Spirit

Τα Smart -S mk.2 δεν ειναι και ότι καλύτερο για την αξιοποίηση των SM-2, μιας και για ένα MPA γίνεται ακτίνα αποκάλυψης 200Km, για ένα μαχητικό δηλαδή θα είναι αρκετά μικρότερη.
Σίγουρα για ένα μετρημένο εκσυγχρονισμό ίσως είναι και η φθηνότερη λύση, οπότε είναι πιο κοντά στα μέτρα μας, αλλά για την καλύτερη αξιοποίηση των SM-2 θα θέλαμε ένα ισχυρότερο ραντάρ.

MisCo
Guest
MisCo

Σχετικα με την ντόπια ναυπηγηση: Γενικά είναι θεμιτό να γίνονται πράγματα και στην χώρα μας… αλλα μιλάμε για μολις 2 τεμάχια τα οποία τα θέλουμε και ΧΤΕΣ. Αν τα θες χτες, τοτε ειναι δυσκολο να το επιτυχεις μεταφέροντας την παραγωγη εδώ. Επίσης, ναι να δώσουμε δουλειά στις εδώ εταιριες, ναι να δημιουργήσουμε νεες θέσεις εργασίας… ομως ποσο θα μας στοιχισει κάθε θέση εργασιας? Θελω να πω, πως αν η Μπελχαρες κοστίζουν ας πουμε 100, και αν θες μεταφορα παραγωγης στην εδρα σου 110… θα πρεπει να εξετάσουμε αν συμφέρει. Αυτα τα 10 μπορω πιθανα να τα διαχειριστω πιο αποδοτικα επενδυωντας… Read more »

Μιχαλης
Guest
Μιχαλης

H κυβέρνηση που απωλεσε 100 δις αποδεδειγμένα το α εξαμηνο του 2015 δυσκολευεται να βρει 1-2 δις για τον πληρη εκσυγχρονισμο του ΠΝ.

Stmts
Guest
Stmts

Αποδεδειγμενα στη φαντασια αυτων που χρεοκοπησαν τη χωρα και την αφησαν διχως Αμυντικο σχεδιασμο για μια δεκαετια ή μαλλον τον πηραν σπιτι τους κατα δηλωση τους…

Digenis
Guest
Digenis

Αξέχαστα καπιταλ και 2η ανακεφαλαίωση τραπεζών !!! Ξεχνάς γρήγορα βλέπω !!! Τελικά το χρέος αυξήθηκε και διευθετήθηκε ή διαγράφηκε ? Πες μας και για την ΔΕΗ πόσο ”εύρωστη” επιχείρηση την εκαναν εδω και 4 χρόνια οι συριζανελ και ποσο παραπάνω χρέος θα αφήσουν πίσω τους !!!! Τελικά η Μακεδονία ειναι ελληνική ?

MisCo
Guest
MisCo

Μεταξυ μας, τα capital control θα επρεπε να ειχαμε βάλει απο μονοι μας, απο το 2009 ακόμα και οχι να πιασουμε 2015 εχοντας φτάσει στο αμην.

Spirit
Guest
Spirit

Αν ειναι φαντασία των επικεφαλής του ESM, της ΤτΕ και πολλών άλλων το κόστος της “περήφανης διαπραγμάτευσης”, αντιλαμβανόμαστε το έργο σας εδώ ως σχολιαστή.

ThanosD
Guest
Τ.Δ

Παντως θα αφήσουν cash 42 δις για την επόμενη κυβέρνηση ,…Παρέλαβαν κατω απο 1 δις…μετρητά..

Π. Ν.B
Guest
Π. Ν.B

Καλή χρονιά και από μένα!

Δηλαδή αν συνεχίζαμε με ΝΔ-ΠΑΣΟΚ θα είχαμε 100 δις (αποδεδειγμένα…:) για εξοπλιστικά. Πχ 200 F-35, καμιά 20ριά το Μπελάρες, άλλα 10 υποβρύχια κλπ… Ως γνωστόν άλλωστε όλα αυτά είχαν προγραμματιστεί να γίνουν από τους προηγούμενους, μαζί με το δωρεάν WIFI…

Σταύρος Γεωργίου
Guest
Σταύρος Γεωργίου

Αγαπητοί φίλοι, ένα σοβαρό περιοδικό δεν χρησιμοποιεί την έκφραση «στους Έλληνες, Κυπρίους …».
Όλοι Έλληνες είμαστε.

Nikolas K
Guest
Nikolas K

Αξιοτιμε κ. Γεωργιου, η Κυπρος τί ειναι διατεθειμενη να συνεισφερει προκειμενου να προστατευεται και η δικια της ΑΟΖ;

giorgos tsagaris
Guest
giorgos tsagaris

@ Νikolas K
Το ”Αλασια” και 2-3 ΠΑΘ ?

RedDevils
Guest
Κυριάκος

Ένας σοβαρός αναγνώστης θα έπρεπε να ξέρει ότι η Κύπρος είναι ανεξάρτητο κράτος. Λίγη μελέτη για την ιστορία της δεν βλάπτει. Ποτέ δεν αμφισβητήθηκε η ελληνικότητα της Κύπρου και η αδερφική σχέση με την Ελλάδα και ειδικά εδώ μέσα.

darede
Guest
darede

Θα συμφωνήσω και εγώ οτι τα χρονοδιαγράμματα που παρατίθεντο για την υπο παράδοση των (3) (4) Belharra, είναι εντελώς εκτός κάθε λογικής για την ενίσχυση του Π.Ν. Τα πλοία θα πρέπει να παραδωθούν αρκετά νωρίτερα και εάν με τις Belharra δεν είναι εφικτό αυτό, ίσως θα έπρεπε να στραφούμε αλλού. Σε περίπτωση μη ευόδωσης του σεναρίου με τα ομόλογα που αναφέρετε, η συνετότερη επιλογή θα είναι η προκύρηξη διαγωνισμού για την καλύτερη προσφορά τόσο σκάφους όσο και χρηματοδότησης. Ειδικά σε ένα πρόγραμμα για 4+4 σκάφη. Θα ήθελα μια ενημέρωση απο την Πτηση για την συνολική ανανέωση που χρήζουν και οι… Read more »

giorgos tsagaris
Guest
giorgos tsagaris

Kαι εγω θα ηθελα και τα 4 νεα σκαφη αμεσα,αλλα προφανως το ΠΝ θεωρει οτι με 4 εκσυγχρονισμενες ΜΕΚΟ,2 ΜπελΧαρα,2 ΟΗΡ και 4-6 ”S” μπορει να περιμενει 2-3 χρονια ακομη (προκειμενου λεω εγω να μπει βαση για την κατασκευη εγχωριως και αλλων σκαφων και να μην επαναληφθει το λαθος με τις 4 μονο ΜΕΚΟ)…

gdmast
Guest
gdmast

Μα έτσι και αλλιώς γίνεται λάθος τώρα. Balharra για α/α δεν υπάρχει. Εκτός και πας στη long έκδοση που κανένας δεν έχει ναυπηγήσει ακόμα, με άλλα κόστη βέβαια.
Για να είσαι εντάξει με τις ΜΕΚΟ, θέλουν 100 εκ. τουλάχιστον η μια για να κάνεις κάτι και με τα όπλα (το πυροβόλο έχει τεχνολογία 1988!). Με 160 εκ και για τις 4 κάνεις ένα πασάλειμμα.
Μακάρι το εθνικό πλοίο (μεγάλη κουβέντα αυτή), όμως ότι είναι να τρέξει εκεί, θα πρέπει να τρέξει παράλληλα.
Σε 2-3 χρόνια θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε το Anatolu και εμείς τώρα πάμε με ημίμετρα.

ECG
Guest
ECG

Η Ελλάδα καλειται να κανει κατι που ποτε δεν εκανε: μακροχρονιο προγραμματισμο! Αυτη τη στιγμη η Belharra που μας ειπε η ιστοσελιδα οτι ειναι προτεινόμενη (με millenium και 8 κελια Α70 για scalp) είναι μια μαλλον μέτρια λύση ! Τα εχουμε πει και στα προηγουμενα αρθρα. Η λυση της LM με τα LCS ειναι όμως χείροτερη για την παρουσα φάση (και αυτα τα ειπαμε στο αντιστοιχο αρθρο). Η belharra σαν σχεδιο είναι υπέροχο και πολύ εξελιγμένο, οτι καλυτερο σχεδιαζεται στην Ευρωπη αυτη τη στιγμη (υπάρχουν καποια ερωτηματικα, αλλα αυτα θα τα δουν οι αρμοδιοι του ΠΝ αν προκριθει ως επιλογη).… Read more »

Thras
Guest
Thras

Πολύ καλές και σωστές ιδέες!

Δεν συμφωνώ στο “όλα στην DCNS” αλλά κατά τα άλλα μπράβο!
Θα μπορούσαν ας πούμε να είναι 2Χ6 πλοία τα συμβόλαια σε δύο εταιρείες με ναυπήγηση στην Ελλάδα και διάσωση δύο ναυπηγείων…

sotbak
Guest
sotbak

είναι καλή σκέψη με προφανή οφέλη λόγω ομοιοτυπίας και ισχύος πυρός-ραντάρ, αλλά το ΠΝ συνδέεται μόνιμα με τη Γαλλία, με ό,τι σημαίνει αυτό, δηλαδή είτε το δει κανείς θετικά είτε αρνητικά.

chikichiki
Guest
chikichiki

Κι εγώ έχω σκεφτεί αυτό το σενάριο να πω την αλήθεια, με τη μορφή πχ 4 FTI AAW και τις υπόλοιπες 8-9 σε διαμόρφωση ASW/γενικής χρήσης για μείωση του κόστους. Πάντως ακόμα και με τέτοια γιγάντια παραγγελία το ελάχιστο κόστος δύσκολα θα έπεφτε σε πραγματικά προσιτά επίπεδα.

ccg
Guest
ccg

Σωστά! Θα μπορούσε έτσι να εξελιχθει σε ένα ελληνικο σχέδιο το οποιο να έχει και εξαγωγικές προοπτικές και φυσικά τεραστια συμβολή στη βιομηχανικο και τεχνολογικό πεδίο για τη χωρά μας.

ECG
Guest
ECG

Thras και Sotbak συμφωνώ σε αυτο που λέτε ομως η Γαλλια εχει το πλεονέκτημα οτι τα συμφεροντα μας ταιριαζουν πολύ. Αν ειναι να φαμε γαλλικό εμπαργκο στο άμεσο μελλον τοτε δεν νομιζω να γλυτώσουμε και το αμερικανικό και το γερμανικό… ο μονος τροπος να ειμαστε περισσοτερο ανεξαρτητοι ειναι να τα φτιαξουμε εμείς, επιλογή που δεν εχουμε στη παρουσα φαση. Chikichiki ναι η τιμη ανα μοναδας δεν θα εχει τεραστια πτώση. Δεν ειναι οτι θα τα παρουμε με 50% κατω. Αλλα αν μπουν οι σωστοι ανθρωποι και κανουν τις σωστες κινησεις τοτε μιλαμε για μια επένδυση η οποια στο τελος θα… Read more »

evaggelos
Guest
βαγγελης

μια πολυ μικρη παρατηρηση σε ποιο ελληνικο ναυπηγειο θα γινει ακριβως? η ελευσινα ειναι για φουντο ο σκαραμαγκας στα δικαστηρια κ δεν ξεμπερδευεις γρηγορα κ το περαμα για γελια αν πας να ανοιξεις κρατικο ναυπηγειο θα σε κραξουν κ οι αβοριγινες αυστραλιας.συν οτι θα δεις τα αγαπημενα spreads στον θεο χωρια τα συνδικαλιστικα. και αντε κ ανοιγουν ποιος θα τα αγορασει? εχει κανει η naval group καποια κινση? οχι ουτε και προκειται 2 fti θα παρουμε κ αυτες στην γαλλια για να δωθουν δουλειες στα γαλλικα ναυπηγεια εξου κ η προταση για fti κ ομολογα. δεν απασχολει τον γαλλο να… Read more »

Digenis
Guest
Digenis

Υπάρχει και περίπτωση να μην προλάβουν καν να βαλουν την υπογραφή τους ,να αφησουν το θεμα για τον επομενο μαζι με ενα ωραιο προσθετο χρεος στο ηδη πολυ μεγαλο της ΔΕΗ .Στα 4 χρονια του Συριζα η ΔΕΗ εγινε ακομα χειροτερη και τα δις θα σκασουν στον Κρατικο προυπολογισμο.

agnostosependytis
Guest
agnostosependytis

Αν και καλοδεχούμενα όλα, αν το δει κάποιος με κριτική ματιά και διάθεση, θα είχε τον εξής αντίλογο: 1) Αυτά είναι όλα τα προγράμματα που με κάποιο τρόπο συζητιούνται εδώ και άνω του ενός έτους, άρα μου φαίνεται πιο πολύ σαν μια περίληψη του τι συζητήθηκε την 4ετία και δεν πάρθηκε ακόμη. 2) Τα Mark V τα θυμάμαι σαν τελειωμένο πρόγραμμα για άνω του έτους και η μόνη συζήτηση ήταν για το κόστος μεταφοράς τους, τώρα τα βλέπουμε σαν συζήτηση να έρθουν προς το τέλος του 2019, θα πάρουμε σύνταξη και ακόμη θα έρχονται. Επίσης είναι καλό εξοπλιστικό, αλλά δεν… Read more »

CKfurious
Guest
CK

Πρωτοχρονιά!

Ο Aγιος Βασίλης μοιράζει δώρα στα παιδάκια και η ΠΤΉΣΗ εξοπλιστικά προγράμματα!!
Καλή χρονια!!!

Εδώ να μαστέ να δούμε εάν θα γίνει τίποτα από όλα αυτά
Κατά τα αλλα οι διαθεσιμότητες πλέον σε πολλά συστήματα μετρούνται στα δάκτυλα ενός χεριού

Spirit
Guest
Spirit

Κόψατε καλό πρωτοχρονιάτικο κουστούμι για αρχή 500εκ. + MH-60R + μια ντουζίνα περιπολικά + Belhara + τα όπλα της + ότι άλλο προκύψει κοντεύουμε στα 3 δισ.
Δύο πράγματα μπορεί να συμβαίνουν ή ο πανάρας χάκαρε την Πτήση και άρχισε να γράφει άρθρα…
ή στα κάλαντα πήγε κατά το πεντάγωνο και τα κονομήσαμε… οπότε να περιμένουμε και κανένα NMA με το ταμείο εθνικής άμυνας!
Καλή χρονιά να έχουμε, και ας κάνουμε και λίγο χούμορ.

alexmark
Guest
Alex

Με εκείνες τις Super Vita που κατασκευάζονται τόσα χρόνια και έχουν φάει ένα σωρό λεφτά στην Ελευσίνα γίνεται τίποτα; Kατά τα άλλα θέλουμε ναυπηγήσεις σκαφών στην Ελλάδα, να παραδοθούν σε καμιά δεκαριά χρόνια με κόστος 2-3 φορές επάνω, ειδικά τώρα που έχουμε πλούτη και το ναυτικό μπορεί να περιμένει μερικά χρόνια μήπως και παραλάβει κάτι “ελληνικό‘.

kakaouskia
Guest
kakaouskia

Καλησπέρα και καλή χρονιά.

Βρε λέτε στο ΠΝ να αποφασίσανε να πάνε σε συμπαραγωγή των OPC; smile

https://en.wikipedia.org/wiki/Heritage-class_cutter

Και η σειρά Damen Sigma φαίνεται να μπορεί να κοπεί στα μέτρα του κάθε πελάτη – Το Μεξικό αποκαλεί το παρακάτω “OPV μακράς ακτίνας”, μια χαρά αντικαθιστά τις S:

http://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2018/november-2018-navy-naval-defense-news/6691-pola-sigma-10514-arm-reformador-frigate-launched-for-mexican-navy.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Sigma-class_design

Stmts
Guest
Stmts

Οι Fremm ναυαγησαν διοτι μπηκαμε στα μνημονια και δεν το επετρεπαν οι γερμανοι οχι εξαιτιας καποιας εκ των εσω σοβαρης αντιδρασης.

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
Guest
ΓΙΑΝΝΗΣ 1

Από τις αρχές του 2008 φαινόταν ότι η χώρα πάει για χρεοκοπία. Το 2010 ουσιαστικά χρεοκόπησε.
Χρεοκοπημένη χώρα δεν γίνεται να αγοράσει 6 FREMM , που θα μας κόστιζαν συνολικά 7,2 δις ευρώ.
Aκόμη και αν ήμασταν σε καλή οικονομική κατάσταση το πρόγραμμα των 6 FREMM ήταν αρκετά φιλόδοξο για μπορέσει να υλοποιηθεί.

Γιώργος Ρ
Guest
Γιώργος Ρ

Καλή χρονιά, καλή δύναμη και υπομονή. Εγώ που καταλαβαίνω επιδερμικά τα άρθρα σας λόγω έλλειψης γνώσεων θα ήθελα να ρωτήσω τελικά αυτή η κυβέρνηση κάνει ή δε κάνει μελετημένα πράγματα για τις ΕΔ? Και ένα δεύτερο πιστεύετε ότι θα καταλήξουμε σε μπελαρα ή θα κάνει την έκπληξη ο θείος Σαμ?

Em.Ti
Guest
Em.Ti

Το πιο μελετημένο που έχει κάνει αυτή η Κυβέρνηση είναι που άφησε τις ΕΔ να κάνουν τον σχεδιασμό τους, μόνο τους το κάθε επιτελείο και με γνώση των περιορισμένων πόρων.

giorgos tsagaris
Guest
giorgos tsagaris

@ Εm.Ti
”…μόνο τους το κάθε επιτελείο…”
Tωρα αυτο αδερφε το λες καλο?
Καλυτερα δεν θα ηταν ΟΛΑ τα επιτελεια μαζι?

MisCo
Guest
MisCo

Κάνει πράγματα (ειδικα σε σχέση με την προηγουμενη δεκαετια που δεν κουνιοταν φυλλο στην αμυνα), αλλα γίνονται αποσπασματικα, ευκαιριακα & αργά.
Για να έχεις σοβαρο σχεδιασμό σε βάθος χρόνου πέρα απο χρήματα χρειάζεται και μια εθνικη συννενόηση. Οταν τα κομματα διαφωνουν πολλες φορες απλα για να διαφωνουν, ειναι απιθανο να βρεθει κοινός τόπος. Θα θεωρουσα πχ θαύμα το κοινοβούλιο να ενεκρινε την σχεδιαση και παραγωγη ενος εθνικου πλοιου το οποιο project εχει βάθος 10ετιας τουλάχιστον. Δλδ να συμφωνησουν ολοι για την αναγκη του εγχειρηματος, να συμφωνησουν στις αναδοχους εταιριες, στα κόστη, κλπ κλπ….

sotbak
Guest
sotbak

καλό άρθρο που δίνει περιληπτικά αλλά και περιεκτικά τις επιλογές μας.

Λυπάμαι που απουσιάζουν τα Arleigh…., ειδικά στην Ανατολική Μεσόγειο θα μετέτρεπαν το ΠΝ στον μοναδικό & κυρίαρχο παίκτη του χώρου (θάλασσα & αέρας).

Ας είναι. Και με τα υπόλοιπα μπορεί να υπάρξει ποιοτικό άλμα προς τα εμπρός και ικανή δύναμη ΑΠΟΤΡΟΠΗΣ.

kafes_filtrou
Guest
kafes_filtrou

με τον στρατό ξηράς τη γίνεται υπάρχουν τίποτα σχεδία για εκσυγχρονισμού leo2 η και των 1, ακόμα και καμιά αγορά ifv?

Em.Ti
Guest
Em.Ti

Μείζονα εξοπλιστικά του ΕΣ από του χρόνου. Φέτος είναι η χρονιά του ΠΝ, πέρυσι της ΠΑ. Είπαμε, με τον τρόπο που είναι φτιαγμένος ο Προϋπολογισμός, τα κουκιά είναι μετρημένα.

Για τον εκσυγχρονισμό των Leo2, δείτε το πανευρωπαϊκό πρόγραμμα μίσθωσης Leopard. Από εκεί ελπίζουμε ότι θα βρεθούν πόροι για τον εκσυγχρονισμό των Leo2. Τα “1” το πιθανότερο είναι ότι θα μείνουν ως έχουν.

giorgos tsagaris
Guest
giorgos tsagaris

@ Εm.Ti
Σα να εχεις γαγγραινα και να σου κοβει το ενα ποδι ο χασαπης της γειτονιας ΜΗΠΩΣ και τη βγαλεις αντι να πας στο νοσοκομειο…
Μεγαλυτερη απατη-εκμεταλευση απο αυτο το προγραμμα δεν προκειται να υπαρξει….

Το χειροτερο σεναριο θα ειναι να εμφανιστουν καποιοι και να πουν οτι τωρα που οι Τουρκοι εχουν στειλει 40-50 Λεο2 στη Συρια και αλλα 82 στην Κυπρο,μας περισσευουν και εμας Λεο2 απο τον Εβρο……..
Ο Θεος να βαλει το χερι του….

data
Guest
Panagiotis Karatasios

Την υποθεση των [email protected] δεν την βλεπω δυστυχως να προχωραει. Κατα τα αλλα εξαγγελονται 20000 προσληψεις στο δημοσιο που θα στοιχιζουν στο κρατος καπου 2 σισ επιπλεον ετησιως δηλαδη λεφτα με τα οποια θα παιρναμε οσα πλοια θελουμε. Τι να ελπιζει κανεις σ”αυτη την χωρα;

Digenis
Guest
Digenis

Δύσκολο να μην προχωρήσει .Γιατι αν δεν προχωρήσει μπορει να κολλήσουν(εσκεμμένα) όλα τα ακριβά προγράμματα σε απαγόρευση απο την ΕΕ . Προς γκρεμός και πίσω ρέμα .

data
Guest
Panagiotis Karatasios

Πια είναι αυτά τα ακριβά προγράμματα;

Digenis
Guest
Digenis

Όλα τα παραπανω που γραφει το αρθρο !!!! πολλά δις για να μην συμμετεχουν τα μεγαλα κρατοι της ευρωπης .Και απο αυτα εξαρτατε ο προυπολογισμος μας και οι υπογραφες για τα οικονομικα . Αν τους πεις οχι την επομενη μερα θα μπλοκαριστη καποια άλλη παροχή απο τον προυπολογισμο που δεν ειναι συμφωνημενη !!!Και δεν θα εχουν και αδικο γιατι αυτοι εβγαλαν χρημα απο τον ΚΠ τους …. οχι οι αμερικανοι .Απλα εμεις πρεπει να βαλουμε τα λογικα ορια χωρις συγκρουση .Πχ nh90 για τις μπελχαρα να το ξεκασουν ….και τα aegean hawn πρεπει να εχουν πληρη λειτουργικοτητα με το συστημα… Read more »

adpanos
Guest
adpanos

Χρειαζόμαστε υπογραφή για 10 φρεγάτες με 60-40 διαμόρφωση σε ανθυποβρυχιακό ρόλο και ρόλο αεράμυνας περιοχής. Επιλογή ενός καλού σχεδίου σε σκαρί και εκκίνηση κατασκευής σε ΟΛΑ τα Ελληνικά Ναυπηγία . Επίσης δεν θέλουμε απόσυρση κανενός πλοίου προς το παρόν. Θέλουμε ένα λίφτινγκ σε όλο τον στόλο για να μπορέσει να κρατηθεί στην ζωή για μια 7-ετία το λιγότερο, ακόμα και στις S . Το πολεμικό Ναυτικό θα χρειαστεί όλες τις μονάδες του, αν θέλει να έχει κυριαρχία και AOZ στην μεσόγειο. Αν υπήρχε κοινή αμυντική πολιτική από όλο το κοινοβουλευτικό σύστημα και το πρόβλημα γινόταν ευρέως γνωστό στους πολίτες, είμαι… Read more »

Spirit
Guest
Spirit

Χρειαζόμαστε πλοία πολλαπλών ρόλων και οι Belhara ειναι state of the art πλοίο, αν και επιδέχεται περισσότερες βελτιώσεις. Θα ήταν ιδανική λύση να αγοραστεί από το ΠΝ, ειναι όμως ακριβό πλοίο, σε συνδυασμό με την ανάγκη του ΠΝ για αρκετά νέα πλοία, νομίζω ότι πρέπει να εξεταστεί πιο βατή λύση.

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
Guest
ΓΙΑΝΝΗΣ 1

10 καινούργιες φρεγάτες δεν θα αγοράσουμε ακόμη και αν είχαμε ή θα έχουμε περισσότερα λεφτά από τι η Σαουδική Αραβία, το Κατάρ, τα Η.Α.Ε και το Κουβέιτ μαζί. Τους πολιτικούς δεν τους νοιάζουν οι Ε.Δ. Θα αγοράζαμε μέχρι 4 καινούργιες φρεγάτες και τα λεφτά για τις άλλες 6 φρεγάτες θα τα έδιναν για κοινωνική πολιτική που αυτή τους φέρνει ψήφους και την επανεκλογή τους.

ΓΙΑΝΝΗΣ
Guest
ΓΙΑΝΝΗΣ

Απόλυτα εμπεριστατωμένη άποψη.Σίγουρα κάτι κινείται στον ορίζοντα και θα έχουμε θετικές εξελίξεις εντός της νέας χρονιάς.Ερωτώ όμως αγαπητό περιοδικό.Επιτακτική η ενίσχυση των ΕΔ με άψυχο υλικό,δεν το συζητάμε.Με το έμψυχο όμως δυναμικό που θα κληθεί να επανδρώσει τις νέες αφίξεις αμυντικού υλικού και όχι μόνο τι γίνεται; Κατα καιρούς ο τομέας προσωπικό (προσλήψεις,θητεία) λειτουργεί ως προεκλογικό χαρτί στα χέρια των πολιτικών.Νόμιζω ότι μια παρουσίαση άρθρου όσον αφορά το θέμα του προσωπικού (μελλοντικές ανάγκες,προοπτικές,διάρκεια θητείας κ.α) μπορεί να βοηθήσει τον αναγνώστη να έχει να γενική εικόνα για το τι μέλλει γενέσθαι σε αυτόν τον τομέα.

flashg
Guest
flashg

Αυτό δεν είναι σχέδιο ανανέωσης και εκσυχρονισμού αλλά προεκλογικό πρόγραμμα φτιαγμένο στο πόδι. Και όπως όλα τα προεκλογικά προγράμματα πολύ λίγα θα γίνουν.

nikos
Guest
nikos

Τίποτα δεν θα γίνει…παμε στοιχημα; τίποτα από όλα αυτά με την Μέρκελ να μας ελέγχει, δεν νομίζω.καλη χρόνια σε ολους.

Νείλος
Guest
Νείλος

Έχουμε τη μακροβιότερη μνημονιακή συγκυβέρνηση που πλησιάζει εντός ολίγων μηνών την τετραετία στην εξουσία και επι των ημερών της δεν έχει προστεθεί ούτε 1 !!!! (ΕΝΑ, ολογράφως)!!!!! οπλικό σύστημα σε αέρα, στεριά ή θάλασσα που να δείνει κάποιο τακτικό πλεονέκτημα στην χειμαζόμενη εθνική ασφάλεια. Έχουμε την εν εξελιξη εθνική μειοδωσία των Πρεσπών με την ξεφτίλα του ξεσπιτώματος της ελληνικής μειονότητας στη αλβανία και την αδυναμία μας να τους προστατεύσουμε, συν την ξεφτίλα της απαγωγής των στρατιωτικών στον Έβρο, συν τη καθολική αμφισβήτιση χερσαίων/θαλάσσιων συνόρων από Δωδεκάννησα μέχρι Θράκη, συν κάτι ανύπαρκτα σύνορα ελγχόμενα απο ΜΚΟ που τα παραβιάζει ο κάθε… Read more »

Apostolis
Guest
Αποστολης

Πες τα Χρυσόστομε. Όχι μόνο δεν θα κάνουν τίποτα αλλά θα φωνάζουν όταν είναι στην αντιπολιτευση για κανόνια η βούτυρο και ο κόσμος θα συμφωνεί και θα αναπολεί τα κοινωνικά μερισματα.

G-164g ag-cat
Guest
G-164g ag-cat

Ευχαριστώ για το κόψιμο του σχόλιου. Φαντάζομαι τα σχόλια για ειδικά δικαστήρια αποπνέουν νηφαλιότητα οπότε τα περνάτε! Καλή χρονιά.

Panos71
Guest
Panos71

Ενταξει αγαπητε κυριε “Νειλε”,η μακροβιότερη μνημονιακή συγκυβέρνηση ειναι υπεύθυνη για την μη ολοκλήρωση αμυντικού συστήματος, για ανύπαρκτα σύνορα ελεγχόμενα απο ΜΚΟ, την δημόσια περιουσία χάρισμα για 99 χρόνια στους δανειστές, φυσικά φταίει και για το μεθύσι της Πτησης που γραφει οτι γραφει, και λοιπα και λοιπα. Μάλλον απο το μεθύσι της η Πτηση αφησε να περαση αυτο το 110% συγκεκριμένης ιδεοληψίας σχολιο. Φαντάζομαι προηγούμενες η και επόμενες κυβερνήσεις θα λύσουν τα προβλήματα αμεσως αμέσως…σωστά;;; Υ.Σ αγαπητη Πτηση οι καταχρήσεις, τα ποτα, τα ξενύχτια, αυτα τελος παντων σας χαλάνε…..αλλη φορα να γράφεται μόνο μιζερα άρθρα περιμένοντας ενδεχομένως αλλαγή πολιτικής σκηνής και… Read more »

giorgos tsagaris
Guest
giorgos tsagaris

Εχει κρατησει κανεις φιλος λογαριασμο σχετικα με τα ΟΤΟ ΜΕΛΑΡΑ που εχουν ξηλωθει κατα καιρους απο πλοια προς αποσυρση αν εχουν περισσεψει καποια για τοποθετηση πανω απο το ελιξοδρομιο σε ποιες ”S” δεν εχουν?

ACHERON
Guest
ΑΧΕΡΩΝ

Δέν περισσεύουν ΟΜ.
Την δεκαετία του ΄70 τοποθετήθηκαν από ένα ΟΜ σε τουλάχιστον 4 (ίσως σε ένα ακόμη) αντιτορπιλικά FRAM.
Όταν με την απόσυρση αυτών των Α/Τ αφαιρέθηκαν τα ΟΜ,τοποθετήθηκαν στα αρματαγωγά τύπου Ιάσων,ή στις κανονιοφόρους.
Πλέον,μόνο με απόσυρση κάποιων “S” θα περισσέψουν ΟΜ.

Γ.Μ.
Guest
Γ.Μ.

Θα προκύψουν και άλλα τρία σχετικά σύντομα, από τις S148.

ACHERON
Guest
ΑΧΕΡΩΝ

Ναί,όντως,είναι και αυτές.
Και μάλλον θα φύγουν πρώτες.
Και ένα ΟΜ μας άφησε ή μας αφήνει και η Μπουμπουλίνα,τώρα που το θυμήθηκα.

Giannis
Guest
Giannis

ΟΛΟΤΑΧΩΣ για εκλογές…ο Παπαδημούλης το ανακοινώνει εμμέσως πλην σαφώς μάλλον προς Μάιο μεριά…οπότε θα χρειαστεί και το τελευταίο σέντσιο για πολιτικά γραμμάτια για ψηφαλάκια αναδρομικά κλπ κλπ….Μέχρι να αναλάβει η νεα κυβέρνηση να δει τί τρέχει, να μιλήσουν με τα Επιτελεία να γίνουν νέες κρίσεις συν το γεγονός να δούν…ότι πώς θα περάσουν πολιτικά τα κανόνια όταν δεν υπάρχει αρκετό ψωμί και βούτυρο για το λαό που θα της πιστωθεί αρνητικά…και μέσα στο 2019 ή στο 2020 φλερτάρει η παγκόσμια οικονομία με νέα οικονομικη κριση συν το γεγονός πως η ελληνική είναι ήδη διασωληνωμένη και δεν φαινεται να βγαινει ο… Read more »

Digenis
Guest
Digenis

Με το τάξιμο ίσως να μην χάσεις ψήφους ,αλλά σίγουρα δεν έφτιαξε στόλο .

antonios
Guest
antonios

Εγω θα επαναλαβω μονο ενα κομματι απο παλια μηνυματα μου σε αυτο το σαιτ. Μπορει να συμφωνουμε ή να διαφωνουμε στο τι ειναι καλυτερο ή τι θα θελαμε εμεις (σαν ειδικοι, προεδροι, προπονητες, διευθυντες κτλπ πυ το παιζουμε ολοι) σαν καλυτερο αλλα…..Καποιες φορες ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΕΙ και κανενα ΜΠΡΑΒΟ σε ανθρωπους που στην τελικη κανουν καλα την δουλεια τους (οπως περιεγραψε σαφως το παρον αρθρο), οι επιτελεις της Αεροποριας , του ΣΞ και του ΠΝ . Οταν κανει καποιος καλα την δουλεια του η ΗΘΙΚΗ ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ ειναι πολλες φορες ιση με την υλικη (και στην περιπτωση της Ελλαδιτσας των μνημονιων μεγαλυτερη).… Read more »

vagelis tassios
Guest
vagelis tassios

Η μιζερια εχει γινει εθνικο σπορ..ελεος

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
Guest
ΓΙΑΝΝΗΣ 1

Οι γάλλοι θέλουν να υπογραφεί η αγορά των 2 Μπελαρά πριν τις βουλευτικές εκλογές. Εκτίμηση μου ότι σε προεκλογική περίοδο ο Τσίπρας δεν θα υπογράψει συμβόλαιο 2 δις ευρώ για αγορά 2 πολεμικών πλοίων.

Geo Kok
Guest
Geo Kok

Εκτός κι αν εγκρίνουν οι Φρανσουά τη χρηματοδότηση από τα κέρδη ομολόγων. Τότε είναι τζάμπα υπογραφή η οποία θα του δώσει και αβαντο ότι “το έκανε κι αυτό”

Nikoss
Guest
Nikos

Πραγματι δυο μπελχαρα ειναι λιγες θα πρεπει να γινει προσπαθεια για τεσσερις ομως μετα παμε στα τρια δις κοστος,θα υπαρξει δυσκολια στην κυβερνηση να διαχειριστει το θεμα επικοινωνιακα,ειδικα σε προεκλογικη περιοδο,οπως φαινεται η Αμυνα Περιοχης του ΠΝ τα επομενα χρονια θα ανατεθει στις δυο μπελχαρα και στις δυο αυστραλες,οι “εκσυχρονισμενες” S απ οτι φαινεται θα συνεχισουν να υπηρετουν για πολλα χρονια ακομη παρολο που υστερουν δραματικα σχεδον σε ολους τους επιμερους τομεις..

Ν.ρ
Guest
Ν.ρ

Αγαπητή flight and space. Το άρθρο μάς γεμίζει ελπίδα ότι κάτι κινείται επιτέλους Στο πολεμικό ναυτικό. Ελπίζω τα προγράμματα να υλοποιηθούν και να μην έχουμε να κάνουμε για ακόμα μια φορά με προεκλογική εξαπάτηση από το υπουργείο Άμυνας. Είναι απαραίτητες κάποιες διευκρινήσεις ιδιαίτερα για το πρόγραμμα των παράκτιων περιπολικών. Κοιτάμε για σκάφη επιτήρησης? Κοιτάμε για σκάφη υποστήριξης των ειδικών δυνάμεων η για πυραυλοφορα ταχύπλοα ? Γιατί θεωρείτε βαρύτατο οπλισμό το spike nlos αφού δεκαετίες τώρα επιχειρούν στο Αιγαίο οι s-148 με exocet,oto melara ? Προσωπικά θα ήθελα να δω την αντικατάσταση όλων των nasty,Αντωνίου και Asheville με μια σχεδίαση τύπου… Read more »

Giannis
Guest
Giannis

2019…έτος εκλογών… τί γίνεται κάθε πριν εκλογές;; παροχολογία…λεφτά;; κάτι λίγα από υπερ-φορολογία και υπόλοιπα του τρίτου μνημονίου. Πού θα πάνε με τέτοια φτώχεια και …εκλογικές αναγκες για ψήφους και διορισμούς κλπ; Εκεί που πάνε κάθε φορά…για ψηφαλάκια. Απ την άλλη έχουμε αριστερή Κυβέρνηση που στο παρελθόν δεν ψήφιζε δαπάνες για την Άμυνα, ήταν μέρος του ψευδεπιχειρήματος “βούτυρο ή κανόνια, δε θα γίνει Πόλεμος, θα το ρισκάρουμε..” κλπ κλπ..Και εντός 2019 και μάλιστα προ επισκέψεως Τσίπρα στην Άγκυρα που μας καλούν για να μας πούν…”ΜΗΝ τολμήσετε να κάνετε γεωτρήσεις ούτε καν στη ΝΟΤΙΑ Κρήτη, και ξεχάστε τις θαλάσσιες ζώνες ανατολικά της… Read more »

FOX
Guest
FOX

Εγώ λέω να προσγειωθούμε, ας δούμε τι θα γίνει με Adelaide και με την darwin 04.
Τα υπόλοιπα θέλουν μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και όχι αποσπασματικες αγορές και κινήσεις…

Fingolfin
Guest
Fingolfin

https://www.pentapostagma.gr/2019/01/%CE%B7-%CF%8E%CF%81%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%86%CE%AC%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B3.html

Σαν πηγή αναφέρεται το onalert το οποίο βέβαια αναφέρει πως κάνει αναδημοσίευση άρθρου της Πτήσης. Τί να πεις.. Χαχαχα.. smile

FOX
Guest
FOX

Σε ότι αφορά Smart-S Mk.2 για τις ΜΕΚΟ, αν και δεν είναι νέας τεχνολογίας, νομίζω είναι πιο φθηνές λύσεις και συνεργάζεται με τους ESSM, με αξιοπρεπείς επιδόσεις…

ThanosD
Guest
Τ.Δ

Υπάρχει κινητικότητα,καθώς αρχίζει να διαφαίνεται ένα δημοσιονομικό παράθυρο αλλα και ευκαιρίες λόγω της σύγκλισης μ ε τα αμερικανικά συμφέροντα.Αυτό που έχει σημασία όμως είναι ότι οι στρατιωτικοί εξοπλισμοί απαιτούν χρόνους υλοποίησης..Ακόμη και η ένταξη των πλοίων της Αυστραλίας αν επιτευχθεί,θα απαιτήσει 12 + μήνες.Η κρίσιμη ερώτηση αν έχουμε την απαραίτητη αποτροπή αυτή τη στιγμή (σήμερα) στις αναμενόμενες κινήσεις Test της Τουρκίας(ουτε αυτοι ειναι βλάκες ) .ειδικά στην περιοχή πέριξ του Καστελόριζου -(Ανατολικό άκρο της ελληνικής ΑΟΖ) ,η απάντηση μου είναι οτι την έχουμε και είναι πολύ ισχυρή ακόμη ,καθώς απόφεύγουμε να τονίσουμε ότι η ελληνική ΑΟΖ (όχι η Κυπριακή )… Read more »

George
Guest
George

Αναφορικά με τον προβληματισμό για 2 μόνο Adelaide σκάφη που εκφράζετε στο άρθρο σας στην Πτήση που κυκλοφορείm ίσως τελικά να είναι δυνατόν και 3 σκάφη αν και σε αυτή τη περίπτωση το FFG-04 Darwin δεν θα ήταν hot trasfer. Έχει όμως μόνο ένα χρόνο που είναι decommissioned!
https://cockburnexpress.online/special-investigation-call-for-ex-hmas-darwin-to-become-floating-museum-after-dive-wreck-bid-spurned/