25.8 C
Athens
Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου, 2020
Αρχική ΝΕΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ-ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Κώστας Στούπας για τις Κρατικές Ελληνικές Αμυντικές Εταιρείας: Τα λάθη του παρελθόντος...

Κώστας Στούπας για τις Κρατικές Ελληνικές Αμυντικές Εταιρείας: Τα λάθη του παρελθόντος…

Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

Παρατηρώντας την ειδησεογραφία των τελευταίων εβδομάδων κάποιος δεν μπορεί να μην προσέξει τον ήχο από το ακόνισμα των “μαχαιριών” των κρατικοδίαιτων συμφερόντων που οσμίζονται το νέο πεδίον… δόξης λαμπρόν που δημιουργούν τόσο οι εξοπλιστικές ανάγκες της χώρας λόγω της τουρκικής επιθετικότητας όσο και ο πακτωλός των 72 δισ. ευρώ του πακέτου Next Generation EU (NGEU) για την αντιμετώπιση των συνεπειών της επιδημίας.

Διαβάζω λοιπόν για  επενδύσεις σε ναυπηγεία που ευελπιστούν όχι να βγουν στη διεθνή αγορά και να κερδίσουν, αναλαμβάνοντας δουλειές, αλλά να αναλάβουν τη ναυπήγηση των νέων σκαφών που έχει ανάγκη το πολεμικό ναυτικό. Η εδώ και δεκαετίες χρεοκοπημένη ΕΛΒΟ βαίνει προς ιδιωτικοποίηση με μοναδικό συγκριτικό πλεονέκτημα, απ’ ό,τι φαίνεται, τις ανάγκες του στρατού και της αστυνομίας.

Η αντίληψη αυτή είναι λάθος. Αν μια εταιρεία δεν μπορεί να σταθεί στη διεθνή αγορά προσφέροντας ποιοτικά οχήματα ή σκάφη σε ανταγωνιστικές τιμές τότε η ζημιά που θα προκαλέσει στην ασφάλεια αλλά και την οικονομία της χώρας θα είναι μεγαλύτερη από τα πιθανά οφέλη. Μάλιστα σε δημοσιεύματα του τύπου υπονοείται πως πίσω από συγκεκριμένες επενδύσεις υπάρχουν συμφέροντα φιλικών και συμμαχικών χωρών τα οποία σφραγίζουν την υποστήριξη που θα έχει η χώρα σε κάποια στιγμή ανάγκης.

Καθόλου τυχαία δεν πρέπει να θεωρείται η αύξηση των δημοσιευμάτων που αναφέρονται στην  ανάγκη ενός “εθνικού” οχήματος για τον στρατό, ενός “εθνικού” πολεμικού πλοίου για το ναυτικό ή ενός εθνικού τυφεκίου κλπ. Όποιος γνωρίζει κατ’ ελάχιστον πως για ένα σύγχρονο  οπλικό σύστημα χρειάζεται η συμμετοχή εκατοντάδων προμηθευτών και χιλιάδων υπεργολάβων η έννοια του “εθνικού” όπλου είναι φανερό πως είναι απάτη και υποκρύπτει άλλου είδους σκοπιμότητες.

Τα σύγχρονα οπλικά συστήματα είναι συστήματα υψηλής τεχνολογίας στον σχεδιασμό και την υλοποίηση των οποίων μετέχουν χιλιάδες εργαστήρια, επιχειρήσεις και άτομα από δεκάδες χώρες του κόσμου. Αυτός που σχεδιάζει και αναπτύσσει το όπλο συνδυάζει χιλιάδες εξαρτήματα από εκατοντάδες επιχειρήσεις με μοναδικό γνώμονα το ποιοτικό αποτέλεσμα σε συνάρτηση με το κόστος.

Δημαγωγοί σαν τον Ερντογάν που υποστηρίζουν πως θα κατασκευάσουν τουρκικούς Patriot και τουρκικά F-35 μόνο θυμηδία προκαλούν.  Ακόμη και να προχωρήσουν με τις καλύτερες προϋποθέσεις θα χρειαστούν πολλές δεκαετίες για να πετύχουν την ίδια αποτελεσματικότητα έστω και με υψηλότερο κόστος.

Περιφερειακές χώρες σαν την Τουρκία και την Ελλάδα  το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να έχουν μερικές εταιρείες που προμηθεύουν διάφορα τμήματα υψηλότερης ή χαμηλότερης προστιθέμενης αξίας. Μία χώρα πρέπει να εξοπλίζει την άμυνά της με τα οπλικά συστήματα που κρίνουν οι αρμόδιοι στρατιωτικοί εμπειρογνώμονες σαν κατάλληλα για τις ανάγκες της. Ο βασικός κανόνας είναι απλός: Η εξασφάλιση του αποτελεσματικότερου όπλου στην καλύτερη τιμή της αγοράς.

Υπάρχουν ελληνικές εταιρείες που έχουν αναπτύξει υψηλής τεχνολογίας οπλικά συστήματα ή τμήματα για οπλικά συστήματα όπως διόπτρες νυχτός, συστήματα επικοινωνίας τεθωρακισμένων, επεξεργαστές για πυραύλους Patriot. Αυτές συνθέτουν την αιχμή  της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας και το πέτυχαν γιατί πρωτίστως δεν στήριξαν την ύπαρξή τους στις εγχώριες κρατικές προμήθειες…

Από την άλλη πλευρά αυτό που ονομάζεται εθνική αμυντική βιομηχανία δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια άχρηστη προέκταση του αντιπαραγωγικού δημοσίου. Δηλαδή δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένας σωρός “ερειπίων” που απομυζούν τον κρατικό προϋπολογισμό έναντι ψήφων σε αυτούς που αποφασίζουν τα κονδύλια…

Χαρακτηριστικό δείγμα της λειτουργίας και της νοοτροπίας είναι η απόφαση του 2015 για τον εκσυγχρονισμό των ηλικίας άνω των 30 ετών αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας με κόστος πολύ μεγαλύτερο από αυτό που θα στοίχιζε η αγορά υπερσύγχρονων μονάδων. Είναι προφανές πως τόσο ο φορολογούμενος όσο και η άμυνα βγήκαν ζημιωμένοι από αυτή την απόφαση. Οι ανάγκες ανανέωσης των εξοπλιστικών συστημάτων  της χώρας αποτελούν έναν τομέα  για τον οποίο φαίνεται πως έχουν βγει και “ακονίζονται” τα μαχαίρια.

Θα ήταν καταστροφικό να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος…

[email protected]

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο capital.gr στις 5/8/2020, και αναδημοσιεύεται κατόπιν αδείας.


Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν απαραίτητα τους συντάκτες τους κι όχι υποχρεωτικά την ιστοσελίδα. Ο ιστότοπος δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συντακτών της και των άρθρων τους. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση των άρθρων μας χωρίς γραπτή έγκριση, αλλιώς το ptisidiastima.com θα λάβει όλα τα απαραίτητα νομικά μέτρα. Τα σχόλια των άρθρων που ακολουθούν, δεν εκφράζουν την ιστοσελίδα, παρά μόνο αυτούς τους ίδιους τους σχολιαστές. Η αρχισυνταξία έχει το δικαίωμα να λογοκρίνει σχόλιο ή να απαγορεύσει την δημοσίευσή του.

- Advertisement -

41 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
41 Comments
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
photographix

Που υπογραφω?

Σχετικα με τα P3B,

“(απόφαση του 2015 για τον εκσυγχρονισμό των ηλικίας άνω των 30 ετών αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας)

με κόστος πολύ μεγαλύτερο από αυτό που θα στοίχιζε η αγορά υπερσύγχρονων μονάδων.”

Αυτο επιβεβαιωνεται? – (εκτος των διαφορων αποσυρμενων P3C που γινονται τωρα πλεον διαθεσιμα, οχι “υπερσυγχρονα“ παντως)

Hταν κατι που αξιολογησε το ΠΝ σαν προτιμητεα λυση (μια που λογικα εμπιστευομαστε να ξερει καλυτερα απο ολους τι χρειαζεται και ανολογως να κινειται να επιλεγει και να αποφασιζει) και προτεραιοτητα ή αποφασιστηκε περισσοτερο απο πολιτικη ηγεσια?

Last edited 1 month ago by photographix
Headache

Πέστα φίλε, που τα έκαναν μπαϊράκι εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης. Όσο και να το γυαλίζεις είναι P3B ουτέ καν C – εδώ δεν καταλαβαίνω που είναι ο έλεγχος και η μελέτη χρησιμότητας αυτού του πονήματος. Ποια είναι τα κέρδη και εν τέλει εάν προσφέρει το έργο κάτι στην ΕΑΒ ή στο Ελληνικό κράτος.

Koulis

Φυσικά από την πολιτική ηγεσία.

Nikolaos

Τίποτε λιγότερο από αυτό που θα περίμενε κάποιος από τον έγκριτο δημοσιογράφο. Η ωμή αλήθεια. Κινδυνεύουμε, αν εισέλθουμε στη λογική των “εθνικών” φορτηγών κλπ, να ληστεύσουμε τους πενιχρούς πόρους της εθνικής άμυνας (που πρέπει κατεπειγόντως να επαυξηθούν) για ένα τρίτο έγκλημα επιδότησης αντιπαραγωγικών δημοσίων δραστηριοτήτων, μετά από εκείνα των Ανδρέα και Καραμανλή του νεότερου. Και αυτό θα είναι πραγματική προδοσία, γιατί θα αφήσει την πατρίδα άοπλη στο έλεος της Τουρκίας. Θέλω να πιστεύω ότι ο Πρωθυπουργός δεν θα το επιτρέψει, διότι, αν μη τι άλλο, αν το δεχθεί θα αναιρέσει τον σκληρό πυρήνα της πολιτικής του ταυτότητας και θα περιπέσει… Read more »

Last edited 1 month ago by Nikolaos
Tango.Alpha

Ισως κάνω λάθος αλλά το θέμα δεν είναι ότι τα κεφάλαια χάθηκαν λόγω αποτυχημένης έρευνας και εξέλιξης (που κάποια στιγμή θα απέδιδε στο βάθος δεκαετιών που έχουν μεσολαβήσει από τότε που ξεκινήσαμε την προσπάθεια) αλλά υπερβολικές καθυστερήσεις και υπερβάσεις κόστους σε απλές σχετικά παραγωγές.

Επίσης οι εταιρείες ποτέ δεν ενδιαφέρθηκαν για πρόσθετες εργασίες. Φίλος σχετικά αξιόπιστος μου ανάφερε ότι η ΠΥΡΚΑΛ δεν είχε την παραμικρή εμπλοκή στην αγορά φυσιγγίων για κυνηγούς που κάποιες εποχές ήταν υπολογίσιμη σε τζίρο.

yandr

Εάν μια φρεγάτα κοστίζει έτοιμη με το κλειδί στο χέρι από έξω 500 εκ και από τα ελληνικά ναυπηγεία 700 εκ και 3 χρόνια καθυστέρηση, μην σώσουμε να έχουμε αμυντική βιομηχανία. Το αυτό για τυφέκια, σφαίρες, τζιπ, φορτηγά και ό,τι άλλο σκεφτεί κανείς.

Οι εταιρείες θα πρέπει να είναι καθαρά ιδιωτικές και να ανταγωνίζονται τις ξένες. Αλλιώς να μου το πείτε να φτιάξω και 3γω αμυντική βιομηχανία και να την χρηματοδοτείτε όλοι οι υπόλοιποι.

Mikros-hroas

Λάθη του παρελθόντος; Αστεία λέμε τώρα; Ώστε μόνο λάθη έκαναν; Αν γράψω ότι θέλω θα συνεχίσετε να μου σβήνετε τα μηνύματα! Κάποιοι αποφάσισαν πως δεν ήθελαν πολεμική βιομηχανία στην Ελλάδα γιατί; Γιατί σε περίπτωση πολέμου θα μπορούσε να παράγει αμυντικά προιόντα και ο πόλεμος να κρατήσει εβδομάδες και όχι μέρες, όπως ήθελαν οι ξένοι για να μας ελέγχουν! Για τα ίμια σας έγραψα, κάθε μέρα γράφω κάτι που δεν το ξέρετε με στοιχεία και όχι είδα, άκουσα, μου το είπε κάποιος! Να σας γράψω και άλλα που δεν τα ξέρετε: Τι έγινε όταν ήρθαν οι δυο φρεγάτες Έλλη -Λήμνος από… Read more »

Nikolaos

Γαλάζιοι συνδικαλιστές στον ΟΤΕ της δεκαετίας του ’70 🙂 ? Όπως θα λέγαμε “Αλβανοί τουρίστες” εκείνη τη ίδια εποχή; Το ότι δεν μπορούσε να πάρει τηλέφωνο ο κόσμος μήπως είχε να κάνει με το γεγονός ότι το πράγμα είχε στηθεί έτσι για να περνά από το πολιτικό γραφείο τότε αρμοδίου υφυπουργού και να δίνει τον οβολό του, ώστε να πάρει τηλέφωνο προ των τριών ετών που ήταν η επίσημη λίστα αναμονής 🙂 ? Όσο για το ποιος πλήρωσε τις φρεγάτες (πέραν των Ελλήνων πολιτών δια της φορολογίας των, ασφαλώς), ας δούμε τη μαρτυρία ενός αυτόπτη και αυτήκοου. Θα εκπλαγούν πολλοί.… Read more »

Tango.Alpha

Και να θυμίσω τις “υπέροχες” αγγελίες “πωλείται τηλέφωνο από 36” καθώς η απόκτηση νέας γραμμής ήταν μακροχρόνια αλλά και την απαγόρευση απόκτησης συσκευής από οποιοδήποτε άλλο εκτός απο τον ΟΤΕ. Όταν ήρθαν οι Ναύαρχοι και οι ανώτατοι αξιωματικοί αγανάκτησαν! Μα να έχει καμπίνες όπως τα επιβατικά πλοία και όχι όπως τα παλιά πλοία που είχαμε! Ναι αυτά του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου με τρία κρεβάτια το ένα επάνω στο άλλο! Έριξαν την ιδέα να γκρεμίσουν τα χωρίσματα για να είναι τα πλοία ίδια! Από άποψη διαβίωσης αλλά ευτυχώς κατάφεραν να τους αποκρούσουν. Τα έχουν φτιάξει έτσι για την φωτιά τους είπαν,… Read more »

Last edited 1 month ago by Tango.Alpha
Mikros-hroas

Αμφιβάλεις βλέπω στον ΟΤΕ δουλεύω λες να μην ξέρω;

Nikolaos

Τηλέφωνο από 36 για δικηγόρο άξιζε το βάρος της … συσκευής σε χρυσάφι 🙂 … Για κάποιο λόγο, καλύτερο και από 72 … απίστευτο και όμως αληθινό … Όπως φυσικά τα 2άρια στη Θεσσαλονίκη …
Πάντως, για να μη λέμε μόνο για μας, το 1993, εγκαθιστάμενος στο Μόναχο, δηλαδή 15 χρόνια αργότερα από τα ιστορούμενα, κι εκεί συσκευή μόνο από τη Deutsche Telekom μπορούσες να πάρεις … και πώς … μόνο με ΜΙΣΘΩΣΗ …

Mikros-hroas

ΔΑΚΕ!
Αναφέρθηκα για το δάνειο όχι για την προκαταβολή.
Για αυτά που γράφεις κάνεις λάθος.

Nikolaos

Αγαπητέ φίλε, ο εχθρός είναι ασύγκριτα πιο πολυάριθμος, και η πολιτική του συγκρότηση και πολιτιστική ταυτότητα του επιτρέπει να ανεχθεί αναρίθμητα θύματα στο όνομα της “δόξης της πατρίδος”, του “ιερού πολέμου – jihad” και πολλών άλλων προνεωτερικών κατασκευών, κυρίως όμως λόγω της ροπής του τουρκικού κράτους να καταπνίγει κατά τον πλέον αδίστακτο τρόπο κάθε αντίθετη φωνή. Για το λόγο αυτό, ναι, θέλουμε ο πόλεμος να τελειώσει σε μέρες, όχι σε εβδομάδες μήνες ή χρόνια, δηλαδή πριν τη στιγμή κατά την οποία οι αριθμοί του εχθρού θα ρίχνουν το βάρος τους και τα τεχνικά μέσα θα έχουν πλέον καταστραφεί ή καθηλωθεί.… Read more »

Mikros-hroas

Για αυτό έχω αναφερθεί για ταχεία μεταφορά ενισχύσεων με τα μηχανοκίνητα συντάγματα με 75 ενισχυμένα συντάγματα σε 3 ημέρες στον Έβρο.
Το Ισραήλ; Τι σχέση έχει με εμάς;

Αυτοί με τα υλικά της κατασκευής του Μ-60 έφτιαξαν το Μεκράβα!

Σε όλες της περιπτώσεις έχω λάβει υπόψιν μου τον εχθρό που είναι μεγαλύτερος σε αριθμό.
Πίστεψε με όταν οι από πάνω άκουγαν πως μπορούμε να νικήσουμε τους έπιανε φοβία τρέμουλο, τους έλουζε κρύος ιδρώτας κλπ.

Εδώ γράφω πως δεν είχαμε χρήματα για αγορές μετά η πολεμική βιομηχανία μας μάρανε!

XsrX

Πραγματικά δεν έχω ιδέα από που αντλείς αυτές τις πληροφορίες. Έχεις κάποια πηγη;

Οι ΦΓ πάντως το 88 που υπηρέτησα ήταν φανταστικά πλοία. Το ότι ήθελε κάποιος γιδοβοσκος Ναύαρχος να τις μετατρέψει, μου ακούγεται αστείο. Όλοι, στρατεύσιμοι και μόνιμοι είχαν επίγνωση της αξιοθρήνητης κατάστασης που είχαν τα υποφραγματα των Canon/Fram/Fletcher. Και κάποιοι ήθελαν να τα κάνουν ίδια;
Και εκείνη την εποχή, διοικητής ΑΤ και ΦΓ πρέπει να ήταν λογικά ο Λυμπερης. Που άσχετα με όσα (ορθά) του καταλογιζουν, γιδοβοσκος δεν ήταν.

Mikros-hroas

Ο Λυμπέρης όχι φυσικά!

George

Και τι σημασία έχει? Οι φορολογούμενοι τα πλήρωσαν όχι ο ΟΤΕ ο οποίος τότε είχε διοικητή με κουμπούρι (Τομπρας) που ασχολιόταν με παρακολουθήσεις και πως θα συνδυάσει δυτικογερμανικά με ανατολοκογερμανικά κέντρα και πρωτόκολλα. Οτι να’ναι… Τα δάνεια των ΔΕΚΟ είχαν εγγυητή το κράτος.Σιγά μην έπαιρνε δάνειο αλλιώς ο ΟΤΕ! Ηταν απλά ένας τρόπος να μην φαίνεται πόσο πολύ είχε αυξηθεί το δημόσιο χρέος τη δεκαετία του 80. Στο τέλος της δεκαετίας και λίγο πριν πάει ΔΝΤ η Ελλάδα (για δεύτερη φορά παρά τρίχα, πρώτη το 1985) αναγκάστηκε να αναγνωρίσει ότι όλα αυτά ήταν δημόσιο χρέος. Το αποτέλεσμα ήταν από 25%… Read more »

Mikros-hroas

Να συνεχίσω να μάθετε πως αγοράσαμε τα Μιράζ 2000 επί Αντρέα Παπανδρέου! Με δάνειο από Ιαπωνικές τράπεζες με εγγύηση ΟΤΕ που τα πλήρωσε ο ΟΤΕ! Δεν θέλουμε ψηφιακά κέντρα έλεγε ο μεγάλος ηγέτης θα πάρουμε από την Ανατολική Γερμανία τα RFT που ήταν αντιπρόσωπος ο Κόκκαλης! Τα πλήρωσε ο ΟΤΕ δεν μπορούσε να βάλει τηλέφωνα και τον έβριζαν όλοι και μετά που αποκτήθηκαν τα ψηφιακά κέντα σε λιγότερο από 15 χρόνια είχαν πεταχτεί στα σκουπίδια τα παλιά! Δεν τον άφησαν να κάνει επενδύσεις να φέρει το Ίντερνετ στην Ελλάδα! Μετά ήθελαν να τον πουλήσουν κοψοχρονιά η επόμενη κυβέρνηση, να τον… Read more »

XsrX

Υπάρχει κάποια πηγή για τα παραπάνω που γράφεις;
Ο ΟΤΕ πλήρωσε για τα Mirage? Τι ήταν ο ΟΤΕ για να πληρώσει; Η τράπεζα Ελλάδος;
Αστεία πράγματα…

Augusto

Γνωστά είναι αυτά.Η ΕΥΔΑΠ αγόρασε τα F-16,τα leopard ο ΟΣΕ και πάει λέγοντας..Καλοκαιρινό παραλήρημα..

Mikros-hroas

To έγραψα το δάνειο μπήκε με εγγύηση ΟΤΕ και πληρώθηκε από τα ετήσια κέρδη του.
Μόνο ο ΟΤΕ είχε κέρδη κανένας άλλος!

Lebowski

Μήπως θα πρέπει να δούμε κάποια στιγμή ένα άρθρο-ανάλυση για τις κρατικές επιχορηγήσεις σε “ιδιωτικές βιομηχανίες” του χώρου ανά τον κόσμο ; Βλέπετε κορεάτικα ναυπηγεία , EADS , BAE κλπ.

SAAB

Όσο η νοοτροπία των κατοίκων αυτής της χώρας θα είναι η εμπάθεια, δεν θα στέκεται τίποτα. Δεν υπάρχει ούτε ένας που να θέλει να γίνει καλύτερος από τον άλλον. Αντιθέτως, οι μισοί θέλουν να κάνουν τους άλλους μισούς χειρότερους από αυτούς. Ο ΟΣΦΠ και το Αιγάλεω να κερδίζουν… Οι Ελληνικές αμυντικές βιομηχανίες σήμερα επιβιώνουν μόνον εξαιτίας της διεθνούς αγοράς και γι’ αυτό είναι μικρές. Μόνον εάν αλλάξουν έδρα έχουν πιθανότητες να μεγαλώσουν. Αιτία οι Έλληνες δημόσιοι λειτουργοί που είναι ένα κράμα τζαμπατζή και αγά. Τα θέλουν όλα τζάμπα και πιστεύουν ότι όλοι τους οφείλουν. Μία αξιοπρεπή συμπεριφορά δεν υπάρχει. Και… Read more »

Mikros-hroas

Δίκιο έχεις εδώ τους βάζω ότι δεν είχαμε χρήματα για αγορές για πια πολεμική βιομηχανία να γράψω;
Για ποιο προγραμματισμό;

GK_

Ταυτιζομαι με την αποψη που εκφραζει ο αξιοτιμο Αρθρογραφος στο σημειο «Θα ήταν καταστροφικό να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος». Απο εκει και περα θεωρω οτι υπαρχουν πολλα σημεια που αξιζουν μια ποιο εκτεταμενη συζητηση. Πρωτο απο ολα το γεγονος οτι σε διαχρονικη βαση το συμπλεγμα των κρατικων και κρατικοδιαιτων βιομηχανιων ελπιζει αποκλειστικα σε ενα «μανα εξ ουρανου», χωρις να πρατει μια ανεξαρτητη επιχειρηματικη δραστηριοτητα. Εδω και ορισμενα χρονια εχουν εμφανηστει δημοσια πληροφοριες για πρωτοβουλειες προς εκεινη την κατευθυνση. Βεβαια η αδρανεια (ή περιπου) πολλων δεκαετιων δεν επιτρεπει την κατακτηση ενος μεριδιου στην διεθνη αγορα των οπλικων συστηματων με ευκολια.… Read more »

flatspin

Ξεπερνώ το οτι ο αρθρογράφος ειναι ο Στούπας που αυτό ειναι πολυ κακο απο μονο του. Εχει τις φιλελε αγκυλώσεις του και δεν τα λεει και ολα. Οι κρατικες αμυντικές εταιρίες όπως και αλλα πράγματα (πχ το ασφαλιστικό της χώρας) ειναι διαχρονικά θύματα κομμάτων και κομματαρχών. Ουδεποτε ειχαν την ευκαιρια να λειτουργήσουν με ορθολογικα κριτήρια. Κριτήρια αγοράς. Πάντα ειχαν παρεμβάσεις και στο προσωπικό τους και στα συμβολαια τους και στον τρόπο λειτουργίας τους.

Δεν ειμαι υπερ της δαιμονοποιησης του Δημοσίου. Οταν βαλουμε κατα αυτού καλό ειναι να τα λέμε ΟΛΑ. Οχι τα μισα.

George

Κατά το ο χριστιανισμός είναι καλός η εκκλησία κάνει λάθη, ο κομμουνισμός είναι ιδανικός η εφαρμογή του υπήρξε λάθος και τόσα άλλα που εντελώς ανορθολογικά επιμένουμε να μην τα αποχωριζόμστε από πνευματικές αποσκευες αν και ξανά και ξανά δίνουν τραγικά αποτελέσματα
Κι αυτός ο ανορθολογισμός έχει να κάνει με τα πιστεύω μας γι αυτό και αγνοούμε επανειλημμένα τη πραγματικότητα Είναι δηλαδή αυτό που λέμε άρνηση (denial)
Ακριβώς επειδή είναι δημόσια flatspin θα πέφτουν θύματα των κομματαρχών που μόνο μια σκοπιμότητα έχουν. Να επανεκλεγούν! Ούτε να εξασφαλίσουν τη σύνταξή σου ούτε να παράξουν κάτι για την άμυνα. Μόνο ψηφαλάκια…..

chikichiki

Οι “φιλελέ” πάντως, μια κρίση την πρόβλεψαν, ενώ ο υπόλοιπος θίασος ζούσε ακόμη τη γλύκα του ονείρου…τώρα ως προς την ουσία συγγνώμη αλλά νιώθω πως διαβάζω επιχειρήματα του τύπου “δεν είναι γαλάζιο, αλλά σιέλ”. Πολύ απλά δε βλέπω τι διαφορά υπάρχει μεταξύ αυτού του σχολίου και του άρθρου του Στούπα…ούτε κατάλαβα τι είναι αυτό που δεν είπε, ώστε να μην έχουν λεχθεί “ΟΛΑ”…

Miscojones

Συγχαρητήρια στον κο Στουπα. Τον διαβάζω ανελειπως στο capital.gr και είναι πάντα καυστικός και ειλικρινής. Λίγοι βέβαια τον καταλαβαίνουν, γιατί μιλάει σαν τον γέροντα του Αρκα.

Brainp

Θεωρώ το Κώστα Στούπα από τους πιο έγκυρους Έλληνες αρθρογράφους ! Τόσα χρόνια χτυπούσε καμπανάκια για την Ελληνική οικονομία και κανείς δεν τον άκουγε.
Με όλο το σεβασμό όμως διαφωνώ με αυτό το κομμάτι του άρθρου:
”Περιφερειακές χώρες σαν την Τουρκία και την Ελλάδα το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να έχουν μερικές εταιρείες που προμηθεύουν διάφορα τμήματα υψηλότερης ή χαμηλότερης προστιθέμενης αξίας.”
Η ίδια η ζωή τον διαψεύδει βλέπε Σουηδία , Ισραήλ, Νορβηγία κτλπ. Ακόμα και οι γείτονες έχουν εταιρείες που παράγουν οπλικά συστήματα αμφίβολης αποτελεσματικότητας μεν αλλά παράγουν.

George

-Εννοεί μάλλον να ξεκινήσουμε με στόχο κάτι σαν την Δανέζικη Terma A/S ή την Νορβηγική Kongsberg-Δεν ήταν μόνο ο Στούπας που προειδοποιούσε. Ηδη από τη δεκαετία του 80 υπήρχαν πολλοί όπως ο Μαρίνος, ο Παπανδροπουλος ο Κολμερ που εξηγούσαν ότι δεν θα έχει happy end όλη αυτή η ιστορία
Μεταξύ των άλλων και ο ίδιος ο Αντρέας Παπανδρεου που με άρθρο του στον Οικονομικό Ταχυδρόμο κατακεραύνωνε την οικονομική πολιτική που ακολοθούσε η κυβέρνηση Αντρέα Παπανδρέου! 🙂

Stratilatis

Έχει δίκαιο αλλά και άδικο ταυτόχρονα ο αρθρογράφος. Από πολιτική σκοπιά αν το δείς έχει δίκαιο. Από ρεαλιστική σκοπιά βρίθει ηττοπάθειας και πεσιμισμού. Τα λάθη που γίνανε και συνεχίζουν να γίνονται στην Αμυντική Βιομηχανία, κρατική ή μή είναι πολλά και δεν είναι υπεύθυνη μόνο η δημοσιουπαλληλική νοοτροπία των εργαζομένων. Ο πολύς ΟΤΕ πχ που αναφέρεται παραπάνω, δεν ιδιωτικοποιήθηκε πρίν γίνει όλο το δίκτυο ψηφιακό που εικοσαπλασίαζε τις παροχές ανά κιβώτιο. Έτσι ο κρατικός ΟΤΕ έφαγε το κόστος στη μάπα και ο ιδιωτικοποιημένος ΟΤΕ την φήμη ότι σου δίνω τηλέφωνο σε μία ώρα που είναι το βασικό πλεονέκτημα του ψηφικού τερματικού.… Read more »

Tango.Alpha

Για τον κρατικό ΟΤΕ να θυμίσω ότι μια μόνιμη εικόνα ήταν βλάβες, αύξηση τιμών και περιοριστική πολιτική στην αριθμοδότηση. Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι ο δημόσιος ΟΤΕ έγινε ψηφιακός για να επωφεληθεί ο ιδιώτης μπορείτε να μας πείτε υπεύθυνα ποιος εμπόδισε τον ΟΤΕ να υιοθετήσει ταχύτερα και τα ψηφιακά τηλεφωνικά κέντρα και τα ανταγωνιστικά πακέτα. Οχι θεωρίες συνωμοσίας “οι κακοί ξένοι/δαιμόνιοι ιδιώτες” αλλά συγκεκριμένα άτομα. Ο ΟΤΕ τα τελευταία χρόνια που ήταν δημόσιος αποτελούσε ένα αυξανόμενο βαρίδι: τεράστιοι μισθοί, συνεχείς αυξήσεις στα πάγια, χρονοχρέωση και όταν έφερε το ADSL το χρέωσε υπερβολικά 80 €/το μήνα νομίζω καθυστερώντας την ανάπτυξη του… Read more »

Mikros-hroas

Δεν στα γράφω; Δεν με διαβάζεις; Τον ΟΤΕ, την ΔΕΗ, την ΕΥΔΑΠ όλα τα έφτιαξε η χούντα δυστυχώς. Η χούντα αγόρασε οπλικά συστήματα καινούργια για πρώτη φορά δυστυχώς! Η χούντα πήγε τους δρόμους στα χωριά με την ΜΟΜΑ δυστυχώς! Τι υπήρχε πριν; Τίποτα. Τι έγινε μετά; Προσπαθούσαν να σταματήσουν τα έργα της χούντας και να μην γίνουν οι δρόμοι, η διπλή γραμμή του σιδηροδρόμου κλπ. Δεν ήθελαν να αγοράσουν ούτε τα αντιτορπιλικά της Ολλανδία,ς αυτά που αντικατέστησαν οι φρεγάτες S 12 σε αριθμό σε τιμές διαλυτηρίου και μείναμε με τα αντιτορπιλικά του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου μέχρι το 1993! Εδώ δεν… Read more »

Mikros-hroas

Έχω τόσες μελέτες με καινοτόμα προιόντα που δεν υπάρχουν στην αγορά.δεν ενδιαφέρθηκε κανείς;

Nikolaos

Έχεις δίκιο για τον ΟΤΕ, Κωνσταντίνε, αλλά δυστυχώς χωρίς προίκα δεν τα παίρνει κανείς τα ρημάδια, ιδίως αν του θέτουν ως όρο να διατηρήσει εργασιακές σχέσεις, κλαδικά ταμεία κλπ ως έχουν για δεκαετίες …

XsrX

Ο κ.Στουπας ειναι γνωστός στον χώρο, όπως γνωστη είναι η απέχθεια του προς οτιδήποτε κρατικό. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ρεπουμπλικανος ή οπαδός του Tea Party, όχι απλά αντικρατιστης και φιλελεύθερος. Χωρίς να έχει άδικο για τις παθογένειες που περιγράφει, η αντίληψη πως ότι δεν αποφέρει απτό και μετρήσιμο κέρδος δεν πρέπει να υπάρχει, καταλήγει να ακυρώνει το μοντέλο και όχι τις πρακτικές που καθιστούν το μοντέλο αποτυχημένο. Την άμυνα, στην υγειά και στην παιδεία, δεν την βλέπεις κάτω από cost/benefit factors, ούτε τραβάς μια SWAT analysis για να δεις από που μπαίνεις μέσα. (Το ότι χρησιμοποιεί ως παράδειγμα υγιούς επιχειρηματικοτητας… Read more »

Last edited 1 month ago by XsrX
George

moderate Δημοκρατικός αν έπρεπε να βρούμε αντιστοιχία Στην Ελλάδα (όπως και στη Πορτογαλία) έχει βρει το σασί αριστερά και τα βλέπουμε όπως τα βλέπουμε σκορπώντας χαμόγελα σε όσους λίγους μας ακούν
Πάντως αν θες να πέσεις ακόμη πιο έξω υπάρχει και το alt.right που μάλλον ο Στούπας πρέπει να είναι ο μυστικός αρχηγός του!

chikichiki

Η αντίληψη της αμυντικής βιομηχανίας ως μια ανεξάρτητα κερδοφόρα οντότητα πράγματι είναι εν πολλοίς ανεφάρμοστη. Όμως από την άλλη οι λογαριασμοί δεν καταλαβαίνουν από παιδείες υγείες ή άμυνες, και τα πηγάδια χωρίς πάτο είναι πηγάδια χωρίς πάτο, που τραβάνε μαζί το δημόσιο κουμπαρά. Και αυτή η αιτιολόγηση ανά τα χρόνια μάλλον περισσότερο ως δικαιολογία έχει λειτουργήσει. Ακόμα και οι αμυντικές βιομηχανίες πρέπει να μεγιστοποιούν την οικονομική ανεξαρτησία τους. Διαφορετικά ο εθισμός σε μια επιδοτούμενη ύπαρξη είναι πάρα πολύ πιθανή κατάληξη.

Nikolaos

Το Tea Party είναι η μισαλλόδοξη θρησκόληπτη υπερσυντηρητική πτέρυγα του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος, τάση για την οποία και οι πλέον ακραιφνείς κοινωνικώς συντηρητικοί/οικονομικώς φιλελεύθεροι Ρεπουμπλικάνοι είχαν προβλέψει ότι θα φέρει τον όλεθρο τόσο του κόμματος όσο και της Αμερικής. Ο δόλιος Στούπας πού κολλά σε αυτό το σκηνικό;

P-S

Εγώ το βρήκα απογοητευτικό το άρθρο. Απο τον τίτλο του περίμενα με χαρά να διαβάσω ποια ήταν τα λάθη του παρελθόντος και πιθανές προτάσεις/λύσεις για το μέλλον. Αντ’ αυτού απλά την κλασική καραμελα οτι “ότι είναι δημόσιο και κρατικό είναι εξ’ ορισμού καταδικασμένο στην αποτυχία”. Με θέσφατα και δόγματα όμως δεν αντιμετωπίζετε σωστά το πρόβλημα. Αν κατάλαβα καλά η λογική του αρθρογράφου είναι αν πονάει το κεφάλι τότε το κόβουμε. Ο δημόσιος και ο κρατικός φορέας αν δεν λειτουργούν όπως πρέπει είναι κυρίως αποτέλεσμα αδυναμίας των κυβερνήσεων όπου είτε λόγω ανικανότητας είτε λόγο συμφερόντων θα το υπονομεύσουν. Αντί λοιπόν ως πολίτες να… Read more »

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Πριν το τέλος του χρόνου τα πρώτα M1117 Guardian ASV στην Ελλάδα, με αστραπιαίους ρυθμούς κινείται το ΥΠΕΘΑ

 Μετά την προσφορά των 1200 αμερικανικών ASV M1117 Guardian από την Ελλάδα, που πρόσφατα έγινε από τις ΗΠΑ, το ΥΠΕΘΑ δουλεύει ασταμάτητα προς την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

Κύριο Άρθρο

ΕΞΕΛΙΞΗ: Προχωρά με ταχείς ρυθμούς η διαδικασία του προγράμματος εκσυγχρονισμού των...

54
 Μετά από τα fake news σχετικά με τα ελληνικά MLRS, ας γυρίσουμε στην πραγματικότητα, και στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των MLRS του Ελληνικού Στρατού που...
Card image

ΠΤΗΣΗ September 2020

Αγορά 3.99
Card image

ΠΤΗΣΗ 2015 August 2015 #351

Αγορά
Card image

ΠΤΗΣΗ 2015 October 2015 #353

Αγορά

Related News

Ερντογάν: Το Τουρκικό έθνος στέκεται δίπλα στους αδελφούς και στις αδελφές μας στο Αζερμπαϊτζάν με κάθε μέσο. Ομολογία στρατιωτικής συνδρομής;

 Πριν λίγη ώρα η τουρκική προεδρία έβγαλε μια ανακοίνωση συμπαράστασης για τον "δοκιμαζόμενο" λαό του Αζερμπαϊτζάν.https://twitter.com/trpresidency/status/1310202881669246977Το "κάθε μέσο" δημιουργεί αρκετά ερωτηματικά, και μάλλον επιβεβαιώνει...

Αρμενία-Αζερμπαϊτζάν: Οι μάχες συνεχίζονται, οι Αζέροι εξαρθρώνουν την αρμενική αεράμυνα με τουρκικά όπλα

 Οι μάχες συνεχίζονται στο μέτωπο του Ναγκόρνο Καραμπάχ, με το Αζερμπαϊτζάν να κάνει χρήση όπλων νέας τεχνολογίας όπλων που διαθέτουν για να εξαρθρώσουν την...

Greek FM: We expect from Turkey to immediately condemn the incident on Kastellorizo

The Greek Foreign Ministry on Sunday unequivocally condemned the insult of the Greek flag on the island of Kastellorizo on Saturday, in an announcement...

Τ. Θεοδωρικάκος: Οι προκλήσεις απαιτούν από όλους υπεύθυνο πατριωτισμό

ΑΠΕ-ΜΠΕΤην ανάγκη υιοθέτησης από όλους ενός υπεύθυνου πατριωτισμού, που θα επιτρέψει πολιτικές συγκλίσεις και συναινέσεις σε μία εθνική στρατηγική για την αντιμετώπιση των ιστορικών...

Σκληρές μάχης στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ, μεγάλες απώλειες υφίστανται οι Αζέροι από τους Αρμένιους, βομβαρδισμοί αμάχων στην Αρμενία

 Η σύγκρουση που έχει ξεσπάσει στο θύλακα του Ναγκόρνο-Καραμπάχ έχουν εξελιχθεί σε κανονικές πολεμικές επιχειρήσεις. Υπάρχουν αρμενικές αναφορές για μεγάλες απώλειες από πλευράς αζέρικου...
- Advertisement -