Φόρτωση στο Virginia-class USS California (SSN 781) τορπίλης MK-48(U.S. Navy Photo by Mass Communication Specialist 1st Class Michael C. Barton/Released)

Σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού μας, αμερικανική αντιπροσωπεία θα επισκεφτεί εντός της εβδομάδας το υποβρύχιο ΩΚΕΑΝΟΣ στα ΕΝΑΕ, προκειμένου να επιβεβαιώσει το κατά πόσο συμβατό είναι το ΣΕΠ  (και οι υποδομές) του υποβρυχίου με τις αμερικανικές τορπίλες Mk48 Mod7. Στην συνέχεια η αντιπροσωπεία θα μεταβεί στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας, προκειμένου να επισκεφτεί υποβρύχιο κλάσης 214ΗΝ, για τον ίδιο ακριβώς λόγο.

Τορπίλες F21 προτείνει στο ΠΝ η Naval Group για Υ/Β 214

Το πιθανότερο είναι η Raytheon και η Lockheed Martin να προσφέρουν την Mk48 Mod 7 κι όχι την Mod 6, μοντέλο που έχει παραγγείλει η Τουρκία για τα υποβρύχια 214ΤΝ (αν και πιθανολογούμε πως θα παραλάβει τελικά τις Mod 7). H Mk48 Mod 6 παρέχει ακόμη και σήμερα τις κορυφαίες επιδόσεις, αν και δεν αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας (για παράδειγμα, χρησιμοποιεί ακόμη καλώδιο χαλκού για ζεύξη με το υποβρύχιο). Ωστόσο, κατά την άποψή μας, είναι μια λύση που αξίζει να εξεταστεί λόγω των επιδόσεων που προσφέρει και παρά τη θερμική πρόωση που χρησιμοποιεί. Η Mk48 Mod 7 Common Broadband Advanced Sonar System (CBASS) χρησιμοποιεί αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά, ενώ πιθανότατα έχει απαλλαγεί από το καλώδιο χαλκού κι κάνει χρήση οπτικής ίνας.

Τροποποίηση συμβολαίου για τις τουρκικές τορπίλες Mk48

Από την άποψη της υποστήριξης η Raytheon εγγυάται για τη Mk48 τουλάχιστον έως το 2025 (πιθανότατα όμως πολύ περισσότερο λόγω νέων πωλήσεων)Μια κρίσιμη παράμετρος που επηρέασε και τον προηγούμενο διαγωνισμό είναι το ζήτημα της ολοκλήρωσης στα συστήματα μάχης. Για τις BSA και SeaHake Mod 4 το ζήτημα έχει, εκ των πραγμάτων, επιλυθεί. Για τη Mk48 το ζήτημα επίσης έχει επιλυθεί, καθώς θα ολοκληρωθεί στο ISUS 90-72 των U214TN. Αντίθετα, δεν υφίσταται στην παρούσα φάση ανάλογη διασύνδεση για την F-21 και ίσως να απαιτηθεί επιπρόσθετα η απόκτηση του συστήματος ελέγχου πυρός MIGAL.

Χαμήλωμα τορπίλης MK 48 στο υποβρύχιο Virginia-class USS California (SSN 781) (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Michael C. Barton/Released)

Μια ακόμη παράμετρος του μελλοντικού διαγωνισμού είναι η πιθανότητα να παρέχει ο προμηθευτής σύγχρονες τορπίλες ως ενδιάμεση λύση για την κάλυψη των αναγκών ή τη συμπλήρωση του οπλοστασίου. Κάτι τέτοιο θα ήταν πιθανό για τη SeaHake Mod 4 με την παραχώρηση παλαιότερων DM-2A3, που είναι σαφώς υπέρτερες από τις SUT και SST-4. Αντίστοιχη δυνατότητα ίσως υφίσταται και για τις Mk48, αφού μπορεί να υπάρχουν διαθέσιμες παλαιότερες τορπίλες Mk48 Mod 4 και Mod 5 ADCAP. Το Αμερικανικό Ναυτικό αγοράζει περίπου 50 τορπίλες ετησίως, για τον εξοπλισμό των πυρηνοκίνητων υποβρυχίων του.

Σε κάθε περίπτωση, οι Αμερικανοί δείχνουν την διάθεση να «κοντραριστούν» με τους Γάλλους στα προγράμματα του ΠΝ, κι αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό καθώς μέσω του ανταγωνισμού επωφελείται ο πελάτης!

Ναύτες του USS Frank Cable (AS 40) καθοδηγούν μια τορπίλη Mark 48 ADCAP (Advanced Capability) που αφαίρεσαν από το Los Angeles-class USS Oklahoma City (SSN 723). (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Ricardo Danan/Released)

 

112 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σημαντική πληροφορία είναι αυτή της Καθημερινής,ότι στείλαμε αίτημα σε Γαλλία και ΗΠΑ για μεταχειρισμένα πλοία..Αρχίζω να βλέπω ´χλωμές ‘ τις Belhara..

    • Καλά, κι επειδή στείλαμε τί θα γίνει δηλαδή; Ορθώς στείλαμε, αλλά δεν μπορούμε να περιμένουμε και πολλά πράγματα τα επόμενα χρόνια.

    • Κάποια γράφονται για να γράφονται. Τα ναυτικά που αναφέρονται στην είδηση είτε δεν αποδεσμεύουν σκάφη γιατί πρέπει αν κρατήσουν οροφές είτε δεν έχουν σκάφη προς διάθεση. Το είδος της χρηματοδοτικής πρότασης είναι αυτό που θα κρίνει την επιλογή, όχι τόσο η σχεδίαση. Η επιλογή αυτή θα επηρεάσει και την απόκτηση μεταχειρισμένων σκαφών. Τα πράγματα είναι δύσκολα.

      • στην σελινα του ΠΝ λεει τα εξης
        (Tο πρώτο στη σειρά των 4 Υ/Β κλάσεως 214 κατασκευάστηκε στις εγκαταστάσεις της HDW στο Κίελο της Γερμανίας, έλαβε το ιστορικό όνομα «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» και το οποίο θα δώσει και το όνομα σε αυτού του τύπου τα Υ/Β. Το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» κατέπλευσε στην Ελλάδα το 2010.

        Τα υπόλοιπα 3 Υ/Β του ιδίου τύπου (S-121 Υ/Β ΠΙΠΙΝΟΣ / S-122 Υ/Β ΜΑΤΡΩΖΟΣ / S-123 Υ/Β ΚΑΤΣΩΝΗΣ) βρίσκονται στο στάδιο των δοκιμών αποδοχής και επιχειρησιακής ένταξης στο Στόλο.)
        αρα μονο το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ ειναι πληρως ενεργο και τα αλλα 3 σε κατασταση δοκιμων και αποδοχης ,πεμπτο 214 δεν βλεπω να εχουμε ,αλλα μακαρι να ειχαμε

  2. Oντως ο ανταγωνισμος ειναι οτι καλυτερο αυτη τη στιγμη για το κοστος του προγραμματος.
    Ερωτηση….το MIGAL των Γαλλων (με ταυτοχρονη καθοδηγηση 4 τορπιλων) εχει κατι αναλογο
    να του αντιπαρατεθει?
    »Ψιθυριζεται» οτι και οι Γαλλοι δε θα αφησουν το ΠΝ »αοπλο» στο ενδιαμεσο….
    Για να δουμε ποιος προσφερει τα πιο πολλα (αγαθα) με τα πιο λιγα ($$$)…

      • Σίγουρα έχουν διαθέσιμες F-17 mod2, όπου δεν γνωρίζω την συμβατότητα τους με τα γερμανικά συστήματα. Σχετικά με τη συμβατότητα των F-21, το γεγονός ότι συμμετέχει η atlas, το βρίσκω καθησυχαστικο. Βέβαια, ο σκοπός του migal, είναι να παρακάμψει την απευθείας ολοκλήρωση στο ΣΕΠ.

  3. ενδιαφερουσα περιπτωση και αυτη αν και λατρης του αμερικανικου οπλοστασιου αυτη τη φορα θα πρωτιμησω γαλλια κ f-21 κ μελλοντικα scalp naval κι αυτο επειδη ειναι κατι διαφορετικο για τους διπλα.

  4. «Σε κάθε περίπτωση, οι Αμερικανοί δείχνουν την διάθεση να «κοντραριστούν» με τους Γάλλους στα προγράμματα του ΠΝ, κι αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό καθώς μέσω του ανταγωνισμού επωφελείται ο πελάτης!»
    Αναλόγως, αν οι Γάλλοι πουλάνε με επιστροφές ομολόγων, γιατί αλλιώς λεφτά δεν υπάρχουν, τότε το πράγμα μπερδεύει.

    Υπάρχει βέβαια και εκείνη η βάση στη Σούδα, αλλά κι αυτή η ιστορία είναι τραβηγμένη απο τα μαλλιά. Σαν τις επιστροφές αυτων των ομολόγων, ένα πράγμα.

  5. Επιτέλους ξύπνησαν οι αμερικανοί . Έχουμε κάποια πιθανότητα να μην δούμε τα γαλλικά περιπολικά να παριστάνουν τα αντιτορπιλικά στο ΠΝ

  6. Ας ‘χρησιμοποιήσουμε’ όσο πιο επιδέξια γίνεται, το όποιο ενδεχόμενο προμήθειας MK48, για να αποκομίσουμε τα μέγιστα δυνατά οφέλη. Μέχρις εκεί όμως! Κάποια στιγμή, πρέπει και εμείς, να αποκτήσουμε ‘μνήμη’ στα εξοπλιστικά… Δεν χρειάζεται να το αναλύσω περαιτέρω… Όποιοι έχουν στοιχειώδεις γνώσεις για τη στάση των Αμερικανών απέναντι μας τα τελευταία 50 χρόνια, καταλαβαίνουν… Ας δώσουν κάτι που πραγματικά καιγόμαστε(δεν υπάρχουν εναλλακτικές, πιέζει ασφυκτικά ο χρόνος και δεν το έχουν ήδη δώσει στον αντίπαλο…) και εδώ είμαστε… Γερμανοί και Αμερικανοί, μόνο για τα απολύτως απαραίτητα και κυρίως για μτχ.

    • Οι Αμερικάνοι μας έσωσαν το 1947 όταν οι Αγγλοι μας παράτησαν (που μας είχαν σώσει με τη σειρά τους το 1944) . Θα είχαμε γίνει Αλβανία χωρίς αυτούς.
      Στη συνέχεια έδωσαν δωρεάν κολοσσιαία κεφάλαια, το σχέδιο Μαρσαλ, και μόνο έτσι σταματήσαμε να είμαστε Χριστουγεννιάτικες κάρτες της Unicef
      Οι Γερμανοί επίσης έδωσαν και δίνουν δωρεάν τεράστια κεφάλαια (ουσιαστικά χρηματοδοτούν όλα τα προγράμματα της ΕΕ) και έτσι η Ελλάδα σταμάτησε να είναι Ψωροκώσταινα.
      Δεκτή κάθε κριτική για δαύτους αν μιλάμε για τη κατοχή αλλά αυτό έγινε πριν 75 χρόνια!
      Και πάμε στο 2010 που πάλι μας έσωσαν από το στούκο!
      Νομίζεις ότι η Γερμανία ήταν μόνη της όταν ζητήθηκε να σταματήσουμε να πληρώνουμε 1 στα 5 Ευρώ για συντάξεις και μισθούς ΔΥ με δανεικά με αντάλλαγμα τη διάσωση μας?
      Και οι 188 χώρες του κόσμου το απαίτησαν και φυσικά όλες οι χώρες της ΕΕ.
      Η Γαλλία σε όλα συμφωνούσε με τη Γερμανία απλά τα έλεγαν πίσω από κλειστές πόρτες.
      Η μόνη διαφορά μεταξύ τους ήταν το 2015 που οι Γάλλοι με τους Ιταλούς (και τους Κύπριους) μας έπιασαν στον αέρα και μας τράβηξαν πίσω όταν φύγαμε από το μπαλκόνι με το Βαρουφάκη!
      Αλλά πήραμε το τρίτο μνημόνιο προς γνώση και συμμόρφωση το οποίο το έγραψαν οι Γάλλοι.
      Το 2011 όμως στις Κάννες ήταν οι Γάλλοι που μας άρχισαν στις γρήγορες (όταν μας είχαν ξαναπιάσει οι ψευτομαγκιές με τον ΓΑΠ) και οι Γερμανοί που κράτησαν τη ψυχραιμία τους .
      Φυσικά όλες αυτές οι διασώσεις μας έγιναν γιατί ήταν και δικό τους συμφέρον κάθε φορά να συνεχίσει να υπάρχει Ελλάδα.
      Αν κάτι έπρεπε να σκεφτούμε όμως είναι γιατί είμαστε τόσο αυτοκαταστροφικοί….εκεί ταιριάζει η μνήμη.

      • Ειναι καιρος επιτελους να ξυπνησουμε και να αντιληφθουμε οτι οι συμμαχοι εκαναν οτι εκαναν οχι επειδη μας γουσταρουν οχι επειδη πριν 25 αιωνες γεννηθηκε ενας τυπος που τον λεγαν Περικλη ή οτιδηποτε αλλο, αλλα επειδη τους συνεφερε. Ολα τα αλλα ειναι σαλτσες και ιστοριες γι αρκουδες να το πουμε λαικα. Οχι αλλο καρβουνο !
        Και να σαι σιγουρος οτι θα γυρισει ο τροχος μεταξυ αμερικης- τουρκιας μολις ωριμασει το φρουτο.

      • Εσύ το πας σε αμιγώς πολιτικό επίπεδο (λέξη για αποδεσμεύσεις οπλικών συστημάτων, σαμποτάζ αγορών από άλλες χώρες, εμπάργκο Κύπρου και θέμα με οπλισμό Ελδύκ αλλά καμία αντίδραση για τον αμερικανικό οπλισμό του στρατού κατοχής, στήριξη στρατιωτικά της Τουρκίας και αδιαφορία για την τωρινή ανατροπή της ‘ισορροπίας’, όταν πριν χρόνια, έκαναν ότι περνούσε από το χέρι τους να μη ξεφύγουμε εμείς λες και απειλουμε κάποιον…), όπου εντελώς βολικά, ξεχνάς να αναφέρεις, ότι όλες οι ‘βοήθειες’, ήταν μικρό κλάσμα, αυτών που θα έπρεπε να μας αποδίδει στον αιώνα τον άπαντα, η Γερμανία (βλέπε Ισραήλ) και με μεγάλη γαλαντομία (γιατί όχι, δικά τους λεφτά ήταν;), οι ΗΠΑ, πίεσαν για μετάθεση ή και διαγραφή του θέματος.

      • οι εποχες φιλε αλλαζουν σιγουρα και οι σκοποι και τα μεσα κ συμμαχιες κι ολα να σου θυμισω απλα οτι συμμαχοι των ηπα ειναι οι ιαπωνες κ θυμισου τι εκαναν οι ιαπωνες στον ειρηνικο.

      • Τι τα θέλετε; Το βιτριολικό μίσος για τη Δύση είναι βαθιά εντυπωμένο στην Ελλάδα, και υποδαυλίζεται και από τις τρεις βασικές και διαχρονικές ιδεολογικές αναφορές της ελληνικής κοινωνίας (αρχαιότητα, ορθοδοξία, αριστερά), μαζί με μια ακατανόητη συμπάθεια για τον ισλαμικό κόσμο, διαχρονικά δεσμοφύλακα, βασανιστή και δήμιο των Ελλήνων.
        Μιλάμε για αθεράπευτη κατάσταση. Σε ευεργετούν έμπρακτα οι Δυτικοί; «Για το συμφέρον τους το έκαναν». Σε ευεργετούν άλλοι (σε φραστικό μόνο επίπεδο πάντα); «Από την καλή τους την καρδιά το έκαναν».
        Άκρη δεν βγαίνει.
        Είμαστε για πρώτη φορά στην ιστορία σε πλήρη σύμπνοια με τις ΗΠΑ, με παροχή απτών εγγυήσεων ασφαλείας (δεν νομίζω να αυταπατάται κανείς ότι θα γίνονταν γεωτρήσεις στην Κύπρο χωρίς τον αμερικανικό στόλο …) και παροχή πλεονάζοντος υλικού σε εποχές που αυτό σπανίζει, και το πρόβλημά μας είναι οι ΗΠΑ! Συνεχίζουμε να ζούμε στις αρχές της δεκαετίας του ’70 (όταν αγοράζαμε ρωσικά όπλα για να στήσουμε παράλληλο στρατό στην Κύπρο διότι η ΕΦ ήταν «πολιτικώς ύποπτη» … που ήταν δηλαδή … και έπειτα παρακαλούσαμε τις ΗΠΑ – των οποίων ο πρέσβυς δολοφονήθηκε υπό το βλέμμα των αρχών μας, και του οποίου τους δολοφόνους αρνούμασταν επί 15ετία να συλλάβουμε, καθώς ήταν φίλοι του «βαθέος κράτους» – να σταματήσουν την τουρκική προέλαση …). Πράγμα (καχυποψία για τις προθέσεις των ΗΠΑ) που φυσικά βολεύει τους «εναλλακτικούς» προμηθευτές όπλων (Ευρώπη – Ρωσία), τα οποία μας έχουν βγει ο κούκος αηδόνι ….

        • Οκ, εμείς είμαστε οι προβληματικοί και οι ΗΠΑ θέλουν το καλό μας… Εσύ και όλοι οι ομοϊδεάτες σου, παρακαλάω να έχετε δίκιο, γιατί σε αντίθετη περίπτωση, θα βουίζουν τα αυτιά σας(και δυστυχώς και όσων δεν έχουν φάει αυτό το παραμύθι) από τις φάπες! Το ότι συγκλίνουν και καλά τα συμφέροντα των ΗΠΑ με τα δικά μας(προσωρινά), δεν μας εγγυάται κανένας ότι δεν θα αλλάξει εν ριπή οφθαλμού. Είναι τουλάχιστον ηλίθιο, να μην βαστάμε και μία πισινή, απέναντι στους διαχρονικά αναξιόπιστους Αμερικανούς… Να θυμίσω, ότι αυτή τη στιγμή, υπάρχει ΤΝ, εν πολλοίς ελέω Αμερικανών(ΟΗP), όπως και ότι ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ να μη μας πουλάνε συστήματα που εξασφαλίζουν αποτροπή, με γελοίες δικαιολογίες(βλέπε μτχ MLRS που ΉΔΗ έχουμε αποκτήσει στο παρελθόν και την απαγόρευση τοποθέτησης των στα νησιά). Επίσης, δεν υπάρχει κανένας λόγος να κάνουμε γαργάρα, την εμμονή τους στο σαμποτάρισμα προμηθειών τύπου SCALP ή ακόμη και επάκτιων hellfire(παρελθόν) και MdCN(επί fremm αλλά και τώρα). Είδες εσύ να ‘κλωτσάνε’ κατά τη προμήθεια πυραυλικών συστημάτων της Τουρκίας, από Κίνα πχ; Ας αφήσουν λοιπόν οι Αμερικανοί γενναιοδωρίες τύπου MK48 και ας δείξουν έμπρακτα, τη στήριξη τους, τόσο στρατιωτικά(με συστήματα που επαναφέρουν τουλάχιστον την ισορροπία, για να μη γράψω την ανατρέπουν), όσο και πολιτικά, διακόπτοντας τη πολιτική ίσων αποστάσεων. Εμείς, εμπράκτως, έχουμε στήσει κ@λο(ΠΓΔΜ, βάσεις/διευκολύνσεις).

          • Καταρχήν ναι, είμαστε προβληματικοί, αυτό έχει αποδειχθεί διαχρονικά. Οι Αμερικανοί το μόνο που κάνουν είναι να επιδιώκουν την εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Εμείς;

            Να θυμίσω ότι ο νεοσουλτάνος πολύ πρόσφατα δήλωσε ότι η εισβολή στην Κύπρο έγινε παρά τις αντιρρήσεις των Αμερικανών, προφανέστατα με τις πλάτες των Ρώσων.

            Από εκεί και πέρα, τι ακριβώς κάναμε για να αλλάξουμε την στρατηγική των Αμερικανών έναντί μας τόσα χρόνια; Σπαταλήσαμε και συνεχίζουμε να σπαταλάμε το οποιοδήποτε γεωπολιτικό και άλλου είδους βάρος έχουμε και μετά τρέχουμε από πίσω τους για να μας σώσουν, σε τακτικά διαστήματα κατά την μεταπολίτευση.

            Η Κύπρος από την άλλη, δημιουργεί εξελίξεις στις οποίες τρέχουμε – κατόπιν εξωτερικών πιέσεων – να χωθούμε και εμείς, για να μην μείνουμε τελείως μόνοι σε μια άκρη, με την συνεχόμενη απειλή να ενισχύεται.

            Ειδικά σε σχέση με τον οπλισμό, από την στιγμή που οι Τούρκοι είχαν πολύ μεγαλύτερο γεωπολιτικό και αγοραστικό βάρος και αντίστοιχη σημασία για τους Αμερικανούς από εμάς, είχαν και την ευχέρεια να υπαγορεύουν μέχρι ενός σημείου και τις αντίστοιχες επιλογές τους.

            Η μοναδική περίπτωση υποδειγματικής διαπραγμάτευσης που απέφερε σημαντικά ανταλλάγματα ήταν για τις βάσεις, κάτι που θα έπρεπε να είναι οδηγός και για το σήμερα, αν είχαμε πολιτικούς και όχι τυχάρπαστους που να κυβερνούν.

            Παρόλα αυτά, να υπενθυμίσω και πάλι ότι πολύ πρόσφατα μας παραχώρησαν – πρακτικά δωρεάν – τα Chinook που χρειαζόμαστε απελπισμένα, όσο και τα Kiowa Warrior, που θα αποτελέσουν μια πολύ σημαντική προσθήκη στο οπλοστάσιο.

            Αυτό που εγώ συμπεραίνω είναι ότι εφόσον γνωρίζεις πως να διαπραγματευτείς με τους Αμερικανούς, μπορείς να πετύχεις πολλά, ακόμη και αν δεν είσαι σε θέση ισχύος.

            Να σας υπενθυμίσω επίσης ότι, σε σχέση με την ΠΓΔΜ την ευθύνη την φέρουν αποκλειστικά οι πολιτικοί που κυβερνούν σήμερα, όπως άλλωστε ομολόγησε ευθαρσώς ο υπουργός Εξωτερικών που «διαπραγματεύτηκε με δική του πρωτοβουλία», και κατά συνέπεια σε εκείνους πρέπει να ρίχνετε το φταίξιμο.

            Αυτό, τέλος, που δεν βλέπω στην ανάρτησή σας είναι η εναλλακτική πρόταση.

            Εγώ και οι ομοϊδεάτες μου θεωρούμε ότι μέσω μιας σταθερής σχέσης με την Αμερική μπορούμε να έχουμε πολύ σημαντικά οφέλη ως χώρα. Ειδικά εάν αποκτήσουμε και δυνατότητα επιρροής στην αμερικανική πολιτική σκηνή, έστω και σε μικρότερο βαθμό από αυτήν που πέτυχαν οι Ισραηλινοί. Και αυτό ισχύει ακόμη και αν σημειωθεί επαναπροσέγγιση με την Τουρκία.

            Εσείς; Τι ακριβώς προτείνετε;

          • Διαχρονικά αναξιόπιστοι είναι άπαντες. Και την φιλία Άγγλων, Γάλλων και Ρώσων την έχουμε πληρώσει – διαχρονικά – πολύ ακριβά. Ξέρεις πολύ καλά πως αυτό που μετράει είναι το συμφέρον κυρίως – ειδικά των μεγάλων – και μόνο. Και από αυτό το συμφέρον δημιουργήθηκε και υπάρχει το νεοελληνικό κράτος. Το «ψευτορωμέικο» που έλεγε και μια ψυχή ασκητική.
            Τώρα – ελέω πετρελαίων και αερίων – οι Αμερικάνοι και οι Ισραηλίτες και οι Γάλλοι μας έχουν ανάγκη. Δεν λέω … είναι κατάντια γι΄αυτούς αλλά έτσι είναι και θα είναι για καιρό. Φροντίζει το πουλέν μου ο κος Ερντογάν. Διότι βεβαίως επιθυμούν οι προμνησθήσες «θείες» να βαστάνε τα πλούτη οι μικρές, χαζούλες «ανιψούλες» και όχι ο κακός, γκρίζος «λύκος» ε? Ο οποίος μάλιστα θέλει να γίνει και μεγαλο -προαγωγός(ας μου επιτραπεί η έκφραση) της ευρύτερης περιοχής. Πράγμα ασυγχώρητο.
            Οπότε … ας το απολαύσουμε και ας αγοράσουμε(τορπίλες εδώ) με επιχειρησιακά-οικονομικά-βιομηχανικά κριτήρια, κάτι που σπάνια γίνεται στη χώρα μας. Η καλύτερη πισινή για μένα είναι να έχεις αγοράσει αυτό που πρέπει στην τιμή που πρέπει. Άλλωστε και οι Αμερικάνοι και οι Γάλλοι θα φάνε καλά αυτή τη περίοδο αλλά και βραχυμεσοπρόθεσμα. N’est pas?

          • @ Μάριος Λυπάμαι πολύ, αλλά είσαι εκτός τόπου και χρόνου. Λες ότι έγινε η εισβολή παρά τις αντιρρήσεις των Αμερικανών… Αντιρρήσεις ήταν και οι ψευδείς διαβεβαιώσεις προς εμάς, ότι οι απέναντι κάνουν άσκηση και να μην αντιδράσουμε; Αντιρρήσεις ήταν το μπλοκάρισμα από τον αμερικανικό και αγγλικό στόλο, κάθε ελληνικού αεροσκάφους που πετούσε νότια της Ρόδου; Αν ψάχνεις λόγους για τη κατάντια μας, καλύτερα να κοιτάξεις στο καθρέφτη. Σκεπτικό σαν το δικό σου(πλήρους απαξίωσης της χώρας σου και διαρκής δικαιολόγηση των αδικαιολόγητων από ‘φίλους’ και ‘συμμάχους’), μας έχει φέρει σε αυτό το σημείο. Οι Αμερικανοί, όσο και αν εσύ σκούζεις για το αντίθετο, έχουν αποδείξει ότι τουλάχιστον είναι ενάντια μας, για να μη πω διαχρονικά ανθέλληνες(το επίσημο ή βαθύ κράτος, όπως βολεύεται ο καθένας). Αν δεν ήταν, δεν θα έκαναν τέτοιο θέμα τη παρουσία σαπακίων του Ε.Σ στα χέρια της Ε.Φ(υπόθεση με M-107/M-48), ούτε θα μας επέβαλαν άτυπο εμπάργκο(τρομάξαμε να πάρουμε (κάποια από) τα Μ-109 των Γερμανών και μάλιστα χάσαμε γενικά αρκετό υλικό, επειδή δεν έδιναν άδεια τελικού χρήστη), ούτε θα παρέδιδαν AIM-120 στη Τουρκία, πριν από εμάς κλπ κλπ . Επίσης, θα αναλάμβαναν δράση, για την ύπαρξη αμερικανικού οπλισμού στις κατοχικές δυνάμεις(και φυσικά στη χρήση τους από τις δυνάμεις της και καλά ΤΔΒΚ). Λες για τα Chinook και τα Kiowa, όταν οι πραγματικές ανάγκες, ήταν(και είναι) Black Hawk και Apache(ακόμη μας δίνουν εκείνα τα 4, που ζητούσαμε για τη συμπλήρωση του 1ου ΤΕΕΠ από τέλη ’90…). Βγαίνει από την άλλη, ο κάθε συγκαμένος Α/ΓΕΣ και αντί να καταγγείλει δημόσια, ότι δεν μας επέτρεπαν τόσα χρόνια να προμηθευτούμε τους hellfire-L(χώρια τους επάκτιους), τρίβει τα χέρια του, που επιτέλους δρομολογείται η προμήθεια… Θέλεις εναλλακτική πρόταση; Άλλοι προμηθευτές! Έστω, σοβαροί διαγωνισμοί και όχι διαρκής επιβράβευση των Αμερικανών(και φυσικά των Γερμανών), είτε μας βιάζουν με… προστασία, είτε χωρίς. Είναι πχ πολιτική σοβαρής χώρας, ο αντίπαλος να στήνει γραμμή συναρμολόγησης μαχητικού και να πηγαίνεις ως χώρα, να αγοράζεις το ίδιο; Και άντε, κάνεις την ηλιθιότητα, επαναλλαμβάνεις την παραγγελία(block-50), χωρίς καν να κοιτάξεις αλλού(ειδικά στο 2000-5/5μκ2); Θέλεις να σου πω για τους φίλους μας τους Γερμανούς; Αγοράζουμε 2 φορές(ως πρώτος πελάτης!), Υ/Β και πηγαίνουν και πουλάνε στη Τουρκία(στη δεύτερη περίπτωση και σαφώς βελτιωμένα, έχοντας ήδη φάει τη παπάρα ο πρώτος χρήστης…). Δηλαδή, αν παίρναμε γαλλικά ή σουηδικά/ισπανικά Υ/Β, θα είχαμε πρόβλημα στην αντιπαράθεση μας με τη Τουρκία; Όχι φυσικά! Θα στέλναμε όμως το μήνυμα… Κύριε, πλερώνω, γίνομαι πρώτος πελάτης, αλλά μόνο αν δεν πουλήσεις στη Τουρκία. Όχι να πληρώνω εγώ, για να κάνει r&d η Τουρκία στη πλάτη μου! LM.. Πούλησες στη Τουρκία; Δεν συμμετέχεις με τον ίδιο τύπο ΠΟΤΕ ξανά σε διαγωνισμό. Θέλουμε Αμερική; Πάρε F-20/F-18. Από την άλλη, γράφεις να αλλάξουμε τη στρατηγική της Αμερικής, απέναντί μας… Να θυμίσω πως όταν πήγε να γίνει αυτό, όλως τυχαίως, κάηκε η χώρα… Η Τουρκία, τι αντίποινα έχει φάει για ότι της έχει κατέβει στο κεφάλι; Το απόλυτο τίποτα συγκριτικά; Για να το κλείσω κάποτε, τρομάξαμε να πετάξουμε εκτός από το ΠΝ τα αμερικανά(για πολύ καλούς και επιχειρησιακούς λόγους) και εσύ προτείνεις τι; Να τους ξαναβάλουμε μέσα, επειδή πχ έκαναν μια κίνηση για τις ΜΚ48(λες και θα τις δώσουν τζάμπα) ή μας διευκολύνουν τα FMS; Για να ξαναμπούν, θα πρέπει να ματώσουν στη κυριολεξία. Το ‘ματωμα’, δεν είναι να δώσουν κάτι που ούτως ή άλλως ήταν ψιλοχαμένη υπόθεση(στον διαγωνισμό ήταν εκτός προδιαγραφών). Είναι να δώσουν κάτι που ανατρέπει την ισορροπία, όπου στο ναυτικό και δεδομένης της οικονομικής κατάστασης, δεν μπορεί να είναι κάτι άλλο από DDG-51/CG-47, έστω και από το 2020. Αντίστοιχα, στον ΣΞ, είναι MLRS με τουλάχιστον ATACMS των 300 km(και χωρίς αστερίσκους ως προς τη τοποθέτηση τους), UH-60L σε λογικές τιμές και με υπολειπόμενες ώρες, Bradley(ομοίως), μτχ AH-64D(ή απάρτια/ανταλλακτικά) και πάει λέγοντας. Αν γίνουν τέτοιες κινήσεις, τότε μπορεί προσωπικά, να πάρω στα σοβαρά τους Αμερικανούς… Μέχρι τότε, είμαι τουλάχιστον καχύποπτος απέναντι τους και δεν λέω πομπώδη λόγια περί ‘κατ’ουσία’ εγγυήσεις.

          • Κοιτάξτε, δεν συνηθίζω ούτε να απευθύνομαι στον ενικό σε ανθρώπους που δεν γνωρίζω, ούτε να ξεκινάω την απάντησή μου ισχυριζόμενος ότι ο άλλος είναι «εκτός τόπου και χρόνου».

            Κατά τα άλλα, όταν οργανώσετε το κείμενό σας με τέτοιο τρόπο που να μπορεί κάποιος να το διαβάσει, και να μην είναι απλά ένα κατεβατό, θα σας απαντήσω αναλόγως.

          • @Μάριος Όταν γράφεις τελείως ανυπόστατα πράγματα, λογικό και επόμενο είναι, να κάνεις τον συνομιλητή σου, να εκραγεί. Αποδομησα τα περισσότερα επιχειρήματα σου. Έγραψες για τις δήθεν αντιρρήσεις των Αμερικανών για την εισβολή στη Κύπρο (που ανέφερες ως πηγή τον RTE…) και με ειρωνικό τρόπο είναι η αλήθεια, σου απέδειξα ότι αυτά είναι μπαρουφες του Erdogan.
            Έγραψες για την παραχώρηση μτχ συστημάτων (CH-47,OH-58) και σου γράφω ότι αυτά είναι μεν καλοδεχούμενα, αλλά όχι κρίσιμα οπλικά συστήματα. Όταν αποφασίσουν να δώσουν τέτοια (χωρίς τυχόν αστερίσκους στη τοποθέτηση/χρήση τους), τότε θα έχουμε μια κάποια ένδειξη ότι πραγματικά θέλουν να βοηθήσουν. Μέχρι τότε, οι κινήσεις που κάνουν, δεν δείχνουν προς καμία ιδιαίτερη αλλαγή στη πολιτική τους απέναντι μας. Τέλος, ανέφερα πλείστα παραδείγματα, όπου οι Αμερικάνοι, πήγαν πολύ παρακάτω από οποιαδήποτε εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους, σε βαθμό που με ασφάλεια μπορώ να ισχυριστώ ότι έχουν το λιγότερο εμπάθεια απέναντι μας (ειδικά όταν συμπεριφέρονται στον αδύναμο, σαν να ήταν ο ίδιος η απειλή). Ανέφερα πλείστες περιπτώσεις, όπου οι εμμονές τους, απείλησαν την ασφάλεια της χώρας. Εσύ, μετά από όλα αυτά, συνεχίζεις να θέλεις, να τους μπασουμε στο ΠΝ;

          • Επαναλαμβάνω, όταν καταφέρετε να συντάξετε ένα κείμενο που να μπορεί να διαβάζεται από την μια, και από την άλλη συνειδητοποιήσετε ότι διάλογος – έστω και γραπτός – μπορεί να γίνει μόνο με ψύχραιμη ανταλλαγή απόψεων, θα αας απαντήσω.

          • @Αντώνης
            Εξαιρετικα τα σχολια σας και ευστοχα…
            Διαβαζονται αριστα και συμφωνω απο την 1η λεξη μεχρι το τελευταιο κομμα… Ευγε…

      • @ George και λοιποί

        Δεν μας είπατε ποιοι πλήρωσαν την ενοποίηση των δύο γερμανιών και αν το πάμε και πιο πίσω ποιοι πλήρωσαν τα χρέη της ναζιστικής γερμανίας μετά τον πόλεμο.

        Φαντάζομαι στο σώσιμο της γερμανίας δύο φορές μετά τον πόλεμο δεν παίζει «φραπεδιάρης τεμπέλης άμυαλος γερμανός»…

      • Δεν θα το παω πιο βαθιά θαπω μόνο οτι το 2010 σωσανε αποκλειστικά και μονο τις τράπεζες τους και το οικοδόμημα της ΕΕ. Ηταν οι ιδιοι που ξέρανε τα πλαστα στοιχεία με τα οποια μπήκαμε στην νομισματικη ενωση, οπως ηταν οι ιδιοι που ξερανε τις ρεμουλες και τις μιζες που ταιζανε χρόνια το ντόπιο πολιτικο/οινομικο σύστημα προς όφελος τους. Σιγα μην μας εσωσαν…

    • @George
      Aς ειμαστε λίγο πιο προσεκτικοί σε αυτα που γράφουμε γιατι όλοι τους φερουν βαρυτατες ευθυνες για την κατάσταση της Ελλαδος απο το 1947 που αναφέρετε μεχρι σήμερα… Και ειδικα η Γερμανια… Αυτά για τα «δωρεαν» κεφαλαια και την διασωση του 2010 απλα ειναι αστεία πράγματα, και καλα θα κάνουμε να μην τα αναπαράγουμε…
      Οπως και τα 75 χρονια που θεωρείτε λιγα, οταν αφησαν μια τελειως κατεστραμενη απο ολες τις αποψεις χωρα πισω της…

      • Παικτη, οι Γερμανοι/Γαλλοι/Αμερικανοι ετ αλ δεν ειναι μη κερδοσκοπικες οργανωσεις – προφανως πρωτη και κυρια προτεραιοτητα ειναι το συμφερον τους – μονος ο απενταρος Βαλκανιος τενεκες δεν το εχει καταλαβει ακομα και συνεχιζει να ψαχνει για Ελοχιμ, ομολογα της Ανατολης και πρωτοκολλα της Σιων.

        Ο μονος που εχει την αποκλειστικη ευθυνη ειναι ο ημιμαθης, φραπεδομαγκας Ελληναρας ο οποιος με την ψηφο του ανεθεσε την διακυβερνηση σε ανθρωπους οι οποιοι σε οιαδηποτε αλλη χωρα του Δυτικου κοσμου θα ηταν τροφιμοι σωφρονιστικου ιδρυματος. (στην καλύτερη περίπτωση)

        Η ‘καραμελα’ δε οτι οι αλλοι φταινε ειναι καταστροφικη και για εναν ακομα σημαντικοτερο λογο – αν δεν καταλαβουμε τι καναμε λαθος ως χωρα για να το διορθώσουμε ειμαστε καταδικασμενοι να το επαναλάβουμε – απο την συσταση της η Ελλαδα εχει περασει τα μισα χρονια υπο χρεωκοπια (ο τελευταιος ΔΟΕ ξεκινησε το 1897 για να ληξει το 1978)

        • «Ο μονος που εχει την αποκλειστικη ευθυνη ειναι ο ημιμαθης, φραπεδομαγκας Ελληναρας ο οποιος με την ψηφο του ανεθεσε την διακυβερνηση σε ανθρωπους οι οποιοι σε οιαδηποτε αλλη χωρα του Δυτικου κοσμου θα ηταν τροφιμοι σωφρονιστικου ιδρυματος. (στην καλύτερη περίπτωση)»
          ΕΥΓΕ! Τα είπες όλα σε μια φράση. Απλά θα συμπλήρωνα πως οι πολιτικοί είναι δυστυχώς αντάξιοι των ψηφοφόρων τους.

          • Δεν βλέπεις εδώ ότι έχουμε μια ομάδα που προσπαθεί να μας πει ότι για όλα φταίνε η άλλοι με πραγματικά αστείο παράδειγμα την πώληση των 214 σε εμάς ..
            Μιλανε για πατάτες ενώ η σχεδίαση ήταν επόμενο να έχει νηπιακα προβλήματα που φυσικά επιλύθηκαν πληρως ενώ αναφέρουν και ως σοβαρό παράδειγμα να απαιτήσουν (!)από την Γερμανία να μην πουλήσει αλλά υποβρύχια στην Τουρκία επειδή αγοράσαμε εμείς ..Τρεις λαλούν και δυο χορεύουν ..Δηλαδή οι Γερμανοί δεν θα συμμετάσχουν σε διαγωνισμό ξένης χώρας εχθρικής προς εμάς προσφέροντας του και φυσιολογικά μια βελτιωμένη έκδοση ως αποτέλεσμα παρέλευσης χρόνου και βελτίωσης του αρχικού σχεδίου επειδή εμείς αγογρασαμε μερικά Υ/Β από αυτούς .
            Ας μας πει κάποιος ποια χώρα θα αυτοκτονούσε εμπορικά με αυτόν τον τρόπο για να αποδείξει στους διάφορους τις καλές τις προθέσεις;
            Η ένα ιστορικό παράδειγμα ανάλογου μεγέθους .
            Έστω και με ένα συμβόλαιο επικερδές..
            Λες και η παροχή τεχνογνωσίας που έγινε και σε εμάς η η σχεδίαση νέων υποβρυχίων είναι φιλοτουρκική στάση.
            Τα γράφουν και τα.πιστευουν κιόλας.
            Καλά εκανε ο άλλος και δεν απάντησε ..
            Όσο κάποιοι με τις εμμονές τους υποσκάπτουν τις πολλές επιλογές που έχουμε για λόγους ιστορικούς η άλλους φανταστικούς η χώρα θα βυθίζεται.
            Βιτριολικο μίσος όπως εγραψε πολύ σωστα.
            Και το χειρότερο είναι πως δεν χρειάζεται να συμπαθείς κάποιων για να επωφεληθεί από αυτόν αλλά εδώ κάποιοι θέλουν να ακυρώσουμε και αυτά τα λίγα που κάνουμε με πρόσχημα την παλαιότερη η πρόσφατη συμπεριφορά τους ..
            Λες και η πολιτική μας δεν την επηρεάζει η διαμορφώνει ανάλογα.

        • Εσωτερική πληροφορία από το Λ.ΟΙΚ.(WHITEHOUSE)μου διαμήνυσε ότι οι ΗΝ.ΠΟΛ.ΑΜ.(USA) θα μας επιστρέψουν υπό μορφή όπλων από τα κέρδη των δομημένων ομολόγων του χρημ.οίκου Γκολντ.Ζακς(Goldman Sachs). Είναι περίπου 100 δισ.δολάρια. Θα μας μεταβιβάσουν οπλισμό περίπου 50δις. Δεν μπορούσαν παραπάνω γιατί οι μετόχοι του παραπάνω οίκου γκρίνιαζαν. Προβλέπονται 4 Αrleigh Burke, 100 F15E, 80 F35, 10 C130 , 15 πυραυλάκατοι Ambassador MK III fast missile crafts , τα νέα ελικόπτερα Raider (100 tmx) και Apache E 25 κομμάτια, 10 πυροβολαρχίες Arrow, klp klp δηλ κλπ κλπ(βλέπε Ε2 CENTRY, POSEIDON).

      • Τώρα κάνουμε κατάχρηση της φιλοξενίας….
        Ισως σε κάποιο σχετικό θέμα να το συζητήσουμε καλύτερα.
        Επιγραμματικά και για όλους όσους ενοχλήθηκαν:
        Τα χρήματα του σχεδίου Μαρσαλ ήταν δωρεάν.
        Τα χρήματα που δόθηκαν από το 80 και μετά (αγροτικό εισόδημα και επενδύσεις από ΕΕ) επίσης δωρεάν. Μιλάμε για εκατοντάδες δις Ευρώ. Ακόμα παίρνουμε δις δωρεάν, κάθε χρόνο.
        Για τη διάσωση το 2010 και το 2015 τώρα δεν ήταν δωρεάν αλλά μας ζητούν να πληρώσουμε μόνο το τόκο (κι αυτό μόνο για 5 χρόνια και με σκοτωμένα επιτόκιο μετά μάλιστα μόνο τα μισά!) και όχι το κεφάλαιο των χρεών μας. Ούτε ευρώ για αυτά!

        Ποτέ δεν είπα ότι η κατοχή ήταν παιχνιδάκι.
        Αλλά ομοίως έτσι ήταν και για την Πολωνία που δεν πήρε αυτό τον πακτωλό χρημάτων.
        Και η ερωτήσεις του ενός εκατομμυρίου. Γιατί δεν τα καταφέρνουμε? Τι κάνουμε λάθος?
        Μήπως τελικά φταίνε όλοι οι άλλοι γιατί δεν θέλουμε να μας δούμε στο καθρέφτη?
        Αλλά αν δεν το κάνουμε πως θα αλλάξουμε?
        Για όσους από τους φίλους πιστεύουν ότι όλα τα είχαμε καλά καμωμένα και μας ζηλέψανε και μας ματιάσανε …..ΟΚ. Πάντα θα έχουν δίκιο!

        • Κάνεις λάθος, τα πακέτα από την ΕΕ ήταν αντιστάθμισμα από την κατάργηση των δασμών. Σκεφτείτε σήμερα να υπήρχαν δασμοί στα εισαγόμενα αν θα είχαμε ανάγκη τις γερμανικές μπαρούφες των πλεονασμάτων.
          Το Σχέδιο Μάρσαλ εφαρμόστηκε αντί του Σχεδίου Μοργκεντάου και επέφερε ακριβώς αυτά που βιώνουμε σήμερα (εδώ σου απαντάω ότι η τράπουλα ήταν σημαδεμένη ήδη από το 1946 γι` αυτό και όπως «σωστά» λες οι άλλοι πετυχαίνουν κι εμείς αποτυγχάνουμε… Κοινώς, παίξε εσύ με σημαδεμένη τράπουλα και έλα μετά να αυτομαστιγωθείς επειδή έχασες).
          Εν κατακλείδι, δεν θα μας σώσουν αυτοί που μας χρεοκόπησαν πχ κάτι φιλελεύθεροι από τζάκι και καλό είναι όποιος νοιώθει τεμπέλης, αποτυχημένος και pig να εκφράζεται για τον εαυτό του και να αποφεύγει τον α΄ πληθυντικό.

          • Αντιστάθμισμα στην κατάργηση δασμών ήταν να καταργήσουν και οι άλλοι τους δασμούς στα όποια προϊόντα σου.
            Τα κοινοτικά πλαίσια στήριξης δίνονται, για αυτο που αναφέρουν, τώρα τα πως τα αξιοποιήσαμε και που κατέληξαν είναι δικό μας θέμα.
            Ο μόνος που σε χρεοκόπησε ειναι νοοτροπία και τα εύκολα λόγια που τρώει ο νεοέλληνας.
            Όποιος μιλούσε για συμάζεμα τα χρόνια της αυθονίας ήταν ο κακός, ο νεοφιλελές και ο μαμωνας της Σχολής του Σικάγο, άντε για κάποιος και Εβραιομασόνος…
            10 χρόνια μνημόνιο χαμπάρι δεν πήραμε από ότι φαίνεται.

          • Για πες μας ρε παληκάρι ποιος πληρώνει τους δασμούς στη τελική ανάλυση, γιατί τις ίδιες μπαρούφες πουλαει και ο Τραμπ στους αγράμματους ψηφοφόρους του.
            Οι δασμοί δεν θα πληρωθούν τελικά από τον καταναλωτή στη τελική τιμή?
            Κι αν βάλεις δασμούς σε αυτά που εισάγεις, δλδ στα πάντα γιατί δεν παράγεις τπτ, στα ολίγα που εξάγεις δεν θα βάλουν ι αυτοί αντίστοιχα δασμούς κάνοντας τα Ελληνικά προϊόντα μη ανταγωνιστικά με αποτέλεσμα να κλείσουν εκατοντάδες επιχ/σεις?
            Και τα δεκάδς Δισ, χρήματατων Ευρωπαίων φορολογουμένων, που πήρε η Ελλάδα από τα διάφορα πακέτα Ντελόρ, Σαντέρ, Μ.Ο.Π. Ι & ΙΙ, ΕΣΠΑ κλπ για ποιο σκοπό είπες ότι τα πήρε????
            Για τη κατάργηση των δασμών??
            Λάθος κύριε.
            Τα πήρε για τη σύγκλιση της Ελληνικής παραγωγής μέσω δημοσίων & ιδιωτικών επενδύσεων με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, ασχέτως αν ο τεμπέλης & αποτυχημένος, big time looser Ελληναράς τα διέθεσε, αντί να αγοράσει τρακτερ να οργώνει τα χωράφια του, να μπει στη Μερσεντε που ήταν το απωθημένο του σύμπλεγμα

        • 77% προυπολογισμου ΥΕΘΑ σε μισθους συνταξεις.
          286 ανωτατοι αξιωματικοι οταν το Ισραηλ με κοχονες στο Α Κενταυρου εχει 18.
          500 στρατοπεδα.
          Δεκαετιες ΑΩ και η εγχωρια προστιθεμενη αξια εξαντλειται σε ασπιδια, drones απο DJI και D-Day φιεστες.
          Πολιτικο προσωπικο επιπεδου επιθεωρησης στο Δελφιναριο

          Αλλα για ολα αυτα φταινε οι αεροψεκασμοι και η λεσχη Μπιλντεμπεργκ
          υγ με βασικο μισθο πλεον κατωτερο του αντιστοιχου της Ρουμανιας, χρεος στο Ευρ 1Τ, Τραπεζες-ζομπι και το χαμηλοτερο επιπεδο εκπαιδευσης στη ΕΕ, τα καλυτερα ερχονται…

      • @George
        Σας εγραψα να ειστε προσεκτικός σε αυτά που γράφετε αλλά το αγνοήσατε…
        «Ποτέ δεν είπα ότι η κατοχή ήταν παιχνιδάκι…» πολύ χαλαρό σας βρίσκω…
        Αναφέρεστε δις εις το «δωρεαν» σχεδιο Μαρσαλ οπότε δικαιούστε μιαν απαντηση…
        Η Ελλαδα πολεμησε με τους συμμάχους και παρελαβε μετα τον πόλεμο μια χωρα ερείπιο, όπου δεν είχαν αφήσει τίποτα όρθιο και στα αστικά κέντρα και στις αγροτικές περιοχές… Και δεν υπαρχει ΟΥΔΕΜΙΑ συγκριση με την σημερινή κατάσταση…
        Αρχικως λοιπον το «πληρώσαμε» με θύματα άνω των 400.000…
        Ο λόγος λοιπόν που εδόθησαν αυτά τα χρήματα δεν ηταν γιατί μας αγάπησαν ξαφνικα οι «μεγάλοι» αλλα απο φόβο της επικράτησης της τότε ΕΣΣΔ στην Ευρώπη…
        Τα «πακέτα» βοήθειας λοιπόν με την «επέλαση» των Αμερικανών εδόθησανμε τους όρους των ΗΠΑ… Φυσικά εν μέσω εμφυλίου η κατανομή της βοηθείας ορίστηκε σε $172εκ για στρατιωτικές δαπάνες (κάτι θυμίζει αυτό), $146,5εκ για οικονομική ενίσχυση και έργα ανασυγκρότησης και 4,5 εκατομμύρια δολάρια για έξοδα διαχείρισης…
        Για να απαντήσω και στην ερώτηση του ενος «Εκατομμυρίων» (να σας δωσω τραπεζικό λογαριασμό?)
        ΔΗΛΑΔΗ ενω οι χώρες της υπόλοιπης Ερώπης την Δυτική Ευρώπη είχαν ως πρωταρχικό σκοπό την βιομηχανική αναβίωση και οικονομική εξυγίανση, στην Ελλάδα του Εμφυλίου, είχαν προτεραιότητα τη θωράκιση της εθνικής
        ασφάλειας, τη συγκράτηση του πληθωρισμού, την επίτευξη οικονομικής
        σταθερότητας και την κοινωνική ενθάρρυνση για την αντιμετώπιση κομμουνιστικών πιέσεων (!)… Σε ενα κρατος με διαλυμένη έως ανύπαρκτη οργανωμένης δημόσια διοίκησης, αλλά και έξαρσης του Εμφύλιου πολέμου την
        άνοιξη του 1946 που επέβαλαν την πρόβλεψη, από τις διαδοχικές κυβερνήσεις
        της περιόδου 1946 – 1949, κονδυλίων για την κοινωνική πρόνοια των
        προσφύγων του Εθνικού Διχασμού, αλλά και την ενίσχυση των στρατιωτικών
        δυνάμεων, την ώρα που δεν μπορούσε να καλύψει η χώρα τις βασικές ανάγκες σε τροφή, φάρμακα, ρουχισμό και καύσιμα…

        Δεν ξέρω για τον δικό σας καθρέφτη παντος ο δικός μου δεν δεχεται ΕΠΟΥΔΕΝΗ αερολογιες (μην πω τιποτα πιο σοκιν) του τύπου «Μαζι τα φάγαμε»…
        Φυσικα οι Βρετανοί και οι «εξαίρετοι φίλοι» μας Αμερικάνοι κάθε άλλο παρά ήταν διατεθειμένοι να ξεχάσουν τα προπολεμικά χρέη της Ελλάδας, αναγκαζοντας την κυβέρνηση Γεωργίου Παπανδρέου, τον Ιούλιο του 1964 να τα αναγνωρίσει ΟΛΑ…
        Κοντή μνήμη βλέπω έχουμε ή είναι ιδέα μου?
        Με την Γερμανια που αιματοκύλισε την Ευρωπη και που τοσο κόπτεσθε γνωρίζετε τι έγινε?
        Μετά τον πόλεμο, όχι μόνο δεν αποζημίωσαν τις πιστώτριες χώρες, αλλά δέγραψαν το 50% του χρέους τους και για το υπόλοιπο φρόντισαν ώστε να γίνει ρύθμιση για μακροπρόθεσμη αναδιάρθρωση του. Το χρέος της Γερμανίας, ύψους 31 δισ. μάρκων «κουρεύτηκε», ο χρόνος αποπληρωμής επιμηκύνθηκε στα 30 χρόνια και τους δώσαν και ένα «πακτωλό» όπως λετε χρήματα…

        Για τη διάσωση του 2010 των γερμανογαλλικών τραπεζών και τα «κεφαλαια» που δίνουν, αποφασίστε πρώτα αν είναι δωρεάν ή όχι και μετά το συζητάμε και αυτό…

        • Γιά τίς καταστροφές καί τά θύματα πού προκάλεσε ο αχρείαστος εμφύλιος, τήν ώρα πού άλλες χώρες ανασυντάσσονταν, δέ λέτε κάτι καί ανησυχώ. Επίσης στό θέμα τής θωράκισης τής εθνικής ασφάλειας, τότε, σάς βρίσκω κι εσάς πολύ χαλαρό. Προφανώς γιά σάς θά ήταν προτιμώτερο νά γινόμασταν κάτοικοι τού επίγειου «παράδεισου».
          Γιά τά «πακέτα» βοήθειας πρός τήν Ελλάδα, σέ σχέση μέ τίς άλλες χώρες, πραγματικά όσο καί νά προσπάθησα νά καταλάβω τί θέλετε νά πείτε, απέτυχα.
          Αυτά.

          Πρός Πτηση,
          δέ φταίω εγώ, οί Ελλοχίμ οί Νεφελίμ καί τά chemtrails φταίνε. Ωχ πάλι τά κατάφερα νά είμαι ο μοναδικός εκτός θέματος.

        • @greg
          Αλιμονο αν πρεπει να λεμε τα αυτονοητα…
          Προφανως και ηταν αχρειαστος ο εμφύλιος και οι καταστροφές που ηταν απορρεια αυτου… Ποιος τον επέβαλε ομως μου λέτε?

          «Επίσης στό θέμα τής θωράκισης τής εθνικής ασφάλειας, τότε, σάς βρίσκω κι εσάς πολύ χαλαρό.»
          Θα αστειεύεσθαι ασφαλώς… Για τις φαντασιώσεις των Αμερικάνων και των Άγγλων περι κουμουνιστικού κινδύνου ξοδευτηκαν ενα σωρο λεφτά αντι να κανουν το αυτονόητο σε ενα κατεστραμενο κράτος, την ώρα που δεν μπορούσε να καλύψει η χώρα τις βασικές ανάγκες σε τροφή, φάρμακα, ρουχισμό και καύσιμα… Αν πιστευαν οτι κινδυνευε απο την Ρωσια ας εκαμαν οτι και με τις υπολοιπες χώρες…

          Τα «πακέτα» βοήθειας πρός τήν Ελλάδα αντι να διατεθουν στην ανοικοδόμηση, βιομηχανική αναβίωση και οικονομική εξυγίανση, δώθηκαν χωρις διαβουλευσεις και διαπραγματευσεις όπου οι ΗΠΑ εκριναν, σε αντίθεση με τις άλλες χώρες… Εφόσων δεν υπήρχε ούτε η στοιχειώδης οργάνωση τα περισσότερα πήγαν σε μαυραγορίτες και άλλα ενδυμικά αρπακτικά…
          Υπόψιν πως και η Τουρκια πήρε κονδύλια ενω ήταν ουδέτερη στον πόλεμο, με ακριβώς την ίδια δικαιολογια περί κουμουνιστικού κινδύνου…

        • Ώστε σημασια δεν εχει ότι έδωσαν τελικα τόσα χρήματα που για την εποχή ήταν αρκετά μεγαλα αλλά.η κατανομή των πόρων σε.μια ανυπαρκτη στρατιωτικά Ελλάδα που έπρεπε να χτίσει στρατό από του πουθενά ..
          Τι εκαναν με τις άλλες χώρες δηλαδή ;
          Και τι σχέση έχει η Ελλάδα με.διαφορετικες περιοχές και πολιτικες προτεραιότητες;
          Τσουβαλιασμα των παντων χωρίς καμία διάκριση ..
          Φυσικά και εξυπηρετούσε συμφέροντα των ΗΠΑ η βοήθεια αλλά αυτό δεν ακυρώνει τον χαρακτήρα της εκτός και αν ξέρει κάποιος κάποια φιλάνθρωπη χώρα να συγκρίνει.
          Άρα προτιμούσαμε να μείνει η χώρα άοπλη και προσφορο έδαφος στις διαθέσεις των διαφόρων βορείων και να δώσουμε όλη την βοήθεια για βούτυρο και όχι κανόνια ..
          Έξυπνο πολύ ..
          Και αυτό το θεωρούμε λάθος ..
          Ούτε φυσικά το σχέδιο Μάρσαλ ήταν ανταποδώση της συμμετοχής μας στον Β’Παγκοσμιο για το πουθενά δεν συμφωνήσαμε να εισέλθουμε με ανταλλάγματα απλά πολεμήσαμε αφού δέχθηκαμε επίθεση .
          Φαντασιώσεις η κομμουνιστική ανταρσία και ο υπαρκτός κίνδυνος; ..
          Μάλλον πρέπει να ανοίξουν ορεισμενοι κάποιο βιβλίο ιστορίας ..
          Μόνο στην.Ελλαδα μπορεί κάποιος να κρίνει τόσο επιπόλαια μετά από τόσα χρόνια μια κίνηση ενίσχυσης που φυσικά ο ανύπαρκτος κρατικός μηχανισμός δεν ήταν σε θέση να διαχειριστεί μετά την καταστροφή και λόγω διαφθοράς και σωστά είχε οριστεί να γίνεται από τις ΗΠΑ ως επιβλέποντες .
          Τελικά από όσο φαίνεται κακώς.μας έδωσαν αυτήν την ενίσχυση και καλύτερα να ήταν να μην εδιναν τίποτα ..
          Η δε.συγκριση με την Τουρκία που γεωπολιτικά από τότε είχε άλλη αξία είναι απλά δείγμα της γνωστής γκρίνιας που δεν κατανοεί τα διαφορετικά μεγέθη.

    • Βασικά, παλαιότερης γενιάς έχουμε! Τις δικές μας… Σκοπός είναι, αν υπάρξει ενδιάμεση λύση, αυτή, να προσδίδει κάποια επιπρόσθετη δυνατότητα σε σχέση με τις υπάρχουσες.

      • Ναι, δεν το έγραψα καλα εννοώ προηγούμενο batch πχ mk48 adcap για παραγγελία mk48 mod 7.
        Παρεπιπτωντος συγχαρητήρια για την ανάλυση σου σχετικά με την δράση των αμερικανών στα ελληνοτουρκικα τα προηγούμενα χρονια.
        Νομιζω οτι τον τελευταίο χρόνο υπαρχει μια διαφοροποίηση λογω τραμπ και λογω σχιζοειδους συμπεριφοράς RTE δυστυχώς δεν φαίνεται να μπορούμε να το εκμεταλλευτούμε.
        Θεωρώ οτι AB/tico θα κάνουν την διαφορά αλλα ΜΟΝΟΝ αν πάρουμε την πολιτική απόφαση για ΑΟΖ…….αλλιώς μας ειναι άχρηστα και να πάμε σε OPV…..

        • Ευχαριστώ! Βασικά, για να πάρουμε τη πολιτική απόφαση που λες, πρέπει και να μην είμαστε ξεβρακωτοι όπως τώρα. Τα ddg-51/cg-47 βοηθούν όσο τίποτε άλλο…

  7. Χωρις να ειμαι ειδικος θα προτιμουσα Γαλλια σε αυτη τη περιπτωση, θυμαμαι σχολιο απο αποστρατο του ΠΝ στο site eamyna για τη συμπεριφορα των ΗΠΑ στο παρελθον στο Ναυτικο μας για το τι ΔΕΝ θα αποδεσμευαν(αυτο που αναφερει κι ο Αντωνης εδω) για να μη ταραξουν τη συμμαχο διπλα μας. H Γαλλια ομως μας εμπιστευτηκε τα scalp και θελουν να το ξανακανουν με scalp τωρα. Γνωμη μου αυτα φυσικα

  8. Το πρόγραμμα των τορπιλών κατά τη γνώμη μου είναι το πλέον κρίσιμο και παρουσιάζει εγκληματική καθυστέρηση. Χωρίς σύχρονες τορπίλες απαξιώνεται η τεραστια επένδυση στα 214
    Για τις MK48 : όπως γραφει το άρθρο ΘΑ ολοκληρωθούν στο ISUS στα τουρκικα 214
    ποτε θα γίνει αυτό? μήπως όταν μπει σε υπηρεσία το 1o τουρκικο? 2022 ? 2023?
    too late για μας
    Θέλουμε σύχρονες τορπίλες ετοιμοπόλεμες τώρα
    Οποιαδήποτε αγορά πρέπει να έχει ενδιάμεση λύση με τορπίλες άμεσα παραδοτέες
    οι MK48 και F21 δεν είναι ολοκληρωμένες στο cms οποτε δεν μπορούνε μα περιμένουμε και άλλο

  9. Ο έξυπνος πελάτης μπορεί να έχει ωφέλεια ο χαζός κοιτά την black friday που του πουλάνε το ίδιο προιόν ακριβότερα και εκείνος το αγοράζει(δεν μιλάω για τα στελέχη αλλά το πολιτικό μέρος)
    Όπως αναφέρθηκε ήδη τα λεφτά για τις ΜΚ που θα βρεθούν;;;

  10. ……και κατι ακόμα μια προσφορά πχ mk 48 adcap άμεσα νομιζω έχει και ενα πολιτικό μήνυμα και δεν ειναι μονο κοντραρισμα με τους Γάλλους……
    …….αν μας αποδεσμεύσουν και δυο AB και μας δώσουν και 2-3 lcs στα γρήγορα τότε το μήνυμα γινεται εντολή…….προχωρήστε…….

    • Ναι καλά…

      αφού τα έχουμε πει κι έχουν γραφτεί παντού στα ΜΜΕ. A. Burke απλά δεν υπάρχουν για εμάς. Με τους σχεδιασμούς Τραμπ το Α. Ναυτικό προσπαθεί να βρει έξτρα πλοία, έχοντας εξετάσει ακόμη και το σενάριο επαναφοράς των Perry από την εφεδρεία (!). Eξυπακούεται ότι LCS που τώρα παραλαμβάνονται δεν δίνονται, αλλά και να γινόταν αυτό, τί ακριβώς να τα κάναμε τα συγκεκριμένα με τον αστείο οπλισμό(…);

      • Τα πράγματα ειναι ακριβώς οπως τα λες, αν λοιπόν μας δώσουν AB σημαίνει οτι η απόφαση απο την μεριά τους για ΑΟΖ έχει παρθεί……προχωρήστε!(τα 12 νμ ειναι άλλη ιστορία, εκεί το μεγάλο βήμα θα το αποφασίσουμε εμείς….)
        Τα lcs μια χαρα πλαισιώνουν τα AB….και αν θες την γνώμη μου για κορβέτες πολυ καλες ειναι…..

        • Αφού είναι «άοπλες», δες τι οπλισμό έχει. Επιπλέον, υπάρχουν και πολλές αρνητικές κριτικές λόγω των διαφόρων τεχνικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Χώρια η αλουμινένια υπερκατασκευή και ό,τι αυτό συνεπάγεται σε περίπτωση πλήγματος. Τέλος πάντων LCS να παραχωρηθούν «δεν πάιζει».

          • Αλουμινένια υπέρ κατασκευή έχουν πολλά σκάφη…..
            Σε ενα πλοίο 3500 τόνων μπορεις να κανεις πολλά, αλλα εύκολα και ανέξοδα οπως να βάλεις harpoon και αλλα δυσκολα και δαπανηρά οπως essm.
            Έχουν ανθυποβρυχιακες δυνατότητες,RAM,καλούς αισθητήρες και μπορούν να φτιάξουν μια καλη ομάδα κρούσης με ρουσεν…μια μεγάλη ΤΠΚ……

          • Συμφωνώ αλουμίνιο σε σκάση είναι μεγάλο λάθος. Ίσως το μεγαλύτερο που μπορει να κάνει κανείς. Ενα πλήγμα ακόμα και απλή ρουκέτα 70mm θα δου βγάλει πιθανόν όλο το πλοίο εκτός.

      • τις perry τις θελουν σαν μεγαλα περιπολικα σε καποια σημεια της επικρατειας των ΗΠΑ οπου τα καθαυτου περιπολικα δεν μπορουν να λειτουργησουν σωστα . πχ αλασκα .

  11. Μ’αρέσει που δεν θέλαμε ιδίου τύπου τορπίλες με τους απέναντι για να έχουμε διαφορετικό οπλοστάσιο..!
    Τελικά ίδια όπλα και στον βυθό με τους Τούρκους!
    Πιο ότι να’ναι και από ότι να’ναι είμαστε!!!

  12. Οι γαλλικές τορπιλες ειναι πολύ εξελιγμένες θα τις προτιμούσα απο αμερικανικές αλλα αυτή τη στιγμή προέχει να παραδοθούν άμεσα αν οι αμερικανοί μας αποδεσμευουν λιγο παλιότερες σαν ενδιάμεση λύση που σημειωτέον οι ADCAP ειναι εξαιρετικές τορπιλες τότε αυτή θα ειναι οι προμηθευτές!

  13. το θεμα ειναι που θα κατσει η μπιλια σε προσφορα σιγουρα η γαλλια αυτη τη φορα εχει το πανω χερι κ φυσικα ειναι στο χερι της να πουλησει στη χωρα.με μια γενικη προταση(γνωμη μου παντα) για τορπιλες μιραζ vab λεκλερκ κ πλοια μπορουν ανετα.χωρις αντιτορπιλικο και με πλοιο type ρουσσεν που μας δινουν δεν πανε πουθενα

  14. Το θέμα με τους Γερμανούς ειναι η προκαταβολή για τα 214 που έχουν πάρει……..
    Αν πραγματικά δεν εχουμε πάρει τορπίλες απο αυτούς επειδή δεν μας δίνουν τις πολεμικές αποζημιώσεις(οπως έχει γραφτεί) τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας…..
    Νομιζω οτι οι mk 48 ειναι καλύτερες απο τον ανταγωνισμό στην μάχη κατα αντιπάλων υποβρυχίων (άλλωστε αυτο ενδιαφέρει τους Αμερικανούς στην επιφάνεια το ναυτικο τους ισοπεδώνει τα πάντα).ισως για αυτο να προτιμήθηκαν και απο τους Τούρκους.

      • Δεν ειμαι σίγουρος για αυτο που γράφω..
        Νομιζω οτι στις ανώτερες εκδόσεις έκαναν κάποιες τροποποιήσεις σε αισθητήρες και λογισμικό ώστε να μπορούν να προσβάλουν στόχους πάνω αλλα κυρίως κάτω απο το νερό σε παράκτια ύδατα ώστε να μπορούν να υπερασπίζονται τις lcs που τότε άρχισαν να ναυπηγούνται.

  15. Η ενδιάμεση λύση σίγουρα είναι ένα αβαντάζ, αλλά άμεση ενσωμάτωση στο σύστημα διαχειρησης τορπιλών, έχουμε μόνο με τις γερμανικές DM-2A3…

  16. Έχετε μια τάξη μεγέθους για το κόστος των MK-48 Mod7 CBASS (Common Broadband Advanced Sonar System) , ή έτσι να είχαμε να λέγαμε?
    Πόσο πχ., κοστίζει η κάθε μια στο US Navy?
    Btw, το συγκεκριμένο κιτ (CBASS) που αποτελείται από 3 παρεμβάσεις Guidance & Control Box, Broadband Sonar Analog Receiver & preamplifier, αναβαθμίζει και τις προϋπάρχουσες Mod6.
    Πάντως οι πληροφορίες που έχω βρει από επίσημα στοιχεία της Appropriation Committee, Budget Activity, Weapons Procurement του Κογκρέσου, για το έτος 2015, το unit cost της Mod6 ανέρχεται σε $17.1Εκ & της Mod7 φτάνει στα $27,9Εκ. για το US Navy, επαναλαμβάνω…
    Πως το φαντάζεστε εσείς…?

  17. Χρειάζονται τορπίλες τώρα. Και οι 4 υπόψηφιότητες είναι επαρκείς, η γαλλική ανώτερη. Ο πόλεμος είναι come-as-you-are party. Βέλτιστες τορπίλες μετά από χρόνια, αν και εφόσον βρεθεί μια διευθέτηση για ομόλογα κλπ., σημαίνει πιθανώς πολύ αργά. Ήδη έχει γίνει ένα έγκλημα. Κάθε μέρα που περνά εμβαθύνεται. Ας μάθουμε κόστη για όλες, καθώς και δυνατότητες χρηματοδότησης (FMS θα υπάρχουν πάντα, μακάρι να γίνει και μια κίνηση με τα κέρδη των ομολόγων).

    • @Nikolaos

      Δεν πιστεύω για τη διαπραγματευτική δεινότητα των υπαρχόντων για να εξασφαλίσουν οικονομικά ανταλλάγματα κατά την αναμενόμενη έναρξη στρατηγικού διαλόγου με τις ΗΠΑ σε λίγες μέρες στην Ουασινγκτον.
      Το θεωρώ ουτοπικό.
      Ακόμη και FMS να ζητούσαμε το κόστος υπερβαίνει το όριο μας
      Το US Navy για 58 ΜΚ-48 Mod 7 ανακοίνωσαν κόστος 1.62Δισ το 2015
      Πως αλλιώς να το γράψουμε…
      http://www.fi-aeroweb.com/Defense/Budget-Data/FY2016/MK-48-ADCAP-NAVY-PROC-FY2016.pdf

  18. Γνωρίζει κάποιος αν υπάρχει αναχορηγία τορπιλών μέσα στο υποβρύχιο για την φόρτωση άδειων τορπιλοσωλήνων ή αυτό γίνεται σε ανάδυση στον ναύσταθμο;

    • Ειναι η τρίτη πιο βατή οικονομική λύση μιας και είναι ήδη πιστοποιημένες πάνω στο ISUS-90….
      Λογικά πάντως κάτι μεταξύ Γερμανίας και Ιταλίας θα γίνει επιλογή. Η παραχώρηση βεβαια DM-2A3 από γερμανικά αποθέματα, ίσως δώσει στους Γερμανούς κάποια πλεονεκτήματα, αν δεν απαντήσουν οι Ιταλοί.

      Από την άλλη όμως μην ξεχνάμε ότι η Ιταλία αποσύρει τα 4 τελευταία υποβρύχια Sauro… οπότε μήπως έπρεπε να το δούμε αλλιώς το θέμα συνδυάζοντας τα με μια επιλογή της black shark

    • Καλύτερα να δούμε άμεσα τις βορειο-κορεαυτικές CHT-250 που είναι δοκιμασμένες και πετυχημένες. (βλέπε ROKS Cheonan) Οι νοτιο-κορεατικές έχουν αποτυχίες σε δοκιμές.
      Τι γράφεις σε συ άνθρωπε… ? Πιο πάνω που γράφεις και για ενδιάμεση λύση , ποιος στο είπε ?

      • Λίγο προσοχή στις εκφράσεις σας. Γράφετε με πάθος, αλλά πολλές φορές υπάρχει περίπτωση να προσβάλλεται ο φίλος που απαντάτε. Ευχαριστούμε πολύ

      • Χα χα καλο αλλα θα μας κοστίσει ο κούκος αηδόνι …..δεν ειναι πιστοποιημένες στο isus 90!(ειμαι σίγουρος ομως οτι αν κάναμε παραγγελία ο KIM ευχαρίστως θα αναλάμβανε το κόστος πιστοποίησης)
        Λοιπόν και εγω διαβασα για για τις αστοχίες το ….2003 αλλα απο τότε πέρασαν 15 χρονια δεν μπορω να πιστέψω οτι μια χώρα σε εμπολεμη κατάσταση και τεχνολογικά προηγμένη δεν θα έχει λύση τα προβλήματα στις τορπίλες της.
        Κακά τα ψέματα γερμανικά υποβρύχια πάνε με γερμανικές τορπίλες έπρεπε ταυτόχρονα με την ναυπήγηση τους να κάνουμε παραγγελία…..αλλα προφανώς μια νέα παραγγελία θα σήμανε και νέα μίζα……(παντού έχει γραφτεί οτι το ΠΝ ειναι απόλυτα ευχαριστημένο με τις αξιόπιστες γερμανικές SUT).
        Οπως πολλοί αναγνώστες έγραψαν τορπίλες εδώ και τώρα οχι το 2023 αρα μια ενδιάμεση λύση ειναι προφανώς αναγκαία, το ΠΝ δεν νομιζω να έχει άλλη άποψη αφού θεωρεί το προγράμμα πρώτης προτεραιότητας.

      • Είναι η τρίτη τορπίλη πιστοποιημένη στο ISUS-90, τι δεν καταλαβαίνεις Γιάννης1;
        Λάθος που δεν διευκρίνισα ότι εννοώ την μετεξέλιξη της white shark την Tiger Shark (είχα την εντύπωση ότι συνεχίζει με το ίδιο εμπορικό όνομα)
        Ότι ειναι ήδη πιστοποιημένο ειναι και πιο οικονομικό στον τελικό λογαριασμό;
        Τι δεν καταλαβαίνεις πάλι;
        Δεν είπα εγώ τι θα πάρουμε και από που, λύσεις παραθέτω αν δεν το καταλαβαίνεις.
        Παραπάνω ανέφερα και ότι θεωρώ αρκετά πιθανή την γερμανική λύση αν καταθέσει πρόταση για ενδιάμεση λύση.
        Αλλά είναι οι κορεατική λύση φθηνότερη λύση πιο είναι ακριβώς το πρόβλημα;
        Σάμπως δεν τρώνε στραπάτσα οι Γερμανοί με το αυτοκινούμενο πυροβόλο των 155mm σε σχέση με το κορεάτικο;

        • Υπαρχει και η red shark- Korean asroc
          Που εκτοξεύεται απο K-vls που εκτός απο πυραύλους αντιαεροπορικούς, επιφάνειας μπορει να εκτόξευση και τον κορεατικό scalp naval με εμβέλεια απο 500-1500km……
          Θελω να πω οτι η αγορά της άπω Ανατολής Κορέα-Ιαπωνία-Κίνα αξίζει της προσοχής μας

  19. Εγώ νομίζω ότι θα τρέξουν οι διαδικασίες αλλά θα αφήσουν την «μπάλα» για τον επόμενο γιατί υπάρχουν και εκλογές στα μέσα 2019 το αργότερο άρα,..δεν είναι politikal correct για κυβερνηση Αριστεράς να δίνει 30-50 εκ ευρώ για ¨σιδερικά» αντί να τα κάνει ωραιότατα επιδόματα που φέρνουν και ψηφαλάκια…
    Επιπλέον….αν..ΑΝ…στο πρώτο εξάμηνο του 2019 δεν έχει καταφέρει η Ελλάδα να βγει στις αγορές με 10ετές ομόλογα και βάλει «χέρι» στο πλεονασματικό μαξιλαράκι…που χει «χτισθεί» από φόρους κλπ…..τότε…θα χει ξεκινησει η αντίστροφη μέτρηση….οπότε θα πρέπει να ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ όχι μονο τορπίλες…αλλά και οδοντογλυφίδες και χαρτιά τουλέτας καθώς αναμένεται να γίνουμε η Βενεζουέλα της Ευρώπης γιατί νέα χρηματοδότηση δεν πρόκειται να υπάρξει.

  20. ΑΠΟ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

    – «Ενδειξη των αναγκών είναι ότι πλέον η Αθήνα έχει αποστείλει αιτήσεις για παροχή πληροφοριών (RFI: Request For Information) για μεταχειρισμένα πολεμικά πλοία τόσο σε ΗΠΑ όσο και σε Γαλλία, με σκοπό την ένταξη στον στόλο.»
    ——————–
    -«Παράλληλα, έχει αποφασιστεί η αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ του Π.Ν. με τρόπο ο οποίος θα επιβαρύνει όσο το δυνατόν λιγότερο τον, ούτως ή άλλως περιορισμένο, προϋπολογισμό του.
    Μια τέτοια διαδικασία συντήρησης και αναβάθμισης των ΜΕΚΟ θα έχει ολοκληρωθεί έως το 2023-2024»
    ————————–
    -«Εως τότε, στο Π.Ν. ευελπιστούν ότι θα έχουν ευοδωθεί και οι διαπραγματεύσεις για την απόκτηση τουλάχιστον δύο νέων φρεγατών.»
    (ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ: …..ΈΤΣΙ όπως είναι γραμμένο, εννοεί,..πως οι διαπραγματεύσεις για την απόκτηση τουλάχιστον 2 νέων φρεγατών…..θα κρατήσουν ως το 2023-24…!!!)

    το καλύτερο;;;;;;;;;
    για το τέλος!
    -«Εμπειροι παρατηρητές και βαθύτατοι γνώστες της κατάστασης που επικρατεί στο Αιγαίο εκτιμούν ότι η μαξιμαλιστική ρητορική της Τουρκίας περιέχει κάποια χαρακτηριστικά τα οποία συνιστούν σαφή σκλήρυνση της στάσης της Αγκυρας. Το πρώτο αφορά την επέκταση του «casus belli» στο σύνολο της Κρήτης, βόρεια και νότια αυτής, παρότι προφανώς οι νότιες ακτές του νησιού δεν βρέχονται από το Αιγαίο Πέλαγος αλλά από τη Μεσόγειο Θάλασσα…………………………………….
    Ως προς την επέκταση της αιγιαλίτιδας ζώνης από τα 6 στα 12 ναυτικά μίλια σε περιοχές όπως η Κρήτη, το Μυρτώο Πέλαγος, ο Σαρωνικός, η Εύβοια και ο Παγασητικός Κόλπος, η προεργασία μπορεί πράγματι να έχει γίνει, ωστόσο η χρήση του δικαιώματος δεν αναμένεται να προωθηθεί λόγω του υποκείμενου «casus belli».

    ΠΗΓΗ
    http://www.kathimerini.com.cy/gr/ellada/eyropaiki-aspida-sto-aigaio

    • Καλά, εκείνος ο καλύτερος ΥΠΕΞ πού πέρασε ποτέ απ’ τήν Ελλάδα, πού καμάρωναν κάποιοι εδώ μέσα, δέν ήταν πού φεύγοντας άφησε τήν Ελλάδα μεγαλύτερη; Νομίζω ότι αυτά πού γράφει η Καθημερινή (πού φωτιά νά τήν κάψει) είναι άθλια αντικυβερνητική προπαγάνδα. Οχι μόνο μεγάλωσε στή θάλασσα, αλλά ξεχείλωσε καί στήν ξηρά. Μέχρι καί Βόρεια Μακεδονία αποκτήσαμε.

      • Σας παρακαλούμε, τι σχέση έχουν όλα αυτά με το θέμα; Μην κάνουμε κατάχρηση της φιλοξενίας για να κάνουμε κομματικές τοποθετήσεις. Θερμή παράκληση

        • Αμεση όχι, έμμεση όμως έ, όσο νά πείς ψιλοέχουν.
          Ο.k. δέν θέλω νά καταχραστώ τή φιλοξενία σας, οπότε ήμαρτον. Ειλικρινά.
          Υγ 1. Αλλά θά σκάσω απ’ αυτά πού διαβάζω καί άμα σκάσω θά νιώθετε τύψεις.
          Υγ 2. Ελπίζω νά διατηρείτε τό χιούμορ σας ώς ΠΤΗΣΗ.
          Υγ 3. Κομματική τοποθέτηση;
          Φιλικά.

  21. το εντυπωσιακο ειναι η μη εμφανιση της γερμανιας σε ανησυχιτικα επιπεδα,ανετα κατεβαζε προταση κ για πλοια τορπιλες μεκο.δεν εχω ακουσει το παραμικρο.

  22. Καλημέρα!
    Ας πούμε ότι το υποβρύχιο είναι στα 350 με 400 μέτρα βάθος:
    1/ Ένα υποβρύχιο ή μια φρεγάτα μπορεί να το εντοπίσει;
    2/ Λόγω του βάθους υπάρχει τορπίλη από το πλοίο ή το ελικόπτερο που θα το χτυπήσει;
    3/ Εντοπίζεται από το υποβρύχιο η τορπίλη εναντίον του & τι τρόπους αποφυγής της έχει;
    Ευχαριστώ πολύ!

  23. H kaliteres mallon ine italikes Black Shark kai gallikes F21, se sxesi me tis MK48mod.7.
    As waloume kai ton italiko paragonta stis diapragmatevsis, efoson mporoun kai epitrepou i ipodomes ton Skafon mas alla kai gia logous antagonismou.
    Gia Ta 214 8a epelega apoklistika tis germanikes DM2A4/SeaHake , pou fernoun ta «kalitera ipovrichia tou kosmou», na exoun kai tis, gia auta apoklistika sxediasmenes Torpiles tous.
    Bebaia me sindiasmo allon, opos kai F21 (tora i argotera me tis Belharra;…).
    MK48mod7 outos i allios 8a promi8eoutoume logon ton ipodomon pou exoume etoimes, nomizo. Allios 8a mporesoun kai i leightweight Torpedo MU90 na mpoun stin sizitisi logo megalis dia8esimotitas kai chrisis apo diafores ipodomes opos Aeroplana, Elikoptera, Land Systems (sta Nisia mas) kai bebea ka8e Skafos tou Navtikou mporei na ferei autes tis torpiles, 8a protina tis torpilakatous mas gia autes.

  24. George
    «Δεκέμβριος 5, 2018 at 8:27 πμ
    Οι Αμερικάνοι μας έσωσαν το 1947 όταν οι Αγγλοι μας παράτησαν (που μας είχαν σώσει με τη σειρά τους το 1944) . Θα είχαμε γίνει Αλβανία χωρίς αυτούς» Για αυτα που γραφεις εδω…και τα περισσότερα εν συνεχεία, καλο θα ηταν να αναφερεις ξεκάθαρα το απόλυτο της ΑΠΟΨΗΣ σου, καθως στα ματια τα δικα μου τα γραφόμενα αυτα φαντάζουν αστεία με το συμπαθειο. Σαν μια κυρια που ειχα ακουσει στο ραδιο να λεει» χωρις τον συμμοριτο πόλεμο η Ελλαδα θα ηταν Μονακο.» Γελανε και οι πετρες!!!*

  25. greg
    Δεκέμβριος 5, 2018 at 10:30 μμ
    «Γιά τίς καταστροφές καί τά θύματα πού προκάλεσε ο αχρείαστος εμφύλιος, τήν ώρα πού άλλες χώρες ανασυντάσσονταν, δέ λέτε κάτι καί ανησυχώ»…Χαχαχα…Ο ΑΧΡΕΙΑΣΤΟΣ εμφυλιος;;;; Ελα Παναγια μου…δηλαδη ο ανταρτης που πολεμησε τον ναζισμό και τους χειροτερους απο ναζι γερμανοτσολιαδες, πουλους,δοσιλογους,γερολαδαδες,συνεργατες,κουκουλοφορους,πλιατσικολογους που μπουκαρανε στα σπιτια ελληνοεβραιων και δεν ξερω και εγω ποιους ακομα…,υποφεροντας στο βουνο απο χιλια μυρια, επρεπε να δεχτει την συστηματικη εξόντωση του απο ολους τους παραπανω κατοπιν εορτης, διορισμένους σαν Ελληνική κυβερνηση απο τους «φιλους» και σωτηρες!!!! Ακουστε παιδιαααα Αγγλους πρωτα και τους «φιλους» Αμερικανους αργοτερα!! Τελεια, πραγματικα αξογη συνοπτική περιγραφη του ΑΧΡΕΙΑΣΤΟΥ εμφυλιου. Καταστροφικος, στην χειρότερη στιγμη,να συμφωνήσω αγαπητε. ΑΧΡΕΙΑΣΤΟΣ ομως….παει πολύ. Φιλοι δεν υπαρχουν στην πολιτική και γεοστρατηγικη, μονο συμφέροντα υπαρχουν και αυτα αλλάζουνε ευκολα ενιοτε. Επειδη ευτυχώς για εμας, τα συμφέροντα των USA αυτη την στιγμη συμβαδίζουν με τα δικα μας, γι αυτο και η ερωτοτροπια τωρα μεταξύ μας και τιποτα παραπανω. Φυσικα εννοείτε οτι πως αντί για την λεξη ανταρτης βαλεις «συμμοριτης»…άξαφνα το παραπανω αφήγημα σου θα γινει πιο «κατανοητό».

  26. @ ETS: Είναι δικαίωμα σου να είσαι όσο ραγιάς θέλεις. Δεν υπάρχει νόμος να το απαγορεύει. Προσωπικά, όταν ανασταίνω τη γερμανική βιομηχανία πχ αρμάτων και τους στάζω μερικά δις, απαιτώ τουλάχιστον να μην πουλήσουν μτχ άρματα(δεν μιλάμε καν για καινούργια!) στον κύριο αντίπαλο μου. Αντίστοιχα, όταν μεταπολεμικά, δίνω πρώτος συμβόλαιο για γερμανικά υποβρύχια, ομοίως θέλω η κυβέρνηση μου, να θέτει όρο μη εξαγωγής στη Τουρκία. Αν τότε, πιαστηκαμε στον ύπνο, είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να επαναλαμβάνουμε το ίδιο λάθος, 30 χρόνια μετά (214). Αν δεν το έχεις καταλάβει, δεν είμαστε Κύπρος, όπου με απειλές και νουθεσίες, πολλοί υποψήφιοι προμηθευτές, δεν έκαναν ποτέ προσφορά για οπλισμό (βλέπε rooivalk, leclerc, tiger, Κινέζοι κλπ). Όποιος θέλει δουλειές μαζί μας(σε κύριο και ευαίσθητο υλικό), θα έπρεπε να γνωρίζει ότι ξεχνάει τη Τουρκία. Και το ανάποδο φυσικά… Άλλωστε υπήρξαν αρκετοί προμηθευτές, που έπαιξαν αυτό το χαρτί (πχ challenger 2E, rbs). Αν εμείς είμαστε ξεφτιλες και επιβραβεύουμε τις εταιρείες/κυβερνήσεις που πουλούν τα ίδια όπλα (πριν ή μετά, μικρή σημασία έχει) στον αντίπαλο, δεν σημαίνει ότι αυτό είναι και το φυσιολογικό(βλέπε επιλογή f-16 όταν ο αντίπαλος έχει ήδη υπογράψει για γραμμή συναρμολόγησης στο έδαφος του). Τέλος, επειδή σου αρμόζει και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα με το που συμβαίνει αυτό, αρκεί να ξεστραβωθεις και να δεις πόσες εταιρείες πούλησαν το ίδιο κρίσιμο οπλικό σύστημα σε Ινδία και Πακιστάν… Οι Γάλλοι πχ δεν πρόσφεραν mirage στο Πακιστάν για να μη χάσουν την Ινδία και οι Ρώσοι T-90(και σαμποταρισαν και όσο πήγαινε τους Ουκρανούς). Εν κατακλείδι, δεν είπα να κάνουμε γενικά μούτρα στις ΗΠΑ και όποιον άλλο(και πολύ περισσότερο να τις πετάξουμε εκτός εξοπλισμών), αλλά τουλάχιστον μπορούμε να μην τους επιβραβεύουμε με το παραμικρό και να μη δεχτούμε καν να εξετάσουμε οπλισμό(ή έστω να αποκλείσουμε τεχνητά) που μπορούμε να προμηθευτούμε από αλλού και έχει ήδη ο αντίπαλος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here