29.4 C
Athens
Δευτέρα, 10 Αυγούστου, 2020
Αρχική ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΛΛΑΔΑ Το ΠΝ σκέφτεται εκτενέστερο εκσυγχρονισμό των MEKO200HN, σαν "αντισταθμιστικά" για την πιθανή...

Το ΠΝ σκέφτεται εκτενέστερο εκσυγχρονισμό των MEKO200HN, σαν “αντισταθμιστικά” για την πιθανή αγορά 4 φρεγατών MMSC

Μοιραστείτε το άρθρο
  • 699
  •  
  •  

 

O εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ του ΠΝ είναι ένα από τα σημαντικότερα προγράμματα του ΠΝ, και μάλιστα, αν όλα πάνε καλά, αναμένεται να προχωρήσει τους επόμενους μήνες. Το πρόγραμμα έχει ήδη “περάσει” από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, ενώ είναι προς “εισαγωγή” στο ΚΥΣΕΑ. Αμέσως μετά, ο Υπουργός θα δώσει εντολή στη ΓΔΑΕΕ να ξεκινήσει η διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Λογικά, θα κληθούν περίπου 6 ή 7 εταιρείες, ανάμεσα στις οποίες οι Lockheed Martin, SAAB, Thales, ενώ δεν αποκλείονται και γαλλικές, ιταλικές ή άλλες λύσεις.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Όλα τα σενάρια εκσυγχρονισμού των φρεγατών MEKO200HN και ότι ξέρουμε για τα κόστη

Αμέσως μετά, θα κληθούν όλοι οι συμμετέχοντες να φέρουν νομιμοποιητικά στοιχεία και εγγυητικές επιστολές. Στη συνέχεια, θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις, που θα χρειαστούν περίπου ένα εξάμηνο για να ολοκληρωθούν. Συνεπώς, για να είμαστε ρεαλιστές, δεν πρέπει να περιμένουμε υπογραφή σε μια σύμβαση αναβάθμισης για τις φρεγάτες του ΠΝ πριν τις αρχές του 2021. Αντιλαμβανόμαστε την απογοήτευση των αναγνωστών μας, αλλά… αλλά. Δεν έχουμε άλλη επιλογή, η άλλη είναι η εγκατάλειψη των πλοίων.

Η Naval Group ενδιαφέρεται για τον εκσυγχρονισμό των MEKO200HN, επίσκεψη σε φρεγάτα

Τώρα, ασχέτως με το τι έχει γραφτεί, το ΠΝ επιθυμεί μια ευρύτερη αναβάθμιση των πλοίων. Ουσιαστικά, το ΠΝ έχει κάνει το ακατόρθωτο, αλλάζει το ραντάρ 2D με ένα εξαιρετικό ραντάρ 3D (όλες οι προτάσεις αφορούν πολύ καλά ραντάρ), ενώ αλλάζει και το CMS με κάποιο σύγχρονο. Ενώ όλοι οι κατασκευαστές στην αρχή “κορόιδευσαν” το ΠΝ, μετά “διαμαρτυρήθηκαν” για τον περιορισμένο προϋπολογισμό, μετά πρότειναν εκσυγχρονισμό μόνο 2 ή 3 πλοίων, και τελικά, ήρθαν όλοι με προτάσεις για εκσυγχρονισμό και των 4 ΜΕΚΟ200ΗΝ. Αυτό το λες και επιτυχία του ΠΝ, ειδικά αν δούμε πόσο πληρώνουν οι υπόλοιπες χώρες για τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Φρεγάτες Κλάσης ΜΕΚΟ200ΗΝ, η “ελληνική” φρεγάτα

Μιας και μιλάμε για το ραντάρ, να πούμε πως οι  ESSM στις ΜΕΚΟ200ΗΝ παίρνουν δεδομένα από το DA-08 2D radar. Όταν επιλέχθηκε, ήταν η μόνη λύση μεγάλης εμβέλειας. Σήμερα, είναι ένας αναχρονισμός, που περιορίζει λόγω πτώσης επιδόσεων με τα χρόνια, την αποτελεσματικότητα του ESSM Block I. Για όσους ονειρεύονται τους ESSM Block 2, ας τους ξεχάσουν. Θυμίζουμε, πως υπάρχουν πληροφορίες που αναφέρουν πως οι Mk48 μπορούν να φέρουν 2 ESSM Block 2 σε κάθε κελί, άρα οι εκσυγχρονισμένες MEKO200HN θα μπορούν να φέρουν 32 συνολικά ESSM Block 2. Τονίζουμε πως αυτό χρήζει επιβεβαίωσης.

ThinkOutOfTheBox: Μετατροπή 2 ή και 4 ΜΕΚΟ200ΗΝ σε αντιαεροπορικές φρεγάτες με πυραύλους SM-2, με περιορισμένο κόστος

Η ντρίπλα του ΠΝ!

Το ΠΝ είναι αρκετά ικανότερο από όσο κάποιοι θέλουν να διαδίδουν. Όχι μόνο ο οργανισμός του ΠΝ, τα στελέχη. Θυμίζουμε πως όταν το ΠΝ αφέθηκε να επιλέξει μόνο του πλοία, αγόρασε κάποτε τις καλύτερες φρεγάτες γενικής χρήσης στον κόσμο, τις καλύτερες πυραυλακάτους στον κόσμο, και τα καλύτερα υποβρύχια του κόσμου. Μην αναρωτιούνται κάποιοι γιατί οι Γάλλοι “φαγώθηκαν” να μας πουλήσουν [email protected], κι όχι Gowind ή FREMM. Η αγορά ενός πλοίου από το ΠΝ είναι για τα υπόλοιπα ναυτικά, όχι απλά ένα proof of project, αλλά ένα proof of excellence.

Οι εξελίξεις στο θέμα του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, στο πρόγραμμα βαρέων τορπιλών για τα υποβρύχια… που βρισκόμαστε;

Δεν ήταν λοιπόν η Lockheed Martin που πρότεινε τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών σαν “αντισταθμιστικό” (λάθος ορολογία με το νέο Νόμο), ή μάλλον σαν “επιστροφή” για την πιθανή κατασκευή τεσσάρων φρεγατών κλάσης MMSC στην Ελλάδα, αλλά το ίδιο το ΠΝ. Το συμβόλαιο, που θα φτάσει ίσως και τα 4 δις ευρώ (τίποτα δεν είναι δωρεάν σε αυτό τον κόσμο), μαζί με όπλα, FOS και εκπαίδευση. Λογικό θα είναι λοιπόν, το ΠΝ να “πρότεινε” , “μήπως να μας φέρετε και μια πρόταση αναβάθμισης των πλοίων κάνοντάς τα κι αυτά στο επίπεδο των MMSC“;

H Τουρκία εκσυγχρονίζει τις 40-45 ετών γαλλικής κατασκευής κορβέτες κλάσης Burak (ex- D’Estienne d’Orves) και τους δίνει ρόλο αντίστοιχο των αμερικανικών LCS

Έτσι λοιπόν, οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως η LM αναπτύσσει μια πρόταση αναβάθμισης των MEKO200HN παράλληλα με αυτή που θα “κατεβεί” στον διαγωνισμό, η οποία θα είναι αφενός ανώτερη, αφετέρου “δωρεάν” και θα προσφερθεί στην περίπτωση που το ΠΝ (και η Ελλάδα) επιλέξει τις φρεγάτες MMSC σαν νέα φρεγάτα πολλαπλών χρήσεων για το Στόλο, με σκοπό να αντικαταστήσει μέρος από τις γερασμένες S.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Τι γίνεται με τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ; Γιατί δεν προχωρά;

Το συνολικό “πακέτο” μπορεί και να φτάσει τα 400 εκ. ευρώ, ένα ποσό πολύ κοντά σε αυτό που το ΠΝ είχε ζητήσει και είχε πάρει το 2014 για τα πλοία. Μετά όμως την απόφαση για τον εκσυγχρονισμό των Ρ-3Β, τα διαθέσιμα κονδύλια για το ΠΝ μειώθηκαν δραματικά, και προκειμένου να “πείσει” για τις τορπίλες και τα αντίμετρα (που έχουν καθυστερήσει), αναγκάστηκε να “δεχτεί” την μείωση του κονδυλίου για τον εκσυγχρονισμό στα 100 εκ. ευρώ αρχικά, μετά “πήγε” στα 120 για να είναι σήμερα “κάπου” στα 140 με 160 εκ ευρώ. Βέβαια, όπως είπαμε εκεί μέσα το ΠΝ έχει “στριμώξει” έναν τίμιο εκσυγχρονισμό των πλοίων.

Φρεγάτα Te Kaha (MEKO 200 ANZAC) της Νέας Ζηλανδίας – Τουλάχιστον αυτοί τις αναβαθμίζουν…

Σε περίπτωση που η πρόταση των Αμερικανών προχωρήσει, τότε θα υπάρξει μια ευρεία ομοιοτυπία μεταξύ LCS/MMSC Hellenic, αλλά και των ΜΕΚΟ200ΗΝ, με κοινά CMS, κοινά ραντάρ, συστήματα επικοινωνιών, κοκ. Αυτό θα μειώσει τα κόστη λειτουργίας και εκπαίδευσης για το ΠΝ σημαντικά. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως υπάρχει η περίπτωση, το ΠΝ να βρεθεί με μέχρι και 4 διαφορετικά κύρια πολεμικά πλοία (κλάσεις πλοίων), [email protected], LCS/MMSC, ΜΕΚΟ200ΗΝ-UPG και κάποιες από τις εκσυγχρονισμένες S που φυσικά θα παραμένουν σε υπηρεσία προκειμένου βγαίνουν τα “νούμερα”. Μια λύση τοποθέτησης του “πακέτου” των MMSC στις ΜΕΚΟ200ΗΝ θα ήταν ίσως “ανάσα” για το ΠΝ.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η φθηνότερη πρόταση για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ έρχεται από τη Σουηδία και υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις του ΠΝ! Sea Giraffe και CMS 9LV Mk4 στο Αιγαίο;

Η κατασκευάστρια εταιρεία θα είχε επίσης οικονομίες “κλίμακος” καθώς ναι μεν θα αγόραζε ακριβότερα 4 ραντάρ TRS-4, αλλά θα τα αγόραζε μαζί με αυτά των σαουδαραβικών και αμερικανικών LCS, συνεπώς θα ήταν σε ανταγωνιστική τιμή με το να αγόραζε 4 SMART-S Mk2 ή αντίστοιχο. Έτσι, και το ΠΝ θα έβγαινε κερδισμένο, αλλά και η κατασκευάστρια εταιρεία. Για όσους δεν το κατάλαβαν, θα πούμε πως η LM έχει κατεβάσει “λύση” για τις ΜΕΚΟ200ΗΝ προκειμένου να “χωρέσει” ο προϋπολογισμός στα 160 εκ. ευρώ που έχει διαθέσιμα το ΠΝ. Κι όχι μια state of the art λύση, που θα έφερνε τις ΜΕΚΟ200ΗΝ κοντά στις LCS.

Έρχεται πρόταση εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ που δεν ξεπερνά τα 140-160 εκ. ευρώ, και είναι αμερικανοκαναδική!

Τώρα, από όσο γνωρίζουμε, το ΠΝ δεν σταματά φυσικά τις διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, κι όλα συνεχίζονται κανονικά και χωρίς διακοπές, καθυστερήσεις ή κάτι άλλο. Αν οι Αμερικανοί προλάβουν και φέρουν λύσεις για το ΠΝ πριβ την τελική απόφαση, έχει καλώς, αλλιώς δεν θα υπάρξει καθυστέρηση. Πάντως, οι αναγνώστες μας καλό είναι να γνωρίζουν το εξής. Οι ΜΕΚΟ200ΗΝ, όπως έχουμε γράψει, θα περάσουν και πλήρη δεξαμενισμό, και θα συντηρηθούν όλα τα συστήματά τους. Αυτό το κόστος θα καλυφθεί από τους πόρους του ΠΝ για τη συντήρηση, και δεν θα επιβαρύνει το κόστος εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Φρεγάτες ANZAC για το ΠΝ. Ίσως η μόνη βιώσιμη και οικονομική λύση;

Η συντήρηση αυτή, θα προηγηθεί του εκσυγχρονισμού. Καθώς το ΠΝ έχει “πάθει κι έχει μάθει”, θέλει τα πλοία να βγουν αμέσως στη θάλασσα μετά τον εκσυγχρονισμό, και εκεί να “τρέχουν” οι εγγυήσεις των κατασκευαστών. Δεν θέλει να μάθει πιθανά προβλήματα αφού τα συστήματα μείνουν πάνω στα πλοία στη δεξαμενή, έξω από το νερό. Είναι πολύ σημαντικό αυτό που λέμε, γιατί η συντήρηση, θα πάρει μήνες για το κάθε πλοίο. Συνεπώς, ακόμη κι αν έχουμε σύμβαση εκσυγχρονισμού άμεσα, ο εκσυγχρονισμός δεν θα ξεκινήσει άμεσα.

ΘΕΜΑ: Φρεγάτες MEKO 200HN, με χαμηλό κόστος μπορούμε να έχουμε αυξημένη αποτελεσματικότητα

Κλείνοντας, θα πούμε το εξής. Αν προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ μέσω του ναυπηγικού προγράμματος των LCS/MMSC, τότε θα έχουμε πολύ ικανότερες ΜΕΚΟ200ΗΝ, αντίστοιχες ίσως των αυστραλιανών. Με τη διαφορά πως οι ελληνικές θα είναι ταχύτερες, και με ανώτερη ευστάθεια. Απλά ελπίζουμε, η ταχύτητα με την οποία διαπραγματεύονται οι Αμερικανοί, να είναι μεγαλύτερη από αυτή των Γάλλων. Και με την ευκαιρία, μας κάνει εντύπωση που οι Γάλλοι δεν έχουν κάνει αντίστοιχη πρόταση, όχι φυσικά βάζοντας το SeaFire στις ΜΕΚΟ200, αλλά ένα NS50 θα μπορούσαν άνετα να σκεφτούν να φέρουν… Λέμε εμείς τώρα!

Πόσο θα επηρεάσει τα εξοπλιστικά προγράμματα της Ελλάδος ο κορωνοϊός; Τι θα απογίνει με τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, τις τορπίλες, τα MH-60R, τις [email protected];


Μοιραστείτε το άρθρο
  • 699
  •  
  •  

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν απαραίτητα τους συντάκτες τους κι όχι υποχρεωτικά την ιστοσελίδα. Ο ιστότοπος δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συντακτών της και των άρθρων τους. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση των άρθρων μας χωρίς γραπτή έγκριση, αλλιώς το ptisidiastima.com θα λάβει όλα τα απαραίτητα νομικά μέτρα. Τα σχόλια των άρθρων που ακολουθούν, δεν εκφράζουν την ιστοσελίδα, παρά μόνο αυτούς τους ίδιους τους σχολιαστές. Η αρχισυνταξία έχει το δικαίωμα να λογοκρίνει σχόλιο ή να απαγορεύσει την δημοσίευσή του.

- Advertisement -

152 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
152 Comments
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
Nestoras

Το κλειδί που απαγορεύει τη συμμετοχή με ίσους όρους στους Γάλλους για το πρόγραμμα της “φρεγάτας γενικών καθηκόντων” είναι ότι μειονεκτούν στους πυραύλους. Ο ESSM II είναι ένα πρότζεκτ στο οποίο η Ελλάδα έχει επενδύσει σημαντικά αλλά το κυριότερο είναι πως χωρά ως “quad packed” σε ΜΚ41 VLS. Αυτή τη δυνατότητα ως τώρα σε Γαλλικό πύραυλο την βρίσκουμε μόνο στον απλό CAMM που όμως α) θα φέρει πολυτυπία στο πυραυλικό απόθεμα της χώρας, β) με μειωμένες επιδόσεις σε σχέση με τον πύραυλο που υπάρχει! Τώρα για να μην το κουράζουμε. Οι κλώνοι των LCS που θέλουν να μας πουλήσουν δεν… Read more »

photographix

Τι εμποδιζει τους γαλλους αν υπαρχει το κινητρο να ολοκληρωσουν essm στα σλαρια τους?

Costas6

Ολοκληρωμένος είναι ήδη στο tacticos

ANDREW

Το έχουν κανει ήδη στις gowind των ΗΑΕ. Ας κάνουμε σοβαρες παραγγελίες 4 bel με option για άλλες 2 και 9 gowind/ c sword και ας αποφασίσουμε πως εάν θέλεις άμυνα πληρώνεις ακριβά για να μη χρειαστείς να πληρώσεις ακριβότερα μετά. Εμείς λοιπόν εμποδίζουμε τα πάντα. Το ναυτικό θέλει 8 δις. Μπορούν να βρεθούν. Τα fms ας μείνουν για f35 και t50A εκπαιδευτικά και για πυραύλους nsm, lrasm και ότι άλλο χρειαστεί η αεροπορία (π.χ αναβάθμιση f16 block 30 σε block 50 ή viper). Επίσης για τους διαχειριστές του site. To site σας έχει γίνει βαρύ. Οι καρτελες αργουν να… Read more »

agregorio

Όντως το site έχει γίνει βαρύ και καθόλου λειτουργικό…

el95149

Καλημέρα. Εφόσον μπορώ να προσθέσω κι εγώ κάτι στα παραπάνω, σχετικά με τη λειτουργικότητα του site:

Η “παρεμβολή” σχετικών/παλαιότερων σελίδων (με τη μορφή πλαισίου με τίτλο και summary) ανάμεσα στο κείμενο ενός άρθρου, καθιστά αυτό λιγότερο ευανάγνωστο. Ίσως θα ήταν καλύτερη η προβολή τους συγκεντρωμένων και εκτός αυτού.

Πέραν τούτου, συγχαρητήρια για τη δουλειά σας!

Roger

«To site σας έχει γίνει βαρύ. Οι καρτελες αργουν να ανοίξουν και να κάνουν refresh. Επίσης κάθε φορά που ανοίγεις ένα topic ανοίγει σε άλλη καρτέλα. Δεν εξηγείται λαπτοπ με i7 8750h και 32 gb ram hyperx να έχει ανοίξει άλλες 10 καρτέλες ταυτόχρονα και το site σας να μην έχει κάνει refresh τη σελίδα ή επιστροφή στην αρχική σελίδα.»

Συμφωνώ.

Το έχω ήδη γράψει και επί τη ευκαιρία το ξαναγράφω.

Ειδικά για όσους έχουμε παλιούς υπολογιστές, με 8-10 καρτέλες ΠΤΗΣΗς, ειδικά αν έχουν πολλά σχόλια, το σύστημα καταρρέει κυριολεκτικά!

Steve

Η απάντηση των γάλλων στις mmsc/lcs πρέπει να είναι Gowind 3100 με:
ESSM
NS100
Strales Dart
Sea Ram

Costas6

Στα 3100 χωράει σίγουρα και 2 εκτοξευτές ακόμα. Με αστερ30 θα ήθελα, αλλά το κόστος Χ9 ξεφεύγει.
Και μικρότερες θα μπορούσαν να είναι υποψήφιες για οικονομία.

Costas6

Στην έκδοση για τη Σαουδική Αραβία μια χαρά πλοία είναι και στις ανάγκες τις δικές μας. Και η τιμή είναι καλή αν είναι όλα μέσα.

CKfurious

Η GOWIND 3100 όπως τη πήρανε οι UAEαράδες με ένα καλύτερο radar μια Χαρά φρεγάτα γενικού ρόλου θα μας ερχόταν !
Και με πιστοποιημένος ESSM /MK41VLS!!
Με τιμή κοντά στο μισό μιαs [email protected]!

Αλλα κάποιοι προωθούνε τις και όλος ο άλλος στόλος να γίνει μπουρμπερη

Με 2 k***o πλοία σωθήκαμε δηλαδή 

Costas6

Οι gowind είναι καλά πλοία.
Με 4 μπελάρες δίπλα τους είναι τα καλύτερα.
Έχεις σκεφτεί πως ίσως σε ξεπερνάνε οι εξελίξεις;
Τα 2 φαίνεται να είναι η αρχή. Και όλες οι εξελίξεις ευνοούν το σενάριο ανανέωσης του στόλου μας.

CKfurious

Όσο προσπερνάνε εμενα ο εξελίξεις Ακόμα περισσότερο προσπερνάνε τη πραγματικότητα τα νούμερα!! Γράφονται για 2+2 [email protected] και για 4 MMSC! Ποσα μας κάνουν αυτά? 8-10 billions? Ο προϋπολογισμός για εξοπλιστικές δαπάνες είναι γύρω στα 500mil Πάνω από τα μισά πηγαίνουν για τα F16 και θα πηγαίνουν μέχρι το 2027 Από που και πως θα πληρωθούν τα παραπάνω πλοία? Θα αυξηθούν οι αμυντικές δαπάνες? Ποίες άλλες δαπάνες θα περικοπούν? Υγεία? Παιδεία?Δημόσιο? Συντάξεις ? Εξυπηρέτηση χρέους? Θα μας τα δώσουν τζάμπα μήπως?? Με τα κέρδη των κεντρικών τραπεζών από τα ομόλογα της Ανατολής του Σώρα? Από έναν,,, άλλον προϋπολογισμό?/ Και τα δάνεια ξέρεις πρέπει να… Read more »

Costas6

Γιατί δε γράφεσαι σε ένα σάιτ οικονομοτεχνικών αφού έχεις τέτοιες απορίες;
Δεν είναι κατάθεση άποψης αυτό που διαβάζω, γκρίνια είναι.
Ανάθεμα κι αν έχω καταλάβει τι θα ήθελες να συμβεί. Να μείνουμε χωρίς στόλο επειδή τα πλοία είναι ακριβά;
Ειλικρινά, τέτοια καρμιροφροσύνη σπάνια συναντάει κανείς. Έχεις ένα πρόβλημα για κάθε λύση!

harval

Ναι ,να πάει . Ολο γκρίνια

zap

Και όσο είναι στην δεξαμενή και στον εκσυγχρονισμό, τι θα καλύπτει το κενό που θα αφήνει το πλοίο;
Να το βρουν τα βλήματα στην δεξαμενή θα είναι καλύτερα ε;
Λιγο μας ενδιαφέρουν οι εκσυγχρονισμοι που θα αποφέρουν κάτι σε 3 χρόνια και.. καλό μεν, λίγο έως ελάχιστο δε.
Τωρα τι γίνεται…..

harval

Τώρα,φίλε μου ,όπως σου απάντησα ήδη σε άλλο αρθρο,ούτε μεταχειρισμένες σφαίρες δεν προλαβαίνουμε να πάρουμε. Με ότι έχουμε λοιπόν. Ας μην ανησυχούμε όμως ,καθώς οι καλοί μας κυβερνήτες και οι καλύτεροι σύμμαχοί μας θα “βοηθήσουν ” να “τα βρούμε” με τους αγαπημένους γείτονες,να τούς δώσουμε λίγη,ελάχιστη σας λέω,το πολύ 80%,της ΑΟΖ μας και έτσι όλες οι ελίτ θα βρούν τον ύπνο τους. Λές να είναι τυχαία τα παρακάτω? Ο Τσαβούσογλου λέει ότι η Τουρκία είναι έτοιμη να συνομιλήσει με Ελλάδα. Ο Ακαρ λέει να τα βρούμε για να μην λυπηθούμε Ο Αναστασιάδης λέει ότι αν πέσουν ντουφεκιές θα εξαφανιστούν από… Read more »

dim73

Σε οτι αφορα την ΑΟΖ Δεν εχω παραλογες απαιτησεις …. ομως, μια τυχων συμφωνια που δεν θα βασιζεται στην λογικη και στο διεθνες δικαιο αλλα σε φοβικα συνδρομα και εξυπηρετηση συμφεροντων θα ανοιξει την ορεξη της Αγκυρας σε βαθμο που δεν μπορουμε να διανοηθουμε. Επομενως, δεν ειναι αργα για τα εξοπλιστικα ουτε δεχομαι ως δικαιολογια απωλεια κυριαρχικων δικαιωματων με το σκεπτικο οτι οι ΕΔ δεν ειναι στην καλυτερη τους κατασταση (δεν λεω οτι το λες,απλα αναπτυσω τον συλλογισμο μου). Θεωρω οτι οι ΕΔ εχουν χασει πανω απο το 50% της ισχυος τους …. παρολα αυτα ειναι ακομα αρκετα ικανες και… Read more »

harval

Να το πω απλά.Ξυπνήστε. Οι μόνοι που ενδιαφέρονται για αυτην την χώρα είναι οι ένοπλες δυνάμεις πρωτίστως και εμείς εδώ μέσα δευτερευόντως. ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΟΛΕΣ,ΟΙ ΣΥΜΜΑΧΟΙ,Η ΕΕ,Η ΕΛΙΤ της Ελλάδος διάρα δεν δίνουν για δίκαιο,για ορέξεις της Αγκυρας ,κ.λ.π.Αυτοί όμως δίνουν το τελικό Ο.Κ ,το πράσινο φώς για προμήθειες,αγορές,συμφωνίες,πόλεμο. Δεν περνά από το χέρι μας. Μας κοροϊδεύουν κατάφατσα. Ο τελευταίος πολιτικός Ελληνας και πατριώτης έχει πεθάνει και δεν λεγόταν Ανδρέας. Για αυτόν τον λόγο έχουμε πανάκριβα υποβρύχια χωρίς τορπίλες,εξαιρετικά και αρκετα F16 Bl52+ με ελάχιστους Aim120 c5/7,Harm,154,χωρίς αυτοπροστασία για αιώνες,πανάκριβα Leo Hell χωρίς σύγχρονα πυρομαχικά,αδειους σωλήνες MLRS και πολλά άλλα.… Read more »

chriss8

Η πικρή αληθεια είναι ότι αυτό το ημίχρονο το έχουμε ήδη χάσει.
Αυτό που κάνουμε τώρα είναι να εξοπλιστούμε για το μεθεπόμενο επεισόδιο.

harval

Δεν υπάρχουν επόμενα επεισόδια. Το πίστευα και εγώ πριν πάρα πολλά χρόνια. (είμαι 60). Οι Τούρκοι έχουν πεισθεί πλέον ,με αποδείξεις,ότι ούτε με σφεντόνα δεν τολμάμε να τους χτυπήσουμε. Δεν μιλώ για κανα “τρελό” πιλότο που τα πήρε στο κρανίο ,μιλώ για την πολιτική βούληση να έχουμε πραγματική κόκκινη γραμμή καθώς και πολιτικό/εθνικο σθένος να μαχηθούμε για αυτήν. Και αυτά δεν τα έχουμε ….Ο αγώνας τελείωσε. Καλό είναι να το καταλάβουμε. Οι εξοπλισμοί γίνονται για το φαγοπότι ξένων και Ελλήνων. Και θα συνεχίσουν να γίνονται. Για τον λόγο αυτόν βλέπεις υποβρύχια χωρίς τορπίλες,άρματα χωρίς οβίδες,αεροπλάνα χωρίς αυτοπροστασία. Και γιατί να… Read more »

Costas6

Αυτό που δεν ξέρουν ακόμα οι Τούρκοι-ούτε εμείς- είναι το τι αντίδραση θα υπάρξει αν χρησιμοποιήσουν τα όπλα τους. Για τις έως τώρα προκλήσεις τους, οι αντιδράσεις είναι οι δέοντες. Στον δυτικό κόσμο ΔΕΝ καταρρίπτεις τα αεροπλάνα που παραβιάζουν τον εναέριο χώρο σου. Ούτε καν αυτά που κάνουν υπερπτήση. Τα διώχνεις.
Εσείς δλδ αν μπει σκύλος στην αυλή, τον σκοτώνετε; Ή απλά τον βγάζετε έξω;

harval

Ειμαι ξεκάθαρα εναντίον της βίας,των καταρρίψεων όσες παραβιάσεις και αν γίνονται,εναντίον του πολέμου. 100% Ομως αν δεν θέλουμε πόλεμο,να θρηνήσουμε θύματα,να πάμε πίσω οικονομικά 50 χρόνια,να χάσουμε και το τελευταίο κυριαρχικό δικαίωμα μας,αν ενδιαφερόμαστε για την ΕΙΡΗΝΙΚΉ ζωή των παιδιών μας πρέπει να έχουμε άριστη αποτρεπτική ισχύ και πολιτική ηγεσία που να εννοεί ότι λέει,να ενεργεί έγκαιρα για να προλάβει τετελεσμένα,χρόνια πρίν και όχι 2 μήνες ,να εξοπλίζει ένοπλες δυνάμεις με έξυπνο ,πλήρη,τρόπο χωρίς παλινωδίες και κυρίως την στιγμή που πρέπει και όχι να παραγγέλνει τώρα πλοία που θα παραλειφθούν 2022 και 2024 ενώ οι φίλοι μας σκοπεύουν να πάνε… Read more »

Last edited 1 month ago by harval
Costas6

Αυτά τα προβλήματα είναι γνωστά ως παθογένειες 30ετίας, δεν είναι σημερινά. Απλά το πολιτικό μας σύστημα αδιαφορούσε και θεωρώ πως πρόσφατα αντιλήφθηκαν και οι ίδιοι πως υπάρχει όντως ρεαλιστική απειλή από την Τουρκία.
Επομένως, δεν έχει γίνει σωστή δουλειά στην αποτροπή, με αποτέλεσμα τη σημερινή κατάσταση.
Μετά την αποτροπή (που αποτύχαμε) όμως, υπάρχει κι άλλο στάδιο, αυτό του να αντιμετωπίσεις την κατάσταση. Εδώ βρισκόμαστε τώρα και δεν είναι λάθος οι μέχρι τώρα κινήσεις. Ένα επεισόδιο εξυπηρετεί την Τουρκία και όχι εμάς αυτή τη στιγμή.

harval

Δεν πρέπει να γίνει κανένα επεισόδιο τωρα. Ούτε μύτη. Να πορευτούμε με ότι έχουμε,με προσοχή και ηρεμία. Αλλά άν κατά Οκτώβρη μεριά ,μπουν στα δικά μας τα νερά και αρχίσουν έρευνες και τρυπήματα? (Και θα το κάνουν) Τότε τι λές ότι θα κάνουν κατά σειρά προτεραιότητας οι παρακάτω? α) Η Κυβέρνησή μας β) Οι Αμερικάνοι και όλοι οι ΝΑΤΟικοί σύμμαχοί μας γ) Η Ευρωπαϊκή Ένωση. Εγώ λέω ότι θα πουν ,ρε παιδιά καθήστε στο τραπέζι να τα βρείτε και εμείς εδώ είμαστε. Και στο τραπέζι τι να βρούμε? Να τα χωρίσουμε στην μέση ,ώστε και οι 2 να είμαστε χαρούμενοι,τα… Read more »

Last edited 1 month ago by harval
GK21

Οταν λες πρωτο ημιχρονο εννοεις ΑΟΖ και ανατολικη Μεσογειο και οταν λες μεθεπομενο επεισοδιο εννοεις Εβρος και Αιγαιο.Αν αυτο ειναι που θελεις να πεις,σου χρωσταω μια θετικη ψηφο.

chriss8

Δεν τα λέμε αναλυτικά γιατί είναι επώδυνο….

GK21

Κακως.Υπαρχουν ακομα καποιοι ρομαντικοι που πιστευουν πως αν οι Τουρκοι στειλουν γεωτρυπανο νοτια της Κρητης η ανατολικα της Ροδου,η Ελλαδα θα παει να το διωξει.Δεν ειναι κακο να αρχισουν να ξυπνανε σιγα-σιγα…..

Costas6

Τι σε κάνει να πιστεύεις το αντίθετο;
Έχει συμβεί ΟΛΕΣ τις προηγούμενες φορές.

x-m

Δείτε τι είπε ο Τσούκαλης. Αυτή είναι η πολιτική της χώρας , αν και προς το παρόν αδυνατούν να μας το “πουλήσουν” με πειστικό τρόπο.
Όλα τα άλλα είναι για το θεαθήναι και για να συμμετέχουμε στον τζίρο της διεθνούς πολεμικής βιομηχανίας.

harval

Αρα Κωστα συμφωνείς ότι θα συμβεί και τώρα? Πρός τι οι εξοπλισμοί λοιπόν?

chriss8

Κοιτά, δεν θέλω να πιάσω την ακραία θέση. Από το “κάνω λιτανεία για να φυσήξει βοριάς και να πάρει το γεωτρύπανο” μέχρι το “πάω για ολοκληρωτικό πόλεμο”, υπάρχουν πολλά ενδιάμεσα στάδια.

Θέλω να πιστεύω ότι κάποια από αυτά είμαστε έτοιμοι να τα κάνουμε!

harval

Εμείς ίσως. Η Ελληνικές κυβερνήσεις ποτέ.

harval

Μια πολυ μικρή διόρθωση. Ο Εβρος και το Αιγαίο είναι το επόμενο επεισόδιο. Το μεθεπόμενο ουτε θέλω να το σκέπτομαι.

Pyriflegethwn

Για να λέτε ότι αν όλα πάνε καλά θα δούμε εκσυγχρονισμό αρχές 21, η εμπειρία λέει τέλη 21.. Η παράγραφος για τις καλές επιλογές του ΠΝ έρχεται σε αντιδιαστολή με την παρακάτω διαπίστωσή σας ότι τα p3 έφαγαν κρίσιμα κονδύλια. Και αυτό θίγουμε συνέχεια αρκετοί αναγνώστες. Επίσης θα μπορούσαν να υπάρχουν 1-2 άτομα που τόσα χρόνια έπαιρναν άρτιες αποφάσεις εξοπλισμών αλλά να συνταξιοδοτήθηκαν και οι νέοι να μην είναι ωραίοι αλλά μοιραίοι.. Μόνο εγώ διαβάζω αλλιώς αυτό που λέτε; Δηλαδή για άλλη μια φορά θα μας φορτώσουν μια παραγγελία με πολιτικά κριτήρια και το ΠΝ μην έχοντας άλλη επιλογή πάει… Read more »

VAGGELAS

Πολύ σωστά τα γράφετε και εξαιρετικά εύστοχα παρατηρείτε αγαπητέ!!! Με προλάβατε για τα P-3. Η απόφαση αυτή θα στοιχειώνει για πολλά χρόνια το ΠΝ. Οι ευθύνες της τότε ηγεσίας τεράστιες, καμία τέτοια απόφαση δεν θα μπορούσε να παρθεί χωρίς σχετική υπηρεσιακή εισήγηση. Από το άρθρο κράτησα μεταξύ άλλων και το ενδεχόμενο της πολυτυπιας. Μάλλον δεν μαθαίνουμε ως λαός. Και κάτι τελευταίο για τα διαδικαστικά, ας πάρουν ότι θέλουν, ας πάρουν από όπου θέλουν, ΟΦΕΊΛΟΥΝ να κινηθούν ταχύτατα, ακόμα και με αλλαγή της σχετικής Νομοθεσίας εάν αυτό απαιτείται!!!
Καλό βράδυ σε όλους.

Mageiras

Δλδ να δώσουμε ένα κάρο λεφτά για 4 πλοία που ΔΕΝ μας κάνουν και το τυράκι είναι ο εκσυγχρονισμός πλοιων που θα αγγίζουν τα 30 χρόνια υπηρεσίας και μάλιστα ως επιχείρημα αναφέρεται ότι αυτό θα συμφέρει και την ανάδοχο εταιρεία?

ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ MMSChips ΛΕΜΕ!!!

Μιλήστε κυριε πρεσβη για FFG(X) αν θέλετε…

flatspin

Αν η διαμορφωση τους ερθει στα μέτρα μας, δεν θα ειχα αντιρρηση να σου πω την αληθεια. Επίσης βεβαια αν κοστιζουν και σαφως παρακάτω, ειμαι διατεθειμενος να βαλω νερο στο κρασι μου, προκειμενου να παρουμε και καμια μονάδα παραπάνω.

Μην ξεχνάμε πως μας λειπουν και τα νούμερα, οχι μονο η ποιοτητα. Καπως θα πρεπει να φτάσουμε τις 16 κύριες μονάδες (αμα θελουμε ανατολικη μεσογειο)

Mageiras

Αν πεσει πολυ η τιμή… Αλλά μιλάμε για γενναία πτωση ώστε να φτάσει τα επίπεδα μέτριας κορβετας όπως και είναι να το συζητήσουμε, οκ… Αλλιώς ακόμα και μια FFG(x) σε διαμόρφωση ASW όπως γράφω και παρακάτω ίσως να συμφέρει περισσοτερο.

Georgios

flatspin flatspin νούμερα κάνεις και με συνέχιση της παραγγελίας των TΠΚ με πρόσθετες Super Vita.

CKfurious

Γιατί δεν μας κάνουν τα MMSC μας ξανά γραφεις>?

Σίγουρα δεν είναι πλοία αεράμυνας!!
Όχι ότι είναι οι [email protected]!!

Για τιςffgX : είναι πολύ ακριβές για το πορτοφόλι μας όπως και οι [email protected]
Οι Αμερικανοι το γνωρίζουν αυτό και προωθούν κάτι πιο κατάλληλο για εμάς

Τα πλοία είναι εξέλιξη των LCS
Ότι προβληματικό είχε βρεθεί πρέπει να έχει diortvthei
Οι Σαουδάραβες έχουν ήδη πληρώσει το κόστος ανάπτυξης

Μέχρι και CAPTAS 4 μπορεί να φέρουν

Mageiras

Είναι πολύ ακριβά γι’αυτά που προσφέρουν.
Οι FFG (X) είναι ακριβές στην διαμόρφωση των Αμερικανών χωρίς να προσφέρουν διαφορά σε σχέση με τις Μπελαρά (τις θεωρώ σε σημεία και κατώτερες) ενώ σε διαμόρφωση ASW με ένα φθηνό AESA ραντάρ και μονό 8κελο εκτοξευτή ίσως βγουν φθηνότερες των MMSC αλλά και με τεράστιες δυνατότητες μετέπειτα εκσυγχρονισμού, απόκτησης μεταχειρισμένων, ανταλλακτικών κτλ χώρια την ανωτερότητα τους ως κατασκευή.

Το ότι οι καλοί μας Αμερικανοί προωθούν το καλυτερο για μας που λες το λαμβάνω ως αστείο. Βασικά μάλλον το αντίθετο προσπαθουν…

ANDREW

Ωραια θα σου πω γιατι κατα την αποψη μου ειναι προβληματικες για τον ελληνικο στολο. Μπορουν να φερουν μονο συρομενο σοναρ και οτι δουλεια κανει το ελικοπτερο που θα τις υποστηριζει. Ακριβως γι αυτον τον λογο δεν μας κανουν. Προτιμω να βασιζομαι σε ενα σοναρ το τροπιδας παρα σε ενα ελικοπτερο που μπορει να μη το συντηρησουμε οταν πρεπει (στην ελλαδα ειμαστε) και θα μειωθει η αξια του πλοιου στον τομεα αυτο. Επισης με δυσκολια ετσι οπως τα εχουν χωραει 4 vls. Mπορει να πω βλακεια, αλλα νομιζω οτι δεν φερνει τορπιλες. ram φερνει η mmsc, οπως και πυραυλους επιφανειας.… Read more »

Stavrogin1

αν δουμε 4 vls σε MMSC να μου τρυπήσεις τη μυτη, 2 θα δούμε που ειναι 32essm2, όχι και άσχημα. εκεινο που φοβάμε σε αυτα τα πλοια ειναι η συντήριση και η πολυτυπία που φέρνουν.

CKfurious

1 8cell MK41 = 4*8= 32 ESSM
2 8 cll MK41=2 *3=??

Stavrogin1

φταίει που ήμουν άρρωστος στην προπαίδεια του 4

CKfurious

Η ένσταση σου είναι στο hmsonar?

Έχει γραφει πως έχει μειωμένη απόδοση λόγο θορύβου του ιδιου του πλοίου ιδιαιτερα σε υψηλές ταχύτητες

Για προστασία από επερχόμενες τορπίλες υπάρχουν αλλα συστήματα

Οι επιχειρήσεις γίνονται με το συρόμενο σε χαμηλές ταχύτητες<12 knots και με το ελικόπτερο

Για τις [email protected] τα έχουμε πει δεν έχω χρόνο να επαναλαμβάνομαι

Για τις F21: Πάλι το όπλο δεν είναι πιστοποιημένο στο CMS των 214
Έχει ένα ενδιάμεσο interface το MIGAL
Οι Γάλλοι λένε πως δουλεύει αλλα το Ναυτικό μάλλον έχει τις αμφιβολίες του
Ποσα χρονια πρέπει να περιμένουμε για τις F21?
Ενδιάμεση λύση μπορεί να προσφέρουν?

ANDREW

Ωραια θα προσπαθησω να το γραψω οσο πιο αναλυτικα μπορω. Σε πολλα μπορει να κανω λαθος, γιατι ακομα μαθαινω τα βασικα και ακομα και εκει υστερω. Πιστευω πως απ τη στιγμη που το ναυτικο μας χρησιμοποιουσε σοναρ τροπιδας και απ τη στιγμη που επελεξε τις bel που και αυτες εχουν, τοτε αυτο κατι σημαινει. Αλλα πες πως μονο το συρωμενο αρκει για τις mmsc. Το θεωρω λαθος επιλογη, γιατι ταυτοχρονα σου λενε πως θελει στανταρ και ενα ελικοπτερο για υποστηριξη. Ειναι αλλο να εχει 2 σοναρ + ελικοπτερο και αλλο 1 σοναρ και το ελικοπτερο. Επισης, εαν συνεχιουμε με τα… Read more »

Paliouras

Αυτο που λεει 4 δις για 4 καραβια (εστω + ΜΕΚΟ εκσ) το διαβασες?
Καλυτερα 6 μπελαρες με αυτα τα λεφτα (με μερικες στη γαλλικη διαμορφωση)

sotbak

σωστός

andreasmp412c

Θα σου απαντησω κ εγω γιατι δε μας κανουν υποθετοντας οτι για καποιο περιεργο λογο δε θελουμε πλεον sm2 γιατι δε μας απασχολει η αεραμυνα περιοχης (!). Το βασικοτερο οτι κανουν την ιδια δουλεια με μια gowind αλλα στη διπλασια τιμη. Σοναρ κλπ τα παν οι προηγουμενοι. Πολυ κακη αντοχη πλοιου σε πληγματα (αν δε κανω λαθος την κατατασουν στο κατωτερο οριο αντοχης) κ απορω γιατι κανεις δε το αναφερει. Μαλλον γι αυτο τις εκαναν γρηγορες, σε φαση τρεχατε ποδαρακια μου. Υψηλη καταναλωση κ πολλα προβληματα συντηρησης. Το πρεπει να τα λυσανε λογικα δεν ειναι επιχειρημα αλλα ευχολογιο. Κ τελος… Read more »

Roger

«ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ MMSChips ΛΕΜΕ!!!

Μιλήστε κυριε πρεσβη για FFG(X) αν θέλετε…»

Σωστός.

Costas6

The requirement for an Aegis combat system was dropped for cost reasons and the ships will instead feature the TRS-4D AESA air search radar. Unlike the Flight 0 Freedom, the MMSC features two 8-cell Mk 41 VLS that can carry 16 SM-2 or 64 ESSMs in total, as well as an OTO Melara 76 mm main gun, Harpoon Block II anti-ship missiles, torpedoes, and the SeaRAM. It will also have an MH-60R helicopter, ASW sonar suites, and the Link 16 data-link for interoperability with regional U.S. forces. Αυτή είναι η σαουδαραβική διαμόρφωση και είναι μια χαρά, αν μιλάμε για 1δις το πλοίο με όλα μέσα. Εξακολουθώ να προτιμώ gowind που είναι… Read more »

Mageiras

 Costas6 Αυτή μπορεί να είναι η σαουδαραβική διαμόρφωση αλλά δεν είναι η προτεινόμενη των ΗΠΑ προς εμάς… Η ΕΠΙΣΗΜΗ πρόταση των αμερικανών ΧΩΡΙΣ να αναφέρεται ναυπήγηση στην Ελλάδα είναι: Κόστος 4,4δις$ (3,971δις ευρώ) για 4 πλοία με όλα μέσα(όχι όμως πυραύλους SM2). Στο 1δις ευρώ (και όχι δολλάρια)/πλοίο με όλα τα κόστη μέσα (Ξαναλέω όμως ΧΩΡΙΣ κόστος για SM2) μας δίνουν: 1 ΜΚ41 των 8 κελιών Ραντάρ το οποίο ΔΕΝ μπορεί να ρίξει SM2 αλλά χρειάζεται τροποποιήσεις ($$$) και μπορεί να μην συμφωνώ ούτε εγώ στην απόκτησή του αλλά δεν παύει να είναι μέγιστο μειονέκτημα και κάτι που μπορεί να… Read more »

Costas6

Αυτό δεν είναι “επίσημη” πρόταση, είναι άρθρο 8 μηνών παλιό.
Σόναρ στην καρίνα ΔΕΝ μπαίνει.
1 μκ41 είναι μια χαρά, ειδικά αν έχει και τους εσσμ2 στην τιμή.
Η έλλειψη σμ2 είναι πλεονέκτημα και δεν είναι μόνο το ραντάρ, υπάρχουν δομικά θέματα. Σε κάθε περίπτωση, αν τα κελιά σου είναι λίγα για α/α, καλύτερα να έχουν αστερ μέσα παρά σμ2. Μακρυά ‘πο μας.

Με αυτό το ποσό αγοράζεις 4 gowind 2500 με εσσμ2, τακτικος και σμαρτS. Κομπλέ asw και μπορεί να σου βγει και κάνας Α70 στο κόστος.

Σαν πλοίο μας ταιριάζει καλύτερα, πολιτικά όμως εξαρτάται από τα υπόλοιπα δέλεαρ.

Mageiras

Ειναι άρθρο για την επίσημη προταση των Αμερικανών πριν 8 μήνες. Και όχι δεν είναι μια χαρά τόσα λεφτά για οχτώ κελιά χωρίς vds

Nikolaos

Με αφορμή μια κατ’ αρχήν θετική πληροφορία (δε μιλώ για “εξέλιξη”, διότι δεν πιστεύω πλέον το παραμικρό), ήρθε η ώρα να πούμε μερικά πράγματα έξω από τα δόντια: Η σημερινή κυβέρνηση, με τη χώρα να έχει επαρκή πιστοληπτική ικανότητα, έκρινε ότι ο κορμός του στόλου αξίζει 140-160 εκατομμύρια. Η κυβέρνηση του 2014 (δηλαδή η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου), μια κυβέρνηση που ανέλαβε τα ηνία το θέρος του 2012 με την Ελλάδα στον αναπνευστήρα και μεταγωγικά α/φ να φέρνουν στη χώρα παλέτες από ευρώ εκ Φρανκφούρτης για να μη φανεί ότι οι τράπεζες είναι αφερέγγυες (η αφερεγγυότητα τράπεζας είναι ως γνωστόν… Read more »

Last edited 1 month ago by Nikolaos
chriss8

Βασικά οι γαλακτοβιομηχανίες μας, χρειάζονταν ένα γερό ξυλίκη από τις γερμανικές…. με το καρτέλ που έστησαν απλά πίνουν το αίμα του Έλληνα. Δεν το βλέπω λοιπόν τόσο πατριωτικό. Εν μέσω κρίσης και αρνητικού πληθωρισμού το γαλα γινόταν κάθε μέρα πιο ακριβό.
τουλάχιστον με την αποφυγή αυτής της μνημονιακής ρύθμισης που θα έφερνε και τα καλά της ελεύθερης αγοράς, έγινε κάποια συμφωνία κάτω από το τραπέζι που πάγωσε κάπως τις τιμές…

Nikolaos

Αγαπητέ μου φίλε, το καρτέλ ήταν προεχόντως (είμαι σε θέση να γνωρίζω από τη δουλειά μου) καρτέλ προμηθείας, κατέτεινε δηλαδή στο στραγγαλισμό των παραγωγών δια της εναρμόνισης των προσφερομένων τιμών, ώστε να μην έχουν εναλλακτικές στην αγορά. Στη λιανική τουναντίον υπήρχε επαρκής διαφοροποίηση τιμών. Τώρα, το να έλθει ο νομοθέτης και να επιβάλλει την παραπληροφόρηση του καταναλωτικού κοινού ως προς τις ουσιώδεις ιδιότητες ενός προϊόντος (και πού; σε μια Ε.Ε. στην οποία η οδηγία για τις προδιαγραφές των … προφυλακτικών συζητείτο επί 20 έτη πριν ψηφισθεί!) όχι απλώς παρίσταται ξένο προς το σύστημα του δικαίου, όχι απλώς παραβιάζει ενωσιακής περιωπής… Read more »

Stavrogin1

παρατηρώ ότι η κριτική σου στον πρωθυπουργό θολώνει ακολουθούμενη από την αναφορά περι του τρέχοντος σκανδάλου. Η κριτική σου στην συντηρητητική/φιλελεύθερη παράταξη θολώνει από το ότι δεν υπάρχει εναλλακτική και απο το ότι τα ατοπήματα ήταν “ξεστρατίσματα”,δηλαδή μέτριο παιδί αλλά δεν υπάρχει καλύτερο και καλή παράταξη αλλά επιρρεπής στα πάθη. Αυτά κάνουν την κριτική σου ακίνδυνη, την αναιρεί. Η ταυτότητα της συντηρητικής παράταξης μπορεί να έχει διολισθήσει σε βαθμό που να πρέπει να επανεκδοθεί. Τι σημαίνει αυτή η επανέκδοση; πολιτική φιλοσοφία. “Υou have to be lost to find a place that can’t be found in the map” πειρατές της καραϊβικής.… Read more »

Roger

«αντι να καταδεικνύει την ΝΔ ως την πλεον κατάλληλη λυση, προδίδει οτι η παράταξη δεν διαθέτει ένα αναμφισβήτητο ρεαλιστικό σύγχρονο αφήγημα»

Ξεκάθαρο σύγχρονο αφήγημα έχει:

«Είμαι περήφανος όταν πηγαίνω σε παρελάσεις και βλέπω την κοινωνία μας να μετατρέπεται σιγά σιγά σε πολυπολιτισμική.»

Roger

«Σε ένα σχήμα αυστηρότατα πρωθυπουργοκεντρικό, η προσωπική πολιτική ευθύνη του Πρωθυπουργού είναι αυταπόδεικτη. Δεν στηρίξαμε τον Πρωθυπουργό…»

«Είμαι περήφανος όταν πηγαίνω σε παρελάσεις και βλέπω την κοινωνία μας να μετατρέπεται σιγά σιγά σε πολυπολιτισμική.»

npo

Απ΄ ό,τι φαίνεται αντί για Hellénique μάλλον θα πάμε σε Hellenic, τo οποίο νομίζω είναι καλό μια που οι Αμερικάνοι μέσω ONEX επενδύουν στα ναυπηγεία μας ωστε να προστατεύουμε τους γείτονες απο κακά πουτίνια υποβρύχια στις ακτές της λιβύης. Άλλωστε το σημαντικό δεν είναι η ισχύς μας αλλά τι νομίζουμε οτι νομίζουν οι δυτικοί για μας. Οπότε, viva la Hellenic.

photographix

Πολυ αισιοδοξο θα ελεγα το αρχες 2021

Aerchean

Ενα τρεϊλερ εβαζε κι εβγαζε επι πολλα πολλα χρονια μια βαρκα απο τη θαλασσα.
Σκουριασε κι αυτο εξωτερικα αλλα το ατσαλι του αξονα και της κατασκευης ειχε μεινει ανεπαφο. Οι ζαντες ομως που ηταν απο αλουμινιο οταν καποια στιγμη βγηκανε για να αλλαχθουνε τα λαστιχα δεν ηταν πλεον παρα ενα λευκο οξειδιο με λιγο αθικτο αλουμινιο επανω τους… Μονο το χρωμα τους εμεινε ανεπαφο…

zap

Το αλουνινιο δεν σκουριαζει. Οξειδωνεται μεν αλλα εχει τοσο ελαχιστες προσμιξεις σιδηρου που δεν σκουριαζει. Το λευκο οξειδιο που περιγραφεις προστατευει τελικα το υπολοιπο αλουμινιο.

Aerchean

Μιλησα για επιφανειακη σκουρια στο σιδερενιο σκελετο και στον αξονα.
Αυτο που λες για την προστασια του εσωτερικου αλουμινιου απο το οξειδιο στην εξωτερικη επιφανεια ισχυει μονο για στατικα φορτια σε θαλασσιο περιβαλλον. Σε δυναμικα φορτια λογω τον μικρορωγμων που σχηματιζονται στην οξειδωση απο την δυναμικη καταπονηση προχωρα σιγα σιγα προς το εσωτερικο μεχρι που τρωει ολο το μεταλλο.

Animades

Δηλαδή μπρός γκρεμός και πίσω ρέμα , απο την μία εκτενέστερος και ικανότερος εκσυγχρονισμός των Meko 200HN,(καλοδεχούμενος) με μια φρεγάτα όμως κάθε φορά εκτός … και απο την άλλη με το ζόρι LCS !!
δεν ξέρω αν πρέπει να χαρώ ή να στεναχωρηθώ ….

Last edited 1 month ago by Animades
Mageiras

Ρε παιδιά αυτή η επιμονή στα LCS μόνο σε μένα πλέον φαντάζει ύποπτη? Και μιλάω για την συμπεριφορά των Αμερικανών, δεν κάνω μομφή προς το περιοδικό…

Last edited 1 month ago by Mageiras
Georgios

Mageiras Mageiras είναι προφανές ότι εν όψει των FFG θέλουν να τα ξεφορτωθούν.

Astrachan

Είπα κι εγώ Κυριακή βράδυ δεν θα βγει άρθρο. . Συμφωνώ σε όλα τα παραπάνω και μακάρι να υλοποιηθούν. Κάπου πρέπει να χωρέσει στο μέλλον και η πρόταση της ΑLS. Να ξεκαθαρίσει το τοπίο στις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, να έρθει η πρέσβειρα και να προωθηθούν και τα υπόλοιπα θέματα (ΤΟΜΑ). Κάποια στιγμή περιμένουμε να βγάλετε κι ένα άρθρο για τα Gripen E. Αν είναι να πληρώσουμε στους πουρκουαδες ένα κάρο λεφτά για μία ή δύο μοίρες Rafale, καλύτερα σουηδικό… Επαναφέρω την πρόταση για σύσταση Ταμείου Ενίσχυσης Εθνικής Άμυνας ( ΤΕΕΕ) όπου να μπορεί ακόμα κι ο απλός πολίτης να… Read more »

flashg

Άλλο ένα άρθρο ευχολόγιο.

ANDREW

Περιμένουμε άρθρο για πύραυλο περιοχής. Τελικά ποιον θέλουμε? Εάν θέλουμε aster 30 πάμε σε γαλλικά πλοία και τελειώνει το θέμα. 4 μπελ με προαίρεση για άλλες 2 και 9 gowind 3100 ή c sword. Άρα έχουμε για πύραυλο περιοχής aster 30 και σημείου essm block 2. Είπαμε πως στο setis των gowind 2500 ΗΑΕ έγινε πιστοποίηση των essm block 2. Δεν πειράζει ας πλρώσουμε λίγο παρπάνω για τους mk41, τουλάχιστον θα έχουμε quad pack essm και θα έχουμε κρατήσει έναν πύραυλο στον οποίο έχουμε επενδύσει και έχουμε οικονομικά οφέλη. Άρα και το ναυτικό θα είναι λογικά ευχαριστημένο γιατί θα έχει… Read more »

montif74

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ πάει να επικρατήσει η λογική! δεν αγοράζουμε τα αοπλα γαλλικά περιπολικά και αποκτάμε αμερικάνικα φονικά όπλα!

Steve

κούρασες….

GK21

Τα γεμιζεις με εκρηκτικα,τα πετας πανω στους τουρκους και ΜΠΟΥΟΥΟΥΟΥΜΜΜΜΜΜ!!!!!!!!!!!

Roger

Πυρπολικά του 1 δις…

Το λες και ότι πιο Value for Money…

Scalp_eg

Εξωφρενικο οτι πρέπει η λοκχιντ να πάρει και 4 δις απο τα ναυτικο για τα 4 αλουμινόχαρτα που προσφέρει, και προκλητικο οτι θα μας κανει και την αναβαθμιση των μεκο δωρεαν και καλα. Ουτε καν ο οπλισμος δεν αλλάζει (16 essm) σιγα την αναβαθμιση απλα καλυτερο ρανταρ και ΚΣΜ. Eπειδη η πτηση δεν έχει οπως ειναι φανερο πληροφοριες αμεσα απο τους γαλλους, οπως αντιθετα φαινετε ξεκαθαρα οτι εχει αμεσότατα απο τους αμερικανους (και καλα κανει) δεν σημαινει οτι οι γαλλοι δεν δινουν αντισταθμιστικα. Εχει γραφτει αλλου πριν μηνες, οτι συζηταμε για 3 πλοια ενδιαμεσης λυσης μεχρι τον ερχομο των μπελαρα,… Read more »

Last edited 1 month ago by Scalp_eg
x-m

Σύμφωνοι, σκάνδαλο.

Δεν είναι σκάνδαλο που θα αγοράσουμε γαλλικά πλοία με απευθείας ανάθεση;

Δεν θα είναι σκάνδαλο αν την ιστορία HDW – υποβρύχια την ξαναδούμε στην version ΟΝΕΧ – κορβέτες;

Kostasmel

Φίλε όταν δεν έχεις λεφτά μόνο με απευθείας ανάθεση/χρηματοδότηση αγοράζεις.
Από ότι φαίνεται οι Γάλλοι δίνουν κορυφαίο πλοίο με 1.2δις/πλοίο και οι Αμερικανοί αλουμινόχαρτα με 16 essm με 1δις/πλοίο.

x-m

Αυτή τη στιγμή ΟΛΑ τα προγράμματα φαίνεται να είναι υπό διαπραγμάτευση με πολιτικούς όρους ,μετά οικονομικούς και τέλος πρέπει κάπου να στριμωχτούν και οι επιχειρησιακές ανάγκες. Μα για τίποτα δεν υπάρχουν χρήματα, ούτε καν για το “εθνικό όπλο”; (Το οποίο ειρήσθω εν παρόδω σύμφωνα με γραφόμενα εξελίσσεται σε κουίζ).

Kostasmel

Κατά τα άλλα οι Γάλλοι είναι ακριβοί που δίνουν πλοίο αστακό και με ραντάρ κορυφαίο….
Οι ουσαιοι που σπρώχνουν αλουμινόχαρτα με 16 πυραυλακια είναι φτηνοί….

zap

Η γενικη ιδεα ηταν να πουμε Ναι στις MMSC εαν ηταν το τυρακι που χρειαζοταν για να παρουμε επιτελους μτχ ΑΒ και Τικο. Χωρις αυτα τα μτχ δεν εχουν νοημα οι MMSC ετσι και αλλιως.

Costas6

Η ανάγκη μας για ΑΒ και Τίκο μειώνεται κατακόρυφα με τον ερχομό των μπελάρα.
Τίκο δε νομίζω πως θέλει το ΠΝ πιά και παλιά ΑΒ είναι μεν μια ενδιάμεση λύση, αλλά μόνο ενδιάμεση. Δεν είναι μόνιμη λύση το ΑΒ. Ούτε ο σμ2.

Costas6

Οι τιμές βλέπω πέφτουν όσο πάμε. Στα 250εκ. τελικό κόστος ανά πλοίο φτάσαμε…
Σε λίγο -ανάλογα και το φανατισμό του καθενός- θα καλύπτουμε το Αιγαίο με ότι έχω στην τσέπη μου…

CKfurious

Σιγά σιγά παιδιά !! Μην τρέχετε τόσο πολύ και σκιστεί κάνα καλτσoν!!  Η πρώτη MEKO παραδόθηκε το 92!! Εάν και όταν ξεκινήσει ο εκσυχρονισμός θα είναι 30+ετών  End Life Upgrafe το λέμε στο χωριο μου Όσο για το Ναυτικό: Δυστυχώς μετά τις MEKO χάσανε τη Μπάλα:             Από kIDD σε κορβετοφρεγατες από fremm σε [email protected]  από AB,Tico  σε ψαράδικα!!   Είναι οι SVoi καλύτερες πυραυλακάτους? Πλακα κάνουμε??!!!                    Με εξοπλισμό δεκαετίας 90… Read more »

Punker

Αν μπει κανείς το σάιτ της LM, τις MMSC τις προβάλλουν ως state of the art φρεγάτες ανθυποβρυχιακού ρόλου που πλαισιώνεται ιδανικά με το MH-60R. Τώρα σε μια προσπάθεια να μπω στο μυαλό των υπεύθυνων του ΠΝ, θα υπέθετα πως επιλέγουμε [email protected] σε ρόλο αντιαεροπορικής άμυνας (ασχέτως αν είναι αρκετοί οι ΑΑ πύραυλοι για να χαρακτηριστεί έτσι) και LCS για ανθυποβρυχιακό πόλεμο που θα συνδυαστεί μαζί με την αγορά των MH-60R και τον εκτενή εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ. Tέλος δεν ξέρω πόσο ικανές είναι οι LCS για ASW και αν αξίζει να επενδύσουμε τόσα χρήματα σε ένα υποεξοπλισμένο πλοίο μόνο για… Read more »

Last edited 1 month ago by Punker
Bridger

Αν ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ 200 αρχίσει κάπου μέσα στο 2021 (λέμε τώρα) και με ένα πλοίο τη φορά στη δεξαμενή, έστω ότι το πρώτο πλοίο (π.χ. η Ύδρα) θα παραδοθεί ετοιμοπόλεμο περί τον ένα χρόνο μετά (είπαμε, σκεφτόμαστε αισιόδοξα). Δηλ. τέλος 2022, με το ίδιο πλοίο να έχει πλέον υπόλοιπο χρόνο αξιοποίησης άλλα 10 χρόνια, οπότε θα πρέπει να αποσυρθεί περί το 2033. Αντίστοιχα θα πάει και για τα άλλα πλοία της κλάσης. Υπό αυτούς τους όρους νομίζω ότι ο “τίμιος” εκσυγχρονισμός των 160εκ είναι υπέρ αρκετός. Δεν έχει καμία λογική να πεταχτούν 4δις στις LCS (τις προβληματικές ΤΠΚ… Read more »

Last edited 1 month ago by Bridger
Mageiras

Συμφωνώ μέχρι κεραίας…

harval

Σωστές σκέψεις. Καλή ανάλυση. ΑΛΛΑ στην φάση που είμαστε ,ότι πάρουμε καλό είναι. Και τηλεκατευθυνόμενες πέτρες ακόμα.Τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο θα παιχτεί το παιχνίδι. Ετσι όπως το βλέπω εγώ ,δεν θα πάρουμε μέχρι τότε ούτε βίδα μεταχειρισμένη. Θα γίνουν τζαρτζαρίσματα,θα πέσει η Ελληνική Ελιτ ,θα πέσουν οι σύμμαχούλιδες, θα πέσει ολίγον η ΕΕ και εμείς …θα δώσουμε λίγο,πολύ λίγο, (!!!!!) ΑΟΖ, θα το συγκαλύψουμε βέβαια κάτω από ωραίες κουβέντες του τύπου σώσαμε την Ελλάδα χωρίς καμιά υποχώρηση και χωρίς να ανοίξει μύτη. (Αχνα δεν θα βγάλουμε στα ερευνητικά και τα τρυπάνια) και μετά θα παραγγείλουμε πολλά πράγματα , για να νικήσουμε βρέ… Read more »

Vassilis13

1..το σαιτ ειναι όντος πολύ αργό κ βαρύ… διορθώστε το σας παρακαλώ.

Μεκο: οποίος κάνει την καλύτερη προσφορά κ προσφέρει την δυνατότερη αναβάθμιση ας πάρει το συμβόλαιο.

Πάντος το θεωρώ ΤΕΡΆΣΤΙΟ ΦΑΟΥΛ να πάμε για 4 mmsc κ 2 [email protected] μονάχα. Εδω θα φανεί αν η κυβέρνηση ειναι σωστή η μια απο τα ίδια….κ πολύ φοβάμαι το δεύτερο.

Dimitris_jp

Φιλε Βασιλη η Ελλαδα στν μεταπολεμικη της ιστορια εχει αγορασει 6 καινουρια μεγαλα πλοια.
6 στα 80 χρονια. Διαβαζω αρθρα του χωρου, αλλα και τους φιλους σχολιαστες, που αραδιαζουν αριθμους εκτος πραγματικοτητας.

Αν αγοραστουν oi Bel, μην περιμενετε ουτε MMSC ουτε FFGX ουτε κατι αναλογο. Ψαχτειτε για το ποιο θα ειναι το μεταχειρισμενο που θα παρουμε. Οι ANZAC παντως θα αποσυρθουν πριν το 30 τελικα.

Mageiras

Έχεις δίκιο! Αλλά υπήρχαν και σχεδόν πάντα άφθονα (και σχετικά καλά) μεταχειρισμένα…Μια πολυτέλεια που όλα δείχνουν πως την δεδομένη χρονική στιγμή και με την πίεση των καταστάσεων δεν έχουμε αλλά και ούτε θα έχουμε στο κοντινό μέλλον. Το πιο πιθανόν είναι να πάμε και σε μεταχειρισμένα πλοία αλλά θα ναυπηγηθούν και αρκετά καινούρια. Δεν γίνεται αλλιώς εκτός κι αν έχουμε απρόβλεπτες εξελίξεις…

Costas6

Κι άλλα τόσα υποβρύχια από τα καλύτερα κι άλλες τόσες ΤΠΚ από τις καλύτερες. Και ξέρεις, 50 χρόνια το κρατάς το πλοίο αν το πήρες καινούργιο. Με πόσα θα ήσουνα χαρούμενος;
Τους αντίστοιχους φόρους θα τους πληρώνεις;

Ioannis_Alimos

“Για όσους ονειρεύονται τους ESSM Block 2, ας τους ξεχάσουν. Θυμίζουμε, πως υπάρχουν πληροφορίες που αναφέρουν πως οι Mk48 μπορούν να φέρουν 2 ESSM Block 2 σε κάθε κελί”… Μάλλον να ξεχάσουν τους ΜΚ-41 θέλατε να γράψετε;

Costas6

Μακάρι.
Γιατί τότε, αντίο σμ2.
Και δεν πρέπει για κανένα λόγο να αποκτήσουμε σμ2.

Orion

Όσο “κακές” και αν είναι οι LCS, δε νομίζω πως είναι χειρότερες από τις S…

Dimitris_jp

Τις Σ τις εχουμε, τις LCS πρεπει να τις αγορασουμε.

zap

και που τις εχουμε τι τις καναμε; Με στοχευμενες ενεργειες θα μπορουσαν τωρα να ειναι αυτο που μας λειπει. Οι Βρετανοι μεχρι και μηχανες εχουν αλλαξει σε φρεγατες αλλα εμεις οχι…γιατι πρεπει να κοψουμε κυτος και ποιος μωρε τα κανει αυτα. Ειναι και οι ηλεκτρομηχανες, εχει και κατι σκουριες…ασε ρε φιλε, θα παρουμε καινουργιες.. Δεν εχει λεει ανταλλακτικα το Σοναρ. Να το αλλαξουμε ρε παιδια… Τι ειναι αυτα που λες ρε φιλε, ποιος πληρωνει μηχανικους να σχεδιασουν την ολη φαση, αστο, καινουργια ειπαμεεεεεεε…

Costas6

50 χρονών πλοίο.
Θες να τους αλλάξεις και μηχανή.
Δλδ θα πληρώσεις ΟΛΑ τα ανταλλακτικά, ηλεκτρονικά, τα ΠΑΝΤΑ (οκ, θα κρατήσεις ένα STIR και ίσως το κανόνι. Και την άγκυρα) καινούργια, θα πληρώσεις το κόστος για να ξηλώσεις τα παλιά, το κόστος για να ταιριάξεις τα καινούργια και θα έχεις ολοκαίνουργιο εξοπλισμό σε σκαρί 50 χρόνων;
Που όταν το έφτιαχναν δεν ήξεραν τι είναι το VLS;
Πόσο νομίζεις ότι κάνει δλδ η λαμαρίνα;

SAAB

Στην ναυπηγική είναι φθηνότερο να αναγεννήσεις ένα σκαρί από το να το κτίσεις απ’ την αρχή. Εκτός εάν για λόγους σκοπιμότητας έρθει κάποια προσφορά που ανατρέπει το δεδομένο το βλέπεις… Όσον αφορά τις “S” και κάθε πλοίο, με ολοκληρωμένη ναυπηγική μελέτη και ανακατασκευή το σκαρί αναγεννάτε πλήρως και η ηλικία του στα χαρτιά θα είναι εικονική. Θα υποστήριζα θερμά και με σθένος την αναγέννηση υπαρχόντων πλοίων αλλά πλέον έχουμε περάσει στην σχεδίαση stealth και εκεί πρέπει να πάμε. Οι “S” είναι συμβατικής σχεδίασης. Αυτό που δεν γνωρίζω είναι εάν συμφέρει από μεριάς κόστους μετασκευής ενός πλοίου από συμβατική σχεδίαση, σε… Read more »

Costas6

Ναι, το καΐκι του μπάρμπα μου το ξύλινο συμφέρει στην επταετία να το αναγεννήσεις παρά να φτιάξεις καινούργιο.
Όχι στην 50χρονη φρεγάτα. Που για να βάλεις μκ41 θα τρυπήσει 4 καταστρώματα…
Αλήθεια, έχεις δει ΜΙΑ ΕΣΤΩ φορά αυτό που ισχυρίζεσαι; Όχι σε πολεμικό πλοίο, σε οτιδήποτε.
Έχεις γενικά κάποια σχέση με την ναυπηγική;

Όσο αφορά τις S, αν έχεις κάνα γνωστό μηχανικό ρώτα τον τι σημαίνει “κόπωση” στην αντοχή των υλικών.

Αναγέννηση με έναν τρόπο γίνεται για κάθε τύπο χρησιμοποιημένου μετάλλου.
Ανακύκλωση λέγεται.

SAAB

Έχω δει σε ΟΒΟ 150.000 DWT αλλαγή 12.000 τόννων λαμαρίνα.
Η ηλικία του στα χαρτιά μετά την επισκευή, σύμφωνα με τους LIoyds ήταν εικονική. Το πλοίο ήταν κατά πολύ νεώτερο. Δεν θα σου πω πόσο γιατί θ’ απογοητευτείς.

SAAB

Στα του site. Μέσω google chrome χρειάζεται: 1. να πατήσω πολλά αριστερά κλικ πάνω στο read more για να ανοίξω την συνέχεια ενός σχολίου. 2. να πατήσω πολλά αριστερά κλικ στα + και – των σχολίων για να γίνουν αποδεκτά. 3. να πατήσω πολλά αριστερά κλικ στο post comment για να γίνει αποδεκτό το σχόλιο. 4. Όταν πατάω διαλυτικά στα φωνήεντα, πρι το φωνήεν βγαίνει η άνω κάτω τελεία (:) πριν το φωνήεν με τα διαλυτικά πχ προ:ϊστάμενος. Στα του άρθρου. Ή η κυβέρνηση ψάχνει άλλοθι για να ρίξει χρήμα στα ναυπηγεία ή οι εδώ βεζίρηδες των ΗΠΑ, που σαν… Read more »

Last edited 1 month ago by SAAB
zap

Το σαιτ ηταν απαραδεκτο και εγινε ακομα χειροτερο εαν ειναι αυτο δυνατον. Σε ταμπλετ και υπολογιστη με τα χρονακια τους κανει μια ωρα να δειξει την πρωτη διαφημιση.. βαριεσαι στο τελος και δεν διαβαζεις τιποτα.

Roger

«Στα του site.
Μέσω google chrome χρειάζεται:
1. να πατήσω πολλά αριστερά κλικ πάνω στο read more για να ανοίξω την συνέχεια ενός σχολίου.
2. να πατήσω πολλά αριστερά κλικ στα + και – των σχολίων για να γίνουν αποδεκτά.
3. να πατήσω πολλά αριστερά κλικ στο post comment για να γίνει αποδεκτό το σχόλιο.
4. Όταν πατάω διαλυτικά στα φωνήεντα, πρι το φωνήεν βγαίνει η άνω κάτω τελεία (:) πριν το φωνήεν με τα διαλυτικά πχ προ:ϊστάμενος.»

Τα ίδια σε Edge και Firefox.

ETS

Η κατασταση δεν ειναι καλη .. Εξοργιστικη η προταση ” αν όλα πάνε καλά, αναμένεται να προχωρήσει τους επόμενους μήνες” μιλωντας για τον εκσυγχρονισμο που ηδη επρεπε να εχει ολοκληρωθει απο τους διαρονικα ανικανους .. Αντι αυτου καρκινοβατουμε με ανουσιες ειδησεις και διαρροες σεναριων της δεκαρας απο αγορες και εκσυγχρονισμους μεχρι εγχωριες ναυπηγησεις ενω δεν συμβαινει ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ για μηνες .. Και πως να συμβει αλλωστε αφου δεν δινουν δεκαρα τσακιστη κυριολεκτικα και μεταφορικα ασχετα εαν βρισκονται αυθημερον δεκαδες εκατομμυρια για διαφορες φιεστες και κοινωνικα πειραματα . Στην αμυνα εχουμε τα κοροιδα με το φιλοτιμο και τις πατεντες οποτε δωστα αλλου… Read more »

Last edited 1 month ago by ETS
Wisdom

Εγώ θέλω να κάνω μια πολύ απλή ερώτηση: Έχει μιλήσει κανείς, έστω και ανώνυμα, με υψηλόβαθμα στελέχη του ΠΝ για να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει το ενδιαφέρον του ΠΝ για αγορά MMSC; Ρωτάω γιατί δεν μπορώ καν να διανοηθώ ότι μπορεί να αγοράσουμε ένα ακριβό πλοίο το οποίο δεν το θέλει το ΠΝ. Άρα καταλήγω σε 2 συμπεράσματα: Είτε η είδηση περί MMSC δεν έχει βάση, είτε το ΠΝ έχει αξιολογήσει πολύ θετικά τις MMSC. Πάντως, αν έπρεπε να ποντάρω, θα επέλεγα την πρώτη επιλογή, δηλαδή ότι το ΠΝ ΔΕΝ θέλει MMSC, ή αν τις θέλει, τις θέλει αντί για… Read more »

zap

Εδω ακομα φιλτατε δεν ξερουμε ποιος νεος μπαρμπα φωτης ξεστομισε οτι ερχονται ΑΒ στην Ελλαδα το Μαιο. Τι το ψαχνεις;

Koursaros312

Τι MMSC, αυτές δεν έφαγαν άκυρο απ’ το ΠΝ; Πως επανήλθαν στο προσκήνιο και που πήγαν οι βελαρα;

famas

Μιας και μιλάμε για το ραντάρ, να πούμε πως οι ESSM στις ΜΕΚΟ200ΗΝ παίρνουν δεδομένα από το DA-08 2D radar.

Έχω την εντύπωση ότι τα εξειδεικευμένα ραντάρ βολής παίρνουν δεδομένα από το MW 08 που είναι τρισδιάστατο, οπότε δεν χρειάζεται να κάνουν έρευνα και καθ’ ύψος. Συν τοις άλλοις η εμβέλεια για εναέριους στόχους του MW 08 αν και μικρότερη των STIR καλύπτει πλήρως την ακτίνα δράσης των ESSM.

famas

Ευχαριστώ

DimitrisXr

Επειδη προσπαθω να ενημερωθω σχετικα με τα radar, τα νεα radar αντικαθιστουν και τα δυο παλια που εχουν οι MEKO η ειναι εντελως διαφορετικες οι δουλειες ?

NikolakiEfentis

Νομίζω πως δεν είναι έτσι ακριβώς. Και τα 2 μπορούν να δίνουν στοιχείά στο STACOS μέσω του οποίου κατευθύνεται το STIR.

Eίναι γεγονός όμως πως η πιο ενδεδειγμάνη διαδικασία είναι το DA-08 που λόγω δεμβέλειας θα δει πρώτο το α/φος, να δώσει πλήρη στοιχεία (σε 2 φάσεις όμως) στο STACOS.

Εγώ αυτό που δεν κατάλαβα είναι η αναφορά στο NS-50 το οποίο είναι σαφώς ανεπαρκές σε εμβέλεια για να αντικαταστήσει το DA-08. Το NS-50 αντικαθιστά το MW-08 αν και με μεγαλύτερη εμβέλεια από το τελαυταίο. Το NS-100 είναι το αντίστοιχο με το DA-08.

NikolakiEfentis

Σενάρια επί σεναρίων, δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά. Υπάρχει ή δεν υπάρχει πρόγραμμα για τις ΜΕΚΟ; Γιατί δεν τρέχει ή τρέχει έτσι για τα μάτια του κόσμου;   Nα αγοράσουμε 4 MMSC για να αναβαθμίσουμε τις ΜΕΚΟ; Εμείς δηλαδή δεχόμαστε να πάρουμε σχεδόν όποιο σχέδιο υπάρχει; Επιχειρησιακές απαιτήσεις υπάρχουν δεν υπάρχουν και σε ποιό πρόγραμμα;   Τί δεν καταλάβαμε δηλαδή; Mια εταιρεία ψάχνει τρόπο να επεκτείνει την παραγωγή ενός σχεδίου αποτυχημένου και θα φορτωθεί το ΠΝ τα σπασμένα τους(!!!); Τριτοκοσμικές καταστάσεις!   Aπό πού κι ως πού το TRS-4 είναι εφάμιλλο του CEA-FAR μην τρελαθούμε.   Έχετε υπόψη σας ότι… Read more »

CKfurious

Είπαμε κάνουμε εξοπλισμούς με πολιτικές αποφάσεις!!
Για αυτό έχουμε φτάσει σε αυτή τη κατάντια!
Οι 9 S πρέπει να φύγουν μέχρι το 2030
Με τι θα αντικατασταθούν?
Μαζί με τα MMSC μπορεί να έρθουν και κάποια LCS
Όχι τα πρώτα που τα χαν για να λύσουν τα προβλhματα αλλα από τα επόμενα
Υποστήρξη ανταλλακτικά συντήρηση πρέπει να είναι φθηνότερα από τις 
Υπενθυμίζω πως με πλοία 5?+2?μονο υπάρχει και θέμα επιβίωσης του ιδιου του προγράμματος ιδιαιτερα ένα πέσουν περικοπές λόγV COVIDστις Γαλλικές αμυντικές δαπανες

zap

Εδω δεν φαγωνομασταν οτι το κοστος του σκαριου ειναι το ελαχιστο και οτι τα συστηματα του ειναι το πραγματικο κοστος; Εας παρουμε πακετο τα συστηματα της FDI και ας διαλεξουμε εμεις το σκαρι που θα μπουν επανω. Και αν θελουμε 12 Α50 επανω, δεν θα εχουμε γαλλικα του στυλ, ‘το σκαρι δεν χωραει παραπανω, πληρωστε για να δουμε τι θα κανουμε’ !

Βεβαια το πρωτο που θα μου πεις ειναι ‘βλακες ειναι οι Γαλλοι να σου δωσουν τα συστηματα και να μην εχουν που να πουλησουν το πλοιο;’ Ελα ντε… παλι πισω εχει η αχλαδα την ουρα.

Costas6

Πώς δεν έχουν. Τρεις σειρές πλοίων έχουν με τα χαρακτηριστικά που ψάχνουμε. Για όλα τα βαλάντια.
Και σίγουρα δεν κολλάει στο σκαρί το θέμα.
Εγώ έτσι όπως τα βλέπω, το κέντρο λήψης αποφάσεων έχει 2 πράγματα στο μυαλό:
α) το ΠΝ θέλει άμεση ενίσχυση και β) στον γάλλο έδωσα ότι του “χρωστούσα”, τώρα θα εξαγοράσω και αμερικανική στήριξη.

Fingolfin

Μακάρι οι MMSC να έχουν και σόναρ (hull mounted μάλλον) και αρκετούς essm, αλλά οι αμερικάνοι προσφέρουν όχι μόνο μια γενναία αναβάθμιση των ΜΕΚΟ, αλλά και περαιτέρω δουλειά για τα ναυπηγεία Ελευσίνας (εργασίες συντήρησης πλοίων του 6ου στόλου αν δεν κάνω λάθος). “Για όσους ονειρεύονται τους ESSM Block 2, ας τους ξεχάσουν. Θυμίζουμε, πως υπάρχουν πληροφορίες που αναφέρουν πως οι Mk48 μπορούν να φέρουν 2 ESSM Block 2 σε κάθε κελί, άρα οι εκσυγχρονισμένες MEKO200HN θα μπορούν να φέρουν 32 συνολικά ESSM Block 2.” Αυτό το κομμάτι δεν το κατάλαβα καλά. Όποιος μπορεί ας μου το διευκρινήσει. Δηλαδή οι εκσυγχρονισμένες… Read more »

Last edited 1 month ago by Fingolfin
Christos1974

Το άθλημα ενίσχυσης του Π.Ν έχει γίνει από τους πολιτικούς…”σφεντόνα” το παίζουν καλά το παιχνιδάκι και από τα ΜΜΕ που συνεπικουρούν έχει γίνει…”ακορντεόν”.
Το ιδιο και για τα κονδύλια αναβαθμισης, από 400 πηγαμε 100 μετά 120 στη συνεχεια 140, είπαμε για 160 και τέλος φτασαμε πάλι με προυποθέσεις στα 400…
συζητάτε..εχετε κι άλλο χρόνο, όταν ο Ερντο ή ο κάθε Έρντο θα χει φτασει Σαλαμίνα θα τον αντιμετωπίσουμε με τα κανόνια του Αβερωφ και το έμβολο της Ολυμπιάς../

Koulis

Προτείνω τη δημοσίευση άρθρου που να περιλάβει τις επιλογές εξοπλισμού των meko (με βάση αυτού των mmsc) αξίας 400 εκ. € , καθώς επίσης και τον αντίστοιχο εξοπλισμό που θα πρέπει να έχουν οι mmsc (ηλεκτρονικά, οπλισμό κλπ).

Myrmidonas

Προσωπικά έχω αποφύγει οποιαδήποτε τοποθέτηση επί των ναυτικών θεμάτων λόγω των λιγοστών γνώσεών μου επί του θέματος, στεριανός γαρ. Ωστόσο απολαμβάνω τόσο τα άρθρα σας όσο και τις ενδιαφέρουσες απόψεις των (συν-)αναγνωστών σας επί του θέματος, είναι ίσως η πιο hot (που λέμε εδώ στον κάμπο) συζήτηση -με συνέχεια- στον ιστότοπο εδώ και καιρό. Μια θερμή παράκληση έχω μόνο , πάντα με τη σύμφωνη γνώμη των συν-αναγνωστών. Τώρα που είναι καλοκαιράκι και η Κυριακή μας βρίσκει (όποτε μπορούμε) μπροστά στο απέραντο γαλάζιο, μήπως να μεταφέρατε την ώρα ανάρτησης τέτοιων άρθρων το μεσημεράκι ώστε να συνδυάζεται ο ρεμβασμός με το στοχασμό… Read more »

Iomar

Καλημέρα,

Να απαιτήσει το ΠΝ από την LM να πιέσει το USN για μεταβίβαση των τεσσάρων Arleigh Burke, ως μέρος των “επιστροφών” για την αγορά των MMSC.

Το επιχείρημα είναι πολύ απλό: οι φρεγάτες που θέλετε να μας πουλήσετε έχουν αμελητέα αντιαεροπορική ικανότητα, κατά συνέπεια πρέπει να επιχειρούν από κοινού με τα αντιτορπιλικά.

Οπότε, πράξτε τα δέοντα.

ANDREW

Πρωτον οταν δεν εχεις λεφτα δεν απιτεις με αυτον τον τροπο. Δευτερον τα ΑΒ τα χρειαζονται και ηδη θεωρουν και τις ffgx αρκετα ακριβες και πολλοι σχολιαζουν οτι καλυτερα θα ηταν να ναυπηγησουν τα κλασσικα ΑΒ και οχι αυτες, αφου το κοστος εφτασε στο 1,5 δις περιπου. Τριτον, ο μονος τροπος που μπορεις να “απαιτησεις” απ’ τους αμερικανους ειναι να κανεις γαλλικες αγορες στο στολο, τωρα που μας δινεται η ευκαιρία και σε δευτερη φαση οταν θα ερθει η σειρα της αεροποριας οι ιδιοι οι αμερικανοι θα ερθουν με καλυτερες προτασεις για να μη σε χασουν. Σε αυτη τη φαση… Read more »

zap

Δεν συμφωνω επι της αρχης. Οι Τουρκοι απαιτουν συνεχως και ολο παιρνουν. Αρα δεν ειναι ζητημα απαιτησης, ειναι ζητημα του ποιος απαιτει.

Bridger

Το 1.5 δις των FFG(X) αφορά μόνο τις 2-3 πρώτες μονάδες που ενσωματώνουν τα κόστη εξέλιξης της κλάσης και τα πληρώνουν οι Αμερικανοί. Το κόστος των υπoλοιπων μονάδων αναμένεται να διαμορφωθεί περί τα €800εκ (έναντι των $1.8δις των ΑΒ). Επίσης μην ξεχνάμε ότι με τρέχουσες τιμές €4δις = $4.5δις.

Digenis

Θεμιτο ,κατι ακουστηκε για 250εκ εκτος απο τα 400 .Μπορει να μιλαμε για τα 150 του ΠΝ που εχει προυπολογισμενα + τα αντισταθμιστικα 250 και να φτανουν ολα μαζι 400 .. Ίδωμεν ,θα εξαρτηθουν οταν ο υπουργος οικονομικων θα διαβασει το μπιλιετακι για τις πληρωμνες που πρεπει να βγαλει προκαταβολες + δοσεις … Μιλάμε για 4 MMSC δις+3δις BEL+150εk MEKO βάλε και τις τορπίλες …Θα του έρθει ο ουρανός σφοντύλι

ANDREW

Προς το παρον ο υπουργος οικονομικων θα ασχολειται με τα μποστανια και τα παγκακια του μπακογιαννη που στοιχιζουν κατι χιλιαδες το ενα. Εδω σε 5 μηνες ανθρωποι εχασαν τις δουλειες τους, παιδια λιποθυμαν απο την πεινα, αλλοι εμειναν αστεγοι, οι φοιτιτικες πολεις θα χαντακωθουν, αφου κανεις δεν θα νοικιαζει σπιτι οταν θα μπορει να κανει ιντερνετικα μαθηματα και εχεις τον μπακογιαννη να επιτρεπει με τα λεφτα μας να αγοραστουν στρογγυλες λαμαρινες που κανουν 5000 η μια. Τοσοι ανεργοι που θα τους βαλεις μετα να δουλεψουν? Θα ποτιζουν τις ζαρτινιερες και θα καθαριζουν τα παγκακια? Μεγαλα φαουλ απ την κυβερνηση. Δεν… Read more »

Digenis

Αν πας στην υπόλοιποι δυση θα δεις όμορφες πόλεις με πάρκα πρασινο κτλπ … Τα χρηματα για ολα αυτα δεν ειναι λιγα και τα δινουν για να ομορφύνουν την πολη τους … Οσο αφορα τα χρηματα δεν θεωρω οτι ηταν πολλα ή λιγα,πρεπει να τα συγκρινουμε με άλλους δήμους …Αλλα δεν επρεπε να το κανει τωρα, και αυτο θεωρώ οτι ειναι φαουλ του !!! Η Αθηνα δεν ειναι καρπενησι και επρεπε να το ξερει .Κακος επραξε λοιπον ο Δημαρχος και επειδη ανήκει στην ιδια οικογενεια παίρνει η μπαλα και τον μητσοτακη … Πρεπει να διορθωθεί

Last edited 1 month ago by Digenis
ANDREW

Σίγουρα η στιγμή είναι λάθος. Τώρα εάν ήθελε ένα παγκάκι των 5.500, το οποίο θα είναι ανθεκτικό, με ηλεκτροστατική βαφή, να είναι φυτεμένο και βιδωμένο, να ζυγίζει 1,5 τόνο κλπ για να μην μπορούν οι μπαχαλάκιδες να τα σπάσουν, εγώ θα πρότεινα ένα απλό, αλλά αισθητικα καλύτερο παγκάκι και ας είναι μικρότερο και απ’ την άλλη να δωθούν τα λεφτά αυτά αντί για φοίνικες, ζαρντινιέρες και παγκάκια μεγάλης αντοχής, σε περιπολικά, μηχανές αστυνομίας, εξοπλισμούς των αστυνομικών, άλλο δίκτυο επικοινωνίας ασυρμάτων κλπ. Αφού, έχεις προσφέρει ασφάλεια στη κοινωνία σου και προασπίζεσαι του νόμους και τη τήρηση αυτών, θα μπορείς μετά να… Read more »

Digenis

Ολα τα καταστρεφουν ρε … Τι φωτοβολταικα … Μετα απο μια ωρα θα το ειχαν κλέψει … Μιλάμε για κανιβάλους !!! Η λυση ειναι ή τα δινεις στη αστυνομια και η πολη μενει ασχημη ή περνεις παγκακι και ζαρινιερα 1,5 τονο του 500αρικου …. Σε καθε περιπτωση στην μετα covid εποχη δεν κανεις το δευτερο !!! Αν κανεις το πρωτο ή αν δωσεις αλλους τα χρηματα ειναι συζητηση μεγαλη … Σε καθε περιπτωση τωρα ζαρτιερα 300-500 € δεν επρεπε να παρει !!! Και για να επιτρεψουμε στο θεμα μας, υπουργος οικονομικων στην Ελλαδα σημερα πρεπει να εισαι ναρκομανής . Πρεπει… Read more »

George

Που στη Δύση ή στην Ανατολή κλείνουν τις λεωφόρους? Στο Παρίσι? Στη Βιέννη? Στη Μόσχα? Γίνεται -και είναι αμφιλεγόμενο- στο Λονδίνο αλλά μιλάμε για πόλη που σταθμό μετρό έχει κάθε 500 μέτρα. Έτσι απλά διώχνει και τους επισκέπτες από το κέντρο μετά από τους κατοίκους. Πόσο συνωστισμός υπήρχε στα υπάρχοντα πεζοδρόμια για να χρειάζονται επέκταση με τις στάσεις λεωφορείων στο οδόστρωμα? Δεν θα κατεβαίνεις πια για να αποφύγεις το μποτιλιάρισμα. Πολύ πιο απλό θα ήταν park & ride περιφερειακά του κέντρου για να προσπαθήσεις να μην είναι μόνο γκέτο. Ακόμη πιο απλό να μην βάζεις τρελές προδιαγραφές για τα διατηρητέα… Read more »

Fingolfin

Αν οι MMSC κάνουν 4 δις (που είναι και έτοιμο σχέδιο βασισμένο στην LCS), πόσο θα κάνουν οι FFG(X);
Σχετικά με το κέντρο της Αθήνας που αναφέρεται παρακάτω, καλά έκαναν και βγάζουν τα αυτοκίνητα από το κέντρο. Τέλος στο καυσαέριο και στην ηχορύπανση. Όποιος θέλει υπάρχει μετρό, ηλεκτρικός, τράμ, λεωφορεία για να επιλέξει πώς θα πάει στο κέντρο.

Stavrogin1

Αν πας σε Bellara MMCS, δεν πας σε κορβέτες αλλά κατευθειαν σε μικρότερα θεμιστοκλής. ο λόγος ότι δεν είναι δυνατόν να έχεις 4 νέους τύπους πλοίων. Η bellara ή MMCS, ένας τύπος για χάρη ομοτυπίας. στην πρώτη λείπουν οι camm er στην δεύτερη oi SM2, περισσότερα κελιά, και ισως πολλά άλλα. Τρίτη λύση δεν υπάρχει. ωραία τα καταφέραμε Η MMCS μάλλον αντικαθιστάτε θαυμάσια από μια καλή κορβέτα με συμπαραγωγή. Αλλά πρέπει να πληρώσουμε και την προστασία στους Αμερικάνους. Ειναι πολυ αργά για να πάρουμε κορβέτες στα μέτρα μας συμπαραγωγή και να περιμένουμε 2-4 ffg-x ? Ενδιάμεση λύση δεν υπάρχει. αναβάθμιση… Read more »

Last edited 1 month ago by Stavrogin1
George

To ΠΝ θέλει να αγοράσει δύο διαφορετικούς τύπους φρεγάτας με κανένα κοινό σύστημα μεταξύ τους και ταυτόχρονα ενδιαφερόμενο για ομοιοτυπία θέλει ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ να έχει στοιχεία από τον ένα τύπο φρεγάτας. Συγνώμη αλλά πόσο σίγουροι είστε ότι ξέρουν τι κάνουν? Γιατί η παραπάνω πρόταση είναι ο ορισμός του ανορθολογισμού! Ποιός ήταν ο καλύτερος τύπος πυραυλάκατου? Οι SV? Δεν ήταν το ΠΝ που αποφάσισε τον εκσυγχρονισμό με AIP των 209 αντί να κάνει έναν ανάλογο των πρώτων 209 και να αγοράσει επιπλέον 214? Το ΠΝ δεν αποφάσισε με μην κάνει ΕΜΖ στις ΜΕΚΟ, να μην αγοράσει τορπίλες για τα… Read more »

NikosP

Η όποια αξιολόγηση-σύγκριση των τεχνικών χαρακτηριστικών των πλοίων ( κατά μόνας ή σε σχέση με τα Γαλλικά ) είναι για εμένα terra incognita ‘ αυτό που εγώ θα κοίταζα είναι τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του (ς) : – Ξεκινάμε ( και συνήθως τελειώνουμε .. ) με το ΧΡΗΜΑ ‘ χρηματοδότηση, κόστος κτήσης ΚΑΙ χρήσης ,κόστος και δυνατότητα μελλοντικής αναβάθμισης , ανταποδωτικά ( επιμένω στον όρο ). Συναφές με το παραπάνω είναι το πού κατασκευάζονται και αν σου μένει εσένα ως κέρδος η τεχνογνωσία και η στρατηγική σου χειραφέτηση ( προ’ι’όντος του χρόνου και σταδιακά). Δυνατότητα επέμβασής σου στο σχέδιο και βελτίωσης… Read more »

Christosv

Ωραία όλα αυτά… Υπάρχει λόγος να ασχοληθούμε απο την στιγμή που θα πάμε σε διαπραγματέυσεις και θα δώσουμε ποσοστό στον εχθρό ?
Η πολιτική ηγεσία δεν πρόκειτε να ρισκάρει πόλεμο. Μακάρι να κάνω λάθος αλλά η ιστορία διδάσκει για το πόσο άσχετοι και άτολμοι είναι οι πολιτικοί σε αυτά τα θέματα.
Έρχετε κάτι χειρότερο απο αυτό των Ιμίων.

evaggelos

mmcs λενε χαχαχα μαλιστα μιας και θα αντιμετωπισουμε τον στολο του ομαν κ της υεμενης σαν τους σαουδαραβες ε ας το παρουμε κι εμεις, να δω ποιος βλαξ θα υπογραψει για πλοιαριο που εχει βγει αρνητικο στο υποτιθεμενο κορυφαιο ναυτικο αυτο των ηπα να το δω και να γελασω.

adpanos

Η Ελλάδα ενδιαφέρεται να δώσει ζωη στα ναυπηγεία.
Ο μόνος λόγος που κοιτούν MMCS είναι αυτός.

Από την άλλοι αν οι Γάλλοι θέλουν να πάρουν το ναυτικό για τον εαυτό τους, μπορούν να αγοράσουν τον Σκαραμαγκά.
Με Σκαραμαγκά στους Γάλλους άνετα η Ελλάδα θα δώσει 6 φρεγάτες Belharra, 8 Gowind, αλλά και τα υποβρύχια σε αυτή.

Αν λοιπόν θέλουν οι Γάλλοι να μπουν στο ΠΝ για τα καλά, πρέπει να αγοράσουν τον Σκαραμαγκά.

Roger

Τελικά δεν θα την γλυτώσουμε την πανάκριβη πατάτα των LCS/MMSC.

ΥΓ: Σε Edge και Firefox, τα emojis δεν λειτουργούν.

Επίσης, σε Edge και Firefox, στην καρτέλα του χρήστη (https://www.ptisidiastima.com/user/roger/ στην περίπτωση μου) υπάρχει πρόβλημα στην σελίδα.
Δεν μπορείς να δεις παλιότερα σχόλια σου.

Παραθέτω και screenshot.

comment image

Last edited 1 month ago by Roger
stepa

Σημασια εχουν οι προθεσεις της πολιτικης εξουσιας ως προς το τι θεωρουν κοκκινες γραμμες Εθνικων θεματων.Με βαση αυτο σχεδιαζεται το μελλον των Ε.Δ. και οχι στην βαση προσφορων, ευσεβων ποθων,κλπ κλπ.Τουλαχιστον αυτο συμβαινει στα σοβαρα κρατη.Σε οτι μας αφορα δυστυχως φαινεται , ιδιως αν λαβουμε υποψιν και τις τελευταιες δηλωσεις ενθεν και εκειθεν, αλλα και τις προσφατες αιφνιδιαστικες εξελιξεις στο ζητημα της ΑΟΖ με την Ιταλια, οτι η προχειροτητα στην ληψη αποφασεων περισσευει.Ειδικοτερα για το Π.Ν. θα ελεγα οτι πλεει σε θολα νερα, οχι με δικη του ευθυνη, αλλα εξαιτιας μιας χρονιας ελλειψης ρεαλιστικης ,αποφασιστικης, πολιτικης εξοπλισμων καταλληλων να υπηρετησουν… Read more »

Bridger

Με ένα σύγχρονο CMS, Smart-S mk2 και 32 Essm bl2 στις ΜΕΚΟ, μάλλον οι MMSC θα χρειάζονται αναβάθμιση για να τις φτάσουν και όχι το αντίστροφο. Αν αληθεύει η εξαιρετικά οικονομική προσφορά της Saab στο CMS, τότε ίσως ένα καλύτερο ραντάρ από το sea giraffe amp (π.χ. sea giraffe 4a) να χωράει στο πακέτο των 160εκ. Τι παραπάνω μπορεί να προσφέρει η LM που να δικαιολογεί την επιπλέον αξία των 240εκ;

chikichiki

Ειλικρινά με παραξενεύει ότι τα αμερικάνικα ναυπηγεία, που ούτε λίγα είναι ούτε στερούνται πείρας, δεν διαθέτουν ένα σχέδιο για εξαγωγικών προοπτικών φρεγάτα της προκοπής. Ας πούμε ένα μικρό Spruance DD της σύγχρονης εποχής. Έστω σε προκαταρκτικό σχέδιο, με τον πελάτη να αναλαμβάνει το κόστος του detailed design. Όλοι οι δυνητικοί πελάτες είτε θα καταπιούν MMSC είτε θα μείνουν ξεφρέγατοι (ούτε καν FFGX…); Κατανοητό ότι στον χώρο των εξοπλισμών η ιδιωτική πρωτοβουλία ενίοτε…”τιμωρείται” (βλ. Northrop) και τα ρίσκα είναι πολλαπλάσιας επικινδυνότητας (ένα χαμένο συμβόλαιο μπορεί να σημαίνει απώλεια 30-40 χρόνων εσόδων), αλλά αφήνει φτωχή εντύπωση το ότι κανένα ναυπηγείο στις ΗΠΑ… Read more »

Last edited 1 month ago by chikichiki
darede

Κάποιες παρατηρήσεις γιατί τα πράγματα είναι απλά. 1) Το Π.Ν δεν πρόκειται να βρει ποτέ τα 400 εκ που απαιτεί ο εκσυγχρονισμός των MEKO. Το κονδύλι είναι δεδομένο στα 140 εκ. 2) Δεν δίνονται χρήματα για αγορές πλοίων για το Π.Ν. Όπως αναμέναμε και αναμένουμε την γαλλική χρηματοδότηση για τις belharra, έτσι μόνο μπορούμα να αποκτήσουμε και τις MMSC. Επομένως τα 4 δις θα τα αποπληρώσουμε με δόσεις αρκετά αργότερα. 3) Μα γιατί να πάρουμε MMSC και όχι FFGX; Γιατί η χρηματοδότηση πάει πακέτο με αμερικάνικο πλοίο και το FFGX δεν είναι. 4) Την διαμόρφωση δεν την ξέρουμε αλλά με… Read more »

Bridger

Γιατί η FFGX δεν θεωρείται αμερικάνικο πλοίο; Το ότι είναι παράγωγο σχέδιο της Fremm δεν αναιρεί το γεγονός ότι αποτελεί νέα κλάση με πλήρεις προδιαγραφές του USN, 100% αμερικανικά συστήματα και όπλα και κατασκευασμένη 100% σε αμερικανικά ναυπηγεία. Με την ίδια λογική ούτε το F35 είναι εντελώς αμερικανικό, αφού αναπτύσσεται από πολυεθνική κοινοπραξία εταιριών (άσχετα αν η LM είναι ο leader).

harval

Να και μια καλή κουβέντα για τα MMSC . Αν έχω 2 Μπελάρα και μόλις 2 MMSC για αεράμυνα σημείου ,μπορώ να έχω και μερικά (2-3) πολύ φθηνότερα MMSC με ικανότητες αντιπλοικές κυρίως με ανασυρόμενο σόναρ. δηλαδή 2+2= 4 αεράμυνα σημείου, 3 γενικών MMSC,4 Sa’ar 72 και εξαγωγικό εμπόριο MMSC και Sa’ar 72.(8 δις τα οπόια επειδή είναι με κρατικό δανεισμό μπορούν να αποπληρωθούν σε πολυ μεγάλο βάθος χρόνου) Καλά δεν είναι για αρχή μέχρι το 2026.? Θα έχουμε και 4 Μεκο σχετικά καλές γενικών και 7 Super Vita αξιόμαχες. 22 πλοία επιφανείας. Μετά βλέπουμε με ALS….. “Πουλάμε”που λέει ο… Read more »

Koulis

Μήπως οι belharra θα είναι 2+2;

CKfurious

2 +2 mmsc
Ξέρω από μέσα σου λέω

Koulis

Σε λίγες μέρες θα τα πούμε.

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η στάση της Σοβιετικής Ένωσης απέναντι στη τουρκική εισβολή της Κύπρου το 1974

Από την εποχή που η Κύπρος απέκτησε την ανεξαρτησία της από τους Βρετανούς, το 1960, υπήρξε πεδίο δράσης έντονης διπλωματικής δραστηριότητας. Η Κύπρος αποκαλούταν...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

Κύριο Άρθρο

Φωτογραφίες του ORUÇ REİS, που φανερώνουν πως απλά κάνει βόλτα στην...

0
 Πριν λίγη ώρα, το τουρκικό υπουργείο άμυνας δημοσίευσε φωτογραφίες του Ορούκ Ρέις με τη συνοδεία του, των 5 πολεμικών πλοίων.https://twitter.com/tcsavunma/status/1292883501075910656Το πλοίο στις φωτογραφίες δεν...
Card image

ΠΤΗΣΗ August 2020

Αγορά 3.99
Card image

ΠΤΗΣΗ 2016 September 2016 #364

Αγορά 1.99
Card image

ΠΤΗΣΗ 2016 February 2016 #357

Αγορά 1.99

Related News

Φωτογραφίες του ORUÇ REİS, που φανερώνουν πως απλά κάνει βόλτα στην ΑΟΖ…

 Πριν λίγη ώρα, το τουρκικό υπουργείο άμυνας δημοσίευσε φωτογραφίες του Ορούκ Ρέις με τη συνοδεία του, των 5 πολεμικών πλοίων.https://twitter.com/tcsavunma/status/1292883501075910656Το πλοίο στις φωτογραφίες δεν...

Εντολή Ν. Δένδια στην ελληνική πρεσβεία στην Άγκυρα για αυστηρό διάβημα διαμαρτυρίας στο τουρκικό ΥΠΕΞ

ΑΠΕ-ΜΠΕΆμεση υπήρξε η κινητοποίηση της ελληνικής διπλωματίας ευθύς μόλις δημοσιεύθηκε η παράνομη τουρκική NAVTEX, για σεισμικές έρευνες σε περιοχή ελληνικής υφαλοκρηπίδας, τονίζουν διπλωματικές πηγές.Ειδικότερα,...

Αμείωτες οι τουρκικές παραβιάσεις και παραβάσεις!

Ενώ η τουρκικές προκλήσεις και επιθετικότητα εξελίσσονται με το ερευνητικό πλοίο Oruc Reis, στο άλλο «μέτωπο» του Αιγαίου οι τουρκικές παραβιάσεις του Εθνικού Εναερίου...

Τηλεφωνική επικοινωνία του πρωθυπουργού με τον γ.γ. του ΝΑΤΟ – Κυρ. Μητσοτάκης: Η πολιτική των ίσων αποστάσεων είναι αντιπαραγωγική και μη αποδεκτή

ΑΠΕ-ΜΠΕΤηλεφωνική επικοινωνία με τον γενικό γραμματέα του ΝΑΤΟ, Γενς Στόλτενμπεργκ, είχε το απόγευμα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.Στο πλαίσιο αυτής, ο πρωθυπουργός ενημέρωσε τον κ....
- Advertisement -