25.3 C
Athens
Τρίτη, 11 Αυγούστου, 2020
Αρχική ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΡΘΡΑ Απώλεια τουρκικών MIM-23 Hawk στην Λιβύη: αλλαγή της ήδη αρνητικής ισορροπίας αεράμυνας...

Απώλεια τουρκικών MIM-23 Hawk στην Λιβύη: αλλαγή της ήδη αρνητικής ισορροπίας αεράμυνας της Τουρκίας

Μοιραστείτε το άρθρο
  • 915
  •  
  •  

Μετά την πρόσφατη επιχείρηση προσβολής της αεροπορικής βάσης Al Watiya στη Λιβύη, ανάμεσα στις απώλειες φέρονται να ήταν και αντιαεροπορικά συστήματα ΜΙΜ-23 τα οποία η Τουρκία είχε μεταφέρει στη Λιβύη επ’ ωφέλεια των δυνάμεων Σαραντζ.

Πέρα από την προφανή παραβίαση του διεθνούς εμπάργκο όπλων, η κίνηση αυτή αποκαλύπτει μια ακόμα επιχειρησιακη παράμετρο: Ότι τα συγκεκριμένα συστήματα μπορούν να καταστραφουν στα πλαίσια μιας καλά οργανωμένης επιχείρισης καταστολής αεραμυνας SEAD και κατ’ επέκταση η Τουρκία δεν μπορεί να βασιστεί στην ασφάλεια που της παρείχε μέχρι πρότινος η σκέψη ότι επιχειρεί εναντίον υποδεεστερων αντιπάλων χωρίς σύγχρονα τεχνολογικά μέσα.

Όταν ο αντίπαλος είναι ένας τουλάχιστον ισάξιος στρατός με σύγχρονα μέσα, τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο.

Επιπλέον, τα συστήματα αυτά που καταστραφηκαν στην Λιβύη προφανώς είναι απώλειες από τις δυνάμεις αεράμυνας της Τουρκίας και κατ’  επέκταση θα λείψουν από τις αντίστοιχες επιχειρησιακές δομες αεράμυνας της χώρας.

Η αεράμυνα της Τουρκίας ποτέ δεν ήταν από τα δυνατά χαρτιά της. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι δεν την βοηθάει η μορφολογία του εδάφους της για μια αποτελεσματική κάλυψη.

Είναι επιπλέον και το πρόβλημα ότι πάντα επιθυμούσε να αποκτήσει αντιαεροπορικά συστήματα μεγάλης εμβέλειας με υποχρεωτική προϋπόθεση την μεταφορά τεχνογνωσίας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι προηγούμενες δύο δεκαετίες να πάνε χαμένες με άγονους διαγωνισμούς και τελικά το μόνο που κατάφερε η Τουρκία ήταν η προβληματική προμήθεια S-400.

To σύστημα αυτό δεν είναι διασυνδεδεμεμο με το υπόλοιπο σύστημα αεράμυνας της χώρας ούτε πρόκειται να διασυνδεθει ποτέ μειώνοντας έτσι δραματικά την οποία αποτελεσματικότητα του.

Έτσι λοιπόν, ο κορμός της αεράμυνας της Τουρκίας είναι αυτή τη στιγμή αναμφισβητητα τα αναβαθμισμένα συστήματα ΜΙΜ-23. Παρά την ύπαρξη μεγάλου αριθμού συστημάτων Rapier βρετανικής προέλευσης, τα συστήματα αυτά είναι πια πεπαλαιωμενα και δεν μπορούν να βασιστούν σ’ αυτά.

Βλέπουμε λοιπόν ότι το μόνο λειτουργικό και αξιόπιστο σύστημα σε τουρκική υπηρεσία είναι το ΜΙΜ-23. Κι αυτά όμως είναι κατ’ εξοχήν ευάλωτα σε επιχειρήσεις SEAD ειδικά με όπλα πληγματος μακράς εμβέλειας ενώ επιπλέον τώρα πια τα συστήματα αυτά είναι… ακόμα λιγότερα.

Τα παραπάνω προς γνώση ή / και υπενθυμιση των υποτιθεμενων “εξωτικών” ικανοτήτων των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων. Διαχρονικά κι ιστορικά, ανίκητος δεν είναι κανείς, κι ανάποδα, ο μόνος που θα νικηθεί είναι αυτός που δεν πιστεύει στη νίκη εξ αρχής.

Μακριά λοιπόν από εμάς κάθε κακώς εννοούμενη ηττοπάθεια, είτε αποτέλεσμα τουρκικής προπαγάνδας είτε… αλίευση κλικς.


Μοιραστείτε το άρθρο
  • 915
  •  
  •  

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν απαραίτητα τους συντάκτες τους κι όχι υποχρεωτικά την ιστοσελίδα. Ο ιστότοπος δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συντακτών της και των άρθρων τους. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση των άρθρων μας χωρίς γραπτή έγκριση, αλλιώς το ptisidiastima.com θα λάβει όλα τα απαραίτητα νομικά μέτρα. Τα σχόλια των άρθρων που ακολουθούν, δεν εκφράζουν την ιστοσελίδα, παρά μόνο αυτούς τους ίδιους τους σχολιαστές. Η αρχισυνταξία έχει το δικαίωμα να λογοκρίνει σχόλιο ή να απαγορεύσει την δημοσίευσή του.

- Advertisement -

104 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
104 Comments
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
George_K

Αυτή τη στιγμή με μια καλοστημένη επιχείρηση μπορεί η ΠΑ να στείλει την Τουρκία στη λίθινη εποχή…

d.b

Πάντα ισχύει και το αντίστροφο. Μην πάμε από πολύ σιγουριά

chriss8

Εγώ πάλι θυμήθηκα αυτό το αιρετικό άρθρο της Πτήσης..
ThinkOutOfTheBox. Απόσυρση των SA-8 και των Improved HAWK του ΕΣ, μήπως καταναλώνουν πόρους χωρίς…

Άραγε, μήπως η αλαζονεία των γειτόνων έριξε ένα γερό επιχείρημα σε εκείνη την συζήτηση? Περιμένω τις απόψεις των συνσχολιαστών…..

Προς Πτήση Nikodimos Nikodimos Pavlidis …. Από Safari, απαιτούνται τρελές αλχημείες για να μπορέσεις να έχεις ενεργή την πλατφόρμα των σχολίων, αντί για plain text. Πραγματικά είναι φρίκη η προσπάθεια ακόμα και να ρίξω έναν ψήφο….

aris32

τα ελληνικα hawk εχουν πλεον αποστολη προστασιας των πατριοτ σε Αττικη και Θεσσαλονικη. τα osa αν και παλια δεν πρεπει να αποσυρθουν μεχρι να αγορασθουν νεα ή να αναβαθμισθουν. Ειναι ζωτικης σημασιας η αντιαεροπορικη αμυνα των νησιων απο shorads vshorads.

Scalp_eg

Οσο δεν υπηρχαν οι S-400 θα συμφωνουσα μαζι σου τωρα ομως, εκτος και αν η αντικατασκοπεια μας μας ενημερωσει οτι δεν ειναι επιχειρησιακοι, να θεωρουμε οτι κατω απο τα 200 χιλιομετρα απο κει που ειναι στημενοι ειμαστε Kill. To οτι δεν ειναι διασυνδεδεμενοι με την υπολοιπη αεραμυνα της τουρκιας δε μου λεει και πολλα, καθως εχουν το δικο τους το ρανταρ απο τα 400 χιλιόμετρα. Αν δε πιστεψουμε και τους ρωσολαγνους μπορουμε να πεταμε ελευθερα και να παμε να ριξουμε και οτι βομβα θελουμε βαθια στην ενδοχωρα τους καθως οι ομοδοξοι για μας δουλευουν και τους πουλησαν πυραυλους χωρις τους… Read more »

George_K

Αν οι S-400 ήταν ενεργοποιημένοι τότε ο θείος Σαμ θα είχε ξεσαλώσει…

My_name_is_Nobody

Οι εμβέλειες που διαβάζεις για κάθε ΑΑ είναι θεωρητικές μιας και συνήθως δεν λαμβάνουν υπόψιν τους την καμπυλότητα και το ανάγλυφο της γης. Το εγγενές αυτό πρόβλημα έρχεται να επιλύσει η διασύνδεση του συστήματος με ένα κεντρικό σύστημα αεράμυνας το οποία περιλαμβάνει σταθερά ραντάρ, ΑΣΕΠΕ, και άλλα ΑΑ συστήματα τα οποία μοιράζονται μεταξύ τους την μεγάλη εικόνα. Για τον λόγο αυτό, ευτυχώς για εμάς, η επιλογή των S400 από την Τουρκία ήταν η χειρότερη δυνατή, μιας και δεν θα διασυνδεθούν ποτέ πλήρως με τα Δυτικά συστήματα αεράμυνας που διαθέτουν. Ο παρακάτω χάρτης δείχνει μια καλή εικόνα των εμβελειών του S400… Read more »

Scalp_eg

Οδυσσέα μου, συμφωνω διάβασα και το λινκ, σαφέστατα θα ήταν πολύ καλύτερα γι αυτούς να ήταν διασυνδεδεμμενα στην αεράμυνα τους, αλλά αν δεν έχουμε σίγουρες πληροφορίες για τις πραγματικές δυνατότητες των S 400, πόσο σωφρων είναι να μπαίνουμε εντός του βεληνεκούς των 250 χιλιομέτρων που έχει η έκδοση των 48N6E3 που απ ότι λέει και το λινκ τους έχουν πάρει σίγουρα απ τους Ρώσους?

Last edited 1 month ago by Scalp_eg
My_name_is_Nobody

Δεν είναι θέμα κρυφών ή όχι δυνατοτήτων αλλά απλής φυσικής. Οι εδαφικές εξάρσεις δημιουργούν “σκιές” που μπορούν να καλυφθούν μόνο αν τις “φωτίσει” κάποιο άλλο σύστημα.
Από την στιγμή που δεν μπορούν να διασυνδεθούν με το ΣΑΕ πλήρως, οι S400 δεν μπορούν να καλύψουν τα κενά αυτά.

Scalp_eg

Μακάρι να είναι έτσι και να ανυσηχω τζάμπα τελικά.

chikichiki
Nikolaos

Πάντως ο scalp eg έχει δίκαιο στο ότι ακριβώς η αξιοποίηση των σκιών των ραντάρ μας γυρίζει ως ΠΑ δεκαετίες πίσω, σε τακτικές ΝΑΤΟ δεκαετιών ’70 και ’80, με χαμηλή πτήση ως το στόχο (επί μεγίστη βλάβη της εμβελείας …), με δραματική μείωση της ακτίνας δράσης των πάσης φύσεως όπλων ανεμοπορίας (DWS-39 Mjölner ή όπως το λέμε στην ΠΑ, AGM-154A JSOW, JDAM, Paveway I/II, GBU-8B/B HoBoS) και ανάγκη άφεσης όπλων στην καρδιά του φακέλου εμπλοκής των εχθρικών συστημάτων εγγύς άμυνας (Rapier/Blindfire, Oerlikon 35 mm/Super Fledermaus κλπ), ακόμη και τεχνικών toss bombing / loft bombing με Mk.82 Snakeye ή CBU, πράγματα… Read more »

Last edited 1 month ago by Nikolaos
chikichiki

Νικόλαε δεν είμαι σίγουρος κατά πόσο “γυρίζει πίσω” η ΠΑ, διότι είχα την εντύπωση πως ποτέ δεν έφυγε από κει. Για επιχειρήσεις τύπου Desert Storm/Allied Force, όπου η αποφασιστική ηλεκτρονική υπεροχή του επιτιθέμενου καθιστά τα -επίγεια- εχθρικά ραντάρ αναποτελεσματικά, και άρα τα μεσαία-μεγάλα ύψη προσβάσιμα για α/φη κρούσης (άλλωστε μόνο τα ΑΑ χαμηλού ύψους είναι αδύνατο να κατασταλούν πλήρως), εκεί είναι λογικό να βλέπουμε αποφυγή πτήσης NOE στο ingress. Για την ΠΑ όμως αυτή η εποχή, πότε υπήρξε;

Nikolaos

Αγαπητέ μου φίλε, μακάρι να το ήξερα και ο ίδιος, αν έφυγε ποτέ η ΠΑ από το στάδιο αυτό. Διότι η απάντηση είναι βέβαια συνάρτηση και του τι δυνατότητες παρεμβολής των ραντάρ ελέγχου πυρός μέσων όπως Improved Hawk XXI & Rapier Blindfire διαθέτουν τα μαχητικά της ΠΑ. Θυμάμαι πάντως καλά από τις κλασικές “σοβαρές” επιχειρήσεις της προ “νέας παγκόσμιας τάξης” εποχής (El Dorado Canyon, Desert Storm πρώτες νύχτες κλπ) ότι ο φόβος του “ψηλά”, παρά τη διαθεσιμότητα ισχυρότατων εναερίων μέσων παρεμβολής ικανών να συνοδέψουν τα α/φ κρούσης ως το στόχο, οδήγησε στην επιλογή του χαμηλότατου ύψους, όπου και σημειώθηκαν σχεδόν… Read more »

Christosv

Από την δική μας εμπειρία με τους S300, θα πω μόνο ότι υπάρχει λόγος που τοποθετήθηκαν εκεί που τοποθετήθηκαν και όχι σε ενδοχώρα.

Scalp_eg

Επειδή γνωρίζεις πράγματα μάλλον, μπορείς να τα πεις, η επιχειρησιακα απαγορεύετε?

chriss8

Τα ραντάρ δεν θα είναι μαζί με τους εκτοξευτές ενώ θα μπορούν να υπάρχουν περισσότερα του ενός για να αλλήλοσυμπληρώνουν τους νεκρούς τομείς.

Οι S400 δεν μας ακυρώνουν, ούτε είναι υπερόπλο. Όμως σε συνδυασμό με την ήδη υπάρχουσα, αριθμητικά υπέρτερη, αεροπορία του εχθρού, καθιστούν οποιαδήποτε επίθεση στο έδαφος της Τουρκίας, ιδιαίτερα «κοστοβόρα».

δεν γίνεται να λέμε ότι εμείς με μικρότερους αριθμούς, σε συνδυασμό με τους Patriot, δημιουργούμε ισχυρή αποτροπή, ενώ οι απέναντι είναι απλά μπουνταλάδες που τους έχουμε ανάμεσα στα γεύματα…

Kostasmel

Αν οι S400 δεν διασυνδεθουν με το υπόλοιπο σύστημα αεραμυνας και πρέπει να χρησιμοποιούν το ραντάρ τους συνεχώς ,θα βγουν off τα πρώτα 30 λεπτά εχθροπραξιών.

Christosv

Βρε παιδιά δεν είναι θέμα ραντάρ αυτό θα εκπέμπει ούτως ή αλλιώς (υπαρχει και το EMCON) και κάλυψης κενών ζωνών μόνο. Απουσία διασύνδεσης σημαίνει αδυναμία αυτόματης αναγνώρισης ιχνών που υπάρχουν στο ραντάρ και θα πρέπει να χρησιμοποιουντε άλλες μέθοδοι γι’ αυτό που αυξάνει τον χρόνο αντίδρασης και αναχαίτησης. Αν πχ πρεπει να “μιλησουν” με ένα Awacs για το ποιοι σχηματισμοί είναι εχθρικοί σε τι απόσταση είναι κλπ χάνει χρόνο και εμβέλεια αναχαίτησης.
Και τα Mirage μας απουσία link 16 έχουν αντίστοιχα θέματα.

Mageiras

Σκέφτομαι το nap of the earth των Rafale και το spectra και κάνω όνειρα να είχαμε μερικά…

My_name_is_Nobody

comment image

Tarkan1 Tarkan1 bon appétit…

Last edited 1 month ago by My_name_is_Nobody
Nikolaos

“Καλλλά τον είπες, πολλλάκι μου!” (λένε οι μανάδες στη Θεσσαλονίκη …)

Tasos

είσαι τεράστιος!

MeAnother

Κάπως επιπόλαια συμπεράσματα, δε γνωρίζουμε ούτε αν το σύστημα ήταν πλήρως ανεπτυγμένο ή αν χτυπήθηκε πριν προλάβει να αναπτυχθεί.
Ο πονοκέφαλος της ΠΑ (αν υποτεθεί οτι αφελώς θα αποφασίσει να προσβάλλει στόχους μέσα στην τουρκική ενδοχώρα διακινδυνεύοντας να χάσει πιλότους που ίσως καταρριφθούν και πιαστούν αιχμάλωτοι, αντί να διασώζονται εντός ελληνικού εδάφους και να είναι διαθέσιμοι ξανά) θα είναι τα Ε-7 ,τα CAP με τη συνεργασία ιπτάμενων τανκερς και τα σχεδόν 200 CCIP, ολα με link 16, AMRAAM και JHMCS.
Για καλλιέργεια ηθικού, ναι καλό ήταν όλο αυτό.

Ccd

Πόσα από τα 200 F-16 CCIP μπορούν να σηκώσουν ταυτόχρονα αυτή τη στιγμή;

Roger

Και μόνο το 1/10 να μπορούν να σηκώσουν ταυτόχρονα για επιχειρήσεις, εμείς πρέπει να υποθέσουμε ότι μπορούν να σηκώσουν και τα 200 και να είμαστε προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε και τα 200.

chriss8

Φαντάζομαι περισσότερα από τα δικά μας 40 F-16 adv+, 24 Μ2000-5 ή 110 F-16 παλαιότερων τύπων….

Koulis

Δεν έχεις καλή φαντασία.

Thanos74

απο οτι φαινεται στις παραβιασεις max 18…..A και κατι αλλο link 16, AMRAAM και JHMCS εχουμε και εμεις για να μην αρχισω να μιλαω για αερομαχιες γιατι το θεμα εχει καταντησει πορνο….

chikichiki

Όχι σε όλο το στόλο, όπως αυτοί. Για τις παραβιάσεις δεν ξέρω από που προκύπτει το νούμερο ούτε πως συγκρίνεται με surge πραγματικών επιχειρήσεων.

Last edited 1 month ago by chikichiki
chriss8

….. Δεν είναι σόφρων να στηρίζουμε την ασφάλεια μας σε μια πιθανή αδυναμία του εχθρού, αντί να την εξασφαλίζουμε με την δική μας δύναμη!

***Συνεχίζω από το προηγούμενο σχόλιο, καθώς δεν μπόρεσα να κάνω edit.***

Nikolaos

Λακωνικό απόσταγμα σοφίας, που πνίγεται δυστυχώς στα κύματα “γηπεδικού” πατριωτισμού, ιδιώματος που αφενός καγχάζει τη γνήσια ευαισθησία για την αμυντική επάρκεια της Πατρίδας ως ηττοπάθεια, αφετέρου πάντα έχει λογής δικαιολογίες για τη διαρκή εγκληματική πολιτική αφοπλισμού της Πατρίδας … διαχρονικά βέβαια, απλώς με άλλους πρωταγωνιστές κατά περίοδο στο μικρό σύμπαν του φιλόξενου αυτού βήματος …

chikichiki

Όσα έχουν στο readiness και CAP σε περιόδους κρίσης. Σίγουρα δεν θα είναι λίγα.

Last edited 1 month ago by chikichiki
My_name_is_Nobody

Πόσες ώρες πιστεύεις πως χρειάζεται ένα σύστημα για να αναπτυχθεί;
Η μετακίνηση στην περιοχή έγινε 2 Ιουλίου.
Οι Τούρκοι είχαν στην διάθεσή τους περίπου 48 ώρες.
Τα συστήματα ήταν ενεργά. –

sijo

Τους είχαν “τυφλώσει”, δεν πήραν χαμπάρι τίποτα. Στον τομέα του ηλεκτρονικού πολέμου και εμείς είμαστε στη δεκαετία του 70, δυστυχώς!!!!
Θα μου πεις εδώ δεν παίρνουμε τορπίλες ή δεν υπάρχει πρόβλεψη πως θα λειτουργήσει μια μονάδα ή μια πτέρυγα με διακοπή ρεύματος και αν θα έχουμε π.χ. τηλεπικοινωνίες, ο ηλεκτρονικός πόλεμος μας μάρανε.
Ντροπή.

My_name_is_Nobody

Ξεχνάς μια λεπτομέρεια. Οι Τούρκοι έχουν αναπτύξει και αυτοί συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου.

blackpeteg

Έχεις καταλάβει πως οι απέναντι σηκώνουν τα ίδια 4-6 F16 για να κάνουν τις “παραβιάσεις” τους εδώ και αρκετό διάστημα;
Ξέρεις τι διαθεσιμότητες έχουν σε α/φη λόγω ανταλλακτικών και πιλότων; Πόσα από αυτά τα tanker και E7 θα μείνουν σε πιθανή σύγκρουση με το S-400 να μην έχει δυνατότητα διαχωρισμού άρα και άμυνας έναντι της Π.Α;

x-m

Αν είναι αυτές οι δυνατότητες τους, τότε συμβαίνουν δυο πράγματα: είτε οι δικές μας είναι ανάλογες , είτε είμαστε πραγματικά για πανηγύρια αφού τα 12 ν.μ και όχι μόνο θα έπρεπε να είναι ήδη πραγματικότητα.

Μήπως δεν είναι αυτές οι δυνατότητες τους ;

G...

Το αρθρο ειναι σωστο σε ολα οσα αναφερει. Αυτα ειναι τα στοιχεια και τα δεδομενα. Σαφεστατα και υπαρχουν τα ε7, φ16, κτλ αλλα ειναι κατι που εγινε και δειχνει πολλα. Εκτος απο αυτα που λεει ο κ Παυλίδης θα προσέθετα οτι στην βαση ηταν και το κοραλ. Πολυδιαφημισμενο και δηθεν ικανοτατο που μαλλον ειναι τελικα πολυ κατωτερο των προσδοκίων. Οπως αλλωστε πολλα τουρκικα προιοντα που μας εχουν ζαλισει μερικοι για την δηθεν αποτελεσματικοτητα τους

Kostasmel

Θα βρουν απέναντί τους AMRAAM C-7, MICA IR-EM, IRIS-T JHMCS, ERIEYE, Patriot, S300, Tor m1, Crotale, Osa,Hawk και το κυριότερο καλύτερους πιλότους και χώρα που θα παίζει στο γήπεδο της….

Που θα έβαζες τα λεφτά σου;

Last edited 1 month ago by Kostasmel
Christosv

Πουθενά γιατί περνάει από τους εκάστοτε πολιτικούς δυστυχώς που πρέπει να δώσουν την διαταγή για να χρησιμοποιηθούν….

Berserker

Άριστα κ.Παυλίδη! Και επειδή οσονούπω θα αρχίσει ο βομβαρδισμός από τους δήθεν ρεαλιστές – νεοθωμανολάγνους, να κάνουμε σαφές ότι όταν δεν πρόκειται για κανονική πέμπτη φάλαγγα, πρόκειται για ριψάσπιδες αναζητούντες δικαιολογία στη δήθεν ισχύ του αντιπάλου. Ψυχολογικώς πρόκειται για ανάλογο επιχείρημα με αυτό που ταλάνισε τη μεταπολίτευση: «Για όλα (και κυρίως το Κυπριακό) φταίνε οι Αμερικάνοι». Ήτοι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε απέναντι σε πανίσχυρο εχθρό. Άτιμη κενωνία… Συνιστώ ανάγνωση προσφάτου άρθρου του Πρετεντέρη:«Να πεθάνουμε για το Καστελλόριζο»; Εξαιρετικό! Αφιερώνω Νίκο Καζαντζάκη, δις: «Ρωμιοί είναι αυτοί, ανάθεμά τους! Αν δεν μας τύχαιναν στη στράτα μας, θα ’χε φάει τώρα η… Read more »

George_K

Όντως το επιβεβαιώνω γιατί το διάβασα. Η πλάκα είναι ότι το κράξιμο που τρώει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σπάει κόκκαλα.. Γιατί μερικοί συνάνθρωποί μας ψεκασμένοι δεν μπήκαν καν στον κόπο να διαβάσουν παραπάνω από τον τίτλο, ο οποίος ήταν και σε εισαγωγικά. Ψιλά γράμματα τα εισαγωγικά θα μου πεις…

και πολλά + για την αναφορά στον Καζαντζάκη !!!

Last edited 1 month ago by George_K
chriss8

Είναι πάντα θετικό να δίνουμε θάρρος στον αθλητή πριν από τον αγώνα. Όπως και στον μαθητή πριν τις εξετάσεις. Αλλά εάν ο μαθητής χτυπούσε “φρέντα”, αντί να διαβάζει, όσο και αν τον βοηθήσει το υπέρτατο μυαλό του ή όση βοήθεια και αν του τάξουμε από την Παναγία, πάλι θα μακελευτεί στις εξετάσεις. Μην κάνετε σαν τον έφηβο που κλαίγεται ότι τον φωνάζουν οι γονείς του και τον αγχώνουν επειδή κ%$#@βαράει, το “παιδί”. Ο έφηβος μέσα στο κλάμα του ψιθυρίζει ότι θα έπρεπε να του λένε “μπράβο αγόρι μου. Μην αγχώνεσαι, είσαι τετραπέρατος, ο θεός είναι μεγάλος”. Σε αυτή την ζωή… Read more »

Berserker

Εκπλήσσομαι που δεν βλέπετε ότι συμφωνούμε. Ίδιον της φυλής μας μάλλον… Εξηγούμαι αν και μάλλον περιττόν: ο ρίψασπις προοικονομεί την ακηδία του – το πλέον σοβαρό εκ των 7 θανασίμων αμαρτημάτων μιά και σχετίζεται με όλα τα άλλα – διά της δήθεν τεκμηριώσεως της απροσμετρήτου ισχύος του αντιπάλου. Ο ρίψασπις δεν προσπαθεί γιατί «δεν έχει νόημα». Πιό λαϊκά: οι Ροζάκηδες δεν υμνούν το μαθητή αλλά αντιθέτως λένε στο γονέα «δεν είναι για ΕΜΠ το παιδί». «Ιατρική ο Λάκης; ΣΒΙΕ και με το ζόρι». Εσείς αναφέρεσθε στην υποπερίπτωση που αναφέρει και ο αγαπητός Νικόλαος, ήτοι στους γηπεδικά ανοήτους του πατριωτικού χώρου… Read more »

chriss8

Με καλύψατε με τις διευκρινίσεις σας στις πρώτες δύο παραγράφους. Όσον αφορά την τελευταία παράγραφο. Ίσως γενικεύω βάζοντας μέσα όλους τους Έλληνες. Αλλά δεν γενικεύω και χρονολογικά. Οι Έλληνες έχουμε σταματήσει να αγωνιζόμαστε, εδώ και δεκαετίες. Ο παππούς μου σαφώς και έλιωνε στην δουλειά. Όχι απαραίτητα για να μεγαλώσει η χώρα. Αλλά ακόμα και για ένα πιάτο φαγητό. Πιστεύω ότι συμφωνείται ότι σήμερα δεν είναι έτσι η πλειοψηφία του λαού μας ( δεν αναφέρομαι σε θέματα υλικού πλούτου). Έχουμε χάσει την πνευματική επαφή με τους αγώνες των προηγούμενων γενιών. Έχουμε χάσει ακόμα και την επίγνωση της ύπαρξης αίτιου και αιτιατού!!!… Read more »

Berserker

Μα και μένα μου έκανε εντύπωση γιατί είσθε από τους σχολιαστές που παρακολουθώ και συνήθως συμφωνώ.
Πάντως σε αυτά που λέτε έχετε δίκαιο αν και θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι και προ του 1940 – για το οποίο πολύ σωστά τα λέτε – υπήρχαν φωνές που ανεφέροντο σε παρηκμασμένες γενιές. Εκείνες που τελικώς δημιούργησαν το Έπος. Ίσως να είναι έτσι και τώρα…

Last edited 1 month ago by Berserker
Tango.Alpha

To ζήτημα είναι ότι μαθαίνουν και βλέπουν τις αδυναμίες.

Thanos74

Δεν μαθαινουν παθαινουν,Τι μπορουν να μαθουν απο το ποσο ανεπαρκη ειναι τα αντιαεροπορικα τους και τα περιφημα εγχωρια οπλικα τους συστηματα.Δεν σας κανει εντυπωση που ενω και καλα ειναι φοβερα και τρομερα δεν τα αγοραζει κανεις?Κατι Τ129 πηγε να παρει το Πακισταν για προφανεις λογους και δεν γινεται γιατι δεν εχουν κινητηρες.Να μην αρχισω για τις super duper MILGEM που απο 5 μποφορ και πανω μενουν στα λιμανια.

LuckyLuke

Η Τουρκία έχει αναπτύξει και συνεχίζει να εξελίσσει αντιεροπορικά συστήματα μικρού και μεσαίου βεληνεκούς. Όλα αυτά θα λειτουργούν ενοποιημένα κάτω από μια ομπρέλα αντιαεροπορικής άμυνας αυξάνοντας την δυσκολία αντιμετώπισης τους.

Το συγκεκριμένο οπλικό σύστημα είναι περασμένης δεκαετίας και είναι πολύ πιθανό να μην είχε αναπτυχθεί πλήρως την στιγμή της επίθεσης. Αποκομμένο από ένα ενιαίο δίκτυο αεράμυνας δεν ήταν και τόσο δύσκολος στόχος για τα εξειδικευμένα μαχητικά που ανέλαβαν την αποστολή. Σίγουρα αποτελεί πλήγμα για το γόητρο της Τουρκίας, ωστόσο βλέποντας την συνολική εικόνα δεν έχει αλλάξει κάτι δραματικά.

My_name_is_Nobody

Το σύστημα είχαν χρόνο να το αναπτύξουν ενώ παράλληλα έχουν και συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου, τα οποία λογικά θα είχαν αναπτύξει στην περιοχή. Να θυμίσω πως ένα “παλαιό” Συριακό ΑΑ σύστημα κετέρριψε Ισραηλινό F16. Απ ότι φαίνεται δεν υπήρξε καμία αντίδραση., πιθανόν αντιλήφθηκαν την επίθεση την στιγμή που έγινε.

Tarkan1

The person can not diffrentiate a computer game from real attack, knows secret information by heart. He is not talking but only farting.

My_name_is_Nobody

Το πλεονέκτημα του να είσαι έξυπνος είναι ότι μπορείς πολύ εύκολα να κάνεις τον χαζό. Το αντίθετο είναι εκείνο που παρουσιάζει δυσκολίες.
ΥΓ
Την 72χρονη παρθένα που θα σου σερβίρει το πιλάφι στον παράδεισο, θα σου την στείλουμε εμείς!

Evanos

Όντως δεν εχει αλλάξει κάτι δραματικά….. οι Τούρκοι μετά απο υπερπροσπάθεια, και μια οικονομικά και στρατιωτικά πολυ απαιτητική για την εύθραυστη και ασθενή οικονομια τους επιχείρηση τρελών ρισκων (θαυμάζω το κουράγιο να παιρνουν τέτοια αδιανόητα ρισκα) ελέγχουν την Τρίπολη και μια αεροπορικη βάση έξω απο αυτην…..στην οποία εσχατως δέχονται επώδυνες καρπαζιές….. και ο Χαφτάρ και οι συν αυτώ LNA ( που για μερικους ραγιαδοελληνες που στέκονται σούζα και ευθυγραμιζονται δεόντως και στο κιχ που θα βγαλει ο Αμερικανικός παραγοντας ακόμη και αν πάνε κόντρα στα συμφέροντα της χώρας….ειναι ήδη τελειωμένος) εξακολουθεί να ελέγχει πλέον και με την έκδηλη βοήθεια Ρώσων,… Read more »

Wisdom

Υποθέτω ότι κάποια στιγμή θα μάθουμε και την ταυτότητα/προέλευση των αεροπλάνων που τα κατέστρεψαν. Άλλοι λένε Mirage των ΗΑΕ, άλλοι Rafale των Αιγυπτίων, άλλοι ρωσικά Su-24, μέχρι και γαλλικά Rafale πιθανολόγησαν σε ένα -πολύ ακραίο είναι αλήθεια- σενάριο. Μήπως όμως θα ήταν εξυπνότερο και αποτελεσματικότερο για τους μυστηριώδεις εξολοθρευτές, αντί να περιμένουν την ανάπτυξη παρόμοιων συστημάτων επί του Λιβυκού εδάφους, να προβαίνουν σε προληπτικά πλήγματα εναντίον των πλοίων που τα μεταφέρουν; Και αν στο αεροδρόμιο κάποια πιθανά ενοχοποιητικά στοιχεία θα έχουν μείνει (θραύσματα πυραύλων) στο βυθό της Μεσογείου είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεθούν θραύσματα, είτε πυραύλων είτε (κυρίως) τορπιλών 😉

chriss8

Όταν σε χτυπάει ένας αντίπαλος και δεν σε παίρνει να κλιμακώσεις, τότε ο εχθρός θα είναι “άγνωστος”. Όποιος και αν ήταν ο “μακελάρης”η Τουρκία δεν μπορεί να του πάει κόντρα.

Ένα καλό μαθηματάκι για τους γείτονες που πήγαν να κοντραριστούν με μεγάλες δυνάμεις…

Tasos

εάν όμως είσαι Ισραηλινός δεν αφήνεις και πολλά ίχνη……..

Panagiotis

Για να επέμβεις σε πλοίο που πλέει σε διεθνή ύδατα πρέπει να έχεις αδιάσειστες αποδείξεις η να μην πάρει πρέφα κανείς ότι το χτύπησες. Αμφότερα εξαιρετικά δύσκολα.

My_name_is_Nobody

Εκτός από τα MIM-23 υπήρχαν και τα KORAL, τα οποία από ότι φαίνεται ούτε αυτά λειτούργησαν. Αν είδατε το βίντεο που είχε κυκλοφορήσει, η μετακίνηση του συστήματος έγινε μέρα μεσημέρι και η καταστροφή του δυο μέρες μετά. Πόσο χρόνο απαιτεί ένα σύστημα Hawk να μεταπέσει σε ενεργή κατάσταση, ώρες ή μέρες; Ενδεικτικά αναφέρω πως η πλήρωση του εκτοξευτή με νέους πυραύλους απαιτεί μόνο 6 λεπτά. Άρα τα συστήματα ήταν ενεργά. Εκτός και θέλουμε να πιστέψουμε πως τα μετακίνησαν σε εμπόλεμη περιοχή και τα άφησαν ανενεργά, και τα Hawk και τα KORAL. Δεν ξέρω τι θα προτιμήσουν να πουν οι Τούρκοι:… Read more »

x-m

Οι τούρκοι (και όχι μόνο) ξέρουν ποιος τους χτύπησε αλλά δεν μπορούν να πουν τίποτα. Ούτε για τον θύτη, ούτε για τις απώλειες , ούτε για την επίδοση τους. Όχι μόνο γιατί ανάλογα με το ποιος τους χτύπησε θα πρέπει να υπάρξουν αντίποινα (αν είναι η Γαλλία; η Ρωσία;) αλλά και γιατί το εσωτερικό ακροατήριο είναι σημαντικός παράγοντας στην εξίσωση αφού το αφήγημα στην χώρα αφορά την υπεροχή της φυλής, την δυνατότητα τους να τα βάλουν με όλους, τις γαλάζιες πατρίδες και άλλα μπαρμπούτσαλα.

Scalp_eg

Πως είσαι βέβαιος ότι οι Τούρκοι ξέρουν ποιος τους χτύπησε?

x-m

Τα Smart-S των Perry που βρίσκονται εκεί πέρα υποθέτω ότι δουλεύουν.Και αν δεν δούλεψαν πόσο δύσκολο είναι να καταλάβουν γιατί όχι; Επίσης, ότι τους έχει χτυπήσει έχει αφήσει υπολείμματα. Αφήστε που αυτός που το έκανε μπορεί να έχει ο ίδιος ενημερώσει υπογείως. Και για να είμαστε ειλικρινείς,Ρωσία, Γαλλία, Αίγυπτος: με ποιόν από τους τρεις μπορεί να αντιπαρατεθεί η τουρκία;

George_K

Κάτι παλιοφήμες που λένε ότι κάτι παλιοσαπάκια γαλλικές φρεγάτες τύφλωσαν όλη την περιοχή…, ελέγχονται…

Tarkan1

Video released 🙂 It is scene from Arma 3 computer game 🙂 This shows how ignorant are you. It is no surprise.

My_name_is_Nobody

Όσο γράψεις τόσο αποκαλύπτεις την βλακεία σου, σιώπησε και μπορεί να μπερδέψεις κανέναν.
Σε παρακαλώ τουλάχιστον μάθε να διαβάζεις.

Last edited 1 month ago by My_name_is_Nobody
chikichiki

Post the link coward

Ccd

Η επίθεση έγινε μόλις αποχώρησε από εκεί ο Τούρκος υπουργός αμυνας. Αρα το μήνυμα ήταν σαφές και θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον η αντίδραση των Τούρκων τις επόμενες ημερες. Εκεί θα μπορέσουμε να βγάλουμε ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Επίσης τι έγινα τα περίφημα συστήματα Η/Π, τι έκαναν στη συγκεκριμένη επίθεση; Και απενεργοποιημένα να ήταν κάτι όπως επίσης και τα hawk κάτι λέει.

PanPan

Κάζο για την υπερδύναμη. Ούτε από που της ήρθε δεν ξέρει.
Εχω πλέον την εντύπωση πως το top stealth μαχητικό είναι το rafale. Τρελή διαφήμιση.

Kostasmel

Με το Σ/Α σε λειτουργία είναι…

Roger

Το σκηνικό αυτό είναι μία καλή ευκαιρία για να κάνετε μία αναλυτική παρουσία του συνόλου του υπάρχοντος δικτύου αεράμυνας της Τουρκίας αλλά και της μελλοντικής κατάστασης του (σύμφωνα πάντα με τα τωρινά δεδομένα).

Tarkan1

I see some taking Nikos message very strongly and started barking.

 the only one who will be defeated is the one who does not believe in victory from the beginning….

That is why last 2000 years greeks are colonized by Romans Turks Germans and lately Troika 🙂 funny greeks

My_name_is_Nobody

Μην ταΐζετε τον πίθηκα..comment image
.
ΥΓ
Ρε παιδιά γιατί μου κόβετε το σχόλιο, και έκανα τόσο κόπο για να φτιάξω την εικόνα…

x-m

Respect !!!!

Scalp_eg

Give us your opinion, who do you think is behind airstrike attack in turkish air base in Libya? Russia, Egypt, UAE, France?

Fiorentino

The fact that after these occupations, Greeks are still here, doesn’t concern you? Anyway please provide useful comments and not provocative. There’s general agreement that Turkey has taken good steps concerning military equipment and research. Just focus on that and please leave history to people that have been around for more than 2000 years.

ikaros

Το συμβάν δεν είναι να μας κάνει να πανηγυρίζουμε, όταν στο σύστημα Hawk βασίζεται και η ελληνική αεράμυνα σε μεγάλο ποσοστό και μάλιστα χωρίς 3D ραντάρ. Είδα ότι τα ελληνικά ΜΜΕ χαραχτηρίζουν το σύστημα υπερσύγχρονο και πανάκριβό…!!! (αγνοώντας ότι είναι απομεινάρι του ψυχρού πολέμου). Το συμβάν προσφέρεται για συμπεράσματα και όχι για εφησυχασμό. Ως αμυνόμενοι πρέπει άμεσα να ξεκινήσουμε διαδικασία αντικατάστασης αυτών των συστημάτων που μόνο πόρους σπαταλούν. Ένας λόγος που δεν έχουν οι Τούρκοι ασχοληθεί σοβαρά με την αεράμυνα είναι το επιθετικό δόγμα που έχουν. Με βάση αυτό το δόγμα από την στιγμή που η ΠΑ θα καταστραφεί με… Read more »

Koulis

Και εάν δεν καταστραφεί…..

Yannis

Επειδη ειμαι ασχετος, η ΠΑ εχει τα μεσα να εκτελεσει παρομοια αποστολη;

Last edited 1 month ago by Yannis
Panagiotis

Εννοείται!
Οι 341, 343 ασχολούνται με αποστολές SEAD (Suppression of Enemy Air Defense).

Paliouras

Η τρολια του αιωνα θα ηταν να μας ζητησουν οι φιλοι μας οι Αμερικανοι να στειλουμε πατριοτ στη συμμαχο

My_name_is_Nobody

Η τρολιά είναι να τους το προτείνουμε εμείς.

Last edited 1 month ago by My_name_is_Nobody
Evanos

Μην το γελάς καθόλου….καθώς εσχατως σε μια μερίδα του “κάτσε σούζα” σε ντιρεκτίβες πολιτικού συστήματος εχει φανεί θεαματική μετατόπιση θέσεων….που μάλλον αντανακλούν Αμερικανική παραγγελιά και την στάνταρ αντι ρωσική αλλά και σιγά σιγά αντι γαλλική οπτική στο θέμα ….ακόμη και αν αυτη στρέφεται κατά των αμιγώς Ελληνικών συμφερόντων.

chriss8

Η Ελλάδα μέχρι πριν πολύ λίγο καιρό δεν έδειχνε κανένα ενδιαφέρον για τα τεκταινόμενα της Λιβύης. Εσχάτως αρχίσαμε να ασχολούμαστε (επιτέλους). Δεν μπορείς να έχεις μετατόπιση θέσεων όταν μέχρι χθες δεν είχες καν θέση. Τα ελληνικά συμφέροντα δεν είναι ο Χαφτάρ. Αυτός είναι απλά ένα μέσο, ένα πιόνι, στην προώθηση συγκεκριμένων συμφερόντων μας μέσα στο γενικότερο πλαίσιο της εξωτερικής μας πολιτικής. Πρέπει να είμαστε ευέλικτοι για να εξυπηρετήσουμε τα δικά ΜΑΣ συμφέροντα. Εάν (τονίζω το ΕΑΝ) ο Χαφτάρ δεν έχει προοπτικές επικράτησης και εμείς παίξουμε τα ρέστα μας σε αυτόν, τότε σκέψου ότι στον νότο θα έχουμε μια λίαν εχθρική… Read more »

Last edited 1 month ago by chriss8
Voiceofreason

Πολύ σωστό το σκεπτικό σου. Το θέμα θέλει πολύ λεπτούς χειρισμούς διότι την έκβαση της σύγκρουσης δε μπορούμε να τη γνωρίζουμε και μπορεί να εκτεθούμε.
Και ο Πούτιν είπε ότι οι Ρώσοι που είναι στη Λιβύη είναι μισθοφόροι εταιρειών. Δεν είναι ρωσικός στρατός. Αφού αυτοί όλοι προσπαθούν να κρατήσουν μία ¨ουδέτερη στάση¨ δημόσια και ποντάρουν στην παύση των συγκρούσεων ας κάνουμε και εμείς το ίδιο. Θέλει προσοχή.

photographix

Ποιος επιτεθηκε και με τι ….

Evanos

Το ενδιαφέρον ειναι ότι τα Τουρκικά improved hawk καταστράφηκαν απο απειλή δηλ.αεροπορικη κρούση έναντι της οποίας υποτίθεται ότι είχαν τον ρόλο και την ευθύνη να παρέχουν προστασία.. Και όμως το αεροσκάφος με το μακρού πλήγματος όπλα πάλι νίκησε. Υποπτεύομαι ότι κάποιο πρωί θα ξυπνήσουμε και θα μάθουμε ότι και κάποια φρεγατακια των Τούρκων ξαφνικά απο το πουθενα χτυπήθηκαν και πήγαν στον πάτο.. Η ΟΥΣΙΑ και το δίδαγμα ειναι ότι για αλλη μια φορά το ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ όταν χρησιμοποιεί και εξελιγμένα όπλα κρούσης δειχνει και με διαφορά την ΠΡΩΤΟΚΑΘΕΔΡΙΑ του στις ένοπλες συγκρούσεις. Προσεγγίζει σε χρόνο μηδέν τον στόχο του….συνεργάζεται ηλεκτρονικά με… Read more »

Last edited 1 month ago by Evanos

βασικά το ίδιο αντιαεροπορικο υπηρετεί και στην χωρά μας αν δεν κάνω λάθος!!! παντού βλέπουμε φώτο με τον εκτοξευτη αλλά πάλι αν δεν κάνω λάθος υπάρχουν άλλα δυο σημαντικά κομμάτια του οπλικού συστήματος το ραντάρ και το κέντρο πυρός. άρα μάλλον θέλει λίγο παραπάνω απο 6 λεπτά για να είναι έτοιμο .και το σπουδαιότερο ακομα και αν ειναι έτοιμο μιλάμε για όπλο του 1960 έστω και αναβαθμησμενο δεν νομίζω οτι έχει και πολλές ελπίδες απέναντι σε νεα αεροπλάνα και πυρομαχικά ειδικά μόνο και αποκομμένο απο ένα αντιαεροπορικο δίκτυο . τώρα για το ποιος έκανε την επίθεση ακριβώς δεν ξέρω αλλα… Read more »

Yannis

Σχετικα με τα Ελληνοτουρκικα: Παρακαλω διαβαστε το παρακατω εξαιρετικο αρθρο της Καθημερινης.

https://www.kathimerini.gr/1086103/opinion/epikairothta/politikh/egklwvismenoi-ston-ma3imalismo

Last edited 1 month ago by Yannis
K.D

Έλεος! Ουδέποτε η αφέλεια κατέστη μήτηρ οτιδήποτε εξαιρετικού του συγκεκριμένου άρθρου συμπεριλαμβανομένου.

Tarkan1

Well done Yannis you brought this article here where columnists make article to scratch national feelings of the young ones to make money out of it. It is still embarrassment only 1 or 2 articles out of 10 million population.

Either through goodness or through force We will take the one ours. I do not care you like it or not.

My_name_is_Nobody

Τι έχετε κάνει ρε εσείς στον Μουστάρδα, δεν είναι γκιουλενιστής το παιδί, αφήστε το ελεύθερο.
.comment image

Rowan

To thumb down στο έδωσα για να μην έχεις θετική ψήφο από το ψοφίμι!

chriss8

Ειδικά το σημείο που λέει ότι κακώς οι Κύπριοι δεν αναγνώρισαν το δικαίωμα της Τουρκίας σε ένοπλη επέμβαση… ανεκτίμητο…. Τι ευκαιρία χάσαμε άραγε. Θα έπαιρναν 35.000 στρατό, θα αφήνανε 900, αλλά φυσικά θα είχαν κάθε δικαίωμα, με ελληνική και ελληνοκυπριακή υπογραφή, να εισβάλουν στην κυπριακή δημοκρατία, όποτε θα φαντάζονται ότι απειλούνται οι Τουρκοκύπριοι….

Nikolaos

Εντάξει, ο “Στέφανος Κασιμάτης” ή “Φαληρεύς” ή όπως τέλως πάντων λέγεται στ’ αλήθεια αυτή η (πνευματώδης κατά τα λοιπά) αινγματική φιγούρα (έχω άποψη, αλλά δεν είναι της στιγμής) άφησε τα κουτσομπολιά και το ρόλο της “αστυνομίας της μόδας” και καταπιάστηκε με την υψηλή διπλωματία και το διεθνές δίκαιο … τα πιάσαμε τα λεφτά μας … Επειδή βέβαια η μακρά εμπειρία μου μου έχει εμπεδώσει την αντίληψη ότι στη σκοτεινή “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ” τίποτε δεν γράφεται χωρίς λόγο ή χωρίς υποβολέα έλκοντα συμφέρον, διερωτώμαι τι σημαίνει η πύκνωση φωνών που τοποθετούνται σε αυτή τη βάση … “Λαγοί” ίσως; Νέοι Σωμερίτηδες νέων Σημίτηδων; Δεν… Read more »

Last edited 1 month ago by Nikolaos
x-m

Ο κύριος Κασιμάτης μόνο “εξαιρετικά” άρθρα γράφει. Δείτε άλλο ένα από αυτά

https://www.kathimerini.gr/1075263/opinion/epikairothta/politikh/talimpan-me-molotof

Το ότι η Καθημερινή απολογήθηκε γι’ αυτό είναι μια μικρή λεπτομέρεια.

Το γεγονός ότι προτρέπει εμείς οι μαξιμαλιστές να συνομιλήσουμε με τους μετριοπαθείς τούρκους τα λέει όλα.

Το ότι ο τούρκος σας επικρότησε θα πρέπει να σας προβληματίσει. Ο οποίος συν τοις άλλοις γράφει :

Either through goodness or through force We will take the one ours. I do not care you like it or not

Με αυτούς θέλει ο κ. Κασιμάτης να μιλήσουμε…..

Εξαιρετικό το άρθρο του……

Last edited 1 month ago by x-m
Koulis

Θα πάμε στις φωλιές και θα σπάσουμε τα αβγά.

4Horsemen

Από https://isozygio.wordpress.com, σήμερα:
ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Αντιαεροπορικά Συστήματα Κατευθυνομένων Βλημάτων Μέσου Βεληνεκούς
7 MIM-23 HAWK ΧΧΙ
(δεν ξέρω τι έγραφε χθες)

Last edited 1 month ago by 4Horsemen
Koulis

Και τι θα γράφει αύριο.

K.D

Είναι πολλές πληροφορίες που δεν γνωρίζουμε. Λειτουργούσαν σε απομόνωση ή δικτυωμένα με τις τουρκικές φρεγάτες στην περιοχή; Tί είδους όπλα φυσικά/ηλέκτρονικά χρησιμοποιήθηκαν;
Σε κάθε περίπτωση το οποιοδήποτε αντίστοιχο σύστημα δεν λειτουργεί εντός ολοκληρωμένου δικτύου αεράμυνας, ακόμα και το S400, αποτελεί σχετικά εύκολο στόχο.
Και το τι αξία έχει ακόμα και μια καλά οργανωμένη, ολοκληρωμένη αεράμυνα δίχως συνέργεια και κάλυψη αεροπορικών δυνάμεων, καταδειχθεί με τον πλέον εμφατικό τρόπο στον πόλεμο του κόλπου.

epampapas

Μιας και η συζήτηση περί αεράμυνας. Αν στο πέρασμα του χρόνου εδραιωθεί η μόνιμη παρουσία της ΤΑ στη Λιβύη τι επίδραση θα έχει όλο αυτό στην αεράμυνα μας που όλος ο σχεδιασμός και η διάταξη της είναι προς την ανατολή;

Nikolaos

Ας είναι καλά το ΝΑΤΟ που έχει μεριμνήσει και γι’ αυτό. Υπάρχουν ΜΣΕΠ (4η, 5η, 11η) που καλύπτουν και αυτόν τον τομέα, βάσει του σχεδιασμού του NADGE.

dv1.gr

Τα ΗΑΕ εκ μέρους όλων των Αράβων έδωσαν ένα καλό μάθημα στην Τουρκία», ανέφερε με νόημα ο σύμβουλος της βασιλικής οικογένειας των ΗΑΕ Abdulkhaleq Abdullah.

Ccd

Συμφωνω, αλλά μάλλον αυτοί θα το σκεφτούν δύο φορές πριν ξεκινήσουν κάτι. Άλλωστε αυτές οι υποθέσεις ακούγονται όλο και περισσότερο και όπου υπάρχει καπνός…

chriss8

Αγαπητή Πτήση.

Μάτωσα να ανεβάσω ένα σχόλιο. Ξαναμάτωσα για να ανεβάσω το συγκεκριμένο σχόλιο….

Σε άλλα άρθρα απλά δεν μπορώ καν να ανεβάσω! ούτε τα cookies φταίνε ούτε οι ρυθμίσεις. Παρακαλώ προτείνετε μου μια λύση!

Το Σχόλιο της Ημέρας

Υποβρύχιο δίπλα (;!) στο ORUÇ REİS και μερικές “αρχαίες” κορβέτες… Γιατί;

 Πριν λίγη ώρα, το τουρκικό υπουργείο αμύνης έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες από το ORUÇ REİS και τη συνοδεία του. Όπως βλέπουμε, επικεφαλής στη νηοπομπή...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

Κύριο Άρθρο

Φωτογραφίες του ORUÇ REİS, που φανερώνουν πως απλά κάνει βόλτα στην...

7
 Πριν λίγη ώρα, το τουρκικό υπουργείο άμυνας δημοσίευσε φωτογραφίες του Ορούκ Ρέις με τη συνοδεία του, των 5 πολεμικών πλοίων.https://twitter.com/tcsavunma/status/1292883501075910656Το πλοίο στις φωτογραφίες δεν...
Card image

ΠΤΗΣΗ August 2020

Αγορά 3.99
Card image

ΠΤΗΣΗ 2016 June 2016 #361

Αγορά 1.99
Card image

ΠΤΗΣΗ 2019 April #395

Αγορά 3.99

Related News

Υποβρύχιο δίπλα (;!) στο ORUÇ REİS και μερικές “αρχαίες” κορβέτες… Γιατί;

 Πριν λίγη ώρα, το τουρκικό υπουργείο αμύνης έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες από το ORUÇ REİS και τη συνοδεία του. Όπως βλέπουμε, επικεφαλής στη νηοπομπή...

Φωτογραφίες του ORUÇ REİS, που φανερώνουν πως απλά κάνει βόλτα στην ΑΟΖ…

 Πριν λίγη ώρα, το τουρκικό υπουργείο άμυνας δημοσίευσε φωτογραφίες του Ορούκ Ρέις με τη συνοδεία του, των 5 πολεμικών πλοίων.https://twitter.com/tcsavunma/status/1292883501075910656Το πλοίο στις φωτογραφίες δεν...

Στο ανατολικότερο σημείο της ελληνικής υφαλοκρηπίδας το Oruc Reis – Στενή παρακολούθηση από το Πολεμικό Ναυτικό

ΑΠΕ - ΜΠΕΣτο «ανατολικότερο σημείο της ελληνικής υφαλοκρηπίδας» εισήλθε το τουρκικό ερευνητικό σκάφος «Oruc Reis» με τα βοηθητικά σκάφη και μονάδες του τουρκικού Ναυτικού,...

Λίβανος: Την παραίτηση της κυβέρνησης ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Ντιάμπ

ΑΠΕ - ΜΠΕΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 20:23Την παραίτηση της κυβέρνησής του ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός του Λιβάνου Χασάν Ντιάμπ, στον απόηχο της πολύνεκρης έκρηξης που συγκλόνισε την...

Στέιτ Ντιπάρτμεντ: Η Τουρκία να σταματήσει άμεσα τις ερευνητικές δραστηριότητες του Oruc Reis στην Αν. Μεσόγειο

ΑΠΕ - ΜΠΕΝα σταματήσει άμεσα τις ερευνητικές δραστηριότητες του Oruc Reis στην Ανατολική Μεσόγειο, καλεί την Άγκυρα το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, και εκφράζει για μια...
- Advertisement -