18.1 C
Athens
Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου, 2020
- Advertisement -

Το Πεντάγωνο θέλει να αποσύρει γρηγορότερα 13 καταδρομικά Ticonderoga, ευκαιρία για το ΠΝ;

- Advertisement -

Το Αμερικανικό Πεντάγωνο έχει στείλει ένα νέο σχέδιο στον Λευκό Οίκο το οποίο θέλει να μειώσει τη δύναμη των πλοίων του Αμερικανικού Ναυτικού σε μόλις 287 το 2025 και περιλαμβάνει τον παροπλισμό 13 καταδρομικών Ticonderoga.

Η ΠΤΗΣΗ στο USS Leyte Gulf (CG-55) κλάσης Ticonderoga (εικόνες)


Σύμφωνα με το «Defense News», το προτεινόμενο σχέδιο κάνει λόγο για την ακύρωση της κατασκευής πέντε από συνολικά 13 αντιτορπιλικά Arleigh Burke, μιας φρεγάτας FFG(X), ενός υποβρυχίου Virginia και την απόσυρση τεσσάρων LCS (δύο Freedom, δύο Independence) και 13 καταδρομικών Ticonderoga. Από την ακύρωση των πέντε Burke, θα εξοικονομηθούν $9,4 δις, ενώ η επιτάχυνση του προγράμματος απόσυρσης των Ticonderoga θα βοηθήσει στη μείωση των δαπανών συντήρησης, μιας και τα ίδια, αλλά και υποσυστήματά τους, σαν το ραντάρ SPY-1, δείχνουν σημάδια κόπωσης και απαιτούν την αδιάκοπη προσοχή των τεχνικών.
Τα Ticonderoga ηγούνται των πλοίων συνοδείας των αμερικανικών αεροπλανοφόρων και είναι ικανά να μεταφέρουν περισσότερους πυραύλους από ότι τα νεότερα Arleigh Burke. Το Αμερικανικό Ναυτικό έχει 22 ενεργά Ticonderoga. Με βάση το υπουργικό σχέδιο, προβλέπεται να μειωθούν σε εννέα το Οικονομικό Έτος 2025.

ΑΠΟΨΗ: Τα καταδρομικά Ticonderoga που αποσύρει το USN, μπορούν να προσφέρουν στο ΠΝ; κι αν ναι, με τι τίμημα;


Και αν το νέο σχέδιο ελπίζει να περιορίσει αισθητά τον αριθμό των Ticonderoga (σ.σ.: γιατί όχι ακόμα και να τα καταστήσει κάποια στιγμή διαθέσιμα για μεταβίβαση σε άλλες χώρες), θα πρέπει να επικυρωθεί από το Κογκρέσο. Η μοίρα των καταδρομικών είναι συχνό ζήτημα αντιπαράθεσης, με πάγια απαίτηση των πολιτικών να είναι η διατήρησή τους σε υπηρεσία.

140227-N-AP620-007 MEDITERRANEAN SEA (Feb. 27, 2014) The guided-missile cruiser USS Philippine Sea (CG 58), attached to the George H.W. Bush Carrier Strike Group, transits the Strait of Gibraltar. Philippine Sea is on a scheduled deployment supporting maritime security operations and theater security cooperation efforts in the U.S. 5th and 6th Fleet areas of responsibility. (U.S. Navy photo by Lt. Juan David Guerra/Released)

Όπως τονίζει το «The Drive», το Κογκρέσο είναι αρκετά πιθανό να απορρίψει τα περισσότερα σημεία του σχεδίου, εκτός ίσως αυτό της απόσυρσης των LCS. Τα συγκεκριμένα πλοία χρησιμοποιούνται άλλωστε για εκπαιδευτικούς και πειραματικούς σκοπούς. Αφενός γιατί υπάρχει ο εθνικός στόχος των 355 πλοίων και αφετέρου γιατί η απόσυρση των Ticonderoga και η περικοπή των ναυπηγικών προγραμμάτων θα στερήσει θέσεις και αντικείμενο εργασίας στην αμερικανική βιομηχανία. Θα καταφέρουν αυτή την φορά το Πεντάγωνο και το Αμερικανικό Ναυτικό να πείσουν το Κογκρέσο;

Το αμερικανικό ναυτικό προτείνει την πρόωρη απόσυρση των πρώτων 4 LCS μια δεκαετία νωρίτερα!

Η νέα «ΠΤΗΣΗ & Διάστημα» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν απαραίτητα τους συντάκτες τους κι όχι υποχρεωτικά την ιστοσελίδα. Ο ιστότοπος δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συντακτών της και των άρθρων τους. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση των άρθρων μας χωρίς γραπτή έγκριση, αλλιώς το ptisidiastima.com θα λάβει όλα τα απαραίτητα νομικά μέτρα. Τα σχόλια των άρθρων που ακολουθούν, δεν εκφράζουν την ιστοσελίδα, παρά μόνο αυτούς τους ίδιους τους σχολιαστές. Η αρχισυνταξία έχει το δικαίωμα να λογοκρίνει σχόλιο ή να απαγορεύσει την δημοσίευσή του.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Spirit
Spirit
9 months ago

Σημάδια κόπωσης λέει, θα αναλάβει ο μαστρομήστος πατέντα και θα πάνε όλα πρίμα.

Καλο το σχολιο
Καλο το σχολιο
9 months ago
Reply to  Spirit

Αν δεν αποκτησουμε τους Αστηρ 30 μεσω Μπελαρα και τις τορπιλες των 214 δωρο στο πακετο τοτε δεν εχουμε πολλα καλουδια για το ΠΝ. Αυτα για τους αρμοδιους γιανα μη μαζευουνε σαβουρες γιατι κι αυτες κοστιζουν. Ποιοτητα πρωτα και μετα ποσοτητα. Καλυτερα 20 F35 παρα 60 F16V. Και συγχρονα οπλα. Αυτα

ChistosM48
ChistosM48 (@chistosm48)
9 months ago

Σαβούρα τα F-16V… Μάαααλιστα!!!!
Μία ερώτηση… Τι αυτοκίνητο έχεις;

Emmanuel
Emmanuel
9 months ago

Από το κείμενο σας: “… δείχνουν σημάδια κόπωσης και απαιτούν την αδιάκοπη προσοχή των τεχνικών….” άρα; ευκαιρία για μας; επειδή έχουμε τον τσακωνα υδραυλικό και θα τα φτιάχνει στο λεπτό; αστεία πράγματα..

evaggelos
Trusted Member
evaggelos (@evaggelos)
9 months ago

ολα τα χε η μαριορη το τικο της ελειπε! με φαντωμ τικο μ113 το ποιο πιθανο ειναι να μας ζητησουν απο καμια παραμαουντ για ταινια εποχης παρα για στρατευμα.
Οταν δεν ξερουμε αν η αεροπορια δεν εχει αναβαθμισει πυραυλους δεν ξερουμε αν θα εχουμε κ ποσα αεροσκαφη αναβαθμισμενα δεν μπορουμε να παρουμε μπραντλευ και ζηταμε σκοντο στα μεταφορικα δεν υπαρχουν τορπιλες για τα υποβρυχια κ η εμζ τον μεκο εχει γινει σαπουνοπερα οχι δεν παιρνεις τικο για να λες εχει 120 κελια ε και? τα γεμιζουμε αυτα? οχι εδω δεν γνωριζουμε αν οι μεκο κ οι κορτε εχουν πληρες φορτο οταν πανε καπου θα εχουμε για τικο?
ΥΓ. πρωτα αναβαθμιζεις -συντηρεις αυτα που πρεπει κ επειτα πας σε τικο-μπερκ -μπελαρα κλπ.
ΥΓ. τρομερα πλοια κ τα τικο κ τα μπερκ αλλα εκτος οικονομικων δυνατοτητων οι συντηρησεις ειναι πανακριβες για το αμερικα που τα ντολαρς για την αμυνα ειναι φυστικια κ θα μπορουμε εμεις?
υγ3 οσον αφορα την μπελαρα δεν μπορω να ειμαι πλεον σιγουρος αφου κανενας δεν λεει τι θα εχει πανω του το ερμο! πληρης απογοητευση ελπιζω μια μερα να σοβαρευτουμε.

christos_choris_a
Christos choris "A"
9 months ago
Reply to  evaggelos

Στη ναυμαχία της ‘ Έλλης ‘ το 1912 τη διαφορά την έκανε ΕΝΑ θωρηκτό για λογαριασμό του Π.Ν.. Θα μπορούσαν με μια τέτοια προσθήκη να αποσυρθούν με μιας 2 μη εκσυγχρονισμένες Kortenaer ( υπάρχει και μια ήδη παροπλισμένη ).

evaggelos
Trusted Member
evaggelos (@evaggelos)
9 months ago

το 1912 λες το θεμα ειναι οτι εχουν αλλαξει τα παντα μετα απο 100 χρονια και αυτην τη στιγμη δεν εχουμε τιποτε ουτε τορπιλες ουτε εμζ μεκο ουτε πυραυλους εξυχρονισμο υποβρυχιων και μετα παρε τικο μπερκ και αεροπλανοφορο αλλα πρωτα φτιαχνεις αυτα που εχεις και μετα πορευεσαι για νεα κ λυσε μου την αποροια λεφτα για να γεμισουμε το τικο εχουμε? λεφτα για συντηρηση εχουμε? υλικα τεχνικους? δεν ειναι απλο πραγμα κ δεν σου αλλαζει πινακα ο κυρ μητσος ο ηλεκτρολογος.

CKfurious
Active Member
CKfurious (@ckfurious)
9 months ago
Reply to  evaggelos

Να σοβαρευτούμε? 😡
Πλακα κανεις!!!??? 😀
Κατά skai ο Μητσοτάκης :silly: θα θέσει θέμα αγοράς των f35 :envy: κατά την επίσκεψη του στον θείο Donald
Εκεί να δεις πλάκες που θα κάνουμε!!

My_name_is_Nobody
Noble Member
My_name_is_Nobody (@my_name_is_nobody)
9 months ago
Reply to  CKfurious

Από το θέτω θέμα μέχρι το προμηθεύομαι, παρασάγγας δέκα.
Ο θείος Ντόναλντ όμως τέτοια θέλει να ακούει.

christos_choris_a
Christos choris "A"
9 months ago

Η πρόταση ασφαλώς θα είναι 1 Ticonderoga αντί για 2 Arleih Burke. Μια φορά το ένα Τίκο μπορεί να έχει διαθέσιμους περισσότερους πυραύλους από 2 Arleih Burke μαζί. Τα μειονεκτήματα είναι εμφανή – πέραν του μεγάλου κόστους συντήρησης -. Αν χρειαστεί να στείλεις 2 μοίρες του στόλου σε διαφορετικά μέτωπα θα έχεις αεράμυνα περιοχής μόνο για τη μία. Ωστόσο δεν παύει ή είδηση ν’ αποτελεί καλά νέα. Στο κάτω κάτω δεν είμαστε σε θέση να υποδείξουμε στους Αμερικανούς ποιόν τύπο πλοίου προτιμάμε να αποσύρουν. Θα πρέπει απλά να χαιρόμαστε που υπάρχουν χειροπιαστές λύσεις.

Kos
Kos (@kos)
9 months ago

Από τα 13 που είναι για απόσυρση, πόσα θα πάρουμε εμείς (λέμε τώρα), 2; Και πόσα θα παρει ο καλός φίλος του Τραμπ;

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis (@ilias_skaltsiotis)
9 months ago
Reply to  Kos

Δυστυχώς για την Τουρκία η παραχώρηση αμυντικού υλικού απαιτεί την έγκριση του κογκρέσου. Το μόνο tico που μπορεί να εγκριθεί για την Τουρκία είναι αυτό :
https://www.scalemates.com/kits/dragon-1003-uss-ticonderoga-cg-47–991291

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ
9 months ago

Χαχαχαα

Mparmpoutieris
Mparmpoutieris
9 months ago

Με 2 τικο και 4 lcs άμεσα είμαστε καλυμμένοι μέχρι το 2030 που θα έχουν παραληφθεί οι bel. Μετά έχει ο θεος. Τορπίλες για τα 214 παραγγέλθηκαν , το fos για τα Μιράζ υπογράφτηκε. Μας λείπουν αλλά 2 214 και μερικά φ35. Για να αρχίσουμε να γινόμαστε άνθρωποι.

ptisidiastima
ΠΤΗΣΗ
9 months ago
Reply to  Mparmpoutieris

Παραγγέλθηκαν τορπίλες;

ChistosM48
ChistosM48 (@chistosm48)
9 months ago
Reply to  ΠΤΗΣΗ

Ναι… Δεν τα μάθατε;
Στείλαμε γράμμα στον Άγιο Βασίλη, οπότε είναι σαν να τις έχουμε κιόλας!
Χρόνια πολλά και καλά, με υγεία!

Spirit
Spirit
9 months ago
Reply to  ΠΤΗΣΗ

Έρχονται με έλκηθρο free shiping

Μιχάλης
Μιχάλης
9 months ago

Όχι πως δεν μας κάνουν τα Ticonderoga αλλά Π&Δ για δύο Arleigh Burke μέσα στο 2020 μας είχατε πει πως υπάρχουν έγκυρες πληροφορίες.
Άλλαξε κάτι;

megisteas
megisteas (@megisteas)
9 months ago
Reply to  Μιχάλης

Δεν νομίζω να άλλαξε κάτι. Άλλωστε τα άρθρα γράφονται με της πληροφορίες της συγκεκριμένης χρονικής περιόδου. Μην ξεχνάμε ότι μια πληροφορία από όσο έγκυρη πηγή και να είναι, πάντα μπορεί να διαψευσθεί. Ειδικά για τέτοια θέματα στα οποία εμπλέκονται πολλοί αστάθμητη παράγοντες.

zap
Active Member
zap (@zap)
9 months ago

Απο το αρθρο “… δείχνουν σημάδια κόπωσης και απαιτούν την αδιάκοπη προσοχή των τεχνικών….”
Αυτο σημαινει οτι η Ελλαδα ΔΕΝ μπορει να τα συντηρησει.
Οσοι προτειναμε να δοθουν καποια Τικο στην Ελλαδα το γνωριζαμε αυτο. Η ουσια ειναι να δοθουν στην Ελλαδα δωρεαν ωστε να μπορεσουμε να ξοδεψουμε καποια κεφαλαια για τον εκσυγχρονισμο των συστηματων τους στα σημεια που “πονουν”
Εαν ειναι να δωσουμε 1 δις για σκαφη που χρειαζονται αλλα 300εκ για τον οποιο εκσυγχρονισμο, τοτε οχι, δεν ειναι ευκαιρια για το ΠΝ.
Εαν ειναι να μας παραδοθουν δωρεαν (με τον οπλισμο τους ) ωστε να μπορουμε να προβουμε σε συμφωνιες για τον εκσυγχρονισμο τους, τοτε ναι ρε παιδια, να παρουμε τεσσερα πεντε.

Thras
Active Member
Thras (@thras)
9 months ago

Ιδανικά χρειαζόμαστε 4 ΑΒ.
Τα Tico είναι το second best. Πιο μεγάλα σκαριά και με περισσότερα χρόνια στην πλάτη τους. Θα αντέξουν μόνο για μια δεκαετία ακόμα, αλλά παρόλα αυτά θα κάνουν τη διαφορά…
Αν μπορούμε να επιλέξουμε πρέπει να πάρουμε ΑΒ. Αν μόνο Tico είμαι διαθέσιμα, πρέπει να τα πάρουμε χωρίς δεύτερη σκέψη!

Mageiras
Active Member
Mageiras (@mageiras)
9 months ago

Για άμεσα αποτελέσματα δυο αεροσκάφη τάνκερ θα ελυναν αρκετά από τα επιχειρησιακά προβληματα…

agnostosependytis
agnostosependytis
9 months ago

Συγνώμη Π&Δ, αλλά εμένα δεν μου τράβηξαν την προσοχή τα Tico, αυτά λίγο πολύ τα ξέραμε, αλλά LCS? LCS? και μάλιστα 4, εκ των οποίων δυο Freedom? Εγω πρώτα θα χτυπούσα τις LCS, μπορεί να βγήκαν αποτυχία, αλλά θα είναι εντελώς καινούργια όταν αποσυρθούν, καλύτερα να πάρουμε αυτά (εντάξει και ένα Tico με αυτά δεν μας χαλάει)

Spirit
Spirit
9 months ago

Είπαν να ξεφορτωθούν οι αμερικάνοι, βρήκαν πρόθυμους επενδυτές…

sotbak
Active Member
sotbak (@sotbak)
9 months ago
Reply to  Spirit

και οι Έλληνες ψωνίζουμε πάντα από το πάνω ράφι….

Babis_UK
Babis_UK (@babis_uk)
9 months ago

Το εχω πει αλλα δεν πειραζει να επαναλαβω
Περαν των 7 παλαιωτερων Ticonderoga (CG-52/58) ολα τα υπολοιπα κομματια απ το CG-59 και μετα φερουν το ρανταρ SPY-1B(V) που αποτελει την παραλαγη του ρανταρ SPY-1D που εχει χτιστει η πλειονοτητα των Arleigh Burke
Ηλικιακα επσης τα νεωτερα 5 Ticonderoga (CG-58/62) ειναι κατα μονο μια 5ετια παλαιοτερα απ τα αρχικα Arleigh Burke
Οι ΗΠΑ με περιπου $150 εκ το κομματι θα εκμοντερνισουν τα υπολοιπα 11 Ticonderoga που θα κρατησουν με σκοπο να ειναι αξιομαχα μεχρι την 10ετια του 2040.
Αν μας παραχωρηθουν υπο μορφη βοηθειας τα 4 απ τα νεωτερα αποσυρωμενα Ticonderoga τα οποια αναβαθμισουμε με κοστος περιπου μισο δις ευρω θα εχουμε για τα επομενα 25 με 30 χρονια 4 πολυ δυνατα πλοια αντιεροπορικου πολεμου που θα υπηρετουν ταυτοχρονα στο αμερικανικο οπλοστασιο
Συμπερασματικα η αποκτιση των Arleigh Burke ειναι το ιδανικο αλλα η αποκτιση των Ticonderoga ειναι το ρεαλιστικο αλλα καθολουν κακο σεναριο για την ενισχυση του Ελληνικου στολου με κοστος κλασμα του κοστους μιας Γαλλικης φρεγατας

zap
Active Member
zap (@zap)
9 months ago
Reply to  Babis_UK

Χωρις να γνωριζω ακριβως ποια ειναι ακομα σε υπηρεσια, εαν αποσυρουν, τα παλαιωτερα δεν θα αποσυρουν πρωτα ;

kafes_filtrou
kafes_filtrou
9 months ago

άμα πάμε τελικά χαγη και θα χάσουμε σίγουρα, τότε καλά είναι να ψάχνουμε πως θα πουλήσουμε το στρατιωτικό υλικό που έχουμε και όχι να ψάχνουμε να αγοράσουμε καινούργιο 😕

Thanasis
Θανασης
9 months ago

Καλησπερα
Καθως παρακολουθώ τα οσα γράφονται κατα καιρούς στο site περι παραχωρησης ΑΒ η Tico,θυμηθηκα πως σε ενα αρθρο σας γράφατε ότι πιθανή παραχωρηση τους θα σήμαινε οτι το ναυτικο θα έπρεπε να ξεχασει οτιδηποτε άλλο και κυριως γαλλικό καθως θα μεινει δεμενο στο αμερικανικό αρμα.
Στο τελευταίο τεύχος αναφέρετε πως μια παραχώρηση AB δεν θα δράσει αντίθετα προς αγορά των Belhara.
Τι ακριβώς ισχύει,καθως δεν θα μπορει το ΠΝ να υποστηρίξει 2 τοσο διαφορετικά συστηματα.
Ευχαριστώ

sotbak
Active Member
sotbak (@sotbak)
9 months ago
Reply to  Θανασης

έχουμε 13 κύριες μονάδες επιφανείας από τις οποίες θα κρατήσουμε τις 4 αναβαθμισμένες (ΜΕΚΟ). Άρα μένουν 9. 4 Μπελ (2+2) θα τις πάρουμε κατά πως φαίνεται. Άρα μένουν 5 μονάδες. Εκεί χωράνε είτε νέα είτε παλιά αμερικάνικα.

CKfurious
Active Member
CKfurious (@ckfurious)
9 months ago
Reply to  sotbak

Δύσκολο
Και αμερικανικα AB/TICO ESSM/SM2 και γαλλικά BELHARES/ASTER
δύσκολο να συνυπάρχουν
Η πολυτυπία κοστίζει
Διαφορετικά συστήματα διαφορετικές υποδομές υποστήριξης και εκπαίδευσης
Δεν βγαίνουν τα νούμερα
Επιπλέον εάν παραχωρηθούν Tico η B θα απαιτηθούν αρκετές εκατοντάδες για αγορά οπλισμού δημιουργία υποδομών εκπαίδευση
Δεν γίνετε και αυτά και η αγορά των γαλλικών BELHARA 19641970kK 19641970kK.6BILLION (KATHIMERINI)
Μιλάμε για 530mil διαθέσιμα για εξοπλισμούς μείoν 230 για τα Vκαι δεν θυμάμαι ποσα για P3 και καμια 40mil για FOS των 2000
τι μένει??

sotbak
Active Member
sotbak (@sotbak)
9 months ago
Reply to  CKfurious

αγαπητέ CKfurious καλές γιορτές καταρχήν. Συμφωνώ ότι η πολυτυπία κοστίζει, όμως η άμυνα και προάσπιση της ακεραιότητας της πατρίδας πότε δεν ήταν φθηνή ούτε και θα είναι στο μέλλον. Απαιτεί θυσίες του λαού (οικονομικές, αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό όταν έρθει το απευκταίο) και ένα κράτος με συγκροτημένη & σοβαρή λειτουργία/προγραμματισμό και ταξινόμηση προτεραιοτήτων. Προηγείται λοιπόν των διαφόρων επιδομάτων και των λοιπών σπαταλών η δημιουργία ενός αξιόμαχου ΠΝ, ΠΑ και ΣΞ με αρκούντως ικανή αποτρεπτική ισχύ ώστε να εξασφαλίσουμε ότι πράγματι θα υπάρχει κράτος και Πατρίδα στο μέλλον για να προβεί και στις πολυπόθητες κοινωνικές και λοιπές παροχές. Στο προκείμενο τώρα, αν και είμαι οπαδός της προμήθειας αμερικανικών battle ships (μτχ σε 1η φάση) νομίζω ότι μπορούμε να διαχειριστούμε την ύπαρξη και μερικών Μπελ (2ή 4;;;) με τα όπλα τους. Αυτή η πολυτυπία είναι που φέρνει σε δύσκολη θέση τους νευρικούς & ανασφαλείς γείτονες, όπως έγινε και με την ΠΑ και την παρουσία των Μ-2000 στον ουρανό του Αιγαίου. Επαναλαμβάνω ότι προσωπικά θα επιθυμούσα να έχουμε αμερικανικά πλοία τύπου Α/Β ή ΤΙΚΟ και στο μέλλον FFG(x) γιατί θεωρώ ότι είναι πιο ικανά σε πραγματικές συνθήκες μάχης και ο ΣΜ-2 δεν έχει μεγάλη διαφορά σε σχέση με τους ΑΣΤΕΡ-30, αλλά αφού στο ΠΝ θεωρούν ότι τους πυραύλους αυτούς και το sea fire500 το χρειάζονται στα πλοία τους ΟΚ από μένα. Αναγκαία πολυτυπία λοιπόν, εξάλλου ενόψει του ότι η χώρα μοιράζεται υπό την επιρροή (γεωπολιτική και λοιπή) μεταξύ ΗΠΑ και Γαλλίας, μία αναλογία θα τηρηθεί και στην πολυτυπία…

CKfurious
Active Member
CKfurious (@ckfurious)
9 months ago
Reply to  sotbak

Καλή χρονια να έχουμε αφού οι γιορτές τελειώνουν!
Συμφωνώ σε όσα γραφεις αλλα το θέμα είναι πως δεν αποφασίζουμε εμείς για το defence expenditure budget
Και αυτοί που αποφασίζουν το κράτησαν στα ίδια ανεπαρκέστατα επίπεδα και μιλάνε για προσφυγες στη Χάγη λες και δεν ξέρουμε που γραφουν οι γείτονες το διεθνές δίκαιο
Οποτε πρέπει να είμαστε ρεαλιστές και να κάνουμε προτάσεις με βάση τα διαθέσιμα
Η διατήρηση διαφορετικών τύπων και η πολυτυπία δεν γίνετε με βάση τα διαθέσιμα
Η μάλλον γίνετε αλλα δεν θα κινείται τίποτα λόγω χαμηλών διαθεσιμοτήτων από έλλειψη FOS
Δες Πολεμική Αεροπορία δηλαδή!!!

sotbak
Active Member
sotbak (@sotbak)
9 months ago
Reply to  CKfurious

το 50% από τα ποσά για τα κοινωνικά πλεονάσματα να διαθέσουμε στην άμυνα όλα πραγματοποιούνται ακόμη και η αναγκαία πολυτυπία. Οι πολιτικοί ταγοί της χώρας πρέπει να αντιληφθούν τον ΑΜΕΣΟ κίνδυνο για την Πατρίδα!!!

NikolakiEfentis
Trusted Member
NikolakiEfentis (@nikolakiefentis)
9 months ago

Πρώτα απ’ όλα δεν καταλαβάινω πόσο πιθανότερο θα ήταν να αποκτήσουμε τα TICO αν αποσύρονταν περισσότερα.
Από κει πέρα είναι δύσκολο να παρακολουθήσει κανείς το ΥΕΘΑ και τις ηγεσίες. Από την μια δεν έχουμε χρήματα ουτε για ασπίδια για τα Μ113 και τα μεταφορικά των AAV-7 κι από την άλλη από τις δηλώσεις (ΠΝ εν προκειμενω) είναι σαφές πως πως το ΠΝ θα ηθελε τα Α. Burke απλά είναι θέμα “πολιτικό”… Παλιότερα είχαν συζητηθεί και τα TICO. Τί να πει κανείς…
Με την ευκαιρία, με αυτά τα ΜΕΚΟ τί γίνεται; Ο ΥΠΕΘΑ δήλωνε πως προχωράει το πρόγραμμα με ταχείς ρυθμούς… Ρητωρικό το ερώτημα βέβαια, προφανώς μια ακόμη ατάκα για το Δελφινάριο…

Nikolaos
Noble Member
Nikolaos (@nikolaos)
9 months ago

Πρόκειται, πέραν πάσης αμφιβολίας, για τιτάνες που θα μεταμορφώσουν το ΠΝ, και η απόκτησή τους θα πρέπει να είναι πρώτος εθνικός στόχος. Αλλά φοβούμαι ότι η πρόταση για απόσυρσή τους είναι κάτι σαν την (παροιμιώδη πλέον) πρόταση για απόλυση κηπουρών στο National Mall της ομοσπονδιακής πρωτεύουσας Washington DC (την τεράστια πρασιά που απλώνεται μεταξύ του λόφου του Καπιτωλίου, όπου η έδρα των δύο νομοθετικών σωμάτων, και του δωρικού μνημείου του Αβραάμ Λίνκολν, με τον Οβελίσκο του George Washington στο κέντρο): Κάτι που το Κογκρέσσο δεν πρόκειται να εγκρίνει ποτέ.

DimitrisXr
DimitrisXr (@dimitrisxr)
9 months ago
Reply to  Nikolaos

Ακομα και να εγκριθει η προταση, ακομα και να μας παραχωρησουν τις νεοτερες μοναδες εντελως δωρεαν, παλι πιστευω οτι δεν θα καταφερουμε να τα εκμεταλλευτουμε σωστα και θα ζημιωθουμε. Δυστυχως θα πρεπει να επιμεληθουμε για τον οπλισμο τους, για τυχον συντηρησεις η αναβαθμισεις, καθως και την πλαισιωση τους με τα καταλληλα πλοια, ειτε προκειται για φρεγατες, υποβρυχια, πυραυλακατους κλπ. Μιλαμε δηλαδη για αναγκη καταρτισης μακροπροθεσμου πλανου, και προσωπικα δεν ειμαι πολυ αισιοδοξος. Το να παρουμε τα πλοια, να βαλουμε απο 30 πυραυλους και να πληρωνουμε συντηρηση καταδρομικου θα ειναι καταστροφικο

Nikolaos
Noble Member
Nikolaos (@nikolaos)
9 months ago
Reply to  DimitrisXr

Αγαπητέ φίλε,
υποτίθεται πώς υπάρχει μια εθνική ατζέντα για α) την προστασία του Κυπριακού Ελληνισμού και β) για την αξιοποίηση του υποθαλασσίου πλούτου της χώρας εντός της ΑΟΖ της, όποια και αν είναι τελικώς τα όρια αυτής ανατολικώς, και μια λίαν εύγλωττη απειλή χρήσης βίας. Υποτίθεται. Αν η Ελλάς είναι σοβαρή σε όσα λέγει, και προκρίνει αυτή τη λύση, εξυπακούεται ότι θα αναδεχθεί το κόστος συντήρησης των πλοίων και κτήσεως κατ’ ελάχιστον ενός πλήρους φόρτου πυραύλων δι’ αμφότερα. ‘Άλλα πλοία δεν απαιτούνται προς το σκοπό συνοδείας των Ticonderoga, άλλο ζήτημα βέβαια η αυτοτελής ανάγκη ανανέωσης του στόλου. Κάποια στιγμή τα ψέματα τελειώνουν, και αποφασίζει κανείς αν θα παραδώσει αρχικά αποκλειστικές θαλάσσιες δικαιοδοσίες, και ακολούθως κυριαρχία, πληθυσμούς κλπ. Φαντάζομαι το ίδιο (“θα ζημιωθούμε”) μπορούσε να ειπωθεί όταν η Ελλάς μεταξύ 1972 και 1980, εν μέσω οξύτατης διεθνούς οικονομικής ύφεσης και με έναν πληθυσμό που – μετά από χρόνια χωρίς δικαίωμα απεργίας – διεκδικούσε μισθολογικές παροχές καθημερινά, προμηθεύτηκε 56 F-4E Phantom, 8 RF-4E, 65 A/TA-7H Corsair II, 40 Mirage F.1CG, 12 C-130H, 8 υποβρύχια type 209, 14 πυραυλακάτους Combattante II/III/IIIA, 2 φρεγάτες Kortenaer (τα αναμφίβολα καλύτερα πλοία γενικών καθηκόντων στο ΝΑΤΟ την εποχή εκείνη, νέες), 110 ΑΜΧ-30, 110 ΑΜΧ-10, 110 Leopard 1A3GR, 10 CH-47C Chinook κλπ. κλπ. ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΕΙ. Κι όμως, τότε δεν επήλθε η συντέλεια του κόσμου, ούτε βυθίστηκε ο ελληνικός λαός στην πείνα, τουναντίον κατοχυρώθηκαν τα εθνικά δίκαια εμπράκτως, με τη ματαίωση αμφισβητήσεων, που ξεκίνησαν εκ νέου όταν βρεθήκαμε σε θέση αδυναμίας (Ίμια 1996), με μισά νέα τακτικά αεροσκάφη από τον εχθρό.
Το να έχει η Ελλάς δύο Ticonderoga δεν είναι κάτι πιο εξωτικό από το να διατηρεί τρεις μοίρες Φάντομ επί 45 έτη. Είναι η απειλή που προσδιορίζει το αντικείμενο των εξοπλισμών, όχι το τι έχουν χώρες αντιστοίχου μεγέθους.

KEKW
KEKW (@kekw)
9 months ago
Reply to  Nikolaos

Nikolaos Nikolaos
Καποιες ερωτησεις:
1. Υπηρχε η δυνατοτητα κατα την περιοδο της αγορας του αιωνα να παρουμε Mirage 2000, σε αριθμους και τιμες που θα οριζαν οι Γαλλοι, αλλα με μονη (μυστικη) προυποθεση την αποκτηση AN-11/22/52?
2. Ο F110-GE-129 ειναι upgrade του -100 ή ειναι ενας σχεδον νεος κινητηρας οπως ο F100-PW-229 σε σχεση με τον -220?

DimitrisXr
DimitrisXr (@dimitrisxr)
9 months ago
Reply to  Nikolaos

Στην υποθεση που αναλυεις στο πρωτο μισο του σχολιου σου σταθηκα και εγω, απλα ειμαι σαφως πιο απαισιοδοξος απο εσενα. Κατα τα αλλα, ειμαι σαφως υπερ της αποκτησης ab η tico (το οποιο μαλλον δεν κατεστησα σαφες στο σχολιο, μαλλον παρελειψα επειδη το εχω γραψει σε αλλα αρθρα αρκετες φορες). Οσο για τις αναφορες σε καταστροφες και ζημιες, αφορουσαν αποκλειστικα τον προυπολογισμο των ενοπλων δυναμεων, δεν θεωρω οτι τετοιου σχετικα μικρου μεγεθους εξοδα θα μπορουσαν να επηρεασουν την οικονομια. Για να συνοψισω, ενω θεωρω θετικη εως αναγκαια την αποκτηση ενος τετοιου πλοιου (η πολλων), ερχεται για μενα σε λαθος στιγμη (η εικαζουμε οτι θα ερθει), και φοβαμαι την επαναληψη του σιριαλ τορπιλες για τα υποβρυχια, σε απειρως μεγαλυτερη κλιμακα. Φιλικα

Nikolaos
Noble Member
Nikolaos (@nikolaos)
9 months ago
Reply to  DimitrisXr

Το κατάλαβα, απλώς επεκτάθηκα δοθείσης αφορμής. Δεν αποκλείω να συμβεί το απευκταίο που προβλέπεις. Θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Τα πλοία αυτά έχουν τα χρονάκια τους (αλλά έτσι κι αλλιώς στα επόμενα 10 χρόνια θα γίνει ό,τι είναι να γίνει …), αλλά είναι τα μόνα που αλλάζουν ουσιωδώς το συσχετισμό ισχύος μεταξύ Κρήτης και Κύπρου. Εκτός αν έχουμε τρόπο με τάνκερ να διατηρούμε σημαντικό αριθμό μαχητικών στον αέρα εκεί, πράγμα δύσκολο και για άλλους λόγους (το Καστέλλι έχει περιορισμένες εγκαταστάσεις, και το α/δ Ρόδου είναι εντός βεληνεκούς του τουρκικού πυροβολικού (χώρια ότι αφαιρούνται και τα προσχήματα σε σχέση με τη στρατιωτικοποίηση της Δωδεκανήσου, αν υποθέσουμε ότι είναι ζήτημα στο οποίο πέφτει λόγος στην Τουρκία ….

epampapas
Epam Papas
9 months ago

Ωρες ώρες δεν καταλαβαίνω ποια η διαφορα με τις ειδήσεις ανταγωνιστών σας σχετικά με ροδάκινα κτλ

ptisidiastima
ΠΤΗΣΗ
9 months ago
Reply to  Epam Papas

Εμείς προτιμούμε τα κεράσια

Panos71
Active Member
Panos71 (@panos71)
9 months ago
Reply to  ΠΤΗΣΗ

Χοχο καλο Πτηση καλο…
Πολλοί αναγνώστες εδω μέσα, και εγω μαζι, πυκνά συχνα αναφερόμαστε στα Μιραζ της Ταιβαν.
Ξερω οτι ειμαι εκτος θεματος αλλά το ζήτημα με καίει.
Μηπως μας δίνατε τα φωτα σας σχετικα με πιθανά σενάρια προς όφελος μας καποια στιγμή εδω κοντα στις γιορτουλες;
Ευχαριστώ…

Kimon
Kimon (@kimon)
9 months ago
Reply to  Panos71

Υπάρχει κάποιο θέμα για τα mirage της Ταϊβάν; Γιατί ρωτάτε συνέχεια; Εμείς τα θέλουμε (ναι εμείς που γράφουμε εδω μέσα) αλλά εκεί τελειώνει το θέμα..

andreasmp412c
Active Member
andreasmp412c (@andreasmp412c)
9 months ago

Καταλαβαινω ολους οσους λενε κ θα πουν για την κοπωση των πλοιων κ τη διαρκη συντηρηση που χρειαζονται, αλλα αν ειναι να μην ερθουν ΑΒ, κ παλι θα τα ηθελα κανα δυο τικο. Μη ξεχναμε οτι η χρηση που κανουν οι αμερικανοι που τα βαζουν να διασχιζουν συνεχεια το μισο πλανητη δεν θα χει καμια σχεση με τη δικη μας που θα σουλατσαρουν μεχρι το καστελοριζο. Κ στη τελικη ας τα παρουμε κ περα απ την εκπαιδευση ας μη τα κουνησουμε καθολου μεχρι να γινει το μπαμ. Που σιγα μη γινει αν ξερει ο γειτονας οτι θα βγουν δυο πλοια που θα του κατεβασουν τη μιση αεροπορια. Μια χαρα ασφαλεια μεχρι να σουλουπωσουμε το ΠΝ κ μετα ας τα πεταξουμε. Στη κατασταση που ειμαστε κ παλι πολυτελεια ειναι τετοια πλοια. Αν κ πολυ αμφιβαλλω ιδιως επι τραμπ αν θα προχωρησουν οι αμερικανοι σε τετοια αλλαγη της ισορροπιας δυναμεων

My_name_is_Nobody
Noble Member
My_name_is_Nobody (@my_name_is_nobody)
9 months ago

Αν μας χαρίσουν τον γάιδαρο, δεν νομίζω πως πρέπει να κοιτάξουμε τα δόντια του.
Άσε που έχει πολλά και κοφτερά.

Stavros
Stavros (@stavros)
9 months ago

Τύλιξε τα, θα τα πάρω όλα.
Άκρος επιβλητικό, τρομακτικό θα έλεγα στην όψη…. Η αλήθεια είναι, μόνο με την παρουσία του σε κάποιο ναύσταθμο του ΠΝ θα έκανε τους άλλους να χέζ@νταν…

Panos71
Active Member
Panos71 (@panos71)
9 months ago
Reply to  Stavros

Εγω παντως μονο στην ιδεα μιας φωτογραφίας μενο άναυδος.
Αυτης ενος Τικο στην θεση του υποβρυχίου στο Καστελοριζο!

Stavros
Stavros (@stavros)
9 months ago
Reply to  Panos71

Οντως…. Θα ήταν φοβερό… και με μια ευμεγέθης ελληνικής-βυζαντινής σημαίας να κυματίζει να φαίνεται καλά καλά στα παράλεια, για να θυμίζουν οτι αυτοί είναι οι ξένοι στα χώματα που πατούνε… Και ότι η ιστορία δεν αρχίζει το 1070μχ με την εμφάνιση των σελτζουκων Τούρκων….
Σαν σκάφη τώρα Ticonderoga, Sprurance-Kidd και A.Burke φοβερές κλάσεις με έναν μόνο σκοπό… Την ταπεινωτική καταστροφή του αντιπάλου….

NickKoliopoulos
Nick Koliopoulos
9 months ago

Η προμήθεια τέτοιων πλοίων φαντάζει αρχικά σαν σκέψη εξαιρετική λόγω των δυνατοτήτων των ηλεκτρονικών και οπλικών συστημάτων των πλοίων. Εντούτοις η υλοποίησή της είναι προβληματική για πολλούς λόγους, καταρχήν οικονομικούς. (παραβλέπουμε το θέμα αποδέσμευσης κρίσιμης τεχνολογίας από τις ΗΠΑ που αφορά ραντάρ, αντιαεροπορικούς πυραύλους με την πεποίθηση ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα όπως παλαιότερα).
Για τα Ticonderoga έχει αναφερθεί ετήσιο κόστος συντήρησης που ξεπερνά τα 35.000.000 δολάρια ανά έτος ανά σκάφος. Επίσης ακόμη καν αν αποκτηθούν σκάφος και μηχανές απολύτως ΔΩΡΕΑΝ (πράγμα απίθανο), το κόστος από την αγορά οπλικών συστημάτων, ηλεκτρονικών και εκσυγχρονισμού πιθανότατα ξεπερνά κατά πολύ το 1.000.0000 ευρώ. Ο εκσυγχρονισμός είναι αναγκαίος καθώς τα πλοία έχουν ήδη σημάδια κόπωσης με αποτέλεσμα η συντήρησή τους να καθίσταται ακόμη πιο δαπανηρή και δύσκολη, ενώ σταδιακά δεν θα υπάρχει υποστήριξη για τα παλαιότερης τεχνολογίας συστήματα. Είναι προφανές ότι η προμήθεια 2-4 τέτοιων πλοίων που δεν θα λειτουργούν ή θα υπολειτουργούν λόγω έλλειψης ανταλλακτικών δεν έχει ΚΑΝΕΝΑ νόημα.
ΑΝ είχαμε λοιπόν αυτά τα χρήματα μήπως να ξεκινούσαμε με τα αυτονόητα?
1) Ολοκλήρωση της προμήθειας σύγχρονων τορπιλών για τα υποβρύχια
2) Εκσυγχρονισμός μέρους των παλαιότερων τορπιλών (SUT) ώστε μπορούν να εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούνται. Ολοκλήρωση της προμήθειας σύγχρονων αντιμέτρων από τα υποβρύχια
3) Εκσυγχρονισμός των MEKO 200, ο οποίος να περιλαμβάνει τόσο αναβάθμιση ηλεκτρονικών όσο και οπλικού συστήματος (MK41?)
4) Ενίσχυση των συστημάτων επιτήρησης και αυτοπροστασίας των πλοίων, τόσο έναντι συμβατικών όσο και έναντι ασύμμετρων απειλών (UCAV , USV)
5) Ενίσχυση των συστημάτων επιτήρησης της χώρας,(UAV, σταθμοί συλλογής πληροφοριών σε όλο το ηλεκτρομαγνητικό φάσμα) ώστε να ανιχνεύεται και να παρακολουθείται οποιοδήποτε ιπτάμενο, θαλάσσιο ή υποβρύχιο μέσο εισέρχεται στα εθνικά χωρικά ύδατα (δεν τολμώ να πω ΑΟΖ)
6) Εκσυγχρονισμό και επαναπιστοποίηση οπλικών συστημάτων (Exocet). Προμήθεια και τοποθέτηση σε πλοία ή σε νησιά οπλικών συστημάτων αντιπρόσβασης και άρνησης περιοχής χαμηλού κόστους (loitering munitions, spike κτλ)
7) Εξασφάλιση ικανών αποθεμάτων ανταλλακτικών ώστε να διατηρείται η διαθεσιμότητα των πλοίων σε ικανοποιητικά επίπεδα κτλ
8) Ενίσχυση του εξοπλισμού και των μεταφορικών μέσων της διοίκησης υποβρυχίων αποστολών (σκάφη ανορθόδοξου πολέμου, υποβρύχια οχήματα, κτλ)
9) Ενίσχυση των μέσων αποστολής επεξεργασίας και διαλογής πληροφοριών ώστε η πληροφορία να έρχεται έγκαιρα στα κέντρα λήψης αποφάσεων, και να διανέμεται με ασφάλεια και ταχύτητα στους κατάλληλους παραλήπτες (σύγχρονα κέντρα C4ISR, σύγχρονες κρυπρογραφημένες ζεύξεις δεδομένων)
10) Ενίσχυση των συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου και κυβερνοπολέμου, διερεύνηση υπαρχόντων οπλικών συστημάτων για παρουσία προγραμμάτων που μπορούν να τα απενεργοποιήσουν σε περιόδους κρίσης (trojan horse και άλλο κακόβουλο λογισμικό)
11) Ενίσχυση και εκσυγχρονισμός του συστήματος εκπαίδευσης με προμήθεια σύγχρονων συστημάτων εξομοίωσης πολεμικών παιγνίων σε πραγματικό χρόνο, χωρίς να παραλείπεται η ……ταπεινή ρεαλιστική εκπαίδευση με πραγματικά πυρά.
12) Καλλιέργεια στο εσωτερικό της χώρας εθνικής συνείδησης και της εθνικής αντίληψης ότι δεν παραχωρούμε αυτά που κερδήθηκαν με αγώνες από τους προγόνους μας, και ότι είμαστε έτοιμοι για οποιαδήποτε μορφή πολέμου όταν και εφόσον χρειαστεί. Το μήνυμα αυτό θα πρέπει να εκπέμπεται συνεχώς και εκτός της χώρας, στους κατάλληλους παραλήπτες..Ενίσχυση (ακόμη και οικονομική) των διεθνών lobby διαμόρφωσης αντίληψης για την ορθότητα των ελληνικών θέσεων (η γυναίκα του καίσαρα δεν αρκεί να είναι τίμια, πρέπει και να φαίνεται..).
Τα προγράμματα που μόλις αναφέρθηκαν αφορούν αξιοποίηση υπάρχοντος υλικού με κόστος κοντά στην ελληνική πραγματικότητα. Αφού τα εξασφαλίσουμε αυτά μπορούμε να σκεφτούμε και τα επόμενα βήματα μας με προμήθεια υλικού με βάσει τις ιεραρχημένες προτεραιότητες μας

NickKoliopoulos
Nick Koliopoulos
9 months ago

Διόρθωση το κόστος απόκτησης και αρχικής αξιοποίησης θα μπορούσε να ανέρχεται σε τουλάχιστον 1.000.000.000 ευρω

evaggelos
Trusted Member
evaggelos (@evaggelos)
9 months ago

αντε μπραβο κι εγω αυτο λεω εκτος αν βρηκαμε λεφτοδεντρο οποτε οκ ας τα παρουμε

Michail
Μιχαλης
9 months ago

Aφου ειπαμε οτι θα πάρουμε Μπερκ

nigozs
Active Member
nigozs (@nigozs)
9 months ago

Η σημείωση του άρθρου για πιθανή παραχώρηση σε άλλες χώρες είναι μάλλον για μετά το ’25.
Να σημειώσουμε εδώ ότι οι Αμερικανοί, πριν παροπλίσουν τα σκάφη τους εκτελούν εργασίες συντήρησης ώστε να είναι έτοιμα αν τα χρειαστούν.
Οι οροφές τους παραμένουν υψηλές, οπότε η παραχώρηση καθίσταται δύσκολη κατά την γνώμη μου.
Εντύπωση μου προκαλεί η αναφορά στα LCS που τα κρατούν για ερευνητικούς σκοπούς αλλά κατά τα άλλα κρυφά ή φανερά μας τα πρότειναν.
Όσο για τα Tyco δεν τα λες και κελεπουρι…..

Flanker
Flanker (@flanker)
9 months ago

https://www.thedrive.com/the-war-zone/31629/congress-pushes-back-on-stunning-navy-plan-to-cut-destroyers-cruisers-subs-and-more
“Next to last ship was CG-56 when she crossed the 30 year mark. Fully understand the needs of the Cruisers, but they gotta go. Everything on those old ships are held together with duct tape and bubble gum. You look at a pipe the wrong way and it will split on you. Random Class “C” fires. I loved that ship, but I cannot recount the number of burst pipes or electrical fires we had onboard.
Let them go. We missed the mark with the DDG-1000. They need to replace these, but the best way, in my opinion, is to take away the Commander’s favorite toy and make them figure it out. It’s what we do best. Making things work with what we have.”

DP80
DP80 (@dp80)
9 months ago

Για εμένα η λύση των Tico φαντάζει ποιο πραγματιστική από την λύση των AB. Αυτό γιατί εφόσον αποσύρονται δεν θα ενοχλούσε κανέναν αμερικανό φορολογούμενο να παραχωρηθούν στην Ελλάδα που είναι νατοϊκή χώρα και σύμμαχος των ΗΠΑ. Με την παραχώρηση αυτή η ΗΠΑ διασφαλίζουν την “πρόσδεση” της Ελλάδος στο αμερικανικό άρμα (αυτό είναι το λιγότερο), τα καταδρομικά υπηρετούν τα αμερικανικά συμφέροντα στην περιοχή μέσω της Ελλάδας και η ΗΠΑ δεν χρειάζεται να τα πληρώνουν κιόλας, η ΗΠΑ διασφαλίζουν μέσω του east med την συμμαχία με την Ευρώπη και την απεξάρτηση της από τον ρωσικό παράγοντα που χρησιμοποιεί το φυσικό αέριο ως γεωπολιτικό όπλο, και μέσω του ΝΑΤΟ η Ελλάδα με τα Tico συμβάλει στην αντιβαλλιστική ομπρέλα των ΗΠΑ. Η συμφωνία αν θα υπάρξει θεωρώ ότι είναι win win. Επίσης θεωρώ ότι είναι τόσο win win που θα μπορούσε να επεκταθεί και σε 4-5 πλοία. Τώρα όσον αφορά το κόστος και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ίσως να έχουν κάποιο θέμα οι ΗΠΑ που ξεκινάει το πλοίο από την Αμερική και κάνει 6-8 μήνες να δει λιμάνι και που επίσης και ο τελευταίος ναύτης αμοίβεται , αλλά αυτό δεν θα είναι πρόβλημα για την Ελλάδα που τα πλοία θα σταθμεύουν τον περισσότερο χρόνο στην Κρήτη και το σύνηθες ταξίδι θα είναι Κρήτη – Κύπρος ή Κρήτη – Αιγαίο και που τα πληρώματα τους εκτός των αξιωματικών θα είναι κληρωτοί. Επίσης για την Ελλάδα είναι ποιο συμφέρουσα επιλογή τα Tico από τα AB γιατί σε περίπτωση που το πλοίο δεχθεί πλήγμα, οι 1000 τόνοι περισσότερο εκτόπισμα κάνουν το πλοίο ποιο ανθεκτικό. Μην ξεχνάτε ότι το Αβέρωφ ήταν μεγάλο για την εποχή πλοίο.
Τέλος δεν θα ήταν άσχημο η συμφωνία να περιλαμβάνει και τα 4 LCS μόνο που στην ελληνική περίπτωση πρέπει να εξοπλιστούν σοβαρά. Αυτό μπορεί να γίνει με τα όπλα από τις αποσυρόμενες φρεγάτες S.

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis (@ilias_skaltsiotis)
9 months ago
Reply to  DP80

Hot transfer 6 tico σε εμάς και εμείς hot transfer τις S σε Βουλγαρία και Ρουμανία για να αυξηθεί η ναυτική παρουσία του ΝΑΤΟ στην Μαύρη θάλασσα, με χαμηλότερη ισχύ που δεν θα προκαλεί και τόσο τους Ρώσους.

Skywalker
Skywalker (@skywalker)
9 months ago

Καλά δεν βαρεθήκατε να γράφετε Ticonderoga και Arleih Burke;

Stavrogin
Κωνσταντίνος Βορδοναράκης
9 months ago

Αν πουμε ότι ερχονται 2 τικο τσάμπα και πληρωνουμε τα όπλα, τις υποδομές και την εκπαιδευση πληρώματος κ τεχνικών. χοντρική εκτιμηση. συντηριση 2.5 φορες το κοστος σε βαθος 40ετων. περι τα 125εκ./ ετος για 2 πλοια. εφοσον υπαρχουν οι πηγες ανταλλακτικών στο αμερικα (αναγκαία συνθήκη εκτος ελεγχου). +500 εκ. για οπλα για τα μισα κελιά. γιατι ενω ο πυραυλος κοστιζει απο 1-3 εκ. καθε αγορα που χουμε διαβασει υπερβαινει κατα πολυ το κοστος λογω μεταφορων συντηρισεων. υποδομων και ποσα αλλα που εγω τουλαχιστον δε γνωριζω. Η εκτιμιση μου σαφως δεν ειναι τεκμιριωμενη, αλλα τη θεωρω μετριοπαθη και αισιοδοξη. ειναι σαν τον ατιμο τον ταχυθερμαντηρα που πήρα που απο 205 της αγορας της μοναδας εφτασε 570 για να λειτουργίσει κι εκανα κι ολη τη δουλειά.
στον προυπολογισμο τα κοστη μεταφραζονται σε 175 εκ. ανα ετος ή 1.75δις για τη δεκαετία χρησης ή το 5% του προυπολογισμου του Υεθα
Μπορουμε?
Ναι μπορουμε. Σιγουρα μπορουμε, αλλα ποιος θα το κανει και ποιος θα το πληρώσει. Δηλαδη ποιος εχει την ισχυρη θέληση. προσωπικα δε μπορω να εχω λαμποργκινι κι ας ειναι και του 80.

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis (@ilias_skaltsiotis)
9 months ago

Το παλαιότερο εν υπηρεσία tico είναι 5 χρόνια πιο νέο από την παλαιότερη s, μην κάνεις υπολογισμούς για 40 χρόνια. Η λογική είναι να πάρουμε 2 tico και να αποσύρουμε τις 3 μη “αναβαθμισμένες” s ή 6 και να τις αποσύρουμε όλες και αυτά με την σειρά τους σε 10 χρόνια θα αντικατασταθούν από καινούργιες ναυπηγήσεις ή υπό απόσυρση Burke.

Stavrogin
Κωνσταντίνος Βορδοναράκης
9 months ago

για 10χρονια κανω υπολογισμους όχι για 40. Το 40 αφορα την συνολικη ζωη του πλοιου.

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis (@ilias_skaltsiotis)
9 months ago

Ok μήπως μπορείς να υπολογίσεις την διαφορά του κόστους χρήσης και επάνδρωσης 3 S vs 2 tico για 10 χρόνια και την διαφορά μαχητικής ισχύος ??

Mavi70
Member
Mavi70 (@mavi70)
9 months ago

Ειδήσεις πολλές θα βγουν μετά την συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ. Θα σας έλεγα να περιμένουμε Όπως λέει και ο Μουστάρδας(κατά κόσμο Μουσταφά) το παιχνίδι τώρα αρχίζει.

NIKOS
NIKOS (@nikos)
9 months ago

Εαν τελικα αποσυρθει αριθμος ticonderoga θα πρεπει να εξετασουμε σοβαρα την περιπτωση..σιγουρα το ΠΝ θα ειναι αυτο που θα κρινει τελικα αν του κανουν τα πλοια,ομως αν του κανουν τα Arleigh Burke γιατι να μην του κανουν τα tico,τουλαχιστον στο θεμα του μεγεθους-που ασκειται κριτικη και για τα δυο-ειναι παρομοιων διαστασεων..παντως τα 122 κελια,το SPY και οι sm2 αποτελουν εναν εξαιρετικο συνδιασμο που μπορει να δωσει λυσεις στο Αιγαιο και στην Νοτιοανατολικη Μεσογειο..καλο θα ηταν να μας γινονταν μια αναλυτικη παρουσιαση-συγκριση των μαχητικων ικανοτητων αμφοτερων των Tico και των AB..οχι τιποτα αλλο απλα να ξερουμε ποιο να διαλεξουμε))..παντως το θεμα των tico,οπως και των AB,θα πρεπει να το δουμε και σε συναρτηση με το οτι θα πρεπει να προγραμματιστει και η αποσυρση του συνολου των φρεγατων S,σε αυτη τη περιπτωση-και με εναν μεσομακροπροθεσμο σχεδιασμο αφου στο μελλον αναμενεται η αποδεσμευση επιπλεον σκαφων απο το Αμερικανικο ΠΝ-τα Αμερικανικα πλοια μπορουν να συμπληρωσουν τις οροφες του στολου μας μιας και η αντικατασταση των S με ισαριθμες νεες ναυπηγησεις δεν φανταζει ως πιθανο σεναριο..οι Αμερικανοι στο παρελθον μας εχουν παραχωρισει πλοια,adams,knox κτλ,γιατι να μην κανουν το ιδιο και τωρα?..

flashg
Member
flashg (@flashg)
9 months ago
A.K.
Α.Κ.
9 months ago

ΑΝ λεω ΑΝ, μπορουμε να εχουμε τετοια πλοια νομιζω ειναι εξωφρενικο να ζαρωνουμε την μυτη μας επειδη ειναι 10 χρονια παλαιοτερα των ΑΒ. Προσωπικα νομιζω πως ΔΕΝ μπορουμε. 350 πληρωμα, συντηρηση και τα οπλα τους πρεπει να κοστιζουν σχεδον οσο η μια [email protected] Παντως, αν βγω ψευτης και παρουμε 2 τετοια κτηνη, κερδιζουμε τον χρονο που εχουμε χασει. Αν θα τον εκμεταλευτουμε ειναι αλλη ιστορια.

PanPan
PanPan (@panpan)
9 months ago

Φαντάζομαι ότι υπάρχουν στην Ελλάδα δεξαμενές που μπορούν να τα συντηρήσουν. Σίγουρα κλείνουν το χρονικό κενό μέχρι να παραληφθούν οι bel.

George
Trusted Member
George (@george)
9 months ago

Μακριά μοιάζει τυχόν απόσυρση….
Με εκείνα τα μοβόρικα τα Cyclone τι γίνεται? Μήπως να τα ζητήσουμε? 😉

Spirit
Spirit
9 months ago

Εστω 3 πλοία με AN/SPY-1B(V) θα μας ενδιέφεραν σε θεωρητική βάση, ακόμα και αν ο Τραμπ δεν βάλει προσκόμματα στο να παραχωρηθούν, μπορούμε τελικά να αξιοποιησουμε αυτά τα σκάφη;

NikolakiEfentis
Trusted Member
NikolakiEfentis (@nikolakiefentis)
9 months ago
Reply to  Spirit

Μπορούμε να τα αξιοποιησουμε, ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ.
Μάλιστα τα Tico έχουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου για πλεύση από τα A. Burke λόγω υδροδυναμικών χαρακτηριστικών του σκάφους. Το συγκρότημα των Η/Ζ είναι ίδιο και στις 2 κλάσεις (αέριοστρόβιλοι, αυτοί που χρησιμοποιούνται στις Σουηδικές Visby για πρόωση!).
Το θέμα είναι η απόλυτη αδιαφορία της ηγεσίας για άμυνα της χώρας και μάλιστα με διακομματική συναίνεση!

Spirit
Spirit
9 months ago

Καταρχήν δεν ξέρουμε αν αποδεσμεύονται και πότε.
Η αξιοποίηση τους αν δεν παραδοθούν με τον οπλισμό τους απαιτεί τουλάχιστον δισεκατομμύριο στην καλύτερη για τους πυραύλους!
Τώρα αν παραχωρούνται με ένα απόθεμα SM-2IIIB και ESSM, ας πούμε ότι είναι πιο βατή η κατάσταση για δύο πλοία…
Αν παίζει πάντως το σενάριο με την απόσυρση των ολλανδικών LCD το 26′ θα επέλεγα αυτή την λύση, κρατάμε 3 και μία για ανταλλακτικά.

AC1
Ale
9 months ago

Ή και τα 13, ή κανένα. Μην είμαστε ψιλικατζήδες.
Δεν χρειάζονται καμία συντήρηση. Αραγμένα θα τα έχουμε σε αβαθή με κάποια φώτα ασφαλείας. Και προσωπικό να μην έχουν ποιος θα το ξέρει για να το ρισκάρει;
Απλώς δυστυχώς δεν υπάρχει καμία πιθανότητα, οπότε ας επανέλθουμε στην πραγματικότητα.

kakaouskia
Trusted Member
kakaouskia (@kakaouskia)
9 months ago

Καλησπέρα
Έστω ότι έρθουν Τίκο / Μπέργκ. Λόγω ηλικίας, ας πούμε ότι έχουν ορίζοντα 20ετίας.
Αναγκαστικά, για να μην πάνε χαμένες οι όποιες επενδύσεις σε υποδομές / πυρομαχικά, θα πρέπει και οι επόμενες πλατφόρμες να είναι τις οικογένειας SPY / SM-Χ
Πράγμα το οποίο συνεπάγεται σημαντικά κονδύλια για την αντικατάσταση τους.
Πιστεύω ότι ο όποιος σχεδιασμός θα πρέπει να περιλαμβάνει και την επόμενη πλατφόρμα.

MPAMPIS
Active Member
MPAMPIS (@mpampis)
9 months ago

4 πλοία, 2 επιχειρησιακά και 2 για ανταλλακτικά και καμια αναβάθμιση, δεν υπάρχουν φράγκα……
Λειτουργικά έξοδα στις ΗΠΑ τουλάχιστον για το ενα πλοίο αφού θα αναλαμβάνουν αποστολές στην Μεσόγειο για λογαριασμό ΗΠΑ……
Πιο καλα φυσικα τα ΑΒ…….για να δούμε μετα την συνάντηση με τραμπ…….

Spirit
Spirit
9 months ago

‘Οσο εμείς, ως άλλοι Δον Κιχώτηδες έχουμε μεγάλα σχέδια η Χιλή, τσιμπά άμεσα δύο φρεγάτες Adelaide:
https://www.infodefensa.com/latam/2019/12/30/noticia-armada-chile-reforzara-escuadra-nacional-fragatas-clase-adelaide.html
Το ενδιαφέρον είναι ότι έγινε και αξιολόγηση μεταξύ άλλων επιλογών και τελικά επιλέχθηκαν οι Adelaide, που κάποιοι εδώ δεν τις βρήκαν λέει σε καλή κατάσταση!

Μιχάλης
Μιχάλης
9 months ago

Σε λίγες μέρες από τώρα (7 Ιανουαρίου) επίκειται επίσημη επίσκεψη του πρωθυπουργού με τον Τραμπ στην Αμερική.
Θα περιμέναμε με ενδιαφέρον ένα άρθρο της Π&Δ για τα ενδεχόμενα οπλικά συστήματα που θα μπορούσε να ζητήσει η δική μας πλευρά και η γκάμα είναι μεγάλη.
Από τα Arleigh Burke (που σύμφωνα με τις πληροφορίες σας εξακολουθούν να ισχύουν) MLRS Abrams Bradley Black Hawk τροχαίο υλικό κτλ.
Ήδη ο πρωθυπουργός μέσω συνέντευξης μίλησε για το ενδιαφέρον του F35 πιστεύω πως ακόμα και το ενδεχόμενο ενδιαφέρον μας για το F35 συν τη νέα συμφωνία για βάσεις Σούδα θα πρέπει να λειτουργήσουν ως μέσω πίεσης για την παραχώρηση μεταξύ των άλλων και για τα AB.
Διαφορετικά η ανακοίνωση για το ενδιαφέρον του F35 γίνεται για επικοινωνιακούς καθαρά λόγους και για να δεχθεί ο Τράμπ τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Σε μαι τέτοια περίπτωση η επίσκεψη και οι δημόσιες σχέσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη μας κοστίζουν πολύ ακριβά χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα.

Νικηφορος Φωκας
Νικηφορος Φωκας
9 months ago

Σχετικως με τις TICO να μην ξεχνατε οτι εδω και δεκα μερες εχει αρθει το εμπαργκο πωλησεως οπλων στη Κυπρο, οποτε ΜΗΝ αποκλειετε καποιο η καποιες απο αυτες ΝΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΘΟΥΝ απο την Κυπρο με καθηκον την εποπτευση αποκλειστικως της ανατολικης Μεσογειου….Νομιζω 2 TICO με φουλ εξοπλισμο (ναι γινεται αν δοθουν μπιρ παρα τα πλοια και με κωτσοβολου δοσεις οι πυραυλοι) μεχρι την ελευση των μπελαρα το 2025 αποκλειουν οριστικα τους τουρκους απο την Μεσογειο και αναλαμβανουν να φυλαττουν απολυτα τοσο τον EASTMED οσο και τον χωρο εξορυξεων που εχει κλεισει η Ουασιγκτων αποκλειστικα απο ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ χωρις να συνεισφερουν σε στρατευματα/Ναυτικο οι ΗΠΑ…

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Τουρκικά Type 214TN, ο νέος κίνδυνος για το ΠΝ, αν και πως τον αντιμετωπίζουν τα νέα MH-60R (και ίσως τα εκσυγχρονισμένα P-3B)

 Είναι κοινό μυστικό πως τα ελληνικά υποβρύχια 214ΗΝ είναι αυτή τη στιγμή ο βασικός πονοκέφαλος για το τουρκικό ναυτικό. Όχι πως τα άλλα υποβρύχια...
- Advertisement -

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

H καναδική Bombardier αναστέλλει τις παραδόσεις κινητήρων UAV στην Τουρκία, τέλος...

24
 Σύμφωνα με καναδικά μέσα ηλεκτρονικής ενημέρωσης, η Bombardier Recreational Products (BRP) ανέστειλε τις παραδόσεις αεροπορικών κινητήρων σε χώρες που έκαναν "ασαφή χρήση". Η εταιρεία,...
- Advertisement -
Card image

October 2020

Αγορά 3.99
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2016 May 2016 #360

Αγορά 1.99
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2015 March 2015 #346

Αγορά

Related News

Berlin Airlift: O θρυλικός ‘Candy Bomber’ της Μεγάλης Αερογέφυρας έκλεισε τα 100

Η έκφρασή του αποπνέει την ηρεμία του ανθρώπου που γνωρίζει πως έφερε εις πέρας την αποστολή του κάνοντας την διαφορά –με μερικές μπάρες σοκολάτας....

Τουρκικά Type 214TN, ο νέος κίνδυνος για το ΠΝ, αν και πως τον αντιμετωπίζουν τα νέα MH-60R (και ίσως τα εκσυγχρονισμένα P-3B)

 Είναι κοινό μυστικό πως τα ελληνικά υποβρύχια 214ΗΝ είναι αυτή τη στιγμή ο βασικός πονοκέφαλος για το τουρκικό ναυτικό. Όχι πως τα άλλα υποβρύχια...

Πλήρης στήριξη Μητσοτάκη στον Μακρόν: Οι προσωπικές προσβολές της τουρκικής ηγεσίας τροφοδοτούν το θρησκευτικό μίσος

ΑΠΕ-ΜΠΕΤην πλήρη υποστήριξή του στον πρόεδρο της Γαλλίας Εμμανουέλ Μακρόν ο οποίος δέχθηκε φραστική επίθεση από τον πρόεδρο της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν, εξέφρασε ο...