19.6 C
Athens
Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου, 2020
- Advertisement -

«Forbes»: «Rafale, F-16V και F-35 δίνουν το πάνω χέρι στην Ελλάδα απέναντι στην Τουρκία»

- Advertisement -

Η στρατηγική της Ελλάδας να προμηθευτεί νέα μαχητικά αεροσκάφη και να αναβαθμίσει σημαντικό μέρος των F-16 της, θα μπορούσε να δώσει στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία ένα πολύ δυνατό ποιοτικό προβάδισμα απέναντι στην Τουρκική από τα τέλη της δεκαετίας.
Σε ανάλυσή του το «Forbes» αναφέρει ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη Γαλλία για μελλοντικές αγορές όπλων, που ίσως περιλαμβάνουν το μαχητικό αεροσκάφος 4,5ης γενιάς Rafale. Η κατοχή τέτοιων αεροσκαφών θα μπορούσε να αποτελέσει μια αξιοσημείωτη πρόκληση για τα τουρκικά μαχητικά.

Ελληνικά Rafale: Ένα όνειρο κοντά στην πραγματικότητα! Προχωρημένες διαπραγματεύσεις για μια Μοίρα 18 αεροσκαφών στην ΠΑ


«Είμαστε σε συζητήσεις με τη Γαλλία, και όχι μόνο με τη Γαλλία, για να αυξήσουμε τις αμυντικές δυνατότητες της χώρας», ένας Έλληνας αξιωματούχος είπε στο «Reuters» στις αρχές του μήνα. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι αυτές οι συζητήσεις περιλαμβάνουν «την αγορά αεροσκαφών». Νωρίτερα, τα ελληνικά ΜΜΕ ισχυρίστηκαν ότι οι δύο χώρες είχαν ήδη φτάσει σε μια συμφωνία για 18 Rafale, παρόλο που αυτό είναι μη επιβεβαιωμένο και μοιάζει σχετικά περίεργο για τώρα. Σε κάθε περίπτωση, η Ελλάδα ήδη επιχειρεί έναν μικρό αριθμό γαλλικών μαχητικών Mirage 2000-5.

Η Ελλάδα έδειξε αυτό το έτος επίσης ενδιαφέρον να ενισχυθεί με το «αόρατο» μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς F-35. Ο Έλληνας υπουργός Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος είπε τον Ιανουάριο, μετά από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Ουάσινγκτον, ότι η Ελλάδα σχεδιάζει να προμηθευτεί τουλάχιστον 24 F-35 από τις ΗΠΑ για $3 δις. Ο Παναγιωτόπουλος αναμένει ότι η μακρά διαδικασία απόκτησης θα ξεκινήσει μετά το 2024.

Τι δήλωσαν Μητσοτάκης και Τραμπ για το ενδεχόμενο συμμετοχής της Ελλάδας στο πρόγραμμα του F-35


Ο Έλληνας υπουργός Άμυνας πήγε ακόμα παραπέρα λέγοντας ότι η απόκτηση του F-35 θα βοηθούσε την Ελλάδα να κατορθώσει «αεροπορική υπεροχή κατά της Τουρκίας» στο όχι μακρινό μέλλον. Το ίδιο πιστεύει ο Τούρκος δημοσιογράφος Haluk Ozdalga. Σύμφωνα με τον Ozdalga, τα ελληνικά F-35 θα μπορούσαν να επιτρέψουν στην Ελλάδα να μετατρέψει το Αιγαίο σε μια «ελληνική λίμνη». Τα ελληνικά F-35 θα σήμαιναν επίσης ότι «οι ισορροπίες μπορεί να αλλάξουν άρδην στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή, περιλαμβανομένης της Κύπρου», συμπλήρωσε ο Τούρκος δημοσιογράφος.

Μητσοτάκης: Προτεραιότητα η συζήτηση για το F-35, θέλουμε να ολοκληρώσουμε τον εκσυγχρονισμό των F-16 το 2024


Η Αθήνα τρέχει ακόμα ένα πρόγραμμα αναβάθμισης του υφιστάμενου αεροπορικού της οπλοστασίου.

Η Ελλάδα έχει λίγο περισσότερα από 150 F-16, ενώ η Τουρκία έχει 245 (σ.σ.: τα τουρκικά F-16 είναι στην πραγματικότητα λιγότερα). Τον Δεκέμβριο, ο Παναγιωτόπουλος είπε ότι 84 F-16 θα αναβαθμιστούν στο πιο σύγχρονο επίπεδο Viper έως το 2027, στο πλαίσιο σύμβασης συνολικής αξίας $1,5 δις με τη Lockheed Martin. Όταν ολοκληρωθεί, αυτή η αναβάθμιση θα προσφέρει σε αυτή τη σημαντική παρτίδα του στόλου των ελληνικών F-16 αναμφισβήτητα ένα ποιοτικό προβάδισμα απέναντι στον μεγαλύτερο ποσοτικά στόλο των F-16 Block 30/40/50 της Τουρκίας. Σύμφωνα με τη Lockheed Martin, «τα ελληνικά F-16V θα είναι τα πιο προηγμένα F-16 στην Ευρώπη». Η Ελλάδα υπέγραψε επίσης συμβάσεις ύψους €260 εκατ. ($300 εκατ.) με γαλλικές εταιρείες για τα μαχητικά Mirage 2000-5.

ΘΕΜΑ: Γιατί η αναβάθμιση των F-16C/D Blk52+Adv σε F-16V ήταν κάτι περισσότερο από επιβεβλημένη;


Καθώς όλα αυτά συμβαίνουν για την Ελλάδα, η Τουρκία αντιμετωπίζει προβλήματα στην προμήθεια καινούργιων αεροσκαφών και την αναβάθμιση του υφιστάμενου στόλου.

First parts of a Russian S-400 missile defense system are unloaded from a Russian plane at Murted Airport, known as Akinci Air Base, near Ankara, Turkey, July 12, 2019.

Οι ΗΠΑ απομάκρυναν την Τουρκία από το πρόγραμμα F-35 λόγω της προμήθειας του προηγμένου ρωσικού Α/Α συστήματος S-400 το 2019. Η Τουρκία δεν θα λάβει τα αεροσκάφη εκτός και αν απομακρύνει εντελώς το S-400 από το έδαφός της, κάτι που φαίνεται απίθανό να κάνει. Επιπλέον, θα είναι απίθανη η ολοκλήρωση του προγράμματος εγχώριου «αόρατου» μαχητικού TF-X μέχρι τη δεκαετία του 2030 ή η προμήθεια μαχητικών 5ης γενιάς από άλλες χώρες, όπως η Ρωσία, την ίδια περίοδο.
Η Τουρκία ίσως έχει ακόμα δυσκολία να προμηθευτεί μαχητικά 4.5ης γενιάς σαν «ενδιάμεση λύση», μέχρι τελικά να αντιπαρατάξει αεριωθούμενα 5ης γενιάς.

Αποκάλυψη: Εδώ και δυο χρόνια οι ΗΠΑ εφαρμόζουν (άτυπο) εμπάργκο όπλων στην Τουρκία!


Επιπλέον, πρόσφατα αποκαλύφτηκε ότι το Κογκρέσο μπλόκαρε κρυφά αμυντικές συμφωνίες για την Τουρκία από το 2018, που μεταξύ άλλων αφορούν ένα συμβόλαιο για τη Lockheed Martin να εκσυγχρονίσει δομικά 35 τουρκικά μαχητικά F-16 Block 30, ώστε να παραταθεί η επιχειρησιακή τους χρήση. Κατά την ίδια περίοδο, η Τουρκία άρχισε να αποθηκεύει ανταλλακτικά για τα F-16, φοβούμενη ότι θα μπορούσε να αντιμετωπίσει ευρείες αμερικανικές κυρώσεις για την προμήθεια των S-400.
Συνεπώς, μπορεί να δούμε μια κατάσταση όπου η Τουρκία θα έχει περισσότερη δυσκολία να διατηρήσει τον μεγάλο στόλο μαχητικών 4ης γενιάς, ενώ αντίθετα, η Ελλάδα θα αναβαθμίζει και θα βελτιώνει τον στόλο της και θα διαθέτει περισσότερο προηγμένα μαχητικά.
 

Η νέα «Πτήση» 04, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020


 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν απαραίτητα τους συντάκτες τους κι όχι υποχρεωτικά την ιστοσελίδα. Ο ιστότοπος δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συντακτών της και των άρθρων τους. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση των άρθρων μας χωρίς γραπτή έγκριση, αλλιώς το ptisidiastima.com θα λάβει όλα τα απαραίτητα νομικά μέτρα. Τα σχόλια των άρθρων που ακολουθούν, δεν εκφράζουν την ιστοσελίδα, παρά μόνο αυτούς τους ίδιους τους σχολιαστές. Η αρχισυνταξία έχει το δικαίωμα να λογοκρίνει σχόλιο ή να απαγορεύσει την δημοσίευσή του.

- Advertisement -
- Advertisement -

35 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
35 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Dimitris
Active Member
Dimitris (@dimitris-3)
1 month ago

Οι Γερμανοί καταλαβαίνουν μόνον από έργα. Πρέπει να πάρουμε τα Rafale. TΩΡΑ.

My_name_is_Nobody
Noble Member
My_name_is_Nobody (@my_name_is_nobody)
1 month ago

 Δυστυχώς, πέσατε όλοι θύματα της ύπουλης προπαγάνδας του Jolly_Roger Jolly_Roger ή μήπως να πω καλλίτερα του General Hux και δεχθήκατε πως οι stormtroopers θα μπορούσαν να είναι τα ημέτερα στρατεύματα που έσπευσαν προς ενίσχυση του συμπλέγματος της Μεγίστης.
Δυστυχώς για τους στρεβλωτές της αλήθειας η πραγματικότητα είναι άλλη και δεν θα τους αρέσει…
..comment image

Last edited 1 month ago by appo
Iomar
Active Member
Iomar (@iomar)
1 month ago

Καλησπέρα.
Η Λέια που είναι;

Captain_Kal
Captain_Kal (@captain_kal)
1 month ago
Reply to  Iomar

Τα στρατεύματα άλλαξαν!!
Ο Αρχηγός τους άλλαξε!!
Τα διαστημόπλοια άλλαξαν!!
Αλλά ο κιθαρίστας, σταθερός πελάτης!!!

My_name_is_Nobody
Noble Member
My_name_is_Nobody (@my_name_is_nobody)
1 month ago
Reply to  Captain_Kal

Δεν παρατήρησες όμως πως ο Yoda, σε αντίθεση με τους stormtroopers, δίνει τον οβολό του στον κιθαρίστα.

My_name_is_Nobody
Noble Member
My_name_is_Nobody (@my_name_is_nobody)
1 month ago

spooky
.
.comment image

nigozs
Active Member
nigozs (@nigozs)
1 month ago

Πριν αρκετό καιρό είχα σχολιάσει εδώ στην Πτήση ότι κατά πάσα πιθανότητα επειδή οι Αμερικανοί θέλουν να πάρουμε πλοία, θα αναγκαζομασταν να πάρουμε Rafale για να μην δυσαρεστησουμε τους Γάλλους.
Τελικά, κάπως έτσι μας βλέπω αλλά αν δεν έχουν υπογραφές δεν πρέπει να πιστέψουμε τίποτα.
Αλήθεια. Η Κροατία μήπως θα ήθελε να της δώσουμε Μιράζ αντί F16 ?

Last edited 1 month ago by anneu9046217878
GeorgeE
Trusted Member
GeorgeE (@georgee)
1 month ago
Reply to  nigozs

Καλύτερα να δώσουμε τα 30άρια πάρα τα -5!

christos_choris_a
Member
christos_choris_a (@christos_choris_a)
1 month ago
Reply to  GeorgeE

Δεν αποσύρουμε παρά μονάχα τα F-4E. Τα 19 Mirage-2000EGM να “φύγουν” αν παρ’ ελπίδα βρούμε 8-12 μεταχειρισμένα Mirage-2000-5. Τα F-16C block-30 θα είναι μιά χαρά με τα απάρτια των block-52 και με αναβαθμισμένα Lantrin.

GeorgeE
Trusted Member
GeorgeE (@georgee)
1 month ago

Να φύγουν όλα τα Mirage αν τα αντικαταστήσουμε με Rafale 1-1. Καμία σχέση το ένα αεροσκάφος με το άλλο. Και να φύγουν και τα 30άρια αν είναι να αναβαθμίσουμε έτσι και τα 50άρια σε V.
Τότε θα έχουμε 124 Viper και 40 Rafale. Άλλη αεροπορία πλέον. Και προς το τέλος της δεκατίας με 24 F35 δεν θα κουνιέται η Τουρκία.

adpanos
adpanos (@adpanos)
1 month ago
Reply to  nigozs

Τα Mirage 2000-5 είναι μοντελάκια που τα παραλάβαμε το 2007 και είναι τα καλύτερα μαχητικά στο Αιγαίο.
Δεν δίνονται αυτά τα αεροσκάφη. Μαζί με τα 20 RAFALE θα αποτελέσουν την αποτρεπτική ισχύ μας!!!

epampapas
Trusted Member
epampapas (@epampapas)
1 month ago

Είναι δεδομένο ότι η Τουρκία θα ματσάρει την αγορά μας με κάποιο αεροσκάφος αντίστοιχης κατηγορίας. Είτε αυτό θα λέγεται F-18 ή F-15.
Το κέρδος για εμάς θα είναι στο timing. Με δεδομένη την προθυμία των Γάλλων να μας δώσουν hot transfer κάποια δικά τους αεροσκάφη και τη φημολογούμενη προθυμία της Αιγύπτου να παραχωρήσει τη σειρά της στη γραμμή παραγωγής για τα αεροσκάφη που έχει παραγγείλει ήδη, αυτό σημαίνει πως θα έχουμε τα αεροσκάφη στην Τανάγρα σε πολύ σύντομο χρόνο. Και πρέπει να το εκμεταλλευτούμε!
Η Τουρκία όποιο αεροσκάφος και αν επιλέξει λογικά θα καθυστερήσει να το παραλάβει. Εκτός και αν δούμε τίποτα F-15QA να οδεύουν τελικά προς Τουρκία με τις ευλογίες των ΗΠΑ και της Boeing βέβαια.
Αν κάνει το απονενοημένο και επιλέξει μη νατοικό προμηθευτή τότε ακόμα καλύτερα σε πολιτικούς όρους για εμάς. Τότε να δούμε τον Στόλτενμπεργκ, τον Πράιατ, τον Πομπέο και τον Τράμπ (όποιοι έχουν τις θεσεις αυτές τότε) να μας λένε να τα βρούμε με μια “σύμμαχο χώρα” που θα έχει εκτός από S-400 και Su-35 ή J-20. Νομίζω δε θα τολμήσουν…
Αν επιλέξουν Eurofighter θα εκτεθεί η Γερμανία και πρέπει να το κάνουμε θέμα μαζί με Γαλλία και Κύπρο.
Αν επιμείνουν στο δικό τους μαχητικό θα είναι το καλύτερο σενάριο. Λογικά η ανάπτυξη του θα τραβήξει περισσότερα χρόνια από ότι το ‘εγχώριο’ άρμα τους…Εύχομαι να ξεπεράσει το Tejas.
Πρέπει να καταλάβουμε πως η ενίσχυση της τουρκικής αεροπορίας είναι προβληματική κατάσταση πλέον λόγω των πολιτικών σχέσεων της γείτονας με τους παραδοσιακούς προμηθευτές της.Τα έχει κάνει μαντάρα ο Ερντογάν. Πρέπει να το εκμεταλλευτούμε αυτό στο μάξιμουμ. Αγορά και F-35 άμεσα (τα της τουρκικής παραγγελίας που τελικά τα πήρε η USAF αν μπορούμε να τα πάρουμε σαν έμπρακτη απόδειξη της βελτίωσης των ελληνοαμερικανικών σχέσεων και σαν αντάλλαγμα για τις βάσεις) και επιπλέον των Rafale.

Last edited 1 month ago by martintorrens1
GeorgeE
Trusted Member
GeorgeE (@georgee)
1 month ago
Reply to  epampapas

Εδώ δεν τους δίνουν πλέον ανταλλακτικά ή εκσυγχρονισμό για τα 250 F16 και θα της δώσουν F18 ή F15??
Su57, KFX ή Temptest θα είναι το επόμενο αεροσκάφος τους με το Su το επικρατέστερο. Χλωμό να πάνε σε κινέζικο. Χλωμό να τελειώσουν το δικό τους λόγω κινητήρα ( το οποίο είναι αντιγραφή του KFX).

geo79
Member
geo79 (@geo79)
1 month ago
Reply to  GeorgeE

μαλλον προς Κορεα και Σουηδια μερια θα πανε αλλα θα φανε πορτα γιατι φορανε και αμερικανικα συστηματα επανω οποτε τους βλεπω θα ειναι και ευκαιρια για τους ευρωπαιους να ξεφορτωθουν τα typhoun τα παλια που και κοστοβορα και προβληματικα ειναι

Panos71
Active Member
Panos71 (@panos71)
1 month ago
Reply to  epampapas

Δε νομίζω ότι θα εκθέσει το εαυτό της ευρωπαϊκή χώρα ή ακόμα και η USA στην προκειμένη περίπτωση, προμηθεύοντας έτσι ελαφρά τη καρδία μαχητικά τον Καραγκιόζη απέναντι.
Ειδικά η USA ,ούτε βίδα δεν προσφέρει αυτή τη στιγμή.
Επειδή ο Ερντο είναι αυτός πού είναι, μην αποκλείετε το απονενοημένο που αναφέρεται.
Έτσι λύνονται και πολλά προβλήματα στο θέμα της συμβατικής λειτουργίας με τους s400 εν μέρει.
Πάμε εμείς γερά εν πάση περιπτώσει και… αναμένουμε!

dimitrisx
Member
dimitrisx (@dimitrisx)
1 month ago
Reply to  epampapas

Υπάρχει και άλλο σενάριο. Να ανατραπεί ο Ερντογάν, και στην θέση του να αναδειχθεί μια άλλη προσωπικότητα (ο δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης,Π.χ) όπου και ισλαμιστής είναι (έχει ερείσματα στους ψηφοφόρους του ΑΚΡ) αλλά και την υποστήριξη των κεμαλικών έχει. Οπότε και ως φρέσκος στην εξουσία που είναι να μην έχει ακόμη την αλαζονεία του Ερντογάν, και να είναι αρεστός στην δύση, και ως δια μαγείας να ξεκλειδώσουν τα εξοπλιστικά. Λόγο καλύτερης προεργασίας στο θέμα του F-35 να μπορέσουν να το αξιοποιήσουν γρηγορότερα.

Kostasmirage
Member
Kostasmirage (@kostasmirage)
1 month ago
Reply to  dimitrisx

Ναι, αυτό θα ήταν ένα απευκταίο για εμάς σενάριο…

adpanos
adpanos (@adpanos)
1 month ago
Reply to  epampapas

Αν πάει να ματράρει τα Rafale μας , θα το κάνει με EUROFIGHTER από Γερμανία.

chikichiki
Trusted Member
chikichiki (@chikichiki)
1 month ago

Αν προχωρήσει τελικά η προμήθεια για Rafale ελπίζω τουλάχιστον τα σχέδια για F-35 να εγκαταλειφθούν. Δεν βλέπω λογική στην απόκτηση 2 τύπων τέτοιου επιπέδου. Όχι άλλες αγορές του αιώνα, εκλιπαρώ. Ας αποκτηθεί ό,τι μας φωτίσει ο Θεός, αλλά να επιλεγεί ένας τύπος α/φους.

Stavrogin1
Active Member
Stavrogin1 (@stavrogin1)
1 month ago
Reply to  chikichiki

Αμην αλλα δεν το βλέπω. Αν δεν παρουμε 5η γενια F35 θα πορευτούμε ως την 6η γενια που θα ναι παλι ευρωπαικό (γαλλογερμανικό). Ειναι δυνατον η ΠΑ να μη δωσει μεζε στόυς αμερικάνους για τα επομενα 30 χρονια; Οχι. Αρα Rafale ολιγα επειδη βαράνε, κι αργοτερα F35 ολιγα περισσοτερα, και πάμε σε ΠΑ 5τυπων με βραχυ πλεονεκτημα απο το 2022 και για 10-15 χρονια ωσπου να ξεμπουρδουκλωθουν οι Τουρκοι και βρουν απάντηση.

chikichiki
Trusted Member
chikichiki (@chikichiki)
1 month ago
Reply to  Stavrogin1

Το πρόβλημα του τι θα γίνει με την “ατόφια” 5η γενιά (stealth) είναι για μένα ένα μεγάλο αγκάθι γιατί το Rafale πρακτικά δεσμεύει την ΠΑ όχι μόνο σε ένα τύπο α/φους αλλά σε μια θεώρηση του μέλλοντος του αεροπορικού πολέμου που βλέπει τα χαρακτηριστικά VLO ως κάτι το περιττό. Αν αυτή η άποψη αποδειχθεί λανθασμένη, η ΠΑ θα ξεμείνει με ένα ανεπαρκές α/φος για άγνωστο διάστημα (μπορεί και μετά την 6η γενιά) και αυτή η προοπτική με ανησυχεί. Φυσικά πάντα υπάρχει η λύση Papandreou (μέρες που είναι), η οποία όμως βρίσκει τη χώρα απένταρη (σε αντίθεση με τότε) και τα αεροσκάφη με κόστη οριακά διαχειρίσιμα (πάλι, σε αντίθεση με τότε). Άρα είναι πιθανώς μη εφαρμόσιμη.
Προσωπικά πάντως δεν ασπάζομαι τη άποψη ότι οι κλάδοι των ΕΔ είναι “δεσμευμένοι” ο καθένας σε διαφορετική χώρα-προμηθευτή, αν οι ΗΠΑ νιώθουν την ανάγκη να πιέσουν την Ελλάδα προς την κατεύθυνση των εταιρειών τους δεν βλέπω γιατί θα υπάρξουν ζητήματα αν η Ελλάδα αντί για α/φη προμηθευτεί πλοία ή χερσαία συστήματα. Άλλωστε αρκετές ανάγκες πολύ απλά δεν καλύπτονται από τρίτους, γιατί πολλά συστήματα είναι πρακτικά μονοπώλιο των ΗΠΑ.

Gunner
Noble Member
Gunner (@gunner)
1 month ago
Reply to  chikichiki

To Rafale είναι επίπεδου F-15E. Το F-35 είναι σε άλλη κατηγορία, που το Rafale δεν μπορεί να παίξει. Το ιδανικό θα ήταν ένας στόλος F-35 και Rafale. Το ένα για τα δύσκολα, τα απαιτητικά και το άλλο για όλες τις δουλειές. Μπορεί να γίνει αυτό με μελλοντικές αγορές για την αντικατάσταση των Μ2000 και F-16. Σχεδιασμός να υπάρχει.

chikichiki
Trusted Member
chikichiki (@chikichiki)
1 month ago
Reply to  Gunner

Δεν θα έλεγα ότι το Rafale βρίσκεται στο επίπεδο του F-15E. Ίσως το τελευταίο να έχει προσεγγίσει το Rafale με την τελευταία έκδοση EX και τα διαδοχικά προγράμματα αναβαθμίσεων (APG-82, EPAWSS, κλπ), αλλά όλες οι περιγραφές του Rafale δείχνουν ένα αεροσκάφος με αισθητήρες και ηλεκτρονικά συστήματα αντίστοιχης αρχιτεκτονικής και επιδόσεων με αυτά της 5ης γενιάς (F-35, F-22). Εξαιρουμένων μερικών ήσσονος σημασίας θεμάτων (πχ ραντάρ συγκριτικά μικρής διαμέτρου λόγω στενού ρύγχους, σε αντίθεση με τις μουσούδες των Raptor/JSF/F-15E), δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι το Rafale έχει κάποια σοβαρή υστέρηση σε ενεργητική ή παθητική αποκάλυψη στόχων, τις επιδόσεις, τους ρυθμούς εξόδων/ευκολία υποστήριξης, κλπ. Μπορεί να μην είναι VLO αλλά το πακέτο αισθητήρων κι επιδόσεων δεν είναι της “προηγούμενης” γενιάς.
Και με αυτό ως δεδομένο, μου είναι δύσκολο να το δω σε χρήση σε γενικά καθήκοντα Δ/Β. Τέτοια καθήκοντα απαιτούν “μετρημένα” α/φη, χωρίς εξεζητημένα χαρακτηριστικά και υπερβολικές επιδόσεις, με προσιτά κόστη χρήσης-κτήσης και αγορασμένα σε μεγάλους αριθμούς ώστε να απορροφάται η αναπόφευκτη φθορά του στόλου στη διάρκεια των επιχειρήσεων. Το Rafale, για την Ελλάδα τουλάχιστον, ακόμη και σε προνομιακή τιμή πχ 80εκ. ευρώ, έστω και με αγορά > 18 α/φών, δεν μπορεί να σταθεί σε αυτό το ρόλο, τουλάχιστον όχι μόνο του. Με το κόστος του, μονάχα ως αιχμή του δόρατος μπορεί να έχει νόημα η αγορά του. Αν το επιχειρησιακό περιβάλλον δεν του επιτρέπει να λειτουργήσει έτσι, τότε ίσως είναι γενικότερα ακατάλληλο, και δεν υποβιβάζεται απλώς στο low end του γνωστού mix. Αυτό το ρόλο τον καλύπτουν ήδη πάρα πολύ καλά τα F-16 και M2000 (έστω τα -5), τα οποία τα βλέπω να παραμένουν βιώσιμα για αρκετό καιρό ακόμη.

Last edited 1 month ago by adriannejorgense
adpanos
adpanos (@adpanos)
1 month ago
Reply to  Gunner

Το F35 ΑΝ λύσει τα προβλήματα που έχει και αυξήσει διαθεσιμότητες, μειώσει κόστη χρήσης και μας αποδεσμευτούν όπλα, θα είναι μια επιλογή σε μικρή ποσότητα για πρώτο πλήγμα.
Δεν κάνει για κάτι άλλο.

FTS
Active Member
FTS (@fts)
1 month ago
Reply to  chikichiki

Αν εγκαταλειφθούν τα σχέδια για F35 με τι θα αντικατασταθούν τα F16bl30 και τα F4E?
Μέχρι το 2035 ο στόλος των μαχητικών θα περιλαμβάνει F16V, F35, και Rafale.
3 τύποι μαχητικών δεν είναι κάτι υπερβολικό απλώς προφανώς θα πέσουν οι οροφές καθώς ειδικά τα F35 δεν θα αντικαταστήσουν σε αναλογία 1 προς 1 τα F16 και F4 που θα αποσυρθούν.
Εκείνο που λογικά θα συμβεί είναι η αγορά του F35 να πάει πίσω από το 2025 και αργότερα.
Φυσικά μακάρι να μην είχαμε γείτονα την Τουρκία αλλά κάποια άλλη πολιτισμένη χώρα και έτσι να είχαμε μια οροφή 80 μαχητικών. Και δυστυχώς δεν προβλέπεται να αλλάξει η Τουρκία την αντίληψη που έχει για τις σχέσεις της με την Ελλάδα.

Last edited 1 month ago by mohammadreddall
chikichiki
Trusted Member
chikichiki (@chikichiki)
1 month ago
Reply to  FTS

Μα δεν υπάρχει πουθενά κάποια γραπτή εντολή που να λέει “τα B30 και τα F-4 θα αντικατασταθούν μόνο από F-35”. Η ΠΑ μπορεί να τα αντικαταστήσει με οτιδήποτε κρίνει σκόπιμο, με Rafale, με Eurofighter, ακόμη και με συμπληρωματικές παραγγελίες νέων F-16.

adpanos
adpanos (@adpanos)
1 month ago
Reply to  FTS

Τα F35 δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα F4E ….
Το F4E μόνο το Rafale, το F15 , το SU35 και το SU57 θα μπορούσαν να το αντικαταστήσουν.

Gunner
Noble Member
Gunner (@gunner)
1 month ago

Μια μοίρα Rafale δεν επαρκεί. Για να κάνουν την διαφορά αυτά τα αεροπλάνα, πρέπει να γίνει προμήθεια 40-60 μαχητικά, με τον ανάλογο οπλισμό και υποστήριξη. Με 18 μαχητικά, κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό και το μέλλον τους προδιαγράφεται ανάλογο των Μ2000EGM.

extb2b
extb2b (@extb2b)
1 month ago
Reply to  Gunner

κανονικά έχεις δίκιο όμως τώρα μιλάμε για μια ειδική κατάσταση που θέλουμε αμεσα στρατηγικό πλεονέκτημα έστω και προσωρινά

Kostas81
Active Member
Kostas81 (@kostas81)
1 month ago
Reply to  Gunner
Η Ινδία, το Κατάρ και η Αίγυπτος αγόρασαν όλοι 36. Δεν έχεις άδικο, αλλά... $$$$
Panos71
Active Member
Panos71 (@panos71)
1 month ago
Reply to  Gunner

Σιγά σιγά κοτουλα μου και εγώ σε μαγειρεύω!
Οι αριθμοί θα έρθουν με τον καιρό, η αρχή λέμε να γίνει τώρα που κοντεύει να φάει η μύγα σίδερο αγαπητέ.
Το νούμερο τουλάχιστον 40 που αναφέρεται είναι στη σφαίρα του εφικτου.

Stavrogin1
Active Member
Stavrogin1 (@stavrogin1)
1 month ago
Reply to  Gunner

Σορρυ αλλα ονειρα θερινης νυκτός. 40 Rafale σε βαθος 25ετίας το μεγιστο. τα αεροπλανα του 2020 κανουν 80-100 εκ. τα αεροπλανα τα 2000 κανουν 40-50 δηλαδη διπλα λεφτα χωρις διπλο αεπ κ διπλο προυολογισμό ΕΔ. Χαμηλοτερη οροφη μαχητικών με καθε επομενη γενιά, προμηθειες με το σταγονομετρο. Αυτη ειναι η επιμονη πραγματικοτητα. Ειμαστε μια φτωχή χώρα.

Nikolaos
Noble Member
Nikolaos (@nikolaos)
1 month ago

Η Ελλάς θα συνεχίσει με τη διπλή πηγή για τρίτη γενιά, καθώς αποδείχθηκε πολιτικά επωφελές και επιχειρησιακά βιώσιμο.
Οι αριθμοί των δυο νέων τύπων φαίνονται συμβολικοί, αλλά συν τω χρόνω θα επαυξηθούν, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Κανένας από τους δύο δεν φαίνεται να πληροί τα κριτήρια να αποτελέσει το μαχητικό κορμού της ΠΑ (όπως τα F-5 & F-16, και γιατί όχι τα F-84F & A-7), αλλά δεν γνωρίζουμε καν πώς θα είναι οι αεροπορικές επιχειρήσεις όταν θα τεθεί θέμα αντικατάστασης των Block 50 ή και -V … Ενδέχεται οπλισμένα UAV να έχουν αναδεχθεί πολλούς ρόλους, και τα Rafale & F-35 (ή αναβαθμίσεις τους) να είναι α/φ ειδικών αποστολών που απαιτούν αποκεντρωμένη λήψη αποφάσεων κλπ.

GeorgeE
Trusted Member
GeorgeE (@georgee)
1 month ago

Μιας και η ώρα είναι 3 το πρωί, ας ονειρευτούμε μια αεροπορία σε 10 χρόνια με 124 F16V / 50 Rafale / 26 F35.
Μαζί με 50 M346 σε διπλό ρόλο σαν εκπαίδευτικό και ελαφρύ μαχητικό.
Άντε καληνύχτα!!!

Panagiotis
Member
Panagiotis (@panagiotis)
1 month ago
Reply to  GeorgeE

Την ένταξη του Μ346 στην ΠΑ με τον ρόλο του ελαφρού μαχητικού, πέρα του εκπαιδευτικού, τον σκέφτομαι κ εγώ.

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Μήπως τελικά είναι άθλια η κατάσταση του τουρκικού ναυτικού; αυτός είναι ο λόγος που ελληνική φρεγάτα “ακουμπά” πλέον το Oruç Reis “ξεδιάντροπα”;

 Τι πάμε και συζητάμε σαββατιάτικα...  έχουμε όμως καλούς λόγους. Πριν λίγες μέρες, κυκλοφόρησε μια φωτογραφία, που δείχνει ξεκάθαρα μια ελληνική φρεγάτα κλάσης S, δίπλα...
- Advertisement -

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Τουρκικά Type 214TN, ο νέος κίνδυνος για το ΠΝ, αν και...

16
 Είναι κοινό μυστικό πως τα ελληνικά υποβρύχια 214ΗΝ είναι αυτή τη στιγμή ο βασικός πονοκέφαλος για το τουρκικό ναυτικό. Όχι πως τα άλλα υποβρύχια...
- Advertisement -
Card image

October 2020

Αγορά 3.99
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2014 October 2014 #341

Αγορά
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2016 March 2016 #358

Αγορά 1.99

Related News

Ισραήλ και Ρουμανία ξεκινούν τη συμπαραγωγή drones

Η ισραηλινή εταιρεία Elbit Systems και οι ρουμανικές Romaero και Avioane Craiova θα αρχίσουν την κοινή παραγωγή drones Hermes 450 στη Ρουμανία από το...

Λιβύη: Η συμφωνία κατάπαυσης του πυρός δεν θα επηρεάσει τις αμυντικές συμφωνίες με την Τουρκία

Η μόνιμη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός που επιτεύχθηκε στη Γενεύη μεταξύ των αντίπαλων παρατάξεων της Λιβύης δεν θα επηρεάσει τις στρατιωτικές συμφωνίες με την...

Μητσοτάκης: Αναφαίρετο δικαίωμά μας η επέκταση στα 12 μίλια

ΑΠΕ-ΜΠΕΤην απόλυτη στήριξή του στο πρόσωπο του Χρήστου Σταϊκούρα εξέφρασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στη Βουλή επί της πρότασης δυσπιστίας...