- Advertisement -

Πως το Rafale θα παραμείνει αξιόμαχο για τα επόμενα 50 χρόνια!

- Advertisement -

Η Γαλλία φιλοδοξεί να διατηρήσει ικανό το μαχητικό αεροσκάφος Rafale να πετά σχεδόν μέχρι το μακρινό 2070, μέσα από έναν οδικό χάρτη μελλοντικών αναβαθμίσεων.
Όπως μεταδίδει το «Jane’s», για τις αναβαθμίσεις αυτές είχε την ευκαιρία να μιλήσει στην εκδήλωση «IQPC International Fighter», που έγινε Βερολίνο, ο Γάλλος αντιπτέραρχος Frederic Parisot.
Με βάση τον ίδιο, είναι στόχος το Rafale να υπηρετεί ως πολλαπλασιαστής ισχύος δίπλα στο Μαχητικό Νέας Γενιάς (NFG), το οποίο αναπτύσσεται από τις Γαλλία, Γερμανία και Ισπανία σαν τμήμα του ευρύτερου προγράμματος FCAS.
Για να συμβεί αυτό θα υπάρξουν επιπλέον τέσσερις φάσεις αναβάθμισης του Rafale, πέρα από τη σημερινή διαμόρφωση F3R. Στην τελευταία, το αεροσκάφος έχει πιστοποιηθεί τον πύραυλο αέρος-αέρος Meteor και τη νεότερη έκδοση καθοδήγησης laser της κατευθυνόμενης βόμβας AASM, το ραντάρ AESA RBE2 AA, το ατρακτίδιο στοχοποίησης Talios, σύστημα Auto-GCAS, βελτιωμένο ατρακτίδιο εναέριου ανεφοδιασμού και βελτιώσεις στο σύστημα αυτοπροστασίας Spectra.
Η επόμενη διαμόρφωση F4 θα ενταχθεί σε υπηρεσία μεταξύ 2023 και 2030. Κύρια χαρακτηριστικά της θα είναι βελτιώσεις στο RBE-2 AA, το ατρακτίδιο Talios και το ατρακτίδιο αναγνώρισης Areos, αναβαθμίσεις στη σουίτα επικοινωνιών, σύστημα HMD, νέα μονάδα ελέγχου κινητήρα M88 και ικανότητα μεταφοράς του πυραύλου αέρος-αέρος MICA NG και της έκδοσης AASM των 1.000kg.

Η νέα «ΠΤΗΣΗ & Διάστημα» ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2019

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν απαραίτητα τους συντάκτες τους κι όχι υποχρεωτικά την ιστοσελίδα. Ο ιστότοπος δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συντακτών της και των άρθρων τους. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση των άρθρων μας χωρίς γραπτή έγκριση, αλλιώς το ptisidiastima.com θα λάβει όλα τα απαραίτητα νομικά μέτρα. Τα σχόλια των άρθρων που ακολουθούν, δεν εκφράζουν την ιστοσελίδα, παρά μόνο αυτούς τους ίδιους τους σχολιαστές. Η αρχισυνταξία έχει το δικαίωμα να λογοκρίνει σχόλιο ή να απαγορεύσει την δημοσίευσή του.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
neuromancer
Active Member
neuromancer (@neuromancer)
11 months ago

Πολύ ατρακτίδιο ρε παιδί μου! Δεν έχει τίποτα μέσα?

ira-ant
ira-ant
11 months ago
Reply to  neuromancer

Δεκαπέντε μέτρων αεροπλάνο,τι να χωρέσει μέσα.

Georgios
Georgios (@georgios-2)
11 months ago
Reply to  neuromancer

neuromancer neuromancer μπορεί και το Talios και το Areos να ενσωματωθούν στην άτρακτο το θέμα είναι ο πολλαπλασιασμός του κόστους και οι Γάλλοι δεν είναι Άραβες ώστε να έχουν λεφτά για πέταμα. Κατά απαίτηση τροποποιείται η άτρακτος και μπαίνουν μέσα οι αισθητήρες αν και χρειάζεται επιπλέον χρόνος για κάτι τέτοιο π.χ. για την αεροδυναμική σήραγγα.

Brainp
Brain p
11 months ago

Μικρή χώρα μεγάλα προβλήματα. Παραδοσιακά μετά την απελευθέρωση στην ναυμαχια του Ναυαρίνου το πολιτικό προσωπικό της χώρας ήταν προσκολλημενο σε κάποια ξένη δύναμη. Ρωσικό κόμμα Αγγλικό κόμμα κτλπ… και τα τελευταία 65 χρόνια ανεβασμένη η χώρα στο Αμερικάνικο άρμα. Ισραήλ δεν θα γίνουμε ποτέ,οι Αμερικανοί πάντα θα έχουν την Τουρκία σε πρώτο πλάνο. Μόνο ρεαλιστικό σενάριο σε βάθος χρόνου για την ενίσχυση των ΕΔ και την επιβίωση μας ως κρατος η Γαλλία.
Όλα Γαλλικά ,μαχητικά αεροπλάνα, φρεγάτες , υποβρύχια και φυσικα στρατηγικά όπλα. Δυστυχώς όμως οι Αμερικανοί ελενχουν απόλυτα το πολιτικό προσωπικό μας ,και φυσικά μεγάλο κομμάτι των ΜΜΕ, απόδειξη τα όσα απίστευτα γράφονται το τελευταίο δίμηνο για της belharra .
Οι Γάλλοι είναι αθώες περιστερες στο θέμα αναβάθμισης των mirage; Η απάντηση είναι ότι ποτέ κανένας Έλληνας πολιτικός δεν ενδιαφέρθηκε πραγματικά για την αναβάθμιση των mirage λόγω Αμερικανικων πιέσεων.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ
11 months ago
Reply to  Brain p

Θα χουν την Τουρκία γιατη ;;;;

FTS
Z10V
11 months ago
Reply to  Brain p

[…Οι Γάλλοι είναι αθώες περιστερες στο θέμα αναβάθμισης των mirage; Η απάντηση είναι ότι ποτέ κανένας Έλληνας πολιτικός δεν ενδιαφέρθηκε πραγματικά για την αναβάθμιση των mirage λόγω Αμερικανικων πιέσεων…]
Αυτό το ξέρετε ή το υποθέτετε? Ποιος αμερικανός αξιωματούχος πιέζει ποιον έλληνα πολιτικό? Να μιλάτα με ονόματα αφού γνωρίζετε πράγματα και καταστάσεις. Ή όχι?

Spider
Active Member
Spider (@spider)
11 months ago
Reply to  Brain p

Δηλαδή εσείς τι προτείνετε? Να αλλάξουμε ..προσκόλληση? Γιατί? Είναι καλύτεροι οι Γάλλοι? Και αυτοί μόνο το συμφέρον τους κοιτάνε και μάλιστα σε πολλά είναι χειρότεροι από τους άλλους. Όλα γαλλικά Ε? Ούτε εκπρόσωπος τύπου της γαλλικής πρεσβείας να ήσασταν.
Μάλλον δεν γνωρίζετε ότι ποτέ μα ποτέ, δεν πρέπει να έχεις όλα σου τα χρήματα σε μία τσέπη….

Brainp
Brain p
11 months ago
Reply to  Spider

Ο Γάλλος πρέσβης δεν είμαι σίγουρα,το πρόβλημα είναι ότι πολλοί Έλληνες πολιτικοί λειτουργούσαν και λειτουργούν λες και είναι ο Αμερικανός πρέσβης. Α και μιας και το έφερε η κουβέντα για πειτε μας τις Αμερικανικές επενδύσεις στην Ελληνική οικονομια την τελευταία δεκαετία.
Στην πιο βαρυσήμαντη συνέντευξη Αμερικανού διπλωμάτη τα τελευταία χρόνια της κυριας eliott https://www.voria.gr/article/amerikanida-diplomatis-exisorropoume-ti-rosiki-epirroi-sti-v-ellada
στο voria.gr διαβάζουμεε ότι το Αμερικανικό προξενείο της Θεσσαλονίκης εξισορροπει την Ρωσικη επιρροή στην βόρεια Ελλάδα. Για πείτε μου τώρα γιατί δεν προχωρά η επένδυση της κοινοπραξίας που κέρδισε το διαγωνισμό για το λιμάνι Θεσσαλονίκης; Για πείτε μου και κάτι άλλο μεγαλομέτοχοι της κοινοπραξίας είναι Γάλλοι η Ρώσοι ;
Α για πείτε μου και κάτι άλλο την ώρα που η Ελλάδα είναι έτοιμη να υπογράψει για belharra ποιος χώνεται σφήνα ; Α για πείτε μου κάτι αρθρακια σε διάφορα site που δυσφημούν της belharra ποιανου έμπνευση είναι;
Καλά για σένα φίλε πιο πάνω που ρωτάς ποιος Αμερικανός αξιωματούχος πιέζει Έλληνες πολιτικούς μάλλον από το διάστημα κατάγεσαι και όχι απ’ την Ελλάδα. Άσε τι ξέρω εγώ για το παρασκήνιο και κοίτα το προσκήνιο που φάτσα φόρα ο Αμερικανός πρέσβης βγαινει και χαρακτηρίζει την Ελλάδα ” δυνητικο αγοραστή των f35 ” ! Για τους jassm για τα τα f 16 ; Τι όχι ε ; Για κάποια άλλο Αμερικανικό στρατηγικό όπλο ; Τι πάλι όχι ;

Athan
Athan (@athan)
11 months ago
Reply to  Brain p

1.”Το Αμερικανικό προξενείο της Θεσσαλονίκης εξισορροπει την Ρωσικη επιρροή στην βόρεια Ελλάδα”.
Η Ρωσοφιλία για την Χώρα μας είναι αναπηρία. Ιστορικά την πληρώνουμε πολύ ακριβά, μόλις προσφάτως με την προσφυγή της Χώρας μας στο Δ.Ν.Τ.
Ορλωφικά, Καποδίστριας, Πανσλαβισμός, εν μέρει Πόλεμος του ’97, Μακεδονισμός, Βουλγαρικές “εκστρατείες”, εν μέρει Μικρασιατική Καταστροφή, Εμφύλιος Πόλεμος, εν μέρει Κύπρος, θα έπρεπε να μας ανοίξουν τα μάτια, ακόμη και σήμερα όμως η “άρνηση” περί της Ρωσίας κτυπά διαμπερώς όλο το πολιτικό σκηνικό.
Άρα την Ρωσική επιρροή πρέπει να την εξισορρροπήσουμε εμείς οι ίδιοι και δεν μας νοιάζει τί κάνει για τα συμφέροντά του ο κάθε Αμερικάνος.
2.”Ο Γάλλος πρέσβης δεν είμαι σίγουρα,το πρόβλημα είναι ότι πολλοί Έλληνες πολιτικοί λειτουργούσαν και λειτουργούν λες και είναι ο Αμερικανός πρέσβης”.
Οι Γάλλοι είναι Στρατηγικοί Σύμμαχοι, έχουν επενδύσει διαχρονικά πολλά χρήματα (Τράπεζες, Φαρμακοβιομηχανία, Καλλυντικά, Τουρισμός), είναι η μόνη Χώρα της Ε.Ε. με Πυρηνική Ικανότητα, Μόνιμο Μέλος του Σ.Α. του Ο.Η.Ε, ενώ αποτελεί αντίβαρο για πολλούς άλλους άσπονδους “φίλους” μας. Γι’αυτό αξίζει σεβασμό (αν κατάλαβα καλά το Συντακτικό σου).
3.”Για πείτε μου και κάτι άλλο μεγαλομέτοχοι της κοινοπραξίας είναι Γάλλοι η Ρώσοι;”
Ρώσοι.
4.”Α για πείτε μου και κάτι άλλο την ώρα που η Ελλάδα είναι έτοιμη να υπογράψει για belharra ποιος χώνεται σφήνα ;”
Όλοι οι ανταγωνιστές (φυσιολογικό), και οι Ρώσοι αν κρίνω απ’την αρθρογραφία
των “καναλιών” τους.
5.”Για πείτε μου τώρα γιατί δεν προχωρά η επένδυση της κοινοπραξίας που κέρδισε το διαγωνισμό για το λιμάνι Θεσσαλονίκης;”
Γιατί οι Μεγαλομέτοχοι δεν είχαν προβλέψει την πολιτική αλλαγή στην Χώρα.
6.”Α και μιας και το έφερε η κουβέντα για πειτε μας τις Αμερικανικές επενδύσεις στην Ελληνική οικονομια την τελευταία δεκαετία.”
Η Ελλάδα είναι Μέλος της Ε.Ε. με εξαιρετικά χαμηλή Οικονομική διαδραστικότητα με τις ΗΠΑ. Οι Εμπορικές Συναλλαγές είναι της τάξεως μόλις δεκάδων εκατ. Απ’την άλλη, οι Χρηματοροές με την μορφή των Ευρωπαϊκών Κοινοτικών Προγραμμάτων φθάνουν τα 25δις στην Πενταετία.
Παρ’όλα αυτά, όλοι γνωρίζουν πως η Ελλάδα αντλεί μεγάλα ποσά από τις ΗΠΑ, όχι μόνο ως Άμεσες Επενδύσεις (Τουρισμός) ή Πώληση Χρέους, αλλά και ως Ελληνική Ναυτιλία.
Όλες οι μεγάλες Ναυτιλιακές μας είναι στην λίστα του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης απ’όπου αντλούν δισεκατομμύρια.
Η τελευταία συμφωνία για έναν μεγαστόλο LNG 65 σκαφών ανάμεσα στον κ.Μαρινάκη και τον νυν Υπουργό Εμπορίου κ.Γ.Ρος είναι άλλο ένα υπόδειγμα.
Πέραν τούτου, πάρα πολλές Mega-Επενδύσεις στον Τουρισμό έχουν Αμερικανική ή Ελληνοαμερικανική καταγωγή (Costa Navarino-2,5 δις, Αφάντου Ρόδος 300 εκατ, Κασσιόπη 130+εκατ, Blackstone 400 εκατ. και πολλές άλλες).
Παπαστράτος, Coca Cola 3E κλπ. είναι παλιές ιστορίες αλλά με καινούριες επενδύσεις μέσα στην κρίση.
Όσον αφορά στα υπόλοιπα, εμείς εδώ στην ΠΤΗΣΗ ξέρουμε για την Lockheed και την ΕΑΒ ή την IDE π.χ. με την Raytheon.
ΥΓ
Μία επιτυχημένη Χώρα αντλεί κεφάλαια από παντού. Αυτός πρέπει να είναι ο διαρκής μας στόχος. Το ότι όμως ανήκουμε στην πιο ανεπτυγμένη, πολιτικά, κοινωνικά και οικονομικά “παρέα” στον Πλανήτη, δεν μπορεί να μας το πάρει κανείς “φίλος από τα παλιά”, δεν συμφωνείς;

Brainp
Brain p
11 months ago
Reply to  Athan

Για την ιστορια μέτοχοι στην ιστορία του λιμανιού Θεσσαλονίκης η Γερμανογαλλικη Deutsche Invest Equity Partners (47%), η Terminal Link, που είναι θυγατρική του γαλλικού ναυτιλιακού κολοσσού CMA CGM (33%), και η Belterra Investments, συμφερόντων Ι. Σαββίδη (20%).
Ρωσική επιρροή στην βόρεια Ελλάδα μάλιστα μια αεροπορική εταιρεία και ένα ταξιδιωτικο γραφείο (Μουζενίδης ) Σουρωτή , Μακεδονια palace , ΠΑΟΚ , Έθνος και open εχουν έδρα Αθηνα (Σαββίδης).
Με μεγάλη μας χαρά για να περιορίσουν την Ρωσικη επιρροή οι Αμερικανοί παράγοντες να επενδύσουν μεγαλύτερα ποσά στην βόρεια Ελλάδα και να δώσουν αληθινές δουλειές σε συνανθρώπους μας και όχι να αποσύρουν και την μοναδική επένδυση που είχαν στην βόρεια Ελλάδα (coca cola)
Και μεγαλύτερη μας χαρά θα ήταν κάποιος αμερικανικός όμιλος να είχε καταθέσει κάποια σοβαρή πρόταση για την εξαγορά του λιμανιού και η επένδυση να προχωρούσε και όχι να κάνουν τα πάντα για να μην προχωρήσει όπως μας ομολογεί και η κυρία eliott. Τα νούμερα είναι αμείλικτα εάν εσείς θέλετε να μας παρουσιάζεται οικονομικές σχέσεις με τις ΗΠΑ το απόλυτο μηδέν τι να πω ;

Athan
Athan (@athan)
11 months ago
Reply to  Brain p

Την ανάγκη για αναβάθμιση των Μ την διαχειρίστηκε μία κατά κόρον “Αντιαμερικανική” Κυβέρνηση, αυτή του Κ.Καραμανλή, άρα μάλλον δεν ήταν αυτοί το πρόβλημα.
Το πρόβλημα ήταν πάντα τα χρήματα, αν και δεν τονίστηκαν ποτέ μικρές παρεμβάσεις που έγιναν σχεδόν εκ των ενόντων, όπως και το γεγονός πως τα EGM/BGM είναι αεροσκάφη που από το 1988 που παραγγέλθηκαν, πέρασαν κιόλας έναν “εκσυγχρονισμό” με το Πρόγραμμα Τάλως.
Επίσης, συμφωνούμε πως η μοίρα των “παλιών” Μ σφραγίστηκε από την τακτική των Γάλλων, οι οποίοι ποτέ δεν ευνόησαν την αναβάθμισή τους, με την προοπτική ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΝ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΟ RAFALE.
Δεν τους βγήκε, και η μόνη που ζημιώθηκε ήταν η Dassault.
Όσον αφορά το κοινότυπο σχόλιό σου για τους Έλληνες Πολιτικούς, θα ήθελα να ρωτήσω ρητορικά, τί τύχη θα είχε κάποιος Πρωθυπουργός εάν έβγαινε στο γυαλί και έλεγε πως “κόβει” το Επίδομα Αλληλεγγύης ή τα δώρα στους Συνταξιούχους, για να αγοράσει Αεροσκάφη για την ασφάλεια της Πατρίδας μας…

KEKW
KEKW (@kekw)
11 months ago
Reply to  Athan

Athan Athan
Πολυ απλο. Κρατας μονο ενα μονο επιδομα/μερισμα/δωρο (οπως θες πεστο) για τα ματια του κοσμου και ιδιωτικοποιεις τα παντα. Τα λεφτα βρισκονται. Η αμυνα δε φερνει ψηφους ομως. Ουτε εγω θελω τα λεφτα μου να πηγαινουν σε εξοπλισμους, αλλα δυστυχως εχουμε περιεργους γειτονες.

Athan
Athan (@athan)
11 months ago
Reply to  KEKW

KEKW Μακάρι να ήταν τόσο απλό. Σκέψου μόνον πως για να αλλάξεις κάτι τόσο βαθιά ριζωμένο, πρέπει να συνεχίσεις να έχεις την Πολιτική Κυριαρχία για κάποιο σεβαστό χρονικό διάστημα, κι αυτό χρειάζεται γνώση, τέχνη και τύχη.
Πάντως, οι Εξοπλισμοί θα μπορούσαν σε μία πραγματικά ελεύθερη Οικονομία να είναι Επενδύσεις και όχι Έλλειμα ή Χρέος.
Μάλιστα για να επιτευχθεί αυτό, θα μας βοηθούσε ακριβώς η σημερινή μας θέση στην Ε.Ε., ένα στοιχείο που οι περισσότεροι(;) Ανατολικώς ή απλά απλοϊκώς σκεπτόμενοι θεωρούν πως είναι το προπατορικό μας αμάρτημα.
Μία απέραντη, ελεύθερη, γεμάτη ευκαιρίες συνεργασίας αγορά, με Συμμάχους που κατέχουν εδραιωμένες δεξιότητες και αριστείες, όπου μπορεί να διαπρέψει το Ελληνικό δαιμόνιο και το μεράκι των νέων παιδιών μας.
Όλα αυτά όμως “σε μία πραγματικά ελεύθερη Οικονομία” στην οποία ελπίζω εγώ, κι απ’ότι φαίνεται πλέον, κι ο ίδιος Ελληνικός Λαός. Για να δούμε.

KEKW
KEKW (@kekw)
11 months ago
Reply to  Athan

Athan Athan
Μηπως μπορω να εχω ενα e-mail σας? Αφηνω ενα δικο μου:
[email protected]

Spider
Active Member
Spider (@spider)
11 months ago

Ο μόνος τρόπος για να συνεχίσει να πετά το Rafale μέχρι το 2070 είναι να το αγοράσει μετά την Ινδία ΚΑΙ το Πακιστάν…
Πέρα από την πλάκα όμως, μάλλον είναι μία απέλπιδα προσπάθεια των Γάλλων να πείσουν υποψήφιους αγοραστές, ότι θα συνεχίσουν να το εξελίσσουν στο μέλλον για να πουλήσουν. Όποιος θέλει τους πιστεύει…

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ
11 months ago
Reply to  Spider

Σωστο

LAMBROS
Active Member
LAMBROS (@lambros)
11 months ago
Reply to  Spider

Κανείς….

Greg575tpn
Greg575
11 months ago

Ελπιζω να ειναι το επομενο αεροσκάφος της Ελλαδας και να συνδυαστεί με τις [email protected] για πιο οικονομική προσφορά!

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ
11 months ago
Reply to  Greg575

Με τη θαλαμηγο θες να πεις και αεροσκάφος 4ης γενιάς όχι 5ης

Konstantinos_Zikidis
Noble Member
Konstantinos_Zikidis (@konstantinos_zikidis)
11 months ago

Αυτά που αναφέρονται στο άρθρο αποτελούν αντικείμενο της υφιστάμενης διαμόρφωσης F3R, άντε το πολύ και της επόμενης F4, η οποία θα “παίξει” εντός της επόμενης δεκαετίας. Δεν αναφέρονται λειτουργίες και δυνατότητες πέραν του 2030…
Παρ’όλ’αυτά, το Rafale σήμερα είναι το μόνο πλήρως πιστοποιημένο και ετοιμοπόλεμο αεροπλάνο, με πλήρεις λειτουργίες α-α και α-ε, την σήμερον ημέραν.
Το Eurofighter έπεται (άντε με το καλό να βάλει ραντάρ AESA…), το F-35 δεν λέει να λύσει τα προβλήματά του (“Breaks Down Too Often”: https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-11-13/lockheed-s-stealthy-f-35-breaks-down-too-often-pentagon-says, παραμένοντας 4ever σε “αρχική επιχειρησιακή δυνατότητα” IOC – Initial Operational Capability, απέχοντας από το FOC – Full Operational Capability), ενώ το Gripen NG τώρα ξεκινά τις δοκιμές του.
Εν ολίγοις, όποιος θέλει να είναι έτοιμος για πόλεμο σήμερα, παίρνει Rafale. Απλά πράματα. Όλα τα υπόλοιπα, “προσεχώς”…

General LEE
11 months ago

Συμφωνώ.

gdmast
Noble Member
gdmast (@gdmast)
11 months ago

Δεν μπορούν να πουν κάτι για μετά το 2030, απλά γιατί η τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς και δεν μπορείς από τώρα να προβλέψεις τα πάντα. Κατά το 2027-28, θα δουν τι εξελίξεις θα υπάρχουν και θα κάνουν τον προγραμματισμό τους.

Aias
Αίας
11 months ago

Κύριε Ζηκιδη, για ακόμα μία φορά επισημάνω πως με βάση την λογική πρώτου βαθμού, κανείς σώφρων δεν διαφωνεί με το σχόλιο σας.
Εννοείται πως το ραφαλ είναι εδώ και χρόνια μάλλον την καλύτερη επιλογή για μία δυνατή σύγχρονη ΠΑ.
Το κόστος παραμένει πρόβλημα.
Σε σχέση με την δική μας στενότητα.
Από την άλλη βέβαια αυτή η στενότητα ισχύει για όποια αγορά.
Οπότε υποθετικά ή θα μπαίνει σε όλες τις εξισώσεις ή σε καμία.
Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί η εμπορική στάση των Γάλλων, παραδοσιακά είμαστε πελάτες τους από την εποχή Τρικούπη, παραδοσιακά είναι ικανοί για το χειρότερο.
Όλα αυτά είναι σχετικά, που γράφω, στα όρια της ασυναρτησίας, ας κρατήσουμε ότι πολλά λύνονται με την υπογραφή κατάλληλης σύμβασης, από αγορά μαχητικού μέχρι βίδας.
Είμαι φαν του φ35, μεγαλύτερος φαν της ΠΑ.
Στην κατάσταση μας το οικονομικό παίζει κυρίαρχο ρόλο.
Δεν χρειάζονται εμμονές πουθενά, ούτε γενικότητες αηδίας να γίνονται σημαία, η ΠΑ θέλει 5ης γενιάς μαχητικό κτλ.
Το τι θέλει η ΠΑ τα τελευταία χρόνια το έχουμε ξαναδεί, 60+30 τυφώνες, 400 μαχητικά οροφή, 300 μαχητικά οροφή, οκτώ μοίρες φ16, 200 μαχητικά οροφή, πώληση φ16, φ15…. Πολλά.
Η ΠΑ διαχρονικά θέλει ένα πράγμα :
Να κερδίζει την τουρκχαβα.

Konstantinos_Zikidis
Noble Member
Konstantinos_Zikidis (@konstantinos_zikidis)
11 months ago
Reply to  Αίας

Θα ήθελα να διευκρινίσω ότι, παρά την θετική μου άποψη για το Rafale, ποτέ δεν είπα ότι θα πρέπει να πάρουμε Rafale. Για την ακρίβεια, ποτέ δεν είπα να πάρουμε αεροπλάνα, γενικώς. Εάν θέλουμε αεροπλάνα (εννοώ, να πετάνε, όχι απλά ως δύναμη), τότε καλό είναι να υποστηρίξουμε αυτά που έχουμε. Όλα.
Δυστυχώς, ακόμα και τα 200 μαχητικά ως οροφή σε λίγο θα είναι όνειρο, καθώς από χθες εμφανίστηκαν δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για πώληση των Block 30: https://defencereview.gr/block30-lm/ http://www.proelasi.org/pros-ta-pou-paei-o-syschetismos-ischyos-me-tin-tourkia/ Προφανώς, διαφαίνεται ότι αυτό προκρίθηκε ως αναγκαστική λύση, υπό τις παρούσες συνθήκες. Υπό αυτές τις συνθήκες λοιπόν, θεωρώ αστείο να συζητάμε για προμήθεια οποιουδήποτε καινούργιου μαχητικού ή ακόμα και για μεταχειρισμένα (π.χ., -5 της Ταϊβάν κλπ).
Όσον αφορά το F-35, εκτιμώ ότι μάλλον είστε φαν της τελικής διαμόρφωσης, όποτε αυτή θα προκύψει, και μάλλον θα συμφωνήσω μαζί σας. Όντως, όταν (=ότε και εάν, χρονικοϋποθετικός σύνδεσμος) επιλυθούν τα θεματάκια του, τότε εκτιμάται ότι θα είναι ένα αξιόλογο μαχητικό. Όμως, επί του παρόντος (και εδώ και σχεδόν 10 χρόνια που παρακολουθώ το θέμα στενά), το αεροπλάνο αυτό συνεχίζει να έχει σοβαρότατα θεματάκια. Μάλιστα, το πρόβλημα δεν κρύβεται πλέον, καθώς τους τελευταίους μήνες έχουν παρουσιαστεί πολλά, εξαιρετικά επικριτικά δημοσιεύματα, και μάλιστα από μεγάλα ΜΜΕ, όπως αυτό που υπέδειξα στο πρώτο μου σχόλιο. Επομένως, εάν είναι αστείο να συζητάμε γενικώς για προμήθεια Α/Φ, είναι ακόμα πιο αστείο να προτείνεται από πολλούς η προμήθεια F-35. Εκτός εάν θεωρούμε λογικό, υπό τς παρούσες συνθήκες και με προϋπολογισμό μισό δισ. € ετησίως για όλες τις ΕΔ (μείον 100 εκ. για την αναβάθμιση των F-16, μείον κάποια υπόλοιπα για τα Ρ3 κλπ), να ξοδέψουμε π.χ. 4 δισ. $ για 34 F-35, όπως στην περίπτωση του Βελγίου. Στα οποία 4 δισ. βεβαίως δεν συμπεριλαμβάνονται τα κόστη χρήσης και υποστήριξης…

Aias
Αίας
11 months ago

Κύριε Ζηκιδη, δεν σας καταλογίζω τίποτα πέρα από άριστη γνώση των αεροπορικών θεμάτων.
-Όντως την παρούσα στιγμή θεωρώ ουτοπική όποια συζήτηση για αγορά μαχητικού 5ης ή 4,5 γενιάς.
Σε τεχνικά θέματα ανεπιφύλακτα συμφωνώ μαζί σας.
Σε οικονομικά έχω άποψη και μπορώ να την στηρίξω με επιχειρήματα, η γραμμή σκέψης μου είναι πως οι δαπάνες της Άμυνας αποτελούν την μεγαλύτερη σπατάλη της ανθρωπότητας.
Είναι όμως αναγκαίες για να μπορώ ανεμπόδιστα να το διαπιστώνω αυτό.
Συνοψίζω στο είναι η πιο φθηνή και εύκολη λύση για να συνεχίσω την καθημερινότητα μου.
Πολιτικά έχω άποψη, ως πολίτης και όχι κομματικά, δεν θέλω να σας συνδέσω με τέτοια συζήτηση για ευνόητους λόγους.
Θα πω μόνο μία διαπίστωση που έχω επαναλάβει τακτικά.
Οι δηλώσεις και ο τρόπος που εκφράζεται η ηγεσία μας δεν συμβαδίζουν με την προετοιμασία υποδομής για να τις υποστηρίξουν και αυτό κρύβει τεράστιο κίνδυνο.

KEKW
KEKW (@kekw)
11 months ago

Konstantinos_Zikidis Konstantinos_Zikidis
Αναφερατε στην Προελαση οτι οι Αραβες τιμωρησαν τους Γαλλους επειδη γνωστοποιησαν την αγορα Rafale. Μηπως εχετε καποιες παραπανω πληροφοριες για αυτο το περιστατικο?

Konstantinos_Zikidis
Noble Member
Konstantinos_Zikidis (@konstantinos_zikidis)
11 months ago
Reply to  KEKW

Το θέμα το θυμάμαι αμυδρά και το είπα με επιφύλαξη. Το είχα διαβάσει προ ετών σε ένα γαλλικό περιοδικό. Μην με βάλετε να κατεβαίνω στην αποθήκη και να ψάχνω μέχρι αύριο το πρωί…
Η ουσία (από ό,τι θυμάμαι) είναι αυτή που είπα, δηλαδή ότι Γάλλοι αξιωματούχοι βιάστηκαν να γνωστοποιήσουν την αναμενόμενη επιτυχία τους, πράγμα το οποίο δεν εκτιμήθηκε καθόλου από την άλλη πλευρά, η οποία ακύρωσε τα πάντα. Νομίζω ότι ήταν τα ΗΑΕ, καθώς διακαής πόθος των Γάλλων ήταν ανέκαθεν η πώληση Rafale στα ΗΑΕ. Ταιριάζει πάντως με την υπόθεση της αναβάθμισης των -9: εδώ και δύο χρόνια γνωστοποιήθηκε η πρόθεση για αναβάθμιση, χωρίς ιδιαίτερες λεπτομέρειες. Προσφάτως, ανακοινώθηκε η υπογραφή της σύμβασης, επίσης χωρίς λεπτομέρειες… Για να δούμε τι περιλαμβάνει αυτή η περιβόητη αναβάθμιση…

KEKW
KEKW (@kekw)
11 months ago

Konstantinos_Zikidis Konstantinos_Zikidis
“πράγμα το οποίο δεν εκτιμήθηκε καθόλου από την άλλη πλευρά”
Δε μου φαινεται πολυ σοβαρος λογος αυτος. Πως ακριβως μια τετοια δηλωση εκνευριζει εναν αγοραστη? Ειναι σα να λενε οι Γαλλοι οτι θα πουλησουν FDI στην Ελλαδα και εμεις μετα να ακυρωσουμε τις διαπραγματευσεις…
Δεν αμφισβητω τα λεγομενα σας, απλα ειναι λιγο περιεργο, παρολο που οντως ειναι deja vu!

Konstantinos_Zikidis
Noble Member
Konstantinos_Zikidis (@konstantinos_zikidis)
11 months ago
Reply to  KEKW

Αν θυμάμαι καλά το πνεύμα του άρθρου, ήταν επικριτικό προς την γαλλική πλευρά, η οποία αποκάλυψε λεπτομέρειες επί των διαπραγματεύσεων, πριν την τελική υπογραφή της σύμβασης. Πιθανότατα βέβαια αυτό να ήταν απλά η αφορμή…

Athan
Athan (@athan)
11 months ago

Αν και οι επισημάνσεις σου είναι γενικά σωστές, θα ήθελα να συμβάλλω στην ανάλυσή σου με τα εξής:
1ον. Δεν υφίσταται σύγκριση ανάμεσα σε Αεροσκάφη 4ης, ή ακόμη και 4.5ης γενιάς, με το F-35. Το F-35 είναι το μόνο Αεροσκάφος 5ης Γενιάς που έχει σήμερα έστω και Αρχική Επιχειρησιακή Ετοιμότητα. Είναι ένα System of Systems από μόνο του που θα οδηγήσει την όποια Αεροπορία το αποκτήσει, στην Εποχή της 4ης Επανάστασης (Internet of Things, 5G, Artificial Intelligence, Augmented Reality, Cloud/Big Data Exploitation).
2ον. Για το ότι το Rafale δεν συγκρίνεται με το αξιοπρεπές μονοκινητήριο, άλλης επίσης κατηγορίας Gripen, νομίζω πως θα συμφωνήσουμε ακόμη μια φορά.
3ον. Η διαφορά του Rafale με τους “ανταγωνιστές ” του, δεν είναι μόνον οι “τεχνικές” του δεξιότητες (δικινητήριο, καλά πτητικά χαρακτηριστικά, καλή ικανότητα μεταφοράς φόρτου μάχης, καλή ακτίνα δράσεως, αρκετά πιστοποιημένα όπλα). Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι η ΕΓΓΕΝΗΣ ικανότητα Διαλειτουργικότητας με άλλες πλατφόρμες και η εξ’αρχής ενσωματωμένη Δικτυοκεντρικότητά του μαζί φυσικά με τους αισθητήρες του (ιδιαίτερα στην έκδοση F4).
4ον. Η κριτική για το F-35 είναι υπερβολική ενώ αντλεί “στοιχεία” από την ΜΟΝΑΔΙΚΗ πρακτική των Αμερικανών να δημοσιεύουν τα όποια “παιδικά” τεχνικά προβλήματα των συστημάτων τους, η οποία όμως αποτελεί και το “μυστικό” της επιτυχούς επιλύσεώς τους, αποδεικνύοντας έτσι την ΑΠΟΛΥΤΗ υπεροχή των ΗΠΑ στο να διαχειρίζονται κολοσσιαία βιομηχανικά προγράμματα με επιτυχία.
Σε εμάς τους “παλιούς” θυμίζει την κριτική κατά του F-16 στην αρχή της καριέρας του, όταν κατηγορήθηκε για “αστάθεια”(!) όντας επί τούτου ασταθές λόγω απαιτήσεων ευελιξίας και Fly by Wire, για το ότι δεν ήταν πραγματικό multirole (πως να ήταν αλήθεια στα πρώτα του βήματα), ή για το ότι “σκότωνε” τους χειριστές του εξαιτίας της ικανότητάς του να τραβάει 9G, κάτι που τους έβαζε εύκολα σε blackout…
Η απάντηση δόθηκε από την ιστορία, τον φάκελλο ασφαλείας, τους αριθμούς, τις πολλές επιτυχημένες εκδόσεις και τα χρόνια υπηρεσίας του.
Σημειωτέον πως αυτές οι “κατηγορίες” εκτοξεύονταν από τον αντίπαλο (Σ.Βαρσοβίας) και τους ανταγωνιστές του στην Δύση, οι οποίοι είτε πλέον δεν υπάρχουν, είτε ακολουθούν ασθμαίνοντας.
5ον Για όσους θέλουν Αεροπορική Υπεροχή, ιδιαίτερα για την Πατρίδα μας, σημασία έχουν τρία στοιχεία:
Η Τέταρτη Διάσταση, δηλαδή ο χρόνος, όχι μόνον της υλοποιήσεως της Προμήθειας αλλά και της ολοκληρωμένης Επιχειρησιακής Αξιοποιήσεως του Όπλου, η κατάσταση του αντιπάλου και η κατάσταση της οικείας Πολεμικής Μηχανής και Οικονομίας.
Με βάση αυτά τα δεδομένα λοιπόν η προμήθεια του Rafale ΔΕΝ ΕΝΔΕΙΚΝΥΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ, άσχετα με το ότι θα είχε Στρατηγικά χαρακτηριστικά εάν υλοποιούνταν πριν από 5-10 χρόνια.
Εάν αποφασίσει η Ελλάδα να επενδύσει πάνω του, θα χρειαζόταν μια πενταετία για να αποκτηθεί και να αξιοποιηθεί πλήρως, θα κόστιζε πολύ ακριβά, ενώ η κατάσταση της Π.Α. εάν γίνει καλή συντήρηση και εκσυγχρονισμός των Μέσων είναι καλή, και αφού ο αντίπαλος είναι προσώρας στάσιμος και μάλλον θα μείνει για μερικά χρόνια ακόμη.
Ο δρόμος για το μέλλον είναι πάντα μία πρόκληση. Οι Αεροπόροι μας ξέρουν τί θέλουν και πώς να το υλοποιούν, και είμαι σίγουρος πως η οδός που διαλέξαμε είναι η πιο ενδεδειγμένη.
Ας αφήσουμε τον αντίπαλο να φαντασιώνεται πως είναι Παγκόσμιος Παίκτης ενώ διπλασιάζει τις Τιμές Καταναλωτή, κι ας μην ξεχνούμε πως η ΕΣΣΔ “έπεσε” γιατί δεν άντεξε τις φαντασιώσεις και τα “οράματά” της…

d.b
Δημητρης
11 months ago

Δεν καταλαβα την χρησιμοτητα του αρθρου.
Για να μεινει σε υπηρεσια θα πρέπει να αναβαθμιστει…..
το ξέρουν και οι πετρες

Athan
Athan (@athan)
11 months ago

Νομίζω πως ο μόνος τρόπος για να μείνει “αξιόμαχο” για μισό αιώνα, θα ήταν να το εντάξουμε εμείς στην Π.Α.

General LEE
11 months ago

Πηγαίνεις στους Γάλλους που έχουν σούπερ τεχνολογία η οποία είναι διαθέσιμη σε εμάς και ποτέ στους Τούρκους και στην δίνουν σε λογικές τιμές και πας και τους κάνεις mega deal πετρελαίων, φυσικού αερίου και τεχνολογίας…
Παίρνεις σούπερ τιμές και υποστήριξη καθώς και ένα σούπερ δάνειο με ευνοικούς όρους…
3ήμερο Μακρόν Μητσοτάκη με υπουργούς εξωτερικών και άμυνας και όποιον άλλον θέλουν.
Επειτα πουλάς ότι δεν χρειάζεται και κάνεις τα χειρότερα στους απέναντι όταν είσαι έτοιμος.
Εγώ ας πούμε θα ζητούσα πλήρη ΜΙΡΑΖ 2000, 50 Γαλλικά με 30 εκατ. το ένα, και λινκ 16 σε όλα. Στα 30 κομμάτια έχουν παρέλθει κατά 80% οι οικονομίες κλίμακας. Θα πήγαινα επίσης να αλλάξω κεφαλή σε όλους τους MICA και θα τους έκανα όλους IR. Θα πήγαινα για MICA NG και τους παλιούς MICA αν δεν μου έκαναν καλή τιμή αναβάθμισης θα έφτιαχνα σούπερ σύστημα αντιαεροπορικό.
Μην ξεχάσω ότι θέλουμε συμπλήρωμα στους SCALP EG. 300 κομμάτια είναι.
Πάμε και για RAFALE F4 με νέο ραντάρ που βλέπει στέλθ… σε μακρινές αποστάσεις. 80 κομμάτια καλά είναι.
Στο ναυτικό θα έπαιρνα F-21 σε πλοία και υποβρύχια, αφού πουλούσα εννοείται όλα τα 214 και αφού έπαιρνα πίσω τα χρήματα. Και θα έπαιρνα SMX 31 Hellenique. Θα ζητούσα φθηνές βελτιώσεις στον EXOCET. Γενικά Γαλλικά θα έπαιρνα.
Στις φρεγάτες θα έπαιρνα μακροπρόθεσμο συμβόλαιο 8 + 8 ότι βγεί. Επειδή η τεχνολογία αλλάζει.
Πχ Belharra με 60-80 κελιά για να είναι cost – effective κτλ…
Θα το σεβόταν οι Γάλλοι και θα το έκαναν με έκπτωση 30%.
Έχετε σκεφτεί ότι καθόμαστε σε 3 τρις ευρώ με τα κοιτάσματα. Λίγη υπομονή και όλα καλά.

adpanos
adpanos (@adpanos)
11 months ago
Reply to  General LEE

Αν είναι να πας για 80 κομμάτια Rafale, κάνε τα 100 και ζήτησε γραμμή παραγωγής στην Ελλάδα και πιστοποίηση του εργοστασίου σαν κέντρο συντήρησης.
Ζήτησε και τα “κλειδιά” του Mirage ώστε να μπεις σε τροποποιήσεις φορώντας AESΑ κ.λ.π. κάνοντάς το μίνι Rafale.
Μετά πήγαινε σε πόλεμο των 5 ημερών ….. και γύρισε τους γείτονες 50 χρόνια πίσω ….

General LEE
11 months ago
Reply to  adpanos

Ωραίος. Υπάρχει και το ναυτικό που χρειαζόμαστε Γάλλους.
Συμφωνώ απόλυτα.

Thras
Trusted Member
Thras (@thras)
11 months ago
Reply to  adpanos

“War starts when you wish, but does not ends when you will…”

Georgios
Georgios (@georgios-2)
11 months ago
Reply to  General LEE

@guest_172983 υποτίθεται ότι επίσημα έχουμε λιγότερα από εκατό κομμάτια Scalp, μαζί με τον δοκιμαστικό ας πούμε ενενήντα εννιά. Δεν γνωρίζω τις πηγές σας αλλά μακάρι να είναι τριακόσιοι γιατί είναι υπερπολίτιμοι.

Konstantinos_Zikidis
Noble Member
Konstantinos_Zikidis (@konstantinos_zikidis)
11 months ago
Reply to  Georgios

Δεν διαψεύδω και δεν επιβεβαιώνω αλλά το wiki λέει 90 και δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα,.. https://en.wikipedia.org/wiki/Hellenic_Air_Force
Βέβαια, έναν πύραυλο παίρνει κάθε αεροπλάνο στην κοιλιά του… και φυσικά μιλάμε για αυτά που πετάνε (ως γνωστόν, είναι πολύ λιγότερα από τα 24 συνολικά Μ2000-5)… Επομένως, τι 90, τι 300, το ίδιο μας κάνει… Όσα ρίξουμε με την πρώτη και μετά άντε γεια…

General LEE
11 months ago

300 θέλουμε αν πάρουμε Μιράζ μεταχειρισμένα η Ραφάλ F4.
Μπορούμε αφού τους λιανίσουμε κύριε Ζηκίδη να ξαναρίξουμε!

Scalp_eg
tagg
11 months ago

Μαζι με το F-15 τα καλύτερα αεροσκάφη για δύσκολες μακρινές αποστολές αέρος εδάφους.
Τα αιγυπτιακά Rafale έχουν ήδη πλάνο, (οι αιγύπτιοι έχουν εκτοξέυσει απειλές) να βομβαρδίσουν το τεράστιο υδροηλεκτρικό φράγμα της αιθιοπίας πετώντας πάνω απο το σουδάν. Eπίσης θα βομβαρδίσουν και όποια άλλη μακρινή χώρα (μέχρι κένυα και ουγκάντα )
εμποδίσει με φράγματα η έντονη άρδευση τη ροή του
νείλου που είναι ζωτικής σημασίας γι αυτούς.
Στα 24 που έχουν παραγγέιλει προσθέτουν και άλλα 12
το Rafale είναι το κατάλληλο γι αυτή τη δουλειά.

adpanos
adpanos (@adpanos)
11 months ago

To αεροσκάφος αυτό είναι η νούμερο ένα επιλογή για την Ελλάδα , αν θέλει να πάει σε πόλεμο και να κερδίσει !!!!
Οι Γάλλοι αποδεσμεύουν όλο του τον οπλισμό, οπότε θα έχουμε στα χέρια μας ένα πολυεργαλείο.
Το αεροσκάφος είναι το πιο πλήρες και ώριμο της αγοράς.
Είναι δικινητήριο για να μας δώσει το δικαίωμα να δημιουργήσουμε επιτέλους το ενιαίο αμυντικό δόγμα.
Αν πάμε σε NMA, θα πρέπει να στραφούμε σε αυτό.
Ποιος δεν θα ήθελε απόσυρση των Mirage 2000 EGM/BGM, F4E, F16 B30 και αγορά σε αναλογία 1/1 Rafale F4 ; 😛 :beg:

Spirit
Spirit
11 months ago

Η καλύτερη επιλογή για την Κρήτη, μαζί με τα όπλα του. Σίγουρο όμως ακριβό μπιχλιμπίδι.

LYK
11 months ago

Επαναλαμβάνω.
Το ένα παιχνίδι είναι να πας και να κάνεις διαγωνισμό.
Το άλλο παιχνίδι είναι να συγκεντρώσεις τα χρήματά σου και να πας σε έναν και να τους πεις ή όλα ή τίποτα.
Μπορεί να γίνει συνδυασμός και των δύο και να βγεί κάτι optimal.
Το άλλο παιχνίδι είναι το παιχνίδι στρατηγικής.
Πάς και κάνεις μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και λες χρειάζομαι αυτά. Πουλάς τα πάντα ακόμα και 5ετίας για να συγκεντρώσεις πολύ χρήμα και παίρνεις νέα με χαμηλότερες τιμές.
Πάς και κλειδώνεις από πριν τις τιμές των ανταλλακτικών για 30-40 χρόνια και τον εκσυγχρονισμό. Δεν πληρώνεις από την αρχή, αλλά όποτε κανονιστεί.
Επίσης επειδή είσαι πολεμικό έθνος και έχεις μυαλό συνεργάζεσαι μαζί τους εμπορικά.
Εάν θέλεις κλειδώνεις με option από πρίν με κάποιο μικρό κόστος τις μελλοντικές εξελίξεις και αν έχεις το καλύτερο απαιτείς να μην το πάρουν οι Τούρκοι. Ποτέ.
Αυτά.

LYK
11 months ago

λοιπόν των Kουκλήδων απέναντι τους ετοιμάζει μεγάλη έκπληξη ο Φωτεινούλης με τον Μακρή και τον Θαλή και ο Οδηγός και ο Κρύσταλλο… Project “Κινούμενη και Απαστράπτουσα Κουνουπιέρα” σε ραντάρ.
ΗΜΠ, Αεροδυναμικές, Υδροδυναμικές και νέα εξίσωση AESA.
Έτσι γιατί όταν ο Έλληνας και ο Φωτεινούλης πιει σωστό καφέ είναι ικανός για τα χειρότερα που ειδικοί επί χρόνια δεν μπορούν να βγάλουν άκρη…

General LEE
11 months ago
Reply to  General LEE

Και ο Δηλαδή…

General LEE
11 months ago

Θέλω Rafale F-4 με νέο ραντάρ DETENEO.
Θέλω ΜΙΡΑΖ 2000 να μπορούν να ρίξουν τουλάχιστον MICA IR αξιοπρεπώς και advanced exocet.
Θέλω ΜΙΡΑΖ -5 να έχουν link 16 και νέους MICA IR NG
Πηγαίνω για φρεγάτες, υποβρύχια και πυραυλακάτους στην DCNS και κάνω mega deal με μακρόν…

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολύ κοντά στην απόφαση για Νέες Φρεγάτες και τον Εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενίσχυσης του ΠΝ στη μεταπολεμική του ιστορία

Περισσότερα για το θέμα στο τεύχος της "Πτήσης" ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020, κοντά σας την Τρίτη 03-2020 Οι δημοσιογραφικές πληροφορίες που έχουμε συγκλίνουν όλες στο γεγονός ότι...
- Advertisement -

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Τα υπέρ και τα κατά κάθε πρότασης για τις 4 νέες...

127
Το χτεσινό μας άρθρο για τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το πρόγραμμα των 4 νέων φρεγατών για το ΠΝ μας, αλλά και το παράλληλο...
- Advertisement -
Card image

October 2020

Αγορά 3.99
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2014 February 2014 #333

Αγορά
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2016 June 2016 #361

Αγορά 1.99

Related News

Ο Μπάιντεν στο Μίσιγκαν, με τον Ομπάμα δίπλα του – Ο Τραμπ στην Πενσιλβάνια

Με τον πρώην πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα στο πλευρό του Δημοκρατικού υποψηφίου Τζο Μπάιντεν που θα επισκεφθεί το Μίσιγκαν και τον Ρεπουμπλικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ...

Τέλος μίας ολόκληρης εποχής για τους Blue Angels – τελευταία πτήση με τα «κλασικά» Hornet

Σύμφωνα με την επίσημη σελίδα στο Facebook της κοινότητας Πορτοκαλί Παραλίας της Αλαμπάμα (OBA), την Τετάρτη 4 Νοεμβρίου στις 4:00 μ.μ., το ακροβατικό σμήνος...

Το Γερεβάν ζήτησε τη βοήθεια της Ρωσίας για να υπάρξουν εγγυήσεις για την ασφάλειά του

Ο πρωθυπουργός της Αρμενίας Νικόλ Πασινιάν ζήτησε επισήμως από τον πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν βοήθεια για να υπάρξουν εγγυήσεις για την ασφάλεια της...