11.7 C
Athens
Σάββατο, 23 Ιανουαρίου, 2021
- Advertisement -

Η Ρωσία απαιτεί από τις ΗΠΑ να καταστρέψουν Tomahawk και οπλισμένα drones γιατί παραβιάζουν την INF!

- Advertisement -

Οι ΗΠΑ ήδη παραβίαζαν την Συνθήκη INF εδώ και πολλά χρόνια, σύμφωνα με τα λεγόμενα του ρωσικού Υπουργείου Άμυνας στον Αμερικανό ακόλουθο άμυνας της πρεσβείας στη Μόσχα, και κάλεσε την Ουάσιγκτον να επιστρέψει σε αυτή, αφού καταστρέψει πυραύλους κρουζ, εκτοξευτήρες, ακόμη και οπλισμένα ιπτάμενα drones.
Oι ΗΠΑ, θα πρέπει να καταστρέψουν τους εκτοξευτές Mk-41 που -μεταξύ άλλων- χρησιμοποιούνται για την εκτόξευση Τomahawk (και τους ίδιους τους Tomahawk), διότι έχουν τις ίδιες δυνατότητες με τα βαλλιστικά βλήματα που απαγορεύονται από την Συνθήκη INF.

Βέβαια, οι Ρώσοι ξεχνούν μια σημαντική λεπτομέρεια. Η Συνθήκη INF, απαγορεύει συγκεκριμένα την ανάπτυξη βαλλιστικών βλημάτων εδάφους-εδάφους με εμβέλεια 500-5.500 χιλιόμετρα, και όχι όπλα που εξαπολύονται από θαλάσσιες πλατφόρμες όπως ο Tomahawk.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
airman

Νωρις ξυπνησανε.

Amateur Pilot

Τον ασκο του Αιολου αι ΗΠΑ των ανοιξαν….για να μην ξεχνιομαστε!

MANOS2

Το άρθρο είναι λάθος. H συνθήκη INF αφορά και σε πυραύλους cruise.
Επίσης οι Ρώσοι αναφέρονται στην ύπαρξη των εκτοξευτών Mk-41 στο Aegis Ashore που δίνει την δυνατότητα στους αμερικάνους να εκτοξεύουν πυραύλους κρουζ και από χερσαίες πλατφόρμες κατά παράβαση της συνθήκης ΙΝF.
Kαι δεν το λένε αυτό τώρα, αλλά από την πρώτη στιγμή που οι αμερικάνοι ανακοίνωσαν τα Aegis Ashore.
Οπότε ποιος παραβιάζει πρώτος και αποδεδειγμένα την συνθήκη και ποιος ρίχνει το φταίξιμο στον άλλο είναι στην κρίση του καθενός.
Οι αμερικάνοι πάντως έχουν κάθε λόγο να αποσυρθούν από την INF, λόγω Κίνας, οι Ρώσοι όχι. Μυαλό έχουμε και καταλαβαίνουμε όλοι τι συμβαίνει, ευτυχώς.

adpanos

<>
Για ανέλυσέ μας λίγο το τελευταίο;
Οι Αμερικάνοι έχουν κάθε λόγω να αποσυρθούν από την INF λόγω Κίνας ….
Οι Ρώσοι δεν έχουν κάθε λόγο να αποσυρθούν από την INF ….. λόγω Κίνας ;
Οι Αμερικάνοι πάντως δεν είχαν λόγω να φύγουν από την INF ….. ήδη είχαν σπάσει την συμφωνία αναπτύσσοντας το AEGIS ASHORE .

MANOS2

Oi Kινέζοι ανταγωνίζονται τις ΗΠΑ και δεν έχουν υπογράψει την INF. Αναπτύσουν όπλα σαν τον DF-21D αναπάντητα. Οι Ρώσοι θέλουν να μείνουν στην συνθη΄κη και λένε ότι συζητάνε παρά τις αμερικανικές παραβιάσεις γιατί η χώρα τους είναι η άμεσα θιγόμενοι από αυτή την κατηγορία βλημάτων στο ευρωπαικό θέατρο.

Nightmare

Εποχούμενους Mk-41 αναρωτιέμαι πότε θα δούμε….

Nikolaos

Επειδή βλέπω, και με αφορμή παρελθόντα σχετικά άρθρα, ότι ο κόσμος προσεγγίζει την ερμηνεία των διεθνών συνθηκών υπό το πρίσμα των μεθόδων του ιδιωτικού δικαίου, και ιδίως της προθυμίας των ελληνικών δικαστηρίων να προβαίνουν σε αναλογική εφαρμογή διατάξεων κατ’ αρέσκεια (ακολουθώντας συχνά τις ιδέες και προσωπικές πεποιθήσεις του δικαστή, και όχι επειδή υπάρχει αληθές κενό νόμου, υποκαθιστώντας δηλαδή κατά τρόπο αντισυνταγματικό το νομοθέτη), όπως π.χ. στην απίθανη αθλιότητα της παροχής του επιδόματος των 176 ευρώ στους παντες (που ευτυχώς κατέρρευσε τελικά στον Άρειο Πάγο και στο Συμβούλιο της Επικρατείας), σημειώνω:
Οι διεθνείς συνθήκες έχουν ιδιαίτερους κανόνες ερμηνείας, που προβλέπονται στη σχετική Σύμβαση της Βιέννης του 1969.
Το ότι σε κάποιον “φαίνεται δίκαιο” να περιλαμβάνονται και οι ναυτικοί ή φερόμενοι από βομβαρδιστικά πύραυλοι βεληνεκούς 500-5000 χλμ. στην απαγόρευση, δεν σημαίνει ότι υπάρχει “κενό δικαίου” για τα όπλα αυτά, το οποίο θα πρέπει να πληρωθεί με αναλογική εφαρμογή της απαγόρευσης. Τα ναυτικά και αεροπορικά συστήματα ήταν γνωστά κατά το χρόνο της υπογραφής της Συνθήκης INF, και τα συμβαλλόμενα μέρη ενσυνείδητα απέσχον από τη ρύθμισή τους με συνθήκη, ενώ μπορούσαν.
To AEGIS ASHORE φέρει αντιβαλλιστικούς πυραύλους SM-3/6. Δεν φέρει Tomahawk. Δεν έχει νόημα: Οι εγκαταστάσεις είναι σταθερές και ευάλωτες, οι Pershing 2 & BGM-109 ήταν αυτοκινούμενοι και με ικανότητα διασποράς, όπως και οι SS-20 της ΕΣΣΔ βέβαια.
Σωστά επισημαίνεται ότι η ΕΣΣΔ (και η Ρωσία σήμερα …) είχε να χάσει περισσότερα από την εισαγωγή αυτής της κατηγορίας πυραύλων (η πρωτεύουσά της και τα κέντρα διοίκησης και ελέγχουν αεράμυνας και στρατηγικών όπλων της βρέθηκαν εντός βεληνεκούς μη ανασχέσιμων τότε όπλων, με προειδοποίηση ελαχίστων λεπτών, που ίσως και να μην επαρκούσε για μαζική πυρηνική απόκριση με στρατηγικά όπλα κατά των ΗΠΑ.
Ωστόσο, η ίδια η ΕΣΣΔ ήταν αυτή που εισήγαγε αυτή την κατηγορία όπλων στην Ευρώπη, το 1979 με τον SS-20! Γιατί;
Η απάντηση είναι πολύ απλή: Η ΕΣΣΔ ήταν επεκτατικό κράτος, του οποίου η πολιτική ατζέντα έγκειτο στην παγκόσμια επιβολή δια των όπλων του πολιτικοκοινωνικού της συστήματος (της “παγκόσμιας επανάστασης”, κατά την κρατούσα τότε ορολογία), και δι’ αυτής στην κοσμοκρατορία. Τα τότε κείμενα της εθνικής αμυντικής πολιτικής της ΕΣΣΔ διατρανώνουν ότι “η ΕΣΣΔ όχι μόνο θα υπερισχύσει ακόμη και στον γενικευμένο πυρηνικό πόλεμο, αλλά και θα επιβιώσει αυτού, προκειμένου να παραστεί στον παγκόσμιο θρίαμβο του σοσιαλισμού”.
Εισήγαγε λοιπόν η ΕΣΣΔ την κατηγορία αυτή όπλων για να καταστήσει δυνατό τον “περιορισμένο πυρηνικό πόλεμο στην Ευρώπη”, να φέρει δηλαδή τις ΗΠΑ ενώπιον του διλήμματος αν θα διακινδυνεύσουν τον αφανισμό της ενδοχώρας τους από στρατηγικά όπλα για να υπερασπίσουν την Ευρώπη!
Η απάντηση του ΝΑΤΟ ήταν η λεγομένη “διπλή απόφαση”: “Εγκαθιστούμε 464 BGM-109 & 108 Pershing 2, με αθροιστικά ισάριθμες κεφαλές, εκτός να εσείς αποσύρετε τους SS-20 (350 Χ 3 = 1050 κεφαλές), οπότε δεν εγκαθιστούμε τίποτε”. Ενώ λοιπόν η σοβιετική απόφαση ήταν θείο δώρο για το ΝΑΤΟ, που έβαζε τη Μόσχα εντός βεληνεκούς μη ανασχέσιμων, μη στρατηγικών όπλων, ωστόσο το ΝΑΤΟ απάντησε μετρημένα και δέχθηκε να αρκεστεί και στη “μηδενική λύση”. Φυσικά, το “ειρηνιστικό κίνημα” στην Ευρώπη, σιτιζόμενο από το Κόκκινο Ταμείο, αξίωνε τη μη εγκατάσταση των 464 BGM-109 & 108 Pershing 2 (χωρίς να λέει τίποτε για τους SS-20 που τους στόχευαν …) και θέτοντας τις βάσεις τους ήταν υπό διαρκή αποκλεισμό από καθιστικές διαμαρτυρίες και “ανθρώπινες αλυσίδες” (το απόλυτο στρατηγικό όπλο του ΣτΒ), για να αποτραπεί η διασπορά των εκτοξευτών στα δάση και να εξουδετερωθούν με πυρηνικά όπλα της ΕΣΣΔ ως sitting ducks στους όρχους των μονάδων τους (μαζί με τους, κατά Λένιν, «χρήσιμους ηλίθιους» των ανθρωπίνων αλυσίδων …) σε περίπτωση κρίσεως.
Υπάρχει, λοιπόν, δράκος στο παραμύθι, και δεν είναι αυτός που 75 χρόνια ιδεολογικής μονοκρατορίας της Αριστεράς στην Ελλάδα μας έκαναν να πιστεύουμε … Είναι το πεφιλημένο (εσχάτως περισσότερο των δεξιών και των θρησκόληπτων, παρά των αριστερών …) και χιλιοτραγουδισμένο “Ξανθό Γένος” …
Τώρα, παλιά του τέχνη κόσκινο, επιχειρεί ξανά τη φινλανδοποίηση της Ευρώπης, και συνεγείρει τους πληθυσμούς του με παραστάσεις πολιορκίας, για να διαιωνίσει την κυριαρχία της φαύλης ελίτ των δολοφόνων και ολιγαρχών …

Iomar

Καλησπέρα,
Παρότι συμφωνώ απολύτως με τα γραφόμενά σας, θέλω ιδιαίτερα να υπογραμμίσω την καταληκτική παράγραφό σας την οποία και αντιγράφω.
“Τώρα, παλιά του τέχνη κόσκινο, επιχειρεί ξανά τη φινλανδοποίηση της Ευρώπης, και συνεγείρει τους πληθυσμούς του με παραστάσεις πολιορκίας, για να διαιωνίσει την κυριαρχία της φαύλης ελίτ των δολοφόνων και ολιγαρχών.”
Έτσι ακριβώς.
Και βρήκαν άλλο ένα χρήσιμο ηλίθιο, στο πρόσωπο του Τράμπ για να τους βοηθήσει.

Nikolaos

Θα ήθελα να ξέρω αν είναι όντως χρήσιμος ηλίθιος, ή πρακτορεύει τα συμφέροντά τους, ή απλά εκβιάζεται από αυτούς (κάποιοι τύποι που πιστεύουν ότι ο πλούτος δικαιώνεται μόνο όταν οδηγεί στην απόλαυση όλων των πιθανών και απίθανων εμπειριών στον κόσμο είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι …)

Iomar

Καλησπέρα.
Η απάντηση στην ερώτησή σας είναι ότι είναι ένας συμφεροντολόγος ηλίθιος που πρακτορεύει τα συμφέροντά τους επειδή τον έχουν δεμένο τόσο μέσω των δανείων που έλαβε από αυτούς, δεδομένου ότι κανένας άλλος δεν τον δανείζει, όσο και με προσωπικής φύσεως υλικό καθόλα ζουμερό.

x-m

Μια διαφωνία σ’ αυτά που γράφετε: Ιδεολογική μονοκρατορία της αριστεράς στην Ελλάδα δεν υπήρξε ποτέ, εξ ου και το γεγονός ότι φτάσαμε στο μη περαιτέρω για να κυβερνήσει μια κάποια αριστερά. Υπήρχε απλώς η δικαιολογημένη άποψη ότι η Πασοκο- δεξιά έσκιζε επί δεκαετίες τα ταμεία της χώρας πράγμα που αποδείχθηκε περίτρανα με τα μνημόνια πριν λίγα χρόνια.

Nikolaos

Καταγράφω με ενδιαφέρον την άποψή σας, και νομίζω ότι ο ίδιος δίνετε την απάντηση: Το ΠΑΣΟΚ πρώτα, και η ΝΔ στη συνέχεια (ή μήπως με την αντίθετη σειρά; Ποιος θα ξεχάσει τις δημεύσεις ομίλων από τον Καραμανλή Sr – Πούτιν της Ελλάδος κατά την α’ τετραετία …) “έφαγαν το ψωμί” της Αριστεράς, οικειοποιούμενοι την ατζέντα της (κρατικοποιήσεις, δημιουργία του λεγομένου “δημοσίου τομέα” της οικονομίας, αθρόοι διορισμοί δημοσίων υπαλλήλων και συμβασιούχων, επιδοματική πολιτική αντί αληθούς πρόσβασης σε ποιοτικά δημόσια αγαθά, ιδίως υγείας και παιδείας). Δηλαδή, ό,τι ζητούσε η αριστερά, το έδιναν οι άλλοι. Στην πραγματικότητα, και όταν ο Καραμανλής jr. έδινε 6% αυξήσεις το χρόνο από δανεικά, ο κόσμος στα πεζοδρόμια φώναζε για μονόπλευρη λιτότητα. Κάπως έτσι έλαχε στην αριστερά το θλιβερό προνόμιο να κυβερνήσει σε εποχές ισχνών αγελάδων, όταν σώθηκαν τα χρήματα το τζουκ μποξ (οι πολίτες) έπαυσε να παίζει τη γνωστή του μουσική και είπε να αλλάξει ρεπερτόριο … Τώρα, τι επέτυχε κάθε μια από τις ελληνικές κυβερνήσεις της εποχής των ισχνών αγελάδων είναι ένα ερώτημα εκτός θέματος εδώ βέβαια ….

kakaouskia

Καλημέρα
Μερικές παρατηρήσεις:
Το Ρωσικό ΥΠΑΜ δήλωσε ξεκάθαρα ότι αναφέρεται στους επίγειους Mk41 (πλήρες κείμενο δηλώσεων εδώ http://eng.mil.ru/en/news_page/country/[email protected] και θα ανέμενα την Πτήση να βάζει τις πρωτογενείς πηγές. Σε αντίθεση με την έντυπη έκδοση, η ηλεκτρονική δεν έχει περιορισμούς στο θέμα).
Επίσης, η ίδια ι Λοκχηντ διαφημίζει ότι το Aegis Ashore μπορεί να βάλει τα ίδια ακριβώς βλήματα με το θαλασσινό αδερφάκι του. Όπως σωστά λέει ο Νικόλαος δεν έχει νόημα η εγκατάσταση Τομαχωκ σε σταθερή θέση εκτόξευσης, με την προϋπόθεση λέω εγώ ότι δεν ετοιμάζεις πρώτο κτύπημα. Αλλιώς μια χαρά σου κάνει με λογική Fire and Forget (τη βάση). Δεν μπορεί να αγνοηθεί αυτό το σενάριο, όχι όταν μιλάμε για πυρηνικά.
Ο Νικόλαος επίσης σωστά αναφέρει τα δεδομένα που οδήγησαν στη θέσπιση της συνθήκης στην Ευρώπη. Θα συμπληρώσω εδώ το ασιατικό κομμάτι της ιστορίας. Η ΕΣΣΔ είχε αναπτύξει τους SS-20 στην Kamchatka καθώς επίσης σχεδίαζε ανάπτυξη και στην Chukotka. Από εκεί με 5500 χλμ ακτίνα μια χαρά απειλούντο οι δυτικές ακτές των ΗΠΑ με τα εκεί μεγάλα αστικά κέντρα / βάσεις του στόλου του Ειρηνικού καθώς και η Χαβάη.

Diogenis

Μακάρθι
Ο Μακάρθι επιστρέφει στην Αμερική ,και οχι μονο αλλα στην Ευρωπη και στα μερη μας! Καλοι Αμερικανοι κακοι Ρωσοι …..τα εκατερωθεν συμφεροντα ελπιζω οτι μπορουμε να διακρινουμε !!!!! Η κακη αριστερη ιδεολογια ενω η καλη δεξια ιδεολογια αγγελικες προθεσεις ειχε μονο Επιχείρηση Gladio (αγγλικά: Operation Gladio) είναι η κωδική ονομασία μίας μυστικής παρακρατικής-παραστρατιωτικής επιχείρησης του ΝΑΤΟ που σκοπό είχε να αποτρέψει με ένοπλη δράση πιθανή αριστερή-κομμουνιστική-αντιαμερικανική επικράτηση στην Δυτική Ευρώπη. Η δράση της ήρθε στην επιφάνεια για πρώτη φορά στην Ιταλία, αλλά έδρασε και σε άλλες χώρες. Στην Ελλάδα, από το 1954 ως τη δεκαετία του ’80 δρούσε ένα παρακλάδι της οργάνωσης, στελεχωμένο από ακροδεξιούς και χουντικούς, που ονομαζόταν Operation Sheepskin (Κόκκινη Προβιά στα ελληνικά) [1] το οποίο είχε δημιουργηθεί από τις μετεμφυλιακές κυβερνήσεις της Δεξιάς σε συνεργασία με την αμερικανική CIA.[2] Τελικά η Κόκκινη Προβιά αντιμετωπίστηκε με επιτυχία και εξαρθρώθηκε τη δεκαετία του ’80 από τον τότε Πρωθυπουργό Ανδρέα Παπανδρέου και τον τότε Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Πτέραρχο Νίκο Κουρή.[3]

Nikolaos

Όπως φαντάζεστε, τα έθνη και οι συμμαχίες έχουν σχέδια για όλα τα ενδεχόμενα. Δεν νομίζω ότι θα αμφισβητήσει κάποιος τη σοφία του να στήσεις έναν μηχανισμό δράσης και πληροφοριών για την περίπτωση που μέρος των εδαφών σου καταληφθεί από τον εχθρό, προς οργάνωση δολιοφθορών και ανακατάληψης. Η ΕΣΣΔ το έκανε στο Β’ ΠΠ με τεράστια επιτυχία (και ανθρώπινο κόστος, μοιραία). Δεν νομίζω ότι το θεωρείτε επιλήψιμο, έτσι δεν είναι;
Αν τώρα αυτός ο μηχανισμός αυτονομηθεί, και ασκεί με τρομοκρατική δράση, false-flag επιθέσεις κλπ επιρροή στα πολιτικά πράγματα, νομίζω ότι παραβιάζουμε ανοικτές θύρες καταδικάζοντάς το.
Το φαινόμενο αυτό βέβαια παρατηρήθηκε στην Ιταλία, και όχι στην Ελλάδα (όπου προφανώς υπήρξε μετεμφυλιακώς παρακρατική βία, αυτονομημένη μάλιστα από ένα σημείο και έπειτα, από άλλους φορείς όμως και διοργανωτές – αυτονόητα και με συμμετοχή μέρους των ΕΔ, αλλά προπάντων της Χωροφυλακής).
Για τον Α. Παπανδρέου, πιθανολογείται ότι κάποιοι καπάτσοι (δακτυλοδεικτείται προπάντων ο τότε ΑΝ.Υ.ΕΘ.Α. Αντ. Δροσογιάννης) τον είχαν καταπείσει ότι επαπειλείται δήθεν στρατιωτικό πραξικόπημα, για να καταστήσουν εαυτούς χρησίμους (ως απόστρατοι αξιωματικοί γνώριζαν δήθεν πρόσωπα, πράγματα, καταστάσεις και διαδρομές εντός των ΕΔ και θα τον “προφύλασσαν”). Στο πλαίσιο του κλίματος που καλλιεργούσαν αυτά τα πρόσωπα περιλαμβάνονται και διάφορα αλλόκοτα της ανήσυχης και νευρικής εκείνης εποχής, όπως η μεταστάθμευση ουλαμού νεότατων μέσων αρμάτων μάχης στο Πεντάγωνο προς φύλαξή του από επίδοξους κινηματίες, ή η “πρόβα γενικής κινητοποίησης του λαού προς αποτροπή της επικράτησης κινήματος” (στυλ Ερντογάν 2016) δια των γραφείων του κυβερνώντος κόμματος την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου το 1983 (που ακολουθήθηκε από έκτακτες κρίσεις, για να εμπεδώσει την πεποίθηση ότι “κατεστάλη κίνημα” εν τη γενέσει του …).
Επειδή όμως το πολίτευμα (στην τελική μορφή του, χωρίς κανέναν αστερίσκο αναφερόμενο στην εμφυλιοπολεμική τραυματική εθνική εμπειρία) έχει από δεκαετιών εμπεδωθεί και εδραιωθεί, καλό θα ήταν να διερωτηθούμε γιατί σήμερα, εν έτει 2019, υπάρχει μείζων κοινοβουλευτικός χώρος που διατηρεί δύναμη κρούσεως που συστηματικά μετέρχεται βία και κατατρομοκρατεί πολιτικούς αντιπάλους, έχει δε κάνει ακόμη και ένοπλη παρέλαση στο άντρο της στα Εξάρχεια. Αναφέρομαι, όπως αντιλαμβάνεστε, στο Ρουβίκωνα. Που απολαύει πολιτικής και ποινικής ασυλίας, χαρακτηρίζεται από κυβερνητικά στελέχη “ακτιβισμός” και έχει μάλιστα ήδη δράσει σαφώς παρακρατικά, με την επίθεση στη διαδήλωση “Μένουμε Ευρώπη” το 2015, αλλά και τις αντισυγκεντρώσεις για το Μακεδονικό, των οποίων προηγούνται καμπάνιες αφισοκόλλησης με περιεχόμενο σαφώς τρομοκρατικό κατά των αντιφρονούντων πολιτών. Μήπως όλα αυτά θυμίζουν Θεσσαλονίκη των Μήτσου και Καμουτσή, της “Καρφίτσας”, των μικροποινικών, πυγμάχων, καραγωγέων κλπ συνεργατών της Χωροφυλακής για το χαρτζηλικάκι; Η Αριστερά δυστυχώς απεχθάνεται τη σωτήρια “ματιά στον καθρέπτη”, που λειτουργεί διορθωτικά ή και σωτήρια για όλους μας …
Επιτρέπει η δημοκρατία κόμματα με ένοπλο βραχίονα;
Και δυο λόγια για τον ΜακΚάρθυ, πρόσωπο – πασπαρτού, κατάλληλο για κάθε συζήτηση, προσωποποίηση όλων των δεινών του κόσμου. Μερικοί τον συγχέουν με τον Στρατηγό Ντάγκλας ΜακΆρθουρ μάλιστα. Οι περισσότεροι τρίτοι, ακούγοντάς τον πάντα σε ένα αρνητικό πλαίσιο εκφοράς, φαντάζονται ότι πρόκειται για έναν στυγερό δικτάτορα (που όμως στην ιστορία των ΗΠΑ και της Βρετανίας δεν έχει υπάρξει). Σεις τα γνωρίζετε, αλλά τα γράφω για νεότερους που μας διαβάζουν. Ήταν αμερικανός γερουσιαστής, που μεσουράνησε τη δεκαετία του 1950. Πολιτεύθηκε με βασική ατζέντα την αποκάλυψη προσώπων που, ένεκα των κομμουνιστικών πεποιθήσεων τους, λειτουργούσαν ως πράκτορες της ΕΣΣΔ εντός του κρατικού μηχανισμού των ΗΠΑ. Προσέλκυσε ενδιαφέρον λόγω της συγκυρίας (παράδοση των μυστικών της ατομικής βόμβας στην ΕΣΣΔ από τους Έθελ & Γιούλιους Ρόζενμπεργκ, που ακολούθως κάθησαν στην ηλεκτρική καρέκλα), και σύντομα παρέσυρε τις ΗΠΑ (και τον ιδιωτικό τομέα) σε μια αντικομμουνιστική υστερία, που πήρε χαρακτήρα γενικής καχυποψίας απέναντι σε όποιον δεν ήταν σαφώς αντικομμουνιστής. Πολλά από τα πρόσωπα που καταγγέλθηκαν ενήγαγαν τους κατηγόρους τους για προσβολή της προσωπικότητας και δικαιώθηκαν στα δικαστήρια (κάτι άγνωστο στην ΕΣΣΔ ασφαλώς, για αντιφρονούντες πολίτες …), ο δε ΜακΚάρθυ τελείωσε τη σταδιοδρομία του καταφρονεμένος ως συκοφάντης, μόνος και αλκοολικός (κάποτε τον ετρεμαν οι Πρόεδροι Τρούμαν και Αϊκ …). Πολλά χρόνια μετά το θάνατό του, μάλιστα μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, αποκαλύφθηκε ότι οι ΗΠΑ επί δεακετίες “έτρεχαν” το μεγαλύτερο πρόγραμμα παγκόσμιας καταγραφής και επεξεργασίας σημάτων και επικονωνιών (SIGINT/COMINT) της ανθρώπινης ιστορίας, το θρυλικό Venona Project …
https://en.wikipedia.org/wiki/Venona_project
… του οποίου τα στοιχεία απεδείκνυαν ότι οι κατηγορηθέντες από τον ΜακΚάρθυ και τον κύκλο των ομοϊδεατών του ήταν πράγματι πράκτορες της ΕΣΣΔ … απλώς οι αμερικανικές αρχές δεν ήθελαν να διακινδυνεύσουν να μάθει η ΕΣΣΔ ότι παρακολουθούνται όλα τα δίκτυα της στις ΗΠΑ, και δεν έδωσαν στοιχεία στη δικαιοσύνη, ούτε άσκησαν ποινικές διώξεις για κατασκοπεία.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Americans_in_the_Venona_papers
Ήταν για πολλούς μια εξόχως δυσάρεστη παραδοχή ότι ο αποκρουστικός και μισαλλόδοξος αυτός τύπος τελικά είχε δίκιο για πολλούς από εκείνους που κατηγόρησε …
Όσο κι αν είναι δυσάρεστο για την ΕΣΣΔ και τους συνοδοιπόρους της, και οι ελεύθερες κοινωνίες είχαν τους μηχανισμούς αυτοάμυνάς τους. Περιοριζόμενους μεν από τις επιταγές του κράτους δικαίου, άρα εξ ορισμού όχι τόσο δραστικούς όσο των αντιπάλων τους, αλλά επαρκείς.

Ganesha_Mahesvari

-1
Εντελώς άστοχη απάντηση, ιδιαίτερα στο πρόσωπο του Τζόζεφ Μακάρθυ
δυστυχώς τόσα χρόνια μετά ακόμα δεν μπορούμε να δούμε την ιστορική αλήθεια δίχως ιδεολογικά γυαλιά.
κρίμα ιδιαίτερα σε μια εποχή που οι ιδεολογίες έχουν νεκρώσει επί της ουσίας.

Nikolaos

Αν η ιστορική έρευνα αναδείξει κάτι άλλο στο μέλλον, με χαρά θα μελετήσουμε τα νεότερα ευρήματα και θα αναθεωρήσουμε την ερμηνεία των γεγονότων, υπό το φως των νεοτέρων ευρημάτων. Προς το παρόν, η στάθμη της έρευνας ευρίσκεται στα αποχαρακτηρισμένα έγγραφα του Venona Project. Η προβληματική προσωπικότητα του περί ου ο λόγος (και η υστερία που έπληξε δικαίους και αδίκους) είναι ένα θέμα, το αληθές των καταγγελιών για μεγάλο μέρος των καταγγελομένων είναι ένα άλλο θέμα.
Το ότι “οι ιδεολογίες έχουν νεκρώσει” δεν σημαίνει ότι θα πούμε και ότι “όλοι ίδιοι ήταν”. Ούτε θα δίνουν μια ζωή διαπιστευτήρια “δημοκρατικότητας” οι ανοιχτές κοινωνίες σε εκείνες των γκουλαγκ και των Δικών της Μόσχας, επειδή το αξιώνει π.χ. ο Στέλιος Κούλογλου …
Το τίμημα της ελευθερίας είναι η συνεχής επαγρύπνηση, και η απειλή γι’ αυτήν μπορεί να αναδυθεί εκ νέου από απροσδόκητες κατευθύνσεις. Ήδη η ορμητική είσοδος στο ιστορικό προσκήνιο των ασιατικών δεσποτειών, και η οικονομική επιρροή τους στις κοινωνίες μας, δεν προοιωνίζεται τίποτε καλό για τους θεσμούς μας και τις ελευθερίες μας.

Ganesha_Mahesvari

+1
συμφωνώ στο τελευταίο που γράφεται
“Ήδη η ορμητική είσοδος στο ιστορικό προσκήνιο των ασιατικών δεσποτειών, και η οικονομική επιρροή τους στις κοινωνίες μας, δεν προοιωνίζεται τίποτε καλό για τους θεσμούς μας και τις ελευθερίες μας.”
Όσων αφορά τον τζόζεφ και αυτά που έκανε διαφωνούμε κάθετα και οριζόντια αλλά οκ, ευτυχώς είμαστε σε δημοκρατία και μπορούμε να διαφωνούμε 🙂

Ganesha_Mahesvari

+1

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Τι πραγματικά συμβαίνει με τις φρεγάτες; Αγοράζουμε γαλλικές, τελείως ξαφνικά, και δεν το ξέρουμε; (και ούτε το ΠΝ)

 Το τι διαβάσαμε, διαβάζουμε, και θα διαβάσουμε για το πρόγραμμα των 4 νέων φρεγατών, είναι πέρα από κάθε λογική. Έχουμε την τάση να μην...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Ελλάδα πάει Μάλι, το δήλωσε σήμερα η Φλοράνς Παρλί!

44
Η Φλοράνς Παρλί ενημέρωσε πριν λίγες ώρες τη γαλλική Γερουσία για την κατάσταση στο Μάλι και προανήγγειλε ελληνική συνεισφορά τους επόμενους μήνες!Αν και αυτό...
- Advertisement -
Card image

January #008

Αγορά 4.49
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2016 July 2016 #362

Αγορά 2.29
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2015 May 2015 #348

Αγορά

Related News

Νυχτερινή! Ρωσικά Tu-160 σε πτήση πάνω από τρεις θάλασσες (βίντεο)

Στρατηγικά βομβαρδιστικά Tu-160 απογειώθηκαν για μια προγραμματισμένη περιπολία διαρκείας 14 και πλέον ωρών πάνω από διεθνή ύδατα του Αρκτικού, της Θάλασσας Μπάρεντς και της...

Τη Δευτέρα, η υποβολή στη Γερουσία του κατηγορητηρίου σε βάρος του Ντ. Τραμπ

Το κατηγορητήριο σε βάρος του Ντόναλντ Τραμπ θα υποβληθεί την Δευτέρα στη Γερουσία, στην οποία επαφίεται να τον δικάσει για «υποκίνηση στάσης», ανακοίνωσαν σήμερα...

Ο Λόιντ Όστιν είναι ο νέος υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ

Με συντριπτική πλειοψηφία η Γερουσία επικύρωσε σήμερα τον διορισμό του στρατηγού εν αποστρατεία Λόιντ Όστιν στη θέση του υπουργού Άμυνας, στη νέα κυβέρνηση του...