- Advertisement -

Η Saab προσφέρει νέο ραντάρ AESA για την αναβάθμιση των Gripen C/D

- Advertisement -

Στις 8 Απριλίου έγινε η πρώτη πτήση ενός αεροσκάφους δοκιμών Gripen D με μια νέα κεραία τύπου AESA, προσφέροντας μια καινούρια επιλογή για την αναβάθμιση των Gripen C/D της Σουηδίας, Τσεχίας, Ουγγαρίας, Νοτίου Αφρικής και Ταϊλάνδης.
Σύμφωνα με τη Saab, η νέα κεραία περιλαμβάνει περισσότερα από 500 TR modules GaN και η εγκατάστασή της δεν απαιτεί εκτεταμένες παρεμβάσεις στο μαχητικό. Ο Anders Carp, επικεφαλής του τομέα αεροδιαστημικής της Saab, τονίζει «μόνο αλλάζουμε την κεραία και χρησιμοποιούμε τις υποδομές για το PS-05/A Mk4» με μερικές ενημερώσεις λογισμικού και προσθέτει πως είναι τώρα εφικτή η πλήρης αξιοποίηση του πυραύλου αέρος-αέρος Meteor».
Όπως μεταδίδει το «FlightGlobal», η πτήση είχε διάρκεια περίπου 90 λεπτά. Το πρόγραμμα δοκιμών περιλαμβάνει 15 πτήσεις σε διάστημα 3-4 μηνών.

Η Saab ψάχνει περισσότερους πελάτες για την τρίτη (και πιο φονική) γενιά Gripen

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν απαραίτητα τους συντάκτες τους κι όχι υποχρεωτικά την ιστοσελίδα. Ο ιστότοπος δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συντακτών της και των άρθρων τους. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση των άρθρων μας χωρίς γραπτή έγκριση, αλλιώς το ptisidiastima.com θα λάβει όλα τα απαραίτητα νομικά μέτρα. Τα σχόλια των άρθρων που ακολουθούν, δεν εκφράζουν την ιστοσελίδα, παρά μόνο αυτούς τους ίδιους τους σχολιαστές. Η αρχισυνταξία έχει το δικαίωμα να λογοκρίνει σχόλιο ή να απαγορεύσει την δημοσίευσή του.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Tazos
Member
Tazos (@tazos)
6 months ago

Μπράβο στην Saab που αντιλαμβάνεται πως και τα παλαιά μαχητικά πρέπει να αναβαθμίζονται με ενα λογικό κοστος. 30 ετών F16 και 15 ετών Grippen αναβαθμίζονται με λογικό κόστος, και η “δική” μας Dassault ζητά 45εκ€ για να αναβαθμίσει ενα Μ2Κ με ξεπερασμένα ηλεκτρονικά…

Stratilatis
Member
Stratilatis (@stratilatis)
6 months ago
Reply to  Tazos

Μα και εμέις μπορούμε να το κάνουμε στα Mirage 2000.
Απλά δεν θέλουμε.
Γιατί; Πολλοί λόγοι.
Το EL/M 2052 της ELTA
http://www.radartutorial.eu/19.kartei/08.airborne/pubs/41417.pdf
Όσο και το συγκεκριμένο της Leonardo
Ακόμα και το Captor μπαίνουν στο Mirage 2000.
Αλλά έτσι θα πάρουν λεφτά οι μηχανικοί και όχι οι εισαγωγείς ούτε η πολυχρονεμένη μας LM.
Ποιός έχει περισότερα κονέ στο 4ο επιτελικό αλλά και στον υπουργό; οεο;

Andreas1812
Andreas1812 (@andreas1812)
6 months ago

Καλησπέρα σας,
Δεν θα μπορούσαν τα Mirage 2000-5 να λάβουν το συγκεγκριμένο ραντάρ AESA ; Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν και τον Meteor και να αυξήσουν κατακόρυφα την επιχειρησιακή τους αξία.

Konstantinos_Zikidis
Noble Member
Konstantinos_Zikidis (@konstantinos_zikidis)
6 months ago
Reply to  Andreas1812

Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη τα ακόλουθα:
Κόστος υπόψη ραντάρ: χαλλλαρά 2-3 εκ. € το τεμάχιο, μη συμπεριλαμβανομένου του κόστους ανάπτυξης. Κόστος μετεωρίδη: ένα απ’ τα ίδια (τελευταίες τιμές έκαναν λόγο για 2,5 εκ. € το τεμάχιο). Κόστος τροποποίησης (μελέτες, δοκιμές, πιστοποιήσεις και τα συναφή): αρκετές δεκάδες εκ. €.
Να θυμίσω ότι δεν υπάρχει ακόμα δυνατότητα προμήθειας ανταλλακτικών για τα Mirage. Επίσης, να θυμίσω ότι τα 500 εκ. € που προϋπολογίζονται τα τελευταία έτη για τα εξοπλιστικά όλων των ΕΔ, στα οποία συμπεριλαμβάνονται οι συμβάσεις υποστήριξης, δεν φτάνουν ούτε για “ζήτω”… Επίσης να υπενθυμίσω ότι βρισκόμαστε εν μέσω πανδημίας, συμφώνως Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας, καθώς και της Ελληνικής Κυβερνήσεως, τα αποτελέσματα της οποίας πανδημίας δεν έχουν ακόμα εκτιμηθεί. Και κυρίως: το ραντάρ των -5 είναι ικανότατο, εάν βεβαίως υποστηριχθεί και συντηρηθεί όπως προβλέπεται από την οικεία βιβλιογραφία, πράγμα το οποίο προϋποθέτει δυνατότητα προμήθειας/επισκευής ανταλλακτικών.
Κατόπιν τούτων, επιμένετε για αναβάθμιση με το υπόψη ραντάρ AESA καθώς και για την προμήθεια Meteor;

Andreas1812
Andreas1812 (@andreas1812)
5 months ago

Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Βεβαίως και η οικονομική κατάσταση μετά την πανδημία θα είναι τέτοια που δυστυχώς τα προγράμματα για την άμυνα θα περάσουν σε δεύτερη μοίρα. Αλλα αυτό δεν θα έπρεπε να σταμάτησει την συζήτηση γύρω απο τα εξοπλιστικά. Σίγουρα κάποια στιγμή θα χρειαστεί να παρθούν αποφάσεις όπως πάρθηκαν και για τα Viper. Και σίγουρα τα 23 -5 θα χρειαστούν κάποια αναβάθμιση σε κάποιο σημείο για να μην απαξιωθούν. Και ίσως αν κάποια στιγμή πάρουμε με κάποιο τρόπο και ακόμα 17 με 20 μεταχειριμσένα γαλλικά -5 να αξίζει να δούμε ενα συνολικό εκσυγχρονισμό των μαχητικών ίσως και με πιο πρωτότυπες λύσεις. Δεν ξέρω κατα πόσον θα ήταν δυνατόν να υπάρξει κάποιος εκσυγχρονισμός βασισμένος στα ηλεκτρονικά και τα συστήματα του Gripen.
Σίγουρα θα χρειαστούν χρήματα για να υπάρχει Πολεμική Αεροπορία και μετά το 2030. Πιστεύω ομως πως με έξυπνες κινήσεις μπορεί να δημιουργηθεί μία βάση στην οποία θα στηριχθούν οι μετέπειτα προσθήκες. Π.χ. 125 Viper και 40 εκσυγχρονίσμένα Μirage (σε περίπτωση παραλαβής μερικών μεταχειρισμένων ). Έτσι θα έχουμε 160 με 170 όλα με ραντάρ AESA τα οποία θα είναι πολύ ανώτερα των Τουρκικών F-16. Και μετά ίσως παραλαβή μεταχειρισμένων F-16 όταν θα είναι διαθέσιμα , αγορά μοίρας F-35 ή να προχωρήσουμε κατευθείαν στο πρόγραμμα FCAS ( σε τέτοιο ενδεχόμενο θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε σε ενδιάμεση παραγγελεία Rafale και η ΠΑ να έχει δύναμη το 2035 125+ f16 , 40 Mirage, 40 Rafale. Δηλαδή 200+ μαχητικά πρώτης γραμμής.
Καταλαμβαίνω πως πρέπει να είμαστε ρεαλιστές αλλα και ο ρεαλισμός λέει πως η ελευθερια είναι αγαθό ακριβό. Αν δεν το πληρώσουμε σε κάποια φάση με ευρω για οπλικά συστήματα θα το πληρώσουμε με αίμα ικανότατων στελεχών που θα πολεμάνε με απαξιωμένα μέσα.
Πάντα με εκτίμηση,

Konstantinos_Zikidis
Noble Member
Konstantinos_Zikidis (@konstantinos_zikidis)
5 months ago
Reply to  Andreas1812

Συμφωνούμε απολύτως επί της αρχής. Αντιλαμβάνομαι ότι είστε έτοιμος για θυσίες, με σκοπό την διατήρηση της αμυντικής ισχύος. Μακάρι να σκέφτονταν και άλλοι έτσι…

Konstantinos_Zikidis
Noble Member
Konstantinos_Zikidis (@konstantinos_zikidis)
6 months ago

Κατά πάσα πιθανότητα, πρόκειται για το πρώτο ραντάρ AESA μαχητικού με TRM τεχνολογίας GaN. Για περισσότερα επί των δυνατοτήτων και περιορισμών των ραντάρ AESA, παραπέμπω στην πρόσφατη εργασία μας “AESA radar and IRST against low observable threats”, που δημοσιεύτηκε τον προηγούμενο μήνα στο περιοδικό Aircraft Engineering and Aerospace Technology: https://www.researchgate.net/publication/340234734_AESA_radar_and_IRST_against_low_observable_threats

Tazos
Member
Tazos (@tazos)
6 months ago

Κύριε Ζικίδη θα είχε ενδιαφέρον η άποψη σας για το αν τα πλεονεκτήματα των GaN radar είναι τόσο μεγάλα σε σχέση με τα GaAs. GaAs είναι το APG-83 στα δικά μας F16V ενώ οι Τούρκοι αναπτύσουν δικό τους ραντάρ για τα F16 τους με τεχνολογία GaN. Αν το πετύχουν θα είναι μια κίνηση ματ αφου σύντομα θα αποκτήσουν πάλι τεχνολογικό προβάδισμα.

Konstantinos_Zikidis
Noble Member
Konstantinos_Zikidis (@konstantinos_zikidis)
6 months ago
Reply to  Tazos

Μέχρι στιγμής, όλα τα AESA των μαχητικών είναι τεχνολογίας GaAs, όπως και το APG-83, το οποίο βασίζεται σε τεχνολογία τουλάχιστον δεκαπενταετίας (και παρ’όλ’αυτά, θεωρείται και είναι state of the art). Η τεχνολογία GaN προσφέρει πολύ μεγαλύτερη ισχύ και μειωμένη θερμότητα που θα πρέπει να απαχθεί από το σύστημα ψύξεως του αεροπλάνου. Όλα αυτά αναφέρονται στην εργασία μας που υπέδειξα, το κείμενο της οποίας προστατεύεται από copyright του εκδότη (Emerald Publishing) αλλά είναι διαθέσιμο σε προσωπική βάση.
Έτσι, οι Γάλλοι π.χ. προχωρούν στην ανάπτυξη τόσο ραντάρ, όσο και παρεμβολέων, που θα βασίζονται σε τεχνολογία GaN. Εκτιμώ ότι οι γείτονες έχουν πολύ δρόμο ακόμα. Βέβαια έχουν βάλει ρότα προς τα κει και το παλεύουν. Εν αντιθέσει με εμάς, που απλά βασιζόμαστε στο διεθνές δίκαιο… Έτσι, εντός της τρέχουσας δεκαετίας ίσως έχουμε εκπλήξεις, και στον τομέα των ραντάρ μαχητικών… μεταξύ άλλων…

Tazos
Member
Tazos (@tazos)
6 months ago

Διαβάζοντας την δημοσίευσή σας (και ευχαριστώ για την πρόσβαση) καταλήγω πως τα ρανταρ GaAs προσφέρουν μεν μεγάλα πλεονεκτήματα λόγω της ευελιξίας στις διαμορφώσεις λειτουργίας και στην αξιοπιστία, αλλά σε καθαρές επιδόσεις και σε εμβέλεια οι επιδόσεις δεν είναι πολύ μεγαλύτερες (+10nm για τα F16 εμβέλεια) λόγω τις μικρής ισχύς που λειτουργούνε. Υπό αυτό το πρίσμα, ίσως τελικά η αναβάθμιση των F16 θα έπρεπε να περιοριστεί σήμερα στα Β50 και τα Β52+ να περίμεναν τα μέσα τις δεκαετίας για να είχαν πρόσβαση σε ραντάρ τεχνολογίας GaN που θα έχει αναπτυχθεί. Βέβαια κανείς δεν ξέρει πώς θα προχωρήσουν την τεχνολογία οι αμερικάνοι και αν το APG-83 θα είναι το τελευταίο ραντάρ για F16 που θα ασχοληθούν.

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis (@ilias_skaltsiotis)
6 months ago

Έχω καταφέρει να βρω μόνο ότι η διάμετρος του θόλου του ραντάρ των mirage και του gripen είναι ίδια, αλλά όχι τις υπόλοιπες διαστάσεις. Θα ήταν τεχνικά δυνατό, θα το επέτρεπαν οι Γάλλοι, τα 14 καινούργια και μερικά απο τα παλιά να αναβαθμιστούν με αυτό και τα παλιά ραντάρ να πάνε στα egm ????

Konstantinos_Zikidis
Noble Member
Konstantinos_Zikidis (@konstantinos_zikidis)
6 months ago

Φίλε Ηλία, η όλη συζήτηση περί αναβάθμισης των Mirage καταντά φαιδρή όταν ουσιαστικά δεν μπορούμε να αγοράσουμε ούτε στοιχειώδη ανταλλακτικά εδώ και μια δεκαετία, όχι επειδή δεν τα παρέχουν οι κατασκευάστριες εταιρείες, αλλά από κάποιο περίεργο δικό μας νόμο, ο οποίος υποτίθεται ότι εξασφαλίζει τη διαύγεια και πατάσσει την διαφθορά… Τώρα πως συνάδει αυτό με τη διασφάλιση του αξιόμαχου αλλά και την αξιοποίηση της επένδυσης που έχει κάνει ο ελληνικός λαός με το υστέρημά του, έλα να μου το εξηγήσεις… Οι Γάλλοι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να επιτρέψουν ό,τι θέλουμε, ιδίως εάν έχουν λαμβάνειν από την υπόθεση (όπως είναι απολύτως λογικό άλλωστε). Όμως, το ραντάρ RDY-2 δεν παίζει μόνο του αλλά πάει παρέα με τον υπολογιστή του -5 (την MDPU, που φέρει και το Rafale), καθώς και τα ανάλογα display, control panel κλπ, και κυρίως με τους πυραύλους MICA. Επίσης, οποιαδήποτε τροποποίηση – αναβάθμιση ενέχει σημαντικό κόστος μελέτης-ανάπτυξης-δοκιμών-πιστοποίησης, οπότε δεν είναι τόσο απλό να πούμε ότι “παίρνω το ραντάρ από εδώ και το πάω στα προηγούμενα”. Θέμα το οποίο πρόκειται (και ελπίζω) να αντιμετωπίσουμε στα Block 50, άντε και στα 30.

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis (@ilias_skaltsiotis)
6 months ago

Σίγουρα, όχι μόνο θα έχει κόστος, αλλά θα είναι και μεγαλύτερο από μια “μαμήσια” αναβάθμιση. Το λέω μόνο από την άποψη ότι οι Γάλλοι ξεκόψαν το θέμα mirage και meteor στα ΗΑΕ, είτε για πραγματικούς τεχνικούς λόγους είτε για να τους αναγκάσουν να πάρουν rafale.

Stratilatis
Member
Stratilatis (@stratilatis)
6 months ago

Κύριε Ζηκίδη, σας βρίσκω αρκετά αρνητικό στην εκτίμησή σας.
Θα συμφωνήσω ώς προς το ότι δεν υπάρχει η πολιτική βούληση και οι οικονομική ευρωστία για πολλά, ειδικά για μεγάλες αγορές.
Αλλά φτάνει ένα σημείο που κάποια έξοδα για το υπάρχον υλικό γίνονται ανελαστικά, Ναι δεν θα αλλάξεις λάστιχα στο αυτοκίνητό σου ‘αμεσα στα προβλεπόμενα 15000 χιλιόμετρα, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να το κάνεις.
Και για τα Mirage, εφόσον δεν υπάρχει χρήμα να αντικατασταθούν, πρέπει κάτι να γίνει.
Αν ισχύει το ποσό των 45εκ ανά αεροσκάφος τότε σίγουρα το σκέφτεσαι τι να αλλάξεις.
Αλλά όταν όπως λέτε ένα AESA κάνει γύρω στα 3 εκ. με όλα τα πλεονεκτήματα έναντι του ικανοποιητικού RDY-2, όπως καλύτερου εντοπισμού, πολλάπλων χρήσεων κατα ξηρά, θάλασα και αέρα αποστολών και αυτό που θεωρώ σαν το πλέον βασικό AESA2AESA data link που όπως γνωρίζεται είναι κλάσεις ανώτερο από κάθε στρατιωτικό δίκτυο με ρυθμούς μεταφορας δεδομένων υπερδεκαπλάσιους από κάθε LINK.
Συμφωνώ για τον υπολογιστή αλλά τόσο η ELTA όσο και η Leonardo κατασκευάζουν υπολογιστή συμβατό με τα υπόλοιπα συστήματα για την αναβάθμιση του Mirage 2000 και είναι πιστοποιημένος για όλα τα όπλα που φέρει.
Συνεπώς χωρίς να γνωρίζω τις τιμές ακριβώς, αν κάποιος έλεγε ότι με 15εκ ανά αεροσκάφος αναβαθμίζει το Μ2Κ σε επίπεδο Grippen τότε μάλλον η ηγεσία θα το σκεφτόταν. 1.8 δισ (40x45mil) είναι διαφορετικό και να το σκεφτείς και να να βρείς τους πόρους να το εξασφαλίσεις εν σχέση με 600 εκατομμύρια (40x15mil)

Konstantinos_Zikidis
Noble Member
Konstantinos_Zikidis (@konstantinos_zikidis)
5 months ago
Reply to  Stratilatis

Κάπου σας χάνω και δεν μπορώ να παρακολουθήσω τον συλλογισμό σας. Τα δεδομένα που είναι γνωστά για τα Μ2000 είναι τα εξής:
Διαθέτουμε 18 Μ2000 EGM/BGM και 24 Μ2000-5. Δεν υπάρχει εδώ και σχεδόν μία δεκαετία συμβατικό όχημα υποστήριξης, από τη στιγμή που έληξε η προηγούμενη σύμβαση υποστήριξης, καθώς και κάποια ελάχιστα υπόλοιπα από τη σύμβαση προμήθειας των -5. Στο τέλος του 2019 υπεγράφη συμφωνία-πλαίσιο για την υποστήριξη των Μ2000/-5. Όμως δεν έχουν συναφθεί ακόμα εκτελεστικές συμβάσεις, οι οποίες είναι εν εξελίξει.
Επομένως, επαναλαμβάνω ότι είναι αστείο να συζητάμε για πιθανές μείζονες αναβαθμίσεις, όπως τοποθέτηση ραντάρ AESA (πράγμα το οποίο είναι πολύ πιο πολύπλοκο από όσο ακούγεται), όταν δεν μπορούμε να αγοράσουμε/επισκευάσουμε απλά ανταλλακτικά εδώ και χρόνια.
Επί του πρακτέου: τα -5 δεν χρειάζονται κάποια αναβάθμιση παρά μόνο υποστήριξη, καθώς είναι απολύτως ικανά ως οπλικό σύστημα. Για τα παλαιά Μ2000 και ειδικότερα για τα 16 μονοθέσια θα πρέπει να εξεταστεί κάποιας μορφής αναβάθμιση, εάν θα συνεχίσουν να υπηρετούν στην ΠΑ. Το μόνο διαθέσιμο πρόγραμμα που υπάρχει είναι αυτό που μας έχει προταθεί και είναι αυτό της Ινδίας. Είναι ακριβό (περίπου 40 εκ. € ανά Α/Φ) αλλά θα έχουμε ακόμα 16 Μ2000-5. Πάντως, αναβαθμίσεις με 15 εκ. € δεν παίζουν.
Τέλος, να επισημάνω ότι οι τελευταίοι προϋπολογισμοί ήταν 500 εκ. € ετησίως, για όλες τις ΕΔ, εκ των οποίων πάνω από το ένα τρίτο πηγαίνει για την αναβάθμιση των F-16. Και όλα αυτά προ κορωνοϊού…

Observer
Member
Observer (@observer)
6 months ago

ΠΑΝΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΟΙ ΒΙΚΙΝΓΚΣ…

zap
Active Member
zap (@zap)
6 months ago

Ακριβως η Saab ηταν στο μυαλο μου οταν σκεφτομουν οτι η Ελλαδα πρεπει να αποκτησει 60-70 μτχ F-16C απο USA με τετοιες μινιμαλιστικες παρεμβασεις + 10-12 νεα Viper.
Τα 60-70 μτχ με ενα ορθολογικα κοστολογημενο AESA (για συγχρονα βληματα κυριως) και μερικες δομικες φροντιδες θα μπορουσαν να αναλαβουν το καθημερινο εργο της αναχαιτισης που γερνα τα αεροσκαφη μας.

Stratilatis
Member
Stratilatis (@stratilatis)
6 months ago
Reply to  zap

Σιγά μην σε αφήσει η LM.

darede
Member
darede (@darede)
6 months ago

Θα είχε ενδιαφέρον ένα what if άρθρο σχετικά με την αναβάθμιση των M2000-5 , με ένα πρόγραμμα διαφορετικό απο αυτό που προτείνουν οι γάλλοι.

randomname
Member
randomname (@randomname)
6 months ago

Να σας ρωτήσω; Konstantinos_Zikidis Konstantinos_Zikidis
Με aesa, meteor, πολύ πιθανή τοπική γραμμή παραγωγής μεγάλου ποσοστού/ μεταφορά τεχνογνωσίας και κυρίως λογικές τιμές. Που υστερεί το Gripen ακριβώς και δεν το λαμβάνουμε ποτέ σοβαρά ως πιθανό νέο μαχητικό;
Τα αρνητικά του στις κινεματικές επιδόσεις κτλπ θα μετρήσουν όντως σε έναν πραγματικό πόλεμο; Γιατί για dogfights έχουμε και τα f16.
Η ποσότητα δεν έχει και αυτή την χάρη της; Τι θα μας έδεινε πιο πολλά πλεονεκτήματα; Λίγα και υπερσύγχρονα f35 με όλα τα προβλήματα τους και τις χαμηλές διαθεσιμότητες, ή όσα gripen και meteor μπορεί να αγοράσει κάποιος με τα αντίστοιχα λεφτά;
Προφανώς είναι πολύ περίπλοκο το ερώτημα αλλά αν γίνεται γράψτε κάτι έστω και περιληπτικά.

Konstantinos_Zikidis
Noble Member
Konstantinos_Zikidis (@konstantinos_zikidis)
5 months ago
Reply to  randomname

Όπως έγραψα αναλυτικά σε προηγούμενά μου σχόλια, όλες αυτές οι συζητήσεις δεν έχουν βάση, καθώς τα διαθέσιμα κονδύλια δεν έφταναν ούτε για τα βασικά, ούτε για τη στοιχειώδη συντήρηση των οπλικών συστημάτων των ΕΔ. Και αυτά συνέβαιναν προ κορωνοϊού. Πλέον, όλα έχουν αλλάξει, και κάθε μέρα που περνάει με την οικονομία στο idle, βυθιζόμαστε περισσότερο στην άβυσσο… Επομένως, κουβέντες για αναβαθμίσεις με φανταστικά ραντάρ, επικά ΝΜΑ και υπεραεροπλάνα είναι επιπέδου καφενείου.
Εξετάζοντας λοιπόν το θέμα ακαδημαϊκά, έχετε απόλυτο δίκιο, το Gripen φαίνεται να είναι ένα πολύ καλό μαχητικό, το οποίο δεν υστερεί ούτε στη δυνατότητα ελιγμών. Η ιδέα των Σουηδών είναι εξαιρετική: αναβάθμιση παλαιότερης πλατφόρμας, με έναν αξιόπιστο αμερικανικό κινητήρα, εξελιγμένα ηλεκτρονικά και όπλα (Meteor και τα συναφή). Και κυρίως με χαμηλό κόστος χρήσης. Και φυσικά η ποσότητα έχει τη χάρη της, όταν μιλάμε για οπλικά συστήματα. Σημειωτέον, το Skyward είναι μάλλον το καλύτερο IRST που υπάρχει αυτή τη στιγμή, όπως έχουμε αφήσει να εννοηθεί σε παλαιότερη εργασία μας: https://belisarius21.wordpress.com/2019/05/10/τα-συστήματα-έρευνας-και-ιχνηλάτησης/
Από την άλλη, το Gripen NG έχει μέλλον ακόμα, καθώς ουσιαστικά μόλις ξεκίνησε τις πτητικές του δοκιμές.

antonios
antonios (@antonios)
5 months ago

Για να απαντησουμε σοβαρα στα ευλογα ερωτηματα των φιλων μας.
1ον Μπορει το Μ-2000 να αναβαθμιστει με τα ηλεκρονικα του Gripen?
ΝΑΙ
2ον Αν ναι τοτε ποιοι οι λογοι που διεθνως δεν υπαρχουν μη-γαλλικες προτασεις αναβαθμισης.
Ο λογος ειναι η ποινικη ρητρα που υπογραφει ο αγοραστης στους Γαλλους οτι δεν θα κανουν ΤΙΠΟΤΕ στα αεροσκαφη τους χωρις την γραπτη αδεια τους. Δεν σας τραβηξε την προσοχη οτι ουτε δομικες αναβαθμισεις τυπιυ Falcon-Up δεν γινονται στα Μ-2000 πουθενα στον κοσμο?
3ον Θα μπορουσε η Ελλαδα να παρακαμψει το σκοπελο της Γαλλιας?
Θεωρητικα ναι αλλα καμια Σουηδια δεν θα ηθελε να χαλασει τις σχεσεις της με την Γαλλια για μικροποσα. Ισως χωρες σαν το Ισραηλ…αλλα και τοτε θα εβαζε την Ελλαδα στην μαυρη λιστα των γαλλων και θα ετριβαν τα χερια τους και οι ολλανδοι και οι γερμανοι.
Συμπερασμα. Την υπογραφη μας και κατι αλλο προσεχουμε που την βαζουμε. Την υπογραφη μας την βαλαμε σε ενα συμβολαιο δουλου προς αφεντη στην συγκεκριμενη περιπτωση. Αλωστε για τους ιδιους λογους ο ΕΣ ουτε να ακουσει δεν θελει για γαλλικα οπλα!

Konstantinos_Zikidis
Noble Member
Konstantinos_Zikidis (@konstantinos_zikidis)
5 months ago
Reply to  antonios

Φίλε Αντώνιε, συγγνώμη που θα το πω ωμά αλλά μάλλον δεν έχετε ιδέα για το τι συμβαίνει. Τα πράγματα είναι ακριβώς ανάποδα από ό,τι λέτε.
Θα σας πω ένα παράδειγμα, το οποίο είχα χειριστεί ο ίδιος προσωπικά στο ΓΕΑ το 2004 και το ξέρω καλά. Γνωρίζετε ότι τα παλαιά Μ2000 φέρουν ενδείκτη Head Down Display (HDD) τεχνολογίας LCD που αναπτύχθηκε από τις ελληνικές εταιρείες Miltech και Teletel, αντικαθιστώντας το παλαιότερο γαλλικό HDD τεχνολογίας CRT; Νομίζετε ότι πήραμε την άδεια των Γάλλων; ΟΧΙ. Γιατί πολύ απλά το επέτρεπε η σύμβαση προμήθειας των Μ2000. Ανάλογες προβλέψεις είχε και η σύμβαση προμήθειας των Μ2000-5. Για να μην ανοίξουμε κουβέντα για το τι είχαμε κάνει στα Mirage F1… Μην μπερδεύετε λοιπόν τις εμπορικές συμβάσεις που έχουμε κάνει με τους Γάλλους με άλλου τύπου συμβάσεις που προσομοιάζουν αποικιοκρατικού τύπου συμφωνίες…
Σχετικά με τις αναβαθμίσεις τύπου Falcon Up: ξέρετε γιατί δεν έχουν γίνει σε κανένα Μ2000 στον κόσμο; ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΗΘΗΚΕ. Η δομική αναβάθμιση Falcon Up έγινε στα F-16 Block 30, καθώς απαιτήθηκε δομική ενίσχυση. Τα Μ2000 απλά δεν χρειάστηκαν κάτι τέτοιο. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι τα γαλλικά αεροπλάνα έχουν μεγάλη δομική αντοχή. Υπενθυμίζω το Μ2000 S/N 210, το οποίο προσθαλασσώθηκε έξω από την Σκύρο το 1997, βυθίστηκε (όπου δυστυχώς πνίγηκε ο συμμαθητής μου Υπσγός Δ. Στρατάκιας), έμεινε 3 μέρες στο νερό, το βγάλαμε, ελέγχθηκε και διαπιστώθηκε ότι δομικά ήταν ανέπαφο. Έτσι, έγινε γενική επισκευή, αντικατάσταση ηλεκτρονικών και ηλεκτρολογικών συστημάτων, προφανώς και του κινητήρα, και το εν λόγω αεροπλάνο ΑΚΟΜΑ ΠΕΤΑΕΙ. Αυτό είναι ίσως το μοναδικό περιστατικό όπου σύγχρονο μαχητικό έπεσε στα θάλασσα και μετά ξαναπέταξε. Χωρίς δομική ενίσχυση τύπου Falcon Up…

SAAB
Active Member
SAAB (@saab)
5 months ago

Εγώ ένα έχω να πω. Από την στιγμή που δεν κάνουμε διαγωνισμούς και πάμε σε αναθέσεις η SAAB έπρεπε να είναι στρατηγικός εταίρος σε όλα.

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολύ κοντά στην απόφαση για Νέες Φρεγάτες και τον Εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενίσχυσης του ΠΝ στη μεταπολεμική του ιστορία

Περισσότερα για το θέμα στο τεύχος της "Πτήσης" ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020, κοντά σας την Τρίτη 03-2020 Οι δημοσιογραφικές πληροφορίες που έχουμε συγκλίνουν όλες στο γεγονός ότι...
- Advertisement -

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Τα υπέρ και τα κατά κάθε πρότασης για τις 4 νέες...

53
Το χτεσινό μας άρθρο για τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το πρόγραμμα των 4 νέων φρεγατών για το ΠΝ μας, αλλά και το παράλληλο...
- Advertisement -
Card image

October 2020

Αγορά 3.99
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2014 September 2014 #340

Αγορά
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2015 September 2015 #352

Αγορά

Related News

Συντριβή F-5E: Η Αεροπορία της Ταϊβάν αποσύρει τα ‘Tiger’

Το πρόσφατο ατύχημα με μονοθέσιο F-5E ανοικτά των ανατολικών ακτών της Ταϊβάν έδωσε την χαριστική βολή στον τύπο, ανοίγοντας τον δρόμο για την απόσυρση...

Τα υπέρ και τα κατά κάθε πρότασης για τις 4 νέες ελληνικές φρεγάτες, μια παρουσίαση του πιθανού μέλλοντος του ΠΝ

Το χτεσινό μας άρθρο για τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το πρόγραμμα των 4 νέων φρεγατών για το ΠΝ μας, αλλά και το παράλληλο...

Ο Ερντογάν ευχαριστεί τον Κυρ. Μητσοτάκη και εκφράζει στην Ελλάδα τα συλλυπητήριά του

ΑΠΕ-ΜΠΕΟ Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ευχαρίστησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη σε συνέχεια της τηλεφωνικής επικοινωνίας που είχαν νωρίτερα το απόγευμα οι δύο ηγέτες, όπου ο Έλληνας...