Το ραντάρ στη Σαντορίνη πάλι στο προσκήνιο

51
7523

Η περίπτωση της απομάκρυνσης ή μη του σταθμού ραντάρ που λειτουργεί στην περιοχή του Προφήτη Ηλία της Σαντορίνης συζητήθηκε στη Βουλή την 1η Φεβρουαρίου 2019.

 

Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Ιωάννη Βούτση, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Αποστολάκης έκανε γνωστό ότι κρίθηκε νόμιμη η τοποθέτηση θόλου προστασίας στο ραντάρ από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) και έγινε κατόπιν ομόφωνης γνωμοδότησης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.

 

Με βάση την ερώτηση του βουλευτή, το ραντάρ βρίσκεται στον περιβάλλοντα χώρο της Ι.Μ. Προφήτη Ηλία από τη δεκαετία του 1960, για την κάλυψη αναγκών του ΠΒΚ. Σύμφωνα με τους μοναχούς, το ραντάρ απέχει μόλις 20m από το μοναστήρι που υποδέχεται πλήθος επισκεπτών κάθε χρόνο, με συνέπεια οι πιστοί και μοναχοί να εκτίθενται σε επικίνδυνη ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία.

 

Κατά τον Υπουργό, η θέση του ραντάρ είναι η ενδεδειγμένη για την κάλυψη των αναγκών του ΠΒΚ. Παρόλα αυτά, στην περίπτωση που αποφασιστεί η μετεγκατάστασή του, θα απαιτηθεί συλλογική απόφαση από τις χώρες-χρήστες του ΠΒΚ, η οποία προς το παρόν δεν έχει εξασφαλιστεί. Επιπρόσθετα, η χρηματοδότηση της μετεγκατάστασης οφείλει να επιμεριστεί στους χρήστες, κάτι για το οποίο δεν έχουν ακόμη συναινέσει. Οι υψηλές απαιτήσεις για τη χρηματοδότηση της μετεγκατάστασης από εθνικούς πόρους, σε συνδυασμό με την ανάγκη συναίνεσης των υπολοίπων χωρών-χρηστών για τη μετεγκατάσταση με την ανάλογη ανάληψη κόστους δημιουργούν εγγενείς δυσκολίες στη λήψη απόφασης άμεσης μετεγκατάστασης του ραντάρ.

 

Για τη μετεγκατάσταση του ραντάρ το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) πιστεύει ότι χρειάζονται 66 μήνες από την ημερομήνια λήψης της απόφασης. Σχετικά με τις ανησυχίες γύρω από την πιθανή εκπομπή βλαβερής ακτινοβολίας, τέλος, διεξάγονται επιστημονικοί έλεγχοι που καταλήγουν ότι τα επίπεδα της μη ιοντίζουσας ακτινοβολίας είναι πολύ χαμηλότερα των μεγίστων επιτρεπομένων για την έκθεση του κοινού πληθυσμού και των επαγγελματικά απασχολουμένων.

51 ΣΧΟΛΙΑ

    • Επειδή είσαι ελικοφόρος αερόψυκτος να σου θυμίσω ότι δεν χρειάζονται 100 Ραντάρ για τον ελλαδικό χώρο. Με από λιγοτερα γίνεται καλά η δουλειά. Να μη χρειαστεί να φας ψωμάκι από μοναστήρια τώρα που πλησιάζει η ώρα σου ευχομαι.

  1. Μα το ραντάρ εμποδίζει την επικοινωνία με τον Θεό και το παγκάρι έχει κεσάτια…
    Μην ανησυχείτε έχουν ραντάρ τα μοναστήρια για τις ορδές των Νεφελίμ…
    θα καταρρίπτονται με πυραύλους με γόμωση Αγιασμού…

  2. Το πιο πιθανό είναι το ραντάρ να λειτουργεί μερικές μόνο ώρες κάθε χρόνο, όταν γίνονται βολές. Κατα τα άλλα, σε δουλειά να βρισκόμαστε και λεφτά υπάρχουν!

    • Τι γινόταν πριν από την άλωση;Για πες και σε εμάς που δεν ξέρουμε.Τόσα θέματα έχουμε στην Ελλάδα η Εκκλησία σε μάρανε.Βρήκαν τα ανθρωπάκια ευκαιρία να βγάλουν την χολή τους.

      • Ναι σωστα «xariszak» βγαζουν την χολή τους οι άνθρωποι…, πρεπει να φύγει όλη η δομή καθώς καμία πρακτική αξία δεν εχει, σε σχεση με το «ειδικό» βαρος» του μοναστηριού. Μου λες σε παρακαλώ τι δουλεια έχεις σε αυτο το σάιτ; Εχεις καθε δικαίωμα βέβαια, αλίμονο…αλλά μήπως δεν ειναι του ενδιαφέροντος σου;

        • Την ίδια ερώτηση μπορείς να την κάνεις και στον εαυτό σου και να αναρωτηθείς τι υπερασπίζετε ο στρατός.Έτσι και αλλιώς και με τους Τούρκους καλά περνούσαμε.

      • Πριν την άλωση οι νέοι της εποχής δεν πήγαιναν να καταταχθούν στο στρατό αλλά φώλιαζαν στα μοναστήρια για να κερδίσουν εισιτήριο για τον άλλο κόσμο.

        • Πριν την άλωση ο Αυτοκράτορας είχε συμβούλους που ούτε ένας από αυτούς δεν ήταν παντρεμένος ώστε να έχει παιδιά αλλά οι περισσότεροι είχαν ερωμένες.Αυτά για όσους είχαν προτίμηση τις γυναίκες.Λίγες χιλιάδες είχαν μείνει στη Πόλη και μου γράφεις για του μοναχούς;

        • Πριν πεσει η πολη φωναζαν η παναγια δεν θα αφησει να χαθει. Οταν επεσε αλλαξαν το τροπαρι και ελεγαν ηταν θελημα θεου
          Μετα μπιζνες με τους τουρκους. Γιατι αραγε ο σουλτανος χαριζε εκτασεις στα μοναστήρια με χρυσοβουλα? Για την αντισταση που εκαναν? η για να κρατανε το ποίμνιο κοιμησμενο?

  3. Η αλήθεια ότι για πολλούς λόγους δεν είναι ούτε σωστό ούτε ασφαλές να είναι μια σημαντική στρατιωτική εγκατάσταση τόσο κοντά σε πολιτικό στόχο.

  4. Και μια απορία μου, αν δεν ήταν μοναστήρι και ήταν κάποιος οικισμός η κάποιο παιδικό ίδρυμα στην θέση του,θα φωναζατε το ίδιο; Απλά οπότε βλέπουμε κάποιο μοναστήρι ή εκκλησιαστικό ίδρυμα τότε βγάζουμε όλη την χολή μας!!

    • Εχει σχεση το σχολειο με καθε ειδους »εκκλησιαστικο ιδρυμα» που υπαρχουν χιλιαδες στην Ελλαδα,τα περισσοτερα παρανομα και αυθαιρετα?

      • Εγώ απλά ρώτησα αγαπητέ γιατί βγαίνει χολή αν το αίτημα προέρχεται από μοναστήρι, ενώ οποιοσδηποτε άλλος κάνει παράπονο κανείς δεν λέει τίποτα.
        Τέλος ενημερωτικά το Μοναστήρι του Προφήτη Ηλία είναι κτισμένο το 1711 οπως και τα περισσότερα μοναστήρια οπότε δεν μπορεί να βγει (όπως και δεν έχει βγει ποτέ) κάποιος είτε κράτος είτε πολίτης και να τους κατηγορήσει για καταπάτηση όταν υπάρχουν από την Βυζαντινή περίοδο , είτε από την Οθωμανική κατοχή, και είναι εδάφη που είναι είτε παραχωρημένα από αυτοκράτορες είτε αγορασμένα από ιδιώτες οι οποίοι ήθελαν να τα κάνουν μοναστήρι.

      • Και αυθαίρετος είσαι και συ, δεν ήξεραν οι γονείς σου πότε θα γεννηθείς, και για να πω την αλήθεια, κακώς τα μοναστήρια βοήθησαν στον Αγώνα πτήση μου, γιατί δεν ήξεραν τι αντίχριστα μπουμπούκια θα βγουν. Μου θυμίζετε οι περισσότεροι τους Ούγγρους ακροδεξιούς που τους βολεύει το Ισλάμ!

        • Δεν κατάλαβα καθόλου την προσωπική επιθεση, αν δεν αντέχετε την επιχειρηματολογία μπορείτε απλά να απέχει από την συζήτηση. Αν πάλι έχετε λόγο καλώς να συμμετέχετε σην κουβέντα..

  5. Με αφορμή αυτό το επεισόδιο βρήκαν κάποιοι ευκαιρία να βγάλουν την χολή τους λες και η Εκκλησία είναι εναντίων των ενόπλων δυνάμεων.Διαμαρτυρήθηκαν οι μοναχοί με νόμιμα μέσα (και καλά έκαναν) και βρήκαν κάποιοι την ευκαιρία να το παίξουν υπερπατριωτες .Ξέχασαν ότι οι Έλληνες ανέκαθεν αγωνιζόντουσαν υπέρ πίστεως και πατρίδος.Τι να πει κανείς σημεία των καιρών.Τόσα θέματα έχει η Ελλάδα η Εκκλησία τους μάρανε.

  6. Και αυθαίρετος είσαι και συ, δεν ήξεραν οι γονείς σου πότε θα γεννηθείς, και για να πω την αλήθεια, κακώς τα μοναστήρια βοήθησαν στον Αγώνα πτήση μου, γιατί δεν ήξεραν τι αντίχριστα μπουμπούκια θα βγουν. Μου θυμίζετε οι περισσότεροι τους Ούγγρους ακροδεξιούς που τους βολεύει το Ισλάμ!

  7. Mήπως τελικά ενοχλεί πιο πολύ ότι οι πιστοί φοβούνται την ακτινοβολία του ραντάρ, με αποτέλεσμα οι εισπράξεις του μοναστηριού να μην είναι αυτές που πρέπει ? Λέω τώρα εγώ…

  8. Νομίζω ότι στην όλη ιστορία παροράται το γεγονός ότι ΔΕΝ υπάρχει άλλο αντίστοιχου ύψους όρος σε ακτίνα πάρα πολλών δεκάδων χιλιομέτρων (νησιά!) …

  9. Θα πρέπει πρώτα να εξεταστούν τα εξής:
    – Ποια η ισχύς εξόδου της ακτινοβολίας από την κεραία του ραντάρ;
    – Ποια η γωνία εκπομπής; Επηρεάζει το μοναστήρι;
    – Οι πλευρικοί λοβοί επηρεάζουν το μοναστήρι και πια είναι η ισχύς τους;
    – Έχουν γίνει σχετικές μετρήσεις; Από ποιόν;
    – Το ραντάρ εκπέμπει όλο το 24ωρο, ή κάποιες μόνο μέρες, όπως αναφέρθηκε παραπάνω;
    Και πόσες άλλες παραμέτρους μπορεί να θέσει κάποιος πιο ιδικός από εμένα.

  10. Μια ερώτηση που μπορεί να μας δείξει τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αγγίξουμε το θέμα.

    Ποιο πράγμα από τα δυο προυπήρχε στον συγκεκριμένο χώρο ; Το μοναστήρι ή το ραντάρ;
    Αν υπήρχε το ραντάρ, κακώς παραπονιούνται οι μοναχοί. Είτε το εγκαταλείπουν είτε ζουν με αυτό.
    Αν υπήρχε το μοναστήρι, να επωμιστεί αυτός που εγκατέστησε το ραντάρ δίπλα του, τα έξοδα μετεγκατάστασης.

    Και εγώ δεν θα ήθελα ένα ραντάρ διπλα μου ακόμα και αν εξέπεμπε για 2 ώρες την ημέρα.

    Αλλά πέρα από όλα αυτά θέλω να σταθώ σε αυτό το οξύμωρο που βιώνω διαβάζοντας τα μηνύματά σας.
    Μερικοί βρήκαν αφορμή να την πέσουν στους μοναχούς και στα μοναστήρια …..
    Ας μας πει κάποιος εν τέλη τι υπερασπιζόμαστε σαν Έλληνες, γιατί πληρώνουμε το στράτευμα από την στιγμή που στρεφόμαστε με μένος ενάντια σε αυτό που θεωρείται πως μας δίνει την εθνική μας ταυτότητα … (πίστη, πατρίδα).

    Αν είναι να συντηρούμε στρατό για να υπερασπιζόμαστε τις συντεχνίες εντός των συνόρων του κράτους και ορισμένες κοινωνικοικονομικές δομές, ίσως θα έπρεπε να σκεφτούμε οτι δεν μας χρειάζεται στρατός , δεν χρειάζονται σύνορα , δεν μας χρειάζεται ανεξαρτησία.
    Ανεξαρτησία είναι απαραίτητο να έχεις ώστε να μπορείς να εκφράσεις σαν σύνολο την διαφορετικότητά σου, τις αξίες σου και τα πιστεύω σου σαν σύνολο (έθνος). Αν δεν έχεις διαφορές δεν χρειάζεσαι και ξεχωριστή κρατική δομή …..

    • Πόσο δίκιο έχεις. Απ’ τήν αρχή ώς τό τέλος.
      Γιά μιά βραχονησίδα δέν αξίζει νά πολεμήσουμε. Γιά λίγα χιλιόμετρα θάλασσας δέν αξίζει νά πολεμήσουμε. Γιά τή Μακεδονία δέ θά χρειαστεί νά πολεμήσουμε, αφού τό «λύσαμε» τό θεματάκι υπέρ τών αδυνάτων. Γιατί αυτοί λέει είναι αδύνατοι. Καί σώσαμε διπλωματικό κεφάλαιο, γιά νά μή χρειαστεί νά πολεμήσουμε ούτε μέ τούς Τούρκους, πού έτσι κι αλλιώς δέ θά πολεμούσαμε, γιατί αυτοί λέει είναι δυνατοί.
      Γιά έθνος, θρησκεία, οικογένεια, προγόνους, παραδόσεις… έ καλά τώρα. Γι’ αυτά πολεμάμε ήδη. Εναντίον τους. Εμείς οί ίδιοι. Εφαρμόζοντας νόμους πού στοχεύουν στή σταδιακή απαξίωση ώς τήν τελική διάλυση καί τόν αφανισμό τους από τή «σύγχρονη» Ελλάδα. Ετσι σού λέει θά πάμε μπροστά.
      Καί τελικά τί μένει πού θά άξιζε νά πολεμήσουμε; Τό τομάρι μας; Τό απλήρωτο δάνειο; Τό εξοχικό; Η γκόμενα; Τό μέρος συμφώνου συμβίωσης; Οί πρόσφυγες καί οί μετανάστες; Πάντως γιά τά αναδρομικά καί κανά διορισμό, πολλοί θά ‘διναν καί τή ζωή τους.
      Τελικά τί μάς ενώνει σ’ αυτή τή χώρα; Ή μάλλον έμεινε τίποτα πού νά μάς συνδέει σά λαό, σάν κοινωνία; Πού νά κάνει τή μοίρα μας κοινή; Πού νά μάς ξεσηκώνει όταν απειλείται;
      Μήπως μιά έρευνα ανάμεσά μας, π.χ. γιά ποιό λόγο θά πήγαινες νά πολεμήσεις καί νά κινδυνεύσεις, θά έβγαζε δράκους (πού τόσα χρόνια φτιάχνουμε καί κρύβουμε μέσα) απ’ τή ντουλάπα; Καί θά εξηγούσε γιατί γυρνάμε διαρκώς γύρω απ’ τήν ουρά μας πυροβολώντας τά πόδια μας;

      • Παυλίδης, γιατί δεν έμενες στον πόντο με φέσι, να σε δούμε και Πρωθυπουργό της Τουρκίας όπως το συμπατριώτη μας από το Ρίζε. Μια χαρά γενίτσαρος θα ήσουν , όπως και κάτι πολιτευτές και ψηφοφόροι μας που έδωσαν τη Μακεδονία. Να θυμηθούμε την κουβέντα για το κοινωνικό μέρισμα (1δις) που το εισέπραξαν κατά 70τοις εκατό φίλοι μετανάστες(Αλβανοί, Πακιστανοί) από χώρες φίλιες τοις Ελλάδος. Αλλά όλοι καμμιά κουβέντα για τα συσσίτια της εκκλησίας, κουβέντα για τη ψυχική συμπαράσταση και στήριξη σε οικογένειες και μεμονωμένα άτομα. Ναι άχρηστο δημοσιεύσεις ο επί εικοσιτετράωρου στο πόδι ιερέας. Την ευκαιρία για να ενισχύσουμε την άμυνα την είχαμε. Δεν θέλουν κάποιοι , δε θέλουν!!! Λύσεις υπάρχουν με την άμυνα, οι ίδιοι οι στρατιωτικοί δεν ήταν αυτοί που ζητούσαν επιδόματα για υπηρεσία σε στρατόπεδα προσφύγων. Όσοι αρνήθηκαν υπηρέτηση ( δύο τρεις μόνο λεβέντες υπήρξαν) πήγαν στα στρατοδικεία. Όσο για το αν υπάρχουν χρήματα, ναι υπάρχουν μπόλικα όχι για την
        Ελλάδα ρε. Να σου θυμίσω και για την άλωση εσένα και άλλους γνώστες ότι ο πορθητής εκτέλεσε όλους τους πλούσιους Κωνσταντινουπολίτες που τον προσέγγισαν μετά την άλωση για μπίζνες με το αιτιολογικό ότι αν βοηθούσαν τον Παλαιολόγο η πόλη θα είχε σωθεί. Βλέπετε ο πορθητής είχε διαβάσει μέγα Αλέξανδρο πράγμα που δεν έχετε διδάξει οι ίδιοι στα παιδιά σας. Όποιος νομίζει ότι η εκκλησία κατέστρεψε τη ανατολικά.ρωμαική αυτοκρατορία να θυμηθεί τους εξ δυσμών το 1204 που στράγγισαν όλο το χρυσάφι της αυτοκρατορίας και κτίσανε τις δικές τους. Να θυμηθείτε και το Βατάτζη, την αγιότητα του και πως ξαναπήρε ο γιος του την Πόλη. Αυτά βέβαια περί άμυνας και εκκλησίας. Και δεν είμαστε όλοι οι Έλληνες αντίχρηστοι, για αυτό και ο Θεός δε μας έκανε Βενεζουέλα, παρόλες τις προσπάθειες 21 χρόνια τώρα

  11. Πως τα φερνει ετσι η ζωη ομως εεε; Οταν πριν μερικες μερες σε ενα ποστ μου εκανα λογο για τα 200μυρια τον χρονο που κοστιζει στο κρατος η μισθοδοσια των κληρικων και γενικα της Εκκλησιας και πως η περικοπη αυτων των χρηματων απο τους κληρικους και η διαθεση τους υπερ των αναγκων των ενοπλων δυναμεων θα ηταν η λογικοτερη αποφαση αντιμετωπισα καποιες αρνητικες αποψεις.Δεκτες και σεβαστες.Ομως να σου τωρα που η πραγματικοτητα ερχεται να με επιβεβαιωσει με τον πιο…σατυρικο τροπο.
    Το πιο αχρηστο κομματι του δημοσιου…ερχεται να βαλει χερι και εχει απαιτησεις απεναντι σε ενα απο τα πλεον χρησιμα.
    Μπραβο στους φιλους που ανεφεραν σε δικα τους ποστ τις τελευταιες ημερες του Βυζαντιου.Η ιστορια γραφει ΠΟΛΥ ΚΑΘΑΡΑ τι εγινε εκεινες τις τελευταιες μερες-χρονια.
    Οσο για τα χρυσοβουλα,φιρμανια και φετφαδες που ευαγγελιζονται οι ενθερμοι υποστηρικτες της Εκκλησιας.Σε ενα σωστο και λογικο κρατος δεν θα ειχαν καμμια απολυτως ισχυ για τον απλο λογο οτι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ.Αναγνωριστηκαν ομως και σημερα η Εκκλησιαστικη περιουσια ειναι τεραστια.Οριστε μια λυση λοιπον.Αν θελει η Εκκλησια..ας πληρωσει αυτη την μετεγκατασταση.Στο κατω-κατω τοσα χρηματα περνει οταν πουλαει το χρυσο και το ασημι απο τα ταματα….στην Τουρκια.
    Παρολλα τα παραπανω ομως που αφαιρουν καθε δικαιωμα απαιτησεων απο την Εκκλησια η ιστορια αυτη αποδεικνυει ακομα μια φορα ποσο..αντε δεν το γραφω…ειμαστε σαν χωρα.Δεν φταει το μοναστηρι.Το μοναστηρι εκει ηταν.Οι γροθοι που αποφασισαν να βαλουν το ρανταρ μεσα στο μοναστηρι ομως ειναι…αντε δεν το γραφω.
    Τωρα κατσε και φατα.Δικιο εχει το παπαδαριο.Καλως η κακως το ρανταρ εκει δεν εχει καμμια δουλεια.Οπως δεν θα ειχε μια πυροβολαρχια Πατριοτ μεσα στην Ακροπολη.

  12. H πίστη απαιτεί θυσίες, τι είναι λιγη ακτινοβολία μπροστά στη Θεία χάρη; Ο Θεός προστατεύει τους πιστούς και καμιά ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία δε μπορεί να βλάψει κόντρα στο θέλημα Του.

  13. Σε ερώτηση πολλών, φυσικά και οι αντιδράσεις κλιμακώνονται εκθετικά. Άλλο να διαμαρτύρονται πέντε μοναχοί (5!!), άλλο ένα χωριό 300 κατοίκων, και άλλο το κέντρο της Αθήνας. Εγώ δηλαδή που έχω στα 6μ από το σπίτι μου πύργο, όχι κολώνα, πύργο +50μ γεμάτο με καλώδια υψηλής τάσης της ΔΕΗ, και αυτό μέσα σε δήμο 45000χιλ κατοίκων τι να πω??

    Τα δεδομένα είναι ξεκάθαρα. Για να λειτουργήσει το Πεδίο Βολής Κρήτης, απαιτούνται ραντάρ. Τα τελευταία δεν φυτρώνουν όπου γουστάρουμε, όπως τα κάθε λογής εξοχικά του Νεοέλληνα, αλλά και τα μοναστήρια, τα ξωκλήσια, και γενικά οτιδήποτε εκτός σχεδίου. Μπορούν να μπουν μόνο σε συγκεκριμένα σημεία όπου θα είναι αποδοτικά. Αν κάνεις αναρωτιέται για την αξία της τοποθεσίας, δεν έχει παρά να πατήσει “Προφήτης Ηλίας Σαντορίνης” στην βικιπαιδεία και θα του λυθεί κάθε απορία.

    Ποιες άλλες τοποθεσίες μπορεί να είναι κατάλληλες δεν το γνωρίζω. Εικάζω όμως ότι δεν θα υπάρχουν και πολλές σε τόσο μικρό νησί, αν υπήρχαν φαντάζομαι τόσα χρόνια θα τις είχαν βρει. Σε κάθε περίπτωση περισσότερη ζημιά θα κάνει να ισοπεδωθεί μια ακόμα κορυφή για να διανοιχτεί ο απαραίτητος δρόμος και το πλάτωμα ώστε να ξαναστήσουμε το ραντάρ (που θυμίζω ήδη έχουμε!) καθώς και όλα τα συμπράγκαλα του 200μ. παρακάτω. Ειδικά όταν υπάρχουν μελέτες που δείχνουν ότι είτε στα 20μ είτε στα 200μ, δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας.

    Βέβαια όλα αυτά μικρή σημασία έχουν. Για τις ΕΔ και την χώρα εν γένει, η εκκλησία έχει περισσότερο βαρύνουσα σημασία απ’ ότι η κηροζίνη για την ΠΑ. Οπότε όσοι συμπάσχετε, μην αγχώνεστε χωρίς λόγο. Το πιθανότερο, είναι θέμα χρόνου μέχρι κάποιος στρατιωτικός ή Υπ. Αμ. να αποφασίσει ότι είναι πολύ λογική δαπάνη να φέρνουμε βόλτα τα ραντάρ για να μην ενοχλούνται 5 νοματαίοι, που δεν έχουν κανένα λόγο να ενοχλούνται ευθύς εξαρχής σύμφωνα με τους ειδικούς.

    • Η όλη μου απορία (και νομίζω και των υπολοίπων 2 που είχαν ίδια άποψη) ήταν γιατί τέτοια χολή με κάποιους μοναχούς οι οποίοι απλά άσκησαν τα δικαιώματά τους αγαπητέ, ούτε για την απόφαση του ΣτΕ ούτε για την μετεγκατάσταση, απλά το χειρότερο δείγμα της κατάστασης που βρίσκεται η κοινωνία μας το βλέπουμε όταν ξαφνικά βρίζουμε ανθρώπους ,πολιτικούς, ταξιτζήδες, αστικατζίδες, την νεολαία τους μεγάλους, τους φαρμακοποιούς και όλους όσοι απλά δεν είμαστε εμείς .. και όσοι σκέφτονται όπως εμείς. Καθημερινά βλέπω τα ίδια και τα ίδια . Οι έτσι (όπως λέτε κι εσείς να μην αναφερθούμε με την ίδια τη λέξη ) οι αλλιώς κλπ κλπ κλπ. Που απλά δεν κάνουν ότι κι εγώ να βρίζουν τους υπόλοιπους.
      Άλλος επιτέθηκε σε εμένα λίγα ποστ πιο πάνω, και στους γονείς μου επειδή εξέφρασα την άποψη μου και ρώτησα απλά γιατί αν ήταν ας πούμε το χωριό ΣΟΣ στο Φίλυρο με 8 παιδιά και 8 «μαμάδες» μέσα κάνεις δεν θα έβριζε αυτούς.

      Τα κτήρια παραμένουν κτήρια και η πατρίδα είναι πατρίδα, οπότε προτιμώ την πατρίδα, αλλα δεν δέχομαι την ρητορική … «Το παπαδαριό» λες κι αυτοί δεν είναι άνθρωποι από την κοινωνία μας , οι πύραυλοι με γόμωση αγιασμού , οι εταιρείες και όλα αυτά. ( Υπόψιν δεν λέω ότι όλα τα μοναστήρια ή όλοι οι ιερείς είναι άψογοι αλλά ούτε και όλοι οι παραπάνω είναι άθλιοι!)
      Τέλος για όποιον δεν δέχεται το δικαίωμα μου να χτίζω σε ένα οικόπεδο μου (και μάλιστα οικόπεδο που την στιγμή που το χρησιμοποιώ είναι όχι απλά άδειο, αλλά και δεν ενοχλείται από κανένα σε απόσταση χιλιομέτρων πολλών) ένα μοναστήρι η έναν Ναο Και του είναι δικό μου να το χτίζω όπου εγώ θέλω(είτε είναι ίδρυμα είτε είναι στην οικεία μητρόπολη δικό μου είναι ότι θέλω το κάνω) και πάλι είναι δικαίωμα του, αλλά από πάνω να με βρίζει και να με κατηγορεί είτε τώρα είτε σε μερικούς αιώνες τότε κάτι δεν πάει καλά κι σίγουρα αυτό το κάτι δεν είναι με μένα, εγώ έκανα αυτό που ήθελα με κάτι που μου ανηκει.!

      Όσο για την περίφημη περιουσία της εκκλησίας και τους δημόσιους υπαλλήλους (χείριστους του είδους των δημοσίων υπαλλήλων) ας δουμε λίγο οτι η Ι.Σ.της Εκκλησίας της Ελλάδας έδωσε εκτάσεις μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών ώστε άνθρωποι που ήρθαν στην πατρίδα τους μετά από όσα πέρασαν από έναν εχθρικό λαό να έχουν γη να δουλέψουν , να χτίσουν κλπ κλπ με αντάλλαγμα την μισθοδοσία των κληρικών από το δημόσιο. Αλλιώς ας δώσουμε πίσω την περιουσία στην εκκλησία κι ας πάψουμε να τους πληρώνουμε αυτούς τους άθλιους και γελοίους ρασσοφόρους που μας ρουφάνε το αίμα κι το όνομα που κάνουν είναι να μας πουλάνε Θεό σωστά; Τώρα πως αποκτήθηκε υτη η περιουσία; Ξαναρωτάω τι πειράζει τον οποιονδήποτε αν εγώ ο αμόρφωτος και το γελοίο υποκείμενο γράφω την περιουσία μου σε όποιον θέλω; είτε λέγεται φιλανθρωπικό ίδρυμα, είτε μοναστήρι είτε Μητρόπολη!!
      Ας αποφασίσουμε στο τέλος θέλουμε να συμμετέχουμε σε διάλογο ή απλά να γυρνάμε δεξιά και αριστερά και να βρίζουμε όποιον θέλουμε απλά και μόνο επειδή δεν μας αρέσει ο τρόπος που σκέφτεται, είτε λέγεται νεολαία, είτε πολιτικός ,είτε ταξιτζής είτε μοναχός!

      Υ.Γ. Μια απορία ήρθα εγώ και αγόρασα ένα κτήμα σήμερα, αν μετά από 500 χρόνια έχει αλλάξει το στάτους της χώρας αυτής η γη που αγόρασα χάνεται; η περιουσία μου δεν παραμένει περιουσία μου επειδή δεν υπάρχει κρατική συνέχεια; Γιατί αν είναι έτσι πως και κάποιες οικογένειες που είχαν τεράστιες εκτάσεις γης επί Οθωμανικής κατοχής συνεχίζουν και σήμερα να τις έχουν;

      Η απάντηση μου δεν αφορά μόνο τις δικές σας απόψεις αλλά και σε κάποιες απόψεις άλλων χρηστών που εξέφρασαν την γνώμη τους!

      • Απαντω και εγω με την σειρα μου στις ευλογες αποριες σας.
        -Η Εκκλησια οντως παραχωρησε κτηματικη περιουσια μετα την Μικρασιατικη καταστροφη.Το ιδιο εκανε και το κρατος και αλλοι οργανισμοι αλλα και ιδιωτες.Η διαφορα ειναι οτι η Εκκλησια εξαρχης παραχωρησε περιουσια που δεν ηταν δικη της.Κακα τα ψεματα το μεγαλητερο μερος της κτηματικης περιουσιας της Εκκλησιας ουτε αγοραστηκε,ουτε γραφτηκε σε αυτην απο καποιους.Παραχωρηθηκε απο προηγουμενες κρατικες οντοτητες που πλεον δεν υφιστανται.Οποτε το επιχειρημα να επιστραφει η περιουσια για να σταματησει και η πληρωμη των μισθων ειναι ανεδαφικο αφου η Εκκλησια λαμβανει χρηματα για κατι το οποιο ουτως η αλλως δεν κατειχε.
        -Το επιχειρημα της αγορας κτηματος/περιουσιας και της αλλαγης του στατους της χωρας ειναι πολυ ευκολο να απαντηθει.Δεν θα χρειαστει να πατε μακρια.Ρωτηστε τους Κυπριους αλλα και τους Ελληνες της Κωνσταντινουπολης,της Σμυρνης και αλλων περιοχων.Μηπως αυτοι κατεχουν ακομα την ιδιοκτησια τους; Η αποζημιωθηκαν απο το «νεο» στατους;
        -Ποιες ειναι αυτες οι οικογενειες στις οποιες αναφερεστε; Θα ηταν μια πολυ ενδιαφερουσα πληροφορια.
        -Η αποψη σας «εγω εκανα αυτο που ηθελα με κατι που μου ανηκει» ειναι οντως σωστη υπο το βλεμα του εχοντος.Θα ηθελα πολυ να δω τις αντιδρασεις σας αν εγω ως ιδιοκτητης του διπλανου σε εσας οικοπεδου αποφασιζα να το μετατρεψω σε χωρο ταφης ραδιενεργων αποβλητων ακολουθοντας κατα γραμμα τα πιστευω σας.
        -Η αποψη σας περι της Ελληνικης συνηθειας να βριζουμε τους αλλους που οπως λετε δεν ειμαστε εμεις η δεν σκεφτονται οπως εμεις δεν ειναι σωστη.Ειναι ομως μεγαλητερο λαθος να δεχομαστε την επιβολη πανω μας μιας αποψης οταν αυτη ειναι τεκμηριωμενα λανθασμενη.Και η επιβολη λανθασμενων αποψεων οδηγει μαθηματικα σε συμπεριφορες…υβριστικες.
        Τελος για τα δικαιωματα που λετε οτι ασκησαν οι συγκεκριμενοι δεν θα διαφωνησω.Καλως επραξαν.Αντιγραφω ομως απο την σελιδα της συγκεκριμενης μονης στο νετ το πρωτο τους επιχειρημα κατα της εγκαταστασης…
        «Είναι λογικό αυτό το πανέμορφο νησί παγκόσμιας τουριστικής έλξης να γίνει ο πρώτος στόχος και να καταστραφεί στην πρώτη σύρραξη για την οποία ετοιμάζουν και το Ραντάρ;»
        Με απλα λογια…Για να μην στοχοποιηθουμε καλητερα να μην υπαρχει ρανταρ.Με πιο απλα λογια..Εμεις να ειμαστε καλα και η αμυνα ειναι κατι…μη λογικο.
        Οποτε αγαπητε φιλε οταν οι συγκεκριμενοι εξασκοντας καταχρηστικα καποια δικαιωματα τους καταπατουν το βασικο μου δικαιωμα το οποιο δεν ειναι αλλο απο το δικαιωμα στην υπαρξη ως πολιτης ανεξαρτητης χωρας…βαζοντας πανω απο το συλλογικο καλο το δικο τους ιδιωτικο….τοτε ναι…εχω καθε δικαιωμα να τους αποκαλω οπως θελω.

        Υ.Γ 1Το συγκεκριμενο ρανταρ ειναι ρανταρ ασφαλειας του ΠΒΚ. Παρακολουθει μην τυχον και καποιο βλημα-πυραυλος δεν λειτουργησει σωστα ετσι ωστε να ληφθουν τα απαραιτητα μετρα προστασιας.
        Θα ηθελα πολυ να κερδισουν οι μοναχοι την διενεξη αυτη.Να φυγει το ρανταρ.Και οταν φυγει,την πρωτη φορα που θα γινει εκπαιδευση στο ΠΒΚ…ενας πυραυλος να δυσλειτουργησει και να καρφωθει εκει πανω κανοντας το μοναστηρι Κουγκι…Μηπως μετα θα υποστηριξετε οτι εχουν δικο οι μοναχοι να ζητησουν αποζημιωση για καταστροφη περιουσιας;
        Υ.Γ 2 Η εγκατασταση αυτη ειναι του 1960.Κατασκευαστηκε με τις προδιαγραφες εκεινης της εποχης και εκεινης της τεχνολογιας.Ειναι μαλλον ατοπο να λεμε οτι μια εγκατασταση σημερινης τεχνολογιας δεν θα μπορουσε να λειτουργησει σε καποιο αλλο σημειο προσφεροντας ισως και καλητερα αποτελεσματα.

    • Πύργος που ανέφερες σου δημιουργεί πρόβλημα υγείας. Η φεύγεις ή εξαφανίζεις τον πύργο. Δυστυχώς κανείς δεν ενδιαφέρεται για τη δημόσια υγεία, εξ ου και τα εναέρια σύρματα της ΔΕΗ, οι κεραίες κινητής , τα κινητά στα παιδιά!!!!

  14. Ο χριστιανισμός γενικά και η ορθοδιξία γενικά ήταν ο θάνατος του Ελληνισμού! Τα παραμυθια ότι δήθεν διατηρήσαμε την γλώσσα λόγου εκκλησίας είναι παραμυθι.

    Η εκκλησια έκανε μπίζνες με τους Οθωμανούς και κοίμιζε τους Ελληνες. Αν δεν υπήρχε η εκκλησία δεν θα έπεφτε ΠΟΤΕ το Βυζάντιο. Ουτε θα χρειαζόμασταν 400 χρόνια και την παρέμβαση των ξένων για να απελευθερωθουμε…..

  15. Αγαπητε «adpanos» αυτο το αφήγημα και ο παραλληλισμός Εκκλησίας-θρησκειας, κρατους πρέπει καποια στιγμή να τελειώσει. Οι ενοπλες δυναμεις οφείλουν να προστατεύσουν την ακεραιότητα της χώρας, την δημοκρατία, την ελευθερια, τελεία και παύλα. Οποιος » γουστάρει » θρησκεία θα πρεπει να ξεκαπελοση επιτέλους τον στρατό την αεροπορια το ναυτικο, λες και το ανηκουν, οπως αυτονόητα συμβαίνει σε ολες τις δυτικες χωρες. Αλλά και το άλλο που γράφτηκε…ποιο ηταν εδω πρώτο το ρανταρ η το μοναστήρι; Ειμαστε με τα καλα μας;…υπήρχε κτηματολόγιο το 1711; Υπηρχε υποθηκοφυλακιο το1711; Υπήρχαν απειλές εξ ανατολών 1711; Υπήρχαν αναγκες οπως αυτες του 2019 για επιτήρηση και αμυνα; Για ονομα επιτελους…

    • Μόνο αν γνωρίζετε ιστορία θα ξέρατε ότι το οθωμανικό και βυζαντινό κράτος είχαν συνέχεια! Ναι και Κολοκοτρώνης πολέμησε υπέρ πίστεως και πατρίδος. Το υπερμαχω είναι ο ύμνος μας καταλαβετε το. Αυτό μας ξεχωρίζει από τους κτηνοβάτες Ευρωπαίους και κτηνοβάτες αποκεφαλιστεί εξ ανατολών.

  16. Συγγνώμη, αλλά το να εκτοξεύεται ένας ελληνικός δορυφόρος προ ημερών, με ότι δυνατότητες επικοινωνιακές και εφαρμογές (ίσως και στρατιωτικές) σημαίνει αυτό και να έχει 5 σχόλια ξέρω γω και χωρίς πολλές πολλές αναλύσεις και να ξεπερνά τα 30 σχόλια ένα άρθρο για ένα ραντάρ δίπλα σε ένα μοναστήρι, με ξεπερνά. Εύγε μας.

  17. Τα 3 plus σχόλια νομίζω αν και έχουν ντυθεί με τον μανδύα εκκλησίας/στρατού, θέτουν ένα πιο ευρύ και σημαντικό θέμα, αν πρωτεύει το νόμιμο απλό επιμέρους συμφέρον ή το εθνικό συμφέρον.

    Έστω ότι η εκκλησία είχε χτιστεί εκεί πρώτη, εκατοντάδες χρόνια πριν, και είχε χτιστεί έστω στην ψηλότερη κορυφή του Αιγαίου, που θα ήταν το τέλειο σημείο για ένα ραντάρ στρατιωτικό, και όπου αλλού και να το βάλουνε, έστω πέφτει 20% η απόδοσή του, έχει τυφλές γωνίες (πχ αν δεν γίνει στην κορυφή αλλά στην μια πλευρά άρα η πίσω θα καλύπτεται από βουνό και δεν θα την βλέπει κτλ).

    Είναι το κλασικό ερώτημα αν το mean justifies the end, or the end justifies the mean.

    Είναι οι δύο σχολές φιλοσοφίας για την επίλυση ηθικών διλημμάτων, σχετικά με το τι είναι σωστό, αν το σωστό είναι κάτι που είναι μια και απαράλλακτη αρχή και αλήθεια, αν το σωστό είναι αντικειμενικό, ή αν είναι υποκειμενικό και ορίζεται από τις περιστάσεις. Είναι σωστό να κλέβεις? (όχι). Είναι σωστό να κλέψεις αν μόνο με αυτή την ενέργεια μπορείς να σώσεις έναν άνθρωπο που μπορεί να πάθει κάτι κακό?
    Έτσι και εδώ.

    Είναι σωστό να μείνει ένα (έστω επιβλαβές) ραντάρ στο σημείο που δικαιωματικά είναι του μοναστηριού? ΟΧΙ.
    Είναι σωστό να μείνει ένα (έστω επιβλαβές) ραντάρ στο σημείο που δικαιωματικά είναι του μοναστηριού, γιατί αν απομακρυνθεί, μπορεί η άμυνα της χώρας να υποβαθμιστεί τόσο πολύ που μπορεί η χώρα να υποστεί μια στρατηγική ήττα, να καταληφθεί ένα μέρος της ή ακόμη και το ίδιο το νησί και το ίδιο το μοναστήρι να καταλήξει σε μουσουλμανικά χέρια (το άλλο άκρο του παραδείγματος). Η μία θεωρία λέει όχι γιατί το σωστό και λάθος είναι ίδιο παντού, η άλλη θεωρία λέει ότι το σωστό εξαρτάται από τις περιστάσεις και οι περιστάσεις μπορεί να υποδεικνύουν ότι ΝΑΙ είναι σωστό.

    Και χίλια σχόλια να ανταλλαχτούν, απλά επιβεβαιώνουμε ότι όντως υπάρχει λόγος που υπάρχουν οι δύο αυτές συγκρουόμενες σχολές σκέψης και έχουν και οι δύο ισχυρά επιχειρήματα.

  18. Το ραντάρ ανήκει στο Πεδίο βολής Κρήτης. Είναι για την ασφάλεια του. Θα μπορούσαν να βρεθούν χιλιάδες λύσεις. Από βάψιμο του μοναστηριού με ειδικές βαφές έως αλλαγή του ραντάρ μ’ ένα καινούργιο, πχ παθητικής ανίχνευσης. Ενδεχομένως να μην υπάρχει θέμα με την ακτινοβολία και να φοβάται άδικα ο μοναχός (που δεν επιτρέπεται να φοβάται, αλλιώς να βγάλει το σχήμα). Λύσεις υπάρχουν , ιδίως σήμερα, η καλή θέληση λείπει.

  19. Και για να κλείσω, είναι γνωστό ότι το έδαφος της Θήρας έχει ανυψωθεί 2 εκατοστά, οπότε θέμα ραντάρ και Μονής θα εκλείψει. Τόσο απλά κυνικά.

  20. Απορώ και εξίσταμαι με την οξύτητα και το διχασμό που προκάλεσε ένα τόσο τεχνικό θέμα, πράγμα που με οδηγεί στην πεποίθηση ότι ισχυρά «μαύρα υπόγεια ρεύματα» διχάζουν βαθειά την ελληνική κοινωνία, αλλά και ότι δεν έχουμε εγκολπωθεί πλήρως τις αξίες της φιλελεύθερης δημοκρατίας, με αποτέλεσμα ο επόμενος αλληλοσπαραγμός μας να είναι ίσως θέμα χρόνου και μόνον.

    Αρχίζοντας από τα εύκολα:

    Α) Το ραντάρ δεν μπορεί να τοποθετηθεί οπουδήποτε. Τοποθετείται σε βουνοκορφή. Αν η βουνοκορφή ανήκει σε νομικό ή φυσικό πρόσωπο, δεν είναι δηλαδή δημόσιο κτήμα, είτε α) απαλλοτριώνεται αναγκαστικώς για δημόσια ωφέλεια, της αποζημιώσεως του ιδιοκτήτη οριζομένης από τα Δικαστήρια κατά τους νόμους και το Σύνταγμα (προ της εξόφλησης της αποζημίωσης κωλύεται η συντέλεση της απαλλοτρίωσης!), ή β) συμφωνείται συμβολαιογραφικώς με τον ιδιοκτήτη περιορισμένη πραγματική δουλεία υπέρ του Δημοσίου (δικαίωμα να διατηρεί ραντάρ επί της ιδιοκτησίας του άλλου προσώπου), με κάποιο φυσικά αντάλλαγμα. Πολύ απλά και ξεκάθαρα πράγματα. Από το Σύνταγμα κωλύεται μόνον η απαλλοτρίωση των τριών Ιερών Πατριαρχικών και Σταυροπηγιακών Μονών του Ευαγγελιστού Ιωάννου στην Πάτμο, της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας στη Χαλκιδική και των Βλατάδων στη Θεσσαλονίκη, πλην των μετοχίων τους (πιθανολογείται ότι σε έσχατη ανάγκη – ήτοι επί εξώσεως του Οικουμενικού Θρόνου από την έδρα του στην Κωνσταντινούπολη/Νέα Ρώμη από τον εχθρό – ο Θρόνος θα φιλοξενηθεί/εγκατασταθεί προσωρινώς σε κάποια των μονών αυτών, και το Ελληνικό Κράτος προνοεί σχετικά).

    Β) Άλλο πράγμα η κυριαρχία, άλλο πράγμα η κυριότητα. Στοιχειώδες. Όταν έδαφος ενός κράτους περιέλθει σε άλλο κράτος, κατ’ αρχήν μόνο οι δημόσιες γαίες αλλάζουν χέρια (χωρίς να αποκλείεται διαφορετική ρύθμιση με συνθήκη βέβαια!). Π.χ. τα δημόσια κτήματα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στην Μακεδονία μετά τον Α’ Βαλκανικό Πόλεμο περιήλθαν στο Ελληνικό Δημόσιο ως λείες πολέμου. Για πολλές από αυτές το Ελληνικό Δημόσιο εξέδωσε τίτλους κυριότητας (παραχωρητήρια) σε πρόσφυγες Έλληνες προς αποκατάστασή των. Όλοι οι ιδιωτικοί (εν ευρυτάτη εννοία) τίτλοι κυριότητος (ταπία) του Οθωμανικού Κτηματολογίου αναγνωρίστηκαν πλήρως από το Ελληνικό Δημόσιο, ως κάτι απολύτως αυτονόητο χωρίς καν να χρειαστεί κάποια σχετική νομοθετική πρόβλεψη ή πανηγυρική πράξη. Εννοείται ότι και σήμερα κάνουμε συμβόλαια όπου ο πωλητής έχει τέτοιους τίτλους κυριότητος, χωρίς ποτέ να προκύψει οποιαδήποτε αμφισβήτηση για το αν ο πωλητής είναι πράγματι κύριος. Το ίδιο, εκτός από τα ταπία, συμβαίνει και με χρυσόβουλα Ρωμαίων αυτοκρατόρων και πάσης άλλης φύσεως τίτλους που συντάσσονταν κατά το ΤΟΤΕ ισχύον δίκαιο όταν τα ακίνητα αποκτήθηκαν από τους ιδιοκτήτες τους. Ασφαλώς, υπάρχουν και κράτη που, όταν καταλαμβάνουν εδάφη, αποδίδουν και ιδιωτικά κτήματα σε υπηκόους τους ή εκλεκτούς τους, εκδίδοντας ίσως και νέους τίτλους κυριότητας, απαλλοτριώνοντας αυτά ακόμη και χωρίς αποζημίωση. Αν αυτό είναι νόμιμο ή όχι θα κριθεί με βάση το Σύνταγμα και τους νόμους αυτών των κρατών, και βεβαίως την Ευρωπαϊκή Σϋμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και τα Πρόσθετα Πρωτόκολλα αυτής, αν το εν λόγω κράτος είναι συμβαλλόμενο μέρος. Προφανώς, οι δημεύσεις περιουσιών αποδοκιμάζονται διεθνώς ως καταφρόνηση στοιχειώδους δικαιώματος, και έχουν κόστος (αποχή αλλοδαπών από επενδύσεις κλπ., ή και πολιτικά/οικονομικά αντίμετρα εις βάρος του κράτους που τις επιχειρεί (π.χ. εκδικητική δήμευση περιουσιακών του στοιχείων στην αλλοδαπή – αλλά ενίοτε και περιουσιών υπηκόων του! – ως «εχθρικών περιουσιών»).
    Μικρασιάτες/Πόντιοι κλπ Έλληνες εξ Ανατολής έλαβαν τουρκικά ακίνητα (και αντίστοιχα Τούρκοι της Μακεδονίας τα δικά τους στην Ασία) δυνάμει διεθνούς συμβάσεως Ελλάδος – Τουρκίας περί ανταλλαγής πληθυσμών και περιουσιών.
    Η Ελλάς είναι από συστάσεως της κράτος δικαίου και δεν απαλλοτριώνει περιουσίες χωρίς αποζημίωση.

    Β. Οι θεωρίες ότι η περιουσία της Εκκλησίας και των μονών είναι «των Ελλήνων», και ότι δήθεν τα έγραφαν με τις διαθήκες τους στην Εκκλησία για να μην τους τα πάρουν και ότι στην πραγματικότητα ανήκουν σε κάποιους απόμακρους απογόνους των διαθετών (ή, ακόμη καλύτερα, επειδή τέτοιοι, δεν ανευρίσκονται πλέον, στο Δημόσιο, στους ΟΤΑ ή σε άλλες ομοειδείς εγκληματικές οργανώσεις …) όχι απλώς στερούνται βάσεως, αλλά όσοι τις πρεσβεύουν ευρίσκονται εκτός του πεδίου των αξιών του Συντάγματος, των ατομικών δικαιωμάτων και των κανόνων γενικά της πολιτισμένης συμβίωσης μεταξύ των ανθρώπων. Όπως και η ιδιοκτησία, το δικαίωμα να διαθέτει κάποιος την περιουσία του μετά θάνατον όπου επιθυμεί ερείδεται όχι μόνο στον Αστικό Κώδικα, αλλά είναι συνταγματικής περιωπής. Πέραν του ότι άπτεται της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και της οικονομικής ελευθερίας, είναι – όπως καταδεικνύει και η οικονομική ανάλυση του δικαίου – μηχανισμός μεγιστοποίησης της ευημερίας των κοινωνιών: Εκεί όπου δεν αναγνωρίζεται κληρονομικό δικαίωμα, ή επιβαρύνεται με τόσους φόρους ώστε να καταντά δήμευση, ουδείς έχει κίνητρο να εργασθεί εντατικά και να δημιουργήσει υπεραξίες, αφού ξέρει ότι η μεν ζωή του είναι πεπερασμένη, οι δε οικείοι του θα τα στερηθούν υπέρ του κράτους ή άλλων. Η ιδιοκτησία και το κληρονομικό δικαίωμα είναι εκ των θεμελίων του πολιτισμού και ακρογωνιαίοι λίθοι του κράτους δικαίου! Δεν είναι τυχαίο ότι, όποτε επιχειρήθηκε αντίσταση σε δικτατορικά καθεστώτα, καταγράφηκε ιστορικά σε κοινωνικά συστήματα που ανεγνώριζαν αυτούς τους ακρογωνιαίους λίθους: Οι ανθιστάμενοι εγνώριζαν ότι μπορεί να φυλακισθούν, να εκτοπισθούν ή και να βασανισθούν, αλλά εγνώριζαν ότι π.χ. η σύζυγος θα συνεχίσει να δουλεύει το δικηγορικό γραφείο, τα παιδιά δεν θα πεινάσουν κλπ. Εκεί όπου οι άνθρωποι αποστερήθηκαν και της ιδιοκτησίας, κάμφθηκε η ραχοκοκκαλιά τους για δεκαετίες.

    Γ. Η Εκκλησία δεν απολαύει κανενός φορολογικού προνομίου (απαλλαγές από ΕΝΦΙΑ κλπ.) του οποίου δεν απολαύουν και τα άλλα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (πανεπιστήμια, μουσουλμανικά καθιδρύματα-βακούφια, ισραηλιτικές κοινότητες κλπ.)

    Δ. Η Εκκλησία έχει ιδιαίτερο συνταγματικό στάτους, το Σύνταγμα το ίδιο της απαγορεύει δογματική απόσχιση από την εν Κωνσταντινουπόλει Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία (ήτοι τον Οικουμενικό Θρόνο) και προβλέπει ότι ο Καταστατικός της Χάρτης τίθεται με τυπικό νόμο που ψηφίζεται από τη Βουλή, είναι δηλαδή αυτοδιοικούμενο μεν, αλλά όχι αυτόνομο νομικό πρόσωπο (σύστημα της «νόμω κρατούσης Πολιτείας»). Εξάλλου, και η Ορθόδοξη Χριστιανική θρησκεία έχει κατά το Σύνταγμα στάτους επικρατούσης θρησκείας, μη παραβλαπτομένης της θρησκευτικής ελευθερίας (και όχι απλώς «ανεξιθρησκείας») όλων (υπηκόων και μη του ελληνικού κράτους). Το παραπάνω ιδιαίτερο στάτους συνιστά απόρροια και αναγνώριση της συμβολής της Εκκλησίας στον Εθνικοαπελευθερωτικό Αγώνα της Πολιτικής Ανεξαρτησίας της Ελλάδος, αλλά και στην εθνική ολοκλήρωση, και όλως ιδιαιτέρως στον ένδοξο, σκληρότατο και αιματηρότατο Μακεδονικό Αγώνα, απηχεί δε τα διαχρονικά αισθήματα του Ελληνικού λαού, του οποίου η πίστη είναι ουσιώδες στοιχείο της ιδιοπροσωπίας του (χωρίς, αυτονόητα, αυτό να υποδηλοί ότι αλλόδοξοι ή αλλόθρησκοι Έλληνες είναι μειωμένης εθνικής συνείδησης).

    Ως εδώ τα νομικά.

    Ε. Η μισθοδοσία του κλήρου συνιστά εκδήλωση της πρόνοιας του Κράτους για τη διατήρηση της πνευματικής ζωής των Ελλήνων, ως στοιχείου της εθνικής τους ιδιοπροσωπίας, ταυτότητας και πολιτισμού, και έχει ανταποδοθεί με γνωστές περιουσιακές διευθετήσεις γενναιόδωρα από την Εκκλησία.

    ΣΤ. Το ότι ο ένας ή ο άλλος επίσκοπος πολιτικολογεί ασύστολα (χωρίς να έχει το ηθικό ανάστημα να πετάξει το ράσο και να βάλει κοστούμι, αλλά αντίθετα προκαταλαμβάνοντας το κοινό με το κύρος του ερμηνευτού του Λόγου του Θεού), ή αχαρακτήριστα αξιώνει να αποστερηθούν άλλως σκεπτόμενοι πολίτες των ελευθεριών τους ή της ευχέρειας διαμόρφωσης των αστικών τους σχέσεων κατ’ αρέσκειαν δημιουργεί προφανώς αλγεινή εντύπωση, και σκανδαλίζει πρώτα από όλους τους πιστούς. Αυτό όμως δεν είναι λόγος συλλήβδην καταδίκης της Εκκλησίας, πόσο μάλλον της Πίστεως! Θυμίζει εκείνους που αναπολούν δικτατορίες επειδή κάποιοι πολιτικοί (τους οποίους οι ίδιοι εξέλεξαν!) κλέβουν!

    Ζ. Δεν μπορώ να μην παρατηρήσω το εξής: Στη Γερμανία, Αγγλία κλπ θα βρεις πολλούς μη θρησκευόμενους (όπως και αλλού άλλωστε). Μπορεί ακόμη και να βρίσκουν αστεία τόσο την πίστη όσο και τη λατρεία. Αν όμως συ, ο εξωτικός, τα ειρωνευθείς, θα αντιδράσουν. Είναι περήφανοι γι’ αυτά διότι είναι μέρος της ταυτότητας και της ιδιοπροσωπίας τους, του εθνικού πολιτισμού τους. Και η ιδιοπροσωπία είναι αυτό που σε κάνει «πρόσωπο» από «επιβάτη της Ryanair», «θαμώνα του McDonalds», «ιδιοκτήτη συσκευής Apple» (για την τελευταία αυτή ιδιότητα μικρονοϊκή, παρολίγον ελληνόφωνη βουλευτής – τσιχλόφουσκα, τάχα μου και στέλεχος διεθνών οργανισμών, ορντινάντσα ολίγιστου πρόσφατου ηγέτη, θεωρούσε, η δυστυχής, ότι της προσδίδει εθνική ταυτότητα …). Άλλη χώρα της οποίας οι πολίτες χλευάζουν, ενώπιον ξένων μάλιστα, τον πολιτισμό της πατρίδας τους με βιτριολικό μίσος δεν πρέπει να υπάρχει …

    Η. Θα παραδεχθώ αυτούς που κόπτονται για το ραντάρ (εγώ κόπτομαι παραπάνω) και τις ΕΔ, και χλευάζουν τη Μονή αναλόγως της απάντησης που θα δώσουν στα ακόλουθα ερωτήματα:
    α) Τα στρατόπεδα εντός πόλεων: Ήπια αξιοποίηση με διατήρηση της βλάστησης και απόδοση των κερδών υπέρ εθνικής άμυνας, ή απόδοση στους δήμους για όργια με προμηθευτές γρανιτών, αρχιτέκτονες και συμβασιούχους εργάτες που στρώνουν πλακίδια σε 10 τ.μ. επι τρεις μήνες;
    β) Απρόβλεπτα υψηλό πλεόνασμα: Μποναμάδες και πρόωρη εξόφληση δικαστικών αποφάσεων περί «αναδρομικών», ή τορπίλες, FOS και αυξημένες ώρες πτήσεως για τη χειμαζόμενη ΠΑ;
    γ) Συνεχής έξωση της ΠΑ από αεροδρόμια προς πολιτική χρήση (από το Καζαντζάκης στο Καστέλλι, από το Καστέλλι διάλυση …), ή χωροθέτηση νέων πολιτικών αεροδρομίων;
    δ) Νομοθέτηση κανόνος ότι διακήρυξη δημοσίου έργου (αυτοκινητόδρομου, γέφυρας, λιμένος) δεν γίνεται χωρίς σύμφωνη γνώμη εκπροσώπου των ενόπλων δυνάμεων αναφορικά με την καταλληλότητα των προδιαγραφών για τα μέσα των ΕΔ. Ναι ή όχι;

    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία και συγγνώμη για την κατάχρησή της.

  21. Ρώτησα επιτελάρχη του Γ.Ε.Α να μάθω τι συμβαίνει με το ραντάρ στην Σαντορίνη.
    Τα πράγματα έχουν ως εξής.
    Αυτά που λένε εκεί οι μοναχοί είναι εντελώς ανυπόστατα. Δεν κινδυνεύουν από καμμία ακτινοβολία και ραδιενέργεια του. Κάποιοι επιτήδειοι έβαλαν λόγια στους μοναχούς να διώξουν το ραντάρ για να αξιοποιήσουν επιχειρηματικά τον χώρο που αυτό βρίσκεται. Θέλουν τον χώρο !

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here