24.5 C
Athens
Τετάρτη, 8 Ιουλίου, 2020
Αρχική ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΔΙΕΘΝΗ Su-57: Όχι αρκετό για να αλλάξει τα δεδομένα αεροπορικής ισχύος της Ρωσίας

Su-57: Όχι αρκετό για να αλλάξει τα δεδομένα αεροπορικής ισχύος της Ρωσίας

Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

Πριν λίγες ημέρες, το ρωσικό υπουργείο Άμυνας δημοσίευσε δύο εντυπωσιακά βίντεο που απεικόνιζαν τέσσερα πρωτότυπα μαχητικά stealth Su-57. Το Su-57 μπορεί να είναι ένα άξιο αεροσκάφος, αλλά είναι επίσης πολύ ακριβό για τη Ρωσία να το αγοράσει σε σημαντικούς αριθμούς.

Στα σχετικά βίντεο παραγωγής του Zvezda T.V., τέσσερα Su-57 πετούν σε στενό σχηματισμό με ένα αεροσκάφος An-12. Αυτά τα τέσσερα αεροσκάφη, αποτελούν σχεδόν τον μισό στόλο των συνολικά 10 Su-57 που υπάρχουν, ενώ το αεροσκάφος πρωτοπέταξε το 2010, Πριν λίγους μήνες, ένα ζεύγος μετέβη στη Συρία, όπου υποτίθεται πως εκτέλεσε (και) πολεμικές αποστολές, κάτι που τελικά δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται.

Το Κρεμλίνο έδωσε εντολή αρχικής παραγωγής του Su-57, ελπίζοντας πως μέσα στο 2019, η πρώτη μοίρα θα είναι επιχειρησιακή. Παρά την απόφαση, σήμερα γνωρίζουμε πως η Μόσχα -κυρίως για οικονομικούς λόγους- δεν δύναται να αποκτήσει το αεροσκάφος σε μεγάλους αριθμούς.

Σε αυτό το σημείο, η σύγκριση μεγεθών με τις ΗΠΑ είναι αναπόφευκτη. Το Πεντάγωνο δαπάνησε περισσότερα από 60 δισεκατομμύρια δολάρια για να αποκτήσει περίπου 180 F-22 και αναμένει να δαπανήσει 400 δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει περίπου 2.300 F-35. Το κόστος για την μαζική αγορά και αξιοποίηση του Su-57, είναι πρακτικά άγνωστο, αλλά σίγουρα είναι πολύ μεγάλο.

Παρά το γεγονός πως πέταξε για πρώτη φορά το 2010, το ρωσικό μαχητικό 5ης γενιάς Su-57, θα καθυστερήσει ακόμη αρκετά χρόνια μέχρι να εισέλθει σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα. Αν και πέρασε σχεδόν ένας χρόνος από τότε που πραγματοποίησε τη πρώτη πτήση με τον νέο κινητήρα Izdelie-30, ο τελευταίος είναι ακόμη υπό εξέλιξη και δεν αναμένεται να είναι έτοιμος πριν το 2025, γεγονός που μεταθέτει τη σειριακή παραγωγή των Su-57, κάπου στο μακρινό 2027.

Μέχρι την ολοκλήρωση των νέων κινητήρων, η Ρωσία θα αποκτήσει, στην καλύτερη των περιπτώσεων, 50-60 Su-57 με τις παλιές μηχανές (AL-41F1), εκ των οποίων μόλις τα 12 θα είναι επιχειρησιακά και τα υπόλοιπα θα χρησιμοποιηθούν για δοκιμές.

Τα ανωτέρω σημαίνουν πως η Ρωσία θα παραμείνει πρακτικά χωρίς αεροσκάφη 5ης γενιάς, τουλάχιστον μέχρι το 2027 και θα εξακολουθήσει να βασίζεται στα ικανά μεν, υπολειπόμενα δε (σε σχεση με τα F-22/35) Su-30/34/35 και Mig-29/31.

 


Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  
- Advertisement -

42 ΣΧΟΛΙΑ

42 Comments
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
Nikolaos

Παρεμπιπτόντως, μετά τις τεχνικές “παρεμβάσεις” έχουν χαθεί σχόλια παντού. Όπως συνήθως, τις τεχνικές παρεμβάσεις ακολουθεί το χάος. Δεν μπορείτε για μια φορά να τα αφήσετε όπως είναι;

Flight

Πιστέψτε μας δεν γινόταν. Με ΤΙΠΟΤΑ! Φυσικά ευθυνόμαστε εμείς, αλλά οι αλλαγές ήταν αναγκαίες (αλλαγή web developer και server)

Nikolaos

Γνωρίζω ότι για πολλές από τις αρετές του, ιδίως στο πεδίο των αισθητήρων και της παρατηρισιμότητος, έχουν διατυπωθεί ερωτηματικά, αλλά αυτή η υπερμεγέθης πτέρυγα δείχνει να εγγυάται τον μικρότερο κύκλο στροφής από την εποχή του Κόκκινου Βαρώνου 🙂 (εντάξει, μην το πάρετε τοις μετρητοίς οι αεροναυπηγοί …). Και φυσικά, το μεγαλύτερο υπερθέαμα από τότε που έγινε η τελευταία προσνήωση Τόμκατ …

VAGGELAS

Μάλλον όπως τα λέτε φαίνεται να εχουν τα πράγματα. Το ζήτημα είναι ότι το 2027 κατα πάσα πιθανότητα θα βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο σχεδίασης-μηχανολογικός εξέλιξης το 6ης γενεάς μαχητικό της USAF, το F-35 θα έχει πλήρως ωριμάσει, ενώ μεχρι τότε δεν αποκλείεται η Κίνα να έχει καταστεί αυτάρκης σε αντίστοιχη τεχνολογία στερώντας απο τη Ρωσία ίσως τον σημαντικότερο εξαγωγικό της πελάτη, κάτι που σε συνδυασμό με την διαφαινόμενη απροθυμία της Ινδιας για την απόκτηση του Su-57 καθιστά δυσχερή την ανάπτυξη του. Η Ρωσία κινδυνεύει να χάσει μια ολόκληρη γενιά μαχητικών (5η) και κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στα βομβαρδιστικά.

ECG

το αστείο ξερετε ποιο ειναι; ` Οτι η Τουρκια θελει να δημιουργησει εγχωριο μαχητικο 5ης γενιάς. Αν κατι ειναι δυσκολο για την Sukhoi, φανταστειτε για τους Τουρκους. Και πριν πουν ορισμενοι για τη συνεργασια με τη BAE, η εταιρια προφανως κοιταζει το συμφερον της. Θα δώσει τεχνογνωσία στους Τουρκους οσο οι 2οι πληρωνουν την αναπτυξη τεχνολογιων τις οποιες μετα θα χρησιμοποιησει στο μελλον. Οπότε πρέπει να βάλουν αρκετά το χέρι στην τσέπη για να “αγοράσουν” τενχολογία, η οποία όμως πιο πιθανό να ειναι 4ης γενιάς. Στο θέμα τώρα, τα Ρωσικά αεροσκάφη χάνουν επειδή συγκρίνονται με τα Αμερικανικά, τα οποία είναι… Read more »

agnostosependytis

Νομίζω ότι είναι λίγο άδικο για το Su-57 να λέει κάποιος ότι πετάει από το 2010 και δεν είναι έτοιμο. Και το F-35 πρωτοξεκίνησε το 2002, είναι 2018 και τώρα έχει τα πρώτα κομμάτια επιχειρησιακά, δηλαδή οι Ρώσοι ξεκίνησαν 8 χρόνια πιο αργά από τους Αμερικάνους και τώρα είναι 4-5 χρόνια πίσω για να μην πω λιγότερα, καθώς δεν ήταν μακριά που οι Αμερικάνοι δεν τολμούσαν να στείλουν το F-35 σε επίδειξη στην Αγγλία γιατί φοβήθηκαν μην πέσει στον ωκεανό, ή πόσα κάηκαν ή καθηλώθηκαν. Το θέμα με τους κινητήρες είναι αστείο, γιατί όλοι κολλάνε στο ότι δεν είναι έτοιμος… Read more »

chikichiki

Το F-35 είναι ανάλογα από που το μετράει κανείς γιατί είχε και περίεργη διαδικασία ανάπτυξης, το X-35 πέταξε το ’00 αλλά το F-35 (πάλι όμως όχι πρότυπο παραγωγής) το ’06. Σε κάθε περίπτωση όμως μετράμε το πρώτο στελθ μαχητικό της Ρωσίας με το 2ο των ΗΠΑ, μετρώντας πιο σωστά θα έπρεπε να μετράμε από το F-22. Το θέμα με τον κινητήρα είναι ότι πρέπει να είναι ισχυρός για το α/φος του, ο AL-41 μπορεί να είναι πιο ισχυρός πχ από τον EJ200 αλλά άλλα βάρη σηκώνει ο ένας κι άλλα ο άλλος, το Su-57 με τον AL-41 είναι αμφίβολο αν… Read more »

agnostosependytis

Είναι το ίδιο δίλημα που αντιμετώπισαν οι Αμερικάνοι, οι οποίοι έχτισαν ένα αεροσκάφος πολύ μπροστά από την εποχή του, το οποίο χρειάστηκε βουνά από χρηματα και δεν χρησιμοποιήθηκε σε κανένα πόλεμο και καμία αερομαχία, ΠΟΤΕ! (εκτός 1-2 περιπτώσεων πιο πολύ για πλάκα). Ο λόγος? ότι οι υφιστάμενοι αντίπαλοι έχαναν με τα χέρια κάτω από το F-15. Η πιθανή συμμετοχή σε πολέμους θα ήταν τύπου Ζουγκλιστάν όπου καθαρίζουν με Su-25 άντε και κάτι πιο προχώ να στείλουν για διαφήμιση κανένα τελευταίο προιόν να πουλήσουν. Με τις άλλες, ή δεν υπάρχει σύγκρουση ή θα γίνει με άλλα μέσα. Μέχρι τότε βγαίνει και… Read more »

chikichiki

Οι ΗΠΑ ποτέ δεν αντιμετώπισαν “σοβαρά” αυτό το δίλημμα όμως, η ακύρωση του Raptor είναι ιστορικά γεγονός ότι αποτελεί κλασικό παράδειγμα όπου οι εμμονές των αδαών πολιτικών χτυπούν αρνητικά την άμυνα, έναν πόνο που εμείς ειδικά τον νιώθουμε στο πετσί μας. Ο τότε Αμερικανός ΥΠΑΜ ήταν αθεράπευτα κοντόφθαλμος, και οι δηλώσεις του της εποχής φανερώνουν ότι αν κάτι δε μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο Αφγανιστάν, δεν το ήθελε. Το F-22 απέδειξε πόσο λάθος ήταν ο ΥΠΑΜ Γκέιτς με τον πόλεμο στη Συρία, στον οποίο συμμετείχε τακτικά όχι μόνο για επιχειρήσεις εναντίον του ISIL αλλά και λόγω της ρωσικής παρουσίας. Η διοίκηση… Read more »

kakaouskia

Καλησπέρα Είχα πει ότι δεν θα έγραφα, αλλά ας το πάρει το ποτάμι. “Τα ανωτέρω σημαίνουν πως η Ρωσία θα παραμείνει πρακτικά χωρίς αεροσκάφη 5ης γενιάς, τουλάχιστον μέχρι το 2027 και θα εξακολουθήσει να βασίζεται στα ικανά μεν, υπολειπόμενα δε (σε σχεση με τα F-22/35) Su-30/34/35 και Mig-29/31.” Φαντάζομαι αυτό το συμπέρασμα προέρχεται από την πλήρη ενημέρωση που παρήχε τόσο η VVS όσο και USAF για το επίπεδο του εξοπλισμού, τακτικές μάχης, εγγενείς αδυναμίες στα εν λόγω αεροσκάφη, υποστηρικτικά συστήματα στοχοποίησης / ηλεκτρονικού πολέμου, ανάγκες υποστήριξης τόσο των αεροσκαφών όσο και των επιμέρους συστημάτων τους σε συνθήκες μάχης, τι υπάρχει… Read more »

chikichiki

Το συμπέρασμα αυτό εύκολα προκύπτει από τις γνωστές ικανότητες των συστημάτων, τους αριθμούς τους και το γενικότερο τεχνολογικό επίπεδο των 2 χωρών. Εμφανώς και πχ το Su-30 υστερεί των F-22/35, σε απευθείας αντιπαράθεση φυσικά. Το Su-57 έχει το ρόλο του μαχητικού νέας γενιάς για συμβατικό πόλεμο. Αν δεν ήταν απαραίτητο, τότε για ποιο λόγο ξεκίνησε η ανάπτυξή του, και μάλιστα με σκοπό επιχειρησιακή χρήση; Κατά τον Ψυχρό Πόλεμο η πλάστιγγα της τεχνολογικής καινοτομίας έγερνε συντριπτικά υπέρ των ΗΠΑ, τα ελάχιστα σοβιετικά παραδείγματα (που πολλές φορές μάλιστα συνέβησαν όχι λόγω ανικανότητας των ΗΠΑ αλλά λόγω δογματικών αγκυλώσεων ή οικονομικών/πολιτικών αιτιών, πχ… Read more »

αλςξιου τριανταφυλλος

Πληρωμενο και ψευδες αρθρο !! Το μεγαλυτερο ψεμα ειναι οτι ειναι παρα πολυ ακριβο αλλα φυσικα δεν λετε την τιμη του που ειναι η μιση σχεδον απο Φ-22 και Φ-35. ασε δεν που εχει καλυτερα οπλα και μεγαλυτερο οπολικο φορτιο

Flight

Πείτε μας ποιος μας πληρώνει να του στείλουμε ένα τιμολόγιο! Αν θέλετε, βοηθήστε μας να γράψουμε και κάτι στην αιτιολογία, γιατί σκέτο το τιμολόγιο το βλέπουμε απλήρωτο…

ivychris

Μα αγαπητέ απάντησες μόνος σου, δλδ ότι το κατά 50% φθηνότερο SU-57 από τα F-22 δεν μπορεί να κατασκευαστεί σε αντίστοιχες ποσότητες των Αμερικανικών, δεδομένου ότι το Ρωσικό budget αποτελεί το 1/10 του Αμερικανικού , όπως αντίστοιχα το Ρωσικό ΑΕΠ αποτελεί το 1/8 του Αμερικανικού.
Εξάλλου το θεωρώ μεγάλη ηλιθιότητα του Πούτιν να πέσει στη παγίδα του οικονομικού ανταγωνισμού που έχουν στήσει οι Αμερικανοί .
Θα καταρρεύσουν χωρίς να χρειαστεί να πέσει σφαίρα

Shadowfax

“…δεδομένου ότι το Ρωσικό budget αποτελεί το 1/10 του Αμερικανικού , όπως αντίστοιχα το Ρωσικό ΑΕΠ αποτελεί το 1/8 του Αμερικανικού.”
To AΕΠ ειναι το 1/10 της Αμερικης αφου εχασε το μισο σχεδον η Ρωσια με τα εμπαρκο της Δυσης…
Κατι αλλο ομως κανει την Αμερικη πολυ επικινδυνη… Το χρεος της…
Εχει 100φορες το χρεος της Ρωσιας…
200 δις η Ρωσσια (15,67% του ΑΕΠ), 20τρις (!) η Αμερικη (108 % του ΑΕΠ)…
Αν σκασει αυτο θα γυρισουμε ολοι στον μεσαιωνα…

chikichiki

Αφού λοιπόν έχετε κοστολογικά δεδομένα για το Su-57, παρακαλώ μοιραστείτε τα μαζί μας, όπως και την πηγή σας για την εν λόγω πληροφορία! Να δούμε τελικά ποια είναι η αλήθεια!

Flanker

Καλησπερα. Η RuAF εχει παραλαβει απο το 2010 ,περιπου 300+ ολοκαινουρια Su-30SM,Su-35 και Su-34. Eχει εκσυγχρονισει μεγαλο αριθμο MiG-31 σε -BM,και εχει και το προγραμμα γριφο των Su-27SM3. Θα πρεπει να σημειωθει επισης οτι το συνολο των ρωσικων Su-27 ,ειναι πρακτικα καινουριο με ελαχιστες ωρες πτησης ,λογω οτι η μαζικη παραγωγη ξεκινησε κατα τα τελη της δεκαετιας του 80 και μεχρι τα μεσα τηςδεκαετιας του 2000 πετουσαν ελαχιστα,ενω η στιβαροτατη κατασκευη επιτεινει την καλη τους κατασταση. Η δυτικη αμυντικη δημοσιογραφια ,ξεπερνα με ανεση αυτο το γεγονος συν οτι αγνοει επιδεικτικα τις ικανοτητες των νεων ρωσικων εναεριων μεσων. Δεν υπαρχει αντιστοιχο… Read more »

Nikolaos

“Δεν υπαρχει αντιστοιχο του Su-34 στην δυση ουτε καν σαν σχεδιαση ουτε σαν αξιας οπλικο συστημα.”
Κάτι για F-15E Strike Eagle δεν μπορεί να μην έχουν ακούσει … τριάντα χρόνια τώρα σε υπηρεσία … το κλασικό, δεν μιλάμε για αράβικα εξωτικά ή πειραματικές εκδόσεις …

Αντώνης

Αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς(και σοβαροί θα συμπλήρωνα), δεν γίνεται να συγκρίνουμε το F-15E με το Su-34. Ο βαθμός εξειδίκευσης του δεύτερου, σε συνδυασμό με τις δυνατότητες του(βλέπε βάρη απογείωσης, οπλικό φορτίο, καύσιμα, ανέσεις πληρώματος για πολύωρες αποστολές, εσωτερικός χώρος για εγκατάσταση εξειδικευμένων ηλεκτρονικών αποστολής/ηλ. πολέμου κλπ), κάνουν οποιαδήποτε απευθείας σύγκριση του με το πρώτο, τουλάχιστον ατυχή(για να μη πω άδικη). Πλησιέστερο ρωσικό ανάλογο στο F-15E(και τις εξελιγμένες του εκδόσεις), είναι η σειρά των Su-30MK(MKI/MK2) και φυσικά το Su-35.

Antonis_Loukas

Συγνώμη για την αλλαγή στοιχείων, αλλά είχα πρόβλημα με το mail του αρχικού λογαριασμού.

Flight

Κανένα πρόβλημα!

Nikolaos

Σύμφωνοι, αλλά στη πράξη δεν είδαμε το Strike να αδυνατεί να κάνει μία έστω αποστολή από εκείνες του -34, ούτε είδαμε να χάνονται α/φ από κόπωση του πληρώματος στις 12ωρες αποστολές από το Κατάρ στο Αφγανιστάν, με 8 GBU-12 + 1 GBU-10/24 + 4 AIM-120 + wing tanks + FAST packs + LANTIRN pods. Πρόκειται (μιλώντας για το -34) για θαυμάσιο σχέδιο μεγάλων δυνατοτήτων (δεν τις έχουμε δει ακόμη να αξιοποιούνται βέβαια, τα φορτία στη Συρία είναι περιορισμένα, αλλά δεν αμφιβάλλω ότι υπάρχουν), αλλά όχι για επιχειρησιακές δυνατότητες που δεν υπάρχουν αλλού. Η πιθανώς μεγαλύτερη εμβέλεια επιβάλλεται λόγω σπάνεως μέσων… Read more »

Antonis_Loukas

Φυσικά, στα περισσότερα που αναφέρεις, δεν υπάρχει κάτι μεμπτό. Άλλωστε, τα F-15E, σχεδόν ποτέ δεν είναι μόνα τους, υποστηριζόμενα από πληθώρα άλλων εξειδικευμένων α/φων. Ίσως, η διαφορά του Su-34, να έγκειται ακριβώς σε αυτό. Δηλαδή, το πόσο αυτόνομο είναι ως οπλικό σύστημα, ειδικά μακριά από τη βάση του και εναντίον σοβαρών απειλών. Αυτό βέβαια, είναι κάτι που δύσκολα θα διαπιστωθεί στη πράξη… Σχετικά δε, με το potential του Su-34, εδώ προφανώς και παίζει σημαντικό ρόλο, το γεγονός ότι υπάρχει σαφώς περισσότερος χώρος και ειδικές προβλέψεις για μελλοντικές αναβαθμίσεις και εγκαταστάσεις νέων συστημάτων(σε συνδυασμό με ισχυρότερους κινητήρες). Η άλλη κλάση σε… Read more »

chikichiki

Αν δεν σας βαραίνει η προσθήκη μιας ακόμα απάντησης, νομίζω πως αν και το Su-34 εμφανώς βρίσκεται σε άλλη κλάση (αρκεί να συγκρίνει κανείς το βάρος του μεν με του δε, μιλάμε για το πιο βαρύ παράγωγο Flanker ever…), νομίζω πως το Strike Eagle στέκεται απέναντί του επάξια, και το λέω αυτό ως δηλωμένος λάτρης του Fullback. Αν και δεν έχω πρόχειρα (και φρέσκα…) δεδομένα μπροστά μου, αν δε με γελάει η μνήμη μου η γενική ετυμηγορία είναι πως οι διαφορές Su-34/F-15E δεν είναι αρκετά μεγάλες ώστε να καθιστούν τη σύγκριση περιττή, ή ακόμα χειρότερα το F-15E ανεπαρκές. Τόσο από… Read more »

Kostas

Φλανκερ: με το σχολιο δουλευεις ή με τις λεξεις?

Flight

Αν δεν ήταν αστείο το σχόλιο θα διαγραφεί. Ακόμη και αν διαφωνούμε το κάνουμε ευπρεπώς, σας παρακαλούμε

Flanker

Καλησπερα . Θα προσπαθησω να απαντησω σε ολους σε ενα ποστ. Το f-15E ειναι ηδη ,τα νεωτερα,18 ετων ,και εχουν περισσοτερο απο το ενδεικνυωμενο της ηλικιας τους ,δομικο φορτο και καταπονηση.Λογω wear και tear ,σε αριθμο πολεμικων συρραξεων. Για να γινει ακομα χειροτερο,η πλειοψηφια των F-15E παρηχθηκε μεχρι το 93.Απο κει και μετα η παραγωγη ηταν εξαιρετικα χαμηλου ρυθμου,για να μεινει ανοικτη η γραμμη παραγωγης για εξωτερικους πελατες. Συμπερασματικα,η πλειοψηφια των F-15E της USAF ,ειναι σχεδον 25 ετων και στα ορια της επιχειρησιακης ζωης. Σε συγκριση τα Su-34 ειναι ολοκαινουρια με καινουρια ηλεκτρονικα και υπολογιστικη ισχυ τεχνολογιας τελων δεκαετιας του… Read more »

ivychris

είχες οίστρο, αλλά εδώ το τερμάτισες… “εχουν ανωτερα ηλεκτρονικα σε σχεση με τον αντιπαλο ,την USAf:”
Δεν χρειάζεται καμμια USAF και δεν έχουν σκοπό να αντιπαρατεθούν με καμμια USAF.
Tα Ευρωπαϊκά 570 EF2000 τα 200 Rafale, τα εκατοντάδες F-16, F-18, Mirage & Grippen επαρκούν μια χαρά για να κάθεται η Ρωσία τσα ωά… της, χωρίς να προσθέσουμε τα πέραν των 400 Ευρωπαϊκων F-35 από 2023 και μετά.
Btw, έχεις δει ποτέ τις συγκολήσεις-συναρμολογήσεις σε ρωσικό πλοίο ή ακόμη και ελικόπτερο?
Μιλάμε για απλά πράγματα όχι ηλεκτρονικά.
Εδώ τους φεύγουν οι ερπύστριες σε παρέλαση, εκτός κι αν σου έχει διαφύγει…

VAGGELAS

Με όλο το σεβασμό στο περιοδικό και στους φίλους που προηγήθηκαν θα ήθελα να παρατηρήσω: Κανείς δεν αναπτύσσει καινούργιας σχεδίασης μαχητικό για χόμπι !!! Κανείς επίσης δεν αναπτύσσει καινούργιο μαχητικό στη λογική του που πολεμάω τώρα, αλλα που και με ποιον θα πολεμήσω στο μέλλον. Το ότι οι Ρώσοι αναπτύσσουν καινούργιο κινητήρα για ένα μαχητικό που δεν έχει ενταχθεί επιχειρησιακά μάλλον δεν παραπέμπει σε επάρκεια του υφιστάμενου κινητήρα. Ειδικά σε ότι αφορα τους αεροπορικούς κινητήρες δεδομένου ότι οι αρχές λειτουργίας, τα υλικά, οι τεχνολογίες και οι εμπλεκόμενες εταιρείες είναι πάνω κάτω οι ίδιες μεταξύ στρατιωτικών και πολιτικών κινητήρων, σύγκριση ΔΕΝ… Read more »

agnostosependytis

Με ολο το σεβασμό, αλλά α) το σχόλιο ότι δεν θα παράξουν πολλά καθώς δεν τους χρειάζονται, αλλά β) έστω χρησιμεύει για “τεχνολογική γυμναστική” στα μυαλά τους, δεν εννοούσε ότι δεν θα παράξουν τίποτα αλλά ότι η παραγγελία “λίγων” τεμαχίων (150-200) βασίζεται σε αυτό. Το ίδιο έκανε και η Αμερική με το F-22, δεν το έκανε για χόμπι, αλλά νομίζω πολύ γρήγορα κατάλαβε ότι δεν έχει νόημα να παραξει εκατοντάδες ή χιλιάδες, αφού δεν είχαν αντίπαλο. Περαιτέρω, δεν το λες και χόμπι, αλλά και το neuron θα έλεγα σαν τεχνολογική γυμναστική ήταν. Είναι εφαρμοσμένο research & development, δοκιμάζεις υλικα, αντοχές,… Read more »

Nikolaos

Έχετε απόλυτο δίκιο ότι ουδείς έχει την πολυτέλεια να απωλέσει την επαφή του με την αιχμή της τεχνολογίας και την εθνική σχεδιαστική και τεχνολογική βάση. Θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω όμως με την πρόταση “Με ΗΠΑ, ΕΕ, Κινα, ΗΒ κτλ (πυρηνικές δυνάμεις) αερομαχίες δεν γίνονται. Είτε έχεις έναν ακήρυχτο υβριδικό πόλεμο ή πας σε πυρηνικά.” Χαρακτηριστικό της όντως υπερδύναμης είναι η δυνατότητα να επιβληθεί με συμβατικά όπλα σε μείζονα περιφερειακή σύγκρουση που διακυβεύει και τα συμφέροντα άλλης υπερδύναμης, και μάλιστα με τρόπο που να ωθεί την αντίπαλο υπερδύναμη στο σπίτι ή στα πυρηνικά (δηλαδή στο σπίτι). Αυτή ήταν π.χ. η… Read more »

chikichiki

“Το ίδιο έκανε και η Αμερική με το F-22, δεν το έκανε για χόμπι, αλλά νομίζω πολύ γρήγορα κατάλαβε ότι δεν έχει νόημα να παραξει εκατοντάδες ή χιλιάδες, αφού δεν είχαν αντίπαλο.”

Η Αμερική ποτέ δεν “κατάλαβε” κάτι τέτοιο όμως. Η ακύρωση του F-22 ήταν πολιτική απόφαση, μια απόφαση που η στρατιωτική ηγεσία ακόμα την καταριέται.

“και το neuron θα έλεγα σαν τεχνολογική γυμναστική ήταν.”

Πολύ σωστά, αλλά υπάρχουν και διαφορές. Το Neuron δεν έχει κατασκευαστεί σε πολλαπλά αντίγραφα, και ούτε υπάρχει δηλωμένος σκοπός εισαγωγής του σε υπηρεσία.

ΓΙΑΝΝΗΣ 1

Δεν είναι απαραίτητο να έχει η Δύση ένα βομβαρδιστικό μεγέθους μαχητικού που οι πιλότο του να κάθονται σε διάταξη δίπλα-δίπλα…. Οι Αμερικάνοι έχουν 220 F-15E Strike Eagle που είναι ένα εξαιρετικό αεροπλάνο που έχει δείξει την αξία του στην μάχη ενώ οι ευρωπαίοι έχουν τα Tornado. Το Mig-31 κατασκευάστηκε για την αναχαίτιση στρατηγικών βομβαρδιστικών. Όπως και το F-14A. H Δύση δεν έχει πλέον την ανάγκη κάτι αντίστοιχου του Mig-31 ενώ οι Αμερικάνοι έχουν στελθ μαχητικά F-22 που θα καταρρίψουν όποιο Mig-31. Το Su-27 είναι σε παραγωγή από τα μέσα της δεκαετίας του ΄80. Δεν είναι δυνατόν να παραμένει καινούργιο από… Read more »

agnostosependytis

Επίσης μια παρατήρηση. Οι περισσότεροι που αναφέρουν επιχειρήματα κατά του Su 57, ότι είναι χειρότερο από το Α ή το Β. Ωστόσο η συζήτηση δεν γίνεται για αυτό, αλλά το αν και πότε θα είναι έτοιμα, όπου το άρθρο αναφέρει ότι θα είναι το 2027 υπονοώντας ότι αυτό είναι μια τεράστια περίοδος και οι Ρώσοι καθυστερούν τραγικά, αλλά α) φαίνεται ότι ήδη είναι έτοιμα σε πολύ μεγάλο βαθμό (η αντίθετη άποψη στηρίζεται στην μη ύπαρξη των νέων κινητήρων του, αποσιωπώντας ότι οι υφιστάμενοι ήδη είναι πολύ καλοί, και στην παραγωγή χαμηλού αριθμού, που όμως δεν χρειάζονται υψηλούς αριθμούς) β) ο… Read more »

Nikolaos

Πολύ εύστοχες παρατηρήσεις, αν και το -57 δεν είναι επιχειρησιακό. Και επίσης έχετε δίκιο: Κάποια στιγμή η φάρσα με τις γενιές πρέπει να τελειώσει. 3η γενιά σημαίνει βασικά ικανότητα ελιγμών αλλαγής θέσεως και στάσεως της τάξης, συν ή πλην, του Φ-15, HUD & οθόνη/οθόνες πολλαπλών λειτουργιών, και παλμικό ντόπλερ ραντάρ με δυνατότητα κατόπτευσης. Προαιρετικά πολλαπλών ρόλων. Άρα: F-15, F-16, F/A-18A-F, M2000, Gripen, Su-27/30, MiG29/35. Συνεπώς Τόμκατ = 2,5 γενιάς, εκτός των B-D. 4η γενιά σημαίνει ΣΟΒΑΡΗ βελτίωση επιδόσεων αλλαγής θέσεως (EF) ή στάσεως (EF, Su-35) σε σχέση με την 3η γενιά. Επομένως: Ραφάλ = 3,5 γενιάς το πολύ. Πιθανώς και… Read more »

Μκ

Το 2027 απο που το πηρατε? Γιατι εγω διαβασα αρθρα οτι εχει μπει κανονικα σε παραγωγη με τον νεο κινητηρα και η Ruaf εχει παραγγειλει μια νες παρτιδα μαζι με τους νεους r37m air to air με εμβελεια 400km. Τελη του 2019 θαχουν παραλαβες. Προφανως περιμενανε το πακετο νεος κινητηρας και νεοι πυραυλοι για να το βγαλουν πακετο. Να μη μπλεξουν σε αναβαθμισεις και επιδιορθωσεις οπως το φ35. Στην Αλασκα και στην Συρια που τα Su35 επιασαν τα φ22 απο 90 και 110km τι μειον εχουν ακριβως? Τα φ22 εχουν κανα μαγικο δοκιμασμενο πυραυλο με βεληνεκες πανω απο 100km? Που… Read more »

ivychris

“Το Ισραηλ το εχει εδω και ενα χρονο αλλα f15 και f16 στελνει στη Συρια.”

Μήπως θα μάθαινες ποτέ ότι έστειλαν F-35?
μήπως θα το έβλεπαν…

Ειδικά τώρα με τους Συριακούς S-300 , οι Ισραηλινοί θα πρέπει να έχουν χάσει τον ύπνο τους…
Αυτό το S-400 τι το έχουν στήσει οι Ρώσοι στη Λαττάκεια? για μόστρα?
Υποτίθεται ότι πετάει μέχρι το Σινά & όλη τη Κύπρο πρέπει να ιχνηλατείται, ή όχι …?

chikichiki

“Γιατι εγω διαβασα αρθρα οτι εχει μπει κανονικα σε παραγωγη με τον νεο κινητηρα και η Ruaf εχει παραγγειλει μια νες παρτιδα μαζι με τους νεους r37m air to air με εμβελεια 400km.” Εξαρτάται, που γράφτηκαν αυτά; Ο νέος κινητήρας βρίσκεται υπό δοκιμές και όχι σε παραγωγή, σύμφωνα με τους ίδιους τους Ρώσους. Ο δε R-37M έχει εμφανιστεί μονάχα σε προπλάσματα, και κάθε λίγα χρόνια ανακοινώνεται πως μπαίνει σε παραγωγή και δεν τον βλέπουμε ποτέ. Επίσης ο R-37M αφορά το MiG-31. “Στην Αλασκα και στην Συρια που τα Su35 επιασαν τα φ22 απο 90 και 110km τι μειον εχουν ακριβως?… Read more »

VAGGELAS

Το (αποτυχημένο) deal με τους Ινδούς για το Su -57 μάλλον σε αεροσκάφος παραγωγής παραπέμπει παρά σε κατασκευή επίδειξης τεχνολογίας. Διαφορετικά χωρίς την προοπτική εισόδου του Α/Φ σε Ινδική υπηρεσία ποιο το κίνητρο των Ινδών για τη συγχρηματοδότηση? Περίεργο πάντως που οι περήφανοι και αυτάρκεις Ρώσοι επέλεξαν τους διεφθαρμένους Ινδούς για τη ανάπτυξη του κορυφαίου μαχητικού τους !!!! Η περίπτωση του Su-57 θυμίζει πολυ αυτη των Armata. Οι Ρώσοι δήλωσαν για παραγωγή 1500 μεχρι το 2022 και τώρα δηλώνουν για λιγότερα απο 100 !!! Απόλυτα λογική η απόσυρση των B-2 με την έλευση των B-21 και η διατήρηση σε υπηρεσία… Read more »

agnostosependytis

Νομίζω στο τελευταίο απάντησα σε προηγούμενο σχόλιό μου. Καθώς περιφερειακές συγκρούσεις μέσω αντιπροσώπων/χωρών δορυφόρων θα υπάρχουν πάντα, ενώ και τα έσοδα από πώλήσεις αμυντικού υλικού κάθε άλλο παρά αμελητέες είναι, το SU-57 μια χαρά θα ήταν για να κρατήσει την Ινδική αγορά και να μην μεταβεί αυτή σε F-35. Βολεύει και τους Κινέζους αυτή η εξέλιξη, ενώ θα βολέψει αύριο μεθαύριο και άλλες χώρες που θα θέλουν να τις προσεταιριστούν (Τουρκία κτλ). Άρα λόγο ύπαρξης έχει και πέραν της τεχνολογικής γυμναστικής, και δεν έχω πει ότι το κάνουν μόνο για αυτό, αλλά ότι δικαιολογεί τον σχετικά μικρό αριθμό παραγγελιών, και… Read more »

Μπαμπης v.02

Δλδ απ οτι καταλαβα οι Ρωσσοι εχουν
α) κυριο αντιπαλο τους Ευρωπαιους χωρις στρατο-ναυτικο-αεροπορια κ οχι τους αμερικανους (γιατι ετσι βολευει)
β) εχουν φραγκα αλλα δεν τα πετανε σε αχρηστα/αχρειαστα αεροπλανα οπως κανουν οι αμερικανοι
γ) ακομη μετραμε ποιο α/φος παει πιο γρηγορα πιο μακρυα πιο ψηλα,. ευτυχισμενο το 1959
δ) το butthurt τον ρωσσωφιλων σπαει κοκκαλα, οπως και το ego (?!) των αμερικανοφιλων

Flanker

Καλημερα σε ολους. Το νημα ,μεταξυ των αναγνωστων,εξελιχθηκε σε μια αντιπαραθεση ρωσικων και αντιστοιχων δυτικων συστηματων στο πεδιο της αεροπορικης ισχυος. Καποιοι αναγνωστες,νομιζουμε οτι γενικα,ο δυτικος τυπος και αναγνωστες,τεινουν να υπερθεματιζουν τα αμερικανικα αεροσκαφη και να υποβαθμιζει τα ρωσικα. Ανεφερα οτι το Su-34 ειναι ανωτερο απο οτι εχει να αντιπαραταξει η δυση ειτε σε υπηρεσια ειτε σε σχεδιαση. Η απαντηση ηταν,σε γενικες γραμμες ,”ε οκ,αλλα αφου την ιδια δουλεια κανουν ,ενα F-15E μπορει να κοιταξει στα ισα ενα Su-34″ Νομιζω οτι ο συλλογισμος ειναι λιγο ατυχης.Εγω εχω ενα ποδηλατο BMX ,και παω στο μαρκετ της γειτονιας.ο γειτονας παει με Λαμποργκινι… Read more »

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αντιτορπιλικά 8.000 τόνων, κορβέτες 1.000 τόνων, ή [email protected]/MMSC των 4.000 τόνων για το ΠΝ; Κι όμως το δίλημμα είναι ίδιο με το F-16 vs...

 Η παρουσίαση της ελαφριάς κορβέτας ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ από την ΟΝΕΧ (ή καλύτερη, η συμφωνία για την με άδεια κατασκευή της στην Ελλάδα), και τα άρθρα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

Κύριο Άρθρο

Βουλή: Εγκρίθηκε η συμφωνία Ελλάδας-Ισραήλ για την προμήθεια αμυντικού εξοπλισμού

15
Εγκρίθηκε από την Ολομέλεια, κατά πλειοψηφία, το σχέδιο νόμου «Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ του Υπουργείου 'Αμυνας του Κράτους του Ισραήλ και του Υπουργείου Εθνικής...
Card image

ΠΤΗΣΗ July 2020

Αγορά 3.99 $
Card image

ΠΤΗΣΗ 2013 November #330

Αγορά $
Card image

ΠΤΗΣΗ 2015 September 2015 #352

Αγορά $

Related News

Τροχοφόρα τεθωρακισμένα οχήματα Stryker για την Αργεντινή, «έλεγχος τιμών»

Το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ έχει εγκρίνει την πιθανή πώληση 27 τροχοφόρων τεθωρακισμένων οχημάτων M1126 Stryker ICV στην Αργεντινή, με εκτιμώμενο κόστος $100 εκατομμύρια.Σύμφωνα...

Οι Τούρκοι θα εκπαιδεύουν τώρα και Λίβυους αξιωματικούς

Η παροχή εκπαίδευσης από την Τουρκία σε 190 Λίβυους σπουδαστές της Στρατιωτικής Σχολής της Τρίπολης δείχνει την ολοένα και βαθύτερη –έμπρακτη– ανάμιξη της Άγκυρας...

Αποχρώσεις Stealth: η παλιά και η νέα επίστρωση των F-35

Αεροσκάφη της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας (Aeronautica Militare) έχουν αναπτυχθεί για δεύτερη φορά στην Ισλανδία, εκτελώντας εναέριες περιπολίες επιτήρησης (Air Policing) για λογαριασμό του ΝΑΤΟ.https://www.ptisidiastima.com/plaaf-low-visibility-coating/Πριν...

Εγκατέλειψαν οι Φιλιππίνες τις προσπάθειες αγοράς του τουρκικού ελικοπτέρου T129;

Εξανεμίζονται οι πιθανότητες πώλησης του τουρκικού επιθετικού ελικοπτέρου T129 ATAK στις Φιλιππίνες, σύμφωνα με ανεπίσημες αναφορές στον τουρκικό Τύπο.Όπως στις υπόλοιπες προσπάθειες που οι...

Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις Αιγύπτου-Γαλλίας για περισσότερα μαχητικά Rafale

Η στάση της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο και η επέμβασή της στη Λιβύη έχει ως αποτέλεσμα η Αίγυπτος να αρχίσει πάλι τις συζητήσεις με...
- Advertisement -