Tomcat Down: Η αερομαχία του Κόλπου της Σύρτης – όπως την είδαν οι Λίβυοι

25
Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

Τα λιβυκά ραντάρ εντόπισαν νωρίς το πρωί οκτώ Tomcats όταν οι ελεγκτές αεράμυνας είδαν δύο από αυτά να περνούν την «Γραμμή του Θανάτου» πάνω από τον Κόλπο της Σύρτης. Στην βάση Γκαρντμπία, 15 χλμ νοτίως της Σύρτης, ήχησε η σειρήνα του scramble.

Ο Σμηναγός Μπιλκάσιμ αλ-Ζεντάνι και ο Υποσμηναγός Μούχταρ ελ-Άραμπι αλ-Ζαφρίι έτρεξαν στα αεροπλάνα επιφυλακής της 1022 Μοίρας όσο πιο γρήγορα μπορούσαν. Εκκίνηση κινητήρα, ασφάλειες εδάφους εκτός και στιγμές αργότερα δύο Su-22M-3K ‘Fitter-H’ ξεχύνονταν στον διάδρομο βρυχώμενα.

Οι πιλότοι των ‘Fitter’ ανέβηκαν στα 22.966 πόδια (7.000 μ) έχοντας εντολή «να καταρρίψουν τους εισβολείς». Σύμφωνα με το ιστολόγιο ενός συγγενή των Λίβυων χειριστών που ενεπλάκησαν με τα αμερικανικά μαχητικά στις 19 Αυγούστου 1981, οι δύο σχηματισμοί προσέγγιζαν ο ένας τον άλλον όταν ο Σμηναγός αλ-Ζεντάνι είδε από μακριά τα δύο F-14 να εκτελούν στροφή 180ο κατευθυνόμενα εναντίον τους.

Γνωρίζοντας πως το Su-22 δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί το F-14 σε στροφές, πραγματοποίησε έναν «ελιγμό έκπληξη» όπως τον χαρακτήρισε –μια δεξιά στροφή που θα τον έφερνε ακριβώς στην «ώρα 6» ενός από τα αμερικανικά αεροπλάνα. Εξαπέλυσε έναν πύραυλο αέρος-αέρος και «κατέστρεψε» το F-14A που πετούσε ο Αντιπλοίαρχος Henry ‘Hank’ Kleeman σκοτώνοντάς τον.

Παραδόξως, η λιβυκή εκδοχή της εμπλοκής που έμεινε στην ιστορία ως το Επεισόδιο του Κόλπου της Σύρτης (Gulf of Sidra Incident) δεν αναφέρει λέξη τί απέγινε ο χειριστής ραντάρ του αμερικανικού τζετ, Υποπλοίαρχος Dave Venlet. Το F-14 έχει και RIO, σωστά;

Τα συντρίμμια που βρήκε ένας ψαράς λίγες ημέρες αργότερα ήταν η «απόδειξη» των ισχυρισμών του αλ-Ζεντάνι. Η Λιβυκή Αεροπορία συμπέρανε ότι προερχόταν από το Tomcat του Αντιπλοιάρχου Kleeman και ο Σμηναγός πιστώθηκε με μια επιβεβαιωμένη κατάρριψη. Το δε αλιευθέν κομμάτι φέρεται να τοποθετήθηκε σε περίοπτη θέση στην αίθουσα επιφυλακής της 1022 Μοίρας.

Σύμφωνα πάντα με την λιβυκή εκδοχή, αμέσως μετά τα δύο ‘Fitter’ δέχθηκαν επίθεση από έξι αμερικανικά F-14 και καταρρίφθηκαν. Ο Σμηναγός αλ-Ζεντάνι και ο Υποσμηναγός αλ-Ζαφρίι εκτινάχθηκαν περίπου 75 χλμ ανοικτά της Σύρτης. Όσο κατέβαινε προς την θάλασσα με το αλεξίπτωτό του, ο Σμηναγός είδε ένα Tomcat «να κάνει κύκλους» από πάνω του έως ότου αυτός βρέθηκε στο νερό.

Αν μη τι άλλο, η περιγραφή των γεγονότων καταδεικνύει ότι η αντίληψη της κατάστασης από τους Λίβυους χειριστές ήταν, λίαν επιεικώς, φτωχή. Σε πολλά σημεία μάλιστα η αφήγηση δείχνει να έχει… προσαρμοστεί για να «ταιριάξει» με τους ανωτέρω ισχυρισμούς.

Για παράδειγμα, ο Αντιπλοίαρχος Kleeman πραγματοποίησε όντως στροφή 180 μοιρών «μπροστά» από τα λιβυκά τζετ αλλά περίπου 300 μ. μπροστά και 150 μ. ψηλότερα από αυτά. Δεδομένης της ταχύτητας και της θέσης των εμπλεκομένων αεροσκαφών στον χώρο, δεν υπήρχε περίπτωση να βρεθεί το Su-22M του αρχηγού του λιβυκού σχηματισμού πίσω από το ηγούμενο Tomcat, ούτε καν με «ελιγμό έκπληξη».

Αντιθέτως, λόγω της μικρότερης ευελιξίας τους, τα ‘Fitter’ κατέληξαν μπροστά στον Αντιπλοίαρχο Kleeman (‘Fast Eagle 102’) ο οποίος στην συνέχεια επέλεξε να κυνηγήσει το αεροσκάφος του Υποσμηναγού αλ-Ζαφρίι. Ο Σμηναγός αλ-Ζεντάνι έβαλλε πρώτος εναντίον του ‘Fast Eagle 102’ που προσέγγιζε από ψηλά αλλά έκανε ένα μοιραίο λάθος: πυροδότησε χωρίς να περιμένει ο R-13M να εγκλωβίσει τον στόχο για να τον ιχνηλατήσει –κάτι μάλλον απίθανο αν αναλογισθεί κανείς την γωνία υπό την οποία εβλήθη. Ο πύραυλος δεν θα μπορούσε να ακολουθήσει έναν στόχο που πλησίαζε τόσο γρήγορα και από τόσο κοντά αφού θα ήταν εκτός παραμέτρων του seeker για εγκλωβισμό.

Η εξιστόρηση της εμπλοκής από τον αλ-Ζεντάνι αποκαλύπτει ότι στην πραγματικότητα ουδέποτε είδε το δεύτερο F-14Α (‘Fast Eagle 107’) του Αντιπλοιάρχου Larry ‘Music’ Muczynski ο οποίος ήταν και αυτός που τον κατέρριψε. Κατά τον Λίβυο χειριστή κατερρίφθη από «έξι Tomcats» που του επιτέθηκαν.

Επίσης είναι ενδιαφέρον ότι ενώ περιγράφει λεπτομερώς την εγκατάλειψή του, την πτώση με αλεξίπτωτο στην θάλασσα και τις ώρες αναμονής μέχρι τον εντοπισμό και την περισυλλογή του από ελικόπτερο Έρευνας και Διάσωσης, δεν αναφέρει το παραμικρό για την τύχη του παραστάτη του. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Υποσμηναγός αλ-Ζαφρίι επεβίωσε τελικά της κατάρριψής του και περισυνελέγη επίσης σώος.

Ενδιαφέρον έχει και η στιχομυθία η οποία φέρεται να διεμήφθη μεταξύ ενός ατόμου, γνωστού απλώς ως ‘Χ’ και του Συνταγματάρχη Καντάφι. Όπως αναφέρεται, ο Λίβυος ηγέτης ήταν εξοργισμένος από την κατάρριψη των ‘Fitter’ και ρώτησε τον ‘Χ’ γιατί έστειλε δυο «ακατάλληλα» αεροσκάφη δίωξης/βομβαρδισμού να αναχαιτίσουν τα F-14Α. Ο Επισμηναγός Άμπντελσαλάμ Ζαλούντ, Διοικητής της 1022 Μοίρας, έσπευσε προς βοήθεια του ‘Χ’ εξηγώντας ότι η Γκαρντμπία ήταν η πλησιέστερη βάση και την δεδομένη στιγμή είχε διαθέσιμα μόνο Su-22M.

Από αυτό εξάγεται το συμπέρασμα ότι παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις των Αμερικανών πριν την έναρξη των ασκήσεων του 6ου Στόλου στην περιοχή, οι Λίβυοι φαίνεται να αιφνιδιάστηκαν από την παρουσία αμερικανικών μαχητικών νοτίως της «Γραμμής του Θανάτου» το πρωί της 19ης Αυγούστου. Αυτό ενδεχομένως εξηγεί γιατί δεν είχαν αναπτυχθεί προληπτικώς αναχαιτιστικά στην στρατηγικής σημασίας, όπως απεδείχθη, Γκαρντμπία.

Tο λιβυκό αφήγημα για το Επεισόδιο του Κόλπου της Σύρτης έχει ένα πρόβλημα: η αλήθεια είναι διαφορετική. Και, όπως συχνά λέγεται, επώδυνη. Διότι στην πραγματικότητα εκείνη την ημέρα τα δύο λιβυκά ‘Fitter’ έμπλεξαν με λάθος ‘Γάτες’.

https://www.ptisidiastima.com/fox-2-kill-fitter-f14/

Αλέξανδρος Θεολόγου  

 


Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

newest oldest most voted
Notify of
Paspas
Member
Paspas

Αυτός που νίκησε, έγραψε και την ιστορία… Ταλέντο υπάρχει περίσσιο σε αυτό από όλες τις πλευρές, ειδικά σε αυτούς με εμπειρία..

Jolly_Roger
Member
Famed Member
Jolly_Roger

@ ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ,

Όχι αγαπητέ, δεν είναι όπως τα λες. Ο νικητής μπορεί να γράφει την Ιστορία (υπό συνθήκες), αλλά στον αεροπορικό αγώνα, οι παπάτζες δεν περνούν. Και οι Σύμμαχοι κέρδισαν τον Β’ ΠΠ και έγραψαν την Ιστορία από τότε, αλλά δεν υπήρξε κανείς από τότε να αμφισβητήσει για παράδειγμα το ταλέντο και την δεινότητα του Adolf Galland, ή του Hans Joachim Marseille ή του Hans Ulrich Rudel ή του Werner Mölders ή του Erich Hartmann. Ούτε τους “πέθανε” για να δείξει πιο μάγκας.

Miscojones
Member
Miscojones

Αυτοί που αναφέρεις ήταν τρομεροί πιλότοι αλλά η προπαγάνδα τους έκανε πολύ τρομερότερους. Και οι 2 πλευρές στον Β-ΠΠ κατέρριψαν περισσότερα αεροπλάνα από όσα είχε παράγει ο αντίπαλος. Οταν λοιπόν άκουγες για ήρωες αμερικάνους με 15 σίγουρες καταρρίψεις και 5-6 πιθανές, τελικά οι μελετητές των αρχείων των αντιπάλων τις κατεβάζουν στις 3 με 8 πιθανές. Το ίδιο και για τους Γερμανούς όπως ο Hans Ulrich Rudel, που σύμφωνα με τη Γερμανική προπαγάνδα είχε καταστρέψει 15 ΤΘ Μεραρχίες με το Stuka του. Αν ήταν έτσι θα έπρεπε οι Ρώσοι να κυκλοφορούσαν με τα πόδια και όχι με άρματα. Πάντα χωρίς να… Read more »

Jolly_Roger
Member
Famed Member
Jolly_Roger

@ miscojones, Δεν είναι ακριβώς έτσι όπως τα λες! Αν και ο παιδικός μου ήρωας ήταν ο Erich “Bubi” Hartmann, εφόσον ανέφερες ως παράδειγμα δηθενισμού τον Hans Ulrich Rudel, ας μιλήσουμε για τον Hans Ulrich Rudel. Ο Rudel λοιπόν, ΔΕΝ εξολόθρευσε «15 ΤΘ Μεραρχίες» όπως χαρακτηριστικά γράφεις (έστω και με χιουμοριστική διάθεση). Οι επίσημα καταγεγραμμένες επιτυχίες του ήταν 519 κατεστραμμένα Σοβιετικά άρματα. Ας ξαναδούμε λίγο το νούμερο: 519! 1) Για να καταστρέψει αυτά τα 519 Σοβιετικά άρματα, πέταξε περισσότερες από 2500 πολεμικές αποστολές. Επαναλαμβάνω ΔΥΟΜΙΣΗ Χ-Ι-Λ-Ι-Α-Δ-Ε-Σ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ! Με λίγα λόγια, ο ρυθμός του ήταν περίπου ένα κατεστραμμένο άρμα, ανά 5… Read more »

chriss8
Member
Famed Member
chriss8

Το ταλέντο έχει χαμηλό ταβάνι. Χρειάζεται να έχεις εκπαίδευση και μέσα

chriss8
Member
chriss8

Δηλαδή το kill που έκανε ο Λίβυος ήταν παπάτζα; Διάβασα και την αμερικάνικη εκδοχή. Επομένως ο Κλίμαν επέζησε και δεν έπαθε τίποτα το μαχητικό του;

Gerasimos
Member
Active Member
Gerasimos

Ακριβώς την ίδια απορία έχω κι εγώ.Και το τμήμα αεροσκάφους που κοσμούσε την αίθουσα της λιβυκής 1022 μοίρας αν δεν ήταν από tomcat από τι ήταν;

Spyros
Member
Famed Member
Spyros

Αν όντως υπήρχε τέτοιο τμήμα αεροσκάφους δε θα κοσμούσε την αίθουσα καμίας λιβυκής μοίρας, αντ’ αυτού οι φωτογραφίες του κομματιού με τον Καντάφι θα είχαν γίνει γνωστές μέχρι και στην Ανταρκτική.

Jolly_Roger
Member
Famed Member
Jolly_Roger

@ chriss8, Εάν δεν τρολάρεις και το ενδιαφέρον σου είναι γνήσιο, ναι ο Λίβυος έλεγε παπάτζες. Ο Henry ‘Hank’ Kleemann ήταν πολύ καλό “χέρι” στα F-14. Αν και σκοτώθηκε 4-5 χρόνια ΜΕΤΑ το περιστατικό πιλοτάρωντας F-18, υπάρχει βίντεο στο οποίο εξηγεί με λεπτομερειες το γεγονός. Αντιλαμβάνεσαι πιστευω, πως μόνο ως ζωντανός, αρτιμελής και νικητής θα μπορούσε να το κάνει αυτό. Μην σου φαίνεται περίεργη η παπάτζα του Λίβυου – έτσι κι αλλιώς, Τουρκοσπούδαστοι ήταν οι περισσότεροι Λίβυοι χειριστές τότε. Κι αν αναλογιστείς πως για πολλά χρόνια στην Τουρκική κοινή γνώμη είχε περάσει η παπατζο-ιστορία πως Τούρκοι χειριστές κατέρριψαν Ελληνικά F-5… Read more »

Jolly_Roger
Member
Famed Member
Jolly_Roger

Btw, οι ακόλουθες φωτογραφίες δείχνουν τα συγκεκριμένα πληρώματα ΜΕΤΑ την κατάρριψη των Λιβυκών αεροσκαφών. Δεν ξέρω τι λέτε εσείς, αλλά στα δικά μου μάτια για “νεκροί” μια χαρά μου φαίνονται:

comment image

comment image

Nikolaos
Member
Famed Member
Nikolaos

Πάντως είστε μεγαλόψυχος smile . Ενώ η μοίρα σας (VF -84) έκανε ατέλειωτα CAP εκείνες τις μέρες, οι “συγκάτοικοι” Μαύροι Άσσοι (nomen est omen …) σας έκλεψαν τη δόξα …

chriss8
Member
chriss8

O chriss8 ΠΟΤΕ δεν τρολάρει!!!! exclamation
cool cool cool

Αυτά, και ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Όμπβιουσλι δεν έχω μελετήσει την αεροπορική ιστορία των ΗΠΑ όπως και εσείς, επομένως να με συμπαθάτε που δεν τα ήξερα όλα αυτά. Εξάλλου για αυτό ρωτάω κιόλας smile

chriss8
Member
Famed Member
chriss8

Και μιας και ξέρεις την συγκεκριμένη ιστορία καλά, τα συντρίμμια που ψαρέψαν από Τί ήταν; Φυτευτά φαντάζομαι

(Όχι, δεν τρολάρω smile )

chikichiki
Member
Famed Member
chikichiki

Ο Κλίμαν επέζησε της αερομαχίας, σκοτώθηκε όμως λίγα χρόνια αργότερα σε ατύχημα. Αυτό ήταν που έκανε και την εκδοχή της λιβυκής κυβέρνησης πειστική στα μάτια των Λίβυων, δεν ήθελε πολύ για την λιβυκή κυβέρνηση να εκμεταλλευτεί το γεγονός ώστε να το παρουσιάσει ως συγκάλυψη της κατάρριψής του. Βέβαια σήμερα, υπάρχουν άλλου επιπέδου στοιχεία διαθέσιμα… https://www.youtube.com/watch?v=1y5Tf0E136k

Nikolaos
Member
Famed Member
Nikolaos

Ο Hank Kleemann, μεγάλης ήδη φήμης αεροπόρος κατά το χρόνο των γεγονότων, έχει πρωταγωνιστήσει σε αναρίθμητες συνεντεύξεις και εμφανίζεται σε αναρίθμητες φωτογραφίες με τους άλλους τρεις μετά την κατάρριψη. Χαρακτηριστικό της έξαψής του είναι το βεβαιούμενο από πολλούς μάρτυρες περιστατικό ότι έχασε, επιστρέφοντας στο Νίμιτς από την εμπλοκή, δυό φορές και τα 4 συρματόσχοινα, κάτι πολύ ασυνήθιστο για έναν τέτοιο αεροπόρο και για τις συνθήκες (μέρα, καλοκαιρία, μικρό μεικτό βάρος) … Προσνηώθηκε με την τρίτη, εν μέσω έξαλλων πανηγυρισμών του πληρώματος … Επιβίωσε και αυτός και το α/φ της αερομαχίας λοιπόν. Αλλά η μοίρα είναι σκληρή και για τους μεγάλους… Read more »

KEKW
Member
Trusted Member
KEKW

Nikolaos 1. Γιατι οι ΗΠΑ μας απαγορευσαν να αγορασουμε παραπανω F-4, ενω την ιδια στιγμη η Τουρκια αγοραζε κανονικα? Ισσοροπιες? 2. Ειναι αληθεια το οτι πηραμε A-7 απο σποντα? Εχει ακουστει οτι οι Αμερικανοι ελεγαν οτι δεν επρεπε ποτε να ειχαν πουλησει Α-7 στην Ελλαδα και οτι ηταν ενα λαθος. Ισχυει αυτο? Αν οχι, τοτε γιατι δεν πηραμε Α-6? Μη εξαγωγιμο? 3. Ποια διαθεσιμη αναβαθμιση του F-4 ηταν η καλυτερη αντικειμενικα? Της ΙΑΙ, της DASA ή της Rockwell? 4. Ειναι αληθεια οτι το F/Α-18C/D κοστιζε οσο (τουλαχιστον) 2 F-16C/D προς τα τελη των 80s και καποιοι ιθαγενεις ονειρευονταν 100 κομματια?… Read more »

Nikolaos
Member
Famed Member
Nikolaos

KEKW 1. Μάλλον. 36 Ελληνικά και 40 τουρκικά ήταν οι αρχικές παραγγελίες νέας κατασκευής του 1972/73. Όταν δεν μας έδωσαν το 1974 παραπάνω (μάλλον μας είχαν από φόβο λόγω ΕΟΚΑ Β’ κλπ, ότι θα λύσουμε το Κυπριακό με το σπαθί …), πήραμε (Ιούνιος 1974, μετά τους πλόες του τουρκικού ερευνητικoύ σκάφους Τσιανταρλί στο Β. Αιγαίο) 40 Mirage F.1CG & 60 A-7H. Για κάποιο βλακώδη λόγο, το Φάντομ θεωρείτο υπερόπλο, το Κορσαίρ όχι. 2. Δεν έχω ακούσει κάτι τέτοιο. Το Α-6 δεν εξήχθη ποτέ, είναι υπερόπλο, μέσο βομβαρδιστικό ημέρας/νύχτας παντός καιρού, μεγάλης εμβέλειας. Το ευρισκόμενο τότε σε παραγωγή μοντέλο ήταν το… Read more »

chikichiki
Member
Famed Member
chikichiki

Φιάσκο, ο AGM-130; Γιατί; Δεν ήταν αυτή η εντύπωσή μου.

Nikolaos
Member
Famed Member
Nikolaos

https://www.amazon.co.uk/F-15E-Strike-Eagle-Units-Combat/dp/1841769096/ref=sr_1_1?keywords=F-15E+Strike+Eagle&qid=1576625997&sr=8-1
p.40

https://www.amazon.co.uk/gp/product/1841768022/ref=dbs_a_def_rwt_bibl_vppi_i12
pp. 41-43

Η ειρωνεία είναι ότι η βάση του, η GBU-15, πέραν των αναρίθμητων επιτυχίων με τα χρωματα του Ισραήλ (Τύνιδα, μεταξύ άλλων …), χρησιμοποιήθηκε με εκπληκτική επιτυχία το 1995 στη Βοσνία, σερβοβοσνιακό SA-6 (“Kub”) επλήγη από 37+ χλμ με οριακά υπερηχητική άφεση από περίπου 40.000 πόδια, με το α/φ φορέα (Strike Eagle) άνετα εκτός βεληνεκούς του SA-6 σε όλη τη διάρκεια της εμπλοκής. Ούτε HARM, ούτε τίποτε ….

KEKW
Member
Trusted Member
KEKW

Nikolaos Κατατοπιστικοτατος οπως παντα! Καποιες ακομη ερωτησεις: 1. Γιατι τα F-4 δεν αναβαθμιστηκαν με το APG-73 και αρκεστηκαμε στο APG-65? Επισης ποσο δυσκολη ειναι η μεταβαση απο το 65 στο 73? Οι μονες (σχεδον) διαφορες που εχουν ειναι ο επεξεργαστης και η μοναδα ισχυος. 2. Hταν οι Γαλλοι διατεθειμενοι να δωσουν γραμμη παραγωγης (οπως οι ΗΠΑ σε ολους τους πελατες του F-16) για 100 α/φ μαζι με RDI, Super 530D, Magic 2 και Exocet (νομιζω υπηρχε αυτη η δυνατοτητα στο RDI, παρολο που πολλοι διαφωνουν, ή μηπως οχι?)? Εχω ακουσει οτι τοτε οι Γαλλοι δεν ηταν πολυ προθυμοι για κατι… Read more »

Nikolaos
Member
Famed Member
Nikolaos

KEKW 1. Δεν είναι σίγουρο ότι ήταν διαθέσιμο στο χρόνο που έγινε ο διαγωνισμός, μόλις είχε αρχίσει να εξοπλίζει τα τελευταία “classic” Hornet και τα πρωτότυπα του Super Hornet (AESA άρχισαν να λαμβάνουν από τα μέσα της δεκαετίας του ’00 και μετά …). Και εν πάση περιπτώσει το -65 ήταν σε υπηρεσία με τα αναφαθμισμένα Φάντομ της Λουφτβαφφε, είχε περάσει δοκιμές η/μ συμβατότητας κλπ κλπ., θα είχε σοβαρό κόστος η δοκιμή και πιστοποίηση νέου ραντάρ, έστω εξελικτικού μοντέλου. 2. Δεν γνωρίζω για γραμμή παραγωγής. Ίσως γνωρίζει περισσότερα επ’ αυτού ο Konstantinos_Zikidis ο οποίος και για άλλα ερωτήματά σας έχει λάβει… Read more »

Konstantinos_Zikidis
Member
Famed Member
Konstantinos_Zikidis

Με αφορμή το σχόλιο του Νικόλαου, θα ήθελα να προσθέσω ότι, στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και ακριβέστερα γύρω στο 1982-3 όπου και ελήφθησαν οι αποφάσεις για την λεγόμενη “αγορά του αιώνα”, το ραντάρ RDI και ο πύραυλος S530D ακόμα αναπτύσσονταν, ενώ έγιναν επιχειρησιακά προς το τέλος της δεκαετίας. Παρ’όλ’αυτά, δεν νομίζω ότι οι Γάλλοι θα είχαν κανένα ενδοιασμό να δεχτούν συμπαραγωγή εάν τους το ζητούσαμε, καθώς έχουν προτείνει επανειλημμένως συμπαραγωγή, ξεκινώντας από τις αρχές της δεκαετίας του ’70 με το Mirage F1.

NikolaosNikolaos
Φίλε Νικόλαε, κάθε σχόλιο είναι και ένα μάθημα…

Nikolaos
Member
Famed Member
Nikolaos

Konstantinos_ZikidisKonstantinos_Zikidis
… πολύτιμο για μένα, όταν προέρχεται από τη δική σας πένα, αγαπητέ Κωνσταντίνε!

KEKW
Member
Trusted Member
KEKW

– “με μεγάλες ανάγκες σε αριθμούς και πεπερασμένα οικονομικά”
Αν γινοταν συμπραγωγη 100 M2K το κοστος θα ηταν το ιδιο και μικροτερο απο την αγορα που τελικα εγινε λογω της εγχωριας προστιθεμενης αξιας.

– Οσο για το RDI, η Τουρκια το ’83-’84 υπεγραψε για συμπαραγωγη, αλλα πηρε το block 30 που βγηκε το ’87-’88.

Και παλι ευχαριστω πολυ!

Nikolaos
Member
Famed Member
Nikolaos

comment image

Ενάμισο χρόνο νωρίτερα, οι δύο κλασικές “αδελφές” μοίρες στον Περσικό, έτοιμες για δράση κατά των Αγιατολλάχ στο φιάσκο της επιχείρησης διάσωσης των αμερικανών ομήρων στην Τεχεράνη. Οι τυπικές ταινίες αναγνώρισης της επιχείρησης Eagle Claw και το τυπικό πολεμικό φορτίο Μεσογείου/Περσικού από 4 Χ AIM-9L & 4 X AIM-7F. Χαρακτηριστική άνεση απέναντι σε αντίπαλο με Tomcat & AIM-54A Phoenix …
Το Fast Eagle 107 διακρίνεται κι εδώ … θα περίμενε ακόμη λίγο για να βυθίσει τα νύχια του σε σάρκες …