Μια ρωσική ταινία πολέμου που μιλά για την αφοσίωση των Σοβιετικών στρατιωτών στην μητέρα πατρίδα, είναι η τελευταία από μια σειρά πατριωτικών κινηματογραφικών παραγωγών που χρηματοδοτούνται από το κράτος, και έχει σπάσει ταμεία στα box office της Ρωσίας.

Η ταινία «T-34», η οποία πήρε το όνομά της από το ομώνυμο άρμα μάχης που χρησιμοποιήθηκε στον Β ‘Παγκόσμιο Πόλεμο, είχε το καλύτερο άνοιγμα Σαββατοκύριακου όλων των εποχών για μια ρωσική ταινία με περίπου 713 εκατομμύρια ρούβλια (10,6 εκατομμύρια δολάρια) εισπράξεις.

Οι μνήμες του «Μεγάλου Πατριωτικού Πολέμου», καθώς η αιματηρή σύγκρουση με τη ναζιστική Γερμανία, έχουν γίνει ένα βασικό εργαλείο για την προώθηση του πατριωτισμού κατά τη διάρκεια της μακράς παραμονής του Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν στην εξουσία.

 

46 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Νομίζω είναι προφανές στον οποιοδήποτε ουδέτερα σκεπτόμενο ότι οι Ρώσοι αν είχαν “χάσει” και τους είχαν καταλάβει οι Γερμανοί, σήμερα υπό την διοικητική μέριμνα των Γερμανών με τόσους πόρους και τόσους έξυπνους ανθρώπους θα ήταν όχι μόνο σε απείρως καλύτερη κατάσταση από αυτή που είναι σήμερα αλλά πραγματική υπερδύναμη.

    Το μόνο “κακό” που θα πάθαιναν θα ήταν ότι θα έπρεπε να λένε την πεταλούδα Schmetterlinge αντί για бабочка.

    Σε “κουτσό άλογο” ποντάρει ο Πούτιν για να ενισχύσει τον πατριωτισμό.

    • Ναι προφανές είναι ότι αν οι Ρώσοι είχαν χάσει θα υπήρχε στο Βερολίνο η σημαία με την σβάστικα καθώς και στο Λονδίνο, Μόσχα, Παρίσι, Αθήνα κοκ. Προφανές δεν είναι αλλά μάλλον θα προλάβαιναν τους Αμερικάνους στην ατομική βόμβα, και κατα πάσα πιθανότητα στην Ουάσινγκτον δεν θα κυμάτιζε καν σημαία.. Ευτυχώς όμως με τα καλά και τα άσχημα τους οι σύμμαχοι νικήσαν και ο Κόσμος δεν βίωσε την πραγματικότητα της σβάστικας.

      • Οι Γερμανοί είχαν αναπτύξει (από τον 1ΠΠ) πολύ ισχυρά χημικά όπλα τα οποία ήταν πολύ πιο θανατηφόρα από την ατομική βόμβα εκείνης της εποχής, αλλά ουδέποτε επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν στο πεδίο της μάχης.

        Η Ουάσιγκτον μια χαρά θα ήταν και ούτε ο εθνικοσοσιαλισμός θα είχε επιβιώσει ως ιδεολογία μέχρι σήμερα.

      • Συμφωνώ απόλυτα, Η παγκόσμια κυριαρχία των γερμανών θα ήταν ένα δράμα για την ανθρωπότητα.

        Βέβαια στην Ρωσία ήταν χαμένοι από χέρι καθώς ζούσαν σε σταλινικό καθεστώς, οπότε όπου έμπαινε ο γερμανικός στρατός τον υποδεχόντουσαν σαν απελευθερωτή.

        Στην Ουκρανία μετά την διάλυση της σοβιετικής ένωσης, όλοι οι συνεργάτες των γερμανών στο Β Παγκόσμιο (Βλέπε Ουκρανούς εθελοντές – Στέπαν Μπαντέρας 40 χρόνια μετά την δολοφονία του από την KGB!!!!!!!) ανακηρύχθηκαν σε εθνικούς ήρωες!!!!!!!!!!!! παρά την οργή της μόσχας.

        Το ίδιο έγινε και στην Εσθονία και σε όλες τις Βαλτικές χώρες!!!

    • Με ολο τον σεβασμο εντελως αστοχο κ επικινδυνο σχολιο. Στα ματια ενος ουδετερα σκεπτομενου οπως λες, ακριβως το ιδιο θα μπορουσε να ισχυει κ για την Ελλαδα βλεποντας τη πορεια της χωρας μας. Θα πρεπε να αναθεματιζουμε την τυχη μας που εχασαν οι γερμανοι δηλαδη; Ασε που την διοικητικη μεριμνα των γερμανων προς αλλες χωρες την ειδαμε τα χρονια των μνημονιων. Να μας λειπει

      • Επισήμως η Ελλάδα στον ΒΠΠ στους Γερμανούς ΝΑΙ είχε πει.

        Η αριστερά παρίστανε ότι έκανε “αντίσταση” ενώ στην ουσία έπαιζε μπιλιάρδο με τα αντίποινα στήνοντας προβοκάτσιες…

        Δηλαδή ακόμη και αυτοί στην ουσία δεν είπαν όχι.

        • Δεν είναι ιστορικά ακριβές το σχόλιο σου. Υπήρχε μια αυτοεξόριστη κυβέρνηση, ο χρυσός της Τ.τ.Ε. είχε μεταφερθεί αρχικά στη Νότιο Αφρική, ο στρατός, το ναυτικό και η αεροπορία συνέχισαν να πολεμούν – στην Ελλάδα, στην Αφρική, στην Ιταλία, στη Μεσόγειο, στον Ατλαντικό, στα στενά της Μάγχης την D-Day, μέχρι τον Ινδικό Ωκεανό.
          Και μπορεί να κυριάρχησε ο ΕΛΑΣ, αλλά δεν ήταν οι μόνοι που έκαναν αντίσταση.

    • Κρίμα που δεν καταφέραμε και εμείς να τους κρατήσουμε,και μας παράτησαν. Θα φρόντιζαν και το Χαιδάρι και την Καισαριανή που παραπέουν τωρα.Να μην μιλήσουμε για το μεγαλύτερο λάθος του ελληνισμού….οτι φύγαμε απο το γρόσι…..

    • οσοι Ρώσοι θα επιβίωναν, γιατί εκείνοι οι Γερμανοί ηταν μάστορες στις γενοκτονίες, θα απαγόρευαν στους Ρώσους να μορφωθούν, να εμπορευθούν να αυτοοργανωθούν και όλος ο πλούτος της χώρας θα κατέληγε στο Βερολίνο. Ασε καλυτερα.

    • LessIsMore
      Μία παπάρα θα ήτανε οι Ρώσοι τώρα, όπως και ολόκληρη η Ευρώπη. Δεν μπορώ να καταλάβω αυτή την μόδα που έχει ξεσπάσει τα τελευταία χρόνια να προσπαθούν κάποιοι τάχα μου open mind να ωραιοποιήσουν τους ναζί, δηλαδή ότι τα πράγματα δεν θα ήταν τόσο άσχημα και έλα μωρέ και καλά θα ήτανε. Άμα θέλεις ένα παράδειγμα για το πώς θα ήταν η Ευρώπη αρκει να κοιτάξεις πως ήταν η Αθήνα επί κατοχής, που πέθαιναν όλοι από την πείνα και τις κακουχίες. Και βέβαια αν τολμούσες να σκοτώσεις έναν από αυτούς θα εξαφανιζόταν ολόκληρα χωριά και πόλεις με τον πιο σαδιστικό και βίαιο τρόπο για αντίποινα. Ένα από τα πολλά κακά που θα είχαμε και θα είχαν και οι Ρώσοι, είναι ότι θα ήμασταν σκλάβοι των ναζί, θα δουλεύαμε για την πάρτη τους εωσότου πεθάνουμε από εξάντληση. Και αν δεν πέθανες από την εξάντληση θα υπήρχαν χιλιάδες τρόποι για να πεθάνεις. Αφού κατά λάθος με το ποδήλατό σου (γιατί δεν θα είχες κάτι άλλο) περνούσες το stop χωρίς να σταματήσεις, επειδή ο σαδισμός είναι βαθιά ριζωμένο στο DNA τους, θα σε μαστίγωναν και έπειτα θα σε εκτελούσαν στην πλατεία της γειτονιάς σου, όπου αργότερα θα τρώγαν και θα πίναν σε μία ταβέρνα ενώ γελώντας θα περιέγραφαν τον τρόμο στο πρόσωπό σου. Κατάλαβες LessIsMore.

      • Δεν υπάρχει εθνικό DNA υπάρχει ανθρώπινο DNA (ο σαδισμός και οτιδήποτε άλλο παρόμοιο δεν έχει εθνικό πρόσημο).

        Επίσης τα θύματα στην Ελλάδα ήταν πολύ περισσότερα στον εμφύλιο παρά στην κατοχή. Στην κατοχή τα γερμανικά στρατεύματα ήταν σε πόλεμο και έδιναν προτεραιότητα στην κατανομή των περιορισμένων πόρων προς αυτά. Στον εμφύλιο πια ήταν η δικαιολογία;

        • Στην κατανομη πορων προς αυτα … Μαλιστα !!!
          Αν δεν το καταλαβες οντως ο σαδισμος ουτε στην περιπτωση σου εχει καλο προσημο
          Ο κυνισμος οταν παρει την ανιουσα ειναι σοβαροτατη ψυχικη ασθενεια
          Και στο Αουσβιτς και στο Νταχαου κατανομη πορων εκαναν οι ανθρωποι και τους εμενε και το σαπουνι θα μπορουσε να πει καποιος …

        • Όποιος ξεχνάει την ιστορία του η την αγνοεί για οποιονδήποτε λόγο η ιδεολογική κατεύθυνση (καθαρά η δική σου περίπτωση) θα την ξαναζήσει……
          Ακόμη και ο χρόνος κάποιος να διαβάσει τα σχόλιά σου είναι χάσιμο χρόνου

        • Ωστε στον Β ΠΠ επισημως ημασταν με τον αξονα αλλα τους πολεμουσαμε κ ανεπισημως παλι μαζι τους ημασταν κ η αντισταση ηταν για ξεκαρφωμα στους συμμαχους. Νομιζω εδω κολλαει η φραση δεν περιγραφω αλλο

    • To σχόλιό σας ήταν το λιγότερο άστοχο αν όχι προσβλητικό. Δεν υπάρχει λαός που να θέλει να ζει υπόδουλος, και φυσικά κανείς λαός που να θέλει να ζει κάτω από ναζιστική μπότα. Τα εγκλήματα των Ναζί στην πρώην ΕΣΣΔ το καταμαρτυρούν. Παρακαλούμε να μην δώσετε συνέχεια. Με την λογική σας κι εμείς σήμερα θα είμασταν μια βιομηχανική υπερδύναμη, όσοι είχαμε μείνει να ζούμε στην Ελλάδα, σωστά; Απλά θα λέγαμε την πεταλούδα Schmetterling και το ψωμί ψωμάκι. Λυπόμαστε, αλλά είναι ύβρις για τα εκατοντάδες χιλιάδες θύματα της Ναζιστικής Κατοχής σε όλη την υπόδουλη Ευρώπη, αλλά και στους προγόνους μας.

      • Κατανοώ ότι το θέμα είναι ιδιαιτέρα ακανθώδες και δύσκολο και σέβομαι και συμμορφώνομαι με την θέση του περιοδικού να μην θέλει να δοθεί συνέχεια προκειμένου να μην ξύνονται πληγές.

        Η Ελλάδα όμως δεν είχε καμία ευθύνη για τους ΠΠ (αυτοί εκεί πάνω τσακώθηκαν μεταξύ τους και έφεραν και την ταραχή εδώ κάτω), εξ αυτού του λόγου νόμιζα ότι δικαιούμαστε να συζητάμε ελεύθερα το θέμα τόσες δεκαετίες μετά μια (μικρή σχετικά) ομάδα ανθρώπων.

        Η πολιτική της χώρας προς τους Εβραίους (τους οποίους εκτιμώ ιδιαίτερα) και σήμερα και τότε ήταν ιδιαίτερα φιλική. Αυτό το πραγματικό γεγονός δεν αλλάζει αν πω πχ σε μια (σχεδόν ιδιωτική) ζήτηση δεκαετίες μετά ότι τότε πλήρωσαν το ότι έβαλαν τις ΗΠΑ στον πόλεμο, που στο κάτω κάτω είναι και η αλήθεια.

        Η ιστορία μπορεί να γράφεται από τους νικητές αλλά εκτός από την υποκειμενική πραγματικότητα που αυτή διαπλάθει υπάρχει και η αντικειμενική πραγματικότητα.

        • Δεν είναι οι νικητές αυτοί που μέτρησαν τα πτώματα που άφησε πίσω η Ναζιστική Γερμανία, είναι η ιστορία. Δεν μιλάμε για απλό πόλεμο, αλλά για μαζικές δολοφονίες. Μακάρι να μπορούσαμε να μιλούσαμε για μάχες και τακτικές ή στρατηγικές κινήσεις. Μιλάμε όμως για μαζικές δολοφονίες. Το αφήνουμε εδώ μιας και νομίζουμε ότι συνεννοηθήκαμε.

  2. Μια ταινία που θα ήθελα να δώ.

    …Και φυσικά λυπάμαι βαθιά για τα σχόλια γιατί είμαστε Έλληνες και όχι Δανοί, Νορβηγοί …ή Φιλανδοί και θα έπρεπε να γνωρίζουμε κάτι παραπάνω.

  3. Στην αρχή είπα να ανεβάσω μία φωτογραφία από το μνημείο πεσόντων του χωριού μου, για να δεις τις ηλικίες και να καταλάβεις, δεν θα σου πω για τα παιδια άνω των 13 χρόνων (Θεέ μου) ούτε αυτούς άνω των 85 θα σου πω όμως για τις ψυχούλες που δεν πρόλαβαν να φτάσουν ούτε τα τρία, ούτε τα δύο, ούτε τον ένα χρόνο της ζωής τους, ούτε τον έναν χρόνο, το καταλαβαίνεις ούτε τον έναν χρόνο ρεεεεεεε πιο τέρας μπορεί να κάνει τέτοιο πράγμα ρε …… Ποιος γαμημένος πούστης;;;;;;. Μετά είπα να ανεβάσω μία ιστορία του Διστόμου, ή των Καλαβρύτων, ή άλλων μαρτυρικών πόλεων, πραγματικά δεν άντεξα να διαβάζω τις φρικαλεότητες και σταμάτησα εκεί.
    Τελικά το μόνο που θα σου πω, μπας και σταματήσεις να εξισώνεις τις ναζιστικές θηριωδίες με εμφυλίους Και διάφορες άλλες ψευτο δικαιολογίες, είναι να πας στην Γερμανία και να προσπαθήσεις να γραφτείς στο κόμμα N.P.D. Μην ξεχάσεις να τους πεις ότι είσαι Έλληνας, απόγονος των αρχαίων Ελλήνων γιατί αυτοί σίγουρα θαυμάζουν την αρχαία Ελλάδα, δεν μπορεί; Αλλωστε χρησιμοποιούν και αρχαία ελληνικά σύμβολα, είναι σίγουρο ότι μας θαυμάζουν σαν λαό στο λέω, και όταν τους πεις ότι είσαι Έλληνας γράψε μας σε παρακαλώ στο site τις εμπειρίες σου, εάν μπορείς να γράψεις φυσικά.

    • Στον πόλεμο θύματα υπάρχουν και από τις δύο πλευρές (δες και Ιαπωνία). Οι Γερμανοί πρώτη φορά έρχονταν(ο Όθωνας παραβλέπεται), όλους τους αυτόχθονες τους έβλεπαν το ίδιο.

      Ήταν σε εμπόλεμη κατάσταση δεν μπορούσαν να ξέρουν ότι ο μπολσεβίκος αυτόχθονας χωρίς περιουσία στα βουνά στήνει προβοκάτσιες δια μέσω των ιδίων στον εθνικόφρονα αυτόχθονα με περιουσία στην ύπαιθρο.

      Έβλεπαν ότι κάποιος σκότωσε έναν ανώτερο αξιωματικό τους σε Ελληνικό έδαφος και απλά ακολουθούσαν τον δρόμο της μικρότερης αντίστασης, δηλαδή αντίποινα στα πεδινά.

      Που να φανταστούν ότι αυτός που τους σκότωσε τον αξιωματικό αυτό ακριβώς επεδίωκε…

    • Πέστα ρε Μήτσο σε παρακαλώ, γιατί θα μας πέσουν και τα μαλλιά που μας έχουν μείνει με αυτά που διαβάζουμε … Μπαίνουμε να δούμε για μια ταινία, που φαίνεται και καλούτσικη (ε, με συμπάθεια θα βλέπει τους Ρώσους ασφαλώς, ποιους άραγε θα έβλεπε με συμπάθεια, εκείνους που ερήμωσαν τον τόπο τους και παλούκωσαν τους προγόνους τους …) και πιάνεται η ψυχή μας … Έλεος πια! Στη Γερμανία αν γίνει κουβέντα για τέτοια πράγματα οι άνθρωποι σκύβουν το κεφάλι, και αν πάει κανείς να πει κάτι στο στυλ «ναι μεν, αλλά …» αρχίζει να … ψιχαλίζει …

  4. @LessIsMore
    Διαβασα με έκπληξη και απογοητευση τα σχόλια σου. Θα σου προτεινα να κλειστεις σε μία βιβλιοθήκη και να διαβάσεις σχετικα με την περίοδο που η Ελλάδα βρισκονταν υπο τη γερμανική κατοχή.

  5. Όταν είδα τόσα σχόλια σε αυτή την ανάρτηση περίμενα να βρω κάποιο link για να «κατεβάσω» την ταινία.
    Αγαπητέ Lessismore προσπαθείς σκεπτόμενος «ορθολογικά» να δικαιολογήσεις πράγματα αδικαιολόγητα ή να δώσεις μια ορθολογιστική διάσταση ενός υποθετικού σεναρίου. Όποια πρόθεση και να έχεις καταλήγει κανείς ότι ,ναι μεν σεβαστή η διαφορετική άποψη, αλλά μάλλον εδώ η διαφορετικότητα γίνεται αυτοσκοπός. Πρώτα από όλα αναφέρεσαι σε κάτι τελείως υποθετικό , και κυριότερα μιλάς για ένα ιστορικό γεγονός που ούτε αιτιολογείται πόσο μάλλον να δικαιολογηθεί. Δεν ήταν ένας ιπποτικός πόλεμος. Ήταν μια παγκόσμια σφαγή με θηριωδίες, γενοκτονίες αφανισμούς από τους ΝΑΖΙ και τους συμμάχους τους,στους οποίους δεν υπάρχει ΚΑΝΕΝΑΣ ορθολογισμός.Κάτι αντίστοιχο προσπάθησε να κάνει ο ιστορικός Heinz Richter για την μάχη της Κρήτης και την περίοδο της ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ-ΝΑΖΙΣΤΙΚΗΣ κατοχής του νησιού. Ειλικρινά για ποιο πράγμα συζητάμε? Αν θα ήταν καλύτερα οι Ρώσσοι υπό Γερμανική κατοχή?Και όλα αυτά με αφορμή την ταινία Τ-34? ‘Ημαρτον.

  6. Καλησπέρα

    Για τα σχόλια του LessIsMore, μόνο μια λέξη: Untermensch. Ας ψάξει να βρει τι σήμαινε.

    Όσο αφόρα το Τ-34, μια καλή ιστορία είναι αυτή της Mariya Oktyabrsakaya.
    Και αν υπάρχει η δυνατότητα να γίνει κανένα ιστορικό άρθρο για τη δράση των Τ-34 και Marmon-Harrington της Ε.Φ

  7. Είναι αδιανόητο να επιτρέπονται επαναλαμβανόμενα σχόλια που υποστηρίζουν απόλυτα τους Ναζί.
    Αφού λοιπόν είναι έτσι για τους Ρώσους μπορούμε να επεκτείνουμε την σκέψη του δημοκράτη σχολιαστή και στην θέση των Ρώσων να δούμε τους Εβραίους, αφήνοντας αναλλοίωτες τις υπόλοιπες λέξεις που προσδίδουν το νόημα στο σχόλιο του. (Το παρακάτω Φυσικά δεν ισχύει αλλά είναι καλό να δούμε ότι τέτοιες συλλογιστικές πόσο άκομψες φαίνονται για τους συμμάχους μας, και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αναπαράγονται για τους Ρώσους ακόμα και αν αποτελούν εχθρό της Χώρας μας.)

    «Ας προβληματιστούμε αν τελικά οι Νάζι είχαν καταλάβει όλοι την Ευρώπη και τη Ρωσία, μήπως αυτό θα ήταν καλύτερο για τους Εβραίους καθώς αν μαζί με τους Ρώσους, οι Εβραίοι της Σοβιετικής Ένωσης, δεν αντιστέκονταν και τους είχαν συνετίσει οι Γερμανοί, σήμερα υπό την διοικητική μέριμνα των Γερμανών με τόσους πόρους και τόσους έξυπνους ανθρώπους οι Εβραίοι θα ήταν όχι μόνο σε απείρως καλύτερη κατάσταση από αυτή που είναι σήμερα αλλά πραγματικά κυρίαρχοι και όχι να αγωνίζονται να επιβιώσουν σε ένα μικρό κράτος με τόσους εχθρούς.

    Το μόνο “κακό” που θα πάθαιναν θα ήταν ότι θα έπρεπε να λένε την πεταλούδα Schmetterlinge αντί για פרפר.

    Σε “κουτσό άλογο” ποντάρει ο Νεντανιάχου για να ενισχύσει τις συνέπειες τους ολοκαυτώματος.

    (Είναι προφανές ότι το σχόλιο θα ήταν καλύτερα να μην δημοσιευτεί απλά αποτελεί παράκληση ώστε να διαγραφούν τα ναζιστικά σχόλια στην μνήμη των εκατομμυρίων νεκρών Εβραίων που έχασαν τη ζωή τους από τους Ναζί συμπεριλαμβανομένων και αυτών στη ΣΕ)

      • Το είδαμε, αλλά καθώς έχουν δοθεί απαντήσεις, δεν μπορεί τώρα να σβηστεί. Δυστυχώς ή ευτυχώς, η Δημοκρατία μας επιτρέπει όλες τις απόψεις, ακόμη κι αυτές που είναι εναντίον της ίδιας της ύπαρξής της. Εμείς είμαστε ένα Δημοκρατικό Μέσο. Δώσαμε την απάντηση που έπρεπε.

        • Η στάση σας σας τιμά.
          Επί της ουσίας έχω λάβει θέση στο ζήτημα με την απάντησή μου στον αγαπητό φίλο Μήτσο Μάντζο, και σέβομαι απόλυτα την ιδιαίτερη ευαισθησία του άλλου φίλου αναγνώστη για τα θύματα των Εβραίων, τον οποίων επιχειρήθηκε ο αφανισμός, στην πλέον ανόσια ως τώρα πράξη στην ιστορία.
          Είναι προφανές ότι ένα ιδιωτικό μέσο δικαιούται να θέσει αυστηρότερους κανόνες όσον αφορά την εκφορά του λόγου σε σχέση με το Σύνταγμα και τους νόμους.
          Είναι καλό ότι δεν το κάνετε. Όσο προκλητικές και αν είναι κάποιες απόψεις.
          Διότι το αντίθετο δημιουργεί το υπόβαθρο να αξιώσουμε το ίδιο και από το Κράτος (έχουμε ήδη αμφιλεγόμενους νόμους, των οποίων γίνεται αδίστακτη χρήση από επαγγελματίες των μηνύσεων). Και όταν εκχωρήσουμε στο Κράτος το δικαίωμά μας να κρίνει ποιες απόψεις είναι ορθές και ποιες όχι, τότε οι αλυσίδες της δουλείας έχουν ήδη χαλκευθεί.
          Επιτρέψτε μου να παραθέσω δύο δευτερογενείς παραπομπές (το πρωτότυπο θα κούραζε το μη νομικό) στις δύο σημαντικότερες υποθέσεις ελευθερίας του λόγου που απησχόλησαν το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ και έτυχαν παγκοσμίου ενδιαφέροντος. Επρόκειτο και στις δύο περιπτώσεις για λόγο εχθρικό προς το δημοκρατικό πολίτευμα και το κράτος δικαίου (συλλαλητήριο Κου Κλουξ Κλαν στο Οχάιο στη μία, πυρπόληση αμερικανικής σημαίας από αμερικανό μαοϊκό κομμουνιστή νεολαίο στο Τέξας στην άλλη) που απαγορευόταν με νόμο, ο οποίος και στις δύο περιπτώσεις κρίθηκε αντισυνταγματικός.
          https://en.wikipedia.org/wiki/Brandenburg_v._Ohio
          https://en.wikipedia.org/wiki/Texas_v._Johnson

          • Αγαπητέ Νικόλαε μια μικρή ένσταση στο σχόλιό σου το οποίο με βρίσκει σύμφωνο. Μαοϊκός και κομμουνιστής δε γίνεται… Έννοιες αντιδιαμετρικά αντίθετες.

          • Αγαπητέ Γιάννη,
            με χαρά θα διαβάσω κάποιες σχετικές σκέψεις σου. Ο Μάο πέρασε πολλά στάδια. Κατ’ εμέ υπερτιμημένος, με έφεση στο να ξαναμοιράζει την τράπουλα, όχι του βεληνεκούς των Λένιν, Στάλιν. Ο αρχικός Μάο (μέχρι και το Μεγάλο Άλμα προς τα μπρος) στα μάτια μου δεν διαφέρει πολύ από τη σοσιαλιστική οικοδόμηση στην ΕΣΣΔ μετά το τέλος της Νέας Οικονομικής Πολιτικής και την επικράτηση Στάλιν. Η πολιτιστική επανάσταση είναι βέβαια, εντάξει, ας μας πει η ίδια τι είναι …Είχε φυσικά προηγηθεί το ανάθεμα του Μάο στο 20ο Συνέδριο και τα πορίσματά του …
            Ο περί ου ο λόγος Γκρέγκορυ Τζόνσον ήταν μέλος της Αμερικανικής Κομμουνιστικής Ταξιαρχίας Νεολαίας, που είχε σαφείς αναφορές στην Κίνα, αλλά την αναθεμάτισε όταν ο Χούα Κουοφένγκ πέταξε στις φυλακές τη Χήρα και τη Συμμορία. Κάτι σαν τον Εμβέρ Χότζα σε αμερικάνικη εκδοχή.

          • Αγαπητέ Νικόλαε η ‘σοσιαλιστική ‘ οικοδόμηση στην Κίνα είχε ευθύς εχαρχής διαφορετικό χαρακτήρα από ότι στην ΕΣΣΔ εν μέρη γιατί η κινέζικη επανάσταση δεν ήταν μια σοσιαλιστική επανάσταση αλλά μια αστικοδημοκρατική επανάσταση με εθνικο-απελευθερωτικά χαρακτηριστικά. Στρεφόταν ενάντια στον Ιαπωνικό ιμπεριαλισμό αλλά και στους φεουδάρχες και τη γραφειοκρατική αστική τάξη που συσπειρωνόταν πίσω από το ΚΜΤ. Στη συμμαχία που ήρθε στην εξουσία κυριαρχούσαν τα αγροτικά στρώματα. Ο δε ‘μεγάλος τιμονιερης’ τρομάρα του είχε μια μάλλον περίεργη αντίληψη για το πως πρέπει να οικοδομηθεί ο σοσιαλισμός. Πίστευε και έγραφε ότι η αντίθεση μεταξύ εκμεταλλευόμενου και εκμεταλλευτή είναι ανταγωνιστική αλλά στις συνθήκες της Κίνας η ταξική αντίθεση, μπορεί να μεταμορφωθεί σε μη ανταγωνιστική. Επίσης η άποψη του ότι ένας αγρότης μπορεί να αποδόσει τα ίδια με ένα βιομηχανικό εργάτη άρα, για παραδειγμα, τι θέλουμε τη βιομηχανία χάλυβα ας παράγουμε χάλυβα στα χωριά μας υπήρξε καταστροφική. Να μη μιλήσουμε για την πολιτιστική επανάσταση που ούτε επανάσταση ήταν ούτε πολιτιστική παρά μόνο μια προσπάθεια εκκαθάρισης των πολιτικών αντιπάλων του τιμονιέρη καταστρεφοντας τον πολιτισμό ενός λαού αλλά και την αφρόκρεμα της διανόησης στο όνομα μιας ιδεολογική καθαρότητας που δεν υπήρξε ποτέ. Σε ότι αφορά το Στάλιν η στάση του ΚΚΚ αλλά και του Μάο δεν ήταν θέση αρχών αλλά εξαρτιόταν από τη σχέση της Κίνας με την ΕΣΣΔ και την εκάστοτε εσωτερική συγκυρία. Ενδεικτικά μετά το 20ο συνέδριο ο Μάο έγραφε στη Λαϊκή Ημερησία ότι (…) το 20ο συνέδριο του ΚΚΣΕ έδειξε τρομερή αποφασιστικότητα και κουράγιο εξαλείφοντας την λατρεία του Στάλιν, εκθέτοντας τα σοβαρά λάθη του Στάλιν και απαλείφοντας τις συνέπειες των σοβαρών λαθών του Στάλιν. Σε όλο τον κόσμο οι Μαρξιστές-Λενινιστές και όσοι συμπαθούν την υπόθεση του κομμουνισμού υποστηρίζουν τις προσπάθειες του ΚΚΣΕ να διορθώσει τα λάθη. Μετά τη ρήξη της Κίνας με την ΕΣΣΔ ο Μάο ανακάλυψε ότι ο Στάλιν ήταν το δεύτερο ξίφος μετά τον Λένιν των κομμουνιστών που η ΕΣΣΔ πέταξε μακριά….

          • Αγαπητέ Γιάννη, ευχαριστώ πολύ. Αντιλαμβάνομαι ότι η αντίθεση έχει να κάνει με τις θεμελιωδώς ανορθολογικές επιλογές του Μάο, και με τον έκδηλο τυχοδιωκτισμό του. Αλλά είμαστε σίγουροι ότι στις θεμελιώδεις παραδοχές υπάρχει τόσο μεγάλη διάσταση; Το ότι η επανάσταση του Κούο Μιν Τανγκ υπό τον Δρ. Σουν Γιατ Σεν ήταν αστική/εθνικής χειραφέτησης είναι σίγουρο, αλλά υποτίθεται ο Μάο αυτό το στάδιο ήθελε να υπερβεί, όχι; Με εκείνους δεν πολεμούσε; Εν πάση περιπτώσει, μια άλυτη αντίφαση στο ζήτημα του σοσιαλισμού είναι ότι οι επαναστάσεις πέτυχαν και εδραιώθηκαν σε κατά βάση αγροτικές κοινωνίες με δομές δουλοπαροικίας και καχεκτική έως ανύπαρκτη αστική τάξη (Ρωσία, Κίνα,Κούβα), και όχι σε αμιγώς βιομηχανικές (Γερμανία 1918, το αρχέτυπο της επανάστασης). Ίσως έχει να κάνει με τις αντικειμενικές συνθήκες πλαισίου, όπως η κινητικότητα της καθεστωτικής ένοπλης δύναμης λόγω συγκοινωνιακών υποδομών και μικρής γεωγραφικής διασποράς των αστικών κέντρων στη δεύτερη περίπτωση (μόλις σταθεροποιήθηκε η κατάσταση στο Βερολίνο, τα Freikorps εύκολα κινήθηκαν προς Μόναχο για να καταστείλουν τη Räterepublik Bayern – που βέβαια αποτελείτο από κωμικές αριστερίστικες φιγούρες, δραπέτες του ψυχιατρείου που … κήρυξαν τον πόλεμο στην Ελβετία για τις … νοικιασμένες λοκομοτίβες … όχι δύσκολος στόχος). Φυσικά, χωρίς να παραβλέπουμε ότι η Ρωσία είχε ήδη ένα δυσθεώρητο επίπεδο ανάπτυξης της επιστήμης και του πολιτισμού, αλλά και εκεί η βιομηχανία γιγαντώθηκε επί σοσιαλιστικής οικοδόμησης, νωρίτερα ήταν αμελητέο κλάσμα.
            Τελικά, νομίζω η απήχηση του Μάο στη Δύση είχε να κάνει με το ότι ήταν κάτι πιο «εύπεπτο» σε σχέση με τον «εθνικό αντίπαλο» στο σοσιαλιστικό στρατόπεδο (που η αίγλη του μεταξύ των δυτικών αριστερών είχε άλλωστε τρωθεί μετά τα γεγονότα του 1953, 1956 και 1968), και φυσικά κανείς δεν ήξερε ακόμη τίποτε για τις ολέθριες συνέπειες του Μεγάλου Άλματος προς τα Εμπρός και της Πολιτιστικής Επανάστασης. Εξάλλου, τα αναδυόμενα στη Δύση, και ιδίως στη Γαλλία, (παρακμιακά κατά την ταπεινή μου άποψη) ρεύματα του ντεκονστρουκτιβισμού και του anything goes έβρισκαν το θαυμάσιο σύστοιχό τους στην οργανωμένη μαζική παράκρουση της Πολιτιστικής Επανάστασης, όπου δεκάδες εκατομμύρια είχαν εγκαταλείψει τις δουλειές τους και ασχολούντο με τη διατύπωση της πιο πρωτότυπης και ανορθολογικής ατάκας, και όπου όλος ο πολιτισμός ετίθετο υπό αμφισβήτηση, εκτός από τις «σοφίες» του «Τιμονιέρη». Μπορεί να έχω μια τελείως διαφορετική φιλοσοφική αφετηρία από όλα αυτά, αλλά οφείλω να πω ότι η σοσιαλιστική οικοδόμηση στη ΕΣΣΔ προσπάθησε να κάνει το πράγμα να δουλέψει, ο Μάο κυνηγούσε την ουρά του. Φυσικά, όλα αυτά τα ερμηνεύει (σε αφηρημένη βάση, όχι αναφερόμενος στα συγκεκριμένα δρώντα υποκείμενα) περίφημα ο Κονδύλης με το «Ισχύς και Απόφαση». Μόνο υπό το πρίσμα αυτό ερμηνεύεται ο Μάο και οι επιλογές του, σε αναφορά πάντοτε με τη Νέμεσί του στην παγκόσμια σκηνή, την ΕΣΣΔ/ΚΚΣΕ.

  8. Οι χιτλερικοι θα τα εκαναν ολα καλα.
    Ειναι σαν να λες πως οι κεμαλικοι ηταν φιλελληνες.
    Η λογικη σηκωνει τα χερια καιτα podia ψηλα….
    Και για τα «επισημως ειπαμε ναι» ΤΥΦΛΑ να εχει η ενεργητικη ουδετεροφιλια της Τουρκιας! Αλλα πολυ τυφλα ομως ετσι?

    Οσο για τους ακραιους και ακραιφνεις δυτικοφιλους, παιδιά this is the shape of things to come. Και οι Βιετναμέζοι θα γυρνανε dog fight ταινιες και οι Κινεζοι θα γυρνανε μια χαρουλα πολεμικες ταινιες, και οι Ρωσσοι το ιδιο. Αυτα ας τα δουμε εδω στο Ελλαντα του φιλελουα προοδευτισμου και της εθνομηδενιστικης θολοκουλτουρας που σαρωνει και μελλον και παρελθον και παρον.

    • Αγαπητέ φίλε,
      επιτρέψτε μου παρακαλώ μια σημείωση ως προς το δεύτερο σκέλος του σχολίου σας, που ανέγνωσα με πολύ ενδιαφέρον:
      Εκφράζετε τη δυσφορία σας για αυτό που αποκαλείτε «εθνομηδενισμό». Συμμερίζομαι την άποψή σας και ο ίδιος, και μου δίνει χαρά ότι έθνη ανά τον κόσμο αναζητούν, μέσα από ταινίες ή άλλες ιστοριοδιφικές αναζητήσεις, την ιστιρίας τους (άλλωστε και μόνο το ότι παρακολουθούμε αυτόν τον ιστότοπο, με τις εξαιρετικές ιστορικές αναδρομές, κάτι λέει). Δεν νομίζω όμως ότι η τάση που στηλιτεύετε έχει έρεισμα ή απήχηση στον φιλελεύθερο πολιτικό χώρο. Διεθνώς, οι χώρες όπου η φιλελεύθερη ιδεολογία κρατεί (ενδεικτικά ΗΠΑ, Βρετανία, Ιαπωνία) έχουν μια σχεδόν θρησκευτική προσήλωση στις εθνικές παραδόσεις και τιμούν δεόντως την ιστορία και τους εθνικούς τους αγώνες, αυτό είναι πασίγνωστο. Οι όντως φιλελεύθεροι γνωρίζουν περίφημα ότι η πολιτική ελευθερία δεν μπορεί να επιτευχθεί υπό την ξενική επιβουλή, και ότι μόνο ισχυρά ανεξάρτητα έθνη είναι σε θέση να προχωρήσουν σε σύναψη αμοιβαία επωφελών εμπορικών δεσμών κλπ. Αλλά και στην Ελλάδα, όσο και αν έψαξα, δεν βρήκα εκπροσώπους του φαινομένου που αποκαλείτε «εθνομηδενισμό» στον φιλελεύθερο χώρο. Οι κ.κ. Νάσος Θεοδωρίδης, Μαρία Ρεπούση, Αντώνης Λιάκος, Μυρσίνη Ζορμπά, παλαιότερα Θάλεια Δραγώνα, Άννα Καραμάνου κλπ. δεν είναι φιλελεύθεροι, ίσως να ενοχλούντο σφόδρα αν κάποιος τους αποκαλούσε έτσι. Πρόκειται για μια σχολή του σκέπτεσθαι που έχει πολιτική στέγη την αριστερά (όχι την παραδοσιακή, η όποια αίγλη του ΚΚΕ στην ελληνική κοινωνία ερείδεται στη συμμετοχή του στην εθνική αντίσταση, και δεν θα την διακινδύνευε με τέτοια ιδεολογήματα). Στην πραγματικότητα, αυτή η σχολή του σκέπτεσθαι αναπτύχθηκε στη Γαλλία προ ολίγων δεκαετιών, με αφορμή το εξής εύρημα της κοινωνικής ανθρωπολογίας: Στη ζούγκλα του Αμαζονίου ευρέθη μια φυλή αυτοχθόνων, η οποία παρουσίαζε ένα πρωτοφανές πραγματικά χαρακτηριστικό: Στερείτο κάθε αναφοράς σε παράδοση ή ιστορία, το παρελθόν την άφηνε παγερά αδιάφορη, η έννοια της συλλογικής μνήμης, της ταυτότητας, της ανάμνησης γεγονότων που νοηματοδοτούν το συλλογικό βίο των ανθρώπων της ήταν έννοια απολύτως άγνωστη! Λησμονούσαν δια παντός το παρελθόν, ήταν το εγγύτερο στους Λωτοφάγους της ελληνικής μυθολογίας! Επειδή αυτοί οι πρωτόγονοι άνθρωποι ήταν (στα μάτια των παρατηρητών) ευτυχείς, θεωρήθηκε ότι πηγή όλων των δεινών των ανθρώπων είναι η αίσθηση της ταυτότητας και η ιστορία. Κρίθηκε ότι είναι λοιπόν για το καλό των ανθρώπων να ατονήσει. Και παλαιότερα είχαν υπάρξει τέτοιες απόψεις, στο χώρο πάντοτε της άκρας αριστεράς: Η βραχύβια Σοβιετική Δημοκρατία της Βαυαρίας (1918-19) στις ελάχιστες εβδομάδες της ύπαρξής της κατήργησε τη διδασκαλία της ιστορίας στα σχολεία.
      Τα λέγω αυτά διότι η άποψη αυτή (προς Θεού, δεν σας ψέγω, κάπου το διαβάσατε κι εσείς, όλοι μας από κάπου άλλωστε αντλούμε πληροφορίες για να διαμορφώσουμε άποψη), που «επιμερίζει» τον λεγόμενο εθνομηδενισμό μεταξύ αριστεράς και φιλελευθέρων, έχει στην Ελλάδα εξαιρετικά ύποπτη προέλευση, και ειδικότερα τον χώρο εκείνο του «βαθέος κράτους» παλαιών συντηρητικών, εν μέρει με ερείσματα στη δικαιοσύνη και στο μοναστικό χώρο, που θεωρεί το κράτος τσιφλίκι του και έχει συνασπισθεί με την τρέχουσα αριστερή εξουσία, προσπαθεί δε να διαβάλλει και να κατασυκοφαντήσει κάθε τι που θα μπορούσε να κλονίσει αυτό το πλέγμα νομής της εξουσίας, και ειδικά τις ιδέες που απονέμουν το πρωτείο στην κοινωνία έναντι του κράτους. Δεν θα μπω στον πειρασμό να αναφερθώ σε εφημερίδα με σεβάσμιο (νοηματικά) τίτλο ή σε πρόσωπα που παρομοιάζονται δικαίως με εκφύλους καλογήρους της όψιμης τσαρικής εποχής της απόλυτης σήψεως. Η άποψη αυτή είναι και εύπεπτη, διότι μοιάζει «αμερόληπτη», αφού στηλιτεύει φαινομενικά και τους δύο μείζονες κομματικούς σχηματισμούς. Δεν είναι όμως έτσι.
      Ευχαριστώ για την υπομονή σας.
      Πάντα με εκτίμηση.

  9. Διαβάζω χρόνια τη Πτήση και Διάστημα, πρώτα το περιοδικό, μετά το blog και τώρα την ιστοσελίδα. Διαβάζω με ενδιαφέρον όλα τα σχόλια, ακόμα και αυτά που έχουν αριστερές ή δεξιές αποχρώσεις στα ζητήματα της άμυνας της χώρας μας. Δε τα σχολιάζω γιατί δεν είναι στη φύση μου. Γράφω για πρώτη φορά και αν η συντακτική ομάδα θεωρεί ότι το σχόλιο μου είναι εκτός θέματος ας το κόψει.

    Πρώτα απ’όλα ευχαριστώ τη συντακτική ομάδα που δημοσίευσε τα σχόλια του LessIsMore. Όχι για να μετρηθούν τα δεξιά ή αριστερά αντανακλαστικά του καθενός μας αλλά για να αφυπνιζόμαστε σαν έλληνες.

    Το να φτάνει κάποιος να δικαιολογήσει τις θηριωδίες των γερμανών στη Κατοχή και το να ταυτίζει το ηθικό δίκαιο της Εθνικής Αντίστασης με τα λάθη των ελλήνων που οδήγησαν στον εμφύλιο αλληλοσπαραγμό, δείχνει πάνω απ΄όλα μίσος για τους συμπατριώτες του.

    Η τραγική ειρωνία είναι ότι άτομα σαν και τον LessIsMore λένε ότι αυτοί που έκαναν την Εθνική Αντίσταση ήταν κομμουνιστοσυμμορίτες και ότι στην ουσία φταίγαν αν οι κατοχικοί έκαναν μαζικές δολοφονίες και πλιάτσικο εναντίων αμάχων. Κάτι άλλοι που στη θεωρία θα έπρεπε να είναι οι θανάσιμοι εχθροί του LessIsMore λένε ότι αυτοί που έκαναν την Εθνική Αντίσταση ήταν εθνικιστές και ότι έπρεπε να «συμφιλιωθούν» με τους γερμανούς στο όνομα κάποιας αόριστης προλεταριακής αλληλεγγύης ή ότι έπρεπε να σκοτώνουν «φασίστες» και να μη χάνουν καιρό με εθνικοαπελευθερωτικούς αγώνες.

    Και οι δυο τους, φορώντας ανάλογα με την ιστορική περίσταση την προβιά της αριστεράς ή της δεξιάς, δε θα είχαν κανένα πρόβλημα να κυβερνούν με τριγύρω τους ερείπια αρκεί να είχαν νικήσει τον ομοεθνή εχθρό τους για τον οποίο θρέφουν μεγαλύτερο μίσος από κάθε άλλο τρίτο εξωγενή δυνάστη. Αυτή τη λογική πληρώνουμε εκατό χρόνια τώρα σαν έθνος και επειδή καμιά κυβέρνηση δε χτίζει πάνω στα όποια θετικά της προηγούμενης, οι άλλες χώρες όχι μόνο το ξέρουν αλλά και καλλιεργούν το διχασμό και μας έχουν σα κλοτσοσκούφι τους.

    Υ.Γ. Μερικές σκηνές με Τ-34 υπάρχουν και στη ταινία Σιδηρούν Σταυρός.

  10. Μιας και δεν ενδιαφερομαι ιδιαιτερα για ταινιες αργησα να ανοιξω το παρον αρθρο.

    Χιτλερικε, καταλαβαινω οτι εκτελεις εμμισθη υπηρεσια οποτε το παρακατω σχολιο δεν απευθυνεται σε σενα αλλα σε οποιον εχει καποιες αμφιβολιες και ισως βρισκει ψηγματα λογικης σε οσα γραφεις.
    Αυτος ο καλοπιστος αναγνωστης λοιπον, εξ ορισμου ειναι ολιγον τι μπερδεμενος ψαχνοντας να βρει κομματια απο την αληθεια, την πραγματικοτητα της εποχης εκεινης στις δυο αντιπαλες πλευρες του πολεμου, αναλογιζομενος προφανως οτι καπου ειχαν δικιο οι μεν, και καπου αλλου ειχαν δικιο οι δε, καθως κατα πρωτον και ως γνωστον
    το πρωτο θυμα ενος πολεμου ειναι η αληθεια και
    κατα δευτερον δεν υπαρχει ασπρο-μαυρο, καλοι και κακοι, παρα μονο αποχρωσεις του γκρι.

    Σε αυτον τον αναγνωστη απευθυνεται το παρον σχολιο με μια πολυ απλη συλλογιστικη, ικανη να γινει κατανοητη απο εναν ελευθερα σκεπτομενο πολιτη, χωρις παρωπιδες ή οποιες αλλες ιδεοληπτικες αλυσιδες της νοησης.
    Σε καθε παρομοια «συζητηση-ανταλλαγη αποψεων» υπαρχει ενα εργαλειο-δυνατοτητα να αντιληφθει ο καθενας ποιος κ τι ειναι σωστο και δικαιο.
    Πολυ απλα, αναλογισου την πορεια σου, την ζωη σου ολοκληρη αλλα οχι μονο αυτη, βαλε και την οικογενεια σου, τους γονεις και τα παιδια σου, την κοπελα σου κ τις ευκαιριες που θα σου ειχαν δωθει, ακομη- ακομη και την πιθανοτητα ή μη να γενηθεις εαν η τυχη να εκλεινε το ματι στην «λαθος» πλευρα.

    Αυτο ομως, να το συλλογιστεις προσεκτικα, οχι ως αποτελεσμα πολεμικων επιχειρησεων, αλλα ως αποτελεσμα πολυ συγκεκριμενης πολιτικης του καθεστωτος του νικητη.
    Τι και που θα ησουν εαν η μητρικη σου γλωσσα ηταν η «βαλε εδω την οποια εθνικοτητα αναφερεται στην συζητηση».
    Μηπως θα μπορουσε να ησουν ΕΣΥ σε καποιες απο τις φωτογραφιες που βλεπουμε στο διαδυκτιο και στις ανα τον κοσμο εκθεσεις για τα θυματα τις μιας ή της αλλης πλευρας ?
    Και εδω εχεις πολλες, παμπολλες αποδειξεις τι σου εμελλε να παθεις.
    Απο την μια, μπορεις και διαβαζεις αυτες τις γραμμες, με οσα αυτο σημαινει για το παρον της υπαρξης σου, τις οικογενειας και των προγονων σου που επιβιωσαν καθως δεν υπηρχαν τελικες λυσεις για αλλοεθνεις-αλλοθρησκους στην πλευρα που κερδισε τον πολεμο.
    Απο την αλλη μπορεις απλα πατωντας μερικα κουμπια στο πληκτρολογιο να πληροφορηθεις ή και να πας ελευθερα, αυτοπροσωπως, σε ολα εκεινα τα «ευαγη ιδρυματα» οπου αφησαν την τελευταια τους πνοη εκατομμυρια αθωοι ως επιλογη της πολιτικης των χαμενων του πολεμου που ορισμενοι σου υποσχονται οτι εσυ δεν ανηκεις.
    Ωσπου τα πραγματα να ερθουν ετσι ωστε να μην πληρεις τις «προτραιοτητες» τους.

    Απλα προσπαθησε το.

    Σκεψου.

  11. Το ατομο » LessIsMore » ειναι προφανές πως εχει το ακαταλόγιστο. Και εχει το ακαταλόγιστο οχι επειδη πίστεψε οτι θα μπορει να υβρίζει το ανθρωπινο είδος, υποστηρίζοντας όλα αυτα, για τα οποια ευτηχως και εσεις ΠΤΗΣΗ, απαντήσατε με σαφήνεια. Το εχει γιατι πιστεψε οτι αυτο το ποστ θα περασει σε αυτο το σαιτ. Θελω και ελπιζω αυτο να συνέβη λογο κεκτημενης ταχύτητας. Σε αντιθεση με τον κυριο » αναγνώστης «, πιστευω ακράδαντα οτι με ναζιστες δεν μπορει ποτε να υπαρξει διαλογος. Υ.Σ Συγγνώμη για υφος αλλά ταχω παρει…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here