Παράταση για τα Τ-129 δίνει το Πακιστάν στην Τουρκία, εξαιτίας αμερικανικής άρνησης εξαγωγής των κινητήρων

20
Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

Όπως ανακοίνωσε η ΤΑΙ, η κυβέρνηση του Πακιστάν αποφάσισε να δώσει μια ακόμα παράταση ενός έτους στην εταιρία για να παραδώσει τα πρώτα επιθετικά ελικόπτερα Τ-129.

Η κυβέρνηση του Πακιστάν παρήγγειλε 30 επιθετικά ελικόπτερα Τ-129 το 2018 σε ένα συμβόλαιο 1,5 δις δολαρίων. Ωστόσο, η παράδοση των ελικοπτέρων σκόνταψε στην αμερικανική άρνηση εξαγωγής των κινητήρων αφήνοντας την τουρκική εταιρία εκτεθειμένη.

Το Τ-129 είναι ένα ελικόπτερο που αναπτύχθηκε για τον τουρκικό στρατό, βασισμένο σε προηγούμενο σχέδιο της ιταλο-βρετανικής Agusta Westland, το Α-129 Mangusta. Οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις έχουν παραγγείλει συνολικά 77 ελικόπτερα του τύπου (59 για τον Στρατό και 18 για την Στρατοχωροφυλακή) και πρόσφατα παρέλαβαν το 56ο τους.

Ωστόσο, η αμερικανική κυβέρνηση απαγόρευσε την εξαγωγή του κινητήρα T800-4A, που κινεί το ελικόπτερο στο Πακιστάν. Ο κινητήρας παράγεται από την LHTEC, μια κοινοπραξία μεταξύ της αμερικανικής Honeywell και της βρετανικής Rolls-Royce. Η απαγόρευση σταμάτησε κάθε δραστηριότητα παράδοσης του ελικοπτέρου στο Πακιστάν, συμφωνία που έκλεισε μεταξύ τουρκικής και πακιστανικής κυβέρνησης.

Εκπρόσωπος της ΤΑΙ εξέφρασε την αισιοδοξία του μετά την ανακοίνωση της παράτασης. Μέσα στους 12 μήνες η ΤΑΙ θα έχει κατορθώσει να προχωρήσει τον εγχώριας ανάπτυξης κινητήρα της Tusas ή ελπίζει στην άρση του αμερικανικού εμπάργκο. Πηγές στην Τουρκία αποκάλυψαν πως το Πακιστάν ενεργοποιεί κάποιους μοχλούς πίεσης στην Ουάσινγκτον για άρση της απαγόρευσης εξαγωγής.

Ωστόσο, ξένοι αναλυτές είναι σκεπτικοί για τις προοπτικές μιας αλλαγής της αμερικανικής στάσης. Οι σχέσεις Τουρκίας-ΗΠΑ διανύουν τη χειρότερη περίοδό τους και μόλις τον προηγούμενο χρόνο ανέστειλαν την ιδιότητα μέλους της Τουρκίας από το πρόγραμμα του JSF. Όσο για τον κινητήρα της Tusas, η ανάπτυξη ενός αξιόπιστου κινητήρα δεν συμβαίνει μέσα σε ένα χρόνο. Κάθε πρόγραμμα νέου κινητήρα χρειάζεται περίοδο ωρίμανσης πέντε ως δέκα χρόνια τουλάχιστον.


Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

20
Leave a Reply

avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
5 Comment threads
15 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
11 Comment authors
shaftingx-mGeorgeMy_name_is_NobodySpyros Recent comment authors

  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Chris
Member
Noble Member
Chris

Μετά την παράταση ελπίζουμε να έχει και πέναλτι.

My_name_is_Nobody
Member
Famed Member
My_name_is_Nobody

“Μέσα στους 12 μήνες η ΤΑΙ θα έχει κατορθώσει να προχωρήσει τον εγχώριας ανάπτυξης κινητήρα”
Πολλοί εξ υμών θα σπεύσετε να λοιδορήσετε την δήλωσην αυτήν της ΤΑΙ.
Πριν όμως άφρονες το κάνετε, μάθετε πως η ΤΑΙ δεν ακολουθεί το γήινο ημερολόγιο αλλά αυτό του Διός.
Είναι αυτό που λέμε “από άλλο πλανήτη” και ως εκ τούτου το έτος της ΤΑΙ ισούται με 12 γήινα.
Όπως λοιπόν και ο πιο αδαής από εσάς καταλαβαίνει, το χρονικό αυτό όριο είναι υπεραρκετό για την ανάπτυξη εθνικού κινητήρα, χωρίς μάλιστα χρονικές υπερβάσεις, όπως κάποιος κακεντρεχής υπαινίσσεται σε ένα του σχόλιο.

Eko
Guest
Eko

That engine has been in development for years and it is completed. Tei has already started EASA certification process and it is expected to finish this year. Tei will send the first batch of engines in December if certification process goes right. However Pakistan tested the version with LHTEC engine. Thus it will take time for them to test the new version. They might cancel their order if Turkey does not make a new discount or include them in the production of aircraft.

evo_ii
Member
Noble Member
evo_ii

Why is a certification by EASA mandatory? To the best of my knowledge, this is only applicable to civil aviation engines.

shafting
Guest
shafting

Turkish turboshaft engines will be integrated on both civilian and military helicopters. T-625 utility helicopter will also have many variants. Easa certification prove the reliability of platform which make it easy to eport for European markets and worldwide.

My_name_is_Nobody
Member
Famed Member
My_name_is_Nobody

Shafting, έχεις ιδέα τι σημαίνει στην αργκό το ψευδώνυμό σου;

Thanos74
Guest
Thanos74

Why are you trying to convince us? Tell the Pakis……
Oh wait I get it they dont trust you……

George
Guest
George

Not sure as to which engine you are referring to If it’s the TEI TS1400 current planning projection is 2024 for first production unit and then they would need to integrate it on the heli
It’s the core which has been developed not a whole engine. Still a major breakthrough but hardly a viable solution for particular export deal

shafting
Guest
shafting

Gökbey helo with TEI-TS-1400 engine will make first flight in this year. Engine will be tested on different scenarios on national helo for a while.

neuromancer
Member
Trusted Member
neuromancer

περνάνε γρήγορα όμως τα 5 και τα 10 και τα 12 χρόνια….

My_name_is_Nobody
Member
Famed Member
My_name_is_Nobody

Το ίδιο και για τους άλλους που είδη κατασκευάζουν κινητήρες.
Το πιο απαιτητικό μέρος ενός οπλικού συστήματος είναι ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσης.
Δες τους Ρώσους και τους Κινέζους τι προβλήματα έχουν.
Οι στόχοι που θέτουν κάθε φορά οι γείτονες είναι μαξιμαλιστικοί και εκτός πραγματικότητας (ευτυχώς για εμάς).

Thanos74
Guest
Thanos74

Ειναι μαξιμαλιστικοι but for a reason.
Διοτι το θεμα δεν ειναι να κατασκευασουμε αξιοπιστους κινητηρες ελικοπτερου (και ειδικα επιθετικου ελικοπτερου) αλλα να πεσει το χρημα για την “αναπτυξη” ωστε να πεσει και το χρημα στο Δικτατορα sorry Προεδρο ηθελα να πω.
Τοσα δις που εχουν βρει πως νομιζεται οτι βγαινουν.

My_name_is_Nobody
Member
Famed Member
My_name_is_Nobody

Πάντα υπάρχει ένας λόγος. Η γνώμη μου είναι – χωρίς να παραβλέπω την διασπάθιση δημόσιου ή Καταριανού χρήματος – πως ο βασικός λόγος στην ανάπτυξη κύριων οπλικών συστημάτων, είναι η προσπάθεια αυτονόμησης της Τουρκίας.

x-m
Member
Famed Member
x-m

Mustafa,

“Αποχαιρέτα την, την πώληση που χάνεις”.

Tarkan
Guest
Tarkan

Any concrete proof/statement of ban? No. Good journalism.

My_name_is_Nobody
Member
Famed Member
My_name_is_Nobody

Αγορίνα μου τελικά δεν μας είπες, έμαθες πως γράφεται η Ελλάδα στην Αγγλική;
comment image

Spyros
Member
Famed Member
Spyros

Why are you not delivering the helicopters to Pakistan if there is no ban, then? Unfavorable winds?

shafting
Guest
shafting

This year, ITAR free Atak called T-629 that has a MtOw around 6t will make its maiden flight. This helicopter will use T-625 domeatic dynamic components such as rotor, engine and transmission. No country will be able to block likely sale of T-629 in ezport markets anymore.

comment image

My_name_is_Nobody
Member
Famed Member
My_name_is_Nobody

Καλές πτώσεις.

x-m
Member
Famed Member
x-m

By Revell or by Heller ?