17.8 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΤο άλλο μου αεροπλάνο είναι stealth!

Το άλλο μου αεροπλάνο είναι stealth!

- Advertisement -

Τα χωρίζουν μερικές δεκαετίες εξέλιξης, αν και η διατύπωση μάλλον αδικεί το Τ-38 διότι το «αόρατο» Β-2 είναι ένα αεροπλάνο που έρχεται… από το μέλλον. Όμως το κομψό, υπερηχητικό, Talon δεν φωτογραφίζεται με το νυχτεριδο-βομβαρδιστικό για ημερολόγια. Οι πιλότοι των Β-2 βάζουν ώρες σε αυτά για να διατηρούν την πτητική τους ικανότητα, παραμένοντας επιχειρησιακά διαθέσιμοι.
Ο λόγος της ύπαρξης των αεροσκαφών του τύπου στην βάση Whiteman είναι απλός. Χωρίς αυτά, οι χειριστές των Μοιρών Βομβαρδισμού που εδρεύουν εκεί θα έπρεπε να ξοδέψουν περισσότερες ώρες για εξάσκηση βασικών δεξιοτήτων στα Β-2, κάτι το οποίο θα ήταν οικονομικώς ασύμφορο καθώς θα αύξαναν κατά πολύ τις ήδη υψηλές εργατοώρες συντήρησης που απαιτούν τα βομβαρδιστικά stealth, κρατώντας περισσότερα αεροσκάφη για μεγαλύτερο διάστημα στο έδαφος.

Πετώντας με αυτά, οι πιλότοι του 393rd Bomb Squadron ‘Tigers’ μπορούν να αφιερώσουν ώρες σε σύνθετα σενάρια αποστολών με τα Β-2 και ανώτερες τακτικές. «Τα T-38 είναι ζωτικής σημασίας για την διατήρηση της αποτελεσματικότητας των χειριστών» τονίζει ο Σμηναγός Άντριου.
Τα αεροσκάφη της Air Education and Training Command δεν προετοιμάζουν πιλότους μόνο για το Β-2 αλλά και για πλείστους άλλους τύπους: F-16, A-10, U-2, F-22 Raptor και, παλαιότερα, F-117. Για την USAF το Talon είναι το συνώνυμο της προκεχωρημένης εκπαίδευσης εδώ και εξήντα χρόνια αλλά οι επιδόσεις του σε κάνουν να ξεχνάς την ηλικία του –φθάνει τα 33.600 πόδια από το επίπεδο της θάλασσας σε 60 δεύτερα. Πώς είναι να πετάς με ένα τόσο σπορτίφ αεροπλάνο;

«Τροχοδρομείς με ανοικτή καλύπτρα, νιώθοντας την δροσερή αύρα σε όλο σου το σώμα… Όταν κλείσει η καλύπτρα, με το αεροπλάνο σε θέση απογείωσης, η αδρεναλίνη ορμά κάνοντας την καρδιά σου να χτυπά γρηγορότερα. Σε δευτερόλεπτα, βρίσκεσαι από το έδαφος στον αέρα να παρατηρείς τα όργανα στο κόκπιτ, περικυκλωμένος από σύννεφα και ουρανό.
Είσαι στα 30.000 πόδια, πηγαίνοντας με 812 μίλια την ώρα, νιώθοντας τις 3.000 λίβρες ώσης των κινητήρων και την δύναμη της βαρύτητας που σε πιέζει καθώς σκαρφαλώνεις στον ουρανό…» Αυτή είναι βόλτα! «Οι πιλότοι λατρεύουν να πετούν με το T-38» δηλώνει ο Σμηναγός. «Είναι γρήγορο, ευέλικτο και πανέμορφο». Άδικο έχουν;

Από τον Απρίλιο του 1959 που πρωτοπέταξε μέχρι το 1972 που σταμάτησε η παραγωγή του, η USAF παρέλαβε περισσότερα από 1.100 τέτοια τζετ. Από αυτά, τα μισά πετούν ακόμη. Με την πάροδο του χρόνου, ορισμένα σκάφη, κινητήρες και άλλα απάρτια τροποποιήθηκαν, αντικαταστάθηκαν ή αναβαθμίστηκαν προκειμένου τα Talons να παραμείνουν επιχειρησιακά.
«Δεν διαθέτει αυτόματο πιλότο ή σύγχρονα ηλεκτρονικά, έτσι, όταν δένεσαι στο κάθισμα νιώθεις σαν να μεταφέρεσαι στην δεκαετία του ’60» λένε χειριστές. Οι δε συντηρητές της αεροπορικής βάσης Whiteman κάνουν θαύματα για να διατηρήσουν τα διθέσια αυτά sportster πτήσιμα. Αν ήταν αυτοκίνητο, θα ήταν κλασσικό. Γι’ αυτό και κάθε ώρα πτήσης μαζί του είναι εμπειρία.
Αλέξανδρος Θεολόγου   
 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Επίτιμος ΑΓΕΕΘΑ Στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Φλώρος: Οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις μπροστά στις προκλήσεις των καιρών

Ο επίτιμος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Φλώρος, μίλησε στην Αθηναϊκή Λέσχη στις 17 Απριλίου 2024 σχετικά με τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μας...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ιρανικά F-14A, πως πετάνε ακόμη οι τελευταίοι “γάτοι” στον κόσμο

9
Του Babak TaghvaeeH 22α Σεπτεμβρίου 2006 ήταν η ημέρα που το Αμερικανικό Ναυτικό απέσυρε επίσημα από υπηρεσία τα F-14A, τερματίζοντας την ένδοξη καριέρα τού...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 20 Απριλίου 1941: Η βύθιση του αντιτορπιλικού “Ψαρά”

0
Το αντιτορπιλικό «Ψαρά ΙV» (D-98) δέχεται την Κυριακή του Πάσχα γερμανική αεροπορική επίθεση στον κόλπο των Μεγάρων. Το πλοίο πριν βυθιστεί καταρρίπτει τρία γερμανικά...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Δένδιας: Ο ελληνικός εναέριος χώρος θα καταστεί αδιαπέραστος

Η διαδικασία ώστε ο εναέριος χώρος της Ελλάδας να καταστεί σε διάστημα λίγων ετών από σήμερα, αδιαπέραστος, έχει ήδη δρομολογηθεί. Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων,...

Όταν 12 στελθ βομβαρδιστικά “βγαίνουν περίπατο”

Οι περίφημοι «περίπατοι ελεφάντων» με μαζικές τροχοδρομήσεις και απογειώσεις στη συνέχεια αεροπλάνων ολόκληρων Μοιρών ή και Πτερύγων ήταν κάποτε μοναδικά και αξιοπρόσεκτα γεγονότα.Τα τελευταία...

«Πτήση» Nο 47, Απρίλιος 2024

Το  καινούργιο μας Τεύχος Απριλίου 2024 κυκλοφορεί  με πλούσια, άκρως επίκαιρα και ενδιαφέροντα άρθρα και υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά ΕΔΩ Πολεμική Αεροπορία: Συρρίκνωση «οροφής» εν ονόματι...