21.2 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
ΝΕΑΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΔεν «πετάει» το εκπαιδευτικό βασικού σταδίου της ΠΑ

Δεν «πετάει» το εκπαιδευτικό βασικού σταδίου της ΠΑ

- Advertisement -

 
Ο Α/ΓΕΑ μπορεί στην πρόσφατη συνέντευξή του «εφ’ όλης της ύλης» να αναφέρθηκε με ενθαρρυντικό τρόπο στην προοπτική αντικατάστασης των Τ-41 ως «ζήτημα που απασχολεί εδώ και καιρό την ηγεσία της ΠΑ» και  σημείωσε για το «πακέτο» της προμήθειας της τάξης των 7,5 εκ ευρώ διευκρινίζοντας ότι είναι ήδη προϋπολογισμένο από τα υφιστάμενα λειτουργικά κονδύλια της ΠΑ αλλά το σχετικό πρόγραμμα όχι μόνο δεν «πετάει» αλλά διαφαίνεται και αδιέξοδο.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο δεύτερος κατά σειρά διαγωνισμός που «έτρεχε» από το καλοκαίρι, μετά από μια μακρά περίοδο αξιολόγησης ακυρώθηκε και τα ενδιαφερόμενα μέρη κλήθηκαν σε… διαβουλεύσεις ενόψει τρίτης προσπάθειας (ελπίζουμε όχι και φαρμακερής…)
Να υπενθυμίσουμε βέβαια ότι η πρώτη προσπάθεια έπεσε θύμα της αστοχίας να υπολογιστεί (μέσω έρευνας αγοράς;) το δυνητικό κόστος και ο διαγωνισμός «βγήκε» με προϋπολογισμό κάτω από το μισό του (ρεαλιστικού) κόστους και φυσικά κανείς δεν προσήλθε.  Όταν  η «γκάφα» έγινε αντιληπτή άρχισε το κόψιμο και ράψιμο προκειμένου να προσαρμοστούν τα διαθέσιμα χρήματα στις ανάγκες. Κάπου εκεί όμως οι πληροφορίες έλεγαν ότι «κόπηκαν» και πολλές από τις θετικές αρχικές προβλέψεις του νέου εκπαιδευτικού (ανάμεσά τους και το glass cockpit) που όμως θα κληθεί να υπηρετήσει την ΠΑ για πολλές δεκαετίες. Γνώστες μάλιστα του θέματος ανέφεραν ότι οι περικοπές υποβάθμισαν σημαντικά τη δυνητική αξία των νέων εκπαιδευτικών.
Παρόλα αυτά ο νέος διαγωνισμός έγινε αλλά… τζίφος!
Το πρόβλημα όμως που ακυρώνει τους διαγωνισμούς και φαίνεται να οδηγεί το όλο θέμα σε αδιέξοδο είναι άλλο και είναι εγγενές μέσα στις ίδιες τις προδιαγραφές του. Πιο συγκεκριμένα η διαδικασία επιλογής  μέσω κριτηρίων προσπαθεί να γεφυρώσει δυο πολύ διαφορετικούς κόσμους στον συγκεκριμένο χώρο της αεροπορικής βιομηχανίας, τον έναν με παραδοσιακές μεταλλικές σχεδιάσεις και τον άλλο με κατασκευές από σύνθετα υλικά που βέβαια απέχουν μεταξύ τους παρασάγγας. Αρκετές προδιαγραφές  και κριτήρια που μπορούν να ισχύσουν για τις μεν αποκλείουν τις δε και το αντίστροφο. Επιπλέον, κανείς δεν λαμβάνει την απόφαση να πάει υπέρ της μιας ή της άλλης λύσης γιατί φυσικά φοβάται ότι κάποια στιγμή μπορεί να κατηγορηθεί για «στημένο» διαγωνισμό και «φωτογραφικές» διατάξεις. Ακόμη όμως και αν γίνει αυτό, υπάρχει ο φόβος προσφυγών που θα τινάξουν την όποια διαγωνιστική προσπάθεια στον αέρα.
Έτσι τώρα φαίνεται ότι το πράγμα πηγαίνει στην αντίθετη άκρη και μαγειρεύεται ένα πολύ γενικό πλαίσιο που θα επιτρέψει μεν την συμμετοχή όλων αλλά θα κάνει πολύ δύσκολη ή και αδύνατη την επιλογή με πραγματικά συγκριτικά κριτήρια και φυσικά ο κίνδυνος προσφυγών είναι όχι απλώς πιθανός αλλά σίγουρος.
Τι μέλει γενέσθαι;
Άγνωστο προς το παρόν και θα πρέπει να περιμένουμε τις διαβουλεύσεις και φυσικά οι Ίκαροι θα περιμένουν ακόμη περισσότερο τα νέα αεροπλάνα!
Το χειρότερο όμως είναι (και με την μέχρι τώρα εμπειρία από το πρόγραμμα των F-16V) ότι προγράμματα είναι πολύ δύσκολο να γίνουν…

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Ελληνικός Στόλος με περισσότερες και φθηνότερες FDI Made in Greece

Το Πολεμικό Ναυτικό, αν όλα πάνε καλά, θα παραλάβει εντός του 2025 τις δυο πρώτες φρεγάτες κλάσης "Κίμων". Οι φρεγάτες αυτές μέχρι το 2028...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Οι “άγνωστοι” πύραυλοι ROCKS στη ισραηλινή φαρέτρα έπληξαν τελικά το Ισφαχάν;

Τα υποτιθέμενα «αντίποινα» του Ισραήλ στο Ιράν και το τι ακριβώς συνέβη το πρωί της Παρασκευής στο Ισφαχάν, παραμένουν στη σφαίρα της ασάφειας, που...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 10/22 Απριλίου 1826: Έξοδος του Μεσολογγίου, η ωραιότερη...

0
Μετά από 12 μήνες πολιορκίας, την τρίτη κατά σειρά περικύκλωση της σημαντικής αυτής πόλης, οι κάτοικοι του Μεσολογγίου αποφασίζουν να κάνουν ηρωική έξοδο.Είχαν περάσει...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Χωρίς ενεργό μέτωπο η φωτιά κοντά στον Ναύσταθμο της Σούδας

Δεν υπάρχει ενεργό μέτωπο αυτή την ώρα στη μεγάλη φωτιά που εκδηλώθηκε λίγο πριν τις 9:00 το πρωί στην περιοχή του κόμβου Ναυστάθμου στα...

Ξεκίνησε η συναρμολόγηση της τρίτης FDI, “Φορμίων”, με την τοποθέτηση της τρόπιδας

Στις 15 Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε η τοποθέτηση τρόπιδας, του πρώτου μπλοκ της τρίτης Ελληνικής φρεγάτας FDI HN «Φορμίων» στο ναυπηγείο της Naval Group στο...

Οδησσός: Ρωσικές επιθέσεις με τραυματίες και ζημιές σε σπίτια

Η Ρωσία εξαπέλυσε επιθέσεις με τηλεκατευθυνόμενα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα μιας κατεύθυνσης τη νύχτα με αποτέλεσμα να τραυματιστούν επτά άνθρωποι, ανάμεσά τους δυο παιδιά,...