29.7 C
Athens
Σάββατο, 15 Αυγούστου, 2020
Αρχική ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ Think Out Of The Box ThinkOutOfTheBox: Αντί για Iver Huitfeld ή [email protected], χρειαζόμαστε περισσότερο τα Absalon, και...

ThinkOutOfTheBox: Αντί για Iver Huitfeld ή [email protected], χρειαζόμαστε περισσότερο τα Absalon, και το εννοούμε!

Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

 

200606-N-NO901-1003
BALTIC SEA (June 7, 2020) The Royal Danish Navy HDMS Esbern Snare (L17) sails in the Baltic Sea during the start of BALTOPS 2020. BALTOPS is the premier annual maritime-focused exercise in the Baltic region, enhancing flexibility and interoperability among allied and partner nations. (Photo courtesy of the Lithuanian navy/Released)

Το ΠΝ χρειάζεται νέα πλοία που θα ενισχύσουν το Στόλο, το συντομότερο δυνατόν. Υπάρχουν κάποιες επιλογές ([email protected], LCS/MMSC, ακόμη και… ALS, MEKO, Iver Huitfeld), αλλά τίποτε δεν λέει να προχωρήσει. Το θέμα είναι, πως με τα νέα “πλοία”, αν και όταν θα έρθουν αυτά, θέλουμε να καλύψουμε πολλές και διάφορες ανάγκες. Και μάλιστα, άσχετες ίσως μεταξύ τους.

Φρεγάτες Iver Huitfeldt για την Ινδονησία;

Πρώτη ανάγκη που θέλουμε να καλύψουμε είναι αυτή της αεράμυνας περιοχής, μια δυνατότητα που το ΠΝ είχε για πολύ λίγα χρόνια στην ιστορία του, όσο δηλαδή επιχειρούσαν τα αντιτορπιλικά κλάσης C.F Adams στο Στόλο. Η απώλειά τους βέβαια δεν ήταν και κάτι δυσαναπλήρωτο, καθώς οι SM-1 λίγα θα μπορούσαν να προσφέρουν σε ένα φλεγόμενο Αιγαίο. Απλά, όπως πάντα, από το… ολότελα, ήταν καλύτεροι!

Σήμερα, το ΠΝ θέλει να καλύψει πρωτίστως αυτή την ανάγκη. Αυτός είναι και ο λόγος που οι επιτελείς του ΓΕΝ αποδέχτηκαν την πρόταση για τις δυο φρεγάτες κλάσης FDI/[email protected], που μπορούν να φέρουν ένα μικρό αριθμό (16 ή 24) πυραύλων ASTER 30. Ακόμη και οι επιπέδου μεγάλης … κορβέτας, LCS/MMSC, προτείνονται στο ΠΝ με πυραύλους SM-2, γιατί απλά, εκεί “πονάει” επιχειρησιακά, στην αεράμυνα και τα όπλα αεράμυνας περιοχής.

ThinkOutOfTheBox: Ελικοπτεροφόρα San Giorgio αντί φρεγατών αντιαεροπορικού πολέμου; πάμε καλά;

Βέβαια, μέσα στις όλες “ανάγκες”, προέκυψε και η δυνατότητα για υποστρατηγική κρούση, με βλήματα SCALP Naval. Καθώς βέβαια λίγα μπορούν να προσφέρουν 8 ή 16 βλήματα του τύπου σε μια σύγκρουση, το ΠΝ μάλλον θέλει τη δυνατότητα έστω και για συμβολικούς λόγους, ίσως για να νοιώθει ο γείτονας ότι πουθενά δεν μπορεί να “κρυφτεί”.

Το θέμα όμως είναι πως ο Στόλος των φρεγατών, δεν έχει πια την ίδια αποστολή που είχε πριν 20 ή 30 χρόνια. Δεν θα απαγορεύσει την έξοδο του τουρκικού στόλου στο Αιγαίο, δεν θα προσπαθήσει να τον κρατήσει μέσα στα Στενά, ή να τον βυθίσει μέσα στις βάσεις του. Αυτό πλέον το έχουν αναλάβει άλλα πλοία, οι Super Vita, τα υποβρύχια, μαζί με τις επάκτιες πυροβολαρχίες Exocet MM40, καθώς και τα Mirage 2000EGM/AM39. Ότι “απομείνει”, θα το περιλάβει η ΠΑ με την απαλή της φροντίδα…

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Χρειάζεται το ΠΝ πλοία LPD/LHD όπως το TCG Anadolu; χρειαζόμαστε ένα μακρύ χέρι, κι αν ναι, πως θα είναι αυτό;

Ο Στόλος θα πρέπει πλέον να απαγορεύσει τις όποιες ελπίδες έχουν οι Τούρκοι επιτελείς για μια νίκη στη Μεγίστη. Το Καστελλόριζο και τα νησιά γύρω του είναι τα δικά μας Φώκλαντ, και ο Στόλος θα πρέπει να πολεμήσει όπως πολέμησαν οι Βρετανοί. Ο Τουρκικός Στόλος πρέπει να μείνει στα “αυγά” του, αλλιώς δεν θα έχει καλά ξεμπερδέματα. Ή έτσι πρέπει να γίνει, αλλιώς, απλά, αποτύχαμε.

Τα πράγματα διαβάζονται ιδανικά, αλλά δεν είναι έτσι. Υστερούμε σε μέσα. Επίσης, το Σύμπλεγμα της Μεγίστης είναι υπερβολικά κοντά στην Τουρκία. Οι Τούρκοι, πριν μια Κρίση, θα έχουν σκορπίσει το Στόλο τους σε σημεία που φυσικά και δεν θα μπορούμε να τον παρακολουθήσουμε. Καλό θα ήταν να έχουμε μερικά δεκάδες HALE UAVs, αλλά θα βολευτούμε με όσα HERON και Ρ-3Β υπάρχουν τη δεδομένη στιγμή.

ThinkOutOfTheBox: Φρεγάτες Iver Huitfledt για το ΠΝ, με κατασκευή στην Ελλάδα και κόστος 350 εκ. ευρώ έκαστη;

Η Μεγίστη θα δεχτεί σφοδρή επίθεση, δεν χωράει αμφιβολία. Όπως δεν χωράει αμφιβολία που θα υπάρξουν επιθέσεις σε διάφορα ακατοίκητα ή μη νησιά και κάποιες στρατηγικής σημασίας νησίδες, προκειμένου να αναγκαστούμε να διασπάσουμε τις δυνάμεις μας. Αλλά η κύρια προσπάθεια, θα είναι στη Μεγίστη, στα νησιά που αυξάνουν δυσανάλογα πολύ την ΑΟΖ μας, και χάρη σε αυτά συνδέεται η ελληνική με την κυπριακή ΑΟΖ.

Οι Τούρκοι είναι πολύ εύκολο να μεταφέρουν με ελαφρά σκάφη και ελικόπτερα δυνάμεις στα νησιά, και να επιτύχουν προγεφύρωμα ή ακόμη και πλήρη κατάληψή τους. Έτσι, ακόμη κι αν έχουν υποστεί μεγάλες απώλειες πάνω στη γραμμή αντιπαράθεσης, σε Έβρο και νησιά, αν έχουν “πάρει” το Καστελλόριζο, τη Μεγίστη, τη Σύμη, μάλλον χάσαμε, με ότι σημαίνει αυτό.

ΕΚΤΑΚΤΟ: Το Royal Navy θα αποκτήσει 5 φρεγάτες κλάσης Type 31e από την Babcock με κόστος 1,4 δις ευρώ με σχέδιο που βασίζεται στην Iver Huitfeld

Εκεί είναι πλέον που πρέπει να επέμβει το ΠΝ. Η ανακατάληψη, ή έστω, η επιχείρηση ενίσχυσης των φρουρών δεν μπορεί να γίνει με τίποτε άλλο, εκτός από πλοία. Αν και θεωρητικά, τα Zubr θα μπορέσουν να μεταφέρουν ταχύτατα ενισχύσεις, γίνεται αντιληπτό πως αυτά δεν φτάνουν. Και ελπίζουμε, πως τα σχέδια δεν βασίζονται στα αρματαγωγά ΙΑΣΩΝ…

Έχουμε ξαναγράψει, πως ένα πλοίο επιπέδου Arleigh Burke ή Ticonderoga, μπορεί όχι απλά να ενισχύσει, αλλά να ανακαταλάβει σχεδόν μόνο του ένα νησί. Απαγορεύοντας την εχθρική αεροπορία με τους SM-2, και πλησιάζοντας αρκετά για τα 5ιντσα, μπορεί να κάνει μεγάλη ζημιά στις όποιες επιτιθέμενες δυνάμεις. Αλλά δεν μπορεί να κατεβάσει “άγημα”, επαναλαμβάνοντας σκηνές από το Βόρειο Αιγαίο πριν 110 περίπου χρόνια.

Αντικατάσταση 4 φρεγατών S με κόστος κάτω από 2 δις ευρώ; κι όμως, γίνεται!

Θα χρειαστεί μια πλωτή “βάση”, από όπου ειδικές δυνάμεις, πεζοναύτες, ελικόπτερα, θα επιχειρήσουν και θα ανακαταλάβουν ή θα ενισχύσουν τα νησιά. Αυτό δεν μπορεί να γίνει από “απλές” φρεγάτες, ακόμη και από αντιτορπιλικά, αλλά χρειάζονται άλλα πλοία. Ιδανικά θα ήταν πλοία κλάσης San Antonio. Καθώς όμως τα πλοία αυτά κοστίζουν κάπου στο 1,5 δις δολάρια, καλύτερα να τα ξεχάσουμε.

Μιας και σχεδιάζουμε να αγοράσουμε φρεγάτες που θα τα κάνουν όλα και θα συμφέρουν (δεν νομίζουμε, αλλά λέμε τώρα…), μήπως να σκεφτόμασταν και μερικούς σοβαρότερους ρόλους για τα επόμενα πλοία του Στόλου; Τι ρόλους δηλαδή; μα αυτούς ενός πιο ευέλικτου πλοίου σε αποστολές, όπως ας πούμε τα San Antonio του USN, αλλά στο 1/5 του κόστους και το 1/4 του εκτοπίσματος…

Επιπλέον φρεγάτες SIGMA και αντιτορπιλικό stealth προσφέρει η Damen στην Ινδονησία

Για να μην σας κουράζουμε, τέτοια πλοία υπάρχουν, και μάλιστα, εκτός από αποδεδειγμένα χαμηλού κόστους, είναι ικανότατα και μπορούν να κάνουν κυριολεκτικά τα “πάντα”, από μεταφορά ικανού αριθμού ελικοπτέρων, μεταφορά ΑΒΑΚ, AAV-7, μέχρι και… Leopard 2! Κι αν χρειαστεί, μπορούν να μείνουν στην Ανοιχτή Θάλασσα για μήνες, και μάλιστα με πολύ χαμηλό κόστος. Ναι, μιλάμε για τα δανέζικα Absalon, τα ξαδελφάκια των Iver Huitfeld, που έχουν μάλιστα ναυπηγηθεί με τα ίδια στάνταρντς. Και ας σε κάποιους δεν αρέσουν αυτού τους είδους πλοία, ας απευθυνθούν στους Βρετανούς, που τα αγόρασαν σαν Type 31

Τα δύο πλοία Absalon, κατασκευάστηκαν από το Odense Steel Shipyard για το Ναυτικό της Δανίας, είναι πλοία υποστήριξης μάχης. Τα πλοία μπορούν να εξοπλιστούν για συγκρούσεις στη θάλασσα, αποβάσεις, ως πλατφόρμες διοίκησης. Μπορούν επίσης να διαμορφωθούν ως νοσοκομειακά πλοία ή για για πλοία που θα προσφέρουν σε ειδικές καταστάσεις (θεομηνίες).

Ταραγμένες θάλασσες

Το HDMS Absalon (L16) καθελκύστηκε τον Φεβρουάριο του 2004 και μπήκε σε υπηρεσία στο Βασιλικό Ναυτικό της Δανίας τον Ιούλιο του 2004. Το Esbern Snare (L17), ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2004 και μπήκε σε υπηρεσία τον Φεβρουάριο του 2005.

Η κλάση Absalon έχει εκτόπισμα πλήρους φορτίου 6.300 τόνων. Το πλοίο έχει μήκος 137μ., μέγιστο πλάτος 19,5μ και βύθισμα 6,3μ. Ο σχεδιασμός του πλοίου, με 16 στεγανά τμήματα ή διαμερίσματα και δύο αεροστεγείς διαφράγματα, ενσωματώνει χαρακτηριστικά επιβίωσης και περιορισμού ζημιών, συμπεριλαμβανομένων διπλού κύτους, αυτόματων ζωνών ελέγχου ζημιών, ανιχνευτών ζημιών και ζωνών καπνού.

Πόσο θα αντέξουν ακόμη οι φρεγάτες του ΠΝ κλάσης S (Kortenaer); Θα ξεπεράσουν σε υπηρεσία τα “Θηρία”; Αξίζει περαιτέρω εκσυγχρονισμός;

Το σύστημα ελέγχου βλάβης και ελέγχου μάχης του πλοίου παρακολουθεί συνεχώς την κατάσταση του πλοίου και ενσωματώνει ένα σύστημα παρακολούθησης τηλεόρασης κλειστού κυκλώματος με περισσότερες από 50 κάμερες, σημεία πυρόσβεσης, αισθητήρες και συναγερμούς, έναν υπολογιστή φορτίου και σταθερότητας.

Μια ράμπα roll-on roll-off είναι εγκατεστημένη στην πρύμνη του πλοίου και έχει πρόσβαση στο flex deck (“ευέλικτο” κατάστρωμα). Το flex deck, με επιφάνεια 915 m², και διαθέτει 250 μέτρα λωρίδες στάθμευσης για οχήματα, ενώ έχει μήκος περίπου 90m. Το ενισχυμένο κατάστρωμα μπορεί να επιβιβάσει οχήματα ή και άρματα μάχης έως και 62 τόνων όπως το  Leopard 2!

Think Out Of the Box: Επιχειρήσεις των OH-58D Kiowa Warrior από φρεγάτες κι άλλα πλοία του ΠΝ

Ο σχεδιασμός του πλοίου ενσωματώνει χαρακτηριστικά stealth για χαμηλές ακουστικές, ραντάρ, οπτικές και υπέρυθρες υπογραφές. Η προστασία είναι επιπέδων STANAG 4142, 4137 και 4549. Όλα τα μέρη του κύτους προστατεύονται από θωράκιση σύμφωνα με το πρότυπο STANAG 4569. Οι περιοχές που βρίσκεται το πλήρωμα προστατεύονται από ΡΒΧΠ επιπέδου STANAG 4447.

Το πλοίο διαθέτει ραντάρ Thales Naval Netherlands SMART-S mk2 3D S-band, με ακτίνα 250 χιλιομέτρων και ύψους έως 70 °, και ραντάρ ελέγχου πυρός Saab Systems Ceros 200 mk3, που λειτουργεί μπάντα J. Το SMART-S mk2 εγκαταστάθηκε στο HDMS Absalon τον Ιούνιο του 2007, δηλαδή ΜΕΤΑ την ένταξή του σε υπηρεσία. Ένα ραντάρ X-band Terma Scanter 2001 παρέχει τακτική εικόνα της επιφάνειας.

«ΜΕΔΟΥΣΑ 6» με παρθενική συμμετοχή Κύπρου και Rafale

Οι λύσεις για την πλοήγηση περιλαμβάνουν ραντάρ πλοήγησης που λειτουργούν σε ζώνες X και S, που παρέχονται από την Furuno Marine. Το σύστημα C4I του πλοίου συνδέεται με το ηλεκτρονικό σύστημα πληροφοριών εμφάνισης χάρτη. Τα δεδομένα πλοήγησης μεταφορτώνονται στο σύστημα πληροφοριών εμφάνισης OSI. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με ένα σόναρ τροπίδας Atlas Elektronik ASO 94-01.

Το πλοίο διαθέτει Combat management και Command, Control, Communications and Intelligence (C4I) Terma C-Flex. Η Systematic και η Terma ανέπτυξαν το λογισμικό για το C-Flex και η Maersk Data Defense ανέλαβε την ανάπτυξη και προμήθεια του υλικού και των κονσόλων του συστήματος. Το σύστημα C-Flex χρησιμοποιεί T-Core κοινό λειτουργικό περιβάλλον.

Φωτογραφίες από την παρουσία της Αεροπορίας Στρατού σε Ισραήλ και Κύπρο

Το πλοίο διαθέτει πάνω από 20 κονσόλες πολλαπλών λειτουργιών εξοπλισμένες με μεγάλες οθόνες οθόνης. Τα ψηφιοποιημένα δεδομένα εικόνων βίντεο από τα ραντάρ και τη σουίτα αισθητήρων διανέμονται σε όλες τις οθόνες από ένα δίκτυο TCP / IP. Το πλοίο διαθέτει ένα τοπικό δίκτυο 1G Ethernet TCP / IP για τη μεταφορά δεδομένων.

Η σουίτα επικοινωνίας περιλαμβάνει συνδέσμους Link 11, Link 16, δορυφορικές επικοινωνίες που λειτουργούν σε ζώνες EHF, SHF και UHF, φωνητικές επικοινωνίες σε ζώνες VHF και UHF, δυνατότητα χρήσης πολιτικών “καναλιών” και τηλεδιάσκεψη βίντεο. Τον Αύγουστο του 2008, η Terma ανέλαβε συμβόλαιο για την προμήθεια ενός συστήματος πολλαπλών συνδέσμων (MLS) το οποίο θα διασυνδεθεί με το σύστημα μάχης C-Flex και θα επιτρέψει τη μελλοντική ενσωμάτωση του Link 22. Εδώ ας κάνουμε μια παύση, και ας σκεφτούμε αν μπορούν ελληνικές εταιρείες να κάνουν κάτι τέτοιο. Μην το σκέφτεστε πολύ, IDE, SCYTALIS κοκ το κάνουν ήδη…

ΑΠΟΨΗ: Βυθίζοντας τον “Πορθητή” (στον ύπνο μας, ή πως καταρρίπτουμε Εθνικούς Μύθους)

Η Rockwell Automation προμήθευσε το ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης των πλοίων που περιλαμβάνει το σύστημα διαχείρισης ισχύος. Τα πλοία κινούνται με τη βοήθεια από δύο κινητήρες ντίζελ MTU 8000 σε διάταξη GODAD. Οι κινητήρες βαθμονομούνται ο καθένας στα 8,31MW. Το σύστημα ισχύος περιλαμβάνει τέσσερις βοηθητικούς κινητήρες ντίζελ Caterpillar 3508B ο καθένας με ισχύ 920kW και γεννήτριες Van Kaick DSG 74. Μπορεί κάποιος να καταλάβει το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης των πλοίων (ντίζελ κινητήρες).

Οι χώροι των μηχανημάτων είναι ειδικά μονωμένοι για να διατηρούν χαμηλή θερμική υπογραφή και τα μηχανήματα εγκαθίστανται σε ελαστομερείς βάσεις απομόνωσης κραδασμών. Δύο άξονες οδηγούν ελεγχόμενες προπέλες βήματος. Στο μπροστά μέρος υπάρχουν προωθητήρες για ευελιξία ακρίβειας κατά τον ελιμενισμό. Το πλοίο έχει μέγιστη σταθερή ταχύτητα 23 κόμβων και μεταφέρει εφόδια και καύσιμα για αποστολή 28 ημερών, με μέγιστη ακτίνα δράσης τα 9000 νμ.

190415-N-IL409-0016
RED SEA (April 15, 2019) The Royal Danish Navy frigate HDMS Niels Juel (F 363), operating as part of France’s Charles de Gaulle Carrier Strike Group, is underway in the Red Sea, April 15, 2019. The John C. Stennis Carrier Strike Group is deployed to the U.S. 5th Fleet area of operations in support of naval operations to ensure maritime stability and security in the Central Region, connecting the Mediterranean and the Pacific through the western Indian Ocean and three strategic choke points. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist Seaman Joshua L. Leonard/Released)

Το πλοίο διαθέτει πέντε τυπικά “φρεάτια” μεγέθους εμπορευματοκιβωτίων τύπου flex στο κατάστρωμα όπλων στο μεσαίο τμήμα του πλοίου. Σε δυο από αυτά φέρει οκτώ πυραύλους επιφανείας-επιφάνειας RGM-84 Harpoon Block II. Στις άλλες τρεις μονάδες είναι τοποθετημένοι 3 εκτοξευτές 12 θέσεων τύπου Mk56, επιτρέποντας στο πλοίο να μεταφέρει 36 RIM-162 Raytheon Evolved Sea Sparrow Missiles (ESSM) Block 1. Το σύστημα ελέγχου πυρός CEROS 200 παρέχει την απαραίτητη καθοδήγηση ραντάρ στους πυραύλους. Το πλοίο διαθέτει τέσσερα ραντάρ Flexfire και ηλεκτρο-οπτικούς trackers.

Το πλοίο είναι οπλισμένο με τορπίλες Eurotorp MU 90 και έναν εκτοξευτή και στις δύο πλευρές του καταστρώματος. Επίσης μπορεί να μεταφέρει έως και 300 νάρκες και μπορεί να εξοπλιστεί με ράγες πόντισης σε εμπορευματοκιβώτια.

ΑΠΟΨΗ: Οι λόγοι που το ΠΝ συνεχίζει να προτιμά τις [email protected] από πολλές άλλες λύσεις (πχ Gowind, Iver Huifeld ή … Adelaide)

Το πλοίο διαθέτει δύο συστήματα Close-In-Weapon Oerlikon Contraves Millenium 35 mm (GDM-008), ένα στο μπροστινό μέρος της γέφυρας και ένα στην οροφή του υπόστεγου. To Millenium μπορεί να βάλλει το βλήμα 35mm Ahead Air Burst Munition, με ταχυβολία 1.000 βλημάτων το λεπτό. Είναι αποτελεσματικό σε απόσταση πάνω από 3,5 χιλιόμετρα για αεροσκάφη / ελικόπτερα, 2 χιλιόμετρα για πυραύλους εναντίον πλοίων και 1,2 χιλιόμετρα για πυραύλους αντιραντάρ.

Σύμφωνα με συμβόλαιο που ανατέθηκε τον Οκτώβριο του 2002, κάθε πλοίο διαθέτει από ένα πυροβόλο BAE Systems Land & Armaments (πρώην United Defence) των 127 mm Μk45 mod 4 για δυνατότητα υποστήριξης αποβάσεων. Το όπλο θα είναι ικανό να βάλλει το πυρομαχικό εκτεταμένης εμβέλειας (ERGM), όπως το EX-171 ER, το οποίο έχει εμβέλεια άνω των 100km με ακρίβεια μικρότερη από 20m.

Zap It! Όπλο λέιζερ σε αμερικανικό πολεμικό πυρπολεί drone (βίντεο)

Το κάθε Absalon έχει πλήρωμα μόλις 100 ατόμων. Περίπου 70 ακόμη άτομα μπορούν να είναι στο πλοίο για διάφορες άλλες αποστολές (πχ υποστήριξη ελικοπτέρων). Μπορούν να εγκατασταθούν κοντέινερ για επιπλέον προσωπικό 130 ατόμων στο flex deck. Σημειώνουμε πως το πλοίο διαθέτει εγκαταστάσεις για έως και 300 επιβάτες και πλήρωμα.

Ένα αρθρωτό νοσοκομείο μπορεί να εγκατασταθεί στο flex deck. Το νοσοκομείο έχει ικανότητα 40 κλινών εντατικής θεραπείας και εκτέλεσης ως δέκα σημαντικών χειρουργικών επεμβάσεων.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 2 Απριλίου 1982: Απόβαση στα Φώκλαντ

Το υπόστεγο ελικοπτέρου μπορεί να φιλοξενήσει δύο ελικόπτερα EH101. Το κατάστρωμα πτήσης έχει εμβαδόν 850m², στο οποίο μπορεί να εξυπηρετηθεί και ελικόπτερο έως και 20 τόνων, όπως το CH-47D Chinook.

Το πλοίο είναι εξοπλισμένο για υποστήριξη μονάδων Ειδικών Δυνάμεων Επιχειρήσεων (SOF). Το κατάστρωμα φορτίου μεταφέρει δύο σκάφη ειδικών δυνάμεων. Το σκάφος SOF εκτοπίσματος  7.4t και μήκους 12m SRC-90E λειτουργεί με πλήρωμα δύο ή τριών και μπορεί να μεταφέρει 1.800 κιλά εξοπλισμού, έως εννέα επιβάτες ή τέσσερις ασθενείς σε φορείο.

Το Storebro Bruks SRC-90E είναι κατασκευασμένο από σύνθετα υλικά που χρησιμοποιούν ρητίνες από ανθρακονήματα και βινυλεστέρες. Το σύστημα προώθησης waterjet του SRC-90E δίνει ταχύτητες πάνω από 40kt. Στη θέση αυτού του σκάφους, άνετα μπορεί να πάρει τη θέση του ένα ελληνικής κατασκευής σκάφος (ΑΓΗΝΩΡ).

Πλωτό νοσοκομείο του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού ζήτησε η Καλιφόρνια

Και τι τα θέλουμε αυτά εμείς εδώ; Και τι ξέρουν οι Δανοί;

Καταρχάς, τα Absalon μπορούν να υπηρετήσουν σαν φρεγάτες γενικής χρήσης, ειδικά με τους ESSM Block 2. Δεν θα διστάσουμε να πούμε πως είναι εξαιρετικά πλοία για μακροχρόνιες αποστολές, και λόγω μεγέθους δεν θα κουράζουν καθόλου το πλήρωμα. Άρα, σίγουρα μπορούν να αντικαταστήσουν τις πεπαλαιωμένες S σαν πλοία πρώτης γραμμής.

Το ενδιαφέρον με τα πλοία αυτα είναι το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης που έχουν, καθώς η διάταξη ευνοεί την οικονομία καυσίμων, αλλά και την ελαχιστοποίηση των αναγκών συντήρησης. Υπάρχει βέβαια το τίμημα της χαμηλής ταχύτητας, αλλά ας είμαστε ρεαλιστές, οι [email protected] ή οι FREMM είναι ελάχιστα γρηγορότερες.

ThinkOutofTheBox: Μήπως αντί για καταδρομικά Ticonderoga, έχει μεγαλύτερη αξία να ζητήσουμε από τις ΗΠΑ περιπολικά Cyclone;

Τώρα, τα πλοία αυτά μπορούν να είναι μια δύναμη κρούσης από μόνα τους. Μπορούν να φέρουν ικανό αριθμό πεζοναυτών, δυνάμεων της ΜΥΚ, ακόμη και τεθωρακισμένα που θα ανατρέψουν τα δεδομένα σε μικρά νησιά. Το πλέον όμως ενδιαφέρον είναι πως θα μπορούν να δρουν σαν προκεχωρημένες μονάδες υποστήριξης ελικοπτέρων της ΑΣ, φέρνοντας τα AH-64A+/DHA, OH-58D Kiowa αλλά και τα CH-47D Chinook κοντά στις φρουρές των νησιών.

Μπορεί κάποιος να φανταστεί το χάος που θα προκαλούσε ένα ζεύγος ΑΗ-64 μαζί με μερικά ΟΗ-58D, βράδυ, στις τουρκικές μονάδες απόβασης σε κάποιο νησί-στόχο; Δεν συζητάμε το πόσο αυξάνεται η επιχειρησιακή ευελιξία των ελικοπτέρων, αν υπάρχουν πλοία που θα μπορούν να ανεφοδιάσουν εν πλω επιθετικά ελικόπτερα, ή μεταφορικά ελικόπτερα, που θα πετούν για τις εσχατιές της Ανατολικής Μεσογείου ή την Κύπρο.

Η Τουρκία δέσμευσε τη θαλάσσια περιοχή νότια του Καστελόριζου ​​με NAVTEX

Τώρα, ας μην αρχίσουμε τις ανοησίες περί “υψηλής τιμής” ή περί “δυσκολίας στην κατασκευή”. Τα πλοία αυτά έχουν κατασκευαστεί με στρατιωτικές προδιαγραφές αλλά με εμπορικές μεθόδους. Έτσι, το κόστος του πλοίου χωρίς τους αισθητήρες και τα όπλα, ήταν το 2005 περίπου 230 εκ. δολάρια, με το πλοίο αξιόπλοο (αλλά όχι αξιόμαχο).

Τώρα, οι αισθητήρες, το CMS, τα όπλα, έχουν ένα “ελεγχόμενο” κόστος, και σε κάθε περίπτωση, δεν θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 500 εκ. δολάρια, ειδικά αν χρησιμοποιήσουμε όπλα και υλικά που υπηρετούν ήδη, πχ τα όπλα των S. Κι όλα αυτά, για πλοία που θα μπορούσαν να “στρατοπεδεύσουν” στην Ανατολική Μεσόγειο, και να διαφυλάτουν τα συμφέροντα της χώρας μας στην ελληνική ΑΟΖ. Ταυτόχρονα, αν χρειαστεί, μπορούν να είναι οι σωτήρες των απομακρυσμένων ελληνικών νησιών, σε ειρήνη αλλά και πόλεμο.

Η ελληνική ALS 115 Surface Combat Ship, εξοπλισμένη, με κόστος κάτω από 650 εκ. ευρώ!

Οι Δανοί βέβαια δεν τα κατασκεύασαν για αυτές τις “δουλειές”, αλλά κυρίως για συμμετοχή του Ναυτικού τους σε ειρηνευτικές αποστολές. Δεν συζητάμε το πόσα μπορούν να προσφέρουν αυτά τα πλοία στην ενίσχυση της Κύπρου.

Τέλος, πλοία αυτού του είδους, έχουν και μια άλλη δυνατότητα, που πάντα παραβλέπεται. Μπορούν, αν χρειαστεί, να μεταφέρουν τον πόλεμο στο έδαφος του αντιπάλου. Και ο νοών, νοείτο.

 

 

 


Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν απαραίτητα τους συντάκτες τους κι όχι υποχρεωτικά την ιστοσελίδα. Ο ιστότοπος δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συντακτών της και των άρθρων τους. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση των άρθρων μας χωρίς γραπτή έγκριση, αλλιώς το ptisidiastima.com θα λάβει όλα τα απαραίτητα νομικά μέτρα. Τα σχόλια των άρθρων που ακολουθούν, δεν εκφράζουν την ιστοσελίδα, παρά μόνο αυτούς τους ίδιους τους σχολιαστές. Η αρχισυνταξία έχει το δικαίωμα να λογοκρίνει σχόλιο ή να απαγορεύσει την δημοσίευσή του.

- Advertisement -

126 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
126 Comments
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
Gunner

Τα πλοία που έχουν σχεδιάσει οι Δανοί, είναι ότι πρέπει για το περιβάλλον μας. Αλλά μην ξεχνάτε ότι εμείς αγοράζουμε πλοία με πολιτικά κριτήρια και όχι με στρατιωτικά.

Animades

Τα absalon είναι πανίσχυροι ελβετικοί σουγιάδες .!!!
σε ενα μείγμα δε, μαζι δε με τις αδελφές τους τις νIver Huitfeld, σε ρόλο Α/Α ακόμα καλύτερα και σε κόστος 1/2 των Γαλλικών …

Gunner

Είναι ακριβώς αυτό που χρειαζόμαστε για την Άμυνα του Αιγαίου. Τα Absalon είναι το πλοίο που χρειαζόμαστε για να καλύψουμε έναν σκασμό από ανάγκες. Φαντάσου σκάφος με άγημα ΠΖΝ ή ΜΑΚ να περιπολεί, μεταφέροντας 2 CB-90, 1-2 ΟΗ-58D, MEA και 1 ΝΗ-90 ή 2 NH-90.
 

blackpeteg

Εξαιρετική προσέγγιση, ιδίως για την τελευταία πρόταση! Όλες οι λύσεις που βλέπουμε είναι αμυντικού προσανατολισμού, κάτι που μεταδίδει την βεβαιότητα πως στην χειρότερη περίπτωση θα χάσουν τα μέσα που θα ρισκάρουν στο πεδίο – εμείς ρισκάρουμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και τα μέσα με τα οποία θα τα προασπίσουμε.
Αυτό είναι το βασικό μας στρατηγικό λάθος που μπορεί να διορθωθεί με δυνατότητα ευρείας κρούσης εντός της τουρκικής ενδοχώρας ανεξαρτήτως του εύρους του επεισοδίου.

Ted

Σίγουρα υπάρχουν πολλές ιδέες και λύσεις για την ενίσχυση του ΠΝ και των νησιών γενικότερα. Χρήματα όμως δεν βλέπω
Για ποιο λόγο καθυστερεί η υλοποίηση του Ταμείου Εθνικής Άμυνας ?
Και 50.000.000 ευρώ να μαζεύονταν κάθε χρόνο (5€/Έλληνα – ή πολύ λιγότερα εάν λάβουμε υπόψη και τους Έλληνες του εξωτερικού με εθνική συνείδηση), θα υπήρχε μία μαγιά για την ενίσχυση του στόλου
Πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί δεν υλοποιείται κάτι τέτοιο
Αρκεί η τοποθέτηση ως επικεφαλής ενός ανθρώπου με καλό όνομα για να πετύχει το εγχείρημα αυτό
 

Spyros_Kapa

Μόνο μην μπει η Αγγελοπουλου θα τά κάνει δεξιώσεις.

Voiceofreason

Φίλε μου, δε χρειάζεται κανένα Ταμείο Εθνικής Άμυνας για να συγκεντρωθούν χρήματα για εξοπλισμούς. Δε χρειάζεται να προστεθεί ακόμα ένας Οργανισμός ο οποίος προφανώς θα στερείται διαφάνειας – το έργο το έχουμε ξαναδεί – και τα χρήματα πολύ εύκολα να μετατραπούν σε σουβλάκια.   Αύριο το πρωί να ζητήσει το κράτος 5 ευρώ από τον κάθε πολίτη, όλοι θα τα δώσουν με χαρά – εκτός από τους κολλημένους- από το υστέρημά τους – μπορεί το ποσό να φαντάζει ευτελές, αλλά υπάρχουν πίστεψέ με άνθρωποι που ούτε αυτά έχουν-.   Εάν είναι δυνατόν τόσοι υπουργοί που πέρασαν να μη μπορούν να… Read more »

kK19641970

Έχεις απόλυτο δίκιο και συμφωνώ μαζί σου για το υστέρημα πολλών που είναι διατεθειμένοι να το δώσουν , μαζί με αυτούς και εγώ. Μην με ρωτήσετε γιατί ,αλλά πιστεύω αυτός που κυβερνά τώρα έχει σκοπό να κάνει πολλά τέτοια άλματα προόδου και κινήσεις που δεν τις έχουμε ξαναδεί.Έχει άλλο τρόπο σκέψης και δουλειάς και το δείχνει σε αντίθεση με προηγούμενους ηγέτες του ιδίου χώρου που εμένα προσωπικά με απογοήτευσαν.

Roger

«πιστεύω αυτός που κυβερνά τώρα έχει σκοπό να κάνει πολλά τέτοια άλματα προόδου και κινήσεις που δεν τις έχουμε ξαναδεί.Έχει άλλο τρόπο σκέψης και δουλειάς και το δείχνει σε αντίθεση με προηγούμενους ηγέτες του ιδίου χώρου που εμένα προσωπικά με απογοήτευσαν.»
 
Όταν τελειώσει η 2η θητεία του κυρίου «ροζ με γραβάτα», έλα να μου πεις σε ποιο σημείο θα πας να κλάψεις με μαύρο δάκρυ.

kv11

Δεν ειναι λυση αυτη. Με την ιδια λογικη να γινει και ενα Ταμειο για την υγεια ενα για τις υποδομες ενα για την ενεργεια κλπ. Ο ελληνας φορολογουμενος δινει λεφτα μεσω φορων και πιστευω ειναι αρκετα, καλυτερη κατανομη χρειαζεται

Lefteris_K

‘Οντως μια πολύ ενδιαφερουσα πρόταση/ προσέγγυση…αλλά δεν νομίζω η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία να βλέπει τόσο μπροστά…

flashg

Τα πλοία είναι ωραία για γενικών καθηκόντων. Από εκεί και πέρα θέλω να πιστεύω ότι οι επιτελείς μας δεν σκέφτονται σαν και εσάς και ότι αν γίνει πόλεμος με την Τουρκία θα έχουμε πολιτικούς για να τους ακούσουν ( αυτό φαντάζει ανέκδοτο). Δεν πας ποτέ στην έδρα του αντιπάλου την στιγμή που αυτός είναι πιο πολυάριθμος και σε κάποια πράγματα καλύτερος από εσένα. Η Ελλάδα για να έχει κάποιες πιθανότητες επιτυχίας θα πρέπει να πάει στο Σουηδικό δόγμα. Υπερασπίζουμε κρίσιμες περιοχές και κάνουμε πόλεμο φθοράς. Αν πάμε στο Καστελόριζο ακόμα και 4 Tico να πάρουμε θα πάμε σαν πρόβατα επί… Read more »

neuromancer

Δεν θα είναι μιας εβδομάδας…. μάλλον λιγότερο θα είναι γιατί θα ξεμείνουμε από αναλώσιμα. Οι απέναντι όμως είναι αυτάρκεις σε αρκετά από αυτά.

Thras

Αν τελειώσουν τα αναλώσιμα θα έχουμε κερδίσει τον πόλεμο. Όσα υπάρχουν αρκούν και με το παραπάνω για μια αντιπαράθεση με την Τουρκία.

Roger

«Όσα υπάρχουν αρκούν και με το παραπάνω για μια αντιπαράθεση με την Τουρκία.»
 
Σε έναν πόλεμο υπερ πάντων, όπου θα παιχτεί όλη η επιβιώση και η χιλιάδων χρόνων παρουσία του έθνους μας στον πλανήτη, ΌΧΙ δεν φθάνουν.

GK21

Ειτε λογο εξωτερικης παρεμβασης.ειτε λογο πανικου του πολιτικου συστηματος,ειτε λογο των οικονομικων συνεπειων,ειτε λογο ψυχολογικης καταρρευσης της ελληνικης κοινωνιας,ειτε λογο των περιορισμενων δυνατοτητων των ελληνικων ενοπλων δυναμεων, ενας πιθανος πολεμος με την Τουρκια δεν προκειται να κρατησει περισσοτερο απο 24-48 ωρες.
 
Υ.Γ. Ποια Ιμβρος και Τενεδος???Αν τελιωσεις τον πολεμο με οσα ειχες οταν τον ξεκινησες θα εισαι ο πρωτος του χωριου……

Thras

Δεν νομίζω ότι έχεις δίκιο. Ο λόγος που η Τουρκία μόνο απειλεί και φωνάζει, είναι ότι δεν έιναι καθόλου βέβαιη για το αποτέλεσμα μιας σύγκρουσης με τον ισχυρότερο γείτονά της.   Στην τελευταία μας ολική σύγκρουση φτάσαμε μέχρι την Άγκυρα. Φυσικά λόγω λαθών, κατέληξε στην μεγαλύτερη καταστροφή που έχουμε υποστεί ως έθνος. Οι τούρκοι όμως από την άλλη, ένιωσαν την απειλή να καταληφθεί η πρωτεύουσά τους και να καταλυθεί το κράτος τους. Κάτι τέτοιο δεν είχε συμβεί ποτέ στην ιστορία τους από την εμφάνιση τους στη Μικρά Ασία.   Μπορεί η μικρασιατική εκστρατεία να άφησε τεράστιες πληγές στο σώμα του… Read more »

SAAB

Από καύσιμα έχουμε για 90 ημέρες.   https://www.kathimerini.gr/103786/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/katadikh-ths-elladas-gia-ta-apo8emata-petrelaioeidwn   Κάποιοι θέλουν να μας πείσουν ότι δεν τη βγάζουμε πάνω από βδομάδα. Ίσως έχουν έτοιμη την μειοδοσία για την χάρη ενός αξιώματος.   Θα το προεκτείνω λέγοντας ότι έχουμε δυνατότητα για πόλεμο και πέραν των 90 ημερών. Με τον ανεφοδιασμό από τον τεράστιο στόλο εμπορικών πλοίων που διαθέτουμε, κάθε είδους απόθεμα αναπληρώνεται. Αρκεί να μπορέσουμε να διατηρήσουμε ανοικτή μία θαλάσσια οδό από και προς την χώρα μας. Γι’ αυτό και η στρατηγική προσήλωση στην Δύση. Ανατολικά είναι ο εχθρός. Και για αυτό η Δύση δεν πρόκειται ποτέ να διαλύσει την Τουρκία.… Read more »

Digenis

Ενα σχεδιο πλοιου ειναι να αγορασουμε το εχουμε κανει σιριαλ 15 χρονια .Γιατι εκει και οχι το αλλο γιατι το αλλο και οχι το παρααλλο …Αιδια έχει καταντήσει .

Costas6

Δεν είναι να αγοράσουμε κάτι βασικά.
Εκτός κι αν μας προσφέρεται με χρηματοδότηση πακέτο.
Το σίριαλ αφορά το τι ΘΑ κάναμε αν είχαμε τα λεφτά και τι διλλήματα ΘΑ είχαμε.
Σε κουβέντα να βρισκόμαστε…

VAGGELAS

Αγαπητή Πτήση, στο σημερινό σας think out of the box, αναφέρεστε στη συμβολή του ΠΝ σε πιθανή προσπάθεια υποστήριξης, ενίσχυσης ή ανακαταληψης των νησιών του Συμπλέγματος της Μέγιστης και στην σκοπιμότητα το ΠΝ να στραφεί σε σκάφη Absalon ή παρόμοιων δυνατοτήτων. Με αυτά τα δεδομένα, θα ήθελα να καταθέσω την πολύ ταπεινή μου άποψη. Πιστεύω πως τα χαρακτηριστικά του Συμπλέγματος όπως, απόσταση από Ελλάδα και Τουρκία, το ιδιαίτερα ορεινό ανάγλυφο και η έκταση τους, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο πλέον καθοριστικός παράγοντας για επικράτηση του ενός ή του άλλου, είναι η τοπική αεροπορική υπεροχή, η επίτευξη της οποίας θα δώσει… Read more »

vasilis70

Η παράμετρος που έκρινε τον πόλεμο των Φώκλαντς είναι όντως σημαντική όπως αναφέρεις αγαπητέ συναναγνώστη. Κρίσιμη όμως ήταν η ανάλογη παράμετρος που έκρινε την κυριαρχία τους και που δεν ήταν άλλη απο την αξιόπιστη απειλή χρήσης ΟΜΚ εκ μέρους του ΗΒ που ”έβαλε το νερό στο αυλάκι” ακόμα και για την αποφασιστικότητα των Αργεντινών… το όπλο του σχετικώς ”αδύναμου” που στην συγκυρία αυτή ήταν το ΗΒ επιχειρώντας στην άλλη άκρη της Γης…
 

Last edited 2 months ago by vasilis70
zap

Αντί να κοιτάμε τι πλοία και τι ΤΟΜΑ θα πάρουμε (που δεν) καλύτερα να σκεφτόμαστε που και πως θα βρούμε 40δις που θέλει η άμυνα τα επόμενα 5 χρόνια.

Digenis

Θα παμε στο Eυρο ATM !!!

Spyros_Kapa

Πτήση μ’αρεσει ο τρόπος που σκέφτεσαι!!! Πολύ καλό και τεκμηριωμένο άρθρο πλοίο πολυμορφικό πού θα μας έβαζε στην φιλοσοφία τού μοντέρνου τρόπου λειτουργίας για ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό ναυτικό.

Stavrogin1

μην το κουράζεται, καταλιξαμε, θα παρουμε δύο

Astrachan

Μπράβο. Εξαιρετική παρουσίαση.
Ένα τέτοιο πλοίο είναι αναγκαία.
Μακάρι να αποκτηθούν όσα μπορούμε να πληρώσουμε άμεσα

Nikolaos

“Το θέμα όμως είναι πως ο Στόλος των φρεγατών, δεν έχει πια την ίδια αποστολή που είχε πριν 20 ή 30 χρόνια. Δεν θα απαγορεύσει την έξοδο του τουρκικού στόλου στο Αιγαίο, δεν θα προσπαθήσει να τον κρατήσει μέσα στα Στενά, ή να τον βυθίσει μέσα στις βάσεις του. Αυτό πλέον το έχουν αναλάβει άλλα πλοία, οι Super Vita, τα υποβρύχια, μαζί με τις επάκτιες πυροβολαρχίες Exocet MM40, καθώς και τα Mirage 2000EGM/AM39. Ότι “απομείνει”, θα το περιλάβει η ΠΑ με την απαλή της φροντίδα…” Τώρα ειλικρινά, και με όλη μου την αγάπη, τα πιστεύετε αυτά που γράφετε; Θα ασχολείται… Read more »

Spyros_Kapa

Και μίας και πλέον η Τουρκία έχει s400 θα πρέπει να δούμε κι αυτό grey wolf cruise missile https://www.flightglobal.com/defence/usaf-research-laboratory-tests-gray-wolf-low-cost-turbojet-for-swarming-cruise-missiles/137451.article

Last edited 2 months ago by Spyros_Kapa
Jason

Γι’ αυτον ακριβως τον λογο επιβαλλεται να αποκτησουμε βαλλιστικους πυραυλους και βληματα πλευσης τα οποια θα μπορουν να εκτοξευτουν απο το εδαφος (π.χ. νησια, ηπειρωτικη Ελλαδα), ωστε να μπορει να γινει προσβολη εκατονταδων στοχων σχετικα γρηγορα στην εχρθικη ενδοχωρα και χωρις να τεθουν σε υπερβολικο κινδυνο τα μαχητικα της Π.Α.

Costas6

Δεν είναι απαραίτητο να γίνει όπως έχεις δει εσύ το όνειρο φίλεμ.
Στα Ίμια πχ ανέλαβε ακτοπλοϊκές η ΠΑ και δεν ανέλαβε καμμία αποστολή του τύπου που αναφέρεις.

Nikolaos

Από όσα γνωρίζω, και γνωρίζω καλά, εκείνο το βράδυ οι μόνες αποστολές της ΠΑ που έγιναν ήταν BARCAP (Barrier Combat Air Patrols) από την 337 ΜΑΠΚ της 110 ΠΜ με F-4E/AIM-7F και αντίστοιχες από την 114 ΠΜ με Mirage 2000. Μακριά από τα Δωδεκάνησα, ως φραγμός προστασίας των ζωτικών στρατηγικών εγκαταστάσεων Θεσσαλίας και Αττικοβοιωτίας, σε πυκνότατη νέφωση με χαμηλή βάση και τεράστια οροφή. Εκείνη την εποχή δεν υπήρχε στην ΠΑ δυνατότητα νυχτερινού αεροπορικού πλήγματος κατά πλοίων, διότι τα συστήματα ΑΜ.39 Εxocet & AGM-65G2 Maverick δεν είχαν τεθεί ακόμη σε υπηρεσία. Εξάλλου το πιο πιθανό ήταν ότι θα χτυπούσαν φίλιο σκάφος… Read more »

Last edited 1 month ago by Nikolaos
Costas6

Αυτό εννοούσα, δεν είμαστε σίγουροι πως μιλάμε για πόλεμο και όχι για τοπικό επεισόδιο.
Συμφωνώ σε όσα λες για Καστελόριζο, απόλυτα λογικό και το ότι εμείς θα πρέπει να κλιμακώσουμε.
Θα το κάνουμε όμως;
Ο Βενιζέλος έλεγε σχετικά πρόσφατα πως αυτό δεν πολυπροβλέπεται…

Το να στείλεις αεροπλάνα εναντίων πλοίων, στο Καστελόριζο, ενώ η ΤΑ πετάει ακόμα, δεν είναι σοβαρή σκέψη.
Αυτό δε σημαίνει πως ένα εχθρικό πλοίο που ξέφυγε από τα δικά μας θα το αφήσεις να βολτάρει στο Αιγαίο!

Costas6

Τα Α-7 της 345 σηκώθηκαν για καταστολή φρεγάτας, ημερήσια αποστολή. Είχαν ετοιμαστεί και νυχτερινές, δεν ξέρω σε τι στόχο. Υπάρχουν συνεντεύξεις πιλότων, πολύ περιγραφικές. Έχω μείνει με την εντύπωση πως ναι, παραδοσιακές βόμβες κπ θα έριχναν.

VAGGELAS

Έχοντας ως ερέθισμα την (κατά την άποψή μου), ιδιαίτερα ουσιαστική, εύστοχη και ρεαλιστική τελευταία παράγραφο του ανωτέρω σχολίου του Nikolaos, θα ήθελα να προσθέσω τα εξής, στο πλαίσιο πάντα του άρθρου και των κρίσιμων μέσων για την τύχη του Συμπλέγματος της Μεγιστης: Υφισταται ισχυρή πιθανότητα, το πρώτο και τελευταίο επεισόδιο (ας μου επιτραπεί η φράση), μιας Ελληνοτουρκικης συρραξης να αφορά το Σύμπλεγμα. Το πρώτο, λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και του βαθμού δυσκολίας (συγκριτικά) για την κατάληψη του από την Τουρκία. Το τελευταίο, διότι καμία Ελληνική Κυβέρνηση δεν θα δεχτεί απώλεια Εθνικού εδάφους. Η τύχη όμως του Συμπλέγματος, εκτιμώ ότι δεν… Read more »

Thanos74

2….. και δεν το λεω τυχαια

Nikolaos

Please elaborate, που λεν και στο χωριό μου.

Jason

Εξαιρετικο αρθρο. Ειμαι ενας απο αυτους που πιστευουν πως το Π.Ν. πρεπει να σοβαρευτει επιτελους και να δει το ζητημα σφαιρικα, και κυριως την οικονομοτεχνικη διασταση των λυσεων.   Η οικογενεια πλοιων Iver Huitfeldt και Absalon προσφερουν ενα μεγαλο σε εκτοπισμα και δυνατοτητες πλοιο το οποιο εχει μικρο κοστος, μπορει να ναυπηγηθει στην Ελλαδα σε μεγαλους αριθμους, και να διαμορφωθει με το απαιτουμενο μιγμα αισθητηρων και οπλων για τις αποστολες που θα χρειαστουν. Μπορουμε να τοποθετησουμε οτι ρανταρ (ακομη και SeaFire), οτι σοναρ και οτι οπλικο συστημα επιθυμουμε (π.χ. Aster, SM-2, ESSM, RAM, millenium, NSM, Exocet κτλ), καθως το πλοιο… Read more »

Last edited 2 months ago by Jason
Costas6

Ταυτίζομαι με την άποψη, με εξαίρεση την 1η παράγραφο. Είμαι σίγουρος πως στο ναυτικό ξέρουν ήδη τι παίζει στην αγορά και ξέρουν και τι θέλουν.

Τι θα ήθελαν μάλλον, αν υπήρχε δυνατότητα να αγοραστεί κάτι.
Θέλω να πω, δε τους είπε κανείς “έχουμε λεφτά για δύο πλοία, ποιά να πάρουμε”;
Τότε θα βλέπαμε τι θέλουν.
Τους είπαν όμως “μας δίνουν λεφτά για 2 μπελάδες. Τις θέλετε;”
Προφανώς τις θέλουν. Αλλά δε τις διαλέγουν.

sijo

Η τελευταία παράγραφος είναι το πιο σημαντικό όλων, να ξέρει ο απέναντι ότι με τόση εκτεταμένη ακτογραμμή δεν θα παίξει μονοτερμα.

Nikolaos

Επιτρέψτε μου και μια παρατήρηση για το νέο διαδικτυακό περιβάλλον: Ενώ το συνολικό αποτέλεσμα είναι καλαίσθητο, η παράθεση πολλών άσχετων άρθρων (ολόκληρων!) κάτω από εκείνο που ο αναγνώστης επιλέγει να ανοίξει, κάνει το αποτέλεσμα χαοτικό και δυσανάγνωστο. Πήγα να το ανοίξω σε τηλέφωνο, και με έπιασε ίλιγγος. Αλλά και σε λάπτοπ όπου συνήθως εργάζομαι, δεν είναι ευχάριστο. Είναι κατ’ αρχάς αδύνατο να πας σε “χαμηλό” σημείο του άρθρου χωρίς να φύγεις σε άλλο. Είναι εξίσου αδύνατο να βρεις τα σχόλια κάτω από το άρθρο, είναι πιο πιθανό να βρεις τα σχόλια του … επόμενου άρθρου και να σιχτιρίζεις τους αναγνώστες… Read more »

George_K

Ήθελα να’ ξερα τι συζητάμε τελικά…
Λύσεις υπάρχουν άφθονες, χρήματα πουθενά.
Τα πράγματα είναι απλά. 10 συνεχόμενα χρόνια σε ύφεση λόγο οικονομικής κρίσης και αντί να υπάρχει εθνική συνεννόηση για το καλό της χώρας, κοιτάξαμε να μη χαλάσουμε τη ζαχαρένια μερικών.
Σήμερα ο κος Βλάσσης σε άρθρο του αναφέρει ότι οι πτέρυγες στα υπό αναβάθμιση Ρ-3Β είναι ασύμβατες με τα αεροσκάφη, και πρέπει να γίνουν εκτεταμένες μετατροπές και επαναπιστοποιήσεις…. Ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο..??? Πόσα χρόνια ακόμα θα περιμένουμε τα πολυπόθητα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας Ρ-3ΗΝ..???

flatspin

Καλό ειναι να μην υιοθετεις άκριτα τα διαφορα δημοσιευματα στον χώρο της άμυνας…

George_K

Θα δείξει, αν μη τι άλλο στα fake news έχω αλλεργία, αλλά αυτό είναι πολύ σοβαρό.

Nikolaos

Πολύ σημαντική πληροφορία. Έχετε μήπως το λινκ; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

George_K
CKfurious

DE-JAvu!!   Πριν κάποια χρονια μια άλλη χωρα επέλεξε να εκσυχρονίσει τα παλιά αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας ονόματι…NIMROD   Βεβαια σε αντίθεση με μας μας είχαν μεγάλη βιομηχανική βάση που ήθελαν να ενισχύσουν   Πήραν λοιπόν τα ψηφιακά εργαλεία(CATIA..) με τα οποια σχεδιάζονταν οι πτέρυγες των Airbus και σχεδίασαν και κατασκεύασαν καινούργιες digital πτέρυγες για τις παλιές ατράκτους   Οι οποιες όντωs diGital designed and manufactureD ήταν ολόιδιες μεταξύ τους μέσα στα πλαίσια των tolerances των Airbus    Όταν όμως πήγα να τις περάσουν στις παλιές ατράκτους ανακάλυψαν πως δεν… ταίριαζαν και δεν μπορούσαν να τις δέσουν χωρίς μετατροπές στη άτρακτο… Read more »

George_K

Απο την αρχή ήμουν αντίθετος αλλά αφού τα θέλει το ΠΝ πάω πάσο. Ρ-3Β? Ρ-3Β…. 500 μύρια? 500 μύρια…
Αλλα αυτό πάει πολύ…

Stavrogin1

Αυτο που γραφεις περι tilerances ειναι αυτονόητο. Επίσης αυτονόητο ειναι ότι κανένα αεροπλάνο δεν εχει ιδιες ανοχες με το άλλο και στις 2 πλευρες. δηλ. 5 αεροπλανα 10 μετρησεις 10 διαφορετικά φτερα.
Αλλα αυτο ειναι λαθος που θα το κανε ερασιτεχνης, οχι επαγγελματίας ο οποιος παντα μετραει κι εξακριβώνει

CKfurious

Συμβαίνουν και στα καλύτερα τα σπίτια!
 
Ο δομικός εκσυχρονισμός βασίστηκε σε μια έκδοση των P3B την Heavy ενώ τα δικά μας είναι παλιότερης έκδοσηςLight

Θα δείξει εάν αληθεύει αλλα δεν θα εκπλαγώ καθόλου
 
Εάν σε θεωρούν δεδομένο/ δοσμένο ως Πελάτη φυσικά δεν θα κάτσουν να σκάσουν και ιδιαιτερα για τη περίπτωση σου
 
Especially Όταν σου έχουν ΉΔΗ πάρει τα λεφτά!
 

ShadowMan

εισαι σίγουρος οτι συμβαίνει αυτό που λές με τις πτέρυγες ή το λές επειδή το άκουσες μόνο?

George_K
ShadowMan

Δεν θα το δω εκεί, τη παρασκευή θα πιω καφέ με φίλο που περνάει καλώδια στα Ρ3. Θα μάθω απευθείας και θα σας πω

George_K

Καλύτερα να τον πάρεις τηλέφωνο να μάθεις. Η Παρασκευή είναι πολύ μακριά…

Nikolaos

Οι συνομιλίες α) για στρατιωτικά θέματα, β) για παράνομες συνευρέσεις νυμφευμένων/δεσμευμένων με τρίτα πρόσωπα και γ) με το βύσμα για να καθυστερήσει το φορολογικό έλεγχο καλύτερα να μη γίνονται από το τηλέφωνο 🙂 …

George_K

Ειδικά το β)…   :wpds_smile: 

npo

Δεν συμφωνώ με το σενάριο (κατα την ταπεινή μου γνώμη).   Δεν θα νικήσει αυτός που θα καταλάβει δυο και τρείς νησίδες. Θα νικήσει αυτός που θα εκμηδενίσει πρώτος το ναυτικό και την αεροπορία του αντιπάλου. Μετά οι νησίδες πέφτουν σαν ώριμα βερίκοκα, μέχρι να “αποδώσουν” οι διεθνείς κινήσεις “τερματισμού της σύγκρουσης”. Εμείς ελπίζω μόνο (α) να μην φροντίζουμε να αυτοεκμηδενιστούμε λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.. και (β) να μην προστρέξουμε σε “διεθνείς κινήσεις τερματισμού της σύγκρουσης” με το που μας τσιμπήσουν ένα δύό νησάκια. Γιατί ειλικρινά δεν υπάρχει πιο εύκολο πράγμα.   Τέλος πάντων.   Για μένα είναι καθαρό πως όταν… Read more »

Last edited 2 months ago by npo
Nestoras

Χαίρομαι που η κουβέντα πηγαίνει προς τα πλοία αυτά. Με βάση στη Σούδα αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή, με την οποία ως τώρα ελάχιστα ασχοληθήκαμε.
Η περίπτωση της έκδοσης Absalon είναι βέβαια λιγότερο συναρπαστική, αλλά όντως πρόκειται για “πολυεργαλείο” με πολλές διαφορετικές δυνατότητες προς αξιοποίηση! H μικρή ομολογουμένως ταχύτητα το περιορίζει λίγο.
Ένα μίγμα εκδόσεων αεράμυνας και γενικών καθηκόντων, είναι επίσης αρκετά δυνατή επιλογή. Οι δύο εξτρά κινητήρες σίγουρα περιορίζουν τους χώρους για μεταφορά φορτίων, προσωπικού κλπ, αλλά μάλλον θα κριθούν από τους επιτελείς του ΠΝ απαραίτητοι αν κληθεί να αξιολογήσει ενδεχόμενη αγορά αυτού του τύπου.

Pyriflegethwn

Άσχετα με τη δυσκολία απόκτησης για τους γνωστούς πολιτικούς λόγους, φαίνονται εξαιρετικά πλοία! Οι χαμηλές ανάγκες επάνδρωσης, το μεγάλο εκτόπισμα, η modular λογική που προσαρμόζεις τους χώρους όπως σε βολεύουν μας ταιριάζουν πολύ. Και πολλές φορές τα ΑΩ από “μικρές” χώρες μπορεί να εκπλήξουν! Βλέπε Σουηδία με το Gripen… Όσο για το μειονέκτημα της ταχύτητας, εδώ στις [email protected] κοντεύουμε να φτιάξουμε νέο πλοίο με τις αλλαγές που ζητάμε, δε μπορούμε να τους βάλουμε πιο δυνατές μηχανές;;
 

Last edited 2 months ago by Pyriflegethwn
evaggelos

και αμπσαλον κ αιβερ θελουμε λεφτα δεν εχουμε ομως κ στη μεγιστη με κορτεναερ θα παμε αναγκαστικα αν λειτουργουν.

Steve

Πού είναι εκείνες οι κυριακές που είχαμε ειδήσεις
και οχι in and out box και ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ???
Έχουμε πρόγραμμα F16, p3 (που διαβάσαμε σε άλλο site για νέο φιάσκο με τις πτέρυγες)
τορπίλες ( σε άλλο περιοδικό ότι μέσα στον μηνά κλείνουν οι γερμανικές),
Φρεγάτες, Μ1117 κτλπ… ΕΚΛΕΙΣΕ Η ΣΤΡΟΦΙΓΓΑ ΤΩΝ ΕΙΔΗΣΕΩΝ Ή ΔΕΝ ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ ΤΙΠΟΤΑ???????

Paliouras

“Θα το ρισκαρουμε”,,μαλλον

Roger

«ΕΚΛΕΙΣΕ Η ΣΤΡΟΦΙΓΓΑ ΤΩΝ ΕΙΔΗΣΕΩΝ Ή ΔΕΝ ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ ΤΙΠΟΤΑ???????»
 
Μάλλον το 2ο.
 
Και για όποιον ενδιαφέρεται για εξοπλιστικές ειδήσεις, ας μπει στον «ΕΝΙΚΟ» να χορτάσει εξοπλιστικό σανό.
 
Παραθέτω την πιο πρόσφατη:
https://www.enikos.gr/politics/724599/o-kyvos-errifthi-anavathmisi-tou-nafstathmou-kritis-photo

sotbak

εδώ που φτάσαμε ό,τι και να προτείνετε με τα άρθρα καλό ακούγεται……

CKfurious

Τα χρονια περνάνε ο στόλος γερνάει λύσεις υπάρχουν και με περιορισμένο budget! 
Θέληση και κοινή λογική δεν βλέπω να υπάρχει!
 
Μπράβο στους Δανούς για τις επιλογές τους άλλη μια φορα!
 
Θα μπορούσε να αναζητηθεί και μεταχειρισμένο πολιτκό πλοίο για ανάλογες αποστολές υποστήριξης
 
Όσοι ονειρεύονται νηοπομπές B Παγκοσμιου με τα JASON Stamatis knots πρέπει να προσγειωθούν στη πραγματικότητα και να αναθεωρήσουν τον σχεδιασμό
Τέτοιες αποστολές είναι μονο για την εκπομπής της YENED sorry της ERT για τις Ένοπλες Δυνάμεις

GK21

Ισως το ποιο ρεαλιστικο ThinkOutOfTheBox απο οσα εχω διαβασει.Αν λαβουμε υποψιν τις επιχειρησιακες αναγκες του Π.Ν. και τις οικονομικες μας δυνατοτητες,ειναι πραγματι μια πολυ καλη λυση.Βεβαια ολα αυτα αν η τιμη τους ειναι αυτη που αναφερει το αρθρο,δηλαδη 500+εκ.μαζι με τα οπλα τους.   Δυστηχως ομως,οπως λεει και ο Gunner,το αρθρο παραβλεπει μια πολυ σημαντικη παραμετρο.Οτι δηλαδη τα κριτηρια επιλογης του νεου πλοιου δεν θα ειναι επιχειρησιακα,ουτε καν οικονομικα,αλλα ΚΑΘΑΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ.Οποιος δεν καταλαβαινει πως η Ελλαδα δεν θελει να αγορασει πλοιο αλλα προστασια και συμμαχιες,μαλλον δεν εχει αντιληφθει το βαθμο εξαρτησης της χωρας και το πιο βασικο,το τροπο σκεψης και… Read more »

darede

Τα πλοία εξυπηρετούν άριστα τα επιχειρησιακά σχέδια των Δανών, με τις μεταφερόμενες προμήθειες που αποστέλλουν στις ειρηνευτικές αποστολές. Δεν είναι επιχειρησιακά συνετό να στείλεις μια φρεγάτα να ελλιμενιστεί για ενίσχυση δυνάμεων σε τεταμένη περιοχή. Επίσης το πλοίο δεν είναι σχεδιασμένο να υποστηρίξει σαν πλωτή βάση τα ελικόπτερα της Α.Σ, γιατί δεν διαθέτει ανελκυστήρα απο το flex deck στο flight deck. Καλό είναι να προσπαθούμε να βρούμε ουσιαστικούς τρόπους ενίσχυσης με το λιγότερο κόστος αλλά όλα τα παραπάνω σενάρια φωτογραφίζουν σκάφη LPD/LHA. Πλοία σαν το ιταλικό TRIESTE είναι αυτό που χρειαζόμαστε, ασχέτως του πόσο ακριβό είναι.

DBA

Για να ευλογήσω τα γένια μου, παλιότερα, τόσο σε διαδικυτακές όσο και σε “φυσικές” συζητήσεις είχα αρχίσει να ανφέρω κάτι δανέζικα όνοματα όπως “Absalon” & “Iver Huitfeld” προκαλώντας από απορία μέχρι θυμηδία σε κάποιους. Πλέον σήμερα με ιδιαίτερη ικανοποίηση βλέπω την Πτήση να προτείνει και τις Absalon (μετά τις Iver Huitfeld) για το ΠΝ. Είναι κρίμα που η ελληνική ναυτοσύνη δεν παρουσιάζει ανάλογο καινοτόμο (και αποτελεσματικά πρακτικό) τρόπο σκέψεις και ιδέες όπως η Δανία, μια χώρα σχετικά μικρή και νησιωτική, όπως και η δική μας. Δωδεκάνησα, Καστελόριζο, Κύπρος, Ανατολ. Μεσόγειος, και (εσχάτως) Λιβύη, το ΠΝ πρέπει να αλλάξει αν θέλουμε… Read more »

bill971

Καλημέρα! Διαβάζω κάθε μέρα τα άρθρα της “Πτήσης”, καθώς & αλλά ειδησεογραφικά. Απ’ ότι φαίνεται είναι πιθανό να συγκρουστούμε με τους γειτόνους. Λεφτά δεν υπάρχουν, όλα ελέγχονται πλέον από τους δανειστές. Για να μην κουράζω…η ερώτησή μου είναι η εξής: Η κυβέρνηση βλέπει την κατάσταση. Δε μπορούμε να αγοράσουμε ούτε κάλτσες. Αν στραφούμε σε συμμάχους ή φιλικές χώρες: πχ ΗΑΕ, Ισραήλ, Αίγυπτος, Γαλλία & άλλες που ίσως δεν τις πιάνει το μάτι ή είναι πιο μακριά…& τους πούμε: Θέλουμε τορπίλες, έξυπνα βλήματα πυροβολικού, exocet, scalp & ότι άλλο υπάρχει αλλά επειδή η τσέπη μας είναι τώρα άδεια θα σας ξεχρεώσουμε… Read more »

ShadowMan

Η χώρα μας με βάση τη γεωγραφική της θέση (πολλά κατοικημένα νησια, μεγάλη ακτογραμμή κτλπ) θα επρεπε να εχει τετοιο πλοίο ακομη και στην πολιτική προστασία για παροχή βοήθειας οπου χρειαστεί σε μια καταστροφή!

phormio

Αν μιλαμε για σουηδικο ή έστω φινλανδικο δογμα νομιζω οτι δεν μας κάνουν τα Absalon. Οι ανω χωρες εχουν να επιχειρησουν σε αρχιπελαγος με πολλα μικρα νησια, σε σχετικα κοντινες αποστασεις, παρομοιο με το Αιγαιο. Επιπλεον, ο εχθρος ειναι μια αρκετα ισχυροτερη χωρα (Ρωσια), σε παρομοια κατασταση με εμας και τους απεναντι. Αντιθετα, τα Absalon σχεδιαστηκαν με τη Γροιλανδια κατα νου. Ηταν μια φτηνη λυση για να μεταφερθουν 2 ομαδες πεζικου γρηγορα περα απο τον Ατλαντικο και να εχουν μια στοιχειωδη ανεση σε τετοιο ταξιδι. Επομενως, αν παμε σε σουηδικο δογμα χρειαζομαστε αεροστρωμνα (zubr με υψηλες διαθεσιμοτητες ομως) καθως και… Read more »

Last edited 2 months ago by phormio
sotbak

καλές σκέψεις

Makis

Από πού κι ως πού μια κατάληψη Ελληνικού νησιού δηλαδή πόλεμο σημαίνει απώλεια ΑΟΖ για την Ελλάδα;;; Μόνο μια ολοκληρωτική ήττα και υπογραφή παραχώρησης με συνθήκη θα το κάνει αυτό.

Thomas

Με την ίδια λογική δεν χάσαμε ούτε στην Κύπρο.   Αν χάσουμε νησί και δεν το ανακαταλάβουμε άμεσα έχει χαθεί το παιχνίδι. Εντωμεταξύ για να μην κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας αν χάσουμε νησί η ανακατάληψη θα είναι σχεδόν αδύνατη αφού αυτό θα σημαίνει ότι ο αντίπαλος έχει αεροπορική υπεροχή.   Σε περίπτωση σύγκρουσης οι μάχες θα είναι σφοδρές και όλα θα τελειώσουν εντός μερικών ημερών. Δύσκολα θα υπάρχει χρόνος, υποδομές και μέσα για μεταφορές όπλων και υλικών σε απομακρυσμένα μέρη του μετώπου. Αν ειδικά χάσουμε έστω και τοπικά την αεροπορική υπεροχή τότε θα πολεμήσουμε με ότι έχουμε στο σημείο της επίθεσης… Read more »

NikosP

Σενάριο πρώτο : οι αρμόδιοι ξέρουν τον αντικειμενικό στόχο της στρατηγικής μας και προσπαθούν να προσαρμόσουν στις οικονομικές μας δυνατότητες ( και πολιτικές “ανάγκες” ) τις επιλογές υλικού και τακτικής.   Σενάριο δεύτερο : οι αρμόδιοι μοιάζουν με τους <<Μοιραίους >> του Βάρναλη .   Σε όποιο από τα παραπάνω ή/και συνδυασμού τους σενάρια , τα αντίστοιχα άρθρα είναι -στην καλύτερη των περιπτώσεων- μικρές διαννοητικές ασκήσεις…… θα πάρουμε (ΑΝ πάρουμε ) αυτά που θα πάρουμε .   Μέσω αυτού του πρίσματος και βάση των εξελίξεων που μας θέλουν στο Αιγαίο να μοιάζουμε λιγότερο στη γάτα και περισσότερο στο ποντίκι ,… Read more »

sotbak

σωστές σκέψεις και αυτές

George

Σε πιάνει κατάθλιψη όταν συγκρίνεις την ποιότητα των στελεχών του ΠΝ των Vikings με τα δικά μας. Είναι απίστευτο όχι μόνο αυτό που σχεδιασανε αλλά και η υλοποίηση του project που έδωσε 5 πλοία με τα χρήματα που θα δώσουμε για 2 φρεγάτες γενικών καθηκόντων Και τι πλοια.Τα 3 φρεγάτες αεράμυνας με SM2 και ESSM και μέχρι και δυνατότητα Tomahawk Με σπονδυλωτή ναυπήγηση ταυτόχρονα σε διάφορα ναυπηγεία και εμπλοκή της βιομηχανίας τους σε high-tech συστήματα. Το ότι το RN με την τεράστια παράδοση και την ανακατάληψη των Φώκλαντ στην άλλη άκρη του κόσμου τα έκανε copy paste λέει πάρα πολλά… Read more »

Digenis

Για τις Iver κρατα λιγο backup … Οταν τις εφτιαξαν δεν λειτουργουσε τιποτα .Ουτε ο ΜΚ ουτε το millenium … Γελούσαν οι αμερικανοι σε ασκήσεις γιατι η φρεγατα υπολειτουργούσε ..

Gunner

Έτσι είναι όταν προσπαθείς. Αυτοί όμως κατάφεραν όχι μόνο να λειτουργήσουν τα πλοία, κατάφεραν να πουλήσουν 5 πλοία στο RN.

sotbak

δεν θα διαφωνήσω, αλλά μήπως η ευθύνη είναι πρώτα & κύρια πολιτική για την αποδυνάμωση των ΕΔ διαχρονικά;

Costas6

Η ποιότητα των στελεχών του ΠΝ που κολλάει με αυτά;

Αποποιείσαι τις ευθύνες σου. Να σε πιάνει κατάθλιψη όταν βλέπεις την ποιότητα των εκλεγμένων εκπροσώπων σου.

Koulis

Ενδιαφέρον άρθρο. Έχω την άποψη ότι οποιαδήποτε πρόταση αγοράς κάποιου τύπου πλοίου, θα πρέπει να συνοδεύεται από ανάλυση περί της μελλοντικής σύνθεσης του στόλου και ένταξης σε αυτόν. Γιατί δεν μπορεί να συνδυαστεί με άλλο τύπο πλοίου πχ belharra;

nigozs

Όσον αφορά την εικόνα της τακτικής κατάστασης (σεναρίου) που περιγράφετε, εδώ έχουμε ένα σοβαρό πρόβλημα. Αυτό, της μεταφοράς των αποβατικών δυνάμεων από τον Βόλο στον Σκαραμαγκά. Όσες προσπάθειες εγιναν, έπεσαν στο κενό λόγω τοπικών αντιδράσεων. Πάμε στα επιχειρησιακά. Αντικειμενικά μιλώντας υπάρχουν τρόποι αντίδρασης που ευτυχώς εκφευγουν των ΜΜΕ κ ΜΜΔ ακόμα, και που για κανένα λόγο δεν χρειάζεται να αναφέρω εγώ, για ευνόητους λόγους. Η εφαρμογή ισοδύναμου σε περίπτωση επίθεσης της Τουρκίας είναι πολύ σημαντική ενώ οι ασκήσεις ανακαταληψεως περιλαμβάνουν αυτό ακριβώς το ενδεχόμενο. Πρέπει να γνωρίζουν οι απέναντι ότι θα έχουν ίση απάντηση και στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων θα… Read more »

Last edited 2 months ago by nigozs
Manolis

Μια και αναφερθηκαν τα Osprey, οι Δανοι δεν ηταν ΚΑΘΟΛΟΥ ευχαριστημενοι που πηραμε τη σχεδιαση τους και την αλλαξαμε για να την αναπαραγουμε περαιτερω. Ασε που κανενας απο αυτους που συνεργαστηκαν προ 30ετιας με τους Δανους, δεν θα δουλευει πια στο Σκαραμαγκα. Οσο για την ταχυτητα, το προβλημα δεν ειναι η …αυξηση της καταναλωσης στους 27 κομβους η παραπανω. Τα πλοια ΔΕΝ πιανουν παραπανω απο 23 κομβους και για να τους πιασουν (ωστε να ελισσονται ταχεως για αποφυγη τορπιλων) χρειαζεται αλλο μηχανοστασιο, και ισως ενα αρκετα διαφορετικα σχεδιασμενο κυτος δηλ. αρκετα εκατομμυρια ευρω παραπανω. Το κυτος (η γαστρα) και το… Read more »

Last edited 1 month ago by Manolis
Costas6

Ααααυτό ακριβώς. Ισοδύναμο τετελεσμένο εκεί που σε βολεύει, όχι να τρέχεις φουκαράς στο Καστελόριζο.
Δε τα πήραμε για να μαρσάρουν τα λεο…

Αν και βλέπω ο πολύς κόσμος δε το αντιλαμβάνεται έτσι. Ίσως γι αυτό θεωρούν την απόκτηση τομα “πεταμένα λεφτά”. Μάλλον η αεροπορία θα προελάσει κιόλας.

Gunner

Το 575 είναι στο ΚΕΤΘ. Η Ζ ΜΑΚ στο ΚΕΕΔ

ACHERON

Μάλιστα… Μετά από ομοβροντία ουσιαστικών άρθρων,(και κάποιους επαίνους),νάμαστε πάλι Out of the box. Bλέποντας τις διατυπώσεις,αλλά και τις βροχηδόν ευαρέσκειες,δέν μπορώ,αντίθετα με την συνήθεια μου να αγνοώ τα Out of the box,να μήν γίνω ὁ κακός της παρέας.   Λοιπόν: Το άρθρο περιέχει διαζευκτικους αφορισμούς του στύλ «αλλάζουμε ἢ βουλιάζουμε»,όπου μαντέψτε ποιό είναι το ευκολώτερο να συμβεί,το «αλλάζουμε»,ἢ το «βουλιάζουμε».   Πρόκειται δηλαδή για διλημματικό καταναγκασμό,που ὁ αναγνώστης προσλαμβάνει ἢ ωθείται να προσλάβει ὡς επικρεμάμενο τετελεσμένο. Βέβαια,επειδή και σε άλλα Out of the box υπάρχουν αντίστοιχες διαζεύξεις,όποιος έχει διαβάσει αρκετά τέτοια άρθρα,έχει δυσκολία να θυμηθεί τί ακριβώς ισχύει από άρθρο… Read more »

DimitrisXr

Το αρθρο μοιαζει ακομα περισσοτερο εκτος τοπου και χρονου, αν αναλογιστουμε οτι δεν εχουμε λυσει τα βασικοτερα των προβληματων του ναυτικου, δηλαδη την αντικατασταση των κυριων μοναδων. Ενας τυπος πλοιου σαν τις Absalon θα ειχε νοημα σε ενα ηδη ετοιμοπολεμο ναυτικο, ωστε να διευρυνει τις δυνατοτητες του.

Gunner

Τα πλοία αυτά θα αντικαταστήσουν S. Ο οπλισμός τους είναι ίδιος ή και ισχυρότερος από αυτόν που έχουν οι S.

ACHERON

@DimitrisXr Προσωπικά δέν βρίσκω σε ποιά επιχειρησιακή απαίτηση του ΠΝ «απαντά» ἡ κλάση Absalon.   @Gunner Προκύπτει από κάπου ότι τα Absalon θα αντικαταστήσουν τις “S”,ἢ εννοείς ότι «προτείνονται»; Παρατηρώ ότι για κάποιους,οἱ προτάσεις κάποιου ιστοχώρου,μπορούν να δημιουργήσουν μία εικονική πραγματικότητα,μία «γυάλα» μέσα στην οποία ἡ πρόταση έχει γίνει πραγματικότητα,και σε αυτό το πλαίσιο,σπεύδουν οἱ ίδιοι αναγνώστες και σχολιαστές να πλειοδοτήσουν. Σε ένα επόμενο Out(ch) of the box,μπορεί οἱ ίδιοι να πλειοδοτήσουν σε άλλη πρόταση.   ΥΓ: Τα Absalon δέν μπορούν να εξαπολύσουν AAV-7,ούτε CB-90,ούτε ὡς ορμητήρια ελικοπτέρων έχουν ουσιαστικές δυνατότητες, δέν είναι πλωτές δεξαμενές (LPD) σάν τα “Tarawa” ἢ… Read more »

VAGGELAS

Σχόλιο εξαιρετικό ως προς τον ορθολογισμό και την επιχειρηματολογια και αξιοζηλευτο αναφορικά με τη συγκρότηση του. Εύγε ACHERON.

darede

Αχέρωντα το έγραψα και παραπάνω, το άρθρο φωτογραφίζει άλλο τύπο σκάφους απο αυτόν που παρουσιάζει.

Costas6

Ορθολογικός.
Θεωρώ πως αν οι Τούρκοι θέλουν οπωσδήποτε να πάρουν το Καστελόριζο, μπορούν να το κάνουν σχετικά εύκολα. Και αυτό δε μπορούμε να το εμποδίσουμε, μπορούμε όμως να ανεβάσουμε το τίμημα.
Από το να προσπαθείς να το υπερασπιστείς, δεν είναι καλύτερα να το κάνεις Κούγκι;
Φθηνότερο είναι σίγουρα.

Gunner

AAV-7, CB-90, ελικόπτερα, φουσκωτά. Δεν απαιτείται λιμάνι. Οι δυνάμεις αναπτύσσονται με τα παραπάνω. Το πλοίο παρέχει κάλυψη με τον οπλισμό του μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους.

A.K.

Τα Absalon μπορει να ειναι αξιολογοτατα και να εχουν εναν ευφυεστατο σχεδιασμο, αλλα με ποιο τροπο θα μπορουσαν να αποβιβασουν π.χ. οχηματα στο Καστελοριζο? Αναφερομαι στο Καστελοριζο γιατι το αναφερετε στο αρθρο. Μπορει το λιμανι να ειναι μεγαλο αλλα ειναι φατσα καρτα με τα Τουρκικα παραλια και ακτη καταλληλη δεν υπαρχει πουθενα. 6500 τονοι πλοιο στριμωγμενο αναμεσα στα νησακια και σε αποσταση βολης πετρας απο τον αντιπαλο να βγαζει κουτσα-κουτσα ΤΟΜΑ σε μια προβλητα που με δυσκολια χωρανε τα τραπεζακια απο τις ταβερνες μου φαινεται αυτοκτονικο.

Gunner

AAV-7, CB-90, ελικόπτερα, φουσκωτά.

Costas6

Οι Τούρκοι δε θα βλέπουν;
Θα έχουν ξεχάσει το πυροβολικό τους;
Θα επιτρέψουν αποβίβαση για να ανεβάσουν λέβελ δυσκολίας;

Ποιά μαγεία θα συμβεί μόλις αγοράσουμε αυτό το πλοίο;
Τι κάνει αυτό που δεν κάνει οποιαδήποτε σωστή φρεγάτα + ένα αρματαγωγό;
Λες και μόνο του θα πάει..

Mikros-hroas

Τα πλοία ΧΟ135 τα ξεχάσατε; Είναι καλύτερα και με μεγαλύτερες δυνατότητες. Σας έστειλα μια μελέτη με την γνώμη μου για αυτά τα πλοία και την αγνοήσατε!   Για τέτοια πλοία γράφω και κάνω μελέτες είκοσι χρόνια τώρα! Δεν είναι δύσκολο να κατασκευαστούν μεγάλα περιπολικά σκάφη με αποβατικές ικανότητες.   Όσο για το Καστελόριζο λυπάμαι άλλα κάνετε λάθος. Κανένα πλοίο δεν μπορεί να πλησιάσει άμα γίνει πόλεμος, εκτός από φουσκωτά και ειδικά μικρά πλοία μεταφοράς ενισχύσεων.   Πότε ενδιαφέρθηκε το πολεμικό μας ναυτικό για ειδικά μικρά πλοία μεταφοράς ενισχύσεων με δυνατότητες απόβασης;   Πότε ενδιαφέρθηκαν για την απόκτηση αμφίβιων θωρακισμένων οχημάτων;… Read more »

Manolis

Eξ-αιρετικη παρουσιαση ενος εξαιρετικου πλοιου απο το φιλο Σταθη. Εαν ειχαμε ενα ΠΝ με μερικες, εστω, συγχρονες φρεγατες, η αποκτηση 2 μοναδων οπως τα Absalon θα ηταν πραγματι ενα σοβαρο θεμα προς συζητηση. Στην παρουσα φαση ομως, δε νομιζω οτι θα ηταν τα πλεον καταλληλα για την αντικατασταση υπερηλικων φρεγατων. Ως πλοια μαχης, παρα τους 6000 τονους τους, δεν φερουν πολυ περισσοτερα οπλα και αισθητηρες απο οσα θα μπορουσε να φερει μια συγχρονη φρεγατα ή μια -αναβαθμισμενη- ΜΕΚΟ, ενω εχουν μη αποδεκτη ταχυτητα. Ως πλοια υποστηριξης των νησων του Αιγαιου, το μειονεκτημα ειναι οτι δεν μπορουν να επιχειρησουν απευθειας σε… Read more »

Last edited 1 month ago by Manolis
MPAMPIS

Ενα πολυ καλο σκάφος…….
Με 28! Μέρες παραμονή εν πλο ενα πολυ καλο OPV υψηλών δυνατοτήτων που φέρνει την Κύπρο πιο κοντά….
Για Καστελλόριζο οχι οπως ακριβώς το περιγράφεται αλλα σίγουρα πολυ χρήσιμο…….

Thanos74

Ξερεται κανεναν πολεμο να κερδισε κανεις που δεν ειχε αεροπορια γιατι εντος 24 ωρων απο το μπαμ αυτο θα εχουν να αντιμετωπισουν…..

flatspin

Γι αυτο ακριβως θελουμε αξιομαχα πλοία, για να μην έχει ο αντιπαλος μεταξυ αλλων και αεροπορια.

KaizerAmstelVonLagerS

Δεν μπορω να γνωριζω αν εχετε αποψη απο Καστελα(η οποιο μικρονησι) αλλα αυτα που γραφετε ειναι εκτος πραγματικοτητας…Εκει στο λιμανι γινεται χαμος οταν κατεβαινει ενα φορτηγακι…οχι να προσπαθει ενα πλοιο σαν αυτο που λετε να αποβιβασει ΤΟΜΑ και Αρματα…που και να το καταφερει…δεν θα εχουν και που να πανε.   Ασε που το πλοιο ΔΕΝ χωραει στο λιμανι…   Και για να σας κανω μια ερωτηση…Οι Τουρκοι ειναι τοσο ζωα που θα καθονται να βλεπουν η θα κανουν αεροναυτικες αποβασεις για να καταλαβουν το Καστελοριζο; Σοβαρα; Δεν σας εχει περασει απο το μυαλο οτι το μονο που χρειαζεται να κανουν… Read more »

Gelin

Και η Belhara μια χαρά είναι αρκεί:
1) Να έχει 4 sylver
2) Το ΠΝ να ξεκολλήσει απο τους scalp και να χρησιμοποιηθεί ο sylver για 8 επιπλέον ASTER30
3) Χρησιμοποίηση του 1 sylver για 32 CAMM-ER
4)Ενσωμάτωση Sea Ram και STRALES
 
Τότε μιλάμε για φρεγάτες με ισχυρό πυραυλικό δυναμικό, σε κάθε επίπεδο αεράμυνας (24 ASTER-30, 32 CAMM-ER, 21 RAM). Ισχυρές Α/Α ικανότητες (Ραντάρ + ικανός αριθμός βλημάτων) αλλά και ισχυρή ASW, έτσι και αλλιώς.
 
Το θέμα είναι πόσο θα κόστιζε κάθε μια

Costas6

Υπάρχει η μπελάρα που περιγράφεις, λέγεται FREMM και σου δίνει τους μέσης ακτίνας χωρίς να σου φάει τα 8 κελιά. Τα ίδια και το Iver, με τα αντίστοιχα αμερικάνικα όπλα. Στο δις πάνε με όπλα – αισθητήρες. Τώρα γιατί εμείς θέλουμε να πάρουμε μπελάρα και να τη μετατρέψουμε σε κάτι που υπάρχει ήδη έτοιμο, μη με ρωτάς. Κάτι για τους scalp όμως. Έστω πως γίνεται σκηνικό στο Καστελόριζο και πάνε πλοία να υποστηρίξουν. Τα οποία έχουν από 32 essm/camm για άμυνα “σημείου”. Από εκεί και πέρα, εσύ τι θεωρείς πιθανότερο να βληθεί αν το έχουν; α/α των 120χλμ ή Κρουζ… Read more »

adpanos

Θέλουμε Belharra για το Radar της. Όχι για τον φόρτο της.
Την θέλουμε για την γνώση της τακτικής κατάστασης και την καθοδήγηση δικτυοκεντρικά άλλων όπλων που θα βρίσκονται σε παρακείμενα πλοία.
 
Εξάλλου πλοία με 60 κελιά δεν θα μπορούσαμε οικονομικά να τα φορτώσουμε με όπλα.
 
Πχ. Οι Γάλλοι εφάρμοσαν κάτι ανάλογο με την Fremm και τα Horizon .
 
http://www.topontiki.gr/article/343518/epityhis-i-1i-synergatiki-prosvoli-stohoy-apo-fregata-fremm-kai-antitorpiliko-horizon
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=Kiljg4xSVH0&feature=emb_logo

Last edited 1 month ago by adpanos
CKfurious

Ας πάρουμε τότε μονο το sea fire σε έκδοση ξηράς! land fire!
 
Με τέτοιο κόστος ανά πλοίο ΔΕΝ θα έχουμε αλλα πλοία για να κάνουμε αυτά που γραφεις
 
Πως θα φύγουν οι 9S μέχρι το 030?
 
Με  2 Belpommes???
 
Πάτε καλά????
 

Costas6

Αυτό ακριβώς. Εννιά πλοία χρειαζόμαστε τα επόμενα χρόνια. Εννιά.
Αν ισχύει ακόμα το περίφημο 13 κύριες μονάδες, αυτά τα πλοία (τα 5 από τα 9 τουλάχιστον) δεν μπορούν να είναι κάτι άλλο από asw φρεγατοκορβέτες 3 με 3,2k τόννους. Ένας 8πλος εκτοξευτής και τέλος.
Με 9Χ8 τετράδες essm II μια χαρά κλειδώνει το Αιγαίο.
Καστελόριζο έτσι κι αλλιώς ή σε πάει η ΠΑ ή δεν πας καθόλου. Ας έχεις και δύο ΑΒ.

Costas6

Αυτοαναιρείσαι φίλε μου. Εμείς δεν έχουμε οράιζον. Τα παρακείμενα πλοία φέρουν ssm και essm I στην καλύτερη. Δε θες να οδηγήσεις αυτά, τα φερόμενα θες να καθοδηγείς. Και τα φερόμενα στην μπελάρα είναι λίγα. Αν δεν έχουμε λεφτά για όπλα, τι θα καθοδηγεί το ραντάρ; Υπάρχουν λογικότερες λύσεις. Βολευεσαι με το κρόνος των ιταλών ( τι διάολο, αυτοί δεν καθοδηγούν πυραυλους; στην τύχη ρίχνουν;) Βάζεις -αν στο δώσουν σκέτο- το seafire στο σκαρί που σε βολεύει. Αφήνεις την μπελάρα ως έχει (αλλιώς ο κούκος πάει αηδόνι) και λύνεις το θέμα “φόρτος” με 2ο πλοίο. Γενικώς, αν θες το ραντάρ σώνει… Read more »

adpanos

Από την στιγμή που στους Sylver θα μπορείς να φορτώσεις ότι θες από Scalp, ASTER, CAMM-ER , το να έχεις στις αποθήκες σου και 1 ή 2 φόρτους Scalp δεν είναι κακό.
 

CKfurious

Καλά εντάξει
Οι Γάλλοι ΔΕΝ ενδιαφέρονται για A70/SCALPPγια τα δικά τους πλοία οποτε πρέπει να τα πληρώσουμε εμείς
Έχει γραφει πως το πλοίο μπορεί να έρθει το 26 με τον A70 αλλα ΔΕΝ θα είναι ακόμα και τότε επιχειρησιακός για τους SCALP!
Τα ίδια για τους CAMM
ΟΙ Γάλλοι δεν ενδιαφέρονται για αυτά
 

Costas6

Η fremm είναι λύση και εδώ. Οι Α70 είναι προεγκατεστημένοι.
Οι γάλλοι γενικώς πολύ δυσκοίλιοι είναι. Γι αυτό σου λέω, essm στις μάζες. Μέχρι και υποκατασκευαστικό έργο παίρνεις με μερικές εκατοντάδες τεμάχια παραγγελία.

Wisdom

Ομολογώ ότι δεν περίμενα να διαβάσω σε αρθογραφία της Πτήσης ότι οποιοδήποτε ελληνικό πλοίο, αεροσκάφος ή όπλο είναι ικανό “να απαγορεύσει την έξοδο του τουρκικού στόλου στο Αιγαίο” ή “να τον βυθίσει μέσα στις βάσεις του”. Νομίζω ότι είναι σαφές σε όλους ότι η Ελλάδα δεν πρόκειται ποτέ να ξεκινήσει μια αιφνιδιαστική επίθεση στην Τουρκία σε στυλ πυρπόλησης της τουρκικής ναυαρχίδας στο λιμάνι της Χίου από τον Κανάρη, ούτε ξαφνικής επίθεσης στο Περλ Χάρμπορ, ούτε να προβεί σε προληπτικά πλήγματα όπως κάνει το Ισραήλ. Ένας ελληνοτουρκικός πόλεμος, μικρής ή μεγάλης έκτασης, θα προκύψει σχεδόν βέβαια, είτε μετά από σταδιακή κλιμάκωση… Read more »

Gelin

Έχω το ίδιο θέμα, απο chrome (laptop) βγάζει άπειρες διαφημίσεις. Άδειασα την cache αλλά no effect

ak73

1)     Στον σύγχρονο πόλεμο μετρά η τεχνολογία όχι ο αριθμός εκτοξευτήρων 2)     Οι  Αμερικανοί και οι Γάλλοι που χρησιμοποιούν over the horizon βολές τις κάνουν με την υποστήριξη δορυφόρων , κατασκοπευτικών αεροπλάνων , πλοίων κλπ , τα οποίοι εκτελούν την AWACS λειτουργία ( καινούργια δεδομένα ενός κινούμενου στόχου ) , και την friend or enemy ,(real time αναγνώριση από τον πύραυλο κινούμενων άλλων στοιχείων όπως αεροπλάνα άλλοι πύραυλοι κλπ , τα οποία όμως δεν είναι ο στόχος τους ) .Αυτό γίνεται με την υποστήριξη και τεραστίων data centers , που ούτε εμείς ούτε οί Τούρκοι έχουν . 3)     Ακόμα και τα P3 ΟΡΙΖΟΝ ,… Read more »

kK19641970

Πραγματικό πολυεργαλείο σε πολύ καλή τιμή. Παρακαλώ κύριοι της στρατιωτικής και πολιτικής ηγεσίας σκεφθείτε το συμφέρον μας.

Paggeo

Έλα ρε πτήση με είχες ξενερώσει με την επιτυχία του τιτανομεγιστου Δένδια!!!! Επανήλθες στα σοβαρά άρθρα και προτάσεις!! Μπράβο και δεν το ειρωνεύομαι!!! Μήπως να την στείλετε αυτή την πρόταση σε κανένα υπουργείο μπας και ξυπνήσουν από τον ύπνο της στρατηγικής ψυχραιμίας;;;

adpanos

Το ερώτημα είναι τι προσδοκούμε.
Θέλουμε να αλλάξουμε υπέρ μας την ισορροπία στο Αιγαίο ή απλά να κλείσουμε το χάσμα;
 
Αν θέλουμε το δεύτερο, μια χαρά πλοία είναι.
Αν θέλουμε το πρώτο … Θέλουμε 1-1,2 δις το πλοίο ακατέβατα .

Costas6

Όντως τόσα είναι τα λεφτά. Και το κύριο έξοδο είναι όπλα – αισθητήρες. Όχι σκαρί – μηχανή.
Που σημαίνει πως τα λεφτά τόσα είναι. 🙂

Stavros

Einai h moni Apantisi sta LHD pou 8a exei se ligo xrono h Geitonos! Einai exeretika Skafi polaplou Rolou kai mporoume na ta exoplisoume opos 8eloume kai gia diafores Apostoles!   O Xoros pou dia8eti gia E/K Machis nai, giati oxi, fantastite ti ekpliksi 8a itan gia ton antipalo sou, apo to pou8ena na emfanizonte KIOWA Warrior h kai alla E/K! Akoma kai 2-3 F-35 nai, giati oxi?! Think out of the Box! F35 8a doume stin Ellas, to erotima einai, pote?!   Episis mporoun auta ta Skafi na forto8oun me ektokseutes A/A i kai 8/E! Pairnoun Containers pou fortonounte… Read more »

Velos

Συμφωνω με τον αρθρογραφο απολυτα. Εξαιρετικη εκλογη για 2 Absalon + 2 Iver Huitfeld φρεγατες. Ακομη καλυτερο θα ηταν η εγκατασταση 2 containerized LORA missiles σε καθε ενα σκαφος, 8 πυραυλους συνολικα, με χαμηλο σχετικα κοστος απο το Ισραηλ. Με αναχορηγια 8 επιπλεον πυραυλων για καθε σκαφος. Συνολικα 40 πυραυλους. Οι LORA missiles εχουν βεληνεκες 400 χλμ καθως μπορουν να χρησιμοποιηθουν για στοχους στη στερια, θαλασσα και αερα. Το Μπαλισεκιρ ειναι μεσα στο βεληνεκες του LORA ακομη και απο τον κολπο Μαγνησιας. Στις φρεγατες Iver Huitfeld, το δαπεδο το ελικοδρομειου ανοιγει δε δυο φυλλα, επιτρεπωντας τον πυραυλο του LORA να… Read more »

NikolakiEfentis

Άκρως ενδιαφέρον άρθρο. Μερικά σχόλια:   1.      LST Τα Ιάσων έχουν ακόμη πολλούς και κρίσιμους ρόλους να εκπληρώσουν με την δυνατότητα άμεσης αποβίβασης μεγάλου όγκου τεθωρακισμένων, εφοδίων κ.α. Ιδανικό θα ήταν ένα καλύτερα οπλισμένο πλοίο με υψηλότερη ταχύτητα, ίσως ένας συνδυασμός κύτους με συμβατική πλώρη και πρύμνη αρματαγωγού – στο πνεύμα του κύτους του LAW που προωθούν οι USMC.   2.      Παρουσία Πεζοναυτών/Ειδικών Δυνάμεων στο χώρο ενδιαφέροντος – Αιγαίο & ΝΑ Μεσόγειος Παλιότερα, υπήρξε η θέληση για εκ περιτροπής παρουσία Πεζοναυτών/Ειδικών Δυνάμεων στο Αιγαίο ως μια λύση πραγματικά άμεσης αντίδρασης σε περιπτώσεις που αξιολογείται πως επίκεινται εξελίξεις/θερμό επεισόδιο. Το γιατί αυτό δεν… Read more »

Yiorgos

https://www.defence-point.gr/news/otan-ki-an-thes-alithino-strato-22-evdomades-vasiki-ekpaideysi-kai-voles-osa-den-kanoyme-vid Αγαπητή Πτήση, Όλοι οι Κλάδοι έχουν ως επίκεντρο τον σωστά εκπαιδευμένο πολεμιστή. Ότι υλικό και να έχεις εάν δεν ξέρεις να το χειρίζεσαι τόσο αποτελεσματικά ώστε κάθε πολεμιστής να είναι από μόνος του πολλαπλασιαστων ισχύος τότε και τα καλύτερα όπλα είναι άχρηστα. Η συνεχής εκπαίδευση είναι το παν. Το παραπάνω άρθρο και βίντεο στο Defence-point.gr δείχνει στιγμές από την βασική εκπαίδευση στον Στρατό ΗΠΑ, διάρκειας 22 εβδομάδων. Μετά οι στρατιώτες πάνε σε εκπαίδευση ειδικότητας. Ας κάνουμε μια αρχή από εκεί, υπολογιζοντας ότι ο Ελληνικός Στρατός Ξηράς βασίζεται στους κληρωτους, επιστράτευση και Εφεδρεία για να μπορέσει να επιτύχει την αποστολή… Read more »

Spyros_Kapa

Για δείτε τί αγοράζουν οι Ουκρανοί

https://www.naval-technology.com/news/us-16-mark-vi-patrol-boats-ukraine/

Το Σχόλιο της Ημέρας

Γιατί δεν το βυθίζουμε το ρημάδι να τελειώνουμε; 

Οι προκλητικές ενέργειες της Άγκυρας στην ανατολική Μεσόγειο έχουν προκαλέσει αγανάκτηση στην πλειοψηφία των Ελλήνων, αλλά αυτός είναι και ένας από τους λόγους που...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

Κύριο Άρθρο

Πως τα γραφεία Τύπου ΓΕΝ και ΓΕΕΘΑ ξεφτίλισαν τους Τούρκους, γιατί...

51
 Τις προηγούμενες ώρες, γίναμε μάρτυρες διάφορων καταστάσεων που δεν είχαμε ξαναδεί. Οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, σε απόλυτη ετοιμότητα, για δεύτερη φορά σε λίγες μέρες,...
Card image

ΠΤΗΣΗ August 2020

Αγορά 3.99
Card image

ΠΤΗΣΗ 2019 Μάιος #396

Αγορά 3.99
Card image

ΠΤΗΣΗ 2014 November 2014 #342

Αγορά

Related News

Ζ. Μπορέλ: Απόλυτη αλληλεγγύη σε Ελλάδα και Κύπρο – Η Τουρκία να προχωρήσει άμεσα σε αποκλιμάκωση – Τα πρώτα συμπεράσματα του Συμβουλίου Εξωτερικών Υποθέσεων

ΑΠΕ-ΜΠΕ«Απόλυτη αλληλεγγύη προς την Ελλάδα και την Κύπρο», αναφέρει σε ανάρτησή του στο twitter ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ για την Εξωτερική Πολιτική, Ζοζέπ Μπορέλ...

ΥΠΕΞ Αυστρίας: Οι μονομερείς ενέργειες της Τουρκίας παραβιάζουν διεθνείς νόμους, η ΕΕ να επιδείξει «πλήρη αλληλεγγύη με Ελλάδα και Κύπρο»

ΑΠΕ-ΜΠΕΤη σαφέστατη θέση ότι οι μονομερείς ενέργειες της Τουρκίας παραβιάζουν διεθνείς νόμους και ότι η ΕΕ πρέπει να επιδείξει "πλήρη αλληλεγγύη με την Ελλάδα...

Επικοινωνία Ν. Δένδια με τον πρόεδρο της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Γερουσίας των ΗΠΑ

Τηλεφωνική συνομιλία με τον πρόεδρο της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Γερουσίας των ΗΠΑ, γερουσιαστή Τζιμ Ρις (Jim Risch) είχε απόψε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος...

Μ. Πομπέο μετά από συνάντηση με Ν. Δένδια: Επιτακτική η ανάγκη μείωσης της έντασης στην Αν. Μεσόγειο

Αναφερόμενος στη συνάντηση με τον Νίκο Δένδια, ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάικ Πομπέο, επισήμανε μέσω Twitter την επιτακτική ανάγκη μείωσης των εντάσεων στην Ανατολική...

Τουρκικά υποβρύχια στην Αττική και άλλες αστειότητες

 Σύμφωνα με ασφαλείς πηγές από το ΓΕΝ, κανένα τουρκικό υποβρύχιο δεν έχει τολμήσει να πλησιάσει στην ελληνική ενδοχώρα. Επίσης, κανένα τουρκικό υποβρύχιο σε ανάπτυξη,...
- Advertisement -