Το παιχνίδι του ποιος την έχει πιο μεγάλη (την εμβέλεια)

86
14401
Μοιραστείτε το άρθρο
  • 808
  •  
  •  

Πρόσφατα μία τουρκική εφημερίδα με αφορμή μία δοκιμαστίκη εκτόξευση του βαλλιστικού πύραυλου BORA εκμεταλλεύτηκε την περίσταση δημοσιεύοντας μία φωτογραφία όπου ο πύραυλος εκτοξευόμενος από την περιοχή της Σμύρνης απεικονίζεται να έχει αρκετή εμβέλεια για να πλήξει την Αθήνα.

«Η Αθήνα εντός εμβέλειας του πύραυλου BORA» – η προπαγάνδα στο απόγειό της

Το συγκεκριμένο δημοσίευμα αν και σε καθαρά πρακτικό επίπεδο ήταν ανάξιο λόγου θυμίζοντας κάτι από «pissing contest» κι εφόσον αφήνει εκτός εικόνας πολλές άλλες επιχειρησιακές παραμέτρους στην προσπάθεια της να δημιουργήσει μία συγκεκριμένη στρεβλή εικόνα, ωστόσο φαίνεται ότι προκάλεσε έντονες συζητήσεις κι από τις δυο πλευρές του Αιγαίου.

Το μόνο πρακτικό αντίκρυσμα είναι ο ψυχολογικός αντίκτυπος που θα μπορούσε να έχει μία τέτοια εικόνα στον αμυνόμενο, με την σκέψη ότι η πρωτεύουσα της χώρας του που μέχρι πρότινος θεωρούνταν σχετικά ασφαλής τώρα είναι εντός βεληνεκούς όπλων που δεν χρειάζεται καν να απομακρυνθούν από την επικράτεια της αντίπαλης χώρας.

Αυτό όμως ακόμα κι αν δεχθούμε ότι είναι γεγονός, είναι άσχετο. Ο πόλεμος – κανένας πόλεμος μέχρι τώρα – δεν πρόκειται να κριθεί από έναν ή περισσότερους βαλλιστικούς πυραύλους που θα κατευθύνονται αδιάκριτα προς μία γενική κατεύθυνση υποθέτοντας ότι θα βρουν τον στόχο τους.

Στην εικόνα υπάρχουν και άλλες παραμέτροι. Αφενός μεν τα αντίμετρα που θα ληφθούν εκ των προτέρων ενάντια σε εκείνα τα όπλα που έχουν την ικανότητα πλήγματος εκ του μακρόθεν, κι αφετέρου δε τα μέτρα που θα ληφθούν ως παράγοντας αποτροπής, δηλαδή ως κίνητρο για τον εχθρό να μην εξαπολύσει πρώτος επίθεση, διότι με βεβαιότητα θα δεχθεί κι αυτός αμέσως μετά.

Στην παρούσα ανάρτηση θα παρουσιάσουμε πολύ περιληπτικά δυο μόνο από αυτά τα μέτρα και αντίμετρα που έχει την δυνατότητα να λάβει η Ελλάδα μέσω των Ενόπλων Δυνάμεών της, ενάντια στην υποτιθέμενη απειλή που συνιστά ο BORA.

Αρχικά είναι οι πύραυλοι πλεύσης SCALP EG  εκτοξευόμενους από αέρος από μαχητικά αεροσκάφη Mirage 2000-5 Mk2. Οι πύραυλοι αυτοί αν και η ακριβής τους εμβέλεια είναι απόρρητη, αναφέρονται αριθμοί από 250 μέχρι 400 και 500 χιλιόμετρα. Για τις ανάγκες του σεναρίου δεχόμαστε έστω ως υποθετική εμβέλεια όχι την μέγιστη αναφερόμενη, αλλά την μεσαία, στα 400 χιλιόμετρα.

Ελληνικό Mirage 2000-5Mk2 φορτωμένο με SCALP EG, πυραύλους MICA IR και ER

Ένα μαχητικό αεροσκάφος φορέας πετώντας με ασφάλεια πίσω από την Θράκη και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου χωρίς καν να πλησιάσει τις τουρκικές ακτές μπορεί να πλήξει στόχους σε όλη την δυτική Τουρκία.

Επισημαίνεται ότι το σύνολο σχεδόν της βιομηχανικής και το μεγαλύτερο μέρος της στρατιωτικής υποδομής της Τουρκίας εντοπίζεται στην δυτική Τουρκία, όπως εξάλλου και ο μεγαλύτερος πληθυσμιακός όγκος, ιδιαίτερα στην περιοχή της Κων/λης και στα αστικά κέντρα της δυτικής ακτογραμμής.

Η πρωτεύουσα Άγκυρα είναι εκτός εμβέλειας των SCALP EG – εκτός αν τα αεροσκάφη φορείς πετάξουν για ένα διάστημα πάνω από τουρκικό έδαφος – πλην όμως η συντριπτική πλειοψηφία των στόχων ενδιαφέροντος βρίσκονται στην δυτική Τουρκία, δίπλα μας, κι είναι σαφώς εντός εμβέλειας.

Ενδεικτικά λοιπόν, με την χρήση ανοιχτών πηγών, ήτοι του εργαλείου μέτρησης αποστάσεων του google maps, οι περιοχές που θα βρεθούν στο στόχαστρο των SCALP EG είναι οι εξής:

Και συνολικά, το μισό σχεδον της Τουρκίας είναι «προσβάσιμο» από τους SCALP EG, κι όχι απλώς το μισό, αλλά το σημαντικό εκείνο μισό. Όχι τα βουνά της ανατολίας, ούτε η λίμνη Βαν:

Όπως γίνεται αντιληπτό λοιπόν, δεν έχει κανένα απολύτως νόημα ένας εκτοξευτής BORA να παίξει τον ρόλο του στόχου πολυτελείας για την Πολεμική Αεροπορία με το να μεταφερθεί δίπλα στην Σμύρνη, όπως απεικονίζεται στην εν θέματι φωτογραφία της τουρκικής εφημερίδας.

Εκτός των Mirage 2000-5, ενεργό αποτρεπτικό ρόλο έχει κι ο Ελληνικός Στρατός με την χρήση των πυραύλων ATACMS, εκτοξευόμενους από τους φορείς Μ270. Εγκατεστημένοι στον Έβρο ή στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, έχουν εντός εμβέλειας το μεγαλύτερο μέρος της ανατολικής Θράκης και το σύνολο της δυτικής τουρκικής ακτογραμμής.

Οι συγκεκριμένοι πύραυλοι έχουν γνωστή μέγιστη εμβέλεια 165 χιλιόμετρα, γεγονός που καθιστά εντός εμβέλειας τις εξής περιοχές.

Όπως παρατηρούμε ακόμα και αν οι στόχοι δεν είναι στο μέγιστο της εμβέλειας του συστήματος, και πάλι όλοι οι στόχοι στην τουρκική ακτογραμμή, ναύσταθμοι, λιμενικές εγκαταστάσεις, βιομηχανικές ζώνες, διυλιστήρια, αεροδρόμια κτλ είναι και πάλι εντός εμβέλειας των ATACMS.

H εμβέλειά των φορέων δύναται να αυξηθεί περαιτέρω με την προμήθεια των πυραύλων Deep Strike που φτάνουν πλέον στα όρια της συνθήκης INF, ήτοι λίγο κάτω από 500 χιλιόμετρα. Στο σύστημα αυτό έχουμε αναφερθεί και στο παρελθόν, κι είναι γνωστό πως είναι αποδεσμεύσιμο για εξαγωγές.

Deepstrike, το αντίπαλο δέος του Iskander και του Yildirim II και η χρήση του ως όπλο αποτροπής από την Ελλάδα

Τα παραπάνω είναι δυο μόνο από τα πιθανά αντίμετρα που μπορεί να ληφθούν ενάντια σε ενδεχόμενες απειλές κατηγορίας BORA. Δεν βάζουμε καν στην εικόνα και άλλα αντίμετρα στην ελληνική φαρέτρα, όπως πύραυλους Exocet Block3 με ικανότητα χερσαίας επίθεσης, τα υπόλοιπα όπλα κρούσης της ΠΑ κτλ.

To μόνο βέβαιο είναι πως τυχόν χρήση βαλλιστικών πυραύλων σε καμία περίπτωση δεν θα σημαίνει ενέργεια εκ του ασφαλούς και θα σημαίνει άμεση αντίδραση με πολλαπλάσιο κόστος για τον επιτιθέμενο.

Όλα αυτά βέβαια είναι γνωστά, και σε καμία περίπτωση δεν τα γράφουμε θεωρώντας που πρόκειται για κάτι καινούριο. Φαίνεται όμως ότι ορισμένοι τα ξεχνάνε ή πολύ βολικά παριστάνουν ότι τα ξεχνάνε και χρειάζονται υπενθύμιση ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Συμπέρασμα:

1) Απέκτησαν οι Τούρκοι ικανότητα να πλήξουν την Αθήνα με βαλλιστικούς πυραύλους; Αν και ακόμα ψάχνονται με δοκιμές και πειραματισμούς, μάλλον ναι. Με τι αξιοπιστία είναι ακόμα συζητήσιμο.

2) Μπορούν να πλήξουν την Αθήνα με ασφάλεια κι ατιμώρητοι όπως αφήνει να εννοηθεί η τουρκική εφημερίδα; Αστειότητες.

3) Θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν βαλλιστικούς πυραύλους σε έναν γενικευμένο πόλεμο; Θα μπορούσαν να το δοκιμάσουν. Τους περιμένουμε.


Μοιραστείτε το άρθρο
  • 808
  •  
  •  

newest oldest most voted
Notify of
Γεώργιος παρασκευοπουλος
Guest
Γεώργιος παρασκευοπουλος

Επιτέλους ένα άρθρο που βάζει τα πράγματα στην θέση τους διότι εδώ πολλοί συμφορουμιτες πανικό λήφθηκαν χωρίς λόγο

Sozon Leventopoulos
Guest
Sozon Leventopoulos

Μην ξεχνάμε βέβαια και τα Κ/Β Patriot με τις εγνωσμενες και αποδεδειγμένες αντιβαλλιστικες δυνατότητες οι οποίοι είναι κατάλληλα ανεπτυγμένο ώστε να αντιμετωπίσουν – και αυτές – οι απειλές.

bill971
Guest
bill971

Με τους s400 δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό το σενάριο με τα mirage.

Κωστας Παππας
Guest
Κωστας Παππας

Οι sculp πρωτα θα πληξουν τους s-400 και …μετα θα χτυπησουν την ενδοχωρα…
Τωρα βεβαια οι s-400 λιγο δυσκολο εως απιθανο να μη συνοδευονται και με α/α μεσαιου βεληνεκους οπως π.χ. pantsir…

Παῦλος Πιτσελᾶς
Guest
Παυλος

Καλο θα ηταν να εξεταστει αν υπαρχει λυση εκτοξευσεως με επιγεια μεσα μερους των scalp, και να αποκτηθει αμεσα ο απαραιτητος εξοπλισμος, και οτι προσθετο απαιτειται.

Γιώργος
Guest

Ή υποβρυχίως.

Card image
Gunner
Guest
Gunner

Κάτι που σας διαφεύγει είναι ότι γεγονός ότι οι Τούρκοι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να βομβαρδίσουν με ρουκέτες πόλεις. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη σε αυτήν την περίπτωση είναι στόχοι προτεραιότητας όπως επίσης και άλλες πόλεις στην Μακεδονία, Θράκη στα νησιά. Οι στόχοι σε αυτήν την περίπτωση είναι εμφανείς. Δέσμευση ΑΑ συστημάτων και κατατρομοκράτηση του αντιπάλου.

MisCo
Guest
MisCo

Αν πραγματικά εχουν SOM & σια για πέταμα, ειναι ελευθεροι να τους αδειάσουν πάνω στις πολεις μας. Ουτε καν ψυχολογικο πολεμο θεωρω πως μπορουν να καταφέρουν με μερικές μπομπες που θα σκάσουν στα τυφλα.

gdmast
Guest
gdmast

Επ’ ουδενί δεν φοβόμαστε. Όμως πρέπει να εξετάζουμε προσεκτικά τι έχουμε προς άμυνα, να εξετάζουμε τις αντοχές μας στον πολύ πιθανό κορεσμό από αέρος που θα υπάρξει και να προμηθευτούμε τα ικανά προς ανταπόδοση.

nicolas
Guest
nicolas

το ερωτημα ειναι εχεις εσυ ως ελλαδα την θεληση να τους ισοπεδωσεις μια πολη για ανταποδοση. αμα το πυροβολικο σε ενα νησι ισιωνε οτι εβρισκε στην απεναντι ακτη? ποσο χρησιμο ειναι να στοχευσεις πολιτικους στοχους και υποδομες το κοστος οφελος?αντεχουμε κατι αντιστοιχο εμεις?

Thras
Guest
Thras

Αν η Τουρκία πλήξει πολιτικούς στόχους αδιακρίτως, οι περισσότεροι θα είναι στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, την Θράκη και τη Μακεδονία. Λίγοι μόνο πύραυλοι/βόμβες θα μπορορέσουν να διαπεράσουν την αμυντική ασπίδα της ΠΑ και να πλήξουν Θεσσαλονίκη και Αθήνα.
Αντίστοιχα το δικό μας πυροβολικό (απλό όχι πυραυλικό) θα ισοπεδώνει τα παράλια (σημειώστε ότι η Σμ΄τρνη είνια σε μέγεθος όσο η Θεσσαλονίκη) και πολύ πιθανό να χτυπηθεί πολύ σκληρά και η Κωνσταντινούπολη.

Από άποψη καταστροφής υποδομών, δεν συγκρίνονται οι βλάβες που θα επωμιστούν οι τούρκοι σε σχέση με τις δικές μας. Αν θέλουν ας πάρουν αυτό το δρόμο…

Ελληνοκύπριος
Guest
Ελληνοκύπριος

Για τι ποιός την έχει πιο μεγάλη, εμβέλεια εννοείται, στη Κύπρο έχουμε μια παροιμία, που παρόμοιες θα υπάρχουν και αλλού φαντάζομαι, που λέει, σε Κυπριακό ιδίωμα,
‘απότι εν είδε του αλλου, η δική του νομίζει εν βολιτζι’
που σε…μετάφραση, σημαίνει,
‘Οποιος δεν την είδε του αλλουνού, νομίζει οτι η δική του είναι δοκός (στέγης)
Η…εμβέλεια, πάντοτε!

Spyros
Guest
Σπύρος

“Μαδέρι εγρίκα τη δική του ωσπου εθώρου τη τ’αλλού.”

Πολλές ευχές και χαιρετισμούς από τη Κρήτη. Ποιός αντιγράφει ποιόν δε κατέω, πάντως φαίνεται πως όλοι με εμβέλειες ασχολούμαστε..!

Spyros
Guest
Σπύρος

Εεε, εθάρρου, όχι εγρίκα!

tagg
Guest
tagg

οι αμερικανοι δεν μας αποδεσμεουν jassm-er, οποτε η αυξηση των scalp eg και των φορεων τους (mirage 2000-5) ειναι μονοδρομος. Απο σχεδον 100 scalp eg πρεπει να τους διπλασιασουμε τουλαχιστον και να παμε στους 200, και για mirage υπαρχει μονο η λυση των γαλλικων 2000-5 F που αποσυρονται σε 2-3 χρονια και τα απαρτια τους μπορουν να αναβαθμισουν τα δικα μας 16 egm και 10 απο αυτα που ειναι σε καλυτερη κατασταση εχουμε αλλα 26 2000-5 συνολο 50 mirage για 200 scalp eg Αγορα πυραυλων και παραχωρηση σε συμβολικη τιμη απαρτιων και μερικων αεροσκαφων δε προκειτε να παει πανω απο… Read more »

Γιώργος
Guest

Και το Deepstrike από μόνο του αρκεί για αποτροπή.

kafes_filtrou
Guest
kafes_filtrou

jassm-er δεν τα αποδέσμευσαν για να μην κλαίγονται οι τουρκοι το ίδιο θα κάνουν και για τα deepstrike άμα δεν τα πάρει η τουρκιά δεν θα τα πάρουμε ούτε εμείς … μπορούν να μας πουλάνε άλλες ακριβές μλκιες, όπως πλοία LCS

George_K
Guest
George K.

Εφόσον έχουν όπλα σαν το BORA και τα Yildirim δεν υπάρχει λόγος να μην αποδεσμευτούν.

Panagiotis Karatasios
Guest
Panagiotis Karatasios

Παντως οι atamcs ειναι στο παρανεστι δραμας οχι στον εβρο η τα νησια

Larisaios
Guest
Λαρισαίος

Οι ATACMS δεν είναι σε υπόγεια σιλό, είναι πάνω σε ερπηστριοφόρα. Σε 5 ώρες φτάνουν στα σύνορα αν θέλουμε.

nicolas
Guest
nicolas

υπαρχει πραγματι περιοριμος για χρηση στα νησια η ειναι ραδιο αρβυλα? σε κριση δεν νομιζω να παιξει και πολυ μεγαλο ρολο

Card image
Digenis
Guest
Digenis

Ναι αν το πετάξεις απο το διάστημα φτάνει και 1000κμ εμβέλεια . Μη λέμε υπερβολές

G-164g ag-cat
Guest
G-164g ag-cat

Είναι τρισάθλια και τριτοκοσμική η εικόνα μερικών δικών μας που λιβανίζουν Ερντογάν και Τουρκία με την πρώτη (μισή) ευκαιρία.
Χρήσιμοι ηλίθιοι από άποψη.

Stmts
Guest
Stmts

Ακριβως.Βεβαια συμβαλλουν σε αυτο σελιδες που πουλανε αποκλειστικα κλαψα με εδρα την Βουλγαρια… Μεγαλοι πατριωτες…

sotbak
Guest
sotbak

+1

VAGGELAS
Guest
ΒΑΓΓΕΛΑΣ

Οι Τούρκοι δεν θα τολμήσουν τίποτα εάν δεν εχουν τεράστια διαφορά υπέρ τους στην Ισορροπία Δυνάμεων και ότι η Δύση θα μείνει τουλάχιστον αδιάφορη. Ο Ερτογαν είναι αρκετά έξυπνος για να μην ρισκάρει να εξευτελιστεί το Σουλτανάτο του. Ξέρει επίσης ότι όσους BORA και να στείλει, το παιχνίδι θα κριθεί άλλου, εκεί ψηλά που το χάνει καθημερινά και εκεί κάτω μες στην υγρασία που δεν το χει. Ο Τούρκος όμως έχει και πλεονεκτήματα, είναι υπομονετικός, ξέρει για την υπογεννητικότητα, το μόνιμο βαρίδι του χρέους, την έλλειψη προγραμματισμού και τόσα αλλα. Δεν με φοβίζουν οι BORA των Τούρκων, οι ΜΠΟΡΕΣ στο… Read more »

XVI M/K
Guest

Εξαιρετικό σχόλιο. Διαχρονικά αυτό ακριβώς κάνουν οι Τούρκοι. Υπομονή μέχρι να σε πετύχουν μποσικο ή διαλυμένο. Εμείς πρέπει να είμαστε στοιχειωδώς σοβαροί στις επιλογές μας χωρίς φοβικά σύνδρομα.

Thras
Guest
Thras

+1

gordo1962
Guest
gordo1962

Απόλυτα σωστός και από τον χρόνο δικαιωμένος. Χρόνια πολλά, καλά Χριστούγεννα.!!!!!!!!!

sotbak
Guest
sotbak

+1

Stavrogin
Guest
Κωνσταντίνος

+1

ccg
Guest
ccg

Απόλυτα σωστό το άρθρο σας ωστόσο ο ΕΣ πρέπει να δώσει μεγάλη έμφαση στο πυραυλικο όπλο στο άμεσο μέλλον. Εκτος απο τις νεες ρουκετες GMLRS ER, με εμβέλεια 150km, υπάρχουν ηδη οι ισαηλινες EXTRA και P.HAWK με 150 και 300km αντιστοιχα. Επίσης το σύστημα LORA, που εχει αναφερθει πολλες φορ’ες, μπορει να εγκατασταθει σε εμπορικά πλοια επιτυγχανοντας ετσι απολυτο αιφνιδιασμό καθως ο αντιπαλος δεν θα ειναι σε θεση να γνωρίζει ναα καποιο απο τα εκατοντάδες εμπορικα που πλέουν στο αιγαίο ή στην ανατ. μεσογειο ειναι φορέας μερικών βαλλιστικων πυραυλων. Επίσηςε υπάρχουν προτάσεις αναμάθμισης των RM-70 που θα τους επιτρεπουν να… Read more »

gdmast
Guest
gdmast

Άψογος. Το σκέφτομαι και εγώ τον τελευταίο καιρό. Δηλαδή κοιτάζουμε πως θα αποκρούσουμε (ξέρω γω) 50 βολές από το τάδε όπλο και δεν έχουμε ένα όπλο που με μια (λέμε τώρα) βολή θα το καταστρέψουμε! Ειδικά το σύστημα Lynx, διαμορφώνεται ΚΑΙ για τον Lora ΚΑΙ για τον P. Hawk (κόστους 300 χιλ.) ΚΑΙ για τον EXTRA (κόστους 250 χιλ.). Και για να το τραβήξω λίγο, θα πω και για τον Jerico2 (1.500χλμ.) που δεν τον χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια και δεν τον παράγουν κιόλας (λόγω του Jerico3). Η πλατφόρμα εκτόξευσής του Jerico κοστίζει λίγο-πολύ 20 εκ., ενώ κάθε πύραυλος 2… Read more »

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
Guest
ΓΙΑΝΝΗΣ 1

Ποιο Jerico 2 (γράφεται Jericho) των 1.500 χλμ ?
Έχουμε υπογράψει συνθήκη να μην έχουμε πυραύλους εδάφους-εδάφους με βεληνεκές μεγαλύτερο των 300 χλμ.

gdmast
Guest
gdmast

Σωστός για την ορθογραφία, μου ξέφυγε. Για τον Jericho είναι έτσι και αλλιώς τραβηγμένο. Το καθεστώς ελέγχου τεχνολογίας πυραύλων (MTCR) είναι μια ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ εθελοντική συνεργασία μεταξύ 35 χωρών για την πρόληψη της εξάπλωσης της τεχνολογίας των πυραύλων και των μη επανδρωμένων οχημάτων ικανών να μεταφέρουν πάνω από 500 κιλά ωφέλιμο φορτίο για περισσότερο από 300 χιλιόμετρα. Αυτή η συμφωνία έχει γίνει ΗΔΗ σουρωτήρι. Π.χ. η Γαλλία φτιάχνει Scalp και πουλάει και ΕΜΕΙΣ έχουμε ΑΓΟΡΑΣΕΙ και δηλώνουμε ότι έχουν εμβέλεια 300 χλμ! Τα ίδια κάνουν όλες οι χώρες. Παραπάνω κάποιοι φίλοι ζητούν (και πολύ σωστά) να μας αποδεσμεύσουν οι Αμερικανοί jasmm-er… Read more »

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
Guest
ΓΙΑΝΝΗΣ 1

O Scalp που γράφεις είναι εδάφους-εδάφους ή μη επανδρωμένο αερόχημα ?
(U.A.V)

Flight and Space
Admin
Famed Member

Έχετε γνώσεις, προσπαθείστε να τις μεταφέρετε με λίγο καλύτερο τρόπο…

gdmast
Guest
gdmast

Πάντως ο Scalp naval (αδόκιμος ο όρος αλλά οκ) που αντιδρούσαν οι αμερικανοί (και καλά λόγω τη Συμφωνίας) και οι γάλλοι έβγαλαν τα αμερικανικά του μέρη και έβαλαν γαλλικά για τον πωλήσουν (και μας τον προσφέρουν κιόλας), UAV δεν είναι. Από πλοίο (επιφάνεια) φεύγει και σε επιφάνεια πάει.
Αν θέλει η νύφη και ο γαμπρός……

TERMINATOR
Guest
TERMINATOR

Εκτός απο δεινητικά συστήματα τύπου Lora, που θέλουν χρήμα και χρόνο για να αποκτηθούν, μήοως το ΠΝ μαζί με το Στρατό ξηράς θα έπρεπε να κάνουν μια διακλαδική δοκιμή βολής MLRS απο φρεγάτα του ΠΝ? Το υπόστεγό των περισσότερων φρεγατών μπορεί να φιλοξενήσει το όχημα του εκτοξευτή αλλά και το όχημα επαναφόρτωσης βλημάτων. Μήπως με μεγαλύτερης εμβέλειας ΑTACMS μπούμε να έχουμε μια λύση ανάγκης – πολλαπλασιαστή ισχύως; παράλληλου των Scalp? Το ότι δεν είναι όπλα σημειακής στοχοποίησης δεν είναι απαραίτητα κακό, αν αυτά στοχοποιούν για παράδειγμα πολεμικά αεροδρόμια ή ευρύτερες εγκαταστάσεις με συγκέντρωση αποθηκών ή σταθμών ανεφοδιασμού, σε κατάσταση κινητικότητας… Read more »

Card image
G-164g ag-cat
Guest
G-164g ag-cat

Btw, Ilker your range is too small…

gdmast
Guest
gdmast

1. Όπως είπε και κάποιος φίλος, απαιτούνται και περισσότεροι Scalp και μάλλον PacIII MSE. 2. Με τους S-400 θα έχουμε οπωσδήποτε ένα θέμα και για τους πυραύλους και για τα αεροσκάφη μας. 3. Οι 36 Μ-270/227mm (ATACAMS), θα πρέπει να αναβαθμιστούν σε επίπεδο Μ-270Β1 και να γίνει προμήθεια βλημάτων ATACAMS Block1A, 300 χλμ. Η αναβάθμιση κοστίζει 200 εκ. και 180 πύραυλοι Block 1A άλλα 200 εκ. 4. Εντάξει, όλοι ξέρουμε τα οικονομικά, αλλά για τον Bora, μια καλή απάντηση θα ήταν η προμήθεια 10 Χ4 συστημάτων εκτόξευσης Lynx (8 εκ. το σύστημα – 40 κιβώτια/σωλήνες) με τον πύραυλο Lora 610mm/400χλμ.… Read more »

Γιώργος
Guest

Τα Patriots δεν θα αναχαιτίσουν τους όποιους Bora?

Larisaios
Guest
Λαρισαίος

Οι Patriot δε μπορουν να είναι παντού. Επίσης ο ρόλος τους δεν είναι η αντιβαλιστική, αλλά η αντιαεροπορική άμυνα. Σαν αντιβαλιστικά όπλα οι επιδόσεις τους δεν είναι ζηλευτές, γι αυτό και αναπτύσσονται τα THAAD, SM-3 και άλλα μέσα.

ivychris
Guest
ivychris

Μια χαρά αντιβαλλιστικοί είναι οι 200 PAC-2 GEM που έχει η Π.Α. και το MPQ-53 τους καθοδηγεί άριστα.
Αυτό είναι το αντικείμενό τους καθώς και A/A & anti-cruise.
Το ζήτημα είναι ότι δεν επαρκούν με δεδομένο ότι με τη πρόσφατη έναρξη παραγωγής των 200 SOM, πλέον των Bora, Harm θα καταστεί δυσκολότερο το έργο τους.
Ακόμη και το 2010, 2011 προμηθευτήκαμε AMRAAM, JDAM Paveways που παραλάβαμε το 2012-2013.
Από το 2015 έχουμε αγοράσει 10 Stinger!!!
Όταν ο αντίπαλος αυξάνει το οπλοστάσιο και ακυρώνει τις ισορροπίες και εμείς παρακολουθούμε αμέριμνοι, στη χώρα του μοιραίου, κοιμόμενοι τον ύπνο του δικαίου, πως λέγεται??

G...
Guest
G

Μπράβο στην πτηση που απαντα με τον καλυτερο τροπο στην αθλια προπαγάνδα των τουρκων
Ελπιζω να το παρουν και αλλα σαιτ (ετσι και αλλιως σας αντιγραφουν) και να το δει οσο περισσότερος κοσμος γίνεται

Card image
Z10V
Guest
Z10V

Δεν διάβασα το άρθρο σας και απλώς να πω ότι θα “μπλοκάρω” και το site σας γιατί ενώ ανέχεστε απόψεις που κάνουν φιλοκυβερνητική προπαγάνδα συνεχώς λογοκρίνετε ότι κάνει κριτική στην κυβέρνηση. Και αυτό το έχω διαπιστώσει πάνω από δύο φορές. Και σύμπτωση που επαναλαμβάνεται δεν είναι σύμπτωση. Επιπλέον με έχετε κουράσει με τα… 23 δις εξοπλισμών του ΠΝ. Το μόνο που δεν γράψατε είναι ότι συζητάμε την αγορά του 6ου στόλου αλλά με αυτά που έχω διαβάσει μέχρι τώρα δεν είναι απίθανο να γραφτεί και τίποτα παρόμοιο. Εντάξει κλικς θέλετε, από εκεί προκύπτει και η ακατάσχετη εξοπλισμολογία που προσφέρει πιασάρικα… Read more »

AstirKeno
Guest
AstirKeno

Bon noel Louis de Funès !!! smile

AstirKeno
Guest
AstirKeno

Από περιέργεια και μόνο. Τι εννοείς “θα τους μπλοκάρεις” ? Εσύ μπαίνεις στην σελίδα , νομίζω δε σε βάζει κανείς με το ζόρι να την επισκέπτεσαι. Άρα τι ακριβώς θα μπλοκάρεις?

Spirit
Guest
Spirit

Να κάνω το σπασικλάκι, λέω τώρα έχουν περάσει επαναπιστοποίση οι μακρύτεροι;;;

CKfurious
Guest
CK

Xmmmmm
Εγώ ως συνήθως πρέπει να προσγειώσω αρκετούς στη πραγματικότητα:
Οι διαθεσιμότητες των M2000 είναι τραγικά χαμηλές.
Έχουν αναφερθεί σε αλλα σχόλια δεν τις ξανά αναφέρω.
Βασικά η Τανάγρα έχει “παρκαριστει” χωρίς FOS – επείγον από το 014.
Οι SCALP αλλα και τα αλλα γαλλικά όπλα έχουν περάσει η φτάνουν σύντομα το όριο όπου απαιτείται life extension
Τα ίδια ισχύουν και για τους ATACMS
και ουδέν νεoτερo για τη προμήθεια επιπλέον MLRS/ATACMS
Δύσκολα τα πράγματα πατριώτες

Shadowman®
Guest
Shadowman®

Ρε σεις δεν γίνεται Να Ρίξουν στη πρωτεύουσα έτσι στα τύφλα. Η διεθνής κατακραυγή θα είναι μεγάλη. Δεν είμαστε κουρδοι στη Συρία άλλο ένα θερμό επεισόδιο έστω και με βύθιση κανενός πλοίου ή κατάρριψη μερικών αεροσκαφών και άλλο αυτό. Κάποια πράγματα ούτε η Τουρκία δεν τα κάνει!

Card image
TurkishO
Guest
TurkishO

Turkey’s soft underbelly is air defence. Turkey current air defence is really pathetic. Greece current air defence is much more superior than Turkey at this moment.
Turkey’s only air defence is her f16s which is not numerous.
Thats why Erdogan planning to buy 4 s400 and build in Turkey another 16 s400 in coming years.

Spyros
Guest
Σπύρος

Please do, we’re all rooting for you to do that.

SEB
Guest
SEB

Φαντάσου να είχαμε 400 Scalp και ATACMS δική μας παραγωγής !!!
Τι ξανθό γένος και πράσινα άλογα, τώρα θα παίρναμε την Πόλη.
Το ”αίτημα” είναι πολύ απλό.
Δική μας συμπαραγωγή σε κάποια καίρια όπλα. Δεν μιλάμε για φαραωνικές γελοιότητες στελθ μαχητικών.
Κάποια πρότζεκτ επιπέδου Iron Dome και ATACMS και στην καλύτερη Scalp. Υπάρχουν πολλές λύσεις στον πολιτισμένο κόσμο που ανήκουμε για συνεργασίες.
Σε ένα υποθετικό σενάριο ας δίνανε 1 Δις για την ανάπτυξη με ορίζοντα 5ετίας. Σε πρακτικό επίπεδο υπάρχει έλλειμμα σοβαρότητας και τα λεφτά απλός θα χανόταν.

gdmast
Guest
gdmast

Σε ένα υποθετικό σενάριο, θα ήμασταν μια κανονική χώρα.
Η λέξη “παραγωγή” είναι …….δύσκολη, εν αντιθέσει με τη λέξη “επίδομα”, “παροχή” κ.λπ.
Βουνό το δίκιο σου βέβαια, άσε που σε προγράμματα ανάπτυξης θα μπορούσαν να συμβάλλουν και διάφορες πανεπιστημιακές σχολές με μελέτες, σχέδια κ.λπ.

Mavi70
Guest
Γιωργος

Άπλα τα πράγματα φίλοι μου όπως το έχουν αναφέρει κάποιοι κατά καιρούς η Ελλάδα δεν είναι κάποιο χωρίο της Συρίας να κάνεις άπλα ένα ντου!Όταν το κάνεις θα πληρώσεις και το αντίστοιχο τίμημα το οποίο θα είναι βαρύ και δυσανάλογο με αυτό που θέλεις να πετύχεις(αν το πετύχεις).’Όλα αυτά τα δημοσιεύματα με φέρνουν όλο και πιο κοντά στο συμπέρασμα ότι η Τουρκιά είναι ανασφαλής,δείχνοντας αδύναμη και όχι δυνατή! Σπασμωδικά (όπως την έχουν συνηθίσει τόσα χρονιά)προσπαθεί να αντισταθεί στο μοιραίο που έρχεται.Έχει εισέλθει σε ένα γεωπολιτικό σπιράλ από το οποίο όλοι οι έξοδοι από αυτό γράφουν την λέξη ήττα.

LaM
Guest
LaM

H χρησή βαλλιστικών πυραύλων από μια μουσουλμανική χώρα απέναντι κράτος μέλος της ΕΕ, ΝΑΤΟ και χριστιανικής χώρας επίσης, και μαλιστα σε αστικό στόχο, θα εχει τέτοιο κόστος για την Τουρκία, που δελεάζομαι να πω “μακάρι να το κάνουν”. Οι αμερικανοι εδώ και δεκαετίες, είναι εξαιρετικά ευαίσθητοι με τα θέματα των βαλλιστικών πυραύλων, και κατι τέτοιο δεν θα μπορέσει να το υπερασπιστεί κανένα τουρκικό λόμπι στην Αμερική. Χαιρομαι παντως που όλοι καταλήγουμε στο επομενο λογικό στάδιο συλλογισμου. Ναι, ακομα και μετα από ένα τέτοιο χτυπημα αν το δεχθούμε (προσωπικά δεν νομιζω ότι θα το κάνουν ποτε αυτό το λάθος. Μακαρι να… Read more »

Γιώργος70
Guest
Γιώργος70

“μακαρι να το κανουν”!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Και σε αυτόν τον πόλεμο δεν θα νικήσει εκείνος που ισοπεδώνει βραχονησίδες. Θα επικρατήσει εκείνος που πρώτος προλαβαίνει και παραλύει την αιχμή της στρατιωτικής επιθετικής μηχανής του απέναντι.
https://www.in.gr/2018/12/21/apopsi/oi-gkrizes-zones-tis-dilosis-tou-geetha-gia-tin-isopedosi-vraxonisidas/

http://www.dodccrp.org/files/Ullman_Shock.pdf
The key objective of Rapid Dominance is to impose this overwhelming level of Shock and Awe against an adversary on an immediate or sufficiently timely basis to paralyze its will to carry on.

sotbak
Guest
sotbak

+1

Card image
Nikos
Guest
Nikos

Η ουσια ειναι οτι πρεπει να αναβαθμισουμε την αντιπυραυλικη αμυνα της χωρας..τα συστηματα που εχουμε ηταν πολυ καλα για τη δεκαετια του 90’και του 2000,τωρα ομως κοντευουμε στο 2020,νεες και τεχνολογικα αναβαθμισμενες απειλες εμφανιζονται στη γειτονια μας και γι αυτο θα πρεπει να προετοιμαστουμε αναλογα..Επισης θα πρεπει να προμηθευτουμε ενα βαλιστικο πυραυλο με μεγαλο βεληνεκες ωστε ανα πασα στιγμη να μπορουμε να εκπεμψουμε μεγαλη ισχυι πυρος προς τον αντιπαλο..τα μιραζ με τους σκαλπ κινδυνευουν να καταστραφουν στο εδαφος ενω μεχρι να μεταφερθουν οι ατακμς στα νησια θα χαθει πολυτιμος χρονος ενω και η εμβελια τους ειναι περιορισμενη..αν δεν ανοιξει το… Read more »

Eastern Egg
Guest
Eastern Egg

All MLRS both Turkish and Greek are Block 0 and not upgraded. So all the ATACAMS missiles are already outdated.
In order to launch SCALP you have to fly the fighter first.

vagelis tassios
Guest
vagelis tassios

The Mirage 2000 is always in time on the air my dear

ΓΑΤΑ
Guest
ΓΑΤΑ

Ενα σχολιο και απο μενα πανω στο θεμα . Φυσικα και εχουν καθε δικαιωμα να πανηγυριζουν πανω στο θεμα οι γειτονες. Επιχειρηματολογω : 1.Καμια σχεση δεν εχει ενας cruise απο αερος σε σχεση με τον BORA. Ακυρο το επιχειρημα του scalp καθως πρεπει πρωτα να πεταξει αεροσκαφος , ο BORA ειναι βαλλιστικος εδαφους εδαφους , δεν υπαρχει συγκριση . Και οι 2 εχουν καποια πλεονεκτηματα αλλα ειναι διαφορετικα πραγματα , οποτε τα μηλα με τα μηλα. 2.Οι παλιοι ATACMS που εχουν ελλαδα-τουρκια με κεφαλη βομβιδιων πυρομαχικων δεν εχουν καμια σχεση με την κεφαλη του BORA , ουτε προοριζονται για την… Read more »

gdmast
Guest
gdmast

Δε συμφωνώ 100%, αλλά έχεις δίκιο.
Και να ανησυχούμε πρέπει και πολλή δουλειά (που πρέπει να γίνει σχετικά γρήγορα) έχουμε μπροστά μας.
Όταν έχεις απέναντί σου μια χώρα που δαπανά 18 δις το χρόνο (ανελαστικά και ανεξαρτήτως της λοιπής γενικής της οικονομίας) για τις ένοπλες δυνάμεις της και εσύ μόλις 4, είναι θέμα χρόνου να βρεθείς μπροστά σε ένα πρόβλημα που δεν θα μπορέσεις να λύσεις.
Επαναλαμβάνω είναι θέμα χρόνου.

Spirit
Guest
Spirit

Στην παράμετρο πρέπει να μπει και το κόστος, δεν μπορούμε να υπολογίζουμε τι κόστος για αυτούς έχει ένας ΒΟRA, αλλά αν για εμάς ο Deepstrike, όπως και με τι μπορεί να αναχαιτίσεις ένα μια απειλή και με τι κόστος σε σχέση με την απειλή.

Spirit
Guest
Spirit

όπως και για εμάς ο Deepstrike*

Stavrogin
Guest
Κωνσταντίνος

Οι πόλεις δεν είναι στρατηγικοί στόχοι. είναι διεθνείς μπελάδες. Αφενός προκαλείται η διεθνής κατακραυγή και δημιουργείται η εικόνα ενός αιμοβόρου και ανήθικου εμπόλεμου κι αφετέρου σπαταλιούνται πολύτιμα βλήματα σε στόχους που δεν μπορούν να καταβληθούν λόγω μεγέθους. Τέτοια χτυπήματα θα θύμωναν του έλληνες δε θα τους φόβιζαν, μην τους βλέπετε τωρα χαλαρους και παρτάκηδες δεν ειναι τόσο διαφορετικοί από εκείνους τους παλιούς του 40 και πριν. Στρατηγικοί στόχοι είναι τα διυλιστήρια , ο ναύσταθμος οι μεγάλες βάσεις. Σκοπός είναι να καταβάλεις την μαχητική ικανότητα του αντιπάλου όχι να τον τσαντίσεις. Για μένα το κύριο ζήτημα είναι η ακρίβεια του πυραύλου… Read more »

Card image
GK
Guest
GK

Νομιζω οτι πλεον ειναι αποδεδειγμενο ποιος ειναι ο βασικος λογος για τον οποιο η Τουρκια στραφηκε στους S-400 μετα απο πολλα χρονια παλινωδιων και αναβολων. Υπαρχουν καποιες λεπτομερειες που «σημερα» ή και «αυριο» θα κανουν την διαφορα σε σχεση με αυτο που εχει γινει κοινως τοπος. Ενα σημειο που θελει προσοχη σχετικα με την ΤΗΚ ειναι η υπαρξη ενος συστηματος αεραμυνας που βασιζεται κυριως σε F-16C+ και AWACS, το οποιο «χτιστηκε» απο το τελος της προηγουμενης δεκαετιας. Το να πλησιασουν τα ελληνικα αεροσκαφη διπλα στις Τουρκικες ακτες για να εκτελεσουν βολη με τα Scalp δεν ειναι ακριβως «απλο» ή απλοϊκό.… Read more »

sotbak
Guest
sotbak

καλοί προβληματισμοί, νομίζω όμως ότι τα επιτελεία έχουν κάνει τις αξιολογήσεις και έχουν θέσει τις προτεραιότητες στους στόχους

mustafa
Guest
mustafa

Είτε το ενδιαφέρον σας για την οικονομία ….
παράνοια
αν ο πόλεμος
Το όνομα της χώρας σας αλλάζει μετά από 1 εβδομάδα
Μην προσπαθήσετε μάταια
σπατάλη ενέργειας
κρίμα

dimitrisx
Guest
dimitrisx

Κοιτάξτε τα δικά σας χάλια αφήστε την Ελλάδα.

mustafa
Guest
mustafa

είστε φασιστικοί ?
είμαστε πάντα εδώ
υποδοχή… και
να ξεκινήσετε μαθήματα Τουρκίας smile

Spyros
Guest
Σπύρος

Mate, it’s truly a shame that you’ll never know how ironic your post is!

vagelis tassios
Guest
vagelis tassios

Mistafa please use other translate not the Google

MisCo
Guest
MisCo

Bro, type in english. Google translate is crap. You doesn’t make much sense.

mustafa
Guest
mustafa

καταλαβαίνει…

Spirit
Guest
Spirit

Mustafa αφού καταλαβαίνει…
Το κανελώνεις το ρυζόγαλο;

Gema33
Guest
Gema33

Mustafa, Du kannst mich mal. @@@@@loch!!!

Βαγγελης
Guest
Βαγγελης

Δυστυχως ομως αυτα τα οπλα μεσαιου και μεγαλου βεληνεκους ειναι πολυ λιγα σε αριθμο ,πρεπει τουλαιστον να τα διπλασιασουμε

Erkan
Guest
Erkan

1. Is it a threat to Turkey from the island? Are they invaded on the first day? 2. How many SCALPs do you have? How many SOMs have Turkey ? 3. How many Patriot missiles do you have? Is it enough? Absolutely there is a very intense sead / dead operations, Greek short-range air defense is enough? 4. Are the air force depots first hit with Bora and Bora 2? Where is your plan B? 5. Did you know Turkey’s early warning aircraft and network-centric warfare capability? And you konw Turkey buy S 400 and Patriot systems, What is your… Read more »

gdmast
Guest
gdmast

Hahaha, you look like american going to Vietnam. hahahahaha

Erkan
Guest
Erkan

gdmastgdmast Calm down. Greece is not Vietnam. And Turkey is not the United States. I don’t think the Greeks are too desperate to wait for the swamp and forest for military interests.
USA did not know the dynamics and terrain of Vietnam very well. But Greece is old lands of the Turks. They know every mountain, river, plain, everything about Greece.
I don’t think that’s be like Vietnam war. This is much more helpless than that.

gdmast
Guest
gdmast

Of course not. You are just on ancient greek land. And aegean is very very deep for you. And very dangerous. Of course if you spend 2846790486 trilion euros may be able to have a very very very small island. No more, no less money.

Card image
Steve
Guest
Steve

Παιδια ολα καλά αυτά, αλλά εδώ υπαρχει ένα θέμα…….με 90 πυραυλους ΣΚΑΛΠ, και 24 Μιραζ-2000-5Μκ2 ειναι πάρα πολύ λίγα για να φέρουν ένα συντριπτικό χτύπημα στο αντίπαλο…..επίσης τα Μιραζ, αν δεν κάνω λάθος, δεν ειμαι 100% σιγουρος γιαυτό, δεν φτανουν στην Κύπρο..! Αλλα και να εφταναν…..ειναι πολύ λίγα και για το Αιγαιο οχι να πανε και στην Κυπρο….

Cobra Kai
Guest
Cobra Kai

Καλημερα σε ολους.
Εχουμε γραψει το μακρυ μας και το κοντο μας, θα γραψω και εγω τα δικα μου.
Αντιμετρο Α: βαζω στο στοχαστρο τα φραγματα. Και τα δυο την ιδια στγμη. Μπαμ και κατω. Πανε τα φραγκα που επενδυσαν, παει το ηλεκτρικο, το οποιο οταν ανοιξει η πορτα του τρελαδικου θα το χρειαστουν, παει και το ιματζ. Τα γαλλικα για κατι τετοιο θα ηθελα να χρησιμοποιηθουν. Σαν υην παλια διαφήμιση του Σκραμπλ, ληστης 5 ποντοι, γριουλα 8.
Αντιμετρο Β: αιχμαλωτοι? Ποιοί αιχμαλωτοι? Εγω ντεν καταλαβαινει…..