Η Γαλλία φέρεται να εγκρίνει την μεταπώληση των μαχητικών αεροσκαφών Mirage 2000-9 των ΗΑΕ. Ακούει κανείς;

76
16428
Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

Το γαλλικό Υπουργείο Άμυνας φέρεται ότι τελικώς συμφώνησε να επιτρέψει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα να μεταπωλήσουν τα μαχητικά τους αεροσκάφη Mirage 2000-9 γαλλικής κατασκευής σε τρίτες χώρες, υπό την προϋπόθεση ότι θα πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις.

ΘΕΜΑ: Η περίπτωση της ενίσχυσης της ΠΑ από πλεονάζοντα γαλλικά Mirage 2000

Το θέμα αναδείχθηκε από το TacticalReport, πλην όμως η είδηση δεν επιβεβαιώνεται από άλλη πηγή, ενώ το ίδιο το TR φέρεται να είναι αμφιλεγόμενη πηγή πληροφοριών για θέματα Μέσης Ανατολής, συνεπώς η είδηση μεταφέρεται με επιφύλαξη.

Η επιθυμία μεταπώλησης των αεροσκαφών φέρεται να συνδέεται με τον πρίγκηπα και διάδοχο του θρόνου του Αμπού Ντάμπι Σέιχη Μοχάμαντ Μπιν Ζαγιέν Αλ Νάυαν που έχει επαναφέρει στο προσκήνιο σχέδια να πουλήσει όλα ή μέρος αυτών των μαχητικών αεροσκαφών.

Η Γαλλία ως κατασκευαστής των αεροσκαφών έχει τον τελικό λόγο για το πώς και από ποιον θα χρησιμοποιείται το στρατιωτικό υλικό της, συνεπώς κάθε αλλαγή στην χρήση τους ή στον χρήστη τους πρέπει να φέρει γαλλική έγκριση.

Φυσικά ο κάτοχος θεωρητικά θα μπορούσε να έκανε ό,τι ήθελε με το υλικό του που αγόρασε, άσχετα αν αρχικά είχε συμφωνήσει με κάποιους όρους. Αλλά τότε θα ρίσκαρε και αυτός και ο αγοραστής κυρώσεις και παύση τεχνικής υποστήριξης.

Τα αεροσκάφη στο παρελθόν έχει αναφερθεί πως προσφέρθηκαν για πώληση σε κάποιες χώρες όπως το Ιράκ και το Πακιστάν, πλην όμως οι διαπραγματεύσεις δεν τελεσφόρησαν.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Πόσο “παίζει” τελικά το ενδεχόμενο παραλαβής μεταχειρισμένων Mirage 2000-5F από την Γαλλία;

Τα ΗΑΕ είχαν προμηθευθεί συνολικά 60 αεροσκάφη της συγκεκριμένης έκδοσης στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Είναι βελτιστοποιημένα για εναέρια μάχη, αν και φέρουν και κάποια όπλα αέρος-εδάφους, όπως τον πύραυλο πλεύσης Black Shaheen – παράγωγο του Storm Shadow / SCALP.

Δεδομένου ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν κατασκευάζεται πλέον (τα ελληνικά Mirage 2000-5 ήταν τα τελευταία που βγήκαν από την γαλλική γραμμή παραγωγής) τα μεταχειρισμένα στην διεθνή αγορά είναι ο μοναδικός τρόπος προμήθειας αεροσκαφών του τύπου για συμπλήρωση αριθμών / αναπλήρωση απωλειών.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι οι Άραβες ενδιαφέρονται να πουλήσουν τα αεροσκάφη τους. Όχι να τα χαρίσουν, και σίγουρα όχι στους Έλληνες, ανεξάρτητα του πόσο καλές σχέσεις διατηρεί η χώρα μας με τα Εμιράτα.

Τα αεροσκάφη είναι διαφορετικά από τα Mirage 2000-5 της Πολεμικής Αεροπορίας κυρίως όσον αφορά την σουίτα αυτοπροστασίας και κάποια ηλεκτρονικά πτήσης, συνεπώς δεν θα υπάρχει 100% ομοιομορφία και συμβατότητα με την υπάρχουσα βάση εκπαίδευσης και τεχνικής υποστήριξης.

Τα ΗΑΕ εκσυγχρονίζουν και τα Mirage 2000-9, πρόγραμμα με ελληνικό ενδιαφέρον;

Εφόσον όμως υπάρχει διαθεσιμότητα, θεωρούμε ότι θα έπρεπε τουλάχιστον να εξεταστεί βάσιμα το ενδεχόμενο αγοράς έστω ενός αριθμού των αεροσκαφών αυτών για ενίσχυση του υπάρχοντος στόλου της 114 ΠΜ. Οι επιλογές στην διεθνή αγορά για τον συγκεκριμένο τύπο είναι περιορισμένες.

Όλα αυτά βέβαια σε ένα άλλο παράλληλο σύμπαν που τα υπάρχοντα αερομέσα της ΠΑ θα αντιμετωπίζονταν από την πολιτική ηγεσία ως αυτό που είναι, δηλαδή πολύτιμα μέσα υπεράσπιστης της εθνικής κυριαρχίας, κι όχι ως «γλάστρες» για παρελάσεις ώστε με την λήξη των προηγούμενων συμβάσεων FOS απλά να αφήνονται στην άδοξη μοίρα της καθήλωσης και του καννιβαλισμού.

Πρέπει να σημειωθεί εν τω μεταξύ ότι η ΠΑ έχει έρθει σε επαφή με τα αεροσκάφη καθώς αυτά έχουν πετάξει μέχρι την Ελλάδα προκειμένου να συμμετάσχουν σε διεθνής ασκήσεις Ηνίοχος που έχουν διεξαχθεί στην Ανδραβίδα.

Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα : αφίξεις Dash Nine και KC-30A για τον ΗΝΙΟΧΟ 2019

Από την άλλη πλευρά βέβαια το ίδιο μπορεί να πει κι η τουρκική Αεροπορία, αφού αεροσκάφη του τύπου έχουν πετάξει αρκετές φορές μέχρι την Τουρκία για συμμετοχή στην άσκηση Anatolian Eagle, ενώ τουρκικά F-16 έχουν συνασκηθεί με αραβικά Mirage 2000-9 στα ΗΑΕ.

Τα Mirage 2000-5 δεν είναι τόσο άγνωστα στους Τούρκους όσο θα θέλαμε…


Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

76
Leave a Reply

avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
26 Comment threads
50 Thread replies
4 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
36 Comment authors
χατζισπGK_Konstantinos_ZikidisIlias_SkaltsiotisG - 164g ag-cat Recent comment authors

  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
p270
Member
Active Member
p270

ας πούμε οτι ακούει κάποιος λέμε τώρα ,υπάρχει χρήμα για να γίνει κάτι τέτοιο ;
εγώ το βλέπω δύσκολο εως απίθανο για πολλούς λόγους κάποιους τους αναφέρεται στο άρθρο , εδώ δεν προχωράει η αναβάθμιση των f16 για κάποιους λόγους

4Horsemen
Member
Active Member
4Horsemen

Θεωρητικά υπάρχει χρήμα. Την περασμένη εβδομάδα, εδόθησαν 971.000.000€ για την 13η σύνταξη, από το (υπέρ-) πλεόνασμα.

G - 164g ag-cat
Guest
G - 164g ag-cat

Πολύ σωστά! Υπάρχουν και οι λίστες Λαγκάρντ και Μπόγιαρνς.

χατζισπ
Guest
χατζισπ

Ναι και το Μινιόν και ο κατράντζος χρωστάνε και ο Σώρρας είναι πιο πλούσιος απ τον ροκφελερ…

SpaceMan
Member
Noble Member
SpaceMan

Φωνή βοώντος εν τη ερήμω…

flashg
Guest
flashg

Τα ΗΑΕ δεν λέγανε ότι θα τα αναβαθμίζανε για να φέρουν τους METEOR?

Fingolfin
Member
Noble Member
Fingolfin

Λογικά θα θέλουν να πουλήσουν έναν αριθμό μη αναβαθμισμένων Mirage. Νομίζω δε θα τα αναβαθμίσουν όλα.

SPY
Guest
SPY

Αν δεν κανω λάθος το project εγκαταλήφθηκε.
Μόνο η Ινδία ενδιαφέρεται για την αναβάθμιση των δικών τους Mirage για να φέρουν Meteor.
Η Ινδία μπορεί να αποτελέσει εναν ακόμα ενδιαφερόμενο για την αγορά τους.

MisCo
Member
Noble Member
MisCo

Τα HAE μπορει να μην μας γουστάρουν ως πελάτη, απο την αλλη ομως, δεν υπάρχουν και πολλοι υποψηφιοι αγοραστες στην πιάτσα. Αν θελουν θα κατεβάσουν τα μουτρα τους και θα μας δώσουν μια δικαιη τιμη (αν ενδιαφερθουμε). Σίγουρα πάντως θα ηθελα να δω 25-40 να καταληγουν εδώ για την κάλυψη απωλειών-αποσύρσεων.

adpanos
Guest
adpanos

Δίνουμε τα Block 30, βάζουμε και τα έξτρα χρήματα που θα απαιτηθούν και παίρνουμε όλα τα αεροσκάφη. Με βάση του ότι : α) Ο τύπος δεν υποστηρίζεται στην αγορά με υπάρχον πακέτο αναβάθμισης ώστε να φαντάζει πιθανή μια οικονομικά μεγάλη αύξηση των επιδόσεων του στο μέλλον. Β) Το αεροσκάφος δεν είναι σε παραγωγή. Γ) Το αεροσκάφος είναι μεταχειρισμένο. Δ) Έχουμε ήδη τις υποδομές υποστήριξης του τύπου. Ε) Μπορούμε με μια συμφωνία να ξεφορτωθούμε τα Block 30 και να εξοικονομήσουμε χρήματα, Δεν βλέπω κάποια άλλη οικονομικότερη προσφορά στην αγορά για ενίσχυση του στόλου των αεροσκαφών μας . Όλα πρέπει να τα… Read more »

Γιάννης Παυλίδης
Guest
Γιάννης Παυλίδης

Ναι λείπει το βύσσινο. Η επόμενη προμήθεια θα πρέπει να είναι F35. Τις γαλλικές πατσαβουρες να τις δώσουμε δρόμο και ελπίζω να είναι τα τελευταία γαλλικά μαχητικά που θα έχουμε πάρει.

Gilan
Member
Noble Member
Gilan

Γιατί τόσο μένος για τα Γαλλικά μαχητικά;

Spirit
Guest
Spirit

Και τι απάντηση περιμένεις από τέτοια τοποθέτηση;

Γιάννης Παυλίδης
Guest
Γιάννης Παυλίδης

Διότι μια ζωή προβλήματα έχουμε εμτα γαλλικά. Τόσο με τα F1 παλιότερα, όσο και με τα Μ2000 που χρειάστηκε μια δεκαετία για να αναβαθμίζσουν τα ραντάρ τους. Ειχναι στην χρήση πολυ πιθο ακριβά πο τα F16 ενώ η αγορά των 5-MK2 στοίχισε πανάκρια. Μας κάνουν και νούμερα με τις FOS εδώ και μια πενταετία, πέρα απο τις αφραγκίες μας. Μακριά απο τους Γάλλους.

Kris
Guest
Kris

Το ότι δεν μπορούν να εγκλωβιστούν από τα f-16 με τους αμμραμ εύκολα έως πολύ δύσκολα δεν σε νοιάζει , από ποτέ τα f-35 θεωρούνται ολοκληρωμένα για να τα αγοράζαμε ακόμα διανύουν ανάπτυξη και πολλά θέματα για επίλυση ….
Το Αιγαίο κινδυνεύει ΤΩΡΑ όχι το 2030…
εάν υπήρχαν πατριώτες η έστω λίγοτερο ανθέλληνες πολιτικοί θα είχαμε σκουπίσει όλη την αγορά πχ Ταϊβαν Γαλλία κλπ και μετά θα ερχόμασταν μαζί με τους Ινδούς και Γάλλους σε μια συμφέρουσα αναβάθμιση με Ραφαλ στο βάθος και μπραχμος αντίστοιχα.
Εννοείται φ35 από το 2030 όχι τώρα.

Kimon
Member
Noble Member
Kimon

σσσσσσσ…. Θα τους ξυπνήσετε!!! wink

Πάνος
Guest
Πάνος

Oχι και πάλι όχι.

Thras
Member
Noble Member
Thras

Ιδανική λύση για την ενίσχυση της ΠΑ. Χρειαζόμαστε από 24 έως 50 αεροσκάφη, ώστε να συγκροτήσουν επιπλέον μία ή δύο ενισχυμένες μοίρες μαζί με τα υπάρχοντα 24 M2000-5. Απόλυτα απαραίτητη η μία επιπλέον μοίρα για να αξίζει η επένδυση στον τύπο και να αποσυρθούν τα “απλά” Μ2000. Έτσι με το μικρότερο δυνατό κόστος αποκτούμε ιδανικό αντικαταστάτη για τα EGM. Ιδανικό το σενάριο για δύο επιπέον μοίρες, ώστε να αντικατασταθούν και τα F4. Έτσι με ελάχιστα συγκριτικά χρήματα μπορούμε να πάμε μέχρι το 2035, με παραγγελία 25 F35 το 2023 με παράδοση 2025 – 2026 και επιπλέον 25 το 2025 με… Read more »

Konstantinos_Zikidis
Member
Trusted Member
Konstantinos_Zikidis

Που να τρέχεις τώρα… μ’ αυτούς τους Άραβες… Που να βγάλεις άκρη… Εδώ δεν τους άρεσαν τα F-16 που κυκλοφορούσαν στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και ζήτησαν από την LM ό,τι καλύτερο μπορούσε… Και εγένετο το Block 60. Το καλύτερο F-16 εν υπηρεσία, ακόμα και σήμερα. Με το ισχυρότερο ραντάρ, το APG-80. Που την είχε διπλάσια (την εμβέλεια) από το προηγούμενό τους ραντάρ, το APG-68(V)7, εάν δεν απατώμαι. Το οποίο, πολύ φοβάμαι, ότι την έχει μεγαλύτερη (την εμβέλεια είπαμε) και από το APG-83, αλλά αυτό θέλει συζήτηση… Και μετά ζήτησαν και από την DA (Dassault Aviation, για όσους δεν… Read more »

William
Guest
William

Αγαπητέ μου κύριε Ζηκίδη -που είστε απόλαυση κάθε φορά που σχολιάζετε ή αρθρογραφείτε- να ρίξω μια εριστική γαργαλιστική ιδέα;;;; Αν λέω – Αν – αντί για τον εκσυχρονισμό των 84 F16 (55 F-16C/D Block 52+ και 30 F-16C/D Block 52+ Advanced -ή αλλιώς F-16 Block 52M) εκσυγχρονίζαμε μόνο τα τα 30 Block 52+ Adv. με κόστος περίπου 300 εκ.€ και -ξαναλέω αν – ανταλλάσσαμε τα 55 F16 Block 52+ με τα 55 Mirage -9 (συν μερικά εκπαιδευτικά) μαζί με τον εξοπλισμό τους και τα όπλα τους και διατηρούσαμε τα υπόλοιπα περίπου 700 εκ.€ για να α)εκσυγχρονίσουμε τα 17 MirageEG σε… Read more »

Konstantinos_Zikidis
Member
Trusted Member
Konstantinos_Zikidis

Δεν νομίζω ότι έχει βάση το δημοσίευμα του Tactical Report, στο οποίο βασίζεται η υπόψη ανάρτηση… Η είδηση ενδεχόμενης πώλησης Μ2000-9 σε άλλες χώρες έχει παίξει κι άλλες φορές τα τελευταία έτη. Εκτιμώ ότι το θέμα αφορά στην καλύτερη περίπτωση πώληση μικρού αριθμού -9 στο Ιράκ, το οποίο φαίνεται ότι αναζητά κι άλλα αεροπλάνα μετά από 36 F-16 που πήρε (με Sparrow και όχι με AMRAAM… https://www.dsca.mil/major-arms-sales/iraq-f-16-aircraft ). Όσον αφορά την ενδεχόμενη ανταλλαγή F-16 Block 52+ με Μ2000-9, εσείς καλά τα λέτε… αλλά γιατί να την δέχονταν τα ΗΑΕ; Αφού το -9 υπερέχει σχεδόν σε όλα σε σχέση με το… Read more »

Ilias_Skaltsiotis
Guest
Ilias_Skaltsiotis

Ναι αλλά τα b52+ με 10.5 εκ € θα αναβαθμιστούν με τον πιο σύγχρονο υπολογιστή, καινούργιες πανοραμικές οθόνες, καινούργιο gps/ins, MIDS-J Link 16 και ραντάρ aesa. Αντίθετα τα mirage θα συνεχίσουν να έχουν τους ίδιους από 20 ετίας υπολογιστές και gps/ins, γιατί αυτούς χρησιμοποιεί και το Rafale, ενώ για aesa η dassault δεν θέλει ή δεν μπορεί να βάλει.

Konstantinos_Zikidis
Member
Trusted Member
Konstantinos_Zikidis

Ο υπολογιστής του Μ2000-5 δεν χρειάζεται αναβάθμιση… είναι ήδη πολύ προχώ… wink

Ilias_Skaltsiotis
Member
Trusted Member
Ilias_Skaltsiotis

Είναι αλήθεια οτι κατασκευάζεται απο την thales hellas ή ειναι μύθος??

Konstantinos_Zikidis
Member
Trusted Member
Konstantinos_Zikidis

Δεν γνωρίζω, ίσως. Πάντως, κάποια υποσυστήματα του -5 είχαν κατασκευαστεί εν Ελλάδι στο πλαίσιο των ΑΩ.

Ilias_Skaltsiotis
Member
Trusted Member
Ilias_Skaltsiotis

Ok ευχαριστώ.

Konstantinos_Zikidis
Member
Trusted Member
Konstantinos_Zikidis

Τελικά, κατόπιν συντόμου ερεύνης στο διαδίκτυο, διαπίστωσα ότι μάλλον γνωρίζατε κάτι παραπάνω. Ο φίλος Γιώργος Τσιμπούκης, ο οποίος είναι πάντα καλά ενημερωμένος, αναφερόμενος στον υπολογιστή υπολογιστή MDPU του Μ2000-5, είχε γράψει: “αξίζει να σημειωθεί ότι κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Ελλάδα από την εταιρεία Thales Hellas” https://www.viadiplomacy.gr/lisi-pou-epanexetazi-polemiki-aeroporia-eksigchronismos-ton-mirage-2000egmbgm/
Το δημοσίευμα αυτό έγινε την εποχή που ξεκίνησε η εξέταση της δυνατότητας αναβάθμισης των υπολοίπων Μ2000 EGM στο πρότυπο της αναβάθμισης των Ινδών.

George
Guest
George

χαχα! όπως είχε πει και μια ψυχή ( Keyns) In the long run we are all dead… ότι και να πάρουμε θα ξεπεραστεί, οπότε τι νόημα έχει? Τα ΗΑΕ πάντως εκσυγχρονίζουν καμιά 50αριά από δαύτα οπότε αν αληθεύει η φήμη μιλάμε για καμιά 10ριά άντε 15 το πολύ. Θα ήταν ότι πρέπει για αντικατάσταση των μη εκσυγχρονισθέντων 2λιτρων της ΠΑ Σε ένα τέτοιο σενάριο θα έπρεπε να αντικατασταθεί το σύστημα αυτοπροστασίας στο πλαίσιο ενός (μικρού) εκσυγχρονισμού και ομογενοποίησης του συνολικού στόλου Μαζί με εκσυγχρονισμό των 30/50 σε Adv η ΠΑ θα είχε καλυφθεί τουλάχιστον για το πρώτο μισό της επόμενης… Read more »

Παλιουρας
Guest
Παλιουρας

Δεν νομιζω να προκειται να αντικατασταθουν ή να αποσυρθουν τα EGΜ της ΠΑ. εφοσον δομικα αντεχουν. Τουλαχιστον οχι πριν λήξουν οι Εξοσετ.
Θα μεινουν, as is για ναυτικη κρουση.
Αν ειναι να παρουμε μεταχειρισμενα Γαλικα, καλυτερα να περιμενουμε μερικα χρονακια για κανα rafale B

George
Guest
George

Δεν νομίζω ότι έχει νόημα να κρατάς παρωχημένο τύπο α/ε και σε τόσο μικρό αριθμό για τους exocet. Λογικά τον πιστοποιείς στο -5άρι. Το θέμα είναι ότι δεν έχεις αρκετά… Όπως είναι τώρα τα πράγματα η ΠΑ πάει για 109 α/ε (85 -52άρια V και 24 -5άρια) Από την απέναντι μεριά υπάρχουν ήδη 197 α/ε στο επίπεδο των 52ριών και 37 -30ρια εκσυγχρονισμένα Ο μόνος τρόπος ισορροπίας τα επόμενα χρόνια είναι η αύξηση του αριθμού των -5αριών και ο εκσυγχρονισμός 85 F-16 σε επίπεδο Adv με εκσυγχρονισμό όλων των παλαιότερων εκδόσεων αλλά και αγορά μεταχειρισμένων (~15 και για buffer μια… Read more »

Lefteris
Member
Trusted Member
Lefteris

Τα block του F16 δεν έχουν διαφορές μεταξύ τους;
Πουλάμε block30
Βάζουμε σε μακρά αποθήκευση τα μισά F4E PI και M2K EGM, κρατάμε για εκπαίδευση τα BGM.

κων/νος
Guest
κων/νος

Αν θελουμε να μας υπολογιζουν οι τουρκοι μονο ο συνδυασμος Μιραζ-scalp(με 200-300 πυραυλους) ειναι καταλληλος.
Τα f-35 δεν κανουν για εμας για πολλους λογους.

NikolasTz
Member
Active Member
NikolasTz

Πιστεύω ότι είναι ήδη ενημερωμένη ΠΑ και να πράξει αναλόγως…
Αν βέβαια μπορεί
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
(χρήμα)

Δεν αξιζει
Guest
Δεν αξιζει

οποια αγορα μεταχειρισμενου υλικου. Τα ρανταρ ειναι αδυναμα και δεν μπορουν να αξιοποιησουν την μεγαλη ακτινα του Μετεορ ακομα και αν γινοταν πιστοποιηση. Αγορα 25 φ35 για 2 μικρες μοιρες μετα απο 2 -3 χρονια και ορθως αναβαθμιστηκαν τα φ16 με νεο ρανταρ πυρος που ειναι το α και το ω σε ενα μαχητικο.

ivychris
Guest
ivychris

αναβαθμίστηκαν τα F-16???
Πότε έγινε αυτό ρε παιδιά?
Δλδ έχασα επεισόδια, που πήγα το σκύλο βόλτα?

900 μυρια...
Guest
900 μυρια...

για 84 φ16 της ΠΑ σε μπλοκ 72. Οντως εχεις χασει επεισοδια καιρο τωρα. Τα Μιραζ δεν υποστηριζονται πλεον απο την Ντασω για παιρεταιρω αναβαθμισεις οποτε μακρια απο οποιαδηποτε προμηθεια επιπλεον αεροσκαφων.

ivychris
Member
Trusted Member
ivychris

Για να καταλάβω δλδ, εγώ που έχω χάσει επεισόδια καιρό τώρα, έχουμε επιχειρησιακά 84 F16V στην Π.Α. ή μήπως δεν έχεις ιδέα, γιατί ο εκσυγχρονισμός δεν έχει αρχίσει καν και ούτε πρόκειται μέχρι το τέλος του 2019?
Άϊντε….

adpanos
Guest
adpanos

Θα αναβαθμιστούν….. Και θα πάρει μια 10 ετια και βάλε.

Εκτός κι αν βλέπεις κανένα Βlock 72 να πετά και δεν το γνωρίζω.

FOX
Guest
FOX

Ακόμα και έτσι να είναι όπως τα λες, που δεν είναι:
Αγορά μόνο 24 μαχητικών νέου τύπου είναι λάθος.
Ακόμα και τώρα να γίνει η παραγγελία θέλουμε τουλάχιστον μέχρι το 2025 να γίνει επιχειρησιακή η μοίρα…
Το ραντάρ μπορεί να είναι το κύριο αλλά δεν είναι το μόνο, αλλά ο συνδυασμός με την σουίτα ηλεκτρονικού βγάζει την συνισταμένη…

CKfurious
Guest
CKfurious

Όπως έχουμε ξανασυζητήσει:

the fact is that η διατήρηση μιας μονο μοίρας με 24 αεροσκάφη χωρίς FOS για αυτά και για τα όπλα τους δεν μπορεί να γίνει

Τα 2000/5/EGM μάλλον θα έχουν τη μοίρα των F-1 πολύ σύντομα εάν δεν δούμε δραστικές κινήσεις

Το 019 είναι έτος εκλογών και μάλλον δεν θα δούμε τίποτα

Το 020 μπορεί να είναι ήδη αργά

Το θέμα είναι τι αεροπορία θα μας έχει μένει το έτος 2025

Όχι βεβαια πως το ναυτικό θα είναι σε καλύτερη κατάσταση

Οποτε μας βλέπω καζάν καζάν πως το λένε με τον Σουλτάνο

MPAMPIS
Member
Trusted Member
MPAMPIS

Αυτά θα εξαφανιστούν απο Ινδία,ταιβαν,κτλπ
ΑΛΛΟΥ ειναι το ψωμί!!!
Αυτοί οι black shahin ειναι συμβατοί με τα δικά μας -5mkii

ivychris
Member
Trusted Member
ivychris

Η Ταϊβαν επιδιώκει να αποσύρει/πουλήσει τα δικά της.
Τα ΗΑΕ έχουν πολύ καλές σχέσεις με το Πακιστάν

MPAMPIS
Member
Trusted Member
MPAMPIS

Το Πακιστάν δεν νομιζω να πάρει άδεια για sculp….απο οτι είδα το black shaheen ειναι άλλο ονομα για το sculp…..

Ilias_Skaltsiotis
Member
Trusted Member
Ilias_Skaltsiotis

Εκτός απο Ινδία, πιθανός προορισμός ειναι και οι κατσαπλιάδες του Χαφταρ. Εχουν απέναντι, τους κατσαπλιάδες με τα f1 και τους “πορτογάλλους” πιλότους, που εξοπλίζει η Τουρκία

Ilias_Skaltsiotis
Member
Trusted Member
Ilias_Skaltsiotis

Το να δώσουμε χρήματα, για να αγοράσουμε α/φη που:
1.όχι απλά είναι εκτός παραγωγής, αλλά σε 10 χρόνια(2030) θα είναι εκτός παραγωγής και ο αντικατάσταση του, αν δεν υπάρξει πρόβλημα με την ανάπτυξη του FCAS.
2. Τα μισά είναι κατασκευασμένα τη δεκαετία του 80, όταν η τηλεόραση ήταν ασπρόμαυρη και δεν υπήρχαν σκληροί δίσκοι αλλά δισκέτες 5 και 1/4,
είναι παράλογο ακόμα και για τα ελληνικά δεδομένα.

Ilias_Skaltsiotis
Guest
Ilias_Skaltsiotis

Αντικαταστάτης

FOX
Guest
FOX

Τα μαχητικά που λες ίσως είναι ανώτερα και απ’ τα δικά μας Mk.2… και πολύ ανώτερα από μαχητικά που έχουν μείνει εκτός ΕΜΖ.
Μεταφέρουν οπλισμό που κάνει την διαφορά και σε μεγάλο ποσοστό δεν χρειάζονται νέες υποδομές για να αξιοποιηθούν.

Ilias_Skaltsiotis
Member
Trusted Member
Ilias_Skaltsiotis

Είναι ακριβώς τα ίδια με τα mkII, η μόνη διαφορά είναι το σύστημα αυτοπροστασίας, αντί για το “μαμισιο” έχουν ιταλικό. Το ζητούμενο είναι το αύριο όχι το σήμερα. Με δεδομένο ότι (πέρα από κάποιες μικροαναβαθμίσεις) η dassault δεν θέλει ή δεν μπορεί να αναβαθμίσει το mirage, πώς μπορεί αυτό να σταθεί στα επόμενα 10-20 χρόνια απέναντι σε f16v, f35, fcas, tempest, TFX ? Δεν είναι πιο λογικό τα λιγοστά κονδύλια που διαθέτουμε, να τα επενδύσουμε σε ΝΜΑ ή σε κάποιο από τα προγράμματα ανάπτυξης(fcas,tempest,mitsubishi f3) και να μην επαναλάβουμε το λάθος της μη συμμετοχής στο πρόγραμμα ανάπτυξης του f35, γιατί… Read more »

adpanos
Guest
adpanos

Αν αγοράζονταν τα αεροσκάφη , θα έρχονταν για αντικατάσταση των F16 B30, F4, αναπλήρωση των Corsair και για ΑΜΕΣΗ αξιοποίηση τους. Θα έρχονταν για να παρέχουν υπηρεσίες απέναντι στα 200+ F16 Block 50 των Τούρκων . Να βγαίνουν οι αριθμοί. Τα F35, NMA κ.λ.π. είναι αεροσκάφη που και να τα συζητήσουμε σήμερα, θα τα πετάξουμε μετά από μια 10ετία και βάλε. Πρόβλημα με τους Τούρκους έχουμε σήμερα, ΤΩΡΑ και καθώς φαίνεται θα έχουμε μεγαλύτερο το 2020-2021-2022. Ο κύριος ζυκιδης για τα F16 block 70 έχει αφήσει να εννοηθεί πως καλό το Marketing με τα ΑΕSA αλλά δεν φαίνεται να κάνει… Read more »

Ilias_Skaltsiotis
Member
Trusted Member
Ilias_Skaltsiotis

Αesa με meteor ή aim 120d κανει μεγάλη διαφορά!! Αν μείνει με mica ή aim 120 c συμφωνώ, ειναι σαν υποβρύχια χωρίς τορπίλες και άρματα χωρίς βλήματα δεν έχει κανένα νόημα.

stam
Member
Active Member
stam

Ποσο να κοστιζει το κομματι? Mια ανταλλαγη με τα παλαιοτερα block30(συν την οποια διαφορα) ενδεχομενως για ολα τα αεροσκαφη θα ηταν εφικτη πιστευετε?

Fingolfin
Member
Noble Member
Fingolfin

Για τα 32 νεότερα Mirage-2000-9 (20 μονοθέσια Mirage-2000-9 και 12 διθέσια Mirage-2000-9D) θα άξιζε, με δεδομένο πως η Τουρκία δε θα παραλάβει F-35. Από την άλλη απο τη στιγμή που -όπως ακούγεται- προετοιμαζόμαστε για F-35 δε νομίζω να προχωρήσει κάτι και όλα τα διαθέσιμα ποσά λογικά θα πάνε εκεί (F-35).

SPY
Guest
SPY

Tα Mirage 2000-9 των ΗΑΕ παραγγέλθηκαν το 1998 και οι παραδόσεις τους ξεκίνησαν την Άνοιξη του 2003 με το τελευταίο αεροσκάφος να παραδίνεται το 2007. Συνολικά 32 νέα μαχητικά Mirage-2000-9 (20 μονοθέσια Mirage-2000-9 και 12 διθέσια Mirage-2000-9D) παραδόθηκαν στην Αεροπορία της χώρας, ενώ στα πλαίσια της ίδιας συμφωνία εκσυγχρονίστηκαν στο ίδιο επίπεδο με τα καινούργια αεροσκάφη 30 ακόμα παλαιά Mirage-2000 EAD/RAD/DAD τα οποία είχαν παραληφθεί στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Ο εκσυγχρονισμός των 30 Mirage-2000 EAD/RAD/DAD πραγματοποιήθηκε την ίδια χρονική περίοδο που η Αεροπορία των ΗΑΕ παραλάμβανε τα καινούργια Mirage-2000-9, με την παράδοση του τελευταίου εκσυγχρονισμένου Mirage-2000 να πραγματοποιείται… Read more »

SPY
Guest
SPY

(προς τους διαχειριστες ) προσθέστε στο παραπανω ποστ και τα εξής

ε) η οροφη των αεροσκαφων μένει ιδια (66 συνολικα F-16C/D Block30 και F-4E PI2000 φευγουν εκτος υπηρεσιας ,62 έρχονται)

στ) δεν βιαζόμαστε πλέον για το νέο μαχητικό.

SPY
Guest
SPY

Κλέινοντας να πω ότι σημερα υπηρετούν συνολικά στα ΗΑΕ :
15 διθέσια Mirage-2000-9DAD
44 μονοθέσια Mirage-2000-9EAD και
7 Mirage-2000-9RAD

Αν δεν κάνω λαθος είναι πισταποιημένα και για exocet.

adpanos
Guest
adpanos

Πες τα χρυσοστομε, τα ίδια σκέφτομαι και εγώ.

Σκούπα όλα για ομογενοποίηση του στόλου και αύξηση επιχειρησιακών δυνατοτήτων.

Είναι ο μόνος τρόπος για να κρατήσουμε δυνατή πολεμική αεροπορία με χαμηλό κόστος , σχετικά πάντα με άλλες επιλογές.

Διώχνουμε F16 b30, βάζουμε σε μακρά αποθήκευση τα F4, κρατάμε τα EGM για ναυτική κρούση και δίνουμε στα mirage κρούση και αεροπορική υπεροχή.

Με αυτό τον τρόπο αυξάνουμε και τον στόλο .

SPY
Guest
SPY

Νομίζω οτι κάποια στιγμή πριν το 2012 οι Γάλλοι είχαν προσφέρει 20 εκατομμυρια ανα αεροσκαφος να τα αγοραζαν πισω για να τους προσφέρουν τα Rafale (συνολικά 1,δισ.).
Αν σήμερα τους προσφέραμε τα Block 30 (για να τα αναβαθμισουν σε viper ) με ανταλλαγη 1 προς 1 και αγορά των υπολοίπων Mirage δεν θα μας κόστιζαν πάνω απο 500 εκατ.
Αν σε αυτό υπολογίσουμε οτι η επταετής FOS είναι κόστους γύρω στα 260 εκατ. , μιλαμε για εξευρεση πόρων 250εκατ. για όλο το προγραμμα .

Spirit
Guest
Spirit

Συγκεκριμένα για το Ιράκ υπάρχει ενδιαφέρον
Ακούνε οπως άκουσαν για τις Adelaide, όπως για τα ιταλικά Sauro και San Giorgio, όπως τα βραζιλιάνικά 209/1400, όπως τα γερμανικά PzH-2000, τα ολλανδικά gepard και Leo2-A6, MLRS!!!

G - 164g ag-cat
Guest
G - 164g ag-cat

Ελαφρά αναβάθμιση Μ2000egm για να φέρει σύγχρονα όπλα και τέλος τα δίφραγκα.

FOX
Guest
FOX

Τα Mirage -9 των ΗΑΕ είναι ότι καλύτερο θα μπορούσαμε να βρούμε σε μεταχειρισμένο υλικό. Δεν έχει λογική αυτό που λες.
Με μια τοποθέτηση του ICMS Mk.4 πιθανότητα θα εχουν καλύτερη απόδοση από τα viper, μαζί με όπλα στρατηγικού χαρακτήρα που αποδεσμεύονται πιο εύκολα από του Γάλλους, ίσως θα είναι η πιο VFM αγορά στην ιστορία των ενόπλων δυνάμεων.

G - 164g ag-cat
Guest
G - 164g ag-cat

Βιαζόμαστε να βγάλουμε στη σύνταξη τα Μ2000 και τα F16 block 30 (ακόμα και τα F4E). Και κάνουμε ότι έχουμε τις δυνατότητες να ψωνίσουμε κορυφαία εργαλεία άλλων χωρών. Στο σούπερ μάρκετ πας όταν έχεις χρήματα στο πορτοφόλι. Γι` αυτό ας βολευτούμε με ότι έχουμε και ας μην απαξιώνουμε εμείς οι ίδιοι το υπάρχον υλικό.

zipo's
Guest
zipo's

Διαγωνισμός : Όποιος μου βρει 2,3 δισ δολ. για 25 f35 (τιμή στα 90 εκ.) θα του δώσω λουκούμι!!!

Υ. Γ.
Εμείς αγοράζουμε ΜΟΝΟ καινούργια μαχητικά. Άσε κάποιος άλλους που δε ξέρουν να αγοράζουν μεταχ/να και να τα εκσυγχρονιζουν (π. Χ. Ισραήλ, τι να ξέρουν κ’αυτοι…).

ivychris
Member
Trusted Member
ivychris

…και δεν είναι $2.3Δισ για 25 F-35!
Βάλε επιπλέον άλλο $1Δισ min για όλο το πακέτο (εκπαίδευση, αντ/κά, υποδομές, εργαλεία, λογιστική υποστήριξη, “όπλα-SDB” κλπ) και λίγα γράφω.
Και πάντα μετά το 2025-2028, αν και εφ’ όσον παράγεται σε FRP το Block 4 που έχει και νόημα, γιατί οι υπάρχουσες 6 διαμορφώσεις, χρήζουν είτε αναβάθμισης είτε θα παραμείνουν ως έχουν λόγω κόστους.

zipo's
Guest
zipo's

Συμφωνώ και επαυξάνω!!!

Ilias_Skaltsiotis
Member
Trusted Member
Ilias_Skaltsiotis

Ποια είναι τα μεταχειρισμένα α/φη που αγόρασε το Ισραήλ?????? Όλα είναι ολοκαίνουργια με δικές τους προδιαγράφες και πολλά υποσυστήματα ισραηλινής κατασκευής

zipo's
Guest
zipo's

Για το “ολοκαίνουρια” μη βάζεις και το χέρι σου στη φωτιά…

Ilias_Skaltsiotis
Member
Trusted Member
Ilias_Skaltsiotis

??

zipo's
Guest
zipo's

Χρησιμοποίησαν (η και χρησιμοποιούν) F4, F16, F15 από τα αποθέματα των ΗΠΑ. Το θέμα όμως δεν είναι αυτό. Στη κατάσταση που βρισκόμαστε (οικονομικη), κρατάς ένα αριθμό μαχητικών τελευτ. τεχνολ. κυρίως για αεροπ. υπεροχη-στρατηγ.κρούση και δημιουργείς ένα σχετικά μεγάλο στόλο παλαιότερων τα οποία, με μικρές επεμβασεις-αναβαθμισεις, τα χρησιμοποιείς για εγγύς υποστήριξη-ναυτικη κρούση.

Ilias_Skaltsiotis
Member
Trusted Member
Ilias_Skaltsiotis

1. Κάνεις πολύ μεγάλο λάθος και μην το συνεχίζεις. Είναι όλα ολοκαίνουργια, οι αμερικάνοι δεν τους δίνουν σαπάκια από τα αποθέματα (άλλωστε ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ αμερικανικά αποθέματα F15 και F16 προς διάθεση) αλλά ζεστά 3 δις $, το χρόνο για να αγοράσουν οποιο αμερικανικό οπλικό σύστημα θέλουν. Η τελευταία φορα που χρησιμοποίησαν μεταχειρισμένα ήταν το 1948 όταν ιδρύθηκε η IAF με οτι υπήρχε διαθέσιμο, ακόμα και οπλισμένα εμπορικά α/φη. 2. Πολλα α/φη κατώτερης ποιότητας έχουν νόημα όταν βομβαρδίζεις κατσαπλιάδες σε Αφγανισταν,Συρία και Λιβύη. Όταν θα συγκρουστούν 2 αεροπορίες που ανήκουν στις 10-15 πιο ισχυρές του κόσμου θα είναι μοιραίο λάθος. Η… Read more »

Faethon
Member
Active Member
Faethon

Η απάντηση-λύση, είναι στο άβατάρ μου.Δεν βλέπω άλλο τρόπο άμεσης ενίσχυσης και τόσο γρήγορα, στα χάλια που είμαστε.Αν η τιμή είναι καλή και έχουν διάθεση και τα ΗΑΕ (λόγω Τουρκίας που μπορεί να το δεί εχθρικά), είναι πρώτης τάξεως ευκαιρία. “Σκούπισμα” αφων-αποθήκες ανταλλακτικών-όπλα, πώληση Blk-30 ή και EGM με απόσυρση.Να θυμίσω και την εξαιρετική κατάσταση που πιστεύω είναι τα αφη.Πόσα 9ρια να έχουν δεί; “Παρθένα” είναι όλα… Θα ήταν μεγάλη ανάσα σε μια άλλη χώρα με άλλες πολιτικές πρακτικές και εθνική συνείδηση

agnostosependytis
Guest
agnostosependytis

Νομίζω ότι όλα εξαρτώνται από την τιμή. Αν τα πουλάνε φτηνά, και εκτός από Ελλάδα υπάρχουν και άλλοι ενδιαφερόμενοι (πχ Ινδία, Ιράκ), μια ιδέα θα ήταν: 1) Να μην τα σκουπίσω όλα γιατί αν καταλαβαίνω καλά το εντελώς φουλ στοκ είναι πολύ μεγάλο, αλλά έναν αριθμό που να είναι τουλάχιστον ίδιος ή λίγο μεγαλύτερος από τα παλαιότερα Μ-2000 αλλά να πάρουμε και όλα τα ανταλλακτικά και όπλα καθώς ειδικά με τα ανταλλακτικά σε λίγο θα γίνουν πανάκριβα και δυσεύρετα και θα γίνει ότι και με τα Απάτσι που τα σκούπισαν οι Ισραηλινοί. 2) Στην τιμή να προτείνουμε ανταποδοτικά να τους… Read more »

Thras
Member
Noble Member
Thras

Νομίζω τα σχόλια μας είναι ακριβώς στο ίδιο πνεύμα cool

agnostosependytis
Guest
agnostosependytis

Θα έλεγα ότι είναι ακριβώς τα ίδια, όταν διάβαζα το σχόλιό σου, ένιωθα σα το έγραψα εγώ. Το βασικό στο μυαλό μου είναι ότι χρειάζεται να παντρέψουμε 4 ανάγκες που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν αδύνατο να γίνουν. 1) Να αποσυρθούν τα F-4, τα παλιά Μ-2000 και τα παλιά blk30 2) Με μικρό έξοδο να μην πέσει η μαχητική ικανότητα, αντιθέτως να ανέβει και να μειωθεί η πολυτυπία 3) Να βρεθεί φτηνή λύση για να έχουμε ανταλλακτικά/σερβις στα Μ-2000 για χρόνια 4) Να πάρουμε καινούργια μαχητικά. Η λύση αυτή λύνει τα 3 πρώτα με μικρό κόστος, ώστε να κρατηθούν λεφτά… Read more »

adpanos
Guest
adpanos

Τα παλαιά M2000 δεν θα αποσυρθούν γιατί έτσι κι αλλιώς για το κομμάτι που τα έχουμε στην ΠΑ δεν χρειάζεται κάτι πιο σύγχρονο. Τα θέλουμε απλά για να χτυπήσουμε με EXOCET τις μονάδες επιφανείας του Τουρκικού Ναυτικού. Καλά λοιπόν είναι να υπάρχουν διαθέσιμα, χωρίς να βάζουν πολλές ώρες, μόνο για αυτό τον σκοπό. Τα block 30 είναι αυτά που πρέπει να φύγουν και τα F4 να μπουν σε μακρά αποθήκευση. Να αγοραστούν τα όλα M2000-9 και να τοποθετηθεί Link16 σε όλο τον στόλο. Δεν ξέρω βέβαια αν ήδη έχουν τα M2000-9 κάποιο Link γιατί παραπάνω σε κάποιο σχόλιο αναφέρθηκε πως… Read more »

GiannisKr
Guest
Γιάννης Μ.

Χωρίς να θέλω να απαξιώσω τα Mirage -9 και τα δικά μας, αν έχουμε χρήματα, ας τα ρίξουμε σε FOS των δικών μας και αν πάλι κάτι περισσεύει ας δοθεί στην LM, μήπως και επιταχύνουμε λίγο την αναβάθμιση των F-16. Εκτιμώ ότι μεσοπρόθεσμα είναι αντιοικονομικό να γεμίζουμε μεταχειρισμένο υλικό, όταν δεν έχουμε μεριμνήσει για την υποστήριξή του και αργότερα και αυτό που πήραμε δεν θα έχουμε χρήματα να το υποστηρίξουμε.

GK_
Guest
GK

Πριν παρθει μια οποιαδηποτε αποφαση για το μελλον του στολου των Μ2000 και των δυο εκδοσεων σε χρηση απο την ΠΑ, ισως θα ειναι καλυτερα να ξεκαθαριστουν οι «ιδεες» πρωτα για το «εαν» και μετα για το «τι» και «ποιον» θα αποτελεσουν τον λογο υπαρξη τους και ποια μορφη θα πρεπει να εχουν αυτα τα αεροσκαφη για να απητελεσουν τις αποστολες τους μελλοντικα. Υστερα, θα πρεπει να δεσμευτει το αναλογο χρηματικο ποσό, πραγμα που μπορει να γινει μονο εαν το ΥΠΟΙΚ δωσει το «ναι».