26.8 C
Athens
Τετάρτη, 5 Αυγούστου, 2020
Αρχική ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ Think Out Of The Box Κε Υπουργέ, στις ΗΠΑ ζητήστε "ότι αποσύρει το USN μέσα στο 2021"!...

Κε Υπουργέ, στις ΗΠΑ ζητήστε “ότι αποσύρει το USN μέσα στο 2021”! 4 LCS, 3 περιπολικά Cyclone, 1 LSD Whidbey Island… Τα χρειαζόμαστε όλα

Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

 

190718-N-KK394-1048
MAYPORT, Fla. (July 18, 2019) The Whidbey Island-class amphibious dock landing ship USS Fort McHenry (LSD 43) pulls into Naval Station Mayport, Fla. Fort McHenry completed a scheduled deployment as part of the Kearsarge Amphibious Ready Group in support of maritime security operations, crisis response and theater security cooperation, while also providing a forward naval presence. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Anderson W. Branch/Released)

To χτεσινοβραδινό άρθρο μας για τα 4 υπό απόσυρση LCS προκάλεσε έντονες συζητήσεις στα σχόλιά μας. Λογικό είναι, καθώς οι ανάγκες του ΠΝ είναι απελπιστικά πιεστικές, οι φρεγάτες κλάσης S έπρεπε ήδη να έχουν αποσυρθεί, οι ΜΕΚΟ200ΗΝ χρειάζονται επειγόντως εκσυγχρονισμό, και οι Τούρκοι μάλλον δεν θα περιμένουν. Τα δικά τους πλοία αν και εξίσου παλιά, έχουν νέα ραντάρ και τουρκικά συστήματα διοίκησης και ελέγχου, ενώ έχουν ήδη 4 σύγχρονες κορβέτες MILGEM.

Βασίλης Νέδος: Ο ΥΕΘΑ ζήτησε καταδρομικά Ticonderoga από τις ΗΠΑ για το ΠΝ

Για τα μεταχειρισμένα πλοία έχουμε γράψει κι έχουμε ξαναγράψει, κι έχουμε ξαναγράψει. Αν δεν θέλουμε να πάμε σε ακριβά στη χρήση, στελέχωση και συντήρηση θηρία επιπέδου Arleigh Burke ή, πιο εύκολα, Ticonderoga, τότε η λύση είναι τα 4 πρωτότυπα των κλάσεων Freedom και Independence. Έχουμε γράψει πολλά άρθρα, έχουμε αναλύσει τα υπέρ και τα κατά.

200204-N-VE240-1203
PHILIPPINE SEA (Feb. 4, 2020) An MH-60S Sea Hawk helicopter assigned to the “Island Knights” of Helicopter Sea Combat Squadron (HSC) 25 lands on the flight deck of Whidbey Island-class dock landing ship USS Germantown (LSD 42) during a visit, board, search and seizure (VBSS) drill. Germantown, part of the America Expeditionary Strike Group, 31st Marine Expeditionary Unit team, is operating in the U.S. 7th Fleet area of operations to enhance interoperability with allies and partners and serve as a ready response force to defend peace and stability in the Indo-Pacific region. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Rufus Hucks/Released)

Το θέμα όμως είναι πως έχουμε γράψει και για τα κατά. Τα οποία δεν είναι λίγα. Η δημοσιογραφική μας έρευνα αποκάλυψε πως το USN μας απέτρεψε από το να δείξουμε ενδιαφέρον για τα 4 πλοία, καθώς είναι τα πλοία πάνω στα οποία οι Αμερικανοί “έμαθαν” τα πλοία και έλυσαν τα “παιδικά προβλήματα”. Τώρα, τα LCS που πέφτουν στη θάλασσα έχουν εξαιρετικές ικανότητες, αλλά τα πρώτα 4 πλοία ήταν αυτά που έβγαλαν το “κακό” όνομα στις κλάσεις.

LCS Freedom για το Αιγαίο; Ο “τίμιος μεσολαβητής”

Εμείς έχουμε δείξει και μια ιδιαίτερη συμπάθεια στα LCS Independence, που σημειωτέον είναι η ακριβότερη και ικανότερη από τις δυο κλάσεις. Έχουμε όμως τονίσει, πως στην περίπτωση που το ΠΝ αγοράσει τα 4 MMSC με κατασκευή στην Ελλάδα, τα LCS 1 και 3 θα ήταν η “λογική” επιλογή. Βέβαια, τα LCS 2 και 4, με το τεράστιο ελικοδρόμιό τους, θα ήταν επίσης πλοία που θα έπρεπε να δούμε (αλλά όχι φυσικά να αγοράσουμε καινούργια).

 

Το κόστος των μετατροπών που απαιτούνται στα 4 πλοία μπορεί και να φτάσει τα  600 εκ. δολάρια, ενώ φυσικά ο ισχνός οπλισμός τους δεν θα αλλάξει. Αυτό σημαίνει πως τα LCS 1 και 3 θα πρέπει να αλλάξουν το πακέτο ASw που περιλαμβάνει …. Hellfires, με κάποιο άλλο module, κατά προτίμηση κάποιο Mk41, ενώ σε άσχετο σημείο καλό θα ήταν να προσθέσουμε κάνιστρα για πυραύλους Harpoon. Το θέμα είναι πως όλα αυτά… κοστίζουν.

Οι ΗΠΑ ίσως να προσφέρουν τις LCS/MMSC με χαμηλότοκο πολυετές δάνειο, μπορούμε να βρούμε 120 εκ ετησίως;

Αν όμως δεν έχουμε άλλη λύση, και το ΠΝ τελικά πράγματι πάει στις MMSC, όπως αυτή τη στιγμή μελετάται, τότε οι LCS είναι μια επιλογή. Τονίζουμε πως τα LCS 3 & 4 μπήκαν σε υπηρεσία το… 2011 και 2012! Άρα, είναι πολύ “φρέσκα” πλοία, που αξίζει μια επένδυση πάνω τους, ενώ και τα LCS 1 & 3 δεν είναι παρά 11 και 12 ετών αντίστοιχα. Ασχέτως λοιπόν του τι πιστεύουμε εμείς εδώ, είμαστε σίγουροι πως το ΠΝ θα εξετάσει με μεγάλη προσοχή τα μεταχειρισμένα LCS που αποσύρονται το 2021, επίσημα. Για την ακρίβεια, αποσύρονται στις 31 Μαρτίου 2021, συνεπώς… ναι, το ίδιο σκεφτήκαμε κι εμείς!

Ο εκσυγχρονισμός των τεσσάρων πλοίων LCS απαιτεί $600 εκατ. και γι’ αυτό παροπλίζονται

Τώρα, στις 31 Μαρτίου αποσύρεται και το LSD κλάσης Whidbey Island, USS Fort McHenry (LSD-43). Το πλοίο, που υπηρετεί από το 1987, είναι παλαιό μεν, αλλά σίγουρα είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα, που επιτέλους θα μπορούσε να είναι ο κορμός των αποβατικών πλοίων του ΠΝ. Το έχουμε ξαναγράψει, το ΠΝ στερείται πλοίο από όπου θα εξορμήσουν οι αμφίβιες δυνάμεις που θα ενισχύσουν ή θα ανακαταλάβουν κάποιο νησί. Το USS Fort McHenry (LSD-43) θα μπορούσε κάλλιστα να είναι η νέα Ναυκρατούσα. Αν για τα LCS δεν μπορούμε να πούμε άποψη, θεωρούμε πως το USS Fort McHenry (LSD-43) πρέπει να “καπαρωθεί” άμεσα! Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα πλοία έχουν ακόμη και δυο εκτοξευτές πυραύλων RAM, αλλά ΚΑΙ δυο Phalanx.

ThinkOutofTheBox: Μήπως αντί για καταδρομικά Ticonderoga, έχει μεγαλύτερη αξία να ζητήσουμε από τις ΗΠΑ περιπολικά Cyclone;

Τέλος, θα επανέλθουμε σε ένα θέμα που γράψαμε πέρσι το καλοκαίρι, στα περιπολικά κλάσης Cyclone. Τα πλοία αυτά θεωρούμε πως αν και “κουρασμένα” είναι ιδανικά για το Αιγαίο. Υπενθυμίζουμε πως τα πλοία είναι εξαιρετικά οπλισμένα, και θα μπορούσαν να προσφέρουν ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ στο Αιγαίο. Ο οπλισμός τους περιλαμβάνει τα εξής:

  • 2 πυροβόλα των 25 mm MK 38,
  • 2 πολυβόλα των  .50 in (12.7 mm)
  • 2 εκτοξευτές βομβίδων 40 mm Mk19
  • 2 πολυβόλα 7.62 mm M240B
  • 6 πυραύλους FIM-92 Stinger
  • 2 τετραπλούς εκτοξευτές Mk60 για πυραύλους BGM-176B Griffin Β

Θεωρούμε πως μόνο στη θέα των πλοίων αυτών, η τουρκική ακτοφυλακή θα προτιμήσει καθήκοντα εντός των τουρκικών λιμένων, ενώ το τουρκικό ναυτικό θα αναγκαστεί να λάβει έκτακτα μέτρα ενίσχυσης. Τρία περιπολικά τύπου Cyclone, τα USS ZEPHYR (PC 8), USS SHAMAL (PC 13), και το USS TORNADO (PC 14), θα αποσυρθούν κι αυτά στις 31 Μαρτίου. Πρέπει να αφήσουμε την ευκαιρία αυτή να τα δούμε;

Από τη λίστα των πλοίων που αποσύρονται το 2021, λείπει το ωκεάνιο ρυμουλκό USNS Sioux (T-ATF-171). Το πλοίο αυτό, θυμίζει πάρα πολύ τα πρόσφατα αποκτήματα του ΠΝ, και σίγουρα θα είχε μια θέση στο Στόλο, αντικαθιστώντας κάποιο από τα μουσειακής αξίας βοηθητικά.

181224-N-JN023-0711
ATLANTIC OCEAN (Dec. 24, 2018) The Whidbey Island-class amphibious dock landing ship USS Fort McHenry (LSD 43) transits the Atlantic Ocean. Fort McHenry is deployed as part of the Kearsarge Amphibious Ready Group in support of maritime security operations, crisis response and theater security cooperation, while also providing a forward naval presence. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Megan Anuci/Released)

Για να γίνουμε λίγο “κακοί”, και να χαλαρώσουμε την ατμόσφαιρα. Αν ο ΥΠΕΘΑ, στην επίσκεψή του στις ΗΠΑ πείσει τους Αμερικανούς να μας δώσουν τα πλοία που αποσύρονται το 2021, τότε τα 3 Cyclone θα μπορούσαν να έρθουν “φορτωμένα” στο LSD 43, και έτσι να μην περιμένουμε τον κατάλληλο ναύλο όπως έγινε με τα Mark V. Και (για να γελάσουμε), το USNS Sioux (T-ATF-171) θα μπορούσε να συνοδεύσει τα 4 LCS, γιατί στατιστικά, κάποιο από αυτά θα χρειαστεί τη συνδρομή του στο ταξίδι! Πέρα από το αστείο, όπως γράψαμε και χτες, δεν μπορούμε να αφήνουμε τις ευκαιρίες να “περνούν”.

LCS Freedom για το Αιγαίο; Ο “τίμιος μεσολαβητής”

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ευχαριστούμε τον καλό φίλο της ιστοσελίδας μας, kakaouskia, για την έμπνευση που μας έδωσε με το σχόλιό του!


Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν απαραίτητα τους συντάκτες τους κι όχι υποχρεωτικά την ιστοσελίδα. Ο ιστότοπος δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συντακτών της και των άρθρων τους. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση των άρθρων μας χωρίς γραπτή έγκριση, αλλιώς το ptisidiastima.com θα λάβει όλα τα απαραίτητα νομικά μέτρα. Τα σχόλια των άρθρων που ακολουθούν, δεν εκφράζουν την ιστοσελίδα, παρά μόνο αυτούς τους ίδιους τους σχολιαστές. Η αρχισυνταξία έχει το δικαίωμα να λογοκρίνει σχόλιο ή να απαγορεύσει την δημοσίευσή του.

- Advertisement -

111 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
111 Comments
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
Koulis

Αν υπάρχει πρόταση για TICONDEROGA, τα αφήνουμε για τις LCS;

Thras

Σε καμία περίπτωση! Αν προσφερθούν ΑΒ ή Tico πρέπει να τα πάρουμε χωρίς δεύτερη κουβέντα!

Manosss

Πτηση δεν νομιζεις οτι ο Ερντογαν θα τηλεφωνησει τον φιλο του Τραμπ με την τοσο μεγαλη ευκαιρια που εχει να του πει να μην δωσει τιποτα?

Eman202

Όταν πλοία θα αποσυρθούν λίγο χλωμό να είναι ο Τραμπ πρόεδρος οπότε δεν έχεις θέμα.
Το θέμα δεν είναι να θέσουμε το ζήτημα σε αυτόν κάθε αυτόν όσο να γίνει το αίτημα κ να προωθήσει εκεί που πρέπει από αυτούς που πρέπει.

Yannis

Μη το δένεις ότι ο Τραμπ θα χάσει στις εκλογές, αν και υπάρχουν καλές πιθανότητες να συμβεί λόγω οικονομικής ύφεσης. Αλλά έχει ήδη αρχίσει να ρίχνει λεφτά από το ελικόπτερο (Fed). Θα δούμε που θα κάτσει η μπίλια. Ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί μέχρι το Νοέμβριο.

Manosss

Σου εγγυαται κανεις οτι ο επομενος προεδρος δεν θα ειναι φιλοτουρκος?
Πραγματικα πιστευεις οτι ο νεος προεδρος θα βαλει κυρωσεις στην Τουρκια που προσπαθουνε με νυχια και με δοντια να μην φυγει απο το δυτικο μαντρι?
Η αδυναμια της Αμερικης στην Τουρκια εχει τιμημα και τωρα ολες οι χωρες δεν θα φοβουνται τις κυρωσεις αφου δεν επιβαλονται στην Τουρκια. Δυσκολα οι Αμερικανοι θα μας δουνε ισαξιους σαν τους Τουρκους. Κατι ισως μας δωσουν αλλα οχι τοσο που να χαλασουν τις ισοροπιες.

aris32

αν ο επομενος προεδρος ειναι ο biden ειναι αποδεδειγμενα φιλοτουρκος

Scalp_eg

Δεν έχει περάσει τόσο ξεδιάντροπα προστάτης του ερντογαν, σαν τον τραμπ με τα οικονομικά συμφέροντα στην Τουρκία. Στην Κωνσταντινούπολη υπάρχει πύργος τραμπ, νομίζω αυτό τα λέει όλα. Η δική της τουρκικής τράπεζας που είναι μαγαζί της οικογένειας του ερντογαν και ξεπλενε ιρανικό χρήμα για να παρακάμπτει τις κυρώσεις τις Αμερικής και όλα αυτά με παρεμβάσεις τραμπ όπως έγραψε και ο τότε υπουργός μπολ τον θα γίνει το Μάρτιο και ελπίζω να μην είναι πρόεδρος για να μην μπορεί να παρέμβει στην έκβαση της. Στην Λιβυη οι Τούρκοι με την επίσης ξεδιάντροπα ανοχή τραμπ επιχειρούν ενάντια στα συμφέροντα της αοζ μας.… Read more »

aris32

εχουμε διαφορετικη αποψη. δεν θελω να ξαναδω δημοκρατικο προεδρο στην αμερικη για τουλαχιστον 12 χρονια.

Scalp_eg

Δηλαδη οι ο προσωπικες σου πολιτικες προτιμησεις ειναι πανω απο τα συμφεροντα του ελληνισμου?
Προσωπικα δεν με ενδιαφερουν ουτε οι ρεπουμπλικανοι ουτε οι δημοκρατικοι, αναλογα τι στιγμη ποιος εξυπηρετει τα συμφεροντα μου περισσοτερο σαν ελλαδα θα κοιταξω και μονο.
Ποιο εξαρτημενος απο τον ερντογαν αμερικανος προεδρος απο τον τ-ραμπο ουτε υπηρξε ουτε προκειτε να υπαρξει.
Γι αυτο καλω την ελληνικη ομογενεια να τον μαυρισει.

Last edited 1 month ago by Scalp_eg
aris32

προσωπικα οι δημοκρατικοι δημιουργησαν την αραβικη ανοιξη και μας γεμισαν λαθρομεταναστες οποτε ναι επειδη ειμαι Ελληνας δεν θελω να ξαναδω δημοκρατικο προεδρο. Αυτη την στιγμη το συμφερον μας ειναι με τους ρεπουμπλικανους και οχι με τους δημοκρατικους. Οι ρεπουμπλικανοι στηριζουν την ανεξαρτησια και την εθνικη διαφορετικοτητα καθε εθνους ενω οι δημοκρατικοι επιδοτουν τους ισλαμοπιθηκους. Τελευταια πραξη του Χουσειν Ομπαμα σαν προεδρος της Αμερικης ηταν να δωσει 300 εκτ δολλαρια στους τρομοκρατες της παλαιστινης.

Scalp_eg

Μαλλον δεν διαβασες τιποτα απο οσα εγραψα για την εξαρτηση τραμπ απο τον ερντογαν, η ισως δεν την καταλαβαινεις.
Κριμα και εχεις υψηλη καταρτιση τουλαχιστον στα τεχνικα θεματα, να τρως αμασητη την καραμελα του υπερπατριωτη τραμπ που νοιαζετε και για το συμφερον ολων των εθνων οπως μας λες εσυ, ενω αυτος μας λεει ξεκαθαρα μονο America first. και ολοι οι αλλοι λαοι του πλανητη (συμπεριλαμβανομενης και της ελλαδας προφανως) να πανε να …
Πολιτικες παρωπιδες.

christos_choris_a

Μακάρι να έχει ευτυχή κατάληξη η διεκδίκηση των πλοίων. Το USS McHenry και οι 2 φρεγάτες κλάσης Indepencence με τα τεράστια ελικοδρόμιά τους θα προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσιες στο Π.Ν. Η Τουρκία με τους πυραύλους εδάφους-εδάφους που αναπτύσσει αναμένεται σε περίπτωση σύρραξης να καταστρέψει προληπτικά όλα τα προκεχωρημένα ελικοδρόμια στα νησιά. Μια δεύτερη “Ναυκρατούσα” θα είναι ότι πρέπει σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον και καλό θα ήταν να συνδιαστεί με την τελική απόκτηση 7 MH-60R. Στο παρελθόν έχω εκφράσει την άποψη να συνδιαστούν τα 2 πλοία κλάσης Independence με τα τεράστια ελικοδρόμιά τους με την απόκτηση 8 F-35B που θα προστάτευαν το… Read more »

aris32

χρειαζονται μετατροπες για να προσγειωθουν τα φ35β στο ελικοδρομιο που λες και μετα δεν θα εχουν την δυνατοτητα απογειωσεις. τα φ35β απογειωονται με συμβατικο τροπο.

sotbak

δεν μπορούν να πάρουν φ-35β αλλά κατά τα λοιπά συμφωνώ

Mikkan

Πολύ σωστή η επικεφαλίδα
Η καλύτερη πού έχω δει τα τελευταία χρόνια

Όλα τα θέλουμε
Ειδικά ότι είναι ποιο νέο από τα δικά μας που έχουμε τώρα

Animades

Για περισσότερο απο 10 χρόνια δεν έχει προχωρήσει τίποτα για το πολεμικό ναυτικό , καινούργιο ή μεταχειρισμένο .!!! για τα κύριες μονάδες του στόλου που συνεχίζουν να γερνούν δεν έχει αλλάξει τίποτα για πολύ περισσότερα χρόνια…. κάποιοι φίλοι λέτε το πολύ λογικό επιχείρημα ότι αν το Π.Ν.αρχίζει να παίρνει ότι του κάτσει ,δηλαδή το ” το χείριστο ” ,από το τίποτα , τότε δεν θα μπορεί να έχει στο όποιο μέλλον ” το κατάλληλο ,” ή το “ιδανικό” . προσοχή όμως γιατί αρχίζουμε να μοιάζουμε με την γρια γεροντοκόρη , που μελετώντας τους γαμπρούς προτιμάει τους νέου και ωραίους (… Read more »

Last edited 1 month ago by Animades
x-m

Για ένα Πολεμικό Ναυτικό που το μάραναν τα P-3 και ένα ΥΠΕΘΑ που δεν τελειώνει ζητήματα όπως η FOS των Mirage, συγγνώμη αλλά δεν εξηγείται επαρκώς η κατάσταση. Ναι τα λεφτά μας είναι(;) λίγα, αλλά δεν φαίνεται να υπάρχει βούληση. Ή μάλλον υπάρχει , αλλά προς ποια κατεύθυνση…………;

Last edited 1 month ago by x-m
Stavrogin1

Λογικά με την παρούσα οικονομική συγκυρία δεν υπάρχει η δυνατότητα να βρεθούν χρήματα για την άμυνα. Ο Τουρισμός τα χει παίξει, τα έσοδα του κράτους έχουν μειωθεί τραγικά. Αν μπορείς να εξοικονομήσεις ένα μικρό ποσό απο τον προϋπολογισμό, τι θα κάνεις; θα τα δεσμεύσεις σε 2-4 LCS ωστε να στερέψεις οικονομικά, χωρις να μπορέσεις να τα εντάξεις στο ναυτικό για τουλάχιστον 2-3 χρόνια; Υπ όψιν τα πλοια αποδεσμεύονται Μάρτιο 21. Ηδη ένας χρόνος χάνεται. Ή προτιμάς να τρέξεις τορπίλλες ώστε το Μαρτιο τα 214 να είναι οπλισμένα και μια μεκο να αναβαθμίζεται στο ναυπηγείο; Η γριά γεροντοκόρη δε χρειάζεται τον… Read more »

ANDREW

Δεν μπορω να καταλαβω το πως σκεφτομαστε. Θελω να κανω καποιες ερωτησεις και περιμενω απαντηση και απο τους διαχειριστες του site, αλλα και απο τους υπολοιπους σχολιαστες. Πόσα διαφορετικα ρανταρ θα εχουμε? Ποσα διαφορετικα cms? Ποσους διαφορετικους πυραυλους? Γι αυτα γιατι δεν γραφεται ενα αναλυτικο αρθρο και να μας παρουσιασετε τι επιπτωσεις θα εχει να συντηρεις γαλλικα και αμερικανικα ρανταρ, cms, πυραυλους, εκτοξευτες? Μπορουμε να ξεκινησουμε απο τα βασικα? Δηλαδή ποτε θα γτιαξουμε ενα ναυτικο που να ειναι ομοιογενες και οικονομικο? Γιατι δηλαδη να παμε να δωσουμε 3 δις στους γαλλους τοτε αμα μαζεψουμε οτι μας πασαρει η lockheed? Ή… Read more »

x-m

Απειλούμαστε;
Αν ναι, είμαστε όντως διατεθειμένοι να προασπίσουμε την κυριαρχία μας , ή εξαντλούμαστε σε δηλώσεις ενώ ελπίζουμε σε συμφωνία με τις λιγότερες δυνατές απώλειες και έχει ο Θεός;
Είναι το βασικό κίνητρο στις αγορές μας η αποτελεσματικότερη ενίσχυση των δυνατοτήτων μας ή οτιδήποτε άλλο;
Μήπως είμαστε δεσμευμένοι (πολλαπλώς, εκούσια και ακούσια) και τελικά όλα είναι ένα θέατρο με μεγάλους κερδισμένους τους πωλητές και μικρότερους διάφορους άλλους;

Αν απαντηθούν καταρχάς πειστικά τα παραπάνω , έχουν σημασία όλα τ’άλλα.Γιατί αν αγοράζουμε επειδή έτσι “προστάζει” το εμπόριο, όχι 3 , 13 cms θα έχουμε.

Last edited 1 month ago by x-m
Scalp_eg

Παλι το αφηνετε να πλανατε στον αερα το θεμα ΑΒ! “Αν δεν θελουμε να παμε σε ακριβα ΑΒ η Τικο” Εκτεθηκατε μια φορα, θελετε να πατε και για δευτερη? Εντελως φιλικα σας το λεω επειδη σας θεωρω το πιο φιλελευθερο σαιτ του χωρου, και ειναι κριμα να αυτοκαταστρέφεστε με απιθανα σεναρια που σιγουρα δεν θα σας βγουν. Στο ταξιδι του υπουργου τωρα στην αμερικη, 9 στους 10 σχολιαστες χτες (λιγο το ειδα) φωναζαν οτι ειναι αδιανοητο να μας φορτωσουν τα σαπακια που τα συγκεκριμενα ειναι και τα πρωτα πλοια δοκιμων με την αναλογη καταπονηση, για να μας εξαναγκασουν πλαγια να… Read more »

Mageiras

Οι 2 LCS θέλουν το λιγότερο 300εκ για να γίνουν απλώς λειτουργικές…Αν τους βάλουμε και έξοπλισμό το ποσό που φτάνουν άνετα καλύπτει την απόκτηση 2 lafayette πλήρως εκσυγχρονισμένων συν κάποιων έξτρα. Ο προγραμματισμός του γαλλικού ΠΝ μπορεί να διαταράσσεται αλλά σε καμία περίπτωση στο ίδιο μέγεθος με την παραχώρηση FREMM, οπότε και με δεδομένη την πίεση που έχει δεχτεί η γαλλική πλευρά απο εμάς ίσως και να μας έδιναν τις πρώτες 2 που θα εκσυγχρονιστούν και οι ίδιοι να εκσυγχρονίσουν τις υπόλοιπες 2 για αυτούς… Δεν νομίζω πως θα ήταν κάτι τραγικό. Απο κει και πέρα εφόσον τεθεί ένα τέτοιο… Read more »

Bridger

Αυτό το σενάριο με τις Lafayette είναι πολύ καλή σκέψη.

Stavrogin1

Kε υπουργέ το πνεύμα του σχολίου του Kakaouskia ήταν κάπως διαφορετικό: “Ίσως πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί το USN αποσύρει τόσο νεαρά πλοία ειδικά όταν παλεύει για οροφές.” Επειτα “Το κόστος των μετατροπών που απαιτούνται στα 4 πλοία μπορεί και να…” ξεοεράσει “τα 600 εκ. δολάρια” γιατι αυτή ειναι η τιμή για το αμερικάνικο ναυτικό και οι εταιρίες δε μας χρωστουν χάρη και δε θα μας κάνουν εκπτώσεις. Αν μεταφέρουμε τα όπλα απο τις S θα πρέπει να διασυνδεθουν με το πλοίο. πόσο η μεταφορά των όπλων, πόσο η διασύνδεση, πόσο η εκπαίδευση πληρωμάτων σε ένα σαφώς συγχρονότερο σύστημα, πόσο η fos… Read more »

Last edited 1 month ago by Stavrogin1
photographix

Η υπαρχει σοβαρος κινδυνος η δεν υπαρχει. Αν υπαρχει χρειαζεται να γινουν οι αναλογες κινησεις. Μαλλον η δεν υφισταται πραγματικος κινδυνος ή δεν υπαρχει ενδιαφερον. Αν υπαρχει κινδυνος η ΜΟΝΗ λυση ειναι να πεσουν χρηματα, ΧΟΝΤΡΑ χρηματα οχι τα ανεκδοτα ρεζιλικια που διαβαζουμε. Ολα τα αλλα ειναι ανουσια σεναρια να περναει ο χρονος που δεν εχουμε. Χωρις πολυ σοβαρες εκταμιευσεις δεν γινεται τιποτα. Δεν αντιμετωπιζεται η απειλη ουτε προστατευονται οι θεσεις και τα δικαιωματα με βυζοτραβηγματα και τεντωματα τριχων. Η πικρη απλη αληθεια. Και τα μεταχειρα πρωτοτυπα LCS ειναι αραγε οντως λυση αμεσης ενισχυσης του ΠΝ? ΠΟΣΟ χρονο θα χρειαστει… Read more »

Nestoras

Για τα περιπολικά Cyclone νομίζω ο κόσμος είχε εκφραστεί πολύ θετικά ευθύς εξαρχής. Δεν υπάρχει σοβαρός αντίλογος για να τα αποκτήσουμε όπως είναι με τον οπλισμό τους. Για το LSD οκ είναι όντως παλαιό, αλλά εναλλακτική δεν υπάρχει. Ίσως μόνο τα Ιταλικά, κλάσης San Georgio που όμως είναι χαμηλότερου εκτοπίσματος και δυνατοτήτων πλοίο (αν και για μένα κομμένο και ραμμένο για τις ανάγκες του ΠΝ). Για τις LCS εκφραστήκαμε χθες. Η προοπτική ένταξης των προβληματικότερων πλοίων 2 προβληματικών κλάσεων προβληματίζει. Ακόμα περισσότερο η κατασκευή και αγορά, έναντι πολύ ακριβού τιμήματος 4 μονάδων, παραλλαγής της LCS! Με τα 4 δις αγοράζαμε… Read more »

x-m

Δεν φτάνουν τα F-35 του μέλλοντος. Ο Θείος Σαμ θέλει και πλοία να πουλήσει την ώρα που μας προτρέπει “να τα βρούμε” με τους άλλους.

sotbak

άστον να νομίζει ότι θα τα βρούμε….ας πάρουμε εμείς αυτά που χρειαζόμαστε για τη δύσκολη ώρα της μπαμπεσιάς του γείτονα…..που πλησιάζει……

Nikolaos

Θρυλείται πάντως από insiders ότι πράγματι η επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης είναι “να τα βρούμε”, γι’ αυτό προφανώς και οι δαπάνες για τις οποίες διαλεγόμαστε δεν προχωρούν (ως “άγονες”) … Βεβαίως όσοι έχουν κατά νουν αυτά λογαριάζουν χωρίς τη “μεσσηνιακή μεταβλητή” …

Tasos

Και θα τα …βρούμε και η “μεσσηνιακή μεταβλητή” θα το κάνει γαργάρα όπως έκανε γαργάρα την επίσημη πλέον θέση της νέας κυβέρνησης για τη συμφωνία των Πρεσπών!
Προσωπικά βέβαια με αφήνει αδιάφορο η όποια εσωκομματική ισορροπία των ελληνικών κομμάτων αν ζημιωθεί η πατρίδα μου εξαιτίας δήθεν “μοναχοφάηδων Ελλήνων” ή δήθεν δικών μας “μαξιμαλισμών” στην εξωτερική μας πολιτική που θα μας πείσουν ότι πρέπει να διορθώσουμε ή να χαρίσουμε στον μαξιμαλισμό της Τουρκίας ……

Nikolaos

Αγαπητέ μου φίλε, μιλούμε συχνά και γνωρίζεις ότι είμαι άνθρωπος καλοπροαίρετος μεν έναντι της πολιτικής εξουσίας, αμείλικτος δε όταν δω τα πράγματα να παίρνουν το λάθος δρόμο. Δεν μπορώ να γνωρίζω στ’ αλήθεια τι θα κάνει τελικώς ο κ. Σαμαράς και οι συν αυτώ. Γνωρίζεις όμως καλά ότι το 1993 για λόγους αρχής επί των εθνικών θεμάτων έκανε αυτό που έπρεπε, και ενώ αν σιωπούσε είχε ήδη το δαχτυλίδι της διαδοχής. Αντ’ αυτού, και παρά τις άμετρες πολιτικές του φιλοδοξίες, δέχθηκε να ευρεθεί για 15 χρόνια στο περιθώριο, τα πιο γόνιμα και παραγωγικά μάλιστα στη ζωή ενός ανθρώπου. Για την… Read more »

Last edited 1 month ago by Nikolaos
Tasos

Προσωπικά απολαμβάνω και να διαβάζω τα σχόλιά σου αλλά και να συνομιλώ μαζί σου διότι πάντα μιλάς με επιχειρήματα και πάντοτε με κόσμιο τρόπο ακόμα και προς αυτούς που διαφωνείς…Πολλές φορές αυτό λείπει από εδώ μέσα…. Ειλικρινά, δεν γνωρίζω τα κίνητρά του τότε το 1993. Μακάρι να ήταν καθαρώς εθνικά! Επειδή τόσο το ’89 όσο και το ’93 η χώρα μας βίωσε μεγάλη πόλωση από τα δύο τότε κόμματα εξουσίας, η όποια πολιτική κίνηση από εθνικά και μόνο ελατήρια φάνταζε λίγο ουτοπική… Συμφωνώ μαζί σου ότι το κράτος πρέπει να έχει συνέχεια και εκ των πραγμάτων η συμφωνία των Πρεσπών… Read more »

sotbak

για να δούμε λοιπόν….δύσκολη η εξίσωση…

ShadowMan

παραπανω μπελάρα παιρνεις με 4 δις, αν ομως αποτελέσουν δευτερη αγορά αφου εχεις ηδη παρει τις 2 που λέμε φέτος. Γιατι οι υπόλοιπες δεν θα εχουν στη τιμή μια σειρά απο κόστη πλην των ΦΟΣ τους και τα πυρομαχικά τους.

evaggelos

βλεπεις το αρθρο αυτο κ μετα διπλα οτι δεν εχουμε λεφτα για fos spartan,τωρα πως θα δωσουμε 600 για τα freedom δεν ξερω. Στα υπολοιπα πλοια λεμε ναι κ για να ειμαι ειλικρινης θα πρωτημισω τα idepedence απο την lokheed potato.

Scalp_eg

Αν ο υπουργος καταφερει να φερει 30 πυραυλους Slam-er για F-16Β52 μας αμεσα αφου και τωρα μπορουν να τους εκτοξευσουν δεν χρειαζετε να περιμενουμε να γινουν viper, να ειμαστε ευτηχισμενοι. Δεν νομιζω οτι υπαρχει θεμα αποδεσμευσης αφου τος ιδιους εχουν αγορασει και οι τουρκοι. Παντως αν κρινουμε απο τους παρομοιους Harpoon του μαροκου που εχουν 62 εκ/ρια οι 10, αν ζητησουμε 30 θα πλησιασουμε τα 200 εκατομμυρια. Και μετα λεμε τους γαλλους ακριβους.

sotbak

ό,τι δίνεις παίρνεις…..

d.b

Συμφωνώ απόλυτα στη σκέψη για LHD και CYCLONE. Όσο για την αναφορά σε LCS αγγίζει τα όρια του clickbait.
Τελος πάντων, έχει νόημα μόνο ως δανεισμό έως την άφιξη νέων μονάδων.

LAMBROS

Τα βασικα δε μπορουμε να κανουμε….τορπιλες,εκσυγχρονισμος ΜΕΚΟ ,ολοκληρωση SUPER VITA μετα απο δεκαετια…,P-3 αραγμενα….FOS για MIRAGE,C-27 κ.λ.π….δε βλεπω διαθεση…κυριε υπουργε…

Last edited 1 month ago by LAMBROS
dlj78

‘οι Αμερικανοί “έμαθαν” τα πλοία και έλυσαν τα “παιδικά προβλήματα”…’
Ελπίζω να μην επιδιώκουν οι Γάλλοι να κάνουν το ίδιο με τα belhara μας.. Μην γίνουμε beta testers..

zap

Γιατι εχεις τετοιες ελπιδες; Το ιδιο ακριβως δεν εγινε και με τα 214;

Voodoo
Scalp_eg

Για τα F-16 επισης θα μπορουσε να ζητησει GBU-39 Α/Β με 75-80 χιλιομετρα εμβελεια καθως δε θα μπουν εντος εμβελειας των τουρκικων ESSM των πλοιων αντιθετα με τις Jdam που πρεπει να πλησιασουν στα 20 χιλιομετρα, και καθως χτυπανε και πλοια αναβαθμιζουν ετσι τις Τασμο ικανοτητες της αεροποριας μας. Μικρες βομβες αλλα αν σου ερχονται σε τετραδες ταυτοχρονα οπως μπαινουν στο φορεα του F-16 τα τουρκικα ciws θα τρελαθουν.
Κανει νομιζω 250 χιλιαδες η τετραδα, 100 τετραδες 25 εκατομμυρια μονο.

Last edited 1 month ago by Scalp_eg
x-m

“Αν δεν θέλουμε να πάμε σε ακριβά στη χρήση, στελέχωση και συντήρηση θηρία επιπέδου Arleigh Burke ή, πιο εύκολα, Ticonderoga,……”

Η επιμονή σας που βασίζεται; Μας τα έχουν προτείνει και κάνουμε τους δύσκολους;

Thras

Αυτή είναι και η δική μου απορία! Από το άρθρο συμπεραίνω ότι τα ΑΒ -Tico είναι διαθέσιμα, αρκείνα τα θέλουμε! Ισχύει κάτι τέτοιο;

Bridger

Και να προσθέσω ότι με βάση τα επίσημα αμερικανικά στοιχεία το ετήσιο κόστος χρήσης των LCS ανέρχεται περί τα $60εκ ανά πλοίο. Πόσο είναι για τα ΑΒ;

Spyros_Kapa

Όλα Καλά αλλά θα πάνε για να ζητήσουν κάτι αυτή την φορά ή θα το παίξουμε large και χωρίς να ζητήσουμε κάτι θα ταξουμε αγορές από Αμέρικα καί λαγούς με πετραχήλια πάντως αν τελικά ζητήσουμε κάτι ας δούμε καί αυτό αξίζει τον κόπο καί θά κάνουμε πραγματικά level up. https://en.m.wikipedia.org/wiki/USS_Peleliu

Koukoz

Συγγνώμη κύριοι της πτήσης εσείς δε φωναζατε ότι με τις παραχωρήσεις των βάσεων έγιναν πολλές συμφωνίες που σιγά σιγά θα τις μάθουμε; που είναι αυτές οι συμφωνίες; διότι μέχρι στιγμής μόνο παρακάλια και ευχολόγια ακούμε.
Δυστυχώς δώσαμε βάσεις για κάποιες επίσημες θετικές δηλώσεις στα ελληνοτουρκικα, οτιδήποτε άλλο τα ακούω βερεσέ.
Τώρα στα του θέματος ή θα γίνουμε σοβαρό κράτος ή καλύτερα ας τις καταργήσουμε τις ένοπλες.
Ας αποφασισουμε επιτέλους τι θέλουμε! Ας πούμε ότι το ναυτικό θα είναι στην Γαλλία και η αεροπορία στις ΗΠΑ, έχουμε τέτοια ανομοιόμορφια που πραγματικά είναι να απορείς πως παίρνονται οι αποφάσεις.

Bridger

Κατά την ταπεινή μου γνώμη, ο κ. Υπουργός θα πρέπει κατ’ αρχήν να ξεκαθαρίσει με την κεντρική διοίκηση των ΗΠΑ (και όχι μόνο με τους εδώ τοποτηρητές), αν η παροχή χρηματοδότησης €4 δις με FMS που λέγεται ότι βρίσκεται στο τραπέζι, μπορεί να διατεθεί ελεύθερα από τη χώρα μας σε όποια προγράμματα έχει ανάγκη για την άμεση και ολιστική αναβάθμιση της αποτρεπτικής της ισχύος, ή αν πρέπει οπωσδήποτε να κατευθυνθεί προς συγκεκριμένο προμηθευτή. Για να ξέρουμε επιτέλους τους όρους του παιχνιδιού. Αν ισχύει το πρώτο, τότε πεδίο δόξης λαμπρό (αγορά FFGX, MLRS+ Deep Strike, προηγμένα stand off όπλα για τα… Read more »

sotbak

εύχομαι να σε ακούσει ο Υπουργός…

Ted

Σήμερα είναι 4η Ιουλίου
Ας ευχηθούμε λοιπόν στους φίλους Αμερικανούς ότι καλύτερο για την χώρα τους
Και αυτοί με την σειρά τους, ας καταλάβουν επιτέλους ποιοι είναι οι πραγματικοί τους σύμμαχοι, και ας μας στείλουν με μία ωραία κορδέλα αυτά τα πλοία που τόσο χρειαζόμαστε

SAAB

Επειδή τα πάντα στις ΗΠΑ είναι μπίζνα, δεν θα εκπλαγώ εάν φάμε πόρτα. Το θεωρώ πιθανότερο, τώρα που ελέγχουν τα ναυπηγεία μας θα πιέσουν για κατασκευή νέων πλοίων από το να μας τα δώσουν τζάμπα. Το τζάμπα είναι πολύτιμο εργαλείο για να καταστρέψεις αγορά που ελέγχουν ανταγωνιστές για να την βάλεις στο χέρι. Εκτός εάν ακόμα βαστάμε… Για τα LCS όχι, για τα υπόλοιπα ναι. Γι’ αυτό θα αναρτήσω ξανά το προηγούμενο σχόλιο: [[Ο συνσχολιαστής spyros_kapa στο προπροηγούμενο δημοσίευμα είχε ανεβάσει στα σχόλια το παρακάτω δημοσίευμα: https://nationalinterest.org/blog/buzz/it%E2%80%99s-official-us-navy%E2%80%99s-littoral-combat-ships-are-truly-garbage-163989 Πέρα από το πειραματικό της κατασκευής, το βασικότερο πρόβλημα που εντοπίζεται είναι της… Read more »

sotbak

εκτός αν μας πουν: θα σου δώσω τσάμπα, αλλά βάλε μια παραγγελία για Χ πλοία στην Ελευσίνα……..

ANDREW

Γράφω και πάλι για το θέμα αυτό. Η Ελλάδα έχει βρεθεί σε περίεργη θέση. Απ τη μία θα πάρουμε 2+(2?) bel, απ την άλλη συμμετέχουμε στο πρόγραμμα pesco. Υποτίθεται ότι στο πρόγραμμα pesco συμμετέχουμε για να αντικαταστησουμε τις s. Τις bel είπαμε τις θέλουμε για asw, asuw και aaw. Οι pesco λογικά από πύραυλο σημείου θα φέρουν essm block II. Η αναβάθμιση των μεκο δεν ξέρουμε από ποιον θα αναληφθεί. Και τώρα έρχεται η lcs freedom της Lockheed. Η ελληνική διαμόρφωση θα πρέπει να αφορά την πιο επιθετική της έκδοση, όπως έδειξε πριν και ένας άλλος σχολιαστής. Απ ότι καταλαβαίνω… Read more »

Last edited 1 month ago by ANDREW
epampapas

Επαίτες και πάλι λοιπόν; Είναι αδύνατο να δεχθώ πως θεωρείτε λογικό και ευκταίο να κάνουμε μια συναλλαγή με τις ΗΠΑ και παρόλ’αυτά να χρειάζεται να παρακαλάμε σαν ζητιάνοι.  Με την αμυντική συμφωνία τους δίνουμε πρόσβαση σε καίριες εγκαταστάσεις και σημεία χωρίς κανένα απολύτως αντάλλαγμα. Την διαβάσαμε την συμφωνία. Είναι σκανδαλωδώς μονομερής. Το αποτέλεσμα είναι να συνεχίζουμε να πρέπει να παρακαλάμε σαν τον φτωχό συγγενή παρόλο που η άλλη πλευρά απολαμβάνει τα οφέλη της συμφωνίας. Και εσείς επικροτείτε και παροτρύνετε αυτή τη συμπεριφόρα. Πραγματικά αυτά που διαβάζω είναι ορισμένες φορές εκτός λογικής, εκτός πραγματικότητας.  Γιατί να μην έχουμε μια ποσοτικοποιημένη συμφωνία… Read more »

Tasos

Εγώ πάλι θα πρότεινα στον κο Υπουργό να ζητήσει το πραγματικά game changer οπλικό σύστημα:
https://www.ptisidiastima.com/ticonderoga-for-hellenic-navy/
Βέβαια αυτό προυποθέτει ότι σαν πολιτική ηγεσία θα πιέσει επιτέλους προς την κατεύθυνση της ΑΜΕΣΗΣ ενίσχυσης του προυπολογισμού του ΠΝ τους εδώ ομοτράπεζούς του υπουργούς του οικονομικού επιτελείου….

Thras

Ακριβώς πρέπει να ζητήσει ΑΒ ή Tico χωρίς περιστροφές. Η συμφωνία για τις βάσεις είναι αορίστου, άρα ακυρώνεται ανά πάσα στιγμή…

x-m

Η συμφωνία κυρώθηκε με τον νόμο 1893/1990 (υπογραφή Σαμαρά έχει) , είχε 8ετή ισχύ και έκτοτε ανανεώνεται ετησίως με ανταλλαγή ρηματικών διακοινώσεων. 
Αν η συμφωνία ακυρωθεί (λέμε και κανένα ανέκδοτο για να περνάει η ώρα…..) οι αμερικανοί θα πρέπει να αποχωρήσουν το αργότερο σε 17 μήνες.

Είμαι μαζί σας όσον αφορά την απαίτηση, αλλά είναι πιο πιθανό να κερδίσετε το τζόκερ παρά να δείτε τέτοια πλοία με την ελληνική σημαία.

Zouloupapas

Οι ανάγκες δυστυχώς είναι πολλές κ τα οικονομικά μέσα ελάχιστα.Αναλωνόμαστε δεκαετίες ολόκληρες για ανανέωση κύριων,βασικών ακόμα κ δευτερευόντων οπλικών συστημάτων και απαξιώνουμε ότι υπάρχει…εδώ που είμαστε δεν έχουμε την πολυτέλεια να μιλάμε όχι για το Μάρτιο του 2021 αλλά ούτε καν για το Σεπτέμβριο του 2020…αυτό που προέχει είναι να ΤΡΕΞΟΥΝ ΟΛΑ τα προγράμματα υποστήριξης των οπλικών συστημάτων που έχουμε …είτε αφορά Mirage 2000, είτε NH90,είτε C27,είτε οτιδηποτε χρήζει FOS…μιλάμε,διαβάζουμε για συγχρονες τορπίλες,UAV,μεταχειρισμένα M117 από τις ΗΠΑ και εγώ δεν ξέρω τι άλλο που ΘΑ αγοραστεί,παραχωρηθεί,αποκτηθεί…πότε;Γιανα έρθει κ να αξιοποιηθεί πότε;;; Πάμε να δούμε πως θα καταφέρουμε να βγάλουμε σε… Read more »

Yannis

Άσχετο, (σε άρθρο για το ναυτικό), αλλά νομίζω ότι σε περίπτωση σύγκρουσης, τα τουρκικά UCAV θα είναι καταστροφικά για τα νησιά τις πρώτες ώρες. Και αυτά καθαρίζονται μόνο από την αεροπορία. Για αυτό πιστεύω ότι η αεροπορία έχει προτεραιότητα στη χρηματοδότηση.

Last edited 1 month ago by Yannis
Mikkan

Άκυρο είναι σωστό !!!!
Οι επιτελείς δεν τα βλέπουν αυτά
Μόνο αεροπορία φοβούνται οι Τούρκοι
Και όλοι οι υπόλοιποι
Δες Ισραήλ

Πότε θα ξυπνήσουμε !!!!!

Mikkan

Αυτό εννοώ

Ορθογραφικό Λαθος η λέξη ακυρο

Gunner

Κανείς δεν διαφωνεί όμως υπάρχουν κι άλλες ανάγκες.

Gunner

Το LSD απαιτείται για να διεξαχθούν απαιτητικές αμφίβιες επιχειρήσεις στο ελληνικό περιβάλλον. Για την ακρίβεια δεν απαιτείται μόνο 1 έχουμε ανάγκη από συνολικά 2 πλοία, μπορεί και παραπάνω. Πριν αρχίσουν κάποιοι με το καθιστός στόχος κτλ, τα πλοία έχουν ισχυρή αντιπυραυλική άμυνα, θα προστατεύονται από την ΠΑ και από σκάφη επιφανείας και υποβρυχίως θα καλύπτονται από δικά μας υποβρύχια. Δεν γίνονται επιχειρήσεις μόνο με σκάφη επιφανείας. Τέτοια πλοία έχουν ανάγκη πολλοί και θα πέσουν πάνω σαν μύγες. Τα σκάφη Cyclone δεν νομίζω ότι θα έχουν τους BGM-176B Griffin Β και νομιζω οτι δεν μας συμφέρει να τους αποκτήσουμε, από την… Read more »

aris32

συμφωνω σε ολα. ιδιαιτερα για το spike πρεπει να γινει βασικο οπλο και για τις κανονιοφορους.

Gunner

Και όχι μόνο. Το όπλο αυτό πρέπει να γίνει βασικός οπλισμός σε όλα τα σκάφη επιφάνειας του ΠΝ. Τους δίνει δυνατότητα αντιμετώπισης πολλαπλών απειλών σε θάλασσα και ξηρά.

aris32

τα cyclone και το Whisbey Island ναι. Τα lcs οχι ; εκτος και αν μας τα παραχωρησουν δωρεαν και στο κονδυλιο για την αναβαθμιση τους μπει και η αναβαθμιση των μεκο.

Gunner

Μακάρι αν και δεν νομίζω ότι θα έχουμε ελπίδες, γιατί υπάρχουν πολλοί μνηστήρες που έχουν και χρήμα να τα αποκτήσουν αλλά θεωρούνται πιο σημαντικοί από μας στα μάτια των ΗΠΑ. Το πιο σημαντικό βέβαια είναι να τα ζητήσουμε.

Σε κάθε περίπτωση ελπίζουμε.

Koulis

Κύριοι δεν σας πονηρεύει ότι η πτήση δεν απαντά στα διάφορα σχόλια, σχετικά με τα αμερικάνικα ανταλλάγματα για τη συμφωνία με τις βάσεις; Μήπως δεν πρέπει να απαντήσει;
Τα heron σύμφωνα με δήλωση του υπουργού είναι στην Ελλάδα και το προσωπικό εκπαιδεύεται.

Thras

Ας ελπίσουμε να έχεις δίκιο και να εκπλαγούμε όλοι θετικά…

aris32

επισης αντι για τις 4 προβληματικες lcs θα ηθελα να μας παραχωρουσαν 2-3 απο τα καλυτερα kc10 extender που θα αποσυρουν για να εχουμε αεροπλανα τανκερ και μεταφορικα μακρας εμβελειας για να “υποστηριζουμε” τις ελληνικες αποστολες στα πλαισια της συμμαχιας

Gunner

Είναι απορίας άξιο που δεν ζητάμε τέτοια αεροπλάνα. Είναι πραγματικός πολλαπλασιαστής ισχύος και φαίνεται από την χρήση που κάνουν οι Τούρκοι.

evaggelos

σιγουρα αλλα για καλυτερα πρεπει να μαθουμε εαν δεχονται κ νερο για να πλασαριστουν στο υποικ ως πυροσβεστικα.

Leo13131313

Πως να ζητησεις μεταχειρισμενα; Για τα μεταχειρισμενα δεν γινεται διαγωνισμος, και πως θα παρουν ολοι τη μιζα τους;

Gunner

Και αυτά έχουν το κατιτίς τους. Την μίζα την τσιμπάς από τις εταιρίες που θα σου παράσχουν ανταλλακτικά και λοιπές υπηρεσίες.

sotbak

Συμφωνώ με το άρθρο. Ιδίως τα Independence θα είναι αξιόλογα πλοία προς χρήση σε παράκτιο περιβάλλον και για υποστήριξη πεζοναυτικών επιχειρήσεων στο Αιγαίο ή για υποστήριξη του συμπλέγματος του Καστελόριζου, ενώ θεωρώ ότι λόγω της τύπου καταμαράν σχεδίασης δεν θα διατρέχουν τους ίδιους κινδύνους από υποβρύχια του ΤΝ σε σχέση με τα συμβατικής σχεδίασης μέσα του ΠΝ. Δεν χρειάζεται για τον παραπάνω ρόλο τους κάποιος εκσυγχρονισμός τους. Βέβαια όλα τα παραπάνω αν υλοποιηθούν για το ΠΝ (και ιδίως οι MMSC), απομακρύνουν το ενδεχόμενο απόκτησης απόκτησης FFG(x). Θα είναι μεγάλο λάθος να μην ζητήσουμε από τις ΗΠΑ να συμμετάσχουμε στο πρόγραμμα… Read more »

Bridger

Είναι σωστές οι επισημάνσεις για τα πλεονεκτήματα των Independence. Βέβαια έχουν και σοβαρά μειονεκτήματα (αλουμινένιο hull, ακριβή χρήση/συντήριση, ασύμφορο κόστος επισκευής σε σχέση με τον υπολοιπόμενο χρόνο ζωής τους, αμελητέα επιβιωσιμότητα κ.α.). Όμως αυτά είναι της Austal και όχι της LM. Οι εδώ επαΐοντες είναι σαφές ότι θέλουν οπωσδήποτε MMSC, οπότε παρέα με αυτά πάνε τα Freedom και όχι τα Independence. Όχι πως υποστηρίζω την πρόσκτηση οποιουδήποτε από τους 2 τύπους όσον αφορά τα 4 αποσυρόμενα, για να μην παρεξηγηθώ. Αλλά είπαμε, τα Indie δεν συζητούνται γιατί δεν είναι LM…

sotbak

αν έτσι επιλέγουν….λυπάμαι. Η LM έχει λαμβάνειν (Φ-35 και πόσα άλλα). Εδώ και FFG(x) να παίρναμε (λέμε τώρα ….όνειρα), πάλι όλα τα συστήματα LM είναι

Koulis

Κάτι κινείται. VIKING Norsafe Munin S1200 το νέο σκάφος ειδικών επιχειρήσεων (41 σκάφη, 16,02 εκ. €).

darede

Kε υπουργέ, έαν θέλουμε να μας δώσουν οι αμερικανοί πλοία ούτε τα LSC θέλουμε αλλά ούτε και ότι σαπάκια αποσύρει το αμερικάνικο ναυτικό. Τί εχέγγυα υπάρχουν ότι όταν αποσυρθεί το lpd θα έχει τα Ram και τα Phalanxs διαθέσιμα; Το ανέφεραν και άλλοι σχολιαστές, ότι θα πρέπει να ξεκαθαριστεί εάν η χρηματοδότηση των 4 δισ είναι ελεύθερη επιλογής ή όχι. Εάν είναι, τότε να ζητήσει 2 AB απο τα νευότευκτα Flight IIA TI και JASSM-ER για τα f-16. Εάν όχι σε λίγο λήγει το πρώτο έτος της αμυντικής συμφωνίας και τότε ας το ξαναδιαπραγματευούμε. Εν πάσει περιπτώση εάν δεν βάλλεις… Read more »

zap

Το εχω επισημανει και εγω αυτο φιλτατε. Εαν μπορουμε να παρουμε 4 ΜΜSC Μπορουμε να παρουμε δυο ολοκαινουργια AB. Εκτος και εαν ποτε δεν αποδεσμευτηκαν για εμας.

George

Κίνηση πανικού θα ήταν να μαζέψουμε δείγματα από κάθε σχέδιο πλοίου επιφανείας στον πλανήτη κάτι που θα οδήγούσε στο να μην υποστηρίζεται τίποτα Δύο φρεγάτες FTI αφού αποφασίσαμε Γαλλία, ή ακόμη καλύτερα οι δύο FREDA παραδοτέες το 2021 και 2022 για ASTER-30 Ένα τέτοιο αίτημα της Ελλάδας θα είχε πιθανότητες επιτυχίας σε ανώτατο επίπεδο-πρωθυπουργός δηλαδή- μια και δύσκολα το γαλλικό ΥΠΑΜ θα έβαζε πάλι βέτο σε FREMM Δεν πας δυό φορές να πεις στον Μακρόν ότι δεν συμφωνείς σε μια πώληση φρεγατών στον σύμμαχό του και ταυτόχρονα πιστεύεις ότι θα διατηρήσεις τη θέση σου. Με τις 4 Horizon και αεροπλανοφόρο… Read more »

Vassilis13

1. Πρέπει να πάμε για 4 μπελ…ΣΦΑΛΜΑ αν παρουμε mmsc αντι μπελ.

2. Δυστυχώς βλέπω απο τα ρεπορτάζ οτι πάμε για mmsc…αφου ειναι να γίνει το κακό, ας μας δώσουν 2 lcs independence με φουλ εξοπλισμό, απο την στιγμή που ΑΒ κ ΤΙΚΟ ΔΕΝ παίζουν.
3. τι γίνεται με τα 1200 μ1117 κ τα 367 M2A2ODS?

Nikolaos

Τι σχέση έχουν όλα αυτά με τις επιχειρησιακές ανάγκες του ΠΝ; Για πλοία ουσίας, όπως Ticonderoga ή Arleigh Burke, δεν λέγαμε ότι ο ανασταλτικός παράγων είναι η τεχνική υποστήριξη και οι υψηλές απαιτήσεις επάνδρωσης; Αλλά για πλοία αστυνόμευσης ακτών failed states και παρακτίου πολέμου χαμηλής έντασης τα παραπάνω δεν είναι ανασταλτικός παράγων; Δεν έχουμε τεχνικές δυνάμεις και πλήρώματα για πλοία που κατοχυρώνουν τη ναυτική μας κυριαρχία στην Ανατολική Μεσόγειο και τη δυνατότητα συνδρομής της ΚΥΠΡΟΥ (δεν υπεισέρχομαι εδώ στο ζήτημα του πόσο πιθανή είναι τελικά η παραχώρησή τους, αφού και οι ΗΠΑ έχουν τις ανάγκες τους), αλλά έχουμε για σκούνες… Read more »

zap

Μονο αυτο; Σκεφτηκε ποτε κανεις οτι αν παρουμε 4 Tico ακομα και αν τα κρατησουμε σε υπηρεσια μονο 10-12 χρονια ποσα οπλα και ποσους ΜΚ41 μας αφηνουν παρακαταθηκη για να βαλουμε σε αλλα πλοια εαν το θελησουμε;

KaizerAmstelVonLagerS

Οπως τα ειπες Νικολαε.failed state

Γραφτα φιλε μου.Οσο αντεχεις ακομα.

Nikolaos

Για να πω την αλήθεια, είχα στο νου μου τους ξεπεσμένους αντιπάλους των ΗΠΑ, τους οποίους θα αστυνόμευαν (για να μη ξεμυτίσουν με τα φουσκωτά τους, τις πιρόγες ή τις φελούκες τους) οι απίθανες αυτές σκάφες ελαφρών καθηκόντων, αλλά τώρα που το λες …

kakaouskia

Καλησπέρα

Για αρχή να ευχαριστήσω την ΠΤΗΣΗ για την τιμή, χαίρομαι που μπόρεσα να συνησφέρω και εγώ το κάτι τις μου.

Τώρα όσο αφορά το “ζητήστε τα όλα”, πραγματικά υπάρχει άτομο που πιστεύει ότι το ΠΝ μπορεί να εισάξει 4!!! διαφορετικούς τύπους πλοίων σε υπηρεσία με μιας;

Ότι ανέφερε ο Νικόλαος πιο πάνω και λοιποί σχολιαστές: ιεράρχιση προτεραιοτήτων με κύριο παράγοντα το χρόνο (που φεύγει και δεν λυπάται κανένα).

Όσο αφορά τα LCS, απλώς θα παραθέσω ένα σχόλιο από το ιστολόγιο όπου αλίευσα τη λίστα με τα υπό απόσυρση πλοία (http://cdrsalamander.blogspot.com/2020/07/lsc-underperforming-even-my-expectations.html#disqus_thread):

VAGGELAS

Παρακολουθώ τις τελευταίες ώρες, έκπληκτος οφείλω να ομολογήσω, το παρών άρθρο και τα σχετικά σχόλια. Οι προτάσεις του άρθρου παραπέμπουν ευθέως σε Χώρα που βρίσκεται σε εξοπλιστικό οργασμό και προσπαθεί εναγωνίως να εντάξει στη δύναμη της, ότι κολυμπάει, πετάει και περπατά, έχοντας προηγουμένως επιλύσει τα ζητήματα κόστους συντήρησης και στελέχωσης. Γιατί έχω την εντύπωση ότι ζω σε Χώρα χωρίς τα παραπάνω χαρακτηριστικά??? Και καλά για τα Cyclone, έχουν κάποιες αρετές για το περιβάλλον του Αιγαίου, αν και εκτιμώ ότι η ΔΤΣ του ΠΝ καλύπτει ήδη σε ικανοποιητικό βαθμό τις απαιτήσεις. Για ποιο λόγο να φορτωθεί το ΠΝ τα πλέον προβληματικά… Read more »

ANDREW

Το πιο στοχευμένο σχόλιο κατά την άποψη μου έγινε από τον σχολιαστή  George . Ο υπουργός αυτό που θα έπρεπε να κάνει είναι πέρα από τις 2 bel, να αγοράσει τις δύο freda. Στο νέο άρθρο που ανεβάσατε πριν λίγο είπατε πως η πρώτη freda θα μπει σε υπηρεσία το 2021 (όπως και τα μεταχειρισμένα πλοία που προτείνατε να μας δοθούν το 21 μαζί με την παραγγελία για lcs). Αν καταφέρει ο Μητσοτάκης με τον υπουργό να πάρει για αρχή μαζί με τις 2 bel και τις 2 freda, πιστεύω πως η χώρα μας κερδίζει χρόνο μέχρι να ξεκινήσουν οι… Read more »

My_name_is_Nobody

comment imagecomment image

Bridger

Προς την αγαπητή ΠΤΗΣΗ, θέτω ευθέως το παρακάτω ερώτημα, θεωρώντας ότι είναι πλέον καίριο και εκφράζει και άλλους αναγνώστες: Ποιος είναι ο λόγος που ενώ από καιρό έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο του διαγωνισμού της FFG(X), εμείς εδώ επιμένουμε να συζητάμε μόνο για τα LCS/MMSC; Ειλικρινά δεν το καταλαβαίνω. Θέμα ουσιαστικής διαφοράς κόστους δεν υφίσταται, αφού και οι δύο επιλογές κυμαίνονται γύρω στο $1billion / μονάδα. Συγχρόνως, η FREMM-FFG υπερέχει με διαφορά στα πάντα (εκτόπισμα, όπλα / εξοπλισμός, επιβιωσιμότητα, εξελιξιμότητα, εξασφαλισμένη υποστήριξη για 10ετίες κ.ο.κ.). Επίσης, συμβαίνει να είναι αυτό ακριβώς που ονειρευόταν ανέκαθεν το ΠΝ, όταν έθετε τις προδιαγραφές για… Read more »

Last edited 1 month ago by Bridger
VAGGELAS

Αγαπητέ Bridger, εύλογη η απορία σας και με την ευκαιρία δεν σας κρύβω ότι προσφάτως απασχόλησε και μένα. Δεν είμαι ειδικός, αλλά πιστεύω ότι ο χρόνος παράδοσης είναι το καθοριστικό στοιχείο και πιθανότατα η απάντηση στο ερώτημα σας. Το USN, αναμένει εάν πάνε όλα καλά και σύμφωνα πάντα με το σχεδιασμό του, την πρώτη FFGX το έτος 2027 και αναφέρομαι στο χρόνο περατωσης της ναυπήγησης. Για την αρχική επιχειρησιακη ικανότητα του πρώτου σκάφους, αφού ολοκληρωθούν με επιτυχία δοκιμές ολοκλήρωσης εξοπλισμού, εκπαίδευση κλπ, αναφέρεται το έτος 2030. Με δεδομένο ότι το πρώτο σκάφος της κλάσης θα είναι Αμερικανικό και από αμερικανικό… Read more »

Bridger

Έχετε δίκιο για τον χρόνο παράδοσης του 1ου σκάφους (αν και επί του παρόντος δηλώνεται επίσημα το 2026), όμως λάβετε υπόψη ότι η κατασκευή ξεκινάει το 2022 με παράλληλη ναυπήγηση 2 πλοίων στο ίδιο ναυπηγείο, καθώς και δυνατότητα ενεργοποίησης περισσότερων ναυπηγείων συγχρόνως, προκειμένου να αυξηθεί ο ρυθμός παραγωγής. Συνεπώς μέσα στην 4ετία 2026 – 2030 θα παραδωθεί σίγουρα το σύνολο των 10 μονάδων της αρχικής παραγγελίας του USN, ή ακόμη και περισσότερα αν οι Αμερικανοί θελήσουν να ενεργοποιήσουν όλες τις οptions της σύμβασης για επιτάχυνση του προγράμματος. Οπότε εκεί θα μπορούσαν να μπουν σφήνα και 1-2 ελληνικά, χωρίς να διαταραχθεί… Read more »

sotbak

μα υποτίθεται θα μας δώσουν ενδιάμεση λύση μέχρι να έρθει η 1η FFG(x), άρα μάλλον δεν είναι αυτό το πρόβλημα.

VAGGELAS

Αγαπητέ sotbak, ειλικρινά σπάω το κεφάλι μου αλλά δεν μπορώ να αντιληφθώ ενδιάμεση λύση προσφερόμενη από τους Αμερικανούς προς ο ΠΝ, που να καλύπτει έστω στοιχειωδώς τις απαιτήσεις για μια δεκαετία, εξαιρετικά κρίσιμη δεκαετία για μας, με εξαίρεση τα Tico. Σε ότι αφορά τα ΑΒ, πιστεύω ότι όλοι μας έχουμε εμπεδώσει το ότι η όλη φιλολογία πιθανότατα στηρίχτηκε σε κάποια πληροφορία κάποιου, κάποτε, υπολογίζοντας χωρίς τον ξενοδόχο. Ουδέποτε αναφέρθηκε σε σχετικό με το USN site, η πιθανότητα, η σκέψη έστω πρόωρης απόσυρσης ΑΒ. Για τα LCS, δεν νομίζω ότι η περίπτωση χρήζει περαιτέρω ανάλυσης. Ενδιαφερόμαστε για ενδιάμεση λύση, που να… Read more »

sotbak

και γω μόνο στα ΤΙΚΟ αναφέρομαι για ενδιάμεση λύση και δεν δέχομαι ότι είναι δύσκολο να ενταχθούν στο ΠΝ γιατί μιλάμε για χρήση πιο light από την ωκεάνια που υφίστανται στο USN (λιγότερο φόρτο πυραύλων, μικρές διαδρομές σε Αιγαίο-Αν. Μεσόγειο).

Επιμένω ότι είναι λάθος να μην πάρουμε FFG(x) για να αντικαταστήσουμε τις 9Σ και είμαι αντίθετος με τις MMSC και ας είναι βελτιωμένες σε σχέση με τις lcs. Αν θέλουμε κυριαρχία σε θάλασσα……..αν δε θέλουμε δεν χρειάζεται να πάρουμε τίποτε, μένουμε με τις Σ μέχρι το τέλος…Ήδη οι γείτονες δοκίμασαν τον ATMACA….πλησιάζουν αργά αλλά μεθοδικά….

Mageiras

Θέλει λίγο προσοχή στο τι περιλαμβάνουν οι τιμές. Στο 1 δις € οι MMSC περιέχουν και τα όπλα συν FoS ενώ οι FFG(X) θα είναι σκέτες χωρίς όπλα και FoS. Παρόλα αυτά όμως μια διαμόρφωση των FFG(X) σε ASW (που πλεον μετά τις Belharra είναι αυτό που χρειαζόμαστε περισσοτερο) με υποδεέστερο ραντάρ, ένα 8αρι vls με 32 essmbl2 κι ένα δευτερο με 8 vlasroc συν πλήρη υπερσύγχρονη ASW σουίτα με σόναρ τρόπιδος, vds, τορπίλες κτλ μπορεί να έρθει στα ίδια χρήματα με τα MMSC ή έστω ελάχιστα ακριβότερα… Πάλι σε σχέση με τις EPC πιθανόν είναι αρκετά πιο ακριβές αλλά… Read more »

Bridger

Ισχύει ότι στα $900εκ οι FFG(X) θα είναι άνευ όπλων και FOS. Για τον λόγο αυτό αν πρόσεξες έβαλα αρκετό αέρα στον σχετικό υπολογισμό. Π.χ. για 4 μονάδες θα είναι 4*900= $3.6δις για τα πλοία και 5.6-3.6= $2δις για όπλα και FOS. Για 5 θα θέλαμε $4.5δις για τα πλοία και θα περίσσευαν ~$1.1δις για τα υπόλοιπα. Λογικά κάποιο από τα 2 σενάρια θα πρέπει να λειτουργεί και πάντα μιλώντας για την αμερικάνικη διαμόρφωση χωρίς εκπτώσεις. Άρα μιλάμε για κορυφαίο πλοίο, ισοδύναμο των BEL και με σημαντικά μεγαλύτερες δυνατότητες μελλοντικής εξέλιξης (π.χ. όπλα λέιζερ κ.λπ.).

Mageiras

Αδερφέ με 1,6 δις της διαφοράς φτιάχνεις όλο τον στρατό ξηράς!
Δυστυχώς όσο και να είναι θελκτικη η ιδέα ενός τέτοιου στόλου δεν μπορουμε να τον έχουμε…Το γιατί έχει αναλυθεί πολλες φορές εδώ στην πτηση.Πρέπει να κοιτάξουμε για πολλά και φθηνά ASW πλοία όχι μόνο στην απόκτηση αλλά και κυρίως στην χρήση.

Bridger

Καμία αντίρρηση αν αποφασίσουμε να ρίξουμε όχι μόνο τα δις της διαφοράς αλλά και το σύνολο των FMS σε άλλες επείγουσες ανάγκες του στρατού και αεροπορίας. Το θέμα είναι ότι κάποιοι θέλουν να τα ποντάρουν ΟΛΑ στις LCS/MMSC. Εκεί βρίσκεται η διαφωνία μου. Αν είναι να πάνε στο ναυτικό τότε πραγματικά πιστεύω ότι από την Αμερικανική αγορά η καλύτερη επιλογή (για όλους πλην ίσως της LM) λέγεται FFG(X). Αν πάλι υπάρχει η δυνατότητα (από τον πιστωτή) να κατανεμηθούν ελεύθερα, τότε υπάρχουν δεκάδες κρίσιμες ανάγκες που μπορούν να καλυφθούν, με πολλαπλάσιο όφελος στην άμυνα από αυτό που μπορούν να εισφέρουν τα… Read more »

Last edited 1 month ago by Bridger
Mageiras

Ναι! Συμφωνώ απόλυτα σε αυτό!

x-m

Οι FFG είναι ιταλικές . Οι MMSC είναι Lockheed-Martin. Ίσως αυτό από μόνο του αρκεί.

Bridger

Οι FREMM είναι ιταλικές αλλά οι FFG είναι πλέον (τυπικά και ουσιαστικά) αμερικανικές. Αλλά έχουν πράγματι το “κουσούρι” ότι δεν είναι LM!…

sotbak

όλα τα συστήματά τους είναι LM

Bridger

Όχι όμως το πλοίο. Για κάποιο λόγο ασκούν τρελό lobbying στην Ελλάδα για την επιβολή των ΜΜSC. Δεν ξέρω γιατί, ίσως σχετίζεται με την ήττα στον αμερικανικό διαγωνισμό. Κατά τα λοιπά είναι τόσο μεγάλοι παίκτες που σχεδόν κάθε εξοπλιστική προμήθεια από ΗΠΑ είναι win-win για αυτούς.

Last edited 1 month ago by Bridger
Nikolaos

Η φθήνια τρώει τον παρά …

Mikros-hroas

Να τα πάρουμε και μετά να φτιάχνουμε βάζοντας αρχικά ότι έχουν οι φρεγάτες S,.

Μετά βάζεις ότι θέλεις επάνω χρειάζεται υπομονή όμως.

dimitrov

Καλά …. ας φέρουμε τους κυκλώνες και καλά είναι …. 3 για αρχή και αργότερα όλους. Με απ΄όλα όμως όχι κολοβά. LCS και LSD λοιπές ψυχοτρόπες ουσίες να μας λείπουν καλύτερα.

Tango.Alpha

Μάλλον άλλο ένα πλοίο πάει για απόσυρση αλλά λίγο καψαλισμένο:https://www.msn.com/en-us/news/us/explosion-fire-on-uss-bonhomme-richard-sends-18-sailors-to-hospital-fills-san-diego-skies-with-dark-smoke/ar-BB16Eewe

Το Σχόλιο της Ημέρας

USN και USMC αλλάζουν δόγμα επιχειρήσεων μετά από 20 χρόνια, ευκαιρία για την Ελλάδα; 

Η επιλογή και προμήθεια νέων και μοντέρνων οπλικών συστημάτων μονοπωλεί τα φώτα της δημοσιότητας και όχι άδικα. Η τεχνολογία προοδεύει και μαζί της τα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

Κύριο Άρθρο

MMSC και Ελλάδα, έννοιες ασύμβατες ή απλά πυροβολούμε τον πιανίστα;

218
Είναι γνωστό ότι για περισσότερο από δέκα χρόνια το ΠΝ επιθυμεί την ενίσχυση του με κάποιο ή κάποια ναυπηγικά προγράμματα. Δυστυχώς, τα τελευταία προγράμματα...
Card image

ΠΤΗΣΗ August 2020

Αγορά 4.49
Card image

ΠΤΗΣΗ 2019 Μάιος #396

Αγορά 4.49
Card image

ΠΤΗΣΗ 2014 August 2014 #339

Αγορά

Related News

USN και USMC αλλάζουν δόγμα επιχειρήσεων μετά από 20 χρόνια, ευκαιρία για την Ελλάδα; 

Η επιλογή και προμήθεια νέων και μοντέρνων οπλικών συστημάτων μονοπωλεί τα φώτα της δημοσιότητας και όχι άδικα. Η τεχνολογία προοδεύει και μαζί της τα...

Ο δρόμος του «Πολεμιστή»: Το αναβαθμισμένο ΤΟΜΑ Warrior ολοκληρώνει με επιτυχία την πρώτη φάση δοκιμών

Η πρώτη φάση του προγράμματος Συντήρησης Ικανότητας του οχήματος Warrior FV510 (Warrior Capability Sustainment Programme - WCSP) ολοκληρώθηκε με επιτυχία, όπως ανακοίνωσε η Lockheed...

Καθελκύστηκε (επιτέλους) η έβδομη Super Vita!

Παρουσία των υπουργών Εθνικής Άμυνας Νικολάου Παναγιωτόπουλου και Ανάπτυξης Αδώνιδος Γεωργιάδη πραγματοποιήθηκε νωρίτερα σήμερα η τελετή καθέλκυσης της ΤΠΚ «7» του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ).  Η...

Τι προτείνει η Airbus στη Γερμανία για την αντικατάσταση των P-3 Orion

Η Airbus Defence & Space προωθεί στη Γερμανία μια λύση βασισμένη στο A320neo, για την αντικατάσταση των αεροσκαφών ναυτικών επιχειρήσεων (ΑΦΝΕ) P-3 Orion.Η Γερμανία...

Οι ΗΠΑ ζητούν να φύγουν οι ξένοι στρατοί από τη Λιβύη

Βαθιά ανησυχία για την κλιμάκωση του πολέμου στη Λιβύη εκφράζουν οι ΗΠΑ.Σε ανακοίνωσή του στις 4 Αυγούστου, ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας Ρόμπερτ Ο’ Μπράιεν...
- Advertisement -