25.1 C
Athens
Πέμπτη, 17 Ιουνίου, 2021
- Advertisement -

ΑΠΟΨΗ: Φρεγάτες, γιατί απορρίφθηκε η Ισπανία και η F110;

- Advertisement -

 

Είναι πολύ ενδιαφέρον να παρακολουθείς τη “φρεγατιάδα” αν ξέρεις τι γίνεται, είναι απίστευτο “μπέρδεμα” αν δεν ξέρεις τι γίνεται.  Τα όσα ακολουθούν είναι μια προσπάθειά μας να προσφέρουμε μερικές επεξηγήσεις, ώστε οι αναγνώστες αυτών των σελίδων να βρίσκονται πάντα στην πρώτη περίπτωση!

Χτες το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο, ΔΕΝ έβγαλε short list, όπως πολλοί αίολα επιμένουν, αλλά απλά συζήτησε επί των προτάσεων που έχουν κατατεθεί καιειδικότερα επί ενός υπομνήματος αξιολόγησής τους. Την κατάταξη έχει κάνει επιτροπή ανώτατων αξιωματικών του ΠΝ, άνθρωποι που έχουν φάει τα καλύτερά τους χρόνια στα πλοία. Και χτες, παρουσίασαν τα αποτελέσματα στους ναυάρχους! Χτες μάλιστα ήταν και οι 16 ναύαρχοι του ΑΝΣ, δηλαδή το Συμβούλιο ήταν πλήρους συνθέσεως.

ΕΚΤΑΚΤΟ: Μαξίμου για φρεγάτες, Γαλλία, Ολλανδία, Βρετανία, Γερμανία, Ιταλία και ΗΠΑ στον επόμενο γύρο

Δεν έγινε καμία “μάχη”,. πολύ δε περισσότερο δεν έγινε κανένας πόλεμος!

Δεν έγινε τίποτα!

Ενημερώθηκαν οι Άνθρωποι που έχουν διοικήσει πλοία, ομάδες μάχης, κολυμπήσει με τα ΟΥΚ ή έχουν μείνει μέρες μέσα στα μηχανοστάσια.

Υπάρχει όμως κατάταξη για το κατά πόσο οι προτάσεις αυτές μπορούν να καλύψουν ή όχι τις σκληρές απαιτήσεις του ΠΝ. Διότι πέρα από την γενική ικανοποίηση κάποιων εκ των αναγκών, κάποια πλοία είναι ποιό κοντά στα κριτήρια που τέθηκαν και άλλα λιγότερο ή με… αστερίσκους. Η παρουσίαση της κατάταξης έγινε και αργότερα στον ΥΕΘΑ και τον ΑΓΕΕΘΑ από τον ΑΓΕΝ.

Σήμερα, ο ΥΕΘΑ, μαζί με τον ΑΓΕΕΘΑ και τον ΑΓΕΝ, πήγαν στο πρωθυπουργικό γραφείο. Εκεί ενημερώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ανώτατη πολιτική ηγεσία!

Η λίστα είναι μεγάλη και στου Μαξίμου πήγε μόνο η κατάταξη ως προς την πλήρωση των απαιτήσεων του ΠΝ. Για παράδειγμα, ΔΕΝ υπάρχει κατάταξη ως προς τις τιμές των πλοίων.

Η ανακοίνωση του ΥΠΕΘΑ είναι λακωνική. Ουσιαστικά, ενημερώνει το κοινό πως η διαπραγμάτευση συνεχίζεται με όλους, εκτός μάλλον από τους Ισπανούς.

Οι Ισπανοί, με το “δίδυμο” F110/A3000 αλλά και το ενδιαφέρον για επενδύσεις σε ναυπηγεία, είχαν μια πολύ ισχυρή πρόταση, εφάμιλλη ή ανώτερη της FFG-62 (Constellation Class) και σίγουρα το ισχυρότερο πλοίο της διαδικασίας. Κατά δήλωση της εταιρείας, η πρότασή τους ήταν εντός budget.

Τι συνέβη;

Θα το πούμε πολύ απλά. Συνέβη μάλλον… Πέδρο Σάντσεθ.

Ο σοσιαλιστής πρωθυπουργός της Ισπανίας, που συγκυβερνά με τους Podemos, δεν έχει κρύψει ποτέ τη στήριξή του στην Τουρκία και τον Ερντογάν. Μπορεί να μην εκφράζεται συνεχώς δημόσια, αλλά η Ισπανία είναι το συνηθισμένο πρόβλημα της Ελλάδας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μπορεί να είμαστε μεσογειακές χώρες, μπορεί να είμαστε μέλη της ΕΕ, αλλά η Ισπανία θα πάθει τρομερή ζημιά σε πιθανή κατάρρευση της Τουρκίας. Κατανοητό μέχρις ενός σημείου για εμάς: business is business.

Αλλά πέρσι, η Ελλάδα κόντεψε να πάει σε πόλεμο με την Τουρκία. Για εβδομάδες οι δυο Στόλοι ήταν σε κατάσταση πολέμου, οι μονάδες σε νησιά και Έβρο ήταν με το δάκτυλο στη σκανδάλη. Ενισχύσεις είχαν μεταφερθεί σε επικίνδυνα σημεία, τα αεροσκάφη της ΠΑ ήταν έμφορτα στα shelters τους. Δεν είναι εύκολο να το καταλάβει αυτό μια χώρα που δεν έχει πολεμήσει από τον Εμφύλιο (τον ισπανικό), αλλά με μια λάθος κίνηση χιλιάδες Έλληνες, Ευρωπαίοι, θα είχαν θυσιαστεί απέναντι στην Τουρκία.

Στις 10 Μαίου ο Σάντσεθ συναντήθηκε με τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο ένας θα έθεσε στον άλλον αυτό που τον ενδιαφέρει. Δηλαδή, ο Σάντσεθ το θέμα των φρεγατών, και ο Μητσοτάκης το θέμα της Τουρκίας. Το τι ειπώθηκε, κανείς δεν το ξέρει. Οι δηλώσεις ήταν φυσικά εγκάρδιες, και φιλικές. Άλλωστε, και οι δυο ήθελαν το Ευρωπαϊκό Πράσινο Πιστοποιητικό.

Αλλά 25 μέρες μετά, η Ελλάδα, “κρατά” στη διαδικασία των φρεγατών την Ιταλία, που έχει ουσιαστικά “αυτο-αποσυρθεί”, και τη Γερμανία, που ποτέ δεν ολοκλήρωσε την πρόταση, ή σωστότερα, δεν έκανε την πρότασή της προσφορά, δεν έφερεΕνδιάμεση Λύση (προσέφερε δυο 214ΗΝ σε χαμηλή τιμή), ενώ υπήρξαν κι άλλα προβλήματα. Η δε πρότασή της για την… Α300, δεν πρέπει να έχει μεγαλύτερη ωριμότητα από την πρόταση της G&C, ή από την ALS140.

Η κυβέρνηση δεν ήθελε να βγάλει εκτός κανέναν πριν τη Σύνοδο του ΝΑΤΟ την επόμενη εβδομάδα. Άλλωστε, ο ανταγωνισμός έχει κάνει μόνο καλό μέχρι τώρα στη διαδικασία.

Από την άλλη το ισπανικό πλοίο, έχει ένα εκπληκτικό ραντάρ. Το ραντάρ αυτό όμως, αντί να συνεργαστεί με το COMBATSS-21 ή το CMS330 (όπως το παίρνουν οι Καναδοί δηλαδή), συνεργάζετε με το ισπανικής προέλευσης CMS CADIZ. Το CADIZ μπορεί να φέρει τις ρουτίνες του AEGIS, αλλά μπορεί και όχι. Θεωρούμε πως In the end of the day, θα ήταν το απόλυτο οπλοσύστημα, αλλά σήμερα δεν είναι και προφανώς υπήρχε τεχνικός λόγος απόρριψης της ισπανικής πρότασης.

Εμείς, ως Ελλάδα το είδαμε αλλιώς.

Είναι προφανές  πως προηγούνται, στα περισσότερα, οι Ολλανδοί και οι Βρετανοί. Και οι δυο όμως έχουν σαφείς σχέσεις με την Τουρκία. Η απόρριψη της ανώτερης και των δυο (Ολλανδών και Βρετανών) ισπανικής προσφοράς, είναι μια ξεκάθαρη δήλωση. Δεν αρκούν οι επενδύσεις στα Ναυπηγεία, δεν αρκεί η όποια Ενδιάμεση Λύση. Χρειάζεται σύμπλευση με τα συμφέροντα της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ. Η Τουρκία είναι απειλή για τη Δύση, και όποιος δεν το καταλαβαίνει αυτό, λόγω οικονομικών συμφερόντων, θα πρέπει να είναι εκτός των ελληνικών συμβολαίων.

Για τους Αμερικανούς και τους Γάλλους, τα πράγματα είναι σαφή. Και οι δυο χώρες έστειλαν αεροπλανοφόρα να κόβουν βόλτες στην Ανατολική Μεσόγειο, όταν ο Ερντογάν αποφάσισε να κάνει τα δικά του. Και οι δυο χώρες, αγνοούν τα οικονομικά συμφέροντα στην Τουρκία, και τάσσονται υπέρ της Ελλάδας. Δυστυχώς, και οι δυο χώρες, έχουν πλοία ή που είναι πανάκριβα, ή που δεν μπορούν να διακριθούν σε κάποιον τομέα. Εκεί είναι ξεκάθαρη η υπεροχή των Ολλανδών και των Βρετανών.

Αν αύριο, το ΠΝ επιλέξει για παράδειγμα τους Βρετανούς, αλλά ο Τζόνσον δεν αλλάξει την στήριξη της χώρας του προς την Τουρκία στο ΝΑΤΟ, τότε πάμε στον επόμενο. Αν ο Ρούτε φοβηθεί να τα βάλει με τους Τούρκουςστην επόμενη Σύνοδο της ΕΕ, τότε πάμε στον επόμενο. Εκεί έχουν αξία οι Αμερικανοί και οι Γάλλοι. Πλοία υπάρχουν, τα κονδύλια υπάρχουν, το θέμα είναι τι θα κάνουν οι εταίροι μας. Το πάθημα με τη Γερμανία έχει γίνει μάθημα: αγορά Leopard εμείς, χάρισμα Leopard στους Τούρκους, 214HN εμείς, 214ΤΝ και μάλιστα ανώτερα οι Τούρκοι.

Οι Αμερικανοί έκοψαν τα F-35 προς την Τουρκία, και είναι έτοιμοι να αποδεσμεύσουν Ticonderoga. Οι Γάλλοι δεν έχουν Ενδιάμεση Λύση, αλλά είναι οι Γάλλοι, όπως και να το κάνουμε! Οι σχέσεις με τις δυο χώρες είναι στενές. Συνεπώς, οι Ολλανδοί και οι Βρετανοί θα πρέπει να δώσουν ακόμη περισσότερα. Τίποτα δεν έχει προσφερθεί στους Αμερικανούς, ενώ οι Γάλλοι έτρεχαν μόνοι τους πέρσι και ήρθαν δεύτεροι με την επιμονή τους να πάρουν 3,5 δις για 2 πλοία. Τώρα το ΠΝ έχει προσφορά για 3,5 δις για τα 4 πλοία. Συνεπώς, κάτι υπάρχει και το σίγουρο είναι ότι δεν θα μείνουμε χωρίς πλοία. Αν οι ΗΠΑ έρθουν με μια ισχυρή προσφορά, πάλι κάτι θα πάρουμε. Ασχέτως με αυτά που διαδίδονται οι HF2 δεν θα βουλιάξουν από μόνες τους λίγο μετά το Σούνιο.

Αν ο Σάντσεθ την άλλη εβδομάδα αλλάξει πορεία και η σοσιαλιστική του κυβέρνηση πάψει να στηρίζει τους Τούρκους, τότε τα πράγματα μάλλον θα αλλάξουν και για τους Ισπανούς της Navantia. Ακόμη κι αν δεν μας κάνει το CADIZ, στη θέση του μπορεί να μπει το COMBATSS-21 που μαζί με το SPY-7 κάνει ένα πλήρες AEGIS.

Αλλά η ελληνική πλευρά έδωσε σαφές μήνυμα. Δεν είμαστε υποτελείς, ή αδύναμοι. Υποτελείς και ετερόφωτους μας θέλουν κάποιοι, που με απίθανες δικαιολογίες ζητούν φρεγάτες έναντι συμφωνίας αμυντικής συνδρομής. Το κόβουμε εδώ.

Συνοψίζοντας. Η σημερινή απόφαση είναι ξεκάθαρη. Είναι ένα δείγμα υψηλής πολιτικής σε γεωστρατηγικό επίπεδο.

Μπορεί ο καθένας να διαδίδει ότι θέλει.  Είναι όμως στη νοημοσύνη του καθενός να καταλάβει γιατί λέει ο καθένας ότι λέει και ποιές είναι οι σκοπιμότητές του.

Στην “Πτήση” δεν υπάρχουν σκοπιμότητες και τα μοναδικά δικά μας συμφέροντα είναι οι αναγνώστες μας. Όχι να έχουμε το διαφημιστικό μπάνερ ενός πλοίου, ενώ γράφουμε αποκλειστικά και μόνο κατά ενός άλλου συμμετέχοντας στην ομερτά για τα (πολλά) κακά και τα (πάμπολα) άσχημα του διαφημιζόμενού μας. Έτσι ξεδιάντροπα!

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δεν χρειάζεται να επαναλαμβανόμαστε. Είμαστε από τους ελάχιστους ιστότοπους που δίνουμε βήμα σε άλλους τους αναγνώστες, σε αντίθεση με άλλους που απλά φοβούνται ή έχουν αποκλειστικά τους δικούς τους παρατρεχάμενους να προσφέρουν τον… θαυμασμό τους. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κανόνες!

Θα κόβουμε τα σχόλια που δεν προσφέρουν τίποτα. Κι επειδή έχουν πολλαπλασιαστεί τον τελευταίο καιρό σχόλια του “στυλ”, προδότες, Γουδί κι άλλες τέτοιες ανοησίες, δεν θα κόβουμε απλά σχόλια, θα απενεργοποιούμε τον λογαριασμό. Επίσης, σχόλια του στυλ “αποκλείσαμε τους Ισπανούς γιατί δεν μας έδιναν τους SM-2 οι Αμερικανοί, αλλά οι Γάλλοι δίνουν τους ASTER” επίσης θα κόβονται. Υπάρχουν σελίδες που καλλιεργούν αυτές τις απόψεις. Όπως κι απόψεις από διάφορους… ανεπάγγελτους opinion makers. Εδώ δεν τα δεχόμαστε, sorry. Θα προσπαθήσουμε να επαναφέρουμε το επίπεδο που υπήρχε στα σχόλια, προ “φρεγατιάδας” γιατί αυτό θέλουν οι πραγματικοί αναγνώστες μας.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

388 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
388 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
NickK

16 ναυαρχοι…οταν το US Navy εχει 6

niknik

Αγαπητή Πτήση θα συμφωνήσω μαζί σας στο μεγαλύτερο μέρος του άρθρου.
1. Εξηγήστε μου όμως, αν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα όπως γράφετε,
η Γερμανία γιατί είναι ακόμη μέσα;
Οι Γερμανοί είναι αυτοί που κάνουν πλάτες στους Τούρκους εδώ και χρόνια. Οι Γερμανοι ειναι υπευθυνοι για τις κινησεις των Τουρκων.
Και παρ ολα αυτα, η Γερμανία χωρις καν προταση, με το ενα πλοιο ουτε καν σε σχεδιο, ειναι μεσα στη short list.
Αυτο λοιπον πως εξηγειτε; Κατι οτι δεν ειμαστε υποτελης γραψατε.
2. Με την Ολλανδια θα εχουμε νεο ΠΝ. Με τους Βρετανους το ιδιο, και μαλιστα με πλοια μεγαλα, που μπορουν να διαμορφωθουν οπως θελουμε και να προσφερουν πολλα στο μελον.
Οποιαδηποτε λυση εκτος αυτων των 2 θα ειναι τραγικο λαθος, για να το πω κοσμια

Tanner

Υψηλη στρατηγικη ο αποκλεισμος των Ισπανων λογω τουρκοφιλιας. Και γιατι δεν αποκλείσαμε για τον ίδιο λόγο και τους Γερμανούς;

Arideas

Μου αρέσει η λογική του άρθρου. Μια ερώτηση μόνο. Δεν θα έπρεπε για τον ίδιο λόγο που κόπηκε η Ισπανική πρόταση να κοπεί και η Γερμανική; Προχθές πάλι αποκλεισανε την Ελλάδα από τις συνομιλίες για την επόμενη μέρα στην Λιβύη ενώ καλέσανε την Τουρκία! Δεν σκέφτηκαν να στειλουλουν και στην Γερμανία ένα ανάλογο μήνυμα;
Ευχαριστώ για το χώρο.

SROMS

Τελικά ήταν τεχνική η απόφαση ή πολιτική…μας μπερδέψατε …

skylos

Ο σοσιαλιστής πρωθυπουργός της Ισπανίας, που συγκυβερνά με τους Podemos, δεν έχει κρύψει ποτέ τη στήριξή του στην Τουρκία και τον Ερντογάν.”

ενώ οι υπόλοιποι είναι βαθύτατα φιλέλληνες , βέβαια…
Οι Γερμανοί χθες δεν μας έριξαν άκυρο από τη Λυβύη..γιατί συνεχίζει η ΜΕΚΟ
πέρυσι το καλοκαίρι με τις επακουμβήσεις οι Ολλανδοί δεν μέμφθηκαν τη συμπεριφορά μας..στο Αιγαίο..οι σιγμα συνεχίζουν
Οι Αγγλοι άλλοι από εκει ..τι να πεις το σανό είναι πολύ

Hermes_w

“Η Τουρκία είναι απειλή για την Δύση και όποιος δεν το καταλαβαίνει αυτό, λόγω οικονομικών συμφερόντων, θα πρέπει να είναι εκτός των ελληνικών συμβολαίων”
Τέλος.

lefteris58

Αν ποτέ χρειαστεί να δοκιμαστούν τα όπλα και τα πλοία μας (εύχομαι πως δεν θα χρειαστεί) όλα αυτά τα λόγια δεν θα έχουν καμία σημασία. Η Ελλάδα θα πολεμήσει μόνη της με τα όπλα που έχει ή θα έχει. Γι’αυτό πρέπει να αγοράσει τα καλύτερα δυνατά όπλα.

Geopapai

Προσωπικά, εφόσον υπάρχουν προτάσεις που καλύπτουν τις απαιτήσεις του ΠΝ συμφωνώ να προτιμούμε “συμμαχικοτερες” προτάσεις… Αν και αν το καλοσκεφτούμε….. αν δούμε τη σχέση που έχουν όλοι με την Τουρκία, μάλλον μόνοι μας θα καταληξουμε να φτιάχνουμε τα πλοια….

TCP

Dear “Flight & Space”,
According to your argument, the F110 proposal was left out because of the Spanish government’s geopolitical stance. The German government’s attitude is no better. Only a few days ago, Germany chose not to invite Greece (for the second time!) in the meeting about the Libyan conflict. However, the A200 proposal is still under consideration. Is this a case of double standards or the real reason for the F110 exclusion is completely different?(i.e. financial/technical/operational)

Aegis-3

Εκτός από αυτά που ξέρουν όλοι, υπάρχουν και αυτά που δεν μαθαίνονται, που λέγονται πρόσωπο με πρόσωπο μεταξύ ηγετών, αλλά και κάποια άλλα που γίνονται στο παρασκήνιο από μυστικές υπηρεσίες, διπλωμάτες, στρατιωτικούς και άλλους.
Για να κόπηκε η Ισπανία τώρα και μόνο αυτή, σημαίνει ότι κάτι έγινε και μάλιστα πρόσφατα. Ζητήσαμε κάτι και μας το αρνήθηκαν; Έκαναν κάποια νέα συμφωνία που πάει κόντρα στα εθνικά μας συμφέροντα;
Αργά ή γρήγορα θα το μάθουμε. Να προβλέψω ότι οι επόμενοι που θα κοπούν θα είναι οι Γερμανοί;

billy

Εγω δεν ξέρω για την F-110 .
Δεν ξέρω και γιατί δεν αποκλείστηκαν οι Αμερικάνοι.
Αυτό που ξέρω είναι οτι αν είμασταν μάγκες τους πρώτους που θα έπρεπε να απορρίψουμε είναι τους Γερμανούς.
Μας αποκλείσατε προχθές απο την συνάντηση για την Λιβύη ?
Σας αποκλείουμε σήμερα απο τον διαγωνισμό.
Ετσι στέλνονται τα μυνήματα.
Μόνο έτσι θα μας υπολογίζουν.

x-m

Το θέμα είναι γιατί δεν κόπηκε η αμερικανική που όπως το έθεσε ο κ. Μητσόπουλος ” μειονεκτεί τρομερά”.

random_online

πραγματικά κρίμα για την ισπανική πρόταση. καταλαβαίνω ότι ήταν αναπόφευκτο να μην έπαιζε ρόλο και η πολιτική στήριξη, αλλά να βλέπεις τέτοιο θηρίο εκτός , ειδικά αν είναι εντός μπάτζετ. πάντως αν πράγματι φαγώθηκε η Ισπανία λόγω πολιτικών εν μέρει κριτηρίων τότε γιατί έμεινε η Γερμανία, που δεν είναι καν διακριτική, όπως η ισπανία ? έτσι και αλλιώς και το πλοίο τους ( Α 200 ) δεν υπερτερεί ενάντια σε sigma / arrowhead ( και για την Α 300, αν συζητάμε αυτό , ας παίρναμε την G & C).

Τέλος είναι ενδιαφέρον που η Ιταλία είναι ακόμα μέσα. έρχονται σε συνεργασία με τους Αμερικάνους για κάποια κοινή πρόταση, ή μήπως το έπαιξαν άλα Κορλεόνε και δεν τους πήρε χαμπάρι κανείς μας?

S244

Αγαπητή Πτήση, λέτε: Θα κόβουμε τα σχόλια που δεν προσφέρουν τίποτα. Ένας που γνωρίζει σχετικά καλά ελληνικά όταν διαβάσει κάτι τέτοιο θα σκεφτεί ότι θα κόβετε τα σχόλια που προσφέρουν κάτι, γιατί οι δύο αρνήσεις στην πρόταση α) δεν προσφέρουν και β) τίποτα, κάνουν μία κατάφαση, κάτι θετικό. Το σωστό θα ήταν, δεν προσφέρουν κάτι ή που προσφέρουν το τίποτα.
Όσο για τους Ισπανούς φοβάμαι μήπως τους απορρίψαμε επειδή ίσως να υπάρχει πρόθεση της Τουρκίας για αγορά των εν λόγω πλοίων ή συστημάτων τους, που ακόμα δεν έχει γίνει γνωστή στο ευρύτερο κοινό.

Antonis_Loukas

Η Ισπανική προσφορά μας ‘χαλάει’ για 3 λόγους…

1ον ‘χαλάει’ τη ‘σούπα’ με αοριστίες και stepping stones σχετικά με FFG-62.
2ον δεν έχει κανένα λόγο ύπαρξης, ΕΦΟΣΟΝ το ΠΝ(επίσημα αυτό υποτίθεται αποφασίζει), δεν έχει αποφασίσει πάσει θυσία να πάει ΚΑΙ σε SM-2… Πολλαπλές εμπλοκές με ESSM2(βγάζω εκτός τις αλχημείες με rotator και CAMM-ER…) μπορεί να προσφέρουν αρκετοί και οικονομικότερα… Για να μη προκαλέσω, δεν θα μπω σε ικασίες σχετικά με το ποιος αποφασίζει πραγματικά αν και καλά οι πύραυλοι AAW είναι πολυτέλεια κλπ.
3ον συμφωνόντας με τη ΠΤΗΣΗ, η πολιτική της Ισπανία(και προφανώς ο Σάντσεθ), δεν βοηθάει καθόλου με τη στάση της στα θέματα που εμπλέκεται η Τουρκία.

antonios

Χαιρομαι που η ΠΤΗΣΗ ενστερνίζεται έστω και καθυστερημένα τις απόψεις μου. Σε άλλο λύμα έγραφα “τι θα γίνει αν σε περίπτωση κρίσης το ΠΝ έχει σε Ισπανικά ναυπηγεία πλοία για συντήρηση και οι Ισπανοί δεν θα τα αποδεσμεύουν βρίσκοντας προφάσεις”? ΤΟ ΕΙΧΑ ΠΕΙ ΝΑΙ Η ΟΧΙ? Όμως αγαπητή μου ΠΤΗΣΗ με το ίδιο σκεπτικό θα έπρεπε να απορριφθεί κάθε πλοίο της Locheed Martin. Θυμίζω το σκάνδαλο με την αποκλειστική σχεδίαση πλοίων που φέρουν AEGIS ΣΤΗΝ ευρωπη απο την Navatia και το ΜΕΓΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟ της αποκλειστικής συντήρησης αντιτορπιλικών ΑΒ στην Ισπανία με αποτέλεσμα το Αμερικανικό Δημόσιο να ζητάει δικαστικά 1 δις Δολλαρια απο την Locheed Martin. Άρα ακόμα και αν επιλεγεί η HF2 ΑΥΤΗ θα πρέπει να συντηρείται σε Ισπανικά ναυπηγεία. Η μη απόρριψη της αμερικανικής υποψηφιότητας (αλήθεια μάθαμε τι έγινε η 2η υποψηφιότητα?) υποθέτω ότι έγινε εν όψιν της υπογραφής της αμυντικής συμφωνίας. Αλλιώς ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΟΓΙΚΗ.

Andreas1812

Καλησπέρα σας,

  1. Δεν έφεραν και οι δύο χώρες αεροπλανοφόρα με τον ίδιο τρόπο. Οι Γάλλοι ήρθαν στην περιοχή μετά το παραλίγο θερμό επεισόδιο, βάζοντας πλάτη και κάνοντας ασκήσεις με την φρεγάτα που επακούμβησε την τουρκική χωρίς καμία δεύτερη σκέψη, το επόμενο πρωΐ. Δεν είναι το ίδιο με τους Αμερικανούς. Απόδοτε τα Καίσαρος Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ.
  2. Βεβαίως αντιλαμβάνομαι την πολιτική διάσταση της προμήθειας, αλλά το μαγικό είναι να συνδυάσεις και τα δύο. Δηλαδή την πολιτική διάσταση με την επιχειρησιακή διάσταση.
  3. Εάν το Αμερικανικό πλοίο πήρε όντως την τελευταία θέση, αυτό δείχνει πως όλοι όσοι φωνάζαμε για την αδυναμία του συγκεγκριμένου πλοίου είχαμε δίκαιο και πως το ΠΝ συμφωνεί. Όλοι γνωρίζουμε πως αν το πλοίο δεν ήτο των Αμερικανών δεν θα περνούσε ούτε έξω από το Πεντάγωνο.
  4. Η ολλανδική πρόταση είναι τόσο καλή, μα τόσο καλή, που ακόμη και να έρθει η Αμερικανική με Fixed panel trs 4d 250km + 2 mk 41 ( ή αδύνατο ή πανάκριβο ) πάλι θα υστερεί σε απίστευτο βαθμό σε όλα. Το ένα θα έχει δύο ραντάρ, τό ένα 400 χιλιομέτρων, ηλεκτρική πρόωση, τα καλύτερα σόναρ και το άλλο θα είναι ο φτωχός συγγενής που στοιχίζει ακριβά.
  5. Ο Πρωθυπουργός είχε πολλές δύσκολες αποφάσεις στη θητεία του μέχρι τώρα. Τα πήγε πολύ καλά στις μεγάλες κρίσεις. Πήρε την απόφαση να μην αφήσει το Πολεμικό ναυτικό και γενικά τις ένοπλες δυνάμεις να οδηγηθούν στην πλήρη απαξίωση ( με ολίγη καθυστέρηση, εδω κανένας δεν μπορεί να αρνηθεί πως η πτήση όταν είδε πως τίποτα δεν προχωρά στην άμυνα έγραψε πολύ σκληρά άρθρα). Τώρα με την απόφαση του θα γράψει το όνομα του στη ιστορία του ΠΝ. Ας ελπίσουμε να σταθεί αντάξιος της σημασίας της απόφασης που ο ίδιος επέλεξε να πάρει.
  6. Αυτό που έχω καταλάβει είναι πως εάν οι Γάλλοι δώσουν επιτέλους ECM, strales, 32 CAMM ER + aster 30 έχουν πάρει το συμβόλαιο. Αν δεν το κάνουν κακό του κεφαλιού τους. Δεν μας χαλάει καθόλου η Ολλανδική πρόταση, αντίθετα η DAMEN μας αποδεικνύει γιατί έχει αλώσει συμβόλαια χωρίς να έχει τις πολιτικές πλάτες των ανταγωνιστών της ανά τον κόσμο.

Με εκτίμηση,

GiorgosRou

Μισό βρε παιδιά μισό. Αν ο αποκλεισμός της Ισπανίας ήταν πολιτικό – διπλωματικό μήνυμα τότε τι μήνυμα δινει η παραμονή της Γερμανίας που πάει απ’ το χεράκι την Τουρκία? Αυτό που λέτε, για μένα, δε βγάζει νόημα ιδιαίτερα με αυτά που έχουν γίνει τον τελευταίο μήνα μα τη Γερμανία.

sluff

Οι Αμερικανοί έκοψαν τα F-35 προς την Τουρκία, και είναι έτοιμοι να αποδεσμεύσουν Ticonderoga…..

Mαλιστα,αυτο για τα τικο απο που προκυπτει,γιατι αλλα γραφονται και εδω αλλ και αλλου..
Καθιστε μην γυριζει το μπιφτεκι ο ερντο-μπαιντεν και για τα φ-35…

NikolasT

Εχουμε κυριολεκτικά μπει σε έναν φαύλο κυκλο στάθμισης ετερόκλητων παραγόντων ( επιχειρησιακά κριτήρια ,με το πόσο…φίλη είναι με την Τουρκία η χώρα επιλογής , το αν προσφέρει καλή ενδιάμεση λυση και το πόσο διατεθιμένη ειναι να μας στηρίξει στα Eurogroup κ.α ) . Για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δακτυλό μας η Ισπανοί έμειναν εκτός γιατί ήταν το ποιο ανώδυνο να μείνουν εκτός . Οι Αμερικανοί μενουν εντός μόνο και μονο για τον γεωπολιτικό παραγονται εν μέρει το ίδιο και οι Γάλλοι αν και οι FDI έχουν και κάποια επιχειρησιακά πλεονεκτήματα . Η κυβέρνηση αυτοπαγιδεύτηκε σε μια παράξενη διαδικασία επιλογής την οποία δεν μπορεί να στηρίξει και τωρα αντε να πει οχι στους αμερικανούς την περίοδο διαπραγμάτευσης για την MDCA. Καθαρά επιχειρησιακα όλοι συμφωνούν οτι Ολλανδία και Αγγλια υπερέχουν αλλά το αν εν τέλει θα επιλεγούν είναι άλλη ιστορία,αφου απορρίφθηκε απο τον πρώτο γύρω η πανίσχυρη F-110 .Τώρα για την έκπληξη των ημερών που ακούει στο ονομα ιταλική και γερμανική προταση δυο τα σεναρια
Α- Δίνεται παρατασση ζωής στο προγραμμα επιλογης ωστε στον επόμενο κύκλο να απορριφθούν αυτες και να κερδιθεί χρόνος ( ανωδυνη απορριψη λόγω φιλολογικού ενδιαφέροντος)
Β) Οντως προσφέρουν αξιόλογεσ λύσεις την στιγμη που FREMM και Α-200 ειναι στα αλήθεια δοκιμασμένα και ικανά πλοία
Ειδομεν

skylos

Ο σοσιαλιστής πρωθυπουργός της Ισπανίας, που συγκυβερνά με τους Podemos, δεν έχει κρύψει ποτέ τη στήριξή του στην Τουρκία και τον Ερντογάν.”
Επίσης για να είμαστε αντικειμενικοί το Αναντολού παραγγέλθηκε από τους Τούρκους και υπεγράφη επί Ραχόι και δεξιά κυβέρνηση, όχι επί σαντσεζ…

massey-ferguson-65

Δηλαδή με λίγα λόγια….
Κάντε το σταυρό σας ΝΑ ΚΕΡΔΊΣΟΥΝ ΟΙ ΟΛΛΑΝΔΟΙ ΓΙΑΤΙ ΧΑΝΌΜΑΣΤΕ!!!!!
ΟΛΛΑΝΔΟΙ ΚΑΙ ΞΕΡΌ ΨΩΜΊ!!!!!

Yanis83

Οι ισπανοί κόπηκαν γιατί οι αμερικανοί δεν θέλουν ένα πλοίο σαν την F110 στο ΠΝ και γενικά οι αμερικανοί δεν θέλουν ένα ΠΝ που να μπορεί να ελέγξει το Αιγαίο και την ανατολική μεσόγειο, όλα τ’άλλα περι συμφερόντων στη Τουρκία είναι υποθέσεις οι οποίες ισχύουν και για τους άγγλους και τους ολλανδούς οι οποίοι παραμένουν στον διαγωνισμό

Digenis

Δηλαδη εδιωξαν την ισπανια επειδη ειναι τουρκοαγαπουλιδες και κρατησαν του Γερμανους ονομαστικα που μας έκοψαν για δεύτερη από την διάσκεψη ? Και επίσης τόσο καιρό ο μητσοτακης μονο με τους Ισπανους τα εσπασε για την τουρκια και οχι με τους υπολοιπους ? πχ τους με Άγγλους το συζήτησαν το θεμα και όλα καλά παν ? μας υποστηρίζουν ?

Johnny

Αν ο Ρουτεν δεν μας υποστήριζει στην ΕΕ έξω και η Ολλανδία.
Αν δεν μας δώσει τα γλυπτά έξω και η Αγγλία.
Η Γαλλία πήρε Ραφαλ.
Γερμανία =Τουρκία
Άρα ποιος είναι ο νικητής;
Ποιος δεν μας έχει πάρει ούτε γλυπτά ούτε διαφωνούμε στην Ε. Ε;
Ποιος μας έχει πυλώνα σταθερότητας.
Ετοιμαστείτε για φρεγατάρες mmsc O. H PERRY και LCS.

NikosP

ακολουθεί χιούμορ (κατά το μάλλον ή ήττον )

Πονηρούτσικα , κάτι είχαμε καταλάβει οτι είστε μπελαριστές και οτι προσπαθούσατε με την μέθοδο της αντίστροφης ψυχολογίας να προωθήσετε τους Γάλλους , αφού σύμφωνα με το δικό σας σκεπτικό , πρέπει να αποκλειστούν όλοι οι άλλοι ΚΑΙ οι Αμερικανοί . . .

Episkeptis

Και πολύ καλά κάναμε. Το να αγοράσεις ισπανικο πλοίο με την πολιτική και την στηριξη της Ισπανίας απεναντι στην Τουρκία, είναι σαν να αγοράσει το Ισραήλ πλοίο από το ΙΡΑΝ. Και ο νοών νοειτω.

Delkomo

Δηλαδή είμαστε διατεθειμένοι να απορρίψουμε τις τρεις καλύτερες προτάσεις επειδή οι κυβερνησεις τους παίζουν μπάλα και με Τουρκία…κατά τα άλλα θελουμε «το καλύτερο πλοίο» και «έχουμε αυτοπεποίθηση»…

stepa

Ειναι αραγε ετσι? μηπως τελικα στην ζυγαρια ,περαν των αλλων, μετρησε και το κοστος κτησης ,κυκλου ζωης, αλλα και το χρονοδιαγραμμα παραδοσεων?Μηπως η προταση ηταν too mutch για την Ελληνικη πραγματικοτητα ?Δεν εχω λογο να αμφισβητω τα οσα αναφερετε στο αρθρο καθε αλλο ειμαι απο τους πρωτους που ανεφερα τον ρολο των Ισπανων στα θεματα NAVTEX και στον υποπτο ρολο τους σαν διαχειριστες της ευρυτερης περιοχης Μεσογειου, NAVAREA 3 προς οφελος των γειτονων ,αλλα και η πιθανοτητα η αληθεια να ειναι πιο απλη δεν πρεπει να αποκλειστει.Για εμενα η εκπληξη ηταν οχι τοσο η απορριψη οσο η αποδοχη της προτασης εστω και σαν υποψηφιας.

Simos183

Άμα είναι να πάρουμε αντιτορπιλικό πάμε σε FFGX constellation! Και η hf2 μπορεί να διαμορφωθεί σε μίνι αντιτορπιλικό! Σχεδόν όλα τα συστήματα στην f110 είναι αμερικανικά!!! Ποιος λόγος να πάρουμε από Ισπανία άμα μπορούμε να αγοράσουμε από Αμερική ? Εμείς χρειαζόμαστε αληθινούς δυνατούς συμμάχους όπως την ΗΠΑ να είναι κοντά μας!!! Αυτά τα 5,5 δις θα είναι ψίχουλα που θα δοσουμε στην Lockheed!! Ενώ θα πάρουμε τα τριπλάσια πίσω από αμερικανικές επενδύσεις!!! Ναι και η hf2 μπορεί να γίνει τρελο σκαρί άμα την διαμορφώσουμε σωστά!!! Δεν έχουμε να χάσουμε τίποτα παρά μόνο να κερδίζουμε από την Lockheed και την Αμερική! Γι’αυτό USA ALL THE WAY!!!!

gkotsis

Aγαπητή πτήση αν ισχύει ότι η ισπανική πρόταση απορριφθηκε λόγω της στάσης απέναντι στην Τουρκία, τότε πολύ φοβάμαι ότι δια της ατόπου θα καταλήξουμε εκεί που φοβομασταν όλοι εξαρχής… και δυστυχώς θα δικαιωθούν αυτοί οι κινδυνολόγοι που χτυπούσαν το χειρότερο πλοίο δηλαδή το αμερικανικό γιατί θα σημαίνει ότι είχαν καταλάβει ότι το επιχειρησιακό δεν θα έχει την παραμικρή βαρύτητα και η επιλογή θα γίνει στο τέλος μεταξύ της αμερικανικης και της γαλλικής πρότασης, δηλαδη μεταξύ των 2 χειρότερων πλοίων μακράν…

Johnny

Η μήπως αποκλείστηκαν γιατί θεωρούσε η Αμερικανική πλευρά την πρόταση αυτή ως ανταγωνιστική; Όπως έκοψε η πρεσβεία την G&C; Μήπως φοβήθηκαν ότι θά πάρουμε τά ισπανικά πού είναι άνω του 50% τού κόστους Αμερικανικά καί μοιραστούν την πίτα;
Μήπως είναι τόσο σίγουροι για το αποτέλεσμα πού βγάζουν ακόμα και την εφεδρεία εκτός;
Η Γερμανία άραγε περιμένουμε υποστήριξη και δεν κόπηκε η ανύπαρκτη αυτή προσφορά;

Observer-GR

Ο λαός μας λέει «Στο Τέλος Ξυρίζουν Τον Γαμπρό».

Πέρασαν στην επόμενη φάση οι βουβοί, αδιάφοροι φιλότουρκοι Ιταλοί όπως επίσης οι βουβοί, αδιάφοροι και ολοκληρωτικά εχθρικά διακείμενοι προς εμάς και τα δίκαια συμφέροντα μας Γερμανοί και όχι οι Ισπανοί, που ναι μεν η Ισπανία έχει τεράστια ενεργά συμφέροντα με την Τουρκία αλλά ήρθε με ότι καλύτερο σε πλοίο επιφανείας καθώς και ως επενδυτές για τα διαλυμένα ναυπηγεία.

Το ότι θέσαμε επιλεκτικά και επιδεικτικά εκτός μόνο μια χώρα την Ισπανία σημαίνει επίσης ότι πλέον όπου Τουρκία για ΝΑΤΟ, αποφάσεις Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεωστρατηγικά-γεωοικονομικά συμφέροντα εκτός από Γερμανία θα έχεις απόλυτα εναντίον σου πλέον και την Ισπανία.

Δυστυχώς κανείς δεν παρατήρησε-σημείωσε ότι μετά την απαξιωτική, ελλιπή και πανάκριβη πρόταση των ΗΠΑ, αντί να βάλλουν τα γέλια οι υπόλοιποι και να πουν «ΟΚ ένας λιγότερος» έσπευσαν 4 χώρες Βρετανία, Γαλλία, Ισπανία, Ολλανδία, με κλάσεις ανώτερων ήδη προτάσεων να προσθέσουν αλλαγές ή επιπλέον στοιχεία στις ήδη υφιστάμενες προτάσεις τους προκειμένου να μην τις πετάξουν έξω από την διαδικασία.

Θεωρεί κάποιος ότι η 4 χώρες αυτές δεν είχαν κάποια έστω εσωτερική πληροφόρηση προς το που πάει και που θα καταλήξει η δήθεν διαδικασία (άτυπου διαγωνισμού) ή αν θέλετε διαγωνισμός με λίστα και απευθείας δήθεν διαπραγμάτευση με τους επικρατέστερους.

Η δε αναγγελία για μετέπειτα επιπλέον αξιολόγηση πριν την τελική αξιολόγηση σημαίνει ότι μάλλον στην επόμενη φάση θα πετάξουν από το παράθυρο τις 3 από τις 4 προτάσεις Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία και θα μείνουν ΗΠΑ με (Ιταλία), Γερμανία και πιθανόν Γάλλοι για να έχουμε την τελική απόφαση ΗΠΑ με (Ιταλία) και Γερμανία για ΜΕΚΟ.

Το ότι πέταξαν την Ισπανία έξω έδωσε σήμα και στους υπόλοιπους, ’’μην μας φέρνετε προτάσεις τούμπανο’’ δεν θέλουμε ανάλογες λύσεις αν θέλαμε θα παίρναμε τις Αδελαΐδες σε τιμή χάλυβα ή τα ΤΖΑΜΠΑ Tico και θα είχαμε λύση το άμεσο και επιτακτικό πρόβλημα της ενδιάμεσης λύσης,

Σε λίγες μέρες από σήμερα, Σύνοδος ΝΑΤΟ αρχικά έως και Σεπτέμβριο, θα διαπιστώσουμε πόσο Μπαϊντενόγλου έχουμε τελικά, πάντως για Μπαϊντενόπουλο δεν το βλέπω.

Μπορεί όμως να είμαι και λάθος γιατί ΗΠΑ σκέτο σημαίνει ότι μπορεί ακόμη η Gibbs & Cox πρόταση να είναι ενεργή.

Πάμε δυνατά λοιπόν με μη αναβαθμισμένες S έως 2035 και όπου μας βγάλει.

Ioannis.

Θα ρισκάρω κάποιες προβλέψεις:

  1. Η Ισπανία κόπηκε για να δοθεί προειδοποίηση σε Γερμανία κυρίως για τη συνέχεια, του στυλ ότι “αν συνεχίσετε να υποστηρίζετε απροκάπλυπτα του Τούρκους, δεν ξαναβλέπετε φράγκο από εμάς”.
  2. Αυτό που θα μετρήσει επίσης πολύ είναι η μεταφορά τεχνογνωσίας, άρα η δουλειά πάει Γαλλία για τις νέες φρεγάτες και η αναβάθμιση των παλιών συν την ενδιάμεση λύση πάνε Ολλανδία, ίσως να δώσουμε και κάτι παραπάνω αλλά μάλλον θα αξίζει τον κόπο. Τα ηλεκτρονικά των γαλλικών είναι όλα τα λεφτά.

Οι αμερικάνοι έχουν πάρει βάσεις και θα πρέπει να είναι ικανοποιημένοι, καιρός να δώσουν και 1-2 τικο δωρεάν για τα νοίκια. Το πολύ πολύ να ψωνίσουμε και μερικά F35 στο μέλλον.

peet14

Εαν δεχτούμε ως αιτιολογία την στάση των Ισπανών,τότε γιατί δεν υπάρχει το ίδιο κόλλημα με την στάση της Μ.Βρετανίας που με απόφαση της ,πριν λίγες μέρες , στραγγαλίζει τον τουρισμό μας ?
Απλό ερώτημα θέτω .

skapeti

Όταν διάβασα πως οι Ισπανοί αποκλείστηκαν ήμουν αρκετά σίγουρος πως οι λόγοι είναι πολικοί(οικονομικά συμφέροντα,γεωπολιτικά) καθώς το πλοίο και η πρόταση των Ισπανών είναι πολύ δυνατό.
Από την άλλη πλευρά όπως λες αγαπητή Πτήση δεν θα έπρεπε να φύγουν και οι Γερμανοί για τους ίδιους λόγους που προαναφέρθηκαν αλλά και την γενικότερη στάση τους απέναντι στην Ελλάδα (η περιμένουμε τις εκλογές που φαίνεται ότι θα βγουν οι πράσινοι;;;) όπως και επίσης οι Αμερικανοί γιατί αντικειμενικά έχουν το πιο αδύναμο μέχρι στιγμής πλοίο αλλά και συνολική πρόταση (εκτός και αν περιμένουμε ακόμα μισό χρόνο για να δούμε την ολοκληρωμένη πρόταση το φθινόπωρο) για να δείξουμε ότι δεν παίζουμε με το μέλλον του στόλου μας;
Βέβαια ολα θα φανούν μετά την σύνοδο του ΝΑΤΟ.
Αναμονη λοιπόν και να είμαστε σίγουροι οτι το ΠΝ θα κάνει την πιο σωστή επιλογή με βάση τις απαιτήσεις και τα κριτήρια του.Τα υπολοιπα είναι πολιτκη αποφαση.

Willmore

Συμφωνώ με το άρθρο σας, αλλα με την ίδια λογική θα έπρεπε να είχε αποκλειστεί με συνοπτικές διαδικασίες και η Γερμανία.

Θα ήταν η ξεκάθαρη απάντηση μας σε διπλωματικό επίπεδο στην εμμονική στάση της (και) στο θέμα της Λιβύης. Η Γερμανία έχει ξεκάθαρη φιλοτουρκίκη θέση (ακόμη χειρότερη και από αυτής της Ισπανίας) και συμφωνώ σε αυτό που δηλώσατε και εσείς:

Η Τουρκία είναι απειλή για τη Δύση, και όποιος δεν το καταλαβαίνει αυτό, λόγω οικονομικών συμφερόντων, θα πρέπει να είναι εκτός των ελληνικών συμβολαίων.

Προσωπικά αυτό που θα ήθελα εγώ είναι να μην αγοράσουμε απλά 4 φρεγάτες, αλλά να αγοράσουμε την πλήρη τεχνογνωσία κατασκευής φρεγατών, ώστε να είμαστε (στα μέτρα του δυνατού) ανεξάρτητη σαν χώρα στο τομέα της άμυνας μας.

Θα προτιμούσα λοιπόν ένα “μέτριο σε δυνατότητες πλοίο” αρκεί να έχω την πλήρη μεταφόρα τεχνογνωσίας καθώς και τα royalties ώστε να μην έχουμε επανάληψη του σεναρίου των 214

Stealth

Η Ισπανικη φρεγατα θα κοστιζε πανω απο 1 δις, ισως και 1,2 δις. Δεν ειναι λογικο να ξοδευονται τετοια ποσα σε μολις 4 φρεγατες, οταν το 60% του στολου εχει ηλικια που ξεπερναει τα 40 ετη.

Εαν γινοταν κατι τετοιο θα ειχαμε μειωση του στολου στο μισο μεχρι το 2030. Δεν ειναι λογικα πραγματα αυτα. Αυτοι που νομιζαν οτι η Ισπανικη προταση, αλλα και η Αμερικανικη της Gibbs & Cox ειχαν πιθανοτητες, μαλλον δεν εχουν ριξει ουτε μια ματια για να δουν τι πλοια εχει σημερα το ΠΝ.

Ειδικα τα 6 υποβρυχια type 209 του ΠΝ πλησιαζουν τα 50 ετη. Ολοι ειδαμε τα ατυχηματα της Ινδονησιας και της Αργεντινης με υποβρυχια παραπλησιας κλασης με τα δικα μας 209.

Eνα πλοιο σε λογικη τιμη και με επαρκεις δυνατοτητες οπως η Αrrowhead-140, η η Sigma 11515 θα ηταν ευπροσδεκτη επιλογη.

Η FDI ειναι πανακριβη, η FREMM εχει εντελως ξενα συστηματα, ενω η MMSC ειναι ακρως προβληματικη και κυριολεκτικα πεταμα χρηματων. Καλυτερα να αγοραζαμε υποβρυχια και αεροσκαφη παρα εντελως αχρηστα πλοια με μηδενικη μαχητικη αξια χωρις σοναρ τροπιδας, τα οποια παθαινουν ζημιες συνεχως και χρειαζονται ρυμουλκα για να φερουν πισω.

skylos

Ο σοσιαλιστής πρωθυπουργός της Ισπανίας, που συγκυβερνά με τους Podemos, δεν έχει κρύψει ποτέ τη στήριξή του στην Τουρκία και τον Ερντογάν.”
Επίσης για να είμαστε αντικειμενικοί το Αναντολού παραγγέλθηκε από τους Τούρκους και υπεγράφη επί Ραχόι και με δεξιά κυβέρνηση, όχι επί σαντσεζ…

NAVAL GR

Συμφωνώ σε πολλά μαζί σας όσο αφορά αυτό το άρθρο.
Όμως η παρακάτω παράγραφος με έκανε κ γέλασα αυθόρμητα με το που την διάβασα.

<<Αλλά η ελληνική πλευρά έδωσε σαφές μήνυμα. Δεν είμαστε υποτελείς, ή αδύναμοι. Υποτελείς και ετερόφωτους μας θέλουν κάποιοι, που με απίθανες δικαιολογίες ζητούν φρεγάτες έναντι συμφωνίας αμυντικής συνδρομής.>>

Λυπάμαι που θα το πω αλλά πιο υποτελείς από τις Ελληνικές κυβερνήσεις δύσκολα θα βρεις.
Αν θέλαμε να δείξουμε ότι δεν ήμαστε αδύναμοι, σήμερα θα έπρεπε να “πεταχτούν” κ κάποιες άλλες χώρες μαζί με την Ισπανία.
Ο χρόνος πιέζει ασφυχτικά, έπρεπε εδώ κ πάρα πολύ καιρό να είχε γίνει η επιλογή, αλλά τέλος πάντων, κάποια στιγμή θα δούμε που θα καταλήξει όλο αυτό, που θα πάει θα το δούμε.
Σας ευχαριστώ.

GioFlo

Θα προσπαθήσουμε να επαναφέρουμε το επίπεδο που υπήρχε στα σχόλια, προ “φρεγατιάδας” γιατί αυτό θέλουν οι πραγματικοί αναγνώστες μας.”

Ναι αυτο θελουμε και ευχαριστουμε.Γιατι στο τελος, θα γινουμε (και εμεις οι λιγοι μετριοπαθεις και αντικειμενικοι) φανατικοι.Αυτο προυποθετει ομως, να μην υπαρχουν “υποτιμητικοι” χαρακτηρισμοι για ορισμενες προτασεις, πολλες φορες “απο το πουθενα” και χωρις επαρκη αιτιολογηση, συγχρονως με την “αποθεωση” αλλων προτασεων, των οποιων τις λεπτομερειες δεν γνωριζουμε ακομα, μετα απο τοσους μηνες.Εαν δεν μπορειτε να αναφερετε καποια πραγματα, καλυτερα να μην λετε τιποτα.Διοτι υπαρχει μεγαλη αγωνια και αυτο ανεβαζει τους τονους.

Συμπερασματικα, καλη η παρουσιαση, καλη η αποψη, μακρια ομως οι τοποθετησεις οι οποιες δημιουργουν κλιμα, χωρις να υπαρχει απολυτη βεβαιοτητα.Οπως εγραψαν πολλοι φιλοι, δεν μπορει να υπαρχει “απορρητο” για ορισμενους.Ειτε ολες οι προτασεις φερουν απορρητα στοιχεια, ειτε εχουμε να κανουμε με reality.

Υ.Γ Κατι τελευταιο.Ενα απο τα διδαγματα του πατερα μου, μεγαλωνοντας, ηταν το “τα λιγα λογια ζαχαρη και τα καθολου μελι”.Παλαιο, σοφο γνωμικο.Ποιο σοβαρα λοιπον παιρνω προτασεις, οι οποιες κινουνται “πισω απο τις καμερες” με μετρημενα λογια(βλεπε Γερμανια, Ιταλια, Γαλλια), παρα προτασεις, οι οποιες εχουν “πομπωδεις” τιτλους και ολες τις λεπτομερειες στη φορα, χωρις να λενε ομως και τιποτα.

VAGOS

τρελο σεναριο που λεει…
και βγαινει αποφαση, να παρουμε γερμανικό πλοιο… το ολλανδικο δηλαδη που πηραν οι γερμανοι, με οπλα απο usa και ολοι χαρουμενοι εκτος απ τα κρουασαν που θα βολευτουν παλι με rafale …
🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

Arionas

Προσωπικά εξαρχής είχα την ίδια λογική με το άρθρο και για την Ισπανία και για την Αγγλία….. Και εννοείται για την Γερμανία ούτε βίδα έγραφα από αυτές της χώρες..για τους Γερμανούς ακόμα το λέω… Μετά είπα να δω το συμφέρον του ΠΝ μιας και με αυτή την λογική ξέμενε με της αδύναμες αμερικανικές και της ελλιπής γαλλικές…δεν κρύβω πως το ισπανικό πλοίο ήταν και είναι το αγαπημένο μου χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και Αγγλία και Ολλανδία δεν έχουν εξίσου καλά πλοία..πριν λίγες μέρες γράψατε σε ένα άρθρο σας ότι αν βγει η Αμερική εκτός θα βρούνε λόγους να φάνε της άλλες προτάσεις και θα μείνει μόνο η γαλλική πρόταση στο τέλος… Σήμερα στην ουσία υιοθετείται το ίδιο σκεπτικό για την δικαιολόγηση της απόρριψη της Ισπανίας.. Εγώ θα πω γνωρίζοντας πολύ καλά της επένδυσης της Ισπανίας στην Τουρκία που μέχρι και τα συνταξιοδοτικά της ταμεία έχουν επενδυθεί στην Τουρκία πως με την απόφαση αυτή – λογική είναι σίγουρο ότι η στην Γαλλία θα καταλήξει η μπίλια η στην Αμερική ευτυχώς η δυστυχώς δεν ξέρω να απαντήσω ξέρω όμως πως την απόφαση πλέον δεν θα την πάρει το ΠΝ με ότι και αν σημαίνει αυτό γιατί ήδη το καλύτερο πλοίο είναι εκτός και αυτό σημαίνει πολλά .. Το επόμενο σχόλιο σχετικά με τα πλοία θα είναι όταν πέσουν η υπογραφές… Δεν νομίζω ότι αξίζει να ασχοληθεί κάποιος από εδώ και πέρα..και σίγουρα θα περιμένω το δικαίωμα μου σαν Έλληνας πολίτης να δείξω την δυσαρέσκεια μου σε περίπτωση που πέσω μέσα στην πρόβλεψή μου. Σε περίπτωση δε που γίνει αγορά από Γερμανία μπορεί να αλλάξω και χώρα..

Vas

Διαφωνώ με το συλλογισμό σας, γιατί άμα μας ενόχλησε η Ισπανία και τα τερτίπια της με το αβαντάζ υπέρ Τούρκων και όπως λέτε ότι αυτός ήταν ο κύριος λόγος τότε τι να πούμε για την Γερμανία, αυτοί θα έπρεπε να κοπούνε 10 φορές που δεν κρατάνε ούτε τα προσχήματα και δείχνουν ολοφάνερα την στήριξη τους στην Τουρκία.

Άποψη μου είναι ότι κόπηκε για ένα συνδυασμό πραγμάτων, λόγο κόστους/απόδοσης διότι είναι η πιο ακριβή με διαφορά έτσι όπως την παίρνει το ισπανικό ναυτικό και μάλλον για να προσθέσουμε τα έξτρα που θέλαμε(+ 2 Mk-41 και CIWS) θα ξεπερνούσε αρκετά το budget και από γεωπολιτικής άποψης είναι αδύναμη οι Ισπανοί γιατί όντως είναι κατά των ελληνικών συμφερόντων και αβαντάρουν την Τουρκία και ίσως να υπήρχε και η σκέψη ότι έπρεπε να κόψουν και μια πρόταση ώστε να δείξουν ότι προχωράει το πρόγραμμα και φάνηκε ως πιο αδύναμος κρίκος η Ισπανία.

harval

Σε γενικες γραμμες θα συμφωνησω με αρθρο.
Οντως οι Ισπανοι ειναι ξεκαθαρα υπερ της Τουρκιας.
Οι Βρετανοι και οι Ολλανδοι δεν ειναι ξεκαθαρα υπερ της, αλλα δεν ειναι και ξεκαθαρα υπερ μας. Συμπεριφερονται μαλλον σαν εξαιρετικοι εμποροι που θα ικανοποιησουν απολυτα τον πελατη σε τιμη/αποδοση. Αλλα η υποστηριξη των Ελληνικων θεσεων ειναι σοβαρη υποθεση εξισου με τα κανονια.
Οι Ιταλοι και Γερμανοι ,οντως αδιαφοροι. Μαλλον καταλαβαν πιο νωρις απο Ισπανους.
Βασει λοιπον του αρθρου μας εμειναν οι Αμερικανοι και οι Γαλλοι.
Ας τους δουμε λοιπον.
Οι Αμερικανοι ειναι δεδομενο οτι ειναι συμμαχοι μας αλλα….ειναι και δεσμιοι σε μεγαλο ποσοστο με Τουρκια. Παρα τα οσα προβληματα. Ποτε δεν θα μας εγκαταλείψουν, αλλα δεν κατανοούν ισως σε βαθος οτι αν πιεστουμε να κανουμε μια μικρη φαινομενικα υποχωρηση απεναντι στους Τουρκους σημερα ,αυριο οι Τουρκοι θα ξεσαλωσουν παλι. Παλι θα εχουμε δειξει φοβο και συγκαταβαση-κατευνασμο. Με τις ευχες του συμμαχου μας Αμερικανου. Αλλα δυστυχως και αμετανοητου συμμαχου της γειτονος. Και με μετρια λυση…..
Οι Γαλλοι …..εχουν δειξει απο την δεκαετια του 1980 τι σημαίνει να υποστηρίζεις σταθερα τον συμμαχο. Να θυμηθουμε F1, AMX30, Combattante, M2000, Rafale, στηριξη στην Ευρωπη την δύσκολη εποχή του 2015-2017 αλλα και παλαιοτερα, στήριξη το περσινο καλοκαιρι ?? Ενταξει ,ηταν παντα ολιγον δυσκαμπτοι και ξεροκεφαλοι οσον αφορα κοστη, υποστηριξη (πχ προβληματα Mirage- NH90).Αλλα ηταν παντα εκει, χωρις να ζητουν εκπτωσεις εθνικου συμφεροντος απο εμας,
Ειναι πανακριβοι. Αλλα η απολυτη ελευθερια, η μη εκπτωση απο Εθνικα συμφεροντα, η συνεπης πολιτικη και εθνικη στηριξη, η συνεπης συμμαχια και οι διαφορετικότητα των οπλικων συστηματων κοστιζουν, και μαλιστα πολυ.
Θελουμε γρηγορα ενα ολοκληρο πολυ ποιοτικο στολο με ιδια ομως οπλα με Τουρκους ?
Ολλανδια-Αγγλια
Θελουμε γενικη υποστηριξη και ασφαλεια μη πολεμου ,με ισως αρκετα καλες δωρεαν παροχες μοναδων στο μελλον ,αλλα καποιες εκπτωσεις σε εθνικες κοκκινες γραμμες και σε ποιοτητα οπλων σε μεση τσιμπημενη τιμη ?
Αμερικανοι.
Θελουμε απολυτη Εθνικη ελευθερια, σταθερες κοκκινες γραμμες, εξαιρετικα και ξεχωριστα οπλα, πολιτικη και οικονομικη στηριξη στην Ευρωπη και εξέχουσα συμμαχια ?
Γαλλοι. Και στην περιπτωση τους ,για να παρουμε πλοια με πολυ καλη διαμορφωση θα πρεπει να χώσουμε πολυ πολυ βαθια το χερι στην τσεπη.
Εκτος αν η Ελληνικη ευελιξια δουλεψει και παλι και βρει ενδιαμεσες λυσεις ,οπως για παραδειγμα ,στα ιδια λεφτα ,3 FDI φουλ φορτωμενες με ECM ,εχτρα εκτοξευτες Mica κ.λ.π και 2-3 Gowind 2500 εξοπλισμενες ικανα. Πιθανον και αλλες λυσεις….

Και ολα τα παραπανω τα λεω ,ενω ειναι γνωστο οτι σαν λυσεις (ποιοτητα/τιμη) προτιμώ ξεκαθαρα Ολλανδους και Αγγλους.
Αλλα η αληθεια πρεπει να λεγεται με ξεκαθαρα λογια. Υπαρχουν και αλλα οπλα εκει εξω εκτος απο κανονια. Η ελευθερια και η Εθνικη υπερηφανεια εχουν βαρυ τιμημα παντα. Και αν δεν θελουμε να το πληρωσουμε με αιμα ή εδαφη τοτε πρεπει να το πληρωσουμε με χρημα…..

NVASSMAN

Συγνώμη, λέτε ότι περάσαμε μήνυμα στους φιλότουρκους Ισπανούς και…αφήσαμε μέσα τους φιλότουρκους Γερμανούς που και χωρίς ολοκληρωμένη πρόταση είναι και εχθές πάλι μας άφησαν έξω από την συνάντηση για τη Λιβύη !
Συγνώμη αλλά δεν έχει λογική.

kyrNG

Μπράβο, ειλικρινά καθαρή σκέψη και λογική στο άρθρο -άποψη αυτό. Χωρίς παρωπίδες και πυροτεχνήματα.

Οπότε, σε συνέχεια του άρθρου- άποψη αυτού, κάνω κάποιες πρόσθετες ανοιχτές σκέψεις – σενάρια γιατί να αποκλείστηκαν οι Ισπανοί.

Δεδομένα:

  1. Έπρεπε να αποκλειστεί τουλάχιστον μια πρόταση σήμερα, αλλιώς τι σόι συνάντηση θα ήταν αυτή. Το θέμα είναι ποια;
  2. Η επίσημη ανακοίνωση – δελτίο τύπου υποδεικνύει ότι η σημερινή απόφαση ήταν και η εισήγηση του ΠΝ

Σενάριο 1: Κάποιος πρέπει να φύγει

  • Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο σε όλους, ότι οι ΗΠΑ δεν υπήρχε περίπτωση να φύγουν. Είναι δυνατόν να φύγει το φαβορί;
  • Ομοίως η Γαλλία, με την οποία έχουμε ιδιαίτερη σχέση, δεν υπήρχε περίπτωση να φύγει. Άλλωστε η πρόταση της για κύριο πλοίο (το τονίζω και το διευκρινίζω, αναφέρομαι μόνο στο κύριο πλοίο) είναι αρκετά δυνατή.
  • Ολλανδοί; Εξαιρετικά απίθανο, μιας και το ΠΝ είναι ευχαριστημένο από τις ολλανδικές Kortenaer και η σχεδίαση Sigma, παρόλο που προσωπικά δεν είμαι και τόσο ένθερμος υποστηρικτής, δεν παύει να είναι μια αξιόλογη πρόταση με Mk41. Επίσης, δεν υπήρχε περίπτωση να τσαντίσουμε με το καλημέρα τους Ολλανδούς, όταν ζαχαρώνουμε να αποκτήσουμε την πιο σημαντική ενδιάμεση λύση, ήτοι φρεγάτες Karel Doorman
  • Τα πράγματα αρχίζουν και στενεύουν, επομένως…..
  • Μεγάλη Βρετανία. Κοίτα να δεις που έρχεται καλοκαίρι, και καιγόμαστε για τουρισμό. Και ποιοι είναι από τους καλύτερούς μας πελάτες; Ναι, οι Βρετανοί; Οι οποιοι δυστυχώς μας έβαλαν σε πορτοκαλί λίστα και τραβάνε τα μαλλιά τους οι ξενοδόχοι με τις ακυρώσεις. Πότε γίνεται η επόμενη αναθεώρηση της λίστας; 21 Ιουνίου… Χμμμ κοίτα σύμπτωση!!! Άρα τους Βρετανούς, που την δεδομένη στιγμή τους έχουμε ανάγκη, δεν μπορούσαμε να τους διώξουμε από τον πρώτο γύρο. Άλλωστε μπορεί και η πρόταση τους (της οποίας την τελική διαμόρφωση εμείς δεν έχουμε μάθει ακόμα) να μην είναι και κακή. Mk41 παίρνει και Strales. Ψωμοτύρι δηλαδή.
  • Ποιες μας έμειναν; Γερμανία, Ιταλία και Ισπανία.
  • Πάμε στην έκπληξη. Γερμανία. Κατ’ αρχάς δεν έχει ανακοινωθεί ΤΙΠΟΤΑ για την Α200. Μέχρι πρότινος ακόμα και ptisidiastima ΠΤΗΣΗ έλεγε ότι ίσως να μην υποβάλλουν και τίποτα τελικά, καθώς είναι στιγματισμένοι. Στιγματισμένοι στην κοινή γνώμη ναι, αλλά δυνατοί στην Ευρώπη!! Θυμήστε μου τι έγινε χθες προχθές; Δεν μας κάλεσαν στην Διάσκεψη για την Λιβύη. Νεύρα εμείς, διαβήματα κλπ. Ας το δούμε διπλωματικά λοιπόν, πόσο δόκιμο θα ήταν να αποκλειστεί δυο μέρες μετά η Γερμανία από ένα τόσο σημαντικό πρόγραμμα; Δεν θα φαίνονταν – προφανώς αδίκως βέβαια – ως γελοία αντίποινα; Πολύ πιθανόν να ατυχήσαμε δηλ στο timing. Από την άλλη, φυσικά, η Α200 μπορεί να βγει αξιοπρεπέστατη, ενώ η “κουφή” πρόταση για υποβρύχια ενδιάμεση λύση, ίσως να μην είναι και τόσο “κουφή” με βάση τις πιεστικές ανάγκες του ΠΝ στον τομέα αυτό.
  • Ποιες μας έμειναν; Ιταλία και Ισπανία.
  • Από τις δύο, γεωπολιτικά πάντα μιλώντας; Ποια χώρα είναι μάλλον πιο κοντά σε εμάς. Η απάντηση είναι καμία, οκ, πάρε τον έναν, χτύπα τον άλλον, αλλά αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, με τους Ιταλούς, κουτσά στραβά τα βρήκαμε και με την ΑΟΖ. Βέβαια, και τα δυο πλοία ισάξια είναι, αλλά μιας και έμεινα αυτά, ας φύγει αναγκαστικά το χειρότερο από τα δύο γεωπολιτικά.
  • Και κάπως έτσι πάει άκλαφτη η Ισπανία

Σενάριο 2. Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Ας υποθέσουμε ότι πλέον το ΠΝ ΔΕΝ προγραμματίζει να έχει αεράμυνα περιοχής. Ποιες προτάσεις προσφέρουν δυνητικά αυτή την δυνατότητα; Μη μου πείτε όλες! Γιατι όλες ΔΕΝ έχουν και τα αντίστοιχα ραντάρ!! Τρεις προτάσεις από όσες διαμορφώσεις ξέρουμε είναι αξιοπρεπείς στον τομέα αυτό. FDI, FREMM-IT και F110. Από τις τρεις, ποια έχει το μικρότερο γεωπολιτικό βάρος; Και κάπως έτσι πάει άκλαφτη η Ισπανία!! Να είμαστε και λίγο λογικοί. Αν μπορείς να έχεις ESSM ακόμα και με TRS-4D, ποιο το νόημα να έχεις ένα mini-Aegis Spy7 για αυτό τον λόγο.
  • Ας υποθέσουμε ότι το ΠΝ θέλει να έχει αεράμυνα περιοχής. Άρα πρέπει να διώξει κάποια από τις υπόλοιπες. Υπάρχει περίπτωση να διώξει την HF2; Όχι. Την ΑΗ140 ή την FREMM-IT; Την Ολλανδία; Δείτε παραπάνω. Και κάπως έτσι πάει άκλαφτη η Ισπανία.
S244

Διαβάζω πολύ συχνά: Οι Γερμανοί είναι φιλότουρκοι, οι Ισπανοί είναι φιλότουρκοι, οι Γάλλοι είναι φιλέλληνες κτλ και λέω από μέσα μου τόσο καιρό και τώρα το μοιράζομαι με σας. Οι Γερμανοί δεν είναι Φιλότουρκοι αλλά Φιλογερμανοι. Τη χώρα τους αγαπούν και θέλουν το καλύτερο γι’ αυτήν. Και συνεργάζονται με αυτούς που τους βοηθούν για να το καταφέρουν. Δεν υπάρχουν αγάπες και φιλίες στις διεθνείς σχέσεις. Τα βλέπουμε και τα ερμηνεύουμε πολύ απλουστευμένα όπως θα έκανε και ένα παιδί. Πρέπει επιτέλους να ωριμάσουμε σαν λαός γιατί αλλιώς οι “ώριμες” χώρες θα μας βλέπουν και θα μας χειρίζονται ακριβώς έτσι. Σαν παιδιά.

ultorius

Δηλαδη το ΠΝ που επρεπε απλα να κανει μια επιχειρησιακη αξιολογηση εκανε ολοκληρη γεωπολιτικη θεωρηση?Το να γινοταν αυτο αργοτερα η απο την αρχη να το καταλαβαινα, αλλα να πηρε ο Δενδιας τηλεφωνο τον αρχιμηχανικο και να του ειπε “αυριο οταν ερθεις στο Μαξιμου πες οτι η F110 εχει τεχνικα προβληματα” μου φαινεται περιεργο.
Η το ΠΝ κανει αξιολογησεις με επιχειρησιακα κριτηρια ή με γεωπολιτικα.
Το να γινονται πολιτικες επιλογες και να φορτωνονται στους στρατιωτικους ειναι λαθος.
Εγω εξακολουθω να πιστευω πως απλα στην καλη διαμορφωση που ζητουσαμε τα πλοια εβγαιναν εκτος budget.

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Οι 32 CAMM-ER της HF2 δεν μας φτάνουν και είναι λίγοι, είναι λίγοι και οι 64 της AH140; Είχαμε ποτέ τέτοια πλοία;

Διαβάζουμε με περίσσια προσοχή τα σχόλια, όσο μπορούμε, αλλά τα διαβάζουμε. Όταν γράψαμε, με ικανοποίηση (όχι για το πλοίο, αλλά διότι είναι φανερό πως...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η ιταλική FREMM έρχεται με αμερικανικό εξοπλισμό; Θα κάνει η Fincantieri...

42
Η Fincantieri φέρεται να έχει υποβάλει μια προσφορά στο Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) βασισμένη στην κλάση Constellation της FREMM, υποστηρίζει η γαλλική εφημερίδα «La Tribune».Τη...
- Advertisement -
Card image

June #12 ΠΤΗΣΗ 2021

Αγορά 4.49
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2014 June 2014 #337

Αγορά
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2014 March 2014 #334

Αγορά

Related News

Επιβεβαίωση από ΗΠΑ: Καμία πρόοδος για τους S-400 στη συνάντηση Μπάιντεν-Ερντογάν

Όπως ήδη είχαμε αναφέρει στις 14/6, ο Ερντογάν αρνήθηκε οποιαδήποτε υποχώρηση στο θέμα των S-400. Μιλώντας εκ νέου σε δημοσιογράφους σήμερα, ο Τούρκος πρόεδρος...

Η ιταλική FREMM έρχεται με αμερικανικό εξοπλισμό; Θα κάνει η Fincantieri το colpo grosso, προσφέροντας μια ιταλική FFG(X);

Η Fincantieri φέρεται να έχει υποβάλει μια προσφορά στο Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) βασισμένη στην κλάση Constellation της FREMM, υποστηρίζει η γαλλική εφημερίδα «La Tribune».Τη...

Καταδίκη για τον «ψευδομουφτή» της Ξάνθης από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο

Ποινή φυλάκισης 15 μηνών, με τριετή αναστολή, επέβαλε το Γ´Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης στον «ψευδομουφτή» της Ξάνθης Αχμέτ Μετέ, ο οποίος κρίθηκε ένοχος για το...