- Advertisement -

Φωτογραφίες κι αξιολόγηση των προτάσεων αναβάθμισης του τυφεκίου G3A3 του ΕΣ

- Advertisement -

Για το θέμα της αναβάθμισης του τυφεκίου G3A3 του Ελληνικού Στρατού, ένα θέμα παραδοσιακά προφανούς κι υψηλού ενδιαφέροντος έχουμε αναφερθεί πρόσφατα:

Αναβάθμιση G3 – Αξίζει το κόστος;


Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη δεκαετία είχε υπάρξει (κι ακυρωθεί) ένα πρόγραμμα εγχώριας παραγωγής και προμήθειας νέας σχεδίασης τυφεκίου προς αντικατάστασή του G3A3, που θα ήταν το επίσης γερμανικό G36. Υπό το φως των μεταγενέστερων οικονομικών δεδομένων η προμήθεια αυτή κατέστη αδύνατη, συνεπώς οι ενδεχόμενες αναβαθμίσεις των ήδη υπαρχόντων τυφεκίων του τύπου μονοπώλησαν κι όπως φαίνεται μονοπωλούν ακόμα το ενδιαφέρον.
Στην παρούσα ανάρτηση δημοσιεύουμε ορισμένα κοντινά πλάνα από τις δυο προτεινόμενες αναβαθμίσεις και τα αποτελούμενα απάρτιά τους. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, και στις δυο προτάσεις η αύξηση του βάρους είναι ελάχιστη, ενώ ενσωματώνουν αμφότερς ράγες picatinny για ανάρτηση τυποποιημένων βοηθημάτων βολής.
Το βομβιδοβολο είναι εξαιρετικά δύσχρηστο σε εκείνη τη θέση μιας και είναι πλέον εξαιρετικά δύσκολο να οπλιστει το τυφέκιο, αφού τα δάχτυλα του χειριστή του όπλου βρίσκουν.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αυτή την περίοδο τρέχουν διαδικασίες δοκιμών στη Σχολή Πεζικού του Ελληνικού Στρατού στη Χαλκίδα, με τους τεχνικούς των ΕΑΣ ενώ έχουν γίνει και σχετικές παρουσιάσεις σε στελέχη της Διεύθυνσης Πεζικού.
Το πτυσσόμενο κοντάκιο εξασφαλίζει πολύ καλύτερη εργονομία από το υπάρχον συμπαγές πλαστικό και στις δύο προτεινόμενες εκδόσεις. Επίσης, η λαβή μπροστά στην κάνη (που εκτείνεται εναλλακτικά κι ως δίποδας), βοηθάει επίσης αρκετά την εργονομία του όπλου.
 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν απαραίτητα τους συντάκτες τους κι όχι υποχρεωτικά την ιστοσελίδα. Ο ιστότοπος δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συντακτών της και των άρθρων τους. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση των άρθρων μας χωρίς γραπτή έγκριση, αλλιώς το ptisidiastima.com θα λάβει όλα τα απαραίτητα νομικά μέτρα. Τα σχόλια των άρθρων που ακολουθούν, δεν εκφράζουν την ιστοσελίδα, παρά μόνο αυτούς τους ίδιους τους σχολιαστές. Η αρχισυνταξία έχει το δικαίωμα να λογοκρίνει σχόλιο ή να απαγορεύσει την δημοσίευσή του.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
MisCo
MisCo (@misco)
1 year ago

Ελάχιστη αυξηση βάρους, σε ενα ηδη πολυ βαρυ τυφέκιο. Στοχος μιας αναβάθμισης θα επρεπε να ειναι η ελάφρυνση αυτου.

chikichiki
Noble Member
chikichiki (@chikichiki)
1 year ago
Reply to  MisCo

Ακριβώς. Για άγνωστους λόγους λησμονείται (βέβαια και οι Αμερικάνοι το παθαίνουν αυτό, ενίοτε) πως όλα αυτά τα ωραία πράγματα έχουν βάρος, βάρος που προστίθεται στου όπλου. Τουλάχιστον ο Γιάνκης τα βάζει σε μια αντικειμενικά πανάλαφρη αραβίδα. Εμείς τι δικαιολογία έχουμε;

Nikodimos Pavlidis
Editor
Nikodimos Pavlidis (@nikodimos-pavlidis)
1 year ago
Reply to  MisCo

Όταν στα πλαίσια της αναβάθμισης προστίθενται επιπλέον απαρτία, δεν είναι εύκολο το βάρος να πέσει κι από πάνω. Το όπλο πράγματι δεν είναι ελαφρύ, αλλά μιλάμε για διάφορες στα βάρη λίγων εκατοντάδων γραμμαρίων που δύσκολα θα τις αντιληφθεί ο οπλίτης.

ETS
Active Member
ETS (@ets)
1 year ago

Λιγες εκατονταδες γραμμαρια δεν ειναι λιγα αφου προστιθονται στο συνολικο βαρος του οποιο αυξανει ακομη με γεματο γεμιστηρα ..
Τα γραμμαρια μετρουν στον πολεμο .
Ειδικα τα χερια και οι καρποι καταπονουνται τοσο ωστε τα χερια να τρεμουν η να μην μπορουν να εχουν συνεχως το οπλο οριζοντιωμενο ..
Ολα αυτα εχουν επιπτωση στην σκοπευση και την ετοιμοτητα του στρατιωτη να βαλλει αμεσα .
Η οποια βελτιωμενη εργονομια και ισως η κατανομη του βαρους με το κοντακι ειδικα της SPUHR γιατι το αλλο της ADCOR ειναι πολυ μακρυ για να προσφερει κατι ουσιωδες ισως να βελτιωσει την επωμιση και την σκοπευση αλλα θεωρω οτι χωρις εκπαιδευση σοβαρη με πληθος βολων η επενδυση θα ειναι καθαρα οριακης χρησιμοτητας.
Η διαμορφωση με τον φακο και το τριποδο ειναι υπερβολικη για τον μεσο φανταρο και ισως να αφορα τις Ειδικες Δυναμεις .
Χρησιμη η ραγα για παρελκομενα αλλα μονο αν αγοραστουν ισαριθμα σκοπευτικα ερυθρης κουκιδας και το κοντακι, ειδικα το μικροτερο, ειναι η μονη ουσιαστικη πρακτικη αναβαθμιση που αξιζει απο μονη της.
Το θεμα ειναι ομως οτι χρειαζονται περισσοτερα στο θεμα τυφεκια στον ΕΣ ειτε αυτο αφορα νεα ελευθερου σκοπευτη που απουσιαουν πληρως ειτε νεας κατασκευης οποτε η διαθεση κονδυλιων για αναβαθμιση του G-3 ξενιζει ..
Πολυ αποδοτικοτερο επιχειρησιακα θα ηταν το πρωτο εστω και με αγορα του μικρου αριθμου που θα επτρεπαν τα κονδυλια του εκσυγχρονισμου εστω και σαν πρωτο βημα εισαγωγης ενος νεου τυπου και εξοικειωσης μαζι του ωστε να ακολουθησουν αλλες παραγγελιες μετα απο την γενικευμενη χρηση και διαπιστωση των αρετων του.

AESA
Active Member
AESA (@aesa)
1 year ago
Reply to  MisCo

7,62mm παίδες μην ξεχνάτε το διαμέτρημα του. Θα πρέπει να είναι από τα ελαφρύτερα τυφέκια με αυτό το διαμέτρημα.
Στις μέρες μας το διαμέτρημα αυτό είναι για όπλα ελ. σκοπευτή . Αν όντως θέλουμε να κάνουμε αναβάθμιση να κατεβάσουν την διόπτρα σε επίπεδο οπλίτη για βολές της τάξης των 500-700 μέτρων και να κάνουν την αντίστοιχη εκπαίδευση των οπλιτών. Στην χώρα μας έχουμε ένα τεράστιο αριθμό κυνηγών που αν μη τι άλλο γνωρίζουν σημάδι. Ας προσαρμοστούμε για μια φορά στους καιρούς που ζούμε.

Tango.Alpha
Tango Alpha
1 year ago
Reply to  AESA

Σοβαρή ερώτηση για όσους έχουν κάνει κανονική θητεία – όχι στις ειδικές δυνάμεις: πόσες βολές με αξιολόγηση (ποιες πέτυχαν, σε αυτές που απέτυχαν να τους κάνουν σχόλια για να διορθώσουν τη σκόπευση) πόσες φορές στη διάρκεια της θητείας.

Gilan
Active Member
Gilan (@gilan)
1 year ago
Reply to  Tango Alpha

Προσωπικά σε εμένα, με 15 μήνες θητεία φαντάρος και 7 χρόνια ΕΠΟΠ ποτέ…… :envy:

hypnosz
Οικονομικός μετανάστης
1 year ago
Reply to  Tango Alpha

Έφεδρος ΛΧ/ΤΘ το 2003, 4 βολές με G3, η μία νυχτερινή. Ποτέ αξιολόγηση. Στην τρίτη ημερήσια βολή άρχισα να παίρνω χαμπάρι τι παίζει και να βελτιώνω τις βολές μου. Δεν ξαναβγήκα μετά από αυτή. Η μοναδική νυχτερινή ήταν για τα πανηγύρια. Τσάμπα το αλουμινόχαρτο στο φλογοκρύπτη.
Η πλάκα είναι ότι όλοι γουστάρουν τις βολές γιατί τις περισσότερες φορές είναι το μοναδικό πράγμα που έχει σχέση στη θητεία με την “αποστολή” του φαντάρου (και της θητείας γενικότερα). Εγώ θα έδινα την ευκαιρία σε όποιον στρατευμένο θέλει να κάνει όσες βολές θέλει, πληρώνοντας το κόστος των φυσιγγίων. Πολλοί από τους τότε έφεδρους συναδέλφους μου θα πήγαιναν ξανά και ξανά αντί να περιφέρουν την ανία τους στα μπάρ και στα σουβλατζήδικα.

ETS
Active Member
ETS (@ets)
1 year ago
Reply to  Tango Alpha

Στο ΠΝ με LEE ENFIELD ριξαμε απαξ σε κατι χαρτονια …
Ποια σκοπευση ?
Ποια αξιολογηση και το κυριοτερο ποια επιπτωση ειχαν οσοι δεν πετυχαιναν ενα οριακα αποδεκτο ποσοστο?
Κατα τα αλλα θα γεμισουμε τα G-3 με απαρτια τυπου airsoft ..
Πολυ αποδοτικοτερη η εισαγωγη ενος βομβιδοβολου που ουτε σοβαρες ικανοτητες σκοπευσης απαιτει οσο μια βολη και ογκο πυρος προσφερει και ειναι μεσα στις δυνατοτητες παραγωγης μας .
Οι Τουρκοι ηδη το εχουν εισαγαγει σε χιλιαδες τεμαχια μαζι με εγχωρια κατασκευασμενα πολυβομβιδοβολα με βυκιο αυξανοντας απιστευτα την ισχυ πυρος της ομαδας τους ενω εμεις μειωσαμε και την αριθμητικη συνθεση της !!
Εδω εχουμε τα ανεπαρκτη και βαρια Μ-79 ακομη και η εικονα του στρατιωτη αναπαραστατη εποχης Βιετναμ συνεχιζεται στα ανεπαρκη καταμαυρα αρβυλα, τις εξαρτυσεις και φυσικα τα δεκαδες χιλιαδες χαλυβδινα κρανη που χρησιμοποιουνται κανονικοτατα σαν να μην τρεχει τιποτα ενω τα διαθεσιμα κεβλαρ εχουν ηδη ληξει σαν διαρκεια ζωης αλλα κανεις φυσικα δεν ασχολειται .

DimitrisXr
DimitrisXr (@dimitrisxr)
1 year ago

Εαν ειναι αυτο που ειδα στο site της Spuhr και δεν εχω κανει λαθος, το κοντακι κοστολογειται στα 260ευρω. Εφοσον πολλοι με εμπειρια στο οπλο εχουν αναφερει μεγαλη βελτιωση στην ανακρουση, και εαν συνυπολογισουμε και μια εκπτωση χονδρικης αγορας, μοιαζει να ειναι η μονη αναβαθμιση που αξιζει τα λεφτα

ddd
ddd (@ddd)
1 year ago
Reply to  DimitrisXr

το κοντακι δεν ειναι της spuhr η τουλαχιστον δεν ειναι αυτο που εχει η εταιρια στο σαιτ της. Η διαμορφωση ειναι διαφορετικη με κοντακι spuhr απο αυτην των φωτογραφιων. Βεβαια μην μπερδευουμε το προγραμμα του ΕΣ με αυτο που ακουστηκε οτι θα κανουν τα ΕΑΣ

DimitrisXr
DimitrisXr (@dimitrisxr)
1 year ago
Reply to  ddd

Στο προηγουμενο αρθρο ο αρθρογραφος ειχε μιλησει για spuhr, οποτε απλα μπηκα στο σαιτ. Ισως και να μπερδευω τα προγραμματα

ETS
Active Member
ETS (@ets)
1 year ago
Reply to  DimitrisXr

Συμφωνω μονο το κοντακι της SPUHR αξιζει αυτο καθαυτο ενω η ραγα αν και χρησιμη χωρις σκοπευτικα ειναι αχρηστη .

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis (@ilias_skaltsiotis)
1 year ago

Θα ήταν σημαντικό η αναβάθμιση να σχεδιαστεί πάνω στο βομβιδοβόλο m203 της H&K και όχι το παλιό, για να μπορει να γίνει χρήση του pike (επίσης και περιλαμβάνει και πτυσόμενη λαβή)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pike_(munition)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/M320_Grenade_Launcher_Module

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis (@ilias_skaltsiotis)
1 year ago

Sorry M320, M203 είναι ο παλιός

Costas
Costas (@costas)
1 year ago

Το προσαρτώμενο βομβιδοβόλο είναι άχρηστο στα χέρια ενός μέσου οπλίτη. Είναι χρήσιμο για ειδικές δυνάμεις, σε συγκεκριμένες αποστολές.
Ο απλός οπλίτης μπορεί να φέρει ένα απλό βομβιδοβόλο μη προσαρτήσιμο (βάρους 2 kg περίπου) αν και καλύτερα είναι η χρήση βοβιδοβόλων να γίνεται από στρατιώτη με ειδικότητα στη χρήση αυτόματων βομβιδοβόλων.
Σε μια αναβάθμιση για γενική χρήση από το μέσο στρατιώτη το πρώτο που πρέπει να αλλάξει είναι το σκοπευτικό σύστημα (προσθήκη ράγας με σκοπευτικά red dot), δεύτερον η προσθήκη χειρολαβής και τρίτον το κοντάκι. Αυτά (και μόνο αυτά) και με τη συγκεκριμένη σειρά προτεραιότητας.
Σε ειδικές αναβαθμίσεις για ειδικές δυνάμεις (πολύ μικρότεροι αριθμοί) ας βάλουν και δεύτερη ράγα πάνω για διόπτρες ελεύθερου σκοπευτή, θερμικές κάμερες, ας βάλουν και ράγα από κάτω με φακούς, βομβιδοβόλα, φλογοβόλα, shotgun, της Παναγιάς τα μάτια. Ελάχιστη σημασία έχει στο οικονομικό σκέλος.
Ίσως μάλιστα για τις ειδικές δυνάμεις να είναι πιο συμφέρουσα η εισαγωγή νέου τύπου τυφεκίου με όποιες δυνατότητες χρειάζονται.

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis (@ilias_skaltsiotis)
1 year ago
Reply to  Costas

Το ότι ο m320 μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως σκέτο βομβιδοβόλο και ότι απλά ξεβιδώνει ενώ ο m203 χρειάζεται λυση/αρμολόγηση δεν έχουν σημασία. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι ο m320 χρησιμοποιεί συνθετικά υλικά και είναι πιο ελαφρύς και βασικά ότι ανοίγει προς τα δεξιά και όχι προς τα μπροστά και άρα μπορεί να πάρει βομβίδες μεγαλύτερου μήκους όπως οι pike που δεν μπορείς να τις βάλεις στον m203 γιατί βρίσκουν στον μηχανισμό της σκανδάλης.

Ranger
Ranger
1 year ago

Δεν αξίζει να γίνει προμήθεια νεωτερων βομβιδοβολων χωρίς προμήθεια νέου τυφέκιου. Το καλύτερο που μπορεί να γίνει είναι να τροποποιησουμε το G3 ώστε να δέχεται είτε αμερικανικά M203 είτε να πάρουμε αντίστοιχα μεταχειρισμένα HK79.
Βέβαια η καλύτερη λύση θα ήταν να προμηθευτουμε Milkor όπως και έκαναν και οι Τούρκοι αντικαθιστοντας τα παλιά m79. Νομίζω αυτή τη λύση ειχε προτείνει και ο Ευστάθιος.

dimitrov
Member
dimitrov (@dimitrov)
1 year ago
Reply to  Ranger

Συμφωνώ σε αυτό αν και με το Milkor μάλλον χάνεις έναν Τ/Φ(λόγω όγκου και βάρους), αλλά μου κάνει το trade. Ακόμα κι αν κάποτε αλλάξουμε τυφέκιο το βομβιδοβόλο μπορεί να παραμείνει σε υπηρεσία.

Γιάννης Κ
Γιάννης Κ
1 year ago
Reply to  Ranger

δεν υπάρχει κανένας λόγος να βάλεις ένα βομβιδοβόλο 2 κιλών κάτω από κάννη ενός τυφεκίου 5 κιλών , το Μ79 είναι μια χαρά έτσι όπως χρησιμοποιείται παράλληλα με το G3 … συμφωνώ με τα milkor αλλά σε επίπεδο Δρίας όχι Ομάδας που χρησιμοποιείται το Μ79

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis (@ilias_skaltsiotis)
1 year ago
Reply to  Ranger

Αφενός μεν ο m320 είναι προσθαφαιρούμενος μέσω ράγας picantinny και μπορεί να τοποθετηθεί σε ένα καινούργιο τυφεκιο εφόδου και αφετέρου ο m203 δεν μπορεί να κάνει χρήση του pike γιατί δεν χωράει. Το pike είναι το μέλλον στις βόμβες των 40mm και αποτελεί πολλαπλασιαστή ισχύος που αυξάνει τρομαχτικά την ισχύ του πεζικαριου. Μια αναβάθμιση που απαγορεύει την μελοντική χρήση ενός έξυπνου πυρομαχικού είναι τόσο έξυπνη όσο η αγορά minimi στο 5,56 και την εισαγωγή 2 διαφορετικων διαμετρηματων στο επίπεδο της διμοιρίας με όλα τα προβλήματα επιμελητίας, την ώρα που οι Βρετανοί αγοράζουν minimi στο 7,62 γιατί διαπίστωσαν ότι είναι ανεπαρκές διαμετρημα για πολυβόλο και οι αμερικάνοι εγκαταλειπούν συνολικά το διάμετρημα.

chikichiki
Noble Member
chikichiki (@chikichiki)
1 year ago

Αν και όπλα όπως ο Pike είναι δυνητικά υποσχόμενα, είναι ίσως ακατάλληλα ή και περιττά για ένα “στερημένο” στρατό που δεν έχει καλά καλά μπει στη νέα χιλιετία, ειδικά από τη στιγμή που οι μέχρι τώρα ανάγκες σε αυτό τον τομέα καλύπτονται από υφιστάμενα όπλα, πχ όλμους. Επιπλέον, ας μη ξεχνάμε πως ρεαλιστικά μιλώντας αυτό το μπλινγκιμπλίνγκι δεν έχει την παραμικρή ελπίδα να υιοθετηθεί.

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis (@ilias_skaltsiotis)
1 year ago
Reply to  chikichiki

Η τιμή των pike σίγουρα δεν θα είναι η τιμή της απλής βομβίδας των 40mm (70$), αλλά ακόμα και αν ο ατομικός οπλισμός δεν είναι άμεση προτεραιότητα, είναι κρίμα να δώσεις λεφτά για μια αναβάθμιση για τα επόμενα 20+ χρόνια και να έχεις αποκλείσει την χρήση τέτοιου είδους πυρομαχικών που μελοντικά μπορεί να είναι ακομα φθηνότερα ή με περισσότερες δυνατότητες. Επίσης οι pike όπως και τα law είναι μέρος του ατομικού οπλισμού, ενώ οι ολμοι τα javelin κτλ είναι ομαδικά όπλα

Μιχάλης
Μιχάλης
1 year ago

Αυτό φαντάζομαι πως είναι για ξεκάρφωμα μιας και από ότι φαίνεται η συμφωνία με τους Αμερικάνους και τα πιθανά ανταλλάγματα εξελίσσονται σε μέγα φιάσκο.

Spyros
Active Member
Spyros (@spyros)
1 year ago

Δε ξέρω τι προέλευση έχει αυτό το κοντάκι (κακό αντίγραφο πτυσσόμενου κοντακίου AR/M4 μοιάζει) αλλά είναι απαράδεκτο. Αν έχουμε σκοπό να αναβαθμίσουμε τα όπλα χωρίς σκοπευτικά κόκκινης κουκκίδας, ίσως έχει κάποια λογική… μόνο που τότε η αναβάθμιση δεν θα έχει ΚΑΜΙΑ λογική.
Για το βομβιδοβόλο τι να πω, από 4μισι κιλά βάρος το όπλο να το πάμε στα 6-7; Συν το βάρος των έξτρα πυρομαχικών; Μήπως κάποιοι πρέπει να αφήσουν το πολύ Call of Duty;
Ας τα αφήσουν τα όπλα όπως είναι για άλλα 30 χρόνια.

My_name_is_Nobody
Noble Member
My_name_is_Nobody (@my_name_is_nobody)
1 year ago

Smith & Wesson M&P15 Sport II ORC Kit, Semi-Automatic, 5.56 NATO/.223 Rem., 16″ Barrel
570$ street price
https://www.sportsmansguide.com/product/index/smith-amp-wesson-mampp15-sport-ii-orc-kit-semi-automatic-556-nato-223-rem-16-barrel-301-rounds?a=2202553

Costas
Costas (@costas)
1 year ago

Μην συγκρίνεις τα τυφέκια που δικαιούνται να αγοράσουν πολίτες με τα στρατιωτικά τυφέκια. Δεν έχουν επιλογή ριπής, η εργονομική τους κατασκευή είναι διαφορετική (είναι προσαρμοσμένα κυρίως για κυνηγετική χρήση), κάποια εξαρτήματα είναι κατασκευασμένα από υλικά ελαφρύτερα και μικρότερης αντοχής, τα περισσότερα έχουν μικρότερη αντοχή στη θέρμανση της κάννης, ενώ κατά περίπτωση (όχι πάντα) μπορεί να έχουν φθηνότερα αλλά υποβαθμισμένα σποπευτικά, χειροφυλακτήρες, κοντάκια κλπ.
Εν ολίγοις για στρατιωτική χρήση είναι σαφώς υποδεέστερα, έστω και αν συνήθως είναι ελαφρύτερα, ενώ έχουν πολύ μικρότερο χρόνο ζωής και υποστηρίζουν μικρότερο αριθμό βολών στη διάρκεια της ζωής τους.

Spyros
Active Member
Spyros (@spyros)
1 year ago
Reply to  Costas

Εν προκειμένω, το όπλο του λινκ, αν εξαιρέσουμε τον “παλιομοδίτικο χειροφυλακτήρα, δεν έχει σοβαρά μείον: έχει λίγο μακρύτερη κάννη του ιδανικού (λόγω Αμερικανικής νομοθεσίας), προφανώς ρίχνει βολή κατά βολή μόνον, αλλά η αλλαγή σε select fire ουσιαστικά δεν θα επέφερε επιπλέον κόστος… α και δεν μπορεί να φέρει ξιφολόγχη. Αυτό το “πρόβλημα” διορθώνεται εύκολα…
Το παραπλανητικό στο λινκ είναι πως το όπλο αυτό μάλλον είναι production overrun και ξεπουλιέται σε αυτή τη τιμή. Η πραγματική του είναι ελαφρώς μεγαλύτερη:
https://www.smith-wesson.com/firearms/mp-15-sport-ii-optics-ready-promo-kit
Επίσης… είναι σε λάθος διαμέτρημα. Δεν αλλάζει εύκολα το 7,62, δυστυχώς.

My_name_is_Nobody
Noble Member
My_name_is_Nobody (@my_name_is_nobody)
1 year ago
Reply to  Spyros

650 € το κομμάτι.
Για μαζική αγορά πόσο;
Αν το κατασκευάσεις μόνος σου πόσο;
(Το σχέδιο είναι ελεύθερο πνευματικών δικαιωμάτων)
Το θέμα είναι αν θέλουμε ένα καινούργιο όπλο σε νέο διαμέτρημα τουλάχιστον στις μονάδες πρώτης γραμμής.
Δεν είναι ανάγκη να αλλάξει όλο το στράτευμα διαμέτρημα.

Spyros
Active Member
Spyros (@spyros)
1 year ago

Ρε παιδιά μαζί σας, και δηλαδή σιγά το δύσκολο να φτιάξεις ένα παράγωγο AR, είτε σε 5,56 είτε σε 7,62… αλλά δε το βλέπω.
Αν μέναμε στα 7,62 για λόγους οικονομίας (κανένα δεκάρι μύρια θα κόστιζε η αλλαγή, χονδρικά), ένα AR θα ζύγιζε περίπου ένα κιλό κάτω από το G3. Αλλά δεν θα κόστιζε μόνο 650€ ή πες 500€ (λόγω μαζικής αγοράς) γιατί πρέπει να βάλουμε στο κόστος και ένα οπτικό σκοπευτικό της προκοπής.

My_name_is_Nobody
Noble Member
My_name_is_Nobody (@my_name_is_nobody)
1 year ago
Reply to  Costas

Σωστά όλα αυτά.
Σκέψου όμως το κόστος μαζικής κατασκευής ενός όπλου της οικογένειας AR- 15 με τις προδιαγραφές για στρατιωτική χρήση.
Σημείωσε πως τα σχέδια για το όπλο δεν υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα άρα δεν έχεις κόστος ανάπτυξης.
Δεν θέλουμε να κατασκευάσουμε κάτι καινοτόμο άλλα κάτι αξιόπιστο με χαμηλό κόστος παραγωγής.

Costas
Costas (@costas)
1 year ago

To Μ4 είναι ουσιαστικά η στρατιωτική έκδοση του AR-15 που λες. Κοστίζει περίπου 650 δολάρια χωρίς τα σκοπευτικά, σε μαζική παραγωγή. Μαζί με τα σκοπευτικά πλησιάζει το χιλιάρικο. Και είναι χαμηλότερου διαμετρήματος (δηλαδή χαμηλότερης ισχύος και βεληνεκούς), όχι ότι απαραίτητα διαφωνώ με αλλαγή διαμετρήματος.
Όσο για κάτι αξιόπιστο, λίγα τυφέκια έχουν την αντοχή και αξιοπιστία του G3.
Το βάρος του G3 οφείλεται κυρίως στο ότι είναι μεγαλύτερου διαμετρήματος.
Η τοποθέτηση ράγας στο G3, μαζί με κοντάκι και χειρολαβή κοστίζει λιγότερα από 400 ευρώ (σε μαζική παραγωγή) ενώ το σκοπευτικό θα το αγοράσεις ούτως ή άλλως. Άρα θα κοστίζει τουλάχιστον 200 ευρώ λιγότερο να αναβαθμίσεις το G3 από το να παράγεις νέο τυφέκιο.
Δεν ξέρω πόσα τυφέκια έχουν οι ένοπλες δυνάμεις αλλά αν υπολογίσουμε 100 χιλιάδες, τότε μιλάμε για 20 εκατομμύρια λιγότερο κόστος

Γιάννης Κ
Γιάννης Κ
1 year ago

ναι μόνο που οι φωτό είναι από παρουσίαση του κιτ αναβάθμισης που έκανε μόνος του ο ΕΣ και προμηθεύτηκε περιορισμένο αριθμό με αποσπασματικές αγορές , η πρόταση των ΕΑΣ βασίζεται σε κίτ της εταιρίας SPUHR , που δεν έχει σχέση με τις φωτό , που απέκτησαν και οι Πορτογάλοι Πεζοναύτες και θεωρείται και το μόνο που πραγματικά αξίζει την προσπαθεια

flanker7
Efstathios Palaiologos
1 year ago

Στις φωτογραφιες ειναι η αναβαθμιση της ΕΑΣ. Απο την Spuhr τα ΕΑΣ παιρνουν μονο το κοντακι που ειναι εναλλακτικο αυτου των φωτογραφιων που ειναι της ADCOR.

ddd
ddd (@ddd)
1 year ago

δηλαδη τα ΕΑΣ δημοσιευσαν φωτογραφιες για την αναβαθμιση του g3 χωρις να χρησιμοποιησουν το πραγματικο απαρτιο που θα εχει το αναβαθμισμενο g3?

flanker7
Efstathios Palaiologos
1 year ago
Reply to  ddd

Οπως ειχα γραψει και στο δικό μου κειμενο, τα ΕΑΣ προσφερουν και τα δυο κοντακια με την επιλογη να την κανει ο αγοραστης, ο ΕΣ δηλαδη
Δεν την εχει κανει ακομα

Nikodimos Pavlidis
Editor
Nikodimos Pavlidis (@nikodimos-pavlidis)
1 year ago
Reply to  ddd

Οι φωτογραφίες δεν είναι επίσημες από τα ΕΑΣ κι εξάλλου δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο στο κείμενο.

ddd
ddd (@ddd)
1 year ago

Δηλαδη μας δειξανε πως ειναι η αναβαθμιση χωρις να μας δειχνουν την αναβαθμιση?

chriss8
Noble Member
chriss8 (@chriss8)
1 year ago

Πόσο θα μας βγει ένα G36 και πόσο αυτή η αναβάθμιση; Μήπως με λίγα παραπάνω λεφτά παίρνουμε καλύτερο value for money?

ShadowMan
Active Member
ShadowMan (@shadowman)
1 year ago
Reply to  chriss8

σαν οπλο μπορει να εχεις και δίκιο. αλλά η αλλαγή πυρρομαχικου ειναι πολύ μεγάλο θέμα μιας και το απόθεμα ειναι μεγάλο. αν ηταν μονο το οπλο….

adpanos
adpanos (@adpanos)
1 year ago
Reply to  chriss8

Οι αποθήκες μας είναι γεμάτες όπλα.
Από G3, Μ16 και FN.
Τι θα προσέφερε ένας ακόμα τύπος όπλου;

NIKOS
NIKOS (@nikos)
1 year ago
Reply to  chriss8

2.040 στοίχιζε περίπου το ένα όταν θέλαμε να αγοράσουμε

Ilias_Skaltsiotis
Ilias_Skaltsiotis (@ilias_skaltsiotis)
1 year ago

Μιας και συζητάμε για το τεχνολογικό άλμα που θα κάνουμε με τις Red dot, ας δούμε τις διοπτρες και τα σκοπευτικά που αγοράζει ο αμερικανικός στρατός :
https://www.armytimes.com/news/your-army/2019/09/12/this-army-unit-will-be-the-first-to-get-the-new-enhanced-night-vision-goggle-binocular/
https://www.nationaldefensemagazine.org/articles/2019/9/4/army-updates-night-vision-goggles

chikichiki
Noble Member
chikichiki (@chikichiki)
1 year ago

Μάλιστα. Δηλαδή να υποθέσω θα γίνει και προμήθεια βομβιδοβόλων M203 για ΠΖ τώρα;…
Βρε μπας κι έχουν στο ΓΕΣ κανα κρυφό κομπόδεμα

GiorgosR
Member
GiorgosR (@giorgosr)
1 year ago

“Στην παρούσα ανάρτηση δημοσιεύουμε ορισμένα κοντινά πλάνα από τις δυο προτεινόμενες αναβαθμίσεις…” Αν καταλαβαίνω σωστά η μία αναβάθμιση είναι με τον εκτοξευτή και η άλλη η έκδοση με τον διόπτρα..σωστά;
Πάντως από τις φωτογραφίες, που δεν βοηθούν ιδιαίτερα, διακρίνονται προιόντα της FAB DEFENCE και όχι της Spurh.
Συγκεκριμένα διακρίνονται
1) το κοντάκι M4-G3 FK της FAB
2) η ράγα picattiny G3-SM της FAB
3) η χειρολαβή-δίποδο T-POD G2 της FAB
4) σίγουρα Full Picatinny Rail Covers της FAB στην έκδοση χωρίς βομβιδοβόλο
5) χωρίς να είμαι σίγουρος ο χειροφυλακτήρας G3-RS της FAB πάλι
Επίσης διακρίνετε διόπτρα AImpoint Comp M4. Δεν ξέρω αν περιλαμβάνεται στην αναβάθμιση του G3 ή απλά πρόκειται για προσθήκη από παλιότερες αγορές του συγκεκριμένου τύπου που έχουν γίνει και απλά προστέθηκε για οπτικό εφέ, δεδομένου ότι η συγκεκριμένη διόπτρα είναι καλή μεν αλλά αρκετά ακριβή.
Έχω την εντύπωση ότι αυτές είναι φωτογραφίες της πρώτης προσπάθειας αναβάθμισης του όπλου και όχι της προσπάθειας που τρέχει τώρα με τα ΕΑΣ τα οποία θα χρησιμοποιούσαν εξαρτήματα της Spurh και πακέτο αναβάθμισης παρόμοιο με αυτό των Πορτογάλων,

flanker7
Efstathios Palaiologos
1 year ago
Reply to  GiorgosR

Το κοντακι ειναι της ADCOR (προσφερεται ως εναλλακτικο του Spuhr)
Η ραγα ειναι των ΕΑΣ και ειναι συγκολλημενη στον κορμο
Ο χειροφυλακτηρας ειναι επισης των ΕΑΣ (εξου και οι οπες που δεν θα τις βρεις τις ιδιες άλλου)

Γιάννης Κ
Γιάννης Κ
1 year ago

το κοντάκι δεν ξέρω αν είναι της ADCOR και δεν το βρίσκω στο eshop τους αλλά είναι παρόμοιο με της FAB , η ράγα στην φωτό με την aimpoint δεν είναι συγκολλημένη , για τον χειροφυλακτήρα ναι δεν φαίνεται να έχει ομοιότητες με κάποιον ανάλογο … ίσως βλέπουμε διάφορα δείγματα με διάφορα απάρτια και οι φωτό δεν είναι και τόσο κατατοπιστικές

flanker7
Efstathios Palaiologos
1 year ago

Μοιαζει με της FAB. Αλλωστε η FAB κατασκευαζει για πολλους υλικα. Π.χ. για την FN και για την IWI. Οποταν ειναι πιθανον να ειναι αυτη η προέλευση
Οσο για την ραγα, συγκολλειται στον κορμο η βαση της η οποια ειναι χαλιβδινη και πανω σε αυτην βιδωνεται αυτη καθεαυτη η ραγα. Οποταν δεν το εθεσα σωστα.

Spyros
Active Member
Spyros (@spyros)
1 year ago

Τι γνώμη έχετε γι’ αυτό το κοντάκι;

flanker7
Efstathios Palaiologos
1 year ago
Reply to  Spyros

Το Spuhr; Εξαιρετικο!
Οπως εγραψα και στο δικο μου κειμενο, παρολο που εισηγουμε μονο το red dot να υιοθετηθει, ισως να αξιζε και το κοντακι

Spyros
Active Member
Spyros (@spyros)
1 year ago

Εννοούσα πώς σας φαίνεται το κοντάκι σε αυτό εδώ το άρθρο, που σαφώς δεν είναι της Spuhr…

flanker7
Efstathios Palaiologos
1 year ago
Reply to  Spyros

Μια χαρα ειναι. Σχετικη πειρα μου λεει οτι προβλημα δημιουργει οταν βαλεις οπτικα με μεγεθυνση (οποταν και συγκεκριμενο eye relief) που τοτε αποδεικνυεται λιγο μακρυ

GiorgosR
Member
GiorgosR (@giorgosr)
1 year ago

Αγαπητέ Efstathie το κοντάκι δεν είναι της ADCOR είναι FAB σίγουρα.

NIKOS
NIKOS (@nikos)
1 year ago

Να μιλήσω ειλικρινά είναι για πεταμα το g3.Λάθος μεγάλο κάνουν.

Αίας
Αίας
1 year ago
Reply to  nikos

Συμφωνώ.
Τεράστιο λάθος επέμβαση στο τυφέκιο σε αυτό το βαθμό.
Το όπλο χρειάζεται ένα σκοπευτικο και ένα μάγουλο με ράχη μόνο.
Το κόστος θα είναι μηδαμινό.
Υπόψη πως η διαφορά σε κάθε κίνηση αγοράς νέου υλικού αντί του εκσυγχρονισμου παλιού, όταν τα κόστη είναι σε συγκρίσιμο μέγεθος είναι πως με την αγορά νέου κρατάς και το παλιό.
Κερδιζεις σε αριθμούς.
Παρα την γενική αντίληψη, η χώρα δεν έχει τεράστιο αριθμό τυφεκιων.
Το g3 είναι καλό όπλο και απλά χρειάζεται συντήρηση, ενώ υπάρχει σε αριθμούς καινούργια κατάστασης.
Μπορεί να εξοπλίσει μονάδες εθνοφθλακης και εφεδρεία.
Άμεση λύση χαμηλού κόστους είναι να ζητηθούν τυφέκια από συμμαχικες χώρες (ΗΠΑ;) ειδικά Μ4; για ειδικές δυνάμεις και το σύνολο των εφεδρων τους.
Ίσως και για μηχανοκινητες μοναδες του Δ σώματος.

Αθανάσιος Γεωργίσης
Αθανάσιος Γεωργίσης
1 year ago

Δεν καταλαβαίνω αυτήν την γαγκραινα.
Καινούργιο τυφέκιο σε μαζικη εγχωρια παραγωγη 550 ευρώ για μόνο 120.000 τεμάχια.
Σε περίπτωση 360.000 τεμάχια πάμε στα 400 Ευρώ το τουφέκι.
Ποιο είναι το νόημα το αναβαθμίσουμε ένα τεφεκιο 40 χρονών ?
Καλήτερα να κατασκευάσουμε όπως οι τούρκοι ένα γερμανικό HK416 ή ΗΚ417 με μερικές αλλαγές χωρίς άδεια η με άδεια δεν ξέρω.

Nikodimos Pavlidis
Editor
Nikodimos Pavlidis (@nikodimos-pavlidis)
1 year ago

Το νόημα έγκειται στο ότι υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες τυφέκια του τύπου άμεσα διαθέσιμα, και εκατομμύρια έφεδροι εκπαιδευμένοι σ’ αυτό. Συνεπώς οποιαδήποτε αναβάθμιση θα έχει σχεδόν άμεσα και χειροπιαστά αποτελέσματα. Προς το παρόν εξάλλου απλώς εξερευνώνται κάποις από τις διαθέσιμες επιλογές. Δεν έχει προχωρήσει κάτι συνεπώς είναι άκαιρο να κάνουμε κριτική επί ανύπαρκτου (προς το παρόν) αντικειμένου.

Tango.Alpha
Tango Alpha
1 year ago

“εκατομμύρια έφεδροι εκπαιδευμένοι σ’ αυτό”.
Φαντάζομαι, δυστυχώς για όλους μας κι ευτυχώς για τους Τούρκους, ότι τα εκατομμύρια έφεδροι είναι τόσο άνετοι σε αυτό όσο με την κατανόηση αδιδάκτου κειμένου στα αρχαία Ελληνικά και τη διαφορά γιατί η Αντιγόνη παραβίασε το νόμο και ήταν σωστή ενώ ο Σωκράτης το σεβάστηκε και είναι το ίδιο σωστός – εκατομμύρια μαθητές διδάχτηκαν αυτό.
Αν δείτε τις απαντήσεις σε ερώτηση μου για την αξιολόγηση των βολών θα καταλάβετε την άποψή μου.

Nikodimos Pavlidis
Editor
Nikodimos Pavlidis (@nikodimos-pavlidis)
1 year ago
Reply to  Tango Alpha

Καταλαβαίνω τι λέτε φυσικά, όμως είναι άλλο να έχεις διδαχθεί το όπλο και να έχεις κάνει βολές και να το έχεις χειριστεί και σε ασκήσεις έπειτα ως έφεδρος κι άλλο να κληθείς για επιστράτευση και να πάρεις στα χέρια σου κάτι το εντελώς άγνωστο.

ETS
Active Member
ETS (@ets)
1 year ago

Οπως γνωριζεις η εκπαιδευση ειναι αναλογη των απαρτιων και χωρις καποιο σκοπευτικο red dot με το επιπεδο που αυτη εχει στον ΕΣ δεν θα υπαρξουν αποτελεσματα και ειδικα χειροπιαστα .
Αδειες ραγες και κοντακια και φακοι δεν κανουν εναν αποτελεσματικο στρατιωτικη πιστευω.

GDIKEOS
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣ
1 year ago

Για να μάθουμε πως δουλεύει και να ξέρουμε αν θα μας βοηθούσε και πως!
Brent0331 Primary Arms 1X Cyclops scope review
https://www.youtube.com/watch?v=xioHdBxmLh0

Χρήστος
Χρήστος
1 year ago

Το G3 είναι ένα εξαιρετικό όπλο και φυσικά πανίσχυρο. Όποιος αμφιβάλλει απλά δεν ξέρει. Το μόνο που χρειάζεται είναι η προσθήκη μερικών καλών διοπτρών για ακροβολιστές και ίσως ένα καλύτερο κοντάκι.
Όσοι μουρμουρίζουν για το βάρος με τη διόπτρα θα πρέπει να καταλάβουν πως με τη διόπτρα δεν ρίχνεις όρθιος και στηρίζεσαι σε δίποδο… Έλεος.
Πλήρης (δήθεν) αναβάθμιση του όπλου, red dot κλπ είναι ασόβαρες προτάσεις. Το όπλο προορίζεται για τον Έλληνα κληρωτό με οτι σημαίνει αυτό.
Τελευταία ακούγονται και ανοησίες για υιοθέτηση του M-16 και του αναιμικού 5,56 που ετοιμάζονται να το ξεφορτωθούν οι Αμερικανοί.
Η καλύτερη λύση θα ήταν μελλοντικά μια ελληνική έκδοση του ΑΚ12 σε διαμμέτρημα 6,8 ή κάτι ανάλογο δυτικό σε διαμμέτρημα και αξιοπιστία, πλην M-16 και M4. Θα άντεχε στα χέρια του Έλληνα κληρωτού, θα ήταν αξιόπιστο και πιο ελαφρύ απο το G-3 και πιο ισχυρό απο το αναιμικό 5,56.
Πλήρης (δήθεν) αναβάθμιση του G3 είναι πεταμένα λεφτά όπως και η αγορά ενός νέου τυφεκίου 5,56. Για τις ειδικές δυνάμεις που έχουν άλλο ρόλο είναι σε πολλές περιπτώσεις καλό αν και όχι πάντα.

Costas
Costas (@costas)
1 year ago
Reply to  Χρήστος

Συμφωνώ σε όλα εκτός από τα σκοπευτικά.
Έχοντας κάνει βολή με red dot σκοπευτικό η διαφορά είναι τεράστια. Η χρήση του είναι απλή (πιο απλή ακόμα και από τα παρόντα σιδερένια σκοπευτικά), ενώ η τιμή ενός σχετικά απλού σκοπευτικού red dot είναι μικρή (με ικανοποιητική επίδοση μέχρι τα 300 μέτρα).

Χρήστος
Χρήστος
1 year ago
Reply to  Costas

Φίλε Κώστα το red dot θα το διαλύσει ο Έλληνας κληρωτός σε χρόνο ρεκόρ. Επίσης, μη νομίσεις πως σε ολοκληρωτικό πόλεμο βλέπεις ή σημαδεύεις πάντα. Αν σφυρίζουν απο πάνω σου βλήματα όλμων, πυροβολικού αρμάτων, ΤΟΜΑ και χιλιάδες βλήματα απο ατομικά τυφέκια και πολυβόλα, απλως σηκώνεις τα χέρια σου πάνω απο το όρυγμα και ρίχνεις σε μια γενική κατεύθυνση χωρίς να βλέπεις καν. Το ίδιο ισχύει φυσικά και το βράδυ όπου όπως καταλαβαίνουμε όλοι δεν θα έχει όλος ο κόσμος θερμικές διόπτρες ή νυχτερινές. Το πολύ πολύ να βάλεις κανένα αλουμινόχαρτο στο σκόπευτρο…
Αν αυτό φαίνεται αστείο ή μη σοβαρό σε κάποιους ας κουβεντιάσουν με κάποιον που έχει πολεμήσει ή ας ρωτήσουν τους Ελδυκάριους του ’74. Αν επίσης σε κάποιους φαίνεται μη αποτελεσματικό ας φανταστούν 300 τυφέκια να ρίχνουν έστω και στην τύχη. Και μόνο οι πυροβολισμοί καθηλώνουν τον αντίπαλο και σίγουρα κάποιες βολές θα βρουν στόχο.
Για να πεις οτι σημαδεύεις είτε πρέπει να είσαι σε ενέδρα και δεν σε έχει αντιληφθεί καν ο εχθρός ή σε μια πολύ καλά οχυρωμένη – παραλλαγμένη θέση που δεν δέχεται καταιγισμό πυρών.
Ο πόλεμος δεν είναι airsoft που κάνεις χαβαλέ. Θα είσαι με σπασμένα τύμπανα, πεθαμένος απο την κούραση, ταλαιπωρημένος απο τις καιρικές συνθήκες κ πιθανότατα αφυδατωμένος κ με ηλίαση αν είναι καλοκαίρι ή παγωμένος το χειμώνα και φυσικά αγχωμένος.
Τέλος δεν συζητάμε για πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ και ξεβράκωτων. Μιλάμε για τις ανάγκες του ΕΣ που θα αντιμετωπίσει την Τουρκία. Δεν θα έχουμε τις ανέσεις των μισθοφόρων των ΗΠΑ.

flanker7
Efstathios Palaiologos
1 year ago
Reply to  Χρήστος

Έχεις σχετική εμπειρία με σκοπευτικά Red Dot;
Αυτό που περιγράφεις σαν περιβάλλον μάχης θα μπορούσεν να είναι η απόλυτη δικαιολόγηση για τα σκοπευτικά Red Dot. Δηλαδή η ταχύτατη σκόπευση ώστε να περιοριστεί ο χρόνος έκθεσης.
Με αυτό που εισηγήσει ως τρόπος του μάχεσθαι καταλαβαίνων ότι θεωρείς αχρείαστη οποιαδήποτε εκπαίδευση στις σκόπευση

AristotelisT
Aristotelis Koufogiannidis
1 year ago

Το όπλο έτσι και αλλιώς είναι βαρύ, αξιόπιστο αλλά βαρύ. Τζάμπα λεφτά δίνουν. Ας βάλουν τουλάχιστον διόπτρες και να εκμεταλλευτούν ότι αυτό το όπλο μπορεί να βαρέσει και πέρα από τα 600m.
Αν είναι να ξοδέψουν χρήματα ας τα δώσουν για την εντατική εκπαίδευση των εφέδρων, αυτό θα είναι το πιο ουσιαστικό, και όχι βολή πρηνηδόν, αλλά να αρχίσουν να κάνουν κάμψεις αλεξιπτωτιστών με το G3 στα χέρια (https://www.youtube.com/watch?v=TU8QYVW0gDU), έτσι μόνο θα συνηθίσουν το βάρος και θα μπορούν να επιβιώσουν σε ένα πεδίο που θα χρειαστεί να πέφτουν και να σηκώνονται συνεχώς.

NIKOS
NIKOS (@nikos)
1 year ago

Απλά ο Ε.Σ. αποφάσισε να διατηρήσει το διαμέτρημα 7.62 και δεν είχε άλλη επιλογή.
Οι άλλες ρεαλιστικές επιλογές (FN SCAR H και HK 417) στοιχίζουν 2000+ το κομμάτι.
ΥΓ. Πάνω από 2000 στοίχιζε και το g36 την περίοδο που θέλαμε να αγοράσουμε.

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Πολύ κοντά στην απόφαση για Νέες Φρεγάτες και τον Εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενίσχυσης του ΠΝ στη μεταπολεμική του ιστορία

Περισσότερα για το θέμα στο τεύχος της "Πτήσης" ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020, κοντά σας την Τρίτη 03-2020 Οι δημοσιογραφικές πληροφορίες που έχουμε συγκλίνουν όλες στο γεγονός ότι...
- Advertisement -

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Τα υπέρ και τα κατά κάθε πρότασης για τις 4 νέες...

98
Το χτεσινό μας άρθρο για τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με το πρόγραμμα των 4 νέων φρεγατών για το ΠΝ μας, αλλά και το παράλληλο...
- Advertisement -
Card image

October 2020

Αγορά 4.49
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2015 May 2015 #348

Αγορά
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2016 November 2016 #366

Αγορά 2.29

Related News

ΠτΔ: Η ανθρώπινη τραγωδία δεν γνωρίζει σύνορα

Πηγή: ΑΠΕΣυλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων του σεισμού στη Σάμο και τη Σμύρνη, εκφράζει με ανάρτησή της στο twitter η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα...

Συνεκπαίδευση αμερικανικών ελικοπτέρων στο Στεφανοβίκιο

Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του αμερικανικού Στρατού, οι κάτοικοι ενδέχεται να δουν μεγάλους σχηματισμούς ελικοπτέρων από το 1ο Τάγμα του αμερικανικού Στρατού της 101ης...

Η Ισπανία πλησιάζει ολοένα και πιο κοντά στο MH-60R

Αντιμέτωπο με την ανάγκη αντικατάστασης των ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων SH-60B, το Ισπανικό Ναυτικό έχει ολοκληρώσει την προετοιμασία για την έναρξη της διαδικασίας αγοράς του MH-60R.Σύμφωνα...