20.8 C
Athens
Κυριακή, 20 Σεπτεμβρίου, 2020
Αρχική ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΠΟΨΕΙΣ Ανατολική Μεσόγειος: Τώρα αρχίζει ο "υπέρ πάντων" αγώνας και η Ελλάδα οφείλει...

Ανατολική Μεσόγειος: Τώρα αρχίζει ο “υπέρ πάντων” αγώνας και η Ελλάδα οφείλει να είναι έτοιμη

Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

Νωρίτερα σήμερα έγινε γνωστό πως ανακαλύφθηκε τεράστιο κοίτασμα φυσικού αερίου στο οικόπεδο 10 (Γλαύκος) της Κυπριακής ΑΟΖ. Σύμφωνα με τον Κύπριο Υπουργό Ενέργειας, Γιώργο Λακκοτρύπη, η ποσότητα φ.α. ανέρχεται σε 5-8 τρις κυβικά πόδια (142-227 δις κυβικά μέτρα) και πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις παγκόσμια τα τελευταία τρία χρόνια. Κάποιες εκτιμήσεις κάνουν λόγω για ακαθάριστη αξία 50 δισ. ευρώ.

Το κοίτασμα του Γλαύκου είναι αυτή τη στιγμή το τρίτο μεγαλύτερο στην Ανατολική Μεσόγειο. Το κοίτασμα του Ζορ (Αίγυπτος) διαθέτει περίπου 30 τρισ. κυβικά πόδια αερίου και το κοίτασμα Λεβιάθαν (Ισραήλ), περίπου 20 τρισ. κυβικά πόδια φ.α. Το κοίτασμα Ταμαρ (επίσης Ισραήλ) περιέχει περίπου την ίδια ποσότητα φ.α. με το Γλαύκο.

Για πρώτη φορά και επίσημα, ο Ελληνισμός βρίσκεται μπροστά από μια μεγάλη πρόκληση. Μεχρι σήμερα, οι συζητήσεις για κοιτάσματα φ.α. στη κυπριακή ΑΟΖ ήταν λίγο πολύ θεωρητικές. Πλέον όλοι γνωρίζουν πως στην Ανατολική Μεσόγειο, υπάρχει ένα “Ελ Ντοράντο” φυσικού πλούτου με τεράστιες οικονομικές και γεωπολιτικές προεκτάσεις.

Χθες ξεκίνησε η τουρκική άσκηση “Γαλάζια Πατρίδα” με 102 πλοία του Τουρκικού Ναυτικού να έχουν αναπτυχθεί από τη Μαύρη Θάλασσα ως την Ανατολική Μεσόγειο. Προφανώς αυτή η κινητοποίηση τυχαία συνέπεσε χρονικά με την ανακοίνωση του κοιτάσματος στο Γλαύκο, ωστόσο ο σκοπός της είναι ο ίδιος: προβολή ισχύος προς πάσα κατεύθυνση και κυρίως προς δυσμάς. Η Άγκυρα θέλει να δείξει πως μπορεί να προστατεύσει τα συμφέροντά της, ακόμη και αν αυτά βρίσκονται σε περιοχές που δεν της ανήκουν.

Η Ελλάδα είναι έτοιμη να υπερασπιστεί τα συμφέροντά της στην ευρύτερη περιοχή; Αυτό το ερώτημα απαιτεί ανάλυση στρατιωτικής ισχύος μεταξύ των δικαιούχων (Ελλάδα, Κύπρος) και των “εκβιαστών” (Τουρκία) που θέλει να αρπάξει κομμάτι του πλούτου, κάτι που αν και είναι σημαντικό, δεν είναι του παρόντος.

Για να κατανοήσουμε όμως το γενικότερο γεωπολιτικό πλαίσιο, θα πρέπει να ανατρέξουμε σε παλιότερο άρθρο μας για τον East Med, αναφορικά με τις συμμαχίες που έχουν σχηματιστεί, ένεκα της ενεργειακής (και όχι μόνο) πολιτικής των μεγάλων δυνάμεων στη περιοχή.

Στην γεωπολιτική σκακιέρα της περιοχής μας, έχει σχηματιστεί ένα δίπολο. Από τη μια πλευρά είναι η Ελλάδα, η Κύπρος, το Ισραήλ και οι ΗΠΑ και από την άλλη, η Τουρκία με τη Ρωσία.

Η πρώτη πλευρά θέλει την εξόρυξη του φ.α. για προφανείς οικονομικούς λόγους (ειδικά όσο αφορά την Ελλάδα, Κύπρο και Ισραήλ) και κατόπιν τη διοχέτευσή του στις αγορές τις Ευρώπης, για την εν μέρη ενεργειακή ανεξαρτητοποίησή της από τη Ρωσία.

Η συνεργασία Ελλάδας, Ισραήλ και Κύπρου στο θέμα του αγωγού East Med που θα φέρει τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων της Ανατολικής Μεσογείου πιο κοντά στην Ευρώπη, είναι κατά γενική ομολογία μια στρατηγική συμμαχία που θα ωφελήσει και τα τρία κράτη.

Είναι σαφές πως η Ουάσιγκτον επιθυμεί διακαώς την δημιουργία του East Med, για λόγους που έχουν να κάνουν καθαρά με την ενεργειακή ανεξαρτητοποίηση της Ευρώπης από την Ρωσία.

Στο ζήτημα του ορυκτού πλούτου της Κύπρου, είναι ίσως η πρώτη φορά που οι ΗΠΑ δεν κρατούν την πολιτική των ίσων αποστάσεων. Ο υφυπουργός εξωτερικών για υποθέσεις Ευρώπης και Ευρασίας Wess Mitchell ενθάρρυνε τη Λευκωσία να συνεχίσει τον σχεδιασμό της, χαρακτηρίζοντας την τουρκική θεώρηση «μειονότητα» απέναντι στη διεθνή επικρατούσα άποψη και εξέφρασε την αντίθεση των ΗΠΑ σε κάθε πρόκληση εις βάρος της Κύπρου.

Είναι προφανές από δηλώσεις κορυφαίων Αμερικανών αξιωματούχων, πως η τρέχουσα διάθεση της Ουάσιγκτον, δεν είναι να αφήσει την Άγκυρα να ανακατευτεί στα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου και προτιμά έναν αξιόπιστο άξονα Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ + Αιγύπτου, για να εξορυχθούν οι υδρογονάνθρακες και να κατευθυνθούν στην ενεργειακά “πεινασμένη” και εξαρτώμενη από τη Ρωσία, Ευρώπη.

Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα ανωτέρω και κάνοντας ένα βήμα πίσω για να δούμε την “μεγαλύτερη εικόνα”, δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει η στρατηγική προσέγγιση της Τουρκίας με την Ρωσία. Πέρα από τις -όχι και πολλές- κοινές επιδιώξεις στο μέτωπο της Συρίας, Άγκυρα και Μόσχα δεν θέλουν με τίποτα να δουν τον East Med να κατασκευάζεται. Και εδω ταιριάζει η φράση, “Ο εχθρός του εχθρού μου, είναι φίλος”, διότι παρά την κατάρριψη του ρωσικού σουχόι το 2015 από τουρκικά μαχητικά και παρά την δολοφονία Καρλόφ τον επόμενο χρόνο στην Άγκυρα, οι δυο χώρες απολαμβάνουν έναν ιδιότυπο “μήνα του μέλιτος”, που απ’ ότι φαίνεται, κάθε άλλο παρά πρόσκαιρος είναι.

Συνοψίζοντας, η Ελλάδα και η Κύπρος βρίσκονται μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση. Θα πρέπει να θεωρείται κάτι παραπάνω από βέβαιο πως η Άγκυρα θα επιχειρήσει να “εκβιάσει” την ελληνική πλευρά προβάλλοντας την ισχύ των όπλων της. Πλέον το ζήτημα είναι (και επισήμως) οικονομικό και η Τουρκία, ως (φιλοδοξούσα) αναδυόμενη περιφερειακή υπερδύναμη χρειάζεται φυσικούς πόρους για να εκπληρώσει το όνειρο ανασύστασης μιας νέας “Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.” Αν η Ελλάδα όμως παίξει έξυπνα το “χαρτί” της, συνάπτοντας και ενισχύοντας ήδη υπάρχουσες συμμαχίες θα μπορέσει να καταστεί ρυθμιστής καταστάσεων στην Ανατολική Μεσόγειο. Επειδή όμως η διπλωματία can only take us so far, είναι απαραίτητη η διατήρηση (και ενίσχυση) μιας ισχυρής στρατιωτικής αποτρεπτικής ισχύος και το κυριότερο, αποφασιστικότητας για την προβολή της όπου και όποτε χρειαστεί.


Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν απαραίτητα τους συντάκτες τους κι όχι υποχρεωτικά την ιστοσελίδα. Ο ιστότοπος δεν λογοκρίνει τις γνώμες των συντακτών της και των άρθρων τους. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση των άρθρων μας χωρίς γραπτή έγκριση, αλλιώς το ptisidiastima.com θα λάβει όλα τα απαραίτητα νομικά μέτρα. Τα σχόλια των άρθρων που ακολουθούν, δεν εκφράζουν την ιστοσελίδα, παρά μόνο αυτούς τους ίδιους τους σχολιαστές. Η αρχισυνταξία έχει το δικαίωμα να λογοκρίνει σχόλιο ή να απαγορεύσει την δημοσίευσή του.

- Advertisement -

111 ΣΧΟΛΙΑ

111 Comments
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
MUSTAFA

μπλε πατρίδα
ανατολικός μεσογειακός
Αιγαίο Πέλαγος
Karadeniz
Τα τουρκικά συμφέροντα θα προστατευθούν
αγώνα μέχρι το τέλος
τα δικαιώματά μας θα υπερασπιστούν
κανείς δεν μπορεί να αποτρέψει
θα δούμε …

Αλέξανδρος

Don’t look so scared in front of the lady, any lady. Look her in the eyes, follow her lips and if you play it right she will be forever yours.

Ζαχαρης

Μα αυτο το πλευρο να κοιμασαι.

Παρτακιας

Ρε μην του απαντατε στα ελληνικα του τουβλου!
Δεν καταλαβαίνετε πως κανουμε οτι ακριβως κανει η ΠΑ στο Αιγαιο τα τελευταία 40 χρονια?
Γραψτε του αγγλικα ή αλαμπουρνεζικα ελληνικα, και σε αυτον και στις υπολοιπες κοπελες!
Μπα μπαρουτι!

kiriakos

Τα λεφτά είναι δικά μας. Όποιος έχει λεφτά μιλάει και όποιος δεν έχει ακούει.

George K

Πρώτος πρώτος να σχολιάσεις ρε τρολάκι… σας πονάει πολύ…
Γαλάζια πατρίδα και αηδίες…
Τίποτα δε θα πάρετε, στην Κύπρο ανήκουν.
Και πάρτε δρόμο από την μεγαλόνησο και τραβάτε πίσω στις σπηλιές σας…

gk

*στεπες

sotbak

+1

Gaidouron-man

Mustafa….αν κανεις μια βολτα σε μεγαλα καταστηματα της Αθηνας θα βρεις αρκετα προιοντα made in turkey…βρειτε ενα τροπο να συσκευασετε-πουλησετε και τον ψευτο-τσαμπουκα σας,τον μεγαλοιδεατισμο σας και τα κουφια μεγαλα λογια που λετε!θα δεις οτι κανεις δεν θα αγορασει…κανεις δεν σας υπολογιζει πια,μονοι σας ανοιξατε την πορτα και οδηγηθηκατε εξω και εκει θα μεινετε…μαζι με τον σουλτανο σας…εξω!

MisCo

You don’t have any rights to the Aegean sea or our EEZ. You may not like it, but this is the International Law of the Sea. So… bring it on, be on the wrong side of the history once more, pay the price.

sotbak

+1

Rothschild

The whole thing will drop from your media headlines very very soon. It doesn’t suit your state policy to remain as a main issue for too long. Its a lost case since Turkey have no valid argument to stand for. No rights in Cyprus EEZ what so ever. Its not Greece thesis only, its Cyprus, Lebanon, Israeli, Egyptian and US as well. They all agree on this issue. Fact : Turkey couldn’t find an international drilling company to share her fantasies with and so decided to buy a state owned drilling ship. Only Turkey, as no other country worldwide keep… Read more »

sotbak

+1

a.o.

+1

Ripmaker

+1

Houdini

Έχουμε ανοίξει και σας περιμένουμε! Είστε έτοιμοι θα πεθάνετε για την Γαλάζια Πατρίδα;;

skylos

MUSTAFA MUSTAFA
ξέχασες τη σελανικ……ταγαρι

Γ.Π.

ασε ρε γιουσουφακι

Onair

Είχες και στη Μογγολία θάλασσα ή δεν είχες ούτε λέξη για αυτήν.
Καλά για λέξη πλοίο ούτε στη φαντασία σου το μόνο που ήξερες ήταν να τηγανίζεις τους εχθρούς σου όπως ο Ταμερλάνος.
Ούτε λέξη για την πόρτα δεν είχατε όταν εμφανιστήκατε από την κεντρική Ασία γιατί στα τσαντίρια σας είχατε κουρελούδες για πόρτες.

aris32

τι ειναι τουτο ;; τρολ εμμισθα και απο τουρκια μερια ;

Chris

Όποιος θέλει τα πολλά, χάνει και τα λίγα.

Falcon7

Listen this Mustafa, and others like you. No matter how many more airplanes do you have than us, no matter how many more ships do you have than us, no matter how many more tanks do you have than us, you should know that you do address to Hellines. So, no matter the weapons you have, for us even a cup of frappe coffee is enough to drown you in it. In case you didn’t notice, our country’s name in english, Hellas, begins with four letters making the word HELL. That is exactly what is waiting you. So, leave the… Read more »

MUSTAFA

Είμαι τόσο φοβισμένος 🙂

Chris Ain.

Η Ελλάδα είναι έτοιμη αλλά η πολιτική της ηγεσία είναι έτοιμη … να βάλει την Τουρκία στο παιχνίδι απο την πίσω πόρτα!

Dimitris L.

Η Κύπρος θα πάρει καμιά φρεγάτα ή κουκουρουκου πάλι?

nikos

Τη να πάρουν οι αμπαλοι αδερφε

MisCo

Αν κρινω απο τον ζήλο που τους διακρινει την τελευταια δεκαετια για την ασφαλεια του νησιου, θα ελεγα πως θα τα φανε σε orgies στην Αγια Ναπα. Δεν βλέπω να κάνουν κάτι για να βοηθησουν τους εαυτους τους. Ειναι χειροτεροι και απο εμας.

sotbak

+1

Nik13

Εδω δεν εχει η Ελλαδα καμια φρεγατα που να μπορει να βγει στην αν μεσογειο ,ζητας φρεγατες απ την Κυπρο;; Εδω εχουμε τα καλυτερα υποβρυχια χωρις τορπιλες κ ζηταμε απ την κυπρο να κανει τι; Ειναι ντροπη για το ναυτικο να βγαινει με πλοια τεχνολογιας 35 χρονων κ να λεμε οτι εχουμε σοβαρο ναυτικο κ θελουμε αοζ κλπ.. Το μεγαλο προβλημα ομως θα το δουμε σε 1 με 2 χρονια…τοτε θα φανει η ανυπαρξία μας σε ολα τα επιπεδα. Εγω για την τουρκια δεν θελω να πω τιποτα διοτι ντρεπομαι να κανω σύγκριση….50 χρονια μπροστα ειναι κ ας ητανε 50… Read more »

Νικόλας

Εκτός από το ότι η Ελλάδα δεν έχει την δυνατότητα , να προβάλει την οποιαδήποτε ισχύ, μακριά από τα στενά πλαίσια του Αιγαίου, μεγαλύτερο πρόβλημα είναι όχι μόνο η πολιτική αβουλία , αλλά και η κοινωνική. Τα οποία και μας οδηγούν στην αδράνεια. Εκτός και αν νομίζει κάποιος ότι η νεολαία είναι έτοιμη να θυσιαστεί, να πολεμήσει, για τα Δίκαια του Έθνους. Ένα κομμάτι της, ναι, αλλά σκεφτείτε πόσο μεγάλο κομμάτι της νεολαίας έχει διαφθαρεί από τα κελεύσματα της Νέας Τάξης που εκφράζονται μέσα από την αριστερή κυβέρνηση και όχι μόνο. Εδώ θα θεσω και ένα ακόμη θέμα. Είναι άνγωστος… Read more »

npo

@Νικόλας

Αγαπητέ, κάνεις μέγα λάθος. Αν κάποιοι “Αλβανοί” όπως τους χαρακτήρισες υπηρετούν την θητεία τους δεν είναι Αλβανοί, είναι Έλληνες Αλβανικής καταγωγής. Κι επειδή αυτή η νοοτροπία σου μόνο Ελληνική δεν είναι, στοιχηματίζω, οι περισσότεροι πολύ πιο Έλληνες στην ψυχή απο σένα …

Θεοδωρος Κομνηνος

Γι’αυτο κανουν τον αλβανικο αετο με τα χερακια τους;Απο την πολυ Ελληνικοτητα τους;

Giwrgos@SF

+1

Giwrgos@SF

+1

Νικόλας

Έγραψα κάποιους προβληματισμους, στους οποίους προφανώς δεν είσαι ικανός ή δεν έχεις τις γνώσεις για να απαντήσεις. Το να προσβάλλεις, δεν είναι απάντηση είναι εκδήλωση αδυναμίας και ασχετοσύνης. Αν έχεις να πεις κάτι επί της ουσίας σε όσα είπα καλώς , διαφορετικά παίξε κανά τζόκερ, ή κανά tetris. Όπως και να χει πρόσεχε το στοματάκι σου.

Νικόλας

Επιπρόσθετα δεν τους χαρακτηρίζω εγώ Αλβανούς, όπως μας λες, εκτός και αν το Αλβανός είναι για σένα προσβλητικό, Αλβανοί είναι οι άνθρωποι και πάνε στον ελληνικό στρατό για να πάρουν την υπηκοότητα που θα τους βοηθήσει είτε να παραμείνουν στην Ελλάδα, ή να πάνε σε άλλη χώρα του εξωτερικού, ως πολίτες της Ευρωπαικής Ένωσης. Το ότι πιστεύεις ότι οι Αλβανοί θα πολεμήσουν στις τάξεις του ελλαδικού στρατού ενάντια στην Τουρκία, δείχνει τον απίστευτο βαθμό ασχετοσύνης σου. Μετά όμως που κατηγορείς ότι οι εν λόγω πολίτες με αλβανική καταγωγή είναι πιο Έλληνες από εμάς ηρέμησα… Οκ ένας απλός αριστερός προπαγανδιστής… Οι… Read more »

npo

Πουθενά δεν έγραψα “πιο Έλληνες απο εσάς” αλλά “πιο Έλληνες στην ψυχή απο σένα”.
Έχει διαφορά, διότι για μένα όσοι έχουν αυτές τις γερμανόφερτες ιδέες περι “καταγωγής” δεν γίνεται να έχουν Ελληνική ψυχή. Γερμανική, ίσως.

Υ.Γ. Λές οτι δεν ξέρω το ένα δεν ξέρω το άλλο, αλλά ούτε εσύ ξέρεις αν είμαι Αλβανικής καταγωγής..

Flight

Λάθος που εγκρίναμε το αρχικό σχόλιο. Εγκρίνεται και το δικό σας, δικαίως, αλλά δεν θα εγκριθεί άλλο

Aias

[email protected]
Μακάρι να είσαι Αλβανικής καταγωγής και να μιλάς έτσι.
Θα ήμουν περήφανος να είμαι δίπλα σου.

Giorgos

πως να πεις στη νεολεα να θυσιαστει την ιδια στιγμη που η ακαπνη γενια του πολυτεχνειου προκειμενου να λαβει τις συνταξουλες και τα αναδρομικουλια ειναι διατεθημενη να στειλει τη νεα γενια να πολεμησει αοπλη?

Tango.Alpha

Οταν πήγα να υπηρετήσω ήθελα να βοηθήσω να έχουμε σοβαρές ένοπλες δυνάμεις – όταν είδα τη σημασία που έδινε η, αγαπητή σε όλους μας ΠΑ στο φαίνεσθαι κι όχι στη λειτουργία άλλαξα γνώμη, πήρε κάποιους μήνες. Ενα μικρό παράδειγμα: ακυρώθηκε η διάλεξη / εκπαίδευση για την ασφάλεια πληροφοριών για να κάνουμε περισσότερες δοκιμές για να πάει καλά η ορκωμοσία. Αργότερα κατάλαβα ότι καθημερινά βλέπω δεκάδες λόγους για να μη θέλω να χαλάσω ούτε λεπτό χρόνου ή Ευρώ για την άμυνα – βοηθάνε και οι πολίτες και οι καραβανάδες. Ειλικρινά δε βλέπω γιατί πιστεύουμε ότι το πρόβλημά μας είναι αν θα… Read more »

Genesis

Έχω ακριβώς την ίδια γενική αντίληψη για το θέμα και συμφωνώ μαζί σου απόλυτα.

DFN

+1

antonios

Αυτο με τους μυθους με τους οποιους ζουν οι Ελληνες καποτε πρεπει να σταματησει. Ενας απο αυτους ειναι οτι οι “αριστεροι” δεν πολεμανε..Μαλλον ο Κατρακης και λοιποι ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ οπως ποιητες, ζωγραφοι, ηθοποιοι κτλπ , δεν πολεμησαν το ’40 αλλα σε καποιο παραλληλο συμπαν. Ομως αυτοι που ζουνε με τους μυθους ΧΑΝΟΥΝ και ττην μεγαλητερη εικονα…Ο Κατρακης και ο καθε Κατρακης πολεμησε “διπλα” στον Διονυση Παπαγιαννοπουλο χωρις να ρωταει ο ενας τον αλλο ποια παραταξη του αρεσει στην πολιτικη. Η εθελουσια πολιτικη ΔΟΥΛΟΠΡΕΠΕΙΑ ειναι χαρακτηριστικο της ΔΙΚΗΣ ΜΑΣ ΓΕΝΝΙΑΣ και οχι των παλαιοτερων με τα οποια λαθη τους. Αυτη η πολιτικαντικη… Read more »

Νικόλας

Αγαπητέ νομίζω ότι κάνεις ένα τεράστιο λάθος. Δεν είναι δυνατόν να συγκρίνεις τον Κατράκη, ή (θα πω και γω μερικούς) τον Φλωράκη, τον ΜΊκη Θεοδωράκη, ή τον Κύρκο ή τον Μανώλη Γλέζο με τους σημερινούς αριστεριστές. Όλοι οι ανωτέρω ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, έχουν αποκηρύξει τους σημερινούς και δεν τους θεωρούν καν αριστερούς. Η σημερινή αριστερά είναι κατά βάση εθνομηδενιστική και ακραία νεοταξική. Μία αριστερά κατά κανόνα βίαιη, ανθελληνική και φασιστική. Οπότε αν μου επιτρέπεις το θεωρώ προσβλητικό να ταυτίζεις τον Κατράκη με το σημερινό κατάντημα. Μην ξεχνάμε πως ο Κατράκης πολέμησε και στην πρώτη γραμμή ενάντια στον ιταλικό φασισμό όπως και… Read more »

Flight

Ας σταματήσει εδώ η εμπλοκή στην πολιτική, δεν εγκρίνεται άλλο σχόλιο

SEAMAN

Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα για την Κύπρο και την Ελλάδα, δυστυχώς όμως λείπουν οι πραγματικοί ηγέτες που θα οδηγήσουν τις εξελίξεις…

gdmast

Η Ελλάδα θα πρέπει να επανεξοπλίσει και τα τρία όπλα της. Έχει μείνει χρόνια πίσω στις ανάγκες της και αυτό σημαίνει πλέον δύο πράγματα. Τρέξιμο και λεφτά. Δηλαδή στα δύο πράγματα που δεν είμαστε …καλοί. Από εκεί και πέρα, οι ΗΠΑ δεν επιθυμούν το πλήρη έλεγχο της Τουρκίας πάνω στη Μεγαλόνησο (αν και «ο φυσικός πλούτος της Κύπρου θα πρέπει να κατανέμεται ισομερώς μεταξύ των δύο κοινοτήτων»), διότι θα έδινε στην Τουρκία το κλειδί της Ανατολικής Μεσογείου και θα την καθιστούσε περιφερειακή δύναμη. Γεω-πολιτικο-στρατιωτικά, οι ΗΠΑ θέλουν την Τουρκία να έχει όσο το δυνατόν μικρότερο ρόλο στο θέατρο της Ανατολικής… Read more »

sotbak

+1

antonios

Η Γαλλια δεν ΕΧΕΙ ΤΑ ΚΟΤΣΙΑ να τα βαλει με την Τουρκια ΟΥΤΕ τα μεσα. Εαν εξαιρεσουμε τα πυρινικα , σε σχεση με την Τουρκια η Γαλλια υστερει σε ολους τους τομεις. Με 5 φρεγατες δεν κανεις επιθετικη εξωτερικη πολιτικη , πως να το κανουμε. Στρατιωτικα η Τουρκια ειναι ΥΠΕΡΔΥΝΑΜΗ σε σχεση με την Γαλλια! Εδω με αυτα τα πεπαλαιομενα οπλα μας ημαστε υπερδυναμη σε σχεση με την Γαλλια εμεις, ποσο μαλιστ αοι Τουρκοι! Ουτε η Ιταλια ουτε η Γαλλια ειναι οι παλαι ποτε ναυτικες δυναμεις και γι’αυτο δεν ερχονται σε αντιπαραθεση με την Τουρκια. Εαν καποιος παρει τελικα ΟΛΑ… Read more »

Geo Kok

Αγαπητέ θα διαφωνήσω εν μέρει.
Ποιοτικά, τουλάχιστον, τα όπλα της Γαλλίας είναι όχι απλώς καλύτερα από τα Τουρκικά αλλά κοντράρουν στα ίσια ακόμα και τα αμερικάνικα.
Οι χώρες που τα οπλικά τους συστήματα είναι αμιγώς εγχώριας κατασκευής είναι πραγματικά ελάχιστες και η Γαλλία είναι μία από αυτές: Πυρηνικά όπλα, στρατηγικοί πύραυλοι, κορυφαία αεροσκάφη, πλοία επιφανείας, υποβρύχια, άρματα κλπ κλπ. Μιλάμε για αμυντική βιομηχανία σε top επίπεδο (και σε top κόστος, δυστυχώς).
Έχεις δίκιο ότι πλέον υστερούν σοβαρά σε αριθμούς, αδιαμφισβήτητο.

gdmast

Φυσικά και έχει άδικο ο φίλος. Η ποιότητα των Γάλλων δεν συγκρίνεται. Δεν χρειάζονται τους αριθμούς. Καμιά 100η Rafale, 3-4 πυρηνο-υποβρυχιάκια και καμιά 100η Scalp να τους έρθουν από τα 1.000 χλμ., θα ηρεμήσουν. Αν δεν ηρεμήσουν θα φέρουν και το αεροπλανοφόρο με τις Fremm και γεια σας. Αν ανοίξουν ΚΑΙ τέτοια μέτωπα οι γείτονες, θα εξαφανιστούν από προσώπου γης, χώρια την ευκαιρία που θα έχουμε και εμείς αν εμπλακούμε στο πλευρό των Γάλλων. Άσε που για να ανταπεξέλθουν σε όλα αυτά θα φύγουν από τη Συρία και θα αδυνατίσουν και το Κουρδικό το μέτωπο και θα έχουμε και άλλα… Read more »

Ripmaker

Κυριοι μη βλέπετε τα πράγματα μόνο απο τη στρατιωτική τους πλευρά. Νομίζετε θα χρειαστεί η γαλλια ή η Αμερική να πολεμήσουν τη τουρκιά αν απειληθούν οι ΤΟΤΑL & EXON MOBIL και η νεα ενεργειακή συμμαχία (Ελλάδα κυπρος ισραηλ κτλπ) που εχουν στηρίξει? Τέτοιες χώρες έχουν πολλούς τρόπους να ασκήσουν πιέσεις και στη τελική θα τους ερθει πολύ φθηνότερα και με μικρότερο πολιτικό κοστος να βρουν ενα τρόπο να κατεβάσουν τον ερντογαν απο την εξουσία αντι να τον πολεμήσουν. Και αν ολα αποτύχουν υπάρχει και εμπάργκο ανταλλακτικών για οπλικα συστήματα. Και αν ολα ξανααποτυχουν 100 scalp naval με 100 tomahawk ειναι… Read more »

gdmast

+1

Ηλιας

«Ελλάδα, η Κύπρος, το Ισραήλ και οι ΗΠΑ και από την άλλη, η Τουρκία με τη Ρωσία», «είναι ίσως η πρώτη φορά που οι ΗΠΑ δεν κρατούν την πολιτική των ίσων αποστάσεων» μα καλά ποσό άσχετος είναι ο αρθρογράφος… Αν η ΗΠΑ και το Ισραήλ ήταν με το μέρος μας ήδη θα είχαμε γίνει πλούσιοι…μόνο εμπάργκο να φάει σε όλα τα όπλα η Τουρκίας ή να αποκλείσει τον αέρα / θάλασσα οι ΗΠΑ, οι Τούρκοι ούτε για τσάρκα δεν θα έβγαιναν.. Ίσες αποστάσεις ; Πάντα οι ΗΠΑ είχαν σε καλύτερο βάθρο την Τουρκία σε σχέση με την Ελλάδα (στα ΠΑΝΤΑ… Read more »

antonis.

Αν δεν εισαι τρολ φιλε θες διαβασμα…απο παπα ομως.
Εχεις μεινει στο Ναβαρινο εσυ μαζευονται οι μπλε απο τη μια και οι κοκκινοι απο την αλλη.
Οσο για τους εξοπλισμους..οχι 30% ΑΕΠ ενα 100% να ειμαστε καλυμμενοι!

gdmast

amtonis, κάνε και 6 χρόνια τη θητεία και deal! Βέβαια ο φίλος παραπάνω, θέτει (πέραν των υπερβολών) και ένα σωστό θέμα. Δηλαδή των βυσμάτων στις Ε.Δ. (θα μου πεις ότι και ΑΓΕΝ να γίνεις πάλι βύσμα θέλεις!, αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα). Θέλω να πω, ότι πολύ κακώς, δεν έχει περάσει η νοοτροπία, ότι η θητεία δεν είναι καταναγκαστικό έργο ή αγγαρεία. Είναι μια διαφορετική κοινωνική υπηρεσία που στοχεύει στη διαφύλαξη ακριβώς αυτής (ταύτης θα έλεγαν οι παλαιότεροι) της κοινωνίας. Το να πας για φραπέ και να πληρώσεις με ευρώ σερφάροντας, προϋποθέτει μια χώρα που θα έχει ευρώ και… Read more »

Nik13

Πολλες φορες βλεπω οτι για ολα τα στραβα μας μας φταινε οι αλλοι… Θυμασε εμεις οτι ειμασταν με τους αραβες κ οχι με το Ισραήλ;;;τι κερδιασαμε λοιπον απο αυτο;;;αντιθετα η τουρκια ητανε με το ισραηλ απ το 1960…ξερεις τι κερδισε;;;μπηκε μεσα σε ολα τα λομπυ των ΗΠΑ μαζι τους κ σιγα σιγα περναγε τις θεσεις της σε ολα τα ζητήματα….εμεις ομως υποστηριζαμε το δικαιο των παλαιστινίων κ λργαμε εξω οι φονιαδες των λαων….. Οταν εχεις τετοια στρατηγικη τξς πλακας για 40 χρονια δεν σου φταιει κανεις για την καταντια σου. Φτασαμε στο 2010 για να καταλαβουμε οτι πρεπει να φτιαξουμε… Read more »

Α.Τ.

Σχετικα με το πραγματικο μεγεθος του κοιτασματος, καλο θα ηταν να μη βιαζομαστε… Οι σημερινες -αρχικες- εκτιμησεις ειναι στην πραγματικοτητα ελαφρα χαμηλοτερες των αντιστοιχων του κοιτασματος Αφροδιτη, το οποιο τελικα προσδιοριστηκε στα 4,5 τρις κυβ. ποδια. Αυτο δε μειωνει τη σημαντικοτητα των σημερινων ευρηματων, τη θετει ομως στην πραγματικη της διασταση (πιο αναλυτικα http://www.kathimerini.gr/1012368/article/k-blogs/security-bulletin/amesh-analysh-h-anakalyyh-toy-glaykoy-kai-to-kypriako-termatiko-lng ). Αυτο που μενει να αποδειχτει ειναι η ορθοτητα της επιλογης της Κυπριακης Δημοκρατιας να προχωρησει τους ενεργειακους της σχεδιασμους ΧΩΡΙΣ να διαθετει Πολεμικο Ναυτικο, αρα κ τη δυνατοτητα να επιβαλλει στην πραξη την αποκλειστικη χρηση του υποθαλασσιου πλουτου που υπαρχει εντος της ΑΟΖ της.

MisCo

Η Κυπρος απο μονη της δεν εχει πιθανοτητα να αντιμετωπισει την Τουρκία… θα ηταν αδυνατο να επιβαλλει κάτι χωρις να γινει αυτομάτως escalation. Αυτο βεβαια δεν σημαινει οτι δεν θα πρεπει να χει μια σοβαρη παρουσια στο μέτρο του εφικτου. Αν δεν βοηθησουν και αυτοι λιγο τους εαυτους τους, δεν βλεπω πως θα μπορουσαμε να τους βοηθησουμε και μεις.

sotbak

+1. Είναι ώρα να πάρουν βάιπερ και καμιά κορβέτα, όπως και υποβρύχια

vasilis0011

Οι αδελφοί Κύπριοι πρέπει να είναι οι πρώτοι που θα δώσουν τα πρώτα εκατοντάδες εκατομμύρια στο ΠΝ ώστε εκείνο να είναι σε θέση να προστατέψει τα συμφέροντα μας από τους νέο-Οθωμανούς στην ανατολική μεσόγειο. Έχουμε μια ιστορική ευκαιρία να πατήσουμε ξανά στα πόδια μας μην την αφήσουμε.

Eman202

Εδω δεν δινουν λεφτα για να φτιαξουν το δικο του Π.Ν θα δωσουν για το Ελληνικο; Ειχαν κ συνεχιζουν να εχουν λεφτα σαν κρατος παρα την κριση που κ αυτοι περασαν αλλα δεν κανουν εδω κ χρονια τπτ για να εξοπλιστουν. Μεχρι πριν απο 3-4 χρονια ολοι οι πλουσιοι Ρωσοι ειχαν τα λεφτα τους εκει. Ναι υπαρχει εμπαργκο οπλων απο τις Η.Π.Α αλλα υπαρχουν πολλες χωρες που εχουν οπλικα συστηματα που θα μπορουσαν να αγορασουν οι Κυπριοι κ να γινουν “αστακοι”. Σουηδια,Σερβια, Ρωσια,Ισραηλ,Κινα,Ν.Αφρικη πουλανε σχεδον τα παντα αν εχεις τα λεφτα. Οι Κυπριοι τοσα χρονια περα απο καποια Α/Α συστηματα… Read more »

Paliouras

Με 20 δις ΑΕΠ, ουτε μπροστα απο την βιτρινα των εμπορων οπλων δεν περνας..

megisteas

Αυτό σκεφτόμουν και εγώ. Πρέπει να γίνει χρηματοδότηση πλοίων για το Ελληνικό ΠΝ άμεσα. Ειδικά γαλλικά πλοία, μιας και παίζει στα οικόπεδα, πιο εύκολα για άμεση χρηματοδότηση με εγγύηση τα μελλοντικά κέρδη. Συμφωνία με Ελλάδα ώστε τουλάχιστον δύο φρεγάτες να είναι πάντα Κύπρο. Και βέβαια αγορά πυραυλακατων και άλλων πλοιων/

Onair

Πώς να δώσεις λεφτά στο ΠΝ όταν εκκρεμούν δίκες για όλες σχεδόν τις ναυπηγήσεις του.
Οι Ναύαρχοι ήθελαν στη έκθεση τους τα 214 χθες και δόθηκε η παραγγελία απευθείας αλλά τα πήραν μετά από δέκα χρόνια όπως όπως

MPAMPIS

Γινεται αν υπαρχει πολιτική βούληση. Για πρώτη φορά εχουμε συμμάχους αιγυπτο και Ισραήλ, η Τουρκία δεν μπορει να αντιμετώπιση τους πάντες εναντίων της σε κανένα επίπεδο ούτε στο στρατιωτικό, θα αναγκαστεί να συμβιβαστεί. Η άσκηση ειναι απλα για εκφοβισμό, δεν τσιμπάμε. Συνεχείς ασκήσεις της συμμαχίας και έμπρακτη συνεργασία με προμήθεια στρατιωτικού υλικού απο Ισραήλ αλλα και παραχώρηση πλεονάζοντος σε Αίγυπτο. Ισως η δημιουργία ενός κοινού στόλου με έδρα την Κύπρο και μεταστάθμευση αρμάτων απο Αιγυπτο και Ισραήλ στο νησί να ειναι μια καλη ιδέα. Ενδεχομενως προσανατολισμένες αμυντικές προμήθειες σε σχέση με τους συμμάχους πχ οι Αιγύπτιοι βάζουν μιστραλ, οι Ισραηλινοί… Read more »

ΘΟΔΩΡΗΣ

ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ ΛΕΝΕ ΜΕ ΠΟΡΔΕΣ ΔΕΝ ΒΑΦΟΥΝ ΑΥΓΑ.ΜΕ ΤΙ ΩΡΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ?ΜΕ ΤΑ ΣΑΠΑΚΙΑ 25ΚΑΙ 30 ΕΤΩΝ?ΑΦΟΥ ΕΔΩ ΜΟΙΡΑΖΟΥΜΕ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΔΩΡΗΜΑΤΑ.ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΟΠΛΩΝΦΡΕΝΤΟ ΚΑΠΟΥΤΣΙΝΟ ΚΑΙ ΦΕΙΣΜΠΟΥΚ ΕΜΕΙΣ.ΘΥΜΑΜΑΙ ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΟΥ ΗΜΟΥΝ ΠΗΓΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΕΛΒΟ.ΥΠΕΡΣΥΧΡΟΝΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΤΟΡΝΟΙ,ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΝΤΑΝ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥΣ,ΤΟΤΕ ΕΙΧΑΝ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟ HUMMER ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΟΜΑ ,ΟΛΑ ΤΖΙΤΖΙ, ΑΛΛΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΘΟΝΤΑΝ ΔΙΟΤΙ ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΕΙΠΕ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΔΙΝΕ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ Ο ΣΤΡΑΤΟΣ ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΑΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΞΑΓΩΓΕΣ!!! ΤΩΡΑ ΤΗΝ ΞΕΠΟΥΛΑΝΕ ΓΙΑ ΕΝΑ ΞΕΡΟΚΟΜΑΤΟ.ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΩΤΕΡΟΙ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ.ΑΝ ΕΙΧΑΤΕ… Read more »

agnostosependytis

Και οι Έλληνες πρέπει να είναι έτοιμοι όχι μόνο οι Ελλάδ(α)ίτες. Η Ελλάδα όσον αφορά το τι μπορεί, με τις δεδομένες συνθήκες το έχει εξαντλήσει, η Κύπρος το έχει? Γιατί σε τελική ανάλυση τα οφέλη των κοιτασμάτων αυτή θα τα πάρει, δεν νομίζω ότι θα δοθεί και κάτι στην Ελλάδα. Οπότε καλό θα ήταν να ακολουθήσει το παράδειγμα της Νορβηγίας, όπου όταν είδε ότι έρχονται κοιτάσματα, επένδυσε στην ασφάλειά της. Διπλωματική ενίσχυση για αυστηρά διπλωματική αντίποινα σε επίπεδο ΕΕ αν τολμήσουν κάτι, για να μην πω και διπλωματική ενθάρρυνση στον Σουλτάνο να παντρευτεί τον Τσάρο. Μετά παραγγελία και μερικών οπλικών… Read more »

MisCo

Θα περιμένω να δω πλεον καποια κίνηση του τύπου: 2x Sa’ar 6 και ίσως καποια υποβρύχια, με παραλληλη σαφεστατη ενισχυση της ακτοφυλακης με σοβαρα και οπλισμενα σκάφη.

lexandreas

Οι Κύπριοι είναι αδέρφια μας, αλλά ότι είναι του αδελφού μου δεν είναι και δικό μου. Σαν μια μικρή διόρθωση στο άρθρο λοιπόν η Ελλάδα δεν έχει συμφέροντα στην περιοχή ούτε φυσικά υποχρέωση να χρεωθεί μερικά δις ακόμη για να τα προασπίσει.

Αν η Κύπρος πάλι έχει πράγματι την τύχη να βρήκε τα ριάλια του πεζεβέγκη, θα πρέπει να επενδύσει ένα σοβαρό ποσό για να τα προστατέψει. Με το 10% των υποτιθέμενων δις χτίζεις ναυτικάρα, με άλλο 10% και σεβαστή αεροπορία. Και για ότι άλλο χρειαστεί δίπλα της θα βρίσκετε και ο κακόμοιρος μεγάλος της αδελφός…

sotbak

+1

gdmast

+1.
Οι Κύπριοι είναι αδέλφια μας. Και ελπίζουμε να κάνουν αυτό που πρέπει.
Δεν θα πρέπει εμείς να πούμε στους αδελφούς μας το τι θα κάνουν.
Σε ότι αποφασίσουν, να είμαστε δίπλα μας (και δεν ήμασταν πάντα).
Στρατηγικά, όσο πιο δυνατή είναι η Κύπρος, τόσο πιο δύσκολα θα είναι τα πράγματα για τον νταή της περιοχής. Θα πρέπει για να γίνει το δικό του, να ανοίξει 4 μέτωπα ευθέως (Κούρδους Τουρκίας, Συρία, Κύπρο, Ελλάδα) και άλλα δύο εμμέσως (Ισραήλ, Αίγυπτος).
Όσο “δένει” η Μικρή Συμμαχία (Ελλάδα-Κύπρος-Ισραήλ-Αίγυπτος), τόσο πιο δύσκολες θα καθίστανται οι μονομερείς και παράνομες ενέργειες κάποιων γειτόνων μας.

sotbak

+1

dimitrov

Σωθηκαμε ….. γενικώς και ειδικώς …..

ACHERON

Θα καταθέσω έναν αισώπειο μύθο. Φιλάργυρός τις τὴν οὐσίαν ἐξαργυρισάμενος βῶλον χρυσοῦν ὠνήσατο καὶ τοῦτον πρὸ τοῦ τείχους κατορύξας διετέλει συνεχῶς ἐρχόμενος καὶ ἐπισκεπτόμενος. Τῶν δὲ περὶ τὸν τόπον ἐργατῶν τις παρατηρησάμενος αὐτοῦ τὰς ἀφίξεις καὶ ὑπονοήσας τὸ ἀληθές, ἀπαλλαγέντος αὐτοῦ, τὸ χρυσίον ἀνείλατο. Ὁ δέ, ὡς ἐπανελθὼν εὗρε τὸν τόπον κενόν, ἔκλαιε καὶ τὰς τρίχας ἐσπάρασσεν. Ἰδὼν δέ τις αὐτὸν ὑπερπαθοῦντα καὶ μαθὼν τὴν αἰτίαν ἔφη πρὸς αὐτόν·Μὴ λυποῦ, λαβὼν δὲ λίθον κατάθες ἐν τῷ αὐτῷ τόπῳ καὶ νόμιζε τὸ χρυσίον κεῖσθαι·οὐδὲ γάρ, ὅτε ἦν, ἐχρῶ αὐτῷ. Ὁ λόγος δηλοῖ ὅτι τὸ μηδέν ἑστιν ἡ κτῆσις, ἐὰν μὴ καὶ… Read more »

Thras

+1

Cobra Kai

+1 για τον μυθο.
+1 για την τελευταια παράγραφο.
Και οπου ακουσουμε για αήττητα ελληνικσα νομικα οπλα καλυτερα να παρουμε φτυάρι και να σκαψουμε 2 μετρα λακκο βαθυ.

Αμερικανόφιλος

Πολύ εύστοχος ο ΑΧΕΡΩΝ !

Να προσθέσω πως ο λαϊκισμός και η αδράνεια αφαιρούν διπλωματικό κεφάλαιο από μια χώρα και στο τέλος λειτουργεί κατά.

Eman202

Εδω δεν δινουν λεφτα για να φτιαξουν το δικο του Π.Ν θα δωσουν για το Ελληνικο; Ειχαν κ συνεχιζουν να εχουν λεφτα σαν κρατος παρα την κριση που κ αυτοι περασαν αλλα δεν κανουν εδω κ χρονια τπτ για να εξοπλιστουν. Μεχρι πριν απο 3-4 χρονια ολοι οι πλουσιοι Ρωσοι ειχαν τα λεφτα τους εκει. Ναι υπαρχει εμπαργκο οπλων απο τις Η.Π.Α αλλα υπαρχουν πολλες χωρες που εχουν οπλικα συστηματα που θα μπορουσαν να αγορασουν οι Κυπριοι κ να γινουν “αστακοι”. Σουηδια,Σερβια, Ρωσια,Ισραηλ,Κινα,Ν.Αφρικη πουλανε σχεδον τα παντα αν εχεις τα λεφτα. Οι Κυπριοι τοσα χρονια περα απο καποια Α/Α συστηματα… Read more »

Onair

Το δημογραφικό είναι το κύριο πρόβλημα πλέον της Ελλάδας.
Όπλα πανάκριβα και άφθονα έχουν οι Σαουδάραβες αλλά σε χέρια Πακιστανών μισθοφόρων,Κολομβιανών κλπ είδαμε τί αξία έχουν στη Υεμένη.

Επίσης με τέτοιο πληθυσμό το ότι ο Ερντογάν ζητά από κάθε οικογένεια να έχει τέσσερα παιδιά θα έπρεπε να μας προβληματίσει.
Ίσως αυτή η ανθρωποθάλασσα να είναι ο βασικός φόβος του Ισραήλ απέναντι στη Τουρκία μακροπρόθεσμα.

peet14

Νομίζω ότι κυρίως η πολιτική ηγεσία της Κυπριακής Δημοκρατίας πρέπει να αντιληφθεί τη νέα πραγματικότητα και να πράξει ανάλογα .Οι δρόμοι που μπορεί να επιλέξει είναι κατ ουσίαν δύο δηλ Α] να έρθει σε συμβιβασμό με τις απαιτήσεις της Τουρκικής Δημοκρατίας [αφου κάνουν το σχετικό παζάρι] και Β] να βάλει βαθιά το χέρι στη τσέπη και να αποφασίσει να υπερασπιστεί τα οικονομικά και εθνικά της συμφέροντα. Το δεύτερο μπορεί να επιτευχθεί τόσο με συμμαχίες αλλά κατ ουσία και με την συμβολή της Ελλάδας . Κανείς που έχει έστω και ελάχιστο ιχνος ευφυίας δεν αφήνει τη περιουσία του απροστάτευτη και έρμαιο… Read more »

sotbak

+1

Γιώργος70

1.Πολύ θετική είδηση.Καλό εμπορεύσιμο κοίτασμα Ενδεικτικοί υπολογισμοί για την τάξη μεγέθους.
Αφροδίτη $250 εκ/bcm 6 bcm/έτος=$1.5δις/έτος πιθανό κέρδος για κυπριακή δημοκρατία $400 -$300 εκ/έτος (60/40 ή 40/60 sharing)
Αλλα τόσα από το Γλαύκο μαζεύονται $800- $600εκ/έτος.
Ελπιζουμε και σε νέες ανακαλύψεις(θα επιτρέψουν και το 60/40) και θα δώσουν την δυνατότητα για τερματικό υγροποίησης και΄ανάπτυξη στην Κύπρο.

2.Για τα εξοπλιστικά στα προηγούμενα σχόλια.
Εάν αρχίσει να έχει έσοδα μετα το 2026 με έσοδα από τα 2 κοιτάσματα σε βάθος 15ετιας τα 10δις με 5% “ασφάλιστρο”=500εκ αρα το 2030 μπορεί να κάνει προμήθεια 1 κορβέτας.

https://www.jpost.com/Israel-News/Cyprus-Egypt-sign-MoU-on-gas-export-from-Aphrodite-reservoir-391234
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-21/shell-mulls-15-year-deal-for-israeli-cypriot-gas-partner-says
https://cyprus-mail.com/2018/08/26/hasty-new-gas-deal-could-cost-billions/

gdmast

Πέστα Γιώργο.
Γιατί πολλοί νομίζουν ότι από αύριο το πρωί οι Κύπριοι θα έχουν ξέρω γω 10 δις (και το ποσό αυτό για τα επόμενα 100 χρόνια) μόνο για εξοπλισμούς. Και περιμένουν να παραγγείλουν αύριο οι Κύπριοι 5-6 Fremm, 7-8 Belharra, υποβρύχια, 100 F-15 και 50 F-35, καμιά 10αριά συστοιχίες Patriot, καμιά 500αριά Leo2 Α7V κ.λπ.
Σοβαρότητα χρειάζεται, προγραμματισμός, ικανή πολιτική ηγεσία και υπομονή.
Και κανείς δεν λέει ότι κάποιοι εξοπλισμοί δεν είναι αναγκαίοι στο μέτρο του εφικτού (μιλάμε για μια χώρα που επίσης πτώχευσε πρόσφατα και μην το ξεχνάμε αυτό).

peet14

Αγαπητέ Γιώργο ,όταν ο συμβαλλόμενος κατασκευαστής ξέρει ότι υπάρχουν τα χρήματα για την αποπληρωμή της παραγγελίας έστω και σε βάθος χρόνου ,είναι λογικό να δεί πολύ θετικά την συμφωνία .
Δεν νομίζω ότι οι κατασκευαστές πληρώνονται μετρητοίς με τη παραγγελία ,ούτε φυσικά με τη παράδοση .
Εξ άλλου υπάρχουν και οι διακρατικές συμφωνίες σε επίπεδο κυβερνήσεων .
Το ζητούμενο είναι να θέλει κάποιος να εξοπλιστεί ,όταν μάλιστα υπάρχουν έσοδα .

Giannis

Giorgo i sinoliki axia twn mexri simera epibebaiwmenwn koitasmatwn stin kypriaki aoz einai 110 dis euros. Endeiktika to aep i allws to gdp tis kyprou einai 20 dis euro. ..katalabaineis ta megethoi?

Λεοντόκαρδος

Σύμφωνα με το Αμερικανικό γεωλογικό ινστιτούτο εδω και χρόνια η αξία των υδρονοναναθρακων της Ελλάδας υπερβαίνει τα 10 Τρις!
Για όσους δεν το έχουν με το σπορ 10.000 δις…
Ας τους δώσουμε κι ένα ποσοστό λάθους, βάλτε όσο θέλετε κατά το δοκούν…

Πόσο είπαμε είναι το χρέος? Απλά για γέλια…

Τροφή για σκέψη και προβληματισμό!!! Αν έχει μείνει αυτή η ικανότητα σε μερικούς……..

FOX

Ότι μπορεί να υπάρχουν κοιτάσματα δεν σημαίνει ότι είναι και όλα εμπορικά εκμεταλλεύσιμα… το αντίθετο συμβαίνει.

mike sarafis

Οι πιθανοτητες για εμπορικα εκμεταλλευσιμα κοιτασματα ειναι γυρω στο 25%
Αν νοτια και νοτιοδυτια της Κρητης μονο υπαρχουν 16 στοχοι τυπου Zohr η και μεγαλυτεροι (η αξια του Zohr υπολογιζεται γυρω στα 200-250 δις) τοτε μαλλον ειμαστε καλα

Thras

Είναι όμως εξόχως πιθανό από τα 10 τρις το 1 τρις να είναι εμπορικά εκμεταλλεύσιμο. Αρκεί για πολλά χρόνια αυτό. Αρκεί να ξεκινήσουμε έρευνες κάποια στιγμή…

Λεοντόκαρδος

Fox προφανώς…
Όμως συνήθως τα ποσοστά κυμαίνονται 25-30% που αναφέρει ο Mike,και γω θα το πάω χειρότερα και από αυτό που λέει ο Thrash’s για 1 και θα πω έστω ότι στη χειρότερη για χίλιους δυο λόγους είναι όλο κ όλο το 5% εκμεταλλεύσιμο.

Ξεχνάτε να υπολογίσετε ότι πλέον δεν θα εισάγουμε το 99,..% αλλά θα εξάγουμε όποτε τα οφέλη είναι πολλά περισσότερα από τα κοιτάσματα αυτά κάθε αυτά!

kuazar

Ο υδρογονάνθρακας στην περιοχή είναι αρκετός για να εμπλουτίσει τις δύο χώρες. Εάν οι δύο χώρες αγωνιστούν, θα υπάρξουν 15 εταίροι υδρογονανθράκων. Διαχωρίστε σε 2 και διαιρέστε με 15. τουρκική και ελληνική αγκαλιά,

Thras

Επειδή ο γείτονας σου βρήκε πετρέλαιο δεν σημαίνει ότι πρέπει να το μοιραστεί μαζί σου… άλλαξε πλευρό γιατί σε βλέπω λίγο χλωμό!

Φου Μαντσου

Αυτη η εντυπωση οτι ολοι σας χρωστανε και πρεπει να μοιρατουν τα κερδη και τα δικαιωματα τους μαζι σας μονο σε ζητιανους αρμοζει.Για να μην πω κατι πιο βαρυ …
Ποιο καθαρη δηλωση φαντασιοπληξιας απλα δεν υπαρχει.
Καλα θα κανεις να μην πας να ψηφισεις στις εκλογες της χωρας σου.

Onair

Εκεί στη Ανατολία έχετε κάτι ορυχεία χρυσού που κάποτε ήταν βυζαντινές περιοχές.
Πρέπει να μας δώσετε το μερίδιο μας έχουμε ιστορικά δικαιώματα.
Έχω και άλλα να ζητήσω με την λογική σου αλλά δεν είναι θα συνεχίσω.
Επίσης όσοι σας ξέρουν δεν σας δίνουν τίποτα γιατί του μογγόλου όσα του δίνεις άλλα τόσα ζητάει.

sotbak

+1

Παρτακιας

Εγκω μ@λ@κ@ ντεν ειμαι τζοω σαν τα ηπολοιπα τζοα! Ειμαι κτηναρα! Και οπλισμενος μεχρι τα δοντια. Και ωπου σας πετηχω θα σας γκαμιζω μεχρι να πηασετε παιδια με κατσαρα μαλληα που να μου μηαζουν. Ετζι και απλοσετε ξερα σας σε χυντρογκονατρακες θα σας τα κοψω απο την αμασχαλ!
Εκω ενα ειντικο τσεκουρι για κεφαλακια σαν το δικο σου goalοτουρκα. Γκεγκε?
Οι υπολοιποι ειπαμε μην γραφετε σε νορμαλ ελληνικα. Γραψτε ουγκανα σαν εμενα να παρει ο διαλος! Δεν φτανει που εκπαιδευσαμε μια γενια δωρεαν στο Αιγαιο?

sotbak

καλό το άρθρο κατευθείαν στο στόχο. Εγώ θα προσθέσω κάτι όμως: Ακόμη και μην υπήρχε κοίτασμα, η Ελλάδα έχει υποχρέωση να διατηρεί αξιόμαχο και αξιόπλοο ΠΝ και μάλιστα με σύγχρονα πλοία. Δείτε την έκταση των θαλασσών μας και τις θαλάσσιες οδούς που διέρχονται από αυτές και δε θα χρειαστεί κανένα επιχείρημα για να πειστείτε ούτε η επίκληση του πάντα υπαρκτού τουρκικού κινδύνου.

Φου Μαντσου

Αυτονοητα πραγματα

NikolakiEfentis

Δεν ξέρω αν μου έχει διαφύγει της προσοχής μου αλλά δεν έχω δει στο site κάποιο άρθρο σχετικά με το πρόσφατο επεισόδιο των Τούρκων ψαράδων και της Ρουμανικής Ακτοφυλακής και της σωστής αντίδρασης των τελαυταίων.

Άραγε ποιοί θα είναι οι κανόνες εμπλοκής των Ελληνικών μέσων στην ΝΑ Μεσόγειο; Έχουν συζητήσει καθόλου στην Κυβέρνηση; Ή μάλλον, πρώτα απ’ όλα, έχουν εξηγήσει στον Πρωθυπουργό και στους κους Κατρούγκαλο και Κουίκ τί σημαίνει κανόνας εμπλοκής;

Giannis

Αγαπητή ΠΤΗΣΗ, το εν Ελλάδι πρόβλημα συνιστά στο λεγόμενο ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ και την ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΊΑ του Υπουργείου Ενέργειας. Κάντε μια έρευνα για την διαπλοκή όσων έχουν επιτελέσει ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ στο Υπουργειο Ενέργειας και σε ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ οι οποίοι έχουν να κάνουν με τις ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ φυσικού αερίου από την ΡΩΣΙΑ και ειδικά την GAZPROM. Είναι ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΆΡΗ, για να σταματήσουμε τις ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ σε ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΕΣ τιμες όπου και κάποιοι ΒΛΕΠΕ ΕΠΑΝΩ, τα βάζουν ΤΣΕΠΗ, από το να μετατραπούμε σε ΧΩΡΑ ΠΑΡΑΓΩΓΟ, με τιμες ενεργειες πολύ λιγότερες, και με πολλά πολλά κρατικά έσοδα..που θα αλλάξουν την οικονομική ΚΑΙ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΗ πορεία… Read more »

Νάσος

Αν στο παιχνίδι έχει μπει η ExxonMobil, δε χρειάζεται να ανησυχούμε για τίποτα. Αν θέλουν οι Τούρκοι, ας τα βάλουν με τον 6ο Στόλο, να μην καταλάβουν από πού τους ήρθε. Τόσα χρόνια δεν ήθελαν να λυθεί το κυπριακό, τώρα ας μείνουν με τις περιοχές που δεν έχουν φυσικούς πόρους. Τώρα πλέον το κυπριακό πήρε άλλη τροπή και οι όροι άλλαξαν: θέλουν μερίδιο; Να μαζέψουν τα στρατεύματα κατοχής. Και τζάμπα κάνουν χαζές ασκήσεις, να μας το παίξουν θαλασσοκρατορες οι νομάδες, γιατί δε θα κάνουν τι-πο-τα. Όλα τα άλλαλλα είναι φιλολογία.

sotbak

+1από μένα

Anios

Αν το κοίτασμα είναι από αυτά που δεν αμφισβητεί άμεσα η Τουρκία (λέμε τώρα), ίσως είναι μια καλή αρχή να αποκομίσει ο ελληνισμός της Κύπρου ένα πρώτο μεγάλο οικονομικό όφελος, χωρίς πολλά παρατράγουδα. Από κει και πέρα, πολλά θα εξαρτηθούν από το πόσο θεωρούν οι ΗΠΑ και λοιποί μεγάλοι παίκτες ότι χρειάζονται/δεν χρειάζονται πλέον την Τουρκία. Θά το πάνε για συμβιβασμό και γενική μοιρασιά των κερδών και με την τουρκοκυπριακή (τουρκική) πλευρά, ή θα υπερασπισθούν έμπρακτα τις ανακαλύψεις, για το καλό της ενεργειακής ανεξαρτητοποίησης από τη Ρωσία σε φ.α., για το καλό της Κύπρου, και για το δικό τους συμφέρον… Read more »

sotbak

+1

Mitsos_Mantzos

Αγαπητέ Νικόλα συμφωνω απόλυτα μαζί σου, αλλά για το θέμα των Αλβανών έχω μία διαφορετική άποψη. Πιστεύω ότι το 30% θα πολεμήσουν στο πλευρό των Ελλήνων, ίσως για να αποδείξουν με πράξεις αυτό που δεν μπορούν να αποδείξουν με λόγια, ίσως για να σκοτώσουν μία για πάντα κάποια κόμπλεξ που τους βασανίζουν, και ακόμα Ίσως ένα πολύ μικρό ποσοστό (τα παιδιά που έχουν γεννηθεί εδώ) για την Ελλάδα. Δεν ξέρω μπορεί και να είμαι εντελώς λάθος , ας ελπίσω όχι. Κάτι επίσης που συμπληρώνει το σχόλιο σου οπως αναφέρθηκε σε αυτό παρακάτω ο φίλος Tango Alpha και είναι για εμένα… Read more »

kakaouskia

Καλησπέρα Άκουσα πριν καιρό στο ραδιόφωνο μια συνέντευξη του Νίκου Ρολάνδη (υπουργός Εμπορίου, Βιομηχανιας και Τουρισμού 1998 – 2003) ο οποίος είχε υπογράψει τη συμφωνία καθορισμού της Κυπριακής ΑΟΖ με την Αίγυπτο. Είπε ότι από την ΕΕ μας είπαν σαφέστατα ότι εκμετάλλευση υδρογονανθράκων χωρίς μερίδιο στους Τουρκοκύπριους αποκλείεται. Και αντιπροτάθηκε από την Κύπρο η δημιουργία ταμείου που θα φυλάγεται το ποσοστό που αντιστοιχεί στους Τουρκοκυπρίους από τα κέρδη και όταν με το καλό δεήσουν να επανέλθουν υπό τη νόμιμη κυβέρνηση θα πάρουν το μερτικό τους. Οπότε χρειάζεται έξυπνη στρατηγική. Δεν λες εξοπλισμοί, λες “έξοδα εξοπλισμού για την ασφάλεια των κοιτασμάτων”… Read more »

evaggelos

σαλιο δεν εχουμε να υπερασπιστουμε το αιγαιο δεν μπορουμε πλεον θα παμε και στην κυπρο κ στην αν.μεσογειο για γελια ειμαστε εδω δεν συμφωνουμε να βαλουμε τακακια στα μιραζ fos στα nh90 το μονο θετικο ειναι οτι για να ξεκινησει το πανυγυρι θα παρει κοντα στην δεκαετια αρα πρεπει απο το 20 να παραγγελνουμε πλοια κ αεροπλανα το θεμα ειναι με τη λεφτα την ιδια στιγμη που δεν μπορουμε ουτε το 1δις να παρουμε απο την εε.

Αμερικανόφιλος

Παρόμοια κοιτάσματα θα βρεθούν και στα οικόπεδα της Κρήτης !

Λογικά

Άρα δυο Tico για αρχή (αν και θα ήθελα αν είναι δυνατόν Arleigh Burke) και να κλείσει το θέμα των ναυπηγείων Ελευσίνας με αμερικανική εταιρεία ώστε να πάμε στην ενισχυμένη φρεγάτα FFG (X) 4 + 4 και είμαστε μια χαρά.

sotbak

μακάρι

Το Σχόλιο της Ημέρας

Karel Doorman ή M class για το ΠΝ, ίσως η καλύτερη και εκσυγχρονισμένη “ενδιάμεση λύση” που υπάρχει αυτή τη στιγμή, αλλά και η...

 Οι φίλοι μας αναγνώστες θυμούνται όλες τις παρουσιάσεις που έχουμε κάνει σε πλοία που πιθανόν να ενδιέφεραν το ΠΝ. Βλέποντας αρκετά νωρίς πως το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

Κύριο Άρθρο

Τα 6 ελληνικά Rafale F3-R νέας κατασκευής θα έρθουν το 2022

29
Τα 6 ελληνικά μαχητικά Rafale F3-R νέας κατασκευής θα φτάσουν στη χώρα μας το 2022, σύμφωνα με τον Γάλλο δημοσιογράφο Vincent Lamigeon.https://twitter.com/VincentLamigeon/status/1306206249361510400Όπως επισημαίνει ο...
Card image

ΠΤΗΣΗ September 2020

Αγορά 3.99
Card image

ΠΤΗΣΗ 2016 June 2016 #361

Αγορά 1.99
Card image

ΠΤΗΣΗ 2020 June

Αγορά 3.99

Related News

Διαγωνισμός Ουλαμών Αρμάτων στην Ξάνθη με συμμετοχή αμερικανικών αρμάτων Μ1 Abrams

Από την Δευτέρα 14 έως την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2020, πραγματοποιήθηκε ο Διαγωνισμός Ουλαμών Αρμάτων των Μονάδων Τεθωρακισμένων που διαθέτουν άρματα LEO2 (A4 και...

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΕΦ στη ΝΒΕΦ στο πλαίσιο συνεκπαίδευσης με το αμερικανικό Ναυτικό

Επίσκεψη κ. Αρχηγού ΓΕΕΦ στη ΝΒΕΦ στο πλαίσιο συνεκπαίδευσης Διοίκησης Ναυτικού με Πληρώματα Σκαφών CCM του Αμερικάνικου Πολεμικού Ναυτικού.Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στη...

Επικοινωνία Ν. Δένδια με τον γενικό γραμματέα του ΝΑΤΟ

ΑΠΕ-ΜΠΕΟ υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, είχε σήμερα το πρωί τηλεφωνική συνομιλία με τον γενικό γραμματέα του ΝΑΤΟ, Γενς Στόλτενμπεργκ (Jens Stoltenberg).Η συζήτηση, σύμφωνα με...

Βαρβιτσιώτης: Στρατηγικής σημασίας η συμμαχία Ελλάδας-Γαλλίας

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕΗ Ελλάδα και η Γαλλία έχουν κατακτήσει τον τίτλο των στρατηγικών εταίρων και στρατηγικών συμμάχων, τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης αμέσως...

Stolen Cerberus VII: Διμερής άσκηση Ελλάδος-ΗΠΑ (εικόνες)

Από τις 8 Σεπτεμβρίου 2020 μέχρι και σήμερα διεξήχθη η ετήσια κοινή άσκηση STOLEN CERBERUS VII, με την συμμετοχή αφενός της 356 ΜΤΜ- ΗΡΑΚΛΗΣ...
- Advertisement -