Επιτέλους ξεκινούν οι διαδικασίες για τορπίλες και αντίμετρα Τ/Λ στα ελληνικά υποβρύχια!

68
9654
Μοιραστείτε το άρθρο
  • 298
  •  
  •  

Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας προχώρησε χθες στη συγκρότηση επιτροπών για τα προγράμματα τορπιλών και αντιμέτρων Τ/Λ (τορπιλών), για τα υποβρύχια Type 214 και το αναβαθμισμένο υποβρύχιο “ΩΚΕΑΝΟΣ”.

 

ΑΝΑΛΥΣΗ: Τορπίλες για το ΠΝ (Π&Δ τεύχος Ιουλίου 2018), Μέρος 1ο

Με αυτό τον τρόπο αναμένεται επιτέλους να ξεκινήσουν ουσιαστικά οι διαδικασίες για την προμήθεια νέων τορπιλών βαρέως τύπου και την ολοκλήρωσή τους στο οπλικό σύστημα των πέντε υποβρυχίων. Προηγήθηκε στις 25 Μαΐου 2018 πρόσκληση παροχής πληροφόρησης RFI (Request for Information) με τίτλο “πρόσκληση τεχνικού διαλόγου για την προμήθεια τορπιλών βαρέως τύπου και ολοκλήρωση αυτών στα οπλικά συστήματα ISUS 90-15 και ISUS 90-46 των Υ/Β Τ.214 και Υ/Β ΩΚΕΑΝΟΣ”.

 

ΑΝΑΛΥΣΗ: Τορπίλες για το ΠΝ (Π&Δ τεύχος Ιουλίου 2018), Μέρος 2o

Κύριες υποψηφιότητες για το πρόγραμμα των τορπιλών αναμένεται να θέσουν οι Black Shark Advanced, Seahake Mod4, F21, Mk48, αλλά δεν αποκλείεται να υπάρξουν κι άλλες προτάσεις – όχι έως τώρα δημόσια γνωστές. Ευχόμαστε τα δύο προγράμματα να προχωρήσουν μέχρι τέλους!

ΑΝΑΛΥΣΗ: Τορπίλες για το ΠΝ (Π&Δ τεύχος Ιουλίου 2018), Μέρος 3o

 

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ποια προγράμματα του ΠΝ θα ξεκινήσουν εντός του 2019 (και μάλιστα στους πρώτους μήνες);


Μοιραστείτε το άρθρο
  • 298
  •  
  •  

newest oldest most voted
Notify of
G-164g ag-cat
Guest
G-164g ag-cat

Κάλιο πάρα πολύ αργά παρά ποτέ.

Kωνσταντίνος Μουτζουρούλιας
Guest
Kωνσταντίνος Μουτζουρούλιας

Καλησπέρα σας.Γνωρίζετε αν έχει απασχολήσει το ΠΝ ,προμήθεια βλημάτων IDAS;Είναι κίνηση καταλύτης για την συνεχώς διογκούμενη απειλή απο τα ελικόπτερα του τουρκικού ναυτικού.

Flight and Space
Admin
Famed Member

Δεν έχει γίνει κάτι τέτοιο γνωστό

Digenis
Guest
Digenis

IDAS στην επομενη αναβαθμιση των υποβρυχίων όποτε γινει αυτή , και στα νεα υποβρηχια που πρεπει να παραγγειλει το ΠΝ όταν τα παραγγείλει και αυτά . Σε αυτε τις περιπτωσεις θα αρχισει η συζητηση για IDAS

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
Guest
ΓΙΑΝΝΗΣ 1

Tα αντιαεροπορικά όπλα υποβρυχίων είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο και θα περάσουν αρκετά χρόνια για να μπουν σε υπηρεσία.

STRATOS
Guest
STRATOS

Είχα μιλήσει με 1 κυβερνήτη υποβρυχίου σε μία πρόσφατη ημέρα επισκέψεως στον Πειραιά και μου είπε ότι είναι άχρηστα αυτά τα συστήματα IDAS στο περιβάλλον του Αιγαίου. Καταρχήν ποιο τουρκικό ελικόπτερο θα κάνει ανενόχλητο έρευνα στο Αιγαίο με 400 μαχητικά να πλακώνονται στην περιοχή??….κανένα μέχρι να εξασφαλιστεί αεροπορική υπεροχή……. Επιπλέον δεδομένου ότι τόσα μεγάλα νησιά του ανατολικού Αιγαίου έχουν εξοπλιστεί με αντιαεροπορικά πυραυλικά συστήματα, κατάρριψη τουρκικού ελικοπτέρου μπορεί να γίνει και από αυτά (δεν χρειάζεται να έχει IDAS το υποβρύχιο). Ισχύει και ότι με τους υποβρύχια εκτοξευόμενους Harpoon (σε πολύ χειρότερο βαθμό) ότι μια εκτόξευση αντιαεροπορικού πυραύλου μπορεί να προδώσει… Read more »

Χρήστος
Guest

Έχετε μήπως κάποια πληροφορία για τα αντίμετρα τορπιλών? Έστω και το παραμικρό

Flight and Space
Admin
Famed Member

Όχι αλλά το ψάχνουμε!

Γ.Μ.
Guest
Γ.Μ.

Ο τύπος τους είχε δημοσιευθεί από άλλο περιοδικό του χώρου προ μηνών.

Χρήστος
Guest

Αγαπητέ ΓΜ θυμάσαι κάτι να μας αναφέρεις? Αυτά προορίζονται για τα νέα μόνο υποβρύχια 214 η και για τα 209?

Γ.Μ.
Guest
Γ.Μ.

Τα αναλώσιμα αυτά είναι τα C303/S της WASS. Προορίζονται για τα T214 και το Ωκεανός, καθώς μόνον αυτά είναι εφοδιασμένα με το σύστημα CIRCE που τα εξαπολύει.

Stamatis
Guest
Stamatis

Γράφετε για υποψηφιότητες που δεν είναι έως τώρα δημόσια γνωστές. αυτό μπορεί να εννοεί και άλλες υποψηφιότητες πέρα των γαλλικών, γερμανικών και αμερικανικών τορπιλλών, όπως π.χ. κορεατικές ή κάποιας άλλης προέλευσης???

npo
Guest
npo

ανάσταση.
Άντε να το δούμε να υλοποιείται γρήγορα.

Δημήτρης Γ.
Guest
Δημήτρης Γ.

Αν έχουμε και κάνα ακόμα νέο μέσα στις επόμενες μέρες…ένα ξέρω.
Πήγε ο Καμμένος σπίτι του….

Θανος
Guest
Θανος

Αλλα υποβρύχια 209 δεν εχουμε;

seb
Guest
seb

Έχουμε, αλλά έπρεπε είτε να είχαν αντικατασταθεί από νέα 214 είτε να είχαν εκσυγχρονιστεί όπως το Ωκεανός.

evaggelos
Guest
βαγγελης

επιτελους λεφτα σε κατι ουσιαστικο κ οχι σε ψαροβαρκες

Steve
Guest
Steve

Υπάρχει κάποια εκτίμηση για που προσανατολιζόμαστε?
και ποια κατά τη γνώμη σας θα ήταν η πιο σωστή/εξελιγμένη επιλογή?

gdmast
Guest
gdmast

Επιτέλους. Πραγματικά δεν πήγαινε άλλο (χρονικά).

Digenis
Guest
Digenis

Buget ,αριθμός τορπιλων, ξερει κανει τίποτα ? !!!

Γ.Μ.
Guest
Γ.Μ.

36 μάλλον.

Spirit
Guest
Spirit

Έτσι όπως πάμε θέλουμε δύο χρόνια μέχρι να παρθούν αποφάσεις… και στο τέλος ούτε ένα πλήρες φορτίο με νέες τορπίλες δεν θα έχουν τα υποβρύχια.

gdmast
Guest
gdmast

Πλήρες φορτίο για τα τουλάχιστον 5 υ/β, σημαίνει 80 τορπίλες. Δύσκολα η τιμή θα πέσει κάτω απο 3 εκ η μονάδα (Black Shark), ενώ δεν πιστεύω ότι θα είναι και πάνω από 4 εκ (η DM2A4 ή η F-21), αυτό σημαίνει ένα κόστος (για 80) από 240 εκ. – 320 εκ. Βέβαια είναι πιθανό λόγω ανταγωνισμού οι τιμές να συμπιεστούν προς τα κάτω, όμως θα είναι έκπληξη η Ελλάδα να πάει έστω στα 200 εκ (λέμε τώρα) για ένα πλήρες φορτίο (δηλαδή με μια αναχορηγία). Να το δω και να μην το πιστέψω δηλαδή. Το πιθανότερο είναι ένα γέμισμα (5Χ8=)… Read more »

Spirit
Guest
Spirit

70 άντε τουλάχιστον 56 για τα 214
οι παλαιότερες προσφορές:
https://www.defence-point.gr/news/ti-chriazete-to-polemiko-naftiko-ton-techniko-dialogo-gia-tis-torpiles

ETS
Guest
ETS

Χρειάζεται επειγόντως ενδιαμεση λύση παραλαβής άμεσα σύγχρονων τορπιλών . Οι διαθέσιμες είναι πεπαλαιωμένες με μικρο βεληνεκες και μεγάλη ακουστική υπογραφή η δε παράδοση των νέων χάνεται σε οριζοντα ετών. Ίσως να ήταν απαραίτητη κάποια αποκτηση από ΗΠΑ η άλλη χώρα μερικών πχ 40 μέχρι την παράδοση των νέων και ίσως η αγορα τους όταν παραληφθούν οι δευτερες σε μερικα χρόνια .. Ούτως η άλλως οι αριθμοί των υπό παραγγελία όπως διέρρευσαν είναι αστείοι και δεν καλύπτουν ουτε έναν φόρτο για τα Υ/Β μας. Κύριοι της Πτησης τι γίνεται επίσης με την αποστολή επιτροπής στην Αυστραλία για τις Adelaide? Κάποιο νέο;… Read more »

alexmark
Guest
Alex

Tώρα εξετάζεται η περίπτωση να φέρουν καγκουρώ που με τις γροθιές τους θα παίξουν αντιαποβατικό ρόλο και μαζι με με το υπερόπλο ΒΜP-1/ZU-23 θα αλλάξουν τον ρου της ιστορίας!

STRATOS
Guest
STRATOS

Οι σημερινές τορπίλες (SUT mod 0) έχουν μεγάλο ακουστικό ίχνος??? που το είδες αυτό?? γιατί πολύ πιθανό να έχουν χαμηλότερο ακουστικό ίχνος από κάποιες από τις νεότερες (που είναι στο διαγωνισμό)!! είναι ηλεκτροκίνητες οι σημερινές τορπίλες των υποβρυχίων. Αυτός είναι και ο λόγος που το ΠΝ ποτέ δεν αγχώθηκε καθώς οι τούρκοι έχουν αμερικάνικες MK48 από την δεκαετία του 90…..αλλά όχι SUT. 100 εκατομμύρια ευρώ που είναι ο προϋπολογισμός του σημερινού προγράμματος φτάνει για 30+ τορπίλες, που σημαίνει τουλάχιστον 6 σύγχρονες τορπίλες για κάθε διαθέσιμο υποβρύχιο AΙP του Ελληνικού ΠΝ. 30 τορπίλες φτάνουν για να ρημάξουν τον τουρκικό στόλο (16… Read more »

ETS
Guest
ETS

Δεν το είδα το διάβασα σε ξςνογλωσσο άρθρο παλαιότερα .. Εσύ που διάβασες ότι έχουν μικρότερο ίχνος; Το πιθανότατα δεν είναι απόδειξη αλλά εικασία . Το να εικάζουμε ότι μια τορπίλη τεχνολογίας σαράντα ετών είναι πιο αθόρυβη από μια σύγχρονη μάλλον είναι ευσεβής πόθος . Χωριά που τα στοιχεία παίζει να είναι και διαβαθμισμένα αλλά και λογικά δεν στέκει. Το ίδιο το ΠΝ ζητούσε αρχικά 50+ τορπίλες ενώ ξαφνικά μας.αρκουν οι 36.. Και αυτό θεωρείται επαρκές; Όχι βέβαια καθώς εσύ υποθέτεις πως τα ποσοστά αστοχίας θα είναι μηδενικά ενώ αυτό δεν υπάρχει συνεπώς ο αρχικός αριθμός είναι ο ελάχιστος απαιτούμενος… Read more »

STRATOS
Guest
STRATOS

Δεν εικάζω μηδενικά ποσοστά αστοχίας…αλλά αν με 30 τορπίλες βυθίσεις 6-8 πλοία (από τα max 22 x μεγάλα σκάφη του τουρκικού στόλου επιφανείας) τότε αυτός είναι 1 καλός λόγος για τον αντίπαλο να εξαφανιστεί από την περιοχή.. 30 τορπίλες είναι τεράστιο απόθεμα δεδομένου ότι τα υποβρύχια μπορούν να φέρουν και Harpoon – νάρκες αλλά και τις παλαιότερες και πολύ ικανές τορπίλες SUT/SST-4/Mk-37. Το υποβρύχιο Type -209/1100 “Νηρεύς”(40 χρονών!!! με τορπίλες SUT 30 ετών!!! αυτές που έχετε βγάλει άχρηστες) το 2012 που συμμετείχε στην γνωστή Νατοική άσκηση Proud Manta κατετάχθει πρώτο (σε άσκηση που συμμετείχαν φρεγάτες FREMM, υποβρύχια Τype212 AIP Ιταλικά… Read more »

ETS
Guest
ETS

Σοβαρα τωρα συγκρινεις ασκηση στην οποια δεν εγινε πραγματικη βολη με πραγματικες συνθηκες μαχης με αγνωστους παραγοντες οπως τα Τουρκικα αντιμετρα η αλλα συστηματα αποντα απο την εξισωση ? Μιλαμε για προσομειωση αρχηγε και ουσιαστικα η ολη υποθεση με τις εξαιρετικες επιδοσεις αφορουσε τα χαρακτηριστικα του Υ/Β και οχι των παλαιων τορπιλων που πας να βγαλεις οπως οπως και ικανες να σταθουν με αξιωσεις σημερα .. Προφανως η προσομοιωση εγινε με SUT αλλα λεπτομερειες του σεναριου δεν γνωριζουμε οποτε η αξια του ειναι αμφιβολλη ειδικα σε αλλες συνθηκες στο Αιγαιο . Ουτε γνωριζουμε πως προκυπτει η βαθμολογια της αξιολογησης και… Read more »

STRATOS
Guest
STRATOS

Προς ETS

Είσαι εκτός πραγματικότητας.

Σοβαρά η υπ’αριθμόν 1 ανθυποβρυχιακή άσκηση του ΝΑΤΟ (και μάλλον του κόσμου ολόκληρου) προσπαθείς να μας πείσεις ότι είναι παπάτζα!!!!αχαχαχαχα

Οι τούρκοι με τις σύγχρονες τορπίλες τους έχουν φάει πολύ κυνηγητό από Ελληνικά υποβρύχια (40 ετών) σε αυτές τις ασκήσεις..

Ρώτα τους αξιωματικούς των Ελληνικών υποβρυχίων (μπορείς πολύ εύκολα να τους συναντήσεις σε 1 επισκεπτήριο στον Πειραιά) αν είναι δυσαρεστημένοι από τις υπάρχουσες τορπίλες..

30 καινούριες τορπίλες φτάνουν και περισσεύουν για να ρημάξουν τον τουρκικό στόλο επιφανείας..

Spirit
Guest
Spirit

Και δεν κατάλαβα τι κακό ειναι που είναι ηλεκτροκίνητες οι σύγχρονες τορπίλες;

Η αιχμή της τεχνολογίας είναι ηλεκτροκίνητες τορπίλες. Επίσης οι νέοι αισθητήρες των τορπιλών είναι κατά πολύ ανώτεροι από κάτι δεκαετίες πίσω.

Μην λέμε πράγματα εντελώς εκτός πραγματικότητας….

STRATOS
Guest
STRATOS

Μαλον τα έχεις μπερδέψει φίλε. Οι τορπίλες που έχουμε τώρα (oι παλαιές καλές SUT) είναι ηλεκτροκίνητες. Ηλεκτροκίνητες είναι και οι καινούριες γερμανικές.

Οι καινούριες αμερικάνικες ΜΚ48 mod6-7 δεν είναι (που έχουν οι τούρκοι). Αυτό συζητάγαμε.

Spirit
Guest
Spirit

Εχεις δίκιο το εξέλαβα λάθος… στην βιασύνη.

ivychris
Guest
ivychris

Αν και πλέον η Black-Shark Advanced έχει και τα οικονομικά δεδομένα, πέραν των τεχνολογικών & επιχειρησιακών, που ικανοποιούν το Π.Ν., εν τούτοις η SeaHake® mod 4 – εξελιγμένη έκδοση της DM 2 A4- της Atlas Elektronik GmbH, με την έξοδο και του Καμένου…, λογικά θα πρέπει να επικρατήσει.
Εκτός της εύκολης ολοκλήρωσης, σε δοκιμή το 2012, η SeaHake® mod4 ER (Extended Range) έπιασε εμβέλεια 140χλμ…
Είναι και αυτός ενας επιπλέον λόγος …”SeaHake® mod4 ER can be deployed from seagoing platforms as well as from <>”

gdmast
Guest
gdmast

Για τι βεληνεκές των 140χλμ., έχουμε ήδη την UGM-84L Block 1C (δεν ξέρω πόσες, αλλά θεωρώ υπερβολικό τον αριθμό 100 που αναφέρουν κάποιοι. Άγνωστο επίσης αριθμό έχουν και οι γείτονες από αυτή).
Αν και στρατηγικές (λόγω εμβέλειας), στο περιβάλλον του Αιγαίου, είναι πιο χρήσιμη η ταχύτητα από την εμβέλεια.
Δεδομένων των παραπάνω, θα είναι έκπληξη το ΠΝ να πάει σε SeaHake® mod4 ER, ιδίως εάν ληφθεί υπ’ όψιν ότι είναι και πολύ ακριβές (στα 5 εκ η μονάδα). Εξαιρετική βέβαια τορπίλη, αλλά δε νομίζω ότι αυτή την εποχή θα προτιμηθεί. Είναι πολυτέλεια δηλαδή, όπως είμαστε τώρα (σε τορπίλες αλλά και οικονομικά).

ivychris
Guest
ivychris

Τι συγκρίνεις τώρα?
Τον υποβρυχίως εκτοξευόμενο Harpoon με την τορπίλη λόγω παρόμοιας εμβέλειας?
Τι επίπεδο συζήτησης είναι αυτό?

gdmast
Guest
gdmast

Απλά λέω ότι η συγκεκριμένη είναι πολύ ακριβή σε συνάρτηση με το ότι αυτό το βεληνεκές δεν είναι πρώτη προτεραιότητα τώρα.
Δεν έκανα σύγκριση των δύο, απορώ που την είδες τη σύγκριση.
Δεν φτάνει που δεν κατάλαβες το νόημα αυτού που έγραψα, κάνεις και χαρακτηρισμούς. Εντάξει τώρα.

ivychris
Guest
ivychris

Η εμβέλεια τορπίλης 140 χλμ δεν μπορεί να συσχετίζεται με τη δυνατότητα εμβέλειας του αντιπλοϊκού UGM Harpoon.
Εντελώς διαφορετική επιχειρησιακή χρήση της τορπίλης.
Btw, 30 τμχ είναι οι UGM-84 και όχι 100…που αναφέρουν κάποιοι…

gdmast
Guest
gdmast

Φυσικά εντελώς διαφορετική. Και φυσικά είναι προτιμότερη η τορπίλη (γνωστοί οι λόγοι). Απλά εγώ ανάφερα ότι αν θέλει τόσο μακρινό κτύπημα το ναυτικό έχει μέσον. Η αμφιβολία μου δεν ήταν αν χρειάζεται τέτοιας εμβέλειας τορπίλη, αλλά το ότι είναι ακριβή και δεν βλέπω να την παίρνουμε. Απλά είπα ότι δεν είναι ΤΩΡΑ προτεραιότητα αυτή η εμβέλεια για το ΠΝ (λόγω κόστους). Αν θέλεις τη γνώμη μου, είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ (και μακάρι να βγαίνουν τα χρήματα για τουλάχιστον 20 αλλά…) . Γιατί δεν είναι μόνο το Αιγαίο αλλά και η ΑΟΖ. Αν τους εντοπίσεις εκεί, σημάδεψέ τους από μακρυά και άστους να… Read more »

MisCo
Guest
MisCo

Ας ελπισουμε να μην επικρατησει τιποτα το Γερμανικο. Αν ηταν κιολας δυνατον να αποκλειστουν για τα επομενα 100 χρονια θα ηταν ευχης εργον. Συγνώμη, απλα δεν μπορω να ξεχάσω τον εκβιασμό που εκαναν και εμειναν τα υποβρυχια μας χωρις τορπίλες. Αυτές οι επιλογες, αυτες οι πολιτικές ποτε δεν θα πρεπει να περνάνε ατιμώρητες.

Δεν ειναι θέμα εγωισμού, ειναι θέμα του αν ειναι σύμμαχοι ή οχι. Εφοσον αποφασιζουν διαφορετικα δεν βλεπω κανενα λογο να τους επιβραβευσω.

ivychris
Guest
ivychris

Μαζί με την ηλιθιότητα Καμένου, ήλπιζα να είχαν αποχωρήσει και ορισμένοι δογματισμοί, αλλά μάλλον οι ελπίδες μου ήταν φρούδες…

seb
Guest
seb

Χωρίς να συμφωνώ με τη στάση του πρώην ΥΠΕΘΑ, ο συγκεκριμένος δογματισμός δεν είναι αβάσιμος. Ούτε οι Αυστριακοί που μιλάνε και την ίδια γλώσσα δεν τους γουστάρουν…

ivychris
Guest
ivychris

Το ότι οι Αυστριακοί δεν τους γουστάρουν είναι γνωστό, όσο επίσης είναι γνωστό ότι οι Audi, Mercedes, VW & Porsche αποτελούν το 80% των αυτοκινήτων των Αυστριακών… Άλλο πράγμα τα αυτοκίνητα, ε? ——- Ένα γενικό σχόλιο και για τα υπόλοιπα σχόλια κάτωθι Αν δεν βγάλουμε τις παρωπίδες δεν βλέπω προκοπή. Στις εξωτερικές σχέσεις δεν υπάρχουν, αυτό που περιγράφεται και σε πιο κάτω σχόλια, εκβιασμοί αλλά διλήμματα που τίθενται από όλους έναντι όλων. Αν η δική μας θέση μας επέτρεψε να μην έχουμε εναλλακτικές επιλογές, αυτά είναι λάθη δικών μας χειρισμών και όχι των ξένων. Πρδ η συμφωνία με τα Σκόπια…… Read more »

ETS
Guest
ETS

Όντως..

Γιάννης Παυλίδης
Guest
Γιάννης Παυλίδης

Κάτσε ρε αδερφέ, προχτές παραιτήθηκε ο στρατάρχης Καμμένος, ποτέ να δώσει διαπιστευτήρια ο νέος ΥπΑμ?

Μάλλον εσύ είσαι ο δογματικός η καλύτερα κομματικός….

MisCo
Guest
MisCo

Δογματισμος το να μην ψωνίζω απο αυτον που με εκβιαζε? Ναι τοτε ειμαι Δογματιστης ή οτι αλλος χαρακτηρισμος σου έρχεται. Δεν εχω κανενα ενδοιασμο και θα φέρω τον οποιο χαρακτηρισμο ως τιμητικη ενδειξη.

Εγω αγαπητε μου σε αυτα ειμαι καμήλα. Δεν εχω κοντή μνημη. Τιμώ αυτους που μου ξηγιουνται σωστά και μονον.

Γιάννης_'Αλιμος
Guest
Γιάννης_'Αλιμος

Πολύ σωστά, πρέπει να τους δοθεί ένα πολύ καλό μάθημα. Τέτοιου είδους εκβιασμοί στον χώρο ιδιαίτερα της Εθνικής Άμυνας ισοδυναμούν με άκρως εχθρική ενέργεια. Η συμπεριφορά τους είναι συμπεριφορά προς ιθαγενείς… Ή θα μάθουν να συνεργάζονται με όρους επ’ ωφελεία και των δύο πλευρών, ή δεν τους θέλουμε ούτε “ζωγραφιστούς”…

ETS
Guest
ETS

Να τους δοθει ενα ”καλο” μαθημα και να παρει ετσι το ΠΝ ενδεχομενως κατωτερες τορπιλες με πολιτικη αποφαση .. Το μου θυμιζει τι μου θυμιζει.. Καλο μαθημα λες και εξαρτωνται απο τα ψωροεκατομμυρια που θα δωσουμε εμεις για τριαντα συν τεμαχιακα για να εχουν κερδοφορια η θα κλεισουν εργοστασια χωρις αυτα. Χωρια που δεν θα συνδεσει κανεις εμφανως την απορριψη με παλαιοτερη συμπεριφορα και χωρια που ολες οι διεθνεις σχεσεις εχουν τα ιδια χαρακτηριστικα με τετοιες συμπεριφορες κατα καιρους .. Οποτε με την ιδια νοοτροπια οπως εγραφε και αλλος εδω παλαιοτερα για την περιπτωση των ΑΒ να αποκλεισουμε και τους… Read more »

Γιάννης_'Αλιμος
Guest
Γιάννης_'Αλιμος

Πολύ λάθος κατάλαβες φίλε μου. Φαντασιώνεσαι “εκδικήσεις” και άλλα “αφρικανικά”… Ξαναδιάβασε καλά αυτά που γράφονται. Ειδικά το “επ’ ωφελεία και των δύο πλευρών”. Εσύ θέλεις μόνον το όφελος της μιάς πλευράς φαίνεται. Ε, δεν έχουν οι Γερμανοί στις τορπίλες το “μάννα εξ ουρανού”. Υπάρχουν και άλλοι με εξ’ ίσου καλά προϊόντα. Αυτό εννοώ με το “να πάρουν το μάθημά τους” αφού θέλεις εξήγηση. Η αγορά των τορπιλών πρέπει να γίνει (όπως και κάθε αγορά) με τεχνο-οικονομικά κριτήρια. Υπάρχουν όμως και αγορές (πολλές) που γίνονται και με πολιτικά κριτήρια. Και στην περίπτωσή μας είναι πάρα πολλές… Και ορισμένες μάλιστα δικαιολογημένες. Παράδειγμα… Read more »

Spirit
Guest
Spirit

Η έκδοση της έκδοσης ER ειναι ένα θέμα κατά πόσο μπορεί να προσφέρει τα πλεονεκτήματα που μέγιστου θεωρητικού βεληνεκούς, λογικά γίνεται μέσω κάποιου GPS ενώ η πλεύση γίνεται επιφανειακά.

Νομίζω ότι πιο σημαντικό ειναι η τοποθέτηση έξτρα μπαταριών που μπορεί να δώσει μεγαλύτερη την μέγιστη συνεχή ταχύτητα στις δυνατότητες που δίνει η οπτική ίνα…

CKfurious
Guest
CK

Οι σύχρονες τορπίλες μαζί με τα 214 μπορούν να εξασφαλίσουν τη ναυτική αποτροπή τόσο στο αιγαίο όσο κυρίως στη ανατολική μεσόγειο Όχι οι 1-2 φρεγάτες του 1.2 billion Εμείς όμως εksυχρονιζουμε τα P3 (με κατεπείγον πρόγραμμα του 2015 με το αεροπλάνο να παραδίδεται το 2023) Οι επιδόσεις των υπαρχοντων SUT είναι της δεκαετίας του 70 Με το δραστικό βεληνεκές που δίνουν η επένδυση στα 214 απαξιώνεται πλήρως Τα 214 πρέπει να είναι τόσο κοντά στο στόχο που χάνεται το πλεοNEκτιμα τους στο ακουστικό ίχνος Επιπλέον τα τουρκικα υποβρύχια 209/1400 με τις σύχρονες τορπίλες και τα ομοια ISUS/SONAR έχουν το πλεονέκτημα… Read more »

MPAMPIS
Guest
Μπαμπης

Άκρως απαραίτητη η ενδιάμεση λύση αλλα αν αυτή συνδεθεί με αγορά νέων τορπιλων τότε πρακτικα οι επιλογές περιορίζονται σε δυο γερμανικές ή αμερικανικές…….
Ούτε οι Γάλλοι ούτε οι Ιταλοί έχουν να προσφέρουν κατι ποιοτικό απο προηγούμενα μοντέλα.

evaggelos
Guest
βαγγελης

καλημερα αν κ ισως θα λεγα την γαλλικη ως κατι καινουργιο πιστευω οτι θα παμε στην αμερικανικη κ λογω ευκολιων κ λογω παλαιωτερων που ισως αποδεσμευσουν. Η ιταλια τι διαθετει απο τορπιλες?

Nikoss
Guest
Nikos

Τις τορπιλες δεν θα τις περναμε δωρεαν με τις Belhara??

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
Guest
ΓΙΑΝΝΗΣ 1

Κανείς δεν δίνει μια 40αριά καινούργιες επειδή θα αγοράσεις 2 φρεγάτες του. Αλλά και να το κάνει κάποτε στην τιμή των φρεγατών θα σου προσθέσει και αυτή των τορπιλών. Έτσι θα τις πάρεις ,,δωρεάν,,, ή ως ,,Α.Ω,,

GMT-I
Guest
GMT-I

και για τι να τις πάρουμε δωρεάν να τους είμαστε υποχρεωμένοι; δεν θέλουμε να μας λένε οι ευρωπαίοι ότι εμείς δεν έχουμε λεφτά για να αγοράσουμε. είμαστε υπερήφανοι και θα τις αγοράσουμε μετά αφού επιλέξουμε και φρεγάτες. όλοι για να είναι ευχαριστημένοι. Πέρα από το κακό χιούμορ που έκανα πολύ φοβάμαι ότι για ακόμα μια φορά συνολική σκέψη και αγορά οπλικών συστημάτων δεν υπάρχει ακόμα στην Ελλάδα. Αυτό που είχε αναφερθεί και από το blog ήταν ότι υπήρχε σκέψη αν επιλεγούν οι γαλλικές φρεγάτες να δοθούν στα πλαίσια αντισταθμιστικών. Αλλά αν επιλέγονταν αυτός ο δρόμος δλδ να περιμένουμε την επιλογή… Read more »

Γιάννης Παυλίδης
Guest
Γιάννης Παυλίδης

Ακόμα δεν βρέθηκε ένας….κλάψας εδώ να γράψει πως οι διπλα φτιαχνουν μαχητικά αεροσκάφη και εμείς ούτε μια τορπίλη δεν μπορουμε να φτιάξουμε?

Spirit
Guest
Spirit

Βρέθηκε ο πρώτος να γράψει μια ακόμα εξυπνάδα…

Π. Ν. Β
Guest
Π. Ν. Β

Φαίνεται – όπως ήταν αναμενόμενο – ότι η μετάβαση από Καμμένο σε Αποστολάκη δεν θα καθυστερήσει τα εκκρεμή εξοπλιστικά προγράμματα. Περιμένουμε εξελίξεις.

Αναγνωστης
Guest
Αναγνωστης

Γιατι χρειαζονται τοσοι μηνες για να προχωρησει το ζητημα; ειναι επειδη δεν εχουμε χρηματα ή επειδη ετσι λειτουργει το συστημα(γραφειοκρατια;

Greg
Guest
greg

Καλά έ, οι διπλα φτιαχνουν μαχητικά αεροσκάφη και εμείς ούτε μια τορπίλη δεν μπορουμε να φτιάξουμε?

Γιάννης Παυλίδης
Guest
Γιάννης Παυλίδης

Χαχαχα! Σωστός!

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
Guest
ΓΙΑΝΝΗΣ 1

To Π.Ν είναι υπέρ της ιταλικής Black Shark. Δεν θέλει την γερμανική για κάποιους τεχνικούς λόγους και γιατί την έχει το τουρκικό ναυτικό. Θέλει να έχει μία τορπίλη διαφορετικού τύπου που να μην την έχουν οι τούρκοι, και να μην την γνωρίζουν. Ο στόχος του Π.Ν είναι το κάθε ένα από τα 5 υποβρύχια (4 U-214 και το Ωκεανός) να έχουν από ένα φορτίο τορπιλών για τις τορπιλοσωλήνες του. Δηλαδή 8 τορπίλες για κάθε υποβρύχιο. Για οικονομικούς λόγους δεν προβλέπεται αναχορηγία. Για όσους δεν ξέρουν το κάθε U-214 μπορεί να μεταφέρει 16 τορπίλες. Που από τα πληρώματα τους κρίνονται ως… Read more »

Ικαρος
Guest
Ικαρος

Νομίζω ότι οι επιλογές πλέον μετά από όλα όσα έχουν γίνει στο θέμα αυτό είναι συγκεκριμένες.Μεγάλο φαβορί θα πρέπει να είναι για μένα οι Black Sark και λόγω τιμής και λόγω χαρακτηριστικών και επειδή πλέον είναι πιστοποιημενες και για να πάρουν ένα μαθήματακι και οι Γερμανοί (ας με συγχωρήσει ο φίλος ivychris αλλά το θέλουν και να διευκρινησω ότι αυτό αφορά μόνο αυτό το θεμα και όχι αλλά εξοπλιστικά και προμήθειες). Το μόνο μειονέκτημα που υπάρχει στην επιλογή αυτή είναι ότι ίσως να μην υπάρχει διαθέσιμη ενδιάμεση λύση για την κάλυψη των αναγκών μέχρι να έρθουν οι καινούργιες τορπιλες.Δεν ξέρω… Read more »

agnostosependytis
Guest
agnostosependytis

Αν και εξακολουθώ να κρατώ μικρό καλάθι για την πιθανότητα γρήγορης ολοκλήρωσης μιας αγοράς, το χαρμόσυνο είναι ότι τουλάχιστον κάτι κινείται.

Πριν λίγους μήνες είχα απελπιστεί εντελώς, θεωρούσα ότι στατιστικά θα είχαμε περισσότερες πιθανότητες απόκτησης αν περιμέναμε να τις αγοράσου οι Τούρκοι και μετά να μπαίναμε στον ναύσταθμο και να τις κλέβαμε σε καταδρομική, παρά να ευοδωθούν προσπάθειες αγοράς.

Και τώρα απελπισμένοι είμαστε, αλλά υπάρχει μια αχτίδα φωτός…

Νικ1
Guest
Νικ1

Για να καταλάβουμε αν αυτό αποτελεί πρόοδο ή όχι, καλό θα ήταν να μας πληροφορήσετε ποιά είναι τα επόμενα στάδια για να ολοκληρωθεί η προμήθεια. Τι αντικείμενο έχουν αυτές οι επιτροπές εφόσον δεν έχει προκυρηχθεί διαγωνισμός; Θα αξιολογήσουν τεχνικά χαρακτηριστικά χωρίς να υπάρχουν πληροφορίες για το κόστος; Έχει νόημα κάτι τέτοιο ή είναι μια προσπάθεια να φανεί ότι κάτι κινείται (την οποία δυστυχώς οι περισσότεροι σχολιαστές έχουν καταπιεί αμάσητη); Ποιά είναι τα επόμενα βήματα; Προκύρηξη διαγωνισμού με ατελείωτες διαπραγματεύσεις ετών; Μήπως συμφέρει η συγκεκριμένη προμήθεια να πάει πακέτο με εκσυγχρονισμό ΜΕΚΟ κ αγορά φρεγατών σε αμερικάνους ή γάλλους. Ευχαριστώ

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
Guest
ΓΙΑΝΝΗΣ 1

Σε ότι αφορά τις παλαιές τορπίλες που έχουν τα υποβρύχια μας, μπορεί μεν να είναι παλαιές αλλά κάνουν ακόμη αρκετά καλή δουλειά. Επειδή τα υποβρύχια είναι επιθετικά όπλα στην περίπτωση μας δεν προβλέπεται να αναλωθούν σε αποστολές ναρκοθέτησης. Σε ότι αφορά τις τορπίλες ΜΚ-37 που έγραψε κάποιος πιο πάνω αυτές εδώ και χρόνια δεν εξοπλίζουν τα υποβρύχια μας. Σε ότι αφορά τα υποβρύχια U-214 του Π.Ν σήμερα τα πληρώματα τους μπορούν να τα αξιοποιήσουν σε ποσοστό 70%. Η αγορά των τορπιλών έπρεπε να είχε γίνει πριν χρόνια. Πέρα από τις τορπίλες τα άλλα δύο που απαιτούνται για την πλήρη αξιοποίηση… Read more »