25.1 C
Athens
Δευτέρα, 6 Ιουλίου, 2020
Αρχική ΝΕΑ ΑΜΥΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Να αποκτήσει η Ελλάδα τα αμερικανικά P-3 Orion που μόλις αποσύρθηκαν...

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Να αποκτήσει η Ελλάδα τα αμερικανικά P-3 Orion που μόλις αποσύρθηκαν έναντι “ευτελούς” κόστους;

Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

Το Αμερικανικό Ναυτικό έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία αντικατάστασης του Αεροσκάφους Ναυτικών Επιχειρήσεων (ΑΦΝΕ) P-3C Orion με το νεότερο P-8A Poseidon.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, η VP-40, η τελευταία αμερικανική μοίρα που πετούσε P-3C Orion, τερμάτισε την χρήση του τύπου στις 14 Μαΐου. Η VP-40 είχε εννέα P-3C Orion, ένα από τα οποία παραδόθηκε στο Μουσείο Ναυτικής Αεροπορίας που λειτουργεί στην Πενσακόλα.

Αμερικανικά P-3C στην τελευταία τους αποστολή πριν την απόσυρση

Η διαδικασία μετάβασης της μοίρας στο P-8A Poseidon ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2019, ύστερα από την επιστροφή αεροσκαφών P-3C από την τελευταία τους επιχειρησιακή ανάπτυξη. Η VP-40 επιχειρούσε το Orion από το 1968. Το P-8 Poseidon είναι στρατιωτικό παράγωγο του Commercial Next-Generation 737 της Boeing και χρησιμοποιείται από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία και την Ινδία. Το P-8 έχει επίσης παραγγελθεί από τη Νορβηγία, τη Νότια Κορέα και τη Νέα Ζηλανδία.

Με βάση την έκδοση «The Military Balance 2020», στα τέλη του 2019 υπήρχαν σε υπηρεσία 20 P-3C με το Αμερικανικό Ναυτικό, ενώ άλλα αεροσκάφη είχαν αποσυρθεί τα προηγούμενα χρόνια. Αυτά τα αεροσκάφη θα μπορούσαν να γίνουν διαθέσιμα σε άλλες χώρες, όπως οι Φιλιππίνες και η Αργεντινή. Στην περίπτωση της τελευταίας υπάρχει ήδη ειδοποίηση για την πιθανή πώληση τεσσάρων αεροσκαφών, με εκτιμώμενο κόστος $78 εκατομμύρια.

Η συμφωνία αφορά τηναπόκτηση των τεσσάρων (4) αεροσκαφών και συναφούς εξοπλισμού υποστήριξης, κυρίως είκοσι (20) κινητήρων (4 για κάθε αεροσκάφος και 4 αναπληρωματικούς), εξοπλισμού επικοινωνιών, ραντάρ, ηλεκτρο-οπτικού και υπέρυθρου εξοπλισμού παρατήρησης, εργαλεία υποστήριξης, ανταλλακτικά, εγχειρίδια εκπαίδευσης, εκπαίδευση τεχνικών, εξοπλισμό επιθεώρησης, μεταφορά, υλικό διοικητικής υποστήριξης και άλλα σχετικά στοιχεία. Το συνολικό πακέτο ανέρχεται σε 78,032,000 δολάρια Αμερικής.

Η Αργεντινή παρέλαβε 6 P-3B από το 1997 μέχρι το 1999, αλλά κανένα από αυτά δεν θεωρείται σήμερα επιχειρησιακό. Επιπλέον, κρίθηκε ότι η επαναφορά τους θα απαιτούσε εκτεταμένες εργασίες εκσυγχρονισμού, οπότε, επιλέχθηκε η αντικατάστασή τους με P-3C που αποσύρθηκαν πρόσφατα από το Αμερικανικό Ναυτικό.

Τέσσερα P-3C Orion και εξοπλισμός για την Αργεντινή για 78 εκατομμύρια δολάρια

Η Ελλάδα θα μπορούσε να ενδιαφερθεί για την αγορά αμερικανικών P-3C; Όταν το υπουργείο Εθνικής Άμυνας επιχειρηματολογούσε υπέρ του προγράμματος εκσυγχρονισμού των 4+1 P-3B το 2015, ένα από τα επιχειρήματα ήταν πως το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) χρειαζόταν οκτώ ΑΦΝΕ τύπου P-3, για την από αέρος επιτήρηση του Αιγαίου, του Ιονίου και του θαλάσσιου χώρου από την Κρήτη έως την Κύπρο. Καθώς όμως δεν υπήρχαν τα κονδύλια για οκτώ αεροσκάφη, αποφασίστηκε να επανέλθουν σε υπηρεσία έως πέντε P-3B μετά από εκσυγχρονισμό, τα οποία παροπλίστηκαν το 2009.

Με αμιγώς ελληνικό πλήρωμα η πτήση του ΑΦΝΕ P-3B Orion από την Ελευσίνα στη Λάρνακα χτες, εντατική η εκπαίδευση

 

ΑΡΧΕΙΟ: Τα P-3B Orion στο περιβάλλον του Αιγαίου

Με τον κορμό των πολεμικών πλοίων να χρειάζεται αντικατάσταση ή εκσυγχρονισμό, ίσως είναι δύσκολο να επενδυθούν περισσότεροι πόροι πάλι στα ΑΦΝΕ. Μια εναλλακτική θα μπορούσε να είναι μια κρούση προς τις ΗΠΑ, μήπως και εξασφαλίζονταν υλικά και υποσυστήματα για την ενίσχυση των δυνατοτήτων των ελληνικών εκσυγχρονισμένων ΑΦΝΕ, ώστε αυτά να έχουν το σύνολο των αισθητήρων και συστημάτων – γιατί όχι και όπλων – για να φέρουν σε πέρας το σύνολο των πιθανών αποστολών.

Αν από την άλλη κάποια αεροσκάφη είναι σε αξιόλογη κατάσταση, μια αντίστοιχη δαπάνη σαν αυτή της Αργεντινής, δεν φαντάζει εξωπραγματική. Θεωρητικά, η Ελλάδα θα μπορούσε με ένα ποσό αρκετά χαμηλότερο των $100 εκατομμυρίων, να αποκτήσει 4 “νέα” ΑΦΝΕ και να “κλειδώσει” το Αιγαίο, και το σημαντικότερο, την Ανατολική Μεσόγειο, αποκτώντας δυνατότητες συνεχόμενης επιτήρησης.

Έτσι, η ανάγκη για περισσότερα P-3 υφίσταται θεωρητικά. Και επειδή το P-3 έχει πάψει να κατασκευάζεται, η δεξαμενή αμερικανικών αεροσκαφών, ειδικά των P-3C που απέσυρε η VP-40, θα μπορούσε να είναι μία ελκυστική επιλογή, αρκεί να βρίσκεται σε ικανοποιητική κατάσταση.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Μπορούν τα “νέα” P-3B του ΠΝ να διεξάγουν ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις;

Ένεκα της στενής δημοσιονομικής κατάστασης, η χώρα μας θα πρέπει να αναζητήσει “έξυπνες” λύσεις για να καλύψει τις επιχειρησιακές της ανάγκες.

Διαβάστε επίσης

Πρώτη πτήση Lockheed P-3 Orion: ο κυρίαρχος των ωκεανών (αρχείο Π&Δ)


Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  
- Advertisement -

84 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
84 Comments
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
p270

Και άλλα μουσικά εκθέματα στο στράτευμα; Μπα δεν τα χρειαζόμαστε,η καλύτερη λύση θα είναι η αγορα μη επανδρωμένων

Για το να πάρουμε εξοπλισμό και ανταλλακτικά οκ θα είναι καλή κίνηση ,αλήθεια τα δικά μας προχωράνε η δεν γίνονται ωακομη εργασίες;

Gunner

Θα γίνει πόλεμος με αυτήν την αιρετική άποψη. Θα αρχίσουν πάλι για φρεγάτες, υποβρύχια κτλ κτλ.

CKfurious

Είπαμε η απόφαση εκσυχρονισμού των P-3 συνιστά το μεγαλύτερο σκάνδαλο η σφάλμα η βλακεία η άλλη XXκεία στην ιστορία των ελληνικών εξοπλισμών!

Απορρόφησε τα περισσότερα διαθέσιμα κονδύλια για το ναυτικό με αποτέλεσμα να μην προχωρήσουν αλλα πιο κρίσιμα προγράμματα όπως ο εκσυχρονισμός των MEKO ,νέες τορπίλες και τυχόν απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων
Διαπιστώνεται πάλι αδυναμία οποτε ξεχνάμε AOZ και 12 nm
https://defencereview.gr/dendias-den-anamenetai-oriothetisi-ao/
Τα λάθη πληρώνονται!

http://www.mod.mil.gr/en/node/68264
https://www.armyvoice.gr/2018/05/p-3-orion-kati-trechi-me-ton-eksigchronismo/
Παν να περπατήσω πριν αρχίσω και κλωτσάν πάλι κάνα τοίχο με τη κατάντια μας
https://www.megatv.com/megagegonota/article.asp?catid=27369&subid=2&pubid=38588569
😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡 😡

montif74

Παραμύθια της χαλιμάς: κανένας εκσυγχρονισμός P3 ή F16V δεν μας στέρησε την προμήθεια τορπιλών. Το κόστος προμήθειας τορπιλών είναι ελάχιστο για ενα κρατος. Δηλαδή εκταμιευονται 80 εκατομυρια για ιδιωτικα εκπαιδευτήρια ή 40 εκατομύτια για τα ελληνικα ΜΜΕ αλλά δεν υπάρχουν 20 εκατομυρια για 2 ντουζίνες τορπίλες? Τις τορπίλες είτε δεν μας τις πουλάνε για να μην “στεναχωρήσουν” τους Τούρκους οι σύμμαχοι μας ή δεν τις θέλουμε εμείς γιατί θα μας δίνανε στρατηγικό πλεονέκτημα σε περίπτωση πολέμου. Δεν θέλουνε οι πολιτικοί μας ναπάρουν απόφαση “first strike” σε σημείο που σαμποτάρουν κάθε πιθανότητα πλεονεκτήματος. Οταν κατασκευαστούν τα τουρκικά U214 και αγοράσουν τορπίλες… Read more »

CKfurious

Ναι και αυτή η θεωρία στέκει
Μην αποκτήσουμε πουθενά το πλεονέκτημα απέναντι στους γείτονες συμμαχους
Δείχνει και τη ποιότητα των ελλήνων πολιτικών
Βεβαια τα οικονομικά είναι πολύ στενά
Υπενθυμίζω πως τα NH90 είναι καθηλωμένα για μια FOS 5 mil!!!
Ξεφτίλα της ξεφτίλας

Spyros_Kapa

Θα παραθέσω έναν κατάλογο με το πόσα P3C ORION υπάρχουν διαθέσιμα σε τι τύπους και σε τι χρήση ανάλογα τις χώρες που τα έχουν έτσι ,μπορούμε να βγάλουμε ποιο καλά συμπεράσματα σχετικά με το αν είναι χρήσιμα ή όχι για μας. Η ταπεινή μου γνώμη είναι πως εάν φέρουν και πυραύλους είναι πολύ χρήσιμα για έναν ακόμη λόγο πάνω από το αιγαίο και την μεσόγειο και προτείνω να το έβλεπε και η Κύπρος μαζί μας τώρα που έγινε άρση του εμπάργκο όπλων. Specifications (P-3C Orion) General characteristics Crew: 11 Length: 116 ft 10 in (35.61 m) Wingspan: 99 ft 8… Read more »

flashg

Και τελικός για ποιον λόγο ακριβώς ξεκίνησε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των δικών μας Ρ3Β? Στο τέλος θα γίνει όπως γίνεται με πολλά πράγματα στην Ελλάδα. Θα αφήσουμε στις αποθήκες να σαπίσουν τα Ρ3Β πετώντας έτσι 500 εκατομμύρια και θα πληρώσουμε επιπλέον για να πάρουμε Ρ3C. Κάποιοι πρέπει να κάτσουν στο σκαμνί. Δεν είναι μόνο οικονομική η ζημιά που έγινε από αυτό το πρόγραμμα. Είναι πρωτίστως επιχειρησιακή αφού στέρησε το ΠΝ από απαραίτητα κονδύλια που θα έπρεπε να πάνε στην αγορά τορπιλών, τον σωστό εκσυγχρωνισμό των ΜΕΚΟ, τον εκσυγχρωνισμό των Aegeanhawk ή την συμπλήρωση του αριθμού των πυραύλων.

Skeptomenos_politis

Διαβασε το παρακατω αρθρο του Πρωτου Θεματος απο το 2015.

Ομολογία-βόμβα της Lockheed: Δεν συμφέρει την Ελλάδα η συμφωνία των $ 500 εκατ. για τα αεροπλάνα

https://www.protothema.gr/politics/article/468966/den-sumferei-tin-ellada-i-sumfonia-ton-500-ekat-gia-ta-aeroplana-/

G...

Τοτε η πτηση ελεγε ποσο χρησιμα θα ειναι στο ιονιο για προστασια σε νηοπομπες οτι δεν υπαρχει αλλη λυση και στην κριτική που ασκουσαμε απαντουσε οτι ξερουν καλυτερα τα στελεχη του ΠΝ απο εμας τους μαχητες του πληκτρολογιου
Κανω λαθος?

zap

Ναι.

KostasS

Ειλικρινής ερώτηση, πόσο εύκολο είναι να επιβιώσει ένα P-3 στο περιβάλλον του Αιγαίου σε περίπτωση που υπάρξει σύρραξη;

Ilias_Skaltsiotis

Να θέσω το αντίστροφο ερώτημα? Οι τουρκικές φρεγάτες στην Λιβύη, με τους sm1 και τους essm, που δεν μπορεί να τις προστατέψει η τουρκική αεροπορία, πόσο εύκολο είναι να επιβιώσουν απέναντι σε ένα p3 οπλισμένο με harpoon?

KostasS

Ένας Exocet δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικός; Ο φορέας του δεν έχει μεγαλύτερη επιβιωσιμότητα;

Ilias_Skaltsiotis

Μια χαρά είναι ο exocet και μια χαρά είναι και ο φορέας του. Απλά το p3 έχει πολύ, πολύ μεγαλύτερη ακτίνα δράσης και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από το υπάρχων οπλοστάσιο του τουρκικού ναυτικού, χωρίς την τουρκική αεροπορία.

montif74

Λάθος ερώτηση.

Ο ρόλος των P3 είναι να εντοπίσει τουρκικά υποβρύχια πρίν διεισδύσουν στα χωρικά μας ύδατα και να καταστρέψει πριν εξαπολύσουν “surprise attack” σε ναυτικές βάσεις και κύριες μονάδες.

Η μήπως πιστευεις πως οι τούρκοι θα έχουν την εντιμότητα να μας κυρήξουν πόλεμο πριν χτυπήσουν?

Gunner

Μην τα λες έτσι απότομα και το πάρει πρέφα κανένας.

ECG

Αν δεν σηκωθεί τότε πολύ μεγαλές…

Miscojones

Δεν θα γίνει ποτέ σύρραξη, γιατί δεν συμφέρει την Τουρκία. Θα μας τα φαει όλα σιγά σιγά μόνο με απειλές.

Επειδή τα ελληνικά P-3 ούτε AGM-84 θα φέρουν ούτε ASW εξοπλισμό (πάντως όχι σύγχρονο), για να απαντήσουμε επί της ουσίας, δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο αλλά είναι εφικτό.

KostasS

Με λίγα λόγια ο MAD είναι περιορισμένης χρησιμότητας; Ισχύει ότι στο περιβάλλον του Αιγαίου δεν αποδίδει ικανοποιητικά;

CKfurious

καινούργιος???!!

Το έχουμε συζητήσει εξαντλητικά το θέμα σε βαθμό λιωσίματος πληκτρολογίου
Δες συζητήσεις:

https://www.ptisidiastima.com/greek-p3b-fully-operational-with-greek-crew/

https://www.ptisidiastima.com/are-new-p-3b-orion-capable-of-asw-operations/

Λόγω των αρχών λειτουργίας του (εγγενώς μικρή εμβέλεια εντοπισμού) ο αισθητήρας MAD απ’όσα γνωρίζω περιορίζεται κυρίως σε χρήση “localization” επαφών που έχουν αποκτηθεί με άλλα μέσα, και όχι ως αισθητήρας έρευνας, δηλαδή δεν χρησιμεύει για την αρχική ανίχνευση υ/β αλλά κυρίως για τον ακριβέστερο προσδιορισμό της θέσης τους, αφού αυτά γίνουν αντιληπτά με άλλους τρόπους. Δεν γνωρίζω αν οι MAD υποαποδίδουν στο Αιγαίο, αν και δεν βλέπω το γιατί μιας και για να συμβαίνει αυτό θα έπρεπε μάλλον να έχουμε “περίεργα” μαγνητικά πεδία, κάτι που δεν γνωρίζω να συμβαίνει. Σε κάθε περίπτωση ο α/υ εξοπλισμός των P-3 δεν περιλαμβάνεται στον… Read more »

CKfurious

Η εντύπωση μου είναι πως θα αφαιρεθεί τελείως από τα εκσυχρονισμένα
dead weight ήταν σε κάθε περίπτωση

Ilias_Skaltsiotis

Τα p3c για τα οποία συζητάμε, σίγουρα φέρουν agm 84. Αν τα αναβαθμισμένα p3hell, δεν φέρουν, θα είναι κωμικοτραγικό, δεν νομίζω ότι ούτε καν εμείς δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι τέτοιο.

https://www.navalanalyses.com/2018/05/greek-maritime-patrol-aircraft-past.html “In Greek service, armament was usually limited to Mk.46 Mod 5 anti-submarine torpedoes and Mk55 naval mines. In fact, one of the Greek P-3Bs had the appropriate wiring on its wings for carrying and launching Harpoon air-to-surface missiles, but the aircraft lacked the Launch Control System. The Hellenic Navy technicians proposed the installation of a AN/SWG-1 HSCLCS from a decommissioned ship with parallel conversion of a number of the existing RGM-84 Harpoon missiles to the AGM-84 airborne version in order to exploit the advantage that aircraft could offer. However, this proposal did not succeed.” Όποιος υποτιμά τον Έλληνα, βρίσκεται… Read more »

Ilias_Skaltsiotis

Μιλάω για την αναβάθμιση που κόστισε 500 εκ, και λέω ότι θα ήταν παράλογο να μην περιλαμβάνει και νέα όπλα. Νομίζω ότι είναι δεδομένο ότι θα αποκτηθούν αντιπλοϊκοί και για τα f16, που είναι εδώ και πολλά χρόνια πιστοποιημένα για harpoon
“HAF F-16C block 50 #93-1045 is seen here still wearing the ED titles and USAF serials when part of the 412th TW in May of 1997. Note the AGM-84 Harpoon missile under the wings showing that this weapon at least was tested on these Greek vipers.”
http://www.f-16.net/f-16_armament_article12.html

GiorgosR

Συμφωνώ πράγματι θα ήταν παράλογο να μην πιστοποιηθεί το αεροσκάφος με νέα όπλα και πολύ περισσότερο με antiship. Αν και οι μέχρι τώρα πληροφορίες δεν δείχνουν κάτι τέτοιο.
Βασικά εγώ ελπίζω σε πιστοποίηση των AM39 Exocet που ήδη έχουμε, βλέποντας και την απόσυρση των Μ2000 να έρχεται.

Αν δεν έχει δημοσιευτεί τίποτε για νέα όπλα, είναι γιατί δεν προβλέπονται νέα όπλα.

Ilias_Skaltsiotis

(όχι και τόσο) σύντομα θα δούμε αν θα έχουν όπλα ή όχι!!

Spyros_Kapa

Απ’ότι Διαβάζουμε δεν θά φέρουν όπλα ούτε τορπίλες ούτε πυραύλους ούτε βόμβες τπτ. Για το λόγο αυτό βέβαια κάποιοι πρέπει να απολογηθούν αλλά ποιος θα τους υποχρεώσει γι’αυτό και μόνο το λόγο τα p3c θά ήταν χρήσιμα γιατί φέρουν όπλα . Και όπως προείπα σε προηγούμενο σχόλιο μου καλό θα ήταν να τό δεί και η Κύπρος.

Ilias_Skaltsiotis

Αυτά τα διαβάζετε από κάποια μέσα και τον CKfurious CKfurious δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση που να λέει κάτι τέτοιο. Αντίθετα η θυγατρική της theon sensors, scytalys που αναπτύσσει το σύστημα μάχης του p3hell, μιλάει για όπλα :
“The system integrates and manages multiple on-board sensors (e.g. Radar, EO/IR, RWR/ESM/ELINT, Acoustic Processor – APS, AIS, ADS-B), Data Links, Weapon interfaces”
https://www.scytalys.com/scytalys-in-conference-p3-iocs/

ETS

Αλλο Interface δηλαδη δυνατοτητα διασυνδεσης και αλλο ικανοτητα βολης Harpoon.Το ενα ειναι κατι που μπορει να συμβει εαν το επιλεξεις με επιπλεον απαρτια ενω το αλλο συμβαινει μονο οταν εχεις ολοκληρωμενη ικανοτητα.Επισης που γνωριζεις οτι το ΠΝ θελει αυτη την ικανοτητα που προυποθετει και αγορα πυραυλων και αλλα πολλα?Τά αεροσκαφη ειναι σχεδον γυμνα και θα χρησιμοποιηθουν για λογους επιτηρησης σε περιοδο δε κρισης η δεν θα βρισκονται καν στην επιμαχη περιοχη η θα καθηλωθουν αλλιως δεν θα εχουν καμια τυχη .Επισης οι ηχοσημαντηρες ειναι ακριβοι και δεν υπαρχει καμια προθεση αγορας νεων η χρηση τους ειναι προβληματικη και οι υπαρχοντες… Read more »

Ilias_Skaltsiotis

Ρε παιδιά μην δουλευόμαστε και μεταξύ μας!! Δλδ πληρώσαμε 500 εκ για την αναβάθμιση του αφους, και την ανάπτυξη cms, και την ολοκλήρωση/πιστοποίηση των όπλων σε αυτό και δεν θα πάρουμε τα όπλα? “Επισης που γνωριζεις οτι το ΠΝ θελει αυτη την ικανοτητα” Μηπως γιατί αυτή είναι η αποστολή του ??? Το ΠΝ, δεν είναι το ΛΣ για να έχει τα αφη και τα Ε/Π του άοπλα!! Καταλαβαίνω ότι κάποιοι αρέσκονται να λένε ότι το ΠΝ κατάντησε ΛΣ, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έτσι είναι. “Επισης οι ηχοσημαντηρες ειναι ακριβοι και δεν υπαρχει καμια προθεση αγορας νεων η χρηση τους… Read more »

CKfurious

Όπως λένε όταν η πραγματικότητα είναι πολύ άσχημη ο ανθρώπινος εγκέφαλος για να αυτό προστατευθεί αρνείται να τη παραδεκτei!

Μάλλον αυτό έχεις πάθει για τα P3

Και όταν είχαμε “ηχοσιμαντιρες” λόγω κόστους ρίχναν σε “παρμενιβνες”
Οι σύχρονοι “ηχοσιμαντιρες” πάνε Μερικά χιλιαρικάκια ο καθένας
Αποκλείεται να χρησιμοποιηθούν σε ειρηνικές επιχειρήσεις
Τα έχω γράψει με ένα σωρό φορες δες τις προηγούμενες συζητήσεις
Για όπλα δεν έχει γίνει τίποτα το αεροπλάνο δεν θα έχει όπλα

Ilias_Skaltsiotis

“The order would also include 1,000 AN/SSQ-36/53/62 sonobuoys..30 MK 54 torpedoes”
Γιατί να χρησιμοποιηθούν σε ειρηνικές επιχειρήσεις ??????

Ilias_Skaltsiotis
CKfurious

Τα έχουμε ξανασυζητήσει:
Το πρόγραμμα ξεκίνησε από το 2015
Εάν δεις όλες τις παρουσιάσεις σε όλα τα μέσα μονο 1 κάνει αναφορά σε συγκεκριμένο ακουστικό επεξεργαστή(LM-Canada)
Ουδεμία αναφορά υπάρχει για ολοκλήρωση οπλων στο αεροπλάνο
Σε περίπτωση εχθροπραξιών το αεροπλάνο δεν μπορεί να επιβιώσει να κάνει επιχειρήσεις με ηχοσημαντιρεs
Σε ειρηνικές επιχειρήσεις το κόστος των hxosimantirvn και η αποτελεσματικότητα τους είναι τέτοια που τους καθιστά μάλλον άχρηστους

Ilias_Skaltsiotis

Σε περίπτωση εχθροπραξιών το αεροπλάνο μπορεί να επιβιώσει και να κάνει επιχειρήσεις με ηχοσημαντήρεs στην περιοχή Κρήτης-Αιγυπτου-Λιβυής που δεν έχει πρόσβαση η Τουρκική αεροπορία και στο Αιγαίο υπό την κάλυψη των Patriot/S300 που σύμφωνα με ανοιχτές πηγές υπάρχουν σε Λήμνο και Σκύρο. Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της εταιρείας ( η θυγατρική της theon sensors, scytalys) που φτιάχνει το CMS, αυτό περιλαμβάνει δυνατότητες ανθυποβρυχιακού πολέμου και επιφανείας. “SCYTALYS’s team showcased its latest developments on its Maritime Mission System (M2IMS), which will form the state-of-the art Mission System for the Hellenic’s Navy upgrade of its P3-Orion MPA fleet….The system integrates and… Read more »

CKfurious

Επαναλαμβανόμαστε! Η scytalis μπορεί να γραφει ότι θέλει αλλα το m2ims θέλει επεξεργαστή ακουστικών Υπάρχει μονο 1 αναφορά σε συγκεκριμένο σύστημα Δεν έχει αναφερθεί σε οποιαδήποτε άλλη παρουσίαση του εκσυχρονισμού και ουδεμία αναφορά έχει βρεθεί περί αγοράς του σε αντίθεση με τα αλλα συστήματα όπως τα radar!!! Επιπλέον δεν έχουμε “ηχοσιμαντιρες” αφού η τελευταία αγορά είναι το 03 για αεροπλάνο που παροπλίσθηκε το 09! Από το να βρείς υποβρύχιο με “ηχοσιμαντιρες” στην περιοχή που περιγράφεις έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να κερδίσεις το λόττο Επιπλέον που το είδες πως η η τουρκικη αεροπορία δεν μπορεί να επιχειρήσει σε αυτή τη περιοχή? https://newpost.gr/amyna/5ea682f4c4adbb624560a718/sto-mikroskopio-i-toyrkiki-askisi-epiheirisi-anoihta-tis-livyis-h-elliniki-apantisi… Read more »

Ilias_Skaltsiotis

Έχεις απόλυτο δίκιο “Η scytalis μπορεί να γραφει ότι θέλει”, σιγά μην ξέρει η εταιρεία που αναπτύσσει το combat management system του p3hell καλύτερα από εσένα, τι δυνατότητες θα έχει!!!! lmao!!!
Με τους s300 και τα f16 52+adv στην Κρήτη, η τουρκική αεροπορία, ΔΕΝ μπορεί να επιχειρήσει στο τρίγωνο Κρήτη Αίγυπτος Λιβύη. Αν οι Τούρκοι πιλότοι και ειδικά των ιπτάμενων τανκερ θέλουν να γίνουν “μάρτυρες” είναι καθ’ολα σεβαστό δικαίωμα τους.

CKfurious

Έχει δει αναφορά σε αγορά ακουστικού επεξεργαστή πουθενά?
Για δείξε μου!
Aλλο M2IMS και άλλο ακουστικός επεξεργαστής
Μην ξαναγράφουμε τα ίδια!

Σιγά μην είναι επιχειρησιακή οι S300!
Οι γείτονες θα επιχειρούν και από Λιβυκά αεροδρόμια!

Ilias_Skaltsiotis

Η scytalys λέει ότι το M2IMS θα έχει ολοκληρωμένα : “Acoustic Processor – APS, AIS, ADS-B) και Weapon interfaces”. Εσύ λες όχι. Εσύ λες ότι οι s300 δεν είναι επιχειρησιακοί, εγώ δεν έχω ξανακούσει κάτι τέτοιο. Αυτό που ξέρω είναι ότι οχι μόνο είναι επιχειρησιακοί, αλλά είναι και συνδεδεμένοι στο σύστημα αεράμυνας, μέσω πατέντας της scytalys, πρώην isil. Από τις βάσεις στην Τρίπολη και την Μισράτα δεν μπορούν να επιχειρήσουν, γιατί αν μπορούσαν θα το είχαν κάνει ήδη. Δεν θα ζηταγαν να τους δώσει βάση η Τυνησία ή να κάνουν αστείες επιχειρήσεις με εναέριο ανεφοδιασμό για να εντυπωσιάσουν τους αδαείς… Read more »

flatspin

Δεν μπορω να πω πως αντιλαμβανομαι το νοημα υπαρξης του θεματος αυτου. Αυτα τα πραγματα ειναι συμφωνημενα – ξοφλημενα. Δεν νομιζω πως πλεον αλλαζει κατι.

Alexandros

We want them now!

phormio

Αυτο το P3 ποναει, ποναει πολυ. Το τι μπορουσαμε να κανουμε με τα λεφτα του εκσυγχρονισμου το εχουμε συζητησει πολλες φορες. Δεν θα αναφερθω εκει, γιατι ανεβαινει η πιεση …

Τι παραπανω μπορει να προσφερει ενα Orion σε σχεση με τα heron?
Θα μπορουσαμε με αυτα τα χρηματα να αγορασουμε τα heron στο τελος του leasing?
Ποσα χρονια θα υπηρετουν τα μεταχειρισμενα orion?
Ποιο ειναι το κοστος ανα ωρα πτησης?
Αυτα που αποσυρονται, ειναι με συστηματα αυτοπροστασιας και πυραυλους κατα πλοιων?

Ilias_Skaltsiotis

GiorgosR GiorgosR
“Επειδή είμαι ένας από αυτούς που έχουν διαφωνήσει με το πρόγραμμα του P3 και έχοντας πάρει μέρος σε σχεδόν όλες τις συζητήσεις περί αυτού, σου λέω με κάθε βεβαιότητα ότι κανένας δεν έχει πει τέτοιο πράγμα. Όταν στην προσπάθειά μας να περάσουμε καλά και ντε το δικό μας, μη δίνοντας σημασία και βάση στα σχόλια των υπολοίπων και κοιτάμε απλά όχι να κατανοήσουμε το σχόλιο του άλλου αλλά απλά να βγάλουμε λάθος τον άλλο και αληθινό τον εαυτό μας, αυτά συμβαίνουν…
Φιλικά.”
https://www.ptisidiastima.com/israeli-drones-for-greece/#comment-212196

GiorgosR

Σχόλιο δικό μου πριν 26 μέρες επί παλαιότερων σχολίων άλλων, σχόλιο του phormio πριν 14 ώρες…Back to the future!

Ilias_Skaltsiotis

Επειδή μου έλεγες ότι κανένας δεν έχει πει ότι αντί για p3, τα uav, θα κάνουν την ίδια δουλειά και ότι τα βγάζω από το στομάχι μου, που και που όταν βλέπω κάποιο παρόμοιο σχολιο θα στο επισημαίνω. Όχι συνέχεια γιατί είναι πάρα πολλοί αυτοί που το πιστεύουν και δεν θα κάνουμε άλλη δουλειά!!

JCC

Όχι ρε παιδιά κι άλλα 100mil για να πάρει το ναυτικό περισσότερα αεροπλάνα! Να τα προσθέσουν στα 140 και να εκσυγχρονίσουν σωστά τις ΜΕΚΟ. Να μη γίνει το πασάλειμμα που έγινε με τις S και το πληρώνουμε μέχρι σήμερα…

Vassilis13

Μόνο αν φέρουν όπλα.
Κ πάλι, δεν γίνεται να γίνουν σπατάλες σε προγράμματα μικρής αξιας… Ότι λεφτά έχουμε πρέπει να πάνε σε φρεγάτες κ υποβρύχια.

Digenis

P-3 Orion εχουμε δεν θέλουμε .

Animades

Mήπως έπρεπε μόνο τα “αμερικάνικα ” P3C να παραλάβουμε , από τους ” φίλους και συμμάχους “, ώστε τα δυσεύρετα χρήματα που ξοδευτήκαν για την αναβάθμιση των “Ελληνικών” P3B , να διοχετεύονταν σε άλλα προγράμματα ???
Τώρα όπως και να έχει , ειδικά αν παραχωρηθούν με χαμηλό ή μηδενικό κόστος χρειάζονται 3-4 ως πηγή κάποιων ανταλλακτικών , αλλά ίσως και για να λειτουργήσουν ως δότες συσκευών που δεν περιλαμβάνονται στην αναβάθμιση των P3B…

dokimos

Πρέπει πρώτα να μπαλλώσουμε άλλες τρύπες
Θέλουμε όμως και ματια στο Αιγαίο εάν μπορέσουμε και τα αναβαθμίσουμε μονοι μας
χωρίς πολλά ΜΠΙΚΙΚΙΝΙΑ τότε παίρνει σκέψη αλλιώς θα βγει ακριβώς ο τραχανάς.
Μια χαζή ερώτηση μπορούν να γίνουν και τάνκερ εναέριου ανεφοδιασμού;;;

GK21

Με αλλα λογια μας λετε πως στα εξοπλιστικα δεν προκειται να βαλουμε μυαλο ποτε των ποτων.Την πεντακοσαρα του Πανου τη γραφουμε στο χιονι???Δημοσιες σχεσεις με την L.M. εκαναν και πηγαν και εριξαν τοσα λεφτα σε παροπλισμενα σαραβαλα???Δεν ηξεραν στο υπουργειο και στο Π.Ν. οτι θα αποσυρθουν σε λιγα χρονια τα Ρ-3C???Τοσο πιεστικες ηταν οι αναγκες για θαλασσια επιτηρηση εκεινη την περιοδο??? Ειλικρινα ωρες-ωρες πιστευω πως το μνημονιο δεν εκανε και τοσο κακο στις ενοπλες δυναμεις οσο νομιζουμε.Μ’αυτους που μας κυβερνανε και μ’αυτους διοικουν το στρατευμα,αν η Ελλαδα ειχε χρηματα σημερα,ηδη θα ειχαμε παρει F-35 που απογειωνονται με την οπισθεν, Belharra… Read more »

Skeptomenos_politis

Να θυμησω πως αυτη ηταν η αρχικη προταση της Lockheed Martin για τον εκσυγχρονισμο των P-3B to 2013. Δηλαδη την παραχωρηση 4 P-3C απο το Αμερικανικο ναυτικο και ο εκσυγχρονισμος αυτων των αεροσκαφων καθως ηταν πιο καινουρια, ενω θα ειχαν και δυνατοτητα χρησης πυραυλων. Με αυτον τον τροπο το Π.Ν. θα ειχε γρηγορα λειτουργικα αεροσκαφη ηδη εδω και 2-3 χρονια. Ο εκσυγχρονισμος των Ελληνικων P-3B συμφωνα με την ιδια τη Lockheed Martin ηταν απο τεχνο-οικονομικης αποψεως μη συμφερουσα. Το παρακατω αποσπασμα ειναι απο την επιστολη της Lockheed Martin. …Αντιθέτως, σήμερα η υλοποίηση ενός προγράμματος ενεργοποίησης των Ρ-3Β θα απαιτήσει περισσότερο… Read more »

MPAMPIS

Για εμένα ότι εθίζει το ΠΝ στο αεροπορικό όπλο ειναι ευπρόσδεκτο, πολυ ωραία η ιδέα σας…..4 p3c θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν σε αρκετές αποστολές τις 3 μη εκσυγχρονισμένες S…….αλλα και προμήθεια τον αντίστοιχων όπλων όμως…..

Steve

Πτήση να μας πεθάνεις θές?? 😛 😛 😛
Περιμένουνε 2 βδομάδες belaroάρθρο…. να μας πείς αν υπέγραψε ο Υπουργός τις επίσημες διαπραγματεύσεις ή ότι άλλο νέο……
μας ξεπετάς το σκ με τα πλοία φρακενσταιν και τώρα τα P3 ??????
το ένα χτυπημα μετά το άλλο….
Σοβαρά τώρα… εάν μπορούμε τσάμπα και όχι εις βάρος τυχών άλλων παραχωρήσεων καλοδεχούμενα….

CKfurious

μας χρωστάτε επίσης και τις δηλώσεις Δένδια επί του θέματος!!!
:hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm:
Δεν είναι δυνατό να μην έχει κάνει δηλώσεις και επί αυτού του θέματος!!
😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆 😆

Πάει για επόμενος υπουργός άμυνας άλλωστε
:envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy: :envy:

x-m

Ο Δένδιας τα είπε ΟΛΑ στη συνέντευξη στο περιοδικό , δεν διαβάσατε ; Αν ο κ. Ψυρρής λίγο πριν δεν είχε πιεί καφέ, μάλλον θα γλάρωσε…………

Lesalaut

Θα ήταν οπωσδήποτε ενδιαφέρουσα ιδέα εάν η πεντακοσαρα στη Lockheed για την αναβάθμιση των Ρ-3Β ανακατευθυνόταν προς την αναβάθμιση των MEKO. Είναι αυτό νομικά εφικτό;

ETS

Τα ποσα εχουν εκταμιευτει ηδη κατα το μεγαλυτερο μερος τους γιά παραγγελια υλικων και το συνολο ειναι γυρω στα 350 και οχι 500 εκατομμυρια αλλα η ουσια παραμενει οτι τα αεροσκαφη δεν θα εχουν ικανοτητα βολης Harpoon.Οπως γραφει καποιος στα σχολια και δεν το καταλαβε υπαρχει απλα η δυνατοτητα διασυνδεσης του νεου υλικου ,αλλα αλλο αυτο αλλο η ικανοτητα βολης και αλλο η αγορα των πυραυλων που δεν διαθετουμε καν.

Seagull

Εντάξει, παραδεχτείτε το…. Τρολάρετε αγρίως 😀

phormio

Ηθελαν να υπηρετησουν τη LM, να παρουν τις μιζες τους και να δωσουν 500 μυρια του ελληνικου λαου. Οκ.

Ας εδιναν τα 500εκατομμυρια για αναβαθμιση των F16. Ας δεσμευαν και το αλλο 1,5 δις, να εκαναν βαρβατη αναβαθμιση ολου του στολου, με νεα ατρακτιδια και αλλα καλουδια.

Ας εδιναν στη LM την αναβαθμιση των meko. Να ειχαμε ξεμπερδεψει σημερα!

Θα μπορουσαν να εξυπηρετουσαν τα συμφεροντα του “σπονσορα” τους και να προσεφεραν κατι στις αποτρεπτικες ικανοτητες της χωρας. Αποκλειεται να μην σκεφτηκαν οτι “προστατης” και “σπονσορας” δεν ειχε αλλα πακετα να προσφερει.

Επομενως, τι ;

Skeptomenos_politis

H Lockheed Martin που αποκαλεις “σπονσορα” μας ελεγε οτι ΔΕΝ ηταν συμφερουσα επιλογη ο εκσυγχρονισμος των Ρ-3Β και πως υπηρχε καλυτερη λυση.

Διαβασε το σχολιο μου πιο πανω που εχω βαλει την επιστολη της Lockheed Martin για να βγαλεις τα δικα σου συμπερασματα για το θεμα.

phormio

Ειλικρινα σκεπτομενε πολιτη, δεν ξερω τι να υποθεσω τοτε. Εαν δεν ειναι θεμα μιζας, πρεπει να μιλαμε για εξαιρετικα ηλιθια ατομα. Δεν μπορω να φανταστω τοση βλακεια, γι αυτο και το σπονσορας μου φανηκε πιο λογικο.

x-m

Το Ναυτικό που είναι στην κουβέντα ; Εντάξει , οι υπουργάρες ξέρουμε τόσα χρόνια. Οι καθ’ ύλην αρμόδιοι; Πάντα εκτός κάδρου ;

Evanos

Η απόσυρση όλων των P3 C απο τους Αμερικανούς αρκετό χρόνο πριν ακόμη μπορέσουμε εμείς να ολοκληρώσουμε το προκλητικά πανάκριβο προγραμμα εκσυγχρονισμόυ των δικών μας P3 Β….απλά ειναι άλλο ενα χειροπιαστό στοιχειο που αποδεικνύει το μέγεθος της βλακειας η του στημένου εξοπλιστικού σκανδάλου που κόστισε εκατοντάδες εκατομμύρια στερώντας στο Π.Ν την δυνατότητα να καλύψει με πολυ μεγαλύτερη επάρκεια και αμυντική αποτελεσματικοτητα άλλες πολυ πιο κρίσιμες ανάγκες. Και τώρα μας λέτε ότι έναντι συμβολικού τιμήματος θα μπορούσαμε να πάρουμε μερικά απο τα P3 C απο αυτα που αποσύρουν οι Αμερικανοί και να κάνουμε μια χαρά την δουλειά μας με πολυ λιγότερα… Read more »

simos

Μπορουμε να παρουμε μερικα κομματια και σαν ενδιαμεση λυση μεχρι να ερθουν τα δικα μας(θα επρεπε ηδη να το ειχαμε ζητησει και σαν ΑΩ)..

ShadowMan

Ας ξεχάσουμε λίγο τα Ρ3 το έχουμε αναλύσει το θέμα πολύ και να μου πει κάποιος που γνωρίζει, τι ανθυποβρυχιακές επιχειρήσεις μπορεί να εκτελέσει ένα drone από αυτά που κυκλοφορούν σήμερα γιατί πολλοί το αναφέρουν σαν λύση.

Stug

2 στα γρήγορα, υπαρχουν πολλα ακόμα ,τα περισσότερα υπο ανάπτυξη.

https://www.airbus.com/helicopters/UAS/VSR700.html
https://www.iai.co.il/iai-presents-new-anti-submarine-capabilities-uas

Καμία και τίποτα. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν πουθενά έτοιμα/επιχειρησιακά μη επανδρωμένα α/υ οχήματα, και οι πιθανές εφαρμογές που έχουν παρουσιαστεί μέχρι τώρα είτε αφορούν τις πιο “πεζές” ικανότητες και όχι τις ουσιώδεις, είτε είναι εν πολλοίς νέες και ακόμα πολύ ανώριμες.

netagra

Εγώ τουλάχιστον δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς γράφετε. Να τα πάρουμε ή όχι και αν τα πάρουμε με τι χρήματα; Δεν μπορούμε να ψωνίζουμε αριστερά και δεξιά ότι διαθέσιμο αποσύρουν οι ΗΠΑ.

G...

Και γιατι δωσαμε 500 εκ αντι να παρουμε εξ αρχης τα p3c? Χρονικα θα τα ειχαμε και νωριτερα και φθηνότερα.
Αλλα οπως λεει η πτηση ξερουν καλυτερα τα στελεχη του ΠΝ απο εμας.
Να που δεν ξερουν ουτε τα αυτονοητα η μαλλον ξερουν καλα μονο απο μιζες

Jimmy

Βλεπωντας τα δεδομενα η συγκεκριμενη κινηση αναβαθμισης των P-3B αποτελει σκανδαλο πολυ μεγαλυτερο αυτων του Τσοχατζοπουλου και του Παπαντωνιου. Ειναι τουλαχιστον περιεργη η σιωπη και της παρουσας κυβερνησης, απεναντι σε αυτο και η απροθυμια διερευνησης απο εισαγγελεα.

x-m

Εισαγγελέας; Όταν στη μέση είναι πολιτικοί (και όχι μόνο) είναι απαγορευμένη λέξη. Έχει φροντίσει ο αξιότιμος κ. Βενιζέλος γι’αυτό.

Skeptomenos_politis

Υπαρχουν τεραστιες πολιτικες ευθυνες αλλα και ευθυνη του Π.Ν. για το ζητημα του εκσυγχρονισμου των P-3B. Η ιδια η Lockheed Martin ειχε πει πως ο εκσυγχρονισμος δεν ηταν προς το συμφερον μας. Η εταιρια προτεινε την προμηθεια Αμερικανικων P-3C σε χαμηλη η και συμβολικη τιμη μεσω EDA (Excess Defence Article) ωστε να αποκτησει επιχειρησιακα αεροσκαφη το Π.Ν. στα γρηγορα, και κατοπιν ο εκσυγχρονισμος αυτων των αεροσκαφων. Η επιλογη που εγινε ειναι ακατανοητη και εγκληματικη, και ετσι φτασαμε σημερα ουτε αεροασκαφη να εχουμε, και μας στοιχησε και ο κουκος αηδονι. Η δικη μου εκτιμηση ειναι πως αυτοι διερευσαν την επιστολη της… Read more »

Stug

Το ΠΝ απο που και ως εχει ευθύνες?

Όλες οι δεξιώσεις και οι τελετές απόλυτα επιτυχημένες ήταν..το έργο του το έφερε εις πέρας με απόλυτη επιτυχία,τιμώντας τις παραδόσεις του

Astrachan

Έχω καλυτερη ιδέα: να ζητήσουμε από τον Δημοσθένη Λιακοπουλο να μας στείλουν οι Ελ ,stealth διαστημόπλοια από το Σείριο και να τα πληρώσουμε σε δόσεις με τα 600δις δολάρια του Αρτέμη Σωρα…
Σε λίγες βδομάδες οι τουρκοι ξεκινούν γεωτρήσεις στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΟΖ …
Για ποιους εξοπλισμούς καθόμαστε και συζητάμε…
Η κλεψύδρα άδειασε…
Μολών λαβέ.

CKfurious

Ποτε ανακηρύξαμε AOZ και δεν το πήραμε χαμπάρι??

Έχουμε 6 nm εθνικά ύδατα
Έξω από auτα ο καθένας κάνει ότι γουστάρει !

zap

Αχ βρε σατανα, παλι εδωσες λυση.

Terafox

78 εκ. για 5 αεροσκάφη P-3C με φουλ εξοπλισμό και υποστήριξη και εμείς δώσαμε 500 εκ. για να εκσυγχρονίσουμε 4 αεροσκάφη P-3B; Εάν δεν επιβεβαιωθούν αυτά που προανήγγειλαν, αναβάθμισης που αφορούν στον γενικό τεχνικό έλεγχο των αεροσκαφών και την αντικατάσταση φθαρμένων δομικών μερών, στην αντικατάσταση των πτερύγων με νέες, στην αναβάθμιση των κινητήρων T56-A10, της Allison, στο επίπεδο T56-A14, στην ενσωμάτωση των βλημάτων AGM-84 Harpoon και στην εγκατάσταση του ψηφιακού πιλοτηρίου Flight2 της Rockwell Collins, τότε οι κύριοι που το υπέγραψαν πρέπει να κάτσουν στο σκαμνί!!!

christos_choris_a

Αφού κάναμε την εξοργιστική επιλογή της αναβάθμισης των P-3B πετώντας εκατοντάδες εκατομμύρια απ’ το παράθυρο. Θα ήταν καλή ιδέα να τα πλαισιώσουμε με άλλα 2 P-3C ώστε να έχουμε τουλάχιστον 6 σε υπηρεσία. Ελπίζω οι Αμερικανοί να μας τα δώσουν τζάμπα μιας και μας έπιασαν πρώτα κώτσο με τα P-3B και μπορεί να αισθάνονται τύψεις.

phormio

Αγαπητοι συνομιλητες, για να ενημερωνομαστε για τον ανθυποβρυχιακο αγωνα, πιθανη χρηση uav και sonobuoys, ποσταρω αυτη την πτυχιακη ως τροφη για σκεψη
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://core.ac.uk/download/pdf/36739993.pdf&ved=2ahUKEwjKq-yj3-XpAhVVIMUKHY-3AuMQFjACegQIAhAB&usg=AOvVaw2kSBIZ-IkYSvXJcE0_VWy2

Stratilatis

Μιλάμε για αυτό το drone, που σε λίγα χρόνια θα ψάχνουμε λεφτά να το αγοράσουμε.

This mission would make it a replacement for sonobuoys, which are “dumb,” expendable surface drifters usually dropped from airplanes. The drawbacks of sonobuoys are short battery life and drifting out of the target search area. Junking up the oceans doesn’t help, either. The Aqua-Quad could last for three months on its own, then return home on command or be retrieved.

https://www.thedrive.com/news/2955/navys-aqua-quad-drone-is-a-solar-powered-sub-hunter

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αντιτορπιλικά 8.000 τόνων, κορβέτες 1.000 τόνων, ή [email protected]/MMSC των 4.000 τόνων για το ΠΝ; Κι όμως το δίλημμα είναι ίδιο με το F-16 vs...

 Η παρουσίαση της ελαφριάς κορβέτας ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ από την ΟΝΕΧ (ή καλύτερη, η συμφωνία για την με άδεια κατασκευή της στην Ελλάδα), και τα άρθρα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

Κύριο Άρθρο

Μετατροπή παλιών αρμάτων σε ΤΟΜΠ για τον Ελληνικό Στρατό; Ναί και...

21
Επί 20 περίπου χρόνια, η πρόταση αξιοποίησης παλιών αρμάτων για την αντικατάσταση κάποιων οχημάτων μεταφοράς πεζικού είναι στην ατζέντα των περιοδικών, ομάδων συζήτησης και...
Card image

ΠΤΗΣΗ July 2020

Αγορά 3.99 $
Card image

ΠΤΗΣΗ 2014 November 2014 #342

Αγορά $
Card image

ΠΤΗΣΗ 2017 September #376

Αγορά 1.99 $

Related News

COVID-19: Η Ολλανδία δωρίζει κινητό νοσοκομείο στην Ελλάδα

Καθ' οδόν προς την Ελλάδα βρίσκεται κινητή μονάδα νοσοκομείου που η Ολλανδία δωρίζει στην χώρα μας.Σύμφωνα με σχετικό tweet στον επίσημο λογαριασμό της Πρεσβείας...

Αντιτορπιλικά 8.000 τόνων, κορβέτες 1.000 τόνων, ή [email protected]/MMSC των 4.000 τόνων για το ΠΝ; Κι όμως το δίλημμα είναι ίδιο με το F-16 vs...

 Η παρουσίαση της ελαφριάς κορβέτας ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ από την ΟΝΕΧ (ή καλύτερη, η συμφωνία για την με άδεια κατασκευή της στην Ελλάδα), και τα άρθρα...

Ντεμίρ: Επιτυχημένη βολή 200 χλμ. του εγχώριου τουρκικού αντιπλοϊκού πυραύλου ATMACA

Όπως ανακοίνωσε και στο λογαριασμό του στο twitter ο Ismail Demir, πρόεδρος της Ένωσης Τούρκων Κατασκευαστών Αμυντικής και Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (SSB), o εγχώριας ανάπτυξης...

Ραντάρ ικανό να εντοπίζει πολυηχητικά κινούμενους στόχους αναπτύσσει η Ρωσία

"Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου ραντάρ θα ξεπεράσουν τις ικανότητες του Nebo-M σε υπηρεσία σήμερα ως προς την απόσταση εντοπισμού διαφόρων τύπων αεροσκαφών, περιλαμβανομένων...

Σκανδιναβικοί όλμοι για τον Στρατό των ΗΠΑ

Ο φινλανδικός όμιλος Patria Group μαζί με την νορβηγική Kongsberg Defence & Aerospace ανακοίνωσαν πως αναπτύσσουν ένα νέο σύστημα όλμων για λογαριασμό του αμερικανικού...
- Advertisement -