Oι ΗΠΑ παραχωρούν άμεσα 2 αντιτορπιλικά Arleigh Burke, πιθανή ημερομηνία άφιξης, Μάιος 2020

500
58125
Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

 

191118-N-TI693-1170
ATLANTIC OCEAN (Nov. 18, 2019) The Arleigh Burke-class guided-missile destroyers USS Ross (DDG 71) and USS Donald Cook (DDG 75) sit stern to stern while moored in Naval Station Rota, Spain, Nov. 18, 2019. Carney, forward-deployed to Rota, Spain, is on its seventh patrol in the U.S. 6th Fleet area of operations in support of regional allies and partners as well as U.S. national security interests in Europe and Africa. (U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class Fred Gray IV/Released)

Σε συνέχεια παλαιότερου δημοσιεύματός μας, που αφορά την συζήτηση που έχει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΝ με τις ΗΠΑ για την ενίσχυση του Στόλου, οφείλουμε να επανέλθουμε καθώς νεότερες πληροφορίες έχουν γίνει διαθέσιμες. Καθώς οι ανάγκες του ΠΝ για την ανανέωση του Στόλου επιφανείας εμφανίζονται πιεστικές όσο τίποτα περισσότερο πλέον, η ηγεσία του Υπουργείου έχει αφιερώσει μεγάλο μέρος των προσπαθειών της για την άμεση κάλυψη των αναγκών του ΠΝ.

Είναι ουσιαστικά κοινό μυστικό πως οι συζητήσεις που γίνονται με τις ΗΠΑ σε όλα τα επίπεδα, είτε σε επίπεδο Υπουργών Αμύνης και Εξωτερικών, είτε σε επίπεδο Αρχηγών Επιτελείων, είτε σε χαμηλότερο επίπεδο, έχουν την ενίσχυση του ΠΝ σαν πρώτο θέμα στην ατζέντα. Είναι επίσης γνωστό πως το ΠΝ δεν έχει κρύψει την προτίμησή του, θαυμασμό του, όπως θέλει ο καθένας το λέει, για τα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke. Άλλωστε οι ΗΠΑ δεν έχουν άλλο πλοίο που να “κάνει” στο ΠΝ, παρά μόνο την πολυάριθμη κλάση των προηγμένων αντιτορπιλικών.

Τι τρέχει με τα Arleigh Burke και το ΠΝ; Τι συμβαίνει με τις φρεγάτες LCS και πως επηρεάζεται η πιθανή αγορά των [email protected] από τη χώρα μας;

Μέχρι σήμερα, οι ΗΠΑ αρνούνταν την παραχώρηση, κάτι απολύτως λογικό, μιας και τα Arleigh Burke είναι ένα κορυφαίας ισχύος οπλικό σύστημα, με εκπληκτικές δυνατότητες, που απλά το… χρειάζονται! Οι εξελίξεις όμως τα τελευταία χρόνια, ή μάλλον, τους τελευταίους μήνες, έχουν αλλάξει την άποψη των Αμερικανών. Τι ήταν αυτό που τους έκανε να αλλάξουν άποψη;

Καταρχάς η διευρυμένη αμυντική συμφωνία που συνάψαμε πρόσφατα με τις ΗΠΑ, και επιτρέπει πλέον στην πολιτική και στρατιωτική ηγεσία των Αμερικανών να προτείνουν  παραχωρήσεις μείζονος σημασίας προς τη χώρα μας, όπως για παράδειγμα τα αντιτορπιλικά Arleigh Burke.

Επίσης, οι Αμερικανοί πριν λίγο καιρό ενημέρωσαν πως έχουν διαθέσιμα για παραχώρηση δυο αντιτορπιλικά, σε συνέχεια πολύ πρόσφατου αιτήματος της Ελλάδας για παραχώρηση 4 αντιτορπιλικών της κλάσης. Υπενθυμίζουμε πως οι ανάγκες της χώρας ήταν ανέκαθεν 4 μεγάλα πλοία αεράμυνας, τα οποία κάποτε παραλίγο να καλυφθούν από τα Kidd.

Αντιτορπιλλικά κλάσης KIDD για το ΠΝ, η μεγάλη χαμένη ευκαιρία που τώρα την πληρώνουμε ακριβά; (ΑΡΧΕΙΟ ΠΤΗΣΗ)

Οι ΗΠΑ, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, έχουν προσφέρει 2 αντιτορπιλικά Arleigh Burke, προφανώς Flight I/ΙΙ, χωρίς όμως να έχουμε ακριβείς πληροφορίες για τα πλοία που θα έχουν διαθέσιμα οι Αμερικανοί. Τα πλοία προσφέρονται όχι άνευ τιμήματος, σίγουρα όμως συμβολικού για το επίπεδο των πλοίων. Καθώς η ελληνική πλευρά έχει ξεκαθαρίσει πως χρήματα απλά … δεν υπάρχουν, οι Αμερικανοί έχουν προτείνει ταυτόχρονα την χρήση FMS, για την αξία των πλοίων αλλά και των όπλων τους.

Θεωρούμε δεδομένο πως δεν θα αποδεσμευτούν οι πύραυλοι Tomahawk, αλλά αναμφίβολα τα πλοία θα έρθουν με φορτίο SM-2. Τώρα, καθώς θα ακουστούν πολλά για το τίμημα, το οποίο θα είναι  χαμηλό, και θα καλύπτει, το πιθανότερο, μέρος απλά της αξίας των όπλων. Ουσιαστικά θα είναι μια επανάληψη της συμφωνίας για τα 70 ελικόπτερα OH-58D Kiowa Warrior, που πήραμε πραγματικά τα “πάντα” μόνο με 44 εκ. ευρώ.

DDG Arleigh Burke, Επιλογή για το ΠΝ και την Εθνική Αεράμυνα;

Η πρόταση των ΗΠΑ δεν έχει κάποια σύνδεση με άλλη εμπορική πρόταση, όπως για παράδειγμα της αγορά φρεγατών LCS από την Ελλάδα, καθώς μια τέτοιου είδους συμφωνία θα καθυστερούσε σημαντικά την παραχώρηση των πλοίων, ενώ εμπλέκονται και ιδιωτικές εταιρείες, κάνοντας την όλη κατάσταση απλά μη υλοποιήσιμη. Σαν πιθανή ημερομηνία άφιξης των πλοίων (του πρώτου ή και των δυο, εξαρτάται), που βρίσκονται κανονικά σε υπηρεσία, έχει πέσει στο τραπέζι ο Μάιος του 2020, πράγμα που σημαίνει πως η συμφωνία για τα πλοία είναι κοντά (αν οι μέχρι τώρα συζητήσεις τελεσφορήσουν).

Πιθανή παραχώρηση των Arleigh Burke δεν ακυρώνει την αγορά των γαλλικών [email protected], αλλά οι συζητήσεις με τους Γάλλους συνεχίζονται κανονικά, και είναι σε ένα τελείως διαφορετικό πλαίσιο. Οι ΗΠΑ δεν έχουν συνδέσει τα ΑΒ με τις [email protected], απλά προσφέρουν τα ΑΒ στα πλαίσια της Συμμαχίας, αλλά και της νέας αμυντικής συμφωνίας με την Ελλάδα.

Άλλωστε, αφού όλα δείχνουν πως οι [email protected] θα προχωρήσουν, με την παραχώρηση των Arleigh Burke οι ΗΠΑ ξαναμπαίνουν στο ΠΝ από την μπροστά πόρτα, δυναμικά, και μάλιστα καλύπτουν πολλές απαιτήσεις. Επιγραμματικά λοιπόν…

  1. Ενισχύουν τον καλύτερο σύμμαχο στην Μεσόγειο
  2. Ικανοποιούν τις απαιτήσεις της Ελλάδας μετά την Αμυντική Συμφωνία
  3. Δείχνουν στην Τουρκία πως η αγορά των S-400 ήταν λάθος με έναν ξεκάθαρο τρόπο
  4. Τα πλοία αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν άνετα στα πλαίσια της Συμμαχίας, καθώς μέχρι σήμερα το ΠΝ είχε ελάχιστα μέσα να προσφέρει, ενώ τα πλοία του δεν είχαν τον κατάλληλο εξοπλισμό για ανάπτυξη σε “θερμές” περιοχές (πχ Περσικός).

ΑΠΟΨΗ: Τι πήραμε από την Αμυντική Συμφωνία με τις ΗΠΑ; Ότι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, χωρίς παραπληροφόρηση

Καταλαβαίνουμε πως πολύ θα απογοητευθούν έστω και την πιθανότητα να προχωρήσει μια τέτοια συμφωνία, είτε επικαλούμενοι υψηλό κόστος κτήσης (που όπως είπαμε δεν ισχύει), είτε υψηλό κόστος συντήρησης. Σε ότι αφορά το τελευταίο, θα πρέπει να πούμε πως οι ΗΠΑ έχουν δεκάδες αντιτορπιλικά του τύπου σε υπηρεσία, ενώ θα μείνουν σε αμερικανική υπηρεσία τουλάχιστον μέχρι το 2060. Συνεπώς, και ανταλλακτικά θα υπάρχουν, αλλά και συνεργασία σε θέματα συντήρησης μεταξύ USN και ΠΝ.

Υπενθυμίζουμε πως η Σούδα, που προφανώς θα είναι και η βάση των -ελπίζουμε σύντομα- ελληνικών Arleigh Burke, φιλοξενεί αμερικανικά Arleigh Burke τόσο συχνά όσο και η Ρότα της Ισπανίας. Συνεπώς, Ελλάδα και ΗΠΑ θα μπορούν να μοιράζονται κοινές υποδομές συντήρησης, καθώς και αποθήκες ανταλλακτικών.

Τα αμερικανικά Arleigh Burke γνωρίζουν το “δρόμο” για τη Σούδα!
SOUDA BAY, Crete (Nov. 7, 2008) The guided-missile destroyer USS Barry (DDG-52) approaches Souda Bay for a routine port visit. Barry departed her homeport of Norfolk, Va., in August for a regularly scheduled six-month deployment and is currently assigned to the U.S. 6th Fleet conducting operations in the Eastern Mediterranean Sea. (U.S. Navy photo by Paul Farley/Released)

Σε κάθε περίπτωση, η συμφωνία για τα Arleigh Burke θα φέρει την Ελλάδα και το ΠΝ ξανά στην Ανατολική Μεσόγειο, με έναν τελείως δυναμικό τρόπο. Το ΠΝ θα έχει δυνατότητες που η Τουρκία θα αποκτήσει, αν αποκτήσει, σε περίπου 10 έτη, όταν επιτέλους θα ρίξει στη θάλασσα τις TF-2000. Θα επανέλθουμε στο θέμα άμεσα, καθώς οποιαδήποτε δημοσιεύσημη πληροφορία έχουμε την μοιραζόμαστε με τους αναγνώστες μας, καθώς όπως γνωρίζετε, με απόρρητα στοιχεία η ΠΤΗΣΗ δεν παίζει.

Το μόνο που ελπίζουμε είναι η όλη παραχώρηση να γίνει άμεσα, και σύντομα να δούμε τα πλοία να λαμβάνουν το μόνο που χρειάζονται για να δείξουν όμορφα. Την Ελληνική Σημαία. 

 


Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

500
Leave a Reply

avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
170 Comment threads
330 Thread replies
10 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
159 Comment authors
chriss8nigozssotbakTasoszap Recent comment authors

  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
ΠανοςΦ
Guest
ΠανοςΦ

Επιτελους!

dkataims
Guest
dkataims

Σημερα ειναι Black Friday??? razz

Bioshock
Member
Trusted Member
Bioshock

Black για τους απέναντι…Friday για μας

Ted
Guest
Ted

Ακούγεται πραγματικά απίστευτο.
Ετσι ναι. Μπορούμε να συμμετάσχουμε στη ναυτική δύναμη στον περσικό κόλπο που αποζητούν οι αμερικανοί. Win win

Dimitris
Member
Noble Member
Dimitris

Ελπίζω μόνο η πηγή να μην είναι το παρακάτω λινκ… https://twitter.com/d__mitch/status/847729069022105600?lang=en

Lazarus
Guest
Lazarus

1η Απριλίου 2017 !

Stavros
Member
Member
Stavros

Ας πούμε πως πράγματι θα μας δώσουν κάποια απο τα πρώτα ΑΒ…σιγουρα μονο με αυτές της προϋποθέσεις, να συμμετάσχουμε σε αμερικανικές επιχειρήσεις και οχι μονο στον κόλπο.
Θέλουμε, αντέχουμε την ρωσσο-ασια-μουσουλμανικη στόχευση; Και αν ναι, θα μας υποστηρίξουν η ΗΠΑ εαν βρεθούμε σε δυσκολίες;

Kimon
Member
Famed Member
Kimon

Αν βρεθούμε υπό πόλεμο είναι υποχρεωμένοι, ΝΑΤΟ γαρ , αλλά αν είναι κάποια τρομοκρατική επίθεση τότε θα μας πουν .. welcome to the club!!

Punker
Member
Trusted Member
Punker

Κάποιος να με τσιμπήσει παρακαλώ να σιγουρευτώ ότι δεν βλέπω όνειρο

Mageiras
Member
Noble Member
Mageiras

.

Mageiras
Member
Noble Member
Mageiras

Πωπωπω θα ΤΡΕΛΑΘΩ!!!!
ΝΑΙ!!!!

CKfurious
Guest
CKfurious

AB?

Aγιος Βασίλης???!!!!

Για να δούμε τι θα βγει

Μήπως είναι σαν τις 4 FREMM φρεγάτες του πως τον λέγανε Μπάρμπα Φώτη???!!!!
η είδηση!!!???

Λεφτά δεν υπάρχουν όπως έδειξε και ο προϋπολογισμός του 20!

Ούτε για όπλα ούτε για υποστήριξη

Οι ΜΠΕΛAʼΔΕΣ είπαμε είναι ανταγωνιστικές ως προς τα διαθέσιμα κονδύλια

Οι συζητήσεις θα συνεχιστούν για πολύ καιρό εάν έχει αποφασιστεί να πάμε για τα AB

Kimon
Member
Famed Member
Kimon

Βρε CK μια φορά να μην είσαι τόσο απαισιόδοξος !! wink

CKfurious
Guest
CKfurious

Όσο το σκέφτομαι τόσο δεν μου κάθεται η ιστορία με τα AB hmm
Είχε κυκλοφορήσει πως ζητάγαμε AB
αλλα όχι τόσο συγκεκριμένο scenario περί αφιξης σε 6 μήνες

Βγήκε ο προϋπολογισμός του 20 με 190 περικοπές στο ʼAμυνας cry

Οποτε για να το καλύψουν MAYBE πέταξαν αυτό το επικοινωνιακό πυροτέχνημα περί AB shutmouth

Τα ίδια κάναν και οι προηγούμενοι envy

Μια οι FREMM του μπάρμπα Φώτη silly
Μια οι ADELADIE του Αποστολάκη

AB και ελληνικό Ναυτικό (budget) δεν πηγαίνουν μαζί sad

Θα δείξει mad

George
Guest
George

Θα ήταν χαζό γιατί στους προηγούμενους έγινε μπούμερανγκ…ακόμη γελάνε όλοι με τον κυρ Φώτη
btw υπάρχει μια 300σάρα στο προυπολογισμό καβάντζα που δεν ξέρουμε που θα πάει. Ισως λοιπόν…..
Για την ώρα πάντως το έχει πει η Πτήση όχι κυβερνητικός.
Κανονικά θα έπρεπε να βγουν να το πουν με ταρατατζουμ όπως κάνει κάθε πολιτικός που (δεν) σέβεται τον εαυτό του

Fingolfin
Member
Noble Member
Fingolfin

Απογοήτευση ο πρϋπολογισμός του 2020 (για την άμυνα), αλλά όπως βρήκαν να δώσουν έκτακτο επίδομα -και οι μεν και οι δε- έτσι θα βρούν και για τα ΑΒ.

zap
Member
Noble Member
zap

Αν δεσουν στην Σουδα 2 ΑΒ με γεματα τα κελια, οι κουβεντες τελος.

Χωρις να γινομαι αχαριστος…..κανα F-16 περισσευει ρε παιδια;

Kimon
Member
Famed Member
Kimon

Μην γίνεσαι αχάριστος wink

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
Guest
ΑΝΤΩΝΙΟΣ

Εννοείται ότι αν δέσουν τέτοια πλοία στη Σούδα η όπου αλλού οι κουβέντες τέλος!! Δεν υπάρχουν πλοία σε ολόκληρη τη Μεσόγειο τέτοιων κολοσιαιων δυνατοτήτων!!!

Xenofon
Member
Member
Xenofon

χαχα, ελα, κατσε τωρα, “αχαριστε, χαχα”
περιμενε να τα παρουμε!!!

Σε τι χρωμα θα είναι;;
χαχαχα

Μακαρι να γινει, ανακουφιστηκα, μου εφυγε εκεινο το ψυχοπλακωμα που ειχα

Thomas
Member
Noble Member
Thomas

Την πιθανή επανάληψη του φιάσκου με τις FREM είναι που φοβάμαι και εγώ.

Αν πάντως έρθουν τέτοια πλοία (που το εύχομαι ολόψυχα) τότε θα αρχίσουμε να μιλάμε διαφορετικά για την Ανατολική Μεσόγειο. Τέτοια σκάφη είναι πραγματικά game changers.

Τι να πω να δούμε πως θα καταλήξει αυτή η ιστορία.

Dimitris
Member
Noble Member
Dimitris

Πολύ φοβάμαι καθυστερημένη πρωταπριλιά… Άρθρο για ΑΒ και μάλιστα πρωταπριλιάτικο είχε βγάλει το Naval Analyses.
https://twitter.com/d__mitch/status/847729069022105600?lang=en

Fingolfin
Member
Noble Member
Fingolfin

Ναι έπεσε ένα χρόνο έξω. :/

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
Guest
ΑΝΤΩΝΙΟΣ

Ησύχασε φίλος και οι αμερικανοί δεν είναι Ευρωπαίοι!! Οι γάλλοι και οι Γερμανοί είναι Ευρωπαίοι! Γι’αυτό έχουν αυτοαφοπλιστη! Χαχαχα! Ολόκληρη Ευρώπη ούτε ευρωστρατο δεν έχουν!!

1 1=2
Guest
1 1=2

Εκείνο το φιάσκο έγινε επι υπουργίας Καμμένου και μπάρμπα Φωτη Κουβέλη.
Δηλαδή ηλίθιος και πανηλίθιος!

Steve
Member
Noble Member
Steve

Ούτε γκρίνιαξες για το κόστος που θα τα αγοράσουμε…..
Ούτε γρκινιαξες που λείπουν οι αγαπημένοι σου Essm!!!!!!!!!!!!
Ούτε μας είπες το minimum engagement του sm2
Ούτε ότι το aegis θα είναι σα φάρος στα αντίπαλα radar
Ούτε ανέλυσες το πόσο κοστίζει ο κάθε sm2
Ούτε το πόσα desibel θόρυβο κάνουν οι κινητήρες

Τίποτα….. αλλά τώρα σε έπιασα…. παίρνω πίσω το Δανός…..

CKfurious
Guest
CKfurious

Δανός……??!!
Σε εμενα αναφέρεσαι??!!!

Κοίταξε η κατάσταση είναι ολίγον πιο πολύπλοκη

Δες το σχόλιο του Hyper στην εβδομαδιαία ανασκόπηση της eamynas:

http://e-amyna.com/%ce%b1%ce%bd%ce%b1%cf%83%ce%ba%cf%8c%cf%80%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%b5%ce%b2%ce%b4%ce%bf%ce%bc%ce%ac%ce%b4%ce%b1%cf%82-149/#disqus_thread

Με καλύπτει απόλυτα στο θέμα των ABκαι θα καταλάβεις γιατί δεν αξίζει να επεκταθώ στο θέμα AB!

Πέφτει χονδρο δούλεμα και από δαύτους

Όπως exv γράψει ελληνικό ναυτικό(budget) και AB μάλλον δεν μπορούν να συνυπάρχουν!!!

Steve
Member
Noble Member
Steve

Δεδομένα: -Δύο τα πιθανά πλοία για το ΠΝ (που ακούγονται πιο πολύ)… Οι [email protected] και τα ΑΒ…. λεφτά δεν έχουμε για κανένα από τα 2… -Το ένα “ακριβό” στην αγορά αλλά καινούριο και πιο μελετημένο για χαμηλά κόστη. -Το δεύτερο πιο φθηνό (σαν μεταχ) αλλά με μεγαλύτερο κόστος συντήρησης και ανθρωπίνου δυναμικού -Και τα 2 με ευκολίες πληρωμής…. Για το ένα έχεις πάθει εμμονή και έχεις τρελαθεί με τα αρνητικά του απουσία (μέχρι στιγμής) ciws και πυραύλους μεσαίου βεληνεκούς και κατά τα λεγόμενα σου ακαταλληλότητα radar-ταχύτητας-κινητήρων-πυραύλων και ότι άλλο έχεις πεί.. Στο δεύτερο τσιμουδιά…. Τι θα κάνει CK το ΑΒ… Read more »

CKfurious
Guest
CKfurious

Σου είπα να διαβάσεις το σχόλιο! Το διάβασες? Δεν έχει νόημα να χάνουμε χρόνο συζητώντας για ΜΠΕΛʼAΔΕΣ και AB Ο προυπολoγiσμος του 020 τα αποκλείεει και τα δυο Από ποιο κονδύλιο θα διατεθούν τα170 mil προκαταβολή όπως φημολογείται για τις ΜΠΕΛʼΔΕΣ? Από ποιο κονδύλιο θα βρεθεί το 1 bil+ για αγορά και αρχικό φορτίο οπλων των AB? Και μην ακούσω για FMS! ΔAΝΕΙΟ είναι και έχουμε περιορισμούς στο ποσα μπορεί να δανειστούμε Οι τύποι συνεχίζουν τη πολιτκή του ΣΎΡΡΙΖΑ Δεν ενδιαφέρονται για εθνική άμυνα Και όταν βγαίνει ο αναπληρωτής σύμβολος έθνικς ασφαλειας να λέει πως η τουρκια δεν έχει αναθεωρητική… Read more »

Steve
Member
Noble Member
Steve

Τα 1000 σχόλια σου για τις bel υποθετικά δεν ήταν???? (ΕΑΝ ΤΙΣ ΠΑΙΡΝΑΜΕ)
Ο προυπολογισμός ίδιος δεν ήταν??????
Η διαμόρφωση (η γαλλική κατα την αποψή σου ) υποθετική δεν ηταν???
Τωρα ξαφνικά δεν ασχολήσε???? Τωρα ξαφνικά κοιτάς τον προυπολογισμό???

CKfurious
Guest
CKfurious

Μα ο πρoυπολογισμος του 20 αυτή την εβδομάδα βγήκε εάν δεν το πήρες χαμπάρι! Με 191 εκατομμύρια ΜΕΙΏΣΕΙΣ στο Aμυνας! Χθες βγήκε και η συνέντευξη του Ντόκου περί συνεκμετάλλευσης με τους γείτονες Καταλαβαίνεις τι γίνετε και που πάει το πράγμα? Τι να συζητήσουμε τώρα / Αλλα αφού επιμένεις να στο πω: Τα AB μπορεί να είναι ΕΤΟΙΜΟΠΌΛΕΜΑ σε 2 χρονια Με τα κελιά τροποποιημένα για ESSM Έχει ΉΔΗ γίνει σε αλλα πλοία της κλάσης οποτε το κόστος και το ρίσκο της μετατροπής είναι ελάχιστα Είναι μια ΠΕΤΥΧΗΜΈΝΗ και ΔΟΚΙΜΑΣΜΈΝΗ σχεδίαση Δεν συγκρίνετε με την ΜΑΚΈΤΑ της MPELADAS —see you in… Read more »

x-m
Member
Noble Member
x-m

CKfuriousCKfurious
Ν’ αγιάσει το στόμα σου !!!

NIK-PAO-13
Guest
NIK-PAO-13

1===Mπορεις να βαλεις τον ESSM στα Α.Β….με ελαχιστες αλλαγες…κ ο πυραυλος ειδη υπαρχει στο Π.Ν.. 2===Το κοστος αγορας στην ουσια μονο για τα πλοια θα ειναι μικροτερο απ τις αδελαιδες…λογικα πληρωνουμε μονο τα οπλα κ ενα συμβολικο ποσο για τα πλοια…κ ολα αυτα με δανειο… 3===Ειναι φανερο οτι ειναι μια κινηση απ τις ΗΠΑ καθαρα για την ουσιαστικη αναβαθμηση του Π.Ν …εναντι του τουρκικου. 4===Μην συγκρινουμε τα Α.Β με τις Μπελχαρα…εντελως αλλη ιστορια …το πρωτο ειναι ενα σουπερ δυνατο πλοιο το οποιο ποτε δεν θα μπορουσαμε να αγορασουμε καινουργιο…το αλλο ειναι ενα συγχρονο πλοιο με καλες δυνατοτητες,οικονομικο στην χρηση ,αλλα… Read more »

Gilan
Member
Noble Member
Gilan

Μήπως μπερδέψατε την Πρωταπριλιά με τις 22 Νοεμβρίου……;;;; razz razz eek beg shutmouth

Μακάρι να είναι για 4 πλοία και όχι για δύο!!! wink oops

zap
Member
Noble Member
zap

Αμα ανοιξει η πορτα αγαπητε, τα 2 θα γινουν 6 και 8 οποτε θελησουμε. Στο χερι μας ειναι.

Thomas
Member
Noble Member
Thomas

Για την ακρίβεια στην τσέπη μας wink smile

Gilan
Member
Noble Member
Gilan

Αυτό πιστεύω κ’ εγώ, στην τσέπη μας είναι κατά κύριο λόγο, αλλά οι ΗΠΑ αν θέλουν να μας χρησιμοποιήσουν (κοινός να μας ρίξουν στο σφαγείο) θα μας προσφέρουν περισσότερα AB.

x-m
Member
Noble Member
x-m

Όποτε θελήσουμε; Το παρελθόν αυτό έχει δείξει;

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
Guest
ΑΝΤΩΝΙΟΣ

Πολύ σωστό!!!

Iomar
Member
Noble Member
Iomar

Καλησπέρα,

Καλά, Παρασκευή βράδυ βρήκατε να ρίξετε τα πυρηνικά;

Θα τρέχουμε στα επείγοντα, με τα δυστυχήματα και τους μεθυσμένους.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
Guest
ΑΝΤΩΝΙΟΣ

Χαχαχα

Ioannis Karagiorgos
Guest
Ioannis Karagiorgos

Συνήθως τα διαβάζαμε Κυριακή βράδυ…
Διαβάσαμε και για τα AAAV-7…
Τι να περιμένουμε τώρα για την Κυριακή…

Xristoforos
Member
Active Member
Xristoforos

…..2 Ντουζίνες F-35….!!!!!! silly silly

Iomar
Member
Noble Member
Iomar

Καλησπέρα.

Νάτα μας, ξεκίνησαν τα στερητικά σύνδρομα…

chriss8
Member
Noble Member
chriss8

Όνειρο ζω, μην με ξυπνάτε!!!

KONSTANTINOS K.
Guest
KONSTANTINOS K.

Παιδια αυτα τα νεα ειναι ισως οτι καλυτερο ακουσαμε τα τελευταια χρονια. Ελπιζω να τα δουμε με την σημαια μας το συντομοτερο δυνατον. Αναγνωστης απο τα παλια που ξαναμπηκε στην παρεα.

Aris
Member
Noble Member
Aris

Μιας και ξημερώνει του Θενκσγκιβι και την άλλη Παρασκευή είναι Μαύρη…μήπως θα τα πάρουμε κοψωχρονιά;;;
Επίσης πριν τον κόκκινο Μάη έχουμε και πρωταπριλιά…
Διαλέχτε

ShadowMan
Member
Noble Member
ShadowMan

Ο Άγιος Βασίλης ήρθε πολύ νωρίς!!!

KONSTANTINOS K.
Guest
KONSTANTINOS K.

smile

ΠανοςΦ
Guest
ΠανοςΦ

Ψυχραιμια συνιστω, μεχρι να επιβεβαιωθει αυτη η ειδηση και να γινει εκτελεστικη αποφαση με χρονοδιαγραμα παραδοσεων. Ας μη τρεχουμε οπως και με τις φρεγατες FREMM.

Aggelos
Member
Member
Aggelos

Δωράκια του θείου Σαμ για την Black Friday

Costas
Member
Trusted Member
Costas

Αντανακλαστικά κοίταξα να δω αν είναι πρωταπριλιά!
Αναμφίβολα θα είναι σπουδαία προσθήκη για το ΠΝ, συνιστώντας τεράστιο άλμα για την ναυτική ισχύ της χώρας μας.
Επίσης αν πραγματοποιηθεί σημαίνει εκ του αποτελέσματος ότι η απόκτηση των Adelaide θα ήταν λάθος.

Nick
Member
Trusted Member
Nick

Ετοιμάζω δείπνο Thanksgiving για τους φίλους και σύμμαχους Αμερικάνους.

Αυτά είναι νέα cool cool cool

Digenis
Member
Famed Member
Digenis

Burke friday !!! Ε ρε γλέντια που θα κάνουν στο ΓΕΝ …Τόσα χρόνια κάρβουνο με τις S …Αλλά πάλι δεν βγαίνει ο λογαριασμός αντικαταστασης των S .

George
Guest
George

Οι τρεις μη εκσυγχρονισμένες κανονικά θα πρέπει να γίνονται ανταλλακτικά as we speak και οι υπόλοιπες θα μπορέσουν να γίνουν το ίδιο με μελλοντικές παραδόσεις πχ άλλες 4 την επόμενη δεκαετία
Eτσι το μόνο που χρειάζεσαι είναι κορβέτες για να αντικαταστήσουν τις Combatante και που θα έπρεπε να είναι Γαλλικές και να ναυπηγηθούν εδώ μετά από ένα πρώτο batch στη Γαλλία

Thanos
Guest
Thanos

Όνειρο ζω μην με ξυπνάτε!

Tom
Guest
Tom

Άσε ρε Θάνο που ζεις και όνειρο!!!!

Όταν τα πλοία μπουν στο Βόσπορο θα ζούμε όνειρο..

Alexandros
Member
Trusted Member
Alexandros

Ρε παιδιά μήπως έχει γίνει κάποιο λάθος;

Kimon
Member
Famed Member
Kimon

Πραγματικά η γαλανόλευκη θα τα κάνει όμορφα αυτά τα σκάφη.. κι αν σε αυτά είναι το επόμενο ΚΙΜΩΝ θα είναι πιο όμορφο από το άλλο!!

My_name_is_Nobody
Member
Famed Member
My_name_is_Nobody

Μετά το ΑΒ ποιο γράμμα είναι Μουστάρδα;

JohnnyB
Member
Noble Member
JohnnyB

Μπούρκ είναι κλεμμένο απο Μπούργκα
Δεν έχετε επίγνωση του κεφαλιού
Θα δείτε όταν είναι αργά
Μέρα που θα τυφλωθείτε

Είπε ο Μουστάρδας Σνακ Μπαρ ο Μεγαλοπορδής και έφερε τον σεισμό.

Mageiras
Member
Noble Member
Mageiras

Έκλαψα… smile

AESA
Member
Famed Member
AESA

Το Γάμα !!! Το Γάμα !!!!

Xristoforos
Member
Active Member
Xristoforos

Στα Αγγλικα πηδας μερικα γραμματα και πας κατευθειαν στο F… (F***k) you now. lol

x-m
Member
Noble Member
x-m

Αν τελικά δεν έρθουν όμως (το πιο πιθανό ), οι μουσταφάδες θα χτυπιούνται κάτω απο τα γέλια και θα ‘χουν δίκιο !!!! Πολύς ενθουσιασμός (γενικά). Μήπως να κρατάγαμε μικρό καλάθι;

evaggelos
Member
Noble Member
evaggelos

μακαρι μπας κ αποκτησουμε ναυτικο,υπομονη λοιπον κ βλεπουμε.

Mitsos_Mantzos
Guest
mitsos_mantzos

Εάν ισχύει κάτι τέτοιο τελικά, εγώ προσωπικά ανακαλώ όλο το κράξιμο που έχω ρίξει σε πάνω από δύο σχόλια μου εδώ στην πτήση, οπου αφορούσαν φυσικά τη συμφωνία με τους Αμερικανούς.

dkataims
Guest
dkataims

Να τη ξανά βυθίσουμε τη βυθοκορο και να τη βγάλουμε έξω με σχοινί όχι μια αλλα 4 φορές όσα τα Α-Β που θα έρθουν..

Mitsos_Mantzos
Guest
Mitsos_Mantzos

Χαχαχαχαχαχα

AESA
Member
Famed Member
AESA

Έγω λέω να φτιάξουμε σταυρουδάκια από την Σάντα Βυθοκόρο !!

agnostosependytis
Guest
agnostosependytis

πρόσθεσε άλλον έναν

Γιώργος Ρ
Guest
Γιώργος Ρ

Σε μισή ώρα πλατεία Ομονοίας. Συγχαρητήρια σε όλους και αυτή και η προηγούμενη κυβέρνηση κάναν εξαιρετική δουλειά στο πλαίσιο του ξεκαθαρισματος ότι ανήκουμε στη δύση μπράβο και πάλι

AESA
Member
Famed Member
AESA

Σημαντικό. Μήπως είναι καιρός για το ΥΠΕΘΑ να απαρτίζετε από υπουργό της κυβέρνησης και υφυπουργό της αντιπολίτευσης, πλήρως ανεξαρτητοποιημένο από όλα τα κομματικά προγράμματα; Η άμυνα είναι υπεράνω κομματικών ταυτοτήτων.

Γιώργος Ρ
Guest
Γιώργος Ρ

Αμην

Andreas
Member
Noble Member
Andreas

ναι, φθάνει να έχουν πάει κανονικά στρατό και να περάσουν IQ τεστ

Kimon
Member
Famed Member
Kimon

Αντιπολίτευση στην αντιπολίτευση της αντιπολίτευσης θα γίνει!!

G...
Member
Noble Member
G...

Μακαρι να βγει αληθινη η είδηση αν και η πτηση δεν μας εχει συνηθίσει να γραφει κατι τοσο σοβαρο χωρις να υπαρχει ” καπνος” . Τωρα αν μιλαμε για αναλογη συμφωνια οπως των kiowa (που ηταν εξαιρετική) τοτε πραγματικα αξιζει να κανουμε τα αδυνατα δυνατα ωστε τα πλοια να ερθουν γρήγορα και να μην αρχισουμε τις μιζεριες και τις γκρινιες.

Mageiras
Member
Noble Member
Mageiras

Θα κρατησω την βυθοκορο άβαταρ για γουρι μέχρι να τα παρουμε!!

Παράκληση: μην αρχίσουμε τώρα την γκρίνια και να ανακαλύπτουμε παλι προβληματα…

Seagull
Member
Active Member
Seagull

Υπέροχα νέα…

Κατα την άποψη μου, με δεδομένα τα 4 Α/Β, πρέπει να πάμε για Gowind 3100 και να αφήσουμε τις Belharra. Πιστεύω οτι με τα ίδια χρήματα μπορούμε να πάρουμε 6 κορβέτες και να αποχαιρετίσουμε τις S.
ΕΜΖ των Meko 200 HN και επόμενος στόχος θα είναι επιπλέον 214…

Spirit
Guest
Spirit

3 ΑΒ ειναι υπεραρκετά, από εκεί και πέρα 6 Gowind 3100 με διαμόρφωση περίπου ΗΑΕ και αναβάθμιση των ΜΕΚΟ με γαλλική πρόταση αντίστοιχη των Gowind.
Ιδανικό σενάριο να φύγουν χωρις ΕΜΖ οι ΜΕΚΟ και να πάμε για ακόμα με 4 Gowind 3100

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
Guest
ΑΝΤΩΝΙΟΣ

Εγώ ήμουν τις απόψεις να πάρουμε ενισχυμένες mmsc που είναι σαν κορβέτας και θα έτρεχαν από το ένα σημείο του Αιγαίου στο άλλο πολύ γρήγορα όπου υπήρχε κρίση και όταν τα πράγματα ζορισαν θα έβγαιναν και τα θηρία αρλεει η τικο και θα έσπαγαν τα τουρκακια οι μπελχαδες πάρα είναι ακριβές και υπιεξοπλισμενες άσε που για τη Α Μεσόγειο ούτε αυτές κάνουν 4000 τν είναι λίγοι για εκεί μόνο ΑΒ με απίστευτη ισχύ πυρός!!!Η βαριά καταδρόμικα μάχης όπως τικο με 122 κελιά!!!

ira-ant
Guest
ira-ant

Mακάρι να είναι αλήθεια.
Στην Ανατολική Μεσόγειο,χρειαζόμαστε πλοία μεγάλου εκτοπίσματος.

x-m
Member
Noble Member
x-m

Μα , δεν έχουμε καμιά διάθεση να είμαστε στην Ανατολική Μεσόγειο !!

Angel
Guest
Angel

Αν πράγματι επιτευχθεί η συμφωνία να δω ποιος θα σαταριζει την βυθοκορο

Αντρεας Δημητρίου
Guest
Αντρεας Δημητρίου

Παιδιά μου φτιάξετε την Μέρα… Ευχαριστώ !
Στην Ελλάδα μας σύντομα και με tomahawk !

ΚωστήςΜ
Guest
ΚωστήςΜ

Ομολογώ πως δεν το περίμενα (όπως φαντάζομαι και πολλοί άλλοι !!!), σε κάθε περίπτωση αν δεν τα δω με τη Γαλανόλευκη δε θα το πιστεύω. Πάντως αν γίνει, ο καλύτερος λόγος και πιστευτός λόγος είναι ο Νο 3 που γράφεται: μήνυμα προς τον “καταπληκτικό” , “θαυμάσιο” “φίλο” κτλ. κτλ. Ταγίπ και τις σχέσεις του με τον πρίγκιπα ε… συγνώμη πρόεδρο Βλαδίμηρο Πούτιν. Ερώτηση: Για παραχώρηση υλικού είτε σαν EDA-Excess Defense Articles είτε υπό το καθεστώς FMF-Foreign Military Financing ποιος αποφασίζει ; Οι επιτροπές του Κογκρέσου (Γερουσίας και Βουλής) ή η εκτελεστική εξουσία (υπουργοί, Πρόεδρος ) από τις ΗΠΑ ή πρέπει… Read more »

Π.Α
Guest
Π.Α

Θα μπορούσαν οι ΗΠΑ να βρουν άλλο πιόνι να εκμεταλλευτούν την κόντρα τους με τους Τούρκους,

Gilan
Member
Noble Member
Gilan

Συμφωνώ απόλυτα…!!! wink

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Guest
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Τα πλοία είναι σε ενέργεια. Αυτά τα EDA-Excess Defense Articles ξεχάστε τα – θα τα πληρώσουμε κανονικά
Και το Foreign Military Financing δεν το βλέπω – αν ήταν καινούργια κατασκευή ίσως είχαμε πιθανότητα
Μέσω FMS θα πρέπει να πληρωθούνε, αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι θα μπουν δόσεις 10 ετών… Αν δεν διπλασιαστεί ο Π/Υ της άμυνας, απλά δεν μπορούμε…

MPAMPIS
Member
Noble Member
MPAMPIS

Μπράβο…..μακαρι να έρθουν Μάιο (που θα έχουν ενεργοποιηθεί και οι s-400) με τα όπλα Τους βέβαια και ας έρθει και κανένα ακόμα γυμνό για εκπαίδευση και επίδειξη σημαίας και για ειρηνευτικές αποστολές……
Τώρα εχουμε άνεση χρόνου για να προχωρήσουμε στην αντικατάσταση των S……(ανθυποβρυχιακες κορβέτες;)
Για εμενα το επόμενο άμεσο βήμα θα πρεπει να ειναι δυο 214……
Σε περίπτωση που προχωρήσει των μπελαρα…..τότε 3ΧΑ70….

teo
Member
Trusted Member
teo

α) απίστευτο νέο αν ισχύει.. μακάρι!!! Από την μια το λέτε εσείς που είστε αξιόπιστοι , από την άλλη είναι πολύ καλό για να ναι αληθινό… αν ισχύει δεν ξαναμιλάω για βυθοκόρο!!!!!

β)οι Belhara πλέον απλά δεν χρειάζονται… με 4 + 4 Gowind για αντικατάσταση των S, αναβάθμιση των MEKO και ίσως ολοκλήρωση της αγοράς υποβρυχίων το ναυτικό όσο αφορά τις μεγάλες μονάδες κλειδώνει για πολλά χρόνια !!!

Digenis
Member
Famed Member
Digenis

Μη συγκρινεις την χρησιμότητα ενός πλοίου από τις αρχές του 1990 με ενα πλοίο από τις αρχές του 2020 .Τα Burke οτι και να γινει στις αρχες του 2030 τα burke θα αποσυρθούν και οι Bel θα εχουν ακομα δεκατιες χρήσης μπροστά τους

Kimon
Member
Famed Member
Kimon

Μην αρχίσουμε πάλι, τα Burke το Usnavy σχεδιάζει να τα κρατήσει σε υπηρεσία, με τις κατάλληλες αναβαθμίσεις φυσικά για πολλά χρόνια ακόμη.. Εμείς γιατί να τα αποσύρουμε αρχές ’30;

CKfurious
Guest
CKfurious

2040 και βάλε!

(τότε θα ολοκληρώνουμε τις συζητήσεις για τις 2 ΜΠΕΛAʼΔΕΣ lol )

Κανεις δεν θα φέρει τέτοια πλοία να τα αποσύρει μετά από 10 χρονια

Η ιστορία θα πάρει 1.5+ billion από όπλα+FOS+training+infrastructure + εάν προχωρήσει που δεν το βλέπω!!

AESA
Member
Famed Member
AESA

Στο κάθε όπλο ο χρόνος δράσης του, ορίζετε από το περιβάλλον και τον αντίπαλο. Τα ΑΒ μπορεί το 2030 να θεωρούνται παλιά για το USN, όχι όμως και για το ΠΝ.

alalas7
Guest
alalas7

οχι δεν νομιζω.οι αμερικανοι εχουν ηδη εγκρινει την κατασκευη 10-11 ακομα.δεν θα το εκαναν για σκαφος που σκοπευαν να αποσυρουν σε 10 χρονια.χωρια που τα flight i/ii μια χαρα καλυπτουν τις αναγκες του ναυτικου μας για 20ετια.τι καλυτερο εχουν οι τουρκοι να αντιπαραταξουν στο ναυτικο?

evaggelos
Member
Noble Member
evaggelos

ψυχρεμια οι τουρκοι μπορουν να μπουν στο προγραμμα για το νεο αντιτορπιλικο της ρωσιας Project 23560 Lider η να παρει καποια απο τα 052 της κινας

alalas7
Guest
alalas7

οταν και αν και με τι δυνατοτητες και βλεπουμε.εδω εχουμε game – changer αμεσα.μην ξεχναμε οτι αν τα παρεις θα μπορεις και εσυ να κανεις στο μελλον αναβαθμισεις.κανεις δεν εγγυαται οτι τα lider θα ειναι καλυτερα

Z10V
Guest
Z10V

Digenis

για ποιον λόγο να έχεις και aster και sm?
μετα τα burke θα πας αναγκαστικά σε πλοία με essm.
επίσης δεν είναι απίθανο να έρθουν και με tomahawk επομένως δεν υπάρχει καμία ανάγκη πλέον και για τους mdcn

Animades
Member
Member
Animades

Συμφωνώ ότι και τα δύο πυραυλικά συστήματα , και το αμερικανικό και το Γαλλικό ,μεγάλου βεληνεκούς δεν μπορεί ή δεν θα έπρεπε να συνυπάρχει στο Π.Ν.
Και ΑΒ και μπελάρες (με αστερ ) είναι too much

Fingolfin
Member
Noble Member
Fingolfin

Αν έρθουν τα AB θα μείνουν όσο και οι ΜΕΚΟ, μέχρι το 2040.

ΓΑΤΑ
Guest
ΓΑΤΑ

Η μονη διαφορα οτι το ενα θα παιρνει HELIOS το 2020 και το αλλο δεν ξερει ακομα τι θα φοραει οταν με το καλο παραδοθει καπου στα mid-202Χ

Mageiras
Member
Noble Member
Mageiras

Και ΑΒ και Belharra… Δεν θέλω ευθραυστη ισορροπία με τους απέναντι… Θέλω να ξέρουν ότι θα τους τσακισουμε αμα κάνουν κιχ…

x-m
Member
Noble Member
x-m

Δεν υπάρχει πολιτικό προσωπικό στη χώρα μας που μπορεί να υπηρετήσει αυτή τη λογική.

Μιχάλης
Guest
Μιχάλης

Ότι ποιο ευχάριστο έχω διαβάσει τα τελευταία πολλά πολλά χρόνια σχετικά με την ενίσχυση της Άμυνας. Τέτοια μέρα δεν θέλω να βγάλω γκρίνια αλλά ρε παιδιά όλο αυτό τον καιρό που μιλούσαμε για τα Arleigh Burke πολύ σχολιαστές ούτε λίγο ούτε πολύ μόνο τρελούς δεν μας έλεγαν και γραφικούς. Ας είναι έτσι κι αλλιώς όλοι μας την ίδια αγωνία έχουμε απλά με διαφορετικές απόψεις. Πτήση ευχαριστούμε για τις πληροφορίες. Πριν από λίγο είχα κάνει σχόλιο και σας είχα υπενθυμίσει για αυτό το άρθρο που μας είχατε υποσχεθεί σχετικά για τα Arleigh Burke! https://www.ptisidiastima.com/uss-eldridge/ Κοίτα να δεις σύμπτωση αμέσως μετά να… Read more »

ShadowMan
Member
Noble Member
ShadowMan

Καλά το θέμα ειναι να σε αφήσουν και να τα χρησιμοποιήσεις αν χρειαστει! Μην ξεχνάμε οτι στα ιμια το δικό μας αυτί τραβήξανε να μην κάνουμε ντου, οχι των τουρκων….

NIK-PAO-13
Guest
NIK-PAO-13

στα ιμια θα χαναμε ολα τα μαχητικα μας….αλλα θα κερδιζαμε στο ναυτικο….το θεμα ειναι οτι η Ελλαδα δεν εχει μαθει να χανει ανθρωπινες ζωες…σε αντιθεση με την τουρκια που πλεον η κοινωνια της το εχει στο προγραμμα εδω κ 30 χρονια…
Εκει ητανε το θεμα κ οι πλοιτικοι μας δεν ηθελαν να το προχωρησουν

Sousourada
Member
Trusted Member
Sousourada

Καλησπέρα,
πως προκύπτει η βεβαιότητα καθολικής απώλειας αεροπορικής δύναμης;
Ευχαριστώ!

NIK-PAO-13
Guest
NIK-PAO-13

Φιλε Sousourada….προκυπτει απλα αν διαβασεις τα οπλα που ειχανε οι τουρκοι στα μαχητικα τους κ εμεις στα δικα μας…
Απλα να σου αναφερω οτι τα Μ2000 τοτε δεν ειχανε τους MICA ενω οι τουρκοι ειχανε τους AIM-120C…ΔΗΛ τα δικα μας μιραζ ουσιαστικα δεν ειχαν πυραυλο μεγαλης ακτινας…κ οι τουρκοι ειχανε κοντα στα 200 φ-16…Επισης αν διαβασεις σοβαρες αναλυσεις για τοτε κανουν αναφορες σ αυτο με λεπτομεριες…
Θα επρεπε τα λιγοστα δικα μας φ-16 να τα βαλουν με 4πλασια τουρκιακα για πολλες μερες…οποτε δεν ειχαμε ελπιδα

NIK-PAO-13
Guest
NIK-PAO-13

===ΑΠΟ ΑΡΘΡΟ ΠΤΗΣΗΣ=== ==== Αποστολές αεροπορικής υπεροχής, εναέριας περιπολίας μάχης (Air Supremacy & BARCAP και δευτερεύουσες DCA, HAVCAP κ.α. ) Είναι ευρέως γνωστό ότι η αντιμαχόμενη πλευρά η οποία θα διασφαλίσει αεροπορική κυριαρχία έναντι του αντιπάλου της, θεωρείται και η επικρατέστερη στην υπό εξέλιξη σύγκρουση. Καμία ναυτική ή χερσαία δύναμη δεν μπορεί να επικρατήσει της αντίπαλης εφόσον στερείται αεροπορικής κάλυψης και υποστήριξης. Την εποχή των Ιμίων η Τουρκική Αεροπορία αντιπαρέτασσε σε αποστολές ημερήσιας και νυχτερινής αναχαίτισης το συγκριτικά ανώτερο τεχνολογικά συνδυασμό αεροσκάφους / ραντάρ / ηλεκτρονικού συστήματος αυτοπροστασίας / βλημάτων κατηγορίας B.V.R.: F-16C block30/40/50/AN-APG-68V ή V(5)/Rapport III/Aim-120A Amraam, δηλαδή διέθετε… Read more »

NIK-PAO-13
Guest
NIK-PAO-13
Thras
Member
Famed Member
Thras

Περιέγραψες πoλύ σωστά αυτά που ένιωθα κι εγώ!

Όποτε αναφέραμε στις συζητήσεις τα ΑΒ μας έπαιρναν απ’ τα μούτρα… που είσαι @sotback!!! grin grin grin

Π.Α
Guest
Π.Α

Sorry άλλα με τη προϋπολογισμό που είναι και μειωμένος, είναι και καταδρομικά, και ναί δε γουστάρω τα αμερικάνικα.

LAMBROS
Member
Trusted Member
LAMBROS

δεν ειναι καταδρομικα……

Π.Α
Guest
Π.Α

Ας ονομαζονται οπως θελουν τα destroyer

alalas7
Guest
alalas7

να παρουμε τους ρωσσικους κουβαδες να μην δυσαρεστησουμε το ξανθο γενος

Π.Α
Guest
Π.Α

Ασχετο…βλεπεις υπαρχει και μια ηθικη οσοι ξερουν ή θυμουνται τι ειναι αυτ, πάντως εσύ και πολλοί όχι.

alalas7
Guest
alalas7

δεν υπαρχει ηθικη μεταξυ κρατων.ποτε στην ιστορια δεν υπηρξε.οτι επιτασει το εθνικο συμφερον

Π.Α
Guest
Π.Α

Απο αυτη τη χωρα υπηρξε ηθικη και την ιστορια της απο την Ανατολικη Ρωμαικη αυτοκρατορια μεχρι και στους νεοτερους χρονους.Και ασε καποιους να εχουν τους Αγιους για ηρωες και αλλους τον σπαιντερμαν…

JohnnyB
Member
Noble Member
JohnnyB

Ο προϋπολογισμός αυτή τι στιγμή συντηρεί 13 φρεγάτες με το προσωπικό τους. Απευθείας να αποσύρουμε και τις 3 μη εκσυγχρονισμένες S και 1 ή 2 “εκσυγχρονισμένες” βρέθηκε το κονδύλι.

Π.Α
Guest
Π.Α

Αν είσαι αυτός που βγάζει τους προϋπολογισμούς του ΠΝ και ξέρει όλα το κόστη δεκτό αυτό που γράφεις αν όχι μπαχαλιστικα λογιστικά για να γράψεις αυτό που θέλεις εσύ, προσωπικά δε με καλύπτει.

F-117
Member
Active Member
F-117

Πτηση γιατί θεωρείς δεδομένο οτι οι Tomahawk δεν αποδεσμεύονται; Δεν είναι δα κανένα υπερόπλο οταν οι απέναντι εχουν δεκαδες cruise . Θα μπορουσαν να δωθουν αλλα σε μικρούς αριθμούς. Γνωμη μου πάντα, ισως κανω λαθος.

G...
Member
Noble Member
G...

Αλλα τα ματια του λαγου ( som) και αλλα της κουκουβαγιας (τομαχωκ)

F-117
Member
Active Member
F-117

Δε διαφωνω πουθενα. Αλλα τι διαφορα θα εκανε να εδιναν 10 στο ενα πλοιο , 10 στο αλλο; Δεν αλλαζει πχ τη ροη του πολεμου. Απλα κερδιζεις απειρα στο ψυχολογικο κομματι. Προσωπικα θεωρω τους scalp naval καλυτερους, αλλα λεμε.

JohnnyB
Member
Noble Member
JohnnyB

Σύντομα θα έχουμε Mdcn (SCALP Naval) με τις Belharra ενώ έχουμε ήδη SCALP με τα M-2000-5.
Όχι απλά Τόμαχωκ αλλά και την έκδοση ναυτικής κρούσης που έχουν αναπτύξει να ζητήσουμε ώστε να μπορούμε να χτυπήσουμε (αν χρειαστεί) με πλεονέκτημα εμβέλειας όπως με τους MM-40 Block 3.

Kimon
Member
Famed Member
Kimon

Μέχρι στιγμής μόνο οι Αμερικάνοι και οι Βρετανοί τους έχουν γι’αυτό.. cool

Iomar
Member
Noble Member
Iomar

Να σας θέσω μια άλλη παράμετρο του ζητήματος “πύραυλοι cruise σε πλοία”;

Αφού όπως δείχνουν τα πράγματα θα καταλήξουμε στην αγορά των Belhara, είναι σαφέστατα πιο επιθυμητό να αγοραστούν οι Scalp, δεδομένου ότι είναι όπλο που ήδη βρίσκεται σε υπηρεσία, έστω και σε διαφορετική έκδοση. Μαζί με ένα εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος αποθέματος θεωρώ ότι το όφελος θα είναι πολλαπλάσιο της εισαγωγής εκ του μηδέν ενός νέου όπλου – έστω και με τις δυνατότητες των Tomahawk.

Συν ότι το ναυτικό θα θέλει όλα τα κελιά γεμάτα με SM-2 για να μην τολμάει τίποτα να πλησιάσει σε απόσταση βολής.

Stavrogin
Member
Noble Member
Κωνσταντίνος Βορδοναράκης

[email protected]
όλα τα κελιά; ειναι πάρα πολλά τα κελιά. Ακόμα και τα μισά να γεμίσουν θα έχουν πυραυλους όσο 3-4 μπελλάρες 40 ή 32 κελιών αντίστοιχα.

NIK-PAO-13
Guest
NIK-PAO-13

Τι να τους κανεις τους σκαλπ στα πλοια;;;;Τους εχουν οι αμερικανοι κ οι γαλλοι αλλα αυτοι πολεμανε μακρια απ την χωρα τους…εμεις για ποιο λογο να χαλασουμε την μπελχαρα για να βαλουμε σκαλπ;;;
Μια χαρα δουλεια θα κανουν τα Μ2000-5 με τους σκαλπ ,ειδικα αν εχουν την σωστη προστασια απ τα πλοια ωστε να φτασουν εκει που θελουν χωρις κοπο…

Τα πλοια τα θελεις με φουλ αα πυραυλους για 2 λογους….1==Για να μην μπορουνε οι τουρκοι να επιβαλουν αεροπορικη υπεροχη σε 1-2 νησια…..2—Για να προστατεψουν τον στολο στην Αν.Μεσογειο….

===Αν ειναι να χαλασεις τα πλοια χωρις λογο τοτε τι να πω;;

Mageiras
Member
Noble Member
Mageiras

Ας μπουν στα ΑΒ vlsAsroc που επίσης ήθελε διακαώς το ΠΝ κι επιτέλους υπάρχουν διαθέσιμα κελιά. Δεν είναι προτεραιότητα οι τόμαχοκ…

LYK
Guest
Lyk | General Lee

Θα τα μελετήσω τα Arleigh και θα απαντήσω σε λίγο.

LYK
Guest
Lyk | General Lee

Μου αρέσουν οι ASROC αλλά υπάρχουν άλλα που δεν ξέρεις. Δεν ξέρω τι έχουν δεμένο μαζί με τα ARLEIGH οι Αμερικάνοι… Σε ένα τραπέζι πέφτουν πολλά.

LYK
Guest
Lyk | General Lee

Λοιπόν. Θα τα έπαιρνα ως ενδιάμεση λύση. Φθηνή και καλή…. Θα πήγαινα όμως στους Γάλλους για το σούπερ νέο πλοίο επιφανείας με: – ASTER IIR … για να μη γλυτώνει με τίποτα ο στόχος… – νέο ραντάρ… όχι ότι το SEA FIRE 500 είναι κακό, αλλά υπάρχουν και καλύτερα… Πολύ καλό είναι… Είναι THALES … – διαπλατυσμένο πίσω μέρος για δύο ή περισσότερα εναέρια μέσα… βοηθάνε στην εικόνα πολύ νομίζω… – έτσι έχω και ψηλότερο ιστό … – τορπίλες με μεγάλη εμβέλεια… τις καλύτερες… και έξυπνες. – exocet Block 3c και με ραντάρ… αν είναι… – πολλάα κελιά… πίσω… –… Read more »

AESA
Member
Famed Member
AESA

Τα πλοία αν και όταν δοθούν θα είναι για ενίσχυση άμυνας περιοχής, αυτό ζητήσαμε και αυτό μας δίνουν. Ο Tomahawk είναι καθαρά επιθετικό όπλο και αν το θέλεις δεν ταιριάζει στο προφίλ μας. Δίνουν και αυτοί λόγο και έχουν ένα σκεπτικό πχ σαν το Γερμανούς που πούλαγαν τα τανκ αλλά όχι για να χρησιμοποιηθούν στην Συρία … Όπως και να το κάνουμε η αμυντική βιομηχανία έχει και ευαισθησίες !!! Μια χαρά είναι και έτσι βάζεις ένα ΑΒ πίσω από την Χίο και ένα στην Κω, ανάβουν και αυτοί τους S400 και οι αεροπορικές πτήσεις για να περάσουν θα πηγαίνουν από… Read more »

chikichiki
Member
Famed Member
chikichiki

Ο Τόμαχοκ δεν αποδεσμεύεται γιατί 1. είναι δύσκολα ανασχέσιμο όπλο και 2. προσφέρει πολύ μεγάλο βάθος κρούσης.

neuromancer
Member
Active Member
neuromancer

δάκρυσα…. smile

George_K
Member
Famed Member
george_k

Της “βυθοκόρου το ανάγνωσμα..”

Μιχάλης
Guest
Μιχάλης

Αν η πληροφορία ευσταθεί για άφιξη των δύο Arleigh Burke το Μάιο του 2020 τότε πιθανότατα να μιλάμε για τα Arleigh Burke που βρίσκονται στη βάση της Ισπανίας.

My_name_is_Nobody
Member
Famed Member
My_name_is_Nobody

Νομίζω η παράκληση μερίδας αναγνωστών για τούμπανο άρθρα την Παρασκευή εισακούστηκε.

agnostosependytis
Guest
agnostosependytis

Ακριβώς. Να πω και δεύτερη παράκληση, όταν ένα άρθρο μαζέψει πολλά σχόλια (π.χ. άνω των 250) άρχιζε να δημιουργεί πρόβλημα φόρτωσης της σελίδας, οπότε έλεγες τι να προσπαθώ 10 λεπτά με κρασάρισμα της σελίδας για ένα σχόλιο και δεν το έγραφε κάποιος. Για την ώρα δεν μου ρετάρει η σελίδα, οπότε έχει γούστο να το φτιάξανε και αυτό, θα πάει στα 1000 σχόλια.

Dimitris
Member
Noble Member
Dimitris
Dimitris
Member
Noble Member
Dimitris

Mustafa bayildi…

Mageiras
Member
Noble Member
Mageiras

Εχω βάλει να παιζει The Last ship season 4 όπου ένα Burke φοβάται μια ελληνική ΜΕΚΟ… Μήπως να μην τα παρουμε?
smile

chriss8
Member
Noble Member
chriss8

;;;

Seagull
Member
Active Member
Seagull

Kortenaer ήταν smile

Vag
Guest
Vag

Καλοτάξιδα!!!

Tasos
Guest
Τάσος

Να με συμπαθάτε αν χαλάω το πάρτυ αλλά αν ισχύει το παρακάτω, αντιλαμβανόμαστε όλοι σε ποια χώρα ζούμε και με ποιους ταγούς πορευόμαστε………. https://slpress.gr/ethnika/apokalypsi-kentra-gia-metanastes-i-pos-quot-gkrizaroyme-quot-monoi-mas-ellinika-nisia/

chriss8
Member
Noble Member
chriss8

Ακόμα και να ισχύει, οι γκρίζες ζώνες είναι κάτι παλιό. Ακόμα και αν δεν τις αναγνωρίζεις τις ξεγκριζάρεις όταν έχεις την δύναμη. Δεν πας γυρεύοντας σε ανύποπτο χρόνο που είσαι και στην χειρότερη φάση σου.

Tasos
Guest
Τάσος

Αντιλαμβάνεσαι πιστεύω ότι το ξε-γκριζάρισμα δε γίνεται όχι γιατί δεν είσαι τόσο δυνατός όπως λες (επιτέλους γίνε, δε θα σε περιμένει κανείς….στο τέλος της χρονιάς όμως θα μοιραστούν επιδόματα αντί για χρήματα στην Άμυνα) αλλά γιατί σου έχει γίνει συνήθεια το φοβικό σύνδρομο που σε διακατέχει! Εξάλλου το έχεις βαφτίσει και ως….στρατηγική ψυχραιμία!!!

chriss8
Member
Noble Member
chriss8

Το “επιτέλους γίνε δυνατός” είναι αλήθεια. Ή τουλάχιστον ήταν, μέχρι να αρχίσει η κρίση. Από την κρίση και μετά, απλά δεν είμαστε σε θέση να δώσουμε 2 ακόμα μονάδες ΑΕΠ για την άμυνα. Έχουμε χρεοκοπήσει, διασωθήκαμε με πολύ πόνο. Τώρα ακολουθούμε αυτηρά τις εντολές του “γιατρού” γιατί η οικονομία μας είναι εξαιρετικά αδύναμη και ευάλωτη. Επίσης ούτε οι Έλληνες πολίτες δεν το θέλουν να πάει η δαπάνη για την άμυνα στα ύψη. Από το 2004 έπεσαν οι αμυντικές δαπάνες. Πριν την κρίση. Οι Έλληνες ψηφοφόροι θέλουν τα 500-1.000 εκατομμύρια να μοιραστούν ξανά πίσω, από το να δωθούν στην άμυνα. Αυτό… Read more »

Tasos
Guest
Τάσος

Φίλε μου για να έχει νόημα μια οικονομία δυνατή και λιγότερο ευάλωτη, πρέπει πρώτα να έχεις ΧΩΡΑ! Αλλιώς το παίρνεις απόφαση ότι φινλανδοποιείσαι…Με τέτοιες συμπεριφορές από τους απέναντι, μεθοδικά και σταθερά από το ’75 και μετά, δεν μπορείς να θέλεις να έχεις την ευχαίρεια του χρόνου για να διορθώσεις πρώτα τα κακώς κείμενα της χώρας και του…λαού μας! Όταν είσαι ταγός, πολιτικός ή στρατιωτικός πρέπει να διασφαλίζεις την ακεραιότητα της χώρας σου έναντι κάθε απειλής ιδιαίτερα όταν η τελευταία φαίνεται για τα καλά στα μάτια σου όταν έβγαλες τα …….εκσυγχρονιστικά γυαλιά! Δεν μπορείς να παρακαλάς να σε σώσουν κάποιοι άλλοι….Όταν… Read more »

Tasos
Guest
Τάσος

….ευχέρεια

chriss8
Member
Noble Member
chriss8

Οι γκρίζες ζώνες δημιουργήθηκαν μετά από την στρατιωτική αποτυχία των Ιμίων. Όχι λόγω ατολμίας. Η μόνη αληθινή ατολμία είναι που δεν προσπαθήσαμε να έχουμε ισχυρές ΕΔ όπως το Ισραήλ. Αλλά για να το κάναμε αυτό χρειαζόμασταν και μια κοινωνία σαν του Ισραήλ. Οι τραπεζίτες δεν θα τα βάλουν με τους Τούρκους. Αλλά μια ισχυρή οικονομία θα σου εξασφαλίσει σύγχρονα όπλα, ανταλλακτικά, καύσιμα, πυρομαχικά. Στον 21ο αιώνα χωρίς αυτά δεν κάνεις τίποτα. Όσο μεγάλη και αν την έχεις (την τόλμη) χωρίς αυτά απλά θα γίνεις λίπασμα. Δεν είμαστε Ταλιμπάν να μην μας νοιάζει ο λαός. Δεν μας παίρνει σαν ελληνισμός να… Read more »

Tasos
Guest
Τάσος

Συμφωνώ σχεδόν σε όλα εκτός από ένα: δεν έχεις χρόνο να φτιάξεις πρώτα ισχυρή οικονομία και μετά να ασχοληθείς με την Άμυνα και την Αποτροπή….Ο απέναντι ακονίζει τα δόντια του ΧΤΕΣ….Δεν έχουμε την πολυτέλεια να δώσουμε βαρύτητα στους οικονομικούς δείκτες και να αφήσουμε την άμυνα της χώρας για αργότερα επειδή έτσι απαιτούν οι δανειστές….Αυτοί θα κοιμούνται όταν εμείς θα ματώνουμε να κρατήσουμε τη χώρα μας όπως την μάθαμε από τον χάρτη….

Εξίσου φιλικά. Δεν υπάρχει διάθεση για αντιδικίες…

chriss8
Member
Noble Member
chriss8

Δυστυχώς ο χρόνος χάθηκε και δεν ξαναγυρνάει. Τώρα μαζεύουμε τα αποτελέσματα από τις λαλακίες ολόκληρων δεκαετιών.

x-m
Member
Noble Member
x-m

Χωρίς να έχω διαβάσει το σχόλιο σας , έγραψα περίπου το ίδιο.. cry cry cry Με τέτοια μυαλά τα ΑΒ θα φαίνονται ωραία την ναυτική εβδομάδα. Και δεν μας φταίνε επιτέλους τα επιδόματα, τα σάπια μυαλά φταίνε.

Tasos
Guest
Τάσος

Ο προβληματισμός είναι ίδιος….Ας ελπίσουμε ότι κάποιοι θα αλλάξουν τακτική και …σύνδρομα!

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Guest

Πραγματικά, είναι να τραβάς τα μαλλιά σου. Τώρα όσο αναφορά τα πλοία είναι πράγματι πολύ καλό νέο μένει να πραγματοποιηθεί. Ίσως αυτό αλλάξει κάποια ισορροπία σε συνδιασμό με επιπλέον παραχωρήσεις του τύπου γιατί όχι, F35!!!

Athan
Member
Noble Member
Athan

Κανείς μας δεν ξεχνά ποιός είναι ο κ.Λυγερός και ποιά είναι η στόχευσή του:
https://pratto.gr/2013/02/11/%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%bf%cf%85%ce%b8%ce%b5%ce%af%cf%83%cf%84%ce%b5-%ce%b6%cf%89%ce%bd%cf%84%ce%b1%ce%bd%ce%ac-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%83%ce%b7%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%b9%ce%bd/
Όλα τ’άλλα είναι προφητείες μετα Χριστόν προφητών.
ΥΓ
Καλό θα ήταν βέβαια Τάσο, από σεβασμό στην φιλόξενη ΠΤΗΣΗ, να μην βάζουμε συνδέσμους σε θέματα ειδησεογραφίας παρά μόνον σε τεχνικά τοιαύτα. Φιλικά πάντα και περιλαμβάνω και τον εαυτό μου μέσα.

Tasos
Guest
Τάσος

Ειλικρινά αδυνατώ να καταλάβω τi πρόβλημα προκαλεί η όποια πολιτική τοποθέτηση του κ.Λυγερού ή του οποιουδήποτε άλλου που προβληματίζεται για τα εθνικά θέματα….Επίσης αδυνατώ να καταλάβω γιατί δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε συνδέσμους άρθρων ή σχολίων που άπτονται εθνικών θεμάτων…Σε κάθε περίπτωση η φιλόξενη ΠΤΗΣΗ έχει την ευχέρεια να μπλοκάρει σχόλιο που θεωρεί ότι αντιβαίνει στον γενικότερο προγραμματισμό του site ή ακόμα καλύτερα, να καταστήσει σαφές ότι δεν επιτρέπεται παρόμοια ανάρτηση συνδέσμων….Εξίσου φιλικά

mpr1nta
Guest
Mpr1nta

Μακαρι να μας ερθουν εστω τα δυο στην αρχη και αλλα αργοτερα. Αν γινει πραγματικοτητα μ φαινεται θα κατεβασουμε τον τραμπ για πρωθυπουργο στην Ελλαδα

Xenofon
Member
Member
Xenofon

Και πανω που το απογευμα ελεγα στην γυναικα μου ότι ο τραμπ δεν μας παει

Θα το ακουσε μαλλον και ειπε, κατσε να τους κανω κανα δωρακι, να ηρεμησουνε

χαχαχα

Costas
Member
Trusted Member
Costas

Σε παρακολουθεί η NSA

nigozs
Guest
nigozs

Εάν δεν γίνει επίσημη ανακοίνωση ΥΠΕΘΑ ή ΠΝ δεν είμαι σίγουρος για τίποτα !

Debakace
Guest
Debakace

Lurker εδώ….αναγνώστης της Πτήσης από το 1984 (4η δημοτικού – ας είναι καλά ο θείος μου).
Λοιπόν, ας γράψω κάτι που οραματίζομαι διαβάζοντας τα νέα:
ΠΝ 2028:
4x Arleigh Burke
4xFDI (2 under delivery)
4x Meko200HN Bis
7x Ρουσσέν
Bonus Wish:
?x Ελληνικής έμπνευσης “κορβετοπυραυλάκατος”? (μεταξέλιξη της πάλαι ποτέ “κορβετοφρεγάτας” idea lol mrgreen – να τρολλάρουμε και λίγο παλιές πληγές! )

ShadowMan
Member
Noble Member
ShadowMan

Εντωμεταξυ αυτή η λίστα οσο αξιόμαχη και αν ειναι ειναι αλλο τόσο λογιστικός εφιαλτης!

Κώστας
Guest
Κώστας

2+2 AB, 2+2 Bel, 4 τούμπανο MEKO, 5+2 SV (όλες exocet bl3) 4+2 214 και δεν έχεις αντίπαλο για τα επόμενα 15 χρονια

neverwill
Member
Active Member
neverwill

Ύποπτα ωραίο νέο , μήπως να ψάξω πού παρουσιάζομαι ?

dimitrov
Guest
dimitrov

Βαράτε παιδιά …. εδώ πάνω από 400 σχόλια …… δεν πιστεύω να είναι τπτ αεροπορικό χιουμοράκι η είδηση, ε;

chriss8
Member
Noble Member
chriss8

Πρέπει να πιάσουμε το νούμερο. Ας τραβήξουμε έναν καβγά τώρα….

Thras
Member
Famed Member
Thras

xaxaxaxax! Πολύ καλό!

dimitrov
Guest
dimitrov

Καλά πάμε αγαπητέ …. ήδη έχουν στηθεί και 3-4 καυγάδες. Είμαι αισιόδοξος και για 500 σχόλια. Προτείνω στα παιδιά καυγά για το τι συνδυασμό κουφετων θα βάλουμε στους Μκ41. Και δεν θέλω απαισιοδοξία. Βάζουμε οτι εκτοξεύεται. Ακόμα και σαβουρα οπως ο μακαρίτης ο Βέγγος στο μεγάλο κανόνι!

chriss8
Member
Noble Member
chriss8

Και απαντάω μόνο και μόνο για να είμαι το 500ο σχόλιο!!!

AndreasBoo
Guest
AndreasBoo

Πιο πιθανόν να εχουν οι belharra 40 sm2 παρα να δωσει ο τράμπας 2 arleigh burke

npo
Member
Noble Member
npo

Αν πράγματι πάρουμε 2 ΑΒ (μακάρι) δεν βλέπω τον λόγω να πάμε και σε Μπελάρρες. Καλύτερα να περιμένουμε λίγο να παμε για μια καλή φουρνιά FFG(X) με χρονικό βάθος. Αυτά τα σκάφη θα συνεργάζονται πολύ καλύτερα με τα ΑΒ.

Fingolfin
Member
Noble Member
Fingolfin

Χρειάζονται και οι δυο κλάσεις. Ο συνδιασμός AN/SPY (PESA) + SF500 (AESA) θα είναι μοναδικός!

Mageiras
Member
Noble Member
Mageiras

Πραγματικά είναι λες και βάζεις το “God Mode” σε βιντεοπαιχνίδι…

Stavrogin
Member
Noble Member
Κωνσταντίνος Βορδοναράκης

[email protected]
Nαι! Το 1ο αποτελεί ένα εξαιρετικό παρόν, το δεύτερο το μέλλον. Αλλά καθαρα και μονο για λογους οικονομιας μπορεί το ΠΝ να χαλαρώσει λιγο τις προδιαγραφες, πχ 32 αντι 40 κελιά, με σκοπο να πάει στα 4 πλοία. Γιατι οταν οι μπελλάρες θα πλέουν ακόμα τα ΑΒ θα αποσυρθουν, ας ελπισουμε πως εχουν 20-25χρόνια ζωης μπροστά τους

consigliere_
Guest
consigliere_

φοβου τους δαναους και δωρα φεροντες

Stavrogin
Member
Noble Member
Κωνσταντίνος Βορδοναράκης

Πάντα! χαιρόμαστε με επιφύλαξη μη μας κρατάνε το “καλυτερο” για τελευταίο.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Guest
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Ανάμικτα συναισθήματα … Ο Τραμπ το ξέρει;;

ΑΝΤΩΝΗΣ
Guest
ΑΝΤΩΝΗΣ

Αν πάρει ο σουλτάνος τον θείο Ντόναλντ τηλ δύσκολο το κόβω…

Γιώργος70
Guest
Γιώργος70

Εάν το θέμα δεν είναι φανταστικό (που είναι και το πιθανότερο) είναι τελεσίγραφο-εκβιασμός στην Τουρκία για τους S400.

Πάντως νομοτελειακά εάν η Τουρκία επιλέξει την στρατηγική στρατιωτική σχέση με την Ρωσία με s400/su35/su57/τεχνογωσία για το μαχητικό της ,θα βρεθεί σε μια κατάσταση με Arleigh Burke και F-15/F-35 στην Ελλάδα και CAATSA στα οπλικά της συστήματα.

Εάν γίνει κάτι σύντομα λογικότερο είναι η οικονομική βοήθεια για μερική αντικατάσταση της Τουρκίας στο πρόγραμμα F-35 παρά παραχώρηση Arleigh Burke.

AESA
Member
Famed Member
AESA

Δεν είναι τόσο απλό. Σε μια οξύτατη κατάσταση δεν πολώνεις. Δεν θα πρέπει να το δούμε υπό αυτό το πρίσμα, θα ήταν μέγα λάθος και εύχομαι ούτε οι ΗΠΑ να το βλέπουν έτσι. Στα πλαίσια μιας συμμαχίας το να εμπιστευτείς σε ένα σύμμαχο με αμυντικές και μόνο βλέψεις ένα όπλο σαν το ΑΒ δεν είναι λάθος, αλλά μια έξυπνη κίνηση. Οι ΗΠΑ υποστηρίζουν τον εναλλακτικό εφοδιασμό της ΝΑ πτέρυγας του ΝΑΤΟ από την Αλεξανδρούπολη. Στην περίπτωση αυτή τουλάχιστον 2 Αμερικανικά ΑΒ θα έπρεπε να είναι πάντα στο Αιγαίο, για να υποστηρίξουν ανα πάσα στιγμή τον οποιονδήποτε σχεδιασμό. Τα όποια Αμερικανικά… Read more »

AESA
Member
Famed Member
AESA

Και ΑΒ και Famed σήμερα !!! Τόση χαρά δεν την παλεύω. Έχω υποσχεθεί να φυλάξω μερικές πυρηνικές στο parking μου υπόγειο, cameras, συναγερμός, αφυγραντήρας … για να μην ξεχνιόμαστε.

JohnnyB
Member
Noble Member
JohnnyB

Απ’ ότι ακούγεται οι Τούρκοι είναι έτοιμοι να συμμετέχουν σε κατασκευή τμημάτων του SU-57 με την τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει από το F-35 για να καλύψουν το τρομερό έλλειμμα που δημιουργήθηκε από την αποπομπή της χώρας τους από την κοινοπραξία F-35.
Επικίνδυνα μονοπάτια διαλέγει ο Σουλτάνος με ξένα κόλλυβα.

stergios21
Member
Active Member
stergios21

θεωρω την πτηση εγγυροτατη πηγη οποτε,ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ σιγα σιγα χτιζουμε ναυτικο ανταξιο της ναυτικης ιστοριας μας!!!!!

NIK-PAO-13
Guest
NIK-PAO-13

2 ΑΒ…..2 ΜΠΕΛΧΑΡΕΣ….4 ΜΕΚΟ….4 S……ΚΛΕΙΝΕΙΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΙΓΑΙΟ Κ ΑΝ.ΜΕΣΟΓΕΙΟ….ΑΝ ΠΑΡΟΥΜΕ Κ ΤΑ 2 ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ 214 ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΔΩΣΕΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΟΤΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΛΕΙΝΕΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ…
ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ Π.Ν ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΗΝ Π.Α Κ ΜΕ ΣΩΣΤΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ Κ ΕΚΕΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 15 ΧΡΟΝΙΑ….

x-m
Member
Noble Member
x-m

Συγνώμη που πάω κόντρα στο θετικό κλίμα, αλλά τι να τα κάνουμε; Μας είναι μάλλον αχρείαστα. Το πρόβλημα μας πότε δεν ήταν η έλλειψη hardware ,άλλα μας λείπουν…..
https://slpress.gr/ethnika/apokalypsi-kentra-gia-metanastes-i-pos-quot-gkrizaroyme-quot-monoi-mas-ellinika-nisia/

chriss8
Member
Noble Member
chriss8

ότι έγραψα και στον παραπάνω. Εκτός και αν πιστεύουμε ότι με τις S στο ναυτικό μας, θα μπορούσαμε να αντέξουμε θερμό επεισόδιο. Στην τελική το άρθρο είναι μούφα, καθώς τίποτα από όσα λέει δεν είναι επίσημο, αλλά παρασκηνιακοί σχεδιασμοί.

Δεν είπαμε επίσημα ότι πάμε στην Κίναρρο και τότε η Τουρκία να μας το απαγορεύσει. Με τέτοια υποχώρηση αναγνωρίζεις γκρίζες ζώνες.

Αν όμως πεις, σε κουβέντα πάνω, “δεν θα πάμε για να αποφύγουμε τους τυχόν μπελάδες”, το λες και σωφροσύνη…..

x-m
Member
Noble Member
x-m

Δεν είναι θέμα του τι έχουμε !!! Δεν πρόκειται να διεκδικήσουμε τίποτα ακόμα και αν έχουμ 4 ΑΒ , 4 FTI , 4 MEKO και 15 Gowind !! Τα “γκρίζα” δεν είναι αποτέλεσμα έλλειψης εξοπλισμού, είναι επιλογή μη υπεράσπισης , μη διεκδίκησης. Σας θυμίζω ότι είχαμε υπ.εξ. τον κ. Ροζάκη…….Ο κ. Κοτζιάς πρόσφατα μίλησε για μοναχοφάηδες, ο κ. Μητσοτάκης ρωτήθηκε αν θα ανακυρήξει ΑΟΖ και κοίταγε τα πουλιά….. και είμαστε η ΜΟΝΑΔΙΚΗ χώρα του κόσμου που ανέχεται ξένα πολεμικά αεροπλάνα να πετάνε πάνω απο έδαφος της. Λέτε : “Δεν είπαμε επίσημα ότι πάμε στην Κίναρρο και τότε η Τουρκία να… Read more »

evaggelos
Member
Noble Member
evaggelos

ασχετο με εκεινες της σαντα μαρια που πανε για αποσυρση εχουμε κανα νεο?

Οικονομικός μετανάστης
Guest
Οικονομικός μετανάστης

Η Νίνα και η Πίντα είναι διαθέσιμες. Τη Σάντα Μαρία την έχουνε καπαρώσει οι Χιλιανοί wink

ΓΑΙΔΟΥΡΟΝ-ΜΑΝ
Guest
ΓΑΙΔΟΥΡΟΝ-ΜΑΝ

…Φημες λενε οτι απ το 2020 και μετα θα παιζουν στις οθονες μας 3 νεα τουρκικα σηριαλ με τιτλους:
1 .κλαμμα στη γαλαζια πατριδα
2. Πολυ κωλοπαιδο ο Γιουναν-κος
3.τι πορθητης,τι πορδιτης

Chris
Member
Noble Member
Chris

Έχω να νοιώσω τέτοια χαρά από τότε που μας έφερε τις FREMM ο κυρ Φώτης.

Γιώργος98765
Guest
Γιώργος98765

Μακάρι να γίνει αυτό, μακάρι να γίνει σύντομα και να πάει το ΠΝ εκεί που θα έπρεπε να είναι.
Αν πάμε σε 4 ΑΒ και 4 Bellhara, αναβάθμηση των ΜΕΚΟ, 2 ΤΠΚ και 2 υποβρύχια, θα ήτανε αυτό που χρειαζόμαστε.
Πρέπει να μπούμε σε δυνατές προμήθειες, με μισά πράγματα δε κάνουμε πολλά.
Ως προς τα οικονομικά πρέπει να μπεί ειδικός φόρος για την άμυνα, όπως κάνουν και άλλα κράτη. Ζούμε δυστυχός σε μια δύσκολη περιοχή, σε δύσκολους καιρούς και με έναν θρασύτατο γείτονα που καταλαβαίνει μόνο την διπλωματία των κανονιών.

Spirit
Guest
Spirit

Ανοιξε το Τριώδιο;

Και πάνω που λέμε χάσαμε τις Adelaide, τώρα δεν ξέρουμε τι να πρωτοπάρουμε, AB, LCF, FTI?
Γεννάνε και και τα κοκόρια!!!

Γιώργος98765
Guest
Γιώργος98765

Εύχομαι να μη γίνει το ίδιο όπως με τις FREMM και εύχομαι το φιλαράκι του σουλτάνου να μη ρίξει κανά βέτο … όλλα να τα περιμένεις.
Θα το πιστέψω μόνο αν τα δω τον Μαϊο με την γαλανόλευκη. Ακούγετε πολύ καλό για να γίνει πραγματικότητα.

stepa
Guest

Μαιος του 2020….πολυ αισιοδοξους σας βλεπω.Τα πλοια πριν παραδοθουν ,αν παραδοθουν , θα χρειαστουν ενα διαστημα γενικων ελεγχων, και πιθανον επεμβασης σε “ευαισθητα” σημεια, περαν της αναγκης εκπαιδευσης πληρωματων.Μιλαμε για ενα Α/Τ αμυνας περιοχης 8-9000 τονων, αναλογα την εκδοση , και οχι για σκαφακια τυπου mark.Ολα αυτα για να διευθετηθουν θα χρειαστει χρονος ,χρημα και αφθονη υπομονη αν λαβουμε υποψιν τους Ελληνικους ρυθμους.Σε καθε περιπτωση ομως ευχομαι να ειναι πραγματικη η πληροφορια, και να αποτελεσει την αρχη για ενα νεο Π.Ν. ανταξιο των προσδοκιων μας

antonios
Guest
antonios

Κρατατε μικρο καλαθι. Σημερα ΑΒ , πριν λιγες μερες Μ2Α0 , σε αλλη ιστοσελιδα 1200 Μ-1117! Σαν πολλα δεν μαζευονται για να ειναι αληθινα? Μακαρι να ειναι , αλλα το παρελθον εχει διδαξει ασχημες εκπληξεις. Γι’αυτο μεχρι να “δεσουν” με ελληνικα πληρωματα τα πλοια μην ονειρευεστε πολυ. Δεν υπαρχει ποιο ασχημο πραγμα απο ενα ονειρο που δε εγινε πραγματικοτητα. ΜΑΚΑΡΙ να μην ειναι ελπιδες μονο…ΜΑΚΑΡΙ.

Ilias_Skaltsiotis
Member
Noble Member
Ilias_Skaltsiotis

Μακάρι να έκανα λάθος και να υπάρχουν Α/Β διαθέσιμα για παραχώρηση!! Αλλά ακόμα και να βγούνε tico στην πορεια πάλι μια χαρά είναι

Stavrogin
Member
Noble Member
Κωνσταντίνος Βορδοναράκης

Νομιζω ότι οι περισσότεροι που ειχαν αντιρρήσεις για τα ΑΒ θα χαρουν με την εξελιξη δεν θα απογοητευτούν. Αναμένω επιβεβαίωση. Δεν πιστευα οτι θα τα δωσουν. Τα χρειαζονται πάρα πολυ. Δεν πιστεύω ότι δίνονται ως απάντηση στα s400. Πρέπει να υπάρχουν γεωστρατηγικοί λόγοι για τέτοια εξέλιξη. Αν η Τουρκία χάνεται για την δύση, αν κινδυνεύει η ανατολικη μεσόγειος απο Τουρκικές διεκδικήσεις τότε η δύση δεν αντέχει να πληγεί η Ελλάδα, πρέπει να θωρακιστεί. Η αμερικάνικη κυβέρνηση υπέδειξε ολιγωρίες και καθυστερήσεις στις αντιδράσεις της, το τελευταίο διάστημα. Με την παραχώρηση παρακάμπτεται το ενδεχόμενο καταστροφικών καθυστερήσεων σε περίπτωση κρίσης. Μην ξεχνάμε ότι… Read more »

Xristoforos
Member
Active Member
Xristoforos

Μηπως οι ”Bellhara” ηταν ο “λαγος” και επρεπε να “καουν”, για να υπαρξουν ησυχα και μυστικα αλλου ειδους σχεδιασμοι απο τους πανω…? wink

Antonis Loukas
Guest
Antonis Loukas

Τα πλοία έχει αποφασιστεί ποια θα είναι, όπως ήδη έχω γράψει. ΑΝ έρθουν, θα έρθουν με hot transfer από Rota/Spain(δεν θα διασχίσουν ωκεανούς για να έρθουν εδώ) και θα έχουν τον τομέα ευθύνης τη ΝΑ Μεσόγειο(ενταγμένα προφανώς και στο ΝΑΤΟ), αναλαμβάνοντας πλήρως τις αρμοδιότητες των Αμερικανών στη περιοχή. Οι περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν για flight I πλοία, δηλαδή τα Carney(DDG-64) και Ross(DDG-71). Τα Cook(DDG-75) και Porter(DDG-78), όντας flight II, συγκεντρώνουν μικρότερες πιθανότητες, αν και ΔΕΝ διαφέρουν κατ ουσίαν σε σχέση με τα πρώτα 2 που ανέφερα. Πάντως και τα 4 σκάφη από Rota, έχουν από 1 phalanx + 1 seaRam και… Read more »

Steve
Member
Noble Member
Steve

Παρακάτω η DDG 51 Arleigh Burke [Arleigh Burke Flight I, SeaRAM] – 2016, DDG 64, DDG 71 σε πιθανές τοποθεσίες σε χάρτη με εμβέλειες όπλων
http://prntscr.com/q0xkkz
http://prntscr.com/q0xkol
http://prntscr.com/q0xksi
http://prntscr.com/q0xkxh

Seagull
Member
Active Member
Seagull

Το γεγονός οτι τα Flight I / II δεν έχουν υπόστεγο είναι πραγματικά το μόνο μειονέκτημα της υπόθεσης, θα πρέπει να είναι πάντα με συνοδεία μιας Meko / S.

Για τους ESSM έχεις δίκιο αλλά είναι εύκολες (και φθηνές) οι αλλαγές που χρειάζονται.

Fingolfin
Member
Noble Member
Fingolfin

Άλλο μειονέκτημα το οτι δε φέρουν essm, αλλά αυτό είναι το λιγότερο. Μακάρι να έρθουν και με SM2 και με ASROC!

PANOS
Guest
PANOS

Τα Cook(DDG-75) και Porter(DDG-78) έχουν αναβαθμισμένο AEGIS σε Aegis BMD για χρήση SM-3 (που αποτελεί τον κύριο βραχίονα προστασίας από ICBM των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ) και θα ήταν λίγο δύσκολο να παραχωρηθούν έτσι απλά για την ενίσχυση της αμυντικής ικανότητας της Ελλάδας, γιατί παίζουν καίριο ρόλο για την προστασία των ΗΠΑ. Εκτός εάν υπάρχει πολίτικη συμφωνία από την μεριά της Ελλαδας να ενταχθεί στην παγκόσμια αντιβαλλιστική ομπρέλα του ΝΑΤΟ όπως η Ρουμανία και η Πολωνία (στην πραγματικότητα οι χώρες αυτές δεν πλήρωσαν τίποτα για το AEGIS ashore) και να αναλάβει την προστασία του νοτιοανατολικού τομέα του ΝΑΤΟ έναντι πυρηνικών… Read more »

Antonis Loukas
Guest
Antonis Loukas

Έχω την αίσθηση πως και τα 4 πλοία έχουν δυνατότητα αξιοποίησης των SM-3. Μήπως αναφέρεσαι στην αναβάθμιση baseline 9 για αξιοποίηση των SM-6;

PANOS
Guest
PANOS

Για τα άλλα 2 πλοία δεν γνωρίζω, μάλιστα έχει γραφεί παλιότερα το Cook ήταν από τα πρώτα που ενσωμάτωσαν τις δυνατότητες του bmd module to AEGIS (είναι το πλοίο με το “περιβόητο” περιστατικό ECM με SU-24 στην μαύρη θάλασσα στην πρώτη του αποστολή μετά την αναβάθμιση). Έχουν αναβαθμιστεί 35 DDG και 5 Tico, ξεκίνησε να εγκαθίσταται με την baseline 9.C1. Το κύριο βλήμα είναι το SM-3, το οποίο είναι πολύ εξειδικευμένος mid-course interceptor (εξωατμοσφαιρική αναχαίτηση με κεφαλή κινητικής ενέργειας). Το πρόγραμμα AEGIS BMD ουσιαστικά είναι το SM-3 και οι αναβάθμιση/προσθήκη λογισμικού στο radar, τους υπολογιστές και τα δίκτυα του γενικότερου… Read more »

chikichiki
Member
Famed Member
chikichiki

SM-3;

Stavrogin
Member
Noble Member
Κωνσταντίνος Βορδοναράκης

Η απουσία υπόστεγου ελικοπτέρου δεν είναι μικρό μειονέκτημα αλλά μεγάλο. Το ΑΒ δεν θα μπορεί να επιχειρεί μόνο του αλλά με συνοδεία τουλάχιστον 2 πλοίων με ελικόπτερα για ανθυποβρυχιακή κάλυψη και επιτήρηση. Δεν γνωρίζω την σχεδίαση βέβαια αλλά πιστευω πως ειναι δυνατή η απόκτηση υποστέγου, υπάρχει χώρος μετα το vlc

chikichiki
Member
Famed Member
chikichiki

Ούτως ή άλλως τα προορίζουμε για την προστασία ομάδων μάχης επιφανείας, οι οποίες θα έχουν αρκετά δικά τους ελικόπτερα. Δεν μπορώ να τα φανταστώ αποσπασμένα σε αποστολές μόνα τους διότι δεν διαθέτουν ιδιαίτερη επιθετική ισχύ. Αν δεν κάνω λάθος άλλωστε διαθέτουν και συρόμενο σόναρ οπότε δεν είναι εντελώς ανυπεράσπιστα.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Guest
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Συρόμενο παθητικό

Α.Κ.
Guest
Α.Κ.

Θελω να πανηγυρισω αλλα η αναμνηση του Ελευθεροπουλου να κανει εξοδο και ο Κοντε να πιανει την κεφαλια με κανει λιγο διστακτικο… Εαν δεν “φυσηξει αερας” να παρει την μπαλα και επαληθευτουν οι πληροφοριες της Πτησης, νομιζω πως πρεπει αφου πρωτα βγουμε να χορεψουμε κατω απο το φεγγαρι, να στειλουμε ο καθενας μας απο ενα ευχαριστηριο γραμμα στον Ερντογαν και να τον ανακηρυξουμε Μεγα Ευεργετη του ναυτικου μας. Στοιχειωδης αστικη ευγενεια το απαιτει.

Σταματης Παππας
Guest
Σταματης Παππας

Ευχαριστούμε Π&Δ για το νέο στο άρθρο όμως έχει μια σημαντική πληροφορία άφιξη 2020 να ετοιμαζόμαστε εμείς οι έφεδροι κ όλοι για ένα θερμό καλοκαίρι;;;;Ας ετοιμαστούμε αδέρφια για την Ελλάδα μας ας ετοιμαστούμε.

Poseidon
Member
Active Member
Poseidon

Τώρα βγάζει νόημα γιατί δεν πήραμε τις Adelaide και γιατί θέλουμε scalp στις Belhara. Τελικά εκεί στο ναυτικό κάτι ξέρουν παραπάνω από εμάς. Μην βιάζεστε να κρίνετε .

Steve
Member
Noble Member
Steve

Αν και παραμένω διστακτικός..
ερώτησεις:
ESSM θα έχουν ?
έχουν Sea Ram ?
και πόσους sm2 μπορούν να καθοδηγήσουν ταυτόχρονα?

chikichiki
Member
Famed Member
chikichiki

1. Μάλλον όχι.
2. Ίσως. Αναλόγως τα πλοία που θα αποδεσμευτούν.
3. 9 τερματικά, αρκετά περισσότερους σε mid-course (η ιχνηλάτηση είναι για έως 128 στόχους αλλά δεν θυμάμαι αν είναι το ίδιο και για καθοδήγηση πυραύλων)

chriss8
Member
Noble Member
chriss8

Το λες και μεγάλο πρόβλημα την έλλειψη ESSM. Όχι ότι είχαμε και πριν. Αλλά οι 4χ ESSM είναι μεγάλη δύναμη πυρός

chikichiki
Member
Famed Member
chikichiki

Όχι δα και τεράστιο. CG-47 έως 51 είχαν μόνο SM-2/Phalanx ενάντια σε πολύ χειρότερη πυραυλική απειλή. ‘Αλλωστε η υπόλοιπη ομάδα μάχης έχει δικούς της ESSM.

Κώστας
Guest
Κώστας

Αν παραχωρηθούν τα AB σημαίνει πως έχουμε διαλέξει οριστικά στρατόπεδο και τα πράγματα δεν είναι όπως τα προηγούμενα χρόνια.
Μιλάμε ίσως για το πιο ολοκληρωμένο και ισχυρό πλοίο παγκοσμίως.

* Δείτε την σειρά The Last Ship

AESA
Member
Famed Member
AESA

Στρατόπεδο έχουμε διαλέξει από το 40.

Chris
Member
Noble Member
Chris

Στρατόπεδο έχουμε διαλέξει από το 1831

George
Guest
George

Λίγο πιο νωρίς. Το 1770 μετά τα ορλωφικά και το πούλημα που μας έγινε από τη Ρωσική Αυτοκρατορία οπότε και κατέρρευσαν όλοι οι μύθοι περί ξανθού γένους …από εκεί και πέρα τους τελευταίους 2,5 αιώνες μόνο με ναυτικές χώρες

Chris
Member
Noble Member
Chris

Εντάξει αυτό δεν ισχύει. Η συνεργασία με τη Ρωσία συνεχίστηκε και παρείχε πολύ σημαντική βοήθεια σε Έλληνες εντός και εκτός Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Επίσης η Επτάνησος Πολιτεία είναι το πρώτο ελεύθερο ελληνικό κράτος υπό ρωσική προστασία από το 1800 έως το 1807. Το βασικό αποτέλεσμα των ορλοφικών αλλά και των μετέπειτα αποτυχημένων εκκλήσεων των Ελλήνων προς Ρωσία, Ναπολέοντα κλπ. ήταν να αναζητηθεί η ελευθερία με ίδια μέσα. Και έτσι προέκυψε ο Ρήγας, η ΦΙλική Εταιρία και τελικά η Επανάσταση. Η πρόσδεση στο αγγλικό άρμα ήταν στόχος του Μαυρκορδάτου ήδη από την επανάσταση, αλλά τελεσίδικα ενταχθήκαμε στο αγγλικό στρατόπεδο μετά τη δολοφονία… Read more »

chriss8
Member
Noble Member
chriss8

Η Ρωσία παραλίγο να λήξει την επανάσταση του ’21 με το καλημέρα. Επέτρεψε τους Οθωμανούς να μπει στην Μολδοβλαχία και να σφάξει τους επαναστάτες. Πραγματικά μάτωσαν στην Πελλοπόνησο για να εξισορροπήσουν αυτή την τεράστια απώλεια. Στα σχολεία δεν δίνουμε μεγάλη σημασία στο γεγονός, λόγω του κουτσοβλαχικού που προέκυψε έναν αιώνα μετά. Η αλήθεια όμως είναι ότι με την επικράτηση της επανάστασης στην νότια Ελλάδα και στην Μολδοβλαχία είχαν συμφωνήσει να επανασταστήσουν και οι Βούλγαροι και να συμμαχούσαν και οι αυτόνομοι Σέρβοι. Ουσιαστικά το αρχικό σχέδιο ήταν μια Ορθόδοξη Βαλκανική αυτοκρατορία όπως ακριβώς την οραματίστηκε ο Ρήγας Φεραίος. Η αναπάντεχη χριστιανική… Read more »

Chris
Member
Noble Member
Chris

Δε διαφωνούμε κάπου, τα σχόλια μου έχουν να κάνουν με το ότι διαλέξαμε πλευρά με τα ορλοφικά, κάτι που ξεκάθαρα δεν ισχύει. Οι ρωσικές ενέργειες που περιγράφεις πρέπει να εξεταστούν υπό το πρίσμα 2 γεγονότων. Πρώτον η Ρωσία ήταν μέλος της Ιεράς Συμμαχίας και ήταν όπως και οι Αγγλογάλλι και οι Αυστριακοί εναντίον της Επανάστασης. Για γνωστούς λόγους, η Γαλλική Επανάσταση και ο Ναπολέων βύθισαν την Ευρώπη σε μακροχρόνιους πολέμους και απείλησαν τα στέμματα όλων των βασιλέων και αυτοκρατόρων της Ευρώπης. Η Επανάσταση του 21 ήταν η προσπάθεια των Ελλήνων να ελευθερωθούν με ίδια μέσα, το έγραψα ξεκάθαρα στο σχόλιο… Read more »

chriss8
Member
Noble Member
chriss8

Ναι συμφωνούμε. Συγγνώμη που δεν το έκανα κατανοητό στο κείμενο μου

George2
Guest
George2

δεν είμαι Ρωσολάγνος, αλλά για να βάζουμε τα πράγματα στη σωστή βάση, είχαμε και τη ναυμαχία του Ναυαρίνο (μη με πας τι έγινε στη μικρασιατική καταστροφή κλπ..)

chriss8
Member
Noble Member
chriss8

Ένα τέτοιο ευτύχημα γίνεται μια φορά στα 3.000 χρόνια. Και γιατί να σε πούμε Ρωσολάγνο. 4 στόλοι ήταν στο Ναυαρίνο. Όχι 2. Η συμβολή της Ρωσίας ήταν πάντα μεγάλη. Πρόκειται για βασικό διεθνή παίχτη. Πιο πολύ αντιδρούμε στους οπαδούς μιας ξένης δύναμης παρά σε κάποιον που μιλάει για την διεθνή πολιτική.

Απλά στην πιο αντιαμερικανική χώρα του ΝΑΤΟ (μετά την γείτονα) δύσκολα βρίσκεις Αμερικανολάγνους και εύκολα Ρωσολάγνους.

Απλά οι δεύτεροι θεωρούν Αμερικανολάγνους όσους δεν είναι στείρα αντιαμερικανοί

Xenofon
Member
Member
Xenofon

ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΠΙΣΤΕΨΩ!!!!!

ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ;;;;;;;

ΠΑΩ ΣΤΗΝ ΕΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΑΝΑΨΩ ΚΕΡΙ !!!!!!

Κώστας
Guest
Κώστας

2+2 AB, 2+2 Bel, 4 τούμπανο MEKO, 5+2 SV (όλες exocet bl3) 4+2 214 και δεν έχεις αντίπαλο για τα επόμενα 15 χρονια(με την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει αεροπορική ισορροπία)

Tango Alpha
Guest
Tango Alpha

Προτιμώ ότι γράψατε πλην τις Bel με υπερ-επάρκεια όπλων, ανταλλακτικών και καυσίμων.

LAMBROS
Member
Trusted Member
LAMBROS

ΟΝΕΙΡΟ ΖΩ ΜΗ ΜΕ ΞΥΠΝΑΤΕ !!! Βαλε και τα αλλα δυο κυρ Στεφανε να γουσταρουμε…..βαλε και SM-2 ,γλεντι θα γινει….. smile

Kostas
Guest
Kostas

1) Αν ισχύει φυσικά θα πανηγυρίσουμε για πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια. 2) Τα πλοία αυτά θα κρύψουν λίγο τη γύμνια μας και θα μας δώσουν χρόνο για να ναυπηγήσουμε τις απαραίτητες μονάδες και να ξανασχεδιάσουμε τον στόλο μας για τα επόμενα 50 χρόνια (λαμβάνοντας πλέον υπόψη και την ΑΟΖ και τα πιθανά της έσοδα =πιθανά έσοδα χ πιθανότητα πραγματοποίησής τους). 3) Αν εμείς επαναπαυθούμε στα ΑΒ αυτά θα γίνουν θηλιές στο λαιμό μας που θα μας τραβήξουν στον πάτο. Χρειαζόμαστε επειγόντως νέο στόλο με όλων των ειδών τα πλοία. 4) Είναι καθαρή επιτυχία της κυβέρνησης αν πράγματι αυτό… Read more »

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
Guest
ΑΝΤΩΝΙΟΣ

Επιτέλους με 4 ΑΒ Arleigh burke Η ΤΙΚΟ ! ΔΕ χρειαζόμαστε μπελάδες τζάμπα λεφτά αυτά τα λεφτά καλύτερα να τα ρίξουν στα αρλεει και να πάρουμε όσο το δυνατόν περισσότερα! !! Τα σκάφη από πλευράς δυνατοτήτων είναι τέρατα!!!! Τώρα χρειαζόμαστε κουβέρτες ναι η mmsc Στη διαμόρφωση σαουδ. Αραβίας είναι καλές γι’αυτό το ρόλο! Άσε που είναι ταχύτατες από το ενα σημείο στο άλλο! Και όταν η κρίση θα δυναμική τότε θα βγαίνουν τα κτήνη!!

Babis_UK
Guest
Babis_UK

Εξαιρετικη ειδηση. Αποψη μου ειναι οτι οποιο μεγαλο πλοιο αγορασουμε στο μελλον πρεπει να ειναι made in the USA. Για να πω την αλληθεια ειχα γραψει αρκετες φορες για τις Ticonderoga γιατι δεν τολμουσα καν να σκεφτω τις Arleigh Burke. Με 4 Burke ιδανικα ή 2+2 Burke+Tico απ’ τα βαρια κομματια του Ναυτικου εχουμε κλεισει για τα επομενα 30+ χρονια Τουμπανιαζουμε τις 4 MEKO κραταμε και 3-4 αναβαθμισμενες S και ειμαστε ενταξυ μεχρι τα τελη της επομενης 10ετιας που θα ντικαταστησουμε τις S με LCS τροποποιημενες για τις Ελληνικες αναγκες και παραγομενες στην Ελλαδα. Τα καλο με τα Αμερικανικα οπλα… Read more »

Kimon
Member
Famed Member
Kimon

Τα Ticonderoga είναι μια δεκαετία πίσω σε υπηρεσία από τα Alreigh Burke, οπότε αν είναι να έρθουν προτιμότερο τα δεύτερα. Επίσης με αυτά τα πλοία δεν θα μπορούμε να εφησυχασμού με μέχρι και 30 χρόνια μετά. Οι S? Μέχρι την το τέλος το ’30? Είναι από το ’78 σε υπηρεσία (όπως κι εγω) άρα 42 χρόνια ήδη , άρα ακόμη κι εκσυχρονισμένες θα αντέξουν να φτάσουν τα 52 χρόνια? Οι lcs όσο και να είναι καλές και μόνο που η υπερκατασκευή είναι από αλουμίνιο είναι σοβαρός αποτρεπτικός παράγοντας (στα tico που έχουν κι αυτά αλουμίνιο η επισκευή από ρωγμές κοστίζει… Read more »

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
Guest
ΑΝΤΩΝΙΟΣ

Να και καποιος που μιλάει πολύ λογικά!!! Επιτέλους!! Που μας είχαν ζαλίσει με ευρωπαϊκά όπλα! Κανένα ευρωπαϊκό όπλο δεν έχει την υποστηρίξει που έχουν τα αμερικανικά!!!

evaggelos
Member
Noble Member
evaggelos

ο λογος που θελουμε τα γαλλικα ειναι το σκαλπ ναβαλ και το σκαλπ eg εαν τα αμερικανα εδιναν τα αντιστοιχα τοτε δε θα μιλουσαμε οχι για μπελαδες ουτε καν για μεκο.

NIK-PAO-13
Guest
NIK-PAO-13

φιλε ΑΝΤΩΝΙΕ …υπαρχει σοβαρος λογος που δεν μπορει κανενα ευρωπαικο οπλο να εχει την υποστηριξη που εχουν τα αμερικανικα….κ αυτος ο λογος ειναι οι αριθμοι….πετανε 4.000 Φ-16…..απ την μια…κ 200 μιραζ απ την αλλη….για σκεψου λιγο τι κοστος εχεις κ τι κερδος θα εχεις αν αναβαθμισεις τον εναν τυπο η τον αλλον…

Babis_UK
Guest
Babis_UK

Οι Αμερικανοι εχουν αρχισει να αναβαθμιζουν τα 11 απ τα 22 Ticonderoga. Το CG-63 ειναι το 1ο και το μεγαλυτερο ηλικιακα Tico που αναβαθμιστηκε. https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Cowpens_(CG-63) Σκοπος τους ειναι να κρατησουν τα πλοια επιχειρησιακα μεχρι να μεσα των 40s δηλ αλλα 25 χρονια, οποτε με δεδομενο οτι εμεις δεν εχουμε τις οικονομικες δυνατοτητες των Αμερικανων στη ανανεωση οπλων τα 30 χρονια που ανεφερα ειναι απολυτα φυσιολογικα για τις Tico. Ολα τα Tico απο CG-59 και μετα φερουν το SPY-1B(V) Radar που μοιραζεται το ιδιο συστημα ακτινοβολιας (antennas & beamformers) με το SPY-1D(V) Radar που φερουν οσα Arleigh Burke εχουν παραχθει μεχρι… Read more »

Kimon
Member
Famed Member
Kimon

Το Usnavy δεν είναι πολύ fan των lcs, επίσης έχει τον προϋπολογισμό να αντέχει το κόστος από την συντήρηση, και να κάνει και κάποια λάθη ( όπως των zumwalt) .
Συμφωνώ ότι πρέπει να έχουν τα ίδια όπλα , αλλά δεν αποφασίζουμε εσείς κι εγω..
Αν ήταν να αποφασίσω εγώ θα προτιμούσα κάποιες ffg παρά τις lcs, δύσκολες στην συντήρηση των μηχανών και με αλουμίνιο στην υπερκατασκευή και χωρίς ικανές προδιαγραφές , πραγματικά μας συγκινεί ένα σκάφος με 8 mk 41?,Να κάνουν τι?Να προλάβουν τι? Μετά γκρινιάζουμε που οι γαλλιδούλες έχουν 24?

Stavrogin
Member
Noble Member
Κωνσταντίνος Βορδοναράκης

υπαρχει αυτη η διακριση μεταξυ χαλυβα και αλουμινιου που δεν λέει απολυτως τιποτα. Για τι χαλυβα μιλαμε και για τι αλουμινιο σε τι παχος. Υπαρχουν αλουμινια πολυ σκληροτερα απο χαλυβες.

sotbak
Member
Famed Member
sotbak

και σύνθετα υλικά ακόμη σκληρότερα

Kimon
Member
Famed Member
Kimon

Ο ναυτικός χάλυβας νομίζω ότι είναι ότι πιο ανθεκτικό και σκληρό σαν μέταλλο, για το πάχος του αλουμινίου δεν ξέρω αυτά τα χαρακτηριστικά να σου πω αλλά μπορώ να σου βρω τα link με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν λόγω αλουμινίου και τα tico και οι lcs, απλά εχω ξεμείνει αυτή την περίοδο με κινητό και Με δυσκολεύει η εναλλαγή μέσω καρτελων στον browser καθώς πολλές φορές χάνεται αυτό που έχω γράψει όταν αλλάζω καρτέλες για να πάρω το link..

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Guest
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Μήπως τα έχεις μπλέξει λίγο; Τα Tico που αποσύρουν οι ΗΠΑ είναι τα παλιότερα όχι τα νεότερα. Δηλαδή αν μας δώσουν πλοία 35 ετών θα τα κρατήσουμε και άλλα 30 μέχρι να γίνουν 65;
Αντίστοιχα τα ΑΒ θα έιναι 27-30 ετών, μέχρι πότε λες να τα κρατήσουμε;
Η αναβάθμιση των 11 Tico είναι μέχρι την ηλικία των 45 ετών οπότε θα έχουν βγεί οι αντικαταστάτες τους – τα κρατάνε ζωντανά με τα δόντια.

Οι LCS είναι πολύ καλές για το ρόλο που τους έχουν δώσει οι Αμερικάνοι: εκπαιδευτικά, βοηθητικά και πλοία δοκιμών – μετά τις νίλες δεν τα βγάζουν από το λιμάνι…

Babis_UK
Guest
Babis_UK

Παναγιωτη δεν τα εχω μπλεξει καθολου. Εσυ μαλλον δεν θες να κανεις καποιες πραξουλες της 1ης δημοτικου για να ελεγξεις τα λεγομενα μου. Μπορεις να χτυπησεις το link που εχω βαλει πανω ή ψαξτο μονος σου και θα δεις οτι το USS Cowpens (CG-63 ) Ticonderoga-class που προσφατα αναβαθμιστηκε (παραδοση 2019) καθελκυστικε το 1987 και οι Αμερικανοι θελουν το κρατησουν σε υπηρεσια μεχρι τα μεσα της 10ετιας των 40s (2045-1987=58) Αν οι Αμερικανοι κρατανε τα πλοια τους σε υπηρεσια 57 χρονια εμεις δεν θα τα κρατησουμε 5 παραπανω? (58+5= 63) Το πιο παλοιο πλοιο της Arleigh Burke class περαν του… Read more »

Mavi70
Member
Noble Member
Mavi70

Καλησπέρα, όλο στο παράπονο είσαστε ότι σας τα βάζει η Πτήση την Κυριακή το βράδυ !!Έτσι λοιπόν σας την έκανε Παρασκευή-Σαββάτο για να έρθετε στα ίσια σας.. Νομίζω ότι είναι πολύ καλή είδηση και ευτυχώς είναι πέρα έως πέρα αληθινή.Θα το συνέχιζα με αυτά που ακούγονται αλλά θεωρώ ότι είναι περιττό να αναφερόμαστε σε όλες τις λεπτομέρειες, Μέχρι την αρχή του χρόνου θα βγουν και άλλες συμφωνίες για εξοπλιστικά τα οποία θα δοθούν έναντι εξαιρετικά χαμηλού κόστους στις Ε.Δ γενικά και όχι μόνο στο ναυτικό. 2.Η μεγάλη είδηση θα είναι άλλη και δεν θα αφορά το ναυτικό αλλά την αεροπορία(μην… Read more »

Νείλος
Guest
Νείλος

«Πλέω μεθ’ ορμής ακαθέκτου…» Φεύγω για βουτιά στην Ομόνοια και από Μαϊ μήνα κινάμε για την Πόλη!

maverick
Member
maverick

Όνειρα θερινής νυκτός.

Δεν ξέρω ποιος σας δουλεύει, γείτονες, αλλά έχει πολύ πλάκα lol

Αίας
Guest
Αίας

Νομοτελειακα τους λαούς τους δουλεύει πάντα κάποιος. Ανάλογα με το επίπεδο είναι πιο εύκολο και πιο δύσκολο. Για να γοητεύσεις ένα λαό χρειάζεται απλά ένας λαικιστης. Για να γοητεύσεις ένα πολίτη χρειάζεται ένας πολιτικός. Αναλογικά ένας λαικιστης είναι πιο εύκολο, πάλι να το πετύχει, όταν απευθύνεται σε ‘λαό’ ενώ αποτυγχάνει σε πολίτες. Το ίδιο συμβαίνει βέβαια και με ένα σοβαρό πολιτικό όταν απευθύνεται σε λαό, μάλλον θα αποτύχει. Το κλειδί είναι να μετά σχηματιστεί ο λαός σε πολίτες, με κρίση και υπευθυνότητα, ώστε να αποκλείει τους λαικιστες από την εξουσία. Φαινομενικά πάντα ένας πολιτικός θα είναι πιο ικανός και σοβαρός… Read more »

sotbak
Member
Famed Member
sotbak

μη μας χαλάς το όνειρο wink

Mavi70
Member
Noble Member
Mavi70

maverick
Καλησπέρα. Έχεις καμία σχέση με τον Τομ Κρουζ?

chikichiki
Member
Famed Member
chikichiki

Πάντως δεν είναι ο ίδιος που σας λέει ότι θα φτιάξετε το TF-X

Larisaios
Member
Trusted Member
Larisaios

Γείτονα, πόσα χρόνια έχετε που σχεδιάζετε το Altay; Τις φρεγάτες Istanbul; Το TF-X; Πόσα αεροπλάνα θα φέρει το μελλοντικό αεροπλανοφόρο σας; Μήπως κανένα; Απάντησέ μου αυτές τις ερωτήσεις και μετά το συζητάμε ποιος δουλεύει ποιον.

Nestoras
Member
Noble Member
Nestoras

Οι ΗΠΑ: – Έχουν προγραμματισμένη την παρόπλιση 6 Ticonderoga Cruisers – Έχουν υπό κατασκευή 6 Arleigh Burke – Δόγμα για 94 ενεργά Destroyers + Cruisers ως το 2025. – Αυτή τη στιγμή, πάμε για 2020, υπάρχουν τα 2 Zumwalt, 22 Tico (με τα 6 να παροπλίζονται) και 67 AB με 6 να κατασκευάζονται (και να αντικατισθούν τα Ticonderoga). Σύνολο 91 σκάφη που παραμένουν σταθερά με την εισαγωγή των νέων AB και την παρόπλιση των Tico. – Ταυτόχρονα, καμία άλλη χώρα εκτός των ίδιων των ΗΠΑ δεν έχει τέτοιο πλοίο! Θέλω να είμαι αισιόδοξος, αλλά πως με αυτά τα δεδομένα να… Read more »

VAGGELAS
Member
Noble Member
VAGGELAS

Σωστές κατά την άποψή μου οι παρατηρήσεις του Nestoras. Στο USN γίνεται τεράστια προσπάθεια αύξησης της διαθεσιμότητας όλων των μέσων, δεδομένων των τεραστίων απαιτήσεων κυρίως στον Ειρηνικό. Λογικά θα πρέπει να αποκλειστούν σκάφη με δυνατότητες BMD (αναφέρομαι και στα 4 ΑΒ με βάση τη Rota. Θα προσέθετα επίσης την πιθανότητα να απαιτήσει η Τουρκία την παραχώρηση με τους ίδιους όρους αντίστοιχου αριθμού σκαφών, αίτημα που για ευνόητους λόγους θα είναι δύσκολο να μην ικανοποιηθεί. Ο προγραμματισμός στο USN σχετικά με το μέγεθος, τη σύνθεση και τη διαθεσιμότητα του στόλου, τους προβλεπόμενους δεξαμενισμους-αναβαθμισεις και τους deployment cycles αποτελεί διαχρονικά δύσκολη άσκηση… Read more »

Epam Papas
Guest
Epam Papas

Δεν είναι το κόστος χρήσης και επάνδρωσης (που δεν υπάρχει προσωπικό αυτή τη στιγμή γενικά). Είναι η ηλικία. Δεν θα πάρουμε λογικά τίποτα άλλο από σκαριά που κρίνονται ότι έχουν ολοκληρώσει την υπηρεσία τους και είναι για το διαλυτήριο, αλλά αντ’αυτού θα δωθούν σε συμμάχους (αντί να πληρώσουν δηλαδή οι αμερικάνοι για να τα διαλύσουν θα πληρωθούν και από επάνω). Εγκαταλείπωντας το πλάνο των 355 πλοίων του USN που θα προέβλεπε εκσυγχρονισμό για να επεκταθεί ο επιχειρησιακός βίος από τα 35 χρόνια στα 45 ίσως και 50 τα παλιά αυτά σκαριά γίνονται διαθέσιμα για εμάς. Δεν είναι όπως τα Kiowa… Read more »

Kimon
Member
Famed Member
Kimon

Αξιοσημείωτο το σκεπτικό σας, συμφωνούμε ότι δεν θα πάρουμε παρά σκάφη που είναι μεγάλα σε ηλικία ,αυτό όμως δεν τα καθιστά χάντρες και καθρεπτάκια, τι περιμένατε να μας δώσουν τα νεότερα τους τα τελευταία που κατασκευαζονται για να ικανοποιήσουν εσας; Υπάρχουν πολλά τέτοια σκάφη έστω και 30 χρόνων στην ευρύτερη περιοχή με αυτές τις δυνατότητες; Ούτε χώρες όπως η Γαλλία δεν έχουν αυτές τις δυνατότητες σε ένα πλοιο!! Αλλά αν ήταν να πάρουμε τα kirov σαν δώρο εκεί φαντάζομαι θα ήσασταν ικανοποιημένος; Έχετε καταντήσει γραφικός σε σημείο που πάντα περιμένω (τουλάχιστον εγώ να δω αντίστοιχη τοποθέτηση σας σε τέτοια άρθρα)… Read more »

chikichiki
Member
Famed Member
chikichiki

Κανένα από αυτά τα σκαριά δεν έχει ολοκληρώσει την επιχειρησιακή του ζωή. Έχοντας ως σημείο αναφοράς τα 35 έτη (το USS Bunker Hill CG-52 είναι 33 ετών και είναι νομίζω το παλαιότερο Tico), συγκριτικά το παλαιότερο της κλάσης AB (DDG-51) είναι 28 ετών. Με τα ελληνικά στάνταρ “τεντώματος” και δεδομένου του ότι τα Tico δεν είναι και γνωστά ως οι πιο στιβαρές κατασκευές, έχουμε ένα σχετικά άνετο περιθώριο τουλάχιστον 10ετούς (στη χειρότερη περίπτωση) υπηρεσίας. Και για ένα τέτοιο σχέδιο, με 29 χάντρες μπροστά και 61 καθρεφτάκια πίσω, θα είναι 10 αρχοντικά έτη.

Mavi70
Member
Noble Member
Mavi70

Και εδώ μπορώ να πω ότι τα ΑΒ είναι για την χώρα σαν τον El Cid !! Βγαίνουν από το λιμάνι και οι Τούρκοι τρέχουν!! Έτσι και αλλιώς στο τρέξιμο είναι και τώρα.
https://www.youtube.com/watch?v=v5e1L5ocXUw lol

George
Guest
George

Παραπάνω αφού το USN θα πάει σχεδόν στο 2040 με (κάποια από) αυτά, ακόμη δεν έχει αρχίσει να σχεδιάζεται ο αντικαταστάτης

Epam Papas
Guest
Epam Papas

Αν είναι όντως έτσι τότε μην χαίρεστε. Δε θα τα πάρουμε. Αποκλείεται οι αμερικάνοι να αποδεσμεύσουν κύριο οπλικό σύστημα σε έλλειψη για έναν σύμμαχο που τους είναι σχεδόν αδιάφορος και υποτακτικός. Ας είμαστε λογικοί και να μην λέμε ότι θέλουμε.

Το πολύ πολύ να πάρουμε κανένα όχημα που αποσύρει η στρατονομία τους και θα κάνουμε και δεκαπέντε υποκλίσεις και θα τους δώσουμε και καμιά δεκαριά βάσεις από πάνω.

chikichiki
Member
Famed Member
chikichiki

Το σκεπτικό αυτό είναι λογικά άρτιο, αλλά η είδηση μεταφέρεται με τρόπο που να μην μοιάζει με πυροτέχνημα.

Epam Papas
Guest
Epam Papas

Υποθέτω ο μόνος λόγος να διακινείται τέτοια είδηση είναι να σπάσει η αγορά του ΠΝ από την Γαλλία. Το timing δεν είναι τυχαίο. Όπως και η σπουδή της Lockheed, με τις γνωστές ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ διασυνδέσεις στο ΥΠ.ΑΜ, να πλασάρει το προϊόν της μετά την έναρξη των συζητήσεων με την Γαλλία. Γενικά οι αμερικάνοι δείχνουν ανήσυχοι από τις εμπορικές κινήσεις της Γαλλίας σε μια αγορά που θέλουν, μέχρι και τις ΜΕΚΟ θέλει η Lockheed να εκσυγχρονίσει, και κάνουν και λένε διάφορα. Κάποια θα φροντίσουν υποθέτω να ειπωθούν εκεί που πρέπει και με τον τρόπο που πρέπει για να φτάσουν σε δημοσιότητα από… Read more »

Kimon
Member
Famed Member
Kimon

Αδιάφοροι και υποτακτικοί.. μάλιστα ωραία εντύπωση έχετε σχηματίσει για τη χώρα σας.. μάλλον έχετε όμως δίκιο θα έπρεπε να δώσουμε στην μαμά Ρωσία πρόσβαση στο Αιγαίο και την Μεσόγειο , έτσι κι αλλιώς τι κακό μας έκαναν; Και μετά άσε τους Αμερικανούς να τρέχουν σωστά;Και μην ξεχνάμε εκεί δέχονται και ροδάκινα για αγορά οπλικών συστημάτων οπότε δεν θα είχαμε και μεγάλο πρόβλημα σωστά;

Epam Papas
Guest
Epam Papas

Δε μίλησα για καμιά Ρωσία. Αφήστε τα ροδάκινα, πέρασε η εποχή τους, τώρα έχουμε μήλα, καλύτερα δείτε τι συμβαίνει γύρω σας. Εσείς δε βλέπετε δηλαδή τον εμπορικό πόλεμο μεταξύ Γαλλίας και ΗΠΑ για το ποιος θα ικανοποιήσει τις τεράστιες ανάγκες του ΠΝ; Βγήκε στην παγκόσμια αγορά βούκινο, έγινε ότι το ΠΝ δίνει πολύ χρήμα, κάτι δις εσείς δεν το έχετε πάρει χαμπάρι (haber) που λένε και στην τουρκία; Τον πρώτο γύρο τον κέρδισε η αμερική με την κάκιστη επιλογή των ‘zombie’ P-3 και των romeo ελικοπτέρων. Relance τώρα η Γαλλία με τις φρεγάτες και με τα γαλλικού τύπου FMS. Σφήνα… Read more »

Kimon
Member
Famed Member
Kimon

Εμπορικό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ και Γαλλίας; Μάλιστα, στο εμπόριο δεν έχει πόλεμο με τον ένα ή με τον άλλο, είσαι η εσύ ή οι άλλοι. Μέσα από το εμπόριο ζω την οικογένεια μου και πιστέψτε δεν κοιτάω μόνο τον έναν ανταγωνιστή αλλά κοιτάω να είμαι εγώ αυτός που θα πάρει την δουλειά και όχι ένας από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές. Και είμαι μόνο την εστίαση όχι σε εμπόριο οπλικών συστημάτων.. οπότε τα περί πολέμου ΗΠΑ Γαλλίας είναι για ρομαντικούς!! Τα P3 δεν τα πρότειναν οι Αμερικάνοι της LM (τουλάχιστον δεν μας είπαν σώνει και καλά αυτά) μας έδωσαν καλύτερες επιλογές αλλά… Read more »

evaggelos
Member
Noble Member
evaggelos

καταρχας το πρωτο αρλευ μπηκε σε υπηρεσια το 91 η πρωτη υδρα το 92 μηπως ειναι για πεταμα? αυτο του ειδους πλοια φτανουν τα 45 ετη για να αποσυρθουν οποτε υπολογισε 15-17 χρονια .Ο εκσυχρονισμος κ η συντηρηση ειναι ενα θεμα αλλα μην το βγαζουμε κ σαπακι κ οι απεναντι πλοια του 80 εχουν κ η ρωσια πλοια του 80 εχει κυριως μην τρελαθουμε κιολας.

LYK
Guest
Lyk | General Lee

Με το καλό να έρθουν… να μπορούμε να βγούμε σχετικά άνετα στη Μεσόγειο… Εκεί ακυρώνεται το πλεονέκτημα μας και χρειάζεται πολύ μαγκιά και μεγάλοι αριθμοί. Σε Α/Α αγώνα είναι καλά αλλά πιστεύω ένας ΑΣΤΕΡ ΙΡ είναι τελειότερος. Μελλοντικά. Φοβάμαι μόνο υποβρύχια.

aris32
Guest

δεν υπαρχει aster ir μονο mica ir .

Lyk | General Lee
Guest

Εάν πας για πολλά τεμάχια τότε υπάρχει!

Αίας
Guest
Αίας