3.8 C
Athens
Κυριακή, 17 Ιανουαρίου, 2021
- Advertisement -

ΕΠΙΣΗΜΟ: Μετά τα Rafale, η ΠΑ συζητά την αναβάθμιση των F-16 Block 50!

- Advertisement -

Την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2020 πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας συνάντηση εκπροσώπων της εταιρείας Lockheed Martin με αρμόδιους επιτελείς, με σκοπό την παρουσίαση πρότασης για την αναβάθμιση των μαχητικών F-16 Block 50.
Η συνάντηση επιβεβαιώνει αυτό που έχουμε γράψει αρκετές φορές μετά την ειδοποίηση της DSCA αναφορικά με το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των F-16 σε F-16V, δηλαδή ότι ο εκσυγχρονισμός των 38 F-16 Block 50 δεν έχει εγκαταλειφθεί και ότι παραμένει σε ισχύ η πρόθεση αναβάθμισής τους (τουλάχιστον) στο επίπεδο F-16 Block 50+ Advanced, με απάρτια που θα προέλθουν από το κύριο πρόγραμμα F-16V.

Α/ΓΕΑ: Κι όμως, τα F-16C/D Block 50 θα εκσυγχρονιστούν σε Block 50+Adv!


Θα ήταν άλλωστε άδικο για την ΠΑ να μην επενδύσει περισσότερο πάνω σε αεροσκάφη, η είσοδος των οποίων στο β΄ μισό της δεκαετίας του 1990 σε υπηρεσία έβαλε τα θεμέλια για την επαναφορά της ισορροπίας πάνω από το Αιγαίο και εισήγαγε πρωτόγνωρες για την εποχή δυνατότητες, όπως το σύστημα LANTIRN και ο πύραυλος αντιραντάρ AGM-88B HARM.
 
 

Η ΠΑ ήθελε να εκσυγχρονίσει τα F-16 Block 50 μαζί με τα νεότερα Block 52+ και Block 52+ Advanced, αλλά τους αρχικούς σχεδιασμούς της επηρέασε αρνητικά η βαθιά οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας. Σαν αποτέλεσμα, ο εκσυγχρονισμός των F-16 περιορίστηκε αποκλειστικά στα αεροσκάφη των προγραμμάτων Peace Xenia III και Peace Xenia IV. Τώρα όμως φαίνεται να έχει έρθει η ώρα για την επέκτασή του στα F-16 Block 50, για να αυξηθεί ο αριθμός των F-16 που θα παραμείνει για αρκετό καιρό ακόμα σε υπηρεσία με την ΠΑ.

H ΠΑ εξετάζει την επέκταση του εκσυγχρονισμού των F-16V και στα Block 50!


Σε γενικές γραμμές προτείνεται η αξιοποίηση των πλεοναζόντων ραντάρ APG-68(V)9 και υπολογιστών αποστολής MMC7000, προκειμένου να αντικατασταθούν τα υφιστάμενα APG-68(V)7 και GAC αντίστοιχα. Στα αεροσκάφη προτείνεται φυσικά η τοποθέτηση Link-16 και η πιστοποίηση νέων συστημάτων και όπλων. Κατά άλλες πληροφορίες, εξετάζεται ακόμα και η πλήρης αναβάθμιση σε F-16V, κάτι που θα αύξανε περισσότερο την ομοιοτυπία στον ελληνικό στόλο μαχητικών F-16, αλλά αυτή η αναβάθμιση απαιτεί περισσότερα χρήματα. Οποιαδήποτε όμως απόφαση εκσυγχρονισμού θα πρέπει να συνυπολογίσει την πιθανότητα ανάγκης εκτέλεσης προγράμματος δομικής ανακατασκευής.

Η αναβάθμιση των F-16 Block 50 θα κρατήσει τα μαχητικά αρκετά ικανά και αξιόμαχα, τουλάχιστον, για 15 με 20 χρόνια. Παράλληλα, θα αποτελέσει την πλήρη αξιοποίηση των επενδύσεων του Δημοσίου στον τύπο, αφού θα κάνει χρήση μεγάλου μέρους υλικών, που γίνονται διαθέσιμα με το πρόγραμμα F-16V και είναι ιδιοκτησία της Ελληνικής Κυβέρνησης. Τέλος, θα εξασφαλίσει ότι η μελλοντική ΠΑ θα έχει έναν κορμό 122 F-16, τα οποία, μαζί με τα μαχητικά γαλλικής προέλευσης και την πιθανή απόκτηση του F-35, θα εξασφαλίσουν ότι το ποιοτικό προβάδισμα πάνω από το Αιγαίο θα διατηρηθεί.

ΑΠΟΨΗ: Αγορά F-35B, καινούργια F-16V, και επένδυση στα F-16C/D Block 30 και 50 το μέλλον της ΠΑ

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο ptisidiastima.com εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

74 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
74 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kostas81

120 F-16V/52+
25 Mirage 2000-5MKII
18 Rafale

flatspin

μας λειπουν νουμερα! 30-50 αεροσκάφη ακομα θα ελεγα. Εκτιμω πως θα συμπληρωθουν με την δευτερη παραγγελια των Rafale.

Last edited 4 months ago by mariel2028
GATA

Μια χαρα ειναι τα νουμερα.Το θεμα ειναι να υπαρχουν και υψηλες διαθεσιμοτητες, πληρη/λειτουργικα συστηματα αυτοπροστασιας, AWACS , ιπταμενα τανκερ , ατρακτιδια , οπλα , εξειδικευμενα αεροσκαφη EW/SIGINT , παντου link-16, πυκνο-συγχρονο δικτυο (κινουμενων) ρανταρ , να δουμε σε τι κατασταση βρισκονται τα HAS και λοιπες υποδομες στα αεροδρομια κλπ

Fingolfin

Ή και με παραγγελία 20-24 F-35!

christos_choris_a

Με τη δαπάνη που θα γίνει για τα Rafale θα είναι λιγότερα. Ας ελπίσουμε να είναι και αυτά 18.

aris32

προσθεσε και αλλα 20 f35 και λιγο αργοτερα αλλα 20 rafale για την αποσυρση των μ2000-5. 123f16-40 rafale -20 f35. γεια σας

Tazos

Μια απολύτως φυσιολογική εξέλιξη που καλά είναι να γίνει παράλληλα με το πρόγραμμα V ώστε τα απάρτια που θα βγαίνουν να μπαίνουν απευθείας στα Β50. Το πραγματικό ερώτημα είναι το κόστος της όλης διαδικασίας, απο την μια υπάρχει το 1045 που έχει περάσει απο όλη την διαδικασία αναβάθμισης, απο την άλλη σίγουρα δεν θα είναι δωρεάν. Αν πιστοποιήσουμε αρκετά όπλα στα Β50, σε συνδιασμό με Link16 και Jhimics τότε θα είναι ένα απολύτως ικανό αεροσκάφος για τα επόμενα 15 χρόνια.

Sousourada

Το κόστος είναι αδιάφορο. Το μισό Αιγαίο και το Καστελλόριζο -για να μην πω και η Κύπρος- αξίζουν και παραπάνω.

PANAGIS

Όνειρο ζω μη με ξυπνάτε!!!!…..Τεράστιε Ερντογάν να σε έχει ο Αλλάχ καλά….

Seagull

Πραγματικά ευχάριστο και ουσιαστικό νέο. Θα έχει ενδιαφέρον να μάθουμε το κόστος της αναβάθμισης σε Blk70 (συμπεριλαμβανομένου και αυτού της δομικής).
Μένει πλέον να διαβάσουμε και κάτι για τα όπλα του στόλου των F-16, πχ NSM, JASSM-ER, SPICE και επιπλέον JSOW, JDAM.

Last edited 4 months ago by aleishakisch3
GATA

JASSM-ER δεν προκειται να αποκτησουμε ουτε εμεις ουτε οι απεναντι. Ας μεινουμε στα JASSM

Mageiras

Γιατί το λες αυτό? Αφου ο πρέσβης ήταν ξεκάθαρος ότι δεν τίθεται θέμα αποδέσμευσης όπλων αλλά και η Πτηση το ξεκαθάρισε μέσω σειράς άρθρων.
Εγώ μάλιστα θα έβαζα αυριο κιόλας μια παραγγελια 50 κομματιών ώστε να αρχίσουν να παραδινονται μαζί με τα V…
Τι, όχι?

GATA

Στειλε μου το λινκ γτ μονο για θεμα αποδεσμευσης harpoon διαβασα

aris32

ουτε jassm θα αποκτησουμε. καλυτερα περισσοτερα harm (να εχουμε αποθεμα 300) περισσοτερ jsow jdam spice nsm . να παρουμε επιπλεον scalp exocet aasm για τα rafale. sniper ατρακτιδια db110 irst ατρακτιδια για τα φ16 . το ισραηλ εχει κατι παρα πολυ ωραια ατρακτιδια ηλεκτρονικου πολεμου. ας μην εχουμε jassm. τα φ16 θα κανουν αλλες αποστολες την στρατηγικη κρουση θα την αναλαβουν τα rafale που θα πανε Αγκυρα θα ριξουν και θα φυγουν και οταν προσγειωθουν τοτε θα καταλαβουν τι εγινε.

Thomas

Ήταν να μην πάρουμε μπρός 🙂
Πέρα από την πλάκα πάντως αυτό είναι πολύ ευχάριστο νέο. Ελπίζω να βρεθούν τα απαραίτητα κονδύλια και να προχωρήσει το πρόγραμμα.

Lebowski

Καλή η αναβάθμιση αλλά με τον εξοπλισμό τους θα γίνει τίποτα ; όπως γράφετε κι εσείς “η αξία ενός μοντέρνου αεροσκάφους έχει να κάνει και με την ικανότητα του να μεταφέρει τα αντίστοιχων δυνατοτήτων όπλα, αλλά και με την ικανότητα του να δέχεται και να μοιράζεται πληροφορίες”

christos_choris_a

Θα κάνουμε το αυτονόητο και πανηγυρίζουμε κι από πάνω ! Υπήρχε περίπτωση τα F-16C block-50 να συνέχιζαν να “φοράνε” APG-68(V)7 και MMC-5000 ενώ πιό ποιοτικά απάρτια θα σάπιζαν στις αποθήκες ; Άντε και τα F-16C block-30 να ακολουθήσουν το ίδιο πρότυπο. Θετικό στοιχείο είναι και η συζήτηση για προσθήκη data-link I-16. Με το καλό !

ptisi

Έγινε λανθασμένη αναφορά στον υπολογιστή. Διορθώθηκε.

GK21

Για την Ελλαδα μιλαμε.Τιποτα δεν ειναι αυτονοητο…..

George

Φυσικά και υπάρχει περίπτωση! Σχεδόν σιγουράκι!
Γιατί δεν συμβαίνει ήδη στα υβ? ~300 εκ απάρτια (από τα δύο προγράμματα που δεν προχώρησαν) στις αποθήκες και 3 υβ όπως τα πήραμε!
Είδες κανέναν να ιδρώνει?
Και προφανώς πρέπει να αναβαθμιστούν τα F-16 block 30 με τα απάρτια των Plus
Μιλάμε για παράλογους πάντως που πήρανε 45!! Texan και κρατήσανε τα T-41 του 1969 για χρόνια και τα T-2 ακόμη! Οπότε όλα είναι πιθανά
πχ έχει κάποια λογική να πας τα Adv σε Viper και μετά τα 50άρια σε Adv?
Σε άλλο κράτος όποιος σκέφτηκε τέτοιο project θα είχε πάει σπίτι του
Τα παλιότερα αναβαθμίζεις, όχι τα καινούργια!
Η πρόταση όμως που έχει πέσει για την αναβάθμιση των 50ριών πάει πέρα από μια μεταφορά απαρτίων που θα τα έφερνε στο επίπεδο αυτών της TAF και πηγαίνοντας (κουτοπόνηρα) σε Super Adv κινδυνεύει να εκτοξεύσει το κόστος …σε επιπεδα Viper
Οπότε ορατό η ΠΑ να πάθει ότι και το ΠΝ με τις ΑΑW και τα κρουζ του
Να μείνει στα ίδια

christos_choris_a

Μακάρι να κατασκευαστούν σύντομα άλλα 2 υποβρύχια Type-214 και να αξιοποιηθούν τα απάρτια. και καλό θα ήταν να μπορέσουμε να πουλήσουμε 12 Texan II και να αγοραστούν με επι πλέον κονδύλια 12 M-346 ή το T-50 ή το T-7.

aris32

δεν νομιζω να εκτοξευτει το κοστος της αναβαθμισης των f16block50.και εξηγω. καταρχας ειναι safe επιλογη γιατι ηδη υπαρχει πρωτοτυπο. δευτερον το ρανταρ υπαρχει και σε πολλες ποσοτητες. τα περισσοτερα συστηματα που θα λειψουν ειναι σχετικα φθηνα ( hud – mfd κτλ) και συνολικα υπολογιζω το κοστος για καθε αεροσκαφος να ειναι της ταξης των 7-8 εκατ.ευρω. τα ζητηματα ειναι 2 ομως:1)το πρωτο ζητημα δεν το αποφευγεις ειναι ο δομικος ελεγχος που αναλογα με το αεροσκαφος θα παρει χρονο 2) τι υπολογιστη θα βαλεις στο αεροσκαφος. αν βαλεις τoν mmc7000 απο τα block52M τοτε γλιτωνεις κοστος κτλ αφου το εχεις ηδη. αν ομως επιλεξεις να βαλεις τον νεο υπολογιστη που εχουν τα block70 τοτε θα χρεωθεις παραπανω αλλα ; θα εχεις ομοιοτυπια με τα υπολοιπα και μπορεις ευκολα αργοτερα να τα αλλαξεις ρανταρ σε αεσα οπως εκανε η Αμερικανικη Αεροπορια και να εχεις ενα αεροσκαφος αναλογο των block70 χωρις την κεντρικη οθονη και καποια υποσυστηματα .θεωρω οτι η αναβαθμιση θα γινει και η ΠΑ θα την κανει με τον τελευταιο τροπο. Δηλαδη θα αγορασει νεους επεξεργαστες ωστε αργοτερα να γινει η αλλαγη των ρανταρ ευκολα απο το προσωπικο των βασεων και οχι απο καποιο εργοστασιο και να τα φερει ολα στο ιδιο επιπεδο σχετικα. αρα το κοστος καθε αεροπλανου αρχικα θα φτασει περιπου στα 10-12 εκτ

George

και νέο IFF? και που σταματάς? Και δεν είναι νέο πρότυπο? Δεν θα πρέπει να πιστοποιηθεί? Ενώ με το υπάρχον όλα είναι κομπλέ!
Το καλύτερο είναι ο εχθρός του καλού. Δεν είναι αυτά τα α/ε που θα δώσουν υπεροχή. Τα θες απλά να είναι relevant
Ο κίνδυνος είναι να μην προχωρήσει το πρόγραμμα όπως το έπαθε το ΠΝ

Voiceofreason

Μακάρι να γίνουν και αυτά F16V και να ανεβάσουμε τον αριθμό σε 122

CKfurious

Τα b50 δεν έχουν MMC5000!
Το θέμα είναι ποτε μπορεί να αρχίσει η αναβάθμιση
Εάν αρχίσει όταν τελειώσει τα vIPER @ 2027? τότε ίσως είναι too late
Και βεβαια προϋπόθεση για όλα αυτά είναι να υπάρχει χρηματοδότηση
Εάν τα RAFALE ρουφήξουν σε αγορά και FOS  όλα τα διαθέσιμα κονδύλια τότε μην περιμένουμε και πολλά

neverwill

Με ειλικρινή συμπάθεια , παλιά δεν είχες το Furious στο nickname σου , έχεις εξετάσει την περίπτωση να σε επηρεάζει αυτή η επιλογή ?

CKfurious

Λες ??????

ptisi

Έχετε δίκιο για τον υπολογιστή. Διορθώθηκε.

George

Παράλληλα γίνονται αυτά αλλιώς δεν έχει νόημα Θα είναι σχεδόν end of life upgrade!
Αλλά επειδή βγάζεις διπλά α/ε εκτός όπως γίνεται το “πρόγραμμα”- λέμε τώρα – ίσως είχε νόημα η αναζήτηση 15 30ριών μη αναβαθμισμένα από τη διεθνή αγορά για buffer
Μετά μια και θα σου έχουν μείνει απάρτια τα αναβαθμίζεις κι αυτά και έχεις 84 Viper και 84 Adv/Plus είτε τα πουλάς με πολύ μεγαλύτερο τίμημα (τα απάρτια έτσι κι αλλιώς τα έχεις)

CKfurious

Μονο εδώ κολλάει η ενδιάμεση λύση που διαβάσαμε αφού μέρους του στόλου τωνf16 θα είναι εκτος
Λογικά πας και παίρνεις αεροσκάφος που ΉΔΗ έχεις f16 η -5
Τελικά μας προέκυψε RAFALE που μονο ως ενδιάμεση λύση δεν μπορεί να θεωρηθεί
Επιπλέον οι δυνατότητες της ΕΑΒ είναι συγκεκριμένες 
Εάν ο εκσυχρονισμός μπορεί να γίνει σε επίπεδο μονάδας τότε μάλλον γίνετε να πάνε παράλληλα τα B50/B52M

George55

Σωστός σε όλα, τα Block50+ είναι κιόλας δεινόσαυροι, τα λεφτά είναι λίγα, ας φτιάξουμε συνεργατικές υποδομές για τα ραφαλε και να ζητήσουμε από Γαλλικό στοκ αρκετούς meteor, κάτι που γίνεται ΑΜΕΣΑ.

Nikolaos

Επιτέλους το αυτονόητο. Τα απάρτια των 52+/Adv είναι βέβαια αρκετά και για την αναβάθμιση των Block 30 σε επίπεδο 50+ Adv. Δεν έχω διαθέσιμα τα στοιχεία υπολειπόμενων ωρών πτήσεως, αλλά έχω την πεποίθηση ότι δικαιολογούν, με δεδομένη την ύπαρξη των υλικών πλην ζευξεως Link 16, το κόστος εξέλιξης πρωτοτύπου και εργασιών, με δεδομένο ότι Falcon Up/Falcon Star έχουν προ πολλού ευδοκίμως ολοκληρωθεί.
Είχαμε δύο άρθρα στο περιοδικό για την επέτειο της Μάχης της Αγγλίας αυτές τις μέρες, αλλά λησμονούμε ότι στο Ανατολικό Αιγαίο, και πολύ περισσότερο στην Ανατολική Μεσόγειο, είμαστε οι Γερμανοί στις Βρετανικές Νήσους το 1940 από επιχειρησιακής απόψεως … με ίδιο αριθμό α/φ μπορούμε να πραγματοποιήσουμε, λόγω απόστασης, λιγότερες εξόδους ανά ημέρα αγώνα σε εκείνα τα θέατρα επιχειρήσεων (δεν μιλάμε για αναχαιτίσεις στον Άη Στράτη …) σε σχέση με τον εχθρό. Χρειάζονται αριθμοί! Οι εξισώσεις Lanchester είναι αμείλικτες, και μη γραμμικοί παράγοντες που να αναιρούν την ισχύ τους δεν συντρέχουν στην αντιπαράθεσή μας με την Τουρκία …

photographix

+10

Thomas

Συμφωνούμε απόλυτα. Για επιχειρήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο η ΠΑ χρειάζεται εκτός από αριθμούς (που είναι απαραίτητοι) κατάλληλα όπλα μακρού πλήγματος, διασύνδεση με UAV/UCAV και συστήματα AEW ώστε να έχει πλήρη επιχειρησιακή αντίληψη της περιοχής, καθώς και την δυνατότητα να μένουν τα αεροσκάφη που εκτελούν αποστολές CAP πολλές ώρες στον αέρα, κάτι που απαιτεί την ύπαρξη δυνατότητας εναέριου ανεφοδιασμού. Αν τώρα συνυπολογίσουμε ότι απαιτείται και κατάλληλη διασύνδεση με τα πλοία του ΠΝ που θα επιχειρούν αντιλαμβανόμαστε ότι ο εκσυγχρονισμός των F-16 είναι το πρώτο βήμα. Απαιτούνται πολλά ακόμα

aris32

θεωρητικα τα block30 εχουν αλλες 4000 ωρες πτησεων μεσο ορο το αεροσκαφος. για αυτο και ειναι περιζητητα απο την lockheed.γιατι πολλες αεροποριες θα τα αγοραζαν αν ηταν εκσυχρονισμενα σε ενα επιπεδο παρομοιο των block52+

gdmast

Σε Viper και να τα αφήσουν τα χαζά τα υπόλοιπα.

photographix

Δεν βγαινουν μαλλον τα φασουλια.

sotbak

επιβεβλημένη αναβάθμιση και μάλιστα όλα σε V.

photographix

Αυτο ηταν, βαφτιζομαι Σαββας.

Ted

3 ερωτήσεις :

  1. Εκτιμάτε ότι θα μπορούσε να καλυφθεί η διαφορά του κόστους αναβάθμισης αυτών σε F16V μέσω πώλησης των παλαιότερων F16/30 ?
  2. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα ήταν θετική εξέλιξη επιχειρησιακά ?
  3. Τα 30άρια, μπορούν να αναβαθμιστούν σε 2ο χρόνο από τα απάρτια των αναβαθμισμένων 50αριών ?
George

Αφού θα έχεις τρελούς αριθμούς από απάρτια των Plus και μάλιστα σχεδόν του κουτιού γιατί να τα αναβαθμίσεις από απάρτια των 50ριών?

Em.Ti
  1. Ενδεχομένως ναι, αλλά απ’ότι φαίνεται η ΠΑ τα χρειάζεται τα Blk30
  2. Λόγω του (1), μάλλον όχι βραχυπρόθεσμα (επειδή χρειαζόμαστε τα Blk30) αλλά μακροπρόθεσμα ναι γιατί θα υπάρχει ομοιογενής στόλος από Blk70/72
  3. Θεωρητικά ναι, αλλά χρειάζεται μεγαλύτερο εύρος εργασιών και το κόστος αυτού μάλλον δεν δικαιολογείται από την ηλικία (σε ώρες πτήσης μετράται αυτή στα α/φη) των Blk30

Εκτός των ανωτέρω, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τέτοιου εύρους ανανέωση του στόλου (αναβάθμιση των Blk5* & αντικατάσταση των Μ2K EGM με τα Rafale) σε μια αεροπορία που δοκιμάζεται καθημερινά, απαιτεί κάποιες Μοίρες να παραμένουν αναλοίωτες ώστε να είναι σε πλήρη ετοιμότητα. Αυτός είναι και ένας λόγος που τα F-4E AUP θα παραμείνουν επιχειρησιακά όσο αντέξουν και το ίδιο θα ισχύσει και για τα F-16C/D Blk30.

aris32

η προταση για αναβαθμιση των block30 σε 50 εγινε οταν αγορασαμε τα block52+ και τοτε η προταση ηταν να αναβαθμισουμε τα block50 σε 50+ και τα 30 στο επιπεδο των block50 με οτι περισσεψει. πλεον με 84 συλλογες mmsc5000/7000 + apg68v9 θα ειναι αυτοκτονικο να αναβαθμισεις τα 30 σε 50. σε ενα αεροπλανο του 90. ενω εχεις συλλογες που θα κανεις το αεροπλανο εποχης 2000.

ikaros

F-16 Block 30 & F-16 Block 50 πρέπει να αναβαθμιστούν σε επίπεδο ADV. Τα απάρτια φτάνουν για περίπου 70 μαχητικά. Θα υπάρχει και μεγαλύτερη οικονομία κλίμακας. Άλλο να υποστηρίζεις 38 F-16C/D Block 50+ με κινητήρα GE F110 και άλλο 70.

Voltron

Αντε, να παιρνουν σειρα και τα 30αρια…

KostisM

Όλοι θα θέλαμε να τα δούμε και αυτά σε V, αλλά πόσο επιτυχής θα ήταν μία τέτοια αναβάθμιση ? Βλέπετε κάποιος σμήναρχος ειδικός, ξέρετε όλοι ποιος, είχε γράψει ότι για να πετύχεις όλα τα πλεονεκτήματα του radar AESA πρέπει να έχεις εξασφαλίσει καλή ψύξη όπως ο υδρόψυκτος τρόπος των F-16 των ΗΑΕ.Σε παλιά block παραγωγής ο αερόψυκτος τρόπος μπορεί να μην είναι αρκετός σε αντίθεση με ένας νέας παραγωγής αεροσκάφος. Μπορεί να μην είναι τόσο σίγουρος ένας τέτοιος εκσυγχρονισμός.
Αντίθετα η μετατροπή των block 50 σε block50M είναι σαφώς εφικτή και δυνατή για τα μονοθέσια : 30 MMC7000 (όσα των block52M Της 116) και APG-69(V9) και άλλα απάρτια. Και οικονομική, δεν θα φτάσουν τα 14,6 εκατ.€ που κοστίζουν τα V (1232 δις €/84), πολύ λιγότερο, το υβριδικό 93-1045 το εξασφαλίζει αυτό. Τώρα τα 7 διθέσια αλλά και τα 32 block30 δεν αξίζει να επωφεληθούν με τα απάρτια των block52+ ? (55 σύνολο, βάζω και αφος της 115 που κατά τα φαινόμενα είχε κριθεί μετά την καταστροφική αστοχία του κινητήρα μη οικονομικά επωφελής η επισκευή του, θα έχουμε και αρκετά ανταλλακτικά για όσο θα πετούν και πρέπει να έχουν αρκετές ώρες μπροστά τους).
Δεν θέλουμε αριθμούς ? Ποιος είχε γράψει ότι η ποσότητα έχει την δική της ποιότητα ?

aris32

ο χωρος για το ρανταρ ειναι ο ιδιος ειτε λεμε οτι ειναι block30 ειτε ειναι block52M. ναι η υδροψυξη προσφερει περισστοερες δυνατοτητες σε ενα ρανταρ αεσα αλλα το ρανταρ αεσα δεν το βαζεις μονο για τις επιδοσεις. το βαζεις γιατι ταυτοχρονα λειτουργα AIR TO AIR ΚΑΙ AIR TO GROUND ΜΟDE. δεν εχει σερβομοτερ για να λειτουργει στον αξονα Χ και Ψ που απαιτουν συνεχεια συντηρηση. εχει λιγοτερη καταναλωση σε ρευμα και μπορει να λειτουργησει και με βλαβη.+ κανει περισσοτερο stealth το αεροσκαφος

massey-ferguson-65

Μας ειπουν καμία 25αρια f35,7 rafale ακόμα και Αγωρα καινούριων πυραύλων για τα viper και τα 52+ και η αεροπορία εκλησε μέχρι το 2035..ΟΜΩΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΩ ΜΙΑ. ΕΡΩΤΗΣΗ…ΠΩΣ Η ΠΑ ΘΑ ΑΝΑΝΈΩΣΗ ΤΩΝ ΣΤΌΛΟΥ ΝΑ ΤΟΣΟ ΓΡΉΓΟΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΗΜΈΝΟ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ Και των ΣΤΑΡ ΤΟ ΞΗΡΆΣ ΣΥΝΕΧΊΖΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΤΗΜΈΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΕΛΟΥΝ ΥΠΌ ΚΑΤΑΡΕΥΣΗ….ΠΟΣΟ ΑΛΛΟ ΠΟΙΑ ΤΕΤΟΙ ΑΔΙΑΦΟΡΊΑ ΚΑΙ ΑΔΡΑΝΙΑ????

George

Το ΠΝ αναβαθμίζει τα P-3!
Ηθελε φρεγατοκορβέτα την μια, ΑΑW με κρουζ την άλλη ενώ δεν είχε φροντίσει να μάθει το budget του από τον Σταικούρα και μίλαγε 3 χρόνια με τους Γάλλους στο άσχετο ….κάπου φταίει δηλαδή κι αυτό

Thras

Αυτονόητη επιλογή, που θα επιτρέψει και στα Β50 να μείνουν μαζί μας για 15 χρόνια ακόμα. Καλή ιδέα θα ήταν και τα Β30 να επωφεληθούν από τα απάρτια που περισσεύουν και να αναβαθμιστούν, ώστε να αποτελούν τα αεροσκάφη εισαγωγής στον τύπο, μέχρι να εξαντλήσουν τις ώρες τους.

Alkis

Πολύ θετικό νέο! Ο κορμός της ΠΑ θα είναι από έναν ή δύο τύπους F16 μαζί με τα 2000-5 αλλά και τα rafale θα μιλάμε για ξεκάθαρη εναέρια υπεροχή.
Θεωρώ πως η αγορά F35 στην παρούσα φάση από την στιγμή που θα ενταχθεί το F3R είναι τελείως περιττή, όμως μόνο και εφόσον αγοράσουμε τουλάχιστον άλλα 18 ακόμη.
Θέλω να ρωτήσω όποιον γνωρίζει, ξέρουμε πότε θα είναι έτοιμη η πρώτη μοίρα των F16V;
Επίσης θα άξιζε η παραχώρηση των 2000-5 για αγορά F3R σε ίδιους αριθμούς; Επιχειρησιακά αλλά και οικονομικά.

Em.Ti

Είναι φυσιολογική εξέλιξη, μιας και θεωρείται παράγωγο πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των Blk52* και αν θυμάστε συζητούνταν από τότε που “έκλεινε” το κυρίως πρόγραμμα.
Μάλιστα θεωρείται βέβαιο ότι θα χρηματοδοτηθεί με τις υπάρχουσες πιστώσεις FMS του κυρίως προγράμματος.
Προφανώς, μακάρι να μπορούσαμε να τα κάνουμε όλα “-V” αλλά για διάφορους λόγους δεν γίνεται.
Αν όλα κυλήσουν κατ’ευχήν το ποιοτικό άλμα της σε λίγα χρόνια ΠΑ θα είναι τέτοιο, που θα λέμε ότι τεχνολογικά τα “παλαιότερα” α/φη θα είναι τα M2000-5 και τα Blk50+, αυτά που σήμερα είναι η αιχμή του δόρατός μας.

Last edited 4 months ago by ahmedpack80702
montif74

Είναι μεγάλη ευκαιρία και για τους Κύπριους να αποκτήσουν ΠΑ. Τα 30αρια που μάλλον δεν θα πωληθούνε, θα μπορούσανε να περάσουνε απο Falcon UP με χρήματα της Κύπρου και να ενσωματοθούνε τα απάρτια των BLK50/52+.
To 1/3 θα μπορούσε να σταθμεύει στην Κύπρο και τα υπόλοιπα στην Κρήτη, όπου οι Κυπριοι θα μπορούνρ να παίρνουν μέρος σε ασκήσεις με Ελληνες, Γαλλους, Ισραηλινούς και σύντομα με Αμερικανούς.

x-m

Προς το παρόν(;) η Κύπρος αγοράζει μόνο non-lethal weapons…….(Μια φορά πήγαν να κάνουν το κάτι παραπάνω και τους βάλαμε πάγο. Όχι ότι καίγονται να ξοδέψουν, αλλά έχει καεί η γούνα τους).

DP80

Οπωσδήποτε θα πρέπει να είναι η επόμενη κίνηση ο εκσυγχρονισμός των block 50. Εφόσον υπάρχουν τα συστήματα (από τα εκσυγχρονισμένα σε V F-16), link 16 πρέπει οπωσδήποτε να μπει (οι Τούρκοι έβαλαν και στα block 30) και πρέπει οπωσδήποτε να γίνει και μια δομική αναβάθμιση, γιατί λόγο αναχαιτίσεων λογικά έχουν γράψει πολλές ώρες με πολλά g. Τώρα αυτά είναι μεσοπρόθεσμα μέχρι να πάμε στο F-35 A ή Β . Όμως επειδή είναι ακριβά αεροσκάφη θεωρώ ότι θα ήταν ωφέλιμο για την ΠΑ εκτός από τον κορμό των F-16, την λόγχη τα Rafale και F-35, να υπάρξει και ένα αεροσκάφος το οποίο θα βγάζει οικονομικά τις καθημερινές αναχαιτίσεις και θα συμπληρώνει τους αριθμούς. Τι καλύτερο από το Τ-7 σε εκπαιδευτική και εξοπλισμένη έκδοση που στην USAF βγαίνει στα 9 εκατομμύρια και το κόστος χρήσης του είναι λογικά χαμηλότερο των F-16. Με 40 τέτοια αεροσκάφη (που έχουν link 16) και πιθανώς 20 ατρακτίδια ραντάρ ή υπέρυθρου, μπορούν να βγάλουν αρκετά οικονομικότερα τις καθημερινές αναχαιτήσεις οπλισμένα με AIM-9 ή ΑΙΜ-120 σε περίοδο κρίσης που θα συνεργάζεται με το link16.

aris32

Οι τουρκοι αναβαθμισα τον στολο των block30 στο προτυπο ccipLite που δεν εχει lnk16 αλλα το παλιο idm.

NikolakiEfentis

Συμφωνώ με τους συμφορουμίτες, τα αναβαθμισμένα F-16 Block50 είναι κρίσιμος παράγων αποτροπής για την ΠΑ, θα είναι έγκλημα να μην αναβαθμιστούν. Ως προς την δομική αναβάθμιση μου φαίνεται αυτονόητη όπως πράττει όλο το Δυτικό μπλοκ.
 
Αν τα F-16 Block50 δεν δύνανται να αναβαθμιστούν σε F-16V, θα μπορούσαν να αναβαθμιστούν σε F-16M (Block50Adv.+) ώστε να είναι τεχνολογικά ισάξια των Τουρκικών, αλλά να πιστοποιηθούν στο σύνολο των νέων όπλων και ατρακτιδίων που η ΠΑ οφείλει να πιστοποιήσει στα F-16V.
 
Επιπλέον, στο 2ο σενάριο, θα μπορούσε να αποκτηθεί ένας αριθμός ατρακτιδίων AN/ASQ-236 Dragon’s Eye ταο οποία είναι ραντάρ AESA με δυνατότητες ισάξιες του APG-83 ή και καλύτερο σε κάποια χαρακτηριστικά, καθώς δύναται να χρησιμοποιηθεί και ως side looking radar. Το χρησιμοποιούν ήδη τα F-16 Block30/32 της US ANG…
 
Για τα F-16 Block30 το ζήτημα είναι κι αυτό κόστους. Είναι προφανές πως η ΠΑ δεν θέλει πλέον να τα διώξει καθώς όλοι έχουν πειστεί πλέον πως η πιθανότητα επεισοδίου ή σύρραξης με Τουρκία το αμέσως προσεχές διάστημα είναι μεγάλη. Όπως λοιπόν, αναβαθμίστηκαν τα F-16 Α/Β σε MLU και υπηρετούν ακόμη άψογα, έτσι και τα F-16 Block30 δύνανται να αναβαθμιστούν με απάρτια από των F-16 Block50Adv. και Block52Adv.+. Το θέμα είναι όμως πως απαιτείται να δημιουργηθεί και γι’ αυτά ένα ξεχωριστό πρωτότυπο και να διεξαγάγει κι αυτό δοκιμές με σημαντικό κόστος. Μακάρι πάντως να τα αναβαθμίσει η ΠΑ και αυτά.

Nikolaos

NikolakiEfentis NikolakiEfentis
Μπράβο! Αυτό είναι το είδος σχολίου που αποζητούμε εδώ! Δεν γνώριζα τίποτε για το ατρακτίδιο και τη χρήση του! Θερμές ευχαριστίες!

Fingolfin

Κι εγώ θα ήθελα 122 F-16 V και το έχω ξαναγράψει, αλλά αν σκεφτούμε πως μόλις ολοκληρωθεί τυχόν αναβάθμισή τους σε -V θα είναι 30 ετών ίσως δε συμφέρει η επένδυση των €600-700 εκατομμυρίων. Συνεπώς ίσως η αναβάθμιση σε 50+advanced να είναι πιο ορθή.

George55

Μιλάμε τώρα ότι θα ρίχνουμε λεφτά μετά το 2025 στα F16 B50; Η πιστοποίηση και μόνο θα στοιχίσει 200+ εκατομμύρια. Σχεδιάζουμε την ΠΑ με Rafale και F16V. Πάμε στην απόσυρση όλων των υπόλοιπων αφ (πώληση) και αντικατάσταση με rafale, και για το 2035+ όταν θα έχουμε ικανό αριθμό (40+) να αρχίσουμε με τα f35 ή καλύτερα fcas απευθείας αφού θα έχουν πολλά κοινά με τις αναβαθμίσεις των δικών μας σε RafaleF4. Στους αριθμούς πάντα είμασταν λίγοι, με την ποιότητα και την στρατηγική επιβιώνουμε, και μόνο.

ptisidiastima

Πιστοποίηση 200 εκ; αυτός ποιος σας το είπε;

NikolakiEfentis

Μα το παράδειγμα το βλέπουμε τώρα! Τα Rafale θα αντικαταστήσουν τα Mirage 2000EGM κι όχι τα F-4E AUP! Γιατί; Γιατί τα Mirage 2000EGM δεν αναβαθμίστηκαν!
Τα παραπάνω θα ισχύσουν και για τα Block50, αν δεν αναβαθμιστούν θα απαξιωθούν και θα χάσουν την αξία τους γρήγορα. Ωραία να λέμε για F35 και έξτρα Rafale αλλά αν και μέχρι να έρθουν, θα περάσουν ΠΟΛΛΑ χρόνια…

aris32

λιγο πανω απο τα 350 εκατ θα κοστισει συνολικα η αναβαθμιση για τα block50 στο επιπεδο των block52M. τα 200 εκατ που βρεθηκαν ; ηδη το πρωτοτυπο υπαρχει και πεταει στον Αραξο. δεν απαιτειται αλλο πρωτοτυπο. Το εχουμε ηδη πληρωσει

George

Υπάρχουν άλλες σκέψεις (κοίτα το thread πιο πάνω)

evaggelos

το ερωτημα ειναι ποια ειναι τα καινουργια συστηματα του βιπερ σε σχεση με το 50adv? περα απο το ρανταρ εχει αλα καινουργια η ειναι απλο upgrade? ισως να τα καναμε up τωρα κ με δομικη κ σε β φαση σε βιπερ αφου θα πετανε για σχεδον 30 ετη ακομη.
Παντως τα 30αρια θα μεινουν ετσι μεχρι κ την αναβαθμιση κ μετα τελος οποτε λογικα θα μειωθει κ η οροφη αεροσκαφων κοντα στα 180.

thanos2

εξαιρετικα νεα,ειμαστε σε καλο δρομο με Π.Α
122/123 viper αναβ/να
20 viper καινουρια
48 rafale f3r/f4
32 30αρια-αναβ/ση με απαρτια κ αντικατασταση τους με 30 f35 οταν ερθει η ωρα…
οπλα-πυρ/κα
εναερια υπεροχη,σε ολο της το μεγαλειο

VAGELIS

Να είχαμε τον ίδιο προγραμματισμό και στο ΠΝ, τι ωραία που θα ήταν

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αμερικανική φρεγάτα FFG(X): Πάει «σφαίρα», ξεκινά ναυπήγηση φέτος!

Τα τελευταία νέα γύρω από την νέα φρεγάτα FFG(X) (κλάση Constellation) μετέφερε ο πρόεδρος της Fincantieri Marinette Marine, απόστρατος υποναύαρχος Rick Hunt, σε συνέντευξη...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Γιατί δεν μετατρέψαμε τα A340-300 της ΟΑ σε Air Refuelling ή...

33
 Eίμαστε περήφανοι, αλλά εκεί που πραγματικά δεν σηκώνουμε "κουβέντα", είναι για το επίπεδο των αναγνωστών μας. Σε ένα πολύ πρόσφατο άρθρο μας, του Αλέξανδρου...
- Advertisement -
Card image

January #008

Αγορά 4.49
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2020 June

Αγορά 4.49
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 2014 November 2014 #342

Αγορά

Related News

Παράταση ΝΟΤΑΜ: Έως 25 Ιανουαρίου θα γίνονται μόνο οι ουσιώδεις πτήσεις εσωτερικού

ΑΠΕ-ΜΠΕ.Έως την Δευτέρα, 25 Ιανουαρίου 2021, θα επιτρέπονται σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας μας μόνο οι ουσιώδεις μετακινήσεις για πτήσεις εσωτερικού (Essential Travel),...

Για τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Σαουδική Αραβία αναχωρεί ο υπ. Εξωτερικών της Κύπρου

ΑΠΕ-ΜΠΕ.Για τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Σαουδική Αραβία αναχωρεί απόψε ο υπουργός Εξωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκος Χριστοδουλίδης, προκειμένου να πραγματοποιήσει διαδοχικές επισκέψεις...

ΗΠΑ: Οι πρωτεύουσες των πολιτειών ετοιμάζονται για το ενδεχόμενο ένοπλων διαδηλώσεων υποστηρικτών του Τραμπ

ΑΠΕ-ΜΠΕ.Διαδηλωτές αναμένεται να συγκεντρωθούν σήμερα μπροστά στα κοινοβούλια πολιτειών σε όλες τις ΗΠΑ για να υποστηρίξουν τους αβάσιμους ισχυρισμούς για εκλογική νοθεία που έκλεψε...