24 C
Athens
Δευτέρα, 6 Ιουλίου, 2020
Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Coronavirus Καλοκαίρι 2020, ή θα "απογειώσουμε το ΠΝ, ή θα το καταργήσουμε, δεν...

Καλοκαίρι 2020, ή θα “απογειώσουμε το ΠΝ, ή θα το καταργήσουμε, δεν έχει κάτι “ενδιάμεσο”. Όλες οι εξελίξεις για [email protected], LCS, Arleigh Burke, MEKO200HN, MH-60R, τορπίλες κοκ

Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  

 

To ξέρουμε εδώ πλέον όλοι, το ξέρει μάλλον και κάθε λογικά σκεπτόμενος Έλληνας. Το ΠΝ χρειάζεται ενίσχυση, και τη χρειάζεται άμεσα. Και όταν λέμε άμεσα, εννοούμε ΤΩΡΑ. Αν μη τι άλλο, αναμέναμε, και ακόμη το κάνουμε, από τη σημερινή κυβέρνηση να ενισχύσει το ΠΝ, και να εγκαταλείψει λογικές “ρίσκου”. Δεν ζητάμε άλλωστε κάτι δύσκολο “πολιτικά”, απλά να συνεχιστούν προγράμματα που είχε προετοιμάσει η προηγούμενη κυβέρνηση, και δεν υλοποίησε.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Όλα τα σενάρια εκσυγχρονισμού των φρεγατών MEKO200HN και ότι ξέρουμε για τα κόστη

Θα είμαστε σαφείς για μια ακόμη φορά, ακόμη κι αν “ακουστούμε” τραγικοί. Είτε ας εκσυγχρονίσουμε το ΠΝ, είτε ας το καταργήσουμε. Δεν υπάρχει μέση λύση, τα “μεσοβέζικα” μας τελείωσαν εδώ και χρόνια. Αν έχουμε αποφασίσει κι εμείς, να μην εκμεταλλευτούμε το πετρέλαιο ή/και φυσικό αέριο της Ανατολικής Μεσογείου γιατί “θα κοστίσει”, απλά να το ξέρουμε. Τις αποστολές της Ακτοφυλακής της κάνει μια χαρά και το Λιμενικό, ας αφήσουμε το ΠΝ στην ιστορία, γιατί εκεί οδηγείται με τα “ιστορικής αξίας” πλοία του. Τραγικά τα λέμε; καθόλου!

ΑΙΡΕΤΙΚΟ: Οι ελληνικές [email protected] πρέπει να αγοραστούν με ESSM Block2, προμήθεια των ASTER 15/30, CAMM-ER ίσως φέρει περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει

Θα αρχίσουμε από τα “δύσκολα”. Τις γαλλικές φρεγάτες, που λέγαμε να πάρουμε τα 1ο και 3ο πλοίο, έχουμε πάει στο 2ο και 4ο, μάλλον πάμε για 3ο και 5ο, αλλά δεν αποκλείουμε τελικά να πάρουμε το 6ο και 7ο… Ειλικρινά, καθώς οι συζητήσεις μοιάζουν συνεχείς, τηρούμε τη δέσμευσή μας να μην γράφουμε τίποτα επί του θέματος, ειδικά για την τιμή, που είναι πλέον σχεδόν εκλογικό ποσοστό, όλα παίζουν!

ΑΙΡΕΤΙΚΟ: Αντί της αγοράς 2 [email protected] για το ΠΝ, μήπως είναι χρησιμότερη μια Μοίρα μαχητικών Rafale για την ΠΑ;

Πάντως, το ΠΝ δείχνει να παραμένει προσηλωμένο στις επιλογές του, και θα αγοραστεί ένα πλοίο με 24 ASTER 30, 8 SCALP NAVAL, 8 Exocet MM40BlockIIIc, 1 X 76 mm STRALES, ίσως RAM/Phalanx, ενώ το θέμα ECM παραμένει ανοιχτό. Έχει γραφτεί από έγκυρο μέσο πως τον Ιούνιο αναμένεται η Γαλλίδα ΥΠΑΜ Παρλί στην Αθήνα, αλλά οι ελπίδες μας να προχωρήσει το όλο θέμα μάλλον έχουν εξανεμιστεί…

Πόσο θα επηρεάσει τα εξοπλιστικά προγράμματα της Ελλάδος ο κορωνοϊός; Τι θα απογίνει με τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, τις τορπίλες, τα MH-60R, τις [email protected];

Τώρα, “παίζει” και η αμερικανική προσφορά, με το χαμηλότοκο δάνειο για τις LCS/MMSC. Οι Αμερικανοί “κομίζουν” κι άλλες “εκπλήξεις” (θετικές εννοοούμε), και αυτές δεν περιορίζονται μόνο στην ενδιάμεση λύση. Μέσα στον Μάιο ο ΥΠΑΜ Ν. Παναγιωτόπουλος θα ταξίδευε στις ΗΠΑ για να συζητήσει και αυτό το ενδεχόμενο, αλλά το ταξίδι αναβλήθηκε λόγω κορωνοϊού.

Οι ΗΠΑ ίσως να προσφέρουν τις LCS/MMSC με χαμηλότοκο πολυετές δάνειο, μπορούμε να βρούμε 120 εκ ετησίως;

To ταξίδι, όπου θα συζητηθούν οι δυνατότητες για LCS/MMSC  αλλά ΚΑΙ Arleigh Burke, προγραμματίζεται να γίνει τον Ιούλιο, αν όλα πάνε καλά στις ΗΠΑ με την πανδημία. Τα νούμερα όμως που βλέπουμε κάθε μέρα στις ΗΠΑ, δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια αισιοδοξίας.

CEO Naval Group: Οι Αμερικανοί προσπαθούν να πείσουν τους Έλληνες να αγοράσουν LCS και να αφήσουν τις [email protected]!

Υπάρχουν επίσης από έγκυρες πηγές αναφορές πως οι συναντήσεις του ΥΠΑΜ θα γίνουν διαδικτυακά, αλλά πρέπει να είμαστε ρεαλιστές, συμφωνίες αυτού του επιπέδου δεν κλείνονται με τηλεδιάσκεψη. Μιλάμε για ναυπηγικά προγράμματα και πιθανή μεταβίβαση στρατηγικών assets (Arleigh Burke, Ticonderoga)  που χρήζουν λεπτών διπλωματικών και επιχειρησιακών συμφωνιών.

Tο Αμερικανικό Ναυτικό αναπτύσσει όπλο λέιζερ επί των LCS

Το θέμα όμως είναι πως το ΠΝ επείγεται, και είναι αλήθεια πως δεν θα καταφέρει να κάνει πολλά χωρίς να ενισχύσει άμεσα το Στόλο. Έτσι υπάρχουν κι άλλες λύσεις, για τις οποίες μαζεύουμε στοιχεία, και είμαστε σε φάση επιβεβαίωσης, και είναι ενδιαφέροντα.

Τώρα, καθώς ακόμη κι αν αγοραστούν οι [email protected], ακόμη κι αν αγοραστούν οι LCS/MMSC, ακόμη κι αν παραχωρηθούν άμεσα (όπως έχει ζητηθεί) τα Arleigh Burke, το ΠΝ θα αρχίσει να τα αξιοποιεί μετά από λίγα χρόνια. Συνεπώς χρειάζεται και άμεση, και ενδιάμεση λύση. Αυτή πρέπει να είναι υποχρεωτικά ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ.

Τι σημαίνει για το ΠΝ η δημιουργία Μόνιμης Ναυτικής Δύναμης στο Ναύσταθμο Σούδας; Προετοιμασία για Arleigh Burke/ Ticonderoga;

Καθώς όμως το πρόγραμμα είναι υψηλό, απαιτεί έγκριση από την Βουλή για την ΕΝΑΡΞΗ. Πρόσφατα εισήχθει στη σχετική Επιτροπή, και αναμένονται εξελίξεις άμεσα. Το πρόβλημα είναι πως το ΠΝ έχει τα πάντα έτοιμα από τον περασμένο Δεκέμβριο τουλάχιστον. Θα ήταν χρήσιμη μια απάντηση στην ερώτηση, γιατί περιμένουμε 6 μήνες για να ξεκινήσει αύριο κάτι, που θα έπρεπε να είχε τελειώσει χτες.

Oι ΗΠΑ παραχωρούν άμεσα 2 αντιτορπιλικά Arleigh Burke, πιθανή ημερομηνία άφιξης, Μάιος 2020

Το θέμα είναι πως μάλλον το ΠΝ θα πάρει μια μικρή ανάσα στον προϋπολογισμό του προγράμματος, και έτσι αν κάτι αξίζει λίγες δεκάδες εκ. ευρώ παραπάνω, να μπορεί να το επιλέξει. Μακάρι λοιπόν να δούμε κάποιο ραντάρ AESA στη θέση του απηρχαιωμένου LW-08, που πλέον δεν μπορεί ούτε καν να αξιοποιήσει το μέγιστο βεληνεκές των ESSM. Δυστυχώς μιλάμε για μια τραγωδία, που δεν έχει τέλος.

Τι τρέχει με τα Arleigh Burke και το ΠΝ; Τι συμβαίνει με τις φρεγάτες LCS και πως επηρεάζεται η πιθανή αγορά των [email protected] από τη χώρα μας;

Με την ίδια επιτροπή θα δούμε και τέλος ήδη στο “δράμα” των τορπιλών για τα υποβρύχια Type 214HN. Παρά τα όσα έχουν γραφτεί, δεν υπάρχει ακόμη τελική απόφαση, και δεν θα ήταν νόμιμο να υπάρξει, αφού δεν έχει ξεκινήσει η ανταγωνιστική διαδικασία. Οι συμμετέχοντες έχουν καταθέσει προσφορές, και κάποιοι προσφέρουν περισσότερα από τους άλλους. Το ΠΝ θα αποφασίσει, και δεν έχει “προτιμήσεις”, παρά μόνο το συμφέρον της χώρας μας.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Θα προχωρήσει “τίποτα” στο ΠΝ; Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ, τορπίλες, MH-60R, νέα ή μεταχερισμένα πλοία; Enough is enough

Τα ελικόπτερα MH-60R γνώρισαν απίστευτη “δημοσιότητα” καθώς σε κάποιους διαφεύγει το γεγονός ότι υποχρεώνουμε αξιωματικούς του ΠΝ να επιχειρούν με ελικόπτερα AB-212ASW εν έτει 2020. Είναι του ίδιου τύπου με το ελικόπτερο που χάσαμε αξιωματικούς στα Ίμια το 1996, και στην Κίναρο.

Ποια είναι δηλαδή η εναλλακτική πρόταση; να πετάμε με ΑΒ-212 μέχρι να σβήσει ο ήλιος ή να κάνουμε πως κοιμόμαστε όταν η ΕΥΠ μας πει πως τα τουρκικά υποβρύχια έφυγαν από τους Ναυστάθμους; Αυτό ήταν της “μόδας” πριν κάνα δίχρονο, και στην τελική το ΠΝ δεν κοιμάται. Βέβαια μπορούμε να πάρουμε και Ka-32, μια χαρά θα συμφωνήσουμε τότε…

ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ: Προς υπογραφή 2 LOA για το ΠΝ για 4 ελικόπτερα MH-60R και εκσυγχρονισμό/FOS των S-70B6 από τον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα!

Υπάρχουν πολλά άλλα μικρά προγράμματα για το ΠΝ που ναι μεν τρέχουν, αλλά δεν γνωρίζουν δημοσιότητα είτε γιατί “δεν πρέπει” είτε γιατί δεν χρειάζεται. Πάντως υπάρχει κινητικότητα στο θέμα των UAV, αλλά και σε άλλα, ήσσονος σημασίας προγράμματα, υψηλής επιχειρησιακής αξίας.

Έκτακτο: Έως 7 (!) ελικόπτερα MH-60R εγκρίνουν οι ΗΠΑ για πώληση στην Ελλάδα

Βέβαια, όλα τα παραπάνω δεν υπάρχει ανάγκη να μας “αγχώνουν”. Υπάρχει ο παλιός καλός τρόπος, του “ρίχνω την ευθύνη σε άλλους”. Έτσι, μπορούμε άνετα να τα ρίξουμε όλα στον κορωνοϊό, και να μην δώσουμε “φράγκο” για το ΠΝ. Άλλωστε, εδώ και 12 χρόνια οι ΕΔ πάντα είναι στο τέλος των “κοινωνικών μας αναγκών”.

Ποτέ δεν ήταν η Άμυνα προτεραιότητα. Έτσι, σήμερα θα πούμε πως φταίει ο “κακός ιός”, η “πανδημία”, και όταν χάσουμε κανά νησάκι, τότε θα φταίνε οι άλλοι, “οι ΗΠΑ”, “η ΕΕ”, το “Κεφάλαιο” (όχι του Μαρξ, το άλλο, το Μεγάλο) κοκ. Ποτε όμως εμείς οι Έλληνες και οι επιλογές μας.


Μοιραστείτε το άρθρο
  •  
  •  
  •  
- Advertisement -

206 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
206 Comments
oldest
newest most voted
Inline Feedbacks
View all comments
LYK

Για ΜΕΚΟ μόνο όπλα. Exocet 3c. και vulcano.

Belharra επιμηκυμενες και ,SMX 31.

Alexandros

Μόνο όπλα χωρίς νέο ραντάρ και χωρίς αναβάθμιση του MK48 και των phalanx στις MEKO θα κάνουμε μια τρύπα στο νερό

Gunner

Από το 2004-5 και μετά η άμυνα μπήκε σε τελευταία μοίρα.

kentavros

Ακη(Τσοχατζοπουλο) θα λεμε και θα κλαιμε….

x-m

Όχι κι έτσι !! Δεν θα αναπολήσουμε έναν αποδεδειγμένα καταχραστή…… 😡

dimitrov

Κι όμως κύριοι … το σχόλιο του kentavros θίγει 2 πλευρές του ανδρός. Μεταξύ αστείου και σοβαρού υποθέτω. Φυσικά ο Άκης ήταν αρχικλεφταράς. Εκτός αυτού όμως ήταν και πολύ βαρύ πεπόνι στο κόμμα του. Μην ξεχνάμε πως αυτός ο άνθρωπος παρα λίγο να ήταν πρωθυπουργός. Ο Κώστας Σημίτης τότε είναι σαφές πως τον έβαλε εκεί για να έχει την ησυχία του – την πολιτική – καθότι ο ανήρ(ο Άκης) ήταν και φιλόδοξος οπότε ήθελε να δείξει έργο. Δεν ξέρω κατά πόσο ήξερε το πάθος του για αρπαχτές αλλά ο συνδυασμός των 2 αυτών στοιχείων οδήγησε στο εξοπλιστικό όργιο τότε. Κι… Read more »

Observer

Θα πω ότι αξιόλογο έχουμε είναι από την υπουργεία του….Όσο για τα μπικικίνια τα μοιράστηκαν όλοι οι εμπλεκόμενοι υπουργοί του ΚΥΣΕΑ συν το κόμμα. Αναλογικά βέβαια…Τον ενέπλεξαν φυσικά μόνο για το λόγο οτι έφερε ρωσικό οπλισμό στη χώρα….Βλέπουμε ότι οι καταχρήσεις συνεχίζονται από τότε έως σήμερα(μικρότερα ποσά βέβαια)χωρίς τιμωρία. Ο Σημίτης βέβαια ήταν “αδιάφθορος”…..

chriss8

😆 😆 😆

sotbak

ελπίζω να το λες αστειευόμενος

CKfurious

Ο μονος τρόπος να αυξηθεί ʼΜΕΣΑ η αποτροπή του Ναυτικού στο Αιγαίο αλλα και στη Ανατολική Μεσόγειο είναι οι ΤΟΡΠΊΛΕΣ για τα 5 AIPs Εδώ και 10 χρονια δεν έχει προχωρήσει ένα πρόγραμμα 100 mill !!! Τόσο η πολιτiκή όσο kai h στρατιωτική ηγεσία πρέπει να λογοδοτήσουν επιτέλους για αυτό το θέμα Γιατί δεν προχωρανε οι τορπίλες? Μήπως γιατί κάποιοι έξω από τη χωρα δεν θέλουν να αποκτήσουμε πραγματική αποτροπή απέναντι στους γείτονες? Τι κάνει η στρατιωτική και πολιτκή ηγεσία? Τις καρέκλες τους κοιτάνε μονο? Τα ίδια ισχύουν και για τα αντίμετρα των υποβρυχιων Από καθυστέρηση σε καθυστέρηση AʼΜΕΣΗ ΛΎΣΗ… Read more »

Dimitris_jp

Υποψιαζομαι οτι τορπιλες δεν παραγγελνουν, γιατι δεν εχουμε πληρως επιχειρησιακα υποβρυχια να τις ριξουν. Ισως για αυτο τρεχουν να αγορασουν ελικοπτερα και αεροπλανα.
Πλακα θα εχει να δουμε ποσο θα κρατησει ι ιστορια με τις επισκευες και ενεργιες για να τα κανουν πληρως επιχειρησιακα.

CKfurious

Και εάν παραγγελθούν αύριο ποτε θα έρθουν?
Βάλε τουλάχιστον 18-24 μήνες και βλέπουμε!

Για αυτό πρέπει να απαιτηθεί να δοθούν μερικές ως ενδιάμεση λύση

Η εντύπωση που έχω είναι πως οι εργασίες στα υποβρύχια γίνονται για να δικαιολογηθεί η πληρωμή των μισθών στους εργαζομενους στο Σκαραμαγκά!

εάν δεις τις δαπάνες το συντριπτικό ποσο πάει εκεί όχι για υλικά
Θα μπορούσαν να γίνουν εντός ναυστάθμου αλλα φοβούνται το πολιτικο κόστος να τελειώνουνε με τα τελειωμένα ναυπηγεία!

Tango.Alpha

Προτιμώ το δεύτερο σχόλιο σας. Το πρώτο ήταν πολύ κοντά σε θεωρίες συνωμοσίας.

Το θέμα είναι ότι κόπηκαν αμυντικές δαπάνες με λάθος τρόπο: διατηρήθηκαν θέσεις αξιωματικών και στρατόπεδα και κόπηκαν δαπάνες συντήρησης και αναβάθμισης.

Και έτσι πληρώνουμε και τα ναυπηγεία που δεν κατασκευάζουν αλλά κοιτάζουν τα υποβρύχια.

GATA

Οντως μοιαζει λιγο θεωρια συνωμοσιας, παρολο που ειναι χτυπητο παραδειγμα 20 χρονια χωρις τορπιλες για 100 εκατομμυρια την στιγμη που εχεις πληρωσει καποια Δις για τα υποβρυχια! Μετα το κοιτας καλυτερα και καταλαβαινεις πως εδωσες καποια Δις για τα πιο συγχρονα αρματα μαχης της περιοχης τα οποια με καποιες χιλιαδες DM63(A1) για λιγα εκατομμυρια Ευρω στον σωστο χρονο(δλδ με την παραδοση των αρματων να ηταν διαθεσιμα) θα ΤΣΑΚΙΖΑΝ το οτιδηποτε βρεθει μπροστα τους και στην ουσια δεν υπηρχε κατι να τα σταματησει αλλα….Ηρθαν too little too late τα πυρομαχικα , σχεδον σαν συμπτωση με την αφιξη των 350 μτχ leo2a4… Read more »

GK21

Αν μιλαμε για γερμανους να πιστευεις τα παντα.Οι ανθρωποι ειναι πιο ανθελληνες και πιο φιλοτουρκοι και απο τον ιδιο τον Ερντογαν.

dimitrov

Παιδιά … κακά τα ψέματα … οι παραδοσιακές συμμαχίες μένουν για καιρό έστω και τρανσφόρμερ …. τα ναυτικά κράτη συντάσσονται με τα ναυτικά κράτη και οι ηπειρωτικές δυνάμεις με τις ηπειρωτικές δυνάμεις ….. Η αντάντ και οι κεντρικές αυτοκρατορίες καλά κρατούν ακόμα …..

Dimitris_jp

“Βάλε τουλάχιστον 18-24 μήνες και βλέπουμε!”

“Πλακα θα εχει να δουμε ποσο θα κρατησει ι ιστορια με τις επισκευες και ενεργιες για να τα κανουν πληρως επιχειρησιακα.”

😉 😆

Dimitris

Άντε οι Γερμανοί δεν μας πουλάνε τορπίλες. Οι Αμερικάνοι δεν θέλουν να πουλήσουν; Δε νομίζω… Αλλά όταν πας με προϋπολογισμό 500 εκ € τα λεφτά δε φτάνουν. Όχι ότι έχεις άδικο να έχεις υποψίες…

phormio

CKfurious CKfurious

Η απαντηση ειναι ναι, για την καρεκλα καιγονται μονο.
Η αποτρεπτικη ικανοτητα να ξερεις νεαρε μου, εγκειται στον αριθμο αντιναυαρχων, υποναυαρχων και αρχιπλοιαρχων. Δευτερευοντως εγκειται στο αν ο αξιοτιμος κυριος James Taiclet, προσφατα διορισθεις ceo της LM, μπορει να παει με το κεφαλι ψηλα στο 1ο supervisory board meeting και να προσθεσει σε ενα excelακι την παραγγελια για τα romeo. Αυτα.

CKfurious

Εάν θυμάμαι σωστά τα νούμερα:
4
11
32
Το 40% του προσωπικού είναι αξιωματικοί!!!

chriss8

Στατιστικά από τα lidl…. Δύο πράγματα έχουμε σε αφθονία. Το ένα είναι οι θέσεις ανωτάτων. Δλδ μιλάμε για γύρω στα 80 άτομα υπεράριθμα. Δεύτερον στρατόπεδα για να μπορεί να τρέφεται το κάθε χωριό σε μεσσολόγγια, Πελοπόννησους και λοιπές παραμεθόριες περιοχές. Με 16.000 Αξιωματικούς σε σύνολο 140.000 υπηρετούντων έχεις 40%? Σε επιστράτευση θα πάρεις άλλες 200.000 κόσμο. Πόσοι θα είναι οπλίτες και πόσοι αξιωματικοί? Η εμμονή σου μοιάζει με την παλιά φτηνή κομουνιστική προπαγάνδα που έλεγε “100 οπλίτες νεκροί, 12 αξιωματικοί νεκροί- άρα οι αξιωματικοί κρύβονται για να σκοτώνονται οι στρατιώτες”.* * επειδή είναι φτηνή δεν σημαίνει ότι δεν πιάνει σε… Read more »

CKfurious

Το 40% αξιωματικοί αφορά το Ναυτικό
Κρατάμε πλοία και υποβρύχια 50etias για να δικαιολογιόνται θέσεις και μισθοί και γαλόνια!

chriss8

Σόρυ. Στο ναυτικό αλλάζει το πράμα. Καταρχήν δεν ξέρω την αναλογία αξιωματικών/υπαξιωματικών/ναυτών ενός πλοίου. Και εγώ μαζί σου σε αυτά που ζητάς. Νέα πλοία. Ουσιαστική ύπαρξη του ναυτικού, του στρατού και της αεροπορίας. Τα λεφτά μας να πιάνουν τόπο αντί να μπαλώνουν τα προβλήματα και να δημιουργούν ψευδαισθήσεις! Αλλά πρέπει να δούμε τα πραγματικά δεδομένα, για να απαιτήσουμε τις σωστές λύσεις! Στο ελληνικό κράτος δεν χρειάζεσαι μια θέση για να κρατήσεις έναν μόνιμο Δημόσιο ή Στρατιωτικό Υπάλληλο. Και όλα τα πλοία να τα παροπλίσουμε πάλι αυτοί θα μείνουν και μάλιστα χωρίς καθήκοντα. Τα πλοία όμως θα τα κρατήσουμε και για… Read more »

massey-ferguson-65

Τα πλοία και τα υποβρύχια 50 χρόνων κρατούνται επιδει δεν μπορούμε να τα αντικαταστουν εξαιτίας της λυψηδριας στα κονδύλια της άμυνας….για να καταφέρουμε να αντικαταστήσουμε όλη την σαπιλα στο πολεμικό ναυτικό,στο πεζικό και στην αεροπορία(είναι σε Κάπος καλητερη Μύρα από πολεμικό ναυτικό και πεζικό)θέλεις πάνω από 20 δις…δηλαδή 1,5 δις για μια 15αιτια..τον αμάραντο(να μην πω την κακή λέξη)κλεγανε…

Skeptomenos_politis

Η τεχνολογικα ανεπτυγμενη Ταιβαν εχει υποβρυχια της δεκαετιας του 1940 (Hai Shih class) και εχει να αντιμετωπισει την Κινα που ειναι υπερδυναμη. Επομενως τα 50 χρονα υποβρυχια δεν ειναι και ασχημα, ειδικα οταν ο αντιπαλος εχει παρομοια.

CKfurious

Οι Ταϊβανέζοι έχουν μείνει με τις αρχαιολογίες διότι κανένας δεν τολμάει να τους πουλήσει σύχρονα υποβρύχια και να έχει μετά τους Κινέζους τσαντισμένους μαζί του!

Στη περίπτωση μας οι γείτονες έχουν πιο σύχρονα και εκσυχρονισμένα υποβρύχια μαζίμε σύχρονες τορπίλες που κάνουν τη διαφορα
Τα τελευταία tουρκικα 209/1400 έχουν το ίδιοCMS/sonar suite με τα ελληνικά 214 για να μην ξεχνiομαστε!!!

chriss8

Η απάντηση σου ισχύει και για μας. Μόνο που εδώ δεν φταίει ότι δεν μας πουλάνε. Φταίει ότι δεν θελουμε να πληρώσουμε για να αγοράσουμε!

phormio

15 ναυαρχους σε ενα μικρο green water (soon to be brownwater) ναυτικο. Στη Βρετανια ειναι σκανδαλο το γεγονος οτι εχουν 34 ναυαρχους σε ενα πυρηνικο blue water ναυτικο με global commitments.

Ζηλευω μικρες χωρες τυπου Φινλανδια που δεν εχουν δημοσιους υπαλληλους στην ηγεσια της αμυνας τους, αλλα συνεπεις επαγγελματιες

chriss8

Την ηγεσία την φιλτράρει πολύ προσεκτικά ο πολιτικός κόσμος, ο οποιος εκλέγεται από τον λαό…..

Digenis

Σημείωση !!! Οι τορπίλες δεν νομίζω να έχουν μόνο 100εκ … 18 τορπίλες οι ταιβαν τις πληρώνει 180εκ$

CKfurious

https://turkishnavy.net/2014/05/15/turkey-requests-mk-48-torpedoes-from-usa/

Η κάθε συμφωνία είναι διαφορετική
Δεν νομίζω πως παίζουν mk48 για τα ελληνικά υποβρύχια
Λες να πληρώσουμε για να κάνουν οι τούρκοι τη διασύνδεση με το ISUS
όπως την έχουν κάνει στα δικά τους?

Digenis

Οι τουρκ εχουν και τις γερμανικες !!!!

sotbak

f21 η μόνη λύση

CKfurious

Οι F21 δεν είναι πιστοποιημένες σε ISUS και σε γερμανικά υποβρύχια
Οι Γάλλοι ισχυρίζονται πως η δiασυνδεση γίνετε μέσω ενός ενδιαμεσου συστήματος MIGAL νομίζω το λένε

https://www.naval-group.com/wp-content/uploads/2017/01/f21-the-french-navys-new-heavyweight-torpedo.pdf

Εάν θέλουμε περιπέτειες και καθυστερήσεις νομίζω πως είναι η καλύτερη λύση!

epampapas

Tα ελικόπτερα είναι της γνωστής εταιρίας με το αμφιλεγόμενο επίσης πρόγραμμα των P-3

Εγώ τα λέω χρόνια εδω μέσα, για το ποιος αποφασίζει στα επιτελεία.

Ζούμε τώρα τον καιρό που θα αρχίσουμε να πληρώνουμε αυτές τις επιλογές.

sotbak

F21

Animades

Τά 214 HN , που θυμίζω ότι όπως και στα 209 , Το Π.Ν. πρώτο παγκοσμίως παρήγγειλε και παρέλαβε , έχουν , παρ ‘όλες τις κρίσιμες αστοχίες με μεγαλύτερη την έλλειψη των νέων τορπιλών , ακόμα και τώρα, σημαντικά (στρατηγικά) πλεονεκτήματα (αρκεί να δουλεύουν και να είναι στην Θάλασσα ), όπως : Είναι αθόρυβα , πολύ περισσότερο από οποιοιδήποτε άλλο Υ/Β στην ΝΑ μεσόγειο και άρα πολύ δύσκολα ανιχνεύσιμα . ‘Έχουν εξαιρετική αντίληψη του τι συμβαίνει στο ευρύτερο περιβάλλον επιχειρήσεων τους . (παθητικοί αισθητήρες – επικοινωνίες , επεξεργαστική επάρκεια , κονσόλες , κτλπ) Με το σύστημα αναερόβιας πρόωσης που διαθέτουν… Read more »

x-m

Ήρθε . Άντε και κάτι που να μην έχει Δένδια !!

SABRE

Το άρθρο σας κινείται σε σωστό τόνο. βιαζόμαστε. Δύο παρατηρήσεις : 1) επειδή το θέμα της ναυπήγησης θα τραβήξει σε χρόνο ενώ το πρόβλημα είναι ήδη εδω το βάρος (χρήματα) και οι ελπίδες μας πέφτουν στα μεταχειρισμένα. αν είναι να δώσουμε κάτι παραπάνω ας είναι για TICO ή ΑΒ τα οποία είναι υπεραρκετά σε δυνατότητες και έρχονται γρηγορότερα. 2) πόσο σωστό ειναι να ξεκινήσουμε εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ πρίν έρθει η ενδιάμεση λύση υπο την λογικη ότι για όχι λιγότερο από 8-10 μήνες το πλοίο θα ναι off.

Stavrogin1

επετρεψε μου να διαφωνίσω για τις Μεκο. Με το που ψηφιστει η αναβαθμιση πρεπει να ξεκινισει. Εδω και τωρα. Αν θελουν τα ΑΒ να ρθουν νωριτερα να βιαστουν αυτά οχι να καθηστερουμε εμεις. Αλιμονο αν στηριξουμε την θαλασσια αμυνα μας στην αμερικανική γερουσία

Observer

ΒΑΛΕ ΕΝΑ ΤΣΟΥΚΑΛΙ, ΡΙΞΕ ΕΝΑ ΣΑΚΚΙ ΑΛΑΤΙ ΟΣΟ ΔΗΛΑΔΗ ΡΙΧΝΕΙ Ο ΠΕΤΡΕΤΖΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΝΑ ΦΥΤΡΩΣΟΥΝ ΤΑ ΦΑΣΌΛΙΑ(ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΟΜΩΣ)ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ Ο ΕΙΣΑΓΩΓΕΑΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ ΠΕΡΙΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ. ΌΜΩΣ ΕΣΥ ΡΙΧΝΕ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΑΛΑΤΙ ΚΑΙ ΞΥΛΑ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ….ΚΑΠΩς ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΕΧΟΥΜΕ ΟΠΛΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΑΛΛΑ ΤΟ ΝΕΡΟ(Η ΖΩΗ ΤΟΥΣ)ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΠΡΙΝ ΕΡΘΟΥΝ ΤΑ ΦΑΣΟΛΙΑ(Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ).Στο μεταξύ Σομαλοί σουλατσάρουν στη γειτονιά μου μαζί με τους έτερους.Θα προτιμούσα Αιθίοπες, Ουγκαντέζους ή έστω Ζουλού.

adpanos

Sea Giraffe 4Α θέλουν οι ΜΕΚΟ,
αλλαγή των Harpoon με Exoset στο τελευταίο πρότυπο.

Digenis

Χμμ εχω παρατηρήσει οτι οι Αμερικάνικοι πυραυλοι εχουν λιγο μεγαλύτερη εμβέλεια και οχι μόνο .
ΠΧ Harpoon bl2 180-200km exocet 180κμ
SM2 -170km Aster30 120KM
Επισης ο SM2 εχει και δευτερεύοντα ρολο ως αντιπλοικος αν χρειαστει !!! Για τον Aster30 δεν εχει ακουστει κατι .

ECG

Διγενη οι εμβελειες ειναι πολυ σχετικες στους πυραυλους και επηρεαζονται απο πολλους παραγοντες. Εννοω οτι η πραγματικη εμβελεια του οπλου ειναι διαφορετικη απ την ονομαστικη που δινει ενας κατασκευαστης. Αν για πχ o SM-2 χανει μερος της κινητικης ενεργειας του κατα την διαρκεια της πτησης τοτε δεν θα θελεις να τον στειλεις απ τα 150χλμ γιατι εχει μειωμενη πιθανοτητα επιτυχιας (ακουγεται οτι ο Aster-30 κανει καλυτερη διατηρησηαλλα αυτα δεν μπορεις να τα ξερεις σιγουρα αν δεν τους βαλεις σε διαγωνισμο. Γιατι προφανως ο καθε κατασκευαστης θα λεει τα δικα του). Ασε που δεν θες να δωσεις και πολυ χρονο στον… Read more »

Digenis

Οκ .Ναι μεν αλλά , ειδικά στον SM2 η διαφορα ειναι μεγάλη

massey-ferguson-65

Σε θέμα απόστασης είναι καλύτεροι …όμως οι Αμερικάνοι δεν μας εγκιονται ότι έχουμε το δικαίωμα να τους χρησημοποιησουμε κατά τουρκικού f16,και δεύτερον οι αστερ και οι exocet είναι ποιο σύγχρονοι πυραβλοι,ΜΕΓΑΛΗΤΕΡΗ αντοχή κατά ηλεκτρονικών αντιμετρων και ανώτατη ποιότητα…γενικά τα γαλλικά όπλα είναι πολύ ανώτατης ποιότητας

massey-ferguson-65

Και επιπλέον ο αστερ 30 θα πάρει και αναβάθμιση,ενώ ο Sm2 οχι

GATA

Να ηταν μονο αυτα καλα θα ηταν ….Τα πλοια πλεον χρειαζονται γενικη συντηρηση-αναβαθμιση σε σχεδον ολους τους τομεις, απο aircondition,ηλεκτρολογικα μεχρι τουαλετες,συγχρονα συστηματα επικοινωνιων.
Δεν μπορουμε να μιλαμε μονο για Sea Giraffe 4Α και Exocet 3c χωρις συντηρησεις μηχανων,συγχρονη σουιτα R-ESM, ELINT, ECM, COMINT , χωρις συγχρονο ρανταρ ναυτιλιας, Laser warning συστημα,, 2χRCWS κατα ασυμετρων απειλων,αναλωσιμα αντιμετρα,link 16/22 και μετα περναμε και σε mk45mod4,phalanx 1b2 και …φαντασια-χρημα να υπαρχει.
Τελος, να εξεταστει εαν με το DP-48 μπορει ο MK48Mod2 των Υδρα να φερει 32 ESSM Block 2.

adpanos

GATA μιλώντας για Sea Giraffe Α4 αναφέρομαι σε όλο το πακέτο των Σουηδών.
Βλέπε όπου CMS, Fire control system, Naval Combat System = 9LV
Για ESM το SME -250
κ.λ.π.

sotbak

συμφωνώ και πάλι είναι ένα καλό πακέτο

sotbak

δε νομίζω να αλλάξουμε τους Harpoon, για το ραντάρ συμφωνώ.

massey-ferguson-65

Tα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή μου…για mmcs δεν διαφωνώ αλλά για Arleigh Burke ξεχαστεί….καλό 2030 …δεν αποσειρετε ούτε κουνούπι..εδώ με το ζόρι αποσειρθουν τους δεινόσαυρους που ακούνε στο όνομα tik….για όλα τα άλλα πλέουν τα λισθια….πάλι η πολύτιμη ηγεσία είναι ανάξια να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων …με ζωή τα υποβρύχια Παπανικολής εδώ και 15 χρόνια μισοδουλιες,τα mirage μισοδουλειές,οι S ουτε καν μισοδουλιες δεν ήταν άξιοι να κάνουν,για τις meko εδώ και δύο χρόνια το υπουργείο μάθετε και πάμε για καλό 21,για τις τορπίλες….κολιονται να κάνουν διαγωνισμό διότι δεν πέφτει μίζα και για αυτό καθηστερουμε…για belharra καλέ μεν… Read more »

Dimitris_jp

Οσο περναει ο καιρο, τοσο σιγουρευομαι οτι δεν θα παρουμε καινουρια πλοια. Το προβλημα ειναι οτι δεν βλεπω που θα βρουμε και τα καταλληλα μεταχειρισμένα και σε επαρκεις αριθμους.

sotbak

δαμεν; με τους Ολλανδούς έχουμε πάρε δώσε από την εποχή των Σ……

Voiceofreason

¨Γιατί περιμένουμε 6 μήνες για να ξεκινήσει αύριο κάτι, που θα έπρεπε να είχε τελειώσει χτες.¨ Σε μία πρόταση όλη η διάσταση του προβλήματος.

Vassilis13

Μακάρι να προχωρήσει κ η Μπελχ@ρρα 2+2 κ τα mmsc, αφού δεν φένεται να πάμε σε gowind η μεκοα200.
Απλα όχι phalanx.

Το ζητούμενο ομως είναι τι παίζει για ενδιάμεση λύση;
Φ123
Φρεμμ η λαφαγεττε;
Arleigh Burke?

Scalp_eg

Που είναι τα ΑΒ? Τα σαπάκια Τίκο?
Βλέπω μια ξεκάθαρη αντιγαλλική και φιλοαμερικάνικη πολιτική στο σαιτ τους τελευταίους μήνες, και είναι κρίμα απο το πιο φιλελεύθερο και δημοκρατικό σαιτ του αμυντικού χώρου
να διαλέγει πλευρά, αντί να μένει ουδέτερο.
Για τις μπελάρες ούτε που ενδιαφέρεστε απο ότι φαίνετε να κάνετε ρεπορτάζ, απο έτερο σάιτ πάντως η Ram21 έχει κλείσει, και το να υποστηρίζετε το ανέκδοτο του CK ότι η πιο σύγχρονη τεχνολογικά ψηφιακή μικρομεσαία φρεγάτα του κόσμου το 2025 δεν θα έχει ECM/decoys μάλλον δεν χρειάζεται περαιτέρω σχολιασμό.

Scalp_eg

Καθόλου. Φυσικά και δεν σας κατηγορώ γιατί γράψατε για τα ΑΒ και δεν σας βγήκε. Ο καθένας μπορεί να κάνει λάθος όταν μεταφέρει μία δημοσιογράφικη πληροφορια. Ούτε θεωρώ πως χρειάζεται να δώσετε περαιτέρω εξηγήσεις. Αυτό που δεν κατανοώ είναι τα πολλά άρθρα για τις LCS, καινούργιες και μεταχειρισμένες., για το πόσο καλές είναι. Πόσο φτηνές. Τι καλή χρηματοδότηση που θα έχουν. Γιατί δεν έχετε το θάρρος να πείτε ότι αυτά τα πλοία δεν μας κάνουν? Σας λείπουν οι τεχνικές γνώσεις και δεν μπορείτε να τα αξιολογησετε? Μια χαρά γνώσεις έχετε.

Scalp_eg

Σας έχω στηριξει μεχρι κεραίας απειρες φορές ακόμα και όταν πολλοι εδω μέσα σας κατηγορούν για φιλοκυβερνητικούς. Και οταν λετε ότι σας κατηγορω “χειρότερα” τι ακριβώς θέλετε να πείτε? Αν πιστευα ότι έχετε καποιο οικονομικο οφελος απο τα αρθρα σας θα ντρεπόμουν να το πω? οχι φυσικά, αρα δεν σας κατηγορησα γι αυτο. Χαιρομαι που γραφω στο πιο φιλευλέυθερο σαιτ του αμυντικου χωρου της χώρας μας. Απλα η “τάση” να ανεβάζετε τις Lcs και να κατεβαζετε τις μπελαρες (κατα τη γνωμη μου) έχει να κανει ξεκαθαρα με τις προσωπικες προτιμησεις του αρθογράφου/φων υπερ των αμερικάνικων οπλών έναντι των ευρωπαικων. Ολυμπιακος… Read more »

Scalp_eg

To ξερω οτι εγινα απότομος και μάλλον φάνηκε σαν να υπονόησα κάτι άλλο.
Θα αυτομπαναριστώ μέχρι να υπογράψουμε για τις μπελάρες.

CKfurious

Το ότι οι LCS/MMSC δεν μας κάνουν είναι η δίκια σου άποψη~!

Ονειρευόσαστε ότι με 2 πλοία του 1+billion το καθένα θα λυθούν όλα τα προβληματα του Ναυτικού που πρέπει να παροπλίσει σχεδόν το 70% των μονάδων του μέχρι το 2030!

Και αυτό με 500mil διαθέσιμα το χρόνο και για τους 3 κλάδους!!

Digenis

Αν εθρουν και δεν εχουν πανω 76αρη και επιπρόσθετα σοναρ τροπιδας !!! Να αλλαξεις ιστοτοπο

CKfurious

Και το 57άρι είναι φοβερό όπλο Δεν είναι χαζοί οι Αμερικανοι και οι Καναδοί ας πούμε Το oto76 δεν είναι πρόβλημα το sonar τρόπιδος στο έχουν γραψεi και άλλοι πως έχει περιορισμένη αξια λόγω θορύβου από το ίδιο το πλοίο Εξάλλου τα LCS πλέουν με 40 knots και έχουν χαμηλό βύθισμα πολύ δύσκολο να βληθούν από τορπίλες! Επιπλέουν φέρουν 2 sea hawk για asw και έχουν δοκιμαστεί για το ίδιο συρόμενο VDS-CAPTAS 4 με τις [email protected]!!! προσεχε μην σε παρουν τα απονερα απο τα waterjet “στους 40 knots!! vrooooouuuuuuuuuuummmm vs ntougkou ntougkou ntougkou nta 😆 😆 😆 😆 😆 😆… Read more »

Steve

CK!!!!! ΜΕ ΛΕΝΕ ΡΙΖΟ ΚΑΙ ΌΠΩς ΘΕΛΩ ΤΑ ΓΥΡΙΖΩ!!!!!
Εσύ δεν έκραζες που οι Bel δεν είχαν 127αρι????χχαχαχαχαχαχ τώρα σου κάνει και το 57αρι ????
Άν το hull mounted sonar δεν ήταν απαραίτητο δεν θα το ζητούσαμε στις Eurocorvets
Τώρα για το αν οι MMSC δεν κινδυνεύουν από τορπίλες η επιτήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!!!!

CKfurious

Το 127 είναι μάλλον ο μικρότερος λόγος κραξίματος για τις [email protected]! Το OTO76 δεν νομίζω ότι είναι δύσκολο να ενσωματωθεί στα LCS/MMSC Δεν προσεχεις τι γράφω: Αυτό που έγραψα είναι πως το 57 είναι φοβερό όπλο μην το υποτιμάμε Έγραψα για τα lcs των 40+ lnot Τα mmsc πάνε στους 30 knots Στa χουν γράψει και άλλοι πως το hull mounted sonar είναι μειωμένης απόδοσης λόγο θoρυβου του ιδιου του φορέα Το ASW γίνετε σε χαμηλές ταχύτητες(<15knots0) με το συρόμενο vds Τα lcs έχουν αλλα συστήματα για προστασία από τορπίλες νάρκες Έχω δώσει τα REFERENCES Οι ευρώ κορβέτες είναι αέρας… Read more »

CKfurious

https://www.leonardodrs.com/news/in-the-news/oto-melara-pitching-76-mm-gun-as-option-for-navys-future-frigate/

The 76 mm gun fits onto the LCS hull form, is only marginally heavier than the 57 mm system, and would be simple to backfit onto the ship earlier than 2019

Digenis

Τα waterjet !!! Η MMSC δεν εχει waterjet ουτε 40kts και απο οσο ξερω δεν θελουμε waterjet … Οπότε το Sonar τροπιδας συνδέετε αμεσα με την βιωσιμότητα του πλοίου .Αλλιως ενεδρα και Dead .
Οσο για τα 2 ελικοπτερα αυτα ειναι αμερικανικες πολυτέλειες !!οχι ελληνικές !!! To 57αρη αν σου αρέσει παρτο σπιτι σου .Στο ΠΝ το κυριο πυροβολο ειναι πανω απο 76 .

CKfurious

Για τα LCS έγραψα reeeeeeeeeeeeeee
Από reading comprehension 40 knotsπάλι δύσκολο
Σου έχω γράψει πως τα LCS εφοδιάζονται με αλλα συστήματα κατά τορπιλών

Digenis

Οσο για το για το Βύθισμα εχουν 3,9μετρα οι Lcs … .Ειναι αρκετο για να υπαρχει θέμα τορπιλών
Ενδεικτικά οι SV εχουν 2,6 και οι S 4,4

“και έχουν χαμηλό βύθισμα πολύ δύσκολο να βληθούν από τορπίλες! ”
Το χαμηλό βύθισμα ενάντια σε τ/λ έχει σταματήσει να παίζει οποιονδήποτε ρόλο εδώ και πολύ, πολύ, πολύ καιρό.

Digenis

Οχι μη το χαλάς !!! Ντουκου ντουκου είπαμε ,ενω το waterjet είναι καταπληκτικό …

Mavi70

CKfurious CKfurious
Πεσμένο σε βλέπω!! Από τα 4 δις έπεσε στο 1 δις ανά πλοίο. Τι έγινε το στρίβειν δια το αρραβώνος!! 😆

CKfurious

Aʼλλος με READING COMPREHENSION>>???
:silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly:

Scalp_eg

Την απάντηση μου δεν την ανεβάσατε πάντως.

DimitrisXr

Ρε φιλε ειλικρινα τωρα, σε καθε αρθρο υποστηριζεις Γαλλια και πετας 50 upvotes σε καθε σχολιο που υποστηριζει κατι γαλλικο, βγαζει δε βγαζει νοημα. Εισαι μακραν ο πιο φανατικος σχολιαστης εδω μεσα που υποστηριζει μια συγκεκριμενη χωρα (Γαλλια). Κανε οτι θες, δε μου πεφτει λογος, αλλα να κατηγορεις τη πτηση για αυτο που πραττεις εσυ κατα κορον εδω μεσα ειναι ειρωνικο. Ελεος καπου

Scalp_eg

Έχω υποστηρίξει και την αναβάθμιση των βαιπερ και την επιπλέον αναβάθμιση των μπλοκ 50 και 30 σε +αντανς, και τα Π-3 0ριον και τα ρομεο και την αγορά των Φ-35 την επόμενη 10ετια όμως που θα έχουν λύσει τις παιδικές τους ασθένειες, σε σχέση με την αγορά των ραφαλ καθώς θα έχουν πλεονέκτημα απέναντι στους τουρκικούς Σ-400. Με λες και οπαδό της λοκχιτ. Κάνοντας χιούμορ λέγοντας το Φ-35 ΚΟΥΒΑ θεωρούμε γαλλοφιλος? Η μήπως επειδή κατηγορώ τους Αμερικανούς ότι έχουν πάρει το 85% των χρημάτων των ελληνικών εξοπλισμών την τελευταία 20ετια και δεν μας δωσαν ούτε κατά διάνοια ένα αξιόλογο όπλο… Read more »

GK21

Αυτο που λες οτι υποστηριξες την αναβαθμιση των P-3 ORION,να το κοιταξεις….. 😉

DimitrisXr

Σε διαφορα σχολια σου προβαλεις πληροφοριες που διαβασες καπου ως απολυτες και αληθινες (οταν αυτες σε βολευουν και κατα το δοκουν). Γραφεις για επιβεβαιωμενες διαμορφωσεις μπελχαρα οταν δεν εχει κλεισει τιποτα, τιμες χαμηλοτατες και φυσικα ανεπιβεβαιωτες (προσφατο παραδειγμα οι ευρωκορβετες με εξοπλισμο αντιτορπιλικου που θα κοστιζαν 350εκατ, μπελχαρες με 2,5δις κλπ) και σχολια του τυπου: Ας χαρείτε και εσείς σήμερα “μπελαρομάχοι”. Γελάει καλύτερα όποιος γελάει τελευταίος όμως. Δεν ανησυχώ καθόλου είμαστε κοντά στο να υπογράψουμε και να αποκτήσουμε την ανωτερότητα των SeaFire-Aster30-Scalp_Naval.. Μαλιστα εχεις ξαναεπιτεθει στην πτηση οτι και καλα δεν αναρτα σκοπιμα καποια πληροφορια που διαβασες σε αλλη ιστοσελιδα… Read more »

Kostasmel

Αν,λέμε αν,τελικά το πλοίο έχει 3 A50 + 1 A70,με ολοκλήρωση Camm-er και RAM οπως ακούγεται,με Sea Fire και MH-60R θα είναι αστακός και το κορυφαίο πλοίο στην περιοχή.

KaizerAmstelVonLagerS

Φιλε μου…. Οι Αμερικανοι οντως δεν εχουν προσφερει αυτα που καποιοι θελουν να λενε οτι προσφερουν.Μας αντιμετωπιζουν περισσοτερο ως παρακατιανους παρα ως σοβαρη χωρα.Δικαιολογημενα βεβαια. Η αμυντικη συμφωνια ειναι για γελια και εχει μεχρι στιγμης αποδωσει….μια βυθοκορο….καποια διαλυμενα MarkV και κατι μασκες απο την πρεσβεια…Και δεν θα φερει αυτα που καποιοι υποστηριζουν….Δυστηχως. Απο την αλλη ομως το να λες οτι υποστηριζεις ενα προγραμμα το οποιο ειναι θνησιγενες δεν δειχνει και πολυ σοβαρη αντιμετωπιση. Εσυ μπορει να μην θελεις να το παραδεχτεις αλλα τα [email protected] ειναι τελειωμενα.Οχι απο εμας…Απο τους Γαλλους.Με 6 πλοια ΚΑΝΕΝΑ σχεδιο δεν ειναι βιωσιμο…και παραγγελιες ΔΕΝ θα… Read more »

massey-ferguson-65

Θα ήθελα απλός πληροφορία να ΥΠΕΝΘΗΜΗΣΩ ότι η περσινή πρωταση των Αμερικανών για ένα πλοίο με μόνο 16 Σίλβερ των Αμερικανών για 32 ssm2 και 8 SM2 ,και μέτριες δυνατότητες αεραμηνας και ανθυποβριχιακου πολεμου η lock martin μας το πρόσφερε 1 δις……το κομμάτι …!!!!!και εσένα σε ενοχλεί και λες ότι είναι ταφόπλακα οι belharra με περίπου ανάλογο κόστος..επιδει είναι ποιο ακριβό κατά 300 εκατομ….δεν τα αξίζει…ο ένα 32 aster30 (δεν θα κουβαλαει κάθε μέρα scalp…με την ίδια λογικη που και τα mirage δεν τα κουβαλαναι ούτε και αυτά καθε μέρα)και ο άλλος 8 SM2,ο ένας ένα υπερσύγχρονο ραντάρ,ο άλλος ένα… Read more »

CKfurious

Διάβασε λίγο πριν γραφεις!

Κατά αρχάς τα αμερικανικα δεν έχουν το γαλλικό VLS SYLVER αλλα το αμερικανικο MK41!!

Θα έχουν το ΊΔΙΟ συρόμενο sonar με τις [email protected] το CAPTAS 4!!!

Για τα αλλα θέματα έχει γίνει εκτεταμένη τεχνική συζητήσεις σου συνιστώ να τις μελετήσεις πρώτα

Με τους Γάλλους δεν έχουμε καμια ιδέα για το αν και τι χρηματοδότηση προσφέρουν

Εάν προσφέρουν θα είχε ήδη κλείσει η συμφωνία

Aʼμα δεις ποιοι πήραν τα μεγάλα συμβόλαια από το 015 9P-3,F16,ROMEO)θα καταλάβεις για τι έχουν μεγάλες πιθανότητες να πάρουν και τα πλοία

Έχουν συγκεκριμένο μηχανισμό χρηματοδότησης μεταξύ των άλλων

CKfurious

Τι να σου γράψει για τις [email protected]??? Από τη μια γράφετε πως έχει περάσει από ΑNΣ /SAGE πως έχει κλείσει η διαμόρφωση και από την άλλη δηλώνει ο υπουργός στο ΒΉΜΑ πως Ακόμα συζητάμε για τη διαμόρφωση και μετά έχουμε το οικονομικό!! Πάρε το αυγό και κουρευfTO δηλαδή!!! Για τα ECM/decoys :είναι τακτική των Γάλλων Δεν είναι όλα τα πλοία εξοπλισμένα με jammers και decoys Είναι fitted for αλλα όχι fitted with: Depending on mission requirements and threats, a select number of frigate could deploy with the 4x launchers. It is our understanding that the French Navy already proceed in… Read more »

Digenis

Εδω ειναι οι διαθέσιμες επιλογές
https://defencereview.gr/polemiko-naytiko-diarkis-stochos-i-isch/

zap

Αγαπητέ, το χοντρύνατε λίγο.

“Τα σαπάκια Τίκο?” Τα…τι, Τίκο; “Βλέπω μια ξεκάθαρη αντιγαλλική και φιλοαμερικάνικη πολιτική στο σαιτ τους τελευταίους μήνες” ξεκάθαρη από που; Για πολλούς όπως φαίνεται δεν είναι ξεκάθαρη. “Για τις μπελάρες ούτε που ενδιαφέρεστε απο ότι φαίνετε να κάνετε ρεπορτάζ, απο έτερο σάιτ πάντως η Ram21 έχει κλείσει” Υποσχέθηκαν άρθρο πριν λίγες μέρες. Επιπλέον αγνοείς το γεγονός πως πάρα πολλές ειδήσεις ή και “ειδήσεις” δεν αναφέρονται στο σάιτ, αφενός γιατί δεν μπορούν να ασχολούνται με τα πάντα για τα πάντα (έχει συμβεί το φαινόμενο και με πολύ πιο “αθώα” θέματα) και αφετέρου γιατί υπάρχει κι ένα κάποιο επίπεδο το οποίο επιβάλλει… Read more »

Scalp_eg

Με την αναθεωρημένη Αμυντική Συμφωνία Ελλάδας – ΗΠΑ, είσαι απόλυτα ικανοποιημένος απο ότι βλέπω Dear. Η βυθοκόρος φοβερή έτσι?

Ο αντικειμενικός παρατηρητής πράγματι είναι κάθε άλλο παρά ικανοποιημένος με την τραγικωμωδία της βυθοκόρου. Ο αντικειμενικός παρατηρητής όμως είναι και λογικά άρτιος, οπότε δεν επιδίδεται σε εκτός θέματος πλάνες αχυρανθρώπων νομίζοντας πως έτσι ξεμπέρδεψε. Κάνω λάθος σε έστω 1 πράγμα από αυτά που είπα; Η βυθοκόρος δεν κάνει μαγικά αυτά που λέω λιγότερο σωστά.

Voiceofreason

Η Αμυντική Συμφωνία Ελλάδας – ΗΠΑ είναι στην ουσία μία διεθνής σύμβαση την οποία την συνέταξαν δικηγόροι και έγινε δεκτή και από τις δύο πλευρές. Το εάν εμείς δεν ξέρουμε να κάνουμε διαπραγματεύσεις δε μπορούμε να πετάμε το μπαλάκι στους άλλους. Ούτως ή άλλως και στη Συμφωνία με τα Σκόπια, η Ελληνική πλευρά που υπέγραψε ήταν κατενθουσιαμένη -μία επωφελής λύση-. Με αποτέλεσμα ενώ τα Σκόπια θα τα λέμε Βόρεια Μακεδονία, η υπηκοότητά τους και η γλώσσα τους θα είναι Μακεδονική. Και πρόσφατα οι Βούλγαροι διεκδικούν τη Μακεδονική γλώσσα τους ως Βουλγάρικη διάλεκτο. Σε τί μας επωφέλησε αυτή η λύση; Αυτά… Read more »

Scalp_eg

Κύριε Ζηκιδη, (και στα υπόλοιπα παιδιά που με ψήφισαν) ευχαριστώ για την θετική σας ψήφο. Με τη ψήφο σας πιστευω πως μάλλον τελικά δεν είμαι και τόσο λάθος αυτή τη φορά, αν και συνήθως το ξέρω ότι γίνομαι υπερβολικός.

Fingolfin

Απλώς το συγκεκριμένο είναι ένα άρθρο αγανάκτησης και άνευ ουσίας – δεν υπάρχει κάποια είδηση. Ιούνιο ο υπουργός θα έχει συνάντηση με την κα Παρλί (νομίζω στη Γαλλία) και Ιούλιο στις ΗΠΑ. Κινητικότητα υπάρχει (σε δύσκολη περίοδο) αλλά μένει να δούμε υπογραφές και αποτέλεσμα. Υπομονή.

Konstantinos_Zikidis

Γενικώς αποφεύγω να σχολιάζω για πλοία γιατί δεν διαθέτω τις απαιτούμενες γνώσεις. Όμως εδώ θεωρώ ότι υπάρχουν θέματα ακόμα και στον τίτλο της ανάρτησης: “…εξελίξεις για [email protected], LCS, Arleigh Burke…” Εξ όσων γνωρίζω, είμαστε σε επίσημες διαπραγματεύσεις σχετικά με τις γαλλικές φρεγάτες, ενώ ο προηγούμενος ΑΓΕΝ είχε φωτογραφηθεί με την Γαλλίδα ΥΠΑΜ στην κοπή του πρώτου μετάλλου στα γαλλικά ναυπηγεία. Δεν γνωρίζω όμως σχετικά με επίσημες διαπραγματεύσεις – συζητήσεις σχετικά με τα LCS ή τα Arleigh Burke. Αντιθέτως, γνωρίζω τις δηλώσεις του προέδρου Τραμπ για αύξηση των κύριων μονάδων του USN. Στο πλαίσιο αυτό, απλά και μόνο η σκέψη απόκτησης… Read more »

Steve

Τον λέμε και clickbait τον τίτλο του αρθρου… 😛
Ποιές εξελίξεις…. ??? “ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ” έπρεπε να λέει…
MEKO= τίποτα
Τορπίλες=τιποτα
bel/mmsc= τίποτα
να ‘χαμε να λέγαμε….
αναβλήθηκε το ταξίδι στις ΗΠΑ λέει λόγω covid… δεν μπορούν να κάνουν τηλεδιάσκεψη? κόπηκε και το ιντερνετ στις ΗΠΑ??? και τιι να κάνουμε στις ΗΠΑ?????? MMSC δεν μας κάνουν και ούτε έχουμε ναυπηγείο να τις βγάλουμε… AB/Tico = ανέκδοτα

Εγω βλέπω το παρακάτω και κάνω όνειρα να πλέει στο αιγαίο με έλληνες…
https://www.youtube.com/watch?v=pB-ru6bmybI&feature=youtu.be&t=21

massey-ferguson-65

Συμφωνώ απόλυτα με την θέση σου….0 σε όποια δύναμη και να την υψώσεις πάλι 0 μας Κάνει..αφήσαμε το παραμηθη για tiko ή airburg.,και πιάσαμε τις mmsc ….θέλω να βάλω τα κάλαντα από τα γέλια αλλά και από τα κλάματα για την κατάσταση της πολητικης ηγεσίας…ούτε καν σωστή διπλό μάτια και διαπραγμάτευση δεν είναι ικανοί να κάνουν

Andreas1812

1. Το να πιστεύουμε πως δεν παίρνουμε τορπίλες επειδή δεν μας αφήνουν οι κακοί ξένοι νομίζω είναι μία σκέψη που άθελα της αφαιρεί τις ευθύνες της πολιτικής ηγεσίας ( της όποιας πολιτικής ηγεσίας ). Τις τορπίλες δεν τις παίρνουμε κατα την γνώμη μου επειδη αυτά τα 100 εκατ. δεν θα επέτρεπαν απο την εκάστοτε κυβέρνηση να δώσει προεκλογικά και μη επιδόματα ή να μειώσει τους φόρους. Εαν τα δώσει για τορπίλες θα χαρούμε εμείς που διαβάζουμε πτήση αλλα δεν θα παίξει κάποιο ρόλο σε κάποια εκλογική αναμέτρηση. 2. Τα επόμενα πέντε χρόνια είναι τα πλέον σημαντικά των τελευταίων 20 και… Read more »

George

To ΠΝ επέλεξε το ίδιο την αυτοκατάργηση του με τις τραγελαφικές επιλογές που έκανε επί σειρά ετών. Εκσυγχρονισμός με AIP των 209 με κόστος σχεδόν 214, για να τα παρατήσει στη μέση και να πάει σε 214 και τελικά πουθενά Έκανε εκσυγχρονισμό 6 φρεγατών που κατά κοινή ομολογία ήταν ατυχής και υποδεέστερος αυτού του ΤΠΝ Το έπιασε μια απίστευτη φλυαρία που ξεκίνησε από φρεγατοκορβέτα με ESSM ρεαλιστικό πλάνο αν μη τι άλλο, για να ξεφύγει και να περάσει σε σχεδόν αντιτορπιλικό που όμως ήταν ανθυποβρυχιακό αλλά αυτό ήθελε αεράμυνας περιοχής! για να καταλήξει τώρα σε μια μεσαίου μεγέθους οπλισμένη γενικών… Read more »

ECG

Αυτη η αποψη πρεπει να ακουστει οσο περισσοτερο γινεται!! Τρεις δεκαετιες τωρα το ΠΝ τα κανει μανταρα στα εξοπλιστικα με ελαχιστες εξαιρεσεις! Και ακομα μου εχει κατσει στο λαιμο η φραση ενος αρθρογραφου εδω “το ΠΝ παντα ψωνιζε απο το πανω ραφι”… η ηγεσια του ΠΝ φταιει οσο φταινε και οι εκαστοτε πολιτικες ηγεσιες και η ελλειψη πορων… δεν εχει νοημα να κρυβονται πισω απο δικαιολογιες. Ολοι οι κλαδοι των ΕΔ καλουνται να εχουν το καλυτερο δυνατο αξιομαχο με βαση τους διαθεσιμους πορους… και το ΠΝ ενω ειδε αρκετα προγραμματα προ κρισης, εχει πολυ μεγαλυτερο προβλημα. Λυπαμαι που το λεω… Read more »

Skeptomenos_politis

Συμφωνω 100% φιλε, στο Π.Ν. δυστυχως εχουν χασει τη μπαλα και φαινεται πως δεν ξερουν τι κανουν.

Οι αποφασεις για τα P-3B, οι χαμενες Αδελαιδες, οι πληροφοριες για τις Belharra των 3+ δις, λες και αγοραζουμε αντιτορπιλικα Arleigh Burke ειναι απογοητευτικες και σοκαριστικες. Ειδικα οι δημοσιες συνεντευξεις του “αριστοκρατη” πρωην Ναυαρχου εχουν δημιουργησει κακιστες εντυπωσεις γενικα για το Π.Ν. σε παρα πολυ κοσμο.

Μονο η Π.Α. κανει σοβαρη δουλεια, γι’ αυτο αλλωστε διαβαζουμε ΠΤΗΣΗ και οχι …. Πλευση !

GK21

Νομιζω πως περιγραφεις με τον πιο σωστο τροπο τους λογους για τους οποιους βρισκεται το Π.Ν. στη σημερινη του κατασταση.Οσο τρελο και αν ακουγεται,πρων γενικος γραμματεας εξοπλισμων,εχει πει δημοσια πως το Π.Ν. ειχε αδυναμια στο να περιγραψει τα τεχνικα χαρακτηριστικα των πλοιων που ηθελε να αποκτησει. Το αποτελεσμα ηταν,να ερχονται εδω οι εταιρειες,να κανουν παρουσιασεις των προιοντων τους και εμεις να πρεπει η να προσαρμοσουμε τα θελω μας σ αυτο που μας εδιναν,η να παρουμε πλοια που δεν τα θελουμε,η να ζηταμε αλλαγες που εκτοξευαν το κοστος στο θεο,η να μην παρουμε τιποτα και να μεινουμε πλοια 30ετιας και βαλε.… Read more »

Voiceofreason

¨Οσο τρελο και αν ακουγεται,πρων γενικος γραμματεας εξοπλισμων,εχει πει δημοσια πως το Π.Ν. ειχε αδυναμια στο να περιγραψει τα τεχνικα χαρακτηριστικα των πλοιων που ηθελε να αποκτησει.¨
Αυτό από μόνο του δηλώνει ότι δεν ξέρουν τί τους γίνεται στο ΠΝ, αλλά και στο Στρατό Ξηράς είναι μια από τα ίδια, καθώς και αυτοί δεν ξέρουν αν θέλουν MRAP, ABRAMS, BRADLEY.
Οι μόνοι που φαίνεται ότι ξέρουν τί θέλουν είναι η ΠΑ, γι αυτό και τα πράγματα εκεί δεν είναι τόσο τραγικά.

Stavrogin1

εξαιρετικό σχόλιο μέχρι το συμπέρασμα. Η αεροπορια δεν μπορει να κανει τη δουλεια του ναυτικού ή του στρατού ξηρας.

George

Σωστά! Κάπως προβοκατόρικο το συμπέρασμα αλλά φούντωνα όσο τα έγραφα!

sotbak

+1 από μένα!!!

Δεν φταίει πάντα το ΠΝ για όλα αυτά.

nikos01

Οι παλινωδίες των του ναυτικού είναι παροιμιώδεις ότι αναφέρεις είναι οι πραγματικότητα και η ηγεσία του έχει την όλη την ευθύνη.

Βεβαία με την έλλειψη αποφασιστικότητας που βλέπουμε στις «επακουμβήσεις» και παραλίγο συγκρούσεις με τους βρομιάρηδες δείχνει ότι το προσωπικό του ναυτικού μας έχει χάσει το στόχο του, έχει αλλοτριωθεί, είχε νεκρούς στα Ιμια και περίμενε τους κανόνες εμπλοκής…. αλήθεια τι θα γινόταν αν τα ίδια έκαναν σε Μιαούληδες και Κουντουριώτηδες μιας άλλης εποχής.

randomname

Πραγματικά όταν διαβάζω πως “το ΠΝ ξέρει τι κάνει” απλά γελάω. Έτσι όπως τα είπες. ‘Όσο “ειδικοί” είναι όλοι όσοι βρίσκονται σε μεγάλες θέσεις σε αυτή την χώρα τόσο είναι και αυτοί του ΠΝ.

Και τι να κάνει όμως το ΠΝ τότε; Να εμπιστευτεί τους Ναυάρχους της Π&Δ; Να αφήσει τους Έλληνες πολιτικούς να το παίξουν σχεδιαστές δομής δυνάμεων (αλήθεια, πόσες χώρες που άφηναν πολιτικούς να εμπλέκονται στα πολεμικά τους έχασαν μάχες και πόσες τις κέρδισαν); Ποια είναι η εναλλακτική ακριβώς; Επειδή μερικοί αξ/κοί πήγαν με τα νερά προδοτών θα μαυρίσουμε τους τεχνοκράτες του ΠΝ; Σιγά την κριτική που τους γίνεται κιόλας. Το αρχικό κείμενο βρίθει ανακριβειών, διαστρεβλώσεων, κινείται ανά στιγμές μέχρι και στα όρια της μπαρούφας (“παρωχημένα” τα ΤΠΚ, το μάθαμε κι αυτό). Κριτική είναι αυτή; Τα μισά είναι πολιτικά παιχνίδια που τα… Read more »

npo

Οι Μέκο μια και βλέπω να τις κρατάμε για άλλα 20 χρόνια (θα πενηνταρίσουν οι δόλιες.. ) χρειάζονται εκτός των μηχανολογικών ένα αξιοπρεπές ρανταράκι (όχι τίποτα state of the art, απλά αξιοπρεπές), αναβάθμιση των σπάρων σε ESSM block 2, αναβάθμιση των διπλών phalanx σε block 1Β και μάλλον κι αναβάθμιση των Exocet σε MM40 Block 3c Δεν ξέρω αν χρειάζονται αναβάθμιση στα ASW, σόναρ κλπ, ελπίζω όχι. Πάντως με τα παραπάνω θα είναι αξιοπρεπέστατες για αρκετά χρόνια. Για τα MH60R εγώ θα έπαιρνα και τα 7, παραλαβές και πληρωμές σε βάθος χρόνου. Παρόλο που καταλαβαίνω πως δεν είναι προτεραιότητα. Είναι… Read more »

massey-ferguson-65

Για τις μέκο εκτός τα ηλεκτρονικά,σύστημα μάχης και ραντάρ άντε αν είμαστε τυχεροί να περισσέψουν να αναβαθμησουμε το κανονι τους και αυτό ήταν όλο..άντε και πες σπάει Διας το ποδι του και ΑΝΑΒΑΘΜΗΣΕΙΣ και τα phalanx…λεϋτα δεν υπάρχουν ούτε προκειτε να υπάρξουν για πλοία ηλικίας 30 χρονών να ΑΝΑΒΑΘΜΗΣΕΙ το σόναρ και οι ssm1…είναι άσκοπη επένδυση σε δεινόσαυρους….όλοι πρόσθεσαν ή άλλαξαν πυραβλους σε φρεγάτες το κάνανε στην πρώτη 10 αιτία που ναυπηγήθηκαν τα πλοία και όχι στο τέλος ζωής τους,δεν σε συμφέρει από άποψη επένδυσης – κέρδους…και γιατί να πληρώσεις ενα καλο ρανταρ???για 16 ssm1 45 Χιλ. Αεραμοινας και 8… Read more »

npo

Μπορεί να έχεις και δίκιο. Ολα εξαρτώνται απο τα κόστη. Αν η αναβάθμιση με ένα ραντάρ της προκοπής και ESSM block 2 Κοστίζει όσο μια μοίρα αεροσκαφών, ε, καλύτερα να μείνουμε χωρίς στόλο αλλά με βαρβάτη αεροπορία.

Τραγικό πάντως.. Ναυτικό κράτος σου λένε μετά..

Animades

Με νέο 3D ραντάρ οι “Υδρα” και 16 ή 32 essm bl2 (αναβάθμιση σε dual pack – ο εκτοξευτής MK48 ? ) , θα μπορούν , να εμπλέκουν ,πολύ περισσότερους εναέριους στόχους ταυτόχρονα , προς πάσα κατεύθυνση , από τους δύο που τώρα μπορούν με τα δύο ραντάρ καταύγασης stir , που διαθέτουν.!!!. (γιατί ο essm bl 2 μπορεί και να κατευθύνεται αλλά και να εμπλέκει αυτόνομα , μόνος του , εναέριους στόχους) … Άρα θα πρέπει οποιοσδήποτε να τοποθετηθεί νέο 3d ραντάρ, να πιστοποιηθεί αν χρειάζεται ο ΜΚ 48 για χρήση essm bl 2 , και στην χειρότερη ,… Read more »

filon26

Φωτογραφίες του ίχνους των Visby ή κορβέτες 650τ. με 57ρι? Προσωπικά θα διάλεγα τις φωτογραφίες.

Ilias_Skaltsiotis

Ενώ οι φρεγάτες αεράμυνας περιοχής από τα λιντλ, με οπλισμό κορβέτας και κόστος αντιτορπιλικού, θα κλειδώσουν την ανατολική Μεσόγειο???
https://rusi.org/publication/rusi-defence-systems/your-tanks-cannot-hide
Εκτός από τα άρματα (των 8 εκ €) που πλέον είναι είδος υπό εξαφάνιση από τα ucav, τα πλοία (των 800 + εκ €) αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα, σε ένα περιβάλλον που είναι πολύ πιο δύσκολο να κρυφτείς, ήδη εδώ και χρόνια από αφή και ελικόπτερα. Ο μόνος τρόπος επιβίωσης είναι ή ικανότητες stealth ή σοβαρές ικανότητες αεράμυνας όπως τα αντιτορπιλικά.
Αλλιώς απλά θα είναι ακριβοι στόχοι.

G...

Ποιες εξελιξεις? Το απολυτο τιποτα? Ενα αρθρο κυριολεκτικα χωρις καμια ουσια που αναμασάει τα ιδια και τα ιδια. Οσο για το ναυτικο θα δωσουμε σχεδον 1 δις για 4 σαπια ρ3 και 4 ελικοπτερα αλλα δεν θα εχουμε πλοια. Ουτε καν εκσ/μο των μεκο. Και αν τα αβ 212 ειναι παλια τοτε τα uh1 τι ειναι? Στα ημια η στην κυναρο τι παραπανω θα εκανε το σικορσκι? Στην μια περιπτωση το οπως ολοι λενε το εριξαν στην αλλη το πληρωμα εκανε λαθος και χτυπησε στα βραχια. Και στις δυο περιπτωσεις διεθετε flir και οτι εξοπλισμο χρειαζονταν. Αλλα λοιπον ηταν τα… Read more »

GATA

Απο Συμμαχικες Αμερικανικες,Γαλλικες φρεγατες , “παραχωρησεις” και χρηματοδοτησεις χορτασαμε καμια 5ετια τωρα. Ετσι για την διαφορα και την ποικιλια ας παρει ο κυριος ΥΠΑΜ αγκαζε εναν συγκεκριμενο Ελληνα εφοπλιστη (Ι.Α) και τον Τεχνικο διευθυντη του και να πανε μια επισκεψη προς Ν.Κορεα και μετα στα ναυπηγεια της DSME οπου οταν ακουστει το ονομα Ι.Α. ανοιγουν οχι απλα οι πορτες αλλα μην πουμε και τι αλλο, και να κοιταξουν την Daegu Class σε διαμορφωση ΠΝ. Επομενη πτηση στην Kongsberg οπου επισης υπαρχει συνεργασια εδω και δεκαδες χρονια στο εμπορικο κομματι και συμφωνιες εκατομμυριων και γνωριζουν οι φυλακες την σοβαροτητα της εταιρειας… Read more »

Brainp

Στα δεκάδες άρθρα που έχουν γραφτεί τους τελευταίους μήνες στην Πτήση για το μέλλον του Π.Ν με διαφορά το καλύτερο και πιο ψαγμενο σχόλιο .
Τα προβλήματα είναι τα εξής δύο : 1) Η διαχρονική εξάρτηση της χώρας από τον Αμερικανικό παράγοντα . 2) Οι Ευρωπαίοι και κυρίως ο Γαλλογερμανικός άξονας μας έχουν δανείσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια.
Δυστυχώς ότι αγορά θα κάνουν οι ένοπλες δυνάμεις εξαρτάται από τα δύο παραπάνω.

sotbak

+1 από μένα, αλλά ………………………..δυστυχώς ………….ΑΚΟΥΕΙ κανείς;;;;;;;;

nikos01

Δεν νομίζω να πάει στη Ν. Κορέα με αυτούς τους ερασιτέχνες, μόνος του μαζί με άλλους εφοπλιστές θα μπορούσε να κάνει πολλά. Πως να μην ανοίγουν πόρτες με 11δις και 100 πλοία.

Tasos

Δηλ οι εξελίξεις είναι απλά….μηδενικές! Πάλι καλά που δήθεν βιάζονται οι δικοί μας!

Υ.Γ: Το νέο λογότυπό σας, δεν αρέσει καθόλου! Προς τι η αλλαγή; Άλλαξε κάτι στο επιτελείο σας; Θα δούμε αυτό το λογότυπο και στο περιοδικό;

evaggelos

δηλαδη ουδεν νεο, τες πα για να μας δωσουν αν δινουν τα αντιτορπιλικα οι ηπα θα πρεπει να τους πεισουμε πως λεγοντας πως θα συμμετεχουμε με το νατο πχ περσικο αλλιως το βλεπω απιθανο.

flatspin

Το ΠΝ πλεον ειναι ΛΣ. Ο νοων νοητο. 1) Η αναβάθμιση των MEKO, κρίνοντας κανεις μονο απο το κονδυλι, ειναι άνευ αξίας. 2) Οι S δεν εχουν καμια σημασία. 3) Οι SV… θα επρεπε να συζηταμε για την αναβαθμιση τους! 4) Τα ελικόπτερα ειναι κινδυνος στην αεροπλοια και στους επιβαινοντες σε αυτα. Ακομα και τα S-70 χρήζουν βαριας συντηρησης και αναβάθμισης. Η κατασταση τους ειναι απογοητευτικη. 5) Λείπουν ακομα 6-7 υποβρυχια. 6) Δεν σχολιάζω παλαιοτερες ΚουΦες και πυραυλακάτους. Απο Γαλλία μεριά ή οποια πρόταση ειναι σκανδαλωδώς ακριβή σε μάχιμη έκδοση (και οχι σε γαλλικη). Τόσο ακριβή που θα πρεπει να… Read more »

Ektoras

Μηπως να μας κανατε και μια αναλυση στο σεναριο αντι να αγορασουμε τις 2 belhara με τα ποσα που ακουγονται, να ηταν καλυτερα να χρηματοδοτισουμε την αποκτηση 2 ΑΒ? Με αυτα που ακουγονται η τιμη φαινεται να ειναι ιδια και το ΑΒ ειναι μια δοκιμασμενη πλατφορμα.

Βεβαια στο τελος μαλλον θα μεινουμε ολοι με τις αναλυσεις…

Ilias_Skaltsiotis

Δεν είναι ακριβώς ίδια, αλλά σιγά σιγά όλο και πλησιάζει!!!!

Σε καμία περίπτωση δεν θα είναι ίδια με των AB η τιμή. Από την άλλη όμως, πολύ πιθανό να προσεγγίζει αυτήν των ευρωπαϊκών σχεδίων AAW, που ήταν και ο αρχικός στόχος μια φορά κι έναν καιρό…

simos

Παντως σαν αμμεσες λυσεις για την ενισχυση του ΠΝ ειναι οντως οι μικρου κοστους,στοχευμενες αλλα σημαντικες επιχειρησιακα προμηθειες με συντομο χρονο παραδοσης..επειτα ειναι ιδιαιτερης σημασιας να υπαρξει μια ενδιαμεση λυση μεχρι να ερθουν οι καινουριες φρεγατες..για μενα οι λυσεις ειναι δυο,ειτε ΑΒ/Tico(προτιμωτερα τα πρωτα στην εκδοση flight2)και μετα ειναι οι Horizon των Γαλλων..η κυβερνηση θα πρεπει να πιεσει τον Μακρον για την αποδεσμευση τους..και οπωσδηποτε πρεπει να ανοιξει το πουγγι γιατι χωρις χρηματα δεν γινεται τιποτα,τα 500εκ ετησιως που δινουμε σημερα για εξοπλισμους πρεπει τουλαχιστον να διπλασιαστουν..

zap

Συμφωνώ. Εάν είναι να αγοραστούν Μπελάρα πρέπει να μας δοθούν σαν ενδιάμεση λύση δεν γίνεται αλλιώς.

gdmast

Οι Horizon, θέλουν λεφτά για εκσυγχρονισμό. Γιατί έχουν παλαιά συστήματα και γι’ αυτό το λόγο έχουν και 235 άτομα προσωπικό.

sotbak

ενώ τα Α/Β και τα ΤΙΚΟ δεν θέλουν; Παρόλα αυτά θα κάναν τη διαφορά και τα μεν και τα δε μέχρι να πάρουμε νέα πλοία.

Digenis

Μα γιατί !!! Αφού οι S επιπλέουν ειναι μια χαρά !!! Δωστε τα λεφτα σε επιδοματα τωρα !!! Σιγα μη πληρώνουμε τους ξένους ,θα πληρώσουμε τους εγχώριους ..

sotbak

Σ μέχρι να δύσει ο ήλιος από την ανατολή!!!

Spyros_Kapa

Δεν βλέπω φώς στο τούνελ .τα 214 πάνε για πιστοποίηση harpoon άρα ξέχνα τις τορπίλες για κάνα χρόνο ακόμα φρεγάτες μάλλον θα πάρουμε τις L για ανταλλακτικά για τίς S γιατί θα μείνουν καμία 10 χρόνια ακόμη οι μεκο πανε για το νέο έτος με τις γιορτές για το 21 και να κάνουμε το σταυρό μας που ο Ερντογάν ψάχνει εχθρούς παντού και ξεκληρίστηκε ο στρατός η αεροπορία και το ναυτικό τής Τουρκίας. Τελικά να τού ανάβουμε κεράκι πρέπει γιατί αλλιώς θα ψάχναμε να βρούμε τί έφταιξε και χάσαμε τι γαλάζια πατρίδα.

SEAMAN

Δυστυχώς τροχοπέδη στην εξέλιξη του ΠΝ (και όλων των Ελληνικών ΕΔ) αποτελεί το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής που εγκρίθηκε και ψηφίστηκε από την Βουλή των Ελλήνων (ουσιαστικά επιβλήθηκε από τους “θεσμούς”…) το 2018 και προβλέπει εξοπλιστικές δαπάνες 530€ έως το 2023. Με τέτοιο προϋπολογισμό και με ένα νόμο προμηθειών έκτρωμα δεν νομίζω πως μπορούμε να προσδοκούμε πολλά στο εγγύς μέλλον. Ουσιαστικά οι κυβερνήσεις των τελευταίων δύο δεκαετιών έχουν επιλέξει το μονομερή αφοπλισμό – ευνουχισμό. Πιστεύω λίαν συντόμως θα γίνουμε μάρτυρες απώλειας εθνικής κυριαρχίας και ίσως τότε αφυπνιστουμε από τον λήθαργο μας..ή μήπως όχι

Vassilis13

Να ρωτήσω κ κάτι άλλο:
Τι γίνεται με νέα υποβρύχια? Όσο το σκέφτομαι τόσο πιο πολύ πιστεύω ότι πρέπει να επενδύσουμε περισσότερο σε υποβρύχια κ λιγότερο σε πλοία επιφάνειας.

Πιστεύω πώς χρειαζόμαστε κ τις μπελχ@ρρα κ τα Scorpene. Πρέπει να απαντήσουμε με ποιότητα κ με ουσία.
Πχ 2 ετοιμοπόλεμα scorpene είναι προτιμότερο απ ότι 4 mmsc.

GK21

Εφοσον μιλατε για το καλοκαιρι του 2020,αν θελουμε να ειμαστε ρεαλιστες,το μονο που μπορουμε να περιμενουμε ειναι η παραλαβη της ΤΠΚ-6,και εκει καλο ειναι να κραταμε μια πισινη γιατι στην Ελλαδα ζουμε και ποτε δεν μπορεις να εισαι σιγουρος για τιποτα. Τωρα για τα υπολοιπα προγραμματα που αναφερετε,ειτε θα “τα παρει και θα τα σηκωσει” η οικονομικη κριση που ερχεται και που κανενας δεν λαμβανει υποψιν(ο λογαριασμος θα μας ερθει απο το Σεπτεμβριο και μετα),ειτε θα τραβηξει πολυ σε χρονο η υλοποιηση τους και παλι δεν θα εχουμε καποια αμεση ενισχυση του Π.Ν. Απο’κει και περα νομιζω πως το αρθρο… Read more »

KaizerAmstelVonLagerS

Φιλε μου συνδεθηκα μονο για το +1 στο σχολιο σου. Για το Π.Ν δεν θα μιλησω.Δεν θελω να επεκταθω. Το συμπερασμα σου ομως ειναι ισως το πιο σοβαρο.Δυστηχως εχω καταληξει και εγω σε αυτο το συμπερασμα πια.Οι πολιτικοι γνωριζουν την πραγματικη κατασταση των Ε.Δ(καπως καλητερα ειναι τα πραγματα στην Π.Α). Οντας υπολογοι ΟΛΟΙ τους για την κατασταση αυτη εχουν αποφασισει να ακολουθουν κατευναστικη πολιτικη γιατι φοβουνται την καταληξη μιας πιο σθεναρης στασης. Αυτο θα φανει σε λιγο καιρο.Περισσοτερο δεν επεκτεινομαι. Οποτε και εγω θα αυτο-μπαναριστω γιατι αφενως μεν δεν μπορω να τους κατηγορω και να υπερασπιζομαι την σθεναρη αυτη σταση…αλλα… Read more »

SAAB

Έγραψες μια μεγάλη αλήθεια, “απλά να συνεχιστούν προγράμματα που είχε προετοιμάσει η προηγούμενη κυβέρνηση, και δεν υλοποίησε.” Ακριβώς επειδή είναι των άλλων, ίσως και να μην γίνει τίποτα… Οι Γαλλικές φρεγάτες “κολλάνε” στο οικονομικό. Αυτό που πληρώνουμε ακριβά χωρίς να έχουμε για να το πληρώσουμε είναι η διαμόρφωση… Ο εκσυγχρονισμός των τεσσάρων ΜΕΚΟ είναι ανεπαρκής και θα τρέχουμε να τις ξαναεκσυγχρονίσουμε. Όταν εκσυγχρονιστούν θα είναι τα καλύτερα πλοία του στόλου. Δηλαδή, τα υπόλοιπα 10 θα παροπλιστούν πρώτα. Πόσο χρόνο χρειαζόμαστε για να αποκτήσουμε 11 καινούρια πλοία, έτσι ώστε να παροπλιστεί η πρώτη από τις 4 εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ; Εάν αναλογιστούμε ότι… Read more »

gdmast

Ραντεβού σε 10 χρόνια, καλά να είμαστε. Το βλέπω από τώρα το άρθρο:
“Καλοκαίρι 2030, ή θα “απογειώσουμε το ΠΝ, ή θα το καταργήσουμε, δεν έχει κάτι “ενδιάμεσο”.
Επίσης το ΠΝ, θα ετοιμάζει τότε για μεγάλη φιέστα για τους φίλους του για να εορταστούν τα 60χρονα των φρεγατών S. Οι εορτές θα συνδυαστούν με κολυμβητικούς αγώνες.
Όταν λέμε ότι στην Ελλάδα ΟΛΟΙ θα βγαίνουν στη σύνταξη στα 65, εννοούμε και τα πλοία.

JohnnyB

Φήμες λένε πως το σύστημα ECM των [email protected] είναι ενσωματωμένη λειτουργία στο ραντάρ Sea Fire 500 (τεχνολογίας GAN εφάμιλλο του Aegis SPY-6) το οποίο εκτελεί ήδη δοκιμές από τα τέλη του 2019 και προφανώς δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.

sotbak

μακάρι

Kostasmel

Οι Γάλλοι δεν έχουν παρά να κάνουν ότι έκαναν και με το ICMS MK3 των Mirage…Πλάκα στους Αμερικανούς……

nigozs

Το έχω ξαναγράψει και θα το ξαναγράψω εδω στην Π&Δ. Οι όποιες διαδικασίες παραχώρησης ή αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων απαιτεί χρόνο (εκπαίδευση, επισκευές, εθισμός, παραλαβή). Συνεπώς ήδη έπρεπε να είχαν γίνει κινήσεις σχετικές ώστε να υπάρχουν και χρονοδιαγράμματα. Δυστυχώς, όμως. Ακόμα και αν κάτι αποφασιστεί τέλος Μαϊου του ’20 θα χρειαστεί πολύτιμος χρόνος. Προτεραιότητα πρέπει να δωθεί στην προμήθεια υλικών και οπλισμού, κάτι που εξυπηρετείται σχετικά γρήγορα από τους προμηθευτές. Οι ΜΕΚΟ να μην απαξιωθουν με αναβάθμιση γελοία. Σε αυτά θα στηριχθούμε αναγκαστικά μέχρι να περάσουμε σε νέες μονάδες. Τέλος, ηλεκτρονικός πόλεμος ! Πρέπει να αποκτήσουμε δυνατότητες άμεσα και να αναπτύξουμε… Read more »

npo

Δεν ξέρω αν υπάρχει η δυνατότητα, αμφιβάλω, αλλά αν δεν αρχίσεις δεν θα την αποκτήσεις ποτέ, κι ο Η/Π είναι ένας τομέας που μπορούμε να αρχίσουμε. Θέλει όμως εξασφαλισμένη χρηματοδότηση σε βάθος χρόνου, αρχίζοντας με λίγα και απλά και προχωρώντας.

nigozs

Υπάρχει η δυνατότητα !

adpanos

Για να μπορέσει να ορθοποδήσει το ΠΝ, πρέπει να αγοραστεί ή να σχεδιαστεί μια κλάση πλοίου σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ΠΝ και να εκκινήσει η κατασκευή του στα τρία Ελληνικά Ναυπηγεία. Το project δεν πρέπει να έχει δεδομένο αριθμό σκαφών για κατασκευή, αλλά συνεχές κοπιάρισμα και γιατί όχι και πώληση στο εξωτερικό. Παράλληλα αγορά δικαιωμάτων παραγωγής για πολλά από τα οπλικά συστήματα που μας ενδιαφέρουν. Μόνο έτσι θα τα βγάλουμε πέρα. Δεν υπάρχει τίποτε άλλο να μπορεί να δώσει τόσες μονάδες επιφανείας στο ΠΝ. Ουσιαστικά χρειαζόμαστε μέσα στα επόμενα 5 χρόνια ………… 15 – 20 μονάδες επιφανείας !! Αν… Read more »

Skeptomenos_politis

Συμφωνω 100%.

Ας αγορασουμε το σχεδιο για τα Iver Huitfeldt απο τους Δανους μαζι με το Συστημα Διαχειρησης Μαχης, ή τη Βρετανικη εκδοση της φρεγατας με τις μετατροπες που εκανε η Babcock, δηλαδη η Arrowhead 140 που θα ειναι η νεα Βρετανικη φρεγατα Type-31.

Βαζουμε πανω οτι οπλα και οτι ρανταρ θελουμε, δηλαδη ακομη και συνδυασμο MK-41 ESSM και Sylver με πυραυλους Aster 30. Ας μην ξεχναμε πως οι εταιριες Thales και MBDA ΔΕΝ ειναι Γαλλικες, αλλα Γαλλο-Βρετανικο-Ιταλικες.

Velos

Φιλε, ειμαι μαζι σου. Πρεπει να αξιοποιησουμε τις δικες μας δυνατοτητες. Ο Αποστολακης ειπε κατι το σωστο “θα ειμαστε μονοι μας οταν ερθει η ωρα”. Ας παρουμε παραδειγμα απο την γειτονα, απο που ξεκινησε και που εχει φθασει, στα τελευταια εικοσι χρονια. Η απεξαρτηση ειναι αυτο που θα μας δωσει την δυναμη να ειμασται παλι αποτρεπτικοι στης γειτονας τα ματια. Οπως εχω γραψει και στο περελθον 3-4 Iver Huitfeldt φρεγατες με πολυ μικρες τροποποιησεις, θα προσφερουν αντιαεροπορικη καλυψη σε ολη την Ελληνικη επικρατεια, ακομη και μεχρι την Κυπρο. Μεχρι να παρουμε τις δυο φρεγατες Belharra θα εχουμε το 2027-2028 θα… Read more »

Tarkan1

AKINCI UAV Documentary released…. Enjoy
https://www.youtube.com/watch?v=UEec_EbJgfU&feature=youtu.be
|
|
|comment image

Tarkan1

Let it go man… there is no insult…

Tarkan1

I don’t break any rule. Let it go.

Tarkan1

Please do not delay my posts intentionally so that they are old posts read by no one. The other admin publish non of my posts. I think he is Golden Dawn Fascist. I am welcome here but not my post. I thought you are 100 years old magazine have certain policies in place and not run by someone’s personal feelings.

Mavi70

Αυτά να πας να τα πεις στον Ερντογαν που σας τα έχει τα internet ,twetter,facebook όλα ελεύθερα!!! 😆 Μετοχές έχεις στην Bayraktar?Μήπως είσαι της οικογενείας?? :hmm:

Velos

You are welcome to read the magazine and the different opinions; however, you are not allowed to promote products and services of any short! Trusting this is understood and clear!

Gelin

Νομίζω ότι όλος αυτός ο ντόρος είναι υπερβολικός. Πρέπει να αντιμετωπίζουμε την κατάσταση του ΠΝ με Στρατηγική Ψυχραιμίαχαχαχαχαχα!! Σοβαρά τώρα. Το ΠΝ οδεύει προς την απόλυτη απαξίωση. Αν και δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες και μπορούμε να κάνουμε μόνο υποθέσεις, δεν θα έρθει κανένα νέο πλοίο, τουλάχιστον για τα επόμενα 3-4 χρόνια. ΑΒ δύσκολα αποδεσμεύονται, Tico δεν νομίζω ότι τα θέλουν στο ΠΝ. Μπελάρες θα έρθουν (αν έρθουν) 2025 και βάλε. BTW αν το πλοίο έρθει με οτιδήποτε λιγότερο απο 4 VLS για συνδυασμό Aster 30, CAMM-ER και Sea ram, θα είναι waste of money. LaFayette δεν δίνουν κάποιο σοβαρό πλεονέκτημα εκτός… Read more »

Spyros_Kapa

😆 :hmm: 😆 😆

Digenis

Ζητωωωωωωωωωωω!!!!!!!! Βούτυρο !!!!

flashg

Σε κάθε άσκηση του ΠΝ η εικόνα που βγαίνει προς τα έξω δεν είναι καλή. Φρεγάτες με 4-6 harpoon. Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στο σύνολο των ενόπλων δυνάμεων με τους πυραύλους τόσο ως προς τους αριθμούς όσο και ως προς το ότι είναι παλαιάς πλέον τεχνολογίας. Πρέπει να αγοράσουμε κατά προτεραιότητα πυραύλους harpoon και exocet καθώς και essm ακόμα και για τις 6 S οι οποίες θα μείνουν τουλάχιστον για μια δεκαετία ακόμα καθώς και να εκσυγχρονίσουμε . Επίσης φυσικά και τορπίλες. Επίσης σε όλες τις φρεγάτες τοποθέτηση RAM. Θα αυξηθεί κατακόρυφα η επιβιωσιμότητα των πλοίων. Στην συνέχεια εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ και… Read more »

ak73

Αυτό το οποίο δεν καταλαβαίνουν οι περισσότεροι είναι ότι δεν χρειαζόμαστε περισσότερα όπλα στο Αιγαίο αλλά τεχνολογική υπεροχή , δηλαδή ηλεκτρονική καθοδήγηση των βολών μας ( αντιπλοϊκοί , αντιαεροπορικοί , Scalp EG , και εάν πάρουμε τους Naval). Για αυτό θα πάρουμε Belharra , και όχι φυσικά για τα όπλα της που είναι λίγα . Εμείς τέτοια ηλεκτρονική υπεροχή δεν έχουμε, αλλά θα δημιουργήσουμε με τα Γαλλικά πλοία αυτά , στο Αιγαίο , και όσο μακριά βλέπει το ραντάρ τους . Αυτός είναι ο λόγος αγοράς τους και όχι οτιδήποτε άλλο . Τα Arleigh φυσικά δεν είναι αντιτορπιλικά ( εάν… Read more »

sotbak

+1 από μένα!!!

Skeptomenos_politis

Ξερεις οτι καθε φορα που λειτουργει το ρανταρ ειναι σαν ενας φαρος που φαινεται απο 300 χιλιομετρα μακρυα. Ειναι σχετικα ευκολα να εντοπιστει και να στοχοποιηθει ενα πλοιο που εχει ανοιχτο ρανταρ και δεν εχει επαρκη αριθμο Αντι-Αεροπορικων βληματων ουτε CIWS για να προστατευθει. Εκει ειναι το προβλημα με τις Μπελχαρα.

Ειναι εντελως πεταμενα χρηματα οι Μπελαρες, υπαρχουν πολλες καλυτερες και φτηνοτερες λυσεις π.χ. απο Δανια.

Καλυτερα τα χρηματα αυτα να δοθουν για αγορα Rafale.

ak73

Συμφωνώ , λίγα όπλα , και πανάκριβο πλοίο , αλλά σε συνδυασμό με τα Viper με ραντάρ (APG 83 ) με ακτίνα 370 km , και έχοντας η ίδια ίσως το καλύτερο ραντάρ πλοίου ακτινας 500 km , οι πιθανότητες είναι πολύ λίγες . Οι βολές για να πλησιάσουν την Belharra πρέπει επίσης να γλιτώσουν μια σειρά jams και αντιμέτρων . Σίγουρα έχει νόημα το σχόλιο σου , αλλά θα χρησιμοποιούμε το πλοίο αυτό σαν ναυαρχίδα δύο υπο στόλων , ηλεκτρονικό αρχηγείο πολέμου , με συνοδεία 2 η τριών φρεγατών , τριών η τεσσάρων τορπιλακάτων , ένα η δύο 214… Read more »

CKfurious

Ξέχασες να βάλεις και τα δυο bATTLESTAR gALACTICA που θα μας δώσουν οι EL να προστατεύουν τις [email protected]!!
TI PINEIS ???

CKfurious

Που το είδες πως έχουν πετάξει πετσέτα οι απέναντι στους εξοπλισμούς????

Που το είδες πως οι Τουρκικες MEKO έχουν ..RIM66?

Ξέρεις πως φέτος οι γείτονες ρίχνουν ΦΈΤΟΣ στη Θάλασσα το πρτο 214 και τη πρώτη TF 100?

Μάλλον δεν ξέρεις πως οι γείτονες έχουν εκσυχρονίσει τις PERRY με σύχρονα CMS/RADAR και VLS/ESSM !!

ΔΙΑΒʼΣΤΕ ΛΊΓΟ

Digenis

TF 100 και εσυ θες κρισκραφ lcs… να δω με τι θα καλύψει το στολο αυτο το σκαφος . ,Ειναι προτιμότερων να ναυπηγήσουμε 2 ακομα SV αντι lcs ακομα και τζαμπα να ειναι

ak73

Σε παρακαλώ για να με βοηθήσεις , μετά από μερικές δεκαετίες στο Αιγαίο ,
πόσταρε ένα link με φώτο από Τουρκικό OHP το οποίο να κάνει βολή από μεταποιημένο εκ τοξευτή Μκ13 σε ΜΚ 41 , ο οποίος να βρίσκεται στο εμπρόσθιο μέρος , και να μην είναι για RIM 7 , η rim 66 , και να μην είναι Adelaide .

CKfurious

https://www.ptisidiastima.com/hellenic-navy-needs-immediate-assistance/
Όλα τα τουρκικα PERRY έχουν νέο CMS
από 8 τα 4 έχουν νέα RADAR και 8plo MK41 VLS = 4*8= 32 ESSM
Το SM1 και MK13 συμφωνούμε ότι έχει σταματήσει η υποστήριξη τους εδώ και αρκετά χρονια
Υποπτεύομαι όμως πως έχουν βάλει χέρι(ASELSAN-ROCKETSAN) στους SM1 που διαθέτουν να τους κρατήσουν operational

ak73

Η 1 φωτό δείχνει βολή rim 66 δεν είναι από VL. Η άλλη δείχνει την μεταποίηση την οποία έκαναν τοποθετώντας mk41 και δεν είναι λειτουργική , αλλά δεν είναι από βολή από κάθετο εκ τοξευτή. Οι Αυστραλοί κατάφεραν περισσότερα αλλά τους εγκαταλείπουν γιατί υπάρχουν μεγάλα προβλήματα , και κανένας άλλος όπως οι Αμερικάνοι δεν το ξαναδοκίμασε . Μπορείς να παρατηρήσεις ότι ο μισός εκτοξευτής είναι πάνω από το κατάστρωμα , γεγονός που ( εκτός ότι είναι αστείος) απαγορεύει να φορτωθούν ship to air RIM 162 όπως λες δεν χωράνε . Υπάρχει η πληροφορία ότι κανονικά δεν μπορούν να εκτοξεύσουν ούτε… Read more »

Pyriflegethwn

Έχουμε φτάσει στο σημείο η ενδιάμεση λύση να είναι πιο πιεστική από τον όποιο τύπο θα επιλεγεί να ναυπηγηθεί στο μακρινό 2027 (και να είναι πλήρως υπηρεσιακό ακόμη μακρύτερα).. Μιλάμε για κανένα σκάφος για μια δεκαετία! Οπότε η μόνη λύση που βλέπω είναι η ενοικίαση από Ιταλία ή Γαλλία Fremm άμεσα ακόμη και με δικά τους πληρώματα… Ίσως η ανάγκη της Ιταλίας για ζεστό χρήμα λόγω του μαστιγώματος της οικονομίας από τον Ιό συνηγορήσει σε μια θετική εξέλιξη.. Επιπλέον το ΠΝ όπως και το ΛΣ έχουν πολύ καλή εμπειρία συνεργασίας με τα ιταλικά σκάφη και πληρώματα της Frontex.. Αν θέλουμε… Read more »

massey-ferguson-65

Το είπες και μόνο σου “ζεστό χρήμα” που και εμείς δεν έχουμε!!!!!!πάλι στο υπενθυμίζω…ολοτο πρόβλημα με τους Γάλλους είναι ότι ζειτουμο να προχωρήσουμε τις διαδικασίες χωρίς να μας εγγυηθουν ΔΑΝΙΟ και χωρίς διακρατική συμφονια

Pyriflegethwn

Αναφέρω δύο χώρες ακόμη πέραν της Γαλλίας.. Επίσης προκρίνω την ενοικίαση έναντι της απόκτησης.. Που σημαίνει είτε παραχώρηση σκαφών ως ΑΩ κάποιας αγοράς είτε μείωση κονδυλίων μέσω της επιλογής φθηνότερου τύπου από τις [email protected] και το περίσσευμα να πάει στην ενοικίαση..

dimitrov

Είπαμε ….. 4 – 7 – 5 …… συν βέβαια 5 – 4 – 8 …….

Stavrogin1

“Καλοκαίρι 2020, ή θα “απογειώσουμε το ΠΝ, ή θα το καταργήσουμε, δεν έχει κάτι ενδιάμεσο”. καποιες σκέψεις.. 1. Οτι δεν εγινε σε 15χρόνια δεν μπορει να κλισει σε ενα καλοκαίρι. δεν εχουν νοημα τα τελεσιγραφα όσο κι αν επειγομαστε. 2. το σπιτι καλο θα ηταν να νοικοκυρευτεί, σε επιπεδο θεσμών, διαπλοκης ηγεσιων, συνεργασιας, επιτροπων, αποφασεων, προμυθειων, συντηρισεων, έκπαιδευσης… 3. σε επιπεδο υλικού. ο πωλητής Ηπα Γαλλια, γνωρίζει οτι πουλά και πολιτικη στηριξη μαζι με τις φρεγατες και τα υπόλοιπα κι αυτο κοστίζει και βλαπτει την ανταγωνιστικότητα χωρις μαλλον να εξασφαλιζεται το ειδος και η ποιοτητα της πολιτικης στήριξης. 4. Πενια… Read more »

NikolakiEfentis

Στ’ αλήθεια τώρα, θα το απογειώσει ποιός…(;) Ο Δένδιας ή ο Παναγιωτόπουλος(…); Tα πράγματα είναι ξεκάθαρα… Αν «κάτσει» από χρηματοδοτικής άποψης, η κυβέρνηση θα αγοράσει 2 φρεγάτες άνευ διαγωνισμού, με το ΠΝ να σύρεται για μια ακόμη φορά σε ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ (το ότι συζητάμε ακόμη για πιθανότητα οι φρεγάτες να μην έχουν ECM και ως CIWS Phalanx από τις Knox είναι από μόνο του εξωφρενικό), 1. ικανοποιώντας την φαντασίωση κάποιων στελεχών της (πχ ο Γεραπετρίτης που κατά δήλωση του περίμενε καθοριστική παρέμβαση των ΗΠΑ στη Λιβύη) για στρατιωτική διπλωματία ενώ, 2. θα πουλήσει επικοινωνιακά στον νεοέλληνα ότι αγοράζει… Read more »

ElCy

Οι πολιτικοί είναι κατα βάθος όλοι οι ίδιοι, διαφορές υπάρχουν, λίγες είναι οι ουσιαστικές, οι περισότερες επιφανειακές. Οι διαφορά πρακτικά είναι απο ‘εγκληματικά ανεπαρκείς’ σε ‘θλιβερά ανεπαρκείς!’ Παράδείγματα πολλά! Το θέμα των τορπιλλών ή της αναβάθμησης των ΜΕΚΟ, θέματα που χρονίζουν αδικαιολόγητα ενώ οι Τούρκοι κάνουν ‘άλματα,’ ποσοτικά και ποιοτικά! Και δεν κρύβουν τις προθέσεις τους! Τι άλλο χρειάζεται οι κατατρομαγμένοι, τουρκοφοβικοί, απίστευτα ψοφοδεείς πολιτικοί να κάνουν, επιτέλους, τα αυτονόητα; Και γρήγορα; Η Εθνική Ασφάλεια έχει τρομακτικά μεγαλυτερο κόστος απο οποιαδήποτε οπλικά συστήματα, είναι υπεράνω απο οποιοδήποτε ‘σύμμαχο καλοθελητή,’ οποιοδήποτε κόμμα και πολιτικό, εκλογικά ποσοστά, ή ψηφοθηρία! Χωρίς αυτή δεν… Read more »

Stavrogin1

Μια γνώμη – διευκρίνηση, οι πολιτικοί δεν είναι όλοι ίδιοι αλλά ο τρόπος λειτουργίας του πολιτεύματος με την διαπλοκή των εξουσιών ισοπεδώνει κάθε καλή πρόθεση έτσι που όλοι οι πολιτικοί να υποκύπτουν. Έτσι, όλοι οι πολιτικοί και δικαστικοί και εκτελεστικοί και στρατιωτικοί γίνονται ίδιοι.

ElCy

Ακριβώς! Υπάρχουν εξαιρετικοί πολιτικοί αλλά είναι υποχρεωμένοι λίγο ή πολύ να ενεργούν σε ένα ‘συστημα’ που πολλές φορές έχει άλλες ‘προτεραιότητες!’ Κυρίως η παραμονή στην εξουσία, και τα υπόλοιπα έπονται… Έτσι έχουμε ‘το ρισκάρω’ – ρισκάρω και βάζω Χ στο δελτίο; Υπάρχει η συναίσθηση τι ακριβώς ρισκάρει; – ‘…μετα βλέπουμε,’ και πολλά άλλα! Ένα γνωστό ανέκδοτο – εκτός εξοπλισμών – λέει οτι όταν τρείς γκάνγκστερς σε ένα γεφύρι πάνω απο ένα μεγάλο ποταμι τα μεσάνυχτα κάπου στην Αμερική ‘φορούσαν’ τσιμεντένια ‘παπούτσια’ σε κάποιο, αυτός τους έλεγε… ‘Καημένοι, ξεχνάτε ότι έχω τον νόμο με το μέρος μου…!’ Και το ‘Διεθές Δίκαιο,’… Read more »

SpaceMan

Γιατι δεν αναφέρετε και τις διαχρονικά λάθος εισηγήσεις της στρατιωτικής ηγεσίας; Δεν φταίνε μόνο οι πολιτικοί για το χάλι του ΠΝ. Φταίνε και οι αξιωματικοί του που μπροστά σε προσωπικές επιδιώξεις και φιλοδοξίες δεσμεύσανε μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού του ΠΝ σε αμφιλεγόμενες επιλογές όπως η επαναφορά σε πτητική κατάσταση των P-3B χωρίς ουσιαστική αναβάθμιση στον εξοπλισμό τους. Δεσμεύσανε πιο πολλά κεφάλαια για τα P3 παρά για την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ την στιγμή μάλιστα που η ανάγκη για πλοία είναι πολύ παραπάνω από επιτακτική! Ναι, δεν γίνεται να βγαίνουμε και να “ξεκατινιάζουμε” τον στρατό και τα στελέχη του. Ναι, χρήζουν προστασίας… Read more »

Seagull

Συμφωνώ απόλυτα, έχουν κάνει λάθη. Με τα χρήματα των P-3 καλύτερα τοποθετημένα θα είχαν κλείσει πολλές τρύπες. Αλλά έχουμε και Ναυτική Αεροπορία….
Είναι η ιστορία με τις Adelaide, περιμένω τη σύνθεση / κόστος των Belharra για να δούμε και εκει τι θα γίνει…

Ας κλείσουν τη διαδικασία με τις τορπίλες τουλάχιστον παιρνοντας αυτούς που θα δώσουν ενδιάμεση -άμεση- λύση γιατί μπορεί να χρειαστούν λϊαν συντόμως… Μπορεί να σώσουν την παρτίδα έτσι.

Μόνη ουσιαστική ελπίδα είναι η συνάντηση του Μαιου που θα γίνει πλέον όταν γίνει. Αλλά όσο πλησιάζουν οι εκλογές τους…

Wisdom

Εκλαμβάνω το δίλημμα απογείωση ή κατάργηση ως ρητορικό και όχι ως πραγματικό. Υποθέτω ότι κανένας εχέφρων εδώ μέσα δεν πιστεύει πραγματικά ότι πρόκειται να συμβεί είτε το πρώτο είτε το δεύτερο. Γνωρίζουμε ότι θα παίξουμε κάπου ανάμεσα και μάλιστα με αρκετή απόσταση από αυτά τα δύο άκρα. Θα ήθελα όμως να αναφερθώ στο θέμα της αναβάθμισης των ΜΕΚΟ. Έχουμε πει αρκετές φορές ότι δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε για αρκετούς μήνες μία από τις πιο σύγχρονες φρεγάτες του στόλου και ότι για τον λόγο αυτό η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ εξαρτάται άμεσα από την ‘ενδιάμεση λύση’, η οποία με τη… Read more »

evaggelos

θα μπορουσαμε να ζητησουμε απο γαλλια την κλαση floreal? κ να αντικαταστησουμε ρανταρ κ εξοσετ 38 με 40? ειναι ηλικιας νομιζω μεκο κ ειναιν 6 κοματια μηπως θα αξιζε να πληρωσουμε αναβαθμιση τους (αν γινεται)?

Giannis

Έχεις τα καλύτερα άρματα στον κοσμο χωρις τα προβλεπόμενα βλήματα. Έχεις απο τα καλύτερα ελικοπτερα εφοδου δεν ολοκληρωνεις την αρχικη αγορά, δεν προχωρας σε fos για ολοκληρα 5 εκ. Έχεις C27, αρχική παραγγελία 12, τα τελευταία 4 σε διαμορφωση ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ ΤΑΝΚΕΡ. Και τί κάνεις; για λόγους οικονομίας κόβεις τα τελευταία 4 που ειναι η προβλεψη για ιπταμενα ΤΑΝΚΕΡ τα υπολογιζεις για fos…και τελικά, δεν το κάνεις ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ… Εχεις τα καλύτερα υποβρύχια συμβατικης προωσης στον πλανήτη και ΠΑΛΕΥΕΙΣ 10 χρονια και δεν εχεις ολοκληρωσει τη διαδικασία για Τορπίλες….και συστηματα αυτοπροστασίας κλπ. Έχεις τα Απάτσι τα καλύτερα ελικόπτερα στον πλανητη και… Read more »

Antonis10

Μία ερώτηση λίγο εκτός θέματος. Έχει ασκηθεί κρτιτική όσον αφορά τη χρησιμότητα του scalp naval. Δεν θα μπορούσαν οι συγκεκριμένοι πύραυλοι να χρησιμοποιηθούν και σαν antiship και μάλιστα από ασφαλέστερες αποστάσεις και με σημαντικότερα καταστροφικά αποτελέσματα;

Voiceofreason

Καλησπέρα. Όλοι σε αυτό το site πιστεύω ότι είμαστε στην ίδια πλευρά και θέλουμε ότι καλύτερο για την Πατρίδα μας εκτός από τον Tarkan1. Είναι λογικό να υπάρχει απογοήτευση και αγανάκτηση για την αργή πορεία των εξελίξεων, αλλά τώρα θα πρέπει να εστιάσουμε στην επίλυση του προβλήματος, να βάλουμε στην άκρη τις όποιες διαφορές μας και την όποια επίρηψη ευθυνών και να μη δίνουμε χαρά στον όποιο Tarkan1 με τις διαφωνίες μας. Όταν έχεις να σβήσεις μια φωτιά δεν ψάχνεις να βρεις εκείνη τη στιγμή ποιος την άναψε, αλλά το πώς θα τη σβήσεις. Εγώ πιστεύω ότι το πρόβλημα είναι… Read more »

Tarkan1
Fiorentino

Please enlighten us with the purpose of this video. What does it say? Out of curiosity.

zap

Φιλοι, το ΠΝ δεν οδευει προς στρατηγικη απαξιωση. Την εχει φτασει ηδη. Ο ΣΞ την ειχε φτασει αρκετα χρονια πριν και ερχεται και για την ΠΑ. Εαν καποιος λαβει υποψιν και τους σχετικους χρονους κατασκευης, μεταφορας και εκπαιδευσης σε οποιοδηποτε συστημα τοτε η απελπισια ειναι μονοδρομος. Για οσους δεν καταλαβαινουν. Εαν ειχαμε 20δις τωρα διαθεσιμα, τα πρωτα οπλικα συστηματα που θα παραλαμβαναμε θα ηταν το 2023 και θα αφορουσαν καποια ρανταρ, επικοινωνιες, κρυπτογραφησεις και συντηρησεις. ΟΠΛΑ, ΠΛΟΙΑ, ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ, UAV κτλ, πριν απο το 2030 ΔΕΝ υπαρχει περιπτωση να παραχθουν σε αρκετους αριθμους για να σε σωσουν. Και αυτο αν θεσεις… Read more »

ANDREW

Ρε πτήση, καλά όλα αυτά που γράφεται. Το θέμα δεν είναι τι όπλα θα διαλέξουμε. Το θέμα είναι να αυξηθεί ο προϋπολογισμός, να ανοίξει ένα ταμείο για την άμυνα και να μπει και στον λογαριασμό της ΔΕΗ ένα συμβολικό ποσό (6 ευρώ το δίμηνο). 2 πακέτα τσιγάρα είναι ή 6 πακέτα πουράκια του 1 ευρώ. Δεν υπάρχει άλλος χρόνος. Ας κλείσουμε μέχρι τον Ιούλιο το αργότερο την αγορά τορπιλών και μία αξιοπρεπή αναβάθμιση των ΜΕΚΟ. Έλληνες ναύτες θα βρίσκονται μέσα σε αυτές. Θα κλαίνε οικογένειες. Το κράτος πως θα συμπονέσει αυτές τις οικογένειες. Θα τους δώσει ένα συμβολικό ποσό. Όσα… Read more »

flatspin

“να ανοίξει ένα ταμείο για την άμυνα και να μπει και στον λογαριασμό της ΔΕΗ ένα συμβολικό ποσό (6 ευρώ το δίμηνο). 2 πακέτα τσιγάρα είναι ή 6 πακέτα πουράκια του 1ευρώ. Δεν υπάρχει άλλος χρόνος. ” Για την αμυνα πληρωνουμε ηδη (οπως και για την υγεια, την παιδεια, κλπ) Αν καποιος πιστευει οτι χρειαζονται χρήματα, μπορει να κάνει ανακατανομη του budget. Ας κόψει απο κάπου αλλου. Λεφτά ζητας απο κάποιον που έχει να δώσει. Εμεις δώσαμε. Δεν εχουμε αλλο πλέον. Ας πάρει τα λεφτά απο φορους στα τσιγαρα που τεμεκ εισπράττει για το συστημα υγειας και ας τα αποδώσει… Read more »

ANDREW

ναι σε αυτο εχεις δικιο. Ας κανει ομως και τα δυο. Το πιο λογικο ειναι το δικο σου, αλλα αμα περιμενουμε να μαζευτουν τα μυαλα και να αποφασισουν ολα αυτα θα μας εχει μεινει η πελοποννησος. Επομενως για μενα και τα δυο. Στο κατω κατω κανονικα χρειαζονται και αλλα εαν θελουμε να αποκτησουμε δομη Ισραηλ αλλα τουλαχιστον ας λυσουμε τα βασικα και μετα βλεπουμε και τα υπολοιπα.

Mikros-hroas

Δηλαδή κατά την δική σας γνώμη δεν μας χρειάζονται οι δυο φρεγάτες L από την Χιλή;
Δηλαδή αγαπητή Πτήση είναι άχρηστα πλοία και δεν μπορούμε να τους βάλουμε τους δυο
εκτοξευτές πυραύλων από δυο S στην πλώρη, για να έχουν 16 SM2 και να μετατρέψουμε τον εκτοξευτή να ρίχνει αντί για SM1, ESSM2;
Μια απάντηση παρακαλώ γιατί δεν έχετε γράψει ποτέ για της δυο αυτές φρεγάτες;
Τι θα κάνουμε όταν βγει μια ακόμα φρεγάτα S εκτός για ανταλλακτικά; Ή μια ΜΕΚΟ για εξυχρονισμό;
Από την μια γράφετε πως χρειαζόμαστε 14-15 φρεγάτες από την άλλη πως θα καλύψουμε το κενό άμεσα;

Digenis

Τα tartar τα θυμάσαι ?Πρέπει να εχουμε στις αποθήκες απο τα Adams …μια χαρά μπαίνουν .Με ενα καινούργιο ερευνητή πχ απο τους ESSM γίνετε τζιτζιλονι .

adpanos

Μικρέ ήρωα, για να καταφέρει η S να εκμεταλλευτεί τους δυο εκτοξευτές με ESSM , πρέπει να γίνουν μεγάλες αλλαγές και εκσυγχρονισμοί. STIR, ραντάρ κ.λ.π.

Gelin

Γνωρίζει κάποιος γιατί δεν ασχολούμαστε με το FSC Ολλανδίας-Βελγίου; O οπλισμός του είναι πραγματικά εντυπωσιακός:
πυροβόλο 127mm
6 Mk41 VLS για ESSM, SM2, SM3, ASROC, AGM158.
2 SeaRAM και 1 30mm
Σόναρ τόσο στο σκάφος όσο και ποντιζόμενο
Kόστος 1,5-2Β

Ολοκληρωμένη άμυνα περιοχής, σημείου και αυτοπροστασία ενώ ο φόρτος μπορεί να αλλάζει ανάλογα με την αποστολή απο AAW σε ASW. Φυσικά θα μπορούσαμε να διαπραγματευούμε και την παραχώρηση αποσυρόμενων φρεγατών κλάσης Μ που αν μη τι άλλο είναι ίδιας ηλικίας με τις δικές μας ΜΕΚΟ

CKfurious

Είπαμε έχουμε να κάνουμε με πολιτική απόφαση να πάμε για τις [email protected]!! 😡
Οι :envy: [email protected] :silly: θa σου πουν πως οι Ολλανδοί είναι τουρκόφιλοι, ανθέλληνες, συγγενείς των γλύξμπουργκ ,δεν προσφέρουν χρηματοδότηση ,δεν είναι μόνιμο μέλος του συμβούλιο ασφαλειας δεν στέλνουν φρεγάτες στη ανατολική μεσόγειο να φοβίσουν τους τούρκους klpes σοφιστείες !!!

Οι M που έχουν Ακόμα οι Ολλανδοί τις έχει ΉΔΗ κλείσει η Χιλή

Κάποιες χώρες παίρνουν στα σοβαρά τους εξοπλισμούς βλέπεις!

Thanos74

Με τα δυο μισοτελειομενα 214ΗΝ που θα μας εκαναν συνολο 6 214ΗΝ ξερει κανεις τι γινεται?

Digenis

Δεν υπαρχουν μισοτελειωμανε +2 Τ214 .Η προκαταβολη που δωσαμε επιστράφει με μορφη υλικων που αγοραστηκαν για αυτα τα 2 υποβρηχια και τα εχουμε στις αποθηκες ως ανταλλακτικα για τα υπαρχοντα Τ214

sotbak

μέχρι να το απογειώσουμε να ρωτήσω να έχουμε εικόνα για το κατωτέρω θέμα;
https://defencereview.gr/pn-gia-ti-katastasi-stis-fregates-tha-id/

Astrachan

Λεφτά υπάρχουν ((για τα κόμματα και τις ΜΚΟ).
Πλοία θα μας δώσει ο Θείος Σαμ εάν δώσουμε τους υδρογονάνθρακες στον Ερντογάν…
Μπελαρες θέλετε ρε:
Πόσες; Καμιά δεκαριά;
Σε λίγο θα ξαβαβγαλουμε τα πυρπολικά του Κανάρη στο Αιγαίο…
Στο μεταξύ θα ξεκινήσει να φτιάχνεται το ελληνικό πλοίο κι όταν θα τελειώσει θα συζητάμε για αναβάθμιση στις μπελαρες…
Καληνύχτα…
Όχι άλλο κάρβουνο…

Το Σχόλιο της Ημέρας

Αντιτορπιλικά 8.000 τόνων, κορβέτες 1.000 τόνων, ή [email protected]/MMSC των 4.000 τόνων για το ΠΝ; Κι όμως το δίλημμα είναι ίδιο με το F-16 vs...

 Η παρουσίαση της ελαφριάς κορβέτας ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ από την ΟΝΕΧ (ή καλύτερη, η συμφωνία για την με άδεια κατασκευή της στην Ελλάδα), και τα άρθρα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

Κύριο Άρθρο

Μετατροπή παλιών αρμάτων σε ΤΟΜΠ για τον Ελληνικό Στρατό; Ναί και...

21
Επί 20 περίπου χρόνια, η πρόταση αξιοποίησης παλιών αρμάτων για την αντικατάσταση κάποιων οχημάτων μεταφοράς πεζικού είναι στην ατζέντα των περιοδικών, ομάδων συζήτησης και...
Card image

ΠΤΗΣΗ July 2020

Αγορά 3.99 $
Card image

ΠΤΗΣΗ 2014 June 2014 #337

Αγορά $
Card image

ΠΤΗΣΗ 2019 Σεπτέμβριος #400

Αγορά 3.99 $

Related News

COVID-19: Η Ολλανδία δωρίζει κινητό νοσοκομείο στην Ελλάδα

Καθ' οδόν προς την Ελλάδα βρίσκεται κινητή μονάδα νοσοκομείου που η Ολλανδία δωρίζει στην χώρα μας.Σύμφωνα με σχετικό tweet στον επίσημο λογαριασμό της Πρεσβείας...

Αντιτορπιλικά 8.000 τόνων, κορβέτες 1.000 τόνων, ή [email protected]/MMSC των 4.000 τόνων για το ΠΝ; Κι όμως το δίλημμα είναι ίδιο με το F-16 vs...

 Η παρουσίαση της ελαφριάς κορβέτας ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ από την ΟΝΕΧ (ή καλύτερη, η συμφωνία για την με άδεια κατασκευή της στην Ελλάδα), και τα άρθρα...

Ντεμίρ: Επιτυχημένη βολή 200 χλμ. του εγχώριου τουρκικού αντιπλοϊκού πυραύλου ATMACA

Όπως ανακοίνωσε και στο λογαριασμό του στο twitter ο Ismail Demir, πρόεδρος της Ένωσης Τούρκων Κατασκευαστών Αμυντικής και Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας (SSB), o εγχώριας ανάπτυξης...

Ιράν: Φωτιά σε σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας – Tο τελευταίο σειράς περιστατικών τις τελευταίες ημέρες

Φωτιά ξέσπασε σήμερα σε σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο νοτιοδυτικό Ιράν, μετέδωσαν τα ιρανικά μέσα ενημέρωσης, στο τελευταίο από σειρά περιστατικών, πυρκαγιών και εκρήξεων,...

Σκανδιναβικοί όλμοι για τον Στρατό των ΗΠΑ

Ο φινλανδικός όμιλος Patria Group μαζί με την νορβηγική Kongsberg Defence & Aerospace ανακοίνωσαν πως αναπτύσσουν ένα νέο σύστημα όλμων για λογαριασμό του αμερικανικού...
- Advertisement -